Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Barcelona krijgt toestemming van FIFA en mag Arda per direct opstellen’

Laatste update:

Barcelona mocht door de transferban tot 1 januari geen spelers registreren en daardoor konden Arda Turan en Aleix Vidal enkel nog trainen bij hun nieuwe werkgever. Voor Arda komt daar mogelijk gauw verandering in, want de FIFA heeft Barcelona laten weten dat de Turks international per direct kan worden ingeschreven voor de Primera División en de Copa del Rey.

/

Radiostation Cadena Ser bericht dat Barcelona gebruikmaakt van een speciale regel (Artikel 142.3 van de Spaanse voetbalbond) die stelt dat een club die een transferverbod is opgelegd, een andere speler voor de wedstrijden mag aanmelden als een voetballer een zware blessure heeft opgelopen. Barcelona heeft de straf van twee transferperiodes ook uitgezeten en daarom hebben de wereldvoetbalbond en de RFEF toestemming gegeven om een vervanger voor Rafinha in te schrijven.

De FIFA zou Blaugrana schriftelijk hebben laten weten dat voor Barcelona de transferban op 31 augustus ook echt is afgelopen en dat men daarom nu Arda als vervanger voor Rafinha mag aanwijzen. Als dat gebeurt, dan mag de 22-jarige Braziliaanse Spanjaard in de huidige voetbaljaargang niet meer in actie komen voor Barcelona, zo werd vrijdagavond reeds bekend. Het is wachten op de officiële mededelingen van Barcelona.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
21 september 2015 om 22:37

Tsja in principe is het nog steeds de straf omzeilen door mazen in de wet. Barca had eigenlijk gewoon 2 periodes een transferban, maar mocht toch spelers kopen omdat je door Europese regels niet de vrijheid in handel mag belemmeren. Fifa kon alleen 2 transferperiodes de inschrijving in de competitie blokkeren. De bedoeling van de ban was natuurlijk dat er die 2 periodes geen spelers gekocht werden, waardoor barca nu geen 'nieuwe' spelers zou hebben gehad om in te schrijven. Echter doordat die straf niet opgelegd kon worden, heeft Barca spelers kunnen vinden die zo 'gek' waren een halfjaar te wachten en zijn er nu dus wel 'nieuwe' spelers beschikbaar om de positie in te vullen. Dit zal niet de bedoeling van de Fifa geweest zijn en dus is het een maas in de regelgeving. Echter wel slim van Barca om daar op dit moment gebruik van te maken.

21 september 2015 om 23:41

De straf sloeg nergens op, want barca behandelt de jeugd supergoed. Heel veel kinderen krijgen de kans van hun leven. En daar is niks mis mee als de ouders daarmee instemmen! Barcelona is sowieso genaaid, daar barca conform de regels van Spanje heeft gehandeld!

22 september 2015 om 06:38

@mohammhi De regels van Spanje gelden niet als de Fifa andere regels heeft gesteld. De spaanse bond is ook gestraft voor het niet navolgen van de regels in deze zaak. Daarnaast hadden ze allebei beter moeten weten gezien er al eerder spaanse clubs met deze regelgeving in aanraking zijn gekomen en de regels zijn buitengewoon eenvoudig.

De regels zijn ervoor om kinderen te beschermen en clubs geen hordes aan te trekken waarvan er maar een paar uiteindelijk een realistische kans hebben. Het feit dat Barca vind dat het goed genoeg voor ze zorgt is nog geen reden om je niet aan de regels te houden. Een beetje zoals vinden dat je goed kan rijden dus dat jij zelf wel te hard mag rijden, je bent zelf nooit in de positie dit te beoordelen.

Over de hoogte van de straf kun je discussieren, maar de manier waarop Barca met deze straf is omgegaan irriteert me zeer. Ze wisten dat ze fout zaten en in plaats van de accepteren hebben ze alleen maar lopen mieren over hoe goed hun jeugdopleiding is en dat het allemaal de schuld van de Fifa is.

21 september 2015 om 22:43

Het is sowieso al belachelijk dat ze in augustus mochten kopen en dan nu mogen ze diegene 3 maanden eerder al gebruiken. Echt een straf van niks. Barcelona is precies voor 3 weken gestraft met Arda.

21 september 2015 om 22:56

waar maakt iedereen zich druk over? Barca heeft een straf opgelegd gekregen, maar de meesten hier maken hun eigen interpretaties. Je mag spelers in de transferperiode gewoon aantrekken, maar niet opstellen. Je kan wel een mening erover hebben, maar Barcelona heeft geen regels geachonden. Barca heeft er niets aan tot het moment zij speelgerechtig zijn, de bestreffende spelers hebben er ook vrede mee, dus wat is nou het punt?

ach ja als de hulp van de FIFA niet op het veld is, doen ze het wel buiten het veld...

21 september 2015 om 21:49

"...een speciale regel (artikel 142.3 van de Spaanse voetbalbond)..."

Wat heeft de Fifa hier mee te maken?

21 september 2015 om 21:54

Die geven toestemming om Arda in te schrijven ipv een jeugdspeler. Schandalig, triest en niet serieus te nemen.

21 september 2015 om 22:10

Die hebben in eerste instantie toch ook de transferban opgelegd? Kom op man, beetje realistisch blijven.

21 september 2015 om 22:54

Een transferban waar niks van terecht gekomen is. Eerst werd het 1e transferwindow uitgesteld waardoor ze alles kochten wat ze wilden kopen. Vervolgens hebben ze Arda toch gewoon gehaald en die heeft aan een 'straf' van 3 weken voldaan door deze rare regeling. Het is een grote grap. Against modern football!

21 september 2015 om 23:49

Haha weeram een real madrid fan die zich hier aan ergert...Heb je schrik jongen? Het succes van barca willen kraken haha... Wat een nachtmerrie voor real madrid. Zie dat jullie wat minder scheidsrechters omkopen want zaterdag tegen granada wat was dat. Jullie goal had nooit mogen tellen en die van granada werd dan onterecht afgekeurd!!!

21 september 2015 om 21:59

Hulp van de fifa? Typisch jaloerze reactie. Jaloers op succes uiteraard!

21 september 2015 om 22:28

Eerst was de transferban een heel seizoen toen werd het aangepast tot een half seizoen en nu mogen ze hun al de komende maan opstellen. Het is gewoon een doorgestoken kaart dat lijkt me toch duidelijk. Volgens mij was dit al in de zomer bekend waarom zou Arda in godsnaam een half jaar niet willen spelen?

21 september 2015 om 22:33

Transferban was dat ze 2 transferperiodes geen nieuwe speler mochten registreren voor de officiële competities. Mee trainen mocht alleen. Deze straf is afgelopen op 31 augustus. Vanaf nu geldt er geen straf meer voor Barca en kunnen ze weer spelers inschrijven. Datum voor inschrijving verloopt echter op 31 augustus. Nu heb je een geval waarin Barca (en andere clubs in gelijke situatiea) een speler mag inschrijven om het lange verlies van een selectie speler te dekken. Dit is Arda. Gezien het feit dat de straf is afgelopen em er sprake is van een bijzondere situatie (Blessure Rafhina), mag Barca conform de wet en regelgeving Arda inschrijven. Ik snap niet waarom het zo moeilijk te begrijpen is? Of is de haat zo groot dat mensen het niet willen begrijpen en met de meest belachelijke reacties komen? Naja die zetten zichzelf voorschut.

21 september 2015 om 22:43

@valencianistas jaa tuurlijk man. Ze belden 8 augustus om 21:14 even naar de Uefa om te vragen of ze bij AS Roma in de poule mogen. Toen hebben ze Nainggolan gewhatsappt om Rafinha even uit de wedstrijd te schoppen. En Rafinha hebben ze een premie beloofd in ruil voor de blessure. Als klap op de vuurpijl werd Arda lekker gemaakt met het vooropgezette plan dat hij al gauw genoeg kan spelen.
Ben nou niet zo achterlijk, dit kon toch niemand zien aankomen? Bovendien wat kan Barca eraan doen dat de Spaanse bond zo'n domme regel verzint? Volgens mij niks. Regels zijn regels en dat is de wet, klaar!

22 september 2015 om 01:20

@valencianistas

Jammer joh. Er is nooit een transferban geweest. Er is alleen een registratieverbod van nieuwe spelers geweest en die is er de afgelopen 2 periodes toch gewoon geweest? Of heeft Barcelona nieuwe spelers ingeschreven ? Dacht het niet dus houd je gewoon bij de feiten in plaats van je haat jegens Barcelona te tonen.

Waarom bestaan er eigenlijk nog bepaalde straffen als die niet eens echt worden nageleefd?

21 september 2015 om 21:53

Barcelona heeft zijn straf uitgezeten. De straf was op 31 augustus al afgelopen.

21 september 2015 om 21:55

Dit slaat echt nergens op hoor, zo is het niet eens een straf.

21 september 2015 om 22:13

Ja en de bedoeling van de straf was dat barcelona pas in de volgende transferperiode weer nieuwe spelers kon inzetten neem ik aan.

21 september 2015 om 22:24

Er was in mijn ogen zelfs geen straf, er werden spelers aangekocht en verkocht zonder problemen, en zoals Costa hierboven aangeeft was het pas mogelijk in de volgende transferperiode om nieuwe spelers op te stellen.

21 september 2015 om 22:33

Er was wel een straf, maar niet met betrekking tot aankopen en zeker niet op verkopen. Een verbod op aankopen en verkopen kan de Fifa niet opleggen, omdat dat in strijd is met bepaalde rechten in supranationale verdragen. Wel was er sprake van een registratieban, waardoor Arda en Aleix nog niet ingeschreven konden worden. Die ban is nu afgelopen, Barcelona is weer hetzelfde als iedere andere club en mag dus gebruik maken het in het artikel vermelde recht.

22 september 2015 om 00:25

Dat is dan een verkeerde aanname.

De bedoeling van de straf is dat Barcelona de afgelopen 2 transferperiodes geen spelers mocht registreren.
Hier heeft Barcelona zich keurig aan gehouden, en die straf is nu verlopen.

Ook het registreren van een nieuwe speler buiten de transferperiode bij een langdurige blessure is volgens de regels van de Spaanse Bond.

Wettelijk doet Barcelona dus niets verkeerd.

21 september 2015 om 21:54

Om kleine clubs juist wel moeilijk te maken. Die kunnen helaas het probleem niet wegkopen. :' Helaas..

21 september 2015 om 22:27

Of het nu om wegkopen gaat, daar weten we niets van. We weten toch allemaal dat kleinere clubs hiertoe nooit de mogelijkheid hadden gehad, als ze dezelfde straf hadden gekregen. Ook hadden ze geen spelers kunnen aantrekken, of ze mochten ingeschreven worden of niet. Deze straf was echt waardeloos.

22 september 2015 om 00:50

Ook kleinere clubs hebben in het verleden gebruik gemaakt van deze regel bij blessures.

22 september 2015 om 04:54

Kleinere clubs hebben geen Arda Turan die ze even kopen en vervolgens niet registreren. Noem mij 1 club die een speler van het kaliber Turan achter de hand had toen zoiets voorviel.

21 september 2015 om 21:55

Het is toch langer dan vandaag bekend dat de Fifa geen ruggengraat heeft?

21 september 2015 om 22:28

Jawel, een corrupte. Daarbij doel ik niet op dit geval. Maar het is gewoon duidelijker dat het allemaal om geld draait en niets anders, deze straf was al helemaal absurd toen Barca gewoon spelers kon kopen en verkopen, zonder in te schrijven weliswaar, maar toch. Jammer, alles wordt in de doofpot gestoken, net als de corruptieschandaal waar ik niets meer over gehoord heb.

22 september 2015 om 01:18

Hoezo zijn de straffen niet nageleefd? Volgens mij heeft Barcelona de laatste 2 transferperiodes niemand geregistreerd hoor. En dát was de straf. Niet een verbod op transfers. Dat is waar heel veel mensen de mist in gaan.

Slaat toch helemaal nergens op. Klopt van geen kant. Hebben ze gewoon kunnen kopen hebben ze nog hun zin.

21 september 2015 om 21:53

Dit is inderdaad ongelooflijk. Het was al schandalig dat ze de zomer van Suarez en co mochten kopen, nog schandaliger dat ze afgelopen 2 transferperioden mochten kopen, en nu is het helemaal op en top bevestigd dat het gewoon een grote corrupte zooi is. Zo een straf hoef je niet meer te geven, en je kan net zo goed de hele Fifa opdoeken. Niet serieus te nemen na al die jaren van wanbeleid en rare corrupte gebeurtenissen

21 september 2015 om 22:38

Hoezo belachelijk? Volgens mij is het gewoon democratie dat de straf wordt opgeschort tot op het moment dat hoger beroep wordt behandeld. Nu is het corruptie, omdat het Barca betreft? Lachwekkend man. Gelukkig zijn de mensen die deze regels bepalen wat slimmer.

21 september 2015 om 22:53

Ik snap dat dat altijd het geval is, maar alsnog komen ze er toch wel erg goed van af met het hele transferban gedoe, of vind je dat niet? Elke wedstrijd afgelopen seizoen en dit seizoen spelen gemiddeld 4 spelers die volgens de ban eigenlijk zouden mogen spelen bij Barcelona. Nu komt nummer 5 er nog bij ook. Daarnaast over die schulden, Barcelona heeft een grotere schuld dan Real, gezien de officiele cijfers. Daarnaast moest Barcelona op hun hoogtijdagen van wanbeleid zelfs in nood extra geld lenen bij de bank om salarissen te kunnen betalen. Hoezo Real mocht doorspelen?

21 september 2015 om 23:30

Welke 4 dan? alleen Arda en Vidal zijn aangetrokken tijdens de ban.

22 september 2015 om 01:26

Misschien moet jij je eens even verdiepen in de straf. De straf is nooit een transferban geweest, want dat is in strijd met de Europese wetgeving. Dus heeft Barcelona een registratieverbod van nieuwe spelers gekregen. Daar hebben ze zich aan gehouden of heb ik iets gemist en hebben ze nieuwe spelers ingeschreven in die periodes ? Dacht het niet dus hoezo hebben ze hun straf ontlopen ? De straf was voorbij op 31 augustus. Volgens mij zijn we nu 3 weken verder en normaal gesproken zou Barcelona nog steeds geen nieuwe spelers kunnen inschrijven door weer een wet. Maar er is ook een uitzondering op die wet zogenaamd 'noodweer'. Wanneer een speler langdurig geblesseerd raakt mag hij vervangen worden.

Dus je zit al fout wat de straf betreft en vervolgens verkondig je nog meer onzin omdat het verbod al 31 augustus was opgeheven en niet pas 1 januari. Als je graag wilt dat de wet tegen Barcelona werkt moet je ook eerlijk zijn wanneer de wet in het voordeel van Barcelona is.

Ook vind ik het nogal gek dat je wel tevreden bent wanneer de wetgeving negatief uitvalt voor Barcelona maar wanneer het positief uitvalt klopt het opeens niet meer ?

22 september 2015 om 04:56

De één is kinderhandel, de ander is een maas in de wet waardoor ze een topspeler alsnog kunnen registreren en de straf omzeilen. Waar zie jij het positieve gedeelte?

En het is weer zover. Een nieuwe maas in de wet gevonden. Nu loopt de straf wel redelijk ten einde, er wordt in mijn ogen nu een betere speler ingeschreven dan eruit gehaald. Rafinha was met alle respect toch een B-speler, waar Arda gewoon een A-speler is/kan worden.

21 september 2015 om 22:30

De straf is al 21 dagen van einde. Ze hebben tijdens de transfer periode geen nieuwe spelers mogen inschrijven, dus ze hebben zich aan de straf gehouden.

Bijzonder. Persoonlijk ben ik hier erg tegen. Balen dat iemand geblesseerd raakt, maar de vreemde straf is zo wel heel halfslachtig. Barca wordt hier misschien wel sterker op overigens.

Belachelijk als Arda straks voor 1 januari een wedstrijd voor Barça speelt. Leuk dat die transferban weg is, maar die ban zou natuurlijk gewoon tot de 1 januari moeten lopen anders heb je er helemaal niks aan

21 september 2015 om 21:54

Waarom zou die tot 1 januari moeten lopen?

21 september 2015 om 22:14

Omdat Barca nu helemaal geen straf heeft gehad? Ze mogen rustig kopen en wanneer er een speler geblesseerd raakt schrijven ze gewoon een gekochte speler in.. Ik zie de straf niet dan..
Dus als de straf tot 1 januari loopt kunnen ze geen gekochte spelers opstellen.

21 september 2015 om 22:27

Omdat je met deze regel eventueel ook zou kunnen frauderen. Ik weet niet welke bewijzen er overlegd moeten worden bij de Spaanse bond betreffende de geblesseerde speler. Om speculaties te voorkomen zou je het elftal alleen mogen opvullen met spelers die niet tijdens de transferperiode zijn aangetrokken. Zo kan bij iedere club een b speler per ongeluk de ziekenboeg ingetrapt kunnen worden tijdens de training. Zou wel ziek zijn als dat echt zou voorkomen maar er lopen tegenwoordig genoeg gekken op deze wereld.

21 september 2015 om 22:29

Ja want Barca wou dat Rafinha geblesseerd raakt. Er zijn regels, daar heeft Barca zich aan gehouden. Dus er is niks om over te zeuren

21 september 2015 om 23:15

Dan moeten de regels aangepast worden

21 september 2015 om 23:42

Dat is een andere discussie. En waarom moet dat? Blijkbaar acht men het redelijk zo.

22 september 2015 om 00:47

Maar de straf liep niet tot 1 januari maar tot 31 augustus.

21 september 2015 om 21:58

Noemde je het nog een transferban dan? Er zijn nu 3 stadia van schandaligheid en triestheid voorbij gekomen. De eerste was in de transferperiode waarin Suarez werd gekocht, waar ze ondanks de transferban toch meer dan 120 miljoen lachend uit konden geven zonder maatregelen, en die spelers nog kon laten spelen ook. Daarna had je het volgende stadium, namelijk de twee transferperioden erna. Daarin konden ook gewoon spelers aangetrokken worden, maar ze mochten enkel niet spelen tot 1 januari. En nu heb je het scenario waar ik op wachtte: de speler die is gekocht in een tijd waarin niet gekocht mocht worden, toch gehaald kon worden om te komen trainen, mag toch meespelen met de andere spelers die eigenlijk niet zouden mogen spelen op dit moment (Suarez, Rakitic, Mathieu, Vermaelen enz..)

21 september 2015 om 22:07

Ik dacht net hetzelfde . Totaal niet logisch deze toestemming . Dat ze een andere speler mogen inschrijven daar kan ik volgen , maar dan zou het een speler moeten zijn die niet tijdens de transferban periode komt. Alleszins niet tot 1 januari ..

21 september 2015 om 22:16

Het eerste stadia werd de straf uitgesteld omdat men in hoger beroep ging. Daar had Barcelona alle recht toe dus dat is geen schande.
In de transferperiode erna (het 2de stadia) in januari 2015 heeft Barcelona niemand mogen aantrekken dus zijn ze gewoon gestraft. Ook niets schandaligs bij.
Afgelopen zomer heeft men wel spelers aan kunnen trekken en daar kun je eventueel je vraagtekens bij zetten maar men die spelers niet inschrijven. Dat is dus ook een straf. Na de transferperiode van de zomer 2015 was de straf afgelopen dus alles wat er in het zgn. 3de stadia gebeurt is gewoon volgens de regels die voor iedereen gelden dus ook geen schande.

21 september 2015 om 22:33

Die 1e periode was niet tijdens de transferban, ze waren in hoger beroep gegaan tegen de straf. Dus die schandaligheid valt weg. De 2e schandaligheid is raar, maar ze mochten niemand inschrijven dus hebben ze dat ook niet gedaan. De straf is afgelopen na de 2e transferperiode (want daar viel de straf op) ook wel na 31 Augustus. Dus ook hier hebben ze zich gewoon aan de straf gehouden. Straf is nu voorbij en volgens de regels van la Liga mag er een vervanger worden ingeschreven, Arda is deze vervanger en mag dus volgens de Regels worden ingeschreven. Ook dit is dus geen schandaligheid.

21 september 2015 om 23:24

Het is moeilijk om dergelijke reacties serieus te nemen.

De transferban geldt alleen voor het registreren van nieuwe spelers die zijn aangetrokken in de twee transferperioden van het kalenderjaar 2015. In essentie is het geen transferban maar een 'registratie' ban die voor twee transferperioden geldt.

Barcelona is in de transferperiode waarin Suarez werd gekocht (2014) in beroep gegaan, en mocht dus volgens de regels gewoon transfers doen en die spelers opstellen. Dat is de recht van ieder club. De ban was nog niet ingegaan, dus je stelling dat ze 'ondanks de transferban toch meer dan 120 miljoen lachend uit konden geven zonder maatregelen' is klinkklare onzin.

De registratieban is na afgelopen transferperiode afgelopen, dus zou Barcelona in principe morgen een speler kunnen registeren, ware het niet dat spelers die deelnemen aan professionele competities in de de vastgestelde transferperiode moeten worden geregistreerd.

Nu is er een andere regel van de Rfef (spaanse bond), (artikel 124) die stelt dat bij een langdurige blessure bij een speler van een voetbalclub er een vervangende speler mag worden geregistreerd.

Aangezien de registratieban sinds het verlopen van afgelopen transferperiode is opgeheven, mag Arda Turan volgens de regels van de Rfef buiten de vastgestelde transferperiode geregistreerd worden en dus spelen in de PL en Copa Del Rey.

Wat jij wilt is dat Barcelona vanaf september 2014 t/m 1 januari 2016 geen enkele speler contractueel zou mogen vastleggen en registreren.
Dat is opvallend, want de registratieban geldt in principe maar voor 2 transferperiodes en jij wilt er doodleuk 16 maanden (waaronder 3 transferperiodes) van maken.

De straf van Barcelona is dat ze in de afgelopen twee transferperiodes geen spelers hebben mogen registreren, en dat heeft als gevolg dat onder normale omstandigheden, je ze dus ook niet kan opstellen. Maar omdat de registratieban voorbij is en dit geen normale omstandigheid is, is dit perfect volgens de regels.

Niet zomaar dingen roepen a.u.b.

22 september 2015 om 01:17

Waarom? Heel veel mensen zijn in de war met de straf die Barcelona heeft gekregen. Barcelona heeft geen transferverbod gekregen. Ze hebben een registratieverbod gekregen. Dat is al heel wat anders dan de meesten hier roepen. Ten tweede kwam de transferperiode op 31 augustus ten einde en dus heeft Barcelona zijn straf uitgezeten.

Normaal gesproken konden ze niet beschikken over Arda maar bij een zware blessure dus wel. Dat is nou eenmaal vastgesteld in de wet. Net zoals het vastgesteld is dat Barcelona een fout heeft gemaakt met jeugdspelers en daarvoor ook gestraft is. Wel erg vreemd hoor wanneer de wet negatief uitpakt voor Barcelona hoor je niemand maar nu het positief uitvalt roept iedereen maar wat zonder zijn hersens te gebruiken.

Hmm.. Weer een gaatje in het reglement, ze weten ze wel te vinden, met Arda voor Rafinha gaan ze er nu zelfs erg op vooruit.

31 september? Mooie datum ook Vz..

Sorry ik snap dat Barca in een slechr situatie zat na rafinha, maar dit transferban is de grootste grap die ik ooit gezien heb. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat je spelers mag blijven aantrekken, mee laten trainen en als blessures vallen dat je die spelers ook mag inschrijven. Wat mij betreft is dit te belachelijk voor worden. Hoe is barca nou gestraft dan?!

21 september 2015 om 21:59

Barcelona is gestraft omdat ze in januari 2015 en in de zomer 2015 geen spelers mochten aantrekken/inschrijven.

21 september 2015 om 22:10

Dat snap ik maar die zijn wel aangetrokken al spelen ze zelf nog geen wedstrijden mee. En nu een van die spelers word ingeschreven dus vertel, hou zijn ze nou echt gestraft?

21 september 2015 om 22:34

Ja, hij wordt ingeschreven na de straf periode, dus gewoon conform de regels

22 september 2015 om 00:43

Ze zijn echt gestraft omdat ze Arda en Vidal bijvoorbeeld niet voor de champions league hebben kunnen inschrijven. Ze zijn gestraft omdat ze Vidal nog steeds niet mogen opstellen, ze zijn gestraft omdat ze in januari 2015 niemand hebben kunnen inschrijven terwijl alle andere clubs dat wel konden.
Misschien dat de straf niet zo hoog was als dat jij wilde maar dat Barcelona helemaal niet gestraft is kun je niet zeggen.

22 september 2015 om 02:18

Een transferverbod kan niet worden opgelegd omdat het in strijd is met de Europese regelgeving. Barcelona had een registratieverbod en heeft zich daar keurig aan gehouden

22 september 2015 om 04:57

Maar ze zijn aangetrokken én ingeschreven. Wat is nou de straf dan?

Jaaa natuurlijk mag het weer bij barca!
man man man..

21 september 2015 om 22:33

jaaaa natuurlijk is barca de enige topclub die wordt gestraft voor iets wat real en zon beetje elke engelse topclub doet. maar als er dan een regel bestaat waardoor ze een speler kunnen gebruiken die is gekocht tijdens een onterechte straf dan mag het "weer" bij barca. heel real heeft jarenlang franco achter zich gehad en jij durft je te beklagen als barca wat mee krijgt. real fan oke maar zo haten op barca omdat ze iets mee hebben zitten na een lachwekkende straf man man man..

22 september 2015 om 01:29

Ja natuurlijk, wanneer Barcelona gestraft wordt moeten ze zich maar aan de wet houden maar wanneer ze zich aan de wet houden doen ze weer iets verkeerds. Oh Real Madrid fan... Laat maar....

Serieus, 31 september?

Sneu voor deze Rafinha, maar als dit waar mocht zijn natuurlijk geweldig nieuws voor de Superturk. Denk dat Nainggolan binnenkort een smakelijke doos baklava van mevrouw Turan in ontvangst mag nemen!

31 september.. Die datum heb ik toch al behoorlijk wat jaartjes overgeslagen

Opvallend aangezien Luis Enrique gisteren nog leek aan te geven dat Arda Turan en Aleix Vidal pas vanaf januari inzetbaar waren en Fifa had aangegeven het verzoek van Barcelona niet te honoreren. Mocht dit waar zijn is het natuurlijk fantastisch nieuws! Overigens wel vreemd, de club lijkt nu eigenlijk beloond te worden voor het opzoeken van het 'grijze gebied' op gebied van transferbans.

21 september 2015 om 22:29

Zo grijs vind ik dit niet. De registratieban is afgelopen, dus Barcelona is met betrekking tot het aantrekken en inschrijven van spelers weer net als iedere andere voetbalclub. Dat betekent dus dat ze net als iedere andere club gebruik mogen maken van dit recht. Dat het zo uitpakt voelt voor de meesten natuurlijk onrechtvaardig, maar eigenlijk is er niets onrechtvaardig aan.

21 september 2015 om 22:43

Als je volledig terecht gestraft ben voor je wanbeleid en vervolgens de grenzen van het toelaatbare opzoekt in de regelgeving omtrent zo'n transferban roep je onheil over jezelf af. Eigenlijk mag je geen spelers kopen, maar (zolang ze niet spelen tot aan januari) toch trekt de club twee spelers aan. Nu mag zo'n speler plotseling toch spelen omdat Rafinha geblesseerd is geraakt. Natuurlijk zal het juridisch kloppen, maar dit is echt wel grijs gebied.

21 september 2015 om 22:54

Een grijs gebied is het gebied tussen legaal en illegaal, wat open is voor interpretatie. Deze zaak is echter niet open voor interpretatie, het geschreven recht zegt gewoon dat het legaal is. Ik begrijp volkomen dat het voor de meesten onrechtvaardig voelt, maar ik zou me als Barcelona zijnde (en iedere andere voetbalclub eigenlijk) pas echt zorgen gaan maken als de Fifa dit tegenhoudt.

Goed gat in de wetgeving gevonden. Netjes!

21 september 2015 om 22:36

Is geen gat in de wetgeving, maar de wetgeving zelf.

21 september 2015 om 23:27

IS geen wetgeving, maar het niet tijdig Barca voor de rechter slepen. Ze lieten Barca toe om flink aan te kopen alvorens de echte uitspraak volgde. Schandalig gehandeld door Fifa. Nu dit ook nog is. Gaf ze dan geen straf, wat ze deden was toch niet zo erg.

21 september 2015 om 23:33

Ken je feiten, Barca ging in hoger beroep, dat heeft niks met "niet tijdig" te maken, maar met de regels omtrent het in hoger beroep gaan.

22 september 2015 om 01:00

Ja dat proces moest versneld geregeld worden. Niet direct na de transferperiode. Dat sloeg nergens op. Konden ze beter geen straf geven, want Barca deed toch niet veel verkeerd.

De regelgeving is niet echt duidelijk lijkt me... Haha Barcelona heeft dit wel slim gezien en slim gehandeld, maar de Fifa is hier absoluut niet serieus te nemen

Op deze manier is zo een transferban natuurlijk een grote grap, maar het feit dat deze ban ooit werd gegeven was toch al een grap.

Dus in feite neemt de FIFA Barcelona in de maling met hun 31 september... Gelukkig nog niet tot 31 februari anders was het helemaal lang wachten voor ze..

Rare mensen hier zo zeg als dat een van de regels zijn dan is dat is dat toch

Wat is de bron van dit nieuwsbericht dan?
Volgens een andere bron (mirror.co.uk) http://www.mirror.co.uk/sport/football/news/fifa-b...
heeft de Rfef toestemming gegeven, maar Fifa juist niet.

21 september 2015 om 23:34

Fifa mag alleen niet alles bepalen wat er binnen het voetbal gebeurt natuurlijk.

Dit geld natuurlijk alleen voor de Spaanse wedstrijden en heeft niks met de Champions League te maken. Maar vind het toch belachelijk. Je krijgt zo'n ban, maar de eerste beste keer dat er een aantal spelers niet kunnen spelen kun je één van die uitschrijven en 1 van je niet te mogen spelers in schrijven zodat ze toch wel kunnen spelen.

Waar is de straf dan nog voor?
Spanje mag deze regels toch wel aanpassen en doorvoeren voor het einde van het jaar. Is totaal niet eerlijk tegenover clubs uit andere landen. In Engeland, Duitsland of Italië zullen ze wel de pineut zijn, als ze ooit een transferverbod krijgen.

21 september 2015 om 22:01

Er is geen straf meer, zoals het artikel al vertelt verloopt die 31 september (lijkt me dat het augustus moet zijn). Daarnaast kan die ''loophole'' alleen toegepast worden als er een speler voor meer dan zes maanden geblesseerd is geraakt, wat in een competitie van twintig teams in één seizoen (lang) niet bij elk team gebeurt. Kleine kans dat dat in de komende jaren een keer gaat gebeuren dus (barcelona's straf is afgelopen, dus het is nog niet eerder gebeurd), alle tijd voor de Fifa of andere voetbalbonden om hier passende regelgeving voor te bedenken.

21 september 2015 om 22:13

Klopt helemaal, Alleen Champions League wedstrijden vallen niet onder dit artikel om dit artikel voor Spanje is ^^.

22 september 2015 om 01:33

Ho ho! Er is nooit een transferverbod geweest maar een registratieverbod. Daar hebben ze zich aan gehouden, want ze hebben geen nieuwe spelers kunnen inschrijven de laatste 2 periodes. Daarnaast denk ik dat in die andere landen deze regel ook zeker bestaan. Die bestaan ook voor interlandperiodes. Je moet een lijst met 23 spelers doorgeven en wanneer iemand geblesseerd raakt zoals Robben laatst mag je ook een vervanger oproepen. Terwijl je ook best met 22 verder kan gaan. De wet laat dit nou eenmaal toe.

Zoals in het artikel vermeld wordt is de registratieban op 31 augustus afgelopen en heeft Barcelona dus zijn straf ''uitgezeten''. Dit betekent dat Barcelona een volkomen rechtsgeldige claim heeft om Arda Turan in te schrijven voor de Primera Division. Hopelijk houdt de Fifa zich hier aan en kan Arda Turan zijn officiële debuut binnenkort maken.

21 september 2015 om 22:05

Maar dat geld wel alleen voor Spanje.
Europees mogen ze nog steeds niet mee doen.

21 september 2015 om 22:16

Dat zeg ik : ''om Arda Turan in te schrijven voor de Primera Division''.

21 september 2015 om 22:12

Omdat jij voor Barcelona bent, vind jij dit helemaal geweldig. Het is natuurlijk van de gekke dat dit kan. Het kan leuk 31 augustus opgeheven worden, maar ze kopen nu iemand die pas eigenlijk 1 januari "gekocht" wordt. Uiteindelijk hebben ze nu IN de transferban iemand gekocht.. Bizar..

21 september 2015 om 22:22

Ik vind het mooi dat Arda niet langer zijn tijd op de bank hoeft te verdoen en dat de regels op deze manier worden nageleefd. Als dit niet zou mogen, waar is dan je rechtszekerheid als rechtspersoon?
Ook dat Arda pas 1 januari ''gekocht'' wordt is onzin. De Fifa mag niet beslissen wie Barcelona wel en niet koopt, omdat dat in strijd is met de EU-regelgeving. Wat de Fifa wel mag is Barcelona verbieden een speler in te schrijven voor een officiële competitie, een belangrijk verschil. Aangezien dat verbod om spelers te registreren eind vorige maand is afgelopen, staat het Barcelona vrij van deze regel gebruik te maken. Met andere woorden, de straf is afgelopen en voor Barcelona gelden weer de normale rechten, net als die voor andere clubs gelden.

22 september 2015 om 01:34

Nee, want er is nooit een transferverbod geweest maar een registratieverbod. En daar heeft Barcelona zich gewoon aan gehouden. Beetje raar hoeveel mensen niet op de hoogte zijn of willen zijn van dit feit. Zijn voornamelijk de Madrid fans en Barca haters die niet op de hoogte zijn of schijnen te zijn.

Wat een onzin is dit zeg! Transferban tot 31 september en dan toch Arda en Vidal kunnen kopen. Dat is al apart en nu mag Arda ook nog eens eerder worden gebruikt.

22 september 2015 om 00:54

Kan je nagaan dat 31 september niet eens bestaat. Zo kan ik ook regeltjes maken.

On: Ik vind het erg vreemd dat ze überhaupt spelers mochten kopen inderdaad

Haha deze hele "straf" heeft dus niks opgeleverd. Barca heeft alsnog spelers gekocht en kan nu arda ook gebruiken. FIFA laat weer eens zijn belachelijke juridische kant zien

Iedereen was zo voor de regelgeving die slecht zou uitpakken voor Barcelona. Nu blijken de regels in het voordeel van Barcelona te zijn en iedereen is tegen. Bijzonder voorval dit. Net zoals deze hele transferbansoap.

Wat een ongelooflijke onzin dit. Arda mocht pas vanaf de wintertransferperiode worden opgesteld omdat er dan weer transfers mochten voor Barca. Logisch dus, zo'n blessure is Barcas probleem, waarom zou je daarvoor een uitzondering maken? Oke je wordt gestraft doordat je een speler niet mag gebruiken, maar als je hem echt nodig hebt mag het toch weer wel, te gek voor woorden deze regel. Dat de regel al langer bestaat snap ik ook wel maar slaat nergens op, Rafinha loopt een blessure op en Barca krijgt er een betere speler voor terug, wat een grap

21 september 2015 om 22:38

Het is geen uitzondering, het zijn de regels, zou bij iedere club het zelfde zijn geweest.

Ze zijn met de blessure er dus op vooruit gegaan, hehe. Wel enigszins te begrijpen met dat artikel. Europees komt Arda dan helaas niet in actie tot volgend jaar, maar we kunnen hem binnenkort zien schitteren in de competitie! Ben erg benieuwd hoe hij het gaat doen.

Ik snap dat barca hun straf heeft uitgezeten en dat ze een vervanger mogen inschrijven voor rafinha. Maar waarom Arda ipv Aleix Vidal. Middenveld staat toch goed met iniesta rakitic en busquets waar willen ze arda dan opstellen als rechtsback. Puur voor het team zou ik voor Aleix kiezen of kan iemand mij de keuze voor arda toelichten

21 september 2015 om 22:26

Als rechtsback heeft Barcelona ten eerste Dani Alves, maar Sergi Roberto heeft ook goede dingen laten zien en kan daar dus ook spelen (speelt eigenlijk nog beter dan Douglas). Daarnaast is dus Douglas er nog, die op dit moment geblesseerd is. De rechtsbackpositie is dus goed bezet. Op het middenveld is er achter het trio dat jij opnoemt eigenlijk niemand die een blessure goed op kan vangen. Daarom is Arda dus harder nodig dan Aleix.

21 september 2015 om 23:50

Ik dacht dat dani alves ook geblesseerd is/was. Ik weet niet hoelang hij al uit de roulatie is/ zal zijn. Douglas ook geblesseerd hou je sergi roberto over. Naar mijn weten is sergi van origine een middenvelder. En evt kan mascherano op het middenveld spelen. Kan je met mathieu en vermealen op LCV en Pique en Bartra op RCV spelen. Dan heb je voor middenveld Iniesta Rakitic en Busquets met dus.evt sergi roberto en mascherano als back up. Lijkt mij dat de RB positie het meest onder bezet is

22 september 2015 om 00:38

Alves kreeg voor aanvang van de wedstrijd tegen Levante het groene licht van de medische staf en heeft ook meegespeeld. Sergi Roberto mag van origine een middenvelder zijn, hij doet het momenteel beter op de rechtsbackpositie dan op zijn eigen positie. Mascherano op CVM is al vaker geprobeerd en loopt niet lekker. Barcelona heeft gewoon dringend behoefte aan een middenvelder. Gumbau, de onbegrijpelijke keuze van Lucho als back-up, is niet goed genoeg. Samper zou naar mijn mening een goede versterking zijn, maar vooralsnog weigert Lucho hem bij het eerste team te betrekken, terwijl die jongen al lang en breed een aantal kansen verdiend heeft. Daarnaast doet Babunski het nu goed bij Barcelona B en bezit ook Grimaldo nog de kwaliteiten om als middenvelder bij Barcelona te spelen. Jammer genoeg wordt er niet met deze jongens geëxperimenteerd.

Het lijkt me dus duidelijk dat er een middenvelder moet komen, van binnen of van buiten. Ik zie zelf graag Oliver Torres komen, maar ik ben ook tevreden met Coutinho of Gundogan. Ik zou tegelijkertijd graag zien dat Carles Aleña langzaam wordt klaargestoomd. Voor laatstgenoemde gaat het echter nog wel even duren voordat hij klaar is voor het grote werk, maar binnen anderhalf jaar zou hij zijn debuut wel moeten kunnen maken.

Mochten ze Vidal ook nog nodig hebben, kunnen ze dus gewoon 1 van de kruisbanden van 1 van de jonkies doorknippen? Wat een onzin!

22 september 2015 om 05:00

Als de derde keeper geblesseerd raakt registreren ze Vidal gewoon. Vraag me echt af hoe ze nou gestraft worden. Ze kunnen gewoon spelers kopen én registreren.

Gelukje bij een ongelukje.

22 september 2015 om 05:01

Geluk: Turan kopen en opstellen tijdens transferban, ongelukje: kinderhandel.

Deze straf is terecht opgegeven en er word steeds meer water bij de wijn gedaan echt ongelofelijk weer uefalona!

21 september 2015 om 22:30

'uefalona Uefalona''

De straf kwam van de Fifa.

Snap eerlijk gezegd niet waarom er zo afgegeven word op Barcelona. Of je de regelgeving krom vindt ofniet het is toch echt opgesteld door de Fifa. Barcelona doet niks verkeerd door gebruik te maken van de regels die er liggen.

De straf was sowieso al voor stront gegeven aan Barcelona dus dat de straf wordt opgeheven is gewoon helemaal terecht. Wel lekker dat toch gerechtigheid, Barça dus, wint. En Arda natuurlijk. Mag hij eindelijk samen met Barça nog meer teams koud spelen.

21 september 2015 om 22:37

Ahja? en leg eens uit waarom het voor stront gegeven werd?

21 september 2015 om 22:54

Omdat ik er geen zak van geloof dat, mocht deze onzin zeker zo zijn, dat enkel Barcelona met dit soort dingen betrokken is en bestraft verdient te worden met een criminele straf.

21 september 2015 om 23:24

@A Iniesta8

Het is toch gewoon bewezen? Je laat je leiden door je voorkeur. Beetje als een moeder die zegt mijn zoon kan nooit een moordenaar zijn.

Ik zou als ik Barca was, afval zoals Sergi Roberto opdragen om even een blessure te faken. Dan kan je namelijk die andere aankoop (vidal?) ook nog registreren. Als het toch zo makkelijk gaat.

21 september 2015 om 23:30

De straf was inderdaad stront. Onderhandelen met te jonge spelers etc. Dat doet elke professionele voetbalclub, dan zou je elke voetbalclub van de transfermarkt moeten verbannen. Nu je het zegt, dat zou de voetbalwereld wel interessanter maken. Twee periodes per jaar spelers verkopen/verhuren, dat is toch veel te veel! En Vidal speelt bij Bayern.

21 september 2015 om 23:32

Idgaf : iets zegt me dat jouw voorkeur bij Real Madrid ligt...

En wat is er nou precies bewezen ? En wat doen ze bij Real nou anders dat zij er blijkbaar wel mee wegkomen ?

Ook bij Real spelen jongeren uit alle hoeken van de wereld in de jeugd ; wat is nou precies het verschil met wat Barcelona doet ?

Snap niet waarom iedereen op Barça zeikt en Uefalona schreeuwt. Zo is de regelgeving namelijk al jaren en als er mazen zijn in de regelgeving, vind ik het eerder gewoon slim dat Barça hier gebruik van maakt dan deze kans laat lopen een extra speler toe te voegen.

Daarbij, de mensen die zeggen dat Barça niets heeft gemerkt van de straf hebben het in mijn optiek mis. Zo mocht Barça in de transferperiode van december 2014 geen spelers halen, terwijl dat wellicht wel een must was (dat we een paar maanden later de treble pakten staat hier los van). Ook vind ik dat Barça slim heeft gehandeld met deze straf, die naar mijn mening sowieso nergens op sloeg. Een transferban wegens het niet goed handelen bij transfer van jonge spelers, daar was een boete al een goede straf geweest.

Ik ben dan ook onder de indruk hoe Barça met deze straf is omgegaan en redelijk hieronder uit is gekomen. Dit is ook een fout van de FIFA-regelgeving niet van Barça!!

Barca heeft er toch niet om gevraagd of ze rafinha voor de rest van het seizoen eruit wilden trappen. Zolang er zo een regel bestaat heeft iedereen het recht om er gebruik van te maken.

Haha 'transferban'. Ze hebben gewoon spelers gekocht. Heel vaag weer allemaal. Vond het trouwens wel een enorm zware straf en weer niet of dat nou de oplossing was.

This...............is................................
Uefalonaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

21 september 2015 om 23:00

En dat terwijl Uefa er helemaal niks mee te maken had.
De straf was opgelegd door Fifa en deze regel waardoor Arda zou mogen trainen is van La Liga.

Dus ook wel: You... are... Wrongggggg

21 september 2015 om 23:27

Ik zou blij wezen Arda...

Natuurlijk terecht dat Barca weer een speler mag inschrijven.
Conform de straf heeft Barca niemand mogen inschrijven tijdens de 2 periodes van de straf. De straf is nu voorbij. Gezien de Fifa niet instaat is om de regels binnen de EU te negeren mocht Barca gewoon spelers aantrekken, alleen dus niet inschrijven.
Nu zijn de regels van La Liga dat er een vervanger ingeschreven mag worden, toevallig noemen ze Arda Turan (of Vidal), maar het zou iedereen kunnen zijn die ze nog hebben. Ook dit mag de Fifa niet verbieden, omdat de straf was dat er 2 transfer periodes niemand ingeschreven mocht worden. Dit zou niet alleen bij Barca zo zijn geweest, maar bij iedere Spaanse club die in deze situatie had gezeten, gezien het de regels zijn.

Het aantrekken en inschrijven van Suarez, rakitic etc. etc. was ook rechtsgeldig, omdat Barca in hoger beroep was gegaan waardoor de straf nog niet in was gegaan.

Jullie kunnen nu allemaal wel huilen dat dit gebeurt, maar het is allemaal rechtsgeldig.

Wat ik niet begrijp is dat er nu mensen verontwaardigd reageren op het feit dat er vraagtekens worden gezet bij deze beslissing. We kunnen hier nu wel allemaal roepen dat de straf is uitgezeten, en qua tijd is de strafperiode inderdaad verstreken, maar ik mag toch hopen dat men wel inziet dat dit niet de gang van zaken is die de Fifa voor ogen had bij het opleggen van de straf.
Ten eerste is het al opmerkelijk te noemen dat een club die een Transferban krijgt opgelegd, gewoon spelers mag aantrekken, het lijkt me toch dat dat niet de bedoeling was. Overigens doodzonde dat een speler als Arda Turan hierdoor zo lang niet in actie kan komen. En dan nadat een club op slinkse wijze om die straf heen weet te werken, krijgen we ook nog deze maas in de wet, waardoor er weer via een raar regeltje om de straf heen kan worden gewerkt.
Dat is niet het idee van de straf, die straf is Barcelona opgelegd omdat ze herhaaldelijk de fout in zijn gegaan, Barcelona heeft als een van de grootste clubs ter wereld een voorbeeldfunctie, er wordt misschien in deze situatie ook een voorbeeld van gemaakt, om maar aan te geven dat die 'kinderhandel' in het voetbal geen stijl is.
Maar dan in plaats van het accepteren van de meer dan terecht opgelegde straf, laat je voor het oog van de wereld eigenlijk zien totaal geen respect te hebben voor de sancties en daarmee ook de regelgeving, hoe 'goed' ze zich ook aan de regels houden.
Transferban is transferban, eerlijk is eerlijk, en op deze manier kan men wel zeggen dat ze de transferban hebben uitgezeten, feitelijk gezien waar, effectief gezien niet. Ze gaan op deze manier gewoon een speler inzetten die ze afgelopen zomer gekocht hebben (precies wat dus niet zou moeten gebeuren), dan heeft de transferban dus niet gewerkt. De transferban heeft over de afgelopen transferperiode op die manier vrijwel 0 waarde gehad. Schande.

21 september 2015 om 22:56

Barca mocht spelers aantrekken omdat de wetten binnen de EU boven de regels van de Fifa staan.

21 september 2015 om 23:06

Ah oke wist niet wat precies de reden was dat het ging zoals het is gegaan, maar bedankt. Maar mensen kunnen het toch niet anders dan met me eens zijn en toegeven dat dit niet is hoe het verloop van zo'n sanctie in zn werk zou moeten gaan. Dit is toch niet het uitgangspunt. Waar zijn we dan mee bezig met z'n allen. Nu zeggen 'regels zijn regels' is gewoon schijnheilig en hypocriet.

21 september 2015 om 23:08

Het is lullig dat het zo is verlopen, maar helaas is er niks fout gegaan.
De wetten waar ik het over heb zijn het vrij verkeer van diensten en vestiging btw.

Wat een overdreven reacties hiero. Barcelona handelt hier keurig volgens de regels op een (op papier) draconische straf die voor iedereen totaal uit de lucht kwam vallen voor iets wat menig topclub al sinds jaar en dag doet namelijk spelers heel jong naar de club halen samen met hun familie. Alleen hebben ze bij Barca niet goed opgelet bij het opstellen en afhandelen van die contracten (details weet ik even niet meer).

Vervolgens doen ze wat elke andere club ook zou doen namelijk protest aantekenen en op zoek gaan naar de grenzen of mazen van de regelgeving om te kijken wat er mogelijk is. Nu is er als geluk bij een ongeluk de kans dat Arda door die zelfde regels nu al speelminuten kan maken. Dat is toch gewoon goed nieuws voor ons als voetbal liefhebbers? Zelfs voor de Madrilenen toch? Want je wilt Barca toch tegenkomen in hun sterkste elftal?

Er wordt weer volop schande gesproken terwijl het even schandalig is dat Barcelona gestraft wordt voor het aantrekken van jeugdspelers terwijl al die anderen er ongestraft mee wegkomen.

En wie me kan uitleggen wat Barcelona nou precies fout heeft gedaan in vergelijking met al die andere clubs die ook jongetjes van over de ganse wereld contracteren, die mag me dat altijd eens komen uitleggen.

Hierboven wordt gesteld dat Barcelona als een van de grootste clubs ter wereld een voorbeeldfunctie heeft en dus daarom mag worden gestraft.

Akkoord dat ze mogen worden gestraft, maar dan wel iedereen die net hetzelfde doet en dat gebeurt dus blijkbaar niet. En nog eens : graag haarfijn uitleggen wat Barcelona nou precies fout doet in vergelijking met al die andere clubs met Grieken, Canadezen en Koreanen in de jeugdopleiding.

De complottheorieën genre Fifalona zijn al helemaal van de gekke : in het geval van Fifalona zou er toch immers helemaal geen straf geweest zijn voor Barcelona ?

En misschien dat het allemaal wel anders bedoeld was door Fifa en dat het nu niet helemaal uitpakt zoals ze daar in Zurich hadden gedacht, maar kan je dat Barcelona kwalijk nemen ?

Iedereen die gestraft wordt en het gevoel heeft dat die straf in wanverhouding staat tot zijn fout, en dat gevoel hebben ze absoluut in Barcelona, die zal nagaan welke juridische mogelijkheden er zijn om er onder uit te komen.

Tot spijt van wie het benijdt : Barcelona mocht dus blijkbaar wel spelers contracteren, alleen mochten ze niet spelen en blijkbaar is er door het jammere voorval met Rafinha nu misschien toch een mogelijkheid om iemand die gecontracteerd is, op te stellen.

Heel erg jammer voor allen die Barcelona geen warm hart toedragen maar daarvoor hebben ze dus en juridische dienst bij Barcelona : om de hiaten in een regelgeving te benutten en die in je voordeel te laten uitdraaien.

Voor deze bekendmaking wist niemand hoe het precies zat. Nu na het lezen van dut artikel weet iedereen het plotseling beter.
Nou als dat de regels zijn, het zij zo. Als de Fifa de straf heeft opgelegd nu toestemming verleend dan is het toch niet zo gek?
Regels zijn regels en als dit nu de regel is, dan maar toepassen.
Geen vuiltje aan de lucht! Wel sneu voor Rafhina.

Tja, zelfs als Barca fan vind ik deze soort regels te dom voor woorden, maar wat Barca hiermee doet is gewoon slim en niks mis mee. Sommige mensen doen als of de regels net gemaakt zijn pure om Barca te helpen, maar je moet het zien net als een bug wat mensen proberen te achterhalen en misbruik van te maken, alleen maakt Barca hier op een juiste manier ''misbruik'' van en daar hebben ze gewoon recht op.

Als fan ben ik super blij om Arda nu al in actie te kunnen zien, want ik ben super nieuwsgierig hoe hij met zijn idol zal spelen. Als hij echt gretig zal spelen en motivatie heeft zie ik hem echt wel veel toevoegen aan dit Barca.

Sorry, maar de regels mogen ze van mij ook wel aanpassen, slim hoe Barca elke gaatje heeft weten op te zoeken, maar dit zijn gewoon bugs die snel gefixt moeten worden dus hahaha.

Belachelijk ban ze dan gewoon niet...

Ze doen net als Barca maar 11 man heeft om op te stellen.

Tja, twee kanten aan dit verhaal.
1. Ik vind het een belachelijke regel dat het nu alsnog mag. Daar valt over te discussiëren, maar helaas de waarheid.
2. Voor mij als voetballiefhebber goed nieuws, want ik mag erg graag naar Arda kijken, geweldige voetballer.

Als de straf voorbij is dan mag Barcelona dus nu ook transfervrije spelers aantrekken. Die mogen immers ook buiten de transferperiode worden aangetrokken.

Wat een belachelijke actie weer dit. Leg dan ook gewoon een transferverbod tot 4 januari op en niet voor 2 transferperiodes. Het is ten eerste al belachelijk dat ze gewoon spelers mogen kopen, zoals een Turan. Ten tweede kan je er gewoon de donder opzeggen dat dit vanaf dag 1 al met voorbedachte rade was. Zodra iemand langer als 3 maanden geblesseerd is, registreren we Turan alsnog lekker puh. Goed hoor Barca, voorbeeldig gedrag en volledig binnen de regels, chapeau.

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren