Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Sfeer bij PSV slaat abrupt om: 'We lachen als boeren met kiespijn'

Laatste update:

PSV wil dit jaar de KNVB Beker winnen, maar het eerste duel in dat kader, tegen SC Cambuur, staat ook in het teken van eerherstel. De Eindhovenaren gingen afgelopen weekend onderuit bij Heracles Almelo en willen dat meteen rechtzetten. “We kunnen onszelf snel revancheren”, zei Phillip Cocu maandag bij zijn voorbeschouwende persconferentie.

/

“Ik vind dat we het bekertoernooi moeten spelen om te winnen”, was de coach meteen duidelijk. Cocu moet het dinsdag onder anderen doen zonder Davy Pröpper, die een schorsing uitzit. “We zullen morgen zien wie hem vervangt”, bleef hij schimmig. “Op sommige posities is het verschil onderling niet heel groot en alles volgt elkaar snel op.”

Cocu erkende tijdens het vragenuurtje dat de sfeer binnen zijn ploeg momenteel niet al te best is. Na de knappe zege op Manchester United, vorige week dinsdag, sloeg de stemming na het verlies in Almelo abrupt om. “We lachen als boeren met kiespijn”, zei hij. Dinsdag moet daar dus weer verandering in worden gebracht.

Wint PSV dinsdag van SC Cambuur?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Cambuur is, kijkend naar de ranglijst, op dit moment toch duidelijk minder dan Heracles, daarnaast speel je ook nog thuis. Ik verwacht dat PSV hier geen problemen mee zal hebben en ze zich zullen 'revancheren' na zaterdagavond. Althans, dat zou toch moeten.

21 september 2015 om 19:20

Heracles uit had ik goed voorspeld, 2-1. Cambuur thuis zeg ik 0-0. Waarom? Geen Guardado(geweldenaar voor psv)en het zit ze even niet mee. Plus het feit dat elke sliding die Moreno nu maakt onder een vergrootglas komt te liggen, met kans op rood.

21 september 2015 om 22:52

Ach, zelfs met 0-0 kan PSV winnen, aangezien ze na die stand gewoon doorgaan.

Tja, PSV is ook gewoon geen goede ploeg; Man.utd was simpelweg abominabel slecht. Het verbaast mij niet dat ze van Heracles verliezen.

De enige die op niveau presteert is Luc de Jong

21 september 2015 om 15:32

Moet je het nu zo bagatelliseren? Winnen van de grote favoriet in de eerste cl wedstrijd is per definitie een knappe prestatie. Dinsdag was het top en zaterdag flop.

21 september 2015 om 15:36

Manchester United is naar mijn mening niet echt de favoriet in de groep. Wolfsburg schat ik momenteel hoger in.

21 september 2015 om 15:40

Het was een knappe zege, maar een eenmalige uitschieter die met veel geluk tot stand kwam. het zou me verbazen als ze nog een keer winnen in deze poule.

21 september 2015 om 15:41

En dat is het nou juist. PSV stijgt boven zichzelf uit en scoren drie goals uit drie kansen, maar tegen Heracles was het uitermate bedroevend. Pas als PSV constant laat zien te kunnen spelen zoals tegen Man Utd, verander ik van mening. PSV had geluk dat United zo slecht was.

21 september 2015 om 15:41

klopt, maar dat maakt de knappe prestatie er niet minder op.

wat mentalist al toevoegd, dinsdag top en zaterdag een grote flop.

21 september 2015 om 16:07

frvatoslocos,

In tegenstelling, denk dat PSV weldegelijk een goede kans heeft om de volgende ronde in de CL te halen, ze speelden op het randje en hadden een goede winnaarsmentaliteit.

Als je goed gekeken had zag je dat wel meer clubs punten hebben laten liggen na de midweekse Europese wedstrijd.

Zelfs Groningen kan nog wel punten pakken, als ze gewoon hun eigen spelletje gaan spelen en niet teveel eerbied voor hun tegenstander hebben.

Mentalist heeft gewoon gelijk, het was een knappe prestatie en gisteren was de instelling te slap met wel weer een te grove overtreding van Moreno.

21 september 2015 om 15:40

De Jong was tegen Man U. nergens te bekennen en had pas in de 60minuut voor het eerst de bal vast. Bruikbaar in de eredivisie maar internationaal zal hij nooit gaan maken.

21 september 2015 om 15:41

Haha pfffff, je weet niet eens hoe je de voornaam van De Jong schrijft...... Daarnaast, winnen van de nummer 2 in de BPL vind ik best knap! Dat je daarna een wedstrijd minder speelt, kan gebeuren. PSV is nog altijd een erg goede ploeg, die jongens komen er wel!

21 september 2015 om 16:07

Psv is voor mij nog steeds favoriet voor het kampioenschap. Brede selectie met ervaring en jeugd. Degelijk en paar feivole spelers erbij (zoals lestienne). Verliezen na een CL week tegen een goed ingespeelde ploeg die in een flow zit is geen schande.

21 september 2015 om 16:38

Precies, heerlijk om zo talent als Lestienne in de Eredivisie te zien.
Bovendien speelt Pröpper best degelijk, als we wat verder in het seizoen zitten zal je zien dat hij het niveau van de Eredivisie gaat ontstijgen.

Wat wel een aderlating is voor PSV en wat ze ook zeker punten gaat kosten is dat Guardado 5-6 wedstrijden niet mee kan doen.

Heracles Almelo doet het overigens ook uitstekend ze staan 2e, spelen goed voetbal en zitten in de winning flow.

Geen schande dus.

21 september 2015 om 16:42

Als PSV zo telkens speelt na een europees optreden, hebben ze het hard te halen!!
De komende ontmoetingen na europees voetbal zijn tegen Ajax, Twente, Utrecht en Az.
Als dat allemaal puntenverlies op gaat leveren, zijn ze denk ik geen titelfavoriet meer.
PSV is natuurlijk wel favoriet, maar zaterdag was het wel heel zwak. Ze missen guardado en willems, niemand neemt de leiding nu. Bovendien heeft PSV moeite het spel te maken, ze krijgen vaak veel kansen, maar deze ontstaan heel vaak uit de omschakeling.

21 september 2015 om 17:33

Niemand neemt leiding maar dat kan schaars wel. Die hoort er gewoon in nu en dan kan de matige Maher lekker banken!

21 september 2015 om 17:56

PSV heeft evenveel punten verloren in deze wedstrijden als ze vorig jaar deden in een seizoenshelft. Dus reken er maar op dat PSV de 80 punten niet gaat halen en in dit tempo komen ze ook nooit aan de 75.

21 september 2015 om 17:51

PSV deed het prima tegen United. Heel knap resultaat maar iets waar je in de competitie niet zoveel aan hebt. De ploeg heeft veel baat bij achterover leunen en extra stabiliteit in te bouwen. Tegen Heracles verwacht je toch dat PSV het spel moet maken, daar gaat dan heel veel mis. Bij Ajax is het momenteel andersom. Lopen vrij eenvoudig door de eigen competitie maar slaan internationaal een flater. Het probleem voor Nederlandse ploegen, er wordt twee soorten voetbal gevraagd waar geen club aan kan voldoen.

22 september 2015 om 08:41

Het wachten is op een serieuze tegenstander voor ajax...

Als speler zag Cocu er altijd wel relaxed uit, maar als trainer zie ik hem alleen maar gespannen en nerveus zijn. Misschien is hij niet geschikt.

PSV is gewoon ontzettend afhankelijk van Guardado, een speler van de buitencategorie.

PSV dacht topkopen te hebben gedaan om het gemis van depay en wijnaldum te vervangen. Aankopen blijken echter tegen te vallen waardoor ze gewoon enorm veel hebben ingeleverd. Dan is nu ook nog Willems en Guardado gebless. Waardoor ze nu een team hebben dat voor plek 2-5 zal gaan strijden. Noem me gek maar ik zie gewoon geen sterk team staan.

21 september 2015 om 17:21

Lestienne was in de laatste vier wedstrijden goed voor vier assists en één goal.
Moreno is gewoon een uitstekende verdediger.
Pröpper doet het, afgezien van de wedstrijd tegen Heracles ook prima.
Pereiro heeft zich nog niet echt kunnen laten zien, maar dat is ook nog geen schande als je als jonge speler in een heel ander land komt en concurrentie hebt van een Oranje-international.
Poulsen heeft zich ook nog niet echt kunnen laten zien door aanpassingsproblemen en daarna een blessure.

Om na zes wedstrijden al te concluderen dat dit allemaal miskopen zijn vind ik wel heel erg voorbarig.

En je zegt dat PSV gaat spelen voor plek twee tot vijf, maar noem dan eens vier ploegen die écht beter zijn dan Psv? Ajax heeft in de Europese wedstrijden laten zien ook behoorlijk labiel te zijn en in het huidige Feyenoord zie ik echt geen titelkandidaat. En de gebruikelijke subtoppers (vitesse, AZ, Twente) maken ook nog geen verpletterende indruk.

21 september 2015 om 18:09

Propper en Lestienne heb gewoon te weinig scorend vermogen. Welke speler buiten Luuk de Jong gaat er 14 of meer inschieten dit seizoen? Ik twijfel zelfs of er een speler van PSV buiten de Jong boven de 10 gaat komen. En dat compenseer je niet met meer assists op Luuk (behalve als hij 50 goals maakt). Logischerwijs ga je dit seizoen geen 92 goals maken en gaat dit meer puntverlies opleveren, zeker gezien je defensieve steunpilaren mist momenteel. Dat PSV 88 punten haalde vorig seizoen was gezien de tweede seizoenshelft al een wonder, want zo goed speelde PSV helemaal niet. Veel potten werden beslist door een actie van depay of wijnaldum (tegen het spelbeeld in), en de vervangers zijn daar niet toe in staat. Ik zie PSV 15 punten of meer inleveren door deze redenen, iets wat je na 6 wedstrijden al ziet nu er na 6 wedstrijden evenveel punten zijn verspeeld als in een seizoenshelft van vorig seizoen.

21 september 2015 om 18:48

Waar hoor je mij ergens roepen dat het miskopen zijn dan haha? Ik zeg gewoon totaal niet verwacht en vallen tegen maar dat is gelukkig gemiddeld psv supporter met me eens. Komt te weinig dreiging af en scorend vermogen is gewoon te miniem op dit moment. Kan best dat het nog iets beter gaat lopen maar ben bang dat PSV dan al teveel punten heeft ingeleverd. Wie beter vraag je? Ajax zeker (labiel in el ofniet, de ED zijn ze enorm stabiel en voetballend gewoon beter dan PSV het enige wat ajax mist is vooral flitsend voetbal en snelheid) daarna in mijn ogen en dat meen ik oprecht zijn feyenoord, vitesse verder. Dat fey tegen PSV slecht heeft gespeeld en inderdaad tot nog toe tegenvallen doet daar niks aan af. Ik denk dat ajax dit seizoen de titel met ruime punten gaat pakken zoals PSV dit vorig seizoen deed. pSV heeft ook enorme pech met Willems en guardado maar als je team daar zo afhankelijk van is is dat ook ergens we een signaal.

Snap die kiespijn helemaal. Dit seizoen dan (nog) niet maar Ajax heeft de laatste jaren een aantal keer zon goede pot tegen grootmachten gespeeld. Maar tegen een met alle respect een middenmoter/degradatie ploeg lukt het dan weer niet. Heel irritant. Ja je hebt misschien nog die extra wedstrijd in de benen..maar die knop moet om naar een instelling van we vreten ze op. Dan is deze kans tegen Cambuur een mooie om dat kl gevoel weg te spelen. Verwacht wel dat Cambuur erop zal klappen. Hoe lang ze dat volhouden is de vraag .

Toch niet onderschatten. Cambuur staat een na laatste en zullen dus ook 100% voor de beker gaan. Dat is de enige prijs die ze "misschien nog kunnen winnen". Natuurlijk ook omdat ze waarschijnlijk wel eens toe zijn aan een wedstrijd winnen! Maar we zullen zien, denk dat PSV gewoon gaat winnen met zo'n 2-0 of 3-0.

21 september 2015 om 15:59

Van mij mag psv best winnen van ons morgen als wij maar 15e of beter aan het eind van het seizoen staan.

21 september 2015 om 17:31

Ik hoop het beste voor jullie man, Cambuur is een leuk clubje! Hopen dat De Jong een beetje actie onderneemt en ze inderdaad gewoon 15e worden!

Gewoon zo spelen als in mijn opstelling. Dan heb je alsnog meer kwaliteit dan Cambuur, maar wel met spelers die niet altijd in de basis spelen. Daarnaast kunnen enkele nieuwelingen ook wedstrijdritme opdoen (moreno, Poulsen, Pereiro)

Pasveer
Brenet
Isimat
Moreno
Poulsen
Maher
Schaars
Hendrix
Pereiro
Locadia
Lestienne

PSV heeft weer een beetje hetzelfde als 2 jaar geleden. Toen hadden ze ook de beste selectie, maar door nogal wisselvallig presteren werden ze geen kampioen. Als ze zo doorgaan als nu lijkt ditzelfde scenario zich weer af te gaan spelen. Hopelijk zijn ze tijdig bij de les en kunnen ze de competitie spannend houden en niet vroegtijdig afhaken.

21 september 2015 om 17:20

En dus rest de vraag. Hebben ze dan nu wel een goed team? Ik bedoel op voorhand dacht bijna iedereen van wel echter zie ik nu al structureel in bijna alle wedstrijden (manu en fey na) dezelfde speelstijl en erg matige spelers. Ik hd er iig meer van verwacht.

Het word helaas een terug reis met kiespijn die verzacht word met friese koek want cambuur heeft een sportief resultaat nodig dus gaan winnen van psv.. cambuur heeft meer vechtlust en geleerd van heracles die psv perfect smoorde in het spel. Psv is erg kwetsbaar en word uit de knvb beker geknikkerd door de lachende friese boeren. Cambuur gaat voor alles of niets dus zullen messcherp zijn in alle duwels. Hup Cambuur...

PSV is wat mij betreft nog steeds favoriet. Het gelijkspel tegen ADO was vooral ongelukkig, in Heerenveen en op dat hockeyveld van zo'n sterk Heracles kan de concurrentie ook zomaar punten verspelen. Verder hebben ze drie keer overtuigend gewonnen. Het is wel te hopen dat de absentie van Guardado en Willems wordt overbrugd zonder al te veel averij op te lopen. Verder hoeven ze zich echt geen complexen te laten aanpraten, want ik vind dat ze nog steeds de beste en meest uitgebalanceerde selectie van de Eredivisie hebben.

Tuurlijk winnen we, zoniet dan gaan we een dramaseizoen krijgen.

Ja dat was inderdaad niet best afgelopen zaterdag. Hopelijk revancheren ze zich tegen cambuur

Tegen Cambuur moet een overwinning zeker mogelijk zijn. Cambuur is op dit moment in dramatische vorm. Ze staan op de 17e plek in de competitie. Ook al mist PSV een paar belangrijke spelers, dan nog moeten ze winnen.

Dat wordt natuurlijk Schaars, Maher en Hendrix, moet genoeg zijn tegen Cambuur. Hoop dat Cocu Locadia laat starten in het bekerduel, kan De Jong evt op 10

Zo zie je hoe belangrijk strijd en inzet is. Op inzet (en ook een volwassen spelopvatting) knap winnen van Manchester United. Vier dagen daarna op inzet en strijd verliezen tegen Heracles. Gezien de flow van Heracles op dit moment, kun je daar gewoon verliezen. Maar de knop zal snel om moeten om in de Eredivisie niet te veel achter de feiten aan te gaan lopen, het gat is nu nog te overzien...
Zo blijkt dat toch makkelijker is voor een voetballer om je op te laden voor een grote CL-wedstrijd.

De beker heeft persoonlijk mijn minste prioriteit, maar natuurlijk moet PSV die pot morgenavond gewoon winnen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren