Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Harde kritiek op Vejinovic: 'Dan moet hij zijn contract inleveren'

Laatste update:

Feyenoord verkocht Jordy Clasie aan Southampton en haalde Marko Vejinovic van Vitesse binnen als zijn vervanger. Veel supporters waren enthousiast over die transfer, maar nu Vejinovic er zes competitieduels voor Feyenoord op heeft zitten, klinkt er voor het eerst kritiek.

/

Jan Everse vindt de zomeraankoop erg tegenvallen. “In het begin dacht ik: 'goede vrije trap en heel dreigend', maar geen enkele corner of vrije trap komt nu nog goed aan'', zei de analist bij RTV Rijnmond. ''Hij is onzichtbaar. Na zeventien minuten heb ik aan mij zoon gevraagd of Vejinovic wel meedeed. Dat moet dan een bepalende middenvelder zijn..."

Volgens Everse is Clasie drie klassen beter dan zijn opvolger: “Hij had gif in zijn donder, was een aanjager, ging de duels aan, speelde de bal altijd vooruit en was altijd in beweging om de bal te krijgen. Vejinovic loopt er een beetje statisch rond”, oordeelde Everse. “Onzeker? Dan moet hij zijn contract inleveren en weer gaan voetballen bij Vitesse."

Vind je de kritiek op Marko Vejinovic terecht?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vejinovic ach tja Hoe kun je kritiek op hem hebben terwijl hij nooit top is geweest. Beter heb je kritiek op de technisch directeur

20 september 2015 om 23:12

Precies, altijd het gezeik en gezanik op de spelers. Maar wanneer gaan we het over het beleid hebben?

20 september 2015 om 23:29

Ik weet niet maar ongeveer iedereen vond het op hem een goede aankoop. Als ineens een speler ineens niet goed speelt terwijl hij bij zijn vorige club erg goed speelde, kan de technische directeur er niet veel aan doen. Als het wel verkeerd ingeschat was en voor deze speler veel te veel betaald werd dan mag je klagen, maar dit maal kan het beleid er niks aan doen dat vejinovic niet goed presteert bij Feyenoord.
Het is dus kort door de bocht om het beleid aan te rekenen voor deze transfer.

21 september 2015 om 00:05

Hij was zijn basisplaats kwijtgeraakt aan McEachran he...

21 september 2015 om 00:38

Omdat ie geblesseerd was

21 september 2015 om 01:33

Laatste 5-6 wedstrijden was hij gewoon wissel omdat hij niet goed genoeg was/is.

21 september 2015 om 08:40

Er wordt weer lekker snel geoordeeld om die jongen als miskoop te bestempelen.
Geef hem even de tijd om te acclimatiseren bij Feyenoord, het seizoen is net een paar speelronden oud. Hem nu al als gearriveerde Feyenoordspeler beoordelen en hem vergelijken met een jaren ingespeelde Clasie is niet eerlijk en typisch het voetbalwereldje.

21 september 2015 om 09:58

Beleid beleid beleid. Allemaal met een grote mond roepen dat het beleid zo dramatisch is, terwijl de club nagenoeg op was. Dankzij het huidige beleid hoef jij niet met je vlaggetje en sjaaltje op Woudestijn te gaan zitten huilen. Het is zo makkelijk om altijd maar "beleid beleid beleid" te roepen als er dingen niet gaan zoals de supporters willen. Het beleid in de Kuip is volgens mij uitstekend, want ik zie een goede ploeg staan en een gezonde financiele huishouding. Wat is het probleem dan?

Dat een Veijinovic nog niet geheel tot zijn recht komt is pech. Komt vanzelf goed. Feyenoord moet het met heel veel financiele middelen minder doen dan Ajax en Psv. En als het dan een keer verliest is het beleid ineens slecht. Op het nieuwe stadion dat er niet is na, gaat het prima in Rotterdam.....

21 september 2015 om 08:02

Dat zei ik vooraf al.. Toen was ik een hater en een misgunner. Ik constateerde echter dat Feyenoord met Van der Heijden, Botteghin, Kramer en Vejinovic veel spelers had gehaald van subtop niveau. Niet de echte toppers. Langzaam maar zeker wordt dat ook duidelijk nu want Feyenoord draait vrij stroef.

21 september 2015 om 08:48

Wat wil je horen? Dat je gelijk hebt omdat Everse het ook vindt?
Deze spelers zijn jongens die graag voor Feyenoord willen spelen en die ook binnen het budget van de club passen. Het is logisch dat je met veel nieuwe spelers in je team en een nieuwe trainer voor de groep nog niet gelijk draait en men elkaar nog moet weten te vinden, voordat je uitgroeit tot een soepel geheel.
Een aantal van deze ervaren jongens zijn prima voor het huidige niveau van Feyenoord en dat jij anders constateert is slechts jouw bescheiden mening en opvatting.
Eind van het seizoen is het meer realistisch en eerlijk om een balans op te maken en te oordelen welke gehaalde spelers wel of niet aan kunnen tikken bij Feyenoord.

Nee laat maar daar, ik heb dat voor het seizoen aangegeven, Clasie is veel beter. Vejinovic draait als het elftal goed draait, maar zal nooit voorop de strijd gaan,clasie deed dat wel. Verdedigend is hij een drama, en hii heeft van de 2 jaar maar een half seizoen goed gespeeld omdat hij Propper naast hem had lopen die gemiddeld 13 km liep. Propper was de man, niet vejinovic. Hij maakt Feyenoord niet beter.

20 september 2015 om 23:46

Ik geef je gelijk, maar het feit dat Propper veel loopt is gelijk aan wat El Ahmadi doet, dus dat zie je dan verkeerd.

21 september 2015 om 09:57

Nee , want het verschil was/is dat Propper af en toe een doelpuntje scoorde, en ook 4/5 keer per wedstrijd iemand vrij voor de keeper zette. Vejinovic is voor de Vitesse supporters nooit de man geweest, Vako en Propper waren geliefder, al had hij wel een goede periode. Alleen is het verdediend wel heel zwak. Dat merk je aan allee dat het Feyenoord opbreekt. Ook vd Heijden speelt trouwens heel zwak, die gaat binnenkort het bankje op denk ik.

21 september 2015 om 10:17

Ik geef je toch ook gelijk daarin.. xd
Ik praat echt puur over het lopen van kilometers, ook El Ahmadi doet veel vuil werk.

Vejinovic is gewoon een hele talentvolle en goede speler, maar hij heeft niet de klasse van Clasie, maar als hij dat wel had, ja dan liep hij waarschijnlijk ook ergens bij een Engelse of Duitse club. Hij is niet eens een verdedigende middenvelder, wat Clasie wel was.

Ik had de opstelling van Fey niet gezien en ging vanuit Marko niet meedeed. Tot ik hem rond de 20 min zag? Waar en wat deed Marko tot die tijd?

20 september 2015 om 23:46

Vejnovic en kuijt vallen mij zwaar tegen. Komt mede ook omdat ze niet goed gebruikt worden kuijt en vejnovic moeten achter kramer lopen niet naast hem en in de laatste linie. Opstelling. Hahn/ vermeer ik zie weinig verschil. Karsdorp v beek bothegin kongolo. Domme aankopen van geel 2 centrale halen terwijl dat j toekomst is. Had alleen bothegin gehaald en een links back. Je heb ook verdonk nog. Mid veld puntje achter vilhena kan ook een drif kikker worden net als clasie en kan voetballen. Kuijt en vejnovic achter de spits. Kuijt de bikkel vejnovic de passer. Aanval elia kramer bilal. Je zag vandaag weer voorzetten zijn belangrijk voor kramer kuijt loopt er bijna nooit plus zijn ballen komen niet aan. Bilal geeft ze wel en er komt er altyd van de 20 zeker 3 aan ten opzichte van 0 kuijt. Bilal en karsdorp 2 renners dus die kunnen heel de wed elkaar continu ondersteunen

21 september 2015 om 07:53

Kuyt op het middenveld plaatsen? Dat is niet verstandig. Feyenoord wordt met 3 middenvelders vaak compleet overlopen, laat staan met 2. Je kunt Kuyt wel in een soort 4-4-2 of 4-3-1-2 opstellen naast een Kramer met een hangende Elia

dat wisten die mensen van feyenoord toch ook van te voren? je kan een vejinovic never nooit vergelijken met een type clasie.

Ach het is allemaal matige zooi, toornstra, kuyt, bilal, elia, alleen karsdorp steekt erboven uit, plus het draait voor geen meter dus ik verwacht zeer weinig dit seizoen, top 3 moet lukken aangezien het weer een zwaar armoedig seizoen is van de eredivisie...

20 september 2015 om 23:35

Elia kan denk ik nog wel wat brengen. De rest is idd matig, maar dat wist ik bij al die spelers van te voren al.
Veel feyenoorders vonden Tornstra een goede aankoop gingen zelfs beweren dat hij beter is dan Ziyech. Denk dat ze dat alleen zijden omdat ze toch een beetje boos waren dat Ziyech niet wou komen.

20 september 2015 om 23:42

Ik vind dat juist allemaal best aardige voetballers. Toornstra Kuyt Bilal Elia en ook Veijnovic vind ik prima voetballers. Die zouden echt wel een aardig team moeten kunnen vormen.

21 september 2015 om 07:24

Dat is het, het zou een leuk team moeten zijn maar in werkelijkheid is het gewoon slecht wat ze laten zien. Toch een slechte zet misschien om gio zo snel trainer te maken, rutte heeft veel domme dingen gedaan maar het spel was wel erg strak en nu is het echt niet denderend.

Everse is de Wilders van het voetbal. Pseudo grappige uitspraken om je nietstoevoegende punt te maken, ten koste van een ander. De popilist in optima forma. Vejinovic is een goede voetballer maar iedereen kon zien dat het geen Clasie is. Voetballend goed, echter strijdend en als gifkikker minder aamsprekend.

20 september 2015 om 23:19

Populist

Everse aast op een naam als columnist. Waardeloze trainer bij Zwolle en Dordrecht.
Nu ff stemming maken

Ahjoh geef hem even tijs. Gudelj bij Ajax ook nog geen onverdeeld succes, evenmin voor Sinkgraven. Als er maar een soort van vooruitgang in zit, komt wel goed met vejnovic, denk alleen dat de samenstelling van het middenveld niet helemaal klopt en dat El ahmadi enhij teveel hetzelfde doen in plaats van complementair zijn.

20 september 2015 om 23:39

Ik ben van mening dat Vejinovic op '8' moet en El Ahmadi op '6'. El Ahmadi vind ik verdedigend sterker als Vejinovic. Dan komt Vejinovic toch wat vaker in aanvallende posities, waar toch zijn kracht licht. Vervolgens nog Vilhena erbij voor het loopvermogen en de creativiteit. Toornstra en Immers banken/tribune.

21 september 2015 om 02:39

Helemaal waar.. El Ahmadi is beter op 6 en Vejinovic op 8

Beste opvolger voor clasie was ayoub.. Van utrecht..

Appels met peren vergelijken. Clasie is een andere type speler met een andere karakter. Het 'vechterbaasje' zit niet in Veijo. Toornstra moet op zijn plek spelen. Daar zit gif, arbeid en de drang naar voren in. Met El Ahmadi en Veijo er voor heb je creativiteit...controlle en iemand met een goede trap.

Ik vind het meer een kwestie van verkeerd gebruiken...

1e wedstrijden deed ie het prima en was iedereen onder de indruk, Clasie was meteen vergeten...nu is meneer opeens onzichtbaar. Wat een gelul. Dit is Feyenoord, geen Real of Barca waar Modric en Iniesta iedere wedstrijd uitblinken.

Ik irriteer me altijd aan de onrealistische verwachtingen bij dit soort spelers.

Waarom doet Sinkgraven niet wat hij bij Heerenveen deed?
Waarom doet Gudelj niet wat hij bij AZ deed?
Waarom doet Vejinovic wat hij bij Vitesse deed?

Die jongens gaan weg bij de subtop uit een team waar alles om hun draaide en over hun liep. Ze komen terecht op een spelniveau hoger (qua druk 3 niveaus hoger) in een team met spelers die meer status hebben. Natuurlijk werpen ze zich niet a la minute op als de grote vedette.

21 september 2015 om 14:33

Vejinovic was helemaal niet de grote man bij Vitesse, dat was Pröpper en die komt nu gewoon moeiteloos mee bij Psv.

Vejinovic heeft eigenlijk alleen in de eerste seizoenshelft gepresteerd, waarbij hij ook extra opgehemeld werd omdat hij veel scoorde, maar veelal waren dit vrije trappen en strafschoppen. De tweede seizoenshelft werd er bij Vitesse al veel kritiek op hem gegeven en raakte hij zelfs zijn basisplaats kwijt. De spelbepaler op het middenveld van Vitesse was toen Pröpper en de smaakmaker was Qazaishvili. Vejinovic was juist het minste van het 3-mans middenveld.

Ik denk dat Feyenoord wellicht eerst zich moet afvragen waarom het 2 spelers van Vitesse aantrekt die in principe op het eind geen basisspelers meer waren daar. Vejinovic was gepasseerd door Mceachran en Van der Heijden was na de winterstop gepasseerd door Kruiswijk en kwam alleen maar weer terug in de basis omdat Kruiswijk langdurig geblesseerd raakte. Ik denk dat je daar de scouting van Feyenoord wat kwalijk kan nemen.

22 september 2015 om 00:26

Mwah, het was vooral het duo Vejinovic en Propper daar wat gevierd werd. Beiden blinkten uit maar waren ook wisselvallig. Dat Vejinovic op het einde zijn basisplaats kwijtraakte, dat klopt idd, maarja..waar dat nou op sloeg, net of die Mceachran beter was.

22 september 2015 om 02:32

Waarom Vejinovic zijn basisplaats kwijt raakte? Dat had ik al gezegt: omdat hij niet (meer) presteerde. Na de winterstop heeft Vejinovic weinig meer laten zien.

Dat statisch rondlopen klopt helemaal. Zijn oude maatje van Vitesse die nu bij PSV loopt is ook geen speler met gif. Ook vrij statisch. Zijn allebei een beetje mooi-weervoetballers. Draaien prima als t loopt. Als er gewerkt moet worden zie je ze niet. Bepaald geen aanjagers

21 september 2015 om 10:02

Ik weet niet hoor, maar Propper loopt gemiddeld het meest van iedereen. Bij Vitesse was dat altijd zo, en van de week tegen Manchester had hij ook het meest gelopen van alle 22 spelers. Zeker geen mooi weer voetballer. Propper doet het uitstekend bij PSV en Vejinovic heel matig bii Feyenoord. Iets wat heel veel mensen voot het seizoen al zeiden. Vejinovic mag de veters nog niet strikken van Propper.

Misschien als hij betere spelers voor zich heeft lopen kan hij wat meer vooruit spelen. Maar met die spelers in de aanval die niet goed lopen kan ik me voorstellen dat hij niet kan strooien met mooie ballen vooruit. Misschien ligt het daar aan. Ik vind de aanvallers van Feyenoord zeer tegenvallen dit jaar. Alsof ze niet weten wat ze moeten doen op het veld.

Zo slecht is die niet, hij speelt tenminste altijd vooruit en denkt vooruit. Vejinovic moet alleen niet op 6 spelen, maar een plek naar voren op het middenveld. Kritiek op hem nu al slaat nergens op, het hele team is nog aan het zoeken.

De laatste wedstrijden bij Vitesse was hij al geen basisspeler meer. Er waren simpelweg betere middenvelders dan hij. Speelde daarvoor wel vaker, maar toen waren zijn vrije trappen en corners nog gevaarlijk. En zonder die dingen is het allemaal heel mager wat hij kan. Vitesse vond het wel prima dat ze er geld voor konden vangen.

Ik zat gisteren te kijken en had ook het idee dat Vejinovic niet in het veld stond. Maar die Toornstra heb ik ook niet gezien. El Ahmadi natuurlijk wel met z'n geren en gevlieg, maar niet effectief. Maar iedereen mag de schuld geven aan de spelers, maar zolang de TS blijft klungelen met die opstelling en Kuyt werkelijk over het hele veld sleept, dan gaat het niets worden. De vorm van Kuyt mag toch na gisteren wel zorgelijk genoemd worden. Hoeveel voorzetten heeft die gegeven? En eh... dat nu die Clasie super-top is, kom op he, hebben de meesten de laatste wedstrijden waar juist zijn klasse nodig was, niet meer op hun netvlies. Clasie, daar hoor je niet zoveel meer van terug.

Is het geen toeval dat zowel Propper en Vejnovic niet hun niveau van Vitesse halen, horen deze 2 niet gewoon samen te spelen voor de juiste klik daar lijkt t wel een beetje op..

Maar goed het seizoen is nog maar net van start, wie weet krabbelen ze snel weer op.

21 september 2015 om 10:03

Propper speelr gewoon goed bij PSV, waar heb je het over?

Beter was t geweest dat Feyenoord Chery had gehaald. Maar laat anders de nieuwe Zweed spelen

Haha, lekker na 6 potjes een speler afbranden. Wat zegt hij over Kuijt dan? Mag die ook wegwezen? en Elia ook?

Laat dit team eerst even lekker inkomen. Achterhoede is anders. Het middenveld en voorhoede ook. Dit kan net als bij mijn club Vitesse nog wel even duren

Zou dit niet aan Van Bronckhorst liggen. Ik heb niet het idee dat hij zijn team vrijuit laat spelen. Allemaal met de handrem. Maar je bent wel Feyenoord hoor. Dit team laat tot nu toe niet zien echt voor de titel te willen gaan. Dat kan toch niet!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren