Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Acht goals in twee duels voor Ronaldo: 'Geen discussie, hij is de beste'

Laatste update:

Twee wedstrijden, acht doelpunten: Cristiano Ronaldo was deze week weer lekker bezig. Afgelopen zaterdag was hij goed voor liefst vijf treffers tegen Espanyol en dinsdagavond maakte Ronaldo een hattrick in de Champions League-ontmoeting met Shakhtar Donetsk. Voor Rafael Benítez reden genoeg om een eeuwenoude discussie maar weer eens nieuw leven in te blazen.

/

Volgens Benítez staat Ronaldo een tree hoger dan Lionel Messi van Barcelona. “Het verrast me dat er zo veel aandacht wordt geschonken aan alles wat er wordt gezegd”, zei de coach van Real. “Maar er moet alleen gekeken worden naar wat hij doet op het veld. Er kan geen discussie zijn, Ronaldo is de beste speler van de wereld. Ik heb hem heel erg hoog zitten.”

Jordi Alba van Barcelona is het daar (uiteraard) niet mee eens: “Ronaldo is een fantastische speler die veel doelpunten maakt en erg compleet is, maar Messi doet dingen die niemand anders kan”, meent de vleugelverdediger. “Als Leo op het veld staat, gaat alles in het voordeel van Barcelona. Hij staat vijf treden hoger dan de rest.”

Denk je dat Cristiano Ronaldo de Ballon d'Or gaat prolongeren?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
16 september 2015 om 10:41

waarom zijn barca fans alleen maar succes supporters? dat vind ik eerder van real madrid supporters buiten spanje

bij barcelona hebben veel nederlanders gespeeld en hebben altijd mooi aanvallend voetbal gespeeld met vaak veel eigen jeugd en altijd met een mooie visie

valencia supporter zul je ook niet geworden zijn omdat ze altijd goed en attractief spelen denk ik

daarbij mag volgens mij iedereen zijn voorkeur hebben voor een club om wat voor reden dan ook

16 september 2015 om 11:54

Nou bij Real madrid hebben ook aardig wat Nederlanders gespeeld, zoals Seedorf, van Nisterooy, Sneijder, Robben, Huntelaar, Drenthe, van der Vaart.

Geweldige speler maar 5 goals tegen Espanyol is niet heel moeilijk

16 september 2015 om 09:24

5 goals niet moeilijk?

Zelfs als het Duitse elftal tegen Liechtenstein speelt is het nog knap om er als speler er 5 te maken. En zie hoe weinig dat gebeurd, dat er iemand uberhaupt 5 scoort. Laat staan tegen een team als Espanyol.

16 september 2015 om 09:26

Schiet jij dan zaterdag namens Real Sociedad er even 5 in tegen Espanyol.

16 september 2015 om 09:32

Wat een vergelijking van lik me versie, real sociedad heb je geen toppers om je heen. Real madrid heb je 1 en al wereldklasse die jou in die positie kan brengen, neemt niet weg dat 5 goals alsnog knap is. Maar je vergelijking slaat kant noch wal.

16 september 2015 om 09:39

@RJB

Hij laat duidelijk weten dat het totale onzin is wat hij zegt. Tuurlijk is het verschil inmens groot maar dan moet hij ook nier zeggen: "5 goals tegen espanyol is niet knap".

16 september 2015 om 09:43

Zijn vergelijking is zeer relevant. Nergens in zijn reactie zegt Nl_ajaxx dat het niet moeilijk is om als speler van Real Madrid tegen Espanyol 5 keer te scoren. Hij zegt alleen, het is niet heel moeilijk om 5 keer te scoren tegen Espanyol. Dat dat een ontzettend zinnige opmerking is, neemt niet weg dat het letterlijk zijn woorden zijn, en dat hij er dus indirect op doelt dat Jan Modaal makkelijk 5 keer zou moeten kunnen scoren tegen Espanyol.

16 september 2015 om 11:25

Kleine correctie wereldspelrrs die jou in positie moet brengen. Doen ze dat niet dan heb je een ongelukkige Ronaldo, die dan niet kan juichen als een ander scoort en geforceerd uit allen hoeken en van alle afstanden op goal gaat schieten. Messi scoort niet alleen veel, maar geeft ook veel en ook mooie assists en is ook nog eens blij als een teamgenoot scoort. Dat maakt Messi tot de allerbeste speler ter wereld en iets Een ander gunnen dat kan Ronaldo niet. Hij moet in de schijnwerpers en niet een ander.

16 september 2015 om 10:59

Niet moeilijk, jou beste speler is dat anders nooit gelukt.

16 september 2015 om 18:00

Klopt, hij heeft iets veel indrukwekkender gepresteerd. Namelijk 5 goals scoren in de knock-out fase van de Uefa Champions League en dan ook nog eens tegen Bayer Leverkusen. Een team die tenminste 2x beter is als Espanyol, dit geldt dus ook voor hun defensie.

16 september 2015 om 10:59

Zelfs heel Ajax lukt het niet 5 goals te maken tegen espanyol ga nu maar even koffie drinken, eventjes wakker worden.

16 september 2015 om 14:43

Het is ook niet moeilijk, daarom doet niemand het... Omdat het zo makkelijk is

16 september 2015 om 15:24

espanyol is beter dan ajax......

16 september 2015 om 16:29

en alleen maar penaltys in de CL is ook niet moeilijk
plus hij is ouder dan messi en messi heeft minder wedstrijden voor zijn doelpunten gespeeld

Ik vind dat Alba het goed verwoord. Ronaldo is echt fantastisch, maar ik vind Messi echt 'buitenaards'.

Het is niet omdat ik Messi beter vind, dat ik de prestaties van Ronaldo moet neerhalen. Wat Ronaldo doet is ziek!

16 september 2015 om 10:30

Ik vind ronaldo echt beter. Beste speler die ik ooit heb gezien. Zidane 2 Messi 3

16 september 2015 om 10:42

Jij mag je mening hebben. Gelukkig maar

16 september 2015 om 11:04

Wel een onlogische mening. Ronaldo is de beste omdat hij zoveel scoort. Maar daarna komt Zidane die bijna nooit of nauwelijks scoorde. En dan pas Messi zowel Zidane technisch evenaart zowel als het doelpuntenmachine Ronaldo. Zeer onlogisch...

16 september 2015 om 15:03

het gaat mij om de belangrijkheid in een team.

16 september 2015 om 16:42

1 Liga in 6 jaar, nou wat een belangrijkheid.

16 september 2015 om 17:13

Messi is natuurlijk ook totaal onbelangrijk voor Barcelona...

16 september 2015 om 17:13

Messi is natuurlijk ook totaal onbelangrijk voor Barcelona...

17 september 2015 om 12:20

Natuurlijk is Messi belangrijk. Daarom staat hij bij mij op 3. Je ziet nu al jarenlang dat Ronaldo veel meer scoort dan Messi. Hij is veel doelgerichter. Als Ronaldo weg zou vallen bij Madrid dan zou Real totaal instorten. Bij Barcelona zou Messi een jaar lang geblesseerd zijn ze kunnen teren op Suarez en Neymar. Ja natuurlijk is Messi goed, maar de vorm die Ronaldo regelmatig aantikt, is niet te vergelijken in mijn ogen met die van Messi.

16 september 2015 om 11:02

Ik heb dat juist weer precies andersom ik vind messi gruwelijk maar cr7 een alien haha. In ieder geval kunnen we genieten van de 2 beste allertijden.

16 september 2015 om 13:29

Ieder zijn mening, zolang er maar respect is voor beide

Wij van WC eend discussie weer hoor dit.. gewoon genieten van 2 toppers.

8 goals in 2 duel, heel ziek! Maar al maakt ie er 100 dr kan er maar 1 de beste zijn. Zidane maakte ook niet de meeste goals en was ook gewoon de beste.

Waan van de dag weer, ik stond te kijken van zijn hattrick maar het waren al 2 penalties dus waar deze ober die praatjes vandaan durft te halen is me een raadsel, Messi is gewoon de nummer 1, nummer 2 Ronaldo.

Jammer dat Afonso Alves een keer 7 goals had gemaakt in 1 wedstrijd anders was hij mischien wel de beste..

Ik ben een Real fan maar aan de hand van goals op 2 wedstrijden kun je toch niet baseren wie de beste is???

16 september 2015 om 09:34

Eindelijk iemand die objectief is. Het is deels een momentopname en deels natuurlijk wereldklasse. Kunnen we niet gewoon even stoppen met de discussie en ieder zijn mening laten hebben wie je persoonlijk de beste vind? Dat Benitez dat zegt zal alles mee te maken hebben om zijn relatie met Ronaldo een nieuw leven in te blazen

16 september 2015 om 10:42

Archie Thompson scoorde 13x in 1 wedstrijd. Heeft nog 2 wedstrijden voor PSV gevoetbald maar je kon toen overduidelijk zien dat hij de beste van de wereld was. Ach, tegenwoordig is 8 goals in 2 wedstrijden al bijzonder.

16 september 2015 om 11:04

Als real fan zijnde weetje best dat ronaldo 50/60 goals zal maken komend seizoen met een x aantal hattricks.

16 september 2015 om 12:03

Eindelijk iemand die eerlijk is, Ronaldo scoort laatste tijd alleen maar penalties en intikkers 7 van de laatste 8 goals die hij maakte waren one-touch goals, en dat is zowat het enige wat Ronaldo doet laatste tijd, als Ronaldo niet scoort heb je bijna niets aan hem, er is niks mee als je zulke doelpunten maakt en zoveel scoort is echt geweldig maar op basis hiervan zeggen dat iemand de beste is gaat te ver terwijl je iemand rond hebt lopen die zonder te scoren al veel belangerijker is voor zijn team

Deze week was/is hij de beste.
Wat een eeuwig gezeur weer waarom hoor je altijd uit het Madrid/ Ronaldo kamp die eeuwige roep om erkenning en eigenlijk nooit uit het Messi kamp?

16 september 2015 om 10:18

Hij is de beste doelpuntenmaker op dit moment! Maar de beste voetballer?! Niet eens in de top 5... Messi bijvoorbeeld is gewoon 5 treden beter dan Ronaldo als voetballer. Kijk eens wat hij met Barcelona deed tegen Atletico. Wat een dirigent, wat belangrijk en wat goed! Zonder Messi wordt Barcelona geen kampioen, winnen ze niks. Zonder Ronaldo? Dan staat er iemand anders wel om die goals in te tikken en penalties binnen te schieten... Ronaldo bepaalt niet hoe Real speelt, Messi bepaalt hoe Barcelona speelt. Dat is het grote verschil.

Ronaldo is de beste doelpuntenmaker op dit moment. Messi is de beste voetballer op dit moment (en ooit).

16 september 2015 om 10:40

Precies dit! Ronaldo is ook voetballend fenomenaal hoor, maar is zo invloedrijk omdat het hele team naar hem toe werkt. Messi's invloed op het team vind ik groter/breder, hij is eindstation, aangever, combineerd met iedereen makkelijk en kan de bal bijhouden. Ronaldo is een garantie voor goals als je het zo afstemd, Messi is een compleet nieuwe dimensie in je voetbal.

Afgezien van de discussie vind ik het noemenswaardig hoe Ronaldo en Messi omgaan met druk en kritiek van buitenaf. Als deze jongens 2 weken kritiek krijgen over hun spel of gebrek aan doelpunten slaan ze die week er na dubbel en dwars terug. Nu is het Ronaldo met 8 doelpunten, de volgende keer is het weer Messi met een weergaloze solo-actie.

Dat is nou precies het 'probleem' met Ronaldo. Hij scoort vooral in wedstrijden tegen kleinere tegenstanders. In grote wedstrijden is die zelden beslissend. Vooral dmv penalty's.

16 september 2015 om 09:26

jajaja...
Waarschijnlijk scoort hij minder in de "grote wedstrijden". Is dat niet een beetje logisch? Als je tegen Barcelona speelt ga je niet met 5-0 winnen, logisch. Dan kun je dus ook niet 5 doelpunten gemaakt hebben. Hij is ook tegen de grotere tegenstanders vaak genoeg doorslaggevend, maar dan maakt hij er inderdaad niet 3,4 of 5. Volgens mij is dat het "probleem" van alle aanvallers en tevens het "probleem" van alle topteams. Meer scoren tegen de mindere ploegen. Dat is dus niet vreemd en niet opvallend, maar volkomen logisch. (als die mindere ploegen ook bijna nooit tegengoals te verwerken krijgen zal het geen mindere ploeg zijn).

16 september 2015 om 10:20

Ronaldo is inderdaad bijna nooit beslissend geweest in finales en halve finales. Kijk naar het afgelopen WK voor clubteams bijvoorbeeld. Ramos was speler van het toernooi. Kijk naar de CL finale, naar de bekerfinale. Bale scoorde de belangrijke doelpunten, Ronaldo scoorde de 4-1 uit een pingel en juicht alsof hij Real de CL had bezorgt.

16 september 2015 om 10:38

@jaxx

Kerel je bent een zeurpiet. Toen Real de champions league won scoorde hij 17 keer, waarvan je de halve finale in Munchen waarschijnlijk gemist heb. Ronaldo is topscorer in la liga. Dus waar lurk je over

16 september 2015 om 10:39

Wat je doet is volgens mij gewoon selectief te werk gaan. Ronaldo heeft ook wel eens gescoort tegen Barcelona in de bekerfinale.. Bovendien scoort hij regelmatig tegen Barcelona.
Hij scoorde in de CL finale zoals je zelf aangeeft, maar dat is dan weer niet goed genoeg natuurlijk, omdat het toen al 3-1 stond. Voor de finale scoorde hij in de halve finale tegen Bayern gewoon 2 goals in de halve finale. Maar dat telt ook niet? Zijn doelpunt in de 3-2 gewonnen kwartfinale hiervoor ook niet? Wat je doet is selectief wedstrijdjes uitkiezen waarin hij niet scoorde. Hij scoort gewoon verschrikkelijk veel, loopt meer dan 1 op 1 en dat is gewoon verschrikkelijk knap. Geen negatieve dingen in zoeken.

16 september 2015 om 11:11

Wel grappig dit. Als wr aan de hand hiervan moeten meten dan zou ramos volgens jou de beste voetballer ter wereld zijn XD

16 september 2015 om 13:24

En dan vooral vergeten hoe hij Portugal in zijn eentje naar het WK bracht. Of was die wedstrijd tegen zweden ook geen grote belangrijke wedstrijd? Sjongejonge zeg. In de afgelopen 5 seizoenen heeft Ronaldo gewoon lopen scoren tegen Barca, daar waar Messi de afgelopen Classicos wel heel onzichtbaar was tegen Real

16 september 2015 om 17:17

Messi heeft vorig jaar 3 keer gescoord in de Clasico in Bernabeu (of jaar daarvoor).. thuis scoorde hij ook dacht ik

16 september 2015 om 10:29

Gewoon een degelijke linksbuiten.

Geweldige doelpuntenmaker, misschien wel de beste, maar zeker niet de beste voetballer. Die kleine is buitenaards en zo zijn er nog wel een aantal andere betere voetballers

Meneer Waterreus verwoorde het goed gisteren, CR7 heeft de pech dat Messie rondloopt.
En dat juichen ook van meneer Ronaldo.... Zo wordt hij nooit populair.
Buiten dat natuurlijk een Fenomenaal Atleet, en misschien wel de beste Goalenmaker allertijden!

16 september 2015 om 11:58

Iedereen mag juichen op ziijn eigen manier als meneer Zlatan dat doet wordt hij door iedereen baas genoemd.

16 september 2015 om 15:15

Hij mag juichen hoe hij wil.... net als kezman; daardoor ook zo populair buiten de psv supporters.. maar na 2 penals en kopbal tegen 10 v Shaktar zo juichen... Zlatan is ook een Baas.. die hakassist van gisteren... als je dan overdreven juicht wordt dat geaccepteerd.

Hij maakt zoveel goals maar welke goals waren nou echt belangrijk van Ronaldo? Messi maakt voor barca heel vaak belangrijke goals net als afgelopen zaterdag weer.

16 september 2015 om 10:21

Eens! WK voor clubteams, CL finale, bekerfinale (die real won), in geen enkele scoorde hij/of scoorde hij de belangrijkste goals.

16 september 2015 om 10:48

In de bekerfinale speelde hij niet eens. Hij was geblesseerd en zat op de tribune. In de grote wedstrijden scoort hij blijkbaar niet of alleen met pingels, maar toch scoort hij bijna altijd tijdens de clasico's. Die hattrick tegen sevilla (uit) ben je blijkbaar ook vergeten. Vorig jaar in beide wedstrijden tegen juventus gescoord in de halve finale.

De enige grote wedstrijden waarin ik vind dat Ronaldo weinig scoort is die tegen atletico madrid. De ploeg van simeone weet Ronaldo altijd wel uit te schakelen.

Messi is een niveau hoger dan Ronaldo, maar om te zeggen dat Ronaldo er niet staan tijdens grote wedstrijden is complete onzin.

Je kunt beargumenteren dat messi beter is, maar als iemand durft te beweren dat een andere voetballer in de buurt komt van de kwaliteiten van ronaldo dan ben je niet goed snik of is je liefde voor een club waar je zelf helemaal niets mee hebt je naar het hoofd gestegen.

16 september 2015 om 13:54

Hij komt niet in de buurt van de kwaliteiten van Busquets.

leuk 8 goals in 2 games.. maar iedereen weet dat hij er in de weekend weer een aantal gaat bijprikken.
Dus ja het lobbyen voor CR is alweer begonnen zodat hij de gouden kan winnen.
Nu alleen nog voor portugal hattricks maken en mensen gaan op hem stemmen :S

16 september 2015 om 09:36

Ja en als hij dan vervolgens 3 wedstrijden droog staat gaat het publiek weer morren, ongelooflijk zo'n momentopname. Tussen verguisd en opgehemelt zit niks blijkbaar in de voetbalwereld

3 strafschoppen en 5 intikkers.
Blijft natuurlijk heel erg knap en de meeste andere spelers hadden er van die 8 kansen maar 6 benut of zo. Maar dit maakt hem echt niet gelijk beter dan messi. Die voegt nog zo veel meer toe en doet dingen wat niemand kan.
Ronaldo is gewoon een weergaloze goalscoringsmachine, messi een weergaloze voetballer.

16 september 2015 om 10:10

Haal Ronaldo weg bij Real en Ronaldo blijft presteren.
Haal Messi weg bij Barca en Messi is niet eens beter dan Di Maria.
Mooie voorbeeld tegen Bilbao Neymar en Iniesta zijn er niet en gelijk verliest Barca met 4-0.
Messi was onzichtbaar.

16 september 2015 om 10:22

Ik denk dat Ronaldo vanwege zijn power meerdere speelstijlen aankan. Het ligt eraan waar messi heengaat. Als je die bij Arsenal neerzet zal die het ook wel een succes worden. Ronaldo kan je echt overal neerzetten.

16 september 2015 om 10:30

Ronaldo kun je in elke topploeg neerzetten, maar de kansen moeten wel voor hem gecreëerd worden.

16 september 2015 om 10:40

@pannaking89
messi maakt de helft van zn goals zonder dat hij een assist nodig heeft.
Ronaldo is heel afhankelijk van de aanvoer voor zn goals.

Kijk bijvoorbeeld naar een Klose bij duitsland. Natuurlijk geweldig dat hij wk topscoorder aller tijden is, maar het zijn allemaal intikkers vanaf maximaal 6 meter. Nog steeds knap..je moet er maar staan, maar volledig afhankelijk van zn ploeg.

Nou is Ronaldo natuurlijk een stuk beter dan klose, maar ook gewoon heel afhankelijk van de aanvoer.

16 september 2015 om 10:55

@ Pannaking 89

Ik las gisteren op een ander topic een gelijkaardig argument: Messi heeft zich enkel nog maar in de zwakke (sic) Bbva bewezen en Ronaldo ook al in Engeland.

Ten eerste is de Primera Division uiteraard niet zwak. OK, je hebt de duidelijke topploegen: Real, Barcelona, Atletico, Valencia en Sevilla. Daarna de degelijke subtop: Malaga, Villareal, Bilbao, ... Ok, er is een kwaliteitskloof met het rechterrijtje, maar wat dan nog? Hoeveel competities zijn er met zoveel topploegen? De competitie wordt vaak niet spannend genoemd omdat de titel altijd naar dezelfde 2/3 ploegen gaat, maar zwak zou ik het zeker niet noemen. Dan zeg je beter dat de Premier League een zwakke, spannende competitie is en de Primera Divison een sterke, niet-spannende competitie is.
Drie Spaanse teams wonnen gisteren trouwens met duidelijke cijfers, terwijl de Engelse ploegen (weer) onderuit gingen.

Het is niet omdat Ronaldo en Messi de twee vedettes zijn van hun ploeg dat ze alles alleen doen. Het blijft een ploegsport en het is kunst om een ploeg volledig rond je vedette te bouwen. En zeg niet dat er bij Real geen rekening wordt gehouden met de wensen/eisen van Ronaldo. Ze hebben beide ook wel eens off-day ... Niet meer dan normaal, maar ik blijf het indrukwekkend vinden dat ze er beide zo hard bovenuit steken in een sport die door honderden miljoenen wordt beoefend. Dat onderuit halen van Messi op basis van die wedstrijd tegen Bilbao is echt kansloos. Net zoals het kansloos is om de prestatie van Ronaldo te minimaliseren op basis van het type goals (volgens velen intikkers) dat hij maakte afgelopen twee wedstrijden.

Terug naar de orde van de dag. 3 penalty's en 4 intikkers. Ook al scoort hij 10 keer tegen Espanyol etcetera, in de echte wedstrijden staat hij er niet. Als hij zoveel scoort in wedstrijden tegen Athletico Madrid, Valencia, Sevilla enzovoorts dan heb je mij stil. Het gaat er om dat je er staat in de belangrijkste wedstrijden en niet tegen Espanyol, Levante enzovoorts. Er is geen twijfel wie de beste is want dat blijft die kleine.

16 september 2015 om 10:08

Klopt Ronaldo scoort nooit tegen Bayern,Atletico, Barca,Juventus, etc.
Dat is alleen Messi gelukt en niemand anders vooral Ronaldo niet...
Geef het op kerel 1 op 1 is Messi geen partij voor Ronaldo.

16 september 2015 om 10:22

Ronaldo scoort nooit op belangrijke momenten.kun jij mij anders een finale vertellen waarin hij een belangrijke/beslissende goal scoorde?

PS: niet die 4-1 uit de pingel tegen Atleti he

Pps: 1 op 1 heeft Messi nog altijd vaker gescoord zijn zijn carriere. 465 goals in 593 wedstrijden, Ronaldo: 499 goals in 746 wedstrijden.

16 september 2015 om 10:30

Hahaha United in de cl tegen Chelsea.
Tegen Barca in de copa finale
Nu jij weer bedenk snel nog een smoes Wuhahaha.

16 september 2015 om 11:10

Jij gaat lachen alsof het wekelijkse kost is dat Ronaldo het doet en vervolgens kom je met een moment van zijn united tijd zo'n 6jaar geleden

Wat laat hij nou zien tegen een atletico? Messi laat het haast in elke top wed zien, vind het beide geweldenaren maar er is er eentje toch echt op elk gebied beter (behalve op atletisch gebied) en nee ik ben geen Ronaldo hater maar fan van beide

16 september 2015 om 11:09

Vorig jaar een hattrick uit tegen Sevilla. Maar ik bemoei niet..

8 doelpunten waarvan 3 penalties. Verbaas me er altijd over hoeveel penalties dat Real krijgt. Geweldige speler, die qua dichtbij schieten misschien wel de beste van de wereld is. Maar er komen nog zoveel andere dingen bij kijken. Als je hem op de grootste wedstrijden beoordeeld, in de CL bijvoorbeeld, zie je dat hij op het veld helemaal niet zo veel invloed uitoefent. Messi laat het hele team beter spelen, Ronaldo moet meer de aanvoer krijgen. Als Ronaldo een wedstrijdje niet scoort (niet dat dat vaak gebeurt) kan je beter een Robben of de Bruyne opstellen.

Dat gemekker van hij of zij is de beste...laten we er nou maar van genieten zo lang het nog kan!
Straks zijn Martial, Pobba, Kovacic de grote voetballers....Oh wat zullen we dan een heimwee naar deze 2 giganten krijgen!

Ronaldo verdient die Ballond'or.
Vorige seizoen toen heel Real het moeilijk had was Ronaldo de enige die nog goed bezig was.
Nu weer 8 goals in 2 wedstrijden en die Messi freaks hier boven doen als of dat heel normaal is maar dan weet je genoeg.
Ronaldo gaat gewoon door deze weekend weer een hattrick en daarna weer 2 goals en zo doorgaan met sublieme assists op Benzema en de Ballond'or is van hem.
Zover ik weet gaat de Ballond'or niet naar de beste team maar naar de beste speler.
1 op 1 is Messi geen partij voor Ronaldo.
Zet Ronaldo bij een willekeurige team neer en zijn prestaties blijven grandioos.
Zet Messi bij een willekeurige team neer en de wandel marathon is begonnen.
Zonder Iniesta, Neymar en co geen party voor Messi.

16 september 2015 om 12:23

Ronaldo bij portugal is ruk, en messi bij argentinie is redelijk tot goed. Dus je voorbeeld klopt niet, en ik zie jou alleen maar messi bashen hier. Statistieken maken uit dat messi in de meeste gevallen beter is. Qua belangrijkheid in het veld is messi dat sowieso, hij maakt de aanval en ronaldo zwaait met zn hand en geeft het laatste zetje. En ik denk ook dat voor velen het uitmaakt hoe ronaldo en messi zich opstellen. Ronaldo heeft maniertjes waar je soms echt niet goed van wordt en messi heb ik laatst een maniertje zien vertonen toen ie een tegenstander een kopstoot gaf maar verder kom ikniet. Ik stem messi

ronaldo is absoluut niet de beste. Het draait toch niet alleen om goalsin het voetbal. Ja ronaldo is een geweldige doelpuntenmaker maar van de 8 goals waren 4 pingels. Ronaldo is ongeveer even goed in doelpunten maken maar is in bijna elk ander opzicht slechter dan messi.

Ene jaar is Ronaldo beter andere jaar is Messi beter, iets wat Messi nog niet heeft gedaan en Ronaldo wel is dat Ronaldo zichzelf ook heeft bewezen een topvoetballer te zijn in Engeland!

Hij is zo goed dat hij zijn ploeg hoeveel prijzen heeft laten winnen?
Natuurlijk zegt de trainer dit, wat moet hij anders?

Zoals Alba aangeeft staat Messi enkele treden hoger dan de rest, misschien is dat de reden dat Benitez Ronaldo de beste vindt,[cabaret modus] zijn nek is zo dik dat hij niet omhoog kan kijken[/cabaret modus].

Waarvan 3 penalties, maar goed, 5 veldgoals in 2 wedstrijden is nog steeds erg goed.

Dat Mensen nog steeds durven zeggen dat Ronaldo beter is, of op het zelfde niveau zit als Messi…..echt, verblind door het aantal doelpunten, kijken we nog wel naar het spel? Al spreken de cijfers van Messi in het voordeel , Messi heeft niet alleen een veel beter gemiddelde in de Champions League, maar ook in het algemeen.

Sinds Ronaldo bij Madrid speelt:
Ronaldo 316 goals, 85 assists, 7 trophies.
Messi 335 goals, 121 assists, 17 trophies.

Er zijn mensen die zeggen, ja maar Messi speelt in een beter team, Ronaldo heeft meer individuele prijzen. Maar speelt Ronaldo ook niet met allemaal top spelers?? En juist als je de doelpunten van Ronaldo bekijkt, dan zie je zelden een individuele goal, het zijn voor 90 procent doelpunten juist te danken aan zijn team, eindstation goals, het is niet dat hij elke wedstrijd solo’s scoort, doelpunten zelf gecreëerd, zo individueel is hij helemaal niet. Ronaldo is veel meer afhankelijk van zijn team dan Messi.

Het klopt dat niet makkelijk is om zoveel goals te scoren, ronaldo's instinct om de juiste positie te kiezen is ongelooflijk, hij weet altijd waar de bal beland, staat altijd op de juiste plek. Maar dit maakt je niet per definitie een fantastische voetballer. Ik vind Zidane één van de beste voetballers die ik heb meegemaakt, scoorde niet veel, maar voetballend was hij ongelooflijk en won ook de gouden bal zonder veel te scoren. Het zou vreemd zijn als bijvoorbeeld Van Nistelrooy de gouden bal zou winnen ipv Zidane.

Maar goed, het gaat niet om de cijfers, en al spreken deze in het voordeel van Messi, het aantal goals/assists zegt lang niet alles over je voetballende inbreng. Het is juist het voetballende aspect wat in het voordeel spreekt van Messi. De kwaliteit van doelpunten en assists van Messi zijn vaak veel hoger dan Ronaldo’s doelpunten en assists, als je de doelpunten en assists van beide spelers bekijkt dan is het verschil erg duidelijk.

Wanneer je de heatmap bekijkt van beide spelers, dan zie je dat Ronaldo zich 90 procent van de wedstrijden in en rond het 16 meter gebied bevind, waar Messi juist voor 80 procent van de wedstrijden op het middenveld te vinden is. Waar Ronaldo vooral gefocust is op het maken van doelpunten, is Messi meer een spelmaker, des te bewonderingwaardiger is het dat Messi net zoveel scoort als Ronaldo, en al helemaal omdat Messi ook nog eens veel meer doelpunten scoort uit individuele acties en veel minder penalty’s.

Om een voorbeeld te geven, kijkend naar afgelopen 6 seizoenen:
Doelpunt gescoord na 1 dribbel, Messi 74, Ronaldo 33. Doelpunt na 2 dribbels, Messi 22, Ronaldo 5. Doelpunt na 3 dribbels, Messi 10, Ronaldo 1, Doelpunt na 4 dribbels, Messi 4, Ronaldo 0.

Dat Ronaldo voornamelijk een eindstation is van een aanval, (afhankelijk is van zijn team) was afgelopen seizoen duidelijker dan ooit, van zijn 48 goals in de competitie waren er 41 gescoord uit one-touch!

Ook afgelopen La Liga wedstrijd, Ronaldo tegen Espanyol en Messi tegen Atletico, was het verschil heel erg duidelijk tussen deze twee spelers, kijkend naar het spel en de cijfers:

Wat Messi voetballend bracht in een half uur tegen Atletico was een groot verschil met wat Ronaldo bracht in 90 minuten tegen Espanyol.

Ronaldo 90 min v Espanyol
29 passes (75 procent)
3 keypasses
0 succesfull dribbles
0 Through balls
41 touches

Messi 30 min v Atletico
30 passes (93 procent)
2 keypasses
8 succesfull dribbles
2 Through balls
44 touches

Groot verschil tussen deze twee spelers is dat wanneer Ronaldo niet scoort, hij weinig toegevoegde waarde heeft, maar wanneer Messi niet scoort hij even belangrijk blijft met zijn veldspel, zijn dribbels, steekpasses, creëren van kansen uit het niets, geen tikkie breed assists, maar steekpasses door een verdediging van 5 man, en ja ik zag gister de steekpass van Ronaldo, die was fantastisch voor zijn doen, maar wanneer was de laatste keer dat hij zo een steekpass gegeven heeft? Een half jaar geleden misschien, Messi doet dit meerdere malen per wedstrijd, niemand kijkt dat meer van op.

Net zoals hij volgens velen een super slecht WK heeft gespeeld, terwijl hij voor een groot deel verantwoordelijk was voor deze finaleplaats. 7 wedstrijden, 4 goals en een assist, 26 kansen gecreëerd (meeste ooit op een wk eindronde), 53 succesvolle dribbels (meeste ooit sinds Maradona 46), meeste keypasses van het toernooi 24.

En dat Messi het alleen in de La Liga laat zien is ook de grootste onzin, Messi schittert tegen topclubs uit alle top competities uit Europa. Heeft vorig seizoen eigenhandig Bayern Munchen weg gespeeld, en de overwinning was dan ook vooral aan Messi te danken. O.a. Psg, Manchester City, en Atletico Madrid heeft hij vorig seizoen helemaal zoek gespeeld. Hij laat het al jaren achter elkaar zien tegen o.a. Engelse, Duitse, Franse, en Italiaanse topclubs.
Als een Silva, een Aguero etc uitblinken in de Engelse competitie, hoe kan je dan nog twijfelen of Messi daar ook zou uitblinken??

Het is eigenlijk een beetje de eigen schuld van Messi, hij heeft de lat zo hoog gelegd dat veel mensen het maar normaal vinden wat hij laat zien.
Het is eigenlijk een schande dat een speler op basis van veel doelpunten scoren met een speler als Messi wordt vergeleken.

Dat bij Messi alles maar normaal is werd vooral duidelijk toen Messi zich rechtstreeks met zijn land kwalificeerde voor het WK in een poule met Chili, Colombia, Uruguay, Ecuador, Paraguay etc. Messi hier ook nog eens hoofdverantwoordelijke voor was als topscorer en topassist gever zijnde. Maar toch hoorde je hier niemand over.
Terwijl Ronaldo tijdens deze WK kwalificatierondes helemaal nergens te bekennen was in een poule met matige tegenstanders als Azerbeidzjan, Israël, Luxemburg en Noord Ireland, hij niet eens met zijn land rechtstreeks kon kwalificeren, moest Portugal playoffs spelen tegen het matige Zweden. Hij scoorde hier de beroemde hattrick, en de hele wereld stond toen op zn kop, alsof Zweden een potentiële WK winner was. Hij kreeg 3 geweldige passes, en maakte deze geweldig af. Maar zoals altijd, het waren eindstation goals, dus team goals, doelpunten uit een geweldige aanval. Het was ook hier weer erg duidelijk hoe hoog de lat bij de één en hoe laag de lat bij de ander werd gelegd.

Over Ronaldo zijn het ook alleen maar mensen van Real Madrid, Manchester United of Portugal die zeggen dat hij de beste is, met een enkele uitzondering. Maar de mensen die Messi de beste vinden zijn niet voornamelijk Mensen van Argentinië en Barcelona, maar vanuit alle hoeken van de wereld.
Barton, Totti, Zlatan, Materazzi, Cassano, Raul, Chilavert, Giggs, John Terry, Roy Keane, Rooney, Cappello, Valderrama, Guti, Ribery, Isco, Lampard, Buffon, Del Bosque, Thiago Silva, G. Neville, Rio Ferdinand, Kompany, Vidic, Maldini, Turan, Juninho, Diego Simeone, Mendieta, Zico, Rednapp, Sagnol, Gerrard, Andy Cole, Falcao, Gerd Muller.... dit is maar een kleine greep uit de lijst van geweldenaren die Messi de beste vinden.

Om het veldspel een beetje te verduidelijken kan je ook kijken naar de cijfers van afgelopen seizoen.

Champions league 2014/2015:
Topscorer - Messi 10 goals (0 penalty’s) Ronaldo 10 goals (3 penalty’s)
Assists – Messi 5, Ronaldo 3
Keypasses – Messi 31, Ronaldo 13
Through balls - Messi 18, Ronaldo 2
Chances created – Messi 35, Ronaldo 13
Succesfull dribbles – Messi 92, Ronaldo 24
Tackles won - Messi 11, Ronaldo 2
Interceptions – Messi 7, Ronaldo 2.
Forward passes – Messi 395, Ronaldo 175
Succesfull passes – Messi 647, Ronaldo 348

La Liga2014/2015:
Topscorer - Messi 43 goals (5 penalty’s) Ronaldo 48 (10 penalty’s)
Assists – Messi 18, Ronaldo 16
Keypasses - Messi 78, Ronaldo 57.
Succesfull dribbles – Messi 175, Ronaldo 54
Through balls – Messi 34, Ronaldo 4
Tackles won – Messi 25, Ronaldo 8
Interceptions - Messi 7, Ronaldo 0
Total forward passes – Messi 1307, Ronaldo 530

Maar goed, kijk gewoon naar de wedstrijden van beide spelers, dan is het verschil al heel snel duidelijk.

Buiten het feit dat alle cijfers in het voordeel van Messi zijn, Messi voetballend veel meer brengt, heeft Messi met Barcelona ook alle belangrijke prijzen gewonnen. Messi was ook belangrijk in alle beslissende wedstrijden. In de Copa Del Rey finale scoort hij de winnende met een solo waar hij 5 man uitspeelt, in de Champions League Finale was het zijn individuele actie en afstandsschot waaruit de rebound het winnende/bevrijdende doelpunt werd gescoord, Messi was ook de speler die in de kampioenswedstrijd voor de La Liga, uit bij Atletico Madrid, het winnende doelpunt scoorde uit een prachtige actie. En ook was het Messi die in de finale om de Europese Supercup twee prachtige vrije trappen erin schoot na een 0-1 achterstand.

Hoe duidelijk wil je de gouden bal winnen?

16 september 2015 om 11:34

Duidelijker kan niet!

16 september 2015 om 12:23

Jij bent een held hahah
Is het lobbyen voor Ronaldo nu al begonnen? Hij was onzichtbaar en afgelopen 2 wedstrijden scoort hij weer eens en is hij de beste? Hahahah toen Messi de Treble al had gepakt en vanaf Januari weer buitenaards goed was,, toen was al bekend dat gouden bal nr 5 binnen was. Ronaldo fanboys en real fanboys hoopt dat het 4-4 zou worden, maar precies zoals het hoort wordt het gewoon 5-3 voor Messi. En terecht, je moet er niet aan denken dat Ronaldo (die vergeleken met messi voetballend zo beperkt is). Evenveel gouden ballen heeft als messi. Dat zou een schande zijn.

16 september 2015 om 13:51

Heel mooi uitgelegd. Waar haal je de statistieken vandaan?

16 september 2015 om 13:55

@footballstats waar haal je die statistieken vandaan?

16 september 2015 om 16:02

Er zijn een heleboel websites met stats, zoals whoscored, uefa, eurosport etc.

16 september 2015 om 14:27

Schaakmat.

16 september 2015 om 15:29

Prachtige reactie. Nog een zeer opvallende statistiek: van alle 499 goals van Cristiano in zijn carrière was maar liefst 72% een onetouch goal. Dat zijn statistieken waarop Filippo Inzaghi jaloers zou zijn.

16 september 2015 om 16:13

Footballstats

Geweldige reactie. Ontzettend vermoeiend dat gelobby voor ronaldo.

Mensen op 'Ja' gestemd? Haha wat een grap.

Fijn al die meningen, Ronaldo is op dit moment dat beste voetballer ter wereld. In ieder geval tot dat ( vermoedelijk Messi) gekozen wordt op 11 januari.

16 september 2015 om 11:57

Dat = de

Oh dus als je 8 dielpunten in 2 wedstrijden scoort (3 penalties) dan ben je meteen de beste??? Ok en els je meer dan 90 doelpunten in een kalender jaar maakt wat ben je dan??? Ronaldo doet dingen die Messi allang deed!!!

haha Benitez toch. Er is inderdaad geen discussie. Messi staat straatlengtes voor op Ronaldo.

Ronaldo moet een keer het verschil maken in een grote finale. Ik weet dat hij toen ze de CL wonnen een stuk of 16 erin heeft geramd, maar in de finale vond ik hem degelijk. Niet subliem, wat je wel van hem verwacht. Ik hoop dat hij dit jaar de kans krijgt om een finale te beslissen met een paar fenomenale goals. Iedereen weet nog hoe zidane die bal van buiten de 16 in 1x op de pantoffel nam in de CL-finale en kopgoals in de WK-finale. Zidane stond er altijd in grote finales.

Altijd hetzelfde gelijk messi doet dingen die niemand kan.. Super snel met een bal dribbelen en altijd binnen de 16meter scoren nounounou zeg.. Tuurlijk wat hij doet is waanzinnig maar ronaldo is nu al 4 seizoenen achter elkaar topscorer van de spaande competitie en ook al 3/4 seizoenen topscorer van de champions league dus als je deze discussie alleen al wil beginnen, komt u alstublieft met argumenten en niet met ' hij kan dingen wat andere niet kunnen'

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren