Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Moreno: 'Het spijt me heel erg dat Shaw zo zwaar geblesseerd is geraakt'

Laatste update:

Luke Shaw liep bij een tackle van Héctor Moreno een dubbele beenbreuk op en zal de aankomende maanden moeten gebruiken om te revalideren. De verdediger van PSV baalt daar verschrikkelijk van: hij benadrukt dat het nooit de intentie was om Shaw te blesseren.

/

Moreno zette een harde tackle in, toen de linksback van United het vijandelijke strafschopgebied in kwam dribbelen. “Ik probeerde de bal te spelen. Het spijt me heel erg dat Shaw zo zwaar geblesseerd is geraakt. Ik voel me er slecht over", zei Moreno voor de camera van SBS6. "Ik wens hem en zijn familie het allerbeste. Ik weet wat het is, heb hetzelfde meegemaakt."

Ook PSV-trainer Cocu baalde van de zware blessure van Shaw. "Hector is een speler die voor de bal gaat en geen speler wil blesseren, maar het zag er niet goed uit", vond Cocu. "Ik hoop dat het nog een beetje meevalt." Daar is dus geen sprake van: United heeft al bevestigd dat Shaw een dubbele beenbreuk heeft opgelopen.


Vond je dat Héctor Moreno een rode kaart had moeten krijgen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geloof hem wel, lijkt me een goeie kerel.

15 september 2015 om 23:40

Je zag gelijk aan zijn reactie na de tackle dat het ernstig was. Nog voor ik de beelden had gezien.
Edit: de reactie van Moreno

15 september 2015 om 23:50

Je hoeft geen spijt te hebben deze dingen gebeuren nou eenmaal in het voetbal hoe vervelend het ook is!

16 september 2015 om 00:03

Wat een onzin zeg. Als jij voetbalt op de zaterdagmiddag en iemand komt als een gek invliegen en jij breekt je been op 2 plaatsen. En degene die dat deed zegt: ach hoort erbij. Nou dan wil ik wel eens zien hoe jij dan reageert vrolijke vriend

16 september 2015 om 00:21

Dat heeft er dus helemaal niets mee te maken? Dit was een goed uitgevoerde sliding, die gewoon waar ongelukkig uitviel. Hij had overduidelijk niet de intentie om Shaw te raken, kwam niet met 2 benen in en kwam al helemaal niet als een gek aanstormen. Leef jij in een fantasiewereldje of zo?

16 september 2015 om 00:23

Onzin? Wat jij aanhaalt is onzin, als dit en als dat waar heb je het over?
Ik kan ook wel zeggen ALS Luke Shaw het duel niet aangaat dan breekt hij zijn been niet!
Maar goed hoe kun je spijt hebben als je het onbewust hebt gedaan hij ging toch voor de bal dat hij Luke Shaw blesseert is heel vervelend maar onbedoeld!
Groetjes Mileycyrus alias Vrolijke Vriend!

16 september 2015 om 00:38

Helemaal gelijk Profer, volgens mij moeten een aantal mensen het incident nog eens terugkijken. Een harde tackle op de bal is prima, maar op de bal is niet de enige regel waar je naar moet kijken.

Dat tweede been doet gewoon mee hoor als je een tackle inzet. Als dit tweede been je tegenstander een dubbele beenbreuk bezorgd dan maakt het geen reet uit dat je de bal speelt. Dan ben je er toch echt té hard ingegaan.

Ook het feit dat Moreno de intentie niet heeft om een been te breken, wil niet zeggen dat zijn actie niet roekeloos is.

16 september 2015 om 01:08

Ik heb inderdaad ook nog nooit van een faire tackle die leidt tot een dubbele beenbreuk...

16 september 2015 om 02:32

Nou, een sliding kan ook een keer verkeerd uitpakken. Mijn teamgenoot had een keer beenbreuk door verkeerde slidinv

16 september 2015 om 12:20

Klopt Kevin, prima sliding met een zeer ongelukkige afloop.
Shaw liep als een buffel recht op de goal af met de intentie om te scoren, moreno had de intentie om hem op een goede manier te stuiten en dat kon alleen nog maar met deze stevige maar goed uitgevoerde sliding.

Ben blij met deze Moreno want je ziet meteen dat hij gewend is om op hoog niveau te verdedigen en dit soort acties eruit te halen. Klasse!

Hoop voor shaw op een spoedig herstel

16 september 2015 om 14:01

Precies @profer het zal je maar gebeuren op zaterdagmiddag.
En je moet Maandag beginnen bij je nieuwe baas wat dan.
Dat Moreno zijn excuus aan bied is heel normaal, maar ik vond
het een vieze overtreding met twee benen.

16 september 2015 om 00:30

ik geloof hem ook wel dat het niet de bedoeling was. maar ware het niet dat dit gewoon een donker rode kaart hoort te zijn. met een dergelijk sliding kunnen er maar 2 dingen gebeuren en dat is dat je de bal perfect pakt of je schopt iemand compleet doormidden. dat hij hem hem niet wilde blesseren geloof ik meteen, maar zoals hij de sliding inzet en hoe zijn 2de been mee gaat ben ik er ook zeer van overtuigd dat hij ook al in zijn achter hoofd had dat hij hem als het nodig was wel zou gaan eer leggen. het zou psv sieren als ze hem uit zich zelf schorsen voor 1 of 2 wedstrijden, maar het zelfde geld natuurlijk ook voor united na die schop van smalling die was ook gewoon niet nodig.

16 september 2015 om 00:40

Howard Webb vond het geen overtreding en een pechgeval dat Shaw zo ernstig raakt. Het is dus een discutabel moment.

Daarom kan je in mijn ogen ook niet zo hard zijn in jouw oordeel.

16 september 2015 om 00:58

het gaat mij er volledig om hoe hij zijn sliding verschrikkelijk lomp inzet en vooral over hoe hij zijn 2de been er bij trekt want een schaar tackle waar deze naar mijn mening toch dicht in de buurt komt is gewoon altijd rood. maar laat hij zijn hangen op de grond dan schuift hij hem meer onderuit via het gras waardoor de kans op een zware blessure of een blessure in het algemeen heel erg verkleind word. dus deze blessure hoe onbedoeld ook is moreno wel degelijk aan te rekenen. en via de manier waarop hij zijn 2de been erbij trekt word het ook een overtreding en een dergelijk overtreding in de 16 hoort met rood bestraft te worden. buiten de 16 had je hem misschien nog af kunnen doen met geel die tegen rood aanhangt.

16 september 2015 om 01:00

en sorry ik was vergeten te zeggen dat ik webb niet serieus neem als analist aan gezien die man inconsequent is met zijn beslissingen is op het gebied van overtredingen en slidings, hoewel ze wel verdacht vaak in het voor deel van united waren toen de tijd. en hij de laatste maanden verdacht veel bezig met het bewijzen dat hij geen united fan is en dit valt naar mijn mening ook weer onder dat kopje.

16 september 2015 om 01:09

Het blijft wel een actieve scheidsrechter die een opmerking maakt over de beslissing van een andere actieve scheidsrechter. Die zullen elkaar waar mogelijk wel dekken.

Ik vind Webb een prima scheidsrechter en in de PL worden dit soort tackles wekelijks gemaakt, gelukkig gaat het bijna altijd goed. Als je zo redeneert dan kun je zeggen dat Shaw pech gehad heeft. Ik kan om die redenen deze reactie van Webb wel begrijpen. .

16 september 2015 om 01:22

webb is alleen al met pensioen en daardoor niet meer actief als scheidsrechter. maar webb als scheids is in essentie niks mis mee maar hij is wel heel inconsequent met zijn beoordeling op slidings en overtredingen. dat maakt hem naar mijn mening onbetrouwbaar op dergelijke onderwerpen.

16 september 2015 om 02:51

Het feit dat half Nederland dit een rode kaart vindt is in mijn ogen precies datgene dat er mis is met het Nederlandse voetbal. We roepen allemaal dat we meedogenloze verdedigers missen, maar op het moment dat er iemand een meedogenloze tackle op de bal maakt roepen we allemaal dat het schandalig is en het rood moet zijn. Ik heb de wedstrijd in Canada bekeken in de pub met acht man utd fans en allen vonden het een prima 'jaap Stam' machtige tackle.

Ik vind het echt klote voor Shaw maar als we in Nederland een stap vooruit willen maken wordt het tijd dat wee dit soort verdedigende acties gaan waarderen ipv veroordelen. Het pakt nu gewoon verkeerd uit.

16 september 2015 om 03:01

ja er zijn meer harde verdedigers nodig dat is waar maar deze actie ging hard en meedogeloos voorbij. hij was lomp en ongecontroleerd. en ik ben van mening dat je er hard in mag komen maar dan moet het wel gecontroleerd zijn. maar omdat hij zo ongecontroleerd erin komt zwiept zijn 2de been ook door en met dat been schopt hij nu iemand zijn been volledig doormidden. en mat al het respect als wij dit soort tackles niet veroordelen in nederland denk dat we binnen geen speler overhouden. maar moreno zelf had dit ook heel makkelijk kunnen voorkomen, namelijk als hij over zijn linker heup gaat dan komt hij beter uit voor de bal met rechts en dan kan hij controle houden over zijn linker been die dan op de grond blijft en niet omhoog zwiept en dus als hij hem dan raakt schuift hij hem onderuit maar zaagt hij hem niet af.

16 september 2015 om 04:02

Ben ik het niet mee eens. Verdedigen op het randje betekent dat je soms risico moet nemen. Het is naar mijn mening naïef om te denken dat je gedurende een tackle opo het laatste moment nog controle kunt bewaren. Moreno neemt hier alle risico, maar dat was nodig. Het was naar mijn mening een harde maar eerlijke tackle op de bal. Dat de rest van zijn lichaam in de rest van de beweging zo verkeerd uitpakt is heel erg zuur,maar dat hoort helaas bij een contact sport. Dat sommige mensen deze tackle vergelijken met bijvoorbeeld Witsel vind ik onbegrijpelijk

16 september 2015 om 07:03

Eerlijke tackle op de bal? Dat hij de bal raakt is de enige reden dat je zegt dat het een eerlijke tackle is. Maar dit is gewoon keihard en unfair. Het is een bewuste tackle waarbij je iemand zwaar kan blesseren, ook met het been die de bal raakt. Is heel makkelijk om te zeggen dat het fair is als de bal geraakt is.

16 september 2015 om 12:27

Als je met deze tackle iemand iemand heftig kan blesseren dan kan dat bij iedere tackle! En ja het kan dus ook bij iedere tackle. Morena voerde een stevige maar correcte tackle uit.
Wat had hij dan moeten doen? Shaw kwam als een buffel op goal afstormen tha dan kun je hem alleen maar afstoppen op deze manier en dat was nog netjes ook! Als je zo het duellen wil gaan (shaw dus ook) moet je jezelf realiseren dat wanneer een tegenstander je afstopt het nog wel eens vervelend kan aflopen!

Nogmaals Moreno heeft keurig op de bal verdededigd en geen intentie gehad om shaw te pakken, net zo min als shaw de intentie had om Moreno te raken, helaas kwam in dit duel om de bal! shaw er niet goed vanaf.

Misschien moet je maar gaan tafeltenissen als je dit soort faire duels niet aankan

16 september 2015 om 07:01

Dit is een debiele overtreding en ik snap niet dat hij mag blijven staan. Denk ook niet dat hij z'n been wilde breken, maar het is wel een bewuste, harde tackle.

Geen rood, maar hij raakt hem wel. Een penalty had dus gekund. Van een doodschop of boze opzet was echter geen sprake.

15 september 2015 om 23:35

Van een doodschop was wel degelijk sprake, maar van opzet absoluut niet. Dat zag je ook direct aan zijn reactie; de tranen stonden volgens mij in zijn ogen. Zo reageer je niet als je bewust op z'n been tackled.

15 september 2015 om 23:38

Van een doodschop spreek je volgens mij als je de intentie hebt om de tegenstander te blesseren. Verder met je eens. ;-)

15 september 2015 om 23:41

Dus ik kan iemand geen onbedoelde doodschop geven? Dit was gewoon een duidelijke doodschop, ondanks dat het niet zijn intentie was. Hij plaatst zijn linkerbeen, waar hij geen controle over heeft, vol op het standbeen van Shaw. Als dat geen doodschop meer is, dan weet ik het ook niet meer.

Daarnaast was het ook gewoon een overtreding plus een penalty, maar dat doet er nu verder niet meer toe. Persoonlijk vond ik het knap dat Waterreus dit toe kon geven.

15 september 2015 om 23:46

Ik denk dat de meeste mensen het een twijfelgeval vinden of het een penalty was, ik vind van niet. Als het een penalty is het ook rood natuurlijk.

15 september 2015 om 23:49

Aan een doodschop denk ik meer aan die vent van Rapid Wien, Keane die de carrière van Hallands even beëindigde of Bouaouzan die vol invliegt met twee benen. Zeker lomp maar dit was niet bewust. Hij wil voor die bal gaan en die raakt ie. Nu zeggen er heel veel penalty, maar dit gebeurt vaker in een wedstrijd maar wordt het been niet zo geraakt. Was allemaal erg ongelukkig.

15 september 2015 om 23:56

Nee de driedubbele straf moeten we niet aanmoedigen pingel en geel was prima. Harde engelse tackel met vreselijke uitkomst

16 september 2015 om 00:10

het is een beetje een lastige situatie, het was in mijn ogen sowieso 100% een penalty, omdat hij te hard en gevaarlijk inkomt (2e been dus). Moreno raakt buiten het feit dat hij de bal raakt, shaw gewoon zo hard, dat je kan spreken van eeen gevaarlijke en incorrecte tackl. Maar rood geven is weer een ander verhaal, ik denk wel dat hij rood had moeten krijgen, maar dat veranderd zoveel aaan de wedstrijd dat geel echt geen probleem was geweest. Er was natuurlijk absoluut geen sprake van opzet en daarbij raakte hij ook de bal.

16 september 2015 om 00:33

Serieusz, serieus?
Rood geven veranderd zoveel aan de wedstrijd dat geel geven goed was geweest?


On: Ik vind het een hele moeilijke. Pingel? Ja. Rood? Mijn eerste ingeving zegt ja, maar dat baseer ik dan ook op de ernst van de blessure. Aangezien ik geen herhaling heb gezien ga ik er maar vanuit dat de scheids gelijk heeft.

Of zou de scheids deze "overtreding" bewust niet bestraft hebben zodat de UEFA dat mag doen?

16 september 2015 om 00:39

Smk88,
U heeft gelijk qua definitie.

M. De Coster (1999), Woordenboek van Neologismen

Doodschop, in de sport figuurlijk gebruikt voor een zeer ruwe overtreding op een tegenstander.

Er staat dus niet bij of het bewust of onbewust bedoeld is.
Maar goed dat terzijde.

Om zo stellig te zeggen dat het een penalty was, ik weet het niet. De scheidsrechter had hem kunnen geven, maar aan de andere kant de tackle was wel op de bal. Het was sowieso een dubieuze elf meter geworden mocht hij zijn gegeven. Het was inderdaad leuk om te horen dat Waterreus dit zei. Maar wat me vooral opviel is dat meneer van Gangelen (voornamelijk tijdens de rust) denigrerend praatte over de prestaties van Psv. Mij persoonlijk stoort het enorm dat een presentator zo gekleurd mag verslaan. Het is toch je beroep om zo objectief mogelijk verslag uit te brengen van de wedstrijd?wanneer je erop let merk je dat hij het moeilijk vind om iets positiefs over PSV te zeggen. Misschien zie ik spoken, maar het viel me gewoon op.

16 september 2015 om 00:45

Volgens mij kun je iemand inderdaad niet een onbedoelde doodschop geven en suggereert het een bewuste overtreding, maar blijkbaar versta jij er iets anders onder, Smk88. Kan natuurlijk. ;-) De definitie die Alavez heeft gevonden geeft wat dat betreft ook geen uitsluitsel.

16 september 2015 om 12:32

Als je hoort hoe iemands been kraakt dan schrik je en dan staan de tranen wel in je ogen ja.....dit heeft echt nog niks te maken met of hij een doodschop uitvoert,bewust al dan niet.

Moreno voert een correcte sliding uit op de bal, geen intentie om speler te raken. Duel om de bal waar beide spelers hard ingaan met zeer negatief gevolg voor shaw.
Jammer dat iedereen zo (negatief) oordeelt.
Gelukkig is jullie waarheid ook echt alleen jullie waarheid en niet dan van mij en. Heel veel anderen. (waaronder ook unt. Fans).

16 september 2015 om 03:04

hij is rood puur omdat dit binnen de 16 gebeurd buiten de 16 kun je er wellicht nog met geel mee wegkomen. maar hij valt wel in de categorie van doodschop maar dan wel een onbedoelde. als je op die manier zo lomp inkomt neem je echt een 50/50 kans of je iemand schopt of niet, maar als je iemand dan raakt weet ook zeker dat hij geblesseerd is. en daarom valt is dit voor mij gewoon een doodschop. maar moreno zelf had dit ook heel makkelijk kunnen voorkomen, namelijk als hij over zijn linker heup gaat dan komt hij beter uit voor de bal met rechts en dan kan hij controle houden over zijn linker been die dan op de grond blijft en niet omhoog zwiept en dus als hij hem dan raakt schuift hij hem onderuit maar zaagt hij hem niet af.

16 september 2015 om 14:08

@ mastaaban

En waar vind je jij in de spelregels dat als het erbuiten gebeurt dat je geel geeft en als het er binnen gebeurt dat je rood geeft?
Ben nieuwsgierig nu want ik kan het niet vinden.

Moreno mag inglijden zoals hij dat wil. En daarbij niemand gaat over zijn slechte been inglijden omdat je dan nog minder controle over je bewegingen hebt (iets met tegennatuurlijk). Jij gaat ook niet links schrijven als je rechts bent omdat er iemand dicht op je schrijf arm/hand zit.
Dus totale quatsch dit.

Overigens gooit Moreno er een blocktackle en niet een sliding tackle uit. Moreno heeft maar 1 doel en dat is de bal blocken op het schot dat onvermijdelijk ging komen.

Rizzoli had hier met rood kunnen bestraffen en had dat waarschijnlijk ook wel gedaan als Moreno op zeker geen bal had geraakt.
Naar mijn inziens als scheidsrechter maakt Rizzoli de afweging of de bal gespeeld is en zo ja is de uitkomst van de tackle een vervelende samenloop van omstandigheden. Vergeet ook niet dat Shaw de bal te ver / te hard voor zich uit het strafschopgebied in speelde en daardoor ook geen totale controle meer had over de bal en situatie.

Rizzoli had 2 opties en koos voor geen overtreding, en die is naar mijn mening gebaseerd op het feit dat de bal gespeeld wordt.

Dit is dan een reactie wat nog te waarderen valt. Hijzelf schrok er ook erg van.

15 september 2015 om 23:41

Dat zegt in principe niets. Shawcross schrok ook toen hij het been van Ramsey brak, maar dat was ook gewoon rood waard.

15 september 2015 om 23:44

Stravven

Als Ramsey zijn been niet brak, zou men gewoon gesproken hebben van een ietwat harde tackle die je met geel of zelfs met rood zou kunnen (nadruk op kunnen) bestraffen.

Maar omdat achteraf blijkt hoe ernstig de situatie is, zetten mensen direct een streep door kunnen en maken ze er moeten van.

Ik vind deze hele gedachtegang niet echt eerlijk. Zijn teveel emoties aan gebonden en ik ben persoonlijk ook niet van het Captain Hindsight-gedrag.

15 september 2015 om 23:53

Stravven,

Ik zie nu al meerdere mensen het vergelijken met de tackle van Shawcross. Dat vind ik echt een scheve vergelijking. Shawcross komt namelijk frontaal van voren in, in tegenstelling tot Moreno, waardoor de impact veel groter was.

De tackle van Moreno was spijkerhard ja, maar ook heel ongelukkig. Hij raakt Shaw's been precies als die net de grond raakt waardoor die helemaal geblokkeerd staat. Ook geen sprake van een gestrekt been van Moreno.

16 september 2015 om 00:04

Vanuit een natuurkundig oogpunt maakt dat natuurlijk helemaal niets uit. Sterker nog: Als je het puur natuurkundig bekijkt is de impact juist groter als je vanaf de zijkant inkomt, er wel vanuitgaande dat de benen op dat moment naast elkaar staan. Er is immers een minder groot oppervlak om dezelfde kracht op te vangen.

En het is gewoon hard inkomen, wat an sich niet verkeerd is, en dat vooral in een combinatie met roekeloos inkomen, waar gewoon rood op staat.

16 september 2015 om 00:07

De vergelijking gaat in die zin op dat ze in beide gevallen volkomen ongecontroleerd, roekeloos en veel te hard in kwamen. Zonder enige zorg om de risico's die ze hiermee namen.

De Fifa regels zijn hier gewoon heel duidelijk over en hier kan je niks anders voor geven dan rood. Of het been dan gestrekt was, of de tackle bewust was, of hij de bal heeft, al die elementen hebben er niks mee te zien.

16 september 2015 om 00:22

De tackle van Moreno was stevig, maar niet ongecontroleerd.

16 september 2015 om 00:36

Sander,

Al was hij gecontroleerd geweest had hij zn been niet gebroken. Of heeft hij gecontroleerd zijn benen gebroken? Is in jou ogen dus rood, 5-8 wedstrijden schorsing en pingel?

16 september 2015 om 00:47

Als het gecontroleerd was, dan zeg je eigenlijk dat hij bewust dat standbeen zo vol raakte met zijn andere been?

16 september 2015 om 00:56

Hoe kom je erbij dat het ongecontroleerd was? Wat een ongelofelijke onzin zeg. Dat we in Nederland die pussy slidings gewend zijn wil nog niet zeggen dat dit overal geldt. Ik heb de hele avond tussen de Engelse supporters gestaan en er is er werkelijk geen één die Moreno ook maar iets kwalijk neemt. Het was namelijk niet ongecontroleerd, het was gewoon een ongeluk.

16 september 2015 om 07:17

"Er is geen 1 die Moreno iets kwalijk neemt"

Nee tuurlijk niet want op de tribune heb je geen duidelijke herhaling. Ik voor de tv moest ook even goed kijken wat er nou gebeurde voordat ik het goed zag.
Moreno komt gewoon echt als een debiel in en neemt daarbij alle risico een tegenstander zwaar te blesseren. Dat hij daarbij ook de bal raakt doet niks af aan het idiote inkomen en het blesseren van Shaw...

Hij komt wel erg goed weg natuurlijk. Die tackle had gewoon rood en pingel moeten zijn. En voordat alle wijsneuzen nu "ja maar hij speelde de bal" gaan roepen: nou en?! Dit was gewoon roekeloos en gevaarlijk spel en daarom rood.

15 september 2015 om 23:45

Ben ik het niet mee eens, hij rende zelf heel hard en ongecontroleerd het strafschopgebied in. Je weet dat iemand de rem erop gaat gooien, waarmee je dus risico neemt. In Engeland gebeuren deze overtredingen veel meer, maar dan met gelukkig een andere afloop. Het is meer pech als dat je moreno iets kunt verwijten!

15 september 2015 om 23:53

Dat moeten voetballers ook niet doen, hard het strafschopgebied in rennen, dat is vragen om problemen.

16 september 2015 om 00:39

belachelijk

16 september 2015 om 12:36

Eindelijk iemand die het snapt! Klassereactie joeyflipse.

Moreno weet wat hij moet doen op hoog niveau, stevig maar correct verdedigen! Als shaw als buffel zo de goal in wil lopen ben ik blij dat Moreno daar staat om hem (ook nog op correcte wijze) hem daarvan te beletten.

Pittig duel met helaas negatief gevolg voor shaw.

15 september 2015 om 23:47

Onzin. Gewoon een stevige tackle met een klote resultaat. Eindelijk weer een echte verdediger in de Eredivisie die ook in durft te grijpen in de 16.

15 september 2015 om 23:56

Juist, dit is gewoon verdedigen met de intentie om de wedstrijd te winnen! Had natuurlijk nooit zo af moeten lopen, maar het is vette pech helaas.

16 september 2015 om 00:26

Met Kashia heb je die al sinds 2010!

16 september 2015 om 00:35

Beugelsdijk speelt ook paar jaar in de Eredivisie.

16 september 2015 om 00:25

@ Airbags je hebt gelijk, eerder nog werd er gediscussieerd over de rode kaart van Willems vorig jaar, die hij kreeg van Blom. Dat vonden veel terecht van de ene kant, ook al was het een schwalbe, hij kwam gewoon veel te lomp in. Maar nu het om wen belangrijke wedstrijd gaat, trekken de mensen die mening meteen in.

16 september 2015 om 00:40

Dat is wel een hele andere situatie. Stam werd overduidelijk niet geraakt en bij Shaw is er sprake van een ernstige blessure. Willems kwam lomp in, maar als je niemand raakt dan is er ook gewoon niks aan de hand. Moreno komt gigantisch hard in, maar speelt de bal. Ik vind het dan ook zeker geen rood. Als Shaw niet geblesseerd was, was er niks aan de hand.

Onbesuisde harde tackle.Het is gewoon rood en een penalty.
Al zijn er denk mensen die het hier oneens zijn.

15 september 2015 om 23:37

Hij ging gewoon voor de bal, en raakte ook de bal als eerst, maar vervolgens raakt hij onbewust ook Shaw erbij met zijn andere been. Het kan gebeuren, maar het was absoluut geen penalty.

15 september 2015 om 23:43

Ik kan met een karatetrap ook voor de bal gaan maar dat wil niet zeggen dat ik er mee weg mag komen. DIt was gewoon een erg harde en onbesuisde tackle al valt hij nu ook wel helemaal verkeerd uit. Rood en pingel was gewoon op zijn plaats geweest ook al geloof ik de reactie van Moreno wel.

15 september 2015 om 23:47

Maar het was geen karatetrap he Piet. Benen aan de grond, zeker niet met 2 benen, gericht op de bal enz...

15 september 2015 om 23:54

Nee dat was het ook niet natuurlijk maar dat maakt mijn punt wel wat duidelijker denk ik. Het was wel gewoon met grof geweld inkomen met gevaar voor de tegenstander.

16 september 2015 om 00:24

Absoluut geen grof geweld. Onzin. Overtuigende, stevige ingreep.

16 september 2015 om 00:46

Zo kun je het interpreteren. Ik zie het meer als een overtreding waarbij Moreno echt aan de noodrem moet trekken omdat Shaw er anders door is. Het is gewoon alles of niets voor Moreno waardoor hij besluit om er voluit in te gaan met alle risicos van dien. Kan zelf wel genieten van zo'n spelers die vol overgave alles doen om te winnen (dus overtuigend was het ook zeker) maar als het dan een keer mis gaat zoals in deze situatie moet er ook gewoon een eerlijke straf tegenover staan.

16 september 2015 om 03:08

benen op de grond? dat 2de been komt toch duidelijk van de grond af vlak voor hij hem raakt. en de reden dat zijn linkerbeen van de grond afkomt is omdat de tackle ongecontroleerd en lomp is. en daarom was het een penalty en omdat dit gewoon een penalty hoorde te zijn was het ook rood. maar moreno zelf had dit ook heel makkelijk kunnen voorkomen, namelijk als hij over zijn linker heup gaat dan komt hij beter uit voor de bal met rechts en dan kan hij controle houden over zijn linker been die dan op de grond blijft en niet omhoog zwiept en dus als hij hem dan raakt en dan schuift hij hem onderuit maar zaagt hij hem niet af. en dan is alle discussie over overtreding of niet ook weg, omdat hij gecontroleerd de ba lblocked en verder nauwelijks iets raakt.

16 september 2015 om 07:30

Misschien het filmpje even goed gaan terug kijken! Hij mist de bal gewoon compleet hoor! Dat hij de bal als nog raakte kwam alleen door Shaw die de bal nog een tikje vooruit gaf.
Dus eigenlijk mislukte tackle met als resultaat een zwaar geblesseerde speler....

http://m.spitsnieuws.nl/binnenland/2015/09/schandalige-tackle-moreno-shaw-breekt-been

15 september 2015 om 23:42

Niet onbesuisd, wel hard. Moreno valt hier niets te verwijten, als hij minder hard inkomt is hij te laat en is het helemaal een penalty.

16 september 2015 om 00:28

Als ik een speler achterna ren die 1 op 1 op de keeper kan afgaan, en ik raak in het strafschopgebied per ongeluk zijn voeten tijdens het rennen, zonder een tackle te doen, waardoor hij zijn evenwicht verliest en valt, is dat nog steeds rood en een pingel. Ook al was het totaal niet mijn bedoeling.

16 september 2015 om 00:29

Toevoeging : hiermee wil ik zeggen dat het niet uitmaakt of het de bedoeling was of niet, een overtreding is een overtreding. Punt.

16 september 2015 om 00:50

Maar als je eerst de bal wegwerkt + je benen laag houdt + niet met twee benen inkomt dan is het geen overtreding. Shaw zijn standbeen stond vast op het veld en Moreno glijdt door dus dan breekt het.

Goeie reactie, Shaw koopt er niets voor, maar wel collegiale reactie. Dit wilde Moreno ook niet op zijn geweten hebben!

Rode kaart? Alleen als ik dit door een rood-wit brilletje aan het bekijken was. Moreno doet gewoon zijn werk ik vond het erg stom dat Shaw geblesseerd is. Niet zeiken en doen alsof Moreno van plan was zijn benen te breken.

Nou ja, of hij een rode kaart had moeten krijgen weet ik niet. Daarvoor moet je de spelregels induiken en kijken wat hierover gezegd wordt.
Waar ik wel zeker van ben is dat Hector dit nooit wilde. Hij wilde vol voor de bal gaan met daarbij het risico dat hij zijn tegenstander of zichzelf zou blesseren.

Ik hoop alleen niet dat dit nog een staartje krijgt. Weet iemand of de UEFA hier een onderzoek naar kan uitvoeren en Hector in de toekomst mogelijk kan schorsen bijvoorbeeld? Ik weet niet zeker hoe dat in zijn werk gaat namelijk.

Veel beterschap gewenst aan Luke!

15 september 2015 om 23:39

Nee, de uefa kan geen onderzoek meer instellen, omdat de arbiter de situatie al heeft beoordeeld. Hector kan dus niet meer geschorst worden
Je zegt zelf al dat hij een tackle inzetten met het risico om een tegenstander te blesseren. En daar staat volgens de regels een rode kaart voor en omdat het in de 16 was dus ook een penalty.

16 september 2015 om 00:41

J.staatsen

Dat heb ik gemist, hoe heeft de scheids dit beoordeeld?

16 september 2015 om 11:19

Als geen overtreding.

Haha, hij heeft het alleen maar zelf meegemaakt omdat hij Robben een rotschop verkocht en zelf zijn been brak. Kan er weinig medelijden voor voelen, voor Shaw des te meer.

Eigenlijk wist ik door de aangeslagen blik van Moreno het eerst dat het ernstig was.

Achteraf schreeuwen om rood en een penalty, vanwege de ernst van de blessure, maakt het natuurlijk niet direct waar. Als Shaw er niks aan overhield was er geen haan die er naar zou kraaien.

Dit was gewoon een zeer ongelukkig voorval waarbij je je meer druk moet maken om de persoon Shaw. Natuurlijk zijn er genoeg Captain Hindsights die moord en brand schreeuwen en de situatie aanhalen om een rode kaart en penalty te rechtvaardigen.

15 september 2015 om 23:42

Precies dit! Typisch Nederlands om er dan over door te blijven zeiken, achterlijk.

hector de tractor laat zich positief gelden. Voetbal is een contact sport. Shaw had ook nog kunnen springen waardoor zijn benen niet geraakt hadden worden. Shaw had geen oog voor zijn omgeving alleen voor de bal en liep op volle snelheid door net als de tractor. Dit soort contact hoort bij voetbal en dat levert soms blessures op.

16 september 2015 om 00:39

springen? heb jij uberhaubt wel hoger gevoetbald als de 6de klasse amateurs? op die snelheid kun je echt niet meer wegspringen.. moreno moet daar nooit zo inkomen, hij heeft naar mijn mening nog zeker de keuze om zijn sliding op 2 andere manieren in te zetten waarmee de kans is dat je hem zo raakt veel kleiner was.

16 september 2015 om 01:08

ik voetbal in de premier league bij stoke, ja.

on:
Als Shaw wat technischer was geweest dan viel die bal er niet tussen in. Beide keken naar de bal in plaats van op te letten op elkaar. Alsnog had Shaw kunnen ontwijken of springen als hij de druis inkomende hector de tractor had gezien. Vroem!!

16 september 2015 om 01:19

you so troll regi.

maar niemand kan op dat moment nog weg springen op die snelheid heb je daar nooit de controle voor. maar dat jij van mening bent dat shaw op dat moment op moreno moet letten slaat natuurlijk nergens op.

16 september 2015 om 04:21

Ik ben ook al jaren aan het oefenen maar ik heb ook nog steeds de 'controle' niet om twee voeten tegelijk van de grond te krijgen, ook wel springen genoemd. Steeds die ene lukt wel..

Goede reactie. Het was wat hard inkomen, maar ik hou er wel van.
Zulke verdedigers missen we in oranje.

Hoop op een snel en sterk herstel voor Shaw.

Moreno zou samen met de Vrij in de basis staan bij nederland.

Tja, soms zit het mee en soms zit het tegen. Tijdens het WK brak hij zo nog zijn eigen been met een tackle op Robben. In topsport is dit (helaas) onvermijdelijk.
Wel mooi om te zien met wat voor inzet Moreno speelt. Los van deze actie gezien, staat er wel iemand met een over mijn lijk mentaliteit. Iets wat op de Nederlandse velden niet zo vaak voorkomt. Ik ben wel bang dat Moreno nog wel een aantal keer rood zal pakken met die scheidsrechters hier.

Het argument hij speelt de bal dus het is geen overtreding gaat niet op als je in het proces iemand door midden zaagt. De inziet van Moreno is zo hard dat ik vind dat je er wel voor met fluiten. Omdat het met gevaar is voor de gezondheid van de tegenstander. Aangezien Shaw er met een dubbele beenbreuk afgaat is dat laatste wel duidelijk het geval.

Zou hij hiervoor nog gestraft voor kunnen worden? Ik meen dat hij geen geel Had gekregen dus zou het kunnen?

16 september 2015 om 00:27

Situatie is gezien en als correct beoordeeld. Normaliter komt er dan geen vervolg.

Als je fluit en je raakt iemand in de 16 is het gewoon een strafschop echt heel raar dat Manchester geen strafschop kreeg opzet of niet hij raakt hem in de 16 dus strafschop Maargoed vind het heel knap dat dit PSV van het miljoenen ploeg united wint zo zie je maar dat als je zoveel miljoen erin pompt niet automatisch een wedstrijd wint en waarom Memphis op rechts op links was hij in de 1e helft veel gevaarlijker dan in de 2e helft op rechts

Wel aardig dat politiek correcte gedoe van Moreno, maar diep van binnen geniet deze Mexikaanse beest hiervan.

Prachtige ronduit briljante Tackle. Echt er heel mooi in. Shaw leek er kapot van uit jaloezie natuurlijk

Deed mij denken aan de Held Marco Materazzi. Leuk zulke nolstalgische momenten. Moreno is een aanwinst voor de Eredivisie. Geen Pussy. Held.

De hoogtepunt van een zeer, zeer saaie voetbalavond waar beiden elftallen verdiende te verliezen voor hun walgelijke prestaties.

Als het een overtreding was dan had de scheids al gelijk naar de stip gewezen en rood getrokken, hij liep er vlak achter en had goed zich op.; De vijfde scheidrechter was er ook nog en die had nog beter zicht op , die had het dan wel aangegeven.

Gevaarlijk spel, dus rood. Voor veel minder heeft Nani rood gekregen in de Champions League wedstrijd tegen Real Madrid in 2013. En Nani had z'n tegenstander niet eens geraakt. Daarnaast kwam die tackle van Moreno al vliegend naar de bal en nauwelijks via de grond. Leek wel een Tekken move.

Hoe kunnen mensen dit goed praten? Over kontakt sport etc. Tuurlijk is het een contactsport, maar wel tot een bepaalde grens. Leuk hè? Om iemand het ziekenhuis in te schoppen. Tuurlijk doet het niet met voorbedachte rade, maar hij moet beseffen dat als je op zo'n afstand zo hard in komt dat je iemand hard gaat raken. En laat nou eens de volgende zaken achterwege, sentiment, euforie, 1 e wedstrijd sinds lange tijd in CL, niet als watjes verdedigen. Gewoon objectief bekijken. Dan is het toch niet meer dan logisch dat er een schorsing moet volgen van drie wedstrijden of zo. Dat is heel wat korter dan de 9 maanden die shaw heeft. En natuurlijk speelt mee dat het gevolg van de tackle desastreus is achteraf. Maar wat is er mis om daar op terug te komen.

16 september 2015 om 14:20

@ Michelkramer

Je vraagt halverwege je post om dingen achterwege te laten en je begint je betoog en post al met allerlei sentimenten erbij te halen.
Hoe geloofwaardig is het geheel dan nog?

En waarom moet er een schorsing komen van een wedstrijd of 3? Leg mij dat eens uit aan de hand van de beslissing van Rizzoli en de spelregels.

Ben benieuwd naar je vlammende betoog vanuit een objectief beeld van de spelregels.

Net de beelden gezien. Schandalige overtreding!!! Dat hij maar geel krijgt snap ik niet. Ieder zijn mening maar die van mij is dat hij niet echt de intentie had om de bal te spelen!

Was 110 % een rode kaart. Kwam met twee benen invliegen op een manier die echt smerig is. Ik zou als PSV fan me diep schamen voor deze overwinning. Bah bah bah.

Niks aan de hand dit is gwn een goede tackle. Het is dat Shaw er nu iets aan overhoudt anders had je niemand gehoord. De bovenstaande reacties geven meteen weer waarom Nederland geen fatsoenlijke verdedigers opleid, in de rest van de wereld zal hier niet eens over gezeurd worden.

16 september 2015 om 07:35

Meen jij nu wat je zegt??? Het lijkt wel of hij goed praat dat Moreno Shaw een beenbreuk tackelt!

16 september 2015 om 07:59

Ja dit meen ik, is gwn pure pech.

16 september 2015 om 09:05

Wanneer je zo hard inkomt, neem je veel risico. Dan kan je niet van pech spreken

16 september 2015 om 09:19

Kwamen allebei hard in. Moet je dan als een mietje hem door laten lopen. Gwn goede harde tackle.

16 september 2015 om 11:18

Shaw liep gewoon he, hij was op snelheid. Niemand zegt dat hij hem door moet laten lopen. Maar hij moet gestraft worden vanwege het risico dat hij neemt

Dit is gewoon een ongelukkige botsing, voor mij geen rood ook geen penalty. Shaw breekt hier ongelukkig zijn been. al was dat niet zo geweest hoorde je er niemand over..

Triest wat deze jongen overkomt,maar in Engeland zou hier ook niets voor worden gegeven.
Moreno kwam als een kerel in,iets dat we niet meer kennen in de Eredivisie.
Moet hij dan ook als een juffrouw met de handjes op de rug gaan staan?!?!
Ongelukkig,gun je niemand,maar aan Moreno zijn reactie zag je dat hij oprecht was.

Als je zo hard in komt met alle risico vna dien, kan je niet van

Ben er wel van overtuigd dat als er een Psver op dezelfde manier was afgegaan, de reacties er een stuk anders uit zouden zien.

ik kan alleen maar zeggen dat het grootste gedeelte hier echt heel dom is echt heel dom en dat ik hoop dat hij volgende keer beter na denkt over hoe hij zijn tackle inzet want dit was donker rood

de meeste reacties echt afschuwelijk en schandalig ga jullie schamen dit is gewoon iemand bijna een doodschop geven dit mag en moet nooit meer op een voetbalveld gebeuren.

ik en hopelijk meer andere supporters zullen hem het nooit meer vergeten als shaw nooit meer terug op niveau komt of nooit meer kan voetballen/

Schandalig schandalig

Vond het ongelukkig...helaas met grote gevolgen.

Als je op zo'n manier inkomt loop je het risico de speler zwaar te blesseren. Waarschijnlijk is het ook adrenaline op zon moment, maar Moreno had er gewoon af gemoeten.

Mensen die beweren dat dit mannelijk voetbal is, of dat dit in Engeland elke dag gebeurd hebben een plaat voor hun kop. Dit hoort niet thuis op het veld.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren