Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van der Hoorn zinspeelt op vertrek bij Ajax in januari

Laatste update:

Mike van der Hoorn vraagt zich hardop af hoeveel zin het nog heeft om lang bij Ajax te blijven. De 22-jarige verdediger stapte in de zomer van 2013 over van FC Utrecht naar Ajax, maar brak vervolgens niet door. Maandag deed Van der Hoorn negentig minuten mee in het duel tussen Jong Ajax en SC Telstar (4-1 zege) en inmiddels speelde Van der Hoorn bij Ajax al meer duels in de Jupiler League (twintig) dan in de Eredivisie (achttien).

/

Van der Hoorn deed tegen Telstar negentig minuten mee en dat voelde goed. “Na mijn blessure had ik nog geen negentig minuten gemaakt, dus dat was wel lekker”, zegt de centrale verdediger tegen Amsterdam FM. Hij geeft aan dat het niet leuk is om met name minuten te moeten maken bij het beloftenteam. “Maar je moet blijven vechten. Hopen dat je er weer in komt”, aldus de ex-verdediger van FC Utrecht.

“Ik heb het eerste jaar vrij weinig gespeeld, vorig seizoen wat meer. Nu wil ik gaan spelen, en als dan blijkt dat dat niet gebeurt, dan moet ik in de winter denk ik de balans gaan opmaken. Misschien moet ik dan aan een vertrek gaan denken. In principe heb ik dan nog anderhalf jaar, dus dan heeft verhuren denk ik niet veel zin. Ik wil gewoon spelen bij een club waar ik vaste basisspeler ben. Dat wil iedereen”, zegt Van der Hoorn.

De mandekker zegt dat hij, sinds hij bij Ajax is komen te spelen, wel het nodige heeft opgestoken. Hij is bijvoorbeeld rustiger aan de bal geworden, fysiek is hij verder en mentaal is hij eveneens sterker geworden. “Het is niet niks om op de bank te komen, dan moet je mentaal sterk zijn om weer terug te komen. Niet je koppie laten hangen. Ze zien in de technische staf nog wel een belangrijke taak voor mij, voor wanneer Joël (Veltman, red.) geblesseerd raakt of het minder doet.”

Mike van der Hoorn is...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vrij logisch, 'alle ballen op Mikey' is na Veldman en Heitinga derde keus..

15 september 2015 om 16:47

Van der hoorn is beter dan veltman en heitinga

15 september 2015 om 17:30

Zijn alledrie even dramatisch. Net zo talentloos als Zivkovic.
Weg met deze spelers, schiet ajax toch niks mee op.

15 september 2015 om 17:42

Precies ManU fan, ik zal nooit begrijpen waarom die slapzak eerste klas Veltman zo heilig verklaard is. Zie veel liever Van der Hoorn of Heitinga waneer hij fit is.

15 september 2015 om 17:51

Het was destijds een rare keuze. Ze konden voor hetzelfde geld van Dijk hebben, die toen al duidelijk beter was. Maar Mike heeft eigenlijk nooit echt een eerlijke kans gehad bij Ajax. Zonde, want Veltman is een zeer beperkte verdediger.

15 september 2015 om 18:52

Scoort als spits meer dan Milik gemiddeld genomen,misschien omturnen tot spits dan

15 september 2015 om 19:39

@fcajx
Overmars kan ik weinig betrappen op zinnige keuzes. Jij noemt Van Dijk. Helemaal mee eens. Maar wat denk je bijvoorbeeld van Sinkgraven? Voor de helft van het geld kon je Zyech halen. En ga zo maar door.
Maar ook ik sluit me aan bij de meerderheid dat Miky echt niet onderdoet voor Veldman of Heitinga

15 september 2015 om 19:49

Sinkgraven heeft op het moment ff een dipje maar ik heb die jongen toch fantastische acties zien maken, vooral in die 1e wedstrijd tegen Rapid... Daar deed ie me toch wel ff denken aan wat een Iniesta (soms) kan in de kleine ruimte...

15 september 2015 om 22:04

Sinkgraven kan best aardig pingelen en draaien, maar heeft een rendement van 0. Dit zeg ik niet na zaterdag, maar al vanaf het moment dat Ajax hem kocht. Heb deze jongen nog geen goal zien maken.
Ook tegen Rapid staat hij twee keer alleen voor de keeper, maar scoren doet hij niet.
Vind Sinkgraven net zo'n voetballer als Fischer. Daar hebben we er genoeg van. Vandaar dat ik anderhalf jaar geleden al hoopte op de komst van Zyech, En van de zomer hadden ze hem ook nog kunnen halen. In beide gevallen voor een paar miljoen minder dan het grote bedrag dar voor Sinkgraven is neergeteld helaas

15 september 2015 om 17:26

Onterecht 3de keus! Alleen omdat De Boer een verdediger wil die 3 man kan passeren en dan een beslissende pass kan geven speelt Van der Hoorn niet. Let op, Mike gaat in de winter weg en wordt op termijn een top verdediger bij een goede wngelse middenmoter (wat dus h3laas beter is dan Ajax).

15 september 2015 om 17:30

Je bedoeld dat Mike in de voorbereiding bijna Veltman uit de basis speelde, alleen geblesseerd raakte. En maak er maar van Heitinga 3e keus, ofwel overbodig, maar dat wisten we al langer

15 september 2015 om 16:30

Hij had beter een paar jaar bij Utrecht kunnen blijven, dan was hij verder geweest dan nu. Het zelfde geld voor Zivkovic bij Groningen, willen te snel naar een grote club terwijl ze weinig tot niets bij hun club hebben gepresteerd en zie hier het resultaat.

15 september 2015 om 16:35

willen te snel naar een grote club?? Ajax wilde deze spelers toch zelf hebben .. Je kan eerder de schuld bij Ajax neerleggen zij zijn degene die deze spelers scouten en willen hebben..

15 september 2015 om 16:37

Een talent die van Groningen of Utrecht naar Ajax gaat maakt toch een logische stap??

15 september 2015 om 16:41

Want spelers kunnen zelf niet beslissen? Het is natuurlijk niet alleen de 'schuld' van Ajax. Soms werkt het gewoon niet zoals eide partijen het van tevoren voor zich zagen.

15 september 2015 om 16:45

@panerai je kan je ook afvragen of Ajax slim is.
Zouden ze de spelers niet beter kunnen kopen en dan bij hun club stallen nog een seizoen.
Zeker als ze er veel potentie in zien.

Deze spelers hadden net 1 sterk seizoen bij een club met andere verwachtingen .

15 september 2015 om 17:25

Ajax probeert de talenten van NL zo snel te contracteren omdat anders een andere topclub in NL, Portugese clubs of Italiaanse clubs ervandoor gaat met onze talenten. Tot op heden pakt het nog niet goed uit met Mike en Zivkovic, maar wellicht dat ze het alsnog gaan redden. Maar als scout van Ajax weet je dat een 'talent' vaker mislukt dan slaagt bij Ajax. Het scouten van talenten is ook moeilijker dan het halen van spelers die al geslaagd zijn. Als 1 op de 4 slaagt en je kan die verkopen voor een mooie prijs dan maak je alsnog winst.

15 september 2015 om 17:35

@ewoud, als jij speler was van een provincieclub en je bent jong en Ajax komt er aan dan zou jij ook gaan, want je denkt dat je het niveau aankan.. dus niet zo raar praten.. Jij zou er ook heen gaan.. dat je daarna het niveau niet aan kan is niet de schuld van de spelers.. je wilt immers het hoogst mogelijke halen als speler zijnde.. Ajax haalt zelf iedere keer spelers die zich nog maar amper bewezen hebben.. Sinkgraven, Zivkovic en van der Hoorn.. Het ligt wel degelijk bij Ajax..

15 september 2015 om 17:45

Sinkgraven was toch wel een belangrijk speler bij Heerenveen. Op jong leeftijd spelers aantrekken is altijd een risico geweest, maarja je betaalt ook een lager bedrag ervoor.

Als Jaap Stam nu in 19 zou zijn en in Jeugd van Ajax spelen zou hij nooit eerste halen. Boer moet eens kijken naar spelers die bal wegrossen van 16 meter gebied. Meevoetballend zooi lijkt mij onzin. CV moeten gewoon bal veroveren en inleveren bij volgende schakel.

15 september 2015 om 18:37

Wegrossen is niet inleveren bij de volgende schakel.

15 september 2015 om 18:39

Ja er zijn een handvol spelers die het niet redden bij Ajax,
Ik begrijp het wel stap omhoog de centjes en mooie woorden,
van de club . Maar achter af hadden ze beter nog kunnen rijpen
bij hun club waar ze weg gehaald zijn.

15 september 2015 om 19:14

Hij heeft maar een half seizoen als echte basisspeler bij Heerenveen gespeeld. Hij deed het goed, maar heeft er echt veel te kort bij het eerste gespeeld om te zeggen dat hij belangrijk was. Ik snap nog steeds niet helemaal waarom hij toen in de winter moest komen, als hij nog wat langer bij Heerenveen was gebleven was hij misschien wat duurder, maar dan koop je er wel een speler met meer eredivisie-ervaring voor.

On:

Van van der Hoorn snap ik het wel, hij heeft gewoon erg weinig uitzicht op meer als het zo doorgaat .elke keer als hij het vertrouwen lijkt te krijgen zit hij even later toch gewoon weer op de bank. Zonde, lijkt me nou echt een echte verdediger, dat hij niet de meest fluwelen voetballer is zou ik lekker voor lief nemen, als je iemand hebt die achterin gewoon verdedigend zijn werk doet kunnen de voetballende middenvelders ook meer aan voetballen toe komen.

16 september 2015 om 12:42

Als er teveel tegenstanders in 16 zit ros je gewoon weg. Geen risico nemen. Je gaat in ieder geval niet met bal naar voren lopen en kijken welke aanvaller je kan spelen. Heb je tijd speel je volgende schakel in, tijdens verdediging ros je bal wel. John Terry en Cahill zijn een voorbeeld.

Zonde van Mike, maar begrijp hem wel. Als we De Boer moesten geloven, dan zat hij dicht tegen een basisplek aan begin dit seizoen.

Heeft toch wel meerdere keren zijn kans gekregen, maar nooit overtuigd. Daarom is hij na een schorsing/blessure altijd door een concurrent weer eenvoudig uit de basis gespeeld. Heeft in principe alles wat een goede mandekker moet hebben. V.d. Hoorn met Riedewald ernaast zou best nog wel eens een lekker duo kunnen zijn.

Denk dat hij een stapje terug moet doen.

15 september 2015 om 16:32

Als je Riedewald boven Van Der Hoorn zet spoor je niet. Maar goed je moet wat als Ajax zijnde als je zelfs met vele miljoenen dit jaar met zo'n opstelling een oude spits laat scoren die 3 verdedigers ongedekt laten of niet instappen en weet ik veel nog meer foutjes en EL wordt ingestuurd.

15 september 2015 om 16:35

Als je het talent van Riedewald nog steeds niet in de gaten hebt, kan je beter stoppen met over voetbal praten.

En helemaal als je denkt dat V.d. Hoorn en Riedewald op dezelfde positie spelen. Zijn geen eens concurrenten van elkaar. Denk na man.

15 september 2015 om 16:41

Natuurlijk "talent" daarom spelen jullie ook EL ipv CL en kampioen worden (dit Ajax gaat nog een dip krijgen) want Riedewald en Bazoer als talenten inzetten ipv ervaren jongens als Serero op 6 (barcelona) en Van Der Hoorn is ook veel beter.

15 september 2015 om 16:41

Wickedmen volgens mij snap jij het niet zo hea? Lekker het darten blijven volgen. Van der hoorn is geen slechte verdediger maar ik kan me zijn taloze fouten in het begin nog steeds herinneren, met name tegen Ac Milan etc. Riedewaald is vooral voor zijn leeftijd een zeer stabiele factoren tot nu toe gebleken als je daar Van der Hoorn boven op gaat plaatsen snap je er helemaal maar dan ook helemaal niks van.

Je tweede reactie is al helemaal lachwekkend, want Van der Hoon heeft o zo veel ervaring in de CL? Ik snap wat je probeer te zeggen maar er is echt een groot verschil in kwaliteit tussen het Bazoer van nu (ongeacht zijn leeftijd ) en Sererro van nu, hetzelfde geld voor het verschil tussen Van Der Hoorn en Riedewaald. Sererro en Van Der Hoorn kunnen weliswaar ouder zijn maar als jij misschien live wedstrijden zou gaan kijken zou je zien dat Riedewaald en Bazoer wekelijks een van de beste zijn aan de kant van Ajax ondanks hun jonge leeftijd.

15 september 2015 om 16:47

Ik denk dat jij het niet snapt. Zeker als jullie ploeg telkens overlopen wordt om de jongentjes elke seizoen en de penalty van Milan een overtreding van Balotelli was.

15 september 2015 om 16:54

Natuurlijk want elke "talent" dat een wedstrijdje goed speelt of een paar wedstrijden is zoveel beter want hij speelde goed tegen Pec.
Tegelijkertijd falen diezelfde "talenten" ongelooflijke tegen een ploeg tegen Rapid Wien, jaar in, jaar uit maar ja ze zijn zoveel beter dan hun oudere concurrenten die er in grote wedstrijden wel stonden.

Fluwelen revolutie? Na meer dan 5 jaar is de aansluiting met de Europese subtop verre van reeel, de jaren voor dit seizoen met slecht voetbal en punten laten liggen door concurrentie en zelf punten laten liggen door vorm kampioen geworden en wordt Ajax telkens Europees eruit geknikkerd door een ervaren ploeg.

Maar Bazoer en Riedewald speelden wel goed tegen De Graafschap.

15 september 2015 om 16:57

klopt vd hoorn en veldman en dan is vd hoorn gewoon beter vind ik vd hoorn heeft in het begin een paar foutjes gemaakt en is daar op afgerekend veldman loopt continu foutjes te maken en mag maar blijven staan

15 september 2015 om 17:02

De Boer is een goede trainer die spelers en vooral jonge spelers beter maakt. Dat hij een geen God is moge duidelijk zijn. Waar Ajax voor het jaar van De Boer met Martin Jol prachtig voetbal speelde met spelers zoals El Hamdaoui, Suarez, Vertongen etc, meeste punten ooit haalde als ik het goed heb, via voorrondes CL zich kwalificeerde voor CL en de Knvb beker won werden ze wonderbaarlijk niet kampioen.

Toch werd De Boer 3x landskampioen maar liet het ook punten liggen, slecht voetbal, geen knvb beker in jaren en telkens Europes eruit geknikkerd.

15 september 2015 om 17:15

Dat is logisch. Van een aankoop wordt meer verwacht dan een speler uit de eigen opleiding. Moet wel zeggen dat VD Hoorn echt op cruciale momenten fouten heeft gemaakt op een hoog niveau, bij Jong Oranje en tegen Milan (kon er weliswaar niet veel aan doen, maar toch dom gedaan), en tegen PSG zo simpel uitgespeeld door Zlatan.. die is echt niet bijzonder snel. Ook bij ADO viel hij in om de voorsprong vast te houden, laat Kramer zo vrij schieten en steekt zijn been niet uit, niks. Staat erbij en kijkt er naar. Vind Veltman toch stukken beter.

15 september 2015 om 17:21

@wickedman: stop met reageren a.u.b. Wat jij tegen Riedewald hebt is jammerlijk, maar ga dan geen onzin verkondigen. Ben je wellicht een Psv/feyenoord supporter die het nog steeds niet kan verkroppen dat Riedewald tegen Turkije in de basis stond?

15 september 2015 om 17:47

@world Jong Oranje is geen Ajax. Tegen Ajax was het een overtreding van Balotelli dus die telt ook niet, iedereen heeft die beelden gezien.

Tegen PSG heeft hij het uitstekend gedaan wat ook deels kwam door Zlatan zijn vorm zelf maar werd hij alsnog geklopt door een wereldspits als Zlatan.

Kramer valt idd te verwijten.

Maar je denkt toch niet serieus dat Riedewald of Veltman beter is dan Van Der Hoorn.

Steve De Ridder
Die spits van Rapid Wien

Bijna wekelijks maakt Veltman een fout met zijn 24 jaar. Verkloot het gewoon telkens en kan het niveau niet aan op verdedigend gebied wanneer er effe druk wordt gezet. Kan goed voetballen en is gewoon de beste voetballende verdediger en is uiterst nuttig in balbezit met de verdedigers op de middenlijn met een hoge lijn maar faalt gewoon als verdediger en mist het gewoon.

Als je als trainer Riedewald zet met Veltman tegen een ploeg als Rapid Wien zelfs na de 1ste wedstrijd heb je het voetbal ook niet opnieuw uitgevonden

15 september 2015 om 20:47

dat heeft veldman ook gedaan hoor die maakte ook op cruciale momenten foutjes in de cl en competitie ik zie de ridder nog op kinderlijke wijze veldman wegzetten en scoren en zo zijn er nog meer voorbeelden ik vind vd hoorn in ieder geval beter en jij veldman en dat mag ieder zijn mening

15 september 2015 om 17:32

Welke kansen? Als hij zoveel vertrouwen zou krijgen als Veltman, van Rhijn en Boilesen wil ik het wel zien, dan blijft ie gewoon staan

15 september 2015 om 22:09

Als we de boer moeten geloven is het ook een ideal breekijzer voor in de spits...

tsja, de verdediging staat dit jaar gewoon erg goed. Veltman een twijfelgeval maar die schat ik toch altijd hoger in dan Mikey. Daarnaast heb je natuurlijk nog Heitinga en voor lcv viergever, dus ik vrees dat van der Hoorn gewoon erg weinig speeltijd gaat krijgen dit jaar

Cambuur kan nog wel een verdediger gebruiken, misschien daar een half jaartje speeltijd pakken?

Had gehoopt dat Groningen zich had gemeld voor van der Hoorn in de zomer, maar in plaats daarvan gingen ze voor Reijnen die gewoon te kort komt. Van der Hoorn is nog jong en nog echt wel goed genoeg voor de subtop van de Eredivisie.

15 september 2015 om 16:35

Precies.

Die jongen kan een prima loopbaan als voetballer hebben. Enkel, een voetballende ploeg als Ajax (althans, dat streven ze na) is te hoog gegrepen voor hem, maar in de subtop van de eredivisie zal elke club blij met hem zijn.

15 september 2015 om 16:42

Ajax is niet hooggegrepen De Boer maakt gewoon verkeerde beslissingen.

15 september 2015 om 16:45

Heb je Jong Ajax niet gezien gisteren. Man man man...

15 september 2015 om 16:46

Klopt, had dan wel wat meer gekost, maar als hij een jaar goed had gespeelt was hij de investering dubbel en dwars waard geweest. Hij was de ideale man om Botteghin te vervangen en past ook prima in een rijtje met Granqvist, van Dijk en Botteghin. Fysiek sterke pure verdedigers...

Heeft moeite om als verdediger goed positie te kiezen. Waardoor de tegenstander te veel ruimte krijgt. Heeft zo al een paar keer gezorgd voor doelpunten tegen. Wel sterk in de duels en aan de bal ook inderdaad rustiger geworden.

Lekker terug naar Utrecht Mike komt tekort voor het niveau van Ajax.

15 september 2015 om 16:49

Utreg is inderdaad wel een beetje zijn niveau, als ie dat al haalt want wanneer zulke spelers mislukken falen ze vaak meerdere malen en dalen ze snel af in de krochten van het voetbal. Denk aan ene Derijck.

15 september 2015 om 20:52

ik denk dat utrecht onder zijn niveau is maar ik zie hem graag komen maar we hebben hem eigenlijk niet nodig met letschert en leeuwin centraal achterin staat het prima

15 september 2015 om 20:57

Als Utrecht onder zijn niveau is lijkt het me dat hij beter is dan Leeuwin en Letchert die allebei wel op hun top zitten bij Utrecht en dat hij dus prima bruikbaar is. Toch? Ik denk dat Utrecht goed is en dat van de Hoorn daar blij mee mag zijn.
Letchert heeft overigens op zich wel talent maar is mentaal nogal een flippo gebleken.

16 september 2015 om 00:54

Letchert heeft zich bij Utreg voorbeeldig gedragen, vanaf de eerste wedstrijd. Zijn mentaliteit is perfect, hij is uiterst belangrijk voor dit Utrecht, als hij zo doorgaat zie ik hem bij de selectie voor oranje komen.
Voor dit Utrect is van der Hoorn waardevoller dan Leeuwin, laat maar komen.

Forza Utreg!!!

16 september 2015 om 12:13

denk dat jij wat meer na utrecht moet gaan kijken met letshert een flipo noemen die speelt de sterren vd hemel op het moment en zit mentaal prima in elkaar al 1,5 seizoen leeuwin is gewoon een prima verdediger die net terugkomt van een blessure en die horen dus allerbij niet op de bank
dus vandaar dat we vd hoorn niet nodig hebben al is het wel een prima verdediger en zou ik hem er graag bij hebben maar dat zal overbodige luxe zijn

16 september 2015 om 12:31

Beste ramon, ik ken Letchert, uit zijn Heerenveen en Groningen periode.. Ik heb het dus niet over zijn voetballende kwaliteiten, maar meer het mentale aspect en het gedrag buiten het veld. Talent heeft hij altijd al wel gehad, hij gedroeg zich echter nooit als een professional.

Hoeveel zou ie in de winter kosten? Bij een laag bedrag mag ie van mij naar twente komen.

15 september 2015 om 20:53

ik denk niet dat twente transfersommen gaat betalen dit seizoen en eigenlijk denk ik volgend seizoen ook niet

Ik zou ook zinspelen op een vertrek als je week in week uit ziet dat Veltman mag blijven staan die fout op fout stapelt.

Ik zou nog maar even wachten misschien is de Boer volgend jaar wel weg. Misschien ziet de nieuwe trainer het wel in je zitten.

15 september 2015 om 16:47

Of als De Boer onze Veltman toch een keer laat banken na weer een grote fout. Ben bij Mickey alleen altijd zo bang dat als hij er opeens in staat er ook weer van alles fout gaat..

Heb hem gisteren bij Jong Ajax gezien. Word je echt niet vrolijk van. Elke bal ging blind naar voren. En 1 bal wou hij terug spelen maar werd een corner voor Telstar. Wat een gigantische miskoop is dit!

Misschien zou Mike een vertrek naar een ander land moeten overwegen. In Nederland hoort een verdediger beter mee te kunnen voetballen en op te bouwen dan zijn mannetje uit te schakelen. De bal de tribune in rossen is een soort doodzonde hier. Mike heeft het ideale postuur om in Engeland of Italië te voetballen. Ik zeg niet dat hij goed genoeg is voor de top (of subtop), maar een transfer naar Bologna bijvoorbeeld in januari zou denk ik wel goed voor hem zijn.

Veltman speelt niet groots, dus het zegt genoeg over het niveau van Van der Hoorn.

Ik denk dat hij het beste terug kan naar een club als FC Utrecht. Daar past hij bij en kan hij belangrijk zijn. Voor een niveau hoger komt hij al snel te kort.

15 september 2015 om 18:43

Ik denk dat hij een aardig salaris verdient bij Ajax, wat Utrecht niet kan betalen. Daarnaast heeft Utrecht voldoende centrale verdedigers in de selectie. Ook is er geen enkel garantie dat hij zijn oude niveau nog kan halen.

15 september 2015 om 19:04

@ joker030

Deels mee eens, ik denk echter dat Van der Hoorn graag een deel van zijn salaris in zou willen leveren om aan het spelen toe te komen. Ik neem aan dat hij zelf ook weet dat die mogelijkheid er alleen is een stap lager.

15 september 2015 om 19:03

Dat zegt weinig over van der Hoorn hen_nie, want Frank de Boer hield Boilesen en van Rhijn vorig jaar ook de hand boven het hoofd, en bleef ze opstellen, ondanks hun beroerde spel.

Maar ook voor de Boer houdt dat een keer op. Als Joël Veltman zijn foutjes blijft maken komt van der Hoorn of Heitinga erin. Als ik van der Hoorn was bleef ik nog even geduldig wachten op een kans of ik liet me een half jaartje verhuren aan Willem ll of FC Twente. Daarna volle bak de voorbereiding in, lukt een basisplaats dan nog niet, volgend jaar in de winterstop verkassen.

15 september 2015 om 19:05

@ Yorc

Voor Van Rhijn was vorig jaar geen alternatief en eigenlijk voor Boilesen ook niet. Daarbij was Boilesen juist wel altijd een talent, maar speelde vorig seizoen een dramatisch jaar. Bij Vd Hoorn heeft het gewoon echt te maken met te weinig kwaliteit. Verdedigend ondanks zijn postuur net als Veltman te slapjes en aan de bal is Veltman beduidend beter.

15 september 2015 om 19:26

Dat ben ik dan niet met je eens. Veltman maakt te veel beslissende fouten, dekt nog steeds als een pupil te vaak aan de verkeerde kant en aan de bal beter is waar, hij kan voetballen, maar doet er vervolgens weinig mee of staat met zijn handjes te wapperen waarheen te spelen. En Veltman is te klein als Cv.

Ik denk als van der Hoorn een eerlijke, over langere tijd een kans krijgt hij die kans ook zal pakken. Tot dan kun je ook nog niet concluderen dat hij echt tekort komt voor Ajax vindt ik.

Helaas voor Mike moet je als verdediger voor Ajax ook goed kunnen voetballen.. (althans dat verlangt Ajax)
Ik ben ervan overtuigd dat Mike een beter verdediger is dan Joel, alleen kan hij weer beter meevoetballen en dat is wat Ome Frank wil.
Ik vind dit erg jammer aangezien ik een zwak voor Mike heb, de enige NL verdediger die het postuur heeft om een Jaap Stam te worden

Ik zou je bij gebrek aan speeltijd in de winterstop een half jaar laten verhuren en dan kijken hoe het er dan voor staat. Wellicht is Veltman dan wel weg en heeft van der Hoorn een reuzesprong gemaakt. Wat ik overigens niet denk hoor.

vd hoorn moet lekker terug na utrecht gaan

In de spits is hij als targetman beter dan Milik en Sanogo. Hij brengt tenminste passie in het slaapverwekkend spel van Ajax.

Dit vind ik nou echt een feyenoord speler!
Jammer dat ze bottegin hebben gehaald!
Van de hoorn hadje nog wat aan kunnem verdienen!

Het is jammer dat er tegenwoordig van verdedigers verwacht word dat het ook uitstekende voetballers zijn...... Stam kon imo ook niet voetballen, maar was een geweldige verdediger.

Ik denk echt dat v/d Hoorn een prima verdediger kan zijn, ook voor Ajax. Samen met Riedewald in het centrum moet toch kunnen? Veltman kan prima voetballen, maar is als verdediger gewoon te licht en maakt ook nog steeds foutjes.

Maar als de trainer het niet in die jongen ziet zitten, moet je ook niet moeilijk gaan doen over een transfer of verhuur.

Veltman doet het al heel lang niet naar behoren, en zijn voortzetting qua spel is ook om te janken. Die man kan niet in 1 x door passen (moet altijd de bal aannemen en het liefst raakt hij de bal ook nog 5x), en het liefst past hij naar de keeper of de backs. Vd Hoorn had al een jaar geleden basis moeten staan. Ja die jongen maakt fouten, misschien zelfs net zo veel als Veltman, maar hij heeft tenminste wel een echte verdedigers lichaam en uitstraling. Een echte bikkel die ook daadwerkelijk z'n mannetje staat.

Veltman laat geen groei zien, heb totaal niet het idee dat hij nu beter is dan pakweg 2 jaar terug.
Op dit moment de meest ervaren verdediger in de basis maar wel de zwakste!
Mocht Veltman nog een belabberde wedstrijd spelen dan kan ik mij niks anders voorstellen dat Frankie het nodige in gang zet.
Mike verdient gewoon meer speelminuten dan wat hij nu krijgt, hij is heel diep gezakt en sterker dan ooit teruggekomen.

Gisteravond speelde hij mee bij Jong Ajax en speelde een foutloze partij. Hij is echt niet zo slecht als iedereen doet geloven. Maar bij Ajax heb je concurrentie. Hij heeft het afgelegd tegen Veltman, jammer voor hem. Maar Ajax heeft ook een sterke bank nodig, want er zijn altijd blessures en schorsingen. Hij zou eens met de Boer moeten praten over zijn kansen. Verder denk ik dat zijn jaren bij Ajax goed besteed zijn. Hij is inderdaad beter geworden.

Van der Hoorn deed het nog zo goed in de voorbereiding. Zat echt op het randje om in de basis te komen. Veltman is eigenlijk ook nog niet geweldig. Mike verdient daarom nog een kans in het eerste voordat hij wordt verkocht. Er staat wel echt iemand als hij CV staat. Maar dan moet Mike niet meer van die ziekenhuisballen geven die slecht aankomen, je blesseert nog je medespelers daarmee.

Mike verdient echt wel eens een kans om een langere periode in de basis te staan ipv Veltman.
Hij heeft een super goede instelling . dat bewijst hij door zichzelf bijna in de basis gespeelt te hebben in de voorbereiding. Jammer dat hij geblesseerd werd. Veltman maakt meer foutjes als Mike en is ook aanvallend minder. Als Mike mee gaat met corners of als we weer eens achter staan en doelpunten moeten forceren heb je aan hem ook meer als Veltman. Ook fysiek is hij sterker. Dat heeft Ajax nodig.
Hij is een type Jaap Stam die uiteindelijk een echte topper werd.
Dus De Boer haal Veltman eruit en zet de man met de juiste instelling erin.

Van der Hoorn heeft gelijk als hij op niveau wil spelen, hij kan zich dan beter een half jaartje laten verhuren aan bijvoorbeeld FC Twente of Willem ll.

Hij is ook pas 22 jaar, gewoon de route van Dijks doen. Er komen volgend jaar nog wel kansen voor hem bij Ajax, want Heitinga zal dan wel een stapje terug doen, en dan kan van der Hoorn het gaan uitvechten met Veltman.

Van der Hoorn is fysiek sterk dan Veltman en daarom lijkt het alsof hij beter kan verdedigen. Hij kan namelijk niet beter verdedigen. Veltman staat op dit moment onder een vergrootglas en hij maakt echt niet zo veel fouten als iedereen beweert. Viergever maakte er veel meer. Die staat er nu dus terecht naast. Van der Hoorn heeft ook fouten gemaakt. Daarom staat hij ernaast. Bij elke club heb je mensen werken die elke wedstrijd vaker terugkijken en elk detail analyseren. Van der Hoorn is positioneel gewoon niet heel goed. Voor de rest is hij aardig. Hij gaat nog wel zijn wedstrijdjes pakken en ik hoop dat hij de pannen van het dak speelt, een topverdiger wordt, een contractverlenging krijgt, maar ik heb er mijn twijfels bij.

Misschien kan hij wel mee met het niveau van Ajax, maar misschien voelt hij geen vertrouwen. Dat hij zo vaak op de bank zit en niet invalt zal toch iets doen met je vertrouwen....maar misschien heeft ie gewoon niet genoeg kwaliteit...ik hou Ajax nooit zo goed bij dus ik kan er verder geen zinnig woord over zeggen. Maar als ik hem was zou ik ook naar een ander club uitkijken

Pff van der hoorn komt zoveel te kort voor een ajax verdediger. Zie ik toch liever veltman, die nog aardig kan meevoetballen. Van der hoorn is zowel verdedigend als aan de bal erg slap.

In juli en augustus roept Frank de Boer nog dat Van der Hoorn een fantastische voorbereiding heeft gedraaid en dat hij het tegen Panathinaikos fantastisch heeft gedaan. En nu komt ie niet meer aan de bak. Hoe wispelturig en ad hoc is het beleid bij Ajax? Misschien spelers eens meer tijd en vertrouwen gunnen.
Ook Milik wordt nu weer in twijfel getrokken. Kom op!

Ze hadden hem ook moeten verhuren dit seizoen..

Inderdaad. Van der Hoorn is beter dan Veltman en Heitinga. Verhuur die jongen lekker aan kleinere club. Heb nog steeds vertrouwen in hem.

15 september 2015 om 20:11

Vanwaar dat vertrouwen? Hij kan niet voetballen zoals Veltman en hij kan niet verdedigen zoals Heitinga. Hij kan gewoon heel erg weinig....

16 september 2015 om 12:16

heitinga is vergaande glorie en veldman kan meevoetballen maar mike kan een man uitschakkelen en dat is toch een eerste vereiste voor een verdediger

16 september 2015 om 18:14

Ik heb Mike nog nooit een man zien uitschakelen. Als ik aan hem denk, denk ik vooral aan die kansloze ontmoetingen met Red Bull en zielige competitiewedstrijden zoals Dordrecht-uit vorig jaar...

Gewogen en te licht bevonden. Vrijwel elke wedstrijd in het eerste dramatisch gespeeld als hij centraal achterin stond. Wegwezen. En mag Viergever meenemen.

Hij zou perfect bij AZ passen, is verdedigend zoveel beter dan Van der Linden. Hoop dat Stewart het ook zo ziet en anders gaat 'mickey' naar het Championship of 2.bundesliga denk ik.

Van der Hoorn is klaar om wekelijks te spelen, een verhuur in januari zou dan ook goed zijn. Zijn ontwikkeling zal bepalen waar hij in de toekomst zal spelen, Ajax of elders.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren