Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Boer: ‘Van der Wiel lag een maand geleden nog op het strand’

Laatste update:

Ronald de Boer heeft de afgelopen week met verbazing naar Nederland gekeken. Eerst zag de oud-middenvelder hoe Oranje in Amsterdam met 0-1 verloor van IJsland en een paar dagen erna ging Nederland kopje onder tegen Turkije in Istanbul. Het gevolg is dat de nationale ploeg zich terugvindt op een beschamende vierde plaats in Groep A van de plaatsingscyclus. De Boer zegt dat hij wel een paar andere keuzes zou hebben gemaakt.

/

De achterhoede deed in zijn ogen vreemd aan, schrijft De Boer in zijn column voor Voetbal International. Van de selectie en de basisplaats van Gregory van der Wiel begreep hij bitter weinig. “Van der Wiel heeft al maanden niet gespeeld bij Paris Saint-Germain en lag een maand geleden nog op het strand van Ibiza. Neem dan Daryl Janmaat”, oppert De Boer nu. Stefan de Vrij en Jeffrey Bruma misten volgens hem de slimmigheid.

“Ze maakten inschattingsfouten die het verschil bepalen tussen top en subtop. De Vrij schakelde zichzelf uit met een onnodig kopduel en Bruma had daarna nooit uit het centrum mogen weglopen”, analyseert De Boer. Toch vindt hij niet dat de KNVB nu meteen moet ingrijpen en Danny Blind weg moet werken. “Er is gekozen voor een bepaalde richting en daar kun je niet meteen weer vanaf stappen. In mijn ogen is dat onnodig en het zou een afgang zijn.”

Had Danny Blind achterin andere keuzes moeten maken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

"en het zou een afgang zijn"

het is pas echt een afgang als we ons niet plaatsen. Dan maar wat vaker wisselen van bondscoach...al betwijfel ik of dat nu de goede oplossing is

10 september 2015 om 14:18

Ik heb liever guus dan danny

10 september 2015 om 14:33

Maar hem lekker verder aan laten modderen is zeker weten geen goede oplossing.

10 september 2015 om 14:38

@ Tim_g

Het beste kan hij denk ik aanblijven tot het einde seizoen. We hebben namelijk nu geen alternatief.

de Boer en Koeman kunnen na dit seizoen een optie zijn om aan een nieuw team te bouwen richting het WK. (alhoewel Koeman denk ik niet meer samen gaat werken met van Oostveen, die in mijn ogen samen met Blind het veld moet ruimen)

10 september 2015 om 15:36

Van Oostveen is de slechts directeur van de KNVB ooit. Van Marwijk een contract tot 2016 geven en na een tegenvallend EK in 2012 ontslaan. Hiddink aanstellen via een ingewikkelde constructie waarin Blind hem opvolgt (en Koeman negeren). Openlijk het vertrouwen in Hiddink laten vallen en Blind vervroegt aanstellen met alle gevolgen van dien.

10 september 2015 om 15:36

Dat zou voor zijn opvolger het beste zijn. Maar om er nog wat van te maken dient hij eigenlijk nu op te stappen en dat je desnoods met een interimcoach aan de gang gaat. Dus voor 2 wedstrijden, Rijkaard samen met van Basten ofzo?

10 september 2015 om 16:01

@ Tim_g

Rijkaard was ik nog niet opgekomen. Lijkt mij serieus een mooi plan!

Alleen doet van Oostveen momenteel of zijn neus bloedt, omdat hij natuurlijk de hoofdschuldige is. Misschien hoopt hij dat Blind twee keer wint, en dat we met geluk doorgaan. Dat zou namelijk zijn eigen redding zijn. Wie beslist eigenlijk over de baan van Bert van Oostveen? Deze man heeft:

- v Marwijk ontslagen omdat er geen mooi voetbal gespeeld werd. Dat klopte helemaal, alleen mocht van Gaal daarna wel 5-3-2 spelen. Dat is dus meten met twee maten.
- Gegokt door Hiddink te nemen boven Koeman, en verloren. In het casino ben je dan ook je geld kwijt.
- Blind al van tevoren (op basis van niks) aangewezen als opvolger, zonder te weten hoe de samenwerking met Hiddink zou verlopen.
- v Marwijk, en Blind onnodig lange contracten gegeven, waardoor we enorm veel geld kwijt zijn aan afkoopsommen.
- Is hij in mijn ogen ook verantwoordelijk voor de Nederlandse competitie, waarvan het niveau drastisch is gedaald, en de uitstraling minder is geworden. Iets wat nu ook effect lijkt te hebben op het niveau van onze talenten. Waar de PL een briljant marketingbeleid heeft, heeft onze competitie niet eens een plan. van Oostveen legt de verantwoordelijkheid ook op dit gebied bij anderen (de clubs in dit geval)

Wie heeft deze man aangesteld, en wie kan hem ontslaan!?

10 september 2015 om 16:27

De raad van commisarissen gaat alles bespreken en hebben de macht van Oostveen te ontslaan. Gaat het in ieder geval zwaar te verduren krijgen, maar of ze hem ontslaan. Dat denk ik niet!

10 september 2015 om 14:34

Inderdaad. Zulke inschattingsfouten en blunders kunnen toch niet zonder consequenties blijven als we daardoor uitgeschakeld worden!? Normaal plaatsen we ons door bij de eerste twee te komen. Nu kunnen we niet eens derde worden..

Helaas hebben we geen alternatief beschikbaar..

10 september 2015 om 15:33

Het is pas schandalig als we ons weten te plaatsen.
We hebben niks op dat ek te zoeken. Laat ze eerst maar eens opnieuw opbouwen voordat we naar een groot toernooi.

10 september 2015 om 15:53

Dit is altijd zo'n onzin. Op een toernooi telt het verleden niet meer en dat zijn wedstrijden op zich. Bovendien belangrijk voor de ontwikkeling van spelers en de reputatie van Nederland. Die kwalificatie is iedereen vergeten als je gewoon aanwezig bent.
Kan me de kwalificatie van Griekenland in 2004 ook niet heugen, om over die van Denemarken van 1992 maar te zwijgen.

Van der wiel kan beter stoppen met voetballen, hij was dramatisch bij oranje mede dankzei hem zullen wij niet deelnemen aan het ek

10 september 2015 om 14:19

Dankzij*

10 september 2015 om 14:23

Zou je dit ook gezegd hebben als van der Wiel een verleden bij Feyenoord zou hebben gehad? Gewoon een vraagje uit nieuwsgierigheid.

10 september 2015 om 14:30

Dat lijkt me wel, van der Wiel was zo enorm slecht ik neem aan dat je dat ook geconstateerd heb? Daar doet clubvoorkeur niets aan denk ik. Ongelofelijk dat van der Wiel geselecteerd is geweest. Het zegt in mijn ogen ook veel over de onkunde van de bondscoach en de rest van d technische staf.

10 september 2015 om 14:34

Ik ben een ras ajacied maar ook ik word doodziek van die uitstraling van Gregorietje.....wat een potentie word er daar verspeeld zeg! Is meer bezig met zijn tatoeages, rappen en kleding dan met zijn sport.

10 september 2015 om 14:36

Misschien dat mijn clubvoorkeur er ook voor zorgt dat ik hier op reageer maar je bent toch wel met hem eens dat vd Wiel niet zijn twee beste wedstrijden speelde.. Om dan te stellen dat 'mede dankzij hem' het EK niet worden gehaald lijkt me dan ook weinig mis mee...

10 september 2015 om 15:44

Maar het is niet mede door iemand, werkelijk elke speler die mee heeft gedaan is minimaal 1 keer door het ijs gezakt, op Bruma en Riedewald na, maar die speelden niet zoveel. Janmaat de kopbal, Indi de rode kaart, VD Wiel de penalty, Blind het makkelijk balverlies leiden op een dodelijke positie na een slechte ingooi van VD Wiel, waarna de cv's ook 60m er vanaf stonden, of dat slim is.. Sneijder, Cillessen, Van Persie, Robben, Huntelaar, Wijnaldum, Promes, Narsingh, Clasie en Klaassen haalden ook allemaal niet hun (of het gevraagde) niveau (ook al speelden sommigen niet op hun echte positie).

11 september 2015 om 12:54

gaan we nou weer dat gezeur krijgen over die clubs. laat ik het dan zo zeggen.
van der wiel was dramatische en riedewald speelde nog redelijk.

11 september 2015 om 13:00

doe aub niet zo kinderachtig, niet iedere feyenoorder kraakt iemand af omdat hij bij ajax een verleden heb. kom op. als iemand slecht speelt zeg ik dat eerlijk.

10 september 2015 om 14:27

Klopt. Hij kan er werkelijk niets meer van. Wie nog meer beter kan stoppen? Bruma, Narsingh en Indi! Ook De Vrij vond ik erg slecht. Die vent is nog slomer dan Maduro in zijn sloomste dagen.

10 september 2015 om 14:30

Makkelijk alleen hem de schuld geven. Gewoon het hele elftal was slecht en daar door verlies je de duels niet door alleen vd wiel.

Tja, hij (blind) had dus net zo goed Urby Emanuelson kunnen selecteren, die had net zoveel speelminuten als Vd Wiel!

Ja Roon, een maand geleden was het volop zomer en lag iedereen op het strand. Was het beter geweest als hij binnen op z'n hotelkamer had gezeten?

Ik snap het hoor, VD Wiel speelde dramatisch, maar kom dan met legitieme argumenten, niet dit soort onzin. Niemand was een maand geleden wedstrijdfit en dat hij vorig seizoen niet speelde is ook geen argument, want in de zomer kakt iedereen een beetje in.

10 september 2015 om 14:32

Er zijn zat spelers die toen in zichzelf aan het investeren waren en aan het trainen waren in plaats van op het strand liggen

10 september 2015 om 14:37

Een maand geleden (8 augustus) is de eredivisie weer van start gegaan, iedereen in Nederland was dus weer wedstrijd fit. In Frankrijk zijn ze wellicht later begonnen, maar dat kan een prima argument zijn, hij is dan in ieder geval minder fit dan de jongens uit de eredivisie.

10 september 2015 om 14:43

Een maand geleden speelt janmaat zijn eerste competitewedstrijd tegen Southampton. Tete speelde een maand geleden zijn 5de serieus wedstrijd van het seizoen. Verhaegh speelde meer dan een maand geleden al beker. Bacuna had er een maand geleden een comp en een beker wedstrijd opzitten.

Om maar even wat opties te noemen van spelers die hun hele voorbereiding + wedstrijd al in de benen hadden. Voor Van der Wiel was dat alweer 4 maanden geleden.

10 september 2015 om 14:56

Wat de Boer zegt is gewoon onzin hoor, van der Wiel is ook al 7 weken geleden begonnen met trainen bij Psg. Dat hij dan een paar vrije dagen tussendoor op Ibiza doorbrengt wil toch helemaal niets over zij fitheid zeggen?

10 september 2015 om 15:49

Nee idd maar erger nog: wel over z'n instelling. Niet dat het verboden is om in vrije dagen, middenin de voorbereiding naar Ibiza te gaan, maar ik denk dat een aantal profs andere keuzes hadden gemaakt om hun vrije dagen te slijten.

Net alsof je op Ibiza goed tot rust komt.

10 september 2015 om 17:45

Je weet toch niet wat hij daar heeft gedaan. Op het strand liggen lijkt me niet echt vermoeiend hoor. Lijkt me juist minder hectisch dat miljoenenstad Parijs hoor .

10 september 2015 om 18:49

Waarom kun je op Ibiza niet tot rust komen? Het is niet dat je verplicht de hele dag moet rennen als je op dat eiland bent. En het nachtleven hebben ze in Parijs ook.

Martins Indi wordt hier niet genoemd, terwijl hij eigenlijk de cruciale fout maakte die ons het EK gaat kosten. Vooraf had je dat overigens al wel een beetje kunnen zien aankomen, want hij gaat in belangrijke wedstrijden wel vaker onderuit. Verder speelden we met 4 spelers die normaal gesproken CV spelen, waarvan er nu 2 op een andere plaats moesten spelen. Dat kan in een toernooi als je daar langer op voorbereid kunt worden, maar nu is het wel een slechte keuze. Daarnaast snap ik inderdaad ook de keuze voor Van der Wiel niet. Zoals laatst al ergens werd verkondigd, wat heb je aan routine als je weet dat die routine altijd ergens tekortschiet. Dat geldt voor Martins Indi, Van der Wiel, Narsingh en in zekere zin ook voor Van Persie.

10 september 2015 om 14:42

Het blijft een blunder van de bondscoach. Bij Feyenoord presteerde Martins Indi - De Vrij niet goed dus besloot Koeman om Mathijsen er tussen te zetten. (Later kwam Martins Indi zelfs op de bank). Hetzelfde geldt bij Oranje. Van Gaal zette er namelijk Vlaar tussen. Waarom denkt Blind dan wel dat Martins Indi - De Vrij goed kunnen presteren?

10 september 2015 om 14:57

Dat men vind dat Indi ons het EK heeft gekost vind ik echt belachelijk, het was 1 fout!! Na die rode kaart hebben ze nagenoeg geen kans weggeven, het erger is en daar ligt het probleem, je creeerde zelf ook geen kans, maar er was niemand die het even anders neerzetten althans dat ging niet goed. Je had niks te vrezen je speelde tegen 1 1/2 halve spits. Daarbij was het een domme overtreding van v/d Wiel die de strafschop veroorzaakte en zelfs dat vind ik Blind zijn schuld, je had gewoon met 3 verdedigers moeten spelen.

10 september 2015 om 15:45

Want als we met 4 verdedigers de 0 niet kunnen houden, gaan we het met 3 wel redden.

10 september 2015 om 16:11

Met 4 lukte het ook niet....volgende keer maar met 6 verdedigers? Beetje simpele reactie van je

Ik hoop zelf nog op een Van Basten scenario, schitteren op het EK :P met oogstrelend voetbal.

Heb het idee dat er bij Blind wel meer een idee achter zit dan bij Hiddink, alleen komt het er niet uit.

Bovendien is Blind in een half-zinkende boot gegaan(netzoals bij Ajax toen) snap niet dat iedereen hem zo slecht vind, hij heeft pas 2 wedstrijden gehad. En Knvb had niet zo lang met Koeman moeten wachten.

10 september 2015 om 14:55

Omdat je in 2 wedstrijden kan zien wat voor coach iemand is. Analyseer dat eens. Tegen IJsland een rechtsbuiten voor een rechtsbuiten terwijl geen echte spits op het veld stond en we moesten scoren. Huntelaar in de basis en 3 dagen later 3e keus. vd Wiel en Narsingh blijven opstellen terwijl ze rampzalig waren. Etc.

10 september 2015 om 17:15

En wat voor coach is hij dus? Ik snap helemaal niks wat die wissels te maken heeft met wat voor coach hij is. Ik snap niet dat mensen boos zijn op Blind. Hiddink liet een zinkend schip achter en Blind had de ballen om op dat schip te gaan. Hiddink heeft er een zooitje van gemaakt!

10 september 2015 om 17:38

Blind maakt er net als Hiddink een zooitje van. Jij hebt toch ook zijn fouten gezien? Blind is tactisch enorm matig. Hij kraakt spelers in de media af. Geeft matige spelers het vertrouwen (vd Wiel en Narsingh) en serveert andere spelers juist voor niets af (Huntelaar in 3 dagen van eerste naar derde keus). Selectiebeleid is ook nog eens lachwekkend. Ik kan geen positief punt opnoemen.

Eens, alleen vind ik niet dat alleen De Vrij en Bruma de fout in gingen, daarbij hebben we het over 1 moment, beide nog jong en kunnen nog leren. Maar het hele gebeuren was een team falen, backs die niet of te laat reageerde, middenvelders die bleven staan. Man er gingen de afgelopen wedstrijden zoveel dingen mis die je niet alleen kan wijten aan persoonlijke fouten, er gingen in de organisatie en positionele opstelling in balverlies en balbezit zoveel mis dat je dat Blind gewoon kan aanrekenen.

Er had een totaal ander elftal moeten staan. Een beetje coach zorgt dat je met een opstelling komt zonder ook maar 1 spelers met alleen ervaring in de ED, want ED spelers kunnen van elk elftal verliezen weten we inmiddels , dus ook van ijsland en turkije.
Kuyt had gewoon opgeroepen moeten worden, hij heeft zelfs nog aangeboden om het team te helpen. N De Jong, aanvoerde van Ac Milan was zo nuttig geweest. Zeker in Turkije. Verder had je dus voor de geblesseerde robben en de Vrij in de Russische com. moeten kijken en niet weer na de ED. En dan was je bij Douglas en de topscorer van Rusland promes uitgekomen. RVP had natuurlijk beide wedstrijden moeten spelen, net als hunterlaar. En over vd wiel is al genoeg gezegd, lachwekkende keuze en performance.
Blijkbaar is Danny Blind de enige in de wereld die niet weet dat de ED internationaal niks meer voorstelt.

Krul
Janmaat
Douglas
Blind
Kuyt
N.de Jong
Sneijder
Promes
RVP
Depay
Hunter
10 september 2015 om 15:51

Je zou zo kunnen aanschuiven naast Blind op de trainersbank met die flutopstelling.

10 september 2015 om 15:56

Ah, blijkbaar is Danny Blind niet de enige in de wereld die niet weet dat de ED internationaal niks meer voorstelt. Mourinh0o weet het ook nog niet

Vd Wiel vind ik niet echt een speler wat leeft voor de sport. Heeft vaak zulke incidenten. Zegde een keer af voor een interland omdat hij een hersenschudding of wat had, om later een foto op het net te slingeren met Lil Wayne of een andere 'rapper'. Hij is met van alles bezig, maar niet met voetbal. Heeft talent genoeg, maar hij beseft niet dat hij meer moet doen dan een paar keer trainen op een dag.

Het is ook allemaal vrij logisch te verklaren. Al de missers van Blind en de Knvb zijn zeer makkelijk uit te leggen. Denk dat een kind van 6 dit nog wel ziet, behalve de mensen die er ook daadwerkelijk de hand in hebben.
het begint bij Blind.

Blind: 10 jaar geleden dat hij wel geteld 1 jaar hoofdtrainer is geweest. Is ontslagen vanwege het slechte voetbal wat zijn ploeg liet zien. Daarnaast bezat hij niet de kwaliteiten die een trainer van Ajax zou moeten hebben. ( bron is oude berichten Vz,vi en Wiki).

Vd Wiel: Speelt al maanden niet, zit zelfs op de tribune. Daarnaast spelen jongens als Jan Maat en Verheagh en ook een Bacuna op het hoogste niveau van Europa. Komt er bij wat Ronald de Boer ook zegt, hij lag een kleine maand ervoor nog lekker op het strand.

Cillesen: Speelt aardig in de Micky Mouse competitie, maar in Engeland keepen 2 keepers op het hoogste niveau. Krul en Stekelenburg.

Indi: Speelt niet bij zijn club. Een bijvoorbeeld van Dijk speelt 2x in de week bij zijn club. Dit geld ook voor andere spelers als een Pieters bijvoorbeeld.

Nashring: Deze speler is vaak al twijfelachtig bij Psv. Waarom hij bij de selectie zit weet niemand, behalve Blind.

Bruma: wordt ook al jaren aan getwijfeld door velen. Kan net meekomen met de Nederlandse competitie. Maar mag wel opdraven in Oranje.

Dan hebben we nog zijn wissel kwaliteiten:
Huntelaar wissel.
Promes wissels.
Geen spitsen brengen als je moet winnen.
Verkeerde selectie vorming.
En mijn grootste treurnis is de eeuwig heilige 4-3-3.

Dus als je dit leest, dan kan je niet anders komen tot een ontslag voor Blind, en natuurlijk Bertus van de Knvb.

Speel gewoon 5-3-2 en selecteer eerst in grotere competities, en als het echt niet anders kan, of je heb het over een uitzonderlijk talent, dan kan je ze in Nederland gaan vissen.

---------------------------------KRUL-------------... --------Botteghin---------Van Dijk--------Pieters
Verhaegh-------------------------------------Wille... ----------------------Strootman
---Zyech-------------------------------van Ginkel
-----------Robben-----------Huntelaar
En Ja, ik wil dat we Botteghin een paspoort gaan geven. Deze man is precies wat we zoeken. Iemand die kan verdedigen zoals het ook moet zijn!!
Snijder kan het niet meer belopen, hoe zonde ik het ook vind.
Strootman moet gewoon weer fit worden, anders kan Blind of Klaassen daar spelen.
Jongens als Tete en Riedewald en van Beek en Kongolo mogen opgenomen worden in de selectie. Puur om te wennen omdat ik denk dat die er wel komen.
Van Ginkel is de stille kracht in deze. Heeft gigantisch veel loopvermogen. Werkt ook hard en kan ook nog scoren.

Weten jullie wat ook erg is?
Als Oranje zich alsnog plaatst, het kan, Turkije speelt nog 2 zware wedstrijden, dan zal Blind bondscoach blijven en naar de EK mogen gaan.
Althans, dat is de blunder die Portugal vorige jaar nog gemaakt heeft. Portugal speelde een beroerde kwalificatie maar plaatste zich alsnog via de play-offs voor de Wk.
Paulo Bento werd daardoor niet ontslagen. En de rest is history. Er was een blamerende thuis nederlaag tegen Albanie voor nodig om hem te ontslaan.
Terwijl hij al veel eerder ontslagen had moeten worden.

Let wel, Blind is niet een nieuwe coach van Oranje. Hij was al assistent. Normaal gesproken blijft een assistent alleen even zitten totdat een andere hoofdcoach wordt gevonden.
Vanwaar die promotie voor Blind? Wat heeft hij dan gepresteerd? Hij is op z'n minst medeverantwoordelijk voor het bijzonder slecht presteren, echt uniek zelfs, sinds de Wk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren