Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Dost: ‘Ik ben niet gebeld, er was geen verklaring’

Laatste update:

Bas Dost kwam vorig seizoen met Kevin De Bruyne als meesteraangever tot ontbranding bij VfL Wolfsburg. De Bruyne vertrok naar Manchester City en Dost heeft een nieuwe spelmaker achter zich gekregen: Julian Draxler. Dost hoopt dit seizoen opnieuw vaak tot scoren te komen; mogelijk met een uitnodiging voor Oranje als gevolg.

/

In de voorbije interlandperiode werd Dost niet opgeroepen doorbondscoach Danny Blind. “Voor de fans is het natuurlijk klote, dat we er waarschijnlijk niet bij zijn op het EK. Het is slecht”, laat Dost optekenen in de Wolfsburger Allgemeine. Dost rekende wel op een uitnodiging. “Nadat ik er de vorige keer wel bij was, had ik verwacht opnieuw een uitnodiging te krijgen. Waarom niet? Geen idee. Ik ben niet gebeld, er was geen verklaring.”

Dost kan zich richten op de Bundesliga, met Draxler dus als aangever. “Julian traint nog maar een week bij ons, maar het is al wel te zien dat hij veel kwaliteit heeft. Natuurlijk was Kevin een fantastische speler voor ons, maar dat hoofdstuk is afgesloten. We hebben een nieuwe superspeler erbij.”

Bas Dost had opgeroepen moeten worden voor Oranje

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
9 september 2015 om 16:52

Heb liever Dost dan Huntelaar, een langere versie van huntelaar die in vorm is.

9 september 2015 om 16:57

Nederland heeft te weinig variatie wat spitsen betreft vind ik. Huntelaar, de Jong en Dost hebben veel gemeenschappelijk. Van Persie springt er echt tussenuit met zijn fluwelen techniek, inzicht, passing etc. De keuze is zeer beperkt. Misschien dat in de toekomst El Ghazi een optie is. Doet het bij Ajax zeer goed dit seizoem, afgelopen seizoen was hij ook al goed op dreef. Heeft techniek, flair, snelheid, neusje voor de goal..

9 september 2015 om 17:21

Variatie ontbreekt zeker! Maar ze beheersen wel alle belangrijke aspecten wat het belangrijkste is bij een spits. Dat is goals maken. Wat ze allemaal niet hebben is snelheid ! Allemaal zijn zo traag als een schildpad. En individueel een mannetje passeren zit er ook niet in.
Van persie zijn fluwelen techniek is niet meer wat het is geweest. En zeker niet in een elftal waar hij niet tot zijn recht komt.
Het gaat er dus om wie het beste in vorm is en Bas Dost had dan zeker een uitnodiging verdiend

9 september 2015 om 17:37

@feyenoord: als het op Oranje aankomt dien je je haat t.o.v. voetballers van een rivaal(of iedere andere club)aan de kant te zetten. Maar dat is bij sommigen ver gezocht.
@young_boss: Gelijk heb je, allemaal schildpadden. Daarom dat ik El Ghazi een goed optie vind voor de toekomst. Jammer dat Locadia niet heel veel speeld want ook hij bezit veel potentie vind ik.

9 september 2015 om 18:27

jimmy karim heeft wel een klein beetje een punt toch meneer ikhouvanajax. Blind speelt zoals ajax dat ook doet...via de hollandse school. Dit is achterhaalt en moet echt ernstig worden
herzien. ik vind het prima dat mensen voor bepaalde clubs zijn maar je moet ook een beetje relativeren... Dost zou beter geweest zijn als de jong en huntelaar. maar deze hebben gewoon allebei een ajaxverleden. is gewoon een feit.
het kan nu gewoon niet zo zijn dat de jonkies van ajax het nederlands 11-tal moeten dragen. Ik ben zelf passief voor feyenoord, maar ik zie ook dondersgoed dat er momenteel geen feyenoorder in het nederlands 11tal hoort...van beek ruikt er wat aan. Op bijna elke positie zou ik een betere optie kunnen verzinnen....en ja Indi is idd ook niet goed genoeg voor oranje, maar dat was hij in brazilie ook al niet.....en hij heeft toch echt een feyenoord verleden maar ik zie wel dat hij internationaal gewoon niet goed genoeg is....voor de rest lekker belangrijk allemaal

9 september 2015 om 18:59

"dost zou beter geweest zijn als de jong en huntelaar. maar deze hebben gewoon allebei een ajaxverleden. is gewoon een feit." Je kan alles (of beter gezegd ge foutieve vermoedens) een feit noemen, maar dan moeten ze wel kloppen. Welke verleden heeft de Jong bij Ajax, anders dan dat hij tegen Ajax heeft gespeeld?

9 september 2015 om 19:38

Speeld El Ghazi bij ajax ooit spits? hij is toch eigenlijk een rechts-buiten?

9 september 2015 om 19:48

Locadia is daarbij ook nog pittig snel vergeleken met de andere spitsen.

9 september 2015 om 16:54

Dost heeft in jan en feb vaak gescoord, verder heeft hij niet laten zien dat hij stabiel is. Met van Persie, Huntelaar en de Jong heb je al 3 spitsen, een 4e is niet nodig. En de Jong en Dost zullen echt niet veel voor elkaar onderdoen.

9 september 2015 om 17:57

Behalve dan dat Dost een basisplek heeft bij een topclub uit de Bundesliga terwijl de Jong hopeloos gefaald heeft in het buitenland. Ik ben weliswaar psv fan en vind de Jong een goede spits, maar het zou logischer zijn om Dost te selecteren.

9 september 2015 om 18:33

Een jaar geleden stond Dost er anders precies hetzelfde voor hoor. Hij wilde erg graag naar Feyenoord maar deze hadden niet genoeg geld en had ook bar weinig gepresteerd tot dan toe. Deze man is technisch veel te beperkt voor het Nederlands elftal en heeft gewoon geluk gehad dat De Bruyne alle ballen panklaar voor hem neerlegde. Hij moet overigens niet zeuren hij zou zelf ook wel in moeten zien dat hij en De jong niet veel schelen en hij moet al helemaal weten dat die ver beneden van Persie en Huntelaar staat.

9 september 2015 om 21:05

De Jong heeft misschien gefaald, maar staat er nu toch goed op? Is al meer dan een jaar basisspeler en toonaangevende speler bij de landskampioen van Nederland. De Jong zou ook verrast zijn als hij niet zou worden geselecteerd.

9 september 2015 om 16:55

Ja, denk je echt dat dat de verklaring is? Ik denk dag Blind gewoon meer vertrouwen had/ heeft in Huntelaar, Van Persie en De Jong. Waar ik het wel mee eens kan zijn. De verschillende opties ventraal voorin ontlopen elkaar niet zoveel, dus de ene keer zit je erbij en de volgende keer misschien niet.

9 september 2015 om 17:48

vertrouwens in de jong? alsjblieft zeg die man is zwaar geflopt in het buitenland.

9 september 2015 om 18:12

Ik denk dat Blind gewoon een waardeloze trainer is, daar heeft het meer mee te maken.

Nu al bijna alles fout gedaan wat hij fout kon doen en weer bewezen in twee potjes dat dit de slechtste trainer is in de afgelopen jaren.

9 september 2015 om 17:01

Even serieus, Dost is toch ook helemaal niet zo goed?
Heeft vorig jaar in 2 maanden tijd plotseling super veel gescoord, en verder helemaal niets bijzonders sinds zijn tijd bij Heerenveen.

Dan heb je niet echt iets te eisen lijkt me. (Al zeg ik ook niet dat hij dat doet hoor).

9 september 2015 om 18:08

Dost was ooit speler van Heracles en oud-spelers van Heracles volg ik altijd met bovengemiddelde belangstelling. Bij Heracles was hij in het eerste seizoen vrij slecht, in het 2e seizoen was hij beter en scoorde hij veel meer. Dit trok hij door bij Heerenveen. Qua voetbal vind ik hem niet heel veel toevoegen. Niet erg balvast, meevoetballend vrij beperkt, maar hij stond bij Heracles en Heerenveen vaak op de juiste plek. Bij Wolfsburg met De Bruyne was dit ook het geval sinds begin 2015, echter is hij nu weg en vraag ik me af of hij weer tot zoveel treffers komt. Het was meer een periode van geluk waarin alle ballen erin vlogen dan dat hij ineens een topspits is. Hij moet zich nog wat meer bewijzen en dan nog vind ik dat er betere alternatieven zijn, wellicht als pinchhitter een optie.

Maar waarom hij gebeld moet worden als hij niet geselecteerd was, geen idee. Dan kan Blind elke keer wel 40 man gaan bellen.

9 september 2015 om 17:07

Ik denk dat hij niet is opgeroepen omdat van Persie en Huntelaar normaal gesproken van hoger niveau zijn..

9 september 2015 om 20:00

Wat ben jij vervelend knul. Dost had er zeker bij gemoeten ipv Luuk de Jong. Die heeft itt Dost en KJH nog nooit gepresteerd en de BL. Belachelijk dat hij in mocht vallen.

Van dijk geen eindselectie, Dost niet. Maar bruma narsingh en van der wiel wel, geweldig selectiebeleid

9 september 2015 om 16:53

van der Wiel/bruma/narsingh eruit voor Diks, van Beek en El Ghazi(mits fit)

9 september 2015 om 16:57

Dat eeuwige gezeik op Bruma is ook wel een beetje vermoeiend. Bruma was gewoon een van de beste spelers aan de kant van Oranje. Het is geen superster nee, maar in dit Oranje misstaat hij absoluut niet hoor en waren een aantal spelers die een stuk slechter waren.

9 september 2015 om 17:13

Hahaha Bruma een van de beste? Wat een aanfluiting is die Bruma zeg. Mag god op z'n blote knieeen danken dat hij bij PSV speelt, wat eigenlijk al boven zijn niveau is.

9 september 2015 om 17:44

Ik zou het normaal volledig met je eens zijn, maar bij Oranje was Bruma de afgelopen wedstrijden best degelijk. Hij sprong er zowel positief als negatief niet uit.

9 september 2015 om 17:52

Ach Bruma speelt de afgelopen tijd zelfs bij PSV goed. Ben er zelf serieus van overtuigd dat wanneer hij zich zo blijft ontwikkelen hij de komende jaren een ware toevoeging kan zijn als basisspeler voor ons Oranje.

9 september 2015 om 16:59

Pieters is ook ineens uit beeld, De Guzman is er niet meer bij. Heel raar allemaal.

9 september 2015 om 17:16

De Guzman speelt nooit

9 september 2015 om 17:36

Hij speelt nooit?

Waarom geven mensen dat nog als argument?
Het is duidelijk dat het bij deze Bondscoach niet uitmaakt of je speelt of niet..

9 september 2015 om 21:15

Van der Wiel ook niet.

Ik zou Dost boven L. de Jong de voorkeur geven om mee te gaan met Oranje. Wel als bankzitter achter Huntelaar/van Persie.

Bas dat er nog zo over zeurt zeg. Dat je zin heb om mee te doen met dat zooitje. Laat maar lekker aanprutsen die gasten hier moet je geen deel van willen uitmaken. Vroeger clarence nu nigel en jij je weet toch al jaren dat ons NL elftal nooit de 11 besten op steld maar de 11 die de zittende bondscoach leuk vind. Dus bas geniet van je vrije zomer kerel.

Ik vind nog niet dat Dost die status heeft dat hij al een verklaring verdiend en gebeld moet worden. Wel is het natuurlijk bedenkelijk dat Dost niet is opgeroepen en bv een Luuk de Jong wel. Dost doet het fantastisch in een topcompetitie en hoort gewoon bij de selectie te zitten.

9 september 2015 om 17:00

Eens. Luuk de Jong is in tegenstelling tot Dost mislukt in een topcompetitie (zelfs 2 als je de uitleenbeurt bij Newcastle meerekent), en Dost pakt altijd wel een doelpunt of assist mee bij Wolfsburg, de Bundesliga is toch andere koek dan een wedstrijdje in de Eredivisie... Al heb ik er wel vertrouwen in dat Luuk de Jong revanche wilt nemen en dit jaar gaat vlammen in de competitie.

9 september 2015 om 17:00

Fantastisch valt ook wel mee. Heeft vorig jaar een aantal hele goede maanden gehad, maar daarna had hi weken dat hij geen goal maakte. Hij doet het prima ja, maar het is niet zo dat hij een ster in de Bundesliga is hoor.

9 september 2015 om 17:06

Dost doet het helemaal niet fantastisch.
Heeft in 2 maanden tijd bijna al zijn goals gemaakt.. Heeft ook veel vaker op de bank gezeten dan hem lief is.
Ik vind de keuze voor de Jong wel te billijken. De Jong is immers redelijk in vorm. Dost heeft al een tijdje niet zoveel laten zien.
(met veel andere keuzes was ik het overigens niet een hoor).

9 september 2015 om 17:14

Heb je de seizoensstart meegekregen? Gaat gewoon door met scoren.

Hopen dat Dost blijft scoren in Duitsland, zodat ook Blind het in hem ziet zitten. We kunnen hem momenteel goed gebruiken bij Oranje. Wel jammer dat Wolfsburg met De Bruyne en Perisic 2 creatieve spelers is kwijtgeraakt, hopen dat Draxler dat kan opvullen.

Ja ook heel opmerkelijk. Maar ene kant snap ik de keuze wel. Je hebt Van Persie en Huntelaar waar je niet om heen kan. Dan moet je de keuze maken voor Dost of De Jong. En De Jong speelt laatste tijd heel erg goed.

Denkt die man nou dat hij een levende legende is om nou te zeuren de hele tijd? Niks meer dan een matig spits die 1-3 maanden in topvorm was vorig jaar. Niks meer, doet alsof hij de held is ofzo van dit Oranje.
Ga eens een hele seizoen normaal spelen.

ik snap er zelf vrij weinig van! je zou toch zeggen dat Dost een kans verdient naar zo veel goals te maken , niks ten nadele van Luuk de Jong maar het is wel in de Nederlandse competitie.. die dus werkelijk niks voorstelt!

Dost is ook wel zo'n onzeker figuur lijkt het.
Na z'n vorige interlands een keer niet opgeroepen en meteen paniek zaaien.
Toen Wolfsburg een extra spits kocht ook al dergelijke reacties, terwijl die speler nu achter de spitsen speelt en Dost nog altijd in de basis staat.

Keuze van de bondscoach om De Jong op te roepen en niet Dost. Volgende keer maar weer Dost.

Ja ongelooflijk. Dost verdient het om opgeroepen te worden. Wat doet narsingh in de selectie ongelooflijk.

Na van Persie en Huntelaar hebben we geen spitsen die van hoog niveau zijn. Van alle Nederlandse spitsen doet alleen Luuk de Jong het behoorlijk bij Psv. Maar in grotere competities wist hij het ook allemaal niet te brengen. Dost heeft een mooie periode gehad bij Wolfsburg maar zal zich meer moeten gaan gelden. Van Ricky van Wolfswinkel hoor je ook niks en heeft het blijkbaar ook niet in zich zitten. Castaignos is wel goed begonnen bij Frankfurt. Ik hoop dat hij het dan waar kan gaan maken. We hebben momenteel geen topspitsen meer. Jaren terug had je Makaay, Van Nistelrooy en Kluivert. Wat een keuze had Nederland toen nog zeg!

Troost je Dost, ik ben ook niet gebeld dat ik afgevallen ben.

Verder logisch dat hij afgevallen is. Hij moet als pure goalgetter die niets kan buiten de 16 concurreren met Huntelaar, die de afgelopen jaren heel wat constanter is geweest.

Van Persie en De Jong zijn andere type spitsen, die ook buiten de 16 hun meerwaarde kunnen hebben.

Dost heeft toch ook een Ajax verleden? Hij had toch een Ajax pyjama.

Ik sluit niet uit dat Blind of z'n assistenten Dost nooit heeft zien spelen in Duitsland.

Dost loopt bijna 1 op 2 in de Bundesliga. Geen slecht gemiddelde lijkt mij, dat heeft De Jong bij lange na niet gehaald.

Sterker die De Jong mocht enkele keren invallen, heeft niets in de Bundesliga laten zien en werd via de achterdeur afgeserveerd. Gladbach heeft voor die € 14 miljoen een kat in de zak gekocht.

Tjah Dost, waarom zou je opgeroepen moeten worden? Omdat je zoveel gescoord hebt dit seizoen? Onze Basje Dost denkt maar dat hij de rest van zijn carriere kan blijven teren op zijn goede seizoenshelft vorig seizoen ... Niet dus!

Krul/vorm

Janmaat, de Vrij, van Dijk,pieters

Sneijder, Nigel de Jong, Wijnaldum,

Robben, Huntelaar, de Pay

Zijn allemaal spelers die in hoger gewaardeerde competities spelen

Daar kun je Promes, Dost, v Persie, vd Wiel (als hij speelt), Clasey, Indi, Lentz, Siem de Jong, Bacuna,, de Guzman, nog bijzetten. Keus zat toch

9 september 2015 om 20:53

Mis douglas in de verdediging bij Oranje, als je een guzman die geboren is in Canada dan kun je een douglas ook uitnodigen.

vind niet dat de jong per se boven dost staat maar dost heeft een periode vorig jaar veel goals gemaakt en verder valt het wel tegen. hij heeft niet zon erelijst dat hij gemist word bij nederland en dat hij zich daarover laat horen vind ik vreemd,

Sorry Bas maar als je als bondscoach iedere speler die Ooit een keer opgeroepen is voor een interland , persoonlijk uitleg moet geven waarom hij niet opgeroepen is , is het einde zoek .

Voor mij onbegrijpelijk dat Bas Dost niet is opgeroepen. Hij is de beste kopper die we momenteel hebben. Beter dan De Jong en Huntelaar en is dus ook de beste pinchhitter. De Jong? Laat me niet lachen. Presteerde niets bij BMG en scoort nu een paar doelpuntjes in de eredivisie. Bas moet net als Vennegoor in het verleden, altijd mee, minimaal als pinchhitter.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren