Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Oostveen onder druk: 'Ik stap in ieder geval niet uit mezelf op'

Laatste update:

De EK-kwalificatiereeks verloopt dramatisch voor het Nederlands elftal en het eindtoernooi in Frankrijk is ver weg. Bert van Oostveen staat onder druk: de directeur betaald voetbal besliste om na het vertrek van Louis van Gaal met Guus Hiddink in zee te gaan, terwijl ook Ronald Koeman beschikbaar was. De hernieuwde samenwerking met Hiddink liep uit op een grote teleurstelling en zijn opvolger, Danny Blind, heeft nu zijn eerste twee EK-kwalificatiewedstrijden verloren.

/

Oranje staat nu vierde en volgens Van Oostveen is dat een scenario waar niemand rekening mee heeft gehouden. Hij zegt tegen Metro dat hij nog achter de aanstelling van zowel Hiddink als Blind staat; op die beslissingen zal hij uiteindelijk afgerekend worden.

“Dat is aan de raad van commissarissen”, zegt Van Oostveen. “Ik stap in ieder geval niet uit mezelf op. We moeten alles goed gaan evalueren. Maar wie zegt mij dat het met een andere bondscoach wél was gelukt?” Van Oostveen laat aan het ANP weten dat Blind in ieder geval niet hoeft te vrezen voor een ontslag.

Vind je dat Bert van Oostveen ontslagen moet worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Beter stap je wel op aangezien jij de hoofdverantwoordelijke bent van deze aanstelling(en)

6 september 2015 om 21:40

Enige reden dat hij niet opstapt is dat hij een afkoopsom wil incasseren. Blijkbaar schaamt hij zich nergens voor..

6 september 2015 om 21:54

Zo is het maar net.

6 september 2015 om 23:17

Niets menselijks is hem vreemd als hij een afkoopsom wilt hebben. Lijkt me normaal, dat wil ieder mens.

6 september 2015 om 23:26

Logisch vind ik dat. Als jd een x bedrag verdient voor x jaar dan wil je dat geld ook zien. Uiteindelijk komt het uit op 'in goed overleg uit elkaar' en levert het hem een restdeel van het contract op. Het gaat hier ook om een groter bedrag dan waar wij dagelijks voor werken

7 september 2015 om 04:41

Je wordt betaald om je werk te doen. Als je maar de helft van je werk levert, heb je dan wel recht op je volle salaris? Helaas wel, maar een beetje een man zou de eer aan zichzelf houden. Hij zegt hier vrij vertaald: "ik weet dat ik gefaald heb maar wacht op de afkoopsom".

7 september 2015 om 08:57

Ik vind het beschamend als je niet zelf de conclusie kan trekken dat het misschien wel allemaal jouw eigen falen is geweest. Voor je eigen geloofwaardigheid richting een compleet land vol fans, kan je het toch niet maken om niet af te treden na deze deceptie, waar je zelf verantwoordelijk voor bent?

Een prestatiecontract voor zijn opvolger zou in ieder geval handig zijn.

6 september 2015 om 21:56

Maar even serieus? Koeman had het beter gedaan omdat? Zelfs een Mourinho zou niet per definitie betere resultaten halen... Of jij denkt dat het Blind zijn tactiek was om niet te scoren rn domme goals weg te geven? Lekker eenvoudig zeiken achter een scherm... maarja welke garantie had je gehad met een andere manager? De held van afgelopen WK was Robben voor NL.. Robben heeft heel veel wedstrijden van deze kwalificatie gemist.. NL staat 4e. Toeval? Tegenstanders als Turkije, IJsland en Tsjechië worden of door vele mensen hier onderschat of Nederland wordt overschat.. Heeft niets met van Oostveen te maken en ook niets met Blind en Hiddink.

6 september 2015 om 22:10

Het heeft wel degelijk met hiddink en blind te maken.. Zij bepalen de tactiek van een elftal..

Je hebt de materialen niet voor een 4-3-3.. Toch blijf je stug zo spelen, buitenspelers die geen enkele keer de achterlijn halen en alleen maar voor eigen actie gaan..

6 september 2015 om 22:12

Niemand weet zeker dat een andere trainer het beter had gedaan maar de resultaten en het spel van dit oranje zijn natuurlijk om je kapot te schamen. 8 punten achter op Ijsland terwijl die nog een wedstrijd tegoed hebben tegen de nummer laatst. Ik wil geen enkel land onderschatten maar Nederland hoort, gezien het verleden en met spelers als Van Persie Snijder, De Vrij die het in Italie prima doet en een Blind die het in Manchester prima doet, zich toch te kwalificeren voor het EK. Deze kwalificatiereeks is een groot drama.

6 september 2015 om 22:27

Puur het feit dat hij vorig jaar al had vastgelegd dat Blind Hiddink zou opvolgen toont zijn onvermogen aan.

Op geen enkel vlak doet de Knvb het goed. Ook op het gebied van het stimuleren van de ontwikkeling van jeugdspelers stelt de invloed van de Knvb ontzettend teleur.

Weg met deze pannenkoek.

6 september 2015 om 22:39

Jawel je vergeet namelijk het menselijke deel van het bondscoachschap. Mensen motiveren dit kunnen we zien op het Wk2014. Door louie's aanpak wilde die spelers door het vuur omdat louie's ze op scherp zetten. Denk maar aan de sneijder verhaal over niet fit zijn ik durf niet te zeggen over blind daar over zou zeiken. Elk trainer heeft zijn eigen vaardigheid en goede en zwakke punten. Elke trainer zou het anders doen dat is één wat zeker is. Ik zeg altijd sluit nooit het onmogelijke uit kijk naar het ijsland piep klein land en toch een geweldig team. We hebben laten zien dat we echt een team kunnen zijn.

7 september 2015 om 00:59

nee maar blind is wel verantwoordelijk voor het opstellen van vd wiel zonder enige spelritme, opstellen van narsingh die echt niks goeds deed, domme wissels tegen ijsland en thuislaten van brekers als nigel de jong.

dus blind exit!!!

7 september 2015 om 04:43

En met jongens als Lens en Narsing spelen, Huntelaar wisselen bij een rode kaart, Afellay selecteren, een Riedewald in de basis bij de belangrijkste wedstrijd van deze reeks. En zo zijn er nog wel tig 'fouten' op te noemen waar Blind en Hiddink verantwoordelijk voor zijn.

7 september 2015 om 12:30

Hahah right. Met Mourinho waren we gewoon poulewinnaar geworden. Die is tenminste niet zo naïef dat ie met dit materiaal het spel wil maken en had ook gewoon de juiste spelers geselecteerd. Een gelijkspel nodig in de uitwedstrijd tegen Turkije? Dan maak je het spel niet, dat laat je aan je tegenstander over want die moet winnen. Op geen enkele manier was een team van Mourinho dat een gelijkspel moet halen na een half uur met 2-0 achter komen te staan tegen Turkije.

7 september 2015 om 20:39

Klopt, vandaar dat een team van Mourinho natuurlijk verliest van Crystal Palace... Er is gewoon geen garantie en gezien het feit dat we daar nooit achter kunnen komen is het eenvoudig gedacht om te denken dat hun het wel beter zouden doen... Tuurlijk Mourinho zou heel anders spelen dus technisch gezien zou het zomaar beter zijn gegaan... Waar wij Nederlanders vaak aanvallend willen voetballen, zou de verdedigend visie van Mourinho heel fijn zijn geweest... Mourinho zou ook nooit Nigel de Jong thuis laten..

Dus ik weet dat ik de fouten manager benoem in mijn voorbeeld, maar toch er is gewoon geen garantie.

Stel je voor je zou je ergens verantwoordelijk voor voelen

6 september 2015 om 21:32

Precies dit.

Danny Blind is hetzelfde.

Echt werkelijk waar ongelooflijk, op dit niveau..

6 september 2015 om 21:38

Echt schandelijk inderdaad. Een beetje man zou verantwoordelijkheid nemen voor de beslissingen die hij maakt. Bertje wacht liever op een afkoopsom.

6 september 2015 om 23:10

Haha ja inderdaad zeg. Koeman genaaid, en terecht gestraft daarvoor. Hiddink hopeloos gefaald, slechtste bondscoach die ik ooit aan het werk heb gezien. Maar nee hoor, Van Oostveen moet evalueren. Ik zou zeggen, kijk naar de poll Bert, wij hebben al voor je geevalueerd. Schandalig gebrek aan verantwoordelijkheid.

Hij moet gwn weg, hem kun je niet meer serieus nemen!! Koeman was de beste kandidaat, deze constructie was lachwekkend Hiddink en dan blind!!!

Gewoon Koeman moeten aannemen toen t kon. Hiddink was een zwaar verkeerde keuze.

Nee natuurlijk doe je dat niet, anders krijg je je geld niet mee. Begin a.u.b helemaal opnieuw,want ik zie op dit moment geen ommekeer volgen op korte termijn, zowel bij de Knvb als de trainer nu.

Van Oostveen en Blind moeten beiden ophoepelen!

Het maakt niet uit wie er aan het roer staat NL is op dit moment gewoon te zwak en te jong.

7 september 2015 om 00:07

Dan nog hoor je met dit team minimaal 3e te worden

Maar natuurlijk ben jij Bertje medeverantwoordelijk voor dit debacle. Maar je bent ook een baantjesziek persoon op belangrijke posten.

6 september 2015 om 23:18

Het leek net of ik Sepp Blatter hoor praten toen ik dit artikel las

Nee die stapt inderdaad niet zelf op, daar zou hij op gewezen moeten worden.
Hiddink is de verkeerde keuze gebleken, als je ziet wat Koeman met Southampton heeft bereikt was dat een veel betere keuze geweest.

Nee natuurlijk stap je niet uit jezelf op !! Jou treft natuurlijk geen enkele blaam , jij hebt er het maximale uitgehaald. Deze droeftoeter vind vooral zichzelf erg belangrijk , de rest maakt hem allemaal niet zoveel uit.

6 september 2015 om 21:28

Precies dit. Totaal geen realiteitsinzicht

6 september 2015 om 22:47

Afkoopsom zal wel meevallen zijn contract loopt over een half jaar af toch?
Misschien kan Van Basten weer tijdelijk bondscoach worden tot na de kwalificatie en dan zien we wel.

6 september 2015 om 22:57

Hij is niet de enige die de realiteit uit het oog is verloren hoor. Als je Klaassen hoort roepen dat de nederlaag onverdiend is, snap ik wel waarom dit elftal zo bijzonder matig speelt en presteert. Begrijp me niet verkeerd, want onder Louis was het spel ook niet denderend, maar toen toonden de spelers tenminste een over-mijn-lijk-mentaliteit en knokten ze voor elke meter wat resultaat opleverde.

6 september 2015 om 23:23

Zei die dat? Pfff.. Eerder ook Sneijder en ik dacht precies hetzelfde als wat Youri zei. Sneijder met z’n "we hebben de wedstrijd gedomineerd." Balbezit is geen dominantie. Turkije was gewoon beter en heeft zeer terecht gewonnen. Altijd maar die commentaren van controle en dominantie. Dat is zo typisch Nederlands en dat is ook waar het fout gaat. Je hebt geen moer aan controle als je niks creëert en balbezit hebben is geen dominantie.

Stop gewoon met denken dat je goed bent, want het Nederlandse voetbal is op sterven na dood. Clubvoetbal was al kapot, nu missen we misschien zelfs nog het EK. De regels zijn zelfs zo aangepast dat er 3 (!!!!) ploegen een kans hebben op plaatsing. Dit is dus gewoon een historische blamage en misschien wel erger dan alle andere keren dat je een toernooi hebt gemist

7 september 2015 om 12:37

Precies, Nederland mocht de bal hebben van Turkije en denkt meteen dat het dan dominant is zonder te bedenken dat het misschien ook wel de tactiek van Turkije is. Hoe kun je eigenlijk überhaupt roepen dat je dominant bent als je binnen een half uur met 2-0 achter staat? Je bent dominant als je zelf geen kansen weggeeft en wel creëert waardoor je een grotere kans hebt op te winnen.

Nu is het opeena zijn schuld. Waar zijn al die Ajaxieden die zeiden dat Blind Een goede bondscoach zou zijn.

6 september 2015 om 21:27

Waren die er überhaupt al dan? De man heeft nog nooit wat gepresteerd. Ook bij Ajax niet.

6 september 2015 om 21:32

Ajacieden* En die waren er geeneens. Iedereen wist van te voren dat een man met 0,0 ervaring als trainer het niet aan kan. Kan geen beslissingen maken en stelt spelers op die geeneens in de selectie zouden moeten zitten.

6 september 2015 om 21:39

Lol die waren er niet. Alleen Ajacieden die het selecteren van Tete en Riedewald verdedigden.

6 september 2015 om 21:45

En van der Wiel niet te vergeten. Want ja, wedstrijdritme boeit niet.

6 september 2015 om 21:47

Van der Wiel deed het niet eens zo slecht hoor vandaag.

6 september 2015 om 22:59

Daar gaan jullie weer; verdedigen. Van der Wiel is een droeftoeter eerste klas, want die derde goal had nooit mogen vallen. Je kan zeggen dat het een overtreding was, maar als je een speler zo kinderlijk bijna op de achterlijn weg laat draaien; wat doe je daar dan? Hij heeft in drie maanden tijd geen wedstrijd gespeeld en bij Oranje gaat hij in twee wedstrijden twee keer in de fout. Toeval? Ik denk het niet.

6 september 2015 om 23:59

Vroeger werd je in de jeugd al verrot gescholden als je zo'n kutbal ingooide als hij deed bij de eerste goal.

Tegenwoordig lijkt het de normaalste zaak van de wereld.

7 september 2015 om 00:10

Welnee dit soort uitgooien worden 20x per wedstrijd gegeven. Blind had m gelijk weer terug moeten tikken. Ja of normaal aannemen maar dat deed ie niet.

De 3-0 was een overduidelijke overtreding die de scheids niet zag. Kijk je kan kritiek hebben op het wel of niet opstellen van van der Wiel maar vandaag was hij niet degene waar het misging hoor.

7 september 2015 om 04:44

Van der Wiel had het eerder deze week al verneukt. Belachelijk dat ze zo'n man aan het roer laten.

Wat een enorme knuppel zeg. Dit antwoord zegt al genoeg over hoe hij denkt. "wie zegt dat het met een ander wel was gelukt", "ik stap in ieder geval niet zelf op"...

Misschien kan Bert een tijdje in sesamstraat gaan werken. En een paar van die kleuters die in het veld staan meenemen.

Wat heeft deze man nou eigenlijk gedaan? Er verandert nooit wat in voetballand. Onze cluppies zijn redelijk gezond, dat is het enige dat te zeggen is voor het Nederlandse voetbal.

Het zou de beste man sieren als hij dat dus wel zou doen. Wil je nog enigszins respect afdwingen bij de buitenwacht. In dit geval gegokt en keihard verloren, al deel ik zijn twijfel dan weer wel of het met een andere bondscoach wel was gelukt, want op een paar spelers na, is de mentaliteit bij het overgrote deel van de spelersgroep echt van een bedroevend laag niveau. Wat een ongelofelijke softies. Verliezen kan altijd, maar ga dan op zijn minst strijdend ten onder...

Waarom zelf opstappen? Als je ontslagen kan worden met een miljoenen zak geld wat je meekrijgt? We moeten de handen in 1 slaan.

Eredivisie en de Belgische competitie moeten samen voor een beter niveau.

Weg met het 4-3-3 systeem. Dat is totaal niet meer van deze tijd.

6 september 2015 om 21:35

Jouw reactie geeft precies weer waarom het voetbal door en door verrot is (geworden).

6 september 2015 om 21:42

Doe jij het ook op je werk. Opstappen uit je zelf of ontslagen worden en geld meekrijgen? Ik weet het wel hoor.

6 september 2015 om 21:36

Inderdaad: 4-3-3 voorgoed de prullenbak in en wie terugspeelt op de keeper krijgt stokslagen. Ik ben voor!

6 september 2015 om 23:57

Mensen doen net alsof Nederland de enigste is die 4-3-3 spelen. Met het systeem is niks mis, gaat puur om hoe je het invult.

Met leuke voetballertjes als Blind, Klaassen en Wijnaldum etc doe je gewoon niet meer mee internationaal, in welk systeem je dan ook speelt.

En samen met de Belgische competitie zou helemaal dramatisch zijn. Heb je letterlijk geen flikker aan.

7 september 2015 om 12:39

Ehm zou graag uitleg willen waarom het geen goed idee is om de Belgische en de Nederlandse competitie samen te voegen.

7 september 2015 om 12:58

Niveau van niks (nog slechter als de Eredivisie), geen historie, kosten gaan omhoog en je deelt het Nederlandse voetbal op en je schrijft een groot deel letterlijk af.

Waarom zou je je in godsnaam samen voegen met een compeitie waar de begrotingen velen malen lager liggen als in Nederland?

Snap zowieso niet waarom men deze onzin suggesties blijven roepen. Niemand zit te wachten om te spelen tegen Lierse, Kortrijk of Lokeren. De clubs niet, de media niet, het publiek niet, letterlijk niemand.

Je weet in het voetbal, als dit gebeurd ben je klaar. Falend beleid van de Knvb. Van Oostveen moet weg. Blind trouwens ook. Tijd voor nieuw en fris beleid. De arrogantie om te zeggen dat je daar niet aan denkt is stuitend. Zowel bij v Oostveen als bij Blind. Ik zou zeggen een nieuwe directeur en eens een Duitse trainer halen. Van Gaal heeft al aangetoond dat de Nederlandse stijl niet meer kan. Ik heb het al eerder gezegd, ik zou Klopp of Klinsman halen. En oh ja ik ben beschikbaar voor de Knvb om dat te doen.

6 september 2015 om 21:32

Een heerlijke buitenlandse coach zou niet misstaan dat geef ik je wel toe, het liefst zie ik Fraser aan het roer, kan raar zijn maar ik leg me handen er voor in het vuur dat die man het zou laten draaien.

6 september 2015 om 21:39

Vroeger hadden we ook wel Donenfeld, Fahdronc, Happel etc. Heb een paar jaar geleden Hitzfeld ook al paar keer genoemd. Klopp of Klinsmann lijken me prikkelend. Maar dat zijn ook betrokken types langs de lijn. Persoonlijk vind ik dat juist goed. Maar volgens Derksen en co. ben je dan direct een dorpsgek.

7 september 2015 om 12:40

Zit klinsman niet nog bij USA? Klopp zou ik wel erg interessant vinden.

7 september 2015 om 17:12

Zeker. Alleen die wordt na 1 interland door Derksen voor dorpsgek versleten en heel veel mensen praten de snor dan weer na. Hetzevorming is echt gênant momenteel. Klinsmann praat beetje zelfde teksten als Kuyt dus die zal ook niets goed kunnen doen. Dan wordt het natuurlijk ook schande gevonden dat Nederland zelf geen trainer levert, het falen van de KNVB-opleiding wordt erbij gehaald etc. Zonder te zien dat we vroeger vaak buitenlandse trainers hadden. Bah, wat een rotland zijn we toch op dat gebied.

7 september 2015 om 13:07

Hmm ik weet het niet, Klopp lijkt me echt een clubcoach. Het voetbal wat Dortmund onder Klopp speelde vergt ontzettend veel automatismen die er ingeslepen moeten worden waar je als bondscoach geen tijd voor hebt. Het liefst zie ik Rijkaard weer bondscoach worden, deed het in 2000 al goed en heeft nu de ervaring bij Barcelona ook nog in de bagage. Mocht hij niet willen dan maar een nuchtere vent als Verbeek of Jans. Beide zijn coaches met die graag aanvallend spelen maar de balans nooit uit het oog verliezen. Ook weten ze te werken met beperkte voetballers, iets wat veel oud topvoetballers toch vaak moeite mee hebben.

Ik kan 10 trainers opnoemen die op de nederlandse velden rondhangen die het beter gedaan hadden dan Hiddink en Blind, begin nou met een goede maar toch jongen trainer.
Koeman was nummertje een. Ron Jans sou nu perfect passen, Peter Bosz zou ik ook niet verkeerd vinden, Gertjan Verbeek, noem ze maar op. Nee geen De Boer, laffe coach. Zelfs Fraser, Van Den Brom neem ik serieuzer.
On : Fraser zou ik echte kicken vinden als trainer van het Nederlands Elftal, dan gaan er koppen rollen, en gaan we met passie spelen!

6 september 2015 om 21:45

Juist man, dat sort spelers missen we. Serieus als Beugeldijsk nog wat groeit en in het Nederlands elftal komt dan zijn we gered, wat een klasse gast is dat.

6 september 2015 om 23:01

Hoe hard hij ook groeit, hij zal er nooit komen. Echter missen we wel een speler als hij. Hij heeft een over-mijn-lijk-mentaliteit en is tenminste een verdediger die zich op verdedigen richt. Jammer dat we niemand meer hebben zoals Stam, want dan zou de hele verdediging anders spelen.

7 september 2015 om 13:10

De Vrij en van Dijk moet het centrale duo worden de komende jaren. Zet daar Nigel de Jong voor, dan komt er niet veel langs.

Nee, die zak geld moet mee uiteraad. Wanbeleid en nog ff graaien. Misselijkmakend

Misselijkmakend deze man. Neem je verantwoordelijkheid en stap op, maar nee hoor hij laat zich liever wegsturen om zo een zak geld mee te krijgen. Totaal geen ballen deze kerel.

Niemand stopt uit zichzelf op. Hiddink niet, Blind niet en deze uitvreter ook niet. dat zegt alles over hoe ze in elkaar zitten. Leuk praatje voor de supporters en ongezien een dikke vinger !

6 september 2015 om 21:40

Voilá

Moeten we hem dan gaan halen of wat? Van Oostveen heeft nog nooit iets goed gedaan voor het Nederlands voetbal! De competitie wordt ieder jaar slechter, ieder jaar weer een nieuwe club met kunsgras erbij, Nederland presteert in Europa slechter dan ooit en het Nederlands Elftal gaat niet naar het EK. Klasse man! blijf vooral zitten

Nou, raad v commissarissen..
Jullie weten wat je te doen staat!
Onderneem actie aub!

IK zou anders ook wel graag willen weten wie dat zijn.
Misschien kan de mainstream media zich daar even over buigen, eventjes die mensen benoemen en hun ook verantwoordelijk houden.

Moet je zien hoe snel Bertje opgehoepeld is dan...

6 september 2015 om 21:47

De vijfkoppige raad bestaat uit Simon Kelder, Henk Kivits, Johan de Kock, Johan Lokhorst en
Ger Vermeulen...

6 september 2015 om 21:53

Thx!

Nu alleen nog ervoor zorgen dat deze namen in de krant staan morgen en Bert is volgende week weg. Easy game.

6 september 2015 om 22:35

http://home.knvb . nl /de-knvb/over-de-knvb/wie-zijn-wij/organisatiestru...
Zien er niet uit alsof ze drastische beslissingen kunnen en gaan maken..

Moet er dan een handtekeningen actie opgezet worden om de Knvb schoon te vegen? Van Oostveen heeft helemaal niets te maken met voetbal.

6 september 2015 om 21:55

Handtekeningenactie?

Ik zeg je, als ik deze man ooit ergens in Breda tegenkom (Of waar dan ook)
Dan ren ik naar de eerste beste supermarkt en bekogel hem met eieren.

Serieus..

dat ze van Nistelrooy maar bondscoach maken . blind , van basten en oostveen er uit .

Dit gaan ze dan roepen als ze het geld nog meewillen pakken pfffff

Zowel Blind als deze meneer hebben schijt aan het Nl's voetbal. Hun eigen positie is wat telt

Als die man een beetje zelfrespect heeft stapt ie uit zichzelf op.

Fifa had Blatter en wij heben van Oostveen. Mooi man :/

Deze man vraag er gewoon om dat het Oranje legioen hem eventjes met een paar duizend man uit zijn kantoor zet!
Hoppa, zo met bureau en stoel het gebouw uit.

Wegwezen met dit soort figuren.
Van de spelers Chauvinisme en onvoorwaardelijke inzet verwachten maar zelf er alleen maar zitten voor je loonstrook he?
Rare clubvoetbal mentaliteit in ons Nederlands elftal brengen als een of andere rotte zombievirus.

Deze man haalt werkelijk waar het bloed onder me nagels vandaan, man man man..

Wat een kwal. Verpest de zomer van miljoenen Nederlanders maar voelt zich te goed om op te stappen.

6 september 2015 om 21:58

Gelukig hebben we de Olympische Spelen nog. En we hoeven niet naar dat ellendige Frankrijk!

6 september 2015 om 23:46

Voor de OS zijn we met het voetbal ook niet geplaatst. Van Oosteveen heeft op alle vlakken gefaald.

7 september 2015 om 04:45

Lekker de tour kijken misschien. Geweldig land dat Frankrijk, alleen zo jammer dat die Fransen er wonen.

Ik weet zeker dat Ronald Koeman het beter had gedaan dan Hiddink-Blind.

Aan de raad van Commissarissen:

Naar aanleiding van de onverwacht teleurstellende resultaten uit afgelopen kwalificatiewedstrijden voor het Europees Kampioenschap 2016 te Frankrijk, heeft het Nederlandse volk zijn vertrouwen in bestuursvoorzitter en directeur betaald voetbal Knvb Bert van Oostveen eensgezind verloren.

Wij zijn in de overtuiging dat de directeur Knvb verantwoordelijk is voor de benoeming van de bondscoach, en hierdoor indirect verantwoordelijkheid draagt voor de teleurstellende resultaten in de lopende kwalificatieronde. Het verlies van vertrouwen door het Nederlandse voetbalpubliek resulteert in een onhoudbare positie van dhr. Van Oostveen, alsmede zijn technische staf.

Wij verzoeken u dringend om dhr. Van Oostveen en diens voltallige staf uit hun functie te zetten, en voorbereiding te treffen om een nieuwe hoofdbestuurder aan te stellen. Gezien de resultaten over de kwalificatieronde en de hieruit ontstane totale onvrede bij de Nederlandse voetbalsupporters, zijn wij van mening dat er geen andere oplossing of enige vorm van bemiddeling mogelijk is.

Wij verwachten in deze kwestie uw volledige begrip en medewerking. Namens de supporters van het Nederlands elftal,

Simon Says

6 september 2015 om 21:54

Groen randje graag.

Hij moet toch een keer de verantwoordelijkheid nemen. Hij heeft met Guus Hiddink gegokt en verloren. Blind al aanstellen als zijn vervolger, sloeg nergens op. Koeman was een logische keuze geweest als trainer, bijna heel Nederland was het daarover eens. Het EK zal niet worden gehaald, als directeur van de Nederlandse bond moet je dan je conclusies trekken.

Opstappen bert ! Je hebt het hele nederlandse voetbal samen met je gehele organisatie naar een lager niveau gebracht.

Met andere woorden, ik wil een afkoopsom veilig stellen. Van Oostveen heeft er een puinhoop van gemaakt, maar meneer vindt zijn persoonlijk gewin belangrijker. Zegt veel over de bondsvoorzitter maar ook over het Nederlandse voetbal in zijn algemeenheid .

Hij heeft eerder een hoge functie gehad
Bij welke club was dat?

7 september 2015 om 11:50

Geen, heeft gewerkt bij de Duitse politieke partij CDU en bij de personeelsvereniging van Klm
en is zich vanaf 1996 omhoog gaan likken bij de Knvb.

Ongelooflijke narcistische bobo. Dacht dat het na Kesler niet erger kon maar de ooit zo sympathieke Bert is gewoon een prutser gebleken. Niet alleen vanwege deze bondscoaches, ook vanwege zijn speelschema's in de Eredivisie die Europese deelnemers benadeelt.

Ga iets doen waar je verstand van hebt, van voetbal heb je totaal geen verstand.

Wil de Knvb zijn gezicht behouden. Voor zover ze dat nog hebben. Dan is er maar 1 remedie : van oostveen Moet ontslagen worden. Hij heeft gefaald door als eerste land ter wereld al 2 cosches achter elkaar aan te stellen. Blind Moet ontslagen worden samen met van Oostveen. Pas dan kunnen we gaan bouwen aan een team voor het WK. Met een buitenlandse coach : Klopp of Klinsmann.

Bert en Blind: sorry jongens, jullie zijn allebei medeverantwoordelijk voor deze ellende, dus wees grote kerels en gewoon opstappen, en een zak aardappelen mee voor de winter. Ook de spelers zijn medeverantwoordelijk; zij hebben er met elkaar een potje van gemaakt. Nodig is een harde hand die in ieder geval weer teamspirit en winnaarsmentaliteit kan kweken. Gebruik de laatste wedstrijden de poulefase voor de aankomende WK voor het smeden van een Oranje met een nieuw elan, zodat we bij de volgende EK kwalificatie weer mee kunnen doen.

Van Oostveen was stoer genoeg om tegen de publieke opinie in Hiddink en Blind aan te stellen. Zelfs vanuit het trainersgilde was er kritiek. Afscheid nemen van de oude garde en een nieuwe lichting jonge trainers de kans geven was het advies. Koeman stond al startklaar maar werd als een kleine jongen langs de kant gezet. Van Oostveen heeft gegokt en verloren. Nu is hij niet meer zo stoer om daar ook consequenties aan te verbinden. Laf afwachtend tot hij met een afkoopsom weg wordt gestuurd. Een riante vergoeding voor wanbeleid. Het moet maar gebeuren want ik kan het niet aanzien hoe dit Nederlands elftal zonder bezieling zich naar de slachtbank laat leiden

6 september 2015 om 22:24

Oostveen moet de eer aan zichzelf houden en zonder 1 stuiver oprotten

Jammer dat deze man zijn eigen verantwoordelijkheden niet kent. Hij heeft een gok gewaagd en helaas niks gewonnen. Hij is verantwoordelijk. Dan kun je wel zeggen: 'wie zegt dat het met een andere bondscoach wel gelukt was'. Maar dat is nou eenmaal risico van het vak. Hij wilde liever vriendje Hiddink aanstellen en meneer Koeman liet hij afdruipen. Dan met cruciale wedstrijden voor de boeg stel je Blind aan? Serieus Blind? Dat je jongere trainers de kans moet gaan geven is helemaal waar, maar niet Blind! Die man heeft echt nog nooit iets laten zien ergens...

Dat riep Schreuder ook. Is ook ontslagen. Maar ook deze geldwolf wil geld zien. Geven geen fluit om het vertoonde spel of de manier waarop Blind bondscoach is geworden. Het is een oplaaiend fenomeen, de graaicultuur.

Van Oostveen eruit. Blind eruit. Hollandse school eruit. Weg met het Evangelie van Diemen en de profeet Johannes. Zijn ideeen zijn nog van 1974. Werken nu niet meer. Oranje moet met vijf verdedigers gaan spelen met een of twee controleurs ervoor. Een creatieve middenvelder en twee spitsen. Het liefst sterke en snelle jongens opstellen. Afstappen van vleugelspitsen. Ballen moeten meer over de lengte van het veld gespeeld worden ipv constant breed. Nu is het spel te traag.

6 september 2015 om 23:03

Sowieso mee eens, maar dat roep ik al sinds Koeman er mee op de proppen kwam bij Feyenoord begin 2014.

5-3-2, hollandse school 2.0.... elke tegenstander op het wk had er ongelooflijk veel moeite mee. Met een beetje geluk tijdens penalty series hadden we opnieuw in de finale gestaan. Laat staan de kleinere ploegen, die al helemaal geen antwoord zouden hebben op dat systeem.

Geen vleugelspelers, geen nummer 10, geen spits (zoals Barça) or what so ever. Maar spelers die a la Duitsland de snot uit hun neuzen willen lopen voor elkaar. Willems of Sinkgraven bijvoorbeeld ipv Memphis in de aanval naast Robben, over snelle jongens gesproken.

Mijn devies voor het nieuwe Oranje? ''in balbezit meer over de lengte en niet meer terug of breed, en als het moet wel in snel tempo. Middenveld super dynamisch en snel zowel verdedigend als aanvallend met daarvoor snelle aanvallers en geen spitsen''.

Exit: Huntelaar, v Persie, Sneijder, vd Wiel en Martins Indi. Die tijd is voorbij

Krul
de Vrij
v Beek
Riedewald
Tete
v Ginkel
Strootman
Kongolo
Klaassen
Robben
Willems

Van oosterveen heeft het Nederlands de afgrond ingedrukt. We zijn zover achterop geraakt dat halen we als klein land nooit meer in.
Hij is verantwoordelijk voor het mislopen van de OS , het EK en de huidige 16e (!) plek van de ED.

Guus moest weg omdat er niet gewonnen werd. Blind neemt het over en veranderd geen ene moer. Beide gevallen de schuld van Bert van Oostveen, dus moet hij opstappen, want zijn positie is uiteraard onhoudbaar.

Misschien is het wel beter dan we niet present zijn op het komende EK. Het roer moet om, en te beginnen met de Knvb. Van Oostveen moest sowieso opstappen, de beste man weet niks over voetbal.

Ieder weldenkend mens had natuurlijk Ronald Koeman aangesteld als bondscoach. Guus Hiddink is al jaren de weg kwijt. Na 2010 met Australië nog weinig voor elkaar gekregen. Koeman daarintegen heeft een geweldige periode met Feyenoord gehad met vrijwel alleen jonge spelers, en nu ook bij Southampton.

Wat een ongelooflijke faalhaas is die man. Hopelijk vliegt hij er zo snel mogelijk uit , heeft werkelijk helemaal niks goed gedaan.

Dat zou je wel moeten doen, van Oostveen. Het Nederlandse voetbal is onder leiding van deze man niets beter geworden; eerder slechter. En dan ga ik het niet eens het Nederlands elftal,

Wegsturen deze man. Heeft gefaald. We moeten ons richten op wk 2018. Met een nieuwe knvb leiding die een nieuw bondscoachen team aansteld. Niet morgen maar nu beginnen. De kwalificatie staat al weer voor de deur.

Weg met die vent! Dit is zijn schuld, laat hem lekker zijn verantwoordelijkheid pakken.

Deze man heeft geen eergevoel, maar wil wel de centen hebben. Het lijkt wel een soort tweede Blatter

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren