Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Boer: ‘Ik zou voor echte verdediger gaan en dan kom je bij hem uit’

Laatste update:

Gregory van der Wiel maakte geen beste indruk tegen IJsland (0-1) en moet in de ogen van Ronald de Boer geslachtofferd worden. De 45-jarige analyticus, die zelf 67 keer uitkwam voor het Nederlands elftal, zou voor Kenny Tete kiezen.

/

“Ik zou voor een echte verdediger met snelheid gaan en dan kom je eigenlijk alleen uit bij Tete. Tegen Turkije is een gelijkspel genoeg”, aldus De Boer in een interview met FOX Sports. Van der Wiel veroorzaakte de strafschop waaruit Gylfi Sigurdsson het enige doelpunt aantekende in de Amsterdam ArenA en kreeg bovendien een gele kaart.

Een andere oud-Ajacied, Sjaak Swart, zou ook een wijziging in het elftal doorvoeren. “Davy Klaassen moet aanvallender spelen. Hij moet in een positie bij het strafschopgebied kunnen komen, want daar is hij gevaarlijk.”

Zou jij Kenny Tete ook opstellen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Klaassen op 10 gaat ten koste van Sneijder die als enige voldoende speelde. Daarnaast denk ik dat Sneijder 200% geeft tegen Turkije aangezien hij zelf bij Gala speelt. Opstelling : Cillessen -Tete - De Vrij - Riedewald / Bruma - Blind - Klaassen - Sneijder - Wijnaldum - Promes -Huntelaar - Depay

5 september 2015 om 21:31

Ik weet het niet. Ik denk dat, wegens alle aandacht voor vandaag, hij jammer genoeg weleens tegen zou kunnen vallen.

5 september 2015 om 21:50

Van Dijk speelt niet waarom waren anders Riedewald, Kongolo, en bruma verkozen boven Van Dijk...... Ik verwacht helaas dat Bruma de voorkeur krijgt.... en dan moet De Vrij links spelen net als tegen Ijsland en dan zie je dat het inschuiven en de pass voor De Vrij lastiger wordt. Ik vind ook dat de in de interviews achteraf dat aan de kaak gesteld had moeten worden. In topvoetbal gaat het om dit soort details.

Als ik Blind was ging ik op zeker voetballen en dan heb je met Tete wel een echte verdediger achter de hand, ja nog jong maar wel een verdediger die hebben we niet heel veel. zelfde geldt voor Riedewald en Kongolo linksback deze wedstrijd zodat Blind naar het Middenveld kan.

Mijn opstelling zou dan ook de volgende zijn (zonder Bruma natuurlijk)

Ik sluit niet uit dat Blind SR kiest voor Anita op het middenveld dan komt Blind centraal achterin en zou ik Riedewald linksback zetten

Overigens zou ik Van persie zeker laten invallen die wil echt wel laten zien in Turkije dat hij nog steeds top is.

Cilissen
Tete
De Vrij
Riedewald
Kongolo
Klaassen
Blind
Sneijder
Promes
Huntelaar
Depay
5 september 2015 om 22:25

Goede opstelling, maar ik zou 2 dingen veranderen. Ik zou Blind en Sneijder omwisselen. Verder zou ik wel voor van Persie kiezen voor Promes, zeker omdat hij ook in Turkije speelt en de sfeer en sommige spelers kent, kan een voordeel zijn.

5 september 2015 om 23:36

Bruma speelde tegen de verwachting in een prima wedstrijd tegen IJsland. Snap dat gezeur over hem niet zo.

6 september 2015 om 00:02

Datie peopie slecht is? Dat gezeur bedoel je? Neeeuh snap ik ook nikssss van

6 september 2015 om 00:34

Ik ben ook geen fan van Bruma maar die viel heel goed in. Moeilijker kan je situatie bijna niet zijn, maar hij deed het prima. Er zijn geen zekerheidjes op die positie naast De Vrij, dus Bruma zou logisch zijn.

6 september 2015 om 00:38

Ik ook niet, speelde solide! Hij is goed bezig!

6 september 2015 om 02:03

Ik was ook positief verrasd door Bruma

6 september 2015 om 07:30

Ik kon wel janken toen hij erin kwam. Moet alleen eerlijk zeggen dat ik er volledig naast zat, speelde heel sterk

5 september 2015 om 21:34

Klaassen, Wijnaldum en Sneijder is te aanvallend vind ik.

5 september 2015 om 22:02

Blind in plaats van Wijnaldum

5 september 2015 om 21:34

Van dijk moet er echt in man. Voor de rest een goede opstelling. Ik ga ervan uit dat Depay sowieso het verschil maakt.

5 september 2015 om 21:38

Ik hoop echt op Promes, maar het zal Narsingh wel weer zijn

5 september 2015 om 21:40

Wijnaldum mag eruit, Anita op CVM en Klaassen en Sneijder aanvallend op het middenveld. Al zie ik liever Nigel de Jong voor die gammele defensie spelen, maar goed....

5 september 2015 om 21:51

Helemaal mee eens en Blind Centraal achterin dan krijg je veel meer rust en opbouwend vermogen aangezien De Vrij dan ook op zijn favoriete positie echterin kan staan

5 september 2015 om 22:19

Overigens ook geen slechte move om Van Persie en Huntelaar beide in de spits te zetten en voor een ander systeem te gaan lijkt me.....

Cilissen
Tete
De Vrij
Riedewald
Kongolo
Blind
Klaassen
Sneijder
Depay
Huntelaar
Van Persie
6 september 2015 om 00:21

Heb je wel twee ontstellend trage spelers samen voorin, gaat dat werken? Huntelaar komt sowieso amper van zijn plek en Van Persie kan dat niet meer. Das allemaal in één tempo. Maar goed, die kan tenminste nog wel ballen.

6 september 2015 om 02:55

Waarom is iedereen zou ontzettend positief over Klaassen t.o.v. Wijnaldum? Ik vind Wijnaldum de betere van de twee, en hij zou bij mij in iedere situatie de voorkeur krijgen.

5 september 2015 om 21:51

532

Dus Tete en Daley moet je zien als spelers die de zijkanten bestrijken en niet centraal zoals op de foto. Riedewald is goed in vorm, maar voor zo'n belangrijke wedstrijd vertrouw ik op de ervaring van Buma.

Gini en Klaassen zijn prima box to box spelers terwijl Sneijder als meest voorgeschoven middenvelder gezien moet worden. Ik verwacht van hem dat hij met goede afstandsschoten komt.

Rvp in de spits omdat hij en Sneijder door de Turken naar wordt opgekeken.

Een gelijkspel is voldoende dus ik ga voor meer verdedigende zekerheid en ik vertrouw erop dat Tete en Daley met goede voorzetten komen voor de spitsen en eventueel een opkomende Wijnaldum of Klaassen.

Cillessen
van Dijk
De Vrij
Bruma
Tete
Daley
Wijnaldum
Klaassen
Sneijder
Rvp
Depay
5 september 2015 om 21:58

Dit heeft niet zoveel te maken met of het een goede voetballer is of niet, want dat vind ik wel. Maar ik ben in Oranje geen fan van wijnaldum. Die komt bijna niet in het stuk voor. Ik zou Klaassen, als je hem opstelt, op die plek zetten. En iemand anders op de plek van de 6. Klaassen en wijnaldum zijn een beetje dezelfde types qua spel, maar Klaassen vind ik net wat atenter ofzo in de 16. Blind misschien op 6 en achterin gewoon 4 echte verdedigers voor de 0 te houden.

6 september 2015 om 03:48

Ga toch weg met je Riedewald net als die Kongolo laat m eerst maar eens een half seizoen constant spelen... tete vind ik ook nog te jong speelt net bij ajax 1? Bij gebrek aan beter wel gebruiken.
Snap ook niet dat ie Nigel niet meeneemt.
Van persie moet ook eerst weer fit gaan worden.
Clasie wil ik nooit meer horen in het nl elftal. Blind mag er van mij ook uit, en nederland komt al jaren niet uit met de lb positie... clubs als ajax, feyenoord of fc Utrecht hebben de beste jeugdopleidingen die moeten er is op anticiperen!

6 september 2015 om 06:47

Normaal gesproken nu Blind het centraal zo goed doet bij United zou ik wanneer Willems weer fit is, Blind naast de Vrij zetten. Willems LB. Janmaat RB.

6 september 2015 om 09:40

Tete in de basis. het moet niet gekker worden. leuk dat hij voor de ervaring mee mag. bij enige tegenstand valt hij Door de mand. heb je hem gezien tegen rapid wien. Dramatisch.

Op basis van 1 fout een apeler beordelen kan echt niet.ik zeg geef van der wiel nog een kans.

5 september 2015 om 21:30

1 fout? Of 1 slechte wedstrijd, en totaal geen ritme

5 september 2015 om 21:37

Dit is echt waan van de dag. Van der wiel heeft veel
En veel Meer ervaring dan de rest van zijn concurrenten.

5 september 2015 om 22:17

Ervaring zegt niks als je elke week op de bank zit wedstrijdritme dat is belangrijk en dat heeft die totaal niet.
Gewoon Tete opstellen dus.

5 september 2015 om 22:25

Ervaring een zwaar overschat iets..waar was de ervaring tegen Ijsland? Hij is gewoon een jongen die met veel dingen bezig is buiten het voetbal (zijn goed recht!) Maar hij mist hardheid scherpte voor de echte top. Bij Psg heb je minder weerstand en voetbal je veel aanvallend ik vind Tête wel een gokje waard veel belovend en veel harder en feller.

6 september 2015 om 00:37

Afellay heeft veel meer ervaring dan Depay. Die ook maar doen dan?

Nee, want je moet spelers hebben die een goede pot kunnen spelen. En VdWiel kan dat nu niet.

5 september 2015 om 21:31

Het is niet alleen deze fout. Hij speelt niet meer bij psg en het is nooit een echte verdediger geweest

5 september 2015 om 22:00

Dit heeft toch niets met deze pingel te maken. Vd Wiel is een back die aanvallend beter is dan verdedigend. Dat was bij ajax al zo. Is niks mis mee, maar in deze wedstrij misschien voor iets anders kiezen.

5 september 2015 om 23:45

Het ging echt niet om één fout. Heb je hem de rest van de wedstrijd ook gezien, supermatig! Deed pijn aan de ogen man.

Tja maar mij lijkt verhaegh toch een wat zekerdere optie. Dienheeft al zijn beginnersfouten al gemaakt die tete nog gaat maken..

Sjaak Swart heeft wel gelijk met Klaassen: die voelde zich duidelijk niet thuis op 6. Maarja Sneijder is uiteraard beter op 10 dus Klaassen op de bank. Ik zou gewoon een speler selecteren en opstellen die altijd op die plek speelt als controlerende opbouwende middenvelder.. Bijv vejinovic, helaas is clasie geblesseerd, of desnoods blind daar neerzetten. Velen zullen lachen om de optie vejinovic maar hij heeft bij vitesse wel samen met propper op het middenveld voor super strak gedurfd combinatie voetbal gezorgd! Ook tegen Ajax fey psv speelde vejinovic altijd goed. Goed verbindingspunt die durft in te spelen! Kom je tenminste aan voetballen toe...

5 september 2015 om 21:33

Opstelling: krul(!), verheagh, de vrij, van dijk, blind. Vejinovic, Sneijder, propper(!). Depay, Huntelaar, narsingh.

Propper speelt bij psv super op t moment, narsingh idem, vejinovic geeft voetbal!

5 september 2015 om 21:39

Cillesen - anita, blind, de vrij, tete - wijnaldum, klaassen, sneijder - depay, KJH, RVP

Zo zou ik erin gaan..

5 september 2015 om 21:43

Pff Krul, Propper en Vejinovic..... Juist.

Schakel je geel-zwarte voorkeur eens vijf minuutjes uit en lees je opstelling dan nog eens? Kom op man, Propper en Vejinovic hebben totaal niets bij Oranje te zoeken. En Cillessen is vele malen beter dan Krul, ondanks dat hij van jullie aartsrivaal komt.

5 september 2015 om 21:44

Krul wel idd maar volgende keer een andere keeper selecteren want Cillessen moppert alleen maar. Verhaegh lijkt me geen goed idee, want de rechtsbuiten, wat mij betreft Narsingh, kan het niet alleen aan de rechterkant. Tete lijkt me een goed idee want hij kan verdedigen maar hij is een aanvallend ingestelde rechtsback die dus kan verdedigen ( vooral zijn slidings zijn goed ). Robben dus voor de zoveelste keer geblesseerd en dus gedwongen Narsingh in de basis en in de spits Huntelaar. Een echte jager. Verder linksbuiten Depay. Op het middenveld wel Veijnovic maar geen Propper. Wijnaldum centraal want daar kan hij naast de nummer 10 positie ook uit de voeten. Op de 10 positie moet Sneijder en als je centraal in de verdediging De Vrij en Van Dijk zet. Nooit meer BMI in de basis alsjeblieft.

5 september 2015 om 21:52

Nee dit is gewoon mijn mening. Respecteer die anders gewoon door jouw mening te onderbouwen en te zeggen waarom je het niet met mij eens bent.
Want alleen op deze manier reageren over geelzwart is een beetje kinderachtig denk je ook niet? Als je je stukje nog een keer leest...

5 september 2015 om 21:52

Als re op oxxis

5 september 2015 om 22:26

Jep, ik dacht al.

5 september 2015 om 22:36

Nee, dat is het niet. Verhaegh viel tegen in Brazilie, Krul kan ik niet over oordelen, van Dijk is niet goed genoeg, maar dat weten veel mensen nog niet. Blind is zonde als linksback, maar beter op het middenveld, Vejinovic is niet goed genoeg hebben we vorige week gezien, Propper kan niet verdedigen, net als Sneijder, maar Sneijder is beter, dus zal die spelen. Ik hoop dat we snel afscheid gaan nemen van Narsingh bij Oranje. Depay en Huntelaar zijn onomstreden.

5 september 2015 om 23:58

Theo, heb je weer teveel bier gezopen en/of teveel XTC geslikt ?!?

Pröpper, Verhaegh en Vejinovic in de basis ... hoe bestaat het !
Die vogel van jullie zou spontaan neerstorten van het lachen ...

6 september 2015 om 01:40

theojanssen,

daar is helemaal niets kinderachtigs aan, of wil je nou werkelijk beweren dat het puur toeval is dat je precies twee ex-Vitessenaren opnoemt? Dat je een zwak voor die spelers hebt is natuurlijk geen probleem, maar wees gewoon realistisch. Vejinovic blinkt bij lange na niet uit bij Feyenoord momenteel en Propper is absoluut geen constante factor bij Psv. Sneijder, Klaassen, Wijnaldum, Nigel de Jong en zelfs Anita presteren vele malen beter dan de jongens die jij noemt.

5 september 2015 om 22:35

Wel eens vaker wat van Ronald de boer gelezen?
Die heeft echt een eigen mening.

Jan maat natuurlijk. Dat die er uberhaupt (alsnog) niet bij zit. Je gaat zo'n ventje toch niet opstellen in zo'n belangrijke wedstrijd. Onbegrijpelijk

Ik snap niet dat Wijnaldum speelt, heeft nooit goed gespeeld in oranje en was donderdag weer dramatisch!!!!!

Ik begrijp 't gewoon niet, wie zegt dat Tete het wel goed gaat doen? De mentaliteit van de Boer is ook niet bepaald goed: 'een gelijkspel is goed genoeg.''
Kom op man, gewoon voor de winst gaan als Nederland zijnde zodat je meer zekerheid hebt voor de derde plek. In zo'n belangrijke wedstrijd zou ik Tete niet voor de leeuwen gooien, omdat als hij iets fouts doet iedereen moord en brand schreeuwt en dat kun je zo'n jongen bij zijn debuut niet aandoen. Ga gewoon voor een ervaren rechtsback die degelijk kan verdedigen zoals Verhaegh. Maar ja, omdat Blind de bondscoach is verwacht ik wel Tete op rechtsback. Hopelijk kan Nederland de volle 3 punten meenemen naar huis morgen!

Ze moeten Van der Wiel niet ineens afschrijven omdat ie een fout maakt. Als we elke speler die een fout maakt afschrijven dan blijft er niemand over om op te stellen. Als iedereen fit zou zijn dan is dit toch mijn favoriete opstelling voor Oranje:

Krul
Van der Wiel
Van Dijk
Blind
Willems
N. De Jong
Wijnaldum
Robben
Sneijder
Depay
Van Persie
5 september 2015 om 21:58

Van der wiel maak constant fouten of ben je dat drama dat het ek2012 heet vergeten. Dit was ook nog eens de eerste pot van van der wiel in 100 dagen. Die man kan absoluut niet verdedigen

6 september 2015 om 01:06

Op het Ek van 2012.was het hele team slecht inclusief trainer. De slechtste was toch echt heitinga.

6 september 2015 om 01:01

Prima opstelling, al zou ik Van Dijk omruilen voor De Vrij.

Ik zou Janmaat opstellen als ik blind was, maar die heeft ie natuurlijk niet opgenomen in zijn selectie.

5 september 2015 om 22:30

Wat origineel om fouten van ruim een jaar geleden te herhalen. Sindsdien heeft die wel een heel jaar in de basis in de PL gespeeld. Hij speelt daar goed en veel en heeft inmiddels dus de ervaring tegen een Hazard/sanchez.

Lijkt me beter dan een back die al 3 maanden niet speelt (vd wiel) of iemand die nog geen 10 wedstrijden op het hoogste (nederlandse) niveau heeft gespeeld.

Dan heb je als laatste optie nog Verhaegh, maar dat is een heel ander type. Gewoon verdedigend goed en verder de bal inleveren. Ook prima, maar andere tactiek.

Lol eigenlijk is iedereen helemaal niks he? Van der Wiel viel me ook vies tegen hoor. Vorig seizoen toen hij ipv Janmaat weer werd opgesteld vond ik het weer een verademing. Lol en al die gasten hier die om Verhaegh lopen te brullen. Die ziet echt niemand spelen volgens mij.

Met de huidige selectie zou ik Tete opstellen. Ik weet eigenlijk wel zeker dat iedereen blij zal zijn met Tete en dat we op een gegeven moment gaan hopen dat ie fit blijft.

Wie er naast de Vrij gaat spelen dat vind ik allemaal een beetje wazig allemaal. Het zal Bruma wel worden maar dan hoop ik wel dat deze keer Blind als verdedigende middenvelder wordt opgesteld en dat er naast Sneijder een keuze wordt gemaakt tussen Afellay, Wijnaldum en Klaassen.

Ik zou daarnaast met een 442 systeem gaan spelen want Promes, Lens en Narsingh zijn matige vleugelspelers. We hebben met Huntelaar, van Persie, Depay en (mits fit) Robben 4 goede aanvallers waarvan er dan wel maar 2 opgesteld kunnen worden.

Cillissen
Tete
de Vrij
van Dijk
Ried/Kong
Blind
Wijnaldum
Sneijder
Klaassen
Hunt/Pers
Depay
5 september 2015 om 22:31

Promes vind ik niet matig hoor. Die doet het echt uitstekend in Rusland en is na Robben en Depay de beste die we hebben denk ik.

5 september 2015 om 23:30

Ik vind ze eigenlijk allemaal matig als vleugelspeler. Ook Depay en Robben. Het zijn goede spitsen maar puur als buitenspelers die erlangs gaan, de achterlijn halen en een voorzet geven zijn ze niet goed. Met 442 hebben we in 88 en 98 ook goede resultaten neergezet. Het is niet zo defensief als 433 en ook niet te aanvallend zoals een 433 als je de spelers er niet voor hebt.

6 september 2015 om 00:05

Er komen wel weer goede vleugelspelers aan achter Robben en Depay hoor. Probleem is inderdaad dat de meeste flankspelers tegenwoordig naar binnen trekken i.p.v. een voorzet geven (dit is tegenwoordig meer een taak van de backs) en daardoor komen spitsen op een eiland te staan. Denk maar aan Huntelaar en Van Persie, ze krijgen vaak veel (en deels onterechte) kritiek.

El Ghazi, Boëtius, Narsingh (heeft toch een goede voorzet en snelheid) en wellicht Kishna en Bergwijn (in de toekomst) hebben de potentie om frequent in Oranje te kunnen spelen. Vooral van El Ghazi verwacht ik veel. Kan schieten, koppen, is snel, is fysiek sterk en heeft al veel assists op zijn naam staan.

Ik snap niet waarom iedereen zegt dat een gelijkspel voldoende is, Nederland moet toch verd*mme kunnen winnen van landen als Ijsland en Turkije!

5 september 2015 om 22:23

Daar heb je helemaal gelijk in, maar de reden dat dit wordt geroepen is dat de 3e plaats in de poule voldoende is voor het bereiken van de play-offs. En als Oranje het dán NOG niet haalt ... Tsja, dan verdienen ze het ook niet om naar het EK te gaan. Ik vrees zelfs voor een kleine nederlaag in Turkije, dus laten we er 100 % voor gaan. De wedstrijden worden niet op papier gespeeld, maar op gras.

Persoonlijk had ik El Ghazi bij de selectie gehaald i.p.v. Robben. Hij is in vorm, is fysiek sterk, kan een voorzet geven (had vorig seizoen ongelooflijk veel assists op zijn naam staan) en scoren.
Jammer dat hij er (nog) niet bijzit. Nu zou ik gaan voor déze opstelling :

(eventueel Van der Wiel i.p.v. Tete, hij kan nooit zo slecht spelen als donderdag én hij heeft aanvallend meer in te brengen dan Tete, denk aan voorzetten voor Huntelaar)

5 september 2015 om 22:24

Nu mét opstelling ... ;-)

Cillessen
Tete
De Vrij
Riedewald
Blind
Klaassen
Anita
Sneijder
Narsingh
Huntelaar
Depay
5 september 2015 om 22:38

Kan Narsingh niet gewisseld worden?
Die jongen kan echt niemand uitspelen.
Goede voorzet en snelheid heeft hij.
Neem een el ghazi die kan nog iemand uitspelen en kan creëeren.
Dat kan Narsingh niet.

6 september 2015 om 00:45

Waneer heb jij El Ghazi, iemand zien uitspelen?

6 september 2015 om 01:35

Vaak genoeg jij niet?

Dit is de beste opstelling die Nederland heeft
voor morgen:
Cillesen/ Tete - de Vrij - Blind - Kongolo/ Wijnaldum - Anita - Sneijder/ Lens - van Persie - Memphis

Cillesen
Janmaat
de Vrij
Blind
Pieters
Wijnaldum
de Jong
Sneijder
Robben
RvP
Memphis
5 september 2015 om 22:52

Als op dit moment iedereen fit en beschikbaar zou zijn, dan zou de selectie er zo uitzien wat mij betreft (ook met oog op het EK 2016) :

Doel : Cillessen, Krul, Vermeer
Verdediging : Van der Wiel, Tete, De Vrij, Vlaar, Blind, Riedewald, Willems, Kongolo
Middenveld : Klaassen, Wijnaldum, De Jong, Clasie, Sneijder, Afellay
Aanval : Robben, El Ghazi, Huntelaar, Van Persie, Depay, Promes

Reserve : Zoet, Veltman, Anita, Lens

6 september 2015 om 00:30

Net als de opstellingen die ik eerder van je tegen ben gekomen zou ik dit toch behoorlijk anders doen. Zoet voor Vermeer, Janmaat voor van der Wiel, van Dijk voor Riedewald, Pieters voor Kongolo, Strootman voor Afellay en Dost voor El Ghazi of Promes.

Je derde keeper moet een degelijke keeper zijn, een zekerheidje. Als Cillessen en Krul om wat voor reden dan ook niet kunnen spelen zie ik liever Zoet dan Vermeer, die toch vaker een onzekere indruk maakt of een bal los laat. Van der Wiel ga ik niet eens op in, speelt al maandenlang niet. Riedewald mag eerst eens een heel seizoen laten zien wat ie kan voordat ie de voorkeur krijgt boven van Dijk die al een aantal jaar laat zien goed genoeg te zijn. Pieters kies ik boven Kongolo omdat het een echte back is en geen opzij geschoven centrumverdediger. Strootman boven Afellay behoeft denk ik geen uitleg. Dost zie ik er graag bij als breekijzer, een type wat niet in de selectie zit verder. Aangezien je met Robben, El Ghazi en Promes 3 spelers voor de rechterkant hebt en Robben onomstreden is, blijft de keuze tussen die twee.

6 september 2015 om 00:46

Wat heeft Affelay bewezen om in de basis te staan?

6 september 2015 om 01:09

Zoet voor Vermeer zou inderdaad kunnen als je kiest voor degelijkheid. Vermeer heeft af en toe nog dat ene foutje dat fataal kan zijn. Aan de andere kant is Vermeer in voetballend opzicht beter en ook zijn reflexen zijn beter dan die van Zoet.

Van der Wiel vind ik beter dan Janmaat, ondanks het feit dat hij momenteel geen basisspeler is bij Paris SG. Is in aanvallend én verdedigend opzicht beter en speelt op een hoger niveau. Janmaat is eveneens zwaar uit vorm, hoewel hij vorig seizoen vrij aardig heeft gespeeld bij Newcastle United. Het is ook niet voor niets dat Van der Wiel nu de voorkeur krijgt boven Janmaat.

Van Dijk speelt pas sinds dit seizoen in Engeland. Het niveau in Schotland is niet van dien aard dat je kunt stellen dat hij al jarenlang heeft laten zien goed genoeg te zijn voor Oranje. Riedewald is een talent dat zowel in fysiek opzicht als qua voetballend vermogen (technisch) het niveau van Oranje aankan. Hoewel relatief onervaren geef ik hem toch de voorkeur boven Van Dijk.

Pieters is ironisch genoeg ook een opzij geschoven centrale verdediger, net als Kongolo. Het niveau ontloopt elkaar niet zo gek veel, al denk ik dat Kongolo by far meer potentie heeft dan Pieters. Je zou kunnen zeggen dat Pieters ervaring heeft in de PL, maar Stoke City is -met alle respect- natuurlijk geen topclub. Gezien het feit dat de speelstijlen van Feyenoord en Oranje meer op elkaar lijken dan Stoke City en Oranje, geef ik Kongolo de voorkeur.

Strootman was ik inderdaad vergeten, maar ik vrees dat hij niet meer op niveau terugkeert na zijn zware knieblessures. Indien hij fit is, is hij wat mij betreft onomstreden, al zijn Strootman en Afellay natuurlijk onvergelijkbare spelers. Strootman zie ik als defensieve middenvlelder of box-to-box speler, terwijl Afellay een aanvallende middenvelder is.

Dost zou een extra toevoeging kunnen zijn. In zijn plaats zou je dan een verdediger kunnen laten afvallen.

Promes kan ook op de linkerflank spelen, net als El Ghazi en Robben trouwens. Ik zie in El Ghazi meer dan in Promes, maar ieder zijn mening.

Cilessen, tete, de vrij, blind, kongolo, wijnaldum, sneijder, depay, promes, huntelaar en van persie in een 4-4-2. En goed aanvallend spelen.

5 september 2015 om 22:58

Als Nederland in een 4-4-2 formatie zou gaan spelen, zouden Huntelaar en Van Persie prima samen kunnen spelen. Probleem blijft dan : Hoe creëer je een middenveld dat in balans is ?!?

Ik denk dat het op déze manier wel zou kunnen ! (zie opstelling)

De backs knijpen naar binnen, Blind schuift in (versterkt het middenveld), Klaassen speelt controlerend en Sneijder speelt achter de spitsen. Blind kan eventueel ook naar links verhuizen (zelfs op het middenveld !) en Riedewald kan dan centraal achterin debuteren.

Cillessen
Tete
De Vrij
Blind
Kongolo
Wijnaldum
Klaassen
Sneijder
Depay
Huntelaar
v. Persie

Tete heeft toch wel laten zien dat hij al lange tijd op hoog niveau mee kan. Natuurlijk kun je niet meer om deze rasverdediger heen. Wordt het niet tijd voor een wat meer objectief selectie beleid? Ik snap best dat je met Blind een bepaalde filosofie binnenhaalt, alleen is deze filosofie al jaren achterhaald en heeft volgens mij al jaren geen succes meer opgeleverd. En dan toch maar volhouden dat dit Oranje het zou moeten kunnen klaren met hoofdzakelijk eredivisie spelers (lees Ajax spelers).
Wees blij wanneer we een keer een EK overslaan. Dit geeft misschien weer wat meer kansen voor spelers die in andere competities op een aanzienlijk hoger niveau meedoen.

5 september 2015 om 23:09

Wees blij wanneer we een keer een EK overslaan ?!? ... Ben je niet lekker ? Nederland hoort er gewoon bij te zijn, zeker nu het EK zodanig is uitgebreid (24 landen i.p.v. 16) dat het vrijwel onmogelijk is om je Niet te plaatsen, al doet Oranje het nu zo slecht dat dit ze nog bijna lukt ook !

Tete is inderdaad jong en onervaren, maar verdedigend wel sterker dan Janmaat en Van der Wiel. Bovendien is hij -als een van de weinigen- in vorm. Geen gekke keuze dus van Blind. En met de filosofie van Blind is weinig mis, je kunt iemand daarnaast niet op basis van 1 wedstrijd beoordelen. En het moment waarop hij is aangesteld als hoofdverantwoordelijke, is ook niet ideaal. Daarnaast kende hij een ongelukkig debuut, want wat doe je bij zóveel tegenslag ?

Robben geblesseerd, Martins Indi met een domme (en m.i. overigens veel te zwaar bestrafte) actie en rood en Van der Wiel die 90 minuten met zijn hoofd waarschijnlijk bij zijn 674e tattoo zat en niet bij de wedstrijd ...

Tegen Turkije minimaal 1 punt halen (en hopelijk 3) moet toch mogelijk zijn. Oranje is altijd erg afhankelijk geweest van individuele acties van Robben en Sneijder de laatste jaren, nu moeten we juist als team gaan spelen en Huntelaar en/of Van Persie in stelling brengen.

Cillessen
Tete
De Vrij
Riedewald
Blind
Klaassen
Anita
Sneijder
Narsingh
Huntelaar
Depay

Tete nu wel. Een gelijkspel is voldoende dus het gebrek aan aanvallende kwaliteiten is geen nadeel en verdedigend is Tete gewoon heel sterk. Ook een echt verdedigende middenvelder. De Jong is helaas niet geselecteerd, dus blijft Anita over. Blind is links achterin nodig. Kongolo te zwak, Willems geblesseerd en Pieters niet gekgenoeg niet gesekecteerd. Maar ik vrees dat Blind weer met een andere voor mij onduidelijke visie inclusief wissels komt.

Klaassen zou ik niet opstellen! Een saaie, kleurloze voetballer. Bracht niks tegen IJsland en heeft mij, en dat zeg ik als Ajaxfan, nooit kunnen bekoren! Snap ook niet dat hij in de basis stond afgelopen donderdag.

5 september 2015 om 23:15

Klaassen stond niet op zijn favoriete positie. Hij werd opgesteld als controlerende middenvelder i.p.v. (rechter) aanvallende middenvelder. Hoewel hij hier in principe ook prima uit de voeten zou moeten kunnen, was zijn spel inderdaad enigszins teleurstellend. Maar dat gold voor vrijwel alle spelers die donderdag op het veld stonden !!!

Klaassen is een slimme speler. Tactisch goed, met veel loopvermogen en een neusje voor de goal. Daarnaast beschikt hij over een sterke pass.

Je moet Klaassen niet vergelijken met spelers als Van der Vaart en/of Sneijder. Het is geen creatieve speler, maar een slimme loper met scorend vermogen. Een middenveld dat bestaat uit een controlerende middenvelder (in de huidige selectie zou dit bijv. Anita of Blind kunnen zijn), Klaassen en een aanvallende middenvelder (waarschijnlijk Sneijder) is complementair en dus ideaal in mijn ogen. Als Huntelaar in de spits staat, dan graag kiezen voor spelers met een goede voorzet (bijvoorbeeld Narsingh en toch ook Van der Wiel i.p.v. Tete) ...

5 september 2015 om 23:35

Zou toch echt voor Blind als VM gaan in een 442 opstelling. Afellay op rechts, Depay op links en Sneijder op 10. Hunter en RVP in spits. Afellay beschikt over ervaring en is een creatieve en snelle speler met een goede voorzet. En als het systeem naar 433 moet, kan Depay rondom Hunter en RVP heen zwerven. Zeker weten dat de Turken dan gek worden! Dan kunnen Afellay en Sneijder op het middenveld met Blind als de punt naar achteren. Achterin moeten Kongolo en Tete op back, in vorm bij hun club op die plekken. LCV is om het even, Van Dijk, Riedewald en anders Bruma.

6 september 2015 om 00:10

Zoiets dus ?!? Ziet er inderdaad niet gek uit en je kunt variëren met de veldbezetting. Persoonlijk vraag ik me af of Afellay al klaar is voor wedstrijden op topniveau. Vond het altijd een goede speler, maar blessures gooiden roet in het eten. Bij Barcelona kwam hij niet aan de bak (geen schande natuurlijk) en verder is hij ook nergens echt geslaagd, behalve bij Psv.

Cillessen
Tete
De Vrij
v, Dijk
Kongolo
Afellay
Sneijder
Blind
Depay
Huntelaar
v. Persie

Wat nou Tete.. Van Dijk komt toch echt eerst

5 september 2015 om 23:16

Ja, want Van Dijk en Tete spelen ook echt op dezelfde positie ...

5 september 2015 om 23:45

Ik zie van Dijk al langs de zijlijn opstomen whaha. Mannetje voorbij en de bal voorhengsten.

6 september 2015 om 00:15

Op zijn Engels, hahaha. En dan Bas Dost in de spits en Lex Immers op ''10''.
Schotland 2.0 ... Halen we Kuijt ook meteen weer bij Oranje en alle spelers die wel beschikken over technische bagage selecteren we gewoon niet meer !

6 september 2015 om 03:32

Je kunt hier wel heel lollig over doen. maar met deze zogenaamde technische bagage heb je tot nu toe helemaal niets bereikt. ik snap best dat jij het liefst 11 spelers van een bepaalde club op zou stellen, maar laten we wel realistisch blijven. Deze jongens halen amper het niveau Rapid Wien. Lex Immers gaat mij ook iets te ver, maar Bas Dost speelt toch op een behoorlijk niveau en heeft nu al meer laten zien dan het merendeel wat nu in de basis staat. Hahaha

6 september 2015 om 12:16

Tsja ... er is inderdaad vrij weinig bereikt tot nu toe, daar moet ik je helaas gelijk in geven. 11 spelers ''van een bepaalde club'' vind ik dan weer een onzinnige opmerking die vaker te pas en te onpas wordt geroepen door bepaalde mensen hier. Volgens mij spelen De Vrij, Kongolo, Wijnaldum, Anita, Sneijder, Huntelaar en Depay niet bij Ajax ... (want daar doel je op)

Van Dijk als rechtsback is ook lachwekkend en zodra Immers wordt opgeroepen voor Oranje kun je vaststellen dat Blind een herseninfarct heeft gehad. Dost is m.i. (nog) niet goed genoeg voor een basisplaats in Oranje en Kuijt was ooit een nuttige speler, maar nooit een lust voor het oog. Op dit moment ontbreekt het wel aan spelers die zo'n mentaliteit hebben. Alleen bij Huntelaar, Sneijder en Cillessen zie ik dezelfde winnaarsmentaliteit als bij Kuijt, Davids en de gebroeders De Boer vroeger. De rest gelooft het wel.

Ondanks dat ik het niet terecht vind dat hij opgeroepen is, moet hij wat mij betreft spelen morgen. Puur en alleen vanwege het feit dat Van der Wiel dan wordt geslachtofferd. Mijn opstelling is als volgt: Cillessen; Tete, De Vrij, Bruma, Blind; Wijnaldum, Anita, Sneijder; Promes, Huntelaar, Depay. Keuze tussen Wijnaldum en Klaassen is een moeilijke.

5 september 2015 om 23:39

Ja, kiezen tussen Klaassen en Wijnaldum blijft inderdaad moeilijk. Persoonlijk zie ik ze het liefst allebei, maar in een 4-3-3 opstelling spelen is dat een beetje teveel van hetzelfde. In een 4-4-2 opstelling zou Wijnaldum kunnen verhuizen naar de rechterflank, al heeft dat niet zijn voorkeur.

Cillessen
Tete
De Vrij
Blind
Kongolo
Wijnaldum
Klaassen
Sneijder
Depay
Huntelaar
v. Persie
6 september 2015 om 00:17

Anita met daarvoor Klaassen en Sneijder. Wijnaldum kun je altijd nog brengen voor Klaassen. Vind Klaassen net wat completer eigenlijk, wel lekker in zo'n uitpot. Wijnaldum vond ik ook totaal onzichtbaar de laatste pot waar ik Klaassen een van de redelijken vond.

Op rechts Tete erbij, centraal Bruma ipv Indi, Blind naar links. Achterin vind ik het niet zo lastig eigenlijk. Meer op het middenveld en voorin. Middenveld moet wel een soort van slot op de deur komen, hebben we die uberhaupt mee of hebben we alleen kleine Vurnon? Klaassen en Sneijder daar dan voor. Promes of Lens van rechts, RVP spits en van links Depay.
Mijn elf. En die elf gaan niet verliezen. Heb je met Wijnaldum en Huntelaar en eventueel een Lens nog troeven die vanaf de bank wat kunnen forceren.

6 september 2015 om 00:19

De enige defensieve middenvelder in de selectie is Anita. Blind, Klaassen en Riedewald kunnen ook op deze positie uit de voeten (als controlerende middenvelder), maar die vind ik persoonlijk toch minder geschikt voor die rol. Klaassen en Sneijder lijken mij zekerheidjes, al zijn Wijnaldum en Klaassen vergelijkbare spelers. Klaassen is denk ik iets slimmer en beter in de passing. Hij heeft mijn persoonlijke voorkeur.

6 september 2015 om 00:20

Dan zijn wij het in ieder geval eens wat dit betreft. Nu Blind nog overtuigen ;-)

Deze opstelling zou voor morgen mijn voorkeur hebben. Mandekkers in het centrum, een extra speler in de as, snelle backs en elke bal inleveren bij de voorste vier. Die vier mogen doen en laten wat ze willen en hebben een compleet vrije rol. Vanuit deze opstelling is er ook makkelijk een aanpassing te maken in de veldbezetting mocht dat nodig zijn. Heb je consequent een verdediger over dan kan er een verdediger af, Blind een linie naar achteren en een aanvallende speler erbij.

Cillessen
Tete
de Vrij
van Dijk
Kongolo
Anita
Blind
Wijnaldum
Sneijder
Depay
van Persie
6 september 2015 om 01:17

Op zich is met je opstelling niets mis, alle spelers staan op de juiste positie(s), maar ik denk dat er te weinig voetbal in zit. Zeker tegen Turkije zou ik minder defensieve zekerheid inbouwen.
Met Anita en Blind voor de verdediging belemmer je De Vrij in de opbouw, terwijl dat juist zijn kracht is. De keuze voor de backs ben ik het mee eens ; Tete en Kongolo kunnen het centrum in defensief opzicht ontlasten. Ik zou Blind een linie naar achteren halen en i.p.v. Van Dijk een extra middenvelder of aanvaller opstellen.

Als dit toch allemaal fit is heb je toch aardig wat kwaliteit in huis zou je denken op een EK dat we uiteraard wel gaan halen. Kun je mee voor de dag komen.

Maar is de 'generatie Sneijder' nog wel echt zo goed?
Ik mis in deze 'generatie Sneijder' een echte leider zoals Gio en v Bommel.
Spelers die de kar trekken, ook voetballend, maar dan dus niet op de manier waarop Robben dat probeerde.

ON: tegen Turkije zou het met het huidige zelfvertrouwen wel eens heel lastig kunnen worden. Ik denk ook niet dat van der Wiel nu slachtofferen verstandig is. Dat had gemoeten direct nadat Indi van het veld werd gestuurd. Een wissel Bruma-> van der Wiel was zoveel logischer geweest..
Nu kun je aan een hopelijk getergde van der Wiel tegen Turkije nog wel wat hebben. Ik verwacht trouwens nu erg veel van Depay!

Krul
de Vrij
van Dijk
Blind
N. de Jong
Strootman
Robben
Sneijder
Depay
vPersie
Huntelaar
6 september 2015 om 01:57

Wat Van der Wiel betreft kun je best wel eens gelijk hebben. Hij zal nu getergd en extra gemotiveerd zijn (als het goed is) en daarnaast heeft hij in aanvallend opzicht meer in huis dan Tete. Ook zijn voorzet is beter. De meeste spelers ontlopen elkaar niet veel qua niveau. Alleen Robben (nu niet beschikbaar) en Sneijder steken er echt bovenuit normaal gesproken.

Blind heeft in op de backpositie vrij aardig gedaan op het WK. Belangrijk verschil is wel dat Oranje toen 5-3-2 speelde. In een 4-3-3 formatie zie ik Blind het liefst als vrije verdediger naast De Vrij. Als linksback mist hij snelheid, hoewel hij wel een sterke vroege voorzet heeft. Als middenvelder mist blind handelingssnelheid en ook duelkracht. Als LCV zie ik hem het liefst op dit moment.

Niet iedereen is fit helaas anders was een opstelling wel makkelijker geweest. maar als ik kijk naar de beschikbare spelers zou mijn opstelling de volgende zijn.

cillesen
Tete
van Dijk
De Vrij
De Guzman
Blind
Wijnaldum
Klaassen
Sneijder
v Persie
Depay

Op basis van de huidige selectie en beschikbare spelers zou dit ook nog een variant kunnen zijn.
Het voordeel hierbij is dat je zoveel mogelijk goede spelers opstelt. Of het werkt vraag ik me af ...

Cillessen
De Vrij
Blind
Kongolo
Wijnaldum
Klaassen
Anita
Depay
Sneijder
Huntelaar
v. Persie
6 september 2015 om 02:16

Of zo.
Lekker veel snelheid voorin, Blind Sr is er gek op!

Narsingh-----Depay----Promes

---------Lens--------

Ach ja zoveel varianten mogelijk. Ik ben benieuwd naar de Blinde variant morgen

als het aan mij ligt word dit de opstelling tegen Turkije..

Cillessen
Tete
Van Dijk
De Vrij
Blind
Wijnaldum
Klaassen
Affelay/Lens
Sneijder
Depay
van Persie

Waarom niet Bazoer en Luuk de jong basis dan?
Luuk de jong beter dan Hunterlaar!!
Bazoer is beste middenveld dan Sneijder vind ik.

Cillessen
Tete
De vrij
Reidewald
van Dijk
Narsingh/Pro
Wijnaldum
Bazoer
Depay
Klassen
Hun/L.deJong
6 september 2015 om 03:32

Sneijder is voor mij juist een zekerheidje net als Cilissen, de Vrij, Blind en Depay. Sneijder speelde juist goed tegen IJsland. Alleen wat ongelukkig met zijn schoten op doel. Maar dat waren er meer (Depay, Wijnaldum, Klaassen en Robben/Narsingh).

6 september 2015 om 12:25

Bazoer en El Ghazi zijn sowieso toe aan een uitnodiging voor Oranje in mijn optiek. Spelen al ruim een jaar erg goed bij Ajax en hun concurrenten zijn geblesseerd of aan vervanging toe.

Nu Robben geblesseerd is, had ik zeker El Ghazi bij de selectie gehaald. Bazoer kan, hoewel hij nog erg jong is, de balans op het middenveld terugbrengen. (bijv. Klaassen - Bazoer - Sneijder)

Luuk de Jong beter dan Huntelaar ?!? Is de Fernandes naar je hoofd gestegen ?

Alsjeblieft niet die bruma in het hart van de verdediging... als dat zo is, dan kunnen we nu de hoop alweer opgeven.

Ik zou idd ook tete erin zetten, want vd wiel bakt er helemaal niks van.

Dit zijn volgens mij de mannen die het moesten gaan doen als ze allemaal in de selectie zaten.

Krul
Verhaegh - de vrij -van dijk- willems
Klaassen - N. De jong - sneijder
Robben - Huntelaar - Depay

6 september 2015 om 12:28

Als ... Verhaegh, Willems, De Jong en Robben zijn sowieso niet beschikbaar tegen Turkije.

Ik denk dat -op basis van de huidige spelersgroep- dít een logische opstelling zou zijn :

Cillessen
Tete
De Vrij
Blind
Kongolo
Wijnaldum
Klaassen
Sneijder
Depay
Huntelaar
v. Persie

Mark my words... sneijder durft niet cruciaal te zijn tegen de turken in turkije.. yolanthe heeft notabene net turks geleerd .. er staat teveel druk op .. hoop het niet.. maar denk het wel

Ik vind het best lastig om nu een opstelling te maken voor Oranje. In mijn ogen is de selectie niet echt in balans en vooral héél gebrekkig qua verdedigende middenvelders en linksachters.

Daarbij zou het misschien verstandig zijn om weer 5-3-2 te gaan spelen! Omdat het totaal niet loopt momenteel lijkt mij dat geen verkeerde optie. Alleen zit je dan wederom met een probleem: er zit geen rechtsachter in de selectie die aanvallend iets kan brengen. En dat heb je toch nodig als je met vijf verdedigers speelt. Daarom zou ik gewoon 4-3-3 spelen maar het middenveld moet echt een stuk sterker én minder aanvallend.

Mijn basis voor vanavond:

Cillessen
Tete
De Vrij
Van Dijk
Riedewald
Anita
Blind
Promes
Sneijder
Memphis
Huntelaar

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren