Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Riedewald wacht rustig af: ‘Bruma heeft het uitstekend ingevuld’

Laatste update:
/

Bruno Martins Indi kreeg in de wedstrijd tegen IJsland rood en ter vervanging stuurde Danny Blind vervolgens Jeffrey Bruma binnen de lijnen. De kans bestaat dat de bondscoach ook een beroep doet op Bruma in de wedstrijd van zondag tegen Turkije. Jairo Riedewald wacht geduldig af wat de trainer besluit te doen.

Riedewald werd voor het eerst bij de voorselectie en later ook bij de definitieve selectie van Oranje gehaald door Blind. De afwezigheid van Martins Indi biedt hem kansen, maar zekerheid heeft hij niet. “Ik zie het wel, reken me in elk geval nog niet rijk”, zegt de Ajax-verdediger voorzichtig in De Telegraaf.

“Tegen IJsland koos de trainer voor Jeffrey Bruma en die heeft het uitstekend ingevuld, denk ik”, geeft Riedewald aan. Bij zijn club heeft hij dit seizoen een basisplaats verworven en kan hij rekenen op het volste vertrouwen van Frank de Boer. Gezien zijn leeftijd zou hij eerder in aanmerking komen voor Oranje Onder-19 of Jong Oranje, maar Blind selecteerde hem toch al.

Zou jij Jairo Riedewald opstellen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind dat Bruma een prima pot heeft gespeeld, Riedewald is te jong naar mijn idee.

5 september 2015 om 08:24

Te jong kun je niet zijn. Je bent goed genoeg of niet.

5 september 2015 om 08:32

Dan vind ik Riedewald niet goed genoeg, je kan een speler van dat niveau niet hier voor de leeuwen gooien. Bruma deed het heel aardig, geen reden hem niet op te stellen.

5 september 2015 om 08:38

Ik zou beginne met tete de vrij bruma en blind achtering, Anita claasen Sneijder op middenveld en depay Huntelaar en promes voorin

5 september 2015 om 09:35

We zullen het zien mij maakt het niet uit maar voordeel wel van riedewald is hij durft het middenveld in te lopen en heeft een goede passing. Alles is beter dan martins indi iig op dit moment. Dus van dijk, bruma of riedewald als de vrij maar fit is en blijft.

5 september 2015 om 10:01

Tja je moet het maar aan durven om Tete en Riedewald in zon heksenketel te laten spelen morgen. Ik zou met Riedewald nog ff afwachten, want je hebt nog een paar redelijk cv's en als ie 1 fout maakt wat heel beslissend blijkt te zijn krijgt ie heel Nederland over zich heen en dat gun ik zon 18-jarige jochie niet. Tete zou ik gewoon opstellen, want je hebt niks voor de rechtsback positie als Van der Wiel in vorm was had ie op de bank mogen zitten, maar nu moet hij wel basis staan.

5 september 2015 om 10:15

babymongo,

Met "te jong" zal Milan_psv wel bedoelen met te weinig ervaring.

5 september 2015 om 12:21

Het zal OF Tete, OF Riedewald worden in de defensie verwacht ik, allebei laten starten is gewoonweg te onervaren. Daarom gok ik op Tete, De Vrij, Bruma, Blind. Mochten we in de tweede helft op een comfortabele voorsprong staan, kan Riedewald altijd nog debuteren natuurlijk.

5 september 2015 om 16:03

Volgensmij kan het voor Tete of Riedewald alleen maar goed aflopen als ze debuteren. De "ervaren" vervangers(vd Wiel en Indi) maakten namelijk ook een zwakke indruk en grote fouten. Kwaliteit staat los van ervaring.

5 september 2015 om 20:20

@hootch30 dat zou kunnen, maar dat vind ik al net zo'n kul argument.

Ervaring is iets wat je helpt om beter te presteren.
Maar als je niet goed genoeg bent helpt die ervaring je niet.
Ben je heel goed...dan kun je het niveau ook al zonder ervaring aan.
Ik noem even 3 namen die op hun 17e op t hoogste niveau al een in pact hadden: pele, messi, ronaldo (brazilie).

Nou wil ik uiteraard niet zeggen dat riedewald dit heeft en dat riedewald moet spelen. Ik zeg alleen dat de argumenten te jong en te weinig ervaring nergens op slaan.
Te weinig ervaring zou alleen op kunnen gaan als je 11 jongens van 20 in het veld zet. Maar 1 of 2 jongens van 18 kunnen prima functioneren zonder ervaring.

5 september 2015 om 11:33

Klopt dat ie een prima pot speelde. Het is echter wachten tot ie volledig in de fout gaat.

5 september 2015 om 13:02

Dat Riedewald dit zegt over Bruma, siert hem en alleen al verdient op z'n minst een invalbeurt naar mijn mening. Ja hij is jong maar hij is nu al een stuk verstandiger dan Bruma ooit zal worden.

5 september 2015 om 16:29

Bruma prima pot gespeeld? Hij gaat twee keer onder de bal door. Eén keer komt er een doelpunt uit en de andere keer een schot op de paal. Nou prima hoor.

Ach als Blind gewoon ballen had zette hij ze allebei in de basis (Jairo en Tete). Het hele ervaring-argument is gewoon onzin. BMI kan over 10 jaar nog zo "ervaren" zijn. Zulke domme fouten in zijn spel zoals donderdag blijft hij toch altijd houden. En vd Wiel leeft alleen voor zijn tattoos en zijn kledinglijn ipv het voetbal. Dat hij liever op de bank zit ipv basis bij een mindere club zegt al genoeg over zijn mentaliteit. Die vind het allemaal wel best.

Men vergeet dat talenten iets extra's brengen. Namelijk gedrevenheid/trots. Met hun in de basis had Nederland echt niet verloren hoor, zij hadden namelijk niet die fouten gemaakt.

5 september 2015 om 08:51

Perfectie redenatie . Dus als je met elf debutanten speelt , brengen er 11 iets extra's en 11 gedrevenheid en trots. Dus als de Zwolle met 11 debutanten speelt tegen real Madrid Winnen ze ook

5 september 2015 om 08:55

Dat zeg ik toch niet of wel dan?

5 september 2015 om 12:22

Allebei laten spelen is gewoon een te groot risico. Dat gaat niet gebeuren. Tete basis, Riedewald erin in de tweede helft voor bruma.

5 september 2015 om 08:55

Het zal je maar gebeuren. Je geeft riedewald en tete een kans en beiden zouden fouten maken. Heel nl kregen ze dan over hen heen evenals wat BMI en Greg nu meemaken. Oranje was zo matig, we zouden alsnog niet hebben gewonnen met die 2 in de basis denk ik.

5 september 2015 om 09:12

Riedewald ipv BMI en het was gewoon 11 vs 11 gebleven. Tete schat ik qua intelligentie hoger in dan Wiel. Die had gewoon de bal over de achterlijn laten rollen en niet zo'n domme inschattingsfout gemaakt. Had Nederland toch 1 punt opgeleverd ipv niks. Soms moet je gewoon debutanten erin durven te zetten.

5 september 2015 om 09:54

Dat gaan ze ten eerste niet doen en ten tweede ajacieden weten met druk om te gaan.

5 september 2015 om 10:04

Heeft er niks mee te maken of je ajacied bent of niet. Volgens mij is vd Wiel ook een ajacied

Gewoon blind of riedewald in t centrum samen met de vrij. Iemand die kan en durft te voetballen. Dat eeuwige tikke breed steeds achterin moet eens afgelopen zijn.

5 september 2015 om 09:09

Je wilt geen tikkie breed, maar pleit voor Blind centraal. Blind is de definitie van tikkie breed.

5 september 2015 om 09:57

Onzin, goede inspeelpas. Denk dat die van Riedewald echter nog beter is. Ik zou met: Tete, de Vrij, Riedewald, Kongolo spelen en Klaassen, Blind, Sneijder op het middenveld Promes, Huntelaar en Depay voorin. Nieuw elan!

5 september 2015 om 10:40

Moet je hem nu eens bij Man Utd in het centrum zien. Weinig tikkies breed.

5 september 2015 om 10:41

Hahaha jij bent er weer zo een die maar gelooft wat vele zeggen. Je moet eens voor de grap live naar Manchester United kijken, dan piep je wel anders. Die man zoekt juist constant naar de pass naar voren.

5 september 2015 om 10:46

Dan kunnen we beter thuis blijven met deze opstelling!! Wat een drama verdediging!! Miss hier over een jaar of 5? Als ze volwassen profs zijn en wat gepresteerd hebben!

Ja vooral riedewald en tete opstellen.
Je weer wel, die twee die we Tegen rapid er 5 doorlieten ....
Ik zou het niet eens zo erg vinden. Worden ze compleet afgemaakt door te Turken , hoeven we deze twee de komende drie ook biet meer te zien en de discussie riedewald of bruma.

Toen Willems na een goed seizoen een ek mocht spelen en het ( als 18 jarige ) door velen Ajacieden neergesabeld werden vond iedereen het ook te vroeg . Nu spelen twee Ajacieden 2 goede wedstrijden en moeten ze in oranje.

Die 2 die kapot werd gespeeld door rapid wien , niveau 3 keer lager dam Turkije ...

Hup blind laat deze 2 debuteren . Oranje verliezen en dan hoeven we voorlopig 1) nooit meer Ajacieden horen waarom al die oranje onwaardige Ajacieden in oranje moeten spelen. El ghazi klaasen riedewals , riedewald .. Rot toch op man. Alleen gillessen boort erin. De rest mag niet eens banken
2) word jij ontslagen
3) zullen we nooit meer dit soort taferelen krijgen ( maduro, babel, en Nu tete en riedewald )

Wat denken sommige wel niet ? Oranje is geen Ajax speeltuin.

En het grappige is , deze jongens denken nog echt dat ze oranje aankunnen .

Dat is zoiets als zeggen dat naraing zegt dat hij klaar is om Robben op te volgen.

5 september 2015 om 09:00

Ik snap je sentimenten wel, je leest het bij meer mensen hier die zich opwinden over de selectie van tete en riedewald, samen met de keuze voor Blind blijft er weinig over van de trots op Oranje die we vorige zomer nog hadden. Maar die spelers kunnen er ook niets aan doen, die worden opgeroepen door een incapabele bondscoach en hebben zich maar te melden. Laten we hopen dat het geen tweede babel en Maduro worden, en dat Blind vanavond voor nog enige routine kiest. Twee van die jochies in een heksenketel, dat kan je ze niet aan doen. Wat als ze hopeloos falen? Dan heeft de prille carrière meteen een fikse optater gehad. Na uitschakeling tegen Rapid kan zoiets flink gaan doorwerken.

5 september 2015 om 09:03

Ja dat ze verloren van Rapid kun je ook echt alleen Riedewald en Tete aanrekenen. Het was namelijk 2 vs 11.
En de rest van de Nederlandse selectie is natuurlijk van hetzelfde niveau als Ajax...

5 september 2015 om 09:45

Dus vind je zelf ook dat het toen voor Willems te vroeg was. Want dat zeg je nu zelf. Denk eerder dat als Willems bij Ajax had gespeeld je hem nu ook afgebrand had. En ja ik vind dat je dat soort jongens er best aan kan laten ruiken ook toen en nu weer. Heeft niks met clubvoorkeur te maken bij mij en jou post wel. Fijne dag nog.

Cillessen op goal, Tete, de Vrij, van Dijk en Blind achterin. Anita, Sneijder en Klaassen op het middenveld en dan voorin gaan voor Depay, van Persie (the Hunter voor later), en Promes. Van Persie is wat creatiever. Huntelaar heeft niets aan een Depay die naar binnentrekt en Narsingh geeft soms voorzetten die richting Depay gaan aan de linkerkant. Daarom Promes. Wijnaldum speelde niet goed tegen Ijsland, Anita erin zodat Klaassen op 8 kan blijven.

Ik denk dat we eigenlijk
Tete,Riedewald-Veltman - Dijks
Bazoer , Klaassen sinkgraven
El ghazi, Huntelaar en sjonnie heitinga voor de ervaring

4 wedstrijden , nul tegen doelpunten heel veel voor .
Ja dit elftal tikt Duitsland van de mat. Ze wonnen ook van de alimighty Joblanec en verloren nip vak swerelds rijkste club rapid wien....

Dan kan he het zeker aan tegen Turkije ....

Jeez deze jongen mag die BLINDe bedanken dat hij überhaupt in de selectie zit .

Van dijk Douglas' , martins indi Vlaar bruma rekik de vrij blind . En als deZe niet kunnen spelen dan mag je dromen.

5 september 2015 om 09:40

Wauw, het zit je wel heel erg dwars he? Misschien verstandig om professionele hulp te zoeken...

OT: van het rijtje namen dat je opnoemt zijn alleen De Vrij en Vlaar echt beter. Van Dijk heeft het tot nu toe alleen in een zeer zwakke competitie laten zien, waar Celtic sinds het verdwijnen van de Rangers zo ongeveer een garantie op de titel heeft elk jaar. Hij mag zich nu gaan bewijzen in Engeland, en dan kunnen we een beter oordeel vellen mbt onze Virgil. Douglas ga ik verder geen woorden aan vuil maken. Niet voor niks dat hij door elke bondscoach genegeerd wordt natuurlijk.
Bruma vind ik persoonlijk niet veel beter als Riedewald, daarmee zeg ik overigens ook niet dat hij slechter is om de negatieve reacties voor te zijn. Rekik ben ik nooit fan van geweest, altijd vrij matig bij psv. Wie weet groeit hij nog in Frankrijk, de tijd zal het ons leren. Dan houden we Blind jr. over, die het verbazingwekkend goed doet als CV bij ManUtd natuurlijk, al vraag ik me af of die positie hem echt op het lijf is geschreven.

Dus, wat hebben we vandaag geleerd? Het volgende; een beetje lukraak met namen van Nederlandse verdedigers gooien heeft je 1 gewonnen zieltje opgeleverd (hoogstwaarschijnlijk een Feyenoord fan) en verder raakt het merendeel van je reactie kant noch wal.

5 september 2015 om 10:13

Niet op Rentree reageren. Aan zijn schrijfwijze te zien is het wel duidelijk dat hij nog wat bloed in zijn alcohol heeft zitten en dat heeft duidelijk zijn hersentjes aangetast. Ik heb ook nooit zo'n onzin gelezen.

Bruma speelde zeker niet goed. Het is eigenlijk maar een domme voetballer. Kijk maar naar die actie op het eind bij de achterlijn. Hij verloor ook simpele luchtduels. Zo verloor hij heel gemakkelijk het duel vlak voor de fout van vd Wiel. Erg jammer dat Cillessen de penalty niet stopte, maar er gingen dus 2 (!) verdedigende fouten aan vooraf (bruma en Wiel).

@vincentp
Dat verbaasde mij ook hoe je als verdediger een bal die zolang onderweg is niet kan winnen!
Zeer matige verdedigende aktie.

Zie bruma ook weinig toevoegen als verdediger ze opbouw is matig,verdedigend ook niet echt ijzersterk moet eerst wat meer cl ervaring op doen om een stap te gaan maken(als hij die al kan maken)
Ook onze vriend riedewald kan je het niet aan doen.eerlijk kun je het niemand aan doen maar er moet er toch 1staan van de jonkies/debutanten !

Dat sommige mensen Vlaar in de verdediging willen vind ik al helemaal belachelijk.
Nederland zijnde kun je toch niet komen aankakken met een clubloze speler?! En dan ook nog in de verdediging. Dan zouden we zelfs goals tegen krijgen tegen Oost Timor!

Natuurlijk speelt Bruma, prima ingevallen en heeft toch wat meer ervaring dan een Riedewald.

5 september 2015 om 13:02

Ja, maar Joris Mathijsen ook. Ervaring op zich zegt helemaal niets, dat heeft de wedstrijd tegen Ijsland wel weer uitgewezen (indi en Van der Wiel zijn samen goed voor 76 interlands).

Dan zie ik nog liever Van Dijk zijn debuut maken.

5 september 2015 om 14:56

Waarom vinden mensen Bruma zo slecht, en Riedewald dan zo goed? Kom op man, die heeft toch nog niks laten zien wel? Bruma vind ik bij PSV prima bezig en hij is eergister goed ingevallen.
Mathijsen als voorbeeld erbij halen slaat echt nergens op.

5 september 2015 om 16:07

En waarom hoor ik dat te weten? Ik vind Bruma niet slecht, ik vind Van Dijk alleen wat meedogenlozer overkomen. Ik vind dat Oranje wel zo'n verdediger kan gebruiken.

Ik zeg toch ook niet dat Riedewald geweldig is? Als je gewoon een reactie naar beneden had gescrolt..

En dat slaat wel ergens op, want jij zegt letterlijk dat Bruma 'toch wat meer ervaring heeft dan Riedewald'. Mathijsen heeft ook meer ervaring dan Riedewald, maakt dit hem ook daadwerkelijk beter?

Mwoah als een van de jonkies van Ajax dan toch zijn debuut mag maken, dan hoop ik voor NL dat het Tete is. Ten opzichte van een in matige vorm verkerende Van der Wiel zullen we daar niet zo heel veel slechter van worden. Denk wel dat we kunnen stellen dat Tete het verdedigender in ieder geval beter zal doen dan Van der Wiel.

De CV positie is toch crucialer over het algemeen en daar kunnen Bruma en Van Dijk ook prima staan. Misschien dat Riedewald er nog wel in komt, maar het zou me niks verbazen als we hem dan op de LB positie zullen zien.

Nee, natuurlijk gaat die riedewald niet spelen. Die mag nog niet eens de veters strikken van bruma. Het is al raar dat blind hem selecteert. Heeft 4 wedstrijden betaald voetbal erop zitten. Kom op zeg.

5 september 2015 om 14:09

4 wedstrijden en heeft zich nu al beter gemanifesteerd dan Bruma. Maar veters strikken van Bruma? Denk dat de balken jongen dat zelfs last passeren. Riedewald heeft het enorm goed gedaan en alle alternatieven zijn niet veel beter.

Riedewalt moet je gewoon niet opstellen. Je zit niet te wachten op een klein klein kleutertjes Oranje want dan ga je finaal af als een gieter. Er zijn veel betere spelers in Oranje dan een Riedewalt of een Tete. Het is gewoon al lachwekkend van Blind dat hij Riedewalt en die andere droeftoeter in de selectie opneemt. Je zou je gewoon schamen als Oranje supporter met die soort kleuters in de selectie.

5 september 2015 om 20:37

Precies ! Weten niet eens wat topvoetballer is. Spelen ergens op een donderdagavond in Tsjechië tegen fc jabolek. En dat moet dan oranje redden in de hel van Istanbul. Nee, dank je.

Onbegrijpelijk, want Riedewald is op alle vlakken beter. Kopt beter, is sneller, kan beter zijn man uitschakelen, heeft een beter schot en betere pass enzovoort.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren