Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Neymar is niet volwassen genoeg om de nationale ploeg van Brazilië te leiden’

Laatste update:

Neymar is nog maar 23 jaar oud, maar de aanvaller van Barcelona speelde al 65 interlands voor de nationale ploeg van Brazilië. De vleugelspeler werd na het teleurstellend verlopen WK in eigen land ook nog eens verkozen tot opvolger van Thiago Silva als aanvoerder van de nationale ploeg. Dat vindt lang niet iedereen een verstandige keuze.

/

Zo is Leonardo, oud-speler van onder meer Paris Saint-Germain en AC Milan en ex-coach van AC Milan en Internazionale, van mening dat Neymar niet volwassen genoeg is. “Neymar is een geweldige speler, maar hij is niet volwassen genoeg om Brazilië te leiden”, laat Leonardo weten aan SportTV.

“Hij kreeg veel kritiek toen hij nog in Brazilië speelde. Hij wilde de bal hebben, dribbelen en het verschil maken. Nu is hij ook goed zonder de bal, ik dacht niet dat hij dat kon. Het is een kwestie van mentaliteit. Ook is hij nu een specialist op het gebied van vrije trappen, dat was hij vroeger niet.”

Neymar is de juiste aanvoerder voor Brazilië

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij maakt anders wel het veschil

4 september 2015 om 18:49

De aanvoerder is niet de beste speler, maar iemand die veel praat en een voorbeeld is voor het team

4 september 2015 om 18:52

Waarom zijn Messi en Ronaldo dan ook aanvoerder van hun nationaal team? Ze zijn ook geen leiders.

4 september 2015 om 19:01

Vind Ronaldo wel een leider, heeft wel die uitstraling. Is verder wel een enorme egoïst, maar dat was Figo ook wel.

4 september 2015 om 19:11

Ook al heb ik meer met Barca dan met Real, kan ik eerlijk toegeven dat Ronaldo een goede captian is. Messi en Neymar vind ik geen goede captians. Het is een kwestie van mentaliteit. Messi en Neymar zijn zo ongelofelijk getalenteerd, dat ze het minder hoeven te hebben van hun mentaliteit. Bij Ronaldo is zijn mentaliteit juist doorslaggevend. Dat is belangrijk in het veld en wat je uistraalt. Ook iniesta bijv. Geen goede captian.

4 september 2015 om 19:38

Juist. Een aanvoerder is echt de leider in het veld en hoeft niet de beste te zijn. Vaak zijn trouwens verdedigers of middenvelders de aanvoerders omdat zij meer overzicht hebben omdat het spel voor hun ligt.

4 september 2015 om 20:09

Cr7 is te egoistisch om een leider te zijn.

4 september 2015 om 21:25

Omdat de bondscoach hun benoemt heeft ? Bij Ronaldo vind ik het terecht dat is echt een leider voor Portugal door zijn belangrijke doelpunten, status, de drive om door te gaan kort gezegd een model prof bij Messi heb ik niet het idee dat hij een ploeg echt kan inspireren je kan het vergelijken met Ozil als captain van Duitsland maken allebei fantastische spelers maar het zijn niet echt karakters op en af het veld.

4 september 2015 om 21:58

Ronaldo zal nooit een leider worden. Ronaldo draait om Ronaldo

4 september 2015 om 20:09

Het verschil maken ks iets heel anders dan een leider zijn.

Helemaal waar, Neymar lijkt me ook geen leiderstype

4 september 2015 om 19:05

in mijn ogen is dat onzin, een aanvoerder hoeft niet veel te praten om een leider te zijn voor zijn land.
Hij is de beste speler van zijn land die elke wedstrijd goed is voor doelpunten of assists en met trots mag zeggen de Braziliaanse eer hoog houdt door voetbal te spelen met flair en samba.
Zoals zijn voorgangers Garricha,pele, Denilson, Rivaldo, Ronaldo, Ronaldinho etc.
Wanneer Neymar afwezig is bij Brazilië merk je direct een wereld van verschil, alsof er een grootheid ontbreekt op het veld.
Dan kan je niet anders concluderen dat hij een voorbeeld is voor de huidige selectie en zijn gehele vaderland.
Dat maakt hem op 23 jarige terecht de geschikte aanvoerder.

4 september 2015 om 20:12

Ronaldo was ook de beste. Maar hij was geen aanvoerder. Dat was dunga. Neymar heeft geen aanvoerderskwaliteiten.

We hebben hem niet zo vaak als aanvoeder zien spelen. En bij een aanvoerder moet je niet gelijk een type Puyol in gedachte hebben. Misschien is hij een geweldige buiten het veld

4 september 2015 om 20:24

Neymar heeft geen leiderschapskwaliteiten. Hij heeft niet de uitstraling van een Maldini of een Beckenbauer.

23 Jaar en al 65 interlands gespeeld. Hoe zit het er over 10 jaar uit? Kan zomaar 200 interlands halen.

4 september 2015 om 20:25

Klopt. Hij kan een ongeloofelijke carriere opbouwen indd. Echt een supertalent die Neymar.

Wat een verrassing, natuurlijk is Neymar (nog) niet volwassen genoeg om de nationale ploeg van Brazilië te leiden! Dunga en de Braziliaanse voetbalbond hebben het er zelf naar gemaakt door de aanvoerdersband af te nemen van Thiago Silva en hem vervolgens keihard laten vallen in de media. Een aanvoerder van zo'n groot voetballand moet iemand zijn die zijn sporen al verdiend heeft in de voetbalwereld en daarnaast een prettige sfeer binnen zo'n groep kan creëren. Misschien dat Marcelo of Dani Alves geschikt is voor die rol, maar Neymar absoluut niet. Als je als persoon nog niet volwassen genoeg bent om jezelf te gedragen op het veld ben je ook niet volwassen genoeg om aanvoerder te zijn (van welke ploeg dan ook).

4 september 2015 om 20:29

Thiago silva is ook geen aanvoerder. Hij was de hele tijd aan het janken tijdens het wk.

4 september 2015 om 20:44

Zo'n non-argument. Thiago Silva was emotioneel betrokken bij een ploeg waar een enorme druk op rustte en vanaf het begin al bekend van was dat ze kwaliteit tekort kwamen om het toernooi te winnen. Overigens vind ik het (wellicht teveel) emotioneel betrokken zijn geen schadelijke eigenschap voor een aanvoerder. De Braziliaanse media en voetbalbond hebben hem helaas zeer slecht behandeld, zo'n icoon verdient beter.

4 september 2015 om 20:48

Een groot aanvoerder hoort emotionele spelers juist het goede voorbeeld. Wat ging T. Silva doen? Meejanken. Nee dunga heeft 100 procent gelijk om hem geen aanvoerder te maken.

4 september 2015 om 22:19

Dus hij had geen emoties mogen tonen bij de uitschakeling? Wat een onzin. Overigens daag ik je uit om iemand te vinden die op zo'n moment z'n emoties niet zou tonen.

Overigens begrijp ik niet waarom het tonen van emoties zo'n probleem is, waarom zou hij dan een mindere aanvoerder zijn? Zou je me dat kunnen uitleggen?

5 september 2015 om 13:13

Almogaver

Ga mij niet valselijk woorden toedichten. Ik he. Nergens gezegd dat T.silva Jankte na de uitschakeling. Waar ik op doelde is het feit dat hij 1 van de jankerts was in de kleedkamer en tijdens de training. Volgens braziliaanse media moest er zelfs een psygoloog aan te pas komen. Het ging om een aantal spelers, waaronder silva. Dan ben je dus geen aanvoerder.

Thiago Silva lijkt mij een goede aanvoerder voor brazilie

4 september 2015 om 19:10

Kan je mij uitleggen waarom jij Thiago Silva een geschikte aanvoerder vind en Neymar (nog) niet?

4 september 2015 om 19:23

Natuurlijk is Thiago Silva de best mogelijke aanvoerder voor Brazilië. Je voetbalkwaliteiten kan een reden zijn om aanvoerder te worden. Echter vind ik charisma, rust uitstralen en met name een stabiele persoonlijkheid minstens zo belangrijk. Thiago Silva is de enige speler in de Selecao die aan deze eigenschappen voldoet.

Als aanvoerder moet je ook in gedrag een voorbeeld zijn. Begrijp me niet verkeerd, ik ben sinds Neymar in de jeugd speelde al een groot bewonderaar van hem maar hij is absoluut niet stabiel genoeg in zijn hoofd, laat zich vaak provoceren en laat in het veld ook met regelmaat onsportief gedrag zijn. Alleen daarom vind ik hem al ongeschikt als aanvoerder.

Overigens ben ik ook van mening dat de ultieme aanvoerder centraal achterin staat of op 6. Je moet als aanvoerder een goed overzicht hebben en verdedigers spelen met hun gezicht naar het spel toe. Daarbij zijn aanvallers toch vaak solisten en zijn vooral met hun eigen acties bezig.

4 september 2015 om 19:41

Maar ik ben van mening dat Thiago Silva vervangen moet worden.. Marquinhos is een mega talent en moet nu toch echt een basisplek gaan krijgen. Ik weet dat hij al meer minuten maakt tegenwoordig, maar nog geen absolute basisspeler.

4 september 2015 om 20:31

Absoluut niet. T. Silva is constant bezig met janken samen met luiz. Zo iemand is ook geen leider.

4 september 2015 om 22:14

Jij bent blijkbaar een non-liefhebber van T.Silva, is toch wel een van de beste van de wereld vind ik.

5 september 2015 om 13:15

Heeft niets met liefde te maken, maar met leiderschap.

Geweldige speler Neymar, maar niet juiste man voor het aanvoerderschap. Nu nog niet in ieder geval. Net zoals Messi dat niet is bij Argentinië. Een aanvoerder, zeker van het nationale elftal, moet een leider zijn. Mascherano bijvoorbeeld, Thiago Silva en Ramos. Ik geloof dat Neymar een goede aanvoerder kan worden, mits hij wat volwassener wordt.

4 september 2015 om 20:35

Helemaal mee eens behalve dat t. Silva een aanvoerder is. Hij is dat absoluut niet en dunga heeft zijn aanvoerderschap afgepakt voor een reden.

6 september 2015 om 02:10

Kaka zou aanvoerder kunnen zijn

6 september 2015 om 16:25

Ik vind T. Silva wel een echte leider. Ik zou heel eerlijk gezegd niet weten wie anders bij Brazië. David Luiz is wel een echte strijder maar geen leider. Daar is hij niet rustig genoeg voor.

6 september 2015 om 16:26

Is Kaka weer opgenomen in de nationale ploeg? Dat zou mooi zijn!

Je hebt spelers als David Luiz en Thiago Silva die de Brazilianen kan leiden en sowieso geen Neymar.

4 september 2015 om 20:39

Je zag toch hoe het afliep met brazilie toen t. Silva aanvoerder was? T. Sila is aanvoerder onwaardig.

4 september 2015 om 22:15

Dus om 1 slecht WK hoort hij niet eens meer in de selectie te zitten?

5 september 2015 om 13:16

Hij mag wel in de selectie. Maar hij is geen aanvoerder.

Socrates, dat was een aanvoerder in optima forma. Zijn broertje Rai had ook wel de flair van een aanvoerder.

4 september 2015 om 20:42

Ik wou dat ik je een compliment kon geven. Socrates was waarschijnelijk de beste aanvoerder van Brazilie aller tijden. Neymar mag niet eens dromen over de kwaliteiten van Socrates.

Grappig, iemand van in de veertig die een 9 maanden geschorst is geweest vanwege het duwen van een official gaat roepen dat iemand onvolwassen is.

5 september 2015 om 13:17

Reageer inhoudelijk en stop
Met jij bakken. De man heeft gelijk. T. Silva is een jankert en aanvoerder onwaardig.

5 september 2015 om 23:44

Het gaat om Neymar, niet om Thiago Silva. Misschien moet je zelf eerst de inhoud lezen alvorens je reageert.

6 september 2015 om 02:12

Voordat je de tekst leest kom je al met dat T. Silva aanvoerder onwaardig is, haat zit je diep.

Neymar is waarschijnlijk niet eens volwassen genoeg om een hond uit te laten, maar voetballen kan hij wel. Een tevreden Neymar beslist wedstrijden en indien hij de band graag om zijn arm heeft begrijp ik de keuze wel, net zoals Ronaldo die de vrije trappen nog mag nemen bijvoorbeeld. Nu de aanvoerdersband afpakken zou spelen met vuur zijn van de bondscoach.

Toch wel vreemd dat je de laatste tijd steeds vaker dat een vedette van een bepaalde ploeg ook meteen aanvoerder moet worden, ondanks dat ze het totaal niet uitstralen. Waarom Neymar aanvoerder is van Brazilie en waarom Messi aanvoerder is van Barca zal ik echt nooit begrijpen. Neymar moet zelf nog opgevoed worden op het veld door een echte leider, aangezien het nu nog steeds gewoon een probleemkind is. En Messi zegt in een wedstrijd waarschijnlijk geen woord tegen zijn ploeggenoten.

4 september 2015 om 20:08

Messi is niet de aanvoerder van Barcelona, dat is Iniesta...

4 september 2015 om 20:44

Je snapt toch wat hij bedoeld. Hij heeft ook gelijk want Messi en Neymar zijn allebei geen aanvoerders. Dit hebben ze bijna op elk toernooi laten zien.

Het is toch ook logisch, hij is totaal geen leider man. Leiders zijn spelers die coachen, leiden, de boel neerzetten. Neymar staat er om zijn trucje te doen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren