Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: NPO Radio 1 maakt excuses aan Jack van Gelder

Laatste update:

Jack van Gelder verruilt de NOS voor Sport1 en Radio 1 regelde vrijdagmiddag een heuse uitzwaai-uitzending voor de journalist/presentator/commentator. Dit liep echter uit de hand: Van Gelder ging boos naar huis, toen Ben de Graaf, voormalig sportredacteur van De Volkskrant, harde kritiek leverde. “Ze kunnen van mij de pestpleuris krijgen”, reageert een woeste Van Gelder.

/

De 64-jarige Van Gelder zat in de gang te wachten tot het moment dat hij in de show mocht komen. Op dat moment waren onder anderen Kees Jansma, Johan Derksen en De Graaf aan het woord over Van Gelder en De Graaf was daarbij bijzonder kritisch. Hij zei bijvoorbeeld: "Dat die man zo gek doet, een beetje psychiatrisch, dat stoort mij niet, ik zet gewoon het geluid uit."

Daar was Van Gelder niet van gediend: hij besloot om naar huis te gaan. “Ik vind het ook deels de schuld van de redactie; dat zij ervoor gekozen hebben om een man neer te zetten die al jaren niet meer met journalistiek bezig is. En het is ook nog een zuurpruim", zegt hij tegen De Telegraaf over De Graaf. "Ik had gehoopt dat er geen patiënten bij de uitzending zouden zijn. Helaas."

Update 4 september 20.52 uur - NPO Radio 1 maakt excuses aan Jack van Gelder
NPO Radio 1 heeft excuses gemaakt aan Jack van Gelder. De bekende sportjournalist vertrekt na een jarenlang dienstverband bij de publieke omroep en gaat verder bij betaalzender Sport1. Ter gelegenheid van zijn afscheid was er een uitzwaai-uitzending georganiseerd, maar Johan Derksen en voormalig sportredacteur Ben de Graaf van de Volkskrant vergalden het voor Van Gelder. Die luisterde mee voordat hij zich bij de uitzending zou voegen en was ontstemd over wat er allemaal gezegd werd.

Nu maakt de zender excuses. Zendermanager Laurens Borst legt aan het ANP uit dat het de bedoeling was Van Gelder in het zonnetje te zetten. "Omdat we hem een geweldige vakman vinden. Er zijn dingen gezegd die niet helemaal gepast waren. Het was wel heel erg over de top. Het had een mooi eerbetoon moeten worden", aldus Borst. Derksen en De Graaf kraakten Van Gelder flink af en bekritiseerden zijn manier van commentaar geven. Het leidde al tot een protest op Twitter door luisteraars.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zal het enthousiasme van die goeie ouwe Jack missen, prima kerel en top presentator.

4 september 2015 om 17:36

Studio voetbal vond ik ook niet zo, maar zijn radioverslagen waren echt fantastisch, zoveel enthousiasme, geweldig

4 september 2015 om 17:37

Inderdaad. De laatste jaren een feestje als je in de auto zat en hij was op de radio.

5 september 2015 om 12:14

Wij zetten zelfs het geluid van de TV uit en de radio aan om het commentaar van Jack er onder te krijgen. Niet helemaal 100 procent synchroon maar wel 10x meer belevenis.

4 september 2015 om 18:48

Prima kerel? Je kent de beste man persoonlijk?

Ik snap dat het vervelend is om kritiek te horen, zeker bij je afscheid. Dat is gewoon dom van de Nos. Vervolgens gaat hij zelf zijn boekje te buiten door De Graaf een patiënt te noemen. Dat schijnt dan weer wel te kunnen?

4 september 2015 om 19:26

Nee hoor, maar ik kan mensen goed op hun waarde schatten...

4 september 2015 om 21:36

Actie-reactie noemen ze dat. Ik heb het fragment niet gezien dus ik kan het misschien ook niet helemaal goed beoordelen, maar je hebt echt geen greintje gevoel en respect in je donder als je iemand op een serieuze toon bekritiseert en bespot bij zijn afscheid. Van Gelder gaat al wat jaren mee, dus voor hem zou het best een emotionele gebeurtenis kunnen zijn. Dat Van Gelder dan zo uit zijn slof schiet kan ik me goed voorstellen en kun je hem eigenlijk ook niet kwalijk nemen. Van Graaf had de uitnodiging niet aan moeten nemen als hij zich niet wilde conformeren aan de ongeschreven regels van zo'n afscheid. Prima als je er niets mee hebt, ik kan begrijpen dat hij het iets weg vindt hebben van een poppenkast, maar blijf dan gewoon weg.

4 september 2015 om 22:29

Ik hoorde het op de radio. Vooral
De Graaf liet nogal duidelijk weten geen liefhebber van Jack van Gelder te zijn maar ook Derksen was kritisch, zoals te verwachten was.

Ik denk dat het van de NOS niet zo handig was deze twee figuren uit te nodigen op iets wat een afscheidsfeestje voor Jack had moeten zijn. Heb er wel respect als je zegt wat je denkt, maar dit was er niet de plaats voor.

4 september 2015 om 23:08

Ik denk dat van Gelder het commentaar van Derksen nog wel kan hebben, dat zijn nooit hatelijke commentaren, meer grappen over de keuzen die van Gelder maakt, hij lijkt me volwassen genoeg om daar mee om te kunnen omgaan, maar de manier waarop de Graaf over hem praatte was wel behoorlijk onder de gordel. Iemand bij zijn afscheid herhaardelijk 'psychiatrisch' noemen, zelfs nadat de persoon in kwestie al is vertrokken vind ik echt behoorlijk not done. Je mag altijd je eigen mening hebben, maar voor alles is een plaats en een tijd, je moet ook weten wanneer je even je bek moet houden. Bij iemands afscheid een bak stront open trekken omdat je daar blijkbaar geen ander platform voor hebt kunnen vinden is behoorlijk triest.

5 september 2015 om 09:25

Inderdaad, het leek wel of er een Roast was georganiseerd.

Tja, De waarheid kan soms hard zijn Jackie..

4 september 2015 om 18:01

Maar dit is geen waarheid dit is een mening van iemand die jacks commentaar niks aan vind, ik vind het juist weer geweldig

4 september 2015 om 18:13

Precies en met negatieve meningen is ook niets mis, maar als je afscheid van iemand wil nemen en hem wil bedanken dan is het wel heel raar om mensen als De Graag en Derksen open podium te geven.

4 september 2015 om 18:30

Volgens mij bedoelde deze vent het ook helemaal niet serieus, Hij zei het een beetje lachend. Dat Jackie dan niet tegen commentaar/een geintje kan is Jackie zijn probleem. Ieder zijn mening toch? Mijn reactie was ook maar een geintje/mening maar iemand als van Gelder moet toch weten dat sommige mensen geen fan van hem zijn? Is niks mis mee maar loop dan niet jankend weg...

4 september 2015 om 19:58

Misschien moest ie lachen omdat hij dacht dat hij grappig was, maar daarmee stiekem gewoon heel het afscheid van Jackie in het water gooide

Wat ben je ook voor een man als je zo'n icoon beledigt, snap de reactie van Van Gelder heel goed. Hij was oprecht blij bij het doelpunt van Bergkamp, net zoals de beste man dat zelf ook zal zijn geweest. Nou veel plezier met je portie azijn vanavon, oja en bedankt voor het verpesten van het afscheid van een icoon vd radio.

4 september 2015 om 17:41

Een icoon? Sorry hoor maar Jack is gewoon een simpele commentator/presentator met een tenenkrommende clubvoorkeur. Had eigenlijk bij de radio moeten blijven want op televisie is het allemaal een stuk minder. Beetje meelopen en interessant doen over de vele grootheden die hij kent.

4 september 2015 om 20:40

David

Ik weet niet hoe oud je bent, maar hij is voor veel mensen zeker icoonwaardig. En natuurlijk met zijn bijzonder levendig en enthousiast commentaar een gemis op de radio.

4 september 2015 om 21:54

Ga je schamen! 40 jaar bij de NOS en vanaf 76 alle toernooien afgeweest qua Oranje, en olympische spelen en heeft (bijna) alle hoogtepunten meegemaakt in onze vaderlandse sportgeschiedenis. Dan ben je gewoon een icoon, ook vanwege zijn goede en onderbouwde commentaar en had altijd met nieuws berichten meerdere bronnen.

4 september 2015 om 17:41

Icoon is misschien wat overdreven, maar Jack van Gelder is inderdaad een gerespecteerde journalist op tv en radio. Los daarvan, is het niet netjes en ook vrij onnodig om iemand bij zijn afscheid zo neer te zetten. 'psychopaat' is een term waarvan ik het nut in dit gesprek ook niet doorhad.

Ik zag dat Derksen ook aanwezig was. Hij is ook niet beste vrienden met Jack, maar hij zegt wel altijd dat hij hem respecteert als collega en heeft zich volgens mij dus een stuk netter gedragen. Een beetje kritiek moet kunnen, maar wat De Graaf zei raakte kant noch wal.

4 september 2015 om 17:53

40 jaar bij de nos... dat vind ik behoorlijk icoon-waardig. Het gesprek kan je overigens terugluisteren. Dan hoor je ook Derksen negatief praten.

5 september 2015 om 14:25

Jack van Gelder heeft zelf gezegd dat hij Derksen en Jansma genuanceerd vond, maar dat het vooral over Ben de Graaf ging wat betreft die negativiteit.

Jack laat zich wel erg kennen hoor.. moeten mensen hem dan alleen ma leuk vinden. Anders gaat ie huilen..beetje jammer

4 september 2015 om 17:35

Waarom zou je dat zeggen op het afscheid van iemand. Snap hem maar al te goed.

4 september 2015 om 17:40

Maar ondertussen is die Jack ook wel een vuile hypocriet als ik die reactie zo lees. Zegt gewoon precies hetzelfde terug. Laat je dan inderdaad niet zo kennen en laat zien dat je de meest wijze bent.

Sowieso, waarom zou je een afscheid verdienen als je naar een concurrent overstapt?

4 september 2015 om 17:59

Zijn de publieke omroep en een volledig commerciële zender concurrenten dan? Jack ging na 40(!) jaar weg bij de nos om bij een andere zender meer voetbal te kunnen voorzien van commentaar. Hoezo hypocriet?

4 september 2015 om 18:29

Pizzadoos, hoe kun je zo bekrompen zijn. Waarom zou iemand geen afscheid verdienen, ongeacht de opvolgend werkgever, als hij naar volle tevredenheid heeft gefunctioneerd en door de voordeur naar buiten gaat? Je kunt je eerder afvragen waarom men Derksen en die andere waarvan ik het bestaan niet af wist uitnodigt i.p.v. gerespecteerde collega's van Jack.

4 september 2015 om 18:36

Excuus ik hoor nu dat Derksen er niet bij was, maar dat doet niets af aan mijn reactie.

4 september 2015 om 17:36

Dus als jij een afscheidsreceptie hebt en de gasten lopen je daar stuk voor stuk af te zeiken accepteer je dat gewoon? Gaat ook wel ver om hem psychiatrisch te noemen.

4 september 2015 om 17:39

Bij uitzending die speciaal voor Jack geregeld is om hem te bedanken lijkt het me wel handig dat er alleen mensen worden uitgenodigd die hem waarderen jah. Al helemaal als hij zelf ook uitgenodigd wordt...

4 september 2015 om 17:39

en precies hetzelfde doen als wat Ben de Graaf deed.. Via radio/internet elkaar 'uitschelden'.. sneu gedrag van bijna bejaarden, die even kleuter spelen

4 september 2015 om 17:39

Ik denk dat ie normaal niet zo zou reageren maar ik snap dat als je op je eigen afscheid zulk kritiek krijgt dat je dan boos word

4 september 2015 om 17:48

@ iedereen: ik zelf hield van zijn commentaar ik zeg alleen dat zijn reactie nogal jammer is.juist van hem verwacht ik een verhitte discussie in plaats van weg te rennen met de staart tussen de benen.het draait om wat hij daar in al die jaren heeft gedaan toch, dan mag er toch wel iemand tussen zitten die kritiek levert in plaats van zijn kont kussen.dat maakt het alleen maar interessanter vind ik persoonlijk. Stel hiellikkende figuren nou..joepie.

Van beide kanten kinderachtig vind ik dit. Vreemd om nog eens uit te halen bij zo'n laatste keer. Aan de andere kant verlaat je eigen feestje toch niet omdat één persoon vervelend doet?

4 september 2015 om 17:37

Derksen was ook niet enkel positief (zoals te verwachten).

4 september 2015 om 17:43

Maar Derksen heeft volgens mij geen termen als 'psychopaat' in de mond genomen. Hij heeft uiteraard ook niet alleen aardige dingen verteld, maar ik denk dat Derksen zijn kritiek wat chiquer wist te brengen en Jack niet onnodig beledigde.

Edit: bedoel psychiatrisch natuurlijk

4 september 2015 om 18:23

Een psychopaat is wel iets anders dan psychiatrisch

Nou jongens, zeg het maar.

Tja wel een beetje jammer, laat zich zo wel heel snel kennen.
Maar met die de Graaf die dus geen fan is van Van Gelder én Derksen, die dat ook niet bepaald is, hebben ze ook wel leuke gasten voor zijn afscheid uitgezocht dan.

4 september 2015 om 18:32

Hij laat zich helemaal niet kennen, precies om de redenen die aangeeft. Je afscheid moet leuk zijn met leuke mensen. Ik zou ook weglopen als mijn minder gewaardeerde collega's naar voren worden geroepen om een zegje over mij te doen en zich vervolgens negatief uit te laten. Ik zou precies hetzelfde reageren.

waar is dit uitgezonden en is dit terug te kijken?

4 september 2015 om 17:48

Was een radio uitzending.

4 september 2015 om 17:55

Het is een radio fragment maar je kan het terugvinden op de site van de Nos. Even googlen op Van Gelder loopt weg

Edit:
Hier is de link; even de twee stukken aan elkaar plakken
http://nos.nl/artikel/2055912-van-gelder-loopt-weg...
eigen-afscheid-ik-ben-malle-pietje-niet.html

4 september 2015 om 17:58

danku

Belachelijk dat er zon radioprogramma gemaakt is. Maar Jack geeft het wel iets te hoog in zijn bol. Hij vergeleek het met de afscheidswedstrijd van Johan Cruijff (8-0 nederlaag). Dan denk ik wel van hoe durf je jezelf te vergelijken. Je bent maar een verslaggeve

4 september 2015 om 19:43

Maar wel de leukste, meest enthousiaste en vermakelijkste verslaggevers va NL. Van Leo Driessen word ik niet blijer bijvoorbeeld

5 september 2015 om 00:30

Smaken verschillen, ik ga spontaan zappen als ik Jack zn pas geboende hoofd op mn beeldscherm verschijnt.

Had Derksen hier ook een aandeel in? Ik lees alleen dingen van Ben de Graaf op telegraaf ect.

4 september 2015 om 17:51

Volkskrant versus Telegraaf

4 september 2015 om 17:58

Nee ik heb net het fragment terug gehoord en dit was puur De Graaf. Dercksen uit daarna wel zijn mening en geeft aan dat hij van mening is dat iemand die in de journalistiek zit tegen dit soort opmerkingen moet kunnen maar dat was nadat bekend werd dat Van Gelder weg was gelopen

4 september 2015 om 18:05

oke dank! Ben benieuwd vanavond in VI of ze hem afbranden of niet

4 september 2015 om 18:14

Waarschijnlijk wel want dat programma heeft helaas nauwelijks nog iets met voetbal te maken en is gewoon plat amusement. En wat is er nu leuker dan de concurrent even af te kraken

4 september 2015 om 18:34

Dat je daar nog benieuwd naar bent? Dat is toch gewoon anderhalf uur lang mensen afzeiken? Dat was het wel een paar jaar terug in ieder geval.

Zal hem niet echt missen op de NOS want studio voetbal ging wel 3 kwart van de tijd over Ajax.
Dat is wat mij erg stoorde en dat zullen er veel met me eens zijn.
En dat ie zo wegloopt bij zijn afscheid had ik niet van hem gedacht.
Dacht dat Jack wel tegen een stootje kon maar blijkbaar niet dus.

4 september 2015 om 17:56

Echt onzin dat Studio Voetbal 3 kwart over Ajax ging. Jack probeerde altijd krampachtig om het onderwerp Ajax te vermijden. Beetje calimero reactie van jou, en mocht jij wel de waarheid spreken, dat is het ook niet zo gek dat er veel over de grootste club van Nederland gesproken wordt.

4 september 2015 om 18:00

En als Van Hooijdonk er is gaat het veel Waterreus er dan gaat het veel over PSV en bij Mulder weer veel over Twente. Het programma gaat gewoon over de actualiteit in het voetbal en daar hoort Ajax ook bij. Soms is het storend dat iedereen zijn paradepaardjes heeft maar dat is bij elk voetbalpraatprogramma zo

Wat een lompe reacties van sommige hier. Van Gelder heeft vooral op de radio geweldige dingen laten horen en is een van de betere verslaggevers mbt het Nederlands elftal. Deze man krijgt een afscheid en dan moet een gast de gastheer afvallen. Bah bah wat een min persoon. Als je Jack niet mag moet je niet naar zijn afscheid gaan zielig figuur!

Erg goede commentator voor de radio of voor verslag geven van een wedstrijd op tv. Als presentator vond ik hem echter een stuk minder.

Rare inschatting ook van de uitzwaaicommissie om hem en Derksen uit te nodigen. Een afscheidsfeestje hoort een leuke positieve boventoon te hebben. Ik ben geen fan van Van Gelder, maar zo'n afscheid gun ik hem niet.

Wat een afgunst hier zeg; je mag uiteraard van Van Gelder vinden wat je wil maar zijn radioverslagen waren altijd bijzonder en meeslepend. Persoonlijk vond ik dat een genot om naar te luisteren en veel fijner dan de verslagen die je tegenwoordig op TV hebt. Het verslag zoals de goal van Bergkamp tegen Argentinie was daar een mooi voorbeeld van. Op TV deed hij het een stuk minder, maar ook naar Studio Voetbal heb ik best met plezier gekeken.

En op een afscheid van iemand ga je hem niet belachelijk of zwart maken, dat is een bedank momentje. Of je dan weg moet lopen weet ik niet maar snap ik wel; het was een moment om Jack in het zonnetje te zetten en niet een moment voor Ben de Graaf.

4 september 2015 om 17:59

Hij werd waarschijnlijk gewoon om zijn mening gevraagd en zowel De Graaf als Derksen zeiden mijn inziens geen gekke dingen. Voor meningen moet je nooit weglopen.

4 september 2015 om 18:02

Ik denk dan: Als je enig empathisch vermogen hebt, dan kies je je woorden op dat moment wat slimmer en bedenk je waarvoor je daar zit.

4 september 2015 om 18:07

Ik ken die De Graaf niet goed, maar Derksen moet je nooit uitnodigen om een lofzang over iemand uit te spreken

Haha, hoezo 'ik kan niet tegen kritiek'. Ieder zijn mening toch? Dat soort dingen moet je van je af laten glijden. Weglopen heeft dan geen enkele zin, dan laat je je wel erg kennen!

4 september 2015 om 18:04

Maar wie nodigd nu ook Ben de Graaf uit die kijkt alleen maar naar biljarten en staat bekend als een anti voetbal man ,vreselijke vent trouwens ,wel leuk detail de spelers van 1974 pleurden hem het zwembad in heerlijk .

4 september 2015 om 18:36

Makkelijk gelul. We zijn allemaal mensen en Jack is echt een gevoelsmens. Dit was zijn feestje en kritiek geven hebben ze 40 jaar kunnen doen maar een beetje fatsoen is schijnbaar niet mogelijk. Daarnaast hadden ze hier wat vrienden moeten uitnodigen en niet zo zeer mensen die nog even hun mening willen ventileren die krijgen namelijk al genoeg het podium.

Vind sowieso al die negativiteit onnodig. Laten we eens wat positiever naar alkes kijken, daar hebben we allemaal meer aan.

Het is allemaal niet nieuwe kritiek. Het is wel heel erg zielig van meneer De Graaf om dat bij notabene een afscheid nog een keer te noemen. Een afscheid mag best een feestje zijn waarin degene die afscheid neemt terecht in het zonnetje wordt gezet. Iemand op dat moment nog afzeiken zegt iets over de zuurpruim zelf. Heeft denk ik zelf een psychiater nodig om zijn eigen verleden te verwerken. Jack van Gelder had een waardig afscheid verdiend. Leuk dat hij bij een andere omroep/zender nog een tijdje te zien is.

De Volkskrant heeft een redactie van azijnpissers en zijn goed in afzeiken, blijkt ook uit hun altijd negatieve recensies. Jack heeft gewoon 100% gelijk om het niet te pikken om een bak stront over zich heen te laten vallen.

Ach Jack van Gelder is gewoon een verwaand mannetje. Hij eiste de hoofdrol in een musical en toen hij die niet kreeg bedankte hij voor een bijrol. Ook gooide hij een sigaar naar een securitymannetje dat hem vertelde dat hij in dat voetbalstadion niet kon roken. Iedereen maar in de kont kruipen...
Hele enge man.
Ik vind dit daarom wel leuk. Een beetje kritiek krijgen en dan roepen dat ze de pestpleuris kunnen krijgen...

4 september 2015 om 19:03

Is net als Harry Vermeegen een beetje een nar of een minstreel. Jack van Gelder is vooral de feel good verslaggever. Wanneer die op zich leuke types zichzelf ster gaan voelen wordt het vervelend.

Haha Ben de Graaf. Die man is zo consequent negatief en zuur dat je het haast een echte character zou kunnen noemen. Het heeft ook wel weer iets humoristisch. Weet nog dat hij Harry Vermeegen in 1988 uitmaakte voor nar en heel negatief deed toen Nederland Europees kampioen werd.

Wat kinderachtig van deze gasten om een afscheid van een fenomeen zo te vergallen.
Beetje willen scoren over de rug van het succes van anderen hoort niet thuis in deze wereld.

Nou is Shrek van Gelder natuurlijk wel erg makkelijk op de kast te jagen, maar heeft hier gewoon volkomen gelijk.
Radio 1 mag zichzelf ook wel achter de oren krabben. De NPO doet de laatste tijd wel vaker hun 'objectieve' mening ventileren en makkelijk scoren over de rug van anderen.

De radioverslagen waren prima, maar ik ben blij dat ie bij studio voetbal weg is. Misschien met Egbers wat ovjectiever

Waarom moet die man dan zo afgezeken worden. Ik vind hem ook helemaal niets. Maar het is zijn feestje, houd het dan ook leuk. Ga dan niet zo zuur doen. Ben de Graaf, niet bepaald een lachebekje, die denkt dat lachen geld kost, raakte alleen in de war als het over biljarten ging. Dat geknots interesseert mij net zoveel als de waterstanden in Juinen.

Ben de Graaf is ook zo'n ontzettend triest figuur. Wat een belachelijk gedrag naar iemand die z'n laatste uitzending had.

Ik mocht die snor al nooit bij VI en dit versterkt alleen maar mijn mening daarop...

akelig mannetje die van Gelder.
als hij idd bij dat kanaal van ziggo komt dan is dat voor mij een reden om er niet naar te gaan kijken.
Ze hadden beter de vlag uit kunnen hangen in hilversum dat had voor mij meer dan voldoende geweest ,
dit is weer te veel aandacht voor shrek.

Wrm maken mensen problemen over hoe Jack is in de reacties?

Ik vind het toch sneu hoe het meerendeel van het Nederlandse publiek deze man altijd afkraakt, terwijl hij toch overkomt als een hele sympathieke kerel. Zielig hoe iemand die zo zijn stempel heeft gedrukt op de Nederlandse sportjournalistiek dan zo'n afscheid krijgt. Daar kan je alleen zijn voormalige werkgever de schuld van geven. Wie nodigt er dan ook die drollenkop van een Johan Derksen uit bij een eerbetoon. Alsof die bejaarde zuurpruim ooit iets positiefs over iemand gezegd heeft, dat ie dat vandaag ineens wel zou doen. Het ga je goed, Jack! Je legendarische radiocommentaar tijdens de grote toernooien zal nooit vergeten maar zeker wel gemist worden.

Van Gelder was gewoon een okay presentator. Niets mis mee. Hij bracht altijd een leuke sfeer tijdens zijn verslaggeving. Hij was er niet voor de diepte interviews of onderzoeksjournalistiek. Dus daar moet je hem ook niet op afrekenen. Wat een zuurpruimen ook tegenwoordig die zeiken omdat Van Gelder los ging tijdens de goal van Bergkamp in 98. Heel het land ging los en Van Gelder leefde ook mee. In andere landen zou iedere commentator hetzelfde gedaan hebben. Spaanse, Arabische, Italiaanse etc. commentatoren zijn zelfs nog enthousiaster tijdens hun verslaggeving. Het gaat wel heel erg ver om enthousiasme tot psychische aandoeningen te verheffen. Dit soort zuurpruimen moeten wel heel depri zijn met zich zelf. Zo depri dat een verslaggever niet eens enthousiast mag zijn van ze.

Welke idioot laat dan ook Derksen in dit geval spreken. Kon niet anders dan fout gaan...

4 september 2015 om 23:14

Derksen was opvallend vriendelijk anders hoor, natuurlijk een kritische noot, maar vooral respectvol naar Van Gelder. Ben de Graaf was onbeschoft.

Het is een publiek geheim dat het onmogelijk was om met Van Gelder te werken. Hoeveel assistenten die door de jaren heen niet versleten heeft... Sommigen daarvan worden 's nachts nog gillend wakker door de behandeling die ze kregen.

Dit was overduidelijk een terugpak-actie. Succes verzekerd, want het ego is zo ontzettend groot dat succes vooraf verzekerd was. Ik vind het wel vermakelijk. "jack, daar gaat-ie". Hahaha ;-)

Wat je ook van de persoon vindt, dit zeg je niet op zo'n avond. Kun je de woorden niet binnen houden, dan moet je misschien bedenken of je hier wel hoort te zitten. Het is de bedoeling volgens mij, om de man te bedanken voor trouwe dienst en even in het zonnetje te zetten. Zet dan voor een keer je ongezouten mening opzij en laat die persoon in de schijnwerpers staan

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren