Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Martins Indi is een speler die vaak domme dingen doet'

Laatste update:

Kolbeinn Sigthórsson beleefde donderdag een van de mooiste voetbalavonden van zijn leven. De spits vierde zijn terugkeer in de Amsterdam ArenA met een razend knappe 0-1 overwinning op Nederland. IJsland is daardoor vrijwel zeker van deelname aan het EK in Frankrijk. “Dit is een absurde droom”, stamelde hij na afloop in gesprek met Fótbolti.net.

/

Die droom werd mede mogelijk gemaakt door Bruno Martins Indi, die de spits na een worsteling in zijn nek sloeg en met rood van het veld werd gestuurd. IJsland stond daardoor een uur lang met een man meer op het veld. “Hij ging voor de bal en ik voelde dat hij me aan mijn shirt trok. Ik lag met hem op de grond”, blikt Sigthórsson terug. “Ik wist dat hij vaak domme dingen doet op het veld.”

De verdediger van FC Porto werd er op voorhand al uitgelicht in de IJslandse kleedkamer. “Voor de wedstrijd heb ik de jongens al gezegd dat we hem moesten irriteren. Het heeft gewerkt”, aldus de ex-Ajacied. Wanneer IJsland komende zondag tegen Kazachstan minimaal één punt pakt, is het definitief zeker van deelname aan de EK-eindronde.

Is Bruno Martins Indi goed genoeg voor de top?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kolbeinn Sigthórsson is gewoon een viezerik dit viel me de hele wedsrtijd al op

4 september 2015 om 11:29

Ik vind de foto van BMI hierboven ook niet al te fris... gadver. Goede foto Vz...

4 september 2015 om 13:01

Eens. Waarom zou je in godsnaam zo'n foto plaatsen.
Al dat gespuug op het veld is toch al zwaar onbeschaafd. En al die junioren dit smerige gedrag maar imiteren,
Met elke sliding liggen ze ook nog eens door elkaars speeksel te glijden.

4 september 2015 om 13:09

Hahah wat maakt dat nou uit? T is maar waar je je druk om kunt maken he

4 september 2015 om 13:12

Ach man, als je dat allemaal 'iel' vindt moet je maar op een andere sport gaan.

On: Iedereen hoopte dat we met BMI weer een nieuwe Jaap Stam hadden. Groot, Sterk en een type waar je bang van werd. Helaas was Stam degene die irriteerde en altijd rustig bleef en heeft BMI het tegenovergestelde.
Nieuwe hoop: Virgil Van Dijk!

Grappige wel is trouwens dat Stefan de Vrij doorbrak als schooljongen waar niemand vertrouwen in had maar daar nu als een beest staat te verdedigen.

4 september 2015 om 13:20

Simpel, het is een smerige gewoonte die door iedereen maar normaal gevonden wordt.
Iemand die goed opgevoed is spuugt niet in het openbaar, Punt.
Zal wel ouderwets zijn maar dat boeit me niet.
Ik heb mn hele leven gevoetbald en ik heb nog nooit op het veld gespuugd (zelfs niet aan gedacht)

4 september 2015 om 13:20

Grapje dit zeker?

4 september 2015 om 13:23

Dan moet je maar op dammen gaan

4 september 2015 om 13:27

Een viezerik? Een enorm slimme speler bedoel je zeker! In Nederland willen we altijd netjes en mooi winnen, balletje rondpassen en met een lobje in het doel doen belanden. Maar voetbal is een mannensport waar het mentale aspect minstens zo belangrijk is als het technische/fysieke.

Je zag dit ook bij Balotelli bijvoorbeeld die tegen Ajax in de blessuretijd nog even een penalty versierde. Je moet gewoon zien te winnen, no matter what. Dat is dus de mentaliteit waar het bij Nederlanders aan ontbreekt.

4 september 2015 om 13:29

En niemand komt met een argument Waarom je in godsnaam zou spugen op je eigen speelveld. Ik zie bv. Federer verdomd weinig op zijn eigen baan spugen en die is toch wat langer bezig dan 90min.

Het is gewoon imitatie gedrag.

The Health Protection Agency (england) said the habit of spitting "could increase the risk of passing on infections".

"spitting is disgusting at all times. It's unhygienic and unhealthy, particularly if you spit close to other people," said an HPA spokesman.

"footballers, like the rest of us, wouldn't spit indoors so they shouldn't do it on the football pitch.

"If they are spitting near other people it could certainly increase the risk of passing on infections.

"it's about setting examples for young people who idolise them."

4 september 2015 om 13:32

hahahaha ja je hebt helemaal gelijk, is gewoon walgelijk kuddegedrag en een domme gewoonte.

on: iedereen kan roepen dat sigtorsson een smerige rat is maar onze eigen robben is geen haar beter

4 september 2015 om 14:06

@z1gz@g,

Helemaal mee eens. Smerige, onbeschaafde primitieve gewoonte. Is naar mijn mening inherent aan het gemiddeld lage(re) verstand in de voetbalwereld vergeleken met andere teamsporten.

4 september 2015 om 14:19

Dit was het eerste wat mij opviel aan dit artikel. Voor mij onbegrijpelijk dat zo'n foto geplaatst wordt; voor niemand lekker. Ook voor Indi niet..

4 september 2015 om 14:20

"en niemand komt met een argument Waarom je in godsnaam zou spugen op je eigen speelveld. Ik zie bv. Federer verdomd weinig op zijn eigen baan spugen en die is toch wat langer bezig dan 90min"

Ik wil wel met een argument komen om het te doen, simpelweg omdat inslikken nog smeriger is. Ik heb het Federer inderdaad nooit zien doen, die doet het stiekem in zijn handdoek om er daarna zijn gezicht mee af te vegen en aan de ballenjongen of -meisje te geven. Ik gooi het wel op het veld, kan moeilijk de trainer vragen of hij mij even een zakdoekje komt brengen.

4 september 2015 om 16:44

Sorry maar dit is echt een no-brainer. Sigthorsson heeft 100% gelijk dat hij dit geprobeerd heeft, en nog succesvol ook. Je kunt het lelijk vinden, maar dit hoort tegenwoordig gewoon bij voetbal. Het is geen snooker ofzo. Wij vonden het ook mooi, toen met Van der Sar tegen Argentinië, en als we een keer een dubieuze pingel krijgen, of als Krul de penaltynemers intimideert.

Niet piepen, Martins Indi zat gewoon fout. Hij was al een tijd geen top meer, en nu ook nog dit erbij. Die hoeven we voorlopig even niet meer te zien, bij Oranje.

4 september 2015 om 11:32

Ach schei uit dit doet iedereen en hoort bij voetbal. Als je je echter laat opfokken door een dom persoon als sigthorson dat is nog veeeel erger... Te dom voor woorden en totaal onnodig. Schuld leggen bij IJsland of een sightorson daar zet je ons als NL alleen maar harder mee voor lul.

4 september 2015 om 12:31

Het is nog veel erger dat als je je dan toch laat opfokken door Sigthorson je ook nog zo'n zielig tikje uitdeelt! Hoek hem dan minstens KO, dan heb je er ook nog een beetje plezier van!

4 september 2015 om 13:11

Hhaha echt he. Zelfs een goeie rood pakken kunnen ze niet meer

4 september 2015 om 14:16

Haha had het niet beter kunnen zeggen. Dan raak je die frustratie tenminste nog een beetje kwijt

4 september 2015 om 11:34

En Indi is nog steeds een domme voetballer, dat is me opnieuw opgevallen.

4 september 2015 om 12:34

En die tekst kun je over 5 en 10 jaar opnieuw herhalen. Die leert het nooit..

4 september 2015 om 16:35

Ik vond BMI juist slim. Hij weet dat hij niet mee kan en dat Blind weigerde hem te wisselen... Dus rood pakken was zijn enige optie.

4 september 2015 om 11:34

Oerdom wat BMI deed, al zat Kolbeinn ook met zijn hand in zijn gezicht en speelde hij een toneelstukje waar zelfs Lothar Mathhäus het schaamrood van op de kaken zou krijgen. Je moet er niet intrappen als verdediger. Beter had Indi even het gebrekkige gestel van Kolbein met een goede bodycheck volledig in puin gelegd. Die Sigtorsson kan je met een simpele sliding op de bal al 6 maanden het revalidatiecentrum insturen, even blazen en hij breekt een been, slaan was niet nodig.

4 september 2015 om 13:00

Youri Mulder had gelijk, Cilissen had de rode kaart kunnen redden, maar meneertje wilde weer de moraalridder uithangen.

4 september 2015 om 13:25

Hoe bedoel je dat?

4 september 2015 om 14:13

Als Cilissen, net als van Breukelen destijds tegen Duitsland, samen met Indy tekeer was gegaan tegen Sigtorson had het de scheids wellicht kunnen beïnvloeden. Maar meneertje wilde liever Indy terecht wijzen!

4 september 2015 om 14:31

Aah, ik had dat niet gezien na afloop. Zat net nog even de beelden terug te kijken, maar het was Sigtorsson die de overtreding beging. Maakt de reactie des te dommer van Indi, maar de scheids had al lang moeten affluiten. Uit de woorden van Sigtorsson blijkt nu ook wel dat hij hier puur op uit was, iemand een kaart aansmeren. Toen hij viel had hij ook zijn arm om de keel van indi, zag je in de tweede herhaling.

4 september 2015 om 15:43

Daarvoor krijgt Sigtersonn toch ook terecht geel...

4 september 2015 om 15:55

Ja dat is zo, Sigtorsson gaat tot het randje om Indi tot een (overigens welverdiende) klap te verleiden, en blijft er zelf met geel net binnen. Walgelijk gedrag, maar ze winnen er wel door.

4 september 2015 om 16:47

@fr1908

Als Cillessen net als Van Breukelen had gedaan, had hij misschien 5% kans gehad dat het had geholpen. Je hebt in zoverre gelijk dat hij die 5% dan moet grijpen, maar de schuld ligt natuurlijk gewoon bij Martins Indi. Die moet gewoon nooit, nooit, nooit zoiets stoms doen.

4 september 2015 om 11:34

BMI is gewoon dom dat hij zich zo makkelijk laat provoceren.
Sigthorsson heeft dat gewoon enorm slim gedaan. Die man heeft de wedstrijd voor hun gewonnen.

4 september 2015 om 11:39

tuurlijk is dat kinderachtig maar wij als nederlanders moeten onze muil houden van arjen robben ekan er ook wat van met schwalbes en jongens als de jong die gigantische overtredingen kunnen maken. dit was heel dom van bmi, wat een clown en nooit meer oproepen

4 september 2015 om 11:41

Hij s gewoon professioneel en heeft de wil om te winnen. Die 2 dingen zie je niet terug bij Nederland.

4 september 2015 om 11:41

Hoezo viezerik, omdat die zich liet vallen? Martins indi sloeg hem was gewoon een klap had die gewoon niet moeten doen punt!

4 september 2015 om 12:14

@meda Jij Indi zat megafout, laml*l, maar Sigtorsson ook. Hij kreeg een klap in zn nek en grijpt naar zn gezicht, dat is smerig en heeft niets met prof. voetbal te maken, punt!

4 september 2015 om 12:15

Jij = Ja en voor de goede orde; doel op Indi niet op jou.

4 september 2015 om 12:49

Heerlijke beweging van kolbein heeft die goed gedaan, wie niet sterk is moet slim zijn niet gaan janken nu

4 september 2015 om 12:53

Is vals niet slim, woordenboek nodig?

4 september 2015 om 11:49

Nee, hij was goed en slim, had het gogme wat Indi en van der Wiel miste.

4 september 2015 om 12:21

En Nigel de Jong is ook een klootzak, maar je moet je gewoon niet laten provoceren. BMI is gewoon een domme voetballer en het is onbegrijpelijk dat van Dijk niet centraal in de verdediging stond. Ook Anita had er in moeten staan. Onbegrijpelijk keuzes van Blind.

4 september 2015 om 12:23

niks vies aan! Hij is hier een professional die alles voor zijn land geeft. Kunnen onze jongens nog wel wat van leren, we hebben alleen maar koorknaapjes op het veld en diva's buiten het veld.
Niemand meer a la van Bommel die gewoon een smeerlap was als het moest maar dat kon dan weer niet. Wij leven nog steeds in het romantische van het voetbal, hierom winnen wij ook niks noemenswaardig.

4 september 2015 om 12:23

Als mensen dit al weten en het gebeurd ook nog is, dan is dat meer een fout van BMI dan van die speler. Het gaat niet om een broodje kroket hier...

4 september 2015 om 12:39

Klopt meerdere daar vorige wedstrijd ook ze winnen alleen op die manier

4 september 2015 om 14:56

gewoon slim man, en zoooo dom van die BMI

4 september 2015 om 15:35

Sigthorsson gaat naar het EK. Wij mogen bidden dat we na dit weekend nog een kleine kans hebben om ons zelf voor lul te zetten in Frankrijk volgend jaar. Volgens mij hebben we hier een winnaar...

Met een speler als Robben in ons team mogen wij niet klagen. Het is een geweldenaar maar ook één van de grootste zuigers en acteurs die je ooit op het veld gaat tegenkomen. Sigthorsson is slim gebleken en nog erger Indi zo'n verschrikkelijk domme domme verdediger.

Even wat anders: Narsingh.... Wtf!! Wat doet die jongen in Oranje of bij een Nederlandse topclub. Die kan echt niks!

4 september 2015 om 16:48

Ga weg joh, ideale schoonzoon is het vergeleken met Suarez. Indi heeft gewoon geen hersencellen, hoe dom kan je zijn

Niet de beste spits, maar flikt het weer om ons lam te leggen achterin.

Ben benieuwd wanneer van Dijk word opgeroepen die jongen heeft niet eens 1 normale kans gehad, als ik dit zo zie verdiend hij het wel.

Indi is inderdaad niet de slimste verdediger.

4 september 2015 om 11:30

Van Dijk is inmiddels opgeroepen als vervanger voor Bmi. Lens is opgeroepen als vervanger voor Robben.

4 september 2015 om 11:36

Mooie dankbare taak, opgeroepen worden op het dieptepunt. Kan het alleen maar beter gaan.

4 september 2015 om 11:35

Hij is al opgeroepen als vervanger voor Bmi

4 september 2015 om 11:42

Inderdaad als vervanger van indi, deze man hoort in 1x opgeroepen te worden...

4 september 2015 om 14:10

Ik ben met je eens dat van Dijk al veel eerder in de plek in de selectie had verdiend, maar dat hij meteen opgeroepen moet worden? Ik heb wel m'n twijfels, iedereen is lyrisch en een kans heeft hij meer dan verdiend, maar dat zegt nog niets. Hij moet het nog maar laten zien.

4 september 2015 om 12:32

Van Dijk heeft al vaker in de (voor) selectie gezeten. Is door van Gaal, Hiddink en Blind (in eerste instantie) niet goed genoeg bevonden. Daarnaast wilden ook Feyenoord, Ajax en PSV deze speler niet hebben. Wellicht wordt er nog steeds aan hem getwijfeld. Gooi hem er maar in zondag. Kunnen we gelijk zien of al deze trainers gelijk hebben gehad.

4 september 2015 om 13:41

Dus jij wilt hem dan beoordelen op basis van 1 wedstrijd terwijl een Veltman of een BMI wel steeds mogen falen. Ik zou Pieters oproepen en Blind hebben opgeschoven. Van Dijk zou sowieso al bij mijn selectie gezeten hebben. Met Bruma, BMI en Veltman achterin is Oranje uiterst kwetsbaar , helemaal in een 433 formatie *zucht*

4 september 2015 om 13:44

Hahah nee, Ajax had liever de duurdere van der Hoorn. PSV had liever Bruma en Rekik. Feyenoord had toen het geld niet. Laten we het in ons oordeel over van Dijk vooral meenemen dat deze clubs hem niet wilden. Iedereen staart zich al jaren blind op meevoetballen, rechtspoot en linkspoot etc maar niemand kijkt naar verdedigende kwaliteiten.

7 september 2015 om 13:02

Wat ik aan wil geven is dat hij door veel verschillende mensen en clubs is beoordeeld, en er weinig trainers zijn die blijkbaar vertrouwen hebben in de kwaliteiten van Van Dijk. Hiermee wil ik zelf geen oordeel vellen, want ik heb hem niet echt gevolgd na zijn vertrek bij Groningen.

Tsja, echt een ontiegelijk domme actie van Bmi.
Uiteraard erg slim van Kolbein om te gaan liggen en hem te irriteren. BMI voorlopig niet meer selecteren, want hoe kan je nou in zon belangrijke match zoiets doms doen, ik snap het nog steeds niet.

4 september 2015 om 11:34

Het is slim, maar ook onsportief en dom van sigtorsson. Hij staat nu bekend als kaartennaaier. Dat ga je wel voelen in je volgende wedstrijden.
Misselijke vent maar BMI had m in zn zak. Dan is dit gewoon oerstom

4 september 2015 om 11:38

als bmi gewoon niet slaat is er niks aan de hand.
Natuurlijk wordt sigtorsson niet geraakt, maar dat werd vd sar ook niet tegen argentinie. Vond je vd sar toen ook een kaartennaaier?
Sigtorsson gaat hier niks van voelen hoor de komende wedstrijden.

BMI speelde idd verrassend goed, haalde er veel aanvallen uit. Ik had het nog niet gezegd of hij doet zoiets achterlijks.

laat hier gewoon de hele ploeg in de steek en sigi lacht zich kapot.
raak hem dan op zn minst goed als dat je bedoeling is

4 september 2015 om 12:22

@baby Van de Sar werd op zeker geraakt bij die kopstoot, maar dat zielig doen erna hoort niet bij sport. Sigtorsson grijpt naar zn gezicht terwijl die een tik in zn nek krijgt, smerig actie van de spits. Oerdom van Indi die samen met VdW en Janmaat (blijft ook dezelfde fouten maken) voorlopig Oranje lekker uit hun hoofd kunnen zetten, prutsers!

4 september 2015 om 12:47

huh? BMI slaat hem toch gewoon in zijn nek.. eerste keer mis, dan nog een keer. Of het hard is kan je over twijfelen, maar dat hij hem 'niet' raakt is simpelweg niet waar.

4 september 2015 om 13:04

kaartennaaien is helaas onderdeel geworden van voetbal. Ook wij kunnen dat heel goed. Robben is/was 1 van de beste. Spelers die zichzelf op de grond gooien bij een klein tik. Tegen Mexico bijvoorbeeld. Wat BMI hier heeft gedaan is gewoon heel dom. Was met opzet ook nog!! helaas maar een terecht rood kaart.

4 september 2015 om 13:19

@royalantwerper

Welke fouten maakt Janmaat dan? Dat is echt compleet uit je duim gezogen. Janmaat maakt helemaal niet veel fouten. Tegen Tsjechië en een rode kaart. Daar wordt dat hele anti-verhaal aan opgehangen. Pure onzin voor een prima back.

4 september 2015 om 13:43

@royalantwerper
vd sar werd door t haar van ortega gekieteld onder zn kin en doet alsof zn neus gebroken is.
Sigi wordt geraakt in zn nek en doet alsof ie in zn gezicht geraakt is.
Beiden zullen het amper gevoeld hebben, maar profiteren van een oliedomme actie van de tegenstander.

t hoort niet...maar wat bmi doet hoort ook niet en is nog veel dommer

4 september 2015 om 14:57

juist gewoon dom, dommer kan niet!

4 september 2015 om 11:36

Indi 'sloeg' beide armen naar achteren, kwam me over als een soort van 'wat maak jij nou?' beweging. Hoe Sigthorsson vervolgens theatraal met zijn handen zijn gezicht pakte alsof hij daar geraakt werd was misselijk. Maar goed, Indi moet wel leren zichzelf niet te laten gaan in zo'n situatie en niet in te gaan op provocaties.

4 september 2015 om 12:23

Indi moet maar is met diezelfde gast als waar Tannane mee spreekt gaan praten. Is niet de eerste keer dat die zo dom doet!

4 september 2015 om 13:05

@zlatanfan4ever, Ik snel het juist wel. Dit heeft simpelweg te maken met de intellectuele capaciteiten van Bmi. Hij heeft het denkniveau van een gemiddelde puber en denkt dus pas over de gevolgen van zijn actie na als het te laat is. Dat kun je die jongen niet verwijten, want er zit gewoon qua intelligentie niet meer in.

Voetballend is hij een hele goede qua kracht en functionele techniek voor een verdediger. Qua slimheid in het spel zit hij ver onder de norm en zijn intelligentie qua wat wel te doen en wat niet op het veld is niet-bestaand.

Dit is dan ook de reden dat hij nooit en te nimmer de top zal bereiken.

Wat een eikel. Je tegenstander bewust een kaart aannaaien. Hij kreeg een tik in zijn nek en greep vervolgens naar de andere kant van zijn gezicht. Blij dat hij bij Ajax weg is.

4 september 2015 om 11:33

Dan nog maakte BMI meerdere slaande bewegingen achter elkaar, dat ook nog vlak voor de neus van de grensrechter.

4 september 2015 om 11:38

Slaande bewging is een kwestie van interpretatie. Hij maakte met beide armen een beweging naar achteren.

4 september 2015 om 12:53

Terwijl ze op de grond liggen slaat BMI twee keer zijn arm op het hoofd van Sigthorson. Was die aan het overdrijven? Ja, maar ik eis dat de spelers van Oranje dit ook doen. Alles (binnen door de scheidsrechter gestelde grenzen) om te winnen.
Het was gewoon een duidelijke rode kaart voor Bmi.

4 september 2015 om 13:59

Meen je dat nou dat Sigthorsson niet aan het overacten was? Het was een tikje zoals kinderen van twee jaar slaan. Daar blijf je ook niet van liggen kermend van de pijn. Ja, alleen als je voor het kind aan het overacten bent.

Je eist dat de spelers van Oranje dat ook doen? Tsja. Ik hoop juist nog altijd op voetbal als een zuiver spel op t veld, waarschijnlijk tegen beter weten in.

4 september 2015 om 14:58

Klopt, t was al een overtreding en dan doet ie dat, pfff wat een domme lul zeg

4 september 2015 om 11:36

Ach bijna alle spelers naaien elkaar een kaart aan, niks nieuws

4 september 2015 om 11:36

@ buitenspelval,

je vindt het nu een eikel, maar van een Robben tegen mexico hoor ik niks. Dan is het een held.
Als het je overkomt is het klote, maar dit is het grote mensen spelletje.
En BMI is daar duidelijk niet tegen bestand.

4 september 2015 om 11:44

Want dat is in dit artikel ook ter sprake gekomen?? Je laten provoceren is gewoon erg dom, domme actie van bmi. Uiteindelijk vind ik de rode kaart meer terecht voor die lange pass op Robben van hem, die nergens op sloeg. Kreeg ook applaus van Robben

4 september 2015 om 12:25

Rode kaart terecht vinden vanwege een foute pass, dat is niet dom idd.

4 september 2015 om 12:53

Krijgen we dit gezeik weer, Robben heeft die hele wedstrijd keiharde schoppen en vieze tikjes gekregen zodat hij uit balans kwam. Het was een soort karma, meer dan verdiend.

4 september 2015 om 13:13

Dat BMI dit overkomt is ook karma, dat blijkt wel.

4 september 2015 om 13:50

@hankey

De penalty tegen Mexico is een twijfelgeval. Sigthorsson komt ervoor uit en is er blijkbaar trots op. Een held ja...

Overigens heb ik nog altijd plaatsvervangend schaamte wanneer ik van der Sar in herhalingen knock-out zie gaan na dat tikje op de kin tegen Argentinië op t WK destijds.

4 september 2015 om 19:06

Robben provoceerde niet, maar was alleen uit op het krijgen van een vrije trap, dat is iets anders dan zelf een overtreding maken en uit zijn op een rode kaart voor je tegenstander.

4 september 2015 om 11:37

Tja, wat Indi deed is nog steeds rood. Hij is grotendeels verantwoordelijk voor de nederlaag. Hij moet gewoon beter weten en zijn handen thuis houden.

4 september 2015 om 15:40

Want met 11 man hadden we wel gewonnen? IJsland was 11-11 al gevaarlijker en met dramatische verdediging hadden we zelfs met 12 man niet gewonnen IJsland was 2x beter en 2 X terecht gewonnen. Nederland is erg goed om zondebokken aan te wijzen,maar heel oranje faalde gisteren,op de Vrij na. Sneijder die denkt van alle posities zomaar kan schieten,Narsingh die struikelt over elke grasspriet,Klaassen die nergens te zien was vd Wiel die werkelijk geen bal goed raakte,Cillessen die zelfs de zwakste penalty in jaren niet kan stoppen,Wijnaldum onzichtbaar,Depay onzichtbaar,Huntelaar miste mooie kans daar hoor je ook niemand over terwijl RvP de volle laag zou krijgen. Nee wij denken top te zijn maar dat is oranje niet,want je staat op 10 punten uit 7 wedstrijden dat is gewoon kwaliteit gebrek en ligt niet alleen aan indi. Want dan zou je 18 punten hebben gehad

4 september 2015 om 12:16

onzin - hij doet dat goed.. het is niet het meest sportieve, eens, maar hij gebruikt alle toegelaten middelen om de wedstrijd naar hun hand te zetten!

BMI is gewoon oer en oerdom dat hij er in trapt, het is niet de eerste keer. Anders gezegd: het is al onderdeel vd tegenstanders bespreking/kleedkamer talk...

4 september 2015 om 12:25

En dat is het probleem! Wij hebben alleen maar voorbeeldige jongens in het veld, daarom staan wij regelmatig met lege handen na de wedstrijd.

4 september 2015 om 12:25

Al doet sightersson helemaal niets, dan is het nog steeds rood. Gewoon domme actie, dat een tegenstander daar gebruikt van maakt is niet meer dan 'normaal'.

4 september 2015 om 13:43

Feit als dat zulk soort onsportief gedrag 'normaal' gevonden wordt is al triest genoeg.
Er achteraf nog trots op zijn is de overtreffende trap wat mij betreft.

4 september 2015 om 13:07

Als het vice-versa zou gebeuren staan we te juichen dus klinkt behoorlijk hypocriet dit. Verder doe je als prof er alles aan om de wedstrijd te winnen en dan doe je maar eens een beetje vuil.

4 september 2015 om 13:13

@ buitenspelval. Het enige jammere is dat sigi dit bij Ajax nooit deed. Dan hadden we in elk geval nog wat aan m

4 september 2015 om 13:40

Haha idd. Nationalistische gevoelens maken bij hem blijkbaar meer los dan zijn clubgevoel voor Ajax

dit is een van de grootste belediging die je kan krijgen van een medespeler.

dat je eigenlijk gewoon een malloot bent op t veld zonder iq.

4 september 2015 om 12:08

Zwaar overdreven verhaal van Sightorsson!!!
1 rode en 11 gele kaarten in 4 seizoenen is eerder behoudend gespeeld van BMI

4 september 2015 om 12:29

4 keer direct rood en 25 keer geel. Die gele kaarten zijn niet zo'n ramp. Dat is nog weinig voor 180 wedstrijden. Maar 4 keer direct rood waarvan 3 voor zoiets, dat is niet veel, maar wel dom en voornamelijk overbodig. En hij is ook nog wel eens weggekomen met wat acties.

gewoon goed gedaan van Sigthorsson! BMI moet daar boven staan maar hij heeft blijkbaar nog heel veel te leren.

4 september 2015 om 11:36

Ja heel goed gedaan. Voor dergelijke acties kom je als supporter echt naar het stadion. Not

Helaas "hoort" dit bij het hedendaagse voetbal maar het is gewoon walgelijk en heeft niets met de "sport" te maken.

4 september 2015 om 12:10

Het psychologische aspect heeft net zoveel met de sport te maken, als het sportieve aspect. Een wedstrijd win je zelden omdat je voetballend beter bent, maar omdat je mentaal sterker bent. Je kunt 85 minuten voetballend de onderliggende partij zijn, maar omdat je mentaal sterker bent, weet je in de 5 minuten dat je beter bent het verschil te maken. Kijk maar eens naar de afgelopen 2 WK's. Kwamen wij zover omdat we voetballend bij de top 3 van de wereld hoorden? Absoluut niet. Wij kwamen zover doordat wij op de juiste momenten piekten en geen moment in paniek raakten.

4 september 2015 om 12:15

@copr

Wanneer het andersom was geweest en Ned wint dan is het wel goed? Of maakt het dan niet uit?
#hypocriet

4 september 2015 om 12:30

@digennaro
Goed gezegd!
Het is zijn schuld omdat hij Feyenoorder was, Het is Blind zijn schuld omdat hij een Ajacied was. Het is de schuld van de grens want hij had een verwarrende shirt aan. Had Nederland gewonnen met een fortuinlijke goal dan was het slim gespeeld van Nederland.
We moeten eens wat haar op onze ballen groeien en als echte mannen het spelletje gaan spelen op het pleintje gaat het ook niet altijd eerlijk maar dan doe je er iets aan.
Pff aanstellers, toen van der Sar het bij Ortega deed was iedereen trots op die actie. En nu?

4 september 2015 om 14:18

@digennaro
Als het andersom was geweest was het nog steeds niet "een goede actie" geweest. Je had het "minder erg gevonden" omdat het een voordeel opleverde.

Je komt niet naar het stadion om te kijken hoe iemand "zogenaamd geraakt wordt" terwijl hij niet eens hard geraakt is.
Als ik theater wil zien koop ik wel een kaartje bij een musical van Joop vd Ende.

Als jij mag kiezen tussen een wedstrijd waar je weet dat er geen "matenaaierij is" en een wedstrijd waar om de 5 minuten iemand neerstort alsof hij getroffen is door de bliksem waar ga je dan naar kijken?

4 september 2015 om 15:01

Slaan bedoel je nu toch zeker? Nee dat hoor je niet te doen nee. dan moet je op Boksen

4 september 2015 om 15:28

Je ziet gewoon dat BMI nog niet volwassen genoeg is. Hij maakt kinderlijke fouten en laat zich uit zijn tent lokken bij een klein beetje getreiter. Van mij hoeft hij niet meer opgeroepen te worden, geef mij maar Van Beek of Van Dijk. Ik heb het idee dat zelfs Veltman beter is dan deze gast. Echt een schande dat Van Beek niet is opgeroepen en Van Dijk pas na deze wedstrijd.

Haha hoe hij dat ook gewoon zegt. Hoe zou Indi zich nu voelen. Maar het was al langer bekend dat Indi een matige verdediger is, maar een groot deel van Nederland smeekte on ervaren spelers. De vorm van de dag is echter het belangrijkste, en de kwaliteit uiteraard.

4 september 2015 om 12:41

@world
Je kan veel zeggen, maar voordat BMI rood kreeg was hij de sterkste verdediger van het veld!

4 september 2015 om 15:21

juist!, nog dommer dus eigenlijk.

Tsja, moeten we dit dan slimmigheid of gogme noemen? Het staat buiten kijf dat Indi gewoon oliedom is door zich zo uit de tent te laten lokken, maar dit kan ik nou ook weer niet sportief van Sigthorsson noemen.

4 september 2015 om 11:35

niet sportief van siggi, ja daar kan je zeggen, maar ook voor hun staan ze hun land te verdedigen en dan doe je alle gekke dingen en dat van indi is gewoon bekend, dat die zich niet kan beheersen, dus meer slimmigheid dan onsportief.

En daar heeft siggi echt een punt mee, wat kan deze toch dom doen. Hij is het niet waard om opgeroepen te worden meer. VD Wiel speelde dan niet al te slecht, alleen die penalty had hij slimmer moeten zijn en proberen de bal later weg te krijgen.

4 september 2015 om 11:36

Hoe kun je nu roepen dat vd Wiel niet al te slecht speelde? De penalty was heel erg slecht! Net zo bepalend als de rode kaart wat mij betreft. Beide spelers mogen wat mij betreft voorlopig thuis blijven.

4 september 2015 om 11:38

Nou, eigenlijk raakte VD Wiel de bal wel. Neemt niet weg dat het erg dom was en hij een groot risico nam, maar dat zegt niet meteen dat hij slecht speelde. Indi speelde naast de rode kaart in balbezit ook nog erg slecht, alle ballen sprongen van zijn voet. Hij was dubbel negatief aanwezig op het veld.

4 september 2015 om 11:37

Hij raakte de bal wel. Het was alleen een te groot risico om op zo'n moment een gevaarlijke tackle te maken. De scheids heeft ons uiteindelijk ook niet geholpen. Eigenlijk had VD Wiel gewoon moeten blijven staan, behalve als je tackle zo perfect is als die van Tete. Dat het echt 99,9% goed gaat.

4 september 2015 om 11:38

Nee, Van der Wiel speelde oog ontiegelijk slecht. Zet je gekleurde bril nou eens af man. Van der Wiel en BMI zijn op en top fit en met goede instructies (zoals BMI op het WK) misschien net aan goed genoeg voor het Nederlands elftal. Blind had ze in deze situatie gewoon niet op moeten roepen en al helemaal niet moeten opstellen. Waarom denk je dat van der Wiel weg moet bij Psg? Hij is daar gewoon jaren de zwakste schakel van het team geweest. Jammer voor hem en Ajax fans dat hij nooit zijn potentieel waar heeft kunnen maken. Hopelijk kan Tete dit wel, die kan tenminste verdedigen

4 september 2015 om 11:41

Nu smeekt iedereen om een echte verdediger (zoals Tete). Maar als Tete in Oranje speelt, wilt iedereen weer iemand die aanvallend ook wat toevoegt, terwijl dat niet eens zin heeft met Robben voor je. Ik vond trouwens dat Depay ook bijzonder weinig ballen aan Blind gaf, VD Wiel stond ook een paar keer volledig vrij aan de andere kant, maar ze krijgen de ballen zo langzaam/laat dat de tegenstander alweer naar die kant is opgeschoven. Dan kan je alweer opnieuw beginnen met "opbouwen".

4 september 2015 om 11:44

Ik bedoel trouwens niet dat ik Tete Niet wil zien. Ik wilde hem gisteren eigenlijk ook al zien spelen, al snap ik dat Blind dacht dat hij meer aan aanvallende backs had. Uiteindelijk haalde hij na de rode kaart de spits eraf, waardoor zijn tactische keuzes eigenlijk totaal in het water vielen.

4 september 2015 om 12:05

Sorry, maar Van der Wiel stond buiten die penalty ook gewoon verdedigend onzeker te voetballen. En dat is eigenlijk niets nieuws. Aanvallend kan hij prima zijn steentje bijdragen, al deed hij dat gisteren ook absoluut niet, maar verdedigend is hij gewoon te onzeker. Daarnaast vind ik zijn houding, zoals in het interview waarin hij aangeeft dat hij het maar onzin vindt dat je persé moet spelen om in aanmerking te komen voor een selectieplek, onprofessioneel en laks. Op het EK 2012 werd hij ook al aangewezen als één van de storende factoren binnen een groep en het is niet voor niets dat Van Gaal hem meestal gewoon buiten de selectie liet. Die man hoort voor mij niet in Oranje thuis en Blind zou er goed aan doen om Janmaat, Verhaegh en zelfs Bacuna wat serieuzer te gaan overwegen. Voor nu zou ik Tete, ondanks het gebrek aan ervaring, zelfs 10 keer liever in de basis zijn starten dan Van der Wiel.

Heel proffesioneel al van te voren afspreken je collega een oor aan te naaien

4 september 2015 om 11:37

Of gewoon slim... Iemand irriteren om een kaart aan te naaien is niks nieuws.

4 september 2015 om 12:07

Ik snap niet dat spelers zich daarmee bezig houden voor de wedstrijd. Volgens moet het toch echt om het spel gaan. Uit de kleedkamer komen met de intentie iemand een kaart aan te naaien is simpel weg gewoon triest. Wat BMI doet is zeker ook geen slimme actie. Helaas gebeuren dit soort dingen helaas................

Indi's eerste interlands, als linksback, waren een revelatie. Sinds hij in het centrum speelt lijkt het alsof hij alle bravoure kwijt is en valt hij op door een verkeerde positionering en domme overtredingen.

4 september 2015 om 11:36

Tja met riedewald had je gewoon gewonnen.

4 september 2015 om 11:38

Makkelijk praten achteraf ...

4 september 2015 om 11:40

En dat weet jij natuurlijk zeker

Van Dijk is inmiddels opgeroepen, maar ik vraag me af of hij gaat spelen..

4 september 2015 om 11:37

Lijkt me niet dat je iemand die er niet bij zat de voorkeur geeft boven de jongens die als backup al wel mee waren...

4 september 2015 om 11:40

Lijkt mij toch dat hij achter de 2e linkercentrale verdediger in de rij staat. Anders was van Dijk dat wel. Riedewald in de basis tegen Turkije is vragen om problemen.

4 september 2015 om 11:45

Riedewald had gisteren van grote waarde kunnen zijn mede door zijn voetballende vermogen. Maar dat is nu te laat.

Het ergste is dat hij nog gelijk heeft. Je zag natuurlijk al van mijlen af aankomen dat siggi hem in dat duel probeerde een rode kaart aan te naaien. Helaas was Martins Indi dom genoeg om met open ogen in de val van Siggi te lopen en zo IJsland helemaal in de kaart te spelen.
Ik zou Martins Indi gewoon thuislaten dit is niet de eerste keer bij hem, misschien dat dan het kwartje bij hem valt. Door dit soort stomme acties verlies je wedstrijden.

Dom van BMI en een terechte rode kaart, maar vind het toch jammer dat dit theater, zoals van Sigthórsson, steeds meer bij het voetbal gaat horen en beloond wordt. Dat is toch allesbehalve sportief? Het spelletje wordt daardoor steeds meer verziekt naar mijn mening.

4 september 2015 om 11:46

Ik denk dat Sightorsson vanwege zijn overdreven reactie ook geel kreeg. Ik ben het met je eens dat dit onsportieve gedrag het spelletje verziekt. Wanneer het om de knikkers gaat, gaan normen en waarden overboord, blijkt meer dan eens.

Off: Had overigens niet het gevoel dat alle Oranje-spelers even goed beseften waar het om ging gisteren. Een stuk naïviteit wellicht, dat ze denken toch wel naar Frankrijk te gaan? Ik mist met name na de penalty tegen de overtuiging er met man en macht een gelijkspel uit te halen, ook bij bondscoach Blind. Het inbrengen van Promes en dat ook zo laat in de wedstrijd begreep ik niet. Na 60 minuten had vdwiel er in mijn ogen af gemoeten voor Luuk de Jong: lange ballen op De Jong, tweede bal winnen, vrije trappen ontlokken en gokken op een gelukje of een goal uit een vrije trap van Sneijder of Depay. Maar Oranje heeft het geen seconde over die boeg gegooid. Het bleef apathisch hangen in een breispel dat de Ijslanders nooit heeft verontrust. Enig opportunisme en gelukszoekerij was nergens te bekennen, evenals overtuiging en passie. Ik vond dat bijzonder triest om te aanschouwen.

4 september 2015 om 12:40

Ik vond het zeer apart dat Sightorsson ook geel kreeg. Als de scheidsrechter daarmee wilde aangeven dat hij theater maakte had je ook geen rode kaart moeten geven aan Indi voor dat kleine tikkie zeker gezien het effect dat zo'n kaart op de wedstrijd heeft.

Laat onverlet dat ontiegelijk dom is van Indi. Hoeft van mij niet meer geselecteerd te worden. Wat bezielt je op zo'n moment in de wedstrijd, op die plek. Ongelooflijk.

je zag hem ook zo mooi lachen na die tijd, zo van..hups gelukt.
Beetje theater erbij en zo...ben er geen fan van, hij wordt amper geraakt, maar t is gewoon extreem dom van bmi.

4 september 2015 om 12:33

Ik ben ook geen fan van dat vieze theater op het veld. Maar je moet gewoon je handen thuishouden. Gewoon een terechte rode kaart voor BMI vind ik.

Niet dat ik dat heel erg vind, ik vind BMI sowieso geen geweldige CV. Vond hem in zijn tijd bij Feyenoord vaak al de mindere verdediger.

Ik hoop dat Danny de volgende 11 het veld in stuurt tegen Turkije.

Cilessen
Tete
de Vrij
van Dijk
Kongolo
Klaassen
Blind
Sneijder
Promes
Hunt/Persie
Depay

Het aparte was dat er voorafgaand aan die situatie nog helemaal geen sprake was van irritatie of iets dergelijks. Dat maakt het voor mij des te schrijnender dat BMI zoiets achterlijks doet. Sta gewoon op en neem de vrije trap. Maar goed, we weten hoe het gegaan is...

Slim gedaan door Sigthorsson. Je kan er van alles van vinden, maar tegenwoordig begrijpen ze bij een land als Ijsland al beter wat er gevraagd wordt in het internationale voetbal dan de immer naïeve Nederlanders. Zo lang wij ons niet aanpassen aan het internationale voetbal gaan we nog vaak op onze spreekwoordelijke bek.

Paar keer de beelden teruggezien en vind rood wel erg zwaar gestraft hoor wordt echt een mietjes sport op deze manier... Sigi deed zelf irritant door op Indi te blijven liggen.

4 september 2015 om 11:55

Slaande beweging is gewoon rood, maakt niet uit of je hem maar een beetje half raakt. Gewoon dom van Martins Indi. Het is wel jammer om te zien dat dit soort 'slimmigheden' erbij horen in het hedendaagse voetbal. In Zuid-Amerika doen ze niet anders en dit is overgewaaid naar Europa. Een ieder ziet liever een faire sport waar het alleen om het voetbal gaat, maar in deze miljoenenbusiness maken dit soort 'slimmigheden' het verschil soms tussen winnen en verliezen (en dus tussen miljoenen winst of niet). Niet gek dat steeds meer spelers zich er schuldig aan maken.

Overigens had ik met als Siggi nooit zo erover uitgelaten. Dat hij domme dingen doet mag hij zeggen, maar niet dat hij zijn medespelers even heeft opgestookt hem extra te irriteren. Had dat lekker binnenskamers gehouden.

4 september 2015 om 11:57

Natrappen of slaan is rood is de regel. Of dat nu een harde klap is of een kleine aanraking. Lekker makkelijke regel zodat de scheidsrechter niet hoeft na te denken.

Wie herinnert zich Pieckenhagen nog?

En weer naait kolbein 50.000 man in de Arena.

Nee even zonder gekheid, natuurlijk heel slim van Ijsland om daarop in te spelen.

Ik heb Indi al vergeven. Dit overkomt hem nooit meer. Hij voelt zich vast nog veel slechter dan wij... Zo'n sympathieke vent als hij, daar kan ik niet kwaad op blijven. Topper! Die eerste twee plaatsen hadden we al eerder weggegeven. Dit kon er dan ook nog wel bij, hoor.

P.s., mijn clubvoorkeur heeft hier vast wel iets mee te maken.

4 september 2015 om 11:43

Vergeven en vergeten inderdaad, nooit meer in Oranje.

4 september 2015 om 11:57

Op basis van deze rode kaart vind ik dat overtrokken. Ik ontken niet dat hij de absolute hoofdverantwoordelijke is voor het debacle van gisteren, maar kom op, je houdt niemand over als je iedereen op één grote blunder al meteen laat vallen. Met Janmaat precies hetzelfde. Ik wil wel toevoegen dat je Indi ook op basis van zijn prestaties in Portugal wel zou kunnen laten banken ten koste van bv. een Kongolo/riedewald.

Niet is zo'n individuele fout, maar het gebrek van een fatsoenlijk plan is het probleem en de oorzaak van het mislopen van het EK. We zijn elke wedstrijd tegen een tegenstander van een beetje niveau (tsjechië/ijsland/turkije) de mindere geweest. En dat ligt toch echt aan de bondscoach(es).

Eikels als Sigthorsson en Toivonen werken op je zenuwen met hun laffe gedrag. Het zijn klootzakken maar op dit soort momenten wel goud waard voor je team.

Leuk om te lezen. En ze hadden nog gelijk ook. Op deze manier zal elke tegenstander voetballen tegen Oranje. Niemand is meer bang voor Oranje en dat hebben we te danken aan de Knvb vanwege hun keuzes voor bondscoaches. De manier van spelen komt er nog bij 4-3-3 en daarnaast de kwaliteit van de spelers.

Ik denk dat het te laat is, het EK gaan we niet halen in Frankrijk. Daarom ben ik voor om een ander denkende coach voor de groep te zetten ( Ron Jans, Gert jan Verbeek ) en door te selecteren en te verjongen.
Snijder zal nog een jaar kunnen meedoen. De teleurstelling van de blessures van Robben moeten afgelopen zijn. Gooi de jonge jongens maar in het diepe en denk maar aan de toekomst. Zie opstelling.

4-2-3-1:

1. Krul/cillesen
2. Bacuna/tete 3. De vrij/hoedt 4. van Dijk/douglas 5. Willems/butnerr
6.klaassen/van ginkel 7.strootman/blind
8.promes/berghuis 10.zyech/propper 11.depay/affalay
9.hunter/de Jong

4 september 2015 om 11:47

Ben wel met je eens dat we ons moeten richten op 2018-2020. Zelfs als we ons plaatsen voor Frankrijk dan wordt het een veredelde oefencampagne. De puf is er uit bij de oude generatie en de jonge jongens zijn er nog lang niet, we vallen dus in een gat. Het is dan niet gek om af en toe iemand te brengen van die nieuwe generatie.

Maar om nou direct het hele elftal om te gooien lijkt me ook wat voorbarig als je nog kans hebt op plaatsing.

4 september 2015 om 11:53

Castaignos, toont direct het probleem aan waar we mee zitten. Middelmaat...

4 september 2015 om 12:37

Tja, ik neem castaignos niet mee omdat ik hem gewoon niet goed genoeg vind. Maar wie weet ik de toekomst. Ik zou eerder dan Dost meenemen ja. Kan ook op het bankje zitten natuurlijk.

Strootman is een hoop tegen beter weten in denk ik. Maar de hoop is er omdat hij gewoon voetballend prima is, en een echte aanvoerder voor dit team.

Affalay en Huntelaar halen het WK nog denk ik. Die wil ik erin voor de ervaring.

4 september 2015 om 11:55

Natuurlijk zijn de blessures van Robben een teleurstelling, maar geen weldenkende coach zal het in zijn hoofd laten om Robben 'met het oog op de toekomst' niet meer te selecteren. Een nationaal elftal moet ook gewoon op het moment prestaties leveren en Robben is voor Oranje hoe dan ook onontbeerlijk om een toernooi - als ze dat bereiken - voor de dag te kunnen komen.

Met een anders denkende coach ben ik het wel eens. Oranje zal zich bewust moeten zijn van zijn zwaktes en momenteel handelt het daar niet naar. Het blok van twee voor de verdediging moet worden hersteld en het elftal zal alles moeten gooien op de individuele kwaliteiten van Sneijder, Robben en Depay.

Cillessen
???
Van Beek
De Vrij
Willems
N. De Jong
Blind
Robben
Sneijder
Depay
L. De Jong
4 september 2015 om 12:44

Natuurlijk is een fitte Robben de nummer 1 in je selectie. Ook bij mij. Maar ik ga er vanuit dat we het EK niet gaan halen. Dus kijk ik naar het WK. En dan zal Robben er niet meer als voetballer zijn. Daarom ben ik van mening dat je na Turkije met een nieuwe selectie moet gaan spelen. Zie het als een oefen campagne en zo ingespeeld raken in de kwalificatie voor het WK.
Mocht Oranje het toch halen ( EK Frankrijk ) dan is een Robben en Snijder natuurlijk van levensbelang.
Dus dan zou ik op de volgende manier spelen.

. Krul
de Vrij van Dijk blind
verheagh . willems
wijnaldum snijder depay
. robben Dost

Bedankt Sigi dat je het er goed inwrijft, heeft in dit geval het beste voor met NL. Ik zeg het al jaren, Indi komt flink tekort voor het NL elftal, het is mij een raadsel wat hij bij Porto te zoeken heeft. Nooit overtuigd geweest van hem en stom genoeg speelde hij vandaag tot de rode kaart eindelijk eens prima, ik was positief verrast, echter dan maak je zo’n domme actie, totaal onnodig en niks op af te dingen. Echt gewoon niet meer oproepen.

We hebben twee ontzettende talenten met Kongolo en Riedewald, die fysiek heel iets minder zijn maar beide weer veel sneller. Kongolo vind ik slimmer en een echte verdediger met een goed tackle en Riedewald is opbouwen wat sterker. Rekik is ook een prima verdediger met mogelijkheden en Hoedt loopt bij Lazio rondt is ook wel wat voor de toekomst. Genoeg linkspoten die daar kunnen spelen en kwaliteit hebben.

Laat ik vooropstellen dat t oerdom is van Bmi.maar dit is wel tekenend voor t voetbal van tegenwoordig Vroeger zagen de meeste voetballers hun tegenstanders nog een beetje als collega s.tegenwoordig naaien ze elkaar kaarten aan en proberen ze met schwalbe s etc de scheidsrechter te naaien want t resultaat is heilig. Jammer
Als deze Sigthórsson dit bij t elfal van 74 (b.v. bij Neeksens)had gedaan was ie in stukken van t veld gedragen. Tegenwoordig gaan ze er nog groot op hun tegenstander te hebben genaaid

Is Bruno Martins Indi goed genoeg voor de top? Nog niet. Hij heeft wel alles in zich om een topverdediger te worden. Hij is fysiek sterk, snel en weet zijn man kort te dekken. Alleen hij zal echt een mental coach of iets dergelijks moeten inschakelen om die kortsluitingsmomenten uit zijn spel te halen. Anders zal FC Porto echt zijn absolute top blijven.

4 september 2015 om 12:16

Dit gezegd hebbende, misschien moet BMI bij De Vrij in de leer gaan. Wat een rust straalt die gast uit! Kwam (op een momentje na, een bodycheck in de middencirkel, die hem geel had moeten opleveren) niet in de problemen. Opbouwend durfde hij strak en hard in te spelen. Liet zich niet gek maken. Je ziet dat het in Italie een echte verdediger is geworden. Ook qua postuur.

4 september 2015 om 12:18

BMI snel?? Fysiek sterk ok, maar snel is zeker niet...

Heb de beelden niet live gezien omdat ik naar België aan het kijken was, maar als ik de reacties hier las dacht ik echt dat het over een ferme mep ging van Bmi. Nu ik de beelden zelf heb gezien van die rode kaart moet ik wel zeggen, zo heel erg was die reactie echt niet. Het blijft natuurlijk oerdom, maar ik vond het geen rode kaart en ben er zeker van dat niet elke scheidsrechter daar rood voor had getrokken, het is vooral het acteerwerk van Sigthorsson dat hem die rode kaart bezorgd. Kritiek is natuurlijk wel op zijn plaats tegenover Bmi, omdat hij een domme actie heeft gedaan in een belangrijke match, maar zou er nu ook geen kruistocht van maken tegen hem. Hij is nog een jonge speler die gewoon gefrustreerd reageerde, maar ook weer niet overdreven erg, en uit dit soort fouten zal hij wel leren.

Sowieso vind ik reacties die stellen dat hij nooit meer moet opgeroepen worden ver overdreven, al snap ik de frustraties wel volledig. Hoe dan ook, BMI heb ik sinds het WK altijd wel een overschatte verdediger gevonden, in potentie is dat wel een beest zoals Mangala, maar op dit moment heeft Nederland echt wel betere verdedigers met oa De Vrij en Van Dijk.

Martins Indy is gewoon dom!

Van der Wiel neemt een groot risico, maar ik vind: als je de bal speelt is het per definitie geen strafschop! En als je als scheids dat dus niet kunt beoordelen, moet je ook niet fluiten!

Voor de rest schrijnend om te zien hoe Oranje geen kans weet te creëren.
En: zou Narsingh hebben geweten dat hij in een 2 spitsen systeem speelde? Bleef wel erg aan de lijn plakken.

Waarom niet van Dijk en Douglas oproepen? Ik ben voorstander van de vier De Vrij, Vlaar, Van Dijk en Douglas als cv's mag Danny beslissen wie speelt. Vlaar is nu geblesseerd maar dan kun misschien Hoedt, van Beek of Kongolo tijdelijk bijhalen. Tot Ron Beton weer hersteld is. Want onze achterhoede is echt zwak.

4 september 2015 om 13:29

Vlaar is hartstikke passé. Als mentor misschien nog eens van waarde maar die heeft zijn hoogtepunt gewoon gehad. En met zijn blessureverleden en heden mag hij blij zijn straks nog op redelijk niveau terecht te komen.

Ik snap dat je alles doet om te winnen, maarja dat doet Suarez ook en daar spreekt ook iedereen schande van.

Dit is dus net zoals bijvoorbeeld Suarez gewoon schandalig vuil. Het is gewoon een naaistreek wat getuigt van weinig respect voor je mede voetballers en oud team genoten

Benieuwd of Willem van Hanegem nu nog zal terugkomen dat hij het onbegrijpelijk vond dat Riedewald geselecteerd was en het niet raar vond dat Martins Indi geselecteerd was.
Martins Indi heeft een kort lontje en daar heeft IJsland goed gebruik van gemaakt. Martins Indi moet volwassen worden en zich niet laten provoceren. Voorlopig niet meer selecteren want brengt gewoon niet wat nodig is voor het Nederlands elftal.

Deze speler moet je helemaal niet meer selecteren. Iemand die zichzelf niet in de hand heeft en gauw gefrustreerd raakt, hoort niet thuis in het NL elftal. Is de 2e keer al dat hij met rood vertrekt.

Dit is niet de eerste keer dat die eikel faalt bij het ned elftal maar ja Blind blijft hem gewoon opstellen. Net zoals vd Wiel met z'n "je hebt geen ritme nodig" Ook hij heeft bij vorige wedstrijden gefaald.
Blind had gewoon met Riedewald en Tete moeten beginnen. Ze hadden het nooit slechter kunnen doen dan die ouwe zooi.

Grootste probleem is dat het elftal teveel aardige voetballers heeft lopen en geen top. Ijsland is kwalitatief veel minder maar dat is wel een elftal met een fantastische spirit. Overwinning was gewoon terecht.

BMI deed iets wat niet mag, maar vond t eigenlijk wel meevallen.
Hij reageerde naar mijn idee uit ergernis en sloeg Sigthórsson van zich af, zoiets van "he rot nou eens op man"...
Domme overtreding die idd met rood bestraft kan worden, maar hij gaf hem geen beuk of zo.

Nederland heeft echt niet verloren door Bmi, eerder door de lachwekkende keuzes van Blind!

4 september 2015 om 13:16

Dit dus. Ik vond het geen absolute rode kaart waard. Sigthórsson kreeg niet voor niets geel. Een gele kaart voor Indi was beter op zijn plaats geweest. Al was Indi hier echt heel stom bezig. Blind zet de lijn van Hiddink voort.

Er zijn er die vd wiel slecht vond spelen of onzeker of helemaal slecht, in mijn vorige reactie zeg ik ook dat hij iets beter speelde dan indi, maar komt dit niet vooral omdat vd wiel geen wedstrijdritme had en dan had blind hem helemaal niet moeten opstellen, net zoals van persie op de bank zat. Dat is een van de kleine fouten die blind gedaan heeft.

Ik zeg een (voorlopig) einde van de interlandcarrière van indi. Tijd om anderen een eerlijke kans te geven.
bv van Dijk of Riedewalt

Iedereen neemt het hem kwalijk en Martins Indi is al vanaf het begin de zwakste schakel. Ik denk daarom dat hij zijn laatste interland heeft gespeeld. Er komen met Riedewald, Rekik en Kongolo betere lcv's aan en misschien is De Vrij - Van Dijk een optie. Als Blind bij Man U lcv blijft spelen dan is dat ook een goede optie.

4 september 2015 om 13:11

Ik heb er een hard hoofd in. Ik wil Virgil eerst een paar Premier League wedstrijden zien spelen voordat ik hem mijn vertrouwen geef. Het niveau van de Schotse competitie wordt nog steeds zwaar overschat, zelfs als we zeggen dat het daar niet zo best is. Ik betwijfel dus gewoon of Van Dijk het aankan want zowel Southampton als het Nederlands elftal is voor hem een paar niveautjes hogerop. Dan zou ik inderdaad spelers als Rekik en Kongolo mijn voorkeur geven.

Dat zijn de wetten van het topvoetbal. Pak de zwakste eruit (qua zelfbeheersing en intelligentie) en treiter hem net zo lang totdat hij de fout in gaat. Datzelfde zie je in de top ook gebeuren bij Marcelo, Sergio Ramos en Balotelli.

Nou ik heb gister niet kunnen kijken dus ik kijk net de herhaling maar de rode kaart van Indi was gewoon een schwalbe en een ongelofelijke naai actie van Sigthorsson en de penalty was ook een schwalbe. Het is niet slim wat BMI en van der Wiel doen maar het zijn gewoon schwalbes maar dat vinden we blijkbaar ook al normaal?

Het feit dat Sigtorsson dit even in de media aankondigt dat hij zijn spelers vertelde om BMI te treiteren, lijkt me toch een lelijke sneer van hem richting Indi. Wat heeft hij hem ooit aangedaan? Prima dat je zoiets in de kleedkamers zegt achter gesloten deuren, maar als je dit zo trots voor de camera gaat roepen, komt dit toch behoorlijk onprofessioneel over.

4 september 2015 om 16:31

Wat hij hem ooit heeft aangedaan? ehmmm Dom zijn misschien? Sleutel voor zijn land om 3 punten te pakken.. hallooooo

Praat maar lekker achteraf clown! Als je met 10 man alsnog klop had gekregen had niemand dit verhaaltje ooit gehoord!

Is ook gewoon treurig dat we bij spelers als BMI en Bruma zijn aangekomen om de verdediging te vormen in oranje, zie bij beiden spelers geen potentie. Is die van dijk dan echt zo slecht op trainingen? In theorie oogt, bij de afwezigheid van vlaar , een koppel met de vrij/van dijk toch degelijk. Van Gaal speelde natuurlijk niet voor niets met 5 verdedigers, waarom is daar uberhaupt vanaf gestapt?

Ik vond de hele houding van het team ook niet echt optimaal. Miste de wil om elke duel te willen winnen. Zo kon sigthorsen of wie t ook was kinderlijk eenvoudig de bal terug koppen waaruit uiteindelijk de penal kwam. Nee dit team heeft genoeg van die swaggerboys als vd wiel, depay en narsingh. We hebben echte mannen nodig!

Krul
Bacuna
Van Dijk
De Vrij
Pieters
Wijnaldum
De Jong
Sneijder
Promes
Dost
Depay

Zeer oncollegiaal van Sightorsson deze dingen in de media zegt. Valt me eigenlijk vies tegen van een speler die meestal erg sympathiek oogt.
Dat ze Martins Indi uit de tent hebben gelokt kan ik overigens prima in komen. Maar deze uitspraken getuigen van 0,0 respect.

Ik heb de verdedigers van Psg, Barca, etc nu hun wedstrijden tegen Ajax in de CL ook niet horen zeggen dat ze wel wisten dat die houten klaas in de spits er werkelijk geen klote van kan. Kwestie van respect en fatsoen, dat helaas bij Sightorsson volledig ontbreekt.

Het allerdomste is nog wel dat niet het hele Nederlands elftal vervolgens sightorson uit de tent heeft gelokt. Voortdurend tikjes geven en uitdagen, dat had hij vast geen hele wedstrijd vol kunnen houden. En was dam vanzelf fout gegaan!

Als een Nederlandse speler deed wat Sigthórsson had gedaan vonden we hem een slimme speler.
Nu de tegenstander dit deed, deugt hij niet. Noemen we dit niet maten met twee maten?
Het is toch gewoon zo dat de scheidsrechter de grenzen aan geeft van het toelaatbare. Martins Indi ging hierover heen en Sigthórsson niet. Zo simpel is het.
Overigens klopt de voorstelling van zaken van Sigthórsson. Matins Indi was de zwakke schakel. Dit wisten wij ook vooraf. Het valt Danny Blind dan ook te verwijten dat hij deze speler heeft opgesteld.
Dit is een van zijn fouten in een reeks in deze wedstrijd. Ik stond voor de wedstrijd neutraal tegenover de komst van Blind. Nu maak ik me al vrij snel ernstig zorgen over zijn keuzes.

Ga toch weg mensen. De actie van BMI was dom en onnodig en natuurlijk word hij hierdoor buiten de selectie gehouden voortaan. Maar die rode kaart is echt niet de reden dat oranje heeft verloren.
De schuldige hierin zijn voornamelijk Robben, had ongeveer 99% balverlies.
van der Wiel die gewoon niet niveau niet aan kan. Blind die zijn tegenstander keer op keer liet lopen.
en de opstelling van het middenvled klopt voor geen meter. Sneijder, Wijnaldum en Klaassen willen allemaal naar voren richting het doel. Wie gaat dan het spel verdelen? of wie vangt dan opkomende middenvelders op bij balverlies? Gisteren zag ik Klaassen er vaak achteraan rennen maar hij had er al lang moeten staan. Een Sneijder en een Wijnaldum zijn ook geen spelers die deze taak wel even overnemen. We speelden met twee backs die erg ver naar voren staan. Twee aanvallende middenvelders en een centrale middenvelder. Feitelijk stonden De Vrij en BMI als enige te verdedigen. Maarja , Oranje is natuurlijk zo goed dat ze zich niet druk hoeven te maken over verdedigen.
Gooi AUB beide Blinds er zo snel mogelijk uit. Schop van der Wiel terug naar de tribune in Frankrijk en laat Robben met pensioen gaan. Doorslecteren!

Spelers die wel goed speelden waren De Vrij, BMI (op die stomme actie na), Sneijder en Depay.
Huntelaar kan je weinig van zeggen want stond voor spek en bonen in de spits. Met Depay en Robben op de vleugels krijg je vrijwel geen voorzetten.

4 september 2015 om 13:44

Wat een kletspraat E.jens!
De rode kaart was absoluut de hoofdreden dat Nederland heeft verloren. Eerst het uitvallen van Robben en vervolgens een oliedomme rode kaart kwamen ze niet te boven.
BMI zal hierdoor voorlopig geen interlands meer spelen, daar ben ik van overtuigd.
Dat de schuldige van het verlies voornamelijk Robben is met zijn balverlies is grote onzin. Hij heeft ca 30 minuten gespeeld en verliet het veld bij 0-0. Hij heeft altijd dreiging en houdt altijd meerdere spelers van de tegenpartij bezig. Om te zeggen dat je hem moet doorselecteren is een bewijs van jouw matige voetbalintelect.
De opstelling voor het middenveld was ook niets mis mee. Sneijder (de man van de splijtende pass en verdeler) naast twee andere spelers die fysiek ook aardig zijn en dreiging voor het doel hebben. Klaassen en Wijnaldum zijn ook goed in staat om mee te verdedigen.
Van der Wiel was inderdaad erg matig en ik vond ook Depay geen geweldige wedstrijd spelen.
Ikzelf begrijp alleen de wissel van Promes niet, want als je er voetballend niet echt doorheen komt, zou ik toch proberen met een stormram te spelen dmv meer hoge ballen en hopen dat deze een keer goed valt. Daarom had ik verwacht dat er een echte spits gebracht zou worden ipv Promes. Gelukkig zitten we door het gelijkspel van Turkije nog in de race voor de play offs en hoop ik daar een afloop zoals tegen Ierland in de jaren '90 of Schotland begin deze eeuw.

4 september 2015 om 15:43

Alle ballen op Robben en lekker je oogkleppen ophouden. Zijn rendement was gewoon 0,0% dan kan hij wel dreigend zijn maar daar schiet je niets mee op. Waarom speelt hij de bal niet naar van der wiel als hij giga vrij staat en zo een voorzet kan geven. Maar nee Robben doet wat hij steeds opnieuw doet, gaan voor eigen succes. Als hij 100% in vorm is, is hij inderdaad goud waard maar wanneer was Robben voor het laatst 100% fit?
Op 99% fit is Robben vrijwel niets meer waard.

Maar je hebt helemaal gelijk Oranje speelde geweldig en creerde de ene kans naar de andere totdat BMI rood kreeg en toen werd er niet meer gevoetbald door Oranje.
Wel gek dat de kansen die oranje kreeg voornamelijk vielen na de rode kaart van Bmi

4 september 2015 om 16:55

Grote lariekoek die je verkondigt. Hoe kan iemand verantwoordelijk zijn voor het verlies terwijl hij na 30 minuten bij een 0-0 stand de wedstrijd heeft verlaten?
Je opmerking dat we Robben zelfs met pensioen moeten sturen geven wel aan hoe serieus we je moeten nemen.

Martins Indi en van der Wiel waren de grote boosdoeners van het verlies. BMI door zijn domme rode kaart en van der Wiel door zijn belabberde spel.

Indi was gewoon genaaid door die Sightorson.
Nooit dat dat rood was!

BMI is echt een domme en slechte verdediger, Dat Martin van Geel daar nog zoveel geld voor heeft gevangen kan ik nog steeds niet (zelfs als feyenoord fan) niet begrijpen

Voor BMI was uitkomen voor Portugal of voor Guinee-Bissause veel beter geweest. Tja Waar het verstand ophoudt, begint de woede. Daarom is de woede een teken van zwakte.

Hoe kun je je eigen speler of medespeler Domme speler noemen???
Wie creëert Karma??
Arjen Robben in Braziel met zijn schwalbes tegen Mexico vonden we mensen alle GE-weldig
In tijden van grote tegenslag bestaat het grootste vermogen om goed te doen, zowel voor jezelf als voor anderen.

Ik zie heel veel reacties waarbij de meesten aangeven "je weet dat hij zulke fouten maakt". Mijn vraag als je weet dat hij dit zo doet. Moet je hem dan wel opstellen en ligt de fout dan niet gewoon bij Blind die hem opstelt.

Dit maakt de vernedering voor die domme Indi ook gewoon helemaal af. Ze wisten dat je dom was Bruno! Steek hem in je zak

indi heeft niets te zoeken in nl elftal wanneer ziet de bondscoach eens dat hij matige verdediger is die meer punten kost van bezorgd en veel te veel rood pakt. tis dacht ik al 3de keer in jaar tijd

Wat een irri die Kolbeinn, als je dit toch leest is alle sympathie die er mogelijk nog voor hem was, nu helemaal weg. Wat een naaiert.

Haha, en wij maar focussen op die blessure van Robben of deze rode kaart van Bmi. Jongens, let's face it, in Ijsland waren we al kansloos, en de eerste 24 minuten waren gewoon ook voor de gasten. Denk je nou echt dat we met 11 tegen 11 gewonnen hadden? Niemand zal het weten, maar als we eerlijk zijn is Ijsland gewoon sterker op dit moment. Prima toch? In sport heb je ups en downs. Kan je daar niet tegen, dan moet je in je eentje tegen jezelf gaan dammen met de gordijnen dicht en dan valsspelen, dan weet je tenminste zeker dat je altijd wint.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren