Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Pérez haalt uit: 'Het ontbreekt Manchester United aan ervaring'

Laatste update:

Real Madrid reageerde afgelopen week middels een statement op het mislopen van de komst van David de Gea. Voorzitter Florentino Pérez schoof in de nacht van donderdag op vrijdag aan bij de microfoons van Cadena SER en gaf tekst en uitleg over het hoe en waarom van de mislukte miljoenentransfer. Hij verwijt Manchester United vooral onervarenheid, als het aankomt op het afhandelen van transfers in extremis.

/

"Op de laatste transferdag, twaalf uur van tevoren, horen we van zaakwaarnemer Jorge Mendes dat Manchester United bereid is om te onderhandelen", vertelde Pérez in gesprek met de radiozender. Het was vervolgens algemeen directeur José Ángel Sánchez die contact zocht met algemeen directeur Ed Woodward. "Binnen een half uur was het geregeld. We stelden de contracten op en stuurden ze op. Er vonden geen onderhandelingen plaats. Manchester United wist dat De Gea niet wilde verlengen. Niet om sportieve redenen, hij wilde graag terug naar Spanje. Wij onderhandelen niet met clubs die niet willen praten. We zijn altijd respectvol jegens andere clubs. De Gea had dus een inspanning geleverd en wij konden hem niet aan zijn lot overlaten. Om 13.30 uur had United alle contracten binnen. Vervolgens moest er over geld worden gepraat."

Pérez wilde niet ingaan op bedragen. "Dat maakt niet uit. De contracten werden opgesteld en werden verstuurd. Net als het formulier van transactie, voor beide spelers. Wat er voor De Gea moest worden betaald en wat er voor Keylor Navas moest worden betaald. Ze deden er acht uur over om het terug te sturen. Ik denk niet dat het met opzet is gedaan, ik neem aan dat ze veel werk hadden en ook andere zaken moesten oplossen. Er was gewoon weinig tijd. We kregen de documenten om 00.02 uur binnen, United verstuurde de documenten om 00.00 uur. Om 23.59.59 uur gaat de transfermarkt dicht. Wij moesten de documenten naar de FIFA sturen, maar we waren niet op tijd. Dat is wat er is gebeurd."

/

"Ik wil niemand beschuldigen, maar we snappen niet waarom United acht uur nodig heeft en waarom ze pas in de laatste twaalf uur bereid waren om te onderhandelen. Als wij zeggen dat een speler niet te koop is, dan is hij niet te koop. En dat is wat United tot 31 augustus volhield. Het was onze plicht om de interesse in De Gea niet op te geven, ook al was het lastig. Ik denk dat United ervaring ontbreekt als het aankomt op dit soort transfers. Het overkwam ons al eerder met Fábio Coentrao en Athletic Club met Ander Herrera. We dachten dat United inmiddels meer ervaring zou hebben, maar helaas. Ik ken Manchester United al sinds Peter Kenyon, David Gill en Sir Alex Ferguson er waren. Ik heb met Sir Alex gesproken. Hij vertelde me dat hij heel blij is dat hij gestopt is."

Waarom De Gea halen en Navas al na een jaar aan United willen verkopen? "Al meer dan een jaar waren, en zijn, we van mening dat De Gea de opvolger van Iker Casillas moest worden. Vervolgens kwam Navas, we zijn zeer tevreden over hem. Maar we hadden een afspraak gemaakt met betrekking tot De Gea. Maar nu weet ik niet wat er gaat gebeuren, het ligt nog allemaal net achter ons. De Gea is erg aangeslagen, hij had veel zin om te komen. En ik ga mijn mening niet veranderen omdat de fans zaterdag de naam van Navas scandeerden. Deze transacties waren voor iedereen goed geweest."

/

Pérez ontkent dat hij Navas zijn verontschuldigingen heeft aangeboden. "Ik hoef niemand mijn excuses aan te bieden en andersom hoeft dat ook niet. En hij heeft de club ook niet om geld gevraagd. Ja, we hebben een gesprek gevoerd. Een normaal gesprek. Misschien van een uur. Het was een moeilijke dag voor hem. Maar hij is een volwassen persoon, hij weet perfect wat er is gebeurd. Keylor wist tot 31 augustus helemaal niets, omdat niemand wat wist. Alleen datgene wat in de kranten verscheen. Hij heeft onze steun. In de onderhandelingen hebben we er zorg voor gedragen dat iedereen blij kon zijn."

Denk jij dat David de Gea volgend jaar zomer naar Real Madrid gaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Toch wel een gentlemans club. Houden zich aan oude afspraken gemaakt met De Gea terwijl Navas het zeker niet slecht doet. Het kan dus toch in de voetballerij.

4 september 2015 om 08:47

Inderdaad. Al mag ik die Perez niet, hij heeft dit toch wel netjes gedaan. Al had ik liever wel gehad dat hij zijn excuses gaf aan Navas

4 september 2015 om 09:18

Hij heeft twee uur lang met Navas gesproken om hem bij te praten en excuses aan te bieden voor alles wat er is gebeurd. Perez heeft in deze gewoon goed gehandelt. Als Navas het dit jaar laat zien, kan hij de nummer een blijven bij Real.

4 september 2015 om 12:10

Hij zegt net dat hij zijn excuses niet aangeboden heeft, omdat dit niet nodig is in zijn ogen? Heb jij het wel gelezen? Niets ten nadele van Perez. Vind hem een goede zakenman.

4 september 2015 om 12:42

Nou ja, gentlemans club. Die afspraken mogen in de eerste plaats al niet gemaakt worden volgens de Fifa regels. Hij geeft hier dus eigenlijk toe dat hij een speler onder contract heeft benaderd zonder toestemming van de club, wat niet mag.

Hij is hier gewoon kwaad omdat hij is genaaid door United en zeurt hier als een klein verwend kind dat z'n speelgoed niet heeft gekregen.

"ik heb met Sir Alex Ferguson gesproken en hij zei dat hij blij is dat hij is gestopt."
De haat zit wel erg diep, maar wees gewoon blij dat je jezelf 30 miljoen bespaart. United wou hem gewoon niet verkopen (naar mijn mening moesten ze hem gewoon laten gaan en een vervanger halen), maar nee is nee en daar zal Real genoegen mee moeten nemen.

4 september 2015 om 09:02

Je citeert nu een paar zinnen van een lang artikel. Wat vind je van de rest van het artikel dan??? Klinkt best aannemelijk en geloofwaardig.

4 september 2015 om 09:53

Jjunited

Ik denk eerder dat United hier kwaad is hoor. Real Madrid had De Gea niet echt nodig, hadden al Casilla en Navas Perez zegt zelf dat hij de laatste 12 uren pas te horen kreeg dat United wou mee werken : met ander woorden, Real Madrid accepteerde het feit al dat De Gea niet zou komen.

Maar United wou Real Madrid 'terugpakken' van dat gedoe over Ramos, maar nu zitten ze met een ontevreden speler die uiteindelijk toch naar Real Madrid zal vertrekken of het nu is of over 6 maanden of over 12 maanden maak het allemaal niet uit.

4 september 2015 om 12:20

United heeft uiteindelijk alleen Real te pakken. Ze zijn nog bezig met het bouwen van een team en Van Gaal is nog bezig met het aanbrengen van zijn speelwijze naar de ploeg toe. Daarnaast heb je je sterkste team nodig voor als je actief bent in alle toernooien, en daar hoort een van de 3 beste keepers ter wereld gewoon bij. Hij zal ook dit jaar punten pakken voor United. Denk je trouwens echt dat United zo slordig is om de deal 8 uur lang te laten duren en het papierwerk pas om 12 uur op te sturen? Dit is inderdaad een kinderachtig ja-nee spel wat ze beiden spelen, maar wat mij betreft houdt United De Gea voor nog een jaar. Het is niet dat ze die 30 miljoen nodig hebben.

4 september 2015 om 15:44

Nee is nee, maar wel Real met een ja in de slotdag aan het lijntje houden. Leuk die twee gezichten.

4 september 2015 om 22:35

Klopt, is dat kinderachtige ja-nee spel dat United aan het spelen was, maar als ze bij Real maar door blijven drukken en De Gea onder druk blijven zetten (bonus van 10 miljoen bij mislukken transfer) dan kan United het ook wel smerig spelen. United neemt genoegen met kwaliteit voor 1 seizoen, maar daarna wel een tranfervrij vertrek naar Real, en daar zullen ze bij Real maar mee moeten leven.

Gentlemens club!?!?!?!? Real????????????? Ga je mond spoelen. Zij gaan met spelers om alsof het een stuk vlees. Een van de grote boosdoeners dat de transfermarkt nu een grote graai periode is geworden.

4 september 2015 om 09:40

Nee. Dat zijn de miljarden in engeland.

En toevallig hebben real en barca ook veel geld om te besteden. Is hun goed recht om dat ook te doen.

4 september 2015 om 09:58

Real Madrid is een gentlemen club op de markt ja. Perez biedt altijd netjes en als hij word afgewezen komt hij gewoon met een hoger bod en plakt hij niet en slijmt hij niet met de zelfde bod.

Real Madrid legt meestal altijd op tafel wat de verkoopclub wenst daarom onderhandelen clubs heel graag met Real Madrid, het loopt soepel gemakkelijk en Real Madrid krijgt meestal wat het wilt en de verkopers krijgen het budget wat ze meestal willen.

4 september 2015 om 13:20

Helemaal mee eens. De club die alles uit eigenzak heeft opgebouwd en de beste spelers ter wereld ook uit eigenzak kan halen. Real is het enige team ter wereld dat een speler niet zo vragen om een vertrek te forceren omdat ze toch wel het gewenste bedrag op tafel legt. En zo hoort het ook de beste moeten ook laten zien waarom ze de beste zijn!

4 september 2015 om 10:17

Is dat zo? Jij weet hoe het er aan toe gaat? Real is erg makkelijk mbt spelers die weg willen. Wil je gaan, dan mag je gaan. Geen probleem. Xabi Alonso is zo'n voorbeeld. Real wilde hem niet kwijt, maar hij wou een uitdaging. Nou dan ga je Xabi. Di Maria wilde weg omdat hij vond dat hij te weinig waardering kreeg terwijl hij net salarisverhoging had gehad. Die jongen moet blij zijn dat hij voor Real Madrid speelt ipv te mekkeren over nog meer geld. Heb je de waarde niet van een Ronaldo of een Ramos, heel simpel. Zoek maar een andere club. Ozil zelfde verhaal. Wilde weg vanwege de concurrentie. Veel plezier dan.

4 september 2015 om 10:19

Real betaalt veel geld voor spelers die dat waard zijn.
Real heeft gelukkig nog nooit 80 miljoen betaalt voor spelers van het kaliber Martial.
Engelse hebben de markt verziekt met 80 miljoen voor De Bruyne en Di Maria etc.

4 september 2015 om 10:39

Real is de enige club van de wereld die 10 miljoen cadeau geeft aan een speler die ze niet in hun team hebben. Alleen omdat een transfer is mislukt. Denk dat de gea nu keihard real aan het uitlachen is en een nieuwe huisje heeft gekocht.

4 september 2015 om 10:48

80 miljoen voor james en 100 voor bale is net zo erg, mss zelf erger

4 september 2015 om 11:02

James scoort alleen wereld goals en is onmisbaar bij Real Madrid.
Bale heeft in zijn 1ste seizoen Barca geslacht en de C.l gewonnen.
Hun waren die geld waard.

4 september 2015 om 11:53

Martial kostte 50 miljoen exclusief variabelen. Just saying.

4 september 2015 om 12:26

Inderdaad wat Leomessi 24 zegt, 50 miljoen exclusief variabelen. Die voorwaarden zijn dat Martial Golden boy wordt (5miljoen), de Gouden Bal pakt (10 miljoen), en topscorer wordt in de Engelse competitie (5miljoen), en dat gebeurt alle 3 voorlopig niet.

En het is Real die de transfermarkt op z'n kop heeft gezet door 100 miljoen te betalen voor Bale, en 80 miljoen voor James. Dat ze het (misschien) goed doen is een ander verhaal, dat ze overpayed hebben is duidelijk.

4 september 2015 om 12:31

yep en ze spelen nu zo goed bij Real hahaha gast alsjeblieft

4 september 2015 om 12:41

Dat je enorm pro Spanje bent mag duidelijk zijn, maar het zou je wel sieren als je realistisch bent en ook inziet dat juist Real Madrid bij de grondleggers van het betalen van gigantisch bedragen voor spelers hoort.

Als je kijkt naar de lijst van duurste transfers ter wereld dan is de titel voor club die het meest betaald heeft al sinds het jaar 2000 in het bezit van Madrid dat zichzelf in die tijd 4x overtroffen heeft.

In seizoen 99/00 werd bijvoorbeeld al 35 miljoen betaald voor Anelka, die ze een jaar later alweer de deur uit bonjourden.
In seizoen 09/10 voor meer dan 250 miljoen aan inkomende transfers. Ook een absurd bedrag.

Over de seizoenen 09/10 en 10/11 een transferverlies van maar liefst 250 miljoen. Ter vergelijking: Het momenteel bekritiseerde United heeft onder van Gaal een transferverlies van 183,15 miljoen. Zelfs als Martial alle bonusclausules 'vrij speelt' dan heeft United nog zo'n 40 miljoen minder uitgegeven.

Dit bedoel ik overigens niet als kritiek op Real hoor, maar ga nu niet alleen naar Engelse ploegen wijzen als we het hebben over het zogenaamde markt verzieken.

4 september 2015 om 13:04

Dat Real onder Perez met miljoenen heeft gegooid ontken ik niet maar kijk dan wat voor spelers Real had gehaald.
Zidane-Figo-Cr7 etc.
Die behoren tot 1 van de beste spelers allertijden.
Ik vind De Bruyne en Di Maria en Marial etc. niet dat geld waard hun zullen nooit tot de elite klasse horen net zoals Zidane of Cr7.
Nu zullen alle clubs veel geld vragen voor spelers die nog niks hebben bewezen en dat komt niet door de Spaanse clubs.

4 september 2015 om 13:21

Hoezo verziekt? Kan je dat misschien even onderbouwen

4 september 2015 om 13:56

Die variabelen gaat monaco dus nooit krijgen.

4 september 2015 om 22:40

Zo werkt dat niet El Casa. Er zijn misschien 20 spelers die beter zijn dan Bale en/of die potentie hebben. Als er onderhandeld wordt over speler a zal men tegenwoordig de vergelijking maken met die transfers van Bale en James. Dat Real 94 miljoen betaalde voor Ronaldo was toen al schokkend, maar hij stond toen ook ver boven de rest en heerste het voetbal samen met Messi. Bale en James zijn misschien wel topspelers, maar daar betaalde je 3-4 jaar geleden niet meer dan 40 miljoen voor.

5 september 2015 om 09:32

Ik durf te zeggen dst de bruyne zijn bedrag ook waard zal zijn net als james

Deze man liegt alles bij elkaar. Spreken is zilver, zwijgen is goud ouwe gladjakker, en als je dan uit de schol klapt, laat het verhaal dan kloppen ipv zoveel tegenstrijdigheden te vertellen.

4 september 2015 om 09:06

Haha ennu komen de haat wegens real madrid..
Dit is gewoon onpressioneel van United..

4 september 2015 om 09:14

Haha sterk.

4 september 2015 om 11:24

Jouw bericht is sterk...... Perez lijkt me oprecht hier.

4 september 2015 om 09:18

Zwijgen is toestemmen luidt een ander spreekwoord ;-)

Ik vind dat beiden debet zijn aan deze situatie, maar kun je aangeven welke punten in dit verhaal niet kloppen? Misschien heb ik iets gemist waardoor ik mijn mening moet bijstellen

4 september 2015 om 10:32

Wie zwijgt stemt toe bedoel je? Niet van toepassing hier, mijn inziens.

Tuurlijk, geen probleem, komen ze;

"op de laatste transferdag, twaalf uur van tevoren, horen we van zaakwaarnemer Jorge Mendes dat Manchester United bereid is om te onderhandelen", vertelde Pérez in gesprek met de radiozender.

Zonder akkoord mag er niet met de speler gesproken worden.

"ik wil niemand beschuldigen, maar we snappen niet waarom United acht uur nodig heeft en waarom ze pas in de laatste twaalf uur bereid waren om te onderhandelen. Als wij zeggen dat een speler niet te koop is, dan is hij niet te koop. En dat is wat United tot 31 augustus volhield.

Waarom De Gea halen en Navas al na een jaar aan United willen verkopen? "al meer dan een jaar waren, en zijn, we van mening dat De Gea de opvolger van Iker Casillas moest worden. Vervolgens kwam Navas, we zijn zeer tevreden over hem. Maar we hadden een afspraak gemaakt met betrekking tot De Gea.

4 september 2015 om 11:00

Tomato tomato. Ik vind dat het wel van toepassing is, want als Man U. niet zou reageren op de aantijgingen van Real dan zouden zij ermee instemmen wat er verkondigt wordt.

Even verduidelijken graag, welke tegenstrijdigheden moet ik hierin lezen?

4 september 2015 om 11:26

en waar zijn hier de tegenstrijdigheden?

Jammer dat ze dan niet aan Perez vragen waarom hij niet in ging op het voorstel van Manchester United om naar de FIFA te gaan en hun het uit laten zoeken. Ik bedoel, kennelijk heeft Real Madrid alles goed gedaan en was Manchester United de schuldige uiteindelijk, toch? Perez zit weer alles bij elkaar te liegen om zijn eigen clubje te redden, enorm triest van zo'n grote club. Manchester United heeft weinig ervaring? Vorig jaar op deadlineday hadden ze Falcao nog binnen gehad. Real Madrid wist al maandenlang(jaren zelfs) dat ze De Gea wilden. Alsof United op deadlineday zelf een belangrijke speler willen verkopen, nee Real Madrid kwam toen pas omdat ze dachten dat ze de Gea wel voor een koopje zouden krijgen. Ook leuk dat Perez toegeeft dat hij in de zomer van 2014 met de Gea had gesproken dat hij Casillas zou opvolgen, zoiets is volgens mij tegen de regels maar goed...alsof ze Real Madrid daarvoor gaan bestraffen.

4 september 2015 om 09:30

Omdat er een Live stream was met de zend en ontvangsttijden van de contracten. Zoals hij aangeeft in het interview is het tijdverspilling want iedereen ziet dat de contracten om 24.00 bij ons binnenkomen en om 00.02 bij de Fifa. Dus te laat. Dus geen zin.

Florentino is een goede zakenman, a real gentleman maar ik blijf toch maar steeds denken aan t feit dat hij 9 trainers in 10 jaar heeft versleten en ze daarbij in vergelijking bar weinig prijzen hebben binnen gehaald..

Manchester United heeft vies gehandeld. Waarom? Wouden zij perse Real Madrid terug pakken met verband die gedoe over Sergio Ramos of willen ze zo graag een ontevreden speler in huis houden die toch zal vertrekken?

United moest gewoon gehandeld hebben, dan hadden ze geld + Navas. Nu hebben ze een ontevreden doelman die op de bank zal rotten ( zie ik Louis doen ) en toch uiteindelijk vertrek waarschijnlijk gratis.

Beide schuiven nu de schuld bij elkaar in de schoenen, ik vind dit persoonlijk maar een rare zaak en ik denk dat ze alle twee deels gelijk hebben. Ik kan me wel voorstellen wat Perez zegt over de onervarenheid bij United. Op de laatste dag zijn er nog een aantal uitgaande transfers geregeld door United en misschien werd het ze wel te veel, ik heb sowieso niet zo een hoge pet op van Woodward. Aan de andere kant is Real gewoon veels te laat gekomen met de aanbieding die United wou hebben voor De Gea. Wat ik wel apart vind van Real is ondanks dat ze aangeven dat ze alles goed gedaan hebben ze niet naar de FIFA stappen, iets wat United wel wil.

Uit eindelijk zijn er geen winnaars in deze zaak. Ze hebben de Gea dan nog wel, tevreden zal hij niet zijn en maakt hij een fout, dan zal men zeggen, niet geconcentreerd, met zijn hoofd in Spanje, bla bla bla. Hier zijn geen winnaars uit gekomen. Navas zal met een nasmaak nog bij Real zitten, zeker als hij niet wist dat dit stond te gebeuren, al vraag ik me dat af. Je kan toch niet met Man UTD om de tafel zitten om over iemand te handelen zonder dat die gene daar over op de hoogte is gesteld met daarbij medische keuring en dergelijke?

4 september 2015 om 11:56

Het is gewoon veel te laat gebeurd, met alleen maar negatieve gevolgen. Nooit eerder gedacht dat zon niet-gebeurde 'transfer' zoveel verliezers maakt. Maar gelukkig heeft Real nog prima keepers.

Beetje raar gezien de transfer van Martial. Gewoon 3 partijen met tegengestelde belangen

Real bespaart 20miljoen
MU verliest 30 miljoen maar wel nog een topkeeper in huis
zaakwaarnemer, ziet transferfee verdwijnen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren