Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Wij zijn gewoon beter dan Oranje, Kazachstan-thuis wordt moeilijker'

Laatste update:

Het Nederlands elftal ging donderdagavond op weg naar het EK van 2016 pijnlijk onderuit tegen IJsland. De ploeg van debuterend bondscoach Danny Blind verloor het duel in Amsterdam met 0-1. Het eerste duel met IJsland was al met 2-0 verloren gegaan. Johann Berg Gudmundsson is niet verbaasd over de zege in de Amsterdam ArenA.

/

"Nee, eigenlijk niet’", vertelde Gudmundsson tegen het Noordhollands Dagblad. "We hebben nu twee keer van Nederland gewonnen. We zijn gewoon beter." De eerste plaats in Groep A is nu wel uit zicht voor het Nederlands elftal. De tweede plaats is eveneens ver weg: de achterstand op Tsjechië bedraagt zes punten, met drie duels te gaan. Oranje staat nu derde in Groep A, met één punt meer dan Turkije.

Gylfi Sigurdsson was lovend over de prestatie van IJsland. "De nul houden was enorm belangrijk vandaag. We hebben als één blok verdedigd en onze efficiëntie gaf de doorslag. Nu staan we er fantastisch voor", vertelde de doelpuntenmaker in gesprek met Voetbal International. IJsland heeft nu nog een punt nodig: zondag wacht Kazachstan. Sigurdsson waarschuwt dat de druk op zijn ploeg nu nóg groter wordt. "Kazachstan-thuis wordt misschien wel nóg moeilijker dan dit duel."

Lars Lagerbäck vond de overwinning van IJsland op Oranje 'niet iets normaals'. "We wisten dat we het moeilijk zouden krijgen. Het is fantastisch dat we drie punten meenemen naar IJsland", werd de bondscoach van IJsland door NUsport geciteerd. "De organisatie binnen het team bleek doorslaggevend, er ging bij ons heel weinig fout."

Gaat IJsland als eerste eindigen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit is een trieste reactie. Beetje provoceren maargoed. Je bent zo goed als je laatste wedstrijd en we suck bigtime

4 september 2015 om 07:52

Tja ik vond ze ook beter. Nu is dat niet heel raar met 11 tegen 10 en een oranjeloos Robben maarja. Die keeper van NEC speelde geweldig.

4 september 2015 om 08:12

Speelde geweldig?? Hij heeft maar een paar schoten gekregen, die voor een beetje keeper nou niet echt laatig zijn.

4 september 2015 om 08:24

Inderdaad. En zelfs die liet 'ie los.

4 september 2015 om 09:29

Heeft inderdaad vrij weinig te doen gehad. Heb gister extra kritisch op m proberen te letten(gaat wat makkelijker als ie bij de tegenstander speelt) en had een echte goede redding op het schot van Klaassen. Vrije trap van Depay in de 1e helft liet ie los, wat wat minder was. Deed ie ook bij een schot van Sneijder maar dat was ook wel een listig schot. Over de hele wedstrijd gezien prima gekeept. Safe bij hoge ballen vooral. Voor NEC-begrippen een prima doelman, en als hij die foutjes eruit haalt is het nog meer dan prima.

4 september 2015 om 08:15

Idd een beetje trieste reactie. Als BMI niet zo dom was geweest en Robben gewoon fit was gebleven hadden ze waarschijnlijk een goed pakslag gekregen. Nu doen ze stoer omdat ze wel even 2x van Nederland wisten te winnen maar als Nederland het EK weet te halen dan hoop ik dat Nederland ergens Ijsland weer tegen zal komen.

Ijsland is misschien kwa discipline en teamwork beter dan Nederland maar kwalitatief hebben we gewoon een betere team. Met een goede bondscoach hoor je Ijsland gewoon te kunnen verslaan. Nederland heeft gewoon een coach nodig die het team met een bepaald visie laat voetballen, nu is het gewoon los zand wat er staat.

4 september 2015 om 08:19

Ohja, het ligt aan de bondscoach dat de 'ervaren spelers' gisteren fouten maakten? Kansloze en makkelijke opmerking dit.

4 september 2015 om 09:11

@ Caribean,

als mijn tante kloten had gehad, had ik oom moeten zetten.
Als kopen we niks voor. Dit is gewoon een regelrechte aanfluiting.
Wij gaan Ijsland niet tegen komen, want wij gaan gewoon niet.
En Nederland een beter team? Jij hebt er echt geen kaas van gegeten.
WIj hebben juist absoluut geen team. Wij hebben een 3 jongens die wat extra's kunnen maar die worden onder de voet gelopen door het collectief van Ijsland

4 september 2015 om 09:14

Kijk eens naar de cijfers. Ja, ze hebben een beter team. Zij hebben geen ongelofelijke rukker als vd wiel in de selectie. Op basis van zijn uitverkiezing vind ik Blind al kansloos als coach. Narsingh en Bruma opstellen is ook niet best. Wissel Huntelaar inderdaad een "Robben" wissel. Eindeloos rondtikken is in ons geval gewoon machteloosheid waar het grote Oranje dit deed met een gedachte. Een speler opstellen dat op de bank zit bij zijn club, en nog wel een slechte verdediger en ook opbouwend is hij niet sterk. Bijna al zijn voorzetten schiet hij tegen de tegenstander. Kijk de wedstrijd nog maar eens. Nu gaat men lachen, maar we missen spelers als Kuijt en Nigel de Jong. Waar was de werklust en passie? Ik dacht echt naar een vriendschappelijk duel te kijken.

4 september 2015 om 09:38

@ Objectief2,

ik had het niet beter kunnen zeggen. Amen!

4 september 2015 om 10:43

Pak slaag? IJsland speelt gewoon beter en benutten hun kwaliteiten wij kunnen en doen dit blijkbaar niet. Je kan niet zeggen dat als Robben ja gespeeld dat we ze een pak slaag hadden gegeven want dit is onzin! IJsland is gewoon goed bezig en ze verdienen de eerste plek. Beetje nederigheid zou je nu al toch wel moeten hebben lijkt me, iig na deze prestaties. Het stoort me echter wel dat zulke domme fouten worden gemaakt door indi en van der wiel. Van van der wiel had je het kunnen verwachten aangezien hij geen wedstrijdritme heeft. Maar dit is de 2de keer voor indi en ook de 2de keer zo vroeg in de wedstrijd. Die gozer moet uit de basis zodat hij z'n lesje leert. Hij maakt het in z'n eentje gewoon veel moeilijker.
Verder genoeg goede dingen gezien ,echter moeten ze nog veel beter spelen om überhaupt een verschil te kunnen maken @ ek.

4 september 2015 om 10:59

Ik snap dat iedereen Bmi als zondebok noemt maar ik ben benieuwd wie het had geweest als Janmaat de penalty had veroorzaakt. Over het spel en die oerdomme tackle van van der Wiel hoor je niemand, terwijl dat de directe reden is dat we verloren hebben.

4 september 2015 om 11:08

Het ligt aan de bondscoach dat BMI en vd Wiel in de basis staan, Narsingh invalt en Huntelaar gewisseld word voor Bruma !

4 september 2015 om 08:24

Hij zegt niet dat zelfs Kazachstan sterker is dan Oranje. Hij zegt dat de druk hoger is en het daardoor moeilijker kan worden... Ach ja, je leest het zoals je het wil lezen.

4 september 2015 om 09:31

Inderdaad. Dat is het enige waar het op gebaseerd kan zijn. Dat het een vormdip en matig beleid is, rekenen we niet mee.

Ze hebben wel opeens veel zelfvertrouwen! Dit IJsland heeft een hele sterke lichting, maar toch is het niet sterk genoeg om leuk mee te doen op het EK. Nederland zit in een negatieve spiraal en dat is niet de schuld van Janmaat, Indi of van der Wiel, maar de schuldige zijn de mensen in Zeist die voor Hiddink kozen inplaats van Koeman. Koeman was de ideale bondscoach geweest voor oranje. En dit is geen achteraf gepraat, maar dit had ik al van te voren gezegd!

4 september 2015 om 07:47

Goh is Koeman een wonder dokter of zo? De spelers zijn gewoon bagger man. Een bondscoach is net zo goed als zijn selectie. We hebben teveel voorspelbare spelers en middelmatige spelers. We hebben daarnaast ook geen echte winnaars in de ploeg. Alleen Sneijder straalde de wil om te winnen uit. Gini had gewoon de bal hard op doel moeten knallen, maar zoals zo vaak verpruts hij een kans.

4 september 2015 om 08:01

Met andere woorden, de afgelopen twee bondcoaches Hiddink en Blind zijn slecht, want zij stellen de selectie samen. Er moet gewoon iemand staan die deze groep kan begeleiden en kan kneden. Misschien zitten er niet veel toppers in, maar je kan op zijn minst kneden aan dit elftal. Ik heb meer vertrouwen in Koeman dat hij betere taxtische keuzes maakt dan Blind, van Nistelrooij en van Basten bij elkaar.

Dus ja het probleem zit wel degelijk in Zeist. Weinig visie en gaan mee met sommige spelers van deze generatie door meer voor eigen succes te gaan ipv lange termijn voor kwaliteit te kiezen

4 september 2015 om 08:07

En toch behaalt van Gaal de halve finale en wordt zelfs 3e, mmmm selectie van nu is toch niet heel anders... Apart dan, alleen andere bondscoach eigenlijk! Ik weet het, het ligt aan de teammanager!!

4 september 2015 om 08:20

Zou van Gaal weer 3e worden als het WK opnieuw gespeelt zou worden?

4 september 2015 om 08:28

Dan weet jij heel veel, alleen niet genoeg dat de zo verstandeloos de schuld afschuift op de team manager omplaats van te wijzen op het falen van de ex- Feyenoord speler die weer een rode kaart kreeg. Net als met Pieters valt indie nu ook omver met vreemde acties waarbij het Nederlands elftal beschadigd word met zijn onprofessioneel gedraag. Wel apart dat het weer indie is op een belangrijk moment. Dit mag zijn laatste interland zijn, hoop ik!

4 september 2015 om 08:39

Ik weet niet of ik iets gemist heb, maar is de selectie zo veel veranderd ten opzichte van het afgelopen WK waarin Nederland 3e wist te worden? Koeman is geen wonder dokter, maar die laat een ploeg wel beter presteren en voetballen!

4 september 2015 om 08:39

Misschien zou van Gaal dat inderdaad weer worden, weet niemand. Maar voor het WK waren we gedoemd en niet eens de volgende ronde zouden we halen, maar toch gelukt!

4 september 2015 om 08:43

Grappig dat alleen Indi de schuld krijgt. Mag ik hieruit opmaken dat jij een Ajax supporter bent? Van der Wiel is in mijn ogen net zo schuldig! Die speelde echt heel slecht gisteren en vervolgens een penalty veroorzaken

4 september 2015 om 09:22

Precies. Wie is verantwoordelijk voor de selectie? Blind toch. Vd Wiel is een droeftoeter. Ik zweer je, ik kom hem zelfs voorbij. Echt! Wie haalt het in zijn kop om totaal anders te gaan spelen na een succesvol wk. Het stond goed vorig jaar. Waar Nigel de Jong en Kuijt heel belangrijk waren. Nigel de Jong zat er nu niet eens bij. Opeens is daar Vurnon Anita. Wie? Appelvlaai zat ook weer op de bank. Serieus? Huntelaar wisselen en uiteindelijk met van die kleine domme lopers gaan spelen. Kom op nou. Geef van Beek maar een kans. Pieters zal ook beter zijn dan vd Wiel. Pieters is in ieder geval een vent.

4 september 2015 om 10:22

Van der Wiel speelde slecht, maar die penalty was toch gewoon onterecht? Hij tikte duidelijk de bal weg.. eerst de bal, daarna de man.. geen penalty!

Er wordt gewoon een zeer belangrijk punt door je neus geboord door de scheidsrechter.

En maar zeuren, je moet zo'n tackel niet maken, want dan heb je de kans dat de scheids een penalty geeft etc etc.. Het was een goede sliding, corner en verder gaan..

4 september 2015 om 11:10

Hij was te laat en raakte gewoon die speler ! Duidelijk te zien dat hij totaal geen wedstrijd rimte heeft

4 september 2015 om 12:43

Ik hoop dat dit cynisch bedoeld is want je weet al op amateur niveau dat je niet moet glijden als je in het strafschopgebied staat en helemaal op een plek dat het niet gevaarlijk is. vd Wiel was echt een drama. Het was gewoon wachten op een grote fout. Zo slecht aan de bal. Geen initiatief, er zat helemaal niks bij.
Als vdwiel niet aanvalt blijft er niet veel over. Dat was in zijn Ajax tijd al zo. Zelfde geld voor Janmaat.
Alleen Tete kan goed verdedigen en is het aanvallende gedeelte veel minder maar dat is niet erg. Hij staat er in eerste plaats om te verdedigen

4 september 2015 om 19:28

Momentopname met je derde plek. Voor het wk was er namelijk meer dan zat gezeik op mr van Gaal. Men kijkt puur naar het moment.
En ja derde op een wk met een ontketende Robben. De rest was sowieso middelmaat.

Koeman is nooit bc geweest dus een eerlijk oordeel kunnen we niet eens hebben. Er is geen tijd om te kneden. Dit Oranje moet er nu staan! Een bc krijgt maar een paar dagen om van een stel middelmatige voetballers 1 geheel te maken. Tsja

Doet wel pijn om dit aan te horen moet ik zeggen. Van finalist wk naar een internationaal niet tellende land meer. Was het al zo op clubverband is het nu ook op interlands zo geworden?

4 september 2015 om 08:13

Nee dit is gewoon het wanbeleid van de KNVB. Dan kun je een goede coach aanstellen en kies je voor een voor iemand die geen wonderdokter meer is, maar ze alleen nog bezoekt (hiddink) en iemand wiens naam hem eer aan doet als het gaat om wedstrijden lezen...

"We zijn beter dan Nederland". Buiten het feit dat het waar is, kan ik het niet in het artikel vinden. Nog meer mensen die dat niet uit de tekst kunnen halen?

4 september 2015 om 07:46

Staat ook niet in de tekst. Provocerend van de VZ-redactie. Ik hoop tegen Turkije toch een beter Oranje te zien. Aankomende zomer zal een karig zomertje worden op voetbalgebied

Er moet serieus iets veranderen in de nederlandse voetbalmentaliteit. Laten we gewoon voor een jaar lang afspreken dat de nul houden in de eredivisie een extra punt oplevert. Lekker met zijn allen de bus parkeren en aandacht aan verdedigen en killen. Zou een hoop van worden geleerd.

4 september 2015 om 08:19

Schreuder is net weg. Alsjeblieft zeg.

Ot: Nederland speelt op balbezit. Opportunisme is het nieuwe woord.

Niemand zegt dat IJsland beter is. Wat een trieste titel van Voetbalzone.

On: IJsland is door en daarnaast zal Tsjechië ook nog wel een punt pakken. Ik vrees het ergste voor Nederland uit bij de Turken. Heb ook nooit vertrouwen in Blind gehad. Stond gisteren na de wedstrijd ook weer als een professor te praten terwijl het allemaal niet zo moeilijk is. Het begint bij het selecteren van elf man die echt voor hun land willen voetballen ook al zijn ze iets minder goed dan de huidige selectie.

4 september 2015 om 07:48

Het probleem zit meer in het analyserende vermogen van de technische tak van de Knvb. Bert van Oostveen is het slechste wat Oranje is overkomen. Sindsdien is het dweilen met de kraan open

4 september 2015 om 08:23

Zei je dat ook na het WK over Bert?

4 september 2015 om 09:28

Heel goed verwoord. Ik dacht echt naar een vriendschappelijk duel te kijken. Geen passie gezien. We missen spelers als Kuijt, van Bommel en Nigel de Jong. Ik zeg door selecteren en snel ook. Wanneer ik van Beek zie juichen na het voorkomen van een tegen treffer... Daar word ik blij van. Plezier, passie en inzet.

Gisteren waren ze inderdaad beter dat ligt echter meer aan het labbekakken van Oranje dan aan de kwaliteit van de Ijslanders. Het is op zich knap dat een land dat net zoveel inwoners heeft als de stad Utrecht tot 2x toe terecht van Oranje wint. Of Nederland weggespeeld wordt door FC Utrecht zeg maar.
Het is ook weer duidelijk dat het beleid bij de Knvb volledig faalt. Het aanstellen van Blind die overduidelijk geen idee wat hij aan het doen is en volledig onbegrijpelijk wisselt was op voorhand al gedoemd te mislukken. Twee assistenten die het zien en allemaal laten gebeuren. Een selectie beleid zo slecht daar lusten de honden geen brood van.
De Knvb zou er verstandig aan doen de verantwoordelijke hiervoor de heer van Oostveen de zak te geven en iemand met een voetbalachtergrond verantwoordelijk te maken voor het aanstellen van de bondscoach en de weg die Oranje dient te volgen.

Roemenië dacht ook een keer dat ze Nederland de baas waren vanwege uitslag kwalificatiepoule. Tot ze op het EK zelf van ons B-team verloren. Maar desalniettemin heel knap van dat kleine IJsland.

Ik vond ze echt niet beter. Met 10 man spelen en dan nog meer of evenveel balbezit hebben. Penalty was terecht maar om nou te zeggen dat IJsland beter is. Wel leuk voor ze dat ze er straks bij zijn en ik hoop, mits we het wk halen, dat we bij IJsland in de groep komen. Ik denk dat het dan anders loopt.

4 september 2015 om 09:29

OMG.. jij bent de fundering van het probleem. Balbezit geneuzel.

4 september 2015 om 10:29

klopt wel, maar weet je wat het is.. Wij spelen als we op papier beter zijn dan de tegenstander altijd lekker aanvallend voetbal. Wij willen het spel maken. Als de tegenstander kwalitatief echt beter is (bijvoorbeeld Spanje of Chili) dan gaan we pas op de counter spelen en dan zie je dat je daarmee vaak kan winnen.
Het voetbal is veranderd, het team dat het spel wil maken verliest vaker dan de tegenstander die op de counter speelt. (tenzij je veeeel beter bent, maar dat gebeurd zelden meer).
Je zou eigenlijk ook tegen Ijsland niet eens het spel moeten maken. Laat ze maar lekker komen en scoor uit de counter. Maar dat zit niet in onze voetbalcultuur. Juist daarom respecteren veel buitenlanders het Nederlandse voetbal nog steeds.

Schande blind out. Goes out. En Bert van oostveen out. Frank rijkaard is echt een droom coach voor het elftal

4 september 2015 om 10:49

Echt?
Zo fantastisch was hij niet in zijn periode als bondscoach vh Nederlands elftal (1998-2000)
Wel halve finale EK gehaald in eigen land (waar NL gezien werd al topfavoriet) maar dat lag meer aan de kwaliteit vd selectie dan aan Rijkaard (vd Sar,de Boer,reiziger,cocu,kluivert,seedorf enz,) als coach.
Oproepen van spelers heeft hij wel beter gedaan dan Blind en Hiddink dat moet ik je nageven.

Veel mensen hier die Ijsland niet beter vinden dan Ned. Wel eens gedacht dat hun definitie verschilt van die van ons? Beter is bij hun winnen, ongeacht alles. En bij ons moet je goed kunnen voetballen, techniek, balbezit, opbouw, individuele actie etc hebben. Naar mijn idee is winnen beter dan verliezen dus zijn ze beter.

Ik verwelkom de dag dat het ned elftal realistisch gaat spelen en naar de capaciteiten van de spelers. En niet het monument van het totaal voetbal probeert na te spelen. Is winnen beter?

Het was gewoon weer waardeloos gisteren met als uitblinker Blind senior zelf. Slechte basiself, slechte wissels, oftewel ongeschikt! Kan wel zien dat hij van de ajaxschool is, eindeloos rondtikken tot je je verdedigers op de middenlijn hebt staan, en dan gaan janken dat de tegenstander zo verdedigend speelt met 11 man achter de bal. Die bal moet veel eerder het middenveld ingespeeld worden. en ipv die back zo hoog te zetten kan je ze ook laten inzakken en een centrale verdediger laten indribbelen. Nee het kan mij niet bekoren.

achja, hoogmoed komt voor de val

De verwachtingen van oranje zijn altijd heel hoog, want wij nederlanders doen het wel even. Wij zijn gewoon slechter dan Ijsland Tjeschie en moet het zondag nog zien in Turkije. Daar zie ik het ook niet gebeuren. Dus nieuwe generatie opnieuw beginnen en werken naar het WK. EK slaan we over volgend jaar.

Mooi laten we hopen dat ze bij ons in de poule zitten als wij het ek halen ... Beter .... De beste wint niet altijd ...

Ze krijgen nog grootheidswaanzin ook!

4 september 2015 om 15:35

hahahaha ga het ek nou maar eerst halen met je eigen grootheidswaanzin hierzo

Ben ik met de Ijslanders eens: ze zijn beter dan Nederland. Ijsland is een team, Nederland totaal niet. Nederland heeft misschien een aantal grote namen, maar de rest daaromheen is pure middelmaat en daarnaast is het dus totaal geen team. Ijsland is duidelijk beter, die weten wat georganiseerd voetballen is. Nederland heeft wel meer kwaliteit.

4 september 2015 om 11:45

@ Leidsehood

Wat vaak bij Ajax het probleem is, is bij Oranje ook hetzelfde probleem. Weer was het een festijn van die typische Nederlandse fouten. Slordig balverlies, niet fatsoenlijk kunnen passen, naïviteit, niet professioneel genoeg, het niet kunnen verdedigen, tegenstanders die altijd fitter zijn, altijd zitten er weer spelers bij die nauwelijks tot geen ritme hebben etc etc etc.

Ook de ervaring is weer een punt, jongens zoals van Persie, Robben, Huntelaar, Sneijder zijn ervaren, de rest is dat gewoon niet. De overige spelers hebben voornamelijk alleen maar Eredivisie ervaring, of spelen nog maar redelijk kort in het buienland of houden voornamelijk alleen maar de bank warm in het buitenland. Echt, je vraagt je toch serieus af of het Nederlandse voetbal ooit eens leert van haar fouten, iets wat nu zo´n beetje twintig jaar maar niet wilt gebeuren.

4 september 2015 om 12:09

Mee eens, kwaliteit wordt niet omgezet in prestaties doordat een bepaalde instelling ontbreekt en er gewoon veel te naief wordt gevoetbald.

Niemand heeft het er over dat Cillissen eindelijk Bijna een penalty had gestopt.... Is ineens geen nieuwswaarde meer. Had hij het maar gedaan!

4 september 2015 om 09:44

Had BMI maar niet wederom een domme fout gemaakt.
Moest al keihard lachen toen in zag dat hij er in stond...
Daarna de hunter gewisseld... toen ben ik maar bier gaan drinken op de feestweek vlakbij mijn oude woonplaats.

Triest gedoe dat Oranje, ik betrap mezelf er ook op dat ik Oranje totaal niet meer interessant vind.
Dat komt vooral door het voetbal waar echt niks meer in zit, ja leuke spelers dat wel... maar dat saaie voetbal waar niks uit voort komt ... ik kan er gewoon niet naar kijken.

4 september 2015 om 10:33

Dat heeft toch ook geen nieuwswaarde? Hij heeft zo vaak "bijna" een penalty gestopt. Tegen Argentinië op het WK had hij er ook "bijna" 2.
Al dacht ik in eerste instantie zelf dat hij hem pakte hoor, dus dichtbij was hij zeker.

Het is pas nieuws als hij er 1 stopt..

4 september 2015 om 11:37

Dat bedoel ik dus. Vorige week die bal op de paal, hele artikels vol geschreven...

4 september 2015 om 11:30

Het punt is dat dit gewoon een hartstikke houdbare penalty was. Het is dus eerder nieuws dat hij hem weer niet pakt dan dat hij hem 'bijna' pakte.

Verschrikkelijk slecht gekeept die penalty. Technisch echt heel slecht.

Op het moment vlak voor het schot stapt hij eerst te breed weg, wat overigens nog wel te herstellen is dus dat is niet super cruciaal. Echter plaatst hij zijn rechterbeen op het moment van schieten weer recht onder zijn lichaam. Dat is echt een cruciale fout die hij heel vaak maakt en waardoor hij soms goals tegen krijgt die houdbaar kunnen zijn.

Hij stapt dus niet in maar zet zijn been onder zich, waardoor hij totaal geen afzet heeft. Daarnaast snijdt hij dus niet in. Als je insnijdt dan heb je veel meer kans om de bal naast te drukken. Cillessen duikt als het ware richting de paal. Als je eens een video van een aantal gestopte penalty's gaat bekijken zal je zien dat het overgrote deel van de keepers die penalty's pakken dankzij goed instappen en goed insnijden. Zij eindigen bij hun actie niet met het hoofd bij de paal maar juist een flink stuk voor de lijn. Dat kan zo een meter of 2-3 zijn.

Hou toch op. Presteren nu 1x goed terwijk het geen zak voorstelt wat ze laten zien.

4 september 2015 om 10:22

Kansloze reactie. Ijsland is gewoon heel goed bezig en ze zijn terecht gelukkig. Die jongens hebben nog nooit aan een groot toernooi meegedaan en nu staan ze los op kop voor Tsjechië, Nederland en Turkije. Geen slechte prestatie als je het mij vraagt. Amsterdam alleen telt bijna drie maal zo veel inwoners als Ijsland. Kom nu niet aanzetten met 'het stelt geen zak voor wat ze laten zien'. Ja goed, dat ze wat zelfvertrouwen tanken moet je er maar bijnemen. Hoe zou je zelf zijn. En eerlijk gezegd, ze hebben ook een beter team (lees 'team', niet 'spelers' dan Nederland. Dus ... suck on it

4 september 2015 om 13:31

Ijsland is ook zeker goed bezig en natuurlijk is het geweldig voor die jongens. Dit kwam bij mij gister gewoon aan als een dikke sneer uitdelen enja als je wat gefrustreerd bent, ben je ook eerder geïrriteerd over zoiets.

Als team zijn ze idd beter, ze staan goed. Desondanks trekt het spel me absoluut niet aan, maar goed dat is normaal als je nog niet eens een half miljoen mensen in je land hebt wonen.

4 september 2015 om 11:28

Zoek een random stad ergens in NL met 300.000 inwoners. Stel een team samen met 23 van je beste spelers en weet vervolgens 6 van de 7 kwalificatiewedstrijden te winnen waaronder twee keer meer dan terecht van Nl.

Als jij dat niets vindt voorstellen ben je gewoon nog gefrustreerd van de wedstrijd van gisteren. Begrijp ik wel na zo vernederd te zijn voor de tweede keer. Misschien wat minder arrogantie voor de volgende keer

4 september 2015 om 13:28

Heb nooit arrogantie gehad of ook maar iets arrogant uitgesproken. Klopt wel dat het ook wel wat frustratie was idd, maar dan nog is het onzin om dit te zeggen. Wat Ijsland doet is enorm knap, maar beter zijn ze echt niet. Als team zijn ze echter sterker en achterin staan ze gewoon goed. Beetje Griekenland in 2004 (?)

Tja, als je de spelers vergelijkt dan is Oranje op nagenoeg alle posities beter. Enkel Gylfi Sigurdsson zou bij Oranje mee mogen doen.
Als team echter is Ijsland inderdaad beter. 1 nederlaag kan je nog afdoen als incident, maar dit niet. Het waren ook geen willekeurige wedstrijden hè. Voor beide duels werd er geroepen dat het er nu echt om ging.

Tijd voor een hele andere opstelling : Cilissen,Tete,Riedewald,Van dijk,Dijks,Klaassen,De Jong,van Persie,Memphis,Huntelaar,Robben

4 september 2015 om 12:10

Beste Ajaxman11, je bent je medicijnen vergeten. Of je moet echt echt niet naar het EK willen.

Krul
Janmaat de vrij van Dijk Pieters

Blind
Sneijder Klaasen/clasie
? Dost Memphis

Met Krul heb je een keeper die nog eens een penalty stopt
De verdediging is iets beter, Blind is compleet ongeschikt om linksback te zijn. Van der Wiel nog meer. Wie moet er in godsnaam op rechtsbuiten....
Ijsland is nu beter in vorm dus beter.

Dit Ijsland is individueel een heel erg matig elftal maar als team staat het goed. Gedisciplineerd, strijden voor elkaar.

4 september 2015 om 12:16

Ik vind Nederland individueel ook erg matig. Wanneer je kijkt naar het WK moest Nederland het van het teamgebeuren hebben, niet van de kwaliteit (uitzondering Robben en Sneijder en Van Persie)

tete speelt 5 wedstrijden uitstekend waarom zou je daar geen gebruik van maken en wachten tot hij grijs word en ervaring heeft. V d wiel loopt er altijd zo bij alsof het hem niks boeit en denkt ff de wedstrijd uitzitten en dan lekker verder, ben blij dat van dijk geselecteerd is! Promes en narsingh goeie speler maar zonder spits heb je weinig aan deze 2, sneijder zal niet in komen rennen en inkoppen?
Dus blind staat je niet blind op ervaring, gewoon lekker 5 verdedigers! DIE TURKEN MOETEN KOMEN BLIND

Op papier is Ijsland natuurlijk gewoon een zeer matig elftal en mag in deze poule normaal gesproken nooit eerste staan. Om dan als matige speler (speelt zelfs bij Charlton Athletic) te zeggen dat je 'gewoon' beter bent is naar mijn mening wat disrespectvol. Helaas is Nederland op dit moment te jong en onervaren (een team in opbouw), dus er staan 11 individuen op het veld lijkt het. Ijsland nu omhoog praten heeft weinig zin, want die zullen nooit weer ergens eerste worden.

4 september 2015 om 11:15

Oei die dubbele nederlagen zijn hard bij je aangekomen, niet?

Ijsland heeft juist een ijzersterk gedisciplineerd elftal, die Nederland over twee wedstrijden alle hoeken van het veld hebben laten zien. Alleen maar knap voor een landje met 300.000 inwoners(48 maal zo weinig als Nl). Alsof ze na die twee nederlagen niet eens grote praatjes mogen hebben, schei uit man.

4 september 2015 om 11:23

Zo hard kwam het bij mij niet aan hoor. Ik zag dit scenario wel aankomen. Berust me gewoon op feiten en een persoonlijke mening dat het zeldzaam is dat Ijsland groepswinnaar wordt. Nederland en Turkije hebben beiden betere selecties en ik schat Tsjechie ook niet veel lager in. Het probleem is dat Nederland veel te jong en onervaren is op dit moment. Turkije is ook een team in opbouw en spelen erg wispelturig. Tsjechie heeft een aantal spelers die flink onderschat worden aangevuld met een aantal mindere spelers. Naar mijn mening heeft Ijsland op Sigurdsson na niet echt bijzondere spelers. Ijsland staat alleen als een hecht team op het veld en dat is de simpele reden dat ze eerste staan.

Hoeveelheid inwoners van een land is een leuk gegeven als je je mening kracht bij wilt zetten, maar totaal niet relevant. In vergelijking met de toplanden is Nederland ook minuscuul.

4 september 2015 om 11:34

Het aantal inwoners in het geval van Ijsland is zeker wel relevant. Hoe kan je hier nou overheen kijken?? Vanaf de 4-5 miljoen doet het er steeds minder toe, maar probeer jij maar van een random stad met 300.000 inwoners een sterk team proberen samen te stellen dat op internationaal topniveau moet presteren.

NL is in vergelijking met andere toplanden 'minuscuul', ben ik niet met je eens. 16 miljoen is vergeleken met Duitsland, Italië, Verenigd Koninkrijk, etc. .....helemaal niet zo minuscuul. Daarnaast investeert NL ontzettend veel in het sportklimaat en infrastructuur, waardoor er meer en sneller talenten doorbreken.

Zondag de rug rechten en eens winnen in Turkije!! Achterin gewoon weg pompen die bal, de 0 is heilig in Turkije

Ik heb zo'n hekel aan dit Ijsland,
Zoeken altijd naar een penalty gaan snel liggen na een voorsprong vol op de verdediging

4 september 2015 om 15:40

Je zou een hekel aan Turkije moeten hebben. Hoe kan je een late beslissende goal nou weggeven. Erger nog, waarom kan je nooit van Letland winnen? Die 1-1 van Letland wordt de reden dat Turkije in de zomer thuisblijft. Als ze deze hadden gewonnen hadden ze NL zo hard kunnen afstraffen. Iedereen(tsjechie en Ijsland) vernedert zo een zwak Oranje, alleen Turkije faalt weer en zal weer falen Zondag. NL heeft echt zulke matige spelers jongen niet normaal

Zoeken naar een penalty?
Robben liet zich ook vallen bij die vrije trap randje 16, en daarbij was die penalty van Ijsland volkomen terecht.

Tot de rode kaart van Robben was er niets aan de hand, maar was Ijsland ook echt niet slechter dan Nederland, sterker: ze kregen de grootste kans.

Het is treurig, maar Ijsland is beter dan Nederland.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren