Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Dagbladen hekelen 'onnozel' Oranje: 'Het totale niets'

Laatste update:

"Doemscenario", "Debuut om te janken", "Oranje vervalt in totale chaos" en "Alles gaat fout": de Nederlandse ochtendkranten hebben vrijdag geen goed woord over voor het Nederlands elftal. Het team van de debuterende bondscoach Danny Blind verloor donderdagavond de belangrijke EK-kwalificatiewedstrijd tegen IJsland in Amsterdam.

/

"Arjen Robben,Bruno Martins Indi en Gregory van der Wiel hebben de nieuwe bondscoach in zijn hemd gezet", zo schrijft De Telegraaf, die "Debuut om te janken" als kop heeft. Het dagblad is niet mild over Bruno Martins Indi ("stompzinnige actie") en Gregory van der Wiel ("domme tackle").

Blind krijgt ook kritiek, met name vanwege zijn besluit om na de rode kaart voor Martins Indi aanvalsleider Klaas-Jan Huntelaar te wisselen voor Jeffrey Bruma. "Het zelden kritische Oranjepubliek trakteerde de bondscoach en Bruma op een fluitconcert. En dat terwijl de fans zich in de zo goed als volle Amsterdam ArenA daarvoor prima hadden vermaakt."

De Volkskrant is evenmin positief na het debacle van het Nederlands elftal. "Oranje vervalt in totale chaos", schrijft de krant. "Verbeten, opgefokt, onnadenkend voetbal. Hersenloos. Onnozel. Onprofessioneel", vat de krant het spel van Oranje samen. "Nooit een mooie aanval. Het totale niets."

Volgens het Algemeen Dagblad is de EK-kwalificatiereeks 'één langgerekte worsteling met de Wet van Murphy'. "Het duel met IJsland kan in de geschiedschrijving van Oranje worden bijgeschreven in het hoofdstuk der tragische mislukkingen. En ook: "Oranje en het Nederlands voetbal liggen op apegapen. De donkere voetbaljaren tachtig zijn akelig dichtbij."

Ook in het buitenland is de sportieve malaise van Oranje een thema. De Daily Mail rept van een ‘horrorstart’ voor Blind. “Blinde woede als Hollandse hoop om zeep wordt geholpen door IJsland.” En de BBC ziet dat de ‘Hollandse hoop aan flarden wordt gescheurd’. Ook het Spaanse Marca is niet ontgaan dat Nederland een groot risico loopt om het EK te missen, terwijl het Franse L’Equipe zich verwonderd afvraagt wat er misgaat. “Nederland zinkt... Oranje had in 15 jaar en 38 interlands niet meer thuis verloren.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als oranje volgende week niet wint horen ze niet in het ek

4 september 2015 om 07:25

Ze hebben er nu al helemaal niets te zoeken.

4 september 2015 om 07:43

Het EK is over een jaar. Er kan veel gebeuren in een korte tijd. En was het niet zo dat het afgelopen WK geroepen werd dat het NLelftal niks te zoeken had op het WK. En kijk waar ze eindigen.
Daarnaast is het de eerste pot van Blind, en het lijkt mij dat deze man het beter op de rit krijgt naarmate er meer tijd over heen gaat.

4 september 2015 om 07:51

Denemarken is ook ooit ip miraculeuze wijze kampioen geworden. We zijn eindelijk weer de underdog...dan zijn we veel beter.

4 september 2015 om 08:45

Beste Hans... nog 1 zo een wedstrijd en we gaan volgend jaar nergens heen. Tijd is hierin geen sprake, er moet gepresteerd worden. 2 x verliezen van Ijsland zonder 1 goal te maken is een blamage. Daarnaast is Blind al assistent geweest van Hiddink, dus die weet al het reilen en zeilen van het elftal. Je kan dit niet goedpraten...

4 september 2015 om 09:24

I vond het gisteren tot dde blessure van Robben helemaal niet zo slecht, vel tem veel energie.. daarna werden we getroffen door het noodlot en speler die zichzelf verloren.... denk dat we bruno een tijdje rust moeten geven en van de wiel moet eerst maar weer een ergenns spellen.. ik zeg janmaat en tete zijn een prima duo voor die plek!

4 september 2015 om 09:27

blind is een onbenul die nooit bondscoach had mogen worden .
de spelers van het nederlands elftal hebben gewoonweg te weinig kwaliteit ,voorin gaat het nog wel maar achterin is rkc niveau en dan heb je niets op een ek of wk te zoeken. zeker niet als je totaal kansloos ben tegen b-landen

4 september 2015 om 09:30

dat riep robben ja maar die was even vergeten dat ijsland in de eerste minuten al voor open doel miste en nog een paar grote kansen kreeg en dan kan het ned elftal wel aanvallen meer balbezit hebben maar als je onmachtig ben om ook maar een kans te creeeren ga je ook niet winnen

4 september 2015 om 09:35

Nederland heeft gewoon een prima elftal. Ik denk dat als ze het EK halen ze gewoon prima presteren. En het rare is dat als NL verliest van Turkije het zelfs dan nog niet voorbij hoeft te zijn. Want TR speelt daarna UIT tegen Tsjechië en die wedstrijd zie ik ze ook niet snel winnen.

Ondanks alles denk ik dat NL gewoon minimaal gelijk gaat spelen tegen Turkije en dat we via de Playoffs het EK gaan halen. Ik snap dat er kritiek is op NL maar met 10 tegen 11 verlies je gewoon 9 van de 10x. Ook onder v Marwijk verloren van Australië toen we al snel met 10 man speelde. De coaches hebben gewoon erg veel pech dat Janmaat, Vd Wiel en BMI het verpesten deze kwalificatiereeks. Dankzij de acties van deze spelers zitten we nu in deze positie.

Ik vind dat we gewoon vertrouwen moeten houden in Blind. Hij komt op mij erg goed over en de basisopstelling vond ik ook prima. Hij twijfelde wellicht om Tete op te stellen maar als Tete zo'n fout had gemaakt was die helemaal afgemaakt door de pers. Ik vind dat de ervaren jongens op de backposities gewoon heel vaak domme fouten maken. Daar kan de bondscoach vrij weinig aan doen. Het is te hopen dat Tete een goed seizoen draait bij Ajax en dan hem gewoon een kans geven.

4 september 2015 om 10:33

@final:
Dat je Blind niet zomaar af kunt schrijven ben ik met je eens. Maar ik had al heel weinig vertrouwen in de 1e plaats in de man. Is 't niet door z'n gebrek aan coach ervaring (als die al had dan faalde die) of aan z'n slang achtige gedrag waarbij hij jan en alleman liet vallen voor z'n eigen hachie achter de schermen.

Ik neem hem in deze wedstrijd alleen z'n wisselbeleid echt kwalijk. Huntelaar wisselen? Komop. Je had gewoon Narsingh er weer uit moeten halen, of geen wissel en gewoon 1 op 1 achterin. 10 man of niet. Je kunt 1 punt verliezen of 3 punten winnen. Door defensie toe te voegen en scorend vermogen weg te halen bereik je dat niet. En dan Narsingh laten staan die vooral voorzetten kan geven op ... wie? Huntelaar is eruit.

Dat BMI uberhaupt nog speelt vraag ik me al meer dan een jaar af. Hij verbaasde me nog op 't WK, maar ook daar vond ik 't een zwakke plek. Nu speelt hij niet eens bij Porto en moet hij de boel redden in 't NL elftal?

Idem met vd Wiel. Z'n 1e offi wedstrijd speelt hij in 't NL elftal. Dat is toch armoede?

We hebben gewoon geen bijster goed elftal, zeker niet in de breedte. Je bent Strootman al meer dan een jaar kwijt. Sneijder haalt al jaren niet echt meer dat top niveau en je hebt niet de Robben van 't WK en er stroomt mondjesmaat wat middelmatig talent door.

Ik denk dat we gewoon even moeten slikken een paar jaar en hopen dat er dan weer wat talent is opgestaan. Als je nu alle hoop op spelers als Memphis, Wijnaldum e.d. moet vestigen dan zie ik 't somber in. En als je dan Klaassen in de punt naar achteren moet zetten en je veel spelers op moet roepen/stellen die niet eens spelen bij hun club, dan weet je hoe laat 't is.

Neemt niet weg dat ze met dit matige team nog steeds gewoon kunnen kwalificeren. Maar wat je dan op 't EK te zoeken hebt ... al kan er in een jaar een hoop veranderen.

4 september 2015 om 10:51

Hoi Anlista, wat betreft het eerste deel van je reactie: hier heb je volkomen gelijk in. Als je echter mijn reactie leest zie je dat ik het enkel over het ek zelf heb. En niet, zoals wordt gesuggereerd, over de kwalificaties. Wat betreft je tweede deel: vergeet je in beschouwing te nemen dat er nieuwe verandwoordelijkheden op blind komen te liggen, en daarnaast niet onbelangrijk meer druk. De tijd die hij nodig heeft is dus niet per defenitie afhankelijk van het kennen van het team oid.

4 september 2015 om 11:09

Hoi Hans, dat begrijp ik dat je het over het EK had, maar er zijn nog 3 wedstrijden te spelen. Zondag verlies tegen Turkije dan sta je op de 4e plek.laten we er van uitgaan dat Nederland wel daarna van Kazachstan wint, dan is Nederland nog afhankelijk van de wedstrijd tussen Tsjechie en Turkije, waarin de kansen 50/50 zijn. Wint Turkije ook deze wedstrijd, dan is het al voorbij.... Tsjechie en Ijsland worden 1 en 2. Turkije heeft bij winst op Nederland de beste papieren, aangezien de laatste wedstrijd Turkije tegen Ijsland is, die gaan echt niet meer volle bak tegen de Turken spelen.
Ook al is het EK pas over een jaar, de kwalificatie eindigt in oktober, oftewel volgende maand!

4 september 2015 om 07:27

Ze spelen Zondag niet volgende week en een gelijk spel is genoeg tegen die Turken daarna moet je maar zien te winnen van Tsejchie en Kazachstan.

4 september 2015 om 09:31

en die ga je allerdrie niet winnen

4 september 2015 om 07:37

Het was dramatisch... Ik begrijp niet waarom Blind Narsingh er niet uit haalde bij de rode kaart, duidelijk de minste aanvaller plus je blijft met de goaltjesdief voorin en de onberekenbare Memphis... Jammer! Narsingh was er net in dus wss daarom niet goed genoeg meegenomen in de overweging!

Dramatisch wat BMI deed, fout nummer zoveel! Vd Wiel ging imo ook niet eens voor de bal bij die sliding.... Zo dom, zo onprofesioneel...

4 september 2015 om 08:09

Dat is denk ik wel het verschil in persoonlijkheid. Van gaal had dit wel gedurfd.

4 september 2015 om 08:35

ik wil Blind de schuld niet geven! het is vooral Dramatisch verlopen - Robben eruit is een dreun! Wat daarna gebeurt is gewoon oerstom met de rode kaart... BMI laat zien dat hij er gewoon echt Niet thuis hoort! Als Janmaat een paar wedstrijden verbannen wordt voor de domme kopbal dan mag BMI geschorts worden voor het leven...

dat Blind met vd Wiel start begrijp ik - die staat dieper en kan over Robben heen - de reden dat hij er stond was aanvallend ingesteld zijn... maar welke idioot bedenkt een sliding te maken, Niet op de bal, in de 16 meter????

Tete - de Vrij - Bruma (liever Riedewald) - Blind zal wel de verdediging worden..

4 september 2015 om 08:53

Oh en van der Wiel niet? Die was net zo dom bezig! Die speelde alsof hij net uit de jeugd kwam

4 september 2015 om 09:45

Ik ben het voor een groot deel met je eens. Behalve dat blind niet mede schuldig is hieraan. Ik snap ook helemaal niet waar BMI last van had hij speelde een goede pot tot zijn rode kaart. Natuurlijk heeft Blind pech gehad met de blessure van Robben en de rode kaart van Bmi, maar hij heeft daarna ook aangetoond dat zijn wisselbeleid dramatisch is. Dat hij in eerste instantie Huntelaar eraf haalt ok het zou niet mijn keus zijn maar daar kan ik nog mee leven. Maar om vervolgens geen kopsterke spits erin te brengen en te kiezen voor Promes dat geeft voor mij toch aan dat hij de wedstrijd niet kan lezen. Verder vind ik het ook triest dat je tot de 80ste minuut wacht voordat je gaat wisselen. Laat gvd zien dat je wil winnen. Na de goal meteen een spits laten warm lopen en minimaal 20 min voor tijd in brengen.

Ik zou als ik trainer was Pieters oproepen en beginnen met Tete - de Vrij - Blind - Pieters.

4 september 2015 om 10:34

@curacao01

Waarom niet Tete - de Vrij - van Dijk - Kongolo? Dan kan Blind mooi op CVM spelen.

Ik ben niet echt onder de indruk van Bruma, maar gister heb ik hem geen rare dingen zien doen. Tete - Bruma - de Vrij - Kongolo kan natuurlijk ook nog. Middenveld met Blind - Klaassen en Sneijder.

4 september 2015 om 11:31

ik wijs Blind niet als schuldige aan - maar ik blijf vinden dat hij de ballen had moeten hebben Narsingh er direct weer af te halen. Dan had de kopsterke spits er al gestaan

Het is pech (robben's blessure); idioot gedrag (bmi) en dommigheid (vd Wiel) dat de wedstrijd wordt weggegeven - en dan vooral Pech en idioot gedrag..

de aanvallende wissel had inderdaad een stuk eerder gekund - en met de opstelling die er stond had het idd de Jong/van Persie moeten zijn

4 september 2015 om 09:37

We hebben er ook niets te zoeken. Het is voor het eerst dat de nr 3 zich ook kan plaatsen en zelfs die plek wordt moeilijk haalbaar. Als je 3e wordt in deze poule moet je je al schamen. Ik ga lekker voor de Belgen en Duitsers juichen deze zomer

Wie hadden de Nederlanders graag gezien als bondscoach in plaats van Blind? Ik ben het ermee eens dat hij niet de beste keuze is geweest, en ik vond het al helemaal raar dat het al zo vroeg vaststond wie Hiddink zou opvolgen na het EK. Maar ik vraag me wel af wie de alternatieven waren en of die het beter had gedaan met de spelers voor handen. Als ik Blind's vreemde tactische wissels zag tijdens de wedstrijd zou je als Belg nog bijna blij zijn met Wilmots. Bijna.

4 september 2015 om 07:33

In ieder geval iemand met meer dan 1 jaar ervaring als hoofdcoach. Bondscoach is geen startersfunctie!

4 september 2015 om 07:36

Van Basten zit er ook naast die bondscoach is geweest dus die kan hem toch ook wel adviseren?

4 september 2015 om 07:42

Qua ervaring natuurlijk niet veel beter dan Blind, maar als voorzitter van de Knvb had ik het wel aangedurft met Seedorf. Die man straalt gewoon iets uit, ik zie hem vroeg of laat wel een succestrainer worden. Ontzettend veel respect voor die man.

4 september 2015 om 07:44

Ja maar periode van Basten kunnen we ook niet erg succesvol noemen toch?

4 september 2015 om 10:16

die heeft als trainer ook niets gepresteerd

4 september 2015 om 11:00

Mwah, ik denk dat de groepsfase van het EK 2008 zo ongeveer de beste is die Oranje ooit heeft gespeeld En ja, dat had zich moeten uitbetalen in iets beters dan onnozel uitgeschakeld worden door een elftal dat niet half zo goed was, dat is waar, maar da's een nederlands trekje dat we in de geschiedenis wel vaker tegenkomen; ik denk niet dat dat aan van Basten ligt.

4 september 2015 om 07:44

Ik wil Ron jans wel zien. Iemand met een duidelijke voetbalvisie die geen gekke dingen doet en zijn ploegen altijd goed laat spelen. Zelfs bij pec zie je af en toe oogstrelende aanvallen. Bovendien laat hij zien een minder team een toernooi te kunnen laten winnen.

4 september 2015 om 07:52

Haha Jans, geweldige kerel. Waarom ook niet, Hij heeft z'n kans om in zich in de top te bewijzen nog niet echt gekregen. Heeft even bij Standard gezeten, maar dat kon je toen al niet echt de top van België meer noemen.

4 september 2015 om 09:09

De kenners komen dan weer aan dat Ron Jans niet de uitstraling heeft van een bondscoach. Als bondscoach ben je het visitekaartje van het Nederlandse voetbal.

4 september 2015 om 12:19

7ereniela Blind heeft wel uitstraling zeker? Ik durf zelfs zo kritisch te zijn dat ik durf te stellen. Wie had de Knvb niet moeten aanstellen ipv Blind? Ik zou zelfs nog liever alex pastoor gertjan verbeek of john vb Brom zien.

Weet je wat het hele gekke is aan gisteren? Je zag van begin af aan al dat nederland op het tandvlees liep. Dat heeft er mee te maken dat er zoveel kritiek was op de bondscoach voorafgaand aan de wedstrijd dat men zo gretig werd er toch wat van te maken, daardoor ging alles mis. Tactisch zie je dan dat er meer een soort vechtvoetbal ontstaat en overcompensatie ipv dat er gewoon een goede tactiek was en dat de spelers slim speelde en tactisch goed stonden. Het feit dat Blind totaal niet geschikt os als bondscoach heeft er alles mee te maken dat we nu zo hard onderuit gaan. Tegen turkije gaat hetzelfde gebeuren. Totale overcompensatie om koste wat kost te winnen. Daardoor totaal vergeten slim te voetballen. Nee, Blind gaat het EK niet halen. Hopelijk is het dan wel gelijk over en uit voor hem. Dit wil je niet nog 2 jaar aanzien en het WK ook mislopen.

4 september 2015 om 07:45

Iedereen beter dan Blind. Als ze nu Beenhakker voor de groep zouden zetten zou ik dat nog toejuichen. Of Harm van Veldhoven, of Ernie Brands, of Hans de Koning. Pak de kaartenbak met werkloze trainers erbij en pak er een uit, je kan niet misgaan, alles is beter dan Danny de talentloze.

4 september 2015 om 07:49

Ach hou toch op. Hij heeft er nog maar een wedstrijd opzitten. Hij was een hele goede verdediger dus talentloos is hij zeker niet. Bovendien vind ik dat hij niets te maken heeft met deze nederlaag. Hij heeft er niet om gevraagd dat Robben uitzouvallen of dat BMI rood pakt en vd Wiel een penalty weggeeft. Oke hij heeft niet al te best gewisseld maar dat niet gehoeven als BMI geen rood had gepakt.

4 september 2015 om 07:50

Iedereen beter dan Blind. Dus je zou zelfs Aad de Mos toejuichen? Nu ben ik wel ff benieuwd.

4 september 2015 om 08:13

Ja!

Echt die Blind is zo'n enorme lapzwans, als trainer heeft hij niets gepresteerd, en als bestuurder bleek hij een onbetrouwbare windvaan. De selectie was al een aanfluiting, en Blind krijgt de deksel keihard op de neus. BMI straft hem af, Robben was nog niet fit, dat kostte een wissel, en de domste keuze vd Wiel ipv Janmaat leidde de tegentreffer in. Verder was zijn keuze voor Huntelaar geen gelukkige, zeker niet als je hem moet wisselen voor Bruma, ipv van Narsingh er af te halen.

Hij was misschien een talentvolle voetballer, al was het absoluut geen Frank de Boer en al helemaal geen Ronald Koeman, maar als trainer lijkt hij ook behoorlijk ondergeschikt aan die twee. Hij is in alles minder.

Verder vind ik het zelf een slechte reclame om iemand voor de nationale groep te zetten die nog niet zo lang geleden met drie keer de toegestane hoeveelheid alcohol in zijn bloed een vrouw en kind aanreed. Maar dat is wellicht persoonlijk, en heeft niets te maken met zijn prestaties als coach. Voor mij zou dat al een dealbreaker zijn eigenlijk, hij beging die fout niet als tiener, maar al ruim na zijn carrière.

4 september 2015 om 08:31

Wel apart he dat net de 2 jongens zonder wedstrijdritme in de fout gaan? Wie zeiden dat tete en riedewald niet konden worden opgesteld in zo'n belangrijke wedstrijd? Fijn he die ervaring achterin!

4 september 2015 om 08:32

Ik zou voor schreuder kiezen als nieuwe bondscoach om FIFA ranking nr. 99 te worden.

4 september 2015 om 08:35

Ja dat is zeker apart. Achteraf had hij nooit Janmaat moet passeren, de gevolgen waren zelden zo 1 op 1 duidelijk. BMI de mist in, vd Wiel de mist in (en buiten die fout ook echt erbarmelijk slecht).

Wat is me wel had afgevraagd, was Riedewald met een fluitconcert begroet als hij erin kwam voor Huntelaar?

4 september 2015 om 08:36

vivahollandia, het voorbeeld Schreuder geeft haarfijn aan waarom Blind zo'n slechte keuze is. Zelfs Alfred heeft meer ervaring als eindverantwoordelijke.

4 september 2015 om 09:05

@baargrasmus

Het fluitconcert was niet naar Bruma toe, die overigens best goed speelde, maar naar de tactische wissel. Dat was overduidelijk.

Blind had gewoon met 3 verdedigers door moeten gaan, en Anita moeten inbrengen voor Klaassen of Wijnaldum, zodat hij voor de verdediging het een en ander kon onderscheppen. Had je dan verloren, ben je iig strijdend ten onder gegaan. Tevens had hij Promes voor Robben moeten wisselen.

4 september 2015 om 09:14

Ja dat snap ik, maar ik vraag me af hoe de jongste debutant sinds Rijkaard zou zijn begonnen als zijn entree zo werd begroet, ik had het idee dat Bruma zich er ook niet echt lekker onder voelde, al speelde hij verder niet eens beroerd.

Gisteren heeft Blind eigenlijk maar 1 ding goed gedaan, en dat was Cillessen opstellen. De verdediging was dom neergezet met vd Wiel en Indi, en eigenlijk ook Blind (we miste een verdedigende mid). Het middenveld was zelden zo onmachtig als gisteren, met drie spelers die het beste renderen op 10. De aanval met Robben, Depay en Huntelaar werkt ook niet, Huntelaar heeft voorzetten nodig, Robben en Depay leveren die niet. Je had juist gisteren veel beter met Van Persie kunnen spelen, dan had je ook niet na die wissel Bruma (voor Narsingh dan ongetwijfeld) zo veel ingeleverd aanvallend. Bovendien met drie middenvelders die de 16 induiken is een technicus als Van Persie ook veel handiger.

4 september 2015 om 09:39

een goede verdediger is nog geen goede bondscoach laat hij zichzelf maar eerst bewijzen bij een club.
wissels sloegen nergens op net zoals de opstelling hoe haal je het in je hoofd om vd wiel op te stellen en zo laf te voetballen tegen ijsland waar je maar blijft spelen met dubbele dekking achterin terwijl je moet winnen .
dan cillisen op het doel qua keeper snap ik het wel maar zodra je een strafschop tegen krijg ben je weg ik neem aan dat van een keeper in het nederlands elftal verwacht mag worden dat hij af en toe ook een strafschop stopt

4 september 2015 om 10:09

1goed ding,cillessen opstellen????? Hahaha dat meen je toch niet,laat die grabbelaar eerst eens oefenen en zijn eerste penaltie van zn leven stoppen voordat ie het nederlands elftal in mag. Hij zat in de goede hoek en had die penaltie gewoon moeten houden.

4 september 2015 om 10:15

Penalty's zijn niet zijn sterkste kant nee, maar Cillessen laat wekelijks bij Ajax zien de beste keeper van Nederland te zijn. Vorig seizoen heeft hij Ajax eigenhandig naar voorronde CL geleid, zijn reddingspercentage is fenomenaal. Als je met spelers als vd Wiel gaat spelen, is een keeper als Cillessen daarmee vergeleken een wereldtopper. Echt, de doelman is wel het laatste waar we ons nu zorgen om hoeven te maken, de verdediging, de aanval en het middenveld zijn er veel slechter aan toe. Je keeper wisselen is alsof je een beugel neemt op het moment dat je terminaal bent en aan flink bloedverlies lijdt vanwege drie schotwonden.

4 september 2015 om 10:26

Hij kiest er wel voor om na de rode kaart vd wiel te laten staan en de spits er uit te halen. Had imo beter zo kunnen spelen:
Cillessen
Bruma- De Vrij-Blind
Gini
Narsingh klaassen
Sneijder
Huntelaar-Memphis

Indien nodig had je je laatse wissel kunnen gebruiken om de Jong in te Brengen.

4 september 2015 om 08:08

Ik denk niet dat ik het slechter gedaan zou hebben dan Blind. Voor de helft van het geld.

4 september 2015 om 08:27

Zijn wissels vind ik juist goed. Liever beweeglijke spelers voorin dan statische spitsen. Anders kom je nooit door de bus heen. Of je wil de bal opportunistisch in de 16 pompen.

4 september 2015 om 08:36

Huh goed ?

Waarom Bruma inbrengen als er gewonnen moet worden. En je speelt tegen 2 spitsen...
Waarom voor die laatste minuten Promes ?
En narsingh in oranje is sowieso al een aanfluiting !

Het baltempo moest omhoog en meer bewegende spelers. Nu duurde het allemaal veel te lang.

4 september 2015 om 09:07

Omdat je de balans achterin goed wilt houden, ik had alleen Riedewald gebracht, die kon de voorhoede met een lange bal beter bereiken.

4 september 2015 om 09:22

@lennonturbo, wat heb je nou aan snelle spelers die niet kunnen voetballen? Narsingh.....

4 september 2015 om 09:25

De balans bewaren....
Of ik Frank de Boer hoor praten !

Ijsland speelde met 2 spitsen en wat diepgang. Als je een verkeerde tactiek hanteert en spelers op een verkeerde positie opstelt (klaassen), dan zul je in termen van balans moeten denken...

4 september 2015 om 10:21

dus met 4 verdedigers blijven spelen tegen twee spitsen terwijl je moet winnen dat is gewoon lachwekkend

4 september 2015 om 11:21

Ja, de bal opportunistisch in de 16 pompen, dat is precies wat ik gisteren had willen zien! Zet Luuk de Jong erin in plaats van Promes en je kunt continu alles naar voren spelen.

4 september 2015 om 11:59

De Boer heeft er weinig mee te maken. NL speelde ook met 3 wat aanvallend ingestelde middenvelders, je kunt je niet veroorloven omdat met een CV minder te spelen.

Je moet altijd in termen van balans denken, of zie je graag een ongebalanceerd elftal?

4 september 2015 om 09:39

1 Koeman
2 Bert van Marwijk
3 Foppe de Haan/ron Jans

4 september 2015 om 13:52

'wie hadden de Nederlanders graag gezien als bondscoach in plaats van Blind?'

Gert Jan Verbeek had ik graag gezien als de opvolger van Louis van Gaal, heeft bij Heerenveen en ook bij Nurnberg (waar hij veel te vroeg werd weggestuurd, alom geprezen door de fans) goed werk verricht.
Bij Bochum waar hij nu de leiding heeft gaat het ook als een tierelier. Iemand die discipline, werklust en taktiek heel hoog in het vaandel heeft staan.

4 september 2015 om 07:36

Narsingh is het seizoen gewoon goed gestart bij PSV. Alleen zijn kwaliteit ligt over het algemeen bij een actie buitenom maken en een hoge bal voor gooien. Dat heeft niet veel zin als je andere aanvallende spelers Depay en Sneijder zijn. Daarnaast hebben BMI en VD Wiel niet echt het wedstrijdritme. Ik vind Gregory bij vlagen een prima rb maar hij is wisselvallig. De Ijslanders stonden gister qua organisatie gewoon beter en waren gedisciplineerder en georganiseerder. Dat mag gewoon niet gebeuren.

4 september 2015 om 07:45

Nederland speelde wel goed in Brazilië maar niet mooi.

4 september 2015 om 08:07

@dennis_aef Het heeft natuurlijk weinig zin om cattenaccio te gaan spelen tegen een land dat zich ingraaft....wat krijg je dan voor een wedstrijd? 5 verdedigers die elkaar de bal toeschuiven en 1 Ijslandse spits die een beetje stoort?

Een rechtsback die niet speelt bij zijn club , centrale verdediger die zich niet kan beheersen , middenvelder die verstoppertje speelt , wissels die niemand begrijpt , linksback die normaal op een andere positie speelt . Kan je alleen maar mee verliezen.

4 september 2015 om 07:47

Ik zag twee middenvelders verstoppertje spelen, want ook Wijnaldum kwam veel te weinig in het spel voor. Klaassen speelde een beroerde wedstrijd, maar hij was niet de enige op het middenrif.

4 september 2015 om 08:33

Klaassen op 6 was bij Ajax al niets en Blind gaat er vrolijk mee verder.

Wijnaldum op 10 is zelden wat in Oranje.

Van der Wiel en Martins Indi hadden eigenlijk al niet geselecteerd mogen worden, gezien hun geringe speelminuten.

En na de rode kaart was het helemaal een zootje. Iedereen liep uit positie en alles duurde tergend lang !!

De media zijn net supporters. Als het niet lukt is het niks en als ze straks winnen is het weer goed. Verdediging op de schop en van Dijk, Riedewald en Tete erin. Klaassen op 10 en Promes rechts ipv Robben. Ik zie ze zondag wel een resultaat neerzetten.

4 september 2015 om 07:36

Luuk de Jong in de spits wil ook wel helpen. Als ik Huntelaar daar zag stuntelen als hij buiten de 16 in balbezit kwam deed het gewoon pijn aan mijn ogen. Je speelt eigenlijk al met 10,5 man als je Huntelaar erin zet. Verder vond ik Bruma een prima invalbeurt maken hoor. Klaassen was degelijk maar je kon merken dat dit niet zijn positie was. Blind moet je gelijk eruit laten en roep Pieters maar op als je een vervanger erbij mag halen.

4 september 2015 om 10:07

Steef71

Hoe is het toch mogelijk. Mensen nog steeds afgeven op Daley Blind.
Het is bijna de enige (!!) in onze selectie die nog bij een topclub speelt en daar ook gewoon basisspeler is.
Ik weet niet of je wedstrijden van Manu kijkt, maar daar speelt hij ijzersterk.
Op het WK vorig jaar als LB ook gewoon ijzersterk. Blind hoort in dit elftal thuis.
Als ik zo jouw comment lees zit daar volgens mij een klein stukje PSV hart achter.

4 september 2015 om 10:40

Huntelaar is een klasse beter dan de Jong. Notabene de enige speler, nu Robben eruit ligt, die afgelopen seizoen tegen de Europese top in actie kwam. Huntelaar schakelde bijna in z'n eentje Real Madrid uit in de CL.

4 september 2015 om 07:51

Hoe weet je dat? Ze hebben nog geen interland gespeeld!

4 september 2015 om 07:55

4 3 3 is niet voorbij..de kwaliteit van de spelers die het invullen is minder.

4 september 2015 om 11:16

tackle: Dan moet je de opstellen aanpassen aan de kwaliteit van je spelers. Als bondscoach kun je geen aankopen doen, dus moet je je hele speelwijze aanpassen aan je materiaal. Iets wat van Gaal wel begreep.

4 september 2015 om 08:15

De vrij was de beste speler op het veld gisteren, en dan wil je hem er uit halen?

Nou nou de kritiek is niet mals. Laten we niet vergeten dat ieder groot voetballand na het WK veel minder is gaan presteren. Zie Duitsland, Argentinië, Brazilië. Na de WK van 2010 was Nederland ook slecht. En werd op het EK daarna roemloos on de eerste ronde uitgeschakeld. Verder heeft de Knvb grote schuld aan het falen van het Nederlands elftal en het voetbal zowiezo in de competitie. Ronald koeman wilde heel graag bondscoach worden maar ze hebben hem gelupt.Vanaf het begin ging het niet goed met Hiddink aan het roer en dit is het gevolg daarvan.

4 september 2015 om 10:13

hou toch op alsof wij nog een groot voetballand zijn nou dat zijn we niet meer we zijn gewoon niet meer beter dan een ijsland turkye kazachstan en dan heb je niets op een eindronde te zoeken

Het ligt niet aan Blind. Wissels waren welles waar meer op stabiliteit gebaseerd en niet vol op de aanval wat best jammer is. Het ligt aan de spelers zelf. Als je niet met hart en ziel speelt en denk ah krijg toch mijn tonnetje en een attitude hebben dat je in Oranje iets bent en bij je club op de tribune zit. Dan heeft het weinig zin om na EK te gaan. Als een Greg bij voorbaat zijn collega (teté) neerhaalt in de media terwijl die In teambelang moet denken. Dit soort dingen spelen mee bij de spelersgroep. Ik vind dat ze tegen turkey met paar nieuwe gezichten moeten staan op het veld. jongens die echt willen! Want deze slappehappen bakken er niks van.

4 september 2015 om 07:48

Is niet helemaal correct, Blind wisselde Huntelaar in plaats van bv. Narsing waardoor er geen aanspeelpunt meer was voorin, Depay in de spits is niets waard, die moet van buiten komen.
De rest van de fouten die gemaakt werden in het veld kun je Blind ook wel iets aanrekenen, Martens Indi en van der Wiel voetballen beide niet bij hun club en maken beide fouten hier. Gebrek aan speelminuten en frustraties??

4 september 2015 om 09:09

Waarom moest hij wisselen? Rode kaart, bovendien oranje kreeg met 10 man kansen en gadcweinig weg, tactiek werkte.

4 september 2015 om 07:52

Het lag wel aan blind. Zijn selectiebeleid is droevig. Hij grijpt veel te laat in (derde aanvaller pas in de 80e minuut en dan niet eens een spits maar een derde vleugelaanvaller). Sowieso alle wissels waren onbegrijpelijk. Het was een alles of niets wedstrijd en hij speelde alsof een 0-1 stand goed genoeg is voor de volgende ronde

4 september 2015 om 11:44

Het ligt niet ALLEEN aan blind... maar dat blinde paard van de knvb is net zo schuldig.
Maar Blind is weldegelijk schuldig..Want hoe haalt hij het in zijn betweterige kop om een V der wiel een basisplaats te geven.
en wie heeft hem wijs gemaakt dat zijn 1Jaartje op de bank als coach goedgenoeg is om Bondscoach te worden.
een beetje zelfkennis had hem kunnen behoeden. .

Gidteren toeschouwer geweest bij een regelrecht drama. Een futloos startend elftal dat aantreed zonder enige vorm van inspiratie of daadkracht. En dat in de belangrijkste wedstrijd in ruim anderhalf jaar. Dan creert IJsland zonder enige moeite ook nog eens de gevaarlijkste mogelijkheid van de wedstrijd. Tot de oerdomme reactie van BMI, die hierop volgt, is er werkelijkwaar niks aan de hand. Als je je als speler in zo'n gigantische belangrijke wedstrijd niet het belang van zelfbeheersing kunt bedenken verdien je helemaal niks. De KNVB zou BMI zijn voetballicentie moeten afnemen. Schoenen aan de wilgen en klaar. Het wisselbeleid slaat hier werkelijk als een zaag op een spijker. Huntelaar vervangen door Narsingh, dat terwijl er nog meer ruimte in een chinees weeshuis is dan achter de IJslandse verdediging. Onder aanvoering van een geweldig sleurende, rennende en buffelende Sneijder ontstaan echter maar sporadische kansen. Dit was een hopeloze poging tot rechtstreekse plaatsing voor het EK. Het is nog nooit zo duidelijk geweest dat het Oranje aan kwaliteit ontbeert. De Franse zomer is nimmer zo ver weg geweest als nu.

4 september 2015 om 07:56

Narsingh verving Robben, Huntelaar werd vervangen door Bruma. En ook nog met Robben en BMI in het team was het spel matig. Van der Wiel had na twintig minuten nog geen bal fatsoenlijk geraakt, Klaassen en Wijnaldum deden een wedstrijdje waar is Wally op het middenveld, deden werkelijk niets goed. Narsingh was beroerd, blind speelde weer als in zijn donkerste dagen bij Ajax. Kan zo nog wel even doorgaan denk ik, dit team herbergt maar een paar toppers, de keeper is goed genoeg, de Vrij is dat, Sneijder en Robben zijn dat, en de rest is schroot. En ohja, Huntelaar ipv van Persie is qua voetbal wel een enorme achteruitgang. Met Depay, Robben, Sneijder zou ik altijd van Persie opstellen, Huntelaar heeft voorzetten nodig die hij slechts hoeft binnen te tikken, dat lukt Nederland niet in deze vorm en dan heb je niets aan Klaas Jan.

4 september 2015 om 08:22

Eens, het merendeel van de selectiespelers kan prima fungeren als back-up en selectievulling, maar is simpelweg niet goed genoeg voor de basis. For example Van der Wiel, kinderlijk eenvoudig gepiepeld door zijn man (gevolg een strafschop). Ten tweede BMI, die jongen speelde zowaar een aardige pot tot aan zijn rode kaart (en dat terwijl beschikt over de balaanname van een D-pupil). Verder verzaakte ook Daley Blind, Wijnaldum, Klaasen en als dieptepunt van de avond: Narsingh.

Voor Wijnaldum en Klaasen heb ik nog hoop, want zij kunnen gewoon uitgroeien tot stabiele betrouwbare basisspelers van Oranje. Maar absoluut moet er door Danny Blind afscheid worden genomen van renpaarden en net-niet spelers zoals Narsingh, Veltman, BMI en Blind jr. Overigens heb je gelijk dat Narsingh werd ingebracht voor Robben i.p.v. Huntelaar, al neemt dat niet weg dat Narsingh' intrede een teken is voor een falend tactisch inzicht vanuit de bondscoach.

Als Oranje zichzelf zondag een dienst wilt bewijzen in de jact op een play-off ticket zal het roer letterlijk 360 graden gedraaid moeten worden. In het altijd fanatieke Turkije kan er gerekend worden op een zware avond, dus zijn onvermoeibare en doorzettende bikkels vereist (i.t.t. de slappe inzet van gisterenavond).

4 september 2015 om 09:04

Dutchmen, als je die ruimte wilt benutten wat heb je dan nodig? Snelheid en diepgang, juist dan haal je Huntelaar eraf, die wissel is juist logisch in mijn optiek.

4 september 2015 om 09:30

er was geen ruimte dus heb je 0,0 aan narsingh die alleen heel hard kan rennen.

4 september 2015 om 09:51

Er was gisteren geen ruimte achter de verdediging. Gewoon nul komma nul. Dus Narsingh' lot was al bepaald voordat hij in het veld kwam. Het enige type speler dat het verschil kon maken, is een speler die een mag kan uitspelen (en niet op snelheid, want daar was geen ruimte voor). Quincy Promes had een beter alternatief geweest.

De grootste schuld is Hiddink die had de arrogantie om te zeggen we gaan niet zo spelen als op het WK maw we gaan niet de tactiek spelen die onder v Gaal werd gespeeld wat met deze selectie gewoon het beste was geweest maar meneer arrogant dat dat hij het wel even anders kon doen en volgens mij werden we toch derde op het WK , maar daar is het al fout gegaan en door grotendeels zijn schuld staan we er zo voor .

4 september 2015 om 10:37

Als je dan hebt over Hiddink, dan kun je beter de schuld geven aan meneer Bert van Oostveen. Daarnaast moeten we ook wel realiseren dat Nederland simpelweg veel minder is. Op het WK geschitterd, maar moet wel bij vertellen dat het een incident was. Spelers presteren tijdens WK vele malen beter dan tijden de kwalificatiewedstrijden. Het aanstellen van Hiddink was al een grote fout, maar meneer Van Oostveen wil dit steeds niet bekennen. Daarnaast ook niet slim om Blind een lange contract te geven en hem alvast aan te stellen als opvolger voor van Hiddink toendertijd. Arrogant noemen is makkelijk achteraf. Vooraf zijn vele Nederlanders met Hiddink eens om het Nederlands voetbal weer tentoon te stellen ipv het verdedigend spel wat tijdens het WK werd vertoond.

We zijn gewoon niet beter....

4 september 2015 om 09:22

Zoals elk clubteam. Maar dus ook internationaal ben je afhankelijk van blessures.

Zelfs een team als real madrid heeft last gehad van de blessure van modric.

Laat staan het NL elftal bij robben strootman en willems.

En dan vooraf iedereen klagen dat Blind zowel Tete als Riedewald opgeroepen had......

Zij hebben niet gespeeld en hun concurrenten (met de zogenaamde ervaring) zijn genadeloos door de mand gevallen !!

En dan Klaassen op 6.....
Huntelaar wisselen voor Bruma, om zodoende met 4 achterin te spelen....
Narsingh, op basis waarvan is hij international ?

4 september 2015 om 08:41

Hun concurrenten zijn niet geselecteerd. Janmaat, van dijk, verhaegh.

4 september 2015 om 09:02

Janmaat had zeker geselecteerd moeten worden. Dat was idd logischer geweest

Van Dijk is geen LCV en Verhaegh is een modale rechtsback.

4 september 2015 om 09:55

Verhaegh heeft anders een uitstekend seizoen gedraaid in de Bundesliga. Spreekt wellicht qua naam niet zo tot de verbeelding maar wel een prima back die zijn mannetje staat.

4 september 2015 om 09:21

Klaassen op 6 snap ik nog wel. Hij wil meer voetbal in het team. Alleen klaassen kon niet zijn spel van ajax laten zien.

De wissel is ook vrij logisch, om na een half uur met 3 verdedigers te gaan spelen is nirt handig. Maar de taktiek moest anders.

In mijn ogen 'counter voetbal' / lange ballen. Met de jong memphis narsingh wijnaldum sneijder kon dat perfect.

Enige fout van blind is de inbreng van promes.

Het valt allemaal wel mee, we zitten gewoon in de hoek waar de klappen vallen.

Met jongens als Klaassen, Wijnaldum, Riedewald, Tete, de Vrij, v. Dijk, v. Beek, Kongolo, Clasie, Depay, de Jong, etc., etc., komt er weer een heel lekker team aan.

We zitten duidelijk in een overbruggingssituatie. De oudjes kunnen het team niet meer dragen, m.u.v. Robben en Sneijder en de jonkies kunnen het nog niet.

Misschien ook een goed signaal dat het anders moet voor de KNVB, grote talenten vertrekken, komen niet aan spelen toe en dat merk je nu ook.

Toch denk ik dat je tegen Turkije de oudjes terug had moeten halen. Een middenveld met de punt naar voren en dan spelen met v.d. Vaart naast de Jong en Sneijder op tien. Twee spitsen met Huntelaar en v. Persie en een zwervende Depay, op papier vanaf links.

Achterin maakt Riedewald indruk op de training, net als Tete, laat dan maar spelen met de Vrij en Kongolo linksachter.

4 september 2015 om 08:38

Er zijn binnen de huidige generatie maar twee spelers die bij de absolute topclubs actief zijn, waarvan er 1 op retour is en de ander er nog moet komen. Het overige is middelmaat dus vanwaar onze hoge verwachtingen? Ook de trainersstaf is beginnend. Met deze groep sta je op de plek waar je hoort lijkt me.

4 september 2015 om 08:50

Wie bedoel je daarmee? Robben op retour? En wie moet er nog komen?

4 september 2015 om 10:43

Depay. Maar die is nog lang niet klaar voor een Europese topclub, en Man Utd is in mijn opinie ook geen Europese top meer.

4 september 2015 om 11:15

Clasie en Wijnaldum zie ik vrij vlot stappen maken.

Depay is al een mannetje op zich, de Jong lijkt zijn carriere bij PSV te hebben herpakt, Dost doet het goed in een sterke competitie, Krul staat al jaren goed te keepen bij Newcastle, Bazoer, Riedewald en Tete heb ik hoge verwachtingen van. Klaassen, Kongolo, v. Beek zijn binnen NL heel grote talenten, Robben en Sneijder kunnen nog wel 2 jaar mee en zo kan ik wel even doorgaan.

Zoals ik al aangaf, we zitten echt in een soort overbruggingsfase, want er komt wel weer wat aan.

Zaak is wel dat het niet na 2 goede seizoenen wordt weggekocht en vervolgens in het buitenland op de bank verpieterd, daar moet de KNVB voor gaan zorgen d.m.v. regelgeving.

4 september 2015 om 11:36

Als je Man Utd als topclub ziet, dan zit daar met Blind nog een Nederlander bij de selectie, dus sowieso drie. Of Blind een topspeler is is weer een hele andere discussie (ik vind van niet).

4 september 2015 om 09:27

Lekker team? Klaassen Wijnaldum, Clasie komen alle drie nooit verder dan de subtop in Engeland. Dan heb je al een subtop middenveld zonder één echte topper.

Daarnaast kan je over Riedewald en Tete te weinig zeggen, ik weet ook nog wel hoe positief iedereen over van der Wiel en van Rhijn was, en Kishna en noem ze allemaal maar op.

Kongolo en van Beek houdt ook niet over, en van Dijk wordt op zijn 23e pas serieus genomen als verdediger. Hoe kom je erbij dat er een lekker team aan komt?

Oostveen en Blind doei....op de verkeerde plek en verkeerde tijd.
Jullie zijn niet goed voor het NL

Ik kijk normaal gesproken nooit het Nederlands elftal tijdens kwalificatie- of oefenwedstrijden, en nu weet ik weer waarom. Het is gewoon 90 kostbare minuten verspilling van je leven.

Het was gisteren net alsof ik naar een wedstrijd van Twente aan het kijken was, maar dan met een iets hoger niveau. Verder hetzelfde gebrei achterin, hetzelfde gepruts voor- en achterin en dezelfde tactische blunders van de trainer en uiteindelijk hetzelfde resultaat. Top...
Not!!!!

Al die mensen die afgeven op Blind zijn niet serieus te nemen en hebben totaal geen verstand en kunnen beter een andere hobby zoeken.
De spelers hebben het hier gewoon af laten weten en sommige spelers brengen gewoon te weinig.
BMI niet meer opstellen, Daley niet meer op links want die brengt hélemaal niets aanvallend. Wijnaldum matig. Misschien een andere keeper die wél makkelijke penalty's stopt. Alleen de Vrij, Klaassen,depay en Sneijder waren redelijk.

Zo simpel om Blind hier de schuld in de schoenen te schuiven.

4 september 2015 om 08:59

Misschien eens niet naar Cillessen kijken? Zo makkelijk was die nou ook weer niet. Cillessen behoorde ook tot de betere spelers, twee goede reddingen. Wiel die hoef ik niet meer in oranje te zien met Indi, verder wel met je eens Blind gewoon op VM, LM of LCV opstellen. Wijnaldum was zeer matig en Sneijder vond ik ook niet zo goed.

4 september 2015 om 09:28

Wel waren Jasper's spelhervattingen soms weer droevig (bv een bal zo in de voeten van de tegenstander gooien) en die penalty was gewoon houdbaar. Vond hem verder ok maar er stond geen topkeeper in de goal.

4 september 2015 om 10:04

Zo makkelijk was die penalty niet? Ideale keepershoogte en 1,5 meter van de paal af! Veel makkelijker dan dat worden ze niet hoor.

Ik heb hier talloze keren aangegeven dat ik bij hem een gebrek aan explosiviteit en afzet mis. Dit is weer een pijnlijke bevestiging. Het doet echt gewoon pijn aan de ogen om te zien hoe lafjes hij de hoek in gaat. Dit was echt een enorm houdbare penalty.

Verder heeft hij verder gewoon fatsoenlijk gespeeld hoor. Vanzelfsprekend is de nederlaag zijn schuld niet.

4 september 2015 om 09:24

Nou dan hou je weinig supporters over want bijna iedereen uitte terechte kritiek op Blind. Je ergert je aan diverse spelers maar doet net of Blind ze daar niet neergezet heeft.

Dat Blind als LB aanvallend niks brengt was allang bekend. Dat Wijnaldum een leuke speler is maar geen dragende wisten we ook al. BMI geen vaste basisspeler bij zn club en een heethoofd, check. Vd Wiel die altijd verzaakt in oranje en dit seizoen nog geen minuut bij PSG gespeeld had, check.

Je team na de dramatische eerste fase volgooien met frele ventjes terwijl je juist door het IJs moet breken... Deze nederlaag komt net zo hard op het conto van de coach als van de spelers.

De media deelt dan weer eens mee in de malaise, de analyses en de toon bij de kranten, het is allemaal even negatief. Twee spelers lieten Blind in de steek (indi, Wiel), Blind bij voorbaat al geen fatsoenlijke kans kreeg van velen, velen kunnen nu hun favoriete hobby uitoefenen: zeuren en zaniken. Eigenlijk verdiend het volk van NL het ook helemaal niet. Het bespreken van het niet stoppen van een pingel in de analyse, tja, lekker belangrijk, je moet bij idioot en wiel stoppen met je analyse. En er ging best veel goed verder een de Vrij die foutloos is bv.

Blind had eigenlijk een werkende tactiek, Oranje kreeg met 10 man niet veel kansen tegen en kreeg zelf wel kansen, maar de afstandschoten waren ongevaarlijk. Mijn conclusie is dan ook, goede wissel. Gezien het feit dat ijsland vooral fysiek sterke CVs heeft kun je daar op snelheid wel wat. Enige wat ik dan wel had gedaan is een CV net wat meer opbouwende kwaliteit gebracht, Riedewald, die kon met een lange bal de voorhoede beter bedienen.

4 september 2015 om 09:18

In de analyses werden van der Wiel en Indi ook afgemaakt. En terecht, dit was echt amateurisme ten top. Dit zijn geen fouten die een keer kunnen gebeuren, dit zijn fouten omdat ze niet professioneel genoeg zijn.

Wel bizar dat je zegt dat er veel goed ging. Je speelt tegen een tegenstander die niet meer hoeft te scoren, ja dan gaat er ook wel veel goed tot 25 meter voor het doel. Dat was de Graafschap ook nog gelukt tegen Ijsland. Of de Vrij dan goed of niet speelt is echt niet relevant. Als team was het gewoon één grote slappe zooi.

Nog erger dat je de wissel goed vind. Het enige wat Narsingh kan is op de counter spelen. Voor de rest komt hij overal te kort. Geen overzicht, geen linkerbeen, geen klasse, helemaal niets straalt er vanaf. Waarom zou je hem er niet af halen? Onbegrijpelijk.

Om over Cilissen maar te zwijgen. Het is een goede keeper en dat hij geen penalty killer is is nog tot daar aan toe. Maar een niet al te harde bal niet helemaal in de hoek moet hij gewoon hebben. Het is gewoon allemaal net niet. Waardeloos, dan vind ik niet dat je positief moet zijn.

4 september 2015 om 09:27

Tot daar gingen de analyses nog goed, toen moesten ze zo nodig Cillessen door het slijk halen. Zou niet eens een discussie moeten zijn, oftewel men zoekt naar iets om te zeuren. Niet bizar, de realiteit was dat we met 10 man stonden en weinig tegen kregen en zelf kansen creerden. De wissel pakte daarmee prima uit.

Het gaat ook niet om positief zijn, men slaat door in negativisme, dat de vrij goed was is bv. wel relevant. Bruma viel ook goed in. Dus niet een grote slappe zooi, ook Klaassen was goed en Depay redelijk.

4 september 2015 om 09:30

Cilissen is toch ook bepalend op internationaal niveau? Een beetje keeper had de penalty gehouden en dan was het alsnog 0-0.

Dat je Klaassen goed vond geeft aan dat je er echt niets van snapt, of je alle Ajax spelers wil beschermen. Wat heeft hij nou goed gedaan dan? Geen enkel sterk punt van hem werd benut in deze wedstrijd.

4 september 2015 om 09:35

Nee, je moet gewoon niet zo'n penalty tegen krijgen, dat is het probleem. Een hele dikke punt.

Klaassen was goed in de duels, combinaties en bewoog goed. Ook kwam hij nog twee keer gevaarlijk voor de goal, had veruit het gevaarlijkste schot op doel. Deed weinig fout en dat is vaak juist heel goed, zeker op een onnatuurlijke positie.

Tja zei het al voorhand, belachelijke selectie, Indi en Van der Wiel hadden er nooit bij mij ingestaan.
Ondanks geen wedstrijdritme was moet ik toegeven Van Persie alleen twijfel geval, topscoorder notabene. Mis Bas Dost, man in vorm, Bundesliga, presteert beter dan Huntelaar...maar goed, bij de rodekaart never nooit niet Huntelaar eraf of Narsingh er weer uit of een directe verdediger, helemaal bij achterstand. Pierre had gelijk, je moet de 16 inkomen, niet alleen met breien, gewoon wat diepe ballen erin en body voorin.....dit was vragen om te mislukken, Selectiebeleid van lik me reet.....debutanten ophalen die amper eredivisie waardig zijn / er aangesnuveld hebben, absurd, in de fase waarin je nu verkeerd.

Slappe zooi! Mochten we ons wonder boven wonder toch plaatsen dan is het te hopen dat er tot het ek een paar gasten zich heel erg gaan ontwikkelen want zoals het nu gaat is het om te janken. Blind snapt er niks van en lult het daarna nog goed ook. Prutswerk van de bovenste plank!

Man man man, de spel lijkt wel op die van Ajax. Ik denk als ze met jong Nederland hadden gespeeld dat ze de wedstrijd misschien zouden winnen. Want dit gaat helemaal nergens meer over. Van der wiel met zijn stoere praatjes van k ga spelen, ik zie geen reden om op de bank te gaan zitten recht in de camera. Vind je gek dat ze jou bij psg in de bank hebben gegooid

Ik kan blind niet uitstaan maar ga niet hem de schuld geven.

Ik zou of klassen of wijnaldum of huntelaar eruit gehaald hebben voor een verdediger.

Bruma heeft prima gespeeld dus hij maakte de goede keuze.

Met het uitvallen van robben, geen willems, geen strootman. Heb je gewoon minder kwaliteit.

Helemaal als ijsland zo defensief gaat spelen.

Had wel liever tete gezien dan van der wiel maar dat is achteraf makkelijk.

En ik vind dat we op de lange bal moesten gaan spelen met de jong, narsingh en memphis erlangs. Die zijn ingespeeld.

Blind linksback is ook matig. Zie hem liever centraal. Doet hij heel goed bij ManU.

Indi is al tijden niets meer. Riedewald misschien te onervaren nog. Verklaard ook de wissel bruma ipv riedewald.

Het voetbal zit wel in dit oranje. Maar slechts bij een handje spelers.

Zoals willems sneijder en memphis kunnen goed en snel combineren. Robben is een klasse apart. De rest is slechts aanvulling.

Jammer van de penalty voor cillessen. Kan hem ook niet uitstaan maar is echt een degelijke keeper.

Wat we gisteravond hebben gezien is een eenvoudige afspiegeling van hoe het Nederlandse voetbal er voor staat. Slechts een paar toppers bij topclubs(robben en Depay) die spelen. Verder nog wat bankzitters bij de grotere Europese clubs en spelers bij de middelmaat in Europa of Nederlandse top.

Als potentiële Nederlandse topspelers(in de eredivisie) al kiezen voor ploegjes als QPR op het tweede niveau, dan is dat veelzeggend(mentaliteit).

Maar ook Blind gaat niet vrijuit. Je weet dat Robben blessuregevoelig is. Dan breng je Narsingh en wissel je later Huntelaar. Speel dan verdorie alles of niks(zeker na de 0-1). Want zonder kopsterke spits heb je niks aan Narsingh. Waarom dan ook geen Dost?

En Bmi? Opzouten, totaal Nederlands elftal onwaardig!!

4 september 2015 om 09:27

Helemaal met je eens.

Tegen dit verdedigende ijsland met 10 man. Zonder robben. Alsnog prima gedaan.

Ben wel bang voor BMI dat het nu echt klaar is met hem.

Er is heel veel kritiek op bruma, maar die viel wel prima in. En de vrij speelde goed.

4 september 2015 om 09:31

Amen, ik dacht dat ik de enige was die er net zo over dacht. In mijn optiek verdiend het NL volk ook niet beter, het gezeur in de media (voetbalzone, kranten, tv), het is allemaal even negatief. Ze deden het met 10 man goed, weinig kansen tegen en zelf een paar goede gecreeerd. Blind heeft het goed gedaan.

Waarom zegt trouwens niemand iets over sneijder?

Vind het echt een topper maar die was aan het einde net zo dom als indi.

Hij zocht naar de gele/rode kaart.

Jammer voor zoon speler

4 september 2015 om 11:05

Sneijder is inmiddels wat voorspelbaar en als Robben er niet is, is hij ons enige wapen samen met de egoistische Depay. Als tegenstander moet je gewoon zijn schot blokken, dan is er niks aan de hand.

De oldboys zijn gewoon over the hill en het zal een jaar of 4 duren voor er een nieuw sterk Oranje staat.

4 september 2015 om 11:59

Dat viel me ook op ja, het leek wel alsof hij even moest laten zien aan het publiek dat hij wel degelijk boos was om het verloop van de wedstrijd. Leek helemaal nergens op wat hij deed.

BMI is (mede)schuldig aan Bijna alle tegendoelpunten van Oranje en staat bij zijn club niet eens in de basis. Bij van Gaal is hij zijn basisplaats volkomen terecht kwijtgeraakt. Waarom speelt hij weer?. Van de Wiel heeft nog geen wedstrijd gespeeld en wordt toch opgesteld? Bruma had op deze leeftijd veel stabieler moeten zijn. Daley Blind is een exponent van deze slappe verdediging. Waar zijn de verdedigers die een speler 90 minuten lang uit kunnen schakelen. We kunnen niet anders dan wachten op jongens als Tete, Riedewald, van Beek, Kongolo en Bazoer
Van Persie doet het goed in Turkije maar wordt niet opgesteld?
Hoewel ik vind dat Blind alle verkeerde keuzes maakt ligt het echte probleem natuurlijk gewoon in de verdediging. De Vrij is te slap/lief, BMI is al jaren een drama, we hebben geen goede RB en de LB is geblesseerd. Je kan net zo goed Riedewald en Tete een basisplaats geven. Slechter had niet gekund.

4 september 2015 om 09:30

Over de vrij ben ik het oneens.
Prima gespeeld.

Willems is echt een aderlating. RB zou ik ook tete kiezen.

Naast de vrij is lastig. Van dijk? Riedewald? Bruma? Ik vond dat bruma goed inviel. Maar ik denk dat van dijk het meest ideale is.

En zoals je zegt. Bazoer op 6. Maar die vind ik er nog niet echt klaar voor. Terwijl ik bij tete zoiets heb van. Die is er wel klaar voor.

Vind de kritiek op Blind zwaar overtrokken. Volgens velen had hij Huntelaar moeten laten staan.
Huntelaar zat totaal niet in de wedstrijd, oogde niet scherp, veel balverlies en nauwelijks aanspeelbaar, en als hij de bal had was hij hem ook zo weer kwijt.
Met andere woorden, hij was al rijp voor een wissel in mijn ogen.

Dit verlies mag je Indi en van der Wiel aanrekenen met hun domme acties. Voorlopig niet meer oproepen dus.

Het viel echt reuze mee. Als de aanvallers hun kansen hadden afgemaakt dan had Nederland wel 8x kunnen scoren en Ijsland maar 2x. Met 10 man was NL ook gewoon sterker en hebben ze dankzij blunders van Indie en vd Wiel de wedstrijd verloren. Alle aanvallers faalden en 2 verdedigers ook.

Tegen Turkije lekker spelen met Riedewald en Tete en de aanval moet bestaan uit Huntelaar, Memphis en Narsing. Ook al vond ik die ook niet sterk spelen. Hopelijk zit hij er zonder beter in en zo niet kan je hem nog altijd wisselen

Ik moet bij de aanstelling van Blind toch denken aan House of Cards, niemand wil Frank er hebben zitten, maar toch zit die er. Enige nadeel is dat hij intelligent is en daar bij Blind weinig van te zien is. Slaat ook helemaal nergens op dat hij bondscoach mocht worden. Waar heeft die gast gepresteerd? ook helemaal nergens, bij Ajax bakte hij op geen enkele positie er iets van.
Had gewoon Koeman genomen voor Hiddink. En anders Hiddink laten zitten. Zoals in VI ook al te lezen is, snappen de spelers niets van de aanstelling van Blind t.o.v. Hiddink.

4 september 2015 om 10:39

blind zit er ook alleen maar vanwege de vriendjespolitiek bij de knvb geen bond ter wereld zou een onervaren trainer voor de groep zetten

De oplossing ligt voor de hand. Louis is blijkbaar de enige die met deze erg middelmatige groep resultaten kan halen. En Louis is zich, zoals verwacht, in sneltreinvaart onmogelijk aan het maken in Manchester. Ze zijn hem daar onderhand al spuugzat. Met echte sterren kan hij niet overweg.
Hij is de man die met wellicht de allersterkste sterrenselectie die Nederland ooit bij elkaar gehad heeft en die eigenlijk gewoon met de vingers in de neus wereldkampioen had moeten worden geeneens door de kwalificatie raakte en geklopt werd door de amateurs uit Ierland, maar dan wel met een selectie die voor 80 bestond uit spelers uit de Hollandse Mickeymouseleague gewoon 3de werd op een heel sterk bezet Wk...dat is Louis.
Met een beetje geluk donderen ze hem daar een van de volgende weken de straat op, en is hij net op tijd terug in Zeist om de meubelen te redden.

Komt allemaal goed.

4 september 2015 om 10:15

Het wordt tijd dat ze een buitenlandse coach aanstellen. Zodat we eindelijk een objectieve opstelling krijgen die niet gebaseerd is op vriendjespolitiek. En gewoon de beste spelers opstelt en ik wil niet meer horen dat een verdediger niet kan opbouwen. Dat kunnen ze allemaal niet. Balletjes breed is geen opbouwen, dat is tijdverspilling en irritant voor de supporters. Gewoon iemand zonder nederlandse club voorkeuren aantrekken.

4 september 2015 om 11:06

Met een middelmatige selectie moet je het hebben van instelling en tactisch vernuft. Onze vedettes zijn veel te verwend om zich bovenmatig in te willen spannen, een heel contrast met de Ijslanders die een absolute wil hebben om dat EK te halen.

Ik snap gewoon niet wat spelers als Narsingh, Martins Indi , Bruma en Van der Wiel in het Nederlands elftal doen.

Martins Indi moet je echt gewoon even niet meer selecteren, als je zoon domme aktie maakt weet je echt niet waarvoor je speelt.

Die wissel snapt ook niemand wat van , zonder spots gaan spelen en Memphis uit zijn comfort zone halen en in de spits laten spelen.

Het is makkelijk om Danny Blind achteraf af te kafferen, maar die wissels gingen ook nergens over.

Nu zat het ook tegen dat Robben meteen uitviel, maar het natuurlijk belachelijk dat als Arjen uitvalt gelijk paniek in de tent is.
Voetbal is een teamsport, je moet toch een normaal team kunnen neerzetten?

Dit elftal bestaat uit los zand waar echt helemaal niks inzit.

Als Turkije een beetje aanzet tegen Nederland heb ik er een hard hoofd in.

4 september 2015 om 10:24

Helaas moeten we constateren dat de oudere spelers over hun top zijn en dat de rest niet beter kan. Er moet weer gebouwd worden aan een nieuw verjongd Oranje.

4 september 2015 om 11:03

ALs je kijkt naar Oranje en je ziet dat de Vrij, Depay en Wijnaldum het beste is wat je hebt (na de old-boys) dan weet je dat je weinig bijzonder meer bent. De meeste subtoplanden hebben wel zulk soort spelers. En bij de toplanden zijn dit soort spelers bankzitters.

Blijf maar lekker thuis, net als die Belgen altijd deden. Het is beter tot bezinning te komen dan te denken dat je er toch weer bijhoort en dus goed bezig bent. De selectie moet aangepakt worden want het is allemaal minimum wat we opstellen op goud van oud. Een nieuwe wind moet er gaan waaien en zonder middelmaat als Indi, vd Wiel, Wijnaldum, Narsingh. Gewoon opnieuw beginnen en een vast elftal gaan formeren wat langzaam kan gaan groeien.

Cilissen
Tete
de Vrij
Riedewald
Willems
Klaassen
Blind
Sinkgraven
Promes
Castaignos
Depay
4 september 2015 om 10:29

Helaas gaan we dan de komende jaren structureel eindtoernooien mislopen. Net als dat we de eindtoernooien van 1982,1984 en 1986 misliepen. Alleen kwamen er in die periode toptalenten door als Van Basten, Gullit, Rijkaard, Vanenburg, Rob de Wit, Ronald Koeman enz. enz.
Helaas zullen er de komende jaren in Nederland geen toptalenten meer doorkomen, en die zijn er nu al niet.

4 september 2015 om 16:53

Door zijn goede spel viel hij de vorige jaren bij PSG ook niet op. En ze hebben hem nu niet voor niets vervangen. Het was daar blijkelijk ook een zwakke schakel. Tete kan niet zo goed naar voren rennen, kappen en breed spelen als vd Wiel maar verdedigend ijzersterk. Met Willem, de Vrij en Riedewald heb je gewoon een ijzersterke verdediging straks.

Na zondag moet Blind afscheid nemen van de oudere spelers en drastisch gaan verjongen. We komen helaas weer op het niveau 1980-1986 dat we toernooien zullen gaan mislopen. Blind moet weer een nieuw Oranje opouwen met jongens als Tete, Riedewald, Dijks, Karsdorp, Van Beek en Hendrickx.

4 september 2015 om 11:37

Het zijn nog jonge spelers, maar helaas zijn dit wel de talenten waar we het de komende jaren van moeten gaan hebben. Aangevuld met jongens als Depay, Willems, Klaassen, Wijnaldum, Van Dijk en Blind. Dus is de kans groot dat we de komende jaren echt structureel eindtoernooien zullen gaan mislopen. We zijn gewoon te verwend in Nederland de afgelopen jaren met spelers als Van Basten, Gullit, Rijkaard, Bergkamp, Kluivert, Seedorf en noem ze verder maar allemaal op. Die tijden zijn nu echt voorbij.

Dit is nog wel de makkelijkste kwalificatie reeks ooit: de nummers 3 spelen play offs.
Maar het wordt nog heel moeilijk tegen Turkije. In de thuiswedstrijd is Oranje al ontsnapt met een gelijkmaker in de laatste minuten. En nu Robben weer geblesseerd.

4 september 2015 om 10:26

We moeten niet alles ophangen aan Robben. Die is er altijd 1 wedstrijd bij en daarna 4 wedstrijden geblesseerd. Blind moet na zondag drastisch gaan verjongen. De oudere spelers zijn over hun top.

Sorry hoor VZ en members met je Ajax-bril: Klaassen is gisteravond ook behoorlijk door het ijs gezakt op DM positie. Positioneel stond hij altijd (zowel verdedigend als aanvallend) verkeerd en viel daarnaast ook op met zijn verkeerd passen. Hij was te statisch en kon zich niet als link fungeren tussen verdediging en middenveld/aanval, waardoor de opbouw zo traag liep als een slak en alleen maar via de zijkanten moest. Wat mij betreft viel iedereen door de mand, eveneens Cillissen. De Ajax-keeper die dit keer wel de goede kant op dook, maar slapjes de bal probeerde weg te drukken.

4 september 2015 om 10:50

Je begint met iets over Ajaxbril, vervolgens heb je het er over dat iedereen door de mand viel, vervolgens heb je het over 2 Ajacieden (waarvan er 1 op een verkeerde positie stond, en de andere ervoor gezorgd heeft dat het geen grotere nederlaag werd).

Misschien moet jij, voordat je iets post, je Anti-Ajax bril eens afzetten.

4 september 2015 om 10:59

Dat Klaassrn op de verkeerde positie staat is geen excuus om hem een voldoende te geven. Huntelaar eveneens die slechts een halfuur op het veld heeft gestaan. Toevallig zijn die twee ajaxcieden, maar als je ze onafhankelijk beoordeeld heeft niemand een voldoende gescoord.

4 september 2015 om 11:02

Gek genoeg was Martins Indi heel sterk tot de rode kaart. Een van de weinige spelers waar ik tevreden over was. Klaassen deed zijn best maar kon het ook niet bolwerken. Toch vond ik hem niet een van de minderen.

4 september 2015 om 11:12

Ik als Ajacied heb graag mijn Ajaxbril op. Ik wil het liefst zoveel mogelijk Ajacieden in Oranje zien. Echter moet je gewoon realistisch zijn:

Ik vond:
Cillessen oké,
Blind oké,
Indi waardeloos,
De Vrij oké,
van der Wiel waardeloos (ondanks dat het gewoon geen penalty was in mijn ogen),
Klaassen waardeloos,
Sneijder oké,
Wijnaldum vond ik.. Speelde die überhaupt?
Robben, helaas..
Memphis, bracht te weinig, maar kan je weinig van verwachten in zijn eentje tegen 3 slopers.
Huntelaar, weinig gezien, maar zie je nooit veel totdat hij er opeens staat, maar helaas.
Narsingh, onbegrijpelijk slecht
Bruma, oké
Promes, matig tot oké. (kon het verschil ook niet meer maken, is ook lastig als je erin komt bij een niet draaiend elftal.

Tenslotte de bondscoach (en assistenten). Zeer matig. Waar was N. de Jong? Die hoort er mis fit altijd bij te zijn! Of hij nou in de basis staat of niet.
Waarom met 3 nummers 10 starten? Start dan zonder Wijnaldum of zonder Klaassen en speel met een Anita, als je de Jong zo nodig thuis wilt laten.
Wat kwam Narsingh doen? Mogelijk laat hij het tijdens trainingen wel zien hoor, maar als hij niet heel ruimte heeft voor de counter, heb je er niks aan. En haal je vervolgens Huntelaar eraf, terwijl je moet winnen!? Moet! Haal dan gewoon Narsingh er weer uit. Ik snap dat het lullig is, maar het topsport, daar komt hij vast wel weer overeen. En dan het einde: Je staat achter! Terwijl je moet winnen! Haal je er een middenvelder uit? Waarom geen verdediger! Komt Promes erbij, ga je weer hetzelfde spelen zoals het al heel de tijd niet lukt. Gooi dan v Persie of L. de Jong erin en ga wat opportunistischer spelen.
Om het kort te maken:
Blind senior, waardeloos

Ik neem het Blind kwalijk dat hij niet De Jong heeft gebracht. Juist omdat er geen combinaties in de zestien gemaakt werden. Dit zou zelfs logisch zijn op de amateurvelden?

Hoe kan je v/d Wiel en BMI in godsnaam opstellen terwijl deze jongens weinig tot niet spelen bij hun eigen club. Verder snapte ik het inbrengen van Narsingh en de wissel van Huntelaar totaal niet. Meest tekenend van de wedstrijd was nog wel in de +/- 65e minuut, waarbij Nederland 0-1 achter staat, de Ijslander achterin met de bal onder de voet staat en in de verste verte geen Nederlander te bekennen is om die bal te veroveren.drama

Dat toch een technische staf met Blind, van Basten en van Nistelrooy meer foute keuzes maakt dan goede. Natuurlijk kan iedereen hier achteraf makkelijk praten, maar dat ook de technische staf heeft gefaald moge duidelijk zijn.

Van der Wiel opstellen zonder enig wedstrijdritme. Martins Indi, die in het rijtje met Vlaar, van Dijk, van Beek, Kongolo, Riedewald, Veltman, Rekik, Bruma al een tijdje de allerslechtste indruk maakt. Blind als linksback, terwijl iedereen weet dat je als controleur of in het hart van de defensie meer aan hem hebt. Dit soort keuzes kunnen we er nog wel 10 van opnoemen.

Het wordt nog puzzelen, maar dit lijkt me nog de best mogelijke opstelling met de huidige selectie.

Cillessen
Tete
de Vrij
van Dijk
Kongolo
Sneijder
Blind
Klaassen
Promes
van Persie
Depay
4 september 2015 om 11:17

Blind op linksback vind ik geen slechte keuze. Maar dan moet je wel een andere controlerende middenvelder opstellen en niet 3 nummers 10!

En van Dijk, (zit die bij de selectie dan?) tja. Maakt niks uit of nu Bruma, of van Dijk er neer zet. Beide geen echte toppers. Laat v Dijk eerst iets presteren voordat hij in Oranje mag. Het is niet voor niks dat nu 3 bondscoaches hem bekijken en aftesten.

4 september 2015 om 11:25

Blind op linksback was ook geen slechte keuze. Echter is blind harder nodig als controleur of in het hart van de defensie, en kan Kongolo prima als linksback spelen. Van Dijk is bij de selectie gehaald, en van Dijk en Bruma ontlopen elkaar niet veel. Echter speelt van Dijk vanaf nu elke week op een hoger niveau, wat voor mij persoonlijk hem de voorkeur zou geven ten koste van Bruma.

Op het middenveld lag het probleem overigens niet, maar in de defensie en voorhoede. Over Martins Indi en van der Wiel is al genoeg gezegd, maar ook Huntelaar en Narsingh hebben gewoon hopelijk gefaald. Ik heb Depay minstens een stuk of 4 bruikbare ballen zien geven aan Huntelaar, die een spits in vorm gewoon had gemaakt. Narsingh blonk louter uit in het maken van verkeerde keuzes.

Iedereen loopt Blind wel te bashen maar kom op: die man komt niet in een makkelijk schuitje. Een dolend Oranje waar de oude generatie over de hill is of kwetsbaar en nog geen nieuwe supergeneratie in zicht. Bruikbare spelers en een paar potentiele toppers maar dat is het wel. Daarmee krijg je het gewoon lastig op het mondiale podium.

Een fout vond ik wel het opstellen van van der Wiel, wat een drama die vent. Ik had hem na 20 min gewisseld. Dirk Kuijt kan op dit moment nog beter op die positie gaan spelen dan deze laconieke en overschatte flierefluiter.

4 september 2015 om 11:16

Maar ja, had tete op zijn plek gestaan en n fout gemaakt dan had daarover iedereen iets te zeuren gehad. We hebben gewoon geen goede verdedigers. Al jaren niet he.

4 september 2015 om 11:21

Alles beter dan van der Wiel, probleem van hem is dat hij zichzelf enorm overschat, geen zelfkennis heeft en laconiek is. Dan heb ik nog liever een jonge gretige baas die af en toe in de fout gaat in zijn onervarenheid dan iemand die zich puur door laconiek zijn af laat troeven.

4 september 2015 om 11:45

Uitgerekend van der Wiel zei een paar dagen geleden in een interview dat hij de regel niet spelen=geen oranje kinderachtig vond.

Ja het wel s gewoon dom van hem zet er dan juist een aanvaller bij

Nooit meer selecteren:

- Bruno Martens Indi
- Bruma
- Van der Wiel
- Narsingh

Deze 4 kunnen er werkelijk helemaal niets van. We hebben Virgil van Dijk en stel Riedewald maar gewoon op, die doet het nu goed en waarom haal je hem er anders bij?
Rechtsback gewoon Tete opstellen. En Janmaat selecteren.
Rechtsbuiten kunnen we iedereen wel opstellen. Van Persie kan het, Lens en zelfs Kuyt is een betere optie.

Klaassen was de beste in het veld voor Nederland samen met Sneijder. Die werkten er ook tenminste voor. Memphis was wel aardig, maar liep niet echt een meter teveel. Maar is wel dreigend.

Ook Wijnaldum niet meer opstellen. Wat een prutser. Dan Van Persie of gewoon Blind op het middenveld. Of Blind centraal achterin. Met Van Dijk. Mogelijkheden zat.

Laat Danny Blind aub alle commentaren lezen en zijn conclusies trekken. Anders gaan we gewoon lekker naar alle andere landen op tv kijken volgend jaar.
Als laatste het volgende kritiekpuntje. Van Persie speelde niet omdat hij te weinig minuten had gemaakt bij zijn club. ??? Een grotere drogreden kun je niet bedenken als je wel Van der Wiel (0 minuten) en BMI (enkele minuten) opstelt. Kortom, een grove fout van de onervaren staf.

4 september 2015 om 11:28

Ik ben groot fan van Klaassen, maar hij speelde echt als een lampenkap gisteren. Snap niet waarom je hem goed vond eerlijk gezegd. Foute inspeelpasses en speelde bal meerdere keren zomaar uit. Verder totaal geen risico genomen. Was onherkenbaar naar mijn mening.

4 september 2015 om 11:30

Ik vond hem goed, was juist nauwkeurig in de passing en hield balbezit, liep goed en kwam twee keer gevaarlijk voor de goal. Geen risico nemen was op zijn positie (vm) juist goed, hij hield de ploeg wel aan het voetballen.

4 september 2015 om 11:29

Bruma vond ik anders nog aardig spelen en Narsingh tja die moet wel afspeel mogelijkheden hebben, maar een bal 30 meter van je voet laten springen, tja dat doet hij dan ook weer. Hij is het gewoon net niet.

De vrij mis ik, die was erg goed naast ook Cillessen en Klaassen. Sneijder was ook niet geweldig evenals Depay, je weet dat beide beter kunnen. De rest was ondermaats. Zet Blind weer op zijn natuurlijke positie en zet er een paar frisse jonkies in op de back posities, LB: Kongolo/riedewald en RB: Tete. Ik zou Kuyt ook serieus als RB oproepen.

Cillessen

Tete - de Vrij - Blind - Riedewald/kongolo, dit heeft ook potentie op de langere termijn en is nu gewoon het beste. Zijn allemaal in vorm alhoewel Kongolo wat twijfelachtig is.

4 september 2015 om 11:36

Narsingh is niet eens een topper in de Eredivisie. Als dat het beste is wat je kunt brengen dan weet je dat je als land aan het afglijden bent.

4 september 2015 om 11:44

Dat klopt, maar waarom brengt een coach twee flankspelers in, die beide veel voorzetten geven, terwijl er niemand is om die af te maken? Daarnaast zijn de Jong, Depay en Narsingh toch wel op elkaar ingespeeld en was dat een logische keuze geweest. Al had de Jong en v Persie ook gekund naar mijn idee, in de beginjaren van v Persie in oranje speelde hij meestal op de flank.

4 september 2015 om 11:57

Omdat op dat moment Huntelaar er nog gewoon opstond en oranje met 11 man speelde? Het was juist een prima alternatief in mijn ogen om meer via de vleugels te gaan.

Oranje speelde al met 3 wat aanvallend ingestelde middenvelders en moest dus wel een aanvaller eraf halen, het is een prima te verantwoorden keus om dan voor snelheid te kiezen (depay en Narsingh).

4 september 2015 om 11:47

Kuyt kan dat echt niet meer belopen. En Bruma speelt de laatste tijd toch wel sterk. Narsingh schiet er inderdaad bijna nooit een in, maar voorzetten geven kan hij wel en met Depay op links is dat wel nodig. Maar als er dan geen aanspeelpunt is, tja.

4 september 2015 om 12:22

Dit kun je gewoon niet menen. Bruma speelde een hele degelijke pot gisteren in tegenstelling tot Klaassen. Klaassen nam vooral geen enkel risico en speelde zelfs met een 0-1 achterstand tegen Ijsland op balbezit. Zit die jongen dan zo vast in het Ajax-systeem dat het niet eens in hem opkomt om wat sneller vooruit te gaan voetballen en wat meer risico te nemen? Daarnaast ging er zelfs voor zijn risicoloze spel te veel fout, dus ik kan echt niet begrijpen hoe je hem de beste vond. Noem dan de Vrij op.
Sneijder vond ik ook enorm tegenvallen. Dat hij in de slotfase probeert zijne eigen hachje te redden door die kansloze afstandsschoten en die gespeelde boosheid waarmee hij een gele kaart pakt, doet daar niets aan af.

Grote schoonmaak ,te beginnen bij die eikel van oostveen dan blind en vervolgens 8 a 9 spelers .

Fijn, een aanvoerder die er nooit bij is.

Ik begrijp niet dat velen hier verbaasd over zijn. Dit zag je men een jaar of 5 geleden toch al aankomen, als men toen ging kijken wat er aan opvolging rond liep kwam men al tot de conclusie dat de spoeling steeds magere werd (In tegenstelling tot wat er bv in Belgie zat aan te komen) al moet je uiteraard afwachten hoe ze ontwikkelen, maar feit blijft dat het er niet rooskleurig uitzag. Dat v.Gaal er nog een HF uit heeft weten te persen mag een godswonder heten, maar wel een die de realiteit van deze jongens verbloemden.

Klaassen was wel goed. Inderdaad, twee keer een foute pass, maar hij zat er regelmatig erg goed tussen. En hij werd veel te weinig aangespeeld door met name De Vrij. Daarom had ik die niet genoemd, hij tikt alleen maar breed net als Bmi. En Cillessen had de penalty best mogen stoppen overigens...

Cillessen, Tete, Van Dijk, Riedewald, Kongolo (liever Willems, maar kan nu niet)
Klaassen, Sneijder, Blind
Memphis, Huntelaar (De Jong), Van Persie (nu Robben geblesseerd is)

Blind kan ook centraal achterin, Riedewald linksback en Anita op het middenveld. Strootman missen we uiteraard, maar nu is dit het beste denk ik.

Graag reacties !

4 september 2015 om 12:06

rvp zowieso spelen. een gotspe dat ie op de bank blijft terwijl er een half erdedivieteam staat..
die meot gewoon altijd spelen maar goed daar verschillen de menignen over. de vrij vond ik vrij goed spelen dus laten staan..wijnaldum eruit.

Zou dit doen zondag. slechter als gisteren kan niet nml

cillesen
Riedewald
De Vrij
van dijk
Kongolo
Klaassen
Sneijder
Blind
Depay
RVP
KJH

Totaal dieptepunt. Thuis verliezen in een kwalificatie duel is nog geen bondscoach gelukt de afgelopen jaren. Tegen een eiland met 300,000 inwoners. Vreemd selectiebeleid, onbegrijpelijke wissels. Met dit trio is het niets en wordt het niets. Blamage. Kwaliteit t.o.v. poule tegenstanders is er, dus dat is geen excuus. Nu al door de mand gezakt. Iets wat de KNVB is aan te rekenen.

Laten we niet vergeten dat Guus Hiddink en Bert van Oostveen in eerste instantie ook grotendeels verantwoordelijk zijn, maar een aantal dingen vind ik onbegrijpelijk..........

Blind neemt het over en maakt bijna alle fouten en verkeerde beslissingen die mogelijk zijn, terwijl hij toch al een tijdje meeloopt bij oranje. En dan Van Basten en van Nistelrooij hebben die geen inbreng en know-how om blind bij te staan?

Louis van Gaal had de perfecte oplossing voor het in kwaliteit minder wordende Oranje: 5 verdedigers waarvan 2 opkomende backs! het lijkt wel of van Gaal hier patent op had en dat dit niet meer mag.

Wanneer je je beste centrale verdediger (vlaar) bent kwijtgeraakt, dan wordt het toch alleen maar minder, dan moet je het achterin toch dicht bouwen?
Je hebt de Vrij, van Dijk en vast nog wel een sloper(ook al is dat de kwalitatief mindere Bruma).
Op rechts kun je daardoor wel Janmaat opstellen want aanvallend is hij gewoon goed. en op links geld dat zelfde voor Daley Blind. Daley Blind als LB bij 442 kan echt niet hij had zeker in de beginfase erg veel balverlies en hele slechte passes
Van de Wiel vind ik een onbegrijpelijke keuze, hij speelt al seizoenen lang ronduit slecht.
Hoewel ik vind dat je in deze fase niet meer moet experimenteren kun je desnoods nog kiezen voor de goed spelende Ajacieden Tete en Riedewald.

Cillessen is gewoon een goede keeper, maar ik begrijp alleen niet waarom Krul niet de voorkeur krijgt. Krul keept wekelijks op een veel hoger niveau dan Cillessen en pakt nog wel is een penalty. Ze ontlopen elkaar niet veel, maar juist daarom.

Op het middenveld stelt Blind 3 nummer 10 spelers op waar je verdedigend werkelijk niets aan hebt. Van Sneijder wordt dit uiteraard geaccepteerd, maar dan moet je niet Wijnaldum en Klaassen er bij zetten, want waar is dan je controleur en stofzuiger. Ook hier hebben we kwalitatief wat mindere spelers maar in het geheel moeten ze mee kunnen draaien. Anita is niet voor niets opgeroepen, dan heb je er toch een idee mee lijkt mij. Verder heb je natuurlijk altijd nog Nigel de Jong de nog steeds op niveau speelt bij AC Milan.

Depay staat er vanzelfsprekend in, maar ga hem nou niet in het centrum zetten waar hij zijn actie niet kan maken wat hij pas geleden nog heeft laten zien bij Man.united.
Narsingh heeft simpel weg het niveau niet, dan kun je nog beter van Persie of Affelay daar neerzetten, zelfs Kuijt vult dat beter in. Als Robben uitvalt schakel je toch over naar 442 met of van Persie of de Jong naast Huntelaar, dan wissel je Huntelaar toch niet voor Bruma die ondanks hij redelijk speelde, dit niveau niet aan kan in een 4-mans verdediging.

Uiteindelijk brengt Blind voor de laatste 10 minuten Promes in, maar op welke spits geeft hij de passes dan? Huntelaar is verdwenen, van Persie blijft op de bank en ook de Jong die je hebt meegenomen als breker laat je zitten.....

Vroeger konden ze in Ijsland alleen maar zware stenen op een ton leggen, vrachtauto's voor trekken en powerliften, nu verlies je er 2 keer kansloos van en staat je EK deelname op het spel.
Blind haalt nu Lens en van Dijk als vervangers, maar Narsingh en Bruma hadden al de voorkeur van blind, dus haalt hij deze jongens voor de bank of gaat werkelijk het roer om?

Bij verlies zondag is het wel de perfecte manier om van Blind af te komen als bondscoach en ook van Bert van Oostveen natuurlijk die deze belachelijke beslissing ten kostte van Koeman maanden geleden al had gemaakt, maar dan mis je wel het EK en dat zou toch erg jammer en niet nodig zijn.

Ijsland is geen B-land staan 23ste op de Fifa ranglijst, maar ik vond de wissels van gisteren alles behalve logies, Luck de jonge was mij logischer gezien die tussenstand, maar ik denk wel dat wij het gaan reden om ons als nog te kwalificeren,

4 september 2015 om 15:22

23ste heb je dan nog steeds een A-status?

Ik zelf zou voor Luuk de Jong kiezen, maar dat ter zijde

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren