Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik vind deze Ajax-selectie ook goed genoeg voor de Champions League’

Laatste update:

Ajax staat na vier gespeelde wedstrijden met twaalf punten bovenaan in de Eredivisie en is de competitie dus voortvarend begonnen. Er was dit seizoen echter ook al een enorme teleurstelling voor de Amsterdammers, die in de voorronde van de Champions League verloren van Rapid Wien.

/

De ploeg van trainer Frank de Boer bleek niet bij machte om zich de Oostenrijkse opponent van het lijf te houden en zodoende ontbreekt Ajax voor het eerst sinds vier seizoenen op het hoogste Europese niveau. Verdediger Jairo Riedewald, dit seizoen naast Joël Veltman een vaste waarde in het hart van de defensie, vindt niettemin dat zijn teamgenoten en hij niet misstaan hadden op het miljoenenbal.

Riedewald is niet vergeten hoe de fans van Rapid nog aan het zingen waren toen hij na de uitschakeling al naar huis reed. “Ik kan je zeggen; dat is het allerergste gevoel dat er is”, vertelt de linkspoot aan Ajax Life. “De volgende ochtend bespraken we de wedstrijd met het hele team. Daarna was het klaar. Dat moet ook, want je moet verder. Ik vind deze selectie kwalitatief ook goed genoeg voor de Champions League. We hebben een mix van jonge talenten, gretige jongens en ervaren spelers.”

Ben je het met Jairo Riedewald eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja, want Riedewald heeft inderdaad genoeg ervaring om dit te weten...

3 september 2015 om 09:58

Hij moet toch gewoon antwoorden als hem de vraag wordt gesteld..?

3 september 2015 om 10:05

Als je bent uitgeschakeld in de voorrondes van de Champions League door Rapid Wien dan moet je lekker je mond houden. Ze hebben zich ook maar met de hakken over de sloot geplaatst voor de EL. Het is gewoon geen handige opmerking.

3 september 2015 om 10:19

Als je wordt uitgeschakeld in de voor ronden ben je dus niet CL waardig.

3 september 2015 om 10:37

Dat klopt ja, tenzij het pure pech is door bv onterechte penalty s, maar als je zoveel moeite daarna met jablonec hebt klopt dat ja.

6 september 2015 om 11:55

Eens. Anderzijds is het een manier om aan te geven dat er volgens hem in potentie meer in deze ploeg zit.

3 september 2015 om 10:47

Wat moet hij dan zeggen??

We horen niet thuis in de cl .... ?

3 september 2015 om 10:52

Ja, zoiets. Je leert van huis af aan dat je niet mag liegen.

3 september 2015 om 11:41

Hoezo is het liegen als hij een mening geeft?

3 september 2015 om 12:34

Hij had moeten zeggen:

We hebben van Rapid verloren, zij hebben ons terecht uitgeschakeld.

Daarna heeft iedereen kunnen zien dat we tegen Jablonec moeite hadden om van ze te winnen.

We moeten hard ons best doen om aan te haken bij de top 40 van Europa!!

Hoe kan je dat nou serieus zeggen als je kansloos bent gelaten tegen het nietige Rapid Wien?! EL is al uitdaging genoeg voor de Nederlandse topclubs momenteel. CL is leuk voor de centen, meer niet. Sportief hebben we er helemaal niets te zoeken. Maar goed, laat het dan maar zien door groepswinnaar te worden in de EL. Dat zou ik al een goede prestatie vinden in hun poule.

3 september 2015 om 09:52

Kansloos is 2x met 5-0 op je bek gaan. Ajax was alles behalve kansloos, maar liet zich tot 2 keer toe de kaas van het brood eten door de gemakzucht.

Met 2-0 voor tegen 10 man en kansen op de 0-3, 0-4 en 0-5 mag je niet 2-2 spelen, thuis terwijl je op voorsprong staat mag je niet zo naïef spelen en tot 3x toe zo knullig een doelpunt weggeven.

Ajax was niet kansloos, Ajax was gemakzuchtig.

Neemt overigens niet weg dat ik de uitspraak van Riedewald kant noch wal vind raken, maar dat terzijde :P

3 september 2015 om 10:11

Kansloos? Je hebt niet gekeken neem ik aan? In Oostenrijk moet het gewoon 0-4 zijn met rust. Door 2 pupillen fouten spelen ze gelijk. Thuis komen ze goed terug en maken weer een fout die je in de jeugd al afgeleerd wordt.

3 september 2015 om 10:19

En daarom past ajax niet in de cl. Je vult het zelf al in.

3 september 2015 om 11:05

Uitgeschakeld door naïviteit en misplaatste arrogantie. Idd hetgeen in de jeugdopleiding met de paplepel ingegoten wordt. De amsterdamse visie. Moet van meneer Cruijff

3 september 2015 om 11:45

Dantaveer44

Hij zegt toch niet dat ze in de CL thuis horen!? Hij zegt alleen dat ze tegen Rapid niet 'kansloos' waren, wat Jerome010 hier wil beweren..

In mijn ogen was dit team nog niet klaar de CL in te gaan, maar ik snap Riedewald hier wel. Er zit namelijk enorm veel potentie in veel van deze spelers. Bovendien was het vooral de tactische blunder van de Boer (om Sinkgraven als controlerende middenvelder op te stellen, terwijl die alleen aanvallende kwaliteiten heeft) waardoor we tegen Rapid uitgeschakeld warden. Hierdoor waren de spaarzame uitbraken van Rapid onnodig gevaarlijk..

3 september 2015 om 11:54

@ Lup-Cicogna

Meneer Cruijf wilde dat er meer en betere jeugd zou doorstromen. Dat is een process wat je in moet zetten bij de nieuwe C-tjes, en wat gewoon lijkt te lukken.

Dat het eerste elftal niet op orde is (door het laten gaan van topspelers, en het aantrekken van 2e rangs vervangers als vd. Hoorn, Viergever, Duarte, Zimling) dat heeft niks met Cruijf te maken.

Als Overmars ipv 2 matige spelers voor 7/8 miljoen steeds 1 geode speler voor een dergelijk bedrag had gehaald, zoals nu met Sinkgraven en Gudelj, hadden we een stuk verder geweest. Dan hadden onze beste talenten namelijk ook concurrentie om zich aan op te trekken. Nu moeten ze op veel te jonge leeftijd al bepalend zijn.

Maar om Cruijfs beleid daar de schuld van te geven? Het ligt meer in het falen van Overmars in mijn ogen. Deze zomer heeft hij zich nog door zijn vriendjes bij Arsenal laten naaien door te geloven dat Sanogo een versterking zou zijn, en wilde hij Heitinga een tweejarig contract tegen hoger salaris aanbieden. Nu greep iemand in, en dat blijkt gezien de positie van Heitinga op de bank dus terecht.

Dat zijn toch enorme blunders waarop een TD moet worden afgerekend?

3 september 2015 om 12:12

Kansloos is wel een groot woord. Ze hebben niks te zoeken in CL. Ik snap dat geneuzel niet van Ajax, elke jaar een smoes van we hebben geen ervaring, en nu? De bank zit vol me ervaring. Niemand durft het te zeggen en lijkt altijd op zoek te zijn voor smoesjes, maar de waarheid is, geen enkele nlse club heeft wat te zoeken in de CL. Niveau van eredivisie daalt met jaren omlaag. Dat geldt ook voor onze Nederlandse elftal

Aangezien het spel er tegen rapid wien en zelfs jabolec (ofzo) er niet uit zag heeft hij hier totaal geen recht van spreken. En ervaren spelers? Ja op de bank 2 of 3

Als meedoen belangrijker is dan winnen had Ajax prima mee kunnen doen in de groepsfase. Met al die jeugd van ze waren ze redelijk hard het schip in gegaan maar goed...
Laar maar wat zien in de Europa League. Als je daar "gewoon" conform doelstelling de halve finale haalt mag je spreken van een elftal dat misschien ook op CL niveau in de groep een beetje mee kan.

Eerst Klaassen, nu Riedewald. De grootheidswaanzin wordt ze wel een beetje met de paplepel ingegoten daar op de Toekomst.

3 september 2015 om 11:47

Bij Ajax is juist winnen belangrijker dan meedoen, kijk maar naar hun spel.

Geen idee waar hij dit op baseert.. Ze hebben over 2 wedstrijden van Rapid Wien verloren en zijn dus niet eens tot de laatste ronde van de kwalificatie gekomen. Niet lullig bedoeld hoor, want ze hebben een aantal grote talenten. De keuze van de directie om bij deze talenten niet meer ervaring met kwaliteit neer te zetten, was een fout.

3 september 2015 om 10:43

Goed opgemerkt, en zo is het gewoon.

Het getuigt van een behoorlijke grote naïviteit door zoiets te zeggen na het debacle tegen Rapid.

Tuurlijk. Je kunt wel lachen met die jochies.

Zo'n jongen kan je toch nog moeilijk serieus nemen met zijn uitspraken! Amsterdamse bluf en flink verloren, ajax mag van geluk spreken dat ze überhaupt Europees spelen met zo'n belabberde verdediging en Dat ook nog eens in het Nl elftal! Onbegrijpelijk.

3 september 2015 om 10:04

De verdediging vind ik anders niet onaardig. Cilessen, veltman, riedewald, tete en dijks. Jong en grillig maar zes wedstrijden op rij de nul.

3 september 2015 om 10:07

De verdediging heeft Ajax juist de Europa League in geholpen met hun geklungel. Hier in de Eredivisie houden ze zich staande, knap hoor..
Nee, je hebt niks te zoeken in de CL dit seizoen. Maybe next year.

3 september 2015 om 10:54

De reden dat het misging was toch vooral dat Daley Sinkgraven als controlerende middenvelder opgesteld stond, terwijl hij alleen maar aanvallende kwaliteiten heeft.

Groot talent, maar is óf een 10, óf een linksbuiten. Als de Boer met de punt naar achteren (bazoer) had gespeeld had het misschien gekund, in de huidige formatie had hij Klaassen en Sinkgraven om moeten draaien (klaassen is toch meer een bikkel en heeft loopvermogen) of gewoon Gudelj op moeten stellen.

Dat is gewoon een tactische blunder geweest van de Boer. Hij had moeten weten dat we geen Pepe en Ramos achterin hebben staan. Met zulke verdedigers kan je met Kroos en Modric als controleurs spelen. Met de onervaren Riedewald en Veltman achterin had de Boer beter moeten weten, zeker omdat in de eerste wedstrijd al te zien was dat Rapid alleen maar fysieke kwaliteiten had, meer niet.

Je ziet dat nu Gudelj erbij staat (die nog niet top speelt, maar wel in de rol past) er veel meer balans is. Dan blijkt dit jonge team opeens toch erg goed. In de eredivisie ja, maar laten we niet doen alsof Rapid zo sterk was.

3 september 2015 om 11:05

@ Gigabol

Je vergeet dat een verdediging in de problemen kan komen als het middenveld niet goed georganiseerd is. Als je Sinkgraven controlerende middenvelder zet, komt zijn directe tegenstander er overheen, heb je een overtal situatie, en zien de verdedigers er opeens klungelig uit.

Riedewald is absoluut een ster in wording, ons grootste verdedigende talent in tijden, Hoewel Veltman er instaat voor zijn 'voetballende kwaliteiten' is de kwaliteit van de passes vooruit nu al veel hoger bij Riedewald. Daarnaast heeft hij lengte, snelheid en inzicht. Let maar op, die komt er wel.

Ben het echt zat dat mensen het Nederlands elftal hierdoor afschilderen als Ajax ploeg.

- De LCV en RCV zijn verschillende posities. de Vrij, Vlaar, Bruma, Veltman en van Dijk (direct ook de reden dat die het zo moeilijk heeft erbij te komen) komen in aanmerking voor de ene plek. Bmi, Blind, Riedewald en Kongolo voor de andere. BMI is sterk maar kan totaal niet voetballen, en zit op de bank bij Porto. Is het dan zo raar dat de bondscoach naar andere opties kijkt?
- Als het een Ajax team geweest was, dan was Veltman ook wel opgeroepen boven de eveneens matige Bruma. (gelukkig is Veltman er nog niet bij kan ik als Ajacied best zeggen)

3 september 2015 om 12:26

Maargoed, je middenveld bestaat verder uit bezoer en klaasen, die spelers zijn toch volgens vele toppers in wording? Zou dus voor de verdediging top zijn?

3 september 2015 om 13:20

Dat zijn zeker toppers in wording, Sinkgraven misschien ook wel hoor. Maar momenteel spelen ze met twee controleurs, en een 10. Dan zijn er twee opties:

- Klaassen van de 10 halen en Sinkgraven op 10. Dan neem je de diepgang van Klaassen weg, maar hij kan die controlerende rol ieder geval aan.
- Gudelj erin brengen voor Sinkgraven, aangezien hij die controlerende rol wel kan invullen.

Maar Sinkgraven met zijn huidige fysiek (en voor het eerst in zijn profcarriére) op die plek neerzetten is in deze opstelling zelfmoord.

Als de Boer zo aanvallend wilde spelen, had hij Bazoer in de punt naar achteren moeten zetten & Klaassen en Sinkgraven daarvoor. Alleen kan Bazoer volgens de Boer die verantwoordelijkheid nog niet aan. En misschien, gezien zijn domme rode kaart laatst) klopt dat ook wel.

Maar het is niet voor niets dat sinds Gudelj op die plek staat Ajax nu 6 wedstrijden geen tegendoelpunt meer heeft gekregen. Flinke Blunder dus van de Boer, die wel vaker denkt spelers op voor hen vreemde posities te kunnen zetten. (theo Janssen in de punt naar achteren, Schöne in de spits)

Dit meent hij niet serieus toch? Ze gaan met moeite door tegen Jablonec (in de EL) en worden uit geschakeld door Rapid Wien (cl). Een CL waardige club wint daar gewoon elke keer van.

Hij traint met Oranje mee en is nu helemaal niet meer serieus te nemen. Ajax heeft het zelf verpest en daar is deze jongen ook zeker schuldig aan, gezien het feit hij zijn man de laatste weken lekker laat lopen. Ik snap dan ook niet wat hij bij Oranje doet. Van Persie op de bank is goed, Robben aanvoerder maken is nog beter maar dit is toch wel een smet op al het goede nieuws.

3 september 2015 om 11:11

Je vergeet dat een verdediging in de problemen kan komen als het middenveld niet goed georganiseerd is. Als je Sinkgraven controlerende middenvelder zet, komt zijn directe tegenstander er overheen, heb je een overtal situatie, en zien de verdedigers er opeens klungelig uit.

Riedewald is absoluut een ster in wording, ons grootste verdedigende talent in tijden, Hoewel Veltman er instaat voor zijn 'voetballende kwaliteiten' is de kwaliteit van de passes vooruit nu al veel hoger bij Riedewald. Daarnaast heeft hij lengte, snelheid en inzicht. Let maar op, die komt er wel.

- De LCV en RCV zijn verschillende posities. de Vrij, Vlaar, Bruma, Veltman en van Dijk (direct ook de reden dat die het zo moeilijk heeft erbij te komen) komen in aanmerking voor de ene plek. Bmi, Blind, Riedewald en Kongolo voor de andere. BMI is sterk maar kan totaal niet voetballen, en zit op de bank bij Porto. Is het dan zo raar dat de bondscoach naar andere opties zoals Riedewald kijkt?
- Als het een Ajax team geweest was, dan was Veltman ook wel opgeroepen boven de eveneens matige Bruma.

Gelukkig is Veltman er niet bij, want die maakt veel meer fouten. Dat hij er nog niet bij hoort, kan ik als ajacied gewoon eerlijk en objectief zeggen. Maar dat jij als Ajacied gewoon zwaar onterecht je grootste talent aan het afzeiken bent, schaam je.

Ik kan bijna niet geloven dat hij dit heeft gezegd. Wat een verkeerd zelfbeeld/teambeeld. Mijn indruk was dat Riedewald wel wat zelfkritiek had enzo, maar hier gaat ie ff goed de mist in zeg. ze gaan het in de EL poule vrees ik nog knap lastig krijgen, vooral door het vaak veel te lage tempo.

Ajax heeft zich niet geplaatst dus heeft niks in de CL te zoeken. Zo makkelijk is het. Als je twee keer het kaas van je brood laat eten.

Ajax is zeker niet goed genoeg voor de CL. Ze werden nog bijna uitgeschakeld in de voorrondes van de europa league. Hoe kan je dan nog zo'n grote mond hebben.

Complete zelfoverschatting of een gigantisch gebrek aan zelfreflectie...

"zodoende ontbreekt Ajax voor het eerst sinds vier seizoenen op het hoogste Europese niveau."
Dat is niet juist. In seizoen 2010-2011'had Ajax zich geplaatst via de voorronde, daarna volgden de vier kampioenschappen. Dus het moet zijn:
"zodoende ontbreekt Ajax voor het eerst sinds viijf seizoenen op het hoogste Europese niveau."

Als kleine jongetjes in de hoek gezet door Rapid Wien. Met de hakken over de sloot verder tegen de wereldtoppers van FK Jablonec. Natuurlijk meneer Riedewald dit pupillen elftal heeft echt wat te zoeken in de Champions League. Misschien dat er in de opleiding eens wat meer aan gedragstherapie kan worden gedaan want kennelijk is een speler als Riedewald ieder realiteitsbesef kwijt.

3 september 2015 om 11:10

Tegen Jablonec was niet te voetballen. Als je 2x de 0 houdt ben je tegen zo'n ploeg gewoon door.

Daar snap ik niet veel van. Als je Rapid niet weet uit te schakelen en je hebt ongelofelijk veel moeite met Jablonec (!), dan kun je beter niet dit soort dingen zeggen. Komt wat dommig over.

Maar aan de andere kant: wat moet je als voetballer dan zeggen als er naar wordt gevraagd? "ach we zijn zulke prutsers dat we de EL zelfs onwaardig zijn"? Dat zou ook weer raar zijn, al zou ik het wel geweldig grappig vinden als een speler zoiets gewoon eens zou zeggen.
Maar dat heb ik dan nog liever dan het tenenkrommende "ja, zo'n fout, dat mag niet gebeuren op dit niveau".

3 september 2015 om 10:35

Gasten als Theo Jansen en Michiel Kramer zeggen dat gewoon. Helaas zijn zij een uitstervend type voetballer. Liever Prada schoentjes, gucci tassen en standaard persantwoorden als er een microfoon onder hun neus geduwd wordt.

3 september 2015 om 10:55

Maar dat type voetballer sterft ook uit omdat je het tegenwoordig met al die media nooit goed kunt doen.
Hou je je als voetballer op de vlakte ben je nietszeggend en heb je geen lef. Doe je wel uitspraken dan word je er door diezelfde mensen die jou eerst nietszeggend en laf vonden mee om de oren geslagen.

Uit tegen het immer moeilijke Jablonec 0-0. Jongetje Riederwald moet eerst eens een seizoen gaan presteren. Dit ajax is absoluut niet CL waardig en moet eerst nog eens door de EL zien te komen. Misschien moet de club hem beschermen tegen nog meer domme opmerkingen!

De tijd dat jonge jongens realistisch zijn is echt voorbij he. Snak naar de tijden van Theo Jansen enz. Die zeiden waar het op stond. Die hadden gezegd dat ze nog te onervaren zijn en het terecht is dat ze zijn uitgeschakeld.

Nee, als jij denkt dat de selectie van Ajax CL waardig is, dan heb je een hele grote plank voor je hoofd. Het zelfde dat er mensen zijn die aangeven dat ze in de EL de halve finale kunnen halen.

Het wordt tijd dat het Nederlands voetbal een keer in de spiegel kijkt. Het 4-3-3 en alle heilige dingen helpen ons geen reet verder. We zakken af maar denken nog steeds dat we een top land zijn.

3 september 2015 om 11:23

'de tijden van Theo Jansen enz.'

Enz.? Is dat niet gewoon een enkeling? Jonge spelers worden door hun clubs massaal naar media training gestuurd, waarbij ze geleerd wordt nooit je teamgenoten openbaar af te vallen en vooral positief en ambitieus over te komen.

Niet alleen dat zinnetje bewijst dat je kortzichtig bent, ook de rest van je mening is dat namelijk. De uitschakeling had ook te maken met de tactische blunder van de Boer om Sinkgraven in een controlerende rol op te stellen. Hierdoor waren de spaarzame uitbraken van Rapid te gevaarlijk en kwamen andere spelers in de problemen.

Riedewald ziet elke dag op de training dat (als de juiste mensen op de juiste plek worden gezet) zijn teamgenoten veel meer in zich hebben zitten, dan ze toen lieten zien.

Laten we niet doen alsof Rapid nou zo goed was. Die hebben gewoon onder druk gestaan en overleefd door een tactische blunder van de Boer. Deze spelersgroep is er nog niet niet, maar heeft echt wel veel potentie..

Hoe jullie over twee zinnetjes uit een interview zo los kunnen gaan, wat een onzin.

3 september 2015 om 11:37

Haha, mooi dat het jou zo raakt.

Ik kan een hele waslijst opnoemen met spelers die een goede kijk hadden en eerlijk waren in de media.
Ik noemde Theo op omdat hij een lange tijd bij mijn club heeft gespeeld. Maar een Perez, Heitinga, Klaassen, beugelsdijk en zo nog veel meer zijn allemaal realistisch. Daar is niks kortzichtig aan. Dat het een favoriete voetballer van jou is, is wel duidelijk. Maar het wordt tijd dat jij ook realistisch wordt.

Ajax heeft Frank de boer als trainer, die bepaald wie er spelen. En ik geef mijn mening na wat ik zie. En ik zie in Ajax totaal geen CL deelnemer. En zie ze ook totaal niet als halve finalist in de EL. Zo is het gewoon.

3 september 2015 om 12:48

Ondanks jouw 'waslijst' zijn dit uitzonderingen.

Ik denk dat je conclusie dat Ajax niet klaar voor de CL is momenteel terecht is. Tegen Rapid Wien hadden we gewoon door gemoeten, maar aangezien Shaktar de volgende tegenstander was geweest hadden we het waarschijnlijk niet gehaald.

Maar jij kijkt niet verder dan het resultaat. Je zegt je mening te geven na wat je ziet. Maar dan heb je de tactische blunder van de Boer dus niet opgemerkt. Met de omzetting hebben we daarna in 6 wedstrijden geen enkele tegengoal gehad, dat is je zeker ook ontgaan?

Daarbij kraak je 4-3-3 af omdat we dat niet zouden kunnen spelen. Laten we met zijn allen bij Ajax zonder beleid (opleiden, speelstijl) gewoon maar wat gaan doen dan. Zal vast een groot success zijn alleen maar winnen op basis van individuele kwaliteiten. Oja, die hebben we volgens jou ook niet?

Deze manier van opleiden en spelen is de enige manier om nog uniek en onderscheidend te zijn, en nog iets te betekenen zonder een bak met geld.

Dat jouw club een willekeurig huurleger is geworden, betekend niet dat het hele nederlandse voetbal zijn identiteit hoeft te verliezen.

Leuk hoor dat je een Eigen mening hebt, maar volgens mij heb je er nog niet zo goed over nagedacht man..

3 september 2015 om 13:06

@ joeyt

Het zijn niet alleen jonge spelers, ook veel oudere spelers hebben war weinig zelfkritiek. Dit is niet alleen in het voetbal, eigenlijk zien we het zo´n beetje bij bijna alle personen die veel geld verdienen en in een sector werkzaam zijn waar veel publieke belangstelling voor is. Politici, acteurs/actrices, zangers/zangeressen, bankiers,voetballers etc etc etc. Wat dat betreft gaat het gezegde dat het "voetbal een afspiegeling is van de maatschappij" in mijn ogen prima op.

Typerend voor de huidige Nederlandse spelers. Jarenlang niks presteren in Europees verband, uitgeschakeld worden door een Oostenrijks clubje en dan nog vinden dat je goed genoeg bent om bij de besten te horen. Het zou lachwekkend zijn als het niet zo treurig zou zijn, dat gebrek aan zelfreflectie en evaluerend vermogen.

hahaha , laat me niet lachen alsjeblieft! en dan weer dat zielige continu hetzelfde spel neerleggen als de laatste 4 jaar? nou nee dankje! het is tijd voor PSV om eens wat resultaten neer te leggen , al zijn ze wel nagenoeg kansloos kunnen ze best voor een stuntje zorgen! eerder dan Ajax! het word tijd dat we resultaatvoetbal gaan spelen. ook al heeft Ajax nu dan wel 12 punten , ik heb totaal nog geen overtuiging dat ze nou zo god zijn net als bij Feyenoord , waar ook veel geluk kwam kijken.

3 september 2015 om 10:39

Nou ja, de wedstrijden die Ajax heeft gewonnen dit seizoen in de eredivisie zat geen enkel geluk bij. Vier wedstrijden op rij veel sterker dan de tegenstander. Totaal anders dan dat bij Feyenoord het geval was. De selectie van Ajax is goed genoeg om mee te doen met PSV om de titel.

3 september 2015 om 10:51

@ psvheidje,

Ik heb geen idee hoe oud je bent, maar iets zegt me dat je oud genoeg bent om je te herinneren hoe psv een aantal jaren geleden een groot deel van zijn titels won, namelijk de verschrikkelijke saaie 1-0 overwinningen in een slaapverwekkende pot voetbal.

Stiekem 1-0 maken (of 0-1) en de wedstrijd doodmaken en vakkundig uitspelen en de overwinning over de streep trekken. Niks mis mee hoor, maar ga nou niet sneren uitdelen aan een team dat (vooral volgens jou) hetzelfde resultaat boekt als jouw club in het verleden.

3 september 2015 om 11:29

@ psvheidje

PSV is de club die de Europa League de laatste jaren niet serieus nam, omdat ze wanhopig naar een titel op zoek waren. Daarnaast zijn ze vanuit de voorrondes geen enkele keer in de CL terecht gekomen. Dat is de voornaamste reden dat we nu gaan zakken op de europese ranglijst, want jullie waren met Ajax de enige die iets konden betekenen.

En de schuld bij Ajax neerleggen? Het team dat jaarlijks bij 2 absolute topclubs in de poule terecht kwam en steeds nét niet doorging. Met een beetje geluk (of beter gezegd 'minder ongeluk', het was niet bepaald lucky ajax de laatste jaren) waren ze zelfs doorgeweest.

Denk eerst eens na voordat je verder praat.

Misschien kun je gewoon beter je mond houden als je bent uitgeschakeld door Rapid Wien en je met heel veel moeite langs Jablonec komt, meneer Riedewald.

Dit Ajax hoort in de EL. Gelukkig zit Ajax in een poule met leuke tegenstanders, liever de EL dan kansloos op je bek gaan met 4-0 tegen Barcelona.

Ajax heeft hun kans gehad en heeft Rapid Wenen niet weten uit te schakelen. Dan heb je niks te zoeken in de Champions League. Het spijt me voor Riedewald, maar als je ziet hoe moeilijk men van Jablonec heeft gewonnen kan je nu niet zeggen dat Ajax op het hoogste niveau had moeten spelen.

Ook vind ik zijn mening over de mix van jong en ervaren niet juist. Ik vind dat Ajax te weinig routine heeft, en dat zagen we heel mooi terug tegen Wenen. Heitinga op de bank is lachwekkend. Hij zal heus zijn steentje bijdragen in de kleedkamer, maar de Boer was aan het einde van vorig seizoen heel duidelijk dat er meer ervaring bij moest. Het spijt me voor Riedewald, maar dat is absoluut niet het geval. Het team is in mijn mening gewoon te jong.

3 september 2015 om 11:37

De reden dat het misging was toch vooral dat Daley Sinkgraven als controlerende middenvelder opgesteld stond, terwijl hij alleen maar aanvallende kwaliteiten heeft.

Riedewald is absoluut een ster in wording, ons grootste verdedigende talent in tijden, Hoewel Veltman er instaat voor zijn 'voetballende kwaliteiten' is de kwaliteit van de passes vooruit nu al veel hoger bij Riedewald. Daarnaast heeft hij lengte, snelheid en inzicht. Let maar op, die komt er wel.

Als er al iemand is die op de nominatie zou moeten staan eruit te gaan voor Heitinga (wat ik ook een lachertje vind, brengt niks meer dan mooie verhalen) dan zou dat Veltman zijn, en niet Riedewald..

Ervaring kan belangrijk zijn, maar Veltman heeft bijvoorbeeld al veel meer ervaring dan Riedewald maar maakt toch nog fouten. Heb je er dan iets aan?

1! van de 4 wedstrijden Europees winnen tegen tegenstanders van B-garnituur en dan toch vinden dat je in de CL thuis hoort... Ik hoop dat die woorden in zijn mond zijn gelegd want anders heeft deze jongen toch een heel vertekend zelfbeeld.

ja want ze speelden de nummer 2 van oostenrijk en nummer 8 van tsjechie natuurlijk helemaal zoek... btje zelfkennis is niets mis mee xD hoe overschat je jezelf als je dit zegt... zie eerst de poulefase van de europa league maar eens te overleven zal moeilijk genoeg worden...

Op dit moment heeft Ajax niet te zoeken in de CL zie Rapid en kijk hoe moeilijk het was tegen Jablonnec dus laten we eerst eens proberen de poule fase in de EL te overleven want dat word al moeilijk genoeg ,

Haha ja als je Rapid niet de baas bent,en Rapid wordt een ronde later uitgeschakeld dan heb je geen reet te zoeken in de cl.en dan in de el met de hakken over de sloot.zorg eerst maar dat je de groepsfase overleeft.(wat ik wel hoop).steeds dat geroep wij horen in de cl. Op basis van het feit ze een keer hebben gewonnen van Barca.die zege is niet zo belangrijk je kunt beter zoals paar jaar terug 2x winnen van Celtic en overwinteren.

Ik denk niet dat ze er qua niveau thuishoren (hoogstens derde groepsfase, zoals altijd), maar feit is wel dat Ajax tegen grote teams fantastisch speelt en tegen teams als Rapid in een soort achtbaan naar beneden dondert qua niveau. Ze zijn volkomen verdiend uitgeschakeld, en mogen blij zijn dat ze in zo'n mooie poule EL zitten.

als de selectie goed genoeg is voor CL, dan is het des te beroerder dat je eruit wordt gemikt door Rapid. Die ook weer uitgeschakeld zijn. CL is voor Enderlandse clubs haalbaar. In de groepsfases moet je een keer geuk hebben, een goede lichting etc...en dan overleef je die ronde wel. Vanaf de groepsfase ga ik er vanuit dat je dan vooral nog moet gaan genieten

Niet om Ajax hoor, maar wij vinden in Nederland nogal wat van ons zelf. En dat beeld is ook nog eens scheef gemaakt en versterkt in negatieve zin door VI en napraters. Ik bedoel. als voorbeeld, als Ajax met 4-0 butsen krijgt van Real vinden we dat een blamage. En als ze 3 jaar later bij wijze van spreken weer van Madrid verliezen met 4-0, vinden we dat weer een blamage en zijn we in 3 jaar niet dichterbij gekomen....

Dat vind ik dus erg subjectief en ook nog eens een negatieve interpretatie. Want als je het nou positief bekijkt; in Nederland verdienen de clubs in vergelijking met de grote competities geen rode cent. EN dus mag je eigenlijk verwachten dat in 3 jaar tijd een club als Madrid niet meer met 4-0 maar met 6-0 moet winnen (als dat al objectief is!), maar in diezelfde periode zijn de verhoudingen op het veld eigenlijk niet veranderd en interpreteer ik dat dus als positief! Dat we ondanks alle financiele tekortkomingen het toch voor elkaar krijgen om het gat niet groter te laten worden. Door zelf op te leiden, door slim aan en verkopen doen.

Maar goed.

Goed genoeg voor de CL. Maar je zit niet in de CL, dus ben je in mijn ogen niet goed genoeg voor de CL. Het spel tegen Ado gaf weer een beetje hoop, maar daarbij moet wel gezegd worden dat Ado weinig tot geen tegenstand bood. We zullen het de komende weken zien.

"ik vind deze selectie kwalitatief ook goed genoeg voor de Champions League"
Dat is nou precies waar het aan schort bij veel Ajacieden, ze verliezen de realiteit uit het oog omdat ze zich zo geweldig vinden.
Riedewald wordt al vergeleken met Rijkaard, ik denk dat ze daarmee bedoelen dat Rijkaard in zijn jonge jaren ook vrij naief was getuige het feit dat hij zijn handtekening had gezet voor PSV nadat hem een stereotorentje was beloofd.

Momenteel ( en waarschijnlijk komende jaren ook nog wel ) heeft geen enkele Nederlandse ploeg iets te zoeken in de CL. Als zijn mening wordt gevraagd mag hij deze echter toch gewoon geven ? Of het realistisch is, is een tweede

Krijgen we dit weer....
Als de selectie goed genoeg was dan had je er wel gestaan tegen Rapid en degene die daarna zou komen.
Door onderschatting van de selectie waar meneer ook tot behoort, hebben ze wederom het onderspit gedolven tegen een op papier mindere tegenstander.
Zullen die jongens in Amsterdam ooit door krijgen dat heel misschien ze zelf weleens de mindere tegenstander kunnen zijn in zulk soort wedstrijden?
Ze hebben aangetoont dat ze behoorlijk eredivisie materiaal hebben, maar europees opnieuw voor een slapstick hebben gezorgd.
Hiermee wordt gelijk het niveau eredivisie aangetoont.
Paar wedstrijden winnen en in Amsterdam denken sommigen gelijk weer dat ze beter zijn dan ze hebben aangetoont.

De Ajax selectie is gewoon te zwak en te gaar om CL voetbal te spelen. Daarnaast vind ik de verdediging te zwak om iets te kunnen betekenen tegen de grote ploegen. Dat ze nu geen tegengoals hebben gekregen komt ook omdat Ajax nog geen echt goede tegenstanders heeft want de ploegen waar ze nu tegen hebben gespeeld hoort ajax gewoon van te winnen op Rapid Wien na dan. Voor de rest een aardige selectie maar versterking is absoluut een noodzaak want met deze selectie hou je het gewoon geen seizoen vol. Een echte tegenstander heeft ajax nog niet gehad. Ik had graag nog een verdediger en een echte spits willen zien in de selectie want Milik is niet goed genoeg voor Ajax.

Voor het eerst sinds 5 seizoenen geen CL voetbalzone. Het jaar voor de 4 kampioenschappen haalde ajax onder Jol die CL via de voorrondes

het gaat er niet om of Riedewald nu wel of niet gelijk heeft, hij hoort nog wel te leren hoe je omgaat met de pers. In een interview zeg je zo weinig mogelijk waar men je later op zou kunnen vastpinnen. Bij voorkeur zeg je dus niets. DE standaard zin behoort te zijn "we werken hard en we zien wel hoe ver we komen "" waarna je met een brede grijns en een knipoog doorloopt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren