Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Man United gooit het na 357 miljoen euro over een andere boeg’

Laatste update:

Sinds Louis van Gaal vorig jaar zomer aan de macht kwam bij Manchester United, gaf de club ontstellend veel geld uit aan nieuwe spelers. In de eerste maanden mocht Van Gaal 204 miljoen euro uitgeven aan aankopen en deze zomer kwam daar nog eens 153 miljoen euro bij: de totale kosten liggen dus al op 357 miljoen euro. De Daily Mirror weet dat er in de toekomst niet weer zo veel nieuwe spelers voor zo veel geld tegelijk gehaald zullen worden.

/

De krant claimt dat Van Gaal van zijn meerderen te horen heeft gekregen dat de transferpolitiek gaat veranderen. In de komende transferperioden (januari 2016 en zomer 2016) worden er niet nog eens veel spelers tegelijk aangetrokken. Het maximum zal dan liggen op drie à vier goede spelers per transfertermijn en een ‘natuurlijke evolutie’ binnen de spelersgroep.

De leiding van Manchester United is van mening dat de komst van topspelers als Thomas Müller, Gareth Bale of Harry Kane nog wel een mogelijkheid moet blijven wanneer zulke namen in de toekomst beschikbaar blijken. Nu liepen the Red Devils hen nog mis, omdat de huidige clubs van die spelers niet mee wilden werken aan een transfer. Ook spelers als Nicolás Otamendi en Pedro kwamen niet: zij kozen voor concurrenten.

Na twee momenten van forse investeringen is het nu echter even klaar bij United. De leiding wil graag resultaten zien onder Van Gaal en voorlopig moet hij het doen met de spelers die hij tot zijn beschikking heeft. Vijf of zes spelers kopen is geen optie meer: dat was slechts een uitzondering omdat Manchester United gerenoveerd diende te worden.

Is jouw sympathie voor Manchester United veranderd door de uitgaven sinds vorig jaar zomer?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een geld. United gaf meer uit dan de hele bundesliga in 2-3 seizoenen.

Zonder dolle. Hoeveel verdedigers zaten er tussen? De inkomsten zijn ook dus het Zou niet veel uitmaken

3 september 2015 om 09:08

Het grappige is dat sommige spelers die voor veel geld gehaald werden als een Di Maria, Rojo etc. in clinch lijken te liggen met Van Gaal dat eerst genoemde al zelfs vertrokken is. Snap totaal niet waarom Di Maria onder van Gaal niet rendeerde. Als je naar de basis elftal gaat kijken zijn het voor grotendeels spelers die er al zaten voordat Van Gaal kwam. Ze hebben 357 miljoen uitgegeven maar eigenlijk aan wat? Blind, Depay en Damian zijn enige twee die onder Van Gaal gehaald zijn waarvan je kan zeggen dat ze de geld echt waard waren. Spelers als Schneiderlin, Rojo, Martial, Schweinsteiger etc. moeten het nog laten zien.

3 september 2015 om 09:14

Waarom moeten Schneiderlin en Schweini het nog laten zien, als je Depay en Darmian al bij de spelers zet die het al hebben laten zien? Ze hebben alle 4 ongeveer evenveel gespeeld, met Schweini het minst. Ik zou eerder Shaw, Blind en Herrera zeggen die het al hebben laten zien, de rest moet zich allemaal gewoon nog bewijzen.

3 september 2015 om 09:16

Nogal logisch dat Schweinsteiger, Schneiderlin en Martial het nog moeten laten zien. De eerste 2 zijn er pas een maand en Martial heeft nog niet eens meegetraind. Beoordeel Van Gaal op het eind van het seizoen. Als hij straks met een FA Cup en CL plaatsing eindigt en de aankopen doen het degelijk dan heeft hij het goed gedaan.

3 september 2015 om 09:22

Shaw was vorig jaar veel geblesseerd maar liet toen al zijn klasse regelmatig zijn.
Nu is hij helemaal fit en is het helemaal duidelijk dat het een prima aankoop is.
Rojo heeft vorig seizoen gewoon ook prima gespeeld.

Verder een beetje raar dat je zegt dat Schneiderlin, Martial en Schweinsteiger het nog moeten laten zien maar dan wel stelt dat Depay zijn geld waard is. Die heeft in de PL ook nog niets laten zien. Waarom is hij zijn geld dan wel waard maar bijvoorbeeld Schneiderlin, die vorig seizoen in het Toty van de PL stond, nog niet?

3 september 2015 om 09:25

Met CL plaatsing heeft hij het goed gedaan? Al geef je zoveel geld uit moet je gewoon kampioen worden. Anders moet zijn ontslag volgen

3 september 2015 om 09:36

Gast heb jij überhaupt wel een wedstrijd gezien? Depay heeft één wedstrijd goed gespeeld en dat was tegen Brugge. In alle andere wedstrijden was hij waardeloos, met de nadruk op de laatste wedstrijd. Hij heeft nog helemaal niks laten zien.

3 september 2015 om 10:19

Volgens mij is di Maria zelf ook wel een flinke partij schuldig aan zijn vertrek bij United. Door zijn hoge transfersom en na zijn eerste (goede) weken ging hij zelf ook wel een beetje naast zijn schoenen lopen. Continu en eindeloos met de bal aan de voet lopen, te pas en te onpas schieten, de bal zelden afgeven. Het was niet de di Maria van Real die in een dienende rol speelde. Als je er 20 inschiet is het geen probleem, maar ik kon me heel goed voorstellen dat van Gaal niet echt blij van hem werd. Hij maakte United gewoon niet beter. Bij PSG op een lager niveau en een wijze les rijker zal het misschien wel goed gaan.

3 september 2015 om 10:38

Helemaal mee eens. Ben er niet zeker van dat hij het gaat maken daar. Hij mag het laten zien tegen de top ploegen.

3 september 2015 om 11:43

Helemaal mee eens. Ik vind Di Maria sowieso een overschatte speler.

Trouwens in je laatste zin kun je ´een wijze les´ tussen haakjes zetten

3 september 2015 om 11:07

shaw rojo en darmian zijn toch verdedigers? ik vind smalling een snellere sprinter dan bijv. hummels of godin is. Ik vind dat Daley echt giftig is geworden vooral zwaaien met zn armen en in duwen en trekken heel prof is geworden. ik vind dat rotte appels zoals rafael en welbeck gelukkig al weg zijn. Ze hadden Evra nooit mogen verkopen. Ik vind ook dat Fellaini een basisplaats verdiend maar United heeft geen extra verdedigers nodig

3 september 2015 om 11:47

Als ik het me herinner zijn Shaw en Darmian vleugel verdedigers, Rojo zou ik niet weten. Smalling vind ik wel een goeie. Blind doet het prima maar is geen Ramos, Boateng, Chiellini of een Pique, deze zijn alle beesten. Wie zou dan in de verdediging spelen als Blind en Smalling er niet zijn?

3 september 2015 om 12:13

Dan heb je dus Jones als backup van Smalling en Rojo moet indien fit/weer in gratie concurreren met Blind voor Lcv. Daarachter zit het talent Mcnair, die het vorig seizoen naar omstandigheden heel aardig gedaan heeft.

Dat lijstje met namen zijn inderdaad beesten maar ik direct niet haalbaar. Dan heb je nog wat andere 'beesten' maar die beschikken dan vaak weer over 0 voetballende kwaliteiten. Dat is volgens mij iets wat een potentiele aankoop voor CV wel moet hebben voor van Gaal.

3 september 2015 om 17:33

Volgens mij is er deze transferperiode juist ontzettend veel uitgegeven in Duitsland. Een record zelfs hoorde ik bij een wedstrijd van wolfsburg volgens mij

3 september 2015 om 17:59

Het zou best kunnen. Wat heel de Buli bij elkaar uitgaf was 400 miljoen dit jaar dacht ik.

4 september 2015 om 07:45

Er wordt niet vermeld wat de verkoop van spelers heeft opgeleverd. Dat zou het plaatje natuurlijk weer veranderen.

Er zijn ook veel spelers verkocht he. United had maar iets van 40miljoen uitgegeven deze transfer window. Valt nog reuze mee dus. Ik vind wel dat als Louis dit jaar niks wint hij gewoon weggestuurd mag worden!

3 september 2015 om 08:54

Inclusief de Gea was het gewoon quitte geweest idd

3 september 2015 om 09:17

Wie dan? Di Maria kan je al niet meetellen, want die zit in de kosten van vorig jaar. Dit jaar is hij met verlies verkocht. Falcao is gehuurd, dus vraag ik mij af voor welke spelers Man U nog veel geld heeft ontvangen?

3 september 2015 om 09:25

De reeds genoemde di Maria, Chicharito, Evans, van Persie, Nani, Rafael, Henriquez, Reece James en Janko zijn allen verkocht voor een gezamenlijke som van 102,25 miljoen (volgens transfermarkt).

United heeft dit seizoen voor 139,7 miljoen ingekocht. Dan maakt het totale saldo 37,45 miljoen uitgegeven.

3 september 2015 om 09:25

Behalve Di Maria (verkocht voor 63 miljoen) werden Chicharito (12), Evans (8.3), Van Persie (6.6), Nani (6), Rafael (3), Henriquez (1.7), James (1.4) en Janko (0.3) verkocht. Januzaj werd verhuurd aan Dortmund.

3 september 2015 om 09:55

Nogmaals di Maria kan je niet meetellen in de aankoop ( aangezien hij vorig jaar al is aangekocht in het totale gespendeerde transferbedragen van Man U) en je kan hem niet meetellen met de verkoop van dit jaar. Dat weegt nagenoeg tegen elkaar op. Het gaat erom wat Louis van Gaal heeft uitgegeven in zijn periode bij Man U, daarnaast is di Maria met verlies verkocht.

3 september 2015 om 10:51

Natuurlijk kan je dat wel meetellen. Hij is toch gewoon een aankoop die daarna, zoals je zelf al zegt, verkocht is. Dat negatieve saldo van 10 miljoen behoort gewoon bij de balans meegeteld te worden.

Het gaat er niet alleen om wat van Gaal heeft uitgegeven maar ook wat er is binnengekomen.

Als jij bij wijze van jouw auto verkoopt voor 20.000 en je koopt een nieuwe voor 30.000 dan roep jij ook niet dat je 30.000 Euro lichter bent. Je bent in totaliteit immers 10.000 kwijt.

Onder van Gaal is dat saldo 145 miljoen en 37 miljoen. Totaal dus ongeveer 182 miljoen.

Ter vergelijk: City heeft dit seizoen 135 miljoen uitgegeven en vorig seizoen 65 miljoen. Dat is samen zo'n 200 miljoen en dus zelfs nog meer dan United, terwijl City toch in een heel andere situatie zat dan United op het moment dat van Gaal binnen kwam.

3 september 2015 om 11:47

Vergeet niet dat de teller aan United kant nogal kan oplopen gezien alle premies e.d. die nog uitbetaald kunnen worden. Bij City zitten er minder variabele kosten in die tranfersommen. Dan zou de teller wel eens negatief kunnen doorslaan.

Deze bedragen staan namelijk niet vermeld op transfermarkt.com. Martial staat daar voor 50 miljoen terwijl er tot 80 miljoen betaald kan worden door United.

3 september 2015 om 12:27

Klopt. Dat is bij City niet anders (alleen dan in mindere mate). Die bedragen zijn nu echter nog niet betaald.

Ook Sterling, de Bruyne en Otamendi hebben bonusclausules waardoor ze nog duurder kunnen worden. Van Sterling zie ik 5 miljoen pond als cijfer staan. Bij Otamendi 3,5. De Bruyne kan ik zo niet vinden maar dat zal rond de 6 miljoen Euro zijn.

Verder op zich ook niet bijzonder relevant. Het was meer om aan te geven dat United weliswaar een hoop geld uit heeft gegeven, maar het dus niet aanzienlijk meer of minder is dan concurrent City. En dat dus terwijl United absoluut moest herorganiseren terwijl City simpelweg verder aan het bouwen is aan een toch al erg sterk en op elkaar ingespeeld team.

3 september 2015 om 12:07

@barcaboy11

Het ligt eraan waar je de nadruk op legt... Daarnaast maak je een denkfout door te denken dat er maar voor 40m is ingekocht. Nee, je kan ook zeggen dat je een winst van 100mil bent misgelopen, omdat je al die uitgaven hebt gedaan. Het netto "transfer resultaat" is 40m. Dat is iets heel anders.

Het gaat er ook voornamelijk om dat hij de complete selectie vervangt en veel geld betaald voor deze spelers. Het is logisch dat er dan ook spelers verkocht gaan worden en de aankopen zelf hebben natuurlijk ook een restwaarde. De VZ leden kennende wordt er altijd gezeurd over koopclubs, oneerlijke concurrentie en spelers die te veel verdienen en te veel hebben gekost. Een hele selectie vervangen is daar het grootste voorbeeld van. Daarom is Van Gaal door de club verplicht om kampioen te worden. Hij heeft veel financiele ruimte gekregen, grote veranderingen gedaan. Nu is het aan Van Gaal en de selectie om te presteren.

Antwoord op de poll: nee want nooit sympathie voor gehad

3 september 2015 om 09:22

Haha, inderdaad, heel herkenbaar.

De enige reden om te hopen op sucecs voor Manu is vanwege Van Gaal, Blind en Memphis.
Maar als Manu bijvoorbeeld tegen Southampton speelt met een zelfde hoeveelheid aan Nederlanders (koeman&koeman, Clasie en Van Dijk) en kies ik absoluut voor Southampton.

Toch hebben ze in bovenstaand artikel wel gelijk. Er moet een soort van natuurlijk evolutie zijn in een elftal, waarbij er jaarlijks in iedere linie één verschuiving is en er bij voorkeur een groot gedeelte van de selectie (40/50%) uit de eigen jeugd komt. Op die manier komt er een herkenbaar elftal te staan waar mensen zich mee kunnen identificieren, i.p.v. een vreemdelingenlegioen, want zo voelt Manu nu.

3 september 2015 om 11:13

Ben jij chauvinistisch? Zo ja, tot welke reden toe dan?

3 september 2015 om 12:17

Nee, niet in die zin dat ik zal beweren dat Memphis een groter talent is dan Pogba of Sterling simpelweg omdat hij een Nederlander is. Ik vind Zidane bijvoorbeeld een elegantere voetballer dan Bergkamp. Maar als Zidane tegen Bergkamp speelt, dan steun ik Dennis.

Bij voorkeur ben ik supporter ben van Nederlandse sporters of Nederlandse clubs of verenigingen.
Ik denk dat dit te maken heeft met een vorm van associatie. Als een Nederlander wint, win ik ook een beetje. Ik ben vanavond 100& Oranje-fan en vind het te gek dat Tom Dumoulin het goed doet in de Ronde van Spanje.
Tennis volg ik op dit moment amper, aangezien de Nederlanders geen rol van betekenis spelen. Ik heb de afgelopen weken voor het eerst in m'n leven een 100m en 200m sprint bij de dames gezien, en dat allemaal vanwege Schippers.

Eigenlijk slaat het nergens op. Als El Ghazi voor Oranje kiest straks, dan zou ik hem nog steeds dezelfde fantastische voetballer vinden als wanneer hij voor Marokko kiest. Hij zou als mens en als voetballer exact dezelfde waarde voor me hebben. En toch zou ik vaker hopen dat hij wint simpelweg omdat hij speelt voor het team waar ik me mee associeer, simpelweg omdat ik een Nederlandse identiteit heb en hij dan speelt namens zijn Nederlandse identiteit.

Als laatste moet ik wel zeggen dat het altijd betrekking heeft op het gunnen van succes aan Nederlanders en nooit aan het misgunnen van succes aan buitenlanders. Ik vind het bijvoorbeeld heel fijn voor de Belgen dat ze eindelijk weer eens een goed voetbalelftal hebben en ik vind het fijn voor een relatief klein land als Zwitserland dat ze de weelde hebben van twee absolute tennistoppers.

Beetje duidelijk?

3 september 2015 om 12:43

Ja. Ondanks dat ik het totaal niet met je eens bent heb je me wel een uitmuntend antwoord gegeven.

3 september 2015 om 09:35

Antwoord: ja, NOG minder sympathie voor gekregen.

Met 3 a 4 spelers komt Unired ook snel uit op 200 miljoen....

Op zich goed beleid, rustig aan uitbreiden nu. Niettemin zullen 4 goede spelers van het kaliber Muller per transferronde nog steeds rond de 200 miljoen uit komen. Een x-aantal maal de begroting van Ajax en Psv, maar goed...ze gaan verstandig met hun geld om zullen we maar zeggen

3 september 2015 om 09:05

Ik noem 60 tot 80 miljoen uitgeven aan martial niet heel goed omgaan met geld

3 september 2015 om 09:18

Als hij 10 seizoenen lang meer dan 10 doelpunten maakt is het gewoon een goede aankoop. Toekomst moet het uitwijzen.

3 september 2015 om 09:51

"het maximum zal dan liggen op drie à vier goede spelers per transfertermijn".
Dat zijn gewoon nog steeds 6 tot 8 goede spelers per jaar.

Dat is toch geen goed beleid, want als je zoveel goede spelers nodig hebt, betekent dit toch dat je nu gewoon matig hebt ingekocht. Je geeft 350 miljoen uit, om nu tot de conclusie te komen dat je er eigenlijk nog wel 6 tot 8 zou willen vervangen.

En van al dat geld heeft hij nog geen eens een fatsoenlijke verdediger en een topspits gehaald wat makkelijk gekund had. Man united gaat zwaar tegenvallen dit seizoen. Ook europees. Ik denk dat psv stabieler is dan zij en gwn 4 punten kan pakken in die tweestrijd met united

3 september 2015 om 09:01

PSV mag blij zijn als ze 1 punt overhouden aan de ontmoetingen met Man Utd.

3 september 2015 om 09:02

Haha, dream on.

3 september 2015 om 09:27

Shaw, Darmian en Rojo zijn toch aangetrokken? Rojo was vorig jaar gewoon solide. Het is geen wereldtop natuurlijk.

Darmian stond naar verluidt ook in de belangstelling van clubs als Juve, Bayern en Barca. Zijn start bij United is ook gewoon veelbelovend. Prima aankoop.

Shaw was vorig seizoen veel geblesseerd. Als hij fit was kon je echt al wel zien wat voor een niveau die jongen al haalt. Deze zomer keihard door getraind en is nu dus erg fit. Wat mij betreft is hij de speler van de maand Augustus bij United. Gewoon een erg goede linksback.

Het blijft belachelijk en walgelijk veel geld om uit te geven aan spelers, Tot nu toe maar een zeer matig elftal en een paniekerig aankoopbeleid. Het is die mensen in de bol geslagen.

Mensen die niet snappen.dat manu.geld moeten smijten kunnen beter uit hun grot komen, het is onmogelijk om met de concurrentie bij te blijven als je dit niet doet... Manu heeft.tenminste het geld door hun club en alles eromheen geen rijke rus of oliesjeik dus even een keer spenderen moet kunnen, die anderen doen het al jaren.

Alleen hadden er echte toppers moeten worden gehaald. Met een pedro en.otamendi waren ze veel.sterker geweest, nu weer die 19 jarige voor veels te veel waar je.pedro en otamendi voor had kunnen krijgen. Wat ze uitgeven kan beter iig.

3 september 2015 om 09:11

Helemaal mee eens. Man u heeft drie opties: Geld op de bank laten staan. Geld uitgeven aan spelers. Geld uitkeren aan de familie Glazer. Ik weet wel waar ik voor zou kiezen...

3 september 2015 om 09:52

Idd, vergeleken met de middelen die Man City en Chelsea tot de beschikking hebben (laat staat de mindere goden in de Bpl) moet je haast wel zulke bedragen uitgeven. En Man U. verdient z'n geld een stuk 'eerlijker' dan zijn concurrenten (TV-inkomsten, shirt-verkoop, kaartjes en seizoenskaarten).

Aan de andere kant, 50 miljoen voor een 19-jarige aanvaller ?! Hebben ze die niet in de eigen jeugd rondlopen?

We gaan het helemaal over een andere boeg gooien. We halen niet meer 5-6 spelers, nee we halen er nu 3-4.

Dus in feite ga je van 5 spelers naar 4 spelers, echt een wereld van verschil.

3 september 2015 om 09:37

Ok random..

3 september 2015 om 09:38

Ja dat dacht ik ook al. Inderdaad een heel andere boeg. Straks halen ze 4 spelers van 60 miljoen ps ipv 5 van 50

3 september 2015 om 09:39

Kan blijkbaar 80 miljoen schelen

3 september 2015 om 09:55

Mooi toch.. We hebben 350 miljoen uitgegeven, maar eigenlijk hebben we dat uitgegeven om de kwantiteit van het aantal spelers te verhogen. Het maximum zal dan liggen op drie à vier goede spelers per transfertermijn... Wat hebben ze in vredesnaam nu gedaan dan? 5 a 6 spelers gekocht omdat het gezelliger is met een grote groep?

3 september 2015 om 10:19

Uiteindelijk kan je zeggen wat je wil, maar Shaw, Darmian, Blind, Schneiderlin, Schweinsteiger, Depay en Herrera stonden allen in de basis afgelopen wedstrijd. Alleen Rojo ontbrak dus.

Daarnaast stond Mata als aankoop van Moyes in de basis en viel zijn andere aankoop Fellaini in.

Termen als 'kopen om het kopen' of stellingen dat er maar wat gedaan wordt kan je dan toch eigenlijk wel in de prullenbak gooien? Je kan de visie van van Gaal/united niet delen en die kan ook zeker verkeerd uitpakken. Echter spelen alle aankopen wel en zijn op Schweinsteiger na alle spelers op een leeftijd waardoor ze nog jaren van nut kunnen zijn voor United.

Het is nu allemaal wat goedkoop scoren naar mijn idee.

3 september 2015 om 10:47

Ik zeg ook niet dat ze niet spelen, maar als je dan kijkt wat er gekocht is en wat daarvan speelt, dan is het toch vreemd als je nu zegt dat je ipv 5 a 6 speler, nu 3 a 4 goede spelers wil hebben per transferperiode, de komende 2 periodes. Dus 6 tot 8 spelers. Als je er nu 11 hebt lopen in de basis en er 7 goede nieuwe bijkomen, dan blijven er maar 4 staan. Dan begrijp ik de aankopen niet.

Je koopt spelers omdat ze je team beter maken, niet omdat je een jaar later goede spelers wil gaan halen om deze aankopen te vervangen. Dat deze spelers nu in de basis staan klopt. Maar hoeveel van deze spelers zijn echt van het gewenste niveau. En dat geeft hij indirect ook aan. Er moeten 6 tot 8 echt goede spelers bij komen. Dat vind ik wel vreemd.

3 september 2015 om 10:58

Daar ben ik het met je mee eens. Ik denk zelf niet dat er zoveel spelers bijkomen als zijnde directe basisspelers hoor.

De Gea zal vervangen moeten worden en een wereldklasse centrumverdediger is volgens mij volgens iedereen wel wenselijk.

Met Martial en Wilson heb je de opvolging van Rooney in de spits in principe gedekt (er van uitgaande dat Martial het goed gaat doen en hij en Wilson zich goed verder ontwikkelen).

Links heb je Depay en Young. Die kunnen beiden nog wel even mee.

Op rechts heb je dus nog een probleem. Mata speelt daar en dat is eigenlijk al niet zijn beste positie. Daarachter zit eigenlijk niets. Pereira misschien maar dat is een positie waar in ieder geval nog wel wat mag gebeuren.

Op 10 komt dan Rooney met daarachter Herrera/mata. Op zich voorlopig ook prima gedekt.

Als CVM heb je dan Carrick, Schweinsteiger en Schneiderlin. Carrick zal echt niet langer meer dan 1-2 seizoenen mee gaan en tegen die tijd zal ook Schweinsteiger af gaan zwaaien. Op die positie zal dus op relatief korte termijn wat moeten gaan gebeuren.

Dan hou je voornamelijk nog de rechtsback positie over. Darmian doet het daar prima maar je hebt eigenlijk nog steeds alleen Valencia als back-up. Dat kan eigenlijk niet echt en een talentvolle RB er bij zal dus wenselijk zijn gezien het aantal wedstrijden dat je speelt.

Shaw op links heeft als alternatieven Rojo en Blind lopen dus daar is dat probleem niet aanwezig.

Kortom:
Nieuwe keeper na vertrek de Gea
Rechtsback als back-up voor Darmian
Vervanging voor Carrick en later Schweinsteiger
Rechtsbuiten positie versterken.

Dat zijn de noodzakelijke transfers in mijn ogen. Alles wat daarnaast gebeurt moet ten hoogste zijn om door te selecteren van spelers die niet voldoende brengen of die over hun hoogtepunt zijn zodat daar niet weer een gat valt zoals 3 jaar geleden is gebeurt.

3 september 2015 om 11:09

Jup.. Klinkt logisch. Al had ik persoonlijk de andere kant op gewerkt. Is je team neerzetten met sterke en echt goede spelers en daarna op- en aanvullen. Maarja, keuze daar is gemaakt al.

3 september 2015 om 11:19

Speelt Rooney en in de spits en op 10 tegelijk bij jou?

3 september 2015 om 12:32

Dat lijkt me niet he. Martial komt in de spits te spelen in plaats van Rooney, die dan terug naar de 10 zakt. Vandaar ook de opmerking dat de opvolging gedekt is.

Indien dat niet direct het geval is dan zal Rooney nog spits staan en dan pakt Herrera voorlopig de 10 positie nog. Schweinsteiger zou daar eventueel ook nog kunnen spelen, net als Mata maar dan creëer je weer een probleem op rechts.

Hoe dan ook valt er sowieso wel wat te schuiven natuurlijk, maar in de basis zijn een hoop posities wel voldoende gedekt. Op de pijnpunten die ik noemde na dus.

Bijzonder om te zien hoe groot de invloed van clubvoorkeur bij veel mensen hun standpunten bepaalt. Veel United supporters lieten zich in de afgelopen jaren nogal negatief uit op VZ wanneer het over het koopgedrag van andere clubs ging. Maar als ik de laatste weken zo eens naar de reacties kijk op het koopgedrag van United dan vindt een overgroot deel het al veel minder erg.

Ik heb helemaal geen respect meer voor Manu. Je kan spelers kopen, niks mis mee, ieder club doet het, maar als je 80 (!) miljoen euro betaalt voor een 19 jarige speler, die ook nog onbekend is, dan ben je niet goed bij je hoofd. Dit is gewoon heel respectloos van Utd. Prijzen zijn al hoog genoeg, maar dit hb ik nooit eerder meegemaakt. Triest en respectloos.

Ik hoop, dat Utd niet kampioen wordt.

3 september 2015 om 10:33

Ja joh anders zeg ff dat ze die jonge Martial voor 100 miljoen hebben gehaald. Het is 50 miljoen plus 20 mil bonussen hoezo komt iedereen dan aan 80?

3 september 2015 om 10:47

De voorzitter van Monaco gaf aan dat het om een bedrag van 60 miljoen euro zou gaan, dat door allerlei bonussen nog kan oplopen tot 80 miljoen.

3 september 2015 om 10:36

Haha dat zegt een fan van Real Madrid.

Hoe ironisch😀

3 september 2015 om 10:38

In allerlei media wordt een transferbedrag van 36 miljoen genoemd. Dat is nog geen 50 miljoen Euro. Dat is vanzelfsprekend nog steeds heel erg veel maar een aanzienlijk stuk minder dan de 80 miljoen waar jij mee schermt.

Die 80 miljoen is de absolute maximale transfersom indien Martial 3 bonussen van ieder 10 miljoen per stuk behaald. Dat zijn uit mijn hoofd de Golden Boy award winnen, Europees voetballer van het jaar worden en topscorer van de PL worden.

Buiten alle discussies of het bedrag wel of niet te rechtvaardigen is, heb ik er geen enkele moeite mee als er 10 miljoen betaald moet worden als die jongen 1 van die awards binnen sleept. Dat betekent simpelweg dat hij uitzonderlijk presteert en dat zou zijn transfersom dan ook enigszins rechtvaardigen.

Voorlopig moeten we denk ik gewoon maar achterover leunen en zien wat die jongen er van brengt. Hij wordt nu al afgeschoten terwijl de meesten die jongen nog nooit hebben zien spelen. Wellicht bezit hij echt over een uitzonderlijke klasse die nog iets bijgeschaafd dient te worden.

Ik ben het met je eens dat het op dit moment te veel geld voor die jongen is hoor. Monaco heeft het gewoon slim gespeeld en het maximale uit United gemolken in de wetenschap dat ze het geld toch wel hebben en dat er verder weinig opties voor ze waren.

3 september 2015 om 11:23

Nou als wat jij zegt/beweert klopt, dan neem ik mijn woorden terug, want 36m is wel te doen. Maar veel 'betrouwbare' bronnen vermeldden, dat het om een bedrag van 60m (80incl bonus) ging.

3 september 2015 om 11:56

Die bonusvoorwaarden zijn voor United helaas wat eenvoudiger te behalen door Martial:

Inderdaad is er 10 miljoen euro 'geblokkeerd' totdat Martial:
- 25 wedstrijden voor United heeft gespeeld
- 10 interlands voor Frankrijk op z'n naam heeft staan
- in de top 20 van de ballon' d'or staat

En dit geldt dus niet per seizoen maar voor z'n hele contractduur.

Leuke voor Martial z'n oude amateurclub is dat zij zo'n 6 ton aan die transfer overhouden (olympique Lyon in eerste instantie zo'n 100 miljoen)

3 september 2015 om 12:06

Ik moet even een aanpassing doorvoeren, want ik zie dat ik bij de 36 miljoen het woordje pond ben vergeten. Wellicht had je dat zelf al wel in de smiezen omdat ik daarna 50 miljoen noem.

Zoals ik het begrijp krijgt AS Monaco direct 30 miljoen en vervolgens de komende 4 jaar 5 miljoen uitgekeerd. Dat is dan de basis transfersom.
Daarbij komen dan dus de 3 bonussen a 10 miljoen per stuk bij het halen van de eerder genoemde mijlpalen.

Ik baseer mijn mening op betrouwbare bronnen als de Bbc. Ook Espn, the Guardian, de mirror en de independent bijvoorbeeld melden 36 miljoen pond als transfersom. Ook transfermarkt meldt 50 miljoen Euro. Dat zijn wat bronnen die je op de eerste pagina vindt als je even een google search doet.

Zoals gezegd altijd nog te veel geld naar mijn mening hoor, maar die bonussen zijn natuurlijk prima te verantwoorden gezien de prestaties waarmee ze gepaard gaan. Tel daarbij op dat het een last minute transfer is en ik heb er al iets meer vrede mee.

Ik ga de komende wedstrijden lekker achterover zitten en bekijken hoe die jongen zich profileert. Pas daarna kan ik een gefundeerde mening geven over deze transfersom.

@wisconsin,

Waar heb je dat vandaan? Dat is inderdaad wel een stukje makkelijker. Ik heb die 'makkelijker' voorwaarden nog nergens gelezen. In principe zou hij dan sowieso 2 van de 3 bonussen wel moeten gaan halen.

3 september 2015 om 12:38

In die bonussen zie ik ook geen enkel probleem. Hij is dat bonusgeld waard als hij inderdaad dat die dingen bereikt. Echter zie ik op veel "betrouwbare" site, het bedrag van 35 miljoen pond langs komen nog steeds. Dat is een kleine 50 miljoen euro.
Verre van die 80. En als hij die 80 wordt, is hij dat dubbel en dwars waard. Maar 50 miljoen is al een heleboel natuurlijk.

Edit: ik zie nu pas je tweede bericht

3 september 2015 om 13:01

Is er iemand die duidelijkheid kan scheppen over welke criteria moeten behaald worden voor die bonussen worden uitgekeerd?

De criteria van Sammerens en Wisconsin lopen in mijn ogen wel ver uit elkaar. In het eerste geval zal de uiteindelijk transferprijs toch een stuk lager uitvallen dan in het laatste geval ... Scheelt wel wat ...

3 september 2015 om 13:25

Ik denk dat we het uiteindelijk nooit exact zullen weten. Ik heb die regels die ik heb gelezen opgenoemd. Wisconsin komt echter met een ander lijstje en dat zal hij ook niet zelf verzonnen hebben.
Dit soort zaken zullen wel niet officieel bevestigd worden dus zeker zullen we het waarschijnlijk nooit gaan weten.

Persoonlijk vind ik 'als hij 25 wedstrijden speelt' een beetje een zwakke bonus. Als je een speler haalt voor zo'n bedrag dan is het spelen van 25 wedstrijden naar mijn mening niet echt een te rechtvaardigen bonusclausule. Bij zo'n bedrag mag je er toch wel van uit gaan dat een speler makkelijk de kwaliteiten bezit om dat aantal te halen en dat die 25 wedstrijden een zekerheid is.

Topscorer worden van de PL of een x aantal goals maken voor de club vind ik wel te rechtvaardigen in ieder geval.
Net als het halen van het team van het jaar bijvoorbeeld.

Met zo'n mega bedrag kun je makkelijk een kampioenteam kopen maar zelfs dat hebben ze niet gedaan

3 september 2015 om 10:13

Helemaal mee eens.

Wat een geld wat een geld ook, al geeft hij nog eens 200 miljoen uit aan zulk soort spelers kampioen worden ze toch nooit, kan nooit of te nimmer concurreren met ManC en Chelsea.Kwalitatief schieten ze gewoon weg te kort. Maar gun het Louis wel.

Waarom bijtekenen als je er geen geen gevoel bij hebt.Je contract loopt af dus dan sta je in je recht. Dat clubs het niet laten spelen als chantage middel gebruiken is wat kinderachtig maar ook wel weer te begrijpen omdat men dan niet meer investeert in de speler. Ik vind alleen het constant ondet druk zetten van de speler van psv en hem negatief in het nieuws brengen door hem af te schilderen als geldwolf niet fair. Ook psv wilde op termijn de hoofdprijs voor deze jongen vangen waar deze speler het meeste geld zelf wil houden.Deze voetbalwereld draait daar nu eenmaal om en club liefde bestaat niet.

De reden waarom bepaalde sterren manchester links laten liggen is misschien omdat Louis niet een al te beste reputatie heeft als het gaat om omgang met spelers die een afwijkende mening hebben of mondig zijn.Ook kan hij respectloos zijn.Dat ligt gevoelig bij spelers uit het zuiden van Europa of Amerika. Verder is Manchester in vergelijking met bijv Londen een dorp .Je moet ervan houden, want het gezin van de voetballer moet het ook leuk vinden. De club United is fantastisch maar al deze bovenstaande argumenten spelen mee.

De engelse voetbalsupporters zouden een signaal af moeten geven. Door de decoder de deur uit te doen, niet meer zich laten afzetten m.b.t. de merchandise, en voorlopig te stadion te mijden. Dit is totale waanzin. Hopelijk klapt de bel snel uit elkaar.

3 september 2015 om 11:52

Die engelse fans op de decoder is niet de televisiemarkt voor de Premier League, die levert juist veel op in Azie en op het continent.

United heeft gewoon de pech dat een City of Chelsea meer salaris kan en wil bieden.

Dat is denk ik ook een van de redenen dat Otamendi en Pedro voor de concurrenten koos.

persoonlijk denk ik dat ze daarom zo belachelijk hoge transfersommen betalen.

3 september 2015 om 11:07

United kan dus echt wel meer salaris bieden dan City of Chelsea hoor?

United behoort bij de 3-4 kapitaalkrachtigste clubs ter wereld. Voor Otamendi is United nooit in de race geweest. Voor Pedro schijnen ze zich zelf terug te hebben getrokken, al heb ik daar wat minder vertrouwen in. Desondanks is er ook geen logica in te bespeuren dat het afgeketst zou zijn op die paar miljoen. Dat bewijst de transfer van Martial ook wel. Er is vanaf de kant van Pedro ook aangegeven dat United treuzelde, dus schijnbaar waren ze dan misschien toch echt niet overtuigd. Onbegrijpelijke keuze wat mij betreft, maar dan wel de reden dat Pedro ergens anders heen is.

Dat United hoge transfersommen (moet) betalen is logisch. Zoals ik al zei is het 1 van de meest kapitaalkrachtige clubs ter wereld. Zodra United aanklopt met interesse in een speler zal de prijs op dit moment gewoon maximaal zijn. Iedereen weet namelijk ook in welke positie United zit.

In dat opzicht moet je de onderhandelaar van Monaco een pluim geven. Die heeft de situatie perfect ingeschat en het onderste uit de kan gehaald inzake Martial.

3 september 2015 om 11:50

United had al de 'highest wage bill' in de premier league 2014-2015 en ook dit seizoen betalen ze het meest aan salaris van alle PL clubs.

Al dat geld en dan zo'n relatief matige ploeg in het veld hebben staan. Zou me niets verbazen als ze er in de CL uit worden gecounterd door Psv.

Als ik 350 miljoen mag uitgeven aan spelers, denk ik dat ik ook bij de eerste drie zou eindigen als ik trainer was van Manchester United. Van Gaal is op zijn best met jeugdige spelers. Niet met dure vedetten.

De inflatie in het moderne voetbal doet mij denken aan geld tijdens Wwii.
Mn vader had nog een paar briefjes van 100.000 DM. Toen ik grote ogen opzette gaf hij aan, dat je tijdens de oorlog er hooguit 1 brood mee kon kopen.

Banken schijnen zulke bedragen ook niet in huis te hebben, bovendien staat er geen goud meer tegenover. Dus wat is het waard?

United heeft ook maar 2 spelers nodig, dan staat er een wereldteam. Zelf zou ik voor Hummels en Reus gaan. Dat doet Dortmund waarschijnlijk niet, maar het zou echt een topelftal zijn.

Martial/rooney
Depay, Mata, Schweinsteiger, Reus
Schneiderlin
Shaw, Hummels, Smalling, Darmian
De Gea (of Navas als die deal in de winterstop nog doorgaat)

Herrera kan dan lekker rouleren met Mata en Schweinsteiger.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren