Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Probleem is dat Cruijff de baas is, maar hij is er nooit'

Laatste update:

Ajax had na de fluwelen revolutie onder leiding van Johan Cruijff weer stappen moeten maken richting de Europese top, maar achter de schermen rommelt het in Amsterdam. Er is geen algemeen directeur, leden van het technische hart communiceren niet met elkaar en de aanstelling van Tscheu La Ling valt bij diverse clubprominenten niet goed. Volgens Keje Molenaar en Mark Geestman moet er keihard opgetreden worden.

/

Molenaar was in 2011 betrokken bij de Cruijff-revolutie en hij zegt nu tegen de NOS dat het gebrek aan leiding de club opbreekt. “Het suddert al meer dan een halfjaar en staat verdere ontwikkeling in de weg.” Molenaar is van mening dat men het binnen Ajax eens moet worden over het technisch beleid. Als er een conflict heerst, is hij van mening dat er keihard moet worden ingegrepen. “Dan moeten er koppen rollen.”

Geestman, ondernemer en net als Molenaar betrokken bij de fluwelen revolutie, is van mening dat het probleem bij Cruijff ligt. “Hij is de baas, maar hij is er nooit. Vervolgens is er dus geen baas en is iedereen een beetje baas.” Molenaar en Geestman hebben weinig vertrouwen in Ling, die de club door moet lichten. Liever zouden zij Cruijff aan het bewind zien. Cruijff zei ooit dat er ‘een analytisch, pragmatisch en slim persoon’ nodig is om het probleem op te lossen. “Daarmee omschrijft hij eigenlijk zichzelf”, aldus Geestman.

Johan Cruijff zou een goede directeur zijn

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajax heeft behoeft aan een investeerder. Iemand die de club verder helpt. Niet al die haantjes die vechten om de macht en toch niets doen om Ajax vooruit te helpen.

2 september 2015 om 19:31

Investeerder in de zin van? Ik hoop niet dat je financien bedoelt. We hebben het namelijk over de rijkste club van Nederland. Zoveel financieel als historisch.....;-)

2 september 2015 om 19:36

@ adnanticus

Hij bedoeld het PSG scenario denk ik... Wat jij zegt klopt ook niet helemaal, want meer dan het huidige kan Ajax niet uitgeven, omdat er dan verlies wordt gedraaid. Dusja rijkste club... als je de bedragen hebt gezien waarmee geconcurreerd moet worden, dan kun je concluderen dat Ajax niet zo rijk is als men beweert. Aankopen tot 8 miljoen zijn geen probleem, enkele salarissen tot 2 miljoen zijn ook geen probleem. Als men hoger gaat inzetten is het binnen 4 jaar afgelopen.

2 september 2015 om 20:23

Een investeerder gaat nooit in een nederlandse club investeren omdat ten eerste het belasting climaat zeer ongunstig is. En ten tweede de nl competitie te laag staat aangeschreven.

2 september 2015 om 20:24

Pdb4 al zou er iemand zijn die er wel 100 miljoen in pompt in 1 seizoen, dan ziet ik de cl finale alsnog ver weg. Het is hem ook niet waard om in Nederland zoveel geld in een club te pompen als de rest toch achterblijft.

2 september 2015 om 21:06

Valt ook niet te repareren, maar als ik zie dat Boussouffa 1,7M aangeboden kreeg in België snap ik.niet dat de grootverdieners hier 1M krijgen. Ik hoop zelf dat de gokkantoren geld investeren qua shirtsponsoring in het Nederlands voetbal. De salarissen moeten omhoog wil je ooit ook nog maar iets betekenen in Europa. Anders kun je de Eredivisie over aantal jaar de Onder 23 divisie noemen, met uitzondering van matige buitenlnders.

On over Cruijff... Die heeft nooit een functie gewild. Die wil de lijnen uitzetten vanuit de luie stoel en geen verantwoordelijkheid dragen.

2 september 2015 om 22:11

Ooit gehoord van vitesse?

2 september 2015 om 22:53

Den haag

3 september 2015 om 08:02

@doelmannetje
Het investeringsklimaat ongunstig voor buitenlandse investeerders?

Waarom denk je dat (onder vele anderen) U2 en de Rolling Stones in Nederland gevestigd zijn?

2 september 2015 om 19:33

Een investeerder gaat niet werken, mits deze er alleen voor zorgt dat jeugdexponenten minimaal 4 jaar bij Ajax in dienst blijven. Een investeerder kenmerkt zich echter vaak door aankopen te willen doen. Dat gaat never nooit gebeuren met Ajax. Daar is de club niet naar.

2 september 2015 om 19:50

Technisch gezien kan een investeerder gewoon alle uitstaande aandelen van Ajax kopen. Daarnaast zou het toch mooi zijn als spelers als Sneijder en Maxwell bijv. In een eerder stadium kunnen worden aangetrokken. Zal helaas niet gebeuren. Ik hoop dat de ingeslagen weg op termijn vruchten afwerpt.

2 september 2015 om 23:56

Die zal no steeds Niks voor het zeggen hebben want de meerderheid van de uitstaande aandelen zijn in bezit van de vereniging (of NV, weet ik niet precies meer)

3 september 2015 om 11:41

Ajax NV is het bedrijf, volgens mij heeft de voetbalclub Ajax iets van 70% van de aandelen in het bezit.
Daarnaast zijn de aandelen niet voor aandeelhouders die echt winst willen maken...(dat is nooit de insteek geweest, Ajax betaald ook geen dividend bijvoorbeeld).

Vraag me trouwens af wat er met de aandelen van Adrie Strating is gebeurd of gaat gebeuren, de inmiddels overleden groot aandeelhouder had er dacht ik iets van 15% van.
Hij kocht ze destijds omdat hij een deeltje van zijn club wilde hebben.
Denk dat hij niets anders zou willen dan de aandelen nu terug aan Ajax te schenken.
Dan bezit Ajax weer bijna 90% van de aandelen(72%+ +/- 15%)

2 september 2015 om 19:38

Ajax heeft juist behoefte aan goede leiding. Cruijf zou eigenlijk gewoon in NL moeten gaan wonen en een paar keer week deelnemen aan vergaderingen. Je zult zien dat er dan al veel sneller rust komt binnen een organisatie.

Tevens vind ik ook dat Ajax vanaf volgend seizoen diepte investeringen moet gaan doen. Of 3 dragende spelers hele goede contracten aanbieden zodat deze nog een hele lange tijd blijven. Stel Klaassen wordt de beste van Ajax dit jaar. Geef hem dan gewoon een vernieuwd contract dat hij 2 a 3 mil per jaar verdiend. Dan kan je zo'n jongen nog wel een paar jaar bij Ajax houden en kan hij op zijn 25/26e alsnog naar Engeland/spanje of DL. Alleen op die manier kom je voorruit. Niet na iedere kampioenschap afscheid te nemen van je beste spelers. Dan krijg je net zo'n tussenjaar als vorig jaar. En dat moeten we absoluut niet meer willen.

2 september 2015 om 19:51

Gaat Cruijff niet doen dus wat heb je dan aan hem? Ga er zitten of houd je mond.

2 september 2015 om 20:09

Probleem is dat als je drie dragende spelers zoveel meer betaald dan de rest, je onrust krijgt. Krijgen andere spelers die continu in de basis staan veel minder dan zullen ze ook eerder geneigd zijn te vertrekken naar een competitie waar ze ook dat bedrag kunnen vangen.

2 september 2015 om 20:27

Hoeft niet hoor. Als iedereen gewoon weet dat als ze dragende spelers van Ajax worden dat ze daar dan kans op maken dan zal het gewoon geaccepteerd worden. Stel je zou nu nog Suarez, Sneijder en Eriksen in je team hebben dan zouden zij de dragende spelers van Ajax zijn en geef je hen dat salaris. De rest van het team weten dan ook wel dat zij het verschil maken. Jongens als El Ghazi, Klaassen en Bazoer weten dan dat als die andere grote 3 vertrekken zij op een later moment ook de kans krijgen. Denk dat het juist motiverend kan werken. En spelers volgen elkaar op. Je zou in dit team dan 3 topspelers hebben en 8 goede talenten. Na dit jaar zou dan bijvoorbeeld een Suarez vertekken voor de jackpot en dan laat je Klaassen doorstromen. Een jaar later vertrekt dan misschien een Sneijder en dan schuif je weer een andere speler door die het verdiend. Heb je op dat moment bijvoorbeeld niemand die aan de functieomschrijving van dragende speler voldoet dan koop je een speler die daar wel aan voldoet. Het zou dan een optie zijn om een Huntelaar te kopen en hem dat salaris te bieden.

2 september 2015 om 20:57

@finalevoetbal

Klopt, maar dat werkt mits spelers presteren naar salarisschaal. Stel dat een Maxwell en Sneijder voor 2 miljoen op de loonlijst staan, maar de absolute uitblinkers van het seizoen Klaassen en Cillessen zijn. Bij nieuwe contracthandelingen zullen zij hun eis altijd bijstellen op basis van de salarissen van Maxwell en Sneijder.

Natuurlijk moet je investeren om te groeien, maar ik heb liever dat de salarisschaal omhoog gaat om huidige dragende spelers (Cillessen, Klaassen) een seizoen langer te binden dan risico's te nemen op externe spelers

2 september 2015 om 23:30

Ja de eigen toppers behouden is ook mijn intentie. Ik noemde oude Ajax toppers in mijn voorbeelden om aan te tonen dat je dan momenteel in geweldige selectie zou hebben, met 3 sterren en 8 goede talenten. Als we dit vanaf nu zouden invoeren dan hebben we straks misschien wel de sterren van morgen nog steeds bij ons voetballen.

Ajax moet tevens ook gewoon erg hoog inzetten en zulke spelers alleen maar voor de jackpot verkopen. Als je nu nog spelers krijgt van het niveau Suarez, Sneijder, Eriksen dan moet je gewoon de jackpot vragen en niet meer akkoord gaan met bedragen rond de 20 mil. Heb je een Suarez in je team dan gewoon 50 miljoen vragen. Ajax en PSV moeten gewoon harder opstellen in het verkopen van spelers. Als een 19e jarige uit Frankrijk die nog niet eens voor het Franse elftal (volwassen elftal) heeft gespeeld en al wordt verkocht voor 60 -80 miljoen dan moeten wij voor betere spelers minimaal hetzelfde vragen.

3 september 2015 om 00:10

In Nederland worden grote salarisverschillen nauwelijks geaccepteerd. Daarvoor is er te weinig respect voor hiërarchie en gezag. De pers zal ook direct klaarstaan om de verschillen te thematiseren en hetze te voeren. Alles begint bij respect voor hiërarchie. Dat is in Nederland een groot probleem.

3 september 2015 om 08:52

Ben het met beide punten met je eens. Alleen het is niet realistisch dat Cruyff een bestuurders functie gaat bekleden bij Ajax. Behalve gaat hij in Barcelona wil blijven, vindt hij zichzelf daar ook geen type voor.
Overigens is vd Sar verantwoordelijk om alle neuzen in dezelfde richting te krijgen, maar daar merk je naar weinig van. Imo voorlopig totaal incapabel om de functie van CEO te bekleden. Niet vreemd, over het algemeen zijn CEO's mensen met jarenlange ervaring in het bedrijfsleven of op zijn minst op een andere manier hebben laten zien over leiding gevende capaciteiten te beschikken.
Voor mij was destijds Louis van Gaal de ideale directeur. Die zal waarschijnlijk nooit meer terug willen. Keje Molenaar lijkt mij ook een goede optie.

3 september 2015 om 10:41

Vd Sar is juist niet de geschikte persoon om het conflict tussen het TH en de Toekomst op te lossen. Daar heb je iemand voor nodig die totáál onafhankelijk is en dat is Edwin niet zolang zijn zoon in de jeugd speelt. Het op me niets vebazen als dat 1 van de redenen is geweest om het AD schap vooralsnog niet te accepteren. Er zullen vast nog meer redenen zijn hoor, maar ik denk dat dit conflict, waarin hij zich onmogelijk onafhankelijk kan opstellen, wel meespeelt.

3 september 2015 om 11:42

Ik vind dat Cruijff zijn verantwoordelijkheid moet nemen...maarja meneer schuilt achter zijn adviseursrol.
Beetje laf.
Hij roept van alles maar is zelden in Amsterdam te vinden.

2 september 2015 om 20:56

Welnee. Die Geestman is buitenspel gezet en roept daarom Wolf. Ik zeg niet dat er niets aan de hand is bij Ajax, het aankoopbeleid zuigt, maar dat Wolfgeroep komt door het missen van de Nationale titel afgelopen seizoen en is totaal overspannen wanneer je je bedenkt dat de titel de vier seizoenen daarvoor veroverd is en Ajax al 7jaar op rij Europees heeft overwinterd. Sec gezien zijn de prestaties gewoon boven verwachting. Zeker wanneer je je bedenkt dat Ajax pas vanaf 2012/2013 volgens het nieuwe beleid werkt en na 5 jaar resultaat had verwacht. In 2017/2018 dus... Als Ajax Europees dan nog niet af en toe meedoet, mag men roepen.

Tuurlijk zijn de pijnpunten duidelijk, maar er wordt buitenproportioneel gereageerd.

Cruyff zit in Barcelona als Ajax hem nodig heeft, en hij zit in Amsterdam als Barcelona hem nodig heeft. Dat is al een bekend verhaal, al tientallen jaren.

2 september 2015 om 19:34

Cruyff vind zichzelf geweldig omdat al die oudjes hem nog steeds dagelijks ophemelen, prima voetballer vervelend persoon die alleen maar praat praat praat en niks doet

2 september 2015 om 21:36

Mee eens. Ik zie hem in hetzelfde rijtje als willem van hanegem. Veel gezeur, maar weinig daden (en wellicht talent) om met het hedendaagse voetbal om te gaan. Ook beiden vervelend eigenwijs.

3 september 2015 om 13:58

Heeft zoveel gedaan. Ook recent nog, flink huisgehouden in Amsterdam en ons verlost uit de gijzeling door een stel incapabelen. De bijnaam is op zijn plaats.

Cruijff moet zich wat mij betreft of nergens mee bemoeien of volledig ergens voor gaan. Maar zoals het nu gaat lijkt het meer op grootheidswaan..

2 september 2015 om 20:28

Dit is het leven van Johan van zeker de laatste 20 jaar. Wel zijn mening geven, maar als het het er echt om gaat om verantwoording te nemen, dan geeft hij niet thuis.

Het beste voor Ajax is dan ook zich niet meer gek te laten maken door Johan Cruijff. Bepaal zelf een koers, neem goede mensen aan die dit naleven en ook durven beslissingen te nemen. Ook als je hier harde maatregelen bij moet nemen. PSV is op dat gebied al een stuk verder. Het is goed om club mensen binnen de vereniging te hebben, maar in eerste instantie gaat het om kwaliteit.

3 september 2015 om 00:04

Altijd is er weer iemand die met het uitgekauwde geleuter begint over de zogenaamde verantwoording die Cruijff niet wil nemen maar als ik je ga vragen welke verantwoording hij dan niet wil of wou nemen geef je waarschijnlijk niet thuis of kom je met een kulverhaal. Kan je niks anders dan anti Cruijff mensen napraten?

3 september 2015 om 00:24

Een fulltime functie, directeur, whatever, geef het een naam. De man die verantwoording neemt voor beleidsbeslissingen.

3 september 2015 om 16:44

Hij moet verantwoording nemen voor de 'revolutie' die hij te weeg heeft gebracht bij Ajax, een waarvan hij zei dat ie brood nodig was. Een 'revolutie' die hij start maar (tot op heden) niet afmaakt.. De clubleiding van Ajax heeft duidelijk hulp nodig(dat geven ze immers aan), maar de man die een paar jaar geleden wist hoe het zou moeten is er niet. Kortom alles behalve kul en gewoon de harde waarheid.

En nogmaals de ideeën die hij heeft aangedragen zullen vast en zeker geweldig zijn, maar wat heb je er aan als ze niet uitgevoerd kunnen worden. Ik stoor me gewoon aan mensen die heel belangrijk willen doen, maar waarvan je aan het einde denkt 'wat hebben ze nu eigenlijk gedaan?'.

3 september 2015 om 19:50

Volgens mij is het toch heel duidelijk. Bij PSV is Gerbrands de baas. Hij heeft veel gezag over zich. Bij Ajax zitten veel oud spelers die bijna allemaal samen gespeeld hebben en die niet voor elkaar onder willen doen.

Het is toch belachelijk dat Jonk niet meer bij de vergaderingen zat (zit) en dat er niemand is die hem tot verantwoording roept. Het is een soort werkweigering.

Wie is nu de baas bij Ajax ?

Ajax zou ook eens moeten nadenken of het moneyball principe niks voor hen is. Geen 10 eigenwijze haantjes, maar vooral de statistiek als sturing. Voor Nederlandse begrippen hoeft Ajax uiteraard helemaal niet creatief met geld om te gaan, maar wanneer men de aansluiting met de Europese top wil maken, lijkt me dit helemaal geen verkeerd idee.

2 september 2015 om 20:41

Volgens mij maakt elke zichzelf respecterende club al gebruik van moneyball principe in meer of mindere mate. Kwestie van statistiek en een aantal modellen toepassen.

3 september 2015 om 01:46

Ik bedoel dan ook net als bij Midtjylland een data analist als voorzitter en niet een type Cruyff die elke week met een andere wind mee toetert.

De man die zei dat ''twee kapiteins op één schip'' (messi en Neymar) niet zou gaan werken. Sorry, maar Cruijff neem ik allang niet meer serieus.

3 september 2015 om 10:55

Is Neymar kapitein bij Barca dan? Er is nog steeds maar 1 kapitein en dat is die kleine, Neymar en ook Suarez, staan hiërarchisch gewoon op het 2e plan bij Barca hoor. Dat zijn zeg maar 1e stuurmannen geworden. Die waren vroeger kapitein bij hun oude club (noem dat een groot vrachtschip) en zijn nu 1e stuurman bij het grootste vrachtschip vd wereld. Dankzij het aanpassingsvermogen van Neymar (en later Suarez) heeft het niet geleid tot conflicten, dát zag JC niet aankomen, dat hij (zij) zich konden schikken in die rol.

3 september 2015 om 19:37

Het is gewoon flauwekul wat Cruijff zei. Punt.

Een investeerder voor een NL club?
Wat bereik je ermee?
Internationaal misschien iets meer, maar nationaal heb je deze investeerder niet nodig.
Je zou dan ieder jaar met 2 vingers in de neus kampioen worden, omdat er scheef groei is in de eredivisie.
Het is gewoon belachelijk, dat er zoveel scheefgroei is in het internationale voetbal.
Als een investeerder zich terug trekt, heb je een probleem.

Directeur hoeft niet altijd aanwezig te zijn, je hebt meer dan genoeg communicatiemiddelen, vertrouwenspersonen enz beetje rare titel, johan cruijff moet gewoon blijven waar die is en iedere zondag- en maandagochtend een werkoverleg meer dan genoeg

2 september 2015 om 20:35

Wat lul je nou....het is algemeen bekend dat Cruijff geen mob. tlf heeft. Dus wat die communicatiemiddelen betreft is ie ook al eigenwijs. Nee, die goeie ouwe man moet snel Ajax verlaten en nooit meer terugkomen. Dan pas is Ajax klaar voor een stap hogerop. Het duurt alleen erg lang voordat ze dat snappen in Amsterdam. Een achterhaalde filosofie nastreven is nobel, maar dit gaat hem niet worden.

2 september 2015 om 20:38

Reageer niet op ondeugdelijke reacties, de waarheid is hard en johan moet gewoon blijven

Het probleem is juist dat Overmars en De Boer juist meer de lijn van Van Gaal volgen dan die van Cruijff. Is ook wel logisch omdat De Boer en Overmars groot zijn geworden onder Van Gaal. Maar dan is het niet zo gek dat er twee kampen zijn die lijnrecht tegenover elkaar staan.
Cruijff moet gewoon mensen aanstellen die volledig volgens zijn visie werken en daar niet zelf van afwijken. Alleen dan kan het werken.
Raar dat deze heren het hier niet over hebben terwijl het hier wel over moet gaan.
Nu wordt Cruijff eigenlijk verantwoordelijk gehouden voor het huidige beleid terwijl dit toch echt voor het merendeel op het conto van De Boer en Overmars moet komen te staan.
Cruijff kun je niet verantwoordelijk houden voor het eigenwijze beleid van deze twee.

2 september 2015 om 21:06

en wie heeft de afgelopen 20 jaar meer prijzen gewonnen en spelers beter gemaakt. Juist Ja.

Een investeerder?
Een speler als Boilessen, die net komt kijken, wil Ajax al verlaten, voor een andere buitenlandse competitie.
Dit is gewoon een voorbeeld, je kan opleiden, en goed opleiden, maar vaak is het gras groener aan de andere kant van de heuvel, mbt competitie en salarissen.
Dus blijven ze een paar jaar en kiezen voor een ander avontuur.
Als een NL club rustig 5 jaar een team kan opbouwen, zonder dat de besten weggaan, dan kom je al een heel eind.
Maar dat is dus utopie.

3 september 2015 om 05:28

En waarom gaan die beste spelers weg? Omdat ze elders meer geld kunnen verdienen. Met een investeerder (waar ik btw geen voorstander van ben) kun je ze een hoger salaris bieden waardoor ze langer bij je willen blijven

Dacht even dat Keje kritiek op Cruijff had en dat zou raar geweest zijn aangezien hij tot aan zijn elleboog bij Cruijff in zijn kont zit...

Opmerkelijk dat de meerderheid JC een goede directeur zou vinden. Hij was een briljante voetballer en een verdienstelijk trainer met een mooie spelopvatting, maar leiding geven aan een club is toch heel wat anders. JC heeft na zijn trainerscarriere toch ook nooit meer ergens de verantwoordelijkheid willen nemen. Het is overigens bij Ajax altijd een slangenkuil geweest, dat is eigenlijk nooit veranderd. Al zou JC de troon bestijgen dan zou het alleen maar wachten zijn op Brutus.

2 september 2015 om 20:44

Bij Ajax wordt je geacht om Johan een goede directeur te vinden (of een goede wat dan ook). Johan is immers een halve heilige en als je dat niet vindt ben je een ketter en kun je het verder shaken in dat wespennest.

Een investeerder...juist ja. Eens even goed kijken hoe goed dat afliep in Alkmaar en Arnhem, nee dank u vriendelijk.

2 september 2015 om 21:10

Iemand die de aandelen koopt en de Arena bijv. zou handig zijn. Wat is er trouwens misgegaan in Arnhem, heb ik iets gemist?

2 september 2015 om 21:40

Superslecht voor het imago. Moet je eens kijken hoeveel mensen antivitesse zijn en ze weinig gunnen. En hoe weinig mensen er in die omgeving fan van Vitesse zijn. Het zorgt daarentegen wel voor resultaten.

Ik dacht even: het zal toch niet, Cruijff-adept en gladde meeloper die kritiek op Johan heeft? Maar nee, natuurlijk niet. Types als Molenaar moet Ajax juist lozen om weer ergens te komen.

2 september 2015 om 20:30

Het valt mij juist op dat Molenaar kritiek heeft. Als ik mij wel niet aan 1 persoon altijd gestoord heb als cruijff meeloper dan is het Molenaar wel.

Ik heb geen enkel begrip voor Cruijff en zijn achterban...

Die man heeft alleen praatjes achteraf en zaait alleen paniek... Sinds zijn bemoeienissen zie ik alleen maar negatieve dingen... Jammer voor een club als Ajax die zowel rijk aan historie is als aan geld.

Is het niet gewoon een kwestie van zeggen wat het beleid is en dan is voor iedereen slikken of stikken. Toch vreemd dat men de ruimte krijgt om een eigen richting te kiezen in plaats van met z'n allen eenzelfde richting uit te gaan.

2 september 2015 om 20:33

volgens mij is het probleem dat er niet iemand is die echt de baas is en beslissingen door kan drukken. Nu heb je een technisch hart die lijnrecht tegenover elkaar staan en waarbij Jonk niet meer vergaderde met o.a. de Boer. Hoe kinderachtig kun je zijn !!!

Ook bij Ajax hebben ze een echte leider / baas nodig. Daarnaast heb ik ook begrepen dat het beleid vrij vaag is en je zelf nog een draai aan kunt geven.

2 september 2015 om 21:07

grappig inderdaad dat Jonk groot geworden is door van Gaal en zijn teamopvatting.

Wat is er nou zo moeilijk om het beleid van Cruijff te volgen? Doe wat je nu doet: het opleiden van talenten en voeg daaraan toe ervaren betere spelers die een meerwaarde zijn.

Hoe is het dan in he-mels-naam mogelijk dat Ajax continu half-half-spelers haalt zoals Vd Hoorn, Duarte, Hoesen, Zimling, Sanogo, Younes. Daar moet toch eerst voor gescout/vergaderd worden neem ik aan? Apart dat deze club geregeerd wordt door een stel apen, zonder enige lijn en progressie.


Als de kat van huis enz enz

Dankzij Cruijff zn ideeën is ajax zo slecht

2 september 2015 om 21:44

Nee, dankzij de ideeën van Overmars en De Boer. Zimling is zelfs gehaald op advies van De Boer. En Sana, Duarte, Vd.hoorn enz kunnen we op het conto schrijven van Overmars en co.
Cruijff kunnen we niet verantwoordelijk houden voor de slechte ideeën van Overmars en De Boer.

2 september 2015 om 23:14

Cruyff is wel degelijk verantwoordelijk voor deze chaos. Hij is verantwoordelijk voor de complete organisatie, introduceerde het salarisplafond en probeert al 4 jaar Ling naar voren te schuiven als Algemeen Directeur. Jonk levert te weinig kwaliteit waardoor Overmars en De Boer gedwongen worden om spelers te halen. De kritiek van Bergkamp op de huidige kwaliteit van de jeugdopleiding is dodelijk voor Jonk maar onze Volendammer wordt door Cruyff uit de wind gehouden. Cruyff zal overigens zelf nooit de verantwoordelijkheid op zich nemen omdat hij dan het risico loopt dat het publiek hem persoonlijk kan afrekenen op zijn ideeën en uitspraken.

Als Cruyff de baas is, heeft hij er wel een zootje van gemaakt. Ik zou dus zeggen, eerst de baas eruit. Cruyff dus.

2 september 2015 om 22:05

Hoe kan hij er een zootje van hebben gemaakt als hij er nooit was?

Wie heeft eigenlijk de naam fluwelen-revolutie bedacht? In ieder geval iemand met een goed gevoel voor humor. Ik blijf het trouwens ook steevast de pluche-revolutie noemen, want dat dekt het beter. Het gaat er namelijk om wie de macht heeft. Niet om Ajax, dat zijn vanuit de verschillende kampen slechts statements die je moet maken om een kans te hebben om je kont op een bestuursstoel te plaatsen.

Het valt me op dat veel mensen iets roepen zonder dat ze er bij betrokken zijn. Ik denk dat dit ook voor deze heren geldt. Ik vraag me af of ze nog echte insiders zijn.

De problemen tussen het technisch hart komen uit tegengestelde belangen. Dat is dan ook niet een twee drie opgelost. De Boer moet met het eerste presteren, maar kan niet alleen jeugdspelers aan de selectie toevoegen. Hij heeft af en toe ook spelers van buitenaf nodig. Helaas zijn er wel een aantal slechte spelers binnengehaald, maar daartegenover ook een aantal goede.

Verder vind ik dat het niet zo heel slecht met Ajax gaat. De 4 kampioenschappen waren een mooie opsteker. Op dit moment stromen de eerste volgens de visie van Cruyff opgeleide spelers het eerste elftal binnen. Veel van deze jongens willen graag nog een paar jaar bij Ajax blijven. Dat is nu eindelijk gelukt. Verder is voor de eerste keer een speler teruggehaald, Heitinga. Ze hadden liever van der Vaart gewild, maar die wilde niet. De komende jaren zullen er meer spelers terug komen.

Volgens de visie van Cruyff zou op deze wijze een goed elftal gebouwd worden.

2 september 2015 om 23:28

mayarood, hou op man. Die 4 kampioenschappen hebben Cruyff juist in het zadel gehouden. De spelers die nu doorstromen waren er zonder Cruyff ook wel gekomen omdat de jeugdopleiding altijd de kern van de club was. Heitinga kwam terug omdat geen enkele club serieus in Heitinga geïnteresseerd was. Volgens de visie van Cruyff zou Ajax na vier jaar aansluiting vinden bij de Europese Top. Die hele revolutie van Cruyff was gewoon een ordinaire strijd om de macht.

Cruijff en zijn mensen geloven er te sterk in, dat volledige uitvoering van het plan zal leiden tot het meedoen in de Europese top. Door zijn toedoen zitten er nu allemaal oud-voetballers met torenhoge salarissen. Telkens als nu de resultaten op het veld tegenvallen, laat Cruijff via de Telegraaf horen dat zijn plan niet goed wordt uitgevoerd. Dat is lekker makkelijk! Je kan ook zeggen dat het plan naïef is gebleken, maar dat zal Cruijff nooit toegeven. Cruijff heeft namelijk altijd gelijk.

Dan maar afgeven op het management, dat is lekker makkelijk als je zelf geen verantwoordelijkheid neemt. Het principe achter de "revolutie" van Cruijff is goed, maar er moet ook sprake zijn van een solide en professioneel management dat realistische beslissingen neemt voor de lange termijn. Cruijff heeft daar geen belang bij, die wil alleen maar gelijk krijgen van de Telegraaf lezers.

Er zit een goede trainer in Amsterdam, er staat een behoorlijke selectie die erg talentvol is, we zijn financieel kerngezond en de jeugdopleiding wordt hervormt.

Zo slecht gaat het helemaal niet, zolang Ajax zijn financiële gezondheid gaat gebruiken om belangrijke krachten langer te behouden. Een speler met een contract tot 2018 mag (ongeacht welk kapitaal hij vertegenwoordigt in euro's) gerust zijn contract van mij uitdienen als we sportief daar profijt van hebben. We hebben een mooie buffer en draaien bij groepsfase Europa League al zwarte cijfers. Dan verkoop je af en toe een enkele speler en dat geld herinvesteer je gedeeltelijk weer. Topspelers komen niet naar Amsterdam, de grote talenten die we zelf hebben kunnen we echter wel proberen langer te binden.

Aansluiting bij de Europese top is een absolute illusie, alhoewel je natuurlijk het maximale eruit moet proberen te halen. Europees ons handhaven (beste 30 clubs van Europa zitten, jaarlijks overwinteren) en nationaal moeten we eigenlijk proberen een monopolist te worden omtrent de landstitel zoals FC Bazel in Zwitserland is of Dinamo Zagreb in Kroatië.

Ken genoeg van dat soort gasten.Mooie praatjes en plannen...om daarna vervolgens nergens verantwoordelijkheid voor te nemen. Ongelooflijk dat deze man nog zoveel "invloed" heeft.En niemand hem een schop onder zijn reet geeft....status he....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren