Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Blind passeert Van Persie en stelt Anita en Klaassen op'

Laatste update:

Het Nederlands elftal speelt donderdag de cruciale EK-kwalificatiewedstrijd tegen IJsland, dat na zes groepswedstrijden bovenaan staat in Groep A. Danny Blind weet dat hij bij zijn eerste duel als bondscoach van Oranje moet winnen en volgens de NOS is de kans groot dat de keuzeheer Robin van Persie donderdagavond op de bank zal laten starten.

/

Van Persie kreeg vorige week te horen dat hij zijn aanvoerdersband moest inleveren een Arjen Robben en hij lijkt nu dus ook nog eens zijn plek in het elftal kwijt te zijn. In de laatste twee interlands stond Van Persie nog in de basis, samen met Klaas-Jan Huntelaar. Volgens de NOS zal laatstgenoemde donderdag een voorhoede vormen met Robben en Memphis Depay.

Op de afsluitende training kregen Vurnon Anita en Davy Klaassen een oranje hesje van Blind, waardoor het er op lijkt dat zij tegen IJsland in de basis zullen beginnen. Vooral de keuze voor Anita zou opvallend zijn: hij speelde vijf jaar geleden zijn laatste interland voor Oranje. Blind was overigens de coach die de middenvelder al op zestienjarige leeftijd liet debuteren in het eerste van Ajax.

Klaassen speelt bij de Nederlandse recordkampioen als aanvallende middenvelder, maar lijkt tegen IJsland naast Anita te worden opgesteld, vlak voor de verdediging. Wesley Sneijder is de ‘nummer 10’; Jasper Cillessen staat op doel en de achterhoede zou worden gevormd door Gregory van der Wiel, Stefan de Vrij, Bruno Martins Indi en de zoon van Blind, Daley. Om 15.00 uur is er een persconferentie met de bondscoach en met aanvoerder Robben.

Vind je het terecht dat Robin van Persie wordt gepasseerd?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Prima opstelling en ook wel te verwachten gezien de samengestelde selectie.

2 september 2015 om 13:04

Alleen zou ik eerder gaan voor wijnaldum ipv Anita

2 september 2015 om 13:07

Sneijder Klaassen Wijnaldum is misschien iets te aanvallend.
Zelf had ik liever Blind ipv Anita gezien maarja er zijn problemen op linksback. Willems geblesseerd, Kongolo niet goed genoeg? en Pieters vergeten?

2 september 2015 om 13:07

Anita is een prima speler maar Wijnaldum is in alles net wat of veel beter. Belachelijk als hij op de bank zit en Anita speelt. Gelukkig is het maar Ijsland en dat moet, ondanks de teleurstelling in de eerste wedstrijd, wel te doen zijn. Persoonlijke voorkeuren lijken een grote rol te spelen om opgesteld te worden.

2 september 2015 om 13:15

Wijnaldum is altijd bagger in het NL elftal. Durft niets en altijd tikkie breed. Heb je helemaal niets aan en is tevens geen verdedigende middenvelder.

2 september 2015 om 13:17

eens, wijnaldum is beter dan anuita, maar de keuze is dan wijnaldum of klaassen en niet anita. Anita is toch een erg nuttig balafpakkertje, wijnaldum heeft die kwaliteit niet.

2 september 2015 om 13:19

Anita is als verdedigende middenvelder gewoon beter dan Wijnaldum hoor. Ik zou eerder ter discussie stellen of je Klaassen of Wijnaldum opstelt. Zij zijn ongeveer gelijkwaardig qua kwaliteiten als je het mij vraagt.

2 september 2015 om 13:19

Ik vind Anita en Wijnaldum twee totaal verschillende posities.
Blind en Anita zullen eerder als verdedigende middenvelder in aanmerking komen. Aangezien Willems er nu niet is zal Blind linksback spelen.
Winaldum zie ik eerder concureren met Klaassen en Sneijder

2 september 2015 om 13:20

Helemaal mee eens Benzema08! Alleen Martins Indi blijf ik een zwakke schakel vinden. Waarom geeft ie Virgel v Dijk niet een keer de kans. Kan nooit slechter zijn als Indi.

2 september 2015 om 13:21

Wie zorgt dat voor balans op het middenveld? Klaassen moet je niet op 6 zetten want dan verpest je zijn kwaliteiten. Liefst zag ik de Jong of Blind op 6, maar de Jong is er niet bij en er is ook geen fatsoenlijke linksback opgeroepen.

2 september 2015 om 13:21

Anita is wel meer dan een nuttig balafpakkertje. Het is zonde dat hij zolang niet in de buurt van het Nederlands Elftal kwam, terwijl hij zeker voetballend gezien als je beste verdedigende middenvelder gezien kan worden.

2 september 2015 om 13:22

Zoals s.sanchez aangeeft lijkt me dat inderdaad te aanvallend. Natuurlijk moeten we aanvallen en winnen van Ijsland, maar moeten we de balans op het middenveld niet vergeten. En Anita is als verdedigende middenvelder beter dan Wijnaldum.

2 september 2015 om 13:24

Martins Indi blijft veel speelminuten maken. Het is geen slechte verdediger, maar veel zal denk ik te maken hebben met het feit dat hij een linkspoot is en coaches toch de voorkeur hebben voor een linkspoot op links en een rechtspoot op rechts.

2 september 2015 om 13:55

Nu mis je inderdaad echt N de jong voor op de 6. Verder prima opstelling eindelijk van persie eruit.

2 september 2015 om 14:05

s.sanchez: ben ik met je eens. Sneijder, Klaassen en Wijnaldum zou toch echt te aanvallend zijn. Onder Hiddink was het ongebalanceerde middenveld vaak de grootste probleemfactor, nog beduidend meer dan de gammele verdediging. De wedstrijd waarin dat eigenlijk het beste stond was tegen Spanje (vriendschappelijk), met Sneijder, Blind, Klaassen. Heb persoonlijk ook een voorkeur voor Klaassen boven Wijnaldum. Die laatste wil zijn verdedigend werk nog wel eens verzuimen, ondanks dat hij iets dynamischer is en meer loopvermogen heeft. Klaassen is gewoon iets slimmer en betrouwbaarder.

Gek genoeg vind ik Blind als linksback nou wel weer het meest zorgwekkend. Daar vind ik hem, tenzij er 5-3-2 wordt gespeeld, eigenlijk altijd op z'n zwakst. Komt hij snelheid tekort. In de as is hij stukken beter en Indi vind ik gewoon zwak in het centrum. Hij kan nu niet veel anders, dus ik begrijp het wel, maar Riedewald als linksback en Blind in het centrum was voor mij ook geen gekke oplossing geweest.

2 september 2015 om 14:06

En welke fatsoenlijke linksback had je opgeroepen dan? Volgens mij zijn er maar weinig keuzes op die positie momenteel

2 september 2015 om 14:07

En indi er toch maar uit en dan riedewald erin (liever v. Beek) want de laatste wedstrijde met indi en de vrij was nou niet bepaald goed

2 september 2015 om 14:11

Kongolo linksback en Blind middenveld lijkt mij beter. Vooral omdat Blind zijn kwaliteiten meer tot recht komen op het middenveld.

Zou eerder Wijnaldum basis zetten dan Klaassen, maar dat ligt ook meer aan hoe de wedstrijd zich gaat verlopen.

2 september 2015 om 14:12

Indi en de Vrij spelen wel allebei bij echte topclubs in het buitenland, dus zou ook voor hun kiezen op dit moment. Indi speelt ook weer basis bij Porto.

2 september 2015 om 14:14

Voor een Ajax trainer een prima Ajax opstelling inderdaad.

Blind heeft overal maar dan ook letterlijk overal en in elke functie gefaald. Weet iemand waarom hij BC is?

2 september 2015 om 14:17

Waarom blind niet links centraal achterin dat doet hij laatste tijd goed bij Manchester

2 september 2015 om 14:23

Heeft Anita niet ook als lb gespeeld bij ajax? Toen hij net begon daar zit me iets van bij

2 september 2015 om 14:26

Nee, anita is verdedigend veel beter dan wijnaldum, dus dat snap ik wel, maar v. dijk voor indi, want indi blijf ik een zwakke schakel vinden en v dijk is een grote sterke verdidiger die het goed zou doen tegen die grote ijslandse spelers.

2 september 2015 om 14:36

Lijkt mij ook. ook bij newcastle spelen ze allebei, met wijnaldum aanvallend en anita verdedigend. Alleen kunnen we helaas niet zeggen dat dit in Engeland een groot succes is tot op heden. Maarja goede moed houd ik altijd anders wordt je zo snel een oude zeur denk ik dan maar.

2 september 2015 om 14:42

Anita liet bij Ajax zien een verademing te zijn op 6, hij heeft nu eindelijk echt zijn draai gevonden bij Newcastle en wordt ook op waarde geschat door Mcclaren. Vind het niet meer dan logisch dat hij speelt. Wijnaldum kan in dit team alleen op de plek van Klaassen en anders Sneijder spelen denk ik. Overigens is Anita een 6 die ook gewoon goed de bal rond kan laten gaan en vooruit durft te spelen.

2 september 2015 om 14:48

Wijnaldum hoort er eerder in te staan dan Klassen. Het is alleen te flauw om te zeggen dat de clubvoorkeur er mee te maken heeft. Ik sluit het eerlijk gezegd niet uit. Waarom een speler als Anita ook direct in de basis staat vind ik vreemd. Vorig seizoen vaste wissel bij een degradatie kandidaat. Blind kon ook op die positie uit de voeten. Dan kon je Kongolo er best op die positie kwijt

2 september 2015 om 14:51

Met Clasie voor zich heeft die gewoon een speler die net iets beter is. Anita was vorig seizoen wissel speler bij NCU. Dat hij direct opgeroepen wordt vind ik raar, maar als ik naar de achtergond van de trainer kijk snap ik het ook wel. Anita hoort gewoon niet direct in de basis te starten

2 september 2015 om 14:56

iets te aanvallend tegen ijsland? lijkt me niet echt hoor, tegen turkije wel maar ijsland gaat hoofdzakelijk verdedigen

pieters lijkt me wel een betere optie maar anita kan dit ook wel denk ook beter dan kongolo

robin van persie heeft al lang geen goede wedstrijd meer gespeeld dus is zeker logisch, alleen had bas dost een kans moeten krijgen, die scoort zowat elke wedstrijd dit kalenderjaar dus is in topvorm

2 september 2015 om 15:26

@defban, ben ik het absoluut niet mee eens. Ze kunnen allebei goed voetballen, maar Klaassen heeft veel meer diepgang en is ook slimmer in het spel (vrije ruimte) dan Wijnaldum. Daarnaast loopt het bij het NL 11 tal nooit met Wijnaldum in het team.

2 september 2015 om 15:38

Anita verkeerd in een bloedvorm bij New Castle en NL kan wel een kuitenbijter gebruiken.

2 september 2015 om 15:54

Niks is belachelijk. Het is gewoon een overweging of je defensief of aanvallend wil spelen. Ze spelen allebei bij Newcastle in de basis.

2 september 2015 om 17:52

Bullshit haha in alles? Behalve in alles wat met verdedigen te maken heeft en ja dat moet ook gebeuren op het middenveld!

Wel grappig dat Wijnaldum veel beter is maar ze beide voor de zelfde club spelen.. Als Wijnaldum zoveel beter was op zijn positie, wat heel anders is, dan had hij wel bij Depay gespeeld ofzo.. Als jullie nou nog komen met Wijnaldum ipv Klaassen oke, maar ook dan is het om het even! Ga je voor nog iemand die de bal het liefst in de voeten ontvangt of iemand die diepte zoekt.. lukraak roepen is zo makkelijk..

2 september 2015 om 19:42

Leg je nog uit waarom dan?
Volgens mij is anita een goede voetballer die de boel kan aanjagen, daarom was her zonde dat hij vertrok bij Ajax.

2 september 2015 om 13:06

Niet mee eens, Van Persie hoort in de spits. Is veel beter dan zijn vervanger.

2 september 2015 om 13:17

Van Persie is gewoon te oud geworden. Laat al jaren niks meer zien bij Oranje op zijn kopbal na.

2 september 2015 om 13:32

Huntelaar laat anders ook vrij weinig zien. Altijd na een paar wedstrijden op een EK of WK lopen ze te schreeuwen om Huntelaar en vervolgens bakt ie er helemaal niks van.

2 september 2015 om 13:33

Alleen onder Hiddink hoor

2 september 2015 om 13:38

Eindelijk een bondscoach die het snapt. Van Persie is way over the hill en had er al veel eerder naast moeten staan. Martins Indi snap ik dan weer niet. Laat te vaak steken vallen.

2 september 2015 om 14:14

Indi is dan ook bij gebrek aan beter. Alleen Riedewald is nog een linkspoot die centraal achterin kan, aangezien Blind een plekje opschuift naar de linksback. Riedewald te onervaren, dus wordt er gekozen voor Indi. Alleen had ik liever Wijnaldum gezien in plaats van Sneijder, maar dat is een persoonlijke keuze. Tete had ik ook wel een keer willen zien ipv Van der Wiel.

2 september 2015 om 15:31

Als BMI weer staat te slapen kan je ook opteren voor Blind naar Lcv en Riedewald op linksback. Doet het op die positie beter dan Kongolo, waarvan ik niet begrijp dat hij überhaupt is opgeroepen. Is bij Feyenoord naar de linksbackpositie verdreven, maar daar heeft hij in het verleden aangetoond dat hij daar niet tot zijn recht komt.
BMI is een risico in het team. Puur op zijn snelheid kan hij de verdediging wel aan, maar in balbezit is hij een drama en hij weet ook vaak lucht goed te dekken.

2 september 2015 om 15:40

Ieder1 heeft dat schitterende doelpunt nog voor ogen maar heeft na het WK nog amper wat gepresteerd. Je moet hem altijd in je selectie hebben maar gen basisplaats meer.

2 september 2015 om 15:43

Onzin wat je loopt te vertellen, hoezo is riedewald beter op linksback, hij heeft amper 5 wedstrijden als centrale verdediger gespeeld. Bovendien heeft Kongolo als linksback de WK selectie gehaald, dus hoezo heeft hij bewezen daar niet tot zijn recht te komen?

2 september 2015 om 16:12

Oh, daarom was hij topscorer van Oranje tijdens het WK?

2 september 2015 om 16:23

En op het WK kwam vast te staan dat Kongolo er op de linksback niks van bakte. Riedewald heeft vorig seizoen vaak linksback gestaan en het goed gedaan. Dus wat noem je onzin.

2 september 2015 om 18:08

En hoe kwam dat vast te staan volgens jou? Hij heeft geloof ik één keer ingevallen en had Blind voor zich. Blijkbaar heeft Riedewald het vorig seizoen niet zo goed gedaan op linksback, aangezien hij Boilesen er niet eens uit kon spelen....

2 september 2015 om 13:26

Hij is geen coach van het Nederlands elftal. Hij is en blijft een Ajaxied.

2 september 2015 om 14:06

Helemaal mee eens! Alleen al vanwege dat feit vind ik m niet geschikt..

2 september 2015 om 21:09

Het is een teken van onkunde in mijn ogen dat Hiddink veel spelers van PSV oproept en Blind veel spelers van Ajax. In menselijk opzicht zijn de keuzes logisch en te verklaren, maar professioneel is het niet. Wanneer je puur kijkt naar iemand zijn kwaliteiten moeten de clubkleuren niet de doorslag geven wie er in de basis komt te staan. Niet in het Nederlands elftal in ieder geval. Maar dat is slechts mijn mening..

2 september 2015 om 13:51

(Nigel) de Jong is aanvoerder van AC Milan, redelijk bijzonder dat hij er niet bij zit. Maar ja, we moeten winnen, hoe maakt niet uit, dus als Anita morgen een dijk van een wedstrijd speelt maalt niemand erom

2 september 2015 om 14:13

De Jong was gewoon de laatste wedstrijden dat hij in Oranje speelde één van de zwakke schakels. Maar dat ligt ook heel erg aan het soort voetbal dat men wil spelen. Als een puur slot op de deur heb je als Nederland zijnde nog steeds geen betere, dus ik zou hem er op z'n minst hebben bij gehaald om een wedstrijd dood te maken. Blinds redenering dat je zelfs dan van de goal af wil spelen en dat De Jong dat niet goed kan vind ik wat naief. In een 3-5-2 had je De Jong zelfs nog op de plek van Vlaar kunnen zetten, als laatste man. Met Daley Blind en De Vrij naast zich en zeer aanvallende backs op de flanken. Of op een middenveld met de punt naar voren als één van de twee verdedigende middenvelders. Als een échte '6' die de opbouw moet verzorgen gewoon niet meer. Daarin zijn spelers als Clasie en ik denk eigenlijk ook Anita hem voorbij gestreefd. Anita deed dit in zijn Ajax tijd heel goed en werd ontzettend onderschat. Hij was de reden dat spelers als Vertonghen, De Jong en Eriksen zo goed functioneerden. Is veel te makkelijk van de hand gedaan destijds en had misschien ook zelf nog een of twee jaar bij Ajax moeten blijven. Dan had hij misschien naar een betere club dan Newcastle gekund...de reden dat hij niet altijd speelde bij Newcastle is vooral omdat ze het klassieke 'lange ballen voetbal' uit Engeland bleven hanteren en je dan weinig aan Anita hebt...die kun je gebruiken als je wil voetballen.

2 september 2015 om 21:19

Goede uitleg 23vdv23! Je hebt precies verwoord wat de Jong kan toevoegen bij oranje. Wat betreft de nummers 6, ben ik het gedeeltelijk met je eens. Het klopt dat Clasie en Anita meer kwaliteiten hebben op die positie alleen ontbreekt het hen beide aan fysiek. En dat is toch iets wat je tegen de grotere tegenstanders moet hebben. In mijn ogen dus zeker een aderlating dat de Jong niet is opgeroepen.

Wat ik niet helemaal begrijp. Nederland heeft redelijk tot goede aanval. De verdediging is nog steeds zwak. Waarom probeert haast elke bondscoach geen verdedigend blok achterin? Met Willems, van der Wiel weet je bijvoorbeeld al dat er gaten gaan vallen. Hetzelfde geld voor centrale verdedigers zoals Veltman, Bruno Martins Indi. Tegen zwakkere tegenstanders prima. Tegen betere tegenstanders zeer risicovol. De enige optie die Nederlandse coaches nog niet hebben gelicht is om het achterin dicht te timmeren.

2 september 2015 om 14:49

Je kan discussiëren over de opstelling of de selectie. Maar toen Hiddink een hoop van de geroepen namen wel opstelde werkte het ook voor geen meter, en daardoor zit Oranje nu in deze situatie. Het zal me een zorg zijn wie er wel of niet speelt, maar het moet anders dan het tot nu toe in de kwalificatie ging.

2 september 2015 om 16:00

Persoonlijk had ik gekozen om zonder Huntelaar te spelen. Met Robben en Memphis heb je buitenspelers die geen bal voorgeven. In dat geval had ik gekozen voor Klaasen als valse spits, zodat er een plek vrij komt voor Wijnaldum op t middenveld. Beter voor de organisatie, en (denk ik) ook voor het aanvallende spel.

2 september 2015 om 21:21

Over die optie had ik niet eens nagedacht, maar dat zou niet eens zo'n gekke keuze zijn. Aangezien van Persie op retour is net zoals Huntelaar. Dost mogen ze van mij best uitproberen in oranje, al rendeert hij alleen met veel toevoer en dat krijgt hij dus niet met Depay en Robben.

Had liever De Jong gezien ipv Huntelaar. Kan stuk beter meevoetballen en is ook meer in vorm dan KJ. Anita als echte verdedigende en Klaassen als lopende middenvelder met Sneijder als 10 is misschien verrassend maar zie ik tegen Ijsland zeker wel werken. Ook hoort Janmaat gewoon rechtsback te staan, van der Wiel speelt niet eens. Echter is Janmaat niet eens opgeroepen, belachelijke zet van DB.

2 september 2015 om 13:08

Huntelaar is al een tijdje uit vorm en heeft echt niks te zoeken in Oranje.

2 september 2015 om 13:10

Ik ben voor PSV en de Jong doet het goed, maar wel in de eredivisie he. Als het tempo een stapje omhoog gaat kan hij dat niet aan, dat is in het buitenland ook gebleken. Hij mist enorm veel explosiviteit en als hij een beetje fel gedekt wordt tegen de wat sterkere tegenstanders is hij opeens een stuk minder balvast hoor. Ik zie persoonlijk toch liever Huntelaar, van hem weet je zeker dat hij z'n kansen vaak afmaakt.

2 september 2015 om 13:53

Inderdaad. Puur gevoelsmatig zou je op dit moment ook zeggen dat de Jong misschien beter zou zijn omdat ie hier zo lekker in vorm is en goed mee voetbalt, maar Huntelaar heeft bewezen ze er keer op keer in te schieten in het buitenland, en de Jong is dat niet gelukt.

2 september 2015 om 13:22

Klopt en met robben en depay heb je niet veel aan huntelaar. Erg jammer zag liever van persie of de jong erin staan.

2 september 2015 om 13:54

Asjeblief zeg. .....als je voor der jong kiest alles je huntelaar heb, verklaar ik je bij deze voor gek. Huntelaar is op een slechte dag nog 2 klasse beter dan de jong!! V persie zal eerst eens bij zo'n club moeten gaan presteren voor hij een basisplaats verdiend. Hij laat nu al bijna 2 jaar vrijwel niets zien. En bij het Nederlands elftal al 6 jaar nie meer!

2 september 2015 om 14:05

Je moet Huntelaar nou niet de hemel in prijzen. Hij laat het laatste jaar namelijk ook bar weinig zien. Ik heb toevallig de hele wedstrijd van Schalke tegen Dortmund gezien en daarin speelde hij ronduit dramatisch. Ballen die gewoon op goal moesten schiet hij de 2e ring in..

2 september 2015 om 15:52

Doe ik ook niet. ....ik zeg alleen dat hij 2 klasse beter is dan de jong.

Logische keuze, Van Persie komt ten slotte niet van Ajax...

Toch denk ik dat Van Persie nog steeds onze beste spits is. Huntelaar ben ik nooit echt van gecharmeerd, is in mijn ogen te statisch waar Van Persie meer oog heeft voor de ruimte (waardoor Robben ook makkelijker naar binnen kan trekken). Huntelaar is nu ook niet weer een spits die makkelijk scoort tegen de grotere landen, maar dat zijn Ijsland en Turkije in mijn ogen toch al niet.

Anita vind ik een vrij vreemde keuze, zijn betere spelers in mijn ogen. Klaassen verdient wellicht wel een basisplaats.

2 september 2015 om 13:09

Denk je echt dat het te maken heeft met het feit dat Van Persie niet bij Ajax speelde?

2 september 2015 om 13:15

Nee, maar er zijn heel veel mensen die denken dat Blind alleen maar Ajacieden selecteert en laat voetballen (kijk de discussies over Tete en Riedewald maar terug), vandaag mijn opmerking.

In deze wedstrijd heb je misschien wat meer aan Huntelaar, maar normaal vind ik Van Persie een betere voetballer. Ik had De Jong ook wel graag een basisplaats zien hebben, is toch een balvaste spits die ook regelmatig scoort, goed is met zijn hoofd.

Edit: lees de reactie van fcutreg2 maar, dat is dus wat ik nu bedoel

2 september 2015 om 13:17

@matthaus, is sarcasme denk ik. Maar kom op. We hebben al nauwelijks goede spelers. Van Persie stel je toch altijd op?

2 september 2015 om 13:18

Bekijk het zo, er worden onverwachte spelers meegenomen, omdat ze in vorm zijn (toevallig Ajacieden)... Vervolgens in zijn keuze om de spits, Huntelaar die niet in vorm is boven v persie, die een goede start maakt in Turkije. Huntelaar ook toevallig Ajacied... Ik snap de beredenering wel..

2 september 2015 om 13:31

Zoals ik zeg, Van Persie is een betere voetballer, Huntelaar is in deze wedstrijd misschien beter, hij is een stuk beter in de 16 dan Van Persie. Het is niet zo simpel om te kijken wie het beste is, maar je moet kijken wie je het best kan gebruiken en wellicht vindt Blind Huntelaar een betere optie dan Van Persie en daar kan ik mij prima in vinden. Natuurlijk is Blind een Ajacied, maar ik denk niet dat hij zich laat leiden door zijn clubvoorkeur. Hij wordt afgerekend op resultaat, dan ga je niet lopen klooien om zoveel mogelijk Ajacieden op te roepen.

Ik word altijd moe van zulke discussies dat iemand een bepaalde voorkeur heeft. Blind wil gewoon goed presteren. Dit geldt ook voor scheidsrechters, als zij een clubvoorkeur hebben zou het dom zijn om in het voordeel van die club te fluiten, dan kunnen ze fluiten (no pun intended) naar hun eigen carrière.

2 september 2015 om 13:48

Twee keer ex-PSV, twee keer ex-Feyenoord en de rest is (ex-)Ajax.

2 september 2015 om 14:05

@dd28

Compliment voor je doordachte betoog. Maar ik ben het toch oneens met je omdat je een volgens mij een aantal belangrijke punten over het hoofd ziet. Allereerst is het niet objectief vast te stellen wat de beste spelers zijn en of hun beste posities. Op zijn best zou het zo kunnen zijn dat een bondscoach zijn uiterste doet om dat zo objectief mogelijk in te schatten. daar heb ik al zo mijn twijfels bij bij Blind, maar daarnaast heeft hij net als wij allemaal ook last van bias, dat wil zeggen, een gekleurde inschatting van wat goed is en wat niet. En Blind lijkt daar nog wat meer dan gemiddeld last van te hebben, want zijn voorkeur voor (oud-) Ajacieden is hoger dan statistisch gezien logisch zou zijn. Daarmee bedoel ik te zeggen dat het logisch is dat er veel (oud-) Ajacieden in en rond het Nederlands Elftal zullen zijn, aangezien het de meeste succesvolle Nederlandse club is, maar dat het selectiebeleid van Blind nog wel wat verder lijkt te gaan dan wat daarmee verklaard kan worden.

Dat zou ook kunnen liggen aan een andere mogelijkheid die je over het hoofd ziet, namelijk dat Blind verder kijkt dan zijn carriere als bondscoach en zijn relaties met (oud-) Ajacieden probeert te onderhouden.

Heel concreet: er bestaat geen enkele objectieve reden om Klaassen de voorkeur te geven boven Wijnaldum. Wijnaldum is meer ervaren, sterker, sneller, scoort vaker en speelt in een sterkere competitie. Klaassen staat er dus in vanwege de voorkeur van de bondscoach en dan is het niet vreemd dat zijn clubgeschiedenis erbij wordt gehaald.

Mijn persoonlijke mening, en die baseer ik op zijn gedrag als persoon (zie vooral EK 1996 en Fluwelen Revolutie-gate) en op zijn geschiedenis als trainer, assistent en technisch directeur (ajax, Sparta en Oranje), is dat hij niet recht door zee is en ook gewoon een prutser die nooit aangesteld had mogen worden.

2 september 2015 om 16:07

@ Leonov

Ik kan me aardig vinden in jouw lap tekst, serieus wat een lap, maar ik denk dat Blind objectiever is dan de meesten hier denken. Ze beweren dat als je een Ajax-shirt aan hebt en een bal goed geeft, je gelijk in Oranje zit.

Natuurlijk heeft een Anita wat meer krediet omdat hij al met Blind heeft gewerkt. Hij weet dus wat hij van hem kan verwachten. Een Clasie kent hij minder (ik noem even een voorbeeld), hij moet nog ontdekken wat Clasie kan en niet kan. Met dit in zijn hoofd maakt hij een opstelling en ziet dat er op het middenveld geen lengte nodig is, maar wel duelkracht en voetballend vermogen (wat Anita bijvoorbeeld heeft). Hij weet wat Anita kan en stelt hem daarom op. Uiteindelijk wordt Blind afgerekend op zijn prestaties en daarom is het onzin dat hij aan vriendjespolitiek zal doen, hij is namelijk de grootste vriend van zichzelf.

Bij Championship Manager was ik ook bondscoach van Oranje en van een andere club tegelijkertijd. Ik selecteerde dan ook vaak mijn eigen spelers omdat ik wist wat ze konden. Maar het was niet zo dat ik elke speler gelijk in Oranje ging zetten want ik wou natuurlijk ook met Oranje presteren. Maar dat is een spel en levert mij weinig op, in tegenstelling tot 'real-life' waar goede prestaties Blind veel kan opleveren. Daarom vind ik het behoorlijk overdreven dat hij puur kiest voor mensen omdat ze voor Ajax spelen.

En ja, ik vind Blind ook niet de meest geschikte coach op dit moment, maar we moeten het er nu simpelweg meedoen.

2 september 2015 om 16:14

Ik zou zeggen niks meer dan vermoedens.

2 september 2015 om 16:14

Mee eens, in mijn optiek moet Van Persie ook altijd in de basis.

2 september 2015 om 13:24

Had zelf graag Blind centraal willen zien en een snellere back, voor de rest had ik exact dezelfde opstelling voorgesteld een paar dagen geleden. Anita is een felle verdedigende middenvelder die goed druk vooruit kan zetten, bovendien een prima pass in de benen. Klaassen is een alleskunner en daardoor een goede aanvulling naast Sneijder en Anita. Voorin twijfelde ik tussen De Jong en Huntelaar, Huntelaar nog niet live zien voetballen dit jaar, kan er dus niet over oordelen.

2 september 2015 om 16:10

Huntelaar en De Jong zijn een beetje dezelfde spelers in mijn ogen, beide pure spitsen, kopsterk, neusje voor de goal. Huntelaar heeft zich wat meer bewezen internationaal, maar De Jong is bij PSV ook prima bezig.

Verder kan ik me ook aardig vinden in de opstelling. Het is niet zo alsof je moet kiezen tussen een Messi en een Lex Immers, maar de keuze is tussen Wijnaldum en Klaassen (onder andere). Beide spelers hebben unieke eigenschappen en zijn op het ene gebied weer beter dan de ander (in tegenstelling tussen Messi en Immers, waar Messi gewoon op elk gebied de betere is). Het is vooral persoonlijke voorkeur en afhankelijk van de tegenstander wat de 'ideale' opstelling is.

2 september 2015 om 13:59

V Persie meer oog voor de ruimte? In een bepaald opzicht misschien we ja, maar als spits van Oranje tegen Ijsland moet je vooral gewoon diep staan. Dat v Persie vaak niet rendeert in Oranje is deels omdat ie te veel mee wil doen aan het voetballende gedeelte, wat tegen landen die een bus parkeren gewoon averechts werkt. Diep staan om de Cv's naar achter te lokken zodat de middenveldes wat meer speling krijgen en het veld zo groot mogelijk blijft is dan je voornaamste taak. En de kansen die je krijgt afmaken natuurlijk.

2 september 2015 om 14:05

Huntelaar is statischer, die blijft alleen in de punt staan waar Van Persie meer rondzwerft. Ik zeg niet dat de een beter is dan de ander, alleen dat er een verschil zit tussen beide manieren van spelen. Soms heb je meer aan Van Persie en soms meer aan Huntelaar. Tegen Ijsland moet je gewoon pressie spelen, naar voren dus, en dan heb je meer aan Huntelaar die dodelijker is in de 16 dan Van Persie.

2 september 2015 om 14:43

Hij heeft wel een punt. Vaak kwam v Persie diep in de bal (soms nog voor de middenvelders) waardoor er geen enkel aanspeelpunt meer was voor de goal. De spits moet gewoon lekker diep wegblijven en 2 verdedigers bezig houden, waardoor de zijkanten meer ruimte krijgen. Van Persie heeft al te lang niks laten zijn bij NL. Huntelaar is een goede optie, al vond ik De Jong ook ijzersterk spelen tegen Feyenoord. Die werkt nog wat harder.

2 september 2015 om 14:55

Je moet gewoon even logisch nadenken:

Hij wil het beste team opstellen dat hij kan opstellen. Hij mag kiezen, want hij is bondscoach. Hij is niet iemand die samenvattingen ziet en op basis daarvan een team opstelt. Hij kent bepaalde spelers al meer dan 10 jaar. Hij roept wat mensen op en een aantal spelers laat op training zien dat ze beter zijn dan andere. Dat heb je niet kunnen zien bij studio sport of bij Match off the Day.

Anita zit er waarschijnlijk bij omdat Blind hem kent en dus precies weet wat hij aan hem heeft. Als hij in de basis staat zal hij dat ongetwijfeld hebben afgedwongen op het trainingskamp de afgelopen dagen.

Geen Wijnaldum vind ik een aparte keus. Verder prima denk ik zo. Wanneer Willems fit is, zou ik Blind ipv Bruno willen zien.

2 september 2015 om 13:10

Helemaal mee eens Blind als CV is echt helemaal prima

2 september 2015 om 13:42

Inderdaad mee eens, Wijnaldum heeft veel meer ervaring dan zijn huidige vervanger.

Heeft Blind toevallig een voorkeur voor Ajax? denk het niet.. Snap deze keuze wederom...

2 september 2015 om 13:14

Dat heeft er helemaal niks mee te maken. Keuze op het middenveld is gewoon logisch! Anders heb je alleen maar aanvallende middenvelders in je elftal staan. Dat van Persie niet speelt is ook terecht, want hij heeft zeer weinig gespeeld de laatste weken.

Als Anita nog net zo voetbalt als in zijn tijd bij Ajax, dan is het een uitstekende zet van Blind om hem op het middenveld te zetten. Anita is in staat om kort weg te draaien, goede handelingssnelheid, ziet de oplossing vooruit en weet daarnaast precies hoe zich aan te bieden tussen de linies. Het is niet voor niets dat Ajax zijn beste periode onder De Boer speelde toen Anita als verdedigende middenvelder werd opgesteld. Jammer dat hij niet langer kon behouden worden voor Ajax, dat had het spel een stuk aantrekkelijker kunnen maken.

2 september 2015 om 13:44

Anita speelt bij Newcastel veel beter dan in zijn tijd bij Ajax, het is hoe dan ook een goede zet om Anita in de basis te zetten.

Volgens mij spelen Anita en Wijnaldum op verschillend posities...

En waarom van Dijk weer afgevallen is blijft onduidelijk.

2 september 2015 om 13:25

Let maar op, als hij het goed gaat doen bij Southampton heeft ie heel snel z'n plek binnen. Als je al gaat zeuren dat de Eredivisie geen graadmeter is voor verdedigers dan is de Schotse competitie dat al helemaal niet. Simpel zat..

2 september 2015 om 13:46

Van Dijk is 2 dagen geleden nog gekeurd. Zat natuurlijk eerder met een transfer in de maag.

Jammer....maar het zij zo.

En waarom moeten wij 2x op Ijsland spelen? ("waardoor het er op lijkt dat zij in Ijsland in de basis zullen beginnen"

Kom op dit is toch niet serieus te nemen? Anita, is een optie. Sneijder, dat staat buiten kijf. Maar als je Klaassen en Wijnaldum hebt dan stel je toch gvd Wijnaldum op. Speelt ijzersterk op dit moment en was (miss na) Guardado de beste middenvelder van de Eredivisie. Blind laat hier wel duidelijk zijn voorkeur merken. Dit kan ik niet helemaal serieus nemen. Verder kan ik me overal wel in vinden.

2 september 2015 om 13:15

Dus je kan je overal in vinden, op 1 speler na, en dan kan je het al niet meer serieus nemen? Volgens mij moeten we jou niet serieus nemen.

2 september 2015 om 13:48

Er is ook niks mis mee met een voorkeur, Elke trainer heeft een voorkeur voor bepaalde spelers. Even kijken hoe dit uitpakt voor Oranje.

2 september 2015 om 16:58

Zoals Blind voor Ajax.

On: Begrijpelijke opstelling. Had alleen Blind omgewisseld met Anita en dan Kongolo LB

2 september 2015 om 17:26

Ja inderdaad mee eens. Ik heb geen vertrouwen in Kongolo trouwens.

Nou Blind heeft goed geleerd bij Hiddink zo te zien. Hiddink haalde zijn persoonlijke favoriet Affelay er steeds bij en Blind haalt nu zijn persoonlijke favoriet Anita erbij. Wat een enorme flater heeft Van Oostveen begaan door Hiddink aan te stellen en nu vervolgens Blind. Ontslaan die Van Oostveen!!

2 september 2015 om 13:34

Over Hiddink en Affelay en Blind en Anita dacht ik hetzelfde. Maar laten we komende donderdagavond eerst eens afwachten voordat we jouw conclusies over van Oostveen en Blind kunnen trekken

2 september 2015 om 13:48

Elke trainer heeft een voorkeur, dit is ook prima zolang die speler ook goed presteert.

2 september 2015 om 13:55

@julianjeka
moet hij dan spelers selecteren die hij niet goed vindt?

De reden dat hij anita verkiest boven nigel de jong lijkt me duidelijk. Of hij gelijk heeft kun je het over hebben, maar dat is zn keuze.
Normaal gesproken had daar waarschijnlijk blind of clasie gestaan, maar dat kan nu niet.
Anita staat gewoon elke week in de basis bij newcastle, dus dan kun je in aanmerking voor een plek.

niet zo'n hele gekke keuzen, met wijnaldum erbij speel je met 3 aanvallende middenvelders.

Ik zou het overigens meer opvallend vinden wanneer Klaassen in de basis staat. Het is echt niet zo dat hij tot nu toe een heel erg goed seizoen speelt, op de wedstrijd tegen ADO Den Haag na.

2 september 2015 om 13:51

Klaassen is inderdaad zwaar overschat. Snap die keuze ook niet.

2 september 2015 om 14:01

Gewoon een overschatte speler die Klaassen mag de veters van Gini Wijnaldum niet eens strikken!!

2 september 2015 om 14:47

Ach en 3 jaar geleden lachte iedereen Wijnaldum nog uit, omdat hij overal in te kort kwam. Laten we vooral iedereen na gaan praten, dan geloven we er mischien zelf ook nog ooit in. Klaassen is gewoon een prima middenvelder, net als Wijnaldum.

Jammer had graag deze opstelling gezien. De Ajax voorkeur is er duidelijk. Anita kan gewoon echt niet. Die presteert al jaren onder maats in de premier league. En De Jong kan beter meevoetballen dan Huntelaar en is beter in vorm. Maar we gaan het zien....

Cillissen
Van der Wiel
De Vrij
Blind
Kongolo
Wijnaldum
Sneijder
Klaassen
Robben
De Jong
Depay
2 september 2015 om 13:17

Leuke opstelling, ik zou alleen Huntelaar erin zetten in de plaats van de Jong.

2 september 2015 om 13:38

Gelukkig niet die opstelling.
Drie aanvallende middenvelders gaat niet goed komen, was te zien tegen de VS.

2 september 2015 om 15:15

Klaassen en Wijnaldum is andere koek qua verdedigen en aanvallen dan Affelay toen was. Bovendien moet dit tegen Ijsland echt wel kunnen.

2 september 2015 om 16:16

Mee eens, Affelay kan het niveau echt niet meer aan bij Oranje.

2 september 2015 om 14:31

Ik snap je kritiek op Anita, die heeft de voorgaande jaren niet best gespeeld. Dit seizoen gaat het echter een stuk beter en speelt tot nu toe prima. Neemt niet weg dat ik hem niet na een paar goede wedstrijden op zou roepen maar hem eerst een langere periode aan het werk zou zien. Maarja, dat heb ik ook bij Riedewald en Tete. Zoveel keuzes zijn er op 6 ook weer niet; Nigel de Jong zou ik tegen Ijsland ook niet opstellen, Wijnaldum en Klaassen vind ik niet goed op 6 en Blind staat al linksback. Hoop dat Willems snel terug is, dan kan Blind weer op 6 spelen.

Wijnaldum hoort er gewoon in natuurlijk. Zeker in deze vorm. In Brazilie heeft hij laten zien prima in staat te zijn verdedigend zijn werk te doen. Hij viel misschien niet zo op in aanvallend opzicht, maar dat was ook niet zijn taak op het WK! Daarnaast vind ik het logisch dat de Jong niet speelt. de Jong heeft vorig jaar in geen enkele Europese wedstrijd voor PSV kunnen imponeren. Zo goed als hij het in de Nederlandse competitie doet, zo valt hij door de mand op Europees niveau.

2 september 2015 om 13:39

Wijnaldum dus in de plaats van Klaassen? Want we hebben een CDM nodig.

2 september 2015 om 14:50

In plaats van Sneijder. Tijd voor een nieuwe lichting. We hebben loopvermogen nodig, dat hebben zowel Klaassen als Wijnaldum. Sneijder heeft dit niet. Een stofzuiger erachter, die voetballend niet mee hoeft te doen in de vorm van Anita en je hebt een degelijk middenveld staan.

Man man man nu heb ik al helemaal geen zin meer om te kijken. Klaasen en Anita in de basis en geen Wijnaldum? BMI erin? Het word triester en triester

2 september 2015 om 14:48

Dan kijk je lekker niet! Maar mocht alles wel op zijn plek vallen blijf dan weg. De bal heeft nog niet eens gerold beetje vertrouwen voor de eerste wedstrijd mag wel. Kan je na morgen zijn keuzes afkraken.

2 september 2015 om 15:44

Geef een reden waarom Anita het niet een keer mag proberen. Blind moet noodgedwongen LB, dus dan blijven er weinig opties over als verdedigende middenvelder. Ik vind het ook apart dat hij meteen speelt, maar triest vind ik het niet. Ik had het overigens graag heel anders willen zien.

Krul
Tete
De Vrij
van Beek
Blind
Wijnaldum
Bazoer
Klaassen
Robben
De Jong
Depay

Het gaat gewoon verder waar Hiddink gestopt was. Blind kiest nu zijn persoonlijke vriendjes waar hiddink dat deed met zijn psv vriendjes. Misschien is het wel goed als dit wordt afgestraft en we niet naar het EK gaan. Misschien worden ze dan pas wakker bij de Knvb. Van Oostveen eruit!!

van persie zou ik nog niet eens op de bank zetten, die is zwaar afgetakeld en al sinds het wk geen meerwaarde, huntelaar bank, luuk de jong spits, wijnaldum op 10 klaasen en sneijder erachter, achterin tete, van dijk, de vrij en van aanholt. dit is echt knudde

2 september 2015 om 13:29

Het is geen fifa dat je met zo'n opstelling kan spelen. Hier ziet weinig tot geen balans in. Veel te aanvallend.

2 september 2015 om 13:36

nou ik speel liever met willems nou die is geblesseerd blind is veel te traag dus ja van Aanholt, klaasen kan als cvm, heb ik liever strootman maar die is geblesseerd, anita is te licht, de jong is niet opgeroepen, tete is de beste rb die we op het moment hebben, van dijk is de schotse competitie gewent die weet wat bikkelen is, de vrij italiaanse stijl.

dit en met de gedachte dat nederland moet winnen kom ik bij deze opstelling, dit heeft niks met fifa or what so ever the maken, dan had ik wel 3-4-3 volle bak gaan spelen dus een reactie van niks knul

2 september 2015 om 13:41

Janmaat is de beste rb* die we momenteel hebben. Clasie helaas geblesseerd, beste optie voor Cvm, na De Jong misschien.

2 september 2015 om 13:52

Wat heeft Van Persie dan verkeerd gedaan? Hij is nog steeds topscorer aller tijden voor Oranje.

2 september 2015 om 15:47

In eindrondes vaak totaal onzichtbaar. Het is dat we Robben hadden, anders waren we never nooit de poulefases doorgekomen.

2 september 2015 om 16:17

Van Persie was topscorer van oranje tijdens het afgelopen Wk doe je huiswerk.

Blinds voorkeur voor Ajax-spelers komt weer eens duidelijk naar voren. Desondanks goed dat hij wat wijzigingen aanbrengt in het team voor deze twee belangrijke wedstrijden. Hopelijk pakt het goed uit!

2 september 2015 om 13:53

helemaal mee eens, duidelijk precies hetzelfde als wat Hiddink deed met zijn psv spelers.

Dit is toch helemaal niet zo'n verrassing? Alleen wat ik heeeel raar vind: Martins Indi in de basis??? Wat stelt dat hele verhaal van Blind dan voor dat diegenen met ervaring niet lieten zien dat ze ervaring hadden? Dat sloeg wat mij betreft helemaal op Bruno! Die blijft juist dezelfde fouten steeds maken! Die heeft telkens overdreven z'n handen nodig en kan voetballend helemaal niks.

2 september 2015 om 13:54

wie kan dan ipv bmi spelen? Hij is nog steeds de beste optie.

2 september 2015 om 14:22

Blind natuurlijk! Die speelt bij z'n club ook links-centraal en daar doet 'ie het hartstikke goed. Kongolo of Riedewald linksback. Die zijn tenminste snel.

2 september 2015 om 16:18

Nee joh, niet meegaan met de gekke filosofie van Louis. Blind is geen CV.

Goh dat werd hoog tijd.
Eindelijk een bondscoach die kan inzien dat Huntelaar veel beter is als spits dan Van Persie.
Wat heeft van persie nu op echt belangrijke momenten laten zien?
Een goede wedstrijd tegen Spanje vorig jaar?
Veel meer niet.
Met de minuten die van Persie heeft gemaakt was Huntelaar al heel dik topscorer allertijde van oranje geweest.

2 september 2015 om 13:55

Van Persie was altijd al de betere spits. Van Persie is topscorer van de EPL geworden. Dit is iets wat Huntelaar nooit zal lukken.

2 september 2015 om 14:39

Ok, noem jij ff alle belangrijke doelpunten van Huntelaar in het Nederlands elftal... ik ben benieuwd.

Assists uberhaupt maar buiten beschouwing laten.

2 september 2015 om 17:01

Tsja dat kan je niet vergelijken
Helaas waren de bondscoaches zo dom om bijvoorbeeld in de wk finale een totaal falende van Persie (het hele toernooi!) in de basis te zetten.

Als je zo weinig minuten krijg in vergelijking met van Persie dan kan je ook lastiger scoren.
Op de laatste 3 grote toernooien heeft hij 1 kans in de basis gehad. Op het drama EK toen Nederland al 2 wedstrijden had verloren.
Verder laten ze hem gewoon bizar laat een keer invallen als Van Persie al 80 minuten heeft staan prutsen.
In de kwalificaties heeft Huntelaar gewoon heel vaak gescoord.

2010 ingevallen na
88
59
80
85
Niet gespeeld na kwart finale

2012
71
46

2014 alleen maar ingevallen
78
76
64
106
65
96

Huntelaar:

4124 minuten oranje
41 goals
1 per 100 minuten

Van Persie:
7144 minuten
49 goals
1 per 145 minuten

2 september 2015 om 17:27

scorebord journalistiek. zegt niks over de tegenstander, of een spits starter is of niet en of het een gecreëerde goal is of niet.

2 september 2015 om 18:03

Verder speelt RvP volgens mij pas vanaf 2009/2010 in de spits bij Oranje. Terwijl hij op het WK van 2006 er al bij was. Dus tja om al zijn wedstrijden dan als een spits te beoordelen is niet erg eerlijk.

Ik heb een paar familieleden in Engeland gevraagd wat die vinden van het hele Huntelaar vs RvP gebeuren en die zeiden dat ze dat totaal niet snappen. Huntelaar word hier zo opgehemeld terwijl een RvP echt absolute wereldtop was. Ook nu vind ik RvP nog echt wel beter, alsof Huntelaar het op dit moment goed doet in Duitsland...

Ik snap niet wat mensen in De Jong zien. Hij kijkt echt zwaar levensmoe uit zijn ogen. Kan meevoetballen in de NL eredivisie, so what, ook niet denderend. Heeft nog nooit wat laten zien in het buitenland. Feit is dat PSV het beste elftal heeft uit de eredivisie. Eerst huntelaar, v. Persie, Dost en daar achter ergens De Jong.

2 september 2015 om 13:56

Ik zou juist Dost een kans geven. Met zijn lengte is hij een gevaar bij elke voorzet.

Als je eerst in de media roept dat je clubvoorkeur niet meespeelt in je beslissingen als bondscoach, en je laat vervolgens Anita in de basis beginnen, mag je toch verwachten dat men je niet heel erg serieus meer neemt.

En wat als Anita het nu prima doet? Dan hoor je hier niemand meer negatief over hem praten. En Huntelaar heeft nog altijd een beter gemiddelde dan van Persie. 9 van de 10x is het niks met van Persie. Ik laat me verrassen. Vooraf durf ik tegenwoordig niet te zeggen dat Nederland even gaat winnen.

2 september 2015 om 13:58

@ Veendam1

wees geen scorebord journalist. Van Persie heeft zich bewezen tijdens het afgelopen WK. Verder is Van Persie topscorer aller tijden ban Oranje. Iets waar Huntelaar alleen van kan dromen.

2 september 2015 om 14:09

Het verschil is maar 8 doelpunten. Vaak gaf van Persie niet thuis op wk's en ek's. Terwijl Huntelaar hier nooit een eerlijke kans heeft gehad. Hoor ik je ook als Huntelaar mogen 2x scoort?

2 september 2015 om 14:51

Van Persie scoorde 9x op een Wk of Ek toerooi , en alleen Bergkamp heeft 1 doelpunt meer gemaakt voor het NL elftal .het gemiddelde van RvP ligt op de eindrondes ook hoger dan dat van Messi , C Ronaldo ,benzema en Aguero...om maar even iets te noemen.
RvP speelde voor 2010 ook helemaal niet in de spits maar voornamelijk als linksbuiten , ga je zijn gemiddelde bekijken vanaf 2010 waar hij dus meer in de spits stond heeft hij een hoger moyenne dan Huntelaar.

2 september 2015 om 16:19

Tijdens het afgelopen EK speelde Huntelaar vaker in de spits dan Rvp. Toch had RVP meer gescoord. Verder is Van Persie topscorer van oranje tijdens het afgelopen WK. Doe je huiswerk.

2 september 2015 om 17:27

8 doelpunten is heel veel. vergeet niet dat het gaat om een land en niet om een club.

2 september 2015 om 23:30

Komt iemand net cijfers noem je het scorebord journalistiek, doen ze dat niet dan kom jezelf met cijfers. Beetje rechtlijnig blijven.

2 totaal verschillende spitsen maar belangrijkste reden van Blind is dat RvP te weinig wedstrijden in zijn benen heeft. Met Robben en Depay heb je niet al teveel aan Huntelaar en denk dat tegen IJsland je beter Dost kan gebruiken. Ook dan heb je zelfde probleem met de flanken die naar binnen komen maar is een prima aanspreekpunt en houdt 2 verdedigers bezig en dodelijk bij spelhervattingen.

Anita heeft niets net zijn Ajax verleden te maken naar net zijn huidige vorm. Men vergeet dat je naar het nu moet kijken ipv verleden.

Jongens.. Waar gaat het nou over? Wat boeit het dat er meer (ex-)ajacieden dan (ex-)feyenoorders of psv'ers in de basis staan? Volgens mij hopen sommigen hier nog meer dat nederland morgen verliest, dan dat er ajacieden zijn die het goed doen.. Erg triest en kinderachtig..

2 september 2015 om 13:59

Het is belangrijk in die zin dat er niet meer wordt geselecteerd op basis van kwaliteit maar op basis van clubvoorkeur van de trainer. Kom op moet ik dit echt uitleggen aan je?

2 september 2015 om 14:11

Kun je dat bewijzen dat er geselecteerd wordt op clubvoorkeur? Denk het niet. Denk dat Blind genoeg wedstrijden van bijvoorbeeld Anita gezien heeft dat ie hem de voorkeur geeft boven andere spelers. Als ze allemaal morgen goed spelen, hoor je 90% van de mensen die nu commentaar hebben niet meer.

2 september 2015 om 14:58

Er wordt wel degelijk geselecteerd op kwaliteit en vorm. Daarom staat Van Persie niet in de basis en is Janmaat thuisgelaten. Er zijn gewoon betere spelers nu. Ook al hebben die minder ervaring.

2 september 2015 om 14:58

@veendam juist en dan heeft Blind nog geen wedstrijd officieel gespeeld. Een beetje vertrouwen voor zijn eerste wedstrijd mag best. Wordt het niks morgen dan kunnen we klagen en aan zijn keuzes gaan twijfelen maar voor nu ben ik blanco.

2 september 2015 om 15:51

@matthaus: Wie zegt dat, dat er niet op basis van kwaliteit geselecteerd wordt. Dat jij een andere mening hebt over een speler dan de bondscoach, dat wil niet zeggen dat hij altijd voor de Ajacied kiest. Je kunt ook én voor een Ajacied kiezen én voor kwaliteit. Maarja.. dat gaat er bij Feyenoorders niet in. Of Psv'ers.

2 september 2015 om 16:20

Tuurlijk kan ik dat niet bewijzen. Maar het is wel verdacht.

2 september 2015 om 17:28

ik zeg alleen dat het verdacht is, ik heb zelf ook geen bewijs.

2 september 2015 om 20:12

Demba,

Er is hier ook één verklaring voor. Dat kan ik in één woord al uitleggen. "afgunst". Afgunst naar iedereen en alles toe wat met Ajax heeft en had te maken.

Wat een onzin.. zelf zou ik de jong gewoon selecteren en spelen met wijnaldum, Sneijder en de jong. Maar ja wie ben ik..

Het blijft kwetsbaar achterin. Alleen Blind vind ik daar een zekerheidje.

Ik denk dat Blind wel eens na twee potjes ontslagen kan worden als het EK niet wordt behaald. Er zullen dan harde conclusies moeten worden getrokken bij de Knvb over de rol van Van Oostveen. Hij heeft gefaald met het niet aanstellen van Koeman en het wel aanstellen van Hiddink en Blind.

2 september 2015 om 14:01

Als Blind Ontslagen moet worden, dan moet Van Oostveen ook ontslagen worden. Hij was juist de gene die Blind aanstelde.

2 september 2015 om 14:06

Meteen eruit met die meeloper!! Een schande is het! maar van Oostveen zal dit nooit doen zal zijn eigen fouten nooit toegeven!!

En dan werd Hiddink neergezet als iemand die alleen PSV-ers selecteert en opstelt ... tjonge. Anita. Hoe kom je er op als je Wijnaldum nog hebt.

Maar goed, laten we hopen dat Anita een briljante wedstrijd speelt en Oranje weet te winnen. Want we hebben natuurlijk allemaal onze (club)voorkeuren en dat is niet erg, maar we zouden allemaal balen als de pest als Oranje het EK misloopt.

2 september 2015 om 13:36

Wat dat betreft heeft Blind veel opgestoken van Hiddink dus

2 september 2015 om 16:05

Hahaha, ja blijkbaar! En zoals het hoort overtroeft de leerling zijn meester.
Maar zoals ik al zei: het gaat nu vooral over winnen, winnen en nog eens winnen.
Gaan we het na plaatsing nog wel eens uitgebreid over ieders voorkeuren hebben.

2 september 2015 om 13:41

Waarom vergelijk je Anita met Wijnaldum? Anita is cvm, Wijnaldum niet.

2 september 2015 om 16:08

Omdat ik liever een aanvallende middenvelder zie.
Aanvallen met power lijkt mij best een goed idee tegen Ijsland.

2 september 2015 om 13:42

Ja joh, laten we Wijnaldum vergelijken met Anita! Anita is een verdedigende middenvelder. Een echte balafpakker, die er ook nog eens een goed vervolg aan kan geven. Wijnaldum is een aanvallende middenvelder met scorend vermogen.

En ehh.. als Blind echt zo'n bondscoach zou zijn die alleen Ajacieden of ex-ajacieden opstelt, waarom staat Bruno Martins Indi er dan tussen? Dat is misschien wel de zwakste schakel van Oranje de laatste vijf jaar.

2 september 2015 om 13:46

Niemand zegt alleen, maar wel veel. Bij hiddink was het zo met Psvers, Marwijk met Feyenoorders, het gebeurt nou eenmaal. Waarom Indi speelt en niet V. Beek of V. Dijk slaat nergens op nee.

2 september 2015 om 14:02

Klopt, ook het feit dat Blind Robben tot aanvoerder bombardeert laat zien dat hij geen ajaxbril heeft.

2 september 2015 om 16:18

En onder hiddink was Van persie aanvoerder, terwijl Hiddink een voorkeur had voor PSV spelers (een PSV bril). Het is geen schande om als bondscoach een bril op te hebben, iedereen heeft zo zijn voorkeur. Ik zal sommige spelers met een Feyenoord geschiedenis opstellen (janmaat, , Clasie (als die niet geblesseerd is), Van persie), zal De Guzman en van Beek, net zoals Kongolo, BMI en vlaar, altijd mee nemen. Maar ik zal iemand als Tete, Riedewald, Narsingh, bruma, rekik of affaley niet mee nemen.

Om nou te ontkennen dat hij een Ajax bril op heeft is gewoon raar, vooral om die redenen.

2 september 2015 om 16:20

Ik zie geen argumenten, alleen maar beschuldigingen.

2 september 2015 om 16:23

Net zoals ik bij jullie geen argumenten zie om aan te tonen dat Blind geen Ajax voorkeur heeft. En ik zie nergens een beschuldiging hoor.

2 september 2015 om 17:29

dat Hiddink het wel deed is een beschuldiging. maar je hebt voor de rest gelijk, misschien is er geen clubvoorkeur.

2 september 2015 om 19:26

Nou ja, een PSV voorkeur had Hiddink wel, Narsingh en Affeley oproepen bijvoorbeeld, dat zie ik Blind dan weer niet zo snel doen (ze allebei oproepen). Iedere coach haalt er spelers bij van de club die hem het best ligt, betekent niet meteen dat hij die ook altijd zal gebruiken of ze prominenter maakt, maar ze halen die spelers er wel sneller bij. Zou mij niks verbazen als Koeman meer gebruik zal maken van spelers die bij Feyenoord zaten bijvoorbeeld.

2 september 2015 om 13:56

@rudeboy65 vind je het ook belachelijk dat Cillessen in de goal staat ipv luuk de jong?
waarom vergelijk je dan anita met wijnaldum

3 september 2015 om 08:57

babymongo, zoals ik ook tegen anderen heb gezegd: Omdat ik liever een aanvallende middenvelder zie.
Aanvallen met power lijkt mij best een goed idee tegen Ijsland. En dan "bestaat" de positie van Anita dus even niet.

Maar nu je het zegt: die Luuk is echt een multi talent, gewoon proberen. Ik denk dat ie ze zo uit de kruising kopt.

2 september 2015 om 20:10

Tjonge Rudeboy65,

Jij als PSV-er zal toch wel moeten weten dat Wijnaldum geen verdedigende middenvelder is, dus waarom zou hij moeten spelen op de positie van Anita?

3 september 2015 om 08:55

Tjonge Hootch30,

Omdat ik liever een aanvallende middenvelder zie.
Aanvallen met power lijkt mij best een goed idee tegen Ijsland. En dan "bestaat" de positie van Anita dus even niet.

Prima opstelling met de mensen die hij zelf heeft opgeroepen. Anita is een nuttige stofzuiger en speelt echt in het belang van het team. Klaassen boven Wijnaldum vind ik gek, maar aan de andere kant merk je de voorkeur voor club bij een bondscoach. Niks mis mee, hebben we het bij elke coach over.

Voorhoede is prima. Huntelaar als afmaker en 2 goede egoïste op de zijkant.

2 september 2015 om 14:29

Mee eens, Anita is een uitstekende stopzuiger die, mits hij dit niveau vasthoudt, de nieuwe makalele kan worden. Heeft ook dezelfde lengte als Makalele.

Ik hoop niet, dat de reacties morgen worden "de winnende coach heeft altijd gelijk"
Geen van Persie, geen Wijnaldum, geen Janmaat, etc,
Ik hoop dat ze winnen, maar of dat ook 2x gedaan wordt?
Misschien wordt van Persie gespaard voor Turkije uit.
Iig van Persie zijn rendement voor het elftal is natuurlijk vele malen beter, dan dat van elke andere spits, die je nu kan opstellen.
Ik heb het niet over persoonlijk statistieken, maar team prestaties en hij laat anderen ook voetballen.
Je speelt met een voetballer en niet met een eiland speler, waar 10 spelers voor moeten bikkelen.
Nieuwe coach, maar of het goed is, om hem nu al voor de leeuwen te gooien?

Persoonlijk vind ik het niet eens een rare opstelling gezien de matige selectie. Ik zie dat mensen Wijnaldum de voorkeur geven boven Anita, maar ik denk dat de keuze eerder gaat tussen Klaassen en Wijnaldum. Puur als verdedigende middenvelder denk ik dat Anita op dit moment zo'n beetje de enige specialist is op deze positie. Zeker geen topper, maar het is even niet anders.

Als spits snap ik de keuze voor Huntelaar nog het minst. Speel je met buitenspelers die hem aanvoer geven is hij een wereldspits, want in de 16 is hij dodelijk. Speel je met types als Memphis en Robben is het een ander verhaal. Voetballend gezien heb je bijna nooit wat aan hem.

2 september 2015 om 14:30

Wijnaldum is verder te aanvallend om naast de al opgestelde aanvallers te spelen op het MF. Nee Anita is inderdaad een betere optie.

Had ik toch liever de Jong gezien i.p.v. Anita. Wijnaldum of Klaassen maakt niet zo veel verschil denk ik. Klaassen vind ik iets meer felheid bezitten dus dat is op zich geen slechte keuze. Maar met Sneijder, Robben, Huntelaar en Depay voorin zul je de verdedigers (hoop ik) niet te veel nodig hebben.

2 september 2015 om 14:33

Anita is als stofzuiger veel en veel verder dan De Jong. Huntelaar zal keihard falen aangezien hij toch geen ballen zal krijgen van egoïst Robben.

Wat een drama, moeten wij hier naar kijken? Anita in basis pppfffff Huntelaar zou ik ook wel vertrouwen geven, maar volgens mij heeft hij ook nog niet smaak te pakken. Klaassen zou ik ergens nog kunnen voorstellen, maar de rest is bagger.

Toen clasie erin mocht, werd er van alles geroepen, nu speelt Anita en is het allemaal super, het is wel erg selectief!

2 september 2015 om 14:33

Wat is er mis met Anita in de basis? Hij is een uitstekende stofzuiger. Of ken jij een betere Dmf?

2 september 2015 om 16:30

Schuif blind door op het middenveld en op LB zijn er genoeg andere opties!

2 september 2015 om 17:30

op het mf zijn er ook veel betere opties dan blind.

2 september 2015 om 20:08

Ooh, en wie moet dan op linksback spelen?

Het is tijd dat Strootman weer helemaal fit wordt. Het spijt me, maar ik vind dit toch behoorlijk pro-Ajax wat betreft Anita. Klaassen heeft het in mijn ogen verdiend om een kans krijgen (over een jaar of 3/4 een dragende speler), maar Anita..? Heb ik nooit goed genoeg gevonden voor Oranje. Doe mij maar lekker weer Nigel de Jong, beetje pit en leiderschap waar elke tegenstander bang van wordt.

Daarnaast terecht dan v Persie wordt gepasseerd, vind hem de afgelopen jaren ondermaats presteren in Oranje.

2 september 2015 om 14:34

Mee eens, met Stroottman hebben wij Anita niet meer nodig. Sterker nog, met Strootman hebben wij de beste DMF van Europa.

2 september 2015 om 14:42

Als die ooit weer op zijn niveau komt na zijn blessures. Volgens mij nu al anderhalf jaar niet gespeeld en tel er na zijn nieuwe operatie nog maar een jaar bij op.

2 september 2015 om 16:22

Wel jammer dat hij zo vaak geblesseerd is inderdaad.

Snap niet waarom hij het niet aandurft om een middenveld samen te stellen met Wijnaldum, Sneijder en Klaassen. We moeten winnen tegen Ijsland dus moeten we vooruit durven te voetballen. Jammer dat Clasie geblesseerd is en Blind op de back positie moet starten. Die hadden in mijn optiek een betere optie geweest als je dan toch met een slot op de deur op het middenveld wil spelen.

2 september 2015 om 14:35

Wijnaldum is simpelweg te aanvallend. Naast Sneijder en Klaassen heb je een stofzuiger nodig.

2 september 2015 om 15:50

Maar wat heeft Klaassen gepresteerd om Wijnaldum eruit te spelen? Beste speler van de eredivisie. Nu spelend in de bpl en Klaassen.... Ik vind het een belachelijke keuze, maar had ook niet anders verwacht van een hielenlikker als Blind. De enige reden dat die bondscoach is geworden is omdat ie al jaren de reet van Van Oostveen kust. En dan dat gedoe met Zoet nog, waar deze man zich ook onsterfelijk belachelijk mee heeft gemaakt.

2 september 2015 om 16:23

Met Depay en Robben heeft oranje te veel creativiteit. Wij hebben juist meer behoefte aan harde werkers als Klaasen.

2 september 2015 om 16:35

We moeten wel winnen he, willen we doorgaan. Wijnaldum kan n goal scoren en heeft constant dreiging. Daarnaast kan niemand m werklust ontzeggen. Ik snap die Klaassen hype niet, erg overschat werkertje, meer is t niet

Is Nigel de Jong geblesseerd?

2 september 2015 om 14:00

Nee, meneer de bondscoach achtte hem niet nodig te hebben.

2 september 2015 om 14:28

ohhh...dat is toch wel heel raar! Juist in deze cruciale wedstrijden heb je een ervaren man nodig. Juist als je andere middenvelders hebt die aanvallender zijn ingesteld, is De Jong de ideale balafpakker....dat heeft hij bewezen op het allerhoogste niveau....heel vreemd

2 september 2015 om 14:37

Gelijk heeft hij. Wie heeft nou zin in een heethoofd die op elk moment rood kan krijgen.

2 september 2015 om 15:04

Heb je ook opgelet in de laatste wedstrijd? De Jong kwam tig keer aan de bal maar deed er niks zinnigs mee en kon de ruimte niet eens belopen. Leuk tegen een topland, maar als je zelf het spel moet maken heb je daar weinig aan.

2 september 2015 om 16:24

De Jong kon nooit iets zinnigs doen met de bal. Alleen maar achteruit passes die jij ook kan geven.

Ik mag toch hopen dat Blind niet op de linksbackpositie hoeft te spelen. De vorige wedstrijden werd hij gewoon weggespeeld daar. Van Martins Indi hoef je ook niet meer te verwachten dat hij de fouten van Blind goedmaakt. Liever Blind centraal en Pieters linksback (in dit geval dan Kongolo of Anita). In dat geval ben je verzekerd van een goede opbouw.
Op het middenveld kan Klaassen toch ook als defensieve middenvelder spelen? Dat heeft hij vorig seizoen ook gedaan. Bovendien zou ik Sneijder wat verder terugplaatsen zodat hij het spel kan verleggen. De vorige wedstrijden liep hij ook voornamelijk terug.
Aanvallend had ik voor Dost gekozen, aangezien Huntelaar uit vorm lijkt te zijn. Zeer opmerkelijk dat Dost niet eens bij de selectie zit.
We hopen er weer het beste van (al heb ik met deze opstelling het idee dat Blind niet leert van de fouten van Hiddink).

Cilessen
Van der Wiel
De Vrij
Blind
Anita
Wijnaldum
Klaassen
Sneijder
Robben
Dost
Memphis
2 september 2015 om 14:39

Geloof me, Van Dijk is als CV veel en veel verder dan Blind. Ga niet mee met de rare filosofie van Louis.

Daley is blijkbaar de beste op drie verschillende posities van heel nederland, want hij speelt altijd. In mijn lijst staat hij op geen enkele positie in de top vijf van nederland. Maar de bondscoach mag van mij iedereen opstellen die hij het beste vindt,en niet wat ik of de 15 mlj andere er van vinden .

2 september 2015 om 14:39

Blind is gewoon zoon van. Want jij kan mij niet wijs maken dat Blind als CV beter is dan Van Dijk.

2 september 2015 om 15:26

Ik geef aan dat hij op mijn lijst niet eens in de top vijf staat, op welke positie dan ook.

2 september 2015 om 16:24

Wie is volgens jou dan een betere LB? Blind speelt wel bij United he.

Meer dan terecht dat van Persie er langs staat. Van persie is een goede voetballer maar niet voor het Nederlands elftal.

2 september 2015 om 14:40

Oh, daarom is Van Persie ook topscorer aller tijden? Daarom scoorde Van Persie ook de beslissende tegen Spanje?

wacht even hoor...huntelaar ipv v persie? wat heeft " the hunt" dan laten zien precies? 3 (!) competitiegoals sinds december vorig jaar waarvan de laatste in de 85e minuut was met 2-0 voor... lekkere week voor robin dit zeg...aan de andere kant, die speelt zich wel weer in het elftal..er loopt zoveel middelmaat inmiddels dat het bijna lachwekkend is dat zo'n speler op de bank zit...en waarom speelt depay eigenlijk? leuk dat ie tegen brugge twee keer mooi scoort maar laat voorlopig ook niet heel veel zien (wat niet gek is gezien zijn leeftijd en onervarenheid op dat niveau voordat er weer mensen gaan piepen)..effectiviteit is ver te zoeken nog bij die jongen

2 september 2015 om 14:04

Van Persie is nog niet topfit. Wanneer die dat wel is speelt ie gewoon. Ik volg hem bijFener en daar doet ie het echt goed hoor. Maar de reaguurders hier zijn van persie liever kwijt dan rijk. Soms vraag ik me zelf wel eens af waar we mee bezig zijn met zn alleen om zo'n grote voetballer telkens maar weer zitten af te kraken

2 september 2015 om 14:43

Dat komt omdat de gemiddelde Nederlandse sbs6 kijkende fan zich meer kan identificeren met een blonde Huntelaar dan met Van Persie.

2 september 2015 om 14:41

Helemaal mee eens, sterker nog, Huntelaar zal ook keihard falen aangezien hij toch geen ballen zial krijgen van egotist Robben.

2 september 2015 om 14:54

Waarom heeft Van Persie volgens jou meer recht om in het NL-11tal te staan dan Huntelaar terwijl laatstgenoemde gewoon een hoger rendement heeft?

2 september 2015 om 20:12

omdat een rendement echt helemaal niets zegt als je kijkt hoe dit soort cijfers tot stand zijn gekomen...ten eerste heeft v persie de helft van zijn interlands als rechts of linksbuiten gespeeld...als je kijkt naar robben zijn gemiddelde zie je dat als buitenspeler v persie hetzelfde rendement haalt zelfs iets hoger..in de spits is dit gemiddelde toegenomen maar nooit tot hetzelfde gemiddelde wat maar 1 oorzaak heeft

v persie heeft veel meer grote wedstrijden gespeeld tegen grote tegenstanders op een groot toernooi
dan hoef je geen professor te zijn om te snappen dat je gemiddelde dan drastisch naar beneden gaat. het is 10x makkelijker scoren tegen san marino (wat zowel huntelaar als v persie hebben graan) te scoren..het gemiddelde gaat alleen naar beneden zodra je op grote toernooien speelt en laten we eerlijk zijn. v persie staat niet in de spits bij spanje of duitsland maar in een veredeld eredivisie elftal en niet een jaar maar al jaren lang..we leven boven onze stand als er beweerd wordt dat v persie al jaren niet presteert terwijl als je zijn cijfers ziet..wk qualify topscorer, 4 goals wk je niet kunt zeggen dat ie het niet goed heeft gedaan..er worden wonderen verwacht op het absolute topniveau wat helemaal niet kan en zeker niet met een elftal als dat van oranje...

waar ik me dood aan erger is die adoratie van robben wat betreft het wk..speelde uitstekend maar om te zeggen hij heeft ons er doorheen gesleept vanaf de 8e finale, nou nee..toch wordt robben gezien als iemand die de man vh toernooi was terwijl rvp zou hebben gefaald..dat is gewoon de grootste lulkoek allertijden zeker als je in ogenschouw neemt dat v persie gewoon op 85 procent fitheid zat...dan heeft ie het fantastisch gedaan.

kijk naar messi, ronaldo, zlatan..die hebben allemaal een minder gemiddelde dan v persie maar zijn onomstreden, heel raar eigenlijk

Van Persie word niet gepasseerd. Hij is nog niet topfit. Wanneer die topfit is staat ie er gewoon weer. En terecht

2 september 2015 om 14:51

Dat hoop je. De realiteit zal anders zijn denk ik. Gelukkig! Hij presteert al jaren niet in Nederlands Elftal en met Huntelaar heb je een betere echte spits in je gelederen met een veel hoger rendement. Ook Dost zie ik liever en wellicht is er zelfs kans voor LDJ in zijn huidige vorm. Van Persie, nee. Die is klaar. Laat hem maar lekker afbouwen in Turkije.

prima opstelling dit van blind.
Ook een slimme zet want klaassen en anita hebben al veel vaker samen gespeeld bij ajax scheelt ook.
Daarbij moet je anita beroordelen op zijn verdedigende kwaliteiten .
En met wijnaldum en sneijder wordt het te aanvallend.
IK oppper voor anita boven wijnaldum en danny blind ook dus zo te zien.
EN terecht dat huntelaar nu speelt van persie is zijn abselute top status nu kwijt nu die is gaan cashen in turkije.
Laat huntelaar maar beginnen nu

2 september 2015 om 14:28

ja man, cashen, van 15 miljoen naar 5 miljoen en afzien van een bonus van 15 miljoen door niet gewoon te blijven..echt cashen..opzouten met the hunt onzichtbaar in wedstrijden waar het er om gaat en laten dit nou twee wedstrijden zijn die ergens om gaan. huntelaar goals:0

2 september 2015 om 14:44

Inderdaad laat Huntelaar maar beginnen. Jij gaat zien dat Huntelaar totaal geen ballen zal ontvangen van Robben en dus ook keihard zal falen als spits.

Van der Wiel, de man die al 3 maand geen wedstrijd gespeeld heeft. Kunnen we ook Marco van Basten in de spits zetten? Of van Nistelrooij. Kan toch niet waar zijn dit?

2 september 2015 om 14:05

Van persie blijft gewoon spits, is alleen nog niet topfit. Anders speelt ie gewoon

2 september 2015 om 14:46

Wie is dan wel topfit bij Oranje? Behalve Depay kan ik niemand noemen in de aanval.

2 september 2015 om 17:18

huntelaar, dost, robben hebben al vele minuten gemaakt bij hun club. Van Persie heeft pas 1x 90 min gemaakt.

2 september 2015 om 14:45

Van der Wiel traint wel met wereldsterren. iets wat de meeste backs van NL niet kunnen zeggen.

Ik denk dat het helemaal niets gaat worden met dit Nederlands Elftal. Hoe Blind omgaat met Jeroen Zoet vind ik niet de schoonheidsprijs verdienen. Ik zou ook niet met Anita spelen maar met Wijnaldum want hij is toch een box-to-box speler geweest bij PSV met een flinke drive. We gaan het ook wel zien met deze selectie. Dat Klaassen speelt vind ik een goede zaak. Die doet het werkelijk uitstekend bij Ajax!

2 september 2015 om 14:27

Hoe hij omgaat met Zoet? Wat is daarmee dan? Anita is de verdedigende middenvelder in dit systeem. Wijnaldum kan je vergelijken met Klaassen niet met Anita.

2 september 2015 om 14:47

Jij was ook zeker iemand die vond dat Oranje ook niks zal presteren op het WK. w8 het maar af. Een aanval met Robben en Depay is een garantie voor goals.

Deze bondscoach snapt er niets van, wordt niets! Verkeerde spelers meegenomen...een aantal veel betere thuislaten zitten..oi oi oi. Dat wordt geen kwalificatie helaas, Niet dat het ligt aan het Nederlands Voetbal maar aan de verantwoordelijke coaches.

2 september 2015 om 14:33

Alsof het verschil van der Wiel - Janmaat of Anita - N de Jong het verschil gaat maken. Het ligt toch echt aan of Robben en Depay in vorm zijn of niet.

2 september 2015 om 14:47

welke betere spelers heeft hij dan thuisgelaten?

2 september 2015 om 15:17

Kijk dan ook niet morgen, negatieve gast!!!!

2 september 2015 om 15:41

Je hebt nu ervaring nodig, de wedstrijd op slot kunnen spelen. Punten maken. Je zag het bij Frank de Boer die het verknalde bij Ajax, met routiniers erin, had Ajax in de CL gezeten.
De aanvoerder van Milaan, De Jong, hoort er toch in, Van Dijk, jaren met Celtic CL gespeeld, is even iets anders dan eredivisie potjes. Schande om spelers als Tete op te halen na paar wedstrijdjes in de eredivisie.janmaat speelt prima in Engeland, Van Beek laat zien zijn mannetje te staan. Huntelaar spits opzich prachtig maar draait niet. Bas Dost heeft onlangs nog laten zien, lekker in vorm te zijn, speelt goed in de Bundesliga waar Huntelaar nu even kwakkelt....het is willekeur, veroudere ajaxbril op, niet over de schuttingkijk gedrag. Van Persie op de bank opzich niets mis mee, maar had voor Dost gekozen. Spelers die het laten zien internationaal, die de klappen met de zweep kennen, die heb je nu nodig, geen groentjes, bespottelijk dat er spelers bijzitten naar amper 6 wedstrijdjes op eredivisie niveau. Dat is triest. Niet negatief, realistisch denken, nu niet experimenteren de punten zijn hard nodig.

Op zich is het wel een logische opstelling maar ik had denk ik Blind op de plek van Anita gezet en Kongolo of BMI als linksback. Ik zou niet weten wie beter is eigenlijl. Klaassen of Wijnaldum. Klaassen speelde wel heel sterk in Oranje wat ik Wijnaldum nog niet echt heb zien doen.

2 september 2015 om 14:48

Klaasen is een fysiek beter en mentaal ook beter dan Wijnaldum. Voor de rest is Wijnaldum beter in alles.

Niet met z'n allen gaan huilen om de opstelling of dat Blind zijn Ajax bril af moet doen. Vind het juist goed om de opstelling een beetje te veranderen, geef ze een kans. Komt echt wel goed dit!!! Heb vertrouwen en vooral zin in.

2 september 2015 om 14:49

met Huntelaar komt het totaal niet goed aangezien hij toch geen ballen zal krijgen van individualisten als Robben en Depay.

Voor toekomstige interlands lijkt me dit wel een goede opstelling:

Als Willems er niet is dan kun je daar ook nog altijd van Aanholt neerzetten. Riedewald en Vdijk langs elkaar lijkt me perfect voor de komende jaren. Promes doet het ook heel erg goed en aangezien we niet meer echt een hele goede spits hebben zou ik Depay daar eens uitproberen. Klaassen en Wijnaldum 1 van de 2 opstellen op basis van wie het best in vorm is op dat moment.

Jasper
Vdwiel
VDijk
Riedewald
Willems
Wijnaldum
Anita
Sneijder
Robben
Depay
Promes
2 september 2015 om 14:50

Toch heb ik veel liever Blind dan Willems. Blind heeft veel meer ervaring als back en speelt bij United.

2 september 2015 om 16:21

Janmaat voor vd wiel, Clasie voor Anita en De Vrij voor Riedewald. De rest kan ik me goed in vinden.

Ik zie het liefst deze opstelling! Geen fan van BMI als LB en Blind staat op dit moment als CV goed.

Cillessen
VDW
deVrij
Blind
Riedewald
Klaassen
Anita
Sneijder
Robben
Huntelaar
Depay
2 september 2015 om 14:51

Hoe durf je nou Blind als CV op te stellen ipv Van Dijk. Die jongen is in alles beter als het om de CV positie gaat.

2 september 2015 om 15:08

@ Matthaus

Als je alleen maar op Teletekst kijkt, reageer dan aub niet. Geen een bondscoach ziet het in hem zitten en daarbij de topclubs in Nederland ook niet, dus waarom jij wel?

2 september 2015 om 15:08

Laat van Dijk dat nou eerst maar eens bewijzen, Celtic is geen graadmeter, die spelen tegen JL niveau clubs. En van Dijk is niet linksbenig, die hoort in het rijtje Bruma, van Beek, de Vrij.

2 september 2015 om 16:26

Fysiek een beest, kopsterk en kan uitstekende vrije trappen nemen. Dit zijn mijn argumenten.

2 september 2015 om 16:50

heb je de laatste wedstrijd gemist bij celtic tegen die denen?

2 september 2015 om 17:40

Het zijn ten eerste ook spelers die zijn opgeroepen hier. En bovendien staat Blind in de basis van United. Ook niet de minste club. Ik zie van Dijk ook graag een keer spelen maar van Gaal, Hiddink en Blind hebben alle 3 hun twijfels. Als die dat hebben wie ben ik dan om dat niet te hebben?

Het heeft er niks mee te maken dat Blind Huntelaar 'beter' vind. Hij heeft aangegeven dat vpersie te weinig minuten heeft gemaakt om in de basis te staan.

2 september 2015 om 14:37

En waarom is Van der Wiel dan geselecteerd?

2 september 2015 om 14:53

Helemaal mee eens. Met jouw voorbeeld betreffende Van der Wiel heb jij het argument van Blind ontkracht. Maar goed, Huntelaar zal ook keihard falen waardoor ook Blind uiteindelijk voor Van persie zal kiezen. net als alle voorgaande trainers.

2 september 2015 om 17:43

Omdat we voorin een groter luxe probleem hebben dan achterin. Van Persie is ook niet helemaal fit bij Fenerbahce aangekomen. Kennelijk vinden ze Janmaat zo'n matige speler dat ze liever iemand daar neerzetten die dit seizoen nog niet heeft gespeeld. Als je zelfs door Verhaegh wordt voorbij gestreefd en uiteindelijk ook door Tete tja dat geeft te denken.

2 september 2015 om 17:48

Totaal niet mee eens. Janmaat heeft het niveau niet dus dan selecteert hij liever de betere en minder grillige van der Wiel. En in de spits zitten de zaken anders dan achterin. Als van Persie half fit is en Huntelaar wat al jaren zijn grootste concurrent is die is wel fit nou dan stel je Huntelaar op. Jij gaat het opstellen van Huntelaar raar vinden zodat je kan vinden dat Blind met non argumenten komt. Opstellen van Huntelaar is dus niet raar. Janmaat maakt teveel fouten en is niet goed genoeg. Klaar. Als van Persie fysiek weer aan kan haken en hij doet het beter of even goed dan Huntelaar nou dan wordt van Persie weer opgesteld.

Anita, vorig seizoen wissel bij NCU wat om degradatie streed en nu direct in de basis. Het zal vast niks met de achtergrond waar Anita is opgeleid te maken kunnen hebben. Het is dat Robben en Depay niet te vervangen zijn dus El Ghazi moet nog even geduld hebben! Ik verwacht dat Blind de ondergang wordt van oranje met zijn Ajax click. Jammer dat trainers nooit objectief kunnen selecteren! Hiervoor Guus met PSV. Alleen van Marwijk en van Gaal konden objectief selecteren.

2 september 2015 om 14:59

Wat betreft de ondergang, wat is je punt ?

dat Oranje nu 3e staat in een matige poule is toch echt het werk van Hiddink. Dus laten we nu bondscoach Blind maar eens de kans geven.

Persoonlijk zou ik toch wel 'n paar dingetjes anders doen.

Gewoon even heel de opstelling doornemen:

Ik zou met Jasper Cillessen op doel beginnen, Gregory van der Wiel als rechtsback, Stefan de Vrij en Daley Blind als centrale verdedigers en Bruno Martins Indi als linksback.

Normaal gesproken staat Martins Indi centraal in de verdediging en Blind als linksback, maar Martins Indi laat toch steken vallen als centrale verdediger en doet het juist wel naar behoren als linksback en Blind die doet het ook wel naar behoren als linksback, maar tot dusver speelt hij dit seizoen bij Manchester United ook naar behoren als centrale verdediger, dus vandaar dat ik ze omwissel.

Op het middenveld zou ik dan spelen met Georginio Wijnaldum als rechtermiddenvelder, Vurnon Anita als centrale middenvelder en Wesley Sneijder als linkermiddenvelder.

Ook al ben ik Ajacied, Wijnaldum heeft bij mij op dit moment toch 'n (lichte) voorkeur en dat Klaassen vind ik ook een zeer goede speler, maar Wijnaldum is (op dit moment) iets beter dan Klaassen.

In de aanval zou ik met Arjen Robben als rechtsbuiten spelen, Klaas Jan Huntelaar als diepe spits en Memphis Depay als linksbuiten. Dan zou het er dus zo uitzien (zie opstelling).

Cillessen
vd.Wiel
de Vrij
Blind
Martins Indi
Wijnaldum
Anita
Sneijder
Robben
Huntelaar
Memphis
2 september 2015 om 14:55

Ik zou juist Van Dijk ipv Blind zetten en Blind als Back. Verder zal jouw spits 100% falen aangezien hij toch geen bal zal krijgen van 2 ras egoïsten op de wings.

2 september 2015 om 15:02

V Dijk is geblesseerd...

2 september 2015 om 15:05

@ Matthaus,

Ik heb het over de spelers die op dit moment bij de selectie zitten, en aangezien Virgil van Dijk niet bij definitieve selectie van dit moment zit, kan hij dus ook niet op de plek van Daley Blind spelen.

En hoezo zal Huntelaar 100% falen? De wedstrijd tegen de Verenigde Staten kreeg Huntelaar prima voorzetten van Memphis Depay en Gregory van der Wiel, waaruit hij scoorde. Ik denk wel dat Huntelaar op dit moment van waarde kan zijn voor het Nederlands elftal.

2 september 2015 om 16:26

Dat is dan jammer, maar ben jij het met mij eens dat Van Dijk wel de betere CV is?

2 september 2015 om 16:27

Je kunt niet je mening baseren op basis van 1 wedstrijd tegen de Amerikanen.

2 september 2015 om 14:47

Import Amsterdammer, zoals er meer zijn, gewoon een Zeeuw.

Prima opstelling, ben blij dat v Persie op de bank zit.
Had trouwens Dost ook wel eens willen zien in huidige vorm.. hoewel hij wel meer een 4-4-2 spits is.

2 september 2015 om 14:55

Waarom ben je blij dat Van Persie op de bank zit? Hij is nogmaals topscorer aller tijden van Oranje.

2 september 2015 om 15:01

Kluivert heeft ook veel doelpunten gemaakt, maar eens is de koek op. Bij v Persie is dat al een tijdje het geval.

2 september 2015 om 16:28

Niet mee eens, Bij Fener speelt hij echt geweldig hoor. Verder kan Van Persie ook assists geven. Iets wat huntelaar alleen in zijn dromen doet.

Totaal ongeloofwaardig beleid van Danny Blind.
Als er nog mensen zijn die Hiddink wazig beleid vonden voeren mogen die nu hun mening geven op het beleid van onze nieuwe bondscoach.
Van der Wiel opstellen die al maanden geen wedstrijd meer heeft gespeeld, Huntelaar opstellen die al tijden geen deuk meer in een pakje boter schopt en van Persie die het uitstekend doet in Turkije op de bank laten beginnen.
Hoe verzint hij het.

2 september 2015 om 14:57

Wat betreft Huntelaar gebeurd dit structureel bij alle bondscoaches. Alle trainers geven eerst de voorkeur aan Huntelaar om het gros te vreden te houden, om vervolgens toch voor Van Persie te Kiezen.

2 september 2015 om 20:01

6 wedstrijden en 2 doelpunten. Ja, Van Persie doet het zeker uitstekend in Turkije.

2 september 2015 om 20:16

ehhh..vertel er dan ook bij dat ie 250 minuten gespeeld heeft tot nu toe en geen 540
2 goals 1 assist in 250 minuten (minder dan 3 wedstrijden dus) is gewoon prima

3 september 2015 om 04:19

Dus Van Persie doet het goed als reserve in de Turkse competitie?

Wat een kritiek weer van al die "bondscoaches" hier. Dat niemand is gevraagd om bondscoach te worden is echt onbegrijpelijk, de 1 weet het nog beter dan de ander en Blind kan er niets van, zonder ook maar 1 wedstrijd de leiding te hebben gehad. Het is en blijft een vermakelijke kleutersite. Ik wens Danny Blind heel veel succes morgen want dat is hard nodig want we staan er beroerd voor.

2 september 2015 om 14:58

Met Huntelaar in de aanval en robben en depay ernaast is het een garantie dat Huntelaar niet zal scoren.

2 september 2015 om 15:05

V Persie scoort ook al tijden niet, helpt grote kansen om zeep.
Tijd voor een nieuwe spits dus, en Huntelaar heeft in de Bundesliga toch ook wel laten zien dat hij doelpunten kan maken dacht ik...

2 september 2015 om 16:29

Van Persie is topscorer van Oranje tijdens het afgelopen WK. wat bedoel je nou met scoort al tijden niet?

Ik krijg er steeds een harder hoofd in... Anita is niet eens vaste basisspeler de laatste jaren bij Newcastle en heeft ook qua niveau en kwaliteiten niks te zoeken in dit elftal.

2 september 2015 om 14:59

Een speler die genoeg ervaring heeft opgedaan in de EPL is altijd van meerwaarde voor het Nederlands elftal.

3 september 2015 om 01:10

laten we dan ook maar Ronnie Stam, Tiendalli en Emnes oproepen als je het zo bekijkt. het gaat om kwaliteit en zoals ik aangaf vind ik niet dat Anita iets kan toevoegen.

Passeren van Van Persie is terecht. Had veel eerder moeten gebeuren. Hij is al lang niet meer van niveau dat Nederland moet nastreven en daarnaast niet de spits voor het systeem. Huntelaar en Dost zie ik liever op die positie en wellicht LDJ ook. Anita is een verrassing. Ben benieuwd. Klaassen is natuurlijk logisch.

2 september 2015 om 15:01

Van Persie is topscorer aller tijden van oranje, gouden schoen winnaar van de sterkste competitie op aarde genaamd Epl, topscorer van oranje tijdens het afgelopen WK en scorer van 1 van de mooiste doelpunten van Oranje aller tijden tijdens een WK. Nee, jij moet een andere hobby zoeken.

2 september 2015 om 15:05

Van Persie presteert al jaren ondermaats bij het NL-elftal. Werelddoelpunt of niet. Wat hij doet bij clubs is in dit geval niet relevant. Ook de gouden schoen niet. Want dat is ook al even geleden en kopen we nu niets voor. Hij is een goede spits, maar Huntelaar ook. En laatstgenoemde heeft gewoon een veel hoger rendement in het Nederlands Elftal dan Van Persie. Het wordt tijd dat hij nu ook eens een echte kans krijgt. Dit had al na het laatste WK moeten gebeuren. Volgens mij moet jij jouw persoonlijke (club)voorkeur loslaten. Emotionele argumenten zijn vaak minder goed dan de rationele variant.

2 september 2015 om 15:13

Dus omdat hij topscorer allertijden is moet je hem blijven opstellen?
Wat heeft v Persie afgelopen seizoen laten zien?

2 september 2015 om 16:30

Van Persie is topscorer van oranje tijdens het Wk en scoorde het mooiste doelpunt van Oranje ooit op een WK. Doe normaal man.

2 september 2015 om 16:48

Huntelaar heeft een hoger rendement omdat hij al zijn speel minuten als spits maakte.
RVP speelde voor 2010 als linksbuiten of als AM , pas vanaf 2010 is hij hoofdzakelijk in de spits gaan spelen.

De uitleg van Blind snapte ik wel: Geen Nigel de Jong omdat er gewonnen moet worden. Als je echter met Anita wil spelen (en dus met een controlerende/bal afpakkende middenvelder wil spelen, zet dan Nigel er neer. Anita kan mij tot nu toe nog niet bekoren.

2 september 2015 om 15:02

Met Nigel heb je standaard een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat Oranje met 10 man komst te staan. Nee doe dan liever Anita.

Blind heeft duidelijk een voorkeur voor (oud)ajax spelers.. die kent ie ook beter dan de anderen maar zo komt het wel overduidelijk over. Dat deed bijvoorbeeld van Marwijk beter, die behield wel een redelijk goede mix van spelers/clubs.. niet dat het veel moet uitmaken, de beste moeten gewoon spelen ongeacht of ze van Ajax zijn of een andere club!
Zelf zou ik deze 11 het veld insturen want ben het sowieso niet helemaal eens met zijn totale selectie en al helemaal niet met zijn basis elftal!

Krul
vd Wiel
De Vrij
Blind
Pieters
Wijnaldum
Pröpper
Robben
Sneijder
Depay
Huntelaar
2 september 2015 om 15:03

Hoe kom je daarop? Hoezo kiest hij dan Voor Robben en Depay? Het is verkeerd om zomaar een trainer te beschuldigen van partijdigheid.

2 september 2015 om 15:06

Spelers zoals Anita en Klaassen zo prominente rol geven komt wel enigszins verdacht over aangezien we betere opties hebben voor hun posities.

2 september 2015 om 16:32

harde werkers zijn nou eenmaal nodig naast creatievelingen als Depay en Robben.

2 september 2015 om 15:10

Propper als je Klaassen hebt? Hoe kom je erbij? Pieters kan ik met de blessures van Willems en Dijks wel inkomen. En Krul? Nee, Cillessen is gewoon beter.

2 september 2015 om 15:16

Klaassen is echt niet zo goed als iedereen doet voorkomen hoor, ja hij blinkt uit bij Ajax omdat de rest zo middelmatig is!
Pröpper is een type speler die qua niveau makkelijk meekomt, veel inzicht heeft met steek passes en dan samen met Sneijder heb je 2 man die continue oplossingen zoeken om door een geparkeerde bus te spelen!
Willems zou ook als LB kunnen maar is inderdaad geblesseerd anders had ik hem ook wel voor Pieters gedaan. Dijks mag zichzelf eerst bewijzen bij Ajax in Europese wedstrijden.
Krul en Cillessen is echt een wereld van verschil.. Krul heeft in mijn ogen de voorkeur omdat hij tegen wereldspitsen moet keepen en Cillessen is echt niet zo goed omdat hij tegen NEC en De Graafschap de 0 kan houden.

2 september 2015 om 19:56

Arno_p

Leuk dat jij denkt dat Blind een voorkeur heeft voor Ajax spelers en Van Marwijk beter was met mixen, maar waarom zou een bondscoach rekening moet houden met de clubs waar spelers spelen?

Blind en Van Marwijk kiezen gewoon de best mogelijke spelers voor elke positie. Met Van Marwijk destijds had Ajax alleen Stekelenburg, Van der Wiel en Emanuelson als goede Nederlandse spelers en deze werden door Van Marwijk ook gewoon geselecteerd. Nu is Blind coach en hij heeft iets meer keus in Ajacieden, omdat deze ook gewoon goed spelen.

Dus wat jij hier wilt beweren is gewoon grote onzin. Een bondscoach is coach van het Nederlands Elftal en wilt met de best mogelijke spelers het hoogst haalbare resultaat halen. Wie wat anders beweert moeten zich maar laten onderzoeken.

2 september 2015 om 23:23

Misschien is het handig om mijn eerste post volledig te lezen (ik weet het is lastig) dan zul je zien dat jouw commentaar volledig ongegrond is

"niet dat het veel moet uitmaken, de beste moeten gewoon spelen ongeacht of ze van Ajax zijn of een andere club!"

Mij maakt het ook niet uit.. al stelt ie 11 Ajax spelers op als basis.. als het aantoonbaar de beste zijn hoor je mij echt niet klagen hoor.
vind sowieso de tendens van al die Eredivisie spelers in het nationale elftal vreemd.. jongens die wekelijks in sterkere competities spelen worden totaal over het hoofd gezien!

zeg nou zelf.. Anita al controlerende middenvelder, is dat nou echt het beste wat er op dit moment rondloopt?

3 september 2015 om 04:25

Wie moet dan als controlerende middenvelder spelen? De geblesseerde Clasie, Leroy Fer die nog geen wedstrijden heeft gespeeld? Bazoer?

Nederland heeft geen uitgebalanceerde selectie. Er zijn teveel spelers van het niveau Klaassen, Wijnaldum, Narsingh, Bmi, Anita, De Jong, etc etc, die eigenlijk net-niet goed genoeg zijn. Ook zijn er veel spelers bij wie het niet duidelijk is wat hun beste positie is (blind, Bmi, Kongolo, Van Persie) of spelers die op meerdere posities kunnen spelen, waardoor het erg veel schuiven wordt. Daarnaast zijn er veel spelers die ongeveer even goed zijn op dezelfde posities (rechtsback Van der Wiel, Janmaat, Tete, Verhaegh, spitspositie, aanvallende middenvelders waar alleen Sneijder duidelijk beter is). Tot slot is doorselecteren moeilijk, omdat de nieuwe generatie duidelijk minder is dan de oude (sneijder, Robben, Van Persie, Huntelaar, N De Jong).

Om al deze (en meer) redenen is er geen duidelijk systeem waarin Oranje moet spelen, laat staan een duidelijke basiself. Ik zie maar een paar spelers die ik sowieso zou opstellen en waarvan ik zou weten op welke positie: Cillessen, Sneijder en Robben. Verder zou ik normaal gesproken met spelers als De Vrij, Vlaar, Strootman en Blind spelen, maar die zijn of geblesseerd, of staan op elkaars positie. Ik snap wel dat de bondscoach het lastig heeft.

2 september 2015 om 15:05

Het moge duidelijk zijn dat de positie van Robin Van Persie de spitspositie is. Of is topscorer aller tijden van Oranje geen geldig argument meer?

2 september 2015 om 15:12

Dus omdat hij topscorer is van het NL-elftal wil je hem oneindig en ongeacht alles blijven opstellen? Nee, jij komt er wel.

2 september 2015 om 16:17

Ik heb het even nagekeken:

Van Persie: 49 doelpunten in 98 wedstrijden
Huntelaar: 41 doelpunten in 73 wedstrijden

Vind je dat topscorer aller tijden nog steeds geldig genoeg? Als je Huntelaar nu in de basis zet en als 1e spits meeneemt naar het volgende toernooi weet ik zeker dat hij de nieuwe topscorer aller tijden is.

2 september 2015 om 16:33

Nee hoor, maar alleen dat de positie van RVP wel duidelijk is.

2 september 2015 om 16:34

Ja zeker, Van Persie heeft simpelweg meer gescoord. Volgens jouw logica is een speler die maar 1 interland speelt en 1 x scoort beter dan Rvp. Immers, zo'n speler heeft dan een moyenne van 100 procent.

2 september 2015 om 17:10

Nee hoor. De positie van Van Persie is onduidelijk vind ik. Zet je hem zoals Huntelaar alleen in de diepe spits, of zet je hem naast Huntelaar in een twee-spitsen-systeem, of zet je hem achter de spits als schaduwspits of zelfs als 10? Ik vind dat de spitspositie helemaal niet duidelijk is bij het Nederlands elftal. Vaak als Van Persie alleen in de spits staat (zonder Huntelaar) gaat hij zwerven en loopt hij naast Sneijder dus speel je bijna zonder spits.

Wat mij betreft een prima opstelling !

Alleen hebben we 2 zwakke plekken; Van der Wiel (een uitstekende speler, maar heeft geen ritme) en Martins Indi (simpelweg te weinig kwaliteit).

Heel goed dat hij het durft om met Anita te beginnen. Vurnon doet het goed in Engeland en verdient deze kans.

@psvajax:

Deels met je eens, op v Persie na; die doet het niet 'uitstekend' in Turkije. De man is er net begonnen en heeft een doelpunt gemaakt. De Turkse competitie is echt geen heel hoog niveau, en v Persie laat in het Ned elftal al jaren niets zien.
Dat Huntelaar dit seizoen nog niet op dreef is klopt, maar in het Ned elftal vind ik van hem altijd meer dreiging uitgaan dan van Rvp.

2 september 2015 om 17:00

Rvp

WK 2014 , 6 wedstrijden 4 doelpunten (derde op het WK na James en Muller)
WK Kwalificatie, 9 wedstrijden 11 doelpunten (topscoorder kwalificatie reeks)

In totaal 15 wedstrijden 15 doelpunten en jij beweert dat hij jaren niets laat zien....

2 september 2015 om 20:18

precies..daar word ik echt zo moe van dat gelul dat ie al jaren niets laat zien...en dat met een eredivisies elftal achter je en de twee grootste ego's van nederland naast je..is gewoon een wereldprestatie

Zo, het stikt hier weer van de calimero's op VZ. Gaat het jongens? Wat maakt het nu uit waar de speler is opgeleid, heeft gespeeld of nu speelt. Het gaat erom dat het Nederlands Elftal het EK haalt en dat het falen van Hiddink ongedaan wordt gemaakt. Of dat nu gebeurt met Ajacieden, Feyenoorders of PSV-ers zal me worst wezen. De beste spelen. Over het algemeen ziet de selectie er nu ook zo uit. Deal with it.

Ik vind Anita niet echt een speler voor het Nederlands elftal. Ik hoop werkelijk dat Strootman ooit nog eens fit wordt. Dan zijn we verlost van spelers zoals Anita.

nou ik had liever blind op die positie gezien.. voetbalt ten eerste bij een beter ploeg , is in goede vorm en heeft wel ervaring.. daarbij vind ik ook Klaassen nou niet bepaald een logische keuze. ik had zelf Wijnaldum gekozen alleen al voor de ervaring en voetbalt in een veel betere competitie.. beetje AFC in deze selectie..

2 september 2015 om 15:10

ik zou blind juist nu op de plek van BMI zetten en Pieters als LB doen.. aangezien hij bij Manchester het goed invult.

waarom niet Blind, Klaassen en Sneijder in de midfielde en Pieters of Büttner als linksback?
en waarom niet van Beek naast de Vrij?

2 september 2015 om 16:24

Omdat die er niet bij zijn

Vooral in oranje geen ruk laten zien en ook geen persoonlijkheid getoond. Enige keer was de misplaatste aktie naar Klaas Jan met het bla bla gebaar

Ik zie overal staan waarom Anita. Maar t is heel simpel:

Op een paar plekjes na staan de beste spelers in de selectie. Een van die plekjes is Anita, waar natuurlijk gewoon de Jong moet staan. Omdat Blind zo slim was om Anita als enige cvm te selecteren is ie wel genoodzaakt om hem te gebruiken. De huidige status van de verdediging van NL heeft namelijk minimaal 1 cvm voor die linie nodig. Wijnaldum erbij is dus te riskant en aanvallend en met deze opstelling kan hij nog de punt naar achter schuiven zodat later Sneijder en Klaassen samen de aanval kunnen ondersteunen. Als Blind iets beter had geselecteerd zou dus simpel weg de Jong daar hebben gestaan en had waarschijnlijk niemand geklaagd. Maarja nu heeft hij het zichzelf eigenlijk moeilijker gemaakt. Ik vind de opstelling gezien de huidige selectie dan ook wel de beste.

Wordt helemaal niets met deze prutser van een bondscoach, doodsteek nationale team. Je hebt nu ervaring nodig, de wedstrijd op slot kunnen spelen. Punten maken. Je zag het bij Frank de Boer die het verknalde bij Ajax, met routiniers erin, had Ajax in de CL gezeten.
De aanvoerder van Milaan, De Jong, hoort er toch in, Van Dijk, jaren met Celtic CL gespeeld, is even iets anders dan eredivisie potjes. Schande om spelers als Tete op te halen na paar wedstrijdjes in de eredivisie.janmaat speelt prima in Engeland, Van Beek laat zien zijn mannetje te staan. Huntelaar spits opzich prachtig maar draait niet. Bas Dost heeft onlangs nog laten zien, lekker in vorm te zijn, speelt goed in de Bundesliga waar Huntelaar nu even kwakkelt....het is willekeur, veroudere ajaxbril op, niet over de schuttingkijk gedrag. Van Persie op de bank opzich niets mis mee, maar had voor Dost gekozen. Spelers die het laten zien internationaal, die de klappen met de zweep kennen, die heb je nu nodig, geen groentjes, bespottelijk dat er spelers bijzitten naar amper 6 wedstrijdjes op eredivisie niveau. Dat is triest. Niet negatief, realistisch denken, nu niet experimenteren de punten zijn hard nodig.

Ik denk dat de discussie over hoe onze bondscoach spelers selecteert die bij Ajax speelt of met een Ajax verleden meer zegt over de mensen in Nederland en daarmee de fans van andere clubs dan over Danny Blind en zijn voorkeur voor Ajacieden. Ik weet niet of mensen het begrijpen, maar morgen en tegen Turkije worden twee hartstikke belangrijke wedstrijden gespeeld. Ipv voordat er een seconde onder deze coach word gespeeld en hij helemaal kapot word gepraat meoten wij misschien achter hem gaan staan en ons land daar mee steunen. Ik zie geen Riedewald in de basis voor De Vrij.
Anita doet het hartstikke goed bij Newcastle en heeft daar elke week een basis plaats. Behalve Clasie (die niet fit is) en Nigel De Jong zie ik geen betere optie behalve Blind die nodig is in de verdediging. Verder kan je net zo goed Klaassen als Wijnaldum opstellen, daar zit als je het mij vraagt nauwelijks verschil tussen, het enige is dat Blind ze beide tijdens de training ziet.
Qua spits vind ik het best grappig dat mensen Van Persie nog zo steunen, hij mag misschien wel het meeste kwaliteit hebben, maar dat komt er bij Nederland nauwelijks uit. Verder vind ik toch ook wel dat Huntelaar nu wekelijks speelt in een veel grotere competitie dan Van Persie. Verder zou ik het nu ook wel begrijpen als Luuk De Jong in de spits begint want hij speelt constant elke week goed bij Psv, maar ja dat is dan wel in de Eredivisie.
We gaan Ijsland morgen gewoon afmaken
Hup Holland Hup!

2 september 2015 om 16:02

Elke week een vaste basisplaats bij Newcastle Anita? Ken je feiten jongen. We hebben gewoon veel betere spelers dan deze middelmaat. Anita zal nooit speler van het jaar worden bij Newcastle!

2 september 2015 om 16:14

Welke opties heb jij dan in je hoofd? Ik kan er op dit moment geen betere bedenken.

2 september 2015 om 16:34

Blind, de Jong, Vejinovic. Zelfs Bazoer was nog logischer geweest.

2 september 2015 om 20:33

Blind speelt achterin de verdediging.
De Jong begrijp ik, maar die is niet opgeroepen.
Je gaat toch niet serieus Vejnovic noemen? wat heeft die jongen te zoeken in het nederlandse elftal.
Als Bazoer er in staat schreeuwt iedereen om moord en brand omdat hij een Ajax speler is.

3 september 2015 om 15:24

Natuurlijk is Vejinovic beter dan Anita. Een bankzitter van Newcastle die vorig jaar bijna gedegradeerd is, is toch helemaal geen optie meer!

2 september 2015 om 17:19

Waarom kan je RvP niet steunen ? de kritiek die hij voornamelijk hier op VZ krijgt van bepaalde club mensen slaat nergens op. Als je vind dat zijn kwaliteiten er nauwelijks uitkomen dan is er toch wel iets goed mis met je. RvP scoorde in de periode onder Van Gaal 18 x in 23 wedstrijden. Was met 11 doelpunten in 9 wedstrijden topscoorder in de kwalificatie reeks voor het WK. Dankzij hem wist Nederland zich dus vrij makkelijk te plaatsten voor het WK. Tijdens het WK maakt hij 4 doelpunten in 6 wedstrijden en is hij na James en Muller topscoorder van het toernooi. Tot 2 maal toe brengt hij het NL elftal terug in de wedstrijd (spanje , Australië ) en daarmee werd een vroegtijdige uitschakeling voorkomen. 15 wedstrijden en 15 doelpunten zijn het gemiddelde van afgelopen WK met kwalificatie reeks , wat wil je nog meer.

Ik verwacht dat enerzijds de backs spits De Jong (die sterker is als kapstok in combinatie met Robben en Depay dan Huntelaar in mijn ogen) van voorzetten moeten voorzien, terwijl Robben en Depay anderzijds met een persoonlijke actie doorgaans voor dreiging moeten zorgen. Sneijder op tien daarachter is logisch en het beste dat we daar hebben. Geef hem de ruimte om zijn spel te spelen.
Klaassen zie ik graag controlerend met een frisse drang naar voren. Naast Klaassen zie ik liever Blind staan. Cillessen is de nummer 1 op doel. Van der Wiel rechts, De Vrij als opbouwende verdediger naast Bruma (die speelt gewoon goed de laatste weken) centraal en Kongolo of BMI linksback.

Cillessen
vd Wiel
Bruma
De Vrij
Kongolo
Klaassen
Blind
Robben
Sneijder
Depay
De Jong

In deze selectie heb je maar twee verdedigende middenvelders. Anita en Blind. Blind moet je bij gebrek aan fatsoenlijke of ervaren verdedigers in de verdediging opstellen. Ik zou hem als linker centrale verdediger neerzetten. Dan heb je tenminste een beetje voetbal van achteruit. Indi wordt dan de linksback.
Dan zou je alleen Anita overhouden, maar waarschijnlijk speelt Klaassen als verdedigende middenvelder.

We zullen achteraf wel zien of deze (ex)-Ajax getinte opstelling een succes wordt. Ik verbaas me meer over het feit dat iemand die al heeft gefaald in 3 of 4 verschillende functies zomaar bondscoach kan worden.

De bondscoach koos definitief voor anita nadat hij hem had zien spelen tegen newcastle , hij speelde ijzersterk en won veel duels , een gretig mannetje die wil spelen

Ik lees in vele reacties dat Wijnaldum beter dan Anita is maar hoe dan het zijn toch 2 verschillende spelers die allebei op een verschillende positie spelen dus die discussie is toch dan niet aan de orde, volgens mij is Anita CVM en Wijnaldum een CM nu zou Klaassen er spelen dus kun je beter discusseren welke van die 2 moet spelen. Maar goed we hebben 16000000 coaches en we weten het allemaal beter gelukkig heeft Blind een eigen ikke.

Met Robben op rechts en Depay op links moet je niet met een spits gaan spelen, dit zijn spelers die voor een eigen actie gaan en nagenoeg geen voorzet geven. Maakt niet uit wie je in de spits dan zet, die verzuipt gewoon door gebrek aan aanvoer... 442 is dan de beste oplossing

Nog even en we spelen zo...
Depay omdat Blind maar niet over wil komen als iemand die alleen ajacieden opstelt!

Cilissen
vd Wiel
Veltman
Riedewald
Blind
Bazoer
Klaassen
Sneijder
El ghazi
Huntelaar
Depay

Prima voorhoede: Depay - Huntelaar - Robben is Europese top! Dat moet al voldoende zijn om Ysland te verslaan. Ik ga niet eens in op de rest van de opstelling, op dit moment hebben we genoeg kwaliteit om Ysland en Turkije te verslaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren