Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Het liefst spelen we in een uitverkocht huis, maar dat moet je afdwingen’

Laatste update:

Hoewel Vitesse zeven punten pakte uit de eerste vier wedstrijden en de ploeg van Peter Bosz daarmee op de zevende plaats staat in de Eredivisie, is de trainer van de Arnhemmers nog niet tevreden. Bosz verwacht meer van zijn team en denkt dat dit eveneens voor de supporters geldt.

/

Zondag werd het tweede thuisduel van dit seizoen na de 3-0 zege op Roda JC Kerkrade ook gewonnen: Vitesse was met 4-1 te sterk voor SC Cambuur. Met ruim 13.000 toeschouwers was stadion GelreDome echter maar voor iets meer dan de helft gevuld. Bosz heeft begrip voor de matige publieke belangstelling.

“Het liefst spelen we in een uitverkocht huis. Maar dat moet je afdwingen”, erkent de coach in gesprek met Voetbal International. “Mensen willen verzorgd voetbal zien”, weet Bosz. “Zondag tegen Cambuur zat ik onrustig op de bank. Dat is raar als je met 4-1 wint. Als trainer wil je grip hebben. Wij hebben nog een lange weg te gaan.”

Denk je dat stadion GelreDome snel uitverkocht zal zijn?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk dat de mensen liever geen veredeld Chelsea B zien. Als Vitesse weer gewoon Vitesse wordt zal het stadion wel voller komen te zitten. Nu heb je gewoon meer het idee dat je naar de jeugd van Chelsea zit te kijken met wat Vitesse spelers erom heen. En elk jaar weer een totaal nieuw team vergroot de binding met het publiek ook bepaald niet.

2 september 2015 om 12:58

Inderdaad. Niet zozeer chelsea B verhaal want dat is vrij goedkoop maar omdat er amper spelers rondlopen die langer dan 1 seizoen blijven. Ik denk dat Bosz dit ook zeker wel begrijpt maar je kan moeilijk verwachten dat hij dat uitspreekt want Vitesse heeft nu wel al drie jaar steeds weer een leuk team.

2 september 2015 om 13:05

Dit is ook klinklare onzin. Kijk maar eens op deze lijst van Transfermarkt ( http://www.transfermarkt.nl/eredivisie/vereinstreu... ). Bij Vitesse blijven spelers gemiddeld 467 dagen en dat is vele malen langer dan bij clubs als Feyenoord, Twente, Heerenveen etc.

2 september 2015 om 13:40

Juist!
Bij veel clubs in de eredivisie is het elke zomer (en soms zelfs ook in de winter) een komen en gaan van spelers. En dat is op zich ook wel logisch omdat spelers na 1 o f 2 jaar eredivisie een mooi salaris kunnen krijgen in een ander land.

De slechte binding tussen Vitesse en de potentiele supporters ligt dan denk ik voor een groot deel op het vlak HOE de vertrokken spelers worden vervangen.
Het gebruik maken van de connectie Chelsea lijkt mij sportief gezien een hele duidelijke en goede keuze. Echter zal doorstroming vanuit eigen jeugd en/of aankoop van jonge Nederlandse talenten voor meer binding kunnen zorgen met de fans.

2 september 2015 om 13:02

Chelsea B verhaal is zo'n triest aftreksel van de media, kom eens met je eigen ideeën. En dan ook nog eens dat je zegt 'Nu heb je gewoon meer het idee dat je naar de jeugd van Chelsea zit te kijken met wat Vitesse spelers erom heen'. Blijkt maar dat jij weinig voetbal ziet. Over het algemeen spelen op dit moment alleen Nathan, Brown, Solanke en Baker (nooit tegelijk) en in mijn eigen zijn dit allemaal meerwaardes voor de Nederlandse competitie.

2 september 2015 om 13:09

Wat heeft dat nou met de media te maken?
Als het zo is dan is het toch zo?

Feit is dat Vitesse jaarlijks een lading Chelsea spelertjes krijgt en de meeste van hen zijn na 1 of 2 seizoenen alweer weg.

Ik kan het dan heus wel begrijpen als men zoiets heeft dat Vitesse zijn identiteit aan het kwijt raken is.

2 september 2015 om 13:19

Dat heeft alles met media te maken. Want mensen praten elkaar en de media graag na. De beeldvorming over Vitesse is gewoon erg negatief. Als je iets leest of hoort over Vites dan gaat het 9 van de 10 keer over Chelsea B, ziel kwijt, half leeg stadion, terwijl er echt zoveel meer is waar je zelden tot nooit iets over hoort. Je wilt niet weten hoeveel clichés ik regelmatig te horen krijg van andere supporters. Ze hebben een mening, terwijl ze amper iets van de club weten. Vaak is die mening gebaseerd op VI. Meestal kan ik die zaken ook snel onderuit halen met argumenten.

Mogen wij als supporter lekker zelf bepalen of we ons met de club kunnen identificeren? Want ik kan je zeggen dat ik er weinig van merk als ik in het stadion rondloop of op Papendal. Ik kan me prima identificeren met de club.

2 september 2015 om 13:36

Er is ook weinig positief over te melden toch? Elk jaar talenten van Chelsea die aan het einde van het seizoen weer weg zijn met matige eigen spelers eromheen... Dan ook nog spelend in een half leeg theater maakt het ook niet veel positiever

2 september 2015 om 13:56

Eigen matige spelers eromheen?? Dat wordt elk jaar gezegd, maar wie pakt er 2 spelers van Vitesse, en waar ging onze beste speler heen?? Volgens mij waren dat geen huurlingen ofwel. Vitesse heeft nog steeds een uitstekende selectie met eigen spelers. Even ter vergelijking,want zie dat je voor Feyenoord bent. Diks is gelijkwaardig aan Karsdorp. Beek vinden jullie beter dan Kashia, ik weet het niet, werff is beter dan Heiden. Kongolo sowieso beter dan Achenteh. El ahmadi zou heter moeten zijn dan Nakamba, echter kon niemand van jullie o zo goede middenveld tippen aan Nakamba. Denk dat Nakamba niks minder is als ahmadi. Vako is 2x zo goed als Immers. Rachica en Bilal zijn beide talentvol, dus als ik een beetje naar onze eigen matige spelers kijk, zie ik eigenlijk niet zo heel veel verschil met jullie kampioenswaardige spelers . Jullie waren trouwens ook 2x zo goed als ons. Vooral toen jullie met 12 man speelden.

2 september 2015 om 13:58

Jij kijkt blijkbaar ook niet verder dan je neus lang is. Ik zie namelijk dat er grote stappen gemaakt worden in de jeugdopleiding, dat de club moeite doet om de supporters meer betrokken te krijgen en te houden, dat er oud-spelers terugkomen om een functie binnen de club te bekleden, dat Vitesse over het algemeen mooi en spectaculair voetbal op de mat legt (al is het nu nog even wat zoekende soms), jeugdspelers die hun debuut mogen maken, jonge pareltjes die vastgelegd worden voor meerdere jaren (rashica, Koryan, Zhang, Nakamba om er een paar te noemen). En dat Vitesse nog steeds serieus bezig is om financieel gezond te worden

En tuurlijk heeft het nadelen dat je huurlingen van Chelsea hebt, maar vooralsnog spelen er maar 2 tegelijk. Dan heb je dus nog gewoon 9 eigen jongens op het veld staan. Daarnaast zijn zulke talenten als Solanke, Nathan en vorig jaar Traore voor ons onhaalbaar. Maar ze zijn wel een mooie toevoeging voor de Eredivisie. Daarnaast hoor ik jullie niet over de huurlingen van bijvoorbeeld Willem II, die hebben er ook 4 van Ajax rondlopen. Persoonlijk heb ik dan liever de talenten van Chelsea. Ik heb als supporter genoten van jongens als Atsu, Piazon, Traore en Kalas.

2 september 2015 om 14:08

Houtenklaas

Zoals je zelf aangeeft: het stadion is gewoon te groot, zo moeilijk is dat niet te verklaren. De media geven daar een andere draai aan door te stellen dat er geen binding is. Het enige wat ik een aantal seizoenen geleden gek vond was dat het tegen NEC het ook niet gevuld is. Dat terzijde, de onterechte negatieve houding van de media is er inderdaad.
Helaas ondervindt mijn club dat momenteel ook, alleen ook vaak terecht. Maar ik kan het moeilijk verkroppen dat personen (ook hier) lopen te zaniken over de kwaliteit van een selectie/coach terwijl ze enkel een samenvatinkje van de club zien en dus niet eens in de gaten hebben hoe de opstelling eruitziet/wat er op de bank zit (of hoe een coach vooral Niet functioneert)

Dat zie je ook bij Vitesse; door de banden met Chelsea is Vitesse bij voorbaat al een pispaaltje bij velen in de media en de papegaaien terwijl blijkt dat er zat 'eigen spelers/nederlanders' deel uitmaken van de (basis)selectie. Selectieve media zoals VI zijn meesters in stemmingmakerij.
Desondanks vind ik VI wel vermakelijk.

2 september 2015 om 16:30

Houtenklaas..

Dat men Vitesse, Chelsea B noemt, is toch helemaal niet zo vreemd?
Vanaf 2010 tot nu zijn er maar liefst 19(!) spelers van Chelsea naar Arnhem gekomen. Dan kan je hoog of laag springen, maar dat is wel heel erg veel.

Desondanks vind ik Vitesse altijd leuk en fris voetbal spelen. En toch kwamen er vorig jaar gemiddeld 'maar' 17.149 mensen naar het stadion bij een thuiswedstrijd. Het seizoen daarvoor was dat nog 19.002. Dat betekend dat er bijna 2000 supporters afgehaakt zijn. Denk jij niet dat het één met het ander te maken heeft?

2 september 2015 om 16:48

Men plakt graag naamplaatjes, dus de bijnaam snap ik wel. Maar mensen kijken niet verder dan dat en dat is jammer.

Ik denk dat er meer redenen te verzinnen zijn. Het seizoen 12/13 deed Vitesse lang mee om de bovenste plekken, het seizoen erna deden ze mee tot aan de winterstop. Daarna kakte het als een kaartenhuis in en werd zo'n beetje alles verloren of gelijk gespeeld. Toen hoorde je opeens gemor en waren mensen afwachtend om hun sk te verlengen. Daarnaast kan het ook zijn dat er in het ene jaar net wat meer acties/aanbiedingen zijn geweest dan het andere jaar. Afgelopen seizoen eindige Vitesse goed en de club meldde begin dit seizoen dat er een lichte stijging was van het aantal verkochte sk's (maar er zijn ook familievakken gekomen op oost en de prijzen zijn in bepaalde vakken aangepast).

2 september 2015 om 13:26

Kijk voor de grap eens naar de toeschouwers van voor de overname: http://www.transfermarkt.nl/vitesse-arnheim/besuch... Dan zie je dat het al jaren best stabiel is. Enkel in de jaren na de bouw van het Dome heeft het vol gezeten. Toen was het natuurlijk ook nog nieuw en Vitesse deed het toen goed.

En je moet niet vergeten dat de crisis er ook hard heeft ingehakt voor sommige mensen. Ik ken alleen in mijn kennissenkring al een aantal mensen die zich geen sk kunnen veroorloven. Ze pakken soms wat actiewedstrijden mee.

2 september 2015 om 13:59

In Rotterdam Zuid zit het stadion vol na 16 jaar geen kampioenschap en een aantal zeer magere jaren achter de rug. Die mensen wonen deels op Zuid. Dat is nou ook niet echt het rijkste deel van Nederland. Het is maar net hoeveel je wilt investeren en of je dr voor wilt sparen. Maar Vitesse ligt niet heel goed bij haar supporters. Dat is toch gewoon zo?

2 september 2015 om 14:09

Feyenoord moet je niet vergelijken met Vitesse. Feyenoord is een top3 club met een grote achterban, een volksclub die vroeger grote succes hebben behaald. In Arnhem zijn er veel feyenoord supporters, evenals veel Ajax supporters. In heel het land, van arnhem tot Limburg zitten Feyenoorders. In Rotterdam zitten er geen Vitesse supporters. Vitesse moet het hebben van de regio, en aangezien NEC en de Graafschap hoer ook zitten is het al moeilijker. Zelfs de Eagles zitten hier niet ver vandaan. Vitesse heeft een trouwe supporters schare van ongdveer 17000 man, soms 15000, en soms 20000. Wat we du nodig hebben is een stadion van 20000 man max, waardoor het er ook sfeervoller uit zal zien. Het Gelredome is gewoon een heel lelijk stadion. Net wat ik hier bocen ook in een reactie gelezen hebt, geef mij maar dat stadion van Heracles, prachtig stadion. Ook mogen de stoeltjes in het Gelredome wel de kleuren geel en zwart krijgen, je kan aan alles zien dat dit stadion niet van vitesse is.

2 september 2015 om 14:09

Jullie hebben nog succes gehad in het verleden, waardoor je nu nog steeds een club met landelijke uitstraling bent. Vitesse heeft nog nooit iets gewonnen (kampioenschap in de eerste divisie daargelaten) en moet het hebben van de eigen regio en daar heb je niet alleen concurrentie van NEC en de Graafschap, maar ook van Ajax en Feyenoord. Beetje appels met peren vergelijken dus.

En sparen kan als je maandelijks wat geld overhoudt. Als dat niet het geval is dan wordt het lastig. Je zult ook je gezin moeten onderhouden en je huur moeten blijven betalen.

2 september 2015 om 13:54

Dat is het niet vriend. Natuurlijk zijn er veel Chelsea spelers hier geweest de afgelopen jaren. Maar nooit hebben er meer dan 3 in de basis gestaan. Ook dit jaar zijn het tot nu toe 2, en zal het met Solanke 3 worden.
In het verleden gingen juist mensen naar het stadion voor Piazon en een Traore bijvoorbeeld. Dit is het probleem niet.
Vitesse speelt met Room en Diks als eigen talenten. Scout bijvoorbeeld een Ibarra en Vako als groei briljanten. Dus daar is niks mis mee.

Ik zou je vertellen als inside supporter hoe het echt zit.

Vitesse heeft ten eerste een te groot stadion. 26.000 stoeltjes in een relatief kleine stad is te veel. Arnhem heeft ten opzichten met grote steden ( bijv. Utrecht en den Haag ) een grotere achterban van ongeveer 15 a 16000 man. Maar als deze er zitten, dan lijkt het stadion nog steeds half leeg.
Ik ben dan eigenlijk ook stik en dan ook stik jaloers op bijvoorbeeld een Heracles. Wat een prachtig stadion nu! en ook geduldig opgebouwd. Dit zou Vitesse ook moeten gaan doen! Een stadion van hun zelf waar 18.000 plekken zijn en waarbij alle inkomende bedragen ook echt van de club zelf zijn.

Dan is er natuurlijk nog de slechte tijden hier in Arnhem die meer dan 10 jaar heeft geduurd. Daar zijn een flink aantal supporters verloren gegaan omdat Eredivisie live kwam ( nu Fox ). Niemand ging met plezier naar Vitesse kijken. Grote beloftes en weinig van terug zien, jaar op jaar!
Dit gaat nu ook ten koste van andere supporters. Vorig jaar was er veel gezeik en lege plekken. Dit komt het sfeertje niet te goede. Dus hebben dit jaar weer veel supporters gekozen om niet te gaan. Want in het gelredome zit je tegenwoordig niet meer voor je lol.
Kosten zijn belachelijk! je betaald voor een biertje 4 euro en een klein frietje kost je 3,50. Roken op de tribune kost je een stadionverbod en zelfs enthousiast juichen of schreeuwen wordt niet gewaardeerd!!
Dan vragen ze ook voor losse kaarten gewoon 30 euro wat niet echt mensen trekt. Geen juiste vak indeling en dus allemaal maar klote.

Het komt er gewoon op neer dat het Gelredome te groot is, en Vitesse plus politie het je ook niet echt naar je zin maken.
Om een klein voorbeeld te noemen. Tegen Southampton wordt een hele kroeg opgepakt ( 75 man ). Hier onder waren 3 raddraaiers die veroordeeld zijn. De rest hebben dagen en uren in een cel gezeten. Hun telefoons zijn ingenomen en hebben ze een hoop gezeik op het werk gehad.
Dit is een reden voor velen om de handdoek in de ring te gooien en de volgende keer lekker voor de buis te gaan kijken met je eigen biertje en sigaretje en vrienden.

Maar Vitesse zelf ziet dit niet in hoor. Doen er geen moer aan en zullen er ook nooit wat aan doen.

2 september 2015 om 14:14

Hulde, joeyt. Een Vitesse-supporter die kritisch is en een keer uitspreekt wat ik ook zie.

2 september 2015 om 15:34

de prijzen van het bier en frietjes kan vitesse niets aan doen..

2 september 2015 om 16:16

Nee, dat klopt. Maar dat het mensen afschrikt wel. En het gaat over de lege plekken in het gelredome. Dus alles bij elkaar optellen is het gewoon geen zak meer aan bij Vitesse die spelen in het Gelredome.

2 september 2015 om 17:55

Het probleem in een notendop: de supporters houden van Vitesse, maar Vitesse houdt niet van haar supporters. Dit voelen de supporters (vooral in Gelredome) waardoor ze lekker thuis blijven.

Ikzelf kom er al een tijd en met de opkomst van Vivo merk je dat Vitesse gewoon tegen fanatieke supporters is; als je zingt kijken stewards je al raar aan. Ik ben benieuwd of ik volgend jaar genoeg motivatie vind om opnieuw een seizoenskaart te nemen (maar waarschijnlijk zit ik er dan gewoon weer uit principes).

3 september 2015 om 10:56

Alles goed uitgelegd, maar ik vind dat Vitesse naar hun supporters toch ook meer toe moeten komen. Ik heb nu met mijn vader al 11 jaar seizoenskaart (en komen dan vanuit regio Utrecht), maar wilden nu iets lager op de tribune zitten. Wij zijn door Vitesse net achter een ingang geplaatst waar je de hele wedstrijd naar een lelijke rode rand zit te kijken (en niet lekker achterover zit, dan zie je gewoon niks.). Ik vind persoonlijk niet dat je áls je al zo weinig supporters hebt de laatste tijd, je de trouwe fans op zo'n plek neer kan zetten. Ik vind dat ze de klantvriendelijkheid daar mee wel naar beneden halen. Trouwe fans betalen iets extra's, dan moet je ze met zo veel ruimte ook geven waarvoor ze echt betalen.

3 september 2015 om 13:34

Even een belletje wagen, dan valt er echt wel iets te regelen hoor. Dikke kans dat de gene die dat invoert er amper bij stil gestaan heeft.

Peter, in deze moet ik je toch ongelijk geven. Arnhem is geen echte voetbalstad, op zich niet erg ware het niet dat Arnhemmers over het algemeen nogal sceptisch zijn. Het komt allemaal wel vol, de vraag is alleen is dat over 2 jaar, 5 jaar, 10 jaar of nog langer? Eerlijk is eerlijk aan de spelopvatting kan het liggen. Zelf denk ik dat het ligt aan de 'crisis' in combinatie met het sceptische publiek dat mensen voor andere dingen kiezen.

Vitesse stond vorig jaar gemiddeld 8e van alle Eredivisieclubs met gemiddeld 17.000 toeschouwers. Arnhem heeft 150.000 inwoners en met steden als NEC en De Graafschap dichtbij is er veel concurrentie. Dat stadion is gewoon te groot.

2 september 2015 om 13:08

Dan blijf toch de vraag waarom ze het in de begin jaren van de Gelderdome wel altijd stamp vol konden krijgen?

2 september 2015 om 18:49

Dat is makkelijk, dat konden ze toen ook namelijk niet. Eerste paar jaar lagen de bezoekersaantallen tussen de 20.000 en 24.000, een stuk meer dan nu natuurlijk, maar echt stampvol zoals jij het noemt heeft het nooit gezeten.

De capaciteit van het stadion is te groot voor de achterban. Daarnaast zijn de prijzen voor seizoenkaarten en losse verkoop voor de lege tribune veel te hoog. Er zijn genoeg mensen die wel eens willen komen kijken, maar als je dat wil ben je met het kaartje en eventuele consumpties zo een 30-40 euro per wedstrijd kwijt. Worden deze aangepast en vraagt men niet de hoofdprijs voor consumpties, dan zitten er met gemak zo een 20.000 toeschouwers.

2 september 2015 om 13:08

Dat is bij Vitesse juist het grote probleem, de catering heeft Vitesse helaas niet in eigen beheer. Maar no matter what, Arnhem till i die!

2 september 2015 om 15:18

Voor sfeer en binding ga ik toch liever naar nijmegen, forza N.E.C.!!!!!

2 september 2015 om 15:38

Ieder zijn ding, sfeer vind ik nou ook niet echt geweldig in Nijmegen, ben er een aantal keren geweest.

2 september 2015 om 18:14

@larsjacobs,

Over welke sfeer heb je het? Ik sta in het zogenaamde sfeervak '080' en vind deze heel erg tegenvallen. Nee de Goffert is op een kleine groep supporters na een sfeerloze bedoening(net als bij Vitesse overigens) Hierop kun je onze Arnhemse vrienden dus niet bekritiseren.

2 september 2015 om 13:11

Vind ik onzin koop maar eens losse kaarten bij Ajax daar is minimaal maak 22 euro en ook bij Feyenoord,psv en andere clubs bij Vitesse zit je voor 15 euro al op tribune maar probleem is dat de 2 lange zijdes te duur worden gemaakt en helemaal de zijkanten. Daarom zit daar ook vrijwel niemand. En Vitesse heeft niet veel te zeggen over consumptie omdat ze het stadion huren.

Ik denk dat er voldoende eigen jeugd rondloopt bij Vitesse die word aangevuld door Chelsea huurling vanwegen financieel fair play Vitesse heeft daar nog maar 2 jaar mee te maken en dan kunnen ze uitgeven. Dit heeft PSG ook gehad en nu kan die club ook miljoen uitgeven. Verder vind ik voetbal prima natuurlijk is linksback drama. Maar middenveld is prima en nu aanval ook met Solianke Rashica en Nathan. En eigen jeugd is er ook voldoende Vako op 16 jaar gehaald maar nu aan doorbereken. Diks,room. Is geen Chelsea B staan maar 2van 11 van Chelsea is basisspeler . En rest zit op bank Brown,pantlic,solianke.

Nou, er is al jaren structureel te weinig aanhang.
Zelfs tegen de topploegen zit het vaak maar halfvol.
Er is simpelweg te weinig animo voor de club Vitesse.
Zonde, want er zijn mogelijkheden zat in Arnhem.
Dat stadion is te groot.

2 september 2015 om 14:00

Tegen topploegen zitten er 22000, kunnen er in het gelredome 44000 man ja??

2 september 2015 om 16:49

Zelfs tegen cambuur zat het gelredome meer dan de helft vol, dat na-praten toch altijd..

Kunnen we aub eens kappen met dat gezeur over de toeschouwersaantallen?

Het is bij Vitesse inmiddels 'traditie' dat de eerste paar wedstrijden slecht bezocht worden. Gaandeweg het seizoen lopen de aantallen op naar gemiddeld 17 a 19.000 toeschouwers. Vol spelen lukt alleen als er een club op visite komt die tegen ons kampioen kan worden. Het slaat ook nergens op dat mensen maar blijven kijken naar bezettingsgraad en dat ze daaruit concluderen dat Vitessesupporters geen binding hebben met hun club. Het stadion is gewoon veel te groot. Als wij een stadion hadden zoals AZ dan was het vrijwel iedere week vol en hadden mensen weer iets anders gezocht om mee te slaan.

Hahaha echt het zere puntje dit van alle vitesse supporters

2 september 2015 om 13:50

Mwah ik lig er verder niet wakker van, maar het begint wel een beetje irritant te worden dat het bij ons zo uitvergroot wordt, terwijl andere clubs ook bij lange na niet in een vol huis spelen. Laatst zat het zelfs in de samenvatting van de Nos. Dat gaat een beetje ver.

2 september 2015 om 13:59

Het mooie is dat er nog steeds 6000 supporters meer zitten dan in Nijmegen bv, als die dan gaan reageren op onze supporters aantallen is dat toch lachwekkend.

2 september 2015 om 18:17

6000? Bij NEC zullen er dit seizoen gemiddeld zo'n 11000 zitten. Dat is dus vooralsnog maar 2000 minder dan de afgelopen 2 thuiswedstrijden van Vitesse.
Maar oké dat Vitesse meer supporters heeft dat snappen de meeste hier in Nijmegen ook wel. Mag ook wel met zo'n achterland.

2 september 2015 om 14:15

Zere punt is het niet. Maar zeiken en iets benoemen wat iedereen ziet is niet echt top journalistiek.
Kom dan ook met de juiste info waarom het zo is, en hoe het opgelost kan worden. Interview een aantal supporters enz. Dit is roepen om het roepen.
Want in een grotere stad genaamd nijmegen zit het ook niet vol, en daar passen nog minder mensen in.
Zelfde geld voor Utrecht en den Haag. Maar daar hoor je ze niet over.

2 september 2015 om 16:26

Misschien omdat de bezettingsgraad bij Vitesse veel lager is? Als dat maar 53% vallen de lege plekken meer op dan bijvoorbeeld bij NEC - 90%, ADO - 85% en Utrecht - 65%.
Vitesse heeft het laagste van de hele Eredivisie met iets meer dan de helft, dat lees ik van soccerway. Indien dit waar is kan ik begrijpen dat de media hier zoveel over roept.

2 september 2015 om 16:33

Leuk dat ze naar bezettingsgraad kijken, maar het zegt dus niet zoveel. Enkel dat de rest blijkbaar een stadion heeft wat bij de achterban past en wij niet. Want nec kan dan wel een bezettingsgraad hebben van 90 procent. Maar wij zouden daar niet eens met zijn allen inpassen, omdat we meer supporters hebben.

2 september 2015 om 23:47

Dat stadion is zomaar gebouwd? Zo van, ach er komen vast wel even 25.000 supporters? Dat is toch ergens op gebaseerd?

En bezettingsgraad zegt toch best wel iets. Je kan meer supporters hebben dan Nec, maar als jij een stadion moet onderhouden en betalen voor 2x zoveel mensen dan dat er komen, ga je het financieel op een gegeven moment wel zwaar krijgen denk ik.

En maar blijven piepen over dit over dat,laat vitesse maar gaan die komt er wel. Heb je afgelopen weekend gezien.bij de wedstrijden er waren lege plekken zat.

13000 is idd wat aan de magere kant maar ik schat in dat zo rond de 18000 wel een beetje (structureel) het maximaal haalbare is voor Vitesse. Wil je groter dan moet je interesse uit een groter achterland gaan trekken en zullen dus de prestaties omhoog moeten, als je wint heb je immers vrienden.

Ik kan het best wel begrijpen dat die fans wegblijven. Je gaat toch niet veel geld neerleggen om een veredeld B team van een Engelse club te zien spelen? Of je moet een die hard fan van Chelsea zijn. Maar dat zijn er niet zo heel veel in Nederland. Daar vul je geen Vitesse stadion mee.

2 september 2015 om 13:57

Wist niet dat je met 2 man tegen 11 man mocht spelen? ??

2 september 2015 om 14:07

Volgens mij heeft vitesse er dit jaar 5 gehuurd van Chelsea. Zul je straks zien dat Nathan en Solanke ook basisspelers worden.

2 september 2015 om 14:13

Hoe vaak heeft Vitesse in al die jaren met 5 huurlingen gespeeld? Ja ze hebben 5 huurlingen, vind ik ook teveel, helemaal omdat we huurlingen op de bank hebben zitten. Maar er zal niet 1 x voorkomen dat ze alle 5 spelen, weet ik 100% zeker.

2 september 2015 om 14:21

Mwah of ze nou als basisspeler of als reservespeler het veld in komen. Dat beeld van veredeld Chelsea B blijft toch bestaan over Vitesse en wordt daarmee zelfs bevestigd. 5 huurlingen van dezelfde club is gewoon teveel. Wie is die 5e Chelsea huurling ook alweer? Brown, Baker, Nathan, Solanke en?

2 september 2015 om 15:45

Pantic, maar hoe gaan we willem2 dan noemen, Ajax B? Het is begrijpelijk dat de media gal.spugen over Vitesse, maar na 5 jaar is het wel leuk geweest. Straks komen er weer een paar goede jeugdspelers door, wat altijd al gebeurde en kunnen ze er helemaal niks van, totdat ze na een topclub gaan en ineens goed genoeg zijn voor het Nederlands elftal. Zo krom is de Nederlandse supporter. Als Diks nu bii Ajax had gespeeld, en tete bij Vitesse, was Diks opgeroepen voor het Nederlands elftal, en was Tete afgevallen bij jong Oranje. Was dat dan terecht geweest, nee maar mensen kijken alleen naar hun eigen club, want daar is alles zo geweldig. Elke club in Nederland heeft zijn gebreken, Twente, Vitesse zitten er nu in ondat ze de top wouden aanvallen, dan wordt er vanzelf lacherig gedaan. Hoe kan het dat zo'n klein clubje Ajax, PSV of Feyenoord wil aanvallen, hoe durven ze??

Dat er Chelsea talenten rondlopen heeft geen enkele invloed op toeschouwers aantallen.
Arnhem is nooit een echte voetbalstad geweest.,begin van seizoen kijken er veel mensen eerst hoe het vitesse vergaat. Er wordt veel energie gestoken in onze jeugdopleiding. Dit is een aantal jaren niet het geval geweest zodat er veel talenten naar andere clubs zijn gegaan. Nu staat er een zeer professionele trainingsaccomaodatie op papendal en wordt er al goed doorgeselecteerd. Er zijn veel oud spelers van vitesse zoals, Jansen, hofs, knol enz werkzaam om de vitesse cultuur te waarborgen.
De eerste resultaten zijn al zichtbaar met oa diks, osman, Lieftink en Lelieveld . Eigen jeugdspelers die de selectie hebben gehaald tot nu toe. Ook de hoge kosten van seizoekskaarten spelen een rol.

Dat chelsea B verhaal is onzin en ik geef Bosz ook gewoon gelijk. Ander probleem is ook het verzorginsgebied. Pin me niet vast op een km of 10 maar ik geloof dat Zwolle/utrecht/nijmegen/den Bosch/doetichem allemaal binnen een straal van 60km liggen? Met dan nog Psv/vvv/fct op 100km en natuurlijk Ajax en Feyenoord die door het hele land supporters hebben. Dat betekent dat je heel veel concurrentie hebt. Wellicht nog meer dan in zuid-limburg omdat er vele eredivisieploegen zijn. Naast aantrekkelijk voetbal heb je dus ook gewoon pure resultaten nodig. Psv/ajax/feyenoor trekken niet de meeste supporters omdat men zo trouw is. Ze trekken er zoveel omdat men daar al jaren topvoetbal ziet en tegenstanders als barca kan zien. Natuurlijk een deel in ieder stadion zit er uit clubliefde, maar een groot deel ook voor voetbal. Voetbalfans vinden het echt niet erg om een 30-60min in de auto te zitten voor een club.

En ieder jaar worden de toppertjes weer weggekocht bij ons omdat ze het zo goed doen. Afgelopen jaar Propper, Vejinovic verkocht. De volgende topper (in mijn ogen sterker dan Vejinovic) Nakamba staat al klaar. Hoewel ik Vejinovic een betere voetballer vind is Nakamba voor de positie van balafpakker (6) zeker 2 klasses beter dan Vejinovic. Propper vertrokken, Vako stond al klaar, eind van het seizoen zal het weer niet anders zijn. Wij leiden spelers op en aan het eind van het jaar word er alleen maar gepraat over teveel huurlingen. #praatjohanna

We zijn in de afgelopen 30 jaar van gemiddeld 2000 toeschouwers naar gemiddeld 18000 toeschouwers gegroeid. Terwijl we in de tussentijd (en daarvoor) behalve af en toe wat wedstrijden, nog nooit wat hebben gewonnen. We zijn uitgemaakt voor van alles en nog wat, beschimpt, 3 keer bijna failliet geweest en als een ware fenix uit de as weer herrezen. We waren luchtfietsers Chelsea C en nu B, vreemdelingenlegioen, maffiaclub en toch zitten er naast mij op de tribunes gewoon nog altijd meer supporters dan er überhaupt in 9 van de tien stadions mensen passen. HOE ZO het voetbal leeft niet in Arnhem... HOE ZO er is geen binding met Vitesse..... We zijn gewoon cult, met een trouwe aanhang die in absolute aantallen al de meeste profclubs ontstijgt, laat staan in verhouding met het achterland. Laat de "mooi voetbal liefhebbers" vooral lekker wegblijven. Als je geen eelt op je ziel hebt heb je bij ons toch niks te zoeken...ernem 1

2 september 2015 om 15:21

Hahaha gewoon successupporters dus

2 september 2015 om 15:49

Deze reactie geeft aan dat je er werkelijk niks fan snapt. Ten eerste, wat voor een succes hebben wij behaald? Ten 2e, hoeveel supporters konden er in de Meer? Alles.is groter geworden, daar heeft succes niks mee te maken want dat kennen wij niet in Arnhem. We stonden er ook tegen Helmond in de nacompetitie met 20000 man.

Het stadion van Vitesse is te groot geworden en de aanblik op TV van de Oosttribune is dan ook niet om vrolijk van te worden. Wordt altijd wel veel om gezeurd in de media. Zet ons in een stadion van bijvoorbeeld NEC en het stadion zit bomvol met nog een aantal duizend supporters die er niet in kunnen. Je zult zien dat dezelfde media of wie dan ook roepen hoe de club leeft met het zelfde aantal supporters. Een stadion met de grootte van bijvoorbeeld AZ of NAC zou goed zijn voor Vites.

2 september 2015 om 18:01

Vitesse wordt inderdaad hard afgerekend op de bezettingsgraad, waardoor de toeschouwers aantallen schraler lijken dan ze daadwerkelijk zijn. Maar toch lijkt het er wel op dat het elk jaar moeilijker wordt voor Vitesse om publiek naar het stadion te krijgen.

Ter vergelijking:
Breda heeft rond de 170.000 inwoners, NAC heeft echt veel minder gepresteerd dan Vitesse en tot nu toe trekken we in de Jupiler League rond de 13.000 tot 14.000 supporters. Dit zal in de loop van het seizoen vast wel iets afnemen, maar het lijkt mij dat Vitesse in de marketing iets niet goed doet...
Waarom komt zo'n groot deel van de 17.000 man van vorig jaar bij het begin van het seizoen niet meteen automatisch terug naar de Gelredome om 'even een kijkje te nemen'?
Als een kaartje 15 euro kost dan is de prijs toch niet echt een reden om niet te gaan?

Ik denk dat het weldegelijk met het beleid en bestuur te maken heeft. NAC heeft een patent op incompetente bestuurders (en trainers en spelers, maar dat terzijde), maar het zijn wel bestuurders die je ook in de kroeg kan tegenkomen en aanspreekbaar zijn.
Met de (vermeende?) aansturing door Chelsea en de Russische eigenaar lijkt mij dat je toch minder kan identificeren met Vitesse als club uit Arnhem?
Karel Aalbers was Joop Munsterman ver vooruit, maar hij was wel iemand uit Arnhemse regio, waardoor men toen blijkbaar toch eerder naar het Gelredome ging. Even je trots op Arnhem laten zien. Waarom zou je een Rus steunen?

We zullen zien hoe die Chinees het bij ADO gaat aanpakken en hoe de toeschouwers-aantallen zich daar gaan ontwikkelen, maar succes (en supporters) zijn niet altijd te koop.

de potentie is er wel, 10 jaar geleden streed vitesse tegen degradatie en zaten er bij de nacompetitie duels steevast 24.000 man op de tribunes. blijkbaar heeft het beleid dan toch te maken met afname bezoekersaantallen

Het is jammer dat Vitesse een te groot stadion heeft wat weinig uit straalt .
Alleen snap ik niet dat mensen zeggen dat het helemaal niet leeft. 17.000 man is toch een mooi aantal.

De binding met elftal ontbreekt want als je in december de namen weet kan je in februari weer opnieuw beginnen. Maar het heeft nog nooit vol gezeten in Arnhem behalve als Marco Borsato langs komt. Misschien had de club voor de bouw van het stadion een onderzoek moeten doen hoeveel fans ze hebben en die naar de wedstrijden komen.

3 september 2015 om 11:45

je reactie is op de msedia gebaseerd, we hebben dr weer 1! jongens. media napraten.
bij Vitesse blijven spelers gemiddeld langer dan bij veel andere eredivisieclubs. zie ook een van de reacties bovenaan waarin gerefereerd wordt naar de transfermarkt website

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren