Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Tot komst nieuw stadion zal Feyenoord niet meedoen'

Laatste update:

Vorig seizoen wilde Feyenoord zo lang mogelijk mee doen om het kampioenschap, maar die doelstelling is voor dit voetbaljaar bijgesteld. Technisch directeur Martin van Geel gaf dinsdag aan dat Giovanni van Bronckhorst de taak heeft meegekregen om zich met zijn elftal rechtstreeks te plaatsen voor Europees voetbal. Dat houdt concreet in dat Feyenoord bij de eerste drie in de eindrangschikking zal moeten eindigen, of de KNVB Beker moet winnen.

/

Van Geel weigert om het woord ‘landstitel’ in de mond te nemen, maar doet dat niet om de druk weg te nemen: druk is er volgens hem bij Feyenoord altijd wel. Waarom zegt de directeur niet dat Feyenoord vol voor het kampioenschap moet gaan? “Dan baseer je het puur op het instituut Feyenoord. Dat kun je toch niet doen? Ajax en PSV doen op de transfermarkt meer dan wij, die kunnen ook gewoon meer doen”, legt Van Geel uit in het Algemeen Dagblad.

Volgens Van Geel gaat de selectie van Van Bronckhorst de strijd zeker aan, maar Feyenoord wil dus niet te hoog van de toren blazen. De verschillen in inkomsten met Ajax en PSV zullen blijven, zolang Feyenoord geen nieuw stadion krijgt of de huidige Kuip wordt uitgebreid. “Of ik tot die tijd niet meer zeg dat Feyenoord zal meedoen? Dat denk ik inderdaad niet, nee. Maar kijk eens waar we vandaan komen. We zijn weer een topclub in Nederland”, zegt Van Geel.

De landstitel moet de doelstelling zijn voor Feyenoord

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Sinds wanneer scoort een stadion goals. Tuurlijk is het leuk maar dit is een drogreden om de slechte resultaten te verbloemen.

2 september 2015 om 10:32

De slechte resultaten baseer ik enkel op de aanpassing van het seizoensdoel wat ik overigens vrij voorbarig vind.

2 september 2015 om 10:36

Wanneer feye Immers en Kazim niet laat spelen en gewoon een vast elftal behoudt zie ik ze wel kans maken.

2 september 2015 om 11:49

De begroting is in hoge mate bepalend voor je plaats op de ranglijst, Variatie hierin is nog mogelijk door goed beleid, goede jeugdopleiding en natuurlijk een stukje geluk. Valt dat op zijn plaats, maakt Feyenoord een kans.
Verder een realistische gedachte lijkt me, die de Feyenoord fans wellicht niet graag horen.

2 september 2015 om 11:57

Van Geel zegt dat Feyenoord weer een topclub is maar ze doen niet mee om de titel? Beetje tegenstrijdig.

Verder snap ik wel dat hij druk van de ketel wil halen bij van Bronckhorst maar met deze selectie moet hij wel heel lang meedoen hoor.

2 september 2015 om 12:00

Zonder immers is de spelbeleving altijd minder en zijn ze te naief.

Ondanks zijn beperkingen is immers van onschatbare waarde voor fey

2 september 2015 om 12:25

Met Immers spelen ze niet beter. Het is alleen dat Toornstra ook niet zijn niveau haalt.

Maar zet daar toch aub eens Vilenha neer. Het doet zo pijn om op d enummer 10 van een top 3 club een Immers te zien. Dat horen je mooiste meeste technische spelers te zijn, nee nu staat er een houte klaas Immers!

Die kansen die hij ook weer mist tegen PSV waarvan 2 vrij kopkansen tja wat moet je dan.....

Die man heeft nog nooit een steekbal gegeven dus heb je helemaal geen diepgang in je spel, helemaal niks!

2 september 2015 om 12:54

ik vind dat v geel het heel erg goed gedaan heeft met gudde

qua aankoopbeleid hebben ze wel wat foutjes gemaakt, met name het zoeken van de opvolger van Pelle waar ze heel veel tijd voor gekregen hebben en uiteindelijk alle beoogde kandidaten af zagen vallen, terwijl ze allang moesten weten dat die niet haalbaar waren, en dan aankomen met Kazim op advies van v hooijdonk was echt heel erg dramatisch.

maar over het algemeen hebben ze het met hun mogelijkheden echt heel erg goed gedaan, en natuurlijk wat geluk gehad met het verplicht inpassen van de eigen jeugd een jaar of 5 geleden wat heel goed is uitgevallen

2 september 2015 om 12:57

Wat dacht je van een middenveld met Vilhena linkshalf, Kuyt rechtshalf en Vejinovic met het puntje naar achter. 2 snelle buitenspelers met Bilal en Elia met Kramer als afmaker.
Als je ziet hoe simpel Kuyt speelt met 1x raken, kan hij op het middenveld het spel versnellen Vilhena en Vejinovic willen van nature al vooruit voetballen.
Als het nodig is om te knokken kun je altijd nog Immers en/kazim brengen om iets te forceren. En met Toornstra heb je een nuttige wissel.

Vermeer
Karsdorp
V Beek
Vd H/Botte
Kongolo
Kuyt
Vejinovic
Vilhena
Basacigoklu
Kramer
Elia
2 september 2015 om 14:16

@ajaxrick, dat was vorig jaar zo. Nu mwt Kuyt in de gelederen zou die rol van Immers overbodig moeten zijn.

2 september 2015 om 16:58

Immers is een goede voetballer voor feijenoord. Hij scoort zelfs vaak vrije trappen op de training. Verdiend alleen een kans.

2 september 2015 om 10:34

Nou inderdaad volgens mij is PsV nog steeds kleiner qua stadion dus complete onzin. Ik denk voornamelijk om extra druk te leggen voor de plannen van het nieuwe stadion om alles sneller te realiseren. Dan is het wel slim van Van Geel om deze uitspraak te doen. Uiteindelijk wel onzin want FEy moet altijd meestrijden

2 september 2015 om 10:42

psv heeft misschien een kleiner stadion, maar het gaat ook om skyboxen en verkoop van eten e.d.
In 20011 was de opbrengst van ajax uit het stadion 39 miljoen, van psv 27 miljoen en van feyenoord 9 miljoen.
Dat is toch een significant verschil

2 september 2015 om 10:45

Psv haalt meer inkomsten uit een kleiner stadion. Dan kan Van Geel zeggen dat een nieuw stadion nodig is, maar volgens mij moet er eerst maar eens een lesje exploitatie van een stadion bij PSV gevolgd worden.

2 september 2015 om 10:47

Als dat zo is kan je toch ook je huidige stadion aanpassen ipv een compleet nieuwe te zetten? Kan me niet voorstellen dat Feyenoord met een stadion dat ±15000 zitplaatsen meer heeft dan Psv, 18 miljoen minder inkomsten heeft uit skyboxen en verkopen uit eten en drinken.

2 september 2015 om 10:56

Het zijn niet alleen de wedstrijden maar ook evenementen en dergelijke.

Het stadion van Feyenoord is gewoon oud. Er worden amper tot geen evenementen meer in gehouden. Minder skyboxen en dus minder grote inkomsten.

Dan kan je wel weer dit stadion aanpassen maar dat kost ook 10tallen miljoenen. Daar heb je dan ook niks aan, dan kan je over 10 jaar weer gaan zitten.

Het stadion is prachtig een heuze tempel maar gewoon te oud! Je kan er niet meer alles uithalen wat er uit te halen valt.

Zo lopen ze tegenwoordig ook al de wedstrijden van Oranje mis.

2 september 2015 om 11:04

Het ligt niet zozeer aan de verouderde staat van het stadion, want dat is zeker wel op te knappen. Maar de Kuip moet als evenementen locatie concurreren met Ahoy en dat kan het niet. De Arena kan dit wel met de RAI en het Philips Stadion heeft volgens mij geen concurrentie op dat gebied.

2 september 2015 om 11:12

Denk in Amsterdam ook is aan de HMH die om de hoek zit, zelfde geld voor de Ziggodome en iets verder de Westerunie.

Kunnen allemaal grote aantallen mensen kwijt dus de concurrentie is ook voor de Arena moordend.

2 september 2015 om 11:12

Krijgt Ajax geld voor de evenementen in de arena dan?? Lijkt me sterk, aangezien de arena simpelweg niet van Ajax is..

2 september 2015 om 11:28

Ik weet niet of je in alle drie de stadions bent geweest. Maar ik was als je ze bezoekt kijk eens rond. psv heeft skyboxen helemaal rond het stadion. Terwijl dat bij feyenoord aan 1 lange zijde is.

2 september 2015 om 11:33

Feyenoord moet een nieuw stadion laten bouwen en dan moet de KNVB investeren in De Kuip. Dan is dat het nationale stadion en kan je daar ook de halve finale en de finale van de beker laten spelen. Ook de JC schaal kan je dan verplaatsen naar De Kuip zodat er een neutraal terrein is. Dan creeer je een soort Wembley in Nederland.

2 september 2015 om 11:42

Dat is alleen mogelijk wanneer een stadion puur voor de afhankelijke reden bedoelt is geweest te bouwen. Of bijvoorbeeld een olympisch stadion. De Kuip zal alleen door rotterdammers erkend worden als neutraal terrein mochten ze een nieuw stadion krijgen.

2 september 2015 om 11:49

Hahaha, de KNVB die gaat investeren in het stadion van een club.. Het moet niet gekker worden!

2 september 2015 om 12:36

Nee de Kuip moet dan niet een soort Wembley worden dat grote stadion moet de KNVB of Nederland gewoon bouwen in Flevoland/Utrecht. Dat is centraal en als je daar een stadion bouwt voor 80.000 tot 100.000 man heb je een mooi stadion voor grote finales (zowel CL als Wk finale) en je hebt meteen een stadion voor de KNVB beker en JC schaal om neutraal terrein.

Ontopic: als je ziet dat Feyenoord bij een nieuw stadion meer inkomsten eruit kan halen is het zeker nodig. Maar goed dan moeten ze wel met goede plannen en een goede financiering komen.

2 september 2015 om 13:02

Hij bedoelt meer dat als Feyenoord een nieuw stadion heeft, Knvb de Kuip eigen moet maken. Zodat er een neutrale stadion is en de Kuip niet volledig verloren gaat.

2 september 2015 om 15:57

Het Philips stadion heeft dan ook nagenoeg geen evenementen. Buiten voetbal en Guus meeuwis om. Dus dat kan ook niet de reden zijn.

2 september 2015 om 16:59

Feijenoord wil ook de club van het volk blijven en daar hoort geen skybox.

2 september 2015 om 10:49

Volgens mij is Ajax ook vaak zat kampioen geworden in De Meer en Europees genoeg gepresteerd in het olympisch stadion....toch vrij klein in vergelijking met stadions als San Siro, Camp Nou.
Ja het waren andere tijden met andere bedragen... maar volgens mij ligt het ook aan de spelers, de lichting jeugdspelers etc etc.

2 september 2015 om 10:53

Je hebt het nu over spelers die op een
Paar na naar een topclub verhuisde. Dat was een eenmalige lichting wat in
Nederland niet meer zo snel voor zal komen.

2 september 2015 om 10:58

JA en die spelers komen dus door de inkomsten. Het salaris huis van Ajax is meer dan de helft zo hoog als dat van Feyenoord. Dus dan kan je makkelijker de betere spelers halen en ook je beste spelers behouden.

Vroeger waren de verschillen ook niet zo groot als tegenwoordig. Dat is appels met peren vergelijken.

Het gaat ook niet om de grote, kijk bijv Juve, die zijn juist kleiner gegaan. Maar halen er wel 2x meer inkomsten uit.

2 september 2015 om 11:15

Het salaris van Clasie lag boven het salarisplafond van Ajax volgens mij. Bovendien zegt hij dat Ajax meer doet op de transfermarkt, daar lijkt mij deze zomer geen sprake van..

2 september 2015 om 11:19

Ha ha jij komt met de meer vriend dat was in de tijd van de 8+3 regel en was geld niet van doorslag gevend belang. Toen waren nederlandse clubs nog europese top snap niet dat je dat als voorbeeld kan noemen.

2 september 2015 om 11:27

Dat zeg ik ook in mijn laatste zin:
''ja het waren andere tijden met andere bedragen... maar volgens mij ligt het ook aan de spelers, de lichting jeugdspelers etc etc.''

@doelmannetje de 8 3 regel gaat hier helemaal niet op.
Ik doel op de stadion capaciteit, ook toen verdiende andere clubs veel meer geld...en ik ben je vriend niet.
Ik zeg duidelijk dat het andere tijden waren, maar met de juiste lichting kan je veel bereiken, vervolgens kan je die normaal gesproken voor veel geld verkopen.
Punt is...er lopen niet ieder jaar Bergkampjes, Ronaldo's en Messi's rond in je jeugdopleiding.
Daar moet je dan geluk mee hebben.

2 september 2015 om 11:32

@sjakie: Clasie lag boven salarisplafond van Aja xhoe kom je daar nu toch bij? Gellof dat alle 3 onze top teams een plafond hebben van 1 miljoen.

Verschil is alleen dat Ajax en PSV dat bij meer spelers kunnen doen. En dit is dan exclusief bonussen en dergelijke constructies.

Ik zeg nie dat Ajax meer doet, zeg dta het makkelijker is. Je kan 10 spelers van 1 miljoen halen als feyenoord bijv. En Ajax 4 van 4 miljoen.

Het gaat niet om kwanitiet maar kwaliteit. Feyenoord moest de selectie breder hebben dat is nu eindelijk gelukt. En er staat een goede selectie die hoe dan ook 3de moet worden, en met geluk hoger kan eindigen.

2 september 2015 om 15:46

Ik denk dat 3e realistisch is. Hoewel ze misschien kunnen verassen met een 2e plek! Immers moet dan echt uit de basis verdwijnen. De kansen die hij mist zijn echt ongehoord en doorslaggevend voor alle wedstrijden. Hopelijk raakt Toornstra in vorm of anders vilhena daar neerzetten.

Feyenoord gaat inderdaad niet meedoen om de titel tenzij ze een nieuw stadion gaan bouwen. Ik ben benieuwd wat het laatste nieuws hierover is? Ik hoor er zelfdzaam weinig over de laatste tijd. Het is voor het Nederlands voetbal te hopen dat het op zeer korte termijn zeer goed geregeld gaat worden. Feyenoord kan dan weer echt een topclub worden met dito Europese prestaties. Vooralsnog is het gat met psv en ajax te groot. Voornamelijk door de begroting. Een Sinkgraven of een Gudelj of een propper is gewoon niet haalbaar voor Feyenoord. Daardoor missen ze de aansluiting.

Hopelijk komt dat nieuwe stadion er snel!

2 september 2015 om 17:00

Het gaat om nu en niet meer in de tijd van De Meer. Ajax heeft een significant verschil met Feijenoord. Stadion opbrengsten.

2 september 2015 om 17:01

het is niet altijd vereist om kwaliteit te kopen. soms kan een club ook kwaliteit opleiden.

3 september 2015 om 11:48

Klopt, denk maar eens wat het met een club kan doen als je een wereld talent zoals een Ronaldo of Messi in je gelederen blijkt te hebben.
Het enige lastige is dan zo'n speler te behouden totdat hij echt op zijn top is in Nederland en ja het maximale kan vragen.

Zo'n type speler kan je sportief een eind op weg helpen, en je later zo 50 miljoen opleveren, voor Nederlandse clubs betekend dat sowieso een flink aantal jaren financiële stabiliteit.

2 september 2015 om 10:51

Een stadion zorgt voor meer sponsors wat meer geld betekent waardoor je een grotere begroting krijgt! Dat zorgt ervoor dat je gerichte aankopen kunt kopen! Kijk hoe ver Feyenoord is gekomen de afgelopen 4 jaar met zo weinig beperkte middelen. Met wat geld konden zij betere aankopen doen en deden zij meer mee om het kampioenschap. Het is toch geen toeval dat AZ en Twente kampioen werden toen hun begroting vele malen groter was dan wat zij nu hebben.

2 september 2015 om 17:02

Hoe komt het dan dat Vitesse geen topclub is geworden? zij hebben toch ook een modern stadion?

2 september 2015 om 11:03

Je verdient toch veel meer geld met een nieuw super modern stadion met skyboxen, daarmee kunnen ze ook betere spelers halen. Nu betalen ze erg veel geld voor het onderhoud van het stadion.

2 september 2015 om 11:14

Jij komt pas met een drogreden, groter/beter stadion leidt tot meer inkomsten en geld is waar de hedendaagse voetballerij om draait.

2 september 2015 om 11:27

@100%ajax

Stadions scoren geen goals, maar zijn wel een belangrijk onderdeel van het inkomen van een club. En met geld koop je weer goede spelers en die scoren dan weer goals. Dus ja, stadions scoren indirect goals.

Niettemin: in de armoedige speeltuin die de Eredvisie kan en moet Feyenoord gewoon voor het kampioenschap gaan. Uit verliezen van PSV is niet belangrijk, thuis pakken we ze toch weer, zolang je maar van de rest wint. En dat kan met de niet heel erg getalenteerde, maar wel ervaren selectie zomaar lukken.

2 september 2015 om 11:42

Wat een onzin van jou. Beter stadion genereerd veel meer geld en daar kan je betere spelers mee kopen. Zo simpel is het! Zo is er bijvoorbeeld al veel onderzoek geweest naar CL winnaars van laatste 10 jaar en conclusie is dat je de CL niet kan winnen als je begroting onder de 200 miljoen euro is.

2 september 2015 om 12:10

Onzin! PSV heeft toch ook geen groot stadion.

2 september 2015 om 13:52

PSV heeft dan weer een rijke sponsor als vriend die een enorm bedrag betaald om dat stadion hun naam te laten dragen. Dat heeft Feyenoord niet en kan Feyenoord ook niet hebben (het stadion is geen eigendom van hun). Daarnaast heeft PSV weldegelijk (veel) meer skyboxen in het stadion dan Feyenoord en dat genereert gewoon veel meer geld dan normale fans.

Tel daarbij dus op dat PSV ook nog inkomsten uit evenementen in dat stadion krijgt, iets wat Feyenoord niet krijgt.

2 september 2015 om 17:03

psv heeft wel Philips als sponsor. een soort van suikeroom. Jammer genoeg heeft Feijenoord dit niet.

2 september 2015 om 12:18

Klopt. Stadion is groter dan wat er in Eindhoven staat. Afgelopen weekend was het gewoon falen van de technische staf door met een belachelijk team te starten. Vond het echt schandalig om van beek op back te zetten. Om Karsdorp niet op te stellen. Om elia zo laat te brengen. Immers mag echt het shirt niet dragen. Achabar op de tribune en Kazim in de spits. Hoe graag wil je als Feyenoord weer eens dat domme statische werk voetbal spelen.

2 september 2015 om 16:57

het gaat om de inkomsten die een stadion met zich meebrengt.

Alle zogenaamde kenners (ook op VZ) hadden Feijenoord al bijgeschreven op de Schaal van dit seizoen. Nu na 1 verliespartij is men een toontje lager aan het zingen. Ik had van Geel willen horen als ze wel van PSV hadden gewonnen.
Vind het vooral jammer voor de supporters, want nu er geld is, is men weer waardeloze aankopen gaan doen. Eerst kon men nog dwepen met dat eigen jeugd verhaal, maar nu er een klein beetje geld in de kas zit, weet men van gekte niet meer wat te doen. Hoe koop je 2 Cv's die minder zijn dan je huidige Cv's en maak je van die laatste backs?

2 september 2015 om 10:37

Dit is gewoon propaganda voor het nieuwe stadion natuurlijk. Dit Feyenoord moet gewoon mee doen voor de titel. Vorig jaar gaf Van Geel zelfs aan dat Feyenoord altijd voor de titel moet gaan, terwijl de selectie toen minder was dan nu.

2 september 2015 om 10:42

Dit elftal zal alleen meedoen voor de titel als Ajax & PSV het Europees te zwaar krijgen en het niet kunnen combineren met de competitie. PSV speelde echt niet machtig vorig weekend (eigenlijk gewoon slecht), maar het overklaste Feyenoord aan alle kanten.

2 september 2015 om 10:49

Slecht spelen en toch winnen?knap lijkt ajax wel

2 september 2015 om 10:55

En toch laat PSV twee keer punten liggen tegen Heerenveen en ADO. Vergeet niet dat PSV zelf ook goed weg was gekomen tegen Feyenoord.

2 september 2015 om 11:05

Goed weggekomen? Weet niet of jij de schoten op doel van Feyenoord hebt geteld? Ze gingen er iig allebei niet in!

Met 2 schoten op doel goed wegkomen, lijkt me nou niet echt heel erg veel mazzel hebben...

2 september 2015 om 11:13

@ defban ... PSV heeft gewoon dik verdiend gewonnen van Feyenoord, ja die penalty was discutabel maar dat kan je over een heel seizoen wegstrepen aangezien PSV er ook 1 kon krijgen in den haag en heerenveen. Feyenoord maakte geen enkele recht op de overwinning.

2 september 2015 om 11:46

Defban heeft echt alleen reacties met de fey bril op ongelofelijk... Jullie werden weggespeeld door PSV die nog niet eens goed in hun spel zitten... 2 kansen betekend niet goed wegkomen voor PSV maargoed jij zal wel weer een mooie reden hebben waarom fey eigenlijk had moeten winnen...

2 september 2015 om 12:56

Pure waarheden van een teletekst supporter. Bij een 2-1stand kreeg Feyenoord 4 a 5 100 kansen.

Feyenoord op basis van 1 verliespartij afschrijven tegen PSV is onzin. Dan gaat het argument 'Feyenoord heeft 1 punt meer op dit moment dan PSV, dus Feyenoord is beter' ook op.

Ik vind Feyenoord (met de opstellingen waar ze nu mee gespeeld hebben) niet creatief genoeg, maar dat is wat anders dan gebrek aan kwaliteit. Bovendien is 'mee doen om de titel' iets anders dan daadwerkelijk kampioen worden. Met de selectie die Feyenoord heeft moet dat toch echt mogelijk zijn.

2 september 2015 om 13:40

Die zelfde teletekst supporters zagen Feyenoord al op de Coolsingel na dat ze de eerste 3 potjes hadden gewonnen met alle geluk van de wereld en zonder maar één moment te kunnen imponeren. Als je objectief naar Feyenoord zen eerste 4 wedstrijden kijkt dan moet er snel heel veel veranderen willen ze echt mee gaan doen. Ik zie ze eerlijk gezegd de aankomende maanden gewoon weer een kruiwagen punten verspelen.

2 september 2015 om 14:26

In De Kuip wint Feyenoord meestal echter weer. Dat was zelfs zo in het seizoen van die 10-0.

2 september 2015 om 15:16

Feyenoord speelt ook zeker niet best. Bij mij is er ook zeker geen sprake can een hosanna stemming, maar we zij. Pas 4 wedstrijden aan de gang. Toen Ajax het eerste kampioenschap van de 4 achtereenvolgende behaalde stonden ze in de winterstop ook op aardige afstand. Feyenoord, PSV en Ajax gaan allemaal nog wel wedstrijden verliezen en alle 3 zullen ze te maken krijgen met mindere periodes in een jaar.

2 september 2015 om 17:05

Met Kuyt heeft Feijenoord veel meer ervaring dan ajax. Dit zorgt meestal ook voor een hogere klassering aan het einde van het seizoen.

3 september 2015 om 12:08

Dat weten we Ruudos...dat zagen we in de Arena ook, mooie beelden waren dat

2 september 2015 om 10:44

Waardeloze aankopen?

2 september 2015 om 10:50

@svw eigenlijk best wel ja. Hebben nu 4 wedstrijden gezien van Fey en in mijn ogen zat er nog geen goede tussen? Whyme bedoelt denk ik dat je kazims en kramers haalt die sws nooit top niveau aan kunnen en ook de verdediging wijzigt terwijl dat het enige pluspuntje was... Dan zijn het ook nog eens jongens uit de eigen jeugd zoals een van Beek die nu wordt geslachtofferd door een in mijn ogen mindere speler. Ik heb nog steeds geen vlammend Fey gezien zoals ze ons vorig jaar bijv. Wegspeelde. Kan ook aan Gio liggen maar daar durf ik geen uitspraken over te doen.

Ajax en PSV hebben misschien een beter beleid gevoerd de afgelopen jaren en niet zoals Feyenoord gedaan heeft zeer dure krachten die aan het afbouwen waren gehaald. Dus dat zal je eerst moeten inlopen. En van Gaal wordt nu wat angstig???? Heeft zelf gezegd dat ze voor de titel mee moesten doen met dit materiaal.

Als de club een nieuw stadion krijgt, zou het in theorie de grootste machthebber in Nederland worden. Dat wil echter niet altijd zeggen dat je jaarlijks de beste ploeg kunt opstellen. Wel zul je gaan beschikken over meer mogelijkheden, waardoor je sterker staat tov je concurrenten.

Benieuwd of het stadion er nog gaat komen op relatief korte termijn.. voorlopig moet men het doen met wat er is en jaarlijks slim verkopen om vervolgens heel gericht spelers bij te halen die de eigen jeugd aanvullen.

2 september 2015 om 10:43

Ik vind dat ze dit jaar goed hebben ingekocht.
Nu is voetballend gewoon nog slecht ,maar ik heb er wel vertrouwen in dat het straks wel gaat lopen.
Maar vertel hoe zie jij dit?

Ik reageer op jou reactie omdat de enige normale reactie was en de rest allemaal onzin is.

vermeer
karsdorp
v Beek
v.d heijden
kongolo
El Ahmadi
Kuytr
Veijnovic
Bilal
Kramer
Elia
2 september 2015 om 11:15

Ik zou vd Heijde vervangen voor Botteghin. Die is toch wel erg sterk in de lucht en in de fysieke duels. Bovendien heeft hij een goede leeftijd waarop hij echt kan uitgroeien tot de leider van de achterhoede. Met van Beek compenseer je het gebrek aan snelheid bij Botteghin vervolgens weer.

Voor de rest is dit inderdaad een zeer behoorlijk elftal, dat niet hoeft onder te doen voor welke Eredivisie ploeg dan ook. Winnen van de kleinere clubs in uitwedstrijden is echter waar Feyenoord winst kan en moet behalen dit seizoen. Die topwedstrijden zijn leuk voor elke liefhebber, maar die potjes uit bij Ado, Utrecht, Heerenveen en Cambuur zijn vele malen belangrijker.

2 september 2015 om 11:16

Feyenoord is in potentie gewoon groter dan een PSV in mijn ogen. Er kan zoveel aan inkomsten worden opgehaald, alleen op dit moment doen ze er weinig aan.

2 september 2015 om 17:06

Mee eens, in Rotterdam is zo gigantisch veel omzet en doorgroeimogelijkheden. Feijenoord kan zo de Chelsea van de eredivisie worden.

Ja, zo leg je zo min mogelijk druk op de spelersgroep en staf...
AZ en Twente hebben laten zien dat het wel degelijk mogelijk is om de topclubs soms voor te blijven.
Feyenoord heeft een leuke selectie en zeker niet veel minder dan Ajax en Psv. Kans hebben ze zeker, nieuw stadion of niet

2 september 2015 om 11:05

Az en twente hadden in hun kampioens jaar ook wel heel erg goede spelers, die op dat moment een van de beste van de competitie waren. Feyenoord heeft buiten de centrale verdedigers niet echte toppers.

2 september 2015 om 17:07

Mee eens. Twente had met Perez, Janssen, donkere spits wiens naam ik ben vergeten en Akram uitstekende spelers. Zij maakten het verschil.

2 september 2015 om 22:44

N'kufo. Vergeet ruiz niet dat was ook een herlijke speler.

2 september 2015 om 11:20

Alle 2 met een wanbeleid dat bijna de club de kop kosten

2 september 2015 om 12:06

Bij AZ alleen omdat Dirkie met z'n bank failliet ging, alleen bij ons kwam het door wanbeleid

Wat een onzin. Feyenoorders zijn altijd lyrisch over de kuip als 12e man etc etc

2 september 2015 om 10:50

met een nieuw stadion bedoelen ze geld wat er binnen komt..niet het publiek.
Ajax had in 2011 bijvoorbeeld 30 miljoen meer opbrengsten uit het stadion...dat is nog al wat.

Als je alleen naar het geld kijkt dat had Ajax ook vorig jaar kampioen moeten worden. Zoals iedereen weet is dat niet het geval.

Natuurlijk maakt geld veel uit, maar nog meer wat doe je er mee. Ajax doet er niet veel mee, terwijl Feyenoord afgelopen zomer wel het e.e.a. gehaald heeft. Je kunt je alleen afvragen of dit goede beslissingen zijn. Want waarom haal je 2 centrale verdedigers terwijl je met Kongolo en van Beek misschien wel de 2 meest talent volle verdedigers van Nederland in huis hebt.
Daarnaast ligt de kracht van Kramer niet op de bank. Voor je gevoel is Kazim dodelijk en belangrijk voor het team, maar hij mist het scorende vermogen. En dit geldt misschien wel voor heel Feyenoord.

2 september 2015 om 10:46

Scorend vermogen genoeg en over Kazim ben ik met je eens.
Als de Nieuwe CV niet beter zijn zet je ze lekker op de bank.
V Beek en Karsdorp zou ik altijd laten spelen. Kongolo LB vind ik nog wel gaan

2 september 2015 om 17:08

je moet ook niet alleen naar het geld kijken, maar geld maakt de zaken wel makkelijker.

Lekker makkelijk gezegd.
Tuurlijk hebben Ajax en PSV meer te investeren. Iedereen weet echter dat Ajax dat niet doet en PSV is gewoon de twee beste spelers van de eredivisie kwijt geraakt. PSV heeft ook weer geìnvesteerd, maar wij ook slappe doelstelling nadat je vorig jaar nog zegt voor de titel te gaan met een minder team. Snap niks meer van Van Geel.

2 september 2015 om 12:42

Ja, ik snap ook niet zo goed wat Van Geel bedoelt. De basiself van Feyenoord is vrijwel geheel bijeen gekocht in de afgelopen pakweg 1,5 jaar. Er staan nog twee jongens in uit de eigen opleiding en die worden notabene van hun plek verdreven door nieuwe aanwas. Uit de top van de eredivisie is Feyenoord misschien wel het meest actief geweest op de transfermarkt.

Wat een onzin.
AZ en Twente werden recent ook kampioen met veel lagere begrotingen.
Feyenoord heeft een mooie selectie en moet mee kunnen draaien om de titel.

2 september 2015 om 10:55

AZ en Twente hebben daarmee ook goede mazzel mee gehad. AZ had een heerlijke lichting, bijna het hele team wist zich binnen 2 jaar van middelmatig tot top-waardig in de Eredivisie uit te groeien. Bij Twente betalen we nu de prijs van het kampioenschap, denk niet dat Feyenoord (gezien het recente verleden) weer in de schulden wil komen, net nu ze weer in cat. 3 zitten. Ze zullen natuurlijk outsider #1 zijn, mogelijk met een gelukje kampioen worden. Al gaan de woorden geluk en Feyenoord vanuit het verleden niet samen in één zin (tenzij de zin is "feyenoord heeft vrij weinig geluk".

Dat gezegd hebbende: Wat meer lef tonen mag, trek de stoute schoenen aan en zeg dat je op speelronde 30 nog mee wilt strijden om de titel (lees: gat minder dan 6 punten). Ik vind dat ze een leuke selectie hebben, beetje ambitie mag. Ze zijn al de 3e ploeg van Nederland, een doelstelling om dan ook 3e te worden is voor mij een indicatie dat je niet naar boven durft te kijken, dat hekelt me dan een beetje aan van Geel.

Edit: Excuus, had reactie op Jvb83 moeten zijn..

2 september 2015 om 19:19

Ik denk dat je daarmee een erg nuchtere en gerelativeerde blik mee op de situatie werpt. Duimpje omhoog.

2 september 2015 om 17:13

In deze tijd is de transfermarkt gekker geworden dan in de tijd van het kampioenschap van az en twente. nu moet feijenoord een nieuw stadion hebben.

In mijn ogen maakt van Geel nu weer alles kapot wat Feyenoord de laatste jaren heeft opgebouwd. Heeft veel oudere spelers aangetrokken die dus niet meer getransfereerd gaan worden. Echte toptalenten buiten om Kongolo en van Beek (volgens mij beide nog een contract voor een jaar na dit jaar) heeft Feyenoord niet in de selectie. Dus wanneer je inkomsten niet uit het stadion en sponsors komen moet je gewoon slimmer zijn met spelers inkopen en verkopen en jeugd. De laatste jaren hebben ze hier voldoende aan verdient.

2 september 2015 om 10:50

Je gaat geen 10 jaar lang ieder jaar 5 spelers laten doorbreken.
Verdonk Nieuwkoop moet je die nu in de basis zetten.
Komende 2 a3 jaar zullen er weer een paar doorbreken.
Niet ieder jaar heb je een goede lichting.
Ajax had afgelopen seizoen veel spelers die door braken,
Maar dat kan niet ieder jaar

2 september 2015 om 11:06

Wat maakt hij kapot? Hij heeft juist Feyenoord gered, steeds met geen geld toch een top 5 waardig team neer zetten.

Mensen zijn nu alleen weer verwend geraakt. Maar Feyenoord heeft de afgelopen jaren minder te besteden gehad dan een subtop team zelfs. Dus is het heel knap hoe het nu gaat.

En hij maakt niks kapot. JE moet spelers halen die wat toevoegen. Als de talenten beter zijn spelen de talenten anders niet.

van Geel moet voor een brede en sterke selectie zorgen. De trainer bepaalt vervolgens wie er spelen. En dat horen de beste te zijn en niet de jongste.

2 september 2015 om 11:07

Juist, zo zie ik het ook, waar zijn de jeugdspelers gebleven? Dat je een Kuyt terughaalt, ok, geweldige zet, dat je een Vejinovic toevoegt ok kan ook. Maar dan komt de middelmaat, Kramer, Immers, Kazim, Bilal, van der Heijden maar ook een Nelom die gewoon doorgeselecteerd moet worden.

Boetius, Sleegers en andere talenten had ik graag bij Feyenoord gezien. Nu blijft het enkel bij Karsdorp en Achanbar die overigens gewoon in de basis moet.

2 september 2015 om 11:52

Zo'n 50 % van de selectie is nog steeds eigen jeugd. Wat is weggegaan kwam te kort of qou gewoon niet bijtekenen en Manu wou zelfs weg omdat hij de concurrentie niet aan wou. Er zit genoeg eigen jeugd in de selectie wat dalijk gewoon minuten gaat maken.

2 september 2015 om 12:51

Van de wedstrijdselectie afgelopen weekend waren het er 5 van de 18. Drie zaten er op de bank, twee in de basis. Niet bepaald 50%. Dat zijn trouwens ook de enige jongens die voor afgelopen seizoen ook bij Feyenoord onder contract stonden. 6/18 zijn deze zomer aangekocht en 7/18 verleden jaar. Hoezo niet actief op de transfermarkt?

2 september 2015 om 14:00

Kamil, Miazek,
Sven van Beek,
Kongolo. Nelom,
Calvin Verdonk,
Stef Gronsveld,
Rick Karsdorp,
Rodney Lopes Cabral,
Bart Nieuwekoop,
Tony Vilhena,
Jari Schuurman
Anas Achabar

Dat zijn 11 spelers van de 26 die uit de eigen jeugd komen, sommige staan nog niet bij de wedstrijd selectie maar komen pas net kijken en kloppen al op de deur en dan komen er volgend jaar weer een aantal grote talenten aan, de jeugd krijgt genoeg kans.

De capaciteit van het stadion is uiteraard wel van invloed op de inkomsten en heeft dus ook invloed op het budget van een club. Maar om te stellen dat Feyenoord daarom niet mee kan doen om de titel is veel te kort door de bocht. Je zou hoogstens kunnen zeggen dat structureel voor het kampioenschap lastiger is omdat je minder ruimte hebt op de transfermarkt. Aan de andere kun je door goed op te leiden of slim te investeren natuurlijk een veel groter budget bewerkstellen. Het is immers echt niet zo dat de club met het grootste stadion kampioen wordt....

Het volgende zinnetje 'ajax en PSV doen op de transfermarkt meer dan wij, die kunnen ook gewoon meer doen' vind ik ook vreemd want volgens mij heeft Feyenoord dit jaar zeer veel gedaan op de transfermarkt en is zeker actiever geweest dan Ajax. Het lijkt er een beetje op alsof Van Geel de druk bij de club weg wil halen, maar tevens die van zijn eigen schouders wil verlichten. En en passant voert hij de druk voor een nieuw stadion ook op. Leuke poging maar wat mij betreft te kort door de bocht....

Edit:
De Kuip is trouwens een stuk groter dan het Philips stadion dus je kan ook stellen dat PSV slimmer de capaciteit uitbuit.

"we zijn weer een topclub in Nederland”, zegt Van Geel."
Welke criteria hanteert hij daarvoor dan? Wat is er nu anders dan de afgelopen pakweg 15 jaar?
Ja, de schuld is minder groot heb ik begrepen.
Maar ze eindigen nog steeds telkens ergens tussen plaats 2 en 5, dus waarom "weer een topclub"?
Eerst maar weer een keer kampioen worden, dan tel je pas echt weer mee. Op dat gebeid lopen ze fors achter op PSV en Ajax.

Op basis van de omzet doet Feyenoord natuurlijk onder voor Ajax en Psv, dus ik snap zijn punt wel. Alleen met een ander stadion kan de omzet omhoog en kan Feyenoord in dat opzicht concurreren met Ajax en Psv.

Dat neemt niet weg dat de selectie van Feyenoord op dit moment in principe niet onder doet voor die van Ajax en Psv. Op basis daarvan moeten we gewoon voor het kampioenschap gaan. De omzet is niet allesbepalend en dit jaar is er zeker een kans. Dan moeten ze alleen wel beter gaan spelen.

2 september 2015 om 12:57

Meen je dat echt? Dat de selectie niet onderdoet voor die van Ajax en Psv? De selectie is meer ervaren, dat zeker. Helaas is de ervaring wel grotendeels in de subtop opgedaan. Zit er een speler in de selectie die ooit kampioen is geworden? Of überhaupt om een kampioenschap heeft gespeeld? Volgens mij alleen Kuyt in Turkije. Ik denk dat Feyenoord zeker een kans heeft tegen Ajax hoor, maar de potentie en het talent zowel Ajax als PSV ligt echt vele malen hoger.

2 september 2015 om 14:33

Vermeer is ook een paar keer kampioen geweest.

2 september 2015 om 16:29

Dat meen ik zeker, ja.

Er is genoeg kwaliteit hoor en vooral ook veel balans.
- Feyenoord heeft grote talenten in Vilhena, van Beek, Karsdorp, Kongolo en Basacikoglu.
- Ervaring uit het buitenland met Kuijt, Kazim en El Ahmadi.
- Spelers die in de Eredivisie uitblonken in de subtop: Toornstra, Botteghin, Vejinovic en Kramer.

Ajax heeft veel grote talenten, maar weinig ervaren spelers. Dit zorgt voor wisselvalligheid.

PSV heeft in principe nog steeds de beste selectie. Vooral door spelers als de Jong, Guardado en Willems die eigenlijk te goed zijn voor de Eredivisie. In de breedte vind ik ze alleen niet veel sterker dan Feyenoord.

Ik snap van geel niet helemaal. Kampioen worden heeft toch niks te maken met een groot stadion... De kuip is groter dan psv stadion. En feyenoord heeft afgelopen transfermarkt meer spelers gehaald dan ajax... Beetje raar wat van geel allemaal zegt..

2 september 2015 om 10:52

het gaat niet om de grootte van het stadion, maar om hoeveel inkomsten je kunt vergaren met het stadion.
Een paar extra stoeltjes levert niet zo veel meer op

ik heb cijfers gevonden uit 2011 over de inkomsten uit stadion
ajax 39 miljoen
psv 27 miljoen
feyenoord 9 miljoen

2 september 2015 om 13:45

Dat is wel een heel verschil met Ajax en Psv.
Maar als je goede selectie hebt moet je toch kampioen worden. Fc twente en az werden ook kampioen in klein stadion.

Zijn die inkomsten zoveel lager? Net of die 200 extra business seats Feyenoord kampioen maken? Weet je waar die inkomsten van Ajax en Psv vandaan komen? Depay/wijnaldum: 47 mljoen, klaassen kon al voor 18,5 de deur uit, zal alleen maar meer worden komende jaren.

Feyenoord verkoopthet grote talent Boetius voor 3 hele miljoenen. Vilhena kan zelfs voor 4 weg.

Als we even vergelijken. Wie gaat er meer geld vangen voor haar beste spelers? Ajax met Klaassen, Bazoer, El Ghazi, Milik, Riedewald, Cillessen etc..., Psv met Willems, Bruma, De Jong, Lestienne, Pereiro, Maher, Propper, Locadia etc... of Feynoord met Vejinovic, Van Beek, Kongolo, Karsdorp, Toornstra, Elia, Bilal, Kramer, Kazim?

Met andere woorden, de spelers van Ajax en Psv zijn gewoon beter, terwijl er niet meer voor betaald is om ze binnen te krijgen.

2 september 2015 om 10:51

ik heb cijfers gevonden uit 2011 over de inkomsten uit stadion
ajax 39 miljoen
psv 27 miljoen
feyenoord 9 miljoen

dus ja...die inkomsten zijn zoveel lager

2 september 2015 om 10:59

Ik wil niet zeggen dat ze niet kloppen hoor, maar hoe worden deze bedragen berekend?
Krijgt Ajax alle inkomsten uit catering en kaartverkoop en staat daar alleen de huur van het stadion tegenover? Wie betaalt in dat geval de salariskosten?

Overigens Pdb4, zeggen inkomsten niet zoveel als je de uitgaven er niet bij vermeld.

2 september 2015 om 10:59

Waar heb je die cijfers vandaan? Want ik zit naar 2012-2013 te kijken en zie bij Feyenoord alleen aan seizoenskaarten circa 8 mln staan en kom bij PSV uit op 15.277 mln inclusief recettes

Onderaan de streep haalt Feyenoord 45.224 mln uit het stadion en PSV 62.410 mln en dat zit hem met name in de exploitatie en commerciele activiteiten zo te zien

Edit:
De cijfers die ik aanhaal komen uit de jaarverslagen

2 september 2015 om 13:13

@ babymongo

Heb je de inkomsten van de Arena in het algemeen opgezocht? Dat is niet wat Ajax krijgt.

Jaarverslag 13/14:

losse kaartverkoop: 6,2 miljoen omzet
seizoenskaarten: 11,6 miljoen
business seats: 5,9 miljoen
Skyboxen: 3,9 miljoen

Totaal: 27,6

Nu lijkt het mij dat de club met de mooiste, beste en meest fantastische supportersschare in ieder geval dat bedrag aan seizoenskaarten wel binnen moet kunnen halen. Dus Feyenoord wordt kampioen met zo'n 8 tot 15 miljoen meer omzet per jaar die ze nu mislopen?

2 september 2015 om 14:21

Als ik van het seizoen ervoor kijk, dan staan er totaal andere bedragen:

5,0 miljoen - Recettes nationale competities + vriendschappelijk
7,3 miljoen - Recettes Europese competities
11,6 miljoen - Seizoenskaarten
9,9 miljoen - Skyboxen en bussiness-seats
1,5 miljoen - Indirecte wedstrijdbaten

Dan kom ik totaal op: 35,3 miljoen en het seizoen ervoor was het zo'n 1,6 miljoen meer (dus 36,9 miljoen).

In de bedragen die jij noemt, mis ik dus de recettes (losse kaartverkoop) voor de Europese wedstrijden en de indirecte wedstrijdbaten (dat is de verkoop van o.a. hapjes en drankjes tijdens de wedstrijden).
Tel die bedragen er ook eens op, dan kom je wel al in de buurt van het bedrag wat hij noemt.

2 september 2015 om 10:56

Klopt helemaal. De meeste spelers zijn over 2 a 3 jaar weg en dan is de kunst om weer nieuwe jeugdspelers door te laten breken. Het is alleen niet mogelijk of in ieder geval heel moeilijk om ieder jaar spelers te vinden die door kunnen breken.
Als je bij Feyenoord gaat kijken wat er verkocht is in 3 jaar aan spelers dan is het niet reeel dat dit altijd lukt.

Martin.. een nieuw stadion leid niet tot een kampioenschap. Door goed beleid is een kampioenschap net zo goed mogelijk.

Als je nu roept dat er een nieuw stadion voor nodig is, waarom vorig seizoen dat roepen dat Feyenoord kampioen moest worden?

Ik heb het idee dat Van Geel door Gudde voor het karretje wordt gespannen om zo een nieuw stadion er door heen te drukken.

Net als de meeste anderen hier vind ik deze uitspraken vrij naïef. Nadat Ajax hun topspelers hadden verkocht en hadden geïnvesteerd in de arena is het voetbal achteruit gegaan. Tevens vind ik het grote onzin wanneer je zegt dat Ajax meer op de transfermarkt heeft gedaan dan Feyenoord. Kijk maar eens naar het aantal nieuwe spelers van Feyenoord

Deels snap ik van Geel wel maar AZ en Twente zijn ook kampioen geworden een paar jaar geleden. Dus Feyenoord kan het wel. Ook is de selectie er niet minder op geworden. Volgens mij is alleen Clasie vertrokken en dat is prima opgevangen. Ajax heeft zich ook niet super versterkt in mijn ogen. Gudelj is een goede aankoop geweest en meer is er niet gebeurd. Ik gok de kansen voor Ajax en Feyenoord hetzelfde en ik ga er van uit dat PSV nog steeds kampioen wordt.

2 september 2015 om 11:03

Vergeet niet, Bazoer, Dijks, Tete, Riedewald, Sinkgraven zaten vorig jaar nog niet bij de selectie van het eerste. Milik en El Ghazi zijn veel verder in hun ontwikkeling en Fischer is weer inzetbaar.

2 september 2015 om 11:39

Klopt idd Dijks is belangrijk. Die andere zijn "gewoon" gebleven. Ja wel beter dan vorig jaar maar ze zijn allemaal "eigen" jeugd wat is ingezet en Feyenoord krijgt al jaren prijzen vanwege de eigen jeugdopleiding dus hier moeten de jongens toch door kunnen stromen?

Feyenoord maakt gewoon net zoveel kans want ook hun selectie is bijna intact gebleven. Ajax is op 2 punten versterkt maar ook Feyenoord heeft zicht versterkt met Kuyt, Kramer en Bottegin (of hoe je die naam ook schrijft).

Van Geel probeert gewoon de druk weg te halen en dat is hem ook goed recht. Misschien is Feyenoord afgelopen seizoen wel ten onder gegaan aan die druk. Of conditioneel hebben ze het niet gered? Maar dat lijkt me sterk.

Ik gok op deze top 3:

1. Psv
2. Ajax
3. Feyenoord

Met een spannende top 3 tot de laatste wedstrijden.

Ajax koopt helemaal niet zoveel. We leiden vooral op en dat valt mij op, lijkt Feyenoord dit jaar ineens achter zich te laten, onbegrijpelijk want de opleiding is gewoon samen met die van Ajax de beste van NL, PSV komt daar ook heel dichtbij als je kijkt naar wat er afgeleverd is de laatste jaren.

Er breekt niks nieuws door wat komt omdat ze door middelmaat (immers, Kazim, van der Heijden) in de weg worden gezeten. Vertrek van Boetius, bijna Vilhena en Sleegers is in mijn ogen veelzeggend.

Ajax en PSV doen meer op de transfermarkt??? Sorry hoor maar Feyenoord heeft zich toch behoorlijk laten gelden deze zomer, met 6 aankopen??

2 september 2015 om 11:13

Qua uitgaven staan PSV en Ajax nog steeds boven Feyenoord.

2 september 2015 om 13:05

Qua transferinkomsten staan PSV en Ajax helemaal een straatlengte voor. Wat dat betreft snap ik Feyenoord echt niet, je haalt nu twee redelijke centrale verdedigers uit de subtop en vergooit daarme je kapitaal uit de eigen opleiding. Zelfde geld voor het recent aantrekken van Toornstra als je Vilhena hebt, Bilal als je Boetius hebt en Kazim als je Achabar hebt. Al deze aankopen presteren niets beter maar kosten het dubbele.

2 september 2015 om 13:07

Dus? Nog steeds hebben zowel ajax als Psv minder gedaan terwijl van Geel zegt dat ze meer hebben gedaan... Klopt dus gewoon niet. Daarnaast kon fey ook 2 a 3 goede spelers voor hezelfde geld waar ze er nu bijv. 5 van halen. Kwaliteit vs kwantiteit...

2 september 2015 om 18:36

@scavajaa

Feyenoord heeft zo'n 10.5 miljoen uitgegeven aan inkomende transfers.

Volgens Transfermarkt.nl heeft PSV alleen al voor Gaston Pereiro 7 miljoen betaald. Davy Pröpper is voor 4.5 miljoen aangetrokken. Met die twee transfers heeft PSV dus al méér uitgegeven dat Feyenoord aan Vejinovic, Botteghin, Kramer, Gustafson, Hansson, Kuyt, Van der Heijden én Elia.

Volgens Transfermarkt.nl heeft Ajax voor Amin Younes 2.5 miljoen betaald. Gudelj hebben ze voor 6 miljoen gekocht. Milik is voor 2.8 miljoen gekocht. Aan die spelers is Ajax dus ook al 11,3 miljoen kwijt.

Feyenoord heeft misschien in aantal spelers meer aangetrokken. Maar volgens transferbedragen van Transfermarkt.nl niet.

Plus welke spelers 2 a 3 goede spelers zou jij gehaald hebben voor 10.5 miljoen? Ik vind dat Feyenoord prima (breedte)-versterkingen heeft gehaald voor dat geld.

Met Kuyt heeft Feyenoord een leider in het elftal erbij gekregen. Elia is wellicht een buitenkans, indien hij in vorm raakt kan het per direct de beste buitenspeler van de Eredivisie zijn. Botteghin en Van der Heijden zijn prima breedte-versterkingen voor de CV-posities. Daar was het erg karig bezet met Alleen Van Beek en Kongolo. Verder is Vejinovic aangetrokken als vervanger van Clasie en is Kramer als extra (doelgerichte) spits aangetrokken.

@joostfan

Het is toch logisch dat je twee extra Cv's haalt als je er maar twee hebt? Feyenoord had eerst Mathijsen en Boulahrouz op de bank. Deze spelen beiden niet meer bij Feyenoord, het is niet meer dan logisch dat daar vervangers voor komen.

Eerst werd er veel geklaagd omdat de basis-selectie van Feyenoord wel in orde was, maar dat ze in de breedte te kort kwamen. Nu versterkt Feyenoord zich voornamelijk in de breedte en dan is het weer niet goed?

De receptuur van een kampioenschap kent uiteraard meerdere ingrediënten. Een (zo) groot (mogelijk) budget is misschien wel een van de belangrijkste. Een stadion speelt daarin een cruciale rol. Op dat terrein kan Feyenoord nog veel winst boeken. Maar dan ben je er nog niet: de besteding van het budget, daar gaat ook heel erg veel mis bij Feyenoord. Ook hier valt nog heeeeeeeeeeel veel te verbeteren. En wie, o, wie, speelt hier een cruciale rol in? Precies, Martin.

Het meeste geld en de beste trainer leidt vrijwel altijd naar het kampioenschap. Zie Ajax laatste 5 jaar.

Conclusie van van Geel is terecht. Op papier heeft Feyenoord, financieel gezien, de meeste potentie in Nederland. Nu het er nog uit zien te halen.

2 september 2015 om 13:10

Hoe dan? Ajax heeft in de afgelopen vijf jaar veel minder uitgegeven dan er binnenkomt. De salarissen bij Ajax liggen niet hoger dan bij Feyenoord. Hoe kan een begroting dan e kwaliteit bepalen? Grootste winst van Ajax is geweest dat het talent de kans gaf en liet staan over een langere tijd. Hierdoor worden ze vanzelf beter en worden ze voor veel geld verkocht. Er is op afgelopen zomer na niet een keer een directe versterking voor het eerste elftal gekocht. Alles kwam uit de opleiding en eventuele versterkingen waren er voor de breedte of voor de toekomst.

2 september 2015 om 11:32

Op zich kan het wel hoor... als je 8(+/-) miljoen per jaar aflost... met een looptijd van ongeveer 30 jaar.
Als dat stadion er is vang je uiteindelijk toch meer geld.
Risico is echter dat het sportief toch tegen gaat vallen en je dus financieel niet al te veel kan uitgeven met het oog op een financieel verantwoord beleid.

Uitbreiden is niet noodzakelijk, de Arena is qua aantallen vrijwel identiek. Hetgeen De Kuip mist zijn skyboxen en dergelijke. Daar zal de club aan moeten denken.

Wanneer verwacht F'noord, realistisch gezien, een nieuwe Kuip klaar te hebben?

2 september 2015 om 18:39

Met de huidige directie zie ik dit nog wel even doorgaan. Gudde is meer dan 7(!)-jaar terug aangeomen om een nieuw stadion te realiseren. Na 7 jaar zijn ze nog geen meter opgeschoten, wel zijn er al miljoenen gespendeerd aan rotzooi om te komen waar ze nu zijn.

Ajax en PSV doen meer op de transfermarkt?? PSV misschien maar Ajax zeker niet. Ze hebben toch de beste jeugdopleiding van Nederland? Waarom dan 8 spelers aantrekken en vervolgens zeggen dat ze minder kunnen doen op de transfermarkt. Wat een onzin.

Beetje flauw om naar Ajax en PSV te kijken en te praten over het financiele verschil. Had hij zijn beleid de laatste jaren aangepast i.p.v. dure spelers te nemen die of niets toegevoegd hebben of aan het afbouwen waren met peperdure salarissen dan was er meer mogelijk geweest. Maar het is gewoon zijn slechte beleid geweest samen met Gudde en mevrouw van Geel

De timing van deze boodschap is wel erg apart. De afgelopen jaren moest Feyenoord om de titel mee kunnen doen, zelfs na die dramatische transferzomer van 2014 hield hij dat vol, terwijl iedereen wist dat het onzin was.

En nu heeft Feyenoord 9 uit 4, met PSV uit al gehad, en dan komt ie hiermee.

Inhoudelijk klopt het wel wat mij betreft, PSV en Ajax zijn nu in principe niet te passeren voor Feyenoord. Maar de selectie klopt redelijk, er staat een team, er zijn al wat punten. Dus dit is de eerste keer dat het in theorie zou kunnen, en dan komt Van Geel weer.

Gaat wat mij betreft dus juist wel om het wegnemen van druk.

Als je deze selectie behoudt en doorselecteerd komende zomer dan kan je een gooi doen.

Nelom, Kazim, Immers, Karsdorp (als back), etc. daar ga je het niet mee winnen!

Ik heb het vaker gezegd, maar het is ook keuzes maken. Kuijt brengt het niet, Kazim niet, el Ahmadi en Vejinovic zijn teveel van hetzelfde en zo kan je nog even doorgaan.

Ik zou spelen met Vermeer, dan 3 achterin met v. Beek, Botteghin en Kongolo. Kort daarvoor v.d. Heijden, kan bijnbalverloes zich in laten zakken, met dicht bij of kort voor hem Vejinovic. Dan Karsdorp een linie naar voren rechts op het middenveld, Elia links iets dieper en op 10 Kuijt, Kramer als eenzame spits. Kuijt kan het loopwerk van Kramer overnemen, Elia kan bij Kuijt en Kramer een bal kwijt voor de kaats en Karsdorp beschikt over een uitstekende voorzet.

Met deze elf, als je gevrijwaard blijft van lange blessures en schorsingen, kan je heel lang meedoen en zelfs verassen.

Maar Gio lijkt niemand te willen kwetsen, maar het trainersvak eist soms harde maatregelen!

2 september 2015 om 11:41

Op papier zitten er veel prima spelers bij maar op eventueel Elia na zijn er geen spelers met extra kwaliteiten die PSV en Ajax wel heeft rondlopen.

Zolang van Geel bij Feyenoord zitten worden ze echt niet bang bij Ajax en Psv. PSV koop beter in dan Feyenoord en Ajax heeft betere jeugd. Van Geel had dit seizoen gewoon alleen Elia, Kramer een linksback, back up cv moeten halen en nog een creatieve 10. Ook had die Immers en Kazim al moeten verkopen dan hadden ze gewoon mee kunnen doen.

Deze man is ongeloofwaardig, vorig roepen wij moeten de titel halen aan het begin en aan het einde van het seizoen. Jaar later is het niet mogelijk vanwege een te oud stadion. Feyenoord heeft een prima selectie en moet gewoon voor de titel gaan ieder jaar.

Dit kan een tactiek zijn om druk te zetten om de komst van de nieuwe Kuip te versnellen.
Als Feyenoord een nieuw stadion krijgt moet Ajax eigenlijk ook weer een nieuw stadion bouwen om het verschil met Feyenoord weer te vergroten.

2 september 2015 om 12:20

Hahaha waarom zou ajax in HEMELSNAAM dan ook een nieuw stadion willen bouwen???? Ik denk dat je het niet echt begrijpt....

2 september 2015 om 12:30

Om het verschil met Feyenoord weer te vergroten. Gewoon wachten totdat Feyenoord het nieuwe stadion heeft gebouwd en dan de volgende dag beginnen met stadionplannen voor het nieuwe Ajax stadion. Dan doet Feyenoord niet meer mee voor de titel totdat ze over 100 jaar weer een nieuw stadion hebben gebouwd

Het stadion van PSV is kleiner en er komt minder volk daar. Van Geel is zich op een hele rare manier aan het indekken.

2 september 2015 om 12:56

En toch hebben ze veel hogere inkomsten..... Daarnaast ben ik het met van geel eens, als je het aantal nieuwe spelers optelt zijn ze net zo duur als gudelj. Zodra feyenoord kapitaal heeft om te concurreren om de beste spelers vd ED zijn ze in mijn optiek pas weer echte titelkandidaten.. Met alle respect en ik ben echt blij met de aangetrokken spelers maar echte toppers op kuyt na zijn het niet

Feyenoord maakt dezelfde fout als Ajax (in mindere mate) maakt, namelijk het kleine beetje geld besteden aan middelmaat. Ajax heeft dat met Sana, Duarte, vd Hoorn, Zimling en Viergever gedaan. Feyenoord doet dat met Immers, Kazim, Kramer, Toornstra en Botteghin.
Deze jongens vangen wel erg veel salaris, maar houden het talent van Varkenoord tegen. Als er absoluut geen talent voor handen is, dan moet je inkopen. Ajax is duidelijk met het salarisplafond en zullen nooit meer Suleymani-achtige bedragen gaan neertellen. Alleen maar jeugd kan ook niet, maar dat heb ik nog liever dan spelers die middelmaat zijn en waarschijnlijk ook nauwelijks restwaarde hebben.

Hahahaha die van Geel moet toch wat zeggen nadat PSV heeft laten zien dat het eigenlijk om 2 clubs gaat in Nederland, want voor deze wedstrijd werd het woord 'kampioenschap' wel degelijk in de mond genomen door een aantal spelers. Toen was er niks aan de hand. Uit het niks zijn de ambities voor dit seizoen bijgesteld.

Feyenoord had de 5e begroting na Ajax, PSV, Twente en Vitesse. Nu hebben ze de de derde begroting. Plaats drie is dus een reeele doelstelling.

2 september 2015 om 14:41

Had die oude hardwerkende middelmaat dan lekker achterwege gelaten als 3de plaats hoogst haalbaar is.. Blijf de jeugd perspectief en vertrouwen geven, want die doen het echt niet minder.

Boodschap is duidelijk Van Geel. Ploeg uit de wind houden en hopen op een stunt die met een beetje mazzel helemaal niet onrealistisch is. Feyenoord kan gewoon kampioen worden.

Trouwens, bijvoorbeeld AZ en Vitesse ook. Met dank aan het bedroevende niveau wat we inmiddels in de eredivisie hebben is het verschil tussen top en subtop dusdanig gereduceerd dat een stunt van een andere ploeg dan Ajax of PSV verre van uit te sluiten is. In de basis zijn dergelijke ploegen ietsje minder van kwaliteit maar dat verschil is met karakter/instelling(nationale ploeg van Ijsland is een mooi voorbeeld) te overbruggen. Heb je dan mazzel met blessures en schorsingen, dan kun je een heel eind komen....

Niet voor niets laat nu PSV al twee wedstrijden punten liggen(ado en Heerenveen). Dat gaat Ajax ook gebeuren. De subtop is dichtbij genoeg om structureel punten van de top af te snoepen.

2 september 2015 om 14:43

Dat vind ik juist helemaal. Gat tussen suptop en top is juist groter dan ooit.

2 september 2015 om 14:51

Op basis waarvan? Onderlinge resultaten? Topclubs verknoeien bakken vol punten aan de subtop. Selecties zijn nauwelijks beter etc etc.

Het halen van veel nieuwe spelers is natuurlijk geen garantie voor succes, dat bewijst Man City de laatste jaren wel in de Cl.

Nieuwe spelers zorgen vaak voor een gevoel van hoop voor een goede toekomst bij een club, maar echt succes word niet in een jaartje gerealiseerd. Ik verwacht dat Feyenoord dit jaar wel echt mee gaat doen om de titel, maar uiteindelijk toch net tekort gaat komen.

Ajax lijkt dit jaar op basis van zijn verdediging de sterkste selectie te hebben. PSV heeft met Luuk de Jong en Andres Guardado gewoon 2 heel goede spelers weten te behouden en Moreno is ook gewend een paar niveau's hoger dan de eredivisie te spelen.

Tegen PSV werd duidelijk dat met name Vejinovic en Bilal nog wel moeten groeien om in de echte top van de eredivisie mee te kunnen doen.

Ik heb ergens gelezen dat het nieuwe stadion van F'noord 70.000 toeschouwers zou herbergen, wat is daar van waar?

2 september 2015 om 18:41

@cyprioot

Ik heb zoveel gelezen over een nieuw stadion. Geloof er maar niet al te veel van. Enige wat je kan geloven is dat Feyenoord na al die jaren nog geen knoop is opgeschoten.

Feyenoord doet inderdaad voorlopig niet mee. Daarnaast zijn ze ook de verkeerde weg ingeslagen, door veel geld te investeren in oudere dure en beperkte spelers waar weinig op kan worden verdiend, wat weer slecht is voor de Financien in de toekomst.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren