Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Zes trainers in vijf jaar, dat kan niet de bedoeling zijn’

Laatste update:

FC Twente maakte zondag bekend niet meer door te gaan met Alfred Schreuder. Vorig seizoen was de kritiek van de fans op de coach al immens, maar de club besloot toch aan hem vast te houden. Dit seizoen leverden de eerste vier wedstrijden een schamel punt op en vervolgens kreeg Schreuder zijn ontslag. Gerard Marsman, technisch directeur bij de belangenvereniging Coaches Betaald Voetbal (CBV), denkt dat de verwachtingen rond FC Twente nog steeds enorm hoog zijn.

/

Nadat Steve McClaren twee jaar voor de groep stond in Enschede, losten de trainers elkaar in rap tempo af. Eerst verscheen Michel Preud’homme ten tonele, maar hij ging na een jaar uit eigen beweging weg. Co Adriaanse volgde hem op en vertrok na een half seizoen, waarna McClaren terugkwam. De tweede periode onder de Engelse kampioenenmaker werd geen succes en ook hij vertrok door de achterdeur bij FC Twente.

Schreuder werd vervolgens interim-coach en daarna nam Michel Jansen de boel als interim-trainer over, voordat Schreuder vanaf 1 juli vorig jaar het echt voor het zeggen had. Hij is nu ook weer vertrokken bij de club. “Zes trainers in vijf jaar tijd...”, rekent Marsman voor in gesprek met TC Tubantia. “Dat kan niet de bedoeling zijn. Of Twente zo’n lastige club is voor trainers? Nou, de druk bij Ajax, Feyenoord en PSV is vele malen hoger.”

“Maar de verwachtingen bij Twente zijn nog altijd enorm”, geeft de vader van FC Twente-doelman Nick Marsman aan. “Ze hebben daar het liedje Eenmaal zullen wij de kampioenen zijn en sinds dat doel is bereikt, zijn veel mensen structureel ontevreden als je niet meer om de titel meespeelt. Maar dat is niet reëel. Pak de elftalfoto van 2013/14 er maar eens bij. Er zijn van die selectie nog maar een paar spelers over. De kwaliteit is in korte tijd verkocht en de groep is alleen maar jonger geworden”, aldus Marsman, die vindt dat Schreuder langer de tijd had moeten krijgen.

Had FC Twente langer moeten doorgaan met Alfred Schreuder?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Is dat niet een logisch gevolg van besturen op emotie, teveel inspraak van de fans, irreële verwachtingspatronen en korte termijnbeleid?

1 september 2015 om 12:57

Inderdaad. Als je je als club laat leiden door je supporters op bestuurlijk niveau dan krijg je dit

1 september 2015 om 13:13

Het hele punt is dat de fans al die jaren helemaal niks in te brengen hebben gehad en volledig in het donker werden gelaten. Die minachtende houding dat duizenden fans maar domme emotionele kleuters zijn die niet voor zichzelf kunnen denken is ronduit belachelijk.

1 september 2015 om 13:24

twente heeft de fans al jaren in de stront laten bungelen, schreuder laat de ploeg al 2 jaar wat aanmodderen en knoeien en snapt er helemaal niks van. de supporters zijn de levensader van de club, als je die blijft afstoten en er blijven steeds meer mensen weg heb je niks meer. vd laan had schreuder gelijk in de zomer weg moeten sturen en toendertijd had schreuder nooit vijf jaar contract mogen krijgen. het is echt triest dat zon gast alle tijd en vertrouwen kreeg en dat iemand als co adriaanse die lekker aanvallend voetbal speelt jeugd kansen geeft en eerste stond daar zelfs voor moest wijken, dat doet echt zeer. de toekomst zal uitwijzen hoe het met schreuder afloopt, beste man maar hij snapt er werkelijk niks van

1 september 2015 om 13:41

Laat al die mensen van buitenaf maar zeggen wat ze willen. Allemaal na-praters van de media. Totaal geen idee van wat er in de club zich afspeelt. Wij hebben 3 jaar lang naar KUT voetbal zitten kijken. Spelers verkeerd gebruiken. Recent voorbeeldje, Tapia op linksbuiten en zo kan ik nog wel 20 voorbeelden noemen. Deze trainer kan er gewoon niet veel van en heeft een verkeerde filosofie voor Twente. Mensen die zeggen dat Twente, Schreuder deze zomer al van hand hadden moeten doen snappen niet dat er geen geld voor was. Anders was dit allang gebeurd. Grootste fout is gewoon geweest om deze man zonder ervaring een contract van 5 jaar aan te bieden. Ik ben blij dat die weg is en hoop op een frisse trainer die deze spelers laat sprankelen zoals een Erik ten Hag dit doet bij Ütrecht. Met redelijk beperkte middelen het publiek geven waarvoor zij betalen! Tot aan de winterstop zal dit wel heel moeilijk worden. Daarna hoop ik weer met plezier naar Twente te kijken.

1 september 2015 om 14:50

Volgens mij had twente vorig jaar een meer dan behoorlijk elftal en deed schreuder het daar behoorlijk slecht mee. En ja dit jaar is niet terecht veel mutaties en het elftal is behoorlijk afgeslankt. Supporters missen vooral beleving passie en strijdt. Bijna geen supporter verwacht europees voetbal. Maar vinden de poppenkast bij twente lang genoeg geduurd. Maar ja als trainer moet je wel je elftal met een bepaalde visie het veld insturen en dat kun je schreuder wel kwalijk nemen.

1 september 2015 om 13:00

Dit artikel is wel heel tendentieus hoor. Het zijn natuurlijk vier trainers in vijf jaar. Jansen zat er alleen maar even voor de vorm en feitelijk is Schreuder vanaf zijn interimperiode altijd de verantwoordelijke gebleken. Je zou dus beter zo'n verhaal kunnen schrijven na het vertrek van Mcclaren. Toen waren er veel teveel trainerswisselingen. De laatste periode was wat betreft de invulling veel minder hectisch.

1 september 2015 om 13:12

Ooo zijn het er maar 4 in 5 jaar.... Mijn fout dan wat dat is natuurlijk wel heel normaal....

1 september 2015 om 13:18

In het voetbal ook niet bepaald heel uitzonderlijk.

1 september 2015 om 13:26

Nou niet super uitzonderlijk nee, maar zo vaak gebeurd het in Nederland toch ook niet. Frank de Boer zit er al heel lang, Cocu begint aan zijn 3e seizoen en is aangebleven ondanks dat er in zijn eerste jaar veel kritiek en er zijn toch al meer trainers die er al enige tijd zitten. En de meeste clubs die een nieuwe trainer hebben hebben een nieuwe omdat de oude is vertrokken, niet ontslagen kijk naar NEC en Excelsior.

1 september 2015 om 13:42

Bij Twente zijn de meesten de laatste jaren ook gewoon vertrokken. Dit waren Rutten, Mcclaren (eerste termijn), Jansen en Preud'homme.
Ontslagen zijn daar tegenover Adriaanse, Mcclaren (2de termijn) en Schreuder.

1 september 2015 om 15:03

En dan nog even meenemen dat zowel Mcclaren (eerste periode) als Preudhomme uit eigen beweging zijn gegaan om hun succes te cashen. Dat was niet Twentes schuld. Eigenlijk kun je stellen dat daar de ellende met de trainers is begonnen. Twee trainers die, nogmaals, op eigen initiatief na één jaar vertrokken.
Maar het verhaal past wel een beetje in het bashen van Twente door de media. De westerse media hebben veel moeite gehad met het succes van de provincieclub en zijn nu heel erg blij dat ze terug kunnen slaan.

1 september 2015 om 15:29

Wat zou nu de reden zijn dat die trainers konden cashen? Ze hebben met ontzettende dure spelers kunnen werken, waarvoor helemaal geen geld was. Met die jongens zou simpelweg iedere trainer het goed doen. Toen werd Twente van alle kanten opgehemeld, en ja terecht dat het wanbeleid nu keihard wordt afgestraft.. Ach het maakt me ook eigenlijk niks uit, heb toch een enorme hekel aan Twente sinds er ooit een voorzitter zei dat er geen ruimte was voor twee BVO's in de regio. Wellicht heeft ie gelijk en kan Twente beter failliet worden verklaard.

1 september 2015 om 15:44

Jammer hafc4ever, je maakt een "chronologische" denkfout. In de tijd dat die twee trainers hier werkten was Twente een van de meest gezonde clubs van Nederland en werd door de Knvb als modelclub gezien. Het weekblad VI besteedde er destijds 6 pagina's aan waarin de belangrijkste onderzoeksjournalisten van dat blad uitsluitend positief en vol lof waren. Twente kon die spelers destijds dus prima betalen en heeft ze bovendien ook nog voor veel geld verkocht. De financiële huishouding is pas nadien negatief omgeslagen.
Dus ken uw feiten. Mogelijk ken je ze wel maar negeer je ze vanuit je Calimero hart.

1 september 2015 om 15:10

Voor de zoveelste keer tendentieuze waardeloze reacties als het om FC Twente gaat.

- Michel Preud'homme koos zelf voor de oliedollars
- Steve Mcclaren ging na het kampioenschap zelf naar Wolfsburg
- Michel Jansen is niet ontslagen maar Alfred Schreuder haalde zijn diploma (stroman)

- Adriaanse is naar mijn mening te vroeg ontslagen
- Mcclaren (tweede periode) terecht, het was echt afgrijselijk om naar te kijken
- Schreuder ook helemaal terecht.

Geen zes dus maar drie waarvan er maar 1 discutabel is, maar dat is mijn mening.
Meneer Marsman blaast weer eens (te) hoog van de toren zonder zicht echt te verdiepen in de materie.

Twente is serieus aan het afglijden...kan niet anders stellen...

1 september 2015 om 12:50

Zonde! want hoe meer betere clubs in Nederland hoe beter, maar dit was natuurlijk te verwachten. 15 miljoen teruggegaan in de begroting. Dat ga je merken natuurlijk. Hopelijk komt de rust snel terug, want dit gun je niemand.

1 september 2015 om 12:53

nou... "dit gun je niemand"...
Als je als club dusdanig boven stand leeft dan mag je ook best wel op de blaren zitten vind ik. Het verval mag van mij ook nog wel even doorgaan, al was het alleen maar om aan te tonen dat het probleem echt niet bij Schreuder lag!

1 september 2015 om 12:54

Dat ga je inderdaad merken zo een enorme teruggang. Daarnaast de hoeveelheid bepalende spelers die vertrokken is. Dan hou je verdomd weinig over en als de vervanging ook niet vergelijkbaar is dan val je terug op eigen jeugd en dat is een proces wat lang gaat duren. Ik weet niet of men bij Twente daar de tijd voor heeft.

1 september 2015 om 12:54

Volgens sommige hier moesten ze gewoon een jaartje 'uitzieken' en zouden ze dit jaar weer gaan groeien. Nou, we zien het. Sorry maar ik zie ook geen enkele reden waarom dit binnen 10 jaar opgelost zou zijn. Zolang dezelfde mensen in het bestuur blijven zitten veranderd er in mijn ogen helemaal niets. Ik ben benieuwd waar ze dit jaar gaan eindigen.

1 september 2015 om 12:56

@caritas, hoezo of men bij Twente daar de tijd voor heeft? Ze moeten wel. Er is geen geld om topspelers aan te trekken dus Twente kan geen kant op en moet rustig bouwen om weer top 4 te spelen.

1 september 2015 om 12:58

Voor het niveau van de ED is het niet goed dat zo'subtopper afglijd, maar gezien hoe zowel een groot gedeelte van de fans als het bestuur zich opstellen, kan dit wat mij betreft ook nog wel even doorgaan.

Ook heerlijk ironisch als je in de Grolschveste 'you'll never walk alone' hoort.

1 september 2015 om 13:01

7ereniela Top 4

Eerst maar een fatsoenlijk voetbal op de mat leggen, dan komen de punten vanzelf en welke klassering we daar aan overhouden komt pas op het laatst. 1 ding is zeker, top 4 kunnen we de komen 5 tot 10 jaar wel vergeten.

1 september 2015 om 13:15

@7ereniela, nou net zoals ik zeg. Er heerst nog steeds een bepaald verwachtingspatroon. En je merkt als er een verwachtingspatroon heerst dan is dat extra druk op de schouders van de spelers. Ik weet niet hoeveel talenten er in de jeugd van Twente rondlopen die eredivisiewaardig zijn. Betekent het dit seizoen middenmoot voor Twente of wordt het knokken tegen de onderste ploegen in de eredivisie. Ik weet dat er bij AZ ook zo een moment is geweest dat heel veel goede spelers vertrokken en men ook al riep die gaan afglijden. Gelukkig heeft AZ zich staande weten te houden.

1 september 2015 om 13:35

Tukkertje91.

Inderdaad top 4. Twente is nog steeds de all time top 4 in Nederland.
Na Ajax Feyenoord en PSV is er geen één club die dusdanig ver is dat deze niet meer is in te halen binnen 2/3 jaar. Vitesse AZ Pec staat er beter voor, maar worden ook elk jaar afgeroomd.

1 september 2015 om 14:34

palesky

Schreuder is niet verantwoordelijk voor het wanbeleid dat er overduidelijk is geweest. Daar is zijn absurde contract alleen het resultaat van. Daar kan Schreuder inderdaad niets aan doen en als ik hem was zou ik natuurlijk ook het geld niet afstaan. Denk overigens niet dat Aldo van der Laan nu een held is hier door dit ontslag, die moeten we ook niet en is medeverantwoordelijk voor de grote zooi bij Twente

Wat je echter vergeet, en de rest van de betweters in dit land ook, is dat ondanks het wanbeleid alsnog een redelijk (ik zeg niet top) elftal staat/stond.
Toegegeven: geen top 3 materiaal en al helemaal geen kampioenselftal, maar daar hoort toch zeker meer in te zitten dan het voetbal dat we al ruime tijd zien onder Schreuder. Of vind je van niet? Daar komt bij dat hij altijd voor controle koos, niet of te laat ingrijpt en wissels inzet waar je niets mee opschiet. Angst regeert. Tegen Ado is het bijvoorbeeld schrijnend en hebben de spelers duidelijk leiding nodig, als je dan een overbetaalde trainer als een zak hooi in de dug-out ziet blijven zitten, vind ik dat vreemd.
Aangezien wij Twente supporters hele wedstrijden zien (en niet alleen de samenvattingen zoals vele zgn. 'kenners' hier) dan gaat al het bovenstaande behoorlijk irriteren al met al, is dat onbegrijpelijk?

In hoofdlijnen: hij wist van redelijk spelersmateriaal geen team te smeden, en waar ik vandaan kom is dat de hoofdtaak van een trainer. Wanbeleid op de achtergrond helpt dan niet, maar die taak blijft staan en daar heeft hij in bewezen te falen. Spelers en hij kregen netjes betaald en wanbeleid kost je geen voet om mee te voetballen, niet onlosmakelijk van elkaar.

1 september 2015 om 15:09

Twente heeft vanaf dit seizoen en ook al volgend seizoen een dekken de begroting. Die begroting is nog steeds de vierde van Nederland. Als je alles verkoopt dan gaat het even heel slecht en chaotisch, maar vanuit de nieuwe filosofie van "normaal"doen, kun je met de vierde begroting vrij snel weer een stabiele ploeg opbouwen voor Nederlandse begrippen. Dat zie je ook bij een Cambuur, Groningen en bijvoorbeeld Willem2. Die hebben veel minder middelen, maar wel een voetbalfilosofie. Dat laatste ontbrak in de persoon van Schreuder volledig de laatste drie jaar. Ik heb het hier al vaker gezegd, als je wat mindere spelers hebt moet je ze houvast geven door ze een structuur en een spelsysteem te bieden. Dat heeft Schreuder verzuimt. Maar gelukkig is dat probleem nu opgelost.

Euhm... als je net zo kritisch bent op je zoon komt het dik in orde.

Geef hem overigens geen ongelijk.

1 september 2015 om 13:12

Ik wist niet dat dat z'n zoon was. Dan ga ik hem eens in de gaten houden :P

1 september 2015 om 13:14

Staat gewoon in het artikel.

1 september 2015 om 14:06

Haha, Hij is bang dat zijn zoon nu onder de lat verdwijnt .

On:
Als je het zo stelt, 6 trainers in 5 jaar. Dan lijkt het inderdaad veel.

Maar vergeet niet dat Preudhomme en Mclaren uit zichzelf weggingen (eigenlijk door succes). Daarnaast was Jansen gewoon werkzaam bij Twente, en is dat nu nog steeds maar op een andere positie, en ja Jansen was een stroman. Kortom, twente heeft er 3 ontslagen ipv de 6 genoemde.

Sensatieartikel.... zucht

1 september 2015 om 14:42

zie het verband niet... Hij is TD van de CBV en geeft in die hoedanigheid commentaar. Niets mis mee.. dus waarom breng je dit aan?

1 september 2015 om 23:09

met zo'n verdediging voor je is het ook lastig ballen tegenhouden..

Helemaal de weg kwijt zo te zien. Spelers met dure contracten of voor een groot deel eigendom van de een of andere maatschappij. Het lijkt me dat Twente teveel op snel succes heeft gegokt. Gegokt en verloren.

1 september 2015 om 12:56

Dat heeft Twente ook. Nu is het van belang om de rust terug te brengen en de supporters moeten weer het 'wij tegen de rest' gevoel krijgen.

1 september 2015 om 14:46

de supporters? Gaan die ook meevoetballen of zo?

als je realistisch bent besef je dat je de komende jaren in de onderste regionen terecht zult komen met Twente. Besef je dat niet zul je de volgende 5 jaar wederom 6 trainers verslijten.

1 september 2015 om 17:03

Want, waarom gaat Twente in de onderste regionen terecht komen?

Realistisch is dat het op basis van het beschikbare spelersbudget ergens in de middenmoot zal meedraaien. En dat is realistisch omdat er middels onderzoek is vastgesteld dat er een samenhang tussen budget en eindplek op de ranglijst bestaat.

1 september 2015 om 18:09

Kijk je niet naar de wedstrijden van Twente of zo? Een samenvattinkje zou eigenlijk al voldoende moeten zijn om te zien dat het kwalitatief gelijkwaardig is met de selecties in de onderste regionen....

En voor wat betreft die opmerking over budget zou ik ook zeggen ; zet de TV eens aan. Ze hebben de laatste jaren op te grote voet geleefd zul je dan zien.

Ik vind je reactie niet echt veel van voetbalkennis en al helemaal niet van Twentekennis getuigen.

1 september 2015 om 19:28

Beste Robert, ik kan je verzekeren dat ik echt wel weet waar ik over praat. Ik heb de slechte, goede en vervolgens slechte jaren van dichtbij meegemaakt.

Wat jij doet is je gevoel laten spreken, want jij vindt dat de selectie kwalitatief gelijkwaardig is met die van de onderste regionen. Dat bombardeer je tot "realistisch besef" terwijl het niet meer dan een onderbuik gevoel is.

Wat ik vervolgens doe is een feit geven: op dit moment is het spelersbudget (lees: de salarissen die Twente kan betalen) van Twente die van een middenmoter. Het is aangetoond dat er sterk verband bestaat tussen spelersbudget en de eindstand op de ranglijst. Lees: PSV en Ajax hebben het meest te besteden aan salaris en zullen dus in bovenste regionen meespelen, Willem 2 en Excelsior hebben dat niet en zullen dus laag eindigen. Uitzonderingen op de regel daargelaten, kijk bijvoorbeeld naar Zwolle. Ik geloof niet dat Twente een uitzondering gaat zijn als ze een fatsoenlijke trainer weten te vinden.

Dus als jij mijn reactie niet van veel voetbalkennis weet getuigen dan komt dat geheel voor jou rekening. Ik vind het geblaat in de ruimte meer storend.

1 september 2015 om 22:50

Je moet eerst lezen voor je reageerd kerel... Mijn punt is; je hebt niets aan een hoge begroting (je schrijft budget maar ik neem aan dat je begroting bedoeld) als je schulden uit het verleden hebt. Dan is het operationeel vermogen veel lager en mocht jou theorie dan nog gelden zullen ze dus misschien wel degraderen.... Maar gelukkig zijn dat jou woorden en niet de mijne....

1 september 2015 om 23:48

Nee, ik heb het dus niet over de begroting. Ik heb het wel degelijk over spelersbudget. Lees: hoeveel salaris je als BVO kunt uitgeven aan alle spelers in je gehele selectie tezamen.

Bij Ajax is dat budget ca. 45 miljoen, bij NEC 2,5 miljoen. Ajax kan dus betere spelers aan zich binden, want het betaalt veel meer salaris. Betere spelers betekent doorgaans een hogere plek op de ranglijst, zoals is aangetoond d.m.v. onderzoek.

Bij Twente is het spelersbudget nog steeds redelijk (ca. 10 miljoen?), terwijl de club geen geld heeft om transfersommen te betalen. Oplossing: transfervrije spelers halen / huren, maar die kunnen bij Twente nog steeds van een club als Manchester City komen (agyepong). De besparing op het spelersbudget heeft bij Twente plaatsgevonden door het wegdoen van spelers met een hoog salaris als Ebecilio, Corona, Mokhtar, Martina, etc.

Iedereen weet van jullie dat Adriaanse en Preud'homme zijn weggewerkt door onder andere meneer Schreuder? Hij kon tenslotte niet met deze twee samenwerken, daarom moesten ze maar het veld ruimen.

1 september 2015 om 13:15

Preud'homme heeft meerdere keren zelf aangegeven dat hij voor het geld heeft gekozen maar ja, wat jij wil natuurlijk. Wat zal Preud'homme er nou vanaf weten dan?

1 september 2015 om 14:54

Geld ook, maar het had ook met meneer Schreuder te maken.

1 september 2015 om 13:35

Wat een onzin. Preud'homme heeft inderdaad gekozen om te cashen zoals viswinkel al aangeeft. Adriaanse was gewoon niet meer te handhaven omdat hij geestelijk op dat moment niet in orde was. Die wist niet eens meer de namen van zijn spelers en hun positie. Wie de boel toen nog op de rit hield? Juist ja, Schreuder.

1 september 2015 om 13:47

Adriaanse en McClaren zijn weg gewerkt door schreuder, niet preudhomme.
Van Adriaanse zei schreuder dat Co dement werd en liet schreuder een wisselspeler opdraven om te vertellen tegen joop dat Co zijn naam niet wist.
Mcclaren gaf schreuder het laatste zetje nadat de landelijke media wekelijs karaktermoord op Steve pleegde. De landelijke media liep weg met ' gentleman' mcclaren, totdat hij kampioen van Nl werd met twente.

Het media-papegaaien is overigens wel erg aan de orde van de dag.

Als ik de situatie bij Twente mag opsommen.
1. Publiek is niet ontevreden over het resultaat, maar over het gebrek aan inzet, passie en bevlogenheid. Dat was altijd een van de sterke punten van Twente, maar het gebrek aan deze zaken slaat over op het publiek. Dit is overigens al het geval sinds het vertrek van Adriaanse, die overigens in zijn reactie op het vertrek van Schreuder onmiddellijk de vinger op de zere plek legde (schreuder heeft een gebrek aan visie). Het is dus geen kwestie van woede om de resultaten, de nieuwe realiteit (dat er geen grote aankopen of helemaal geen aankopen meer komen) is echt wel duidelijk.

2. Men reageert vanuit emotie, omdat men de laatste 3 of 4 jaren is voorgelogen door het bestuur. Hetzelfde bestuur wat er nu nog zit in de persoon van Aldo van der Laan. Hoe kan je met droge ogen beterschap beloven terwijl je zelf de veroorzaker bent van het probleem. Het doel waarom hij er zit (zelf uitgesproken) is ook duidelijk, namelijk zijn geïnvesteerde geld veilig stellen. Dan had hij toen het gebeurde aan de bel moeten trekken en aangeven da het anders moest. Nu moet hij (net als wij) met de consequenties leven.

Twente komt er echt wel, maar je moet niet op een ruine een nieuw huis bouwen. Slopen is vaak nog kostbaarder dan nieuwsbouw en dat zie je nu terug.

1 september 2015 om 13:12

Duidelijk stuk van je. Alleen heeft Schreuder geen 'gebrek aan visie', nee hij heeft gewoon een 'andere visie'

Zoals jij het zegt suggereer je min of meer dat wanneer je niet als eerste aan aanvallend voetbal denkt, je geen visie hebt... Dat is natuurlijk niet zo.

1 september 2015 om 13:17

Heeft niet eens wat met visie te maken maar voornamelijk met het feit dat het een dikke nobody is met een zaadloos karakter. Als die vent begint te praten word je direct onvruchtbaar, het is nog een wonder dat Gutierrez raak heeft geschoten bij mevr. Gutierrez onder de leiding van Schreuder.

1 september 2015 om 14:54

wauw... complimenten. echt een goede inhoudelijke reactie!

De hele club staat in brand in alle gelederen, scouts, jeugdtrainer, spelers, alles wordt ontslagen. Geen cent op de bank en dan gaan klagen dat je trainer niet presteerd. Succes met de volgende trainer kerel!

1 september 2015 om 15:05

@viswinkel
Schreuder heeft idd slecht gepresteerd met Fct, maarja die gehele club is chaos, daar moet de selectie ook maar mee dealen en al die frustratie en onrust betaald zich uit op het veld. Denk je dat het nu opeens veel beter zal gaan omdat Schreuder weg is? Dan denk ik dat je bedrogen gaat uitkomen.

1 september 2015 om 15:21

De visie van Schreuder is dezelfde als van Frank de Boer. Beide zijn in de nieuwe Hollandse school van Zeist opgeleid. Geen risico, balbezit, rondschuiven op eigen helft. Je kunt dat ook een visie noemen, maar geen voetbalfan wordt daar gelukkig van. Vandaar het gemor in Amsterdam en Enschede. In Amsterdam hebben ze dan nog het geluk dat het nog resultaten oplevert.

1 september 2015 om 16:47

Daar heb je gelijk in. Als tegenwoordig iedere trainer volgens deze principes wordt opgeleid daar in Zeist zal het me een partij frustrerende wedstrijden opleveren in de toekomst!
Al word ik aan de andere kant ook zo moe van al die clubs die alleen maar aanvallend voetbal willen laten zien en dat het ze dan geen moer uitmaakt of ze verloren hebben. Dan zeggen ze bij een verliespartij: 'we hebben wel goed gespeeld' ... Die mentaliteit moeten we zien te lozen! Resultaat is heilig.

1 september 2015 om 17:15

'gebrek aan visie' is overigens een quote van Adriaanse. Geef je overigens gelijk dat hij een andere visie heeft. Denk dat Adriaanse dit gebrek noemt, omdat hij het aanvallende deel mist en ook snapt dat dit bij de Nederlandse clubs hoort. Dat laatste is dan wel weer mijn mening

Wat een gelul allemaal!! In de media hebben ze het nog steeds over het hoge verwachtingspatroon onder de supporters. Nou dat is kul van de bovenste plank!!

Qua ranglijst verwachten we niet zoveel meer van ons cluppie. Maar wat we wel verwachten:
- Een trainer die lijn in het spel krijgt en zorgt dat de spelers goede inzet en passie hebben
- Een spelopvatting met aanvallend voetbal, met druk naar voren en kansen en doelpunten
- Een trainer die tactisch een wedstrijd kan laten kantelen. Schreuder staat onder de trainers bekend als een tactisch zeer sterke trainer. Nou daar merk ik niets van. Dwaze opstellingen, tactieken, wissels etc. En als de trainer van de tegenstander iets wijzigt, dan lukt het Schreuder ook niet om hier op te anticiperen.

Dus we willen gewoon weer eens kunnen genieten van de wedstrijden van Twente. Dat je dan wel eens verliest of gelijkspeelt maakt geen ruk uit. Het moet weer leuk worden om naar Twente te kijken en dat is al meer dan een jaar niet het geval. Soms val je er bijna bij in slaap.

1 september 2015 om 13:16

Haha maar zijn die drie punten niet ontzettend afhankelijk van de kwaliteit van je spelersgroep?

Lijn in het spel, met spelers die dat niet kunnen?
Aanvallend voetbal, met druk naar voren?
Een wedstrijd doen laten kantelen?

Als je deze drie goed kunt uitvoeren ben je kampioen van Nederland...

1 september 2015 om 13:34

Lijn in het spel: Hoezo kunnen spelers dat niet? Dit moet ingeslepen worden door de trainer!
Aanvallend voetbal: We hebben een creatieve geest, die geheel creatief-dood is gemaakt. Het is al tijden geleden dat ik Ziyech een goede steekbal zag geven. Hij kan het absoluut, maar blijkbaar had de trainer de lijnen niet helder.
Kantelen van een wedstrijd: Alleen al met werklust kom je al een heel eind. Door het vuur willen gaan voor het beste resultaat. De laatste keer dat ik dat echt zag was tegen Bursaspor jaren geleden.

1 september 2015 om 13:38

Je moet je tactiek en opvatting aanpassen aan je spelersgroep. We hebben een prima middenveld, maar Schreuder laat ze allemaal verdedigen tot op eigen 16. Heel vaak staan we zelfs met 11 man op 30 meter van onze eigen goal te verdedigen, alles gericht op tegen houden en controle.

We hebben gewoon een aantal prima spelers en die moet je als trainer optimaal laten renderen en dat kan Schreuder niet. En vooral in eigen stadion moet je er op knallen en druk zetten ja, dat gaat ook wel eens verkeerd, maar dat ziet er in ieder geval beter uit dan het gezapige zaadvoetbal nu.

En als trainer een wedstrijd kunnen laten kantelen, is dat zo raar? Een tactische ingreep, waardoor je de tegenstander af bluft?

En deze 3 dingen zullen alle teams nooit allemaal goed uitvoeren, het gaat om de intentie. Kijk bijv naar Willem II. Die gaan van eigen kracht uit en hanteren bovenstaande punten zeker allemaal. Dat gaat ook wel eens gigantisch mis, maar het is bijna altijd leuk om naar te kijken en ze kunnen zeggen dat ze er alles aan gedaan hebben.

1 september 2015 om 14:32

Met o.a Tadic, Chadli , Promes ,ziyech , Corona , Gutierez kreeg/krijgt hij het elftal ook niet aan de praat , dit speelt al 3 jaar , geen passie kunnen overbrengen naar de spelers , geen strijdlust tot aan de laatste seconde van de wedstrijd , geen leuk aanvallend voetbal , onbegrijpelijke wissels enz.

1 september 2015 om 15:25

Cambuur, Willem2, Groningen hebben toch ook lijn in het spel? Maar die hebben geen spelers als Zyech, Tapia, Corona, Gutierrez, Tadic, Promes, Ebicilio, Castaignos enz. En daar heeft Schreuder toch allemaal mee mogen werken. Ook toen de reeds vertrokken vedettes er nog waren kon hij er geen systeem in krijgen. Dus aan wie ligt het nu allemaal dan? Aan al die bovengemiddelde spelers?

Sinds het vertrek van McClaren in feite maar 4.. Jaartje onder Jansen was gewoon Schreuder. En Schreuder te weinig krediet? Hij zit er al sinds maart 2012!!!

1 september 2015 om 13:19

Echt he. Lijkt al jaren nergens na op zijn eerste jaar na, wat ook niet anders kon met zo'n topselectie.

1 september 2015 om 13:37

toen zijn we derde geworden ja maar was het voetbal ook niet leuk om te zien en was het ook behoudend

1 september 2015 om 15:08

Dat is dus niet waar. Twente had destijds de meeste doelpogingen en bijna de meeste doelpunten gescoord. Snap niet dat mensen dat blijven herhalen, dat seizoen was echt goed en we speelden aanvallend.

Waarvan maar 3 ontslagen en maar 1 terecht: Schreuder....

1 september 2015 om 13:36

Nou.. het ontslag van Mcclaren had ook wel een zwart randje. Ik kan me de clean-shit spandoeken nog goed voor de geest halen.

1 september 2015 om 13:42

En helemaal volgens het door jou voorgehouden nieuwe ontslagrecht.. Oh nee, was toch een verzinseltje van je. Net als die BV op Cyprus waardoor hij perse bepaalde spelers moest opstellen. Ben benieuwd wie dat zijn, we zien ongetwijfeld veel mutaties tijdens de eerstvolgende wedfstrijd.

1 september 2015 om 14:02

Het ontslag van schreuder levert schreuder nog geen eens 1 miljoen op itt eerdere berichten.
VD Laan kon schreuder via de nieuwe ontslag regeling goedkoop lozen, maar koos deze zomer voor een (voor hem ) veilige oplossing. Een echt contract afgelopen zomer, maar dan wel onder minder gunstige voorwaarden. Vandaar dat de afkoopsom wel mee valt.
De Cyprus BV bestaat echt en VD Laan vertrekt pas als alle spelers uit de bv weg (verkocht) zijn bij twente.

1 september 2015 om 14:23

@ J.staatsen. Kap nou 's met dat nieuwe ontslagrecht. Dat geldt alleen als je direct werknemer bent. Het is je al vaker verteld dat Schreuder zich via z'n eigen Bv'tje in liet huren (of in ieder geval een soortgelijke constructie), dus het gaat hier niet om een contractbreuk met een werknemer...

1 september 2015 om 14:43

@ ivo
Was dat maar waar. Dan was er helemaal geen ontslagvergoeding nodig,

het ontslag van Schreuder is extra zuur voor Marsman
Want hij ziet de basisplaats van zijn zoon in gevaar komen
Verder is het natuurlijk van de gekke zoveel trainers
Maar dat is mede de schuld van Schreuder zelf, die aangegeven heeft bij de clubleiding (toen nog Munsterman en van der Laan) met sommige trainers niet te kunnen samen werken
Verder heeft Schreuder het meeste krediet van alle trainers gehad
Deze man heeft best kijk op voetbal, maar mist toch echt een voetbal filosofie
Kan geen wedstrijd naar zijn hand zetten, vaak de verkeerde wissels toepassen en erger, al jaren behoudend voetbal
En de ommekeer zat er niet echt aan te komen, ondanks dat Schreuder elke wedstrijd verbetering zag

marsman mag blij zijn als zijn zoon er nog in staat want die bakt er helemaal niks van. schreuderr heeft veel te lang de tijd gehad, door de financiele problemen kon hij niet eerder weggeveegd worden. er zat geen lijn in en de spelers gingen steeds slechter spelen met niks inzet, slechte wissels veel te verdedigend. bekerwedstrijd tegen az vorig jaar en de eerste 20 minuten tegen ajax waren mooi om te zien en de rest was het drama

Ben benieuwd hoe lag Schreuder nog de schuld krijgt van de Twente supporters hier. Als FCT degradeert onder Fred Rutten is het vast de verantwoordelijkheid van Alfred...

1 september 2015 om 13:45

Jij vindt dat Schreuder het team goed liet spelen kijkend naar het beschikbare materiaal?
(En dan niet alleen deze 4 wedstrijden, maar ook vorig seizoen)

1 september 2015 om 14:36

Dat gaat wel weer naar het andere uiterste , Jantje , Feijenoord was een goed voorbeeld voor iedereen hoe snel je kunt afglijden naar faillissement niveau , daar heeft iedereen hopelijk wel van geleerd.
Hopelijk kijken ze ook naar het plan van aanpak van Feijenoord middels de " vrienden van Feijenoord " hoe je het weer 200 % moet omdraaien.

Beetje overdreven hoe dit wordt aangegeven...
Mcclaren ging na het kampioenschap zelf weg naar Duitsland.
Preud'homme ging ook uit eigen beweging weg, naar het geld in de zandbak.
Jansen zat er zodat Schreuder zijn werk kon doen zoals men dat uiteindelijk voor ogen had.

Adriaanse, tweede periode Mcclaren en nu Schreuder zijn uiteraard wel van toepassing op dit stuk.

1 september 2015 om 13:51

blijft eeuwig zonde dat adriaanse door schreuder is weggepest omdat hij te aanvallend zou zijn, ongelovelijk wat die man kapot gemaakt heeft

1 september 2015 om 14:00

Preud'homme ging weg omdat hij op de laatste speeldag de titel aan Ajax verloor en geen CL haalde en vanaf daar is het ook met Twente misgegaan want waren ze toen ook kampioen geworden dan had je voor het tweede jaar CL gespeeld dat had ze kunnen doorgroeien en daar hadden ze waarschijnlijk op gerekend , want volgens mij hadden ze een en ander geinvesteerd plus dat ze net het nieuwe stadion hadden en toen dat niet gebeurde zaten ze met een andere begroting volgens mij .

1 september 2015 om 14:19

Nee Preud'homme kon het veelvoudige verdienen in de woestijn en is daarom weggegaan bij Twente.

Het is inderdaad fout gegaan op het moment dat ze die wedstrijd van Ajax verloren om het kampioenschap, te rijk gerekend met alle gevolgen van dien. Daarvoor was Twente de meest gezonde club in Nederland en geroemd voor het financiële beleid door de Knvb (modelclub zelfs).

Het is dus niet zo, dat zoals een heleboel mensen suggereren op deze site, dat Twente een kampioenschap heeft gekocht. Het kampioenschap heeft er voor gezorgd dat Munsterman te veel risico's ging nemen en te veel ja knikkers om zich heen heeft verzameld met als gevolg de situatie zoals die nu is.

We willen aanvallend voetbal, geen kampioenschap, rechterrijtje is ok als je maar vooruit speelt, Had het liefst Preudhomme gezien, maar die gaat helaas niet komen. Toptrainer was dat!

Het enige wat er verwacht word is dat een keeper wel eens een bal vangt.

Het grote probleem van Twente is dat ze denken dat ze in de top 3 thuis horen. Maar laten we eerlijk zijn clubs als Ajax, Psv, Feyenoord, FC Groningen, zijn stukke verder ook SC Heerenveen, Ado, PEC en Willem2 zie ik dit seizoen nog boven FC Twente eindigen.

1 september 2015 om 15:15

Wie denkt dat?

tja dit is wel een beetje het nivo van Twente. Hard aan het afglijden maar de verwachtingen blijven zeer hoog. Dan krijg je dit soort situaties. Preu domme is dan wel uit eigen bewegibng weggegaan maar vreemd genoeg was hij zeer snel weer terug in Belgie. Vraag me af wat dan de werkelijke reden was om naar Saudi Arabie te gaan

1 september 2015 om 20:42

Ik heb daar ooit iets van gelezen, met familie ofzo was de reden. Mocht het ook door schreuder komen dan is dat helenaal schande

Wat een onzin , organisitorisch heeft Twente afgelopen 10 jaar een inhaalslag gemaakt waardoor ze een aantal jaren de 3e club van Nederland zijn geworden , resulterend in een kampioenschap en 2 bekers , veel punten gescoord in EL , Champ.leaque voetbal , 1 van de mooiste stadions van Nederland , grote voetballers in het elftal , altijd 30.000 man in stadion , op hoogste punt een sluitende begroting van 54 miljoen euro , veel respect en naam en faam in Europa enz enz.
Of was je dat even vergeten ?
Helaas is alles nu in mekaar gestort , net als Feijenoord 6 jaar geleden.
Maar de basis is er nog , nu met slim beleid zorgen dat we over 3 a 4 jaar weer bij de top 5 horen.

1 september 2015 om 15:59

De begroting van FC Twenten is nooit hoger geweest dan € 46 miljoen (seizoen 2012/13). Een begroting sluitend maken is niet zo moeilijk, het gaat uiteindelijk echter om het resultaat. En dat was niet zo best zoals we inmiddels weten.
Mede dankzij de leningen voor dat stadion dat inderdaad prachtig is, zit de club nu enorm in de financiële moeilijkheden. Dat er altijd 30.000 man in het stadion zitten klopt inmiddels ook al niet meer.
FC Twente wilde de top 3 aanvallen, maar dat bleek dus geen verstandige beslissing. De top 5 is inderdaad waar ze thuis horen.

1 september 2015 om 16:30

Twente heeft 1 vd grootste stadions vd ED en 1 vd hoogste bezettingsgraden.

1 september 2015 om 16:37

Je hebt gelijk , het was 46 miljoen in 2012 , met citaat Munsterman dat het in 3 jaar naar +/- 54 miljoen moest stijgen.
Feit blijft dat het wel de 3e begroting is geweest van Nederland , en tot en met seizoen 2014-2015 waren alle stoeltjes zo ongeveer wel allemaal verkocht , dus dat is zeer zeer recent.

Beetje teveel van het goede ja. Komt de stabiliteit van de club niet ten goede. En de gifbeker is nog niet leeg want Ziyech ontbreekt vandaag op de training bij Twente. Een transfer naar Engeland lijkt aanstaande voor Ziyech.

1 september 2015 om 16:36

Ziyech gaat niet meer weg hoor.

Ik hoop dat Twente een slimme keus maakt in het aanstellen van een nieuwe trainer en dat ze gaan voor een interim fase van 1 jaar, zodat volgend jaar Gertjan Verbeek de boel kan over nemen. Een man met visie die z'n teams altijd in een vaste spelopvatting laat spelen, waardoor zelfs mindere spelers zich prettig en zeker voelen en daardoor beter gaan presteren.
Als tussenoplossing zou ik Huub Stevens graag even een jaar de boel op scherp laten zetten. Maar die wil waarschijnlijk nooit meer in Nederland aan de slag. Aan de andere kant, als adviseur van Schalke is er wel een verband met Twente.

Was dit niet diezelfde heer Marsman die de persoon Schreuder publiekelijk afbrandde vanwege de trainer constructie met Janssen-Schreuder?

Dan over het aantal trainers: tenminste 2 (adriaanse, Mcclaren 2e periode) zijn ontslagen door toedoen van het technisch hart bij Twente. Prominent lid van dit Technisch hart? Schreuder. Zeker bij Adriaanse was er geen groot deel van de Twente supporters die hem weg wilde hebben, het was het technisch hart dat zijn speelstijl niet wilde accepteren.

Ik ben er heilig van overtuigd dat er een grote onruststoker weg is bij de club. Tijd voor rust en stabiliteit. De nieuwe trainer zal, afhankelijk hoe hij zichzelf presenteert, veel meer krediet krijgen. De kritiek heeft zich ook nooit sec op de resultaten toegespitst, maar meer op het vertoonde spel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren