Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Van Dijk medisch goedgekeurd: vlag gaat uit bij FC Groningen’

Laatste update:

Het lijkt erop dat de transfer van Virgil van Dijk van Celtic naar Southampton dinsdag wordt afgerond. Sky Sports stelt dat de Nederlandse verdediger medisch is goedgekeurd en dat hij dinsdag zijn handtekening zet onder een meerjarig contract in St Mary’s Stadium. Met de overstap is een flink geldbedrag gemoeid.

/

Het ziet ernaar uit dat Southampton een som van liefst 15,7 miljoen euro op tafel legt voor de 24-jarige Van Dijk. In de zomer van 2013 verliet hij FC Groningen voor circa drie miljoen euro voor de Schotten en nu levert hij dus vijfmaal zoveel op. Zijn oude club mag ook juichen, want FC Groningen krijgt tien procent over de winst uitgekeerd.

Dat zou betekenen dat de noorderlingen een bedrag van 1,27 miljoen euro ontvangen. Bovendien ligt er nog een opleidingsvergoeding in het verschiet. Ronald Koeman liet zich deze zomer al lovend uit over Van Dijk en zei te hopen dat Southampton hem binnen zou halen. De clubs reppen nog met geen woord over een transfer.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat is toch lekker meegenomen voor onze buren. Koop je toch weer twee spelers voor...
Hopelijk maakt Ziyech ook nog een last-minute transfer naar Engeland... ;-)

1 september 2015 om 11:45

V Dijk is toch ook een jeugdspeler van Ajax geweest? Zo ja, wat is de vergoeding die Ajax krijgt?

1 september 2015 om 11:47

Willem 2 heeft hij gezeten maar Ajax is mij onbekend.

1 september 2015 om 11:48

Je bent vast in de war

1 september 2015 om 12:08

Thnx was Willem 2 idd. Ik was denk in de war met een andere jeugdspeler van Ajax die in diezelfde periode ook naar Groningen ging.

1 september 2015 om 12:51

Kappelhof c.q Burnet bedoel je denk ik

1 september 2015 om 13:43

En die keeper voor Padt ook naar grunn

On: Willem 2 krabt zich nog wel is achter de oren denk ik.... Ging naar groningen toe en maakte het daar wel

1 september 2015 om 15:02

Kappelhof bedoelde ik idd. Thnx.

Mooi voor Van Dijk. Ik ben benieuwd wanneer hij goed genoeg wordt bevonden voor Oranje. Onbegrijpelijk dat van Dijk nog geen vaste waarde in Oranje is!

1 september 2015 om 11:55

Waarom is dat onbegrijpelijk? Er hebben diverse bondscoaches naar hem gekeken op de tribunes, hem beoordeeld op trainingen en allen vonden ze hem niet goed genoeg.

Waar baseer je dan op dat hij in het NL elftal moet?
Ik zou hem ook graag eens zien in oranje (al is het maar om de eeuwige discussie te stoppen) maar het zal niet voor niets zijn dat dit nog niet gebeurd is.

Ik ben er wel van overtuigd dat wanneer hij een sterkhouder bij Southampton wordt, hij gewoon de kans krijgt. Zou zomaar eens de vervanger van Vlaar kunnen worden.

1 september 2015 om 12:01

Dat ik het onbegrijpelijk vind komt voort uit het feit dat spelers met een mindere staat van dienst wel worden opgeroepen terwijl Van Dijk m.i. nog niet een (eerlijke) kans heeft gehad. Daar zit uiteraard een groot onderbuik gevoel bij maar ik denk dat Oranje wel behoefte heeft aan een verdediger van het kaliber Van Dijk. Mooi-weer voetballers zijn er zat in Oranje

1 september 2015 om 12:13

Met alle respect, als van Dijk werkelijk zo'n fantastische verdediger is was hij al lang opgeroepen onder van Gaal/Hiddink/Blind. Dat zijn 3 verschillende bondscoaches die hem niet hebben opgeroepen(Blind tot nu toe). Wie zijn wij(de reageerders op voetbalzone)om te bepalen wie de bondscoach moet oproepen?

1 september 2015 om 14:18

Sorrry hoor, maar wat is zijn staat van dienst dan? We hebben het over celtic, een club uit Schotland. Het nivo daar is niet hoger dan in Nederland.

1 september 2015 om 17:05

Het is geen voetballende verdediger is maar de beuk er in
En natuurlijk geen lid van de clan
Ajax/Feyenoord
Een duo v Dijk Douglas zou ik geweldig vinden

1 september 2015 om 17:15

Een duo van Dijk/douglas gaat never nooit gebeuren. De speelstijl van Nederland is 2 opbouwende cv's achterin en geen beukers. Ik zou 1 beuker en 1 opbouwende voetballer graag zien in Oranje. Van Beek als toekomstig beuker en Riedewald als toekomstig opbouwende cv.

10% van 15,7 lijkt mij 1,57 en niet 1,27..

1 september 2015 om 11:36

Gaat om de winst, niet om het gehele transferbedrag.

1 september 2015 om 11:37

Over de winst. Van dijk is voor rond de 3 miljoen verkocht. Dus 10% procent over de 12 miljoen winst plus een kleine opleidingsvergoeding.

1 september 2015 om 11:38

Het gaat over de winst van het verkoopbedrag minus het inkoopbedrag.oftewel 15.7 -3

1 september 2015 om 11:39

Lezen!!! Er staat 10% van de winst.
15,7 - de 3 miljoen wat betaald is voor van Dijk kom je op de winst uit van 12,7. 10% daarvan is 1,27 miljoen

1 september 2015 om 12:43

1tje is genoeg jongens, 4 tegelijk is wat overbodig.

On: Lijkt me een redelijke versterking voor Soton, maar meer ook niet. Het niveau bij Celtic is toch stukken minder dan de gemiddelde PL tegenstander. Ik verwacht niet dat hij direct in de basis begint en zal er hard voor moeten werken.

RKC en Willem II mogen zich ook melden in groningen! :-)

laat maar komende de pegels

1 september 2015 om 11:42

Ze mogen zich best melden in Groningen, vraag me af wat ze daar moeten doen. Van Groningen krijgen ze namelijk geen cent.

1 september 2015 om 12:03

Je hebt inderdaad gelijk, ze moeten bij Celtic zijn.

1 september 2015 om 12:13

Dat zou ik ze ook adviseren

1 september 2015 om 14:20

voor opleidings vergoeding moeten ze bij kopende club zijn , dus Sothampton

Leuke transfer. Mooi bedrag voor Groningen. Nu wordt het ook tijd dat Van Dijk en Douglas een keer worden uitgenodigd voor (een oefenstage van) het Nederlands elftal.

Volgens mij is 10% van 15,7 1,57. Mooie transfer voor Van Dijk, hopelijk bewijst hij dat hij de PL aankan, en dan is onze verdediging zo slecht nog niet.

1 september 2015 om 11:37

Volgens mij heb jij het artikel niet gelezen of is begrijp lezen een probleem voor jou. Gaat om de winst en niet het gehele transferbedrag.

1 september 2015 om 12:43

Ah oke, had ik overheen gelezen, ik wist namelijk niet dat die doorverkooppercentages ook over alleen de winst konden gaan.

1 september 2015 om 11:37

Er staat 10% over de winst = 15.7 milj - 3 milj aankoop = winst (kleine 13 milj) bedrag klopt dus wel

1 september 2015 om 11:38

Klopt, maar het aanschafbedrag gaat er af.

Mooi werk! Hopelijk blijft die zich doorontwikkelen en gaat die ook eens een serieuze kans krijgen bij het Nederlands elftal.

Ben persoonlijk helemaal niet zo onder de indruk van Van Dijk... als je in de grote wedstrijden van Celtic hun tegengoals bekijkt zit Van Dijk vaak zwemmend tussen alles in, zonder directe tegenstander en zonder duidelijke bezigheid...
Zijn uitstraling heeft hij wel mee, maar volgens mij red je het daar alleen niet mee in de Premier League

1 september 2015 om 11:40

Premier League moet je ook weer niet overschatten (vooral de het geld en de uitstraling maakt het zo groot), lopen toch ook best veel beperkte harry's rond en het voetbal is vaak ook redelijk simpel te noemen. Veelal hoog tempo, rennen als een malle en er in beuken met die handel, dat moet hem wel liggen. Bij Southampton hebben we ook andere ex-Eredivisiespelers het prima zien doen, ik denk dat van Dijk dat ook wel kan. Maar ok, hij moet het allemaal nog gaan laten zien.

1 september 2015 om 11:42

ik hoop dat je gelijk hebt, want het is altijd leuk als ex-eredivisiespelers het goed doen in de grotere competities

1 september 2015 om 11:42

@ palesky

Helemaal mee eens. Van Dijk heeft een prachtige uitstraling en dat is voor velen blijkbaar al genoeg. Wie echt wedstrijden van Van Dijk ziet, ziet dat hij juist positioneel vaak verkeerd staat en aan de bal heel weifelend is. Ja, het is makkelijk in Schotland, het land der blinden. Het is echter niet voor niets dat hij onder zowel Van Gaal als Hiddink (toch twee van de allerbeste coaches) geen kans kreeg en je van de PL top (na wat geruchten) helemaal niets meer gehoord hebt. Die zijn niet allemaal gek.

1 september 2015 om 11:48

En het is niet voor niets dat Koeman die jongen zo graag wil en zegt dat hij zich verbaasd dat Virgil nooit een kans heeft gehad bij Oranje.

Het is maar wie zijn kant je daarin kiest maar dat jij het aanhaalt zegt mij al dat jij nooit wedstrijden van Virgil zelf ziet, al had ik dat ook kunnen opmaken uit weifelend aan de bal. Haha ok....

1 september 2015 om 11:55

@ Freshzone

Heb je vorige week niet gekeken? Van Dijk verliest twee keer de bal met indribbelen waar tegen een gemiddelde tegenstander twee tegengoals uit ontstaan zouden zijn. Van Dijk is een middelmatige speler met een hele mooie uitstraling. Dat is alles en nogmaals het is geen toeval dat topclubs wegblijven en ook Van Gaal en Hiddink niets in Van Dijk zagen.

1 september 2015 om 12:03

Wie zou jij dan opstellen? Veltman,kongolo,van Beek? spelen toch ook allemaal in een competitie vol blinden? Ik zie echt niet in waarom V Dijk niet op zijn minst een kans krijgt om zich te laten zien in een wedstrijd van het nederlands elftal!

1 september 2015 om 12:26

@ Thechosen1

Ja, als je De Vrij en Blind niet opnoemt kun je je argument wel kracht bij zetten. Ik zou deze wedstrijden die nu komen met De Vrij en Blind spelen. Bovendien heeft Van Beek meer talent dan Van Dijk.

1 september 2015 om 11:51

Volgens mij heb jij vorig jaar de wedstrijd tegen barca gemist, neymar zat volledig in de tang bij van dijk.al had hij ook mindere wedstrijden, maar in vorm kan hij de top aan

Eindelijk, hopelijk gaat hij het daar goed doen en niet floppen. Groningen pakt ook wat centjes mee, wat mooi meegenomen is.

Off topic: nou nog hopen op die transfer van Bruma en Immers naar Chelsea voor 380 miljoen wat Van der Gijp gisteren zei bij Voetbal Inside.

En de eerstvolgende keer zit hij bij de definitieve selectie van Nederland, let maar op.

1 september 2015 om 11:43

Of wordt voor iedereen duidelijk dat het terecht is dat hij nog steeds niet opgeroepen is..

1 september 2015 om 11:50

Of het word voor iedereen duidelijk dat we onnodig jarenlang naar Martins Indi en co hebben zitten loeren.

1 september 2015 om 11:55

Het is aan hem om dat te bewijzen..

1 september 2015 om 17:41

Tja, volgens mij heeft hij niet eens de kans gehad om het tegendeel te bewijzen.

Hahaha leuke @palesky

1 september 2015 om 18:33

@coco wat hij tot nu toe heeft laten zien is in elk geval niet Oranjewaardig.. Dus als je het tegen kleinere tegenstanders niet laat zien en te vaak de fout in gaat (in de cl-play off ging hij in de return zelfs 2x de mist in) dan hebben de bondscoaches tot nu toe gewoon gelijk gehad

@ajacieeed

Het is ook 10% van 15,7 - 3 miljoen...

Benieuwd of hij het waar kan maken in een echte competitie. Nu is het tijd voor hem om het te laten zien.

Van dijk en de Vrij hopelijk het centrale duo op het EK.

1 september 2015 om 11:53

Die kans is vrij groot, want dan hebben ze nog 5 jaar om zich te ontwikkelen.

1 september 2015 om 17:22

Ik schat die kans minimaal in. Ik gok op een centrum bestaande uit de Vrij/van Beek/riedewald/kongolo. Ik vind deze 4 voetballers de beste op hun positie wat Nederland heeft.

2 september 2015 om 00:21

De Vrij is sowieso nummer 1 voor de rechter centrale verdediger. Echt een goede centrale verdediger is de Vrij, sterk, snel, voetballend erg goed. Zo zie je ze weinig hoor.

Links zie ik eerder nog Martins Indi op dit moment. Of van Dijk dan.

iedereen die geen ajax bril op heeft zit dat dit een van Nederlands beste CV is van dit moment. heeft op niveau aangetoond klaar te zijn voor Oranje.

1 september 2015 om 12:25

Welk niveau?? De schotse competitie is geen niveau. En tijdens het laatste play-off duel voor de CL ging hij een paar keer opzichtig in de fout waardoor Celtic geen CL speelt

1 september 2015 om 14:46

Ajax heeft met van der Hoorn al een uitstekende centrale verdediger binnengehaald destijds. Van Dijk is maar een matige speler en Southampton en die 15.7 miljoen heeft Ajax niet nodig.

1 september 2015 om 17:25

@jeroendegroot: provoceren gaat je goed af, nu nog inhoudelijk zien te reageren

Van dijk en koeman maken hier allebei een grote fout. Koeman moet nog een paar keer verliezen. En de media gaat koeman zijn tranferbeleid onder de loep nemen. Bijna allemaal ex eredivisie spelers. Een paar keer verliezen. En dan kan koeman zijn koffers pakken. En vandijk is niet goed genoeg. Hij had in celtic moeten blijven. Daar kon hij uitgroeien tot een legende.

1 september 2015 om 12:09

Ach ja, zo gaat het nu eenmaal. Ik vind het ook niet erg sterk van een trainer als hij terugvalt op allerlei "bekende mensen". Een paar prima, maar 6/7/8...overigens is het ook Southampton dat er in mee gaat dus zij zijn net zo goed verantwoordelijk. Maar de media zal Koeman zeker gaan slachten op het moment dat resultaten uitblijven. Maakt weinig gebruik van jeugd en allemaal ex-Eredivisie klanten aantrekken...

Wat ziet iedereen in van Dijk ? Hij heeft het bij Groningen goed gedaan. Verkast naar Celtic (wat geen topclub is, zelfs geen subtop) en doet het daar redelijk. Blinkt niet uit, krijgt nu een transfer door de Nederlandse inbreng bij Southampton. Ik vind De Vrij, Blind, Indi (mits hij speelt), Douglas (mits hij een kans krijgt) en Vlaar allemaal betere opties.ik zou zelfs van Beek nog eerder willen zien dan van Dijk.

1 september 2015 om 12:27

Douglas zal nu hij bij Trabzonspor zit niet meer in beeld komen dan voorheen lijkt me. Die gaan we nooit in Oranje zien en persoonlijk vind ik dat niet een gemis. We hebben genoeg andere opties en ook qua jeugd komt er zat aan.

1 september 2015 om 12:36

Tja, en zo heeft Blind een transfer naar United gekregen dankzij van Gaal, valt Indi momenteel door de mand bij Porto en heeft Douglas nou ook niet echt naam gemaakt na zijn overstap.
In dat opzicht heeft alleen de Vrij zijn transfer zelf verdient en het ook waargemaakt.

Daarnaast zijn onze Nederlandse clubs ook geen topclubs, zelfs geen subtop, meer. Als dan spelers als Veltman, Bruma en nu zelfs Riedewald geselecteerd worden dan vind ik het niet gek dat menigeen zich afvraagt waarom van Dijk niet. Daar zijn al langer lovende woorden over te horen uit Schotland en schijnen ook al langere tijd Engelse clubs hem met bovengemiddelde interesse te volgen.

1 september 2015 om 13:05

Ten eerste het is Veltman en niet Veldman
Daarnaast staan/stonden meerdere Nederlandse spelers in de belangstelling bij Engelse clubs..
Waarom denk je dat alleen Southampton concreet geworden is? Juist, vanwege Koeman..
Als er inderdaad interesse was in Virgil van Dijk dan hadden zich meerdere clubs gemeld bij Celtic, dit is niet gebeurd..
Denk dat de reden is dat de andere Engelse clubs niet concreet zijn geworden omdat ze twijfelen over zijn kunnen.. Die kijken ook play offs van CL. En zien dan dat hij nog behoorlijk veel fouten maakt.
En over Blind, groot deel van de Engelse kenners zijn alleen maar lovend over hem.

1 september 2015 om 17:43

@limboroy best zielig hoe je hier laat zien dat anti van Dijk bent. Waarom doe je je best om die jongen en zijn transfer neer te halen, heeft hij je vriendin gestolen?

Je mag je mening hebben over zijn potentie, maar een mening is iets anders dan hopen dat hij faalt of al zijn prestaties bagatelliseren.

Schei toch uit.

Hij zal in het NL elftal altijd achter Stefan de Vrij staan. En zoals het nu is misschien zelfs achter Joel Veltman. Maar wat betreft dat laatste kan dat nog veranderen.... Maar denk dat hij Stefan de Vrij nooit zal inhalen.

On: Mooi voor die jongen en F.c. Groningen win/win situatie. En wanneer komt de uitnodiging voor het Nederlands elftal???

Off: Zelf begrijp ik niet wat F.c. Groningen in vredesnaam met al dat geld gaat doet, oppotten????
Het elftal wat er nu staat mag hopen dat het de 10e plek in de competitie haalt. Voorin blijft het zwak
en vrees dan ook op weinig doelpunten.
Kan daar nou niet beter in worden geïnvesteerd??? Of blijft F.c. Groningen de eeuwige scout club?
Daar maak je het publiek niet echt blij mee.

1 september 2015 om 12:58

Oppotten zodat je het geld direct kunt investeren mocht er een interessante speler beschikbaar zijn. Bovendien moet je je afvragen wat voor spelers tegenwoordig nog willen spelen in de subtop van de Eredivisie. Je zit ook met een salarishuis etc, het is echt niet zo dat als je een paar miljoen beschikbaar hebt je lekker kunt kopen wie je wilt of zomaar 3/4 dure centrumspitsen in de selectie kunt hebben. Groningen mist een goede spits maar zal toch echt eerst Hoesen of de Leeuw moeten verkopen voor ze een nieuw iemand kunnen gaan halen.

1 september 2015 om 13:19

@abe84

Groningen zal nooit een paar miljoen neerleggen voor een spits, never nooit niet. Met alleen de Leeuw en Hoessen zal de productie van doelpunten laag blijven.
Blijf erbij dat geld wat er binnen komt niet direct hoeft worden aangewend voor een dure speler maar een snelle spits is zeker noodzakelijk, met oppotten alleen ga je het niet redden, zeker niet op Europees niveau.

Toch een mooie transfer voor Southampton en Van Dijk. Koeman heeft defensieve versterking hard nodig, want Yoshida als basisspeler kan gewoon niet in de BPL. Fonte en Van Dijk moet wel lukken, lijkt een duo wat mooi op elkaar aansluit. Fonte is niet zo snel maar wel erg goed 1 op 1, en Van Dijk is weer 'n stuk sneller.

Hoop wel voor Koeman dat ie Wanyama erbij kan houden, anders vrees ik voor het middenveld. Vorig seizoen zo lang meegedraaid omdat Wanyama en Schneiderlin het middenveld goed lieten draaien, dus als nu ook de wederhelft van dat middenveld weggaat, zie ik het somber in.

Eindelijk broodnodige versterking in de defensie van South Hampton, en met een wereldverdediger als Koeman aan het stuur zal Van Dijk alleen maar kunnen groeien(kijk naar De Vrij b.v).

Ik hoop dat South Hampton 5-9 plaats eindigt, maar ben er bang voor zijn niet echt sterk begonnen en veel kwaliteit ingeleverd.

Mooie versterking voor 'the Saints'. Van Dijk kan nu eindelijk vergeleken worden met andere goede verdedigers uit de Premier League. Dat vergroot zijn kansen voor Oranje. Hij is toch minstens zo goed als Bruma en Veltman, maar vreemd genoeg heeft hij nog geen interland gespeeld.

Toch raar dat NAC deze Bredanaar heeft afgetest ooit, zonde. Gun deze jongen deze transfer wel en voor Groningen is 3 miljoen heel mooi meegenomen.

Ik ga niet mee in he populaire gepraat van velen hier betreffende van Dijk dat hij een uitnodiging van Oranje verdient. Het is nu aan hem de kans te grijpen en te laten zien dat hij in Oranje thuis hoort, iets wat ik heilig geloof van niet. Was bij Groningen een zeer beperkte verdediger.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren