Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

El Ghazi op recordjacht na superstart: 'Maar 43, dat zijn er wel heel veel'

Laatste update:

Anwar El Ghazi is buitengewoon goed begonnen aan het nieuwe jaar in de Eredivisie. In de eerste vier duels van het nieuwe seizoen scoorde hij al zes keer en daarmee is mogelijk een record in maak. Mocht de getructe buitenspeler zijn huidige moyenne volhouden, dan stokt de teller tegen het eind van het seizoen ergens rond het onwaarschijnlijke aantal van vijftig goals. Vorig seizoen vond de jeugdinternational in 31 wedstrijden 9 keer het net.

/

Voor het Algemeen Dagblad is het reden om de zogeheten ‘Coen Dillen-index’ erbij te pakken. De oud-spits van PSV was in het seizoen 1956/57 liefst 43 keer trefzeker en is daarmee nog altijd recordhouder. Geconfronteerd met die cijfers, toont El Ghazi zich bescheiden. “Ik heb nog nooit van hem gehoord, maar 43... dat zijn er wel heel veel”, zegt hij bedeesd.

Dat een goede start weinig zegt over het verdere verloop van het seizoen, blijkt het uit het rijtje van negen spelers dat ooit nóg sneller op gang kwam dan de buitenspeler van Ajax. Marco van Basten, Dennis Bergkamp (Ajax), Pierre Kerkhoffs (SC Enschede), Shota Arveladze (AZ), Kees Kist (AZ), Gorgi Hristov (NEC), Hennie van Nee (Heracles), Abe Lenstra (SC Enschede) en Béla Bodnár (Sparta) slaagden er ondanks een vliegende start niet in om Dillen af te troeven.

Gaat Anwar El Ghazi in de buurt komen van Coen Dillen, denk jij?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ben ik de enige die het vreemd ging dat hij nog nooit van Coen Dillen heeft gehoord? Een beetje iemand die wat van voetbal af weet kent Coen Dillen.

1 september 2015 om 09:57

Ik vind dat ook vreemd, al is duidelijk dat El Ghazi niet de meest snuggere persoon is (dat bleek bijvoorbeeld ook uit het interview na de eerste wedstrijd, over zijn handgebaren na z'n goals).

Overigens wel een prima voetballer!

1 september 2015 om 10:04

Met zulke reacties kom jezelf ook niet bepaald snugger over.

OT. El Ghazi kent een prima start. Speelt niet zijn beste wedstrijden maar is toch bepalend. En dat is wat Ajax afgelopen jaar ontbrak. Hoop dat hij deze lijn kan vast houden en doorzetten.

1 september 2015 om 10:31

Tsja, heft natuurlijk ook wel te maken met het feit dat deze topscorer bij PSV voetbalde. Net als dat de topscorer allertijden Willy van der Kuijlen bij menigeen buiten Eindhoven onbekend gebleven is.
De gooise pers verafgodt liever de Ajax-helden Cruijff, Swart, Bergkamp en Keyzer.

1 september 2015 om 10:44

Als je de interviews bekijkt met el ghazi zie je dat deze jongen absoluut niet op zijn achterhoofd in gevallen. Geeft altijd heel netjes antwoord en is een van de weinige jonge voetballers die de journalist met u aanspreekt.

1 september 2015 om 10:45

Gooise pers...Hahah haal die eierschil is van dat lege kopje af

1 september 2015 om 10:50

Jij met deze net zo min.

Ot: ik vind wel dat dit informatie is die je als ED speler met topscoordersambities zou moeten weten. Sowieso is een klein beetje inleven in de competitie waarin je speelt geen overbodige luxe naar mijn mening. Wederom het bewijs dat de jeugd in de ED alleen met zich zelf bezig is en niet verder kijken.

1 september 2015 om 10:58

En niet alleen de Gooise pers. Denk dat ze in het buitenland nog nooit van V d Kuilen of Dillen hebben gehoord. Zou daar dan nog een ander motief voor zijn?

1 september 2015 om 11:14

Ja, maar ook hij heeft weer zo'n arrogante vervelende trekjes. Maar goed.

1 september 2015 om 11:27

Komt omdat het nou ook weer geen grootheid was. Dus alleen mensen in de omgeving kennen hem. Het is geen van Hanegem of een Cruijf. Of een Sjaak Swart of Coen Moulijn. Oude spelers van PSV zijn nou eenmaal onbekend ten opzichte van Ajax of Feyenoord. De bekende spelers van PSV zijn vaak spelers die ergens anders ook naam hebben gemaakt

1 september 2015 om 12:49

Ik denk dat over de hele wereld, meer mensen Romario en Ronaldo kennen dan Cruiyf. Ik zeg niet dat ze beter waren, maar denk dat Ronaldo toch by far de meeste bekendheid heeft wereldwijd.

1 september 2015 om 12:56

@ Jamey, ik denk niet dat El Ghazi zich had voorgenomen seizoen topscorer te worden hoor, dus waarom moet hij zich dan verdiepen in Coen Dillen, notabene een speler uit de jaren 40/50 en begin jaren 60 speelde. Iemand die 5 jaar vóórdat El Ghazi ook maar gebóren was al was overleden en buiten Brabant waarschijnlijk alleen bekend is omdat hij ooit 43x heeft gescoord in 1 seizoen. Is er uberhaupt iemand die uit z'n hoofd weet wie de nr 2 is op deze lijst? Had Coen niet dit record in handen, waren er weinig tot geen mensen geweest die zich Coen Dillen hadden herinnerd. Waarschijnlijk alleen mensen die die periode bewust hebben meegemaakt.

1 september 2015 om 13:07

El Ghazi heeft gewoon een havo-diploma, dus snugger is die zeker weten

1 september 2015 om 09:57

Je bent zeker niet de enige.. en hij is aanvaller notabene en dan heb je nog nooit van de topscorer gehoord.. :P

1 september 2015 om 10:17

Coen Dillen.. Zeker van gehoord, maar zal hem niet aan kunnen wijzen. Nooit zien voetballen ook. Denk ook meer dat de PSV-ers het raar vinden dat mensen hem niet kennen. Maar om dan gelijk te beweren dat iemand dom of minder snugger is...

1 september 2015 om 10:24

De meeste jeugd is niet bezig met een topscoorder uit 1957. Als de media die index weer eens uit de mottenballen trekt laten ze ook nooit beelden van hem zien, ik kan zelfs amper beelden van hem vinden. 60% van de bezoekers hier zou Coen Dillen niet kunnen aanwijzen in een foto album met voetballers uit de jaren 50. Ik kijk voetbal sinds 1985 en zelf ik denk nooit aan Coen Dillen tot dat het hier wordt geopperd. Kan me voorstellen dat spelers uit zijn generatie zich hier niet mee bezig houden. De volgende wedstrijd is voor hen veel belangrijker.

1 september 2015 om 11:05

Er aan denken en niet kennen is iets anders! Bijna iedereen hier weet wie het is dus dan zou een prof dat ook moeten weten toch. Wel erg knap wat el ghazi laat zien! Trouwens een leuk feitje, coen dillen is na zijn carriere in de sigarettenverkoop gegaan en zijn zoon ook!

1 september 2015 om 11:20

Bedankt tubes, dat je me indirect uitmaakt voor ouwe lul Ik kan het wel ontkennen, maar ik weet helaas wie Coen Dillen is.

1 september 2015 om 11:27

Als ik er met zoveel jaar voetbal volgen niet eens aan hem denk, kan ik me voorstellen dat hij hem niet eens kent. Een prof moet gewoon voor de dingen doen die contractueel zijn afgesproken en daar staat niet bij dat hij allerlei voetbal trivia moet kunnen opnoemen. Weten wie Coen Dillen is levert hem niet meer goals op.

1 september 2015 om 12:55

Topscorer aller tijden is wel iets anders als een gemiddelde trivia vraag, zeker als aanvaller. Inderdaad staat dat niet in zijn taakbeschrijving dus je kan het hem niet kwalijk nemen maar vreemd is het wel.

1 september 2015 om 10:58

Man ik heb ook geen idee. Net zoals ik moulijn nog nooit in actie heb gezien. Waarom zou een (jeugdig) talent alle superspelers van de afhelopen 70 jaar moeten kennen? Hij is daar toch helemaal niet mee opgegroeid. El ghazi zou waarschijnlijk meer hebben met kluivert, bergkamp en ronaldo. Meer zijn generatie.

1 september 2015 om 11:38

Ik vind het een beetje vergezocht dat iedere snotneus van 20 alle sterren van vroeger moet kennen. En Vroeger met een hoofdletter V.
Lijkt me sterk dat jij iedere speler kent die wat opmerkelijks gepresteerd heeft binnen het voetbal.

1 september 2015 om 12:02

Beetje flauwekul he en dat weet je zelf ook wel.
De naam Coen Dillen heb ik ooit wel eens gehoord, maar voor wat ik wilde weten moest ik ook op wikipedia kijken.
De meeste jongere leden net als Anwar waren nog niets eens geboren toen hij overleed.
Zijn laatste wedstrijden gespeeld in 1963, mijn geboorte jaar.
Dus heel gek dat zo'n jongen hem niet kent is het niet, tenzij Eindhovense voetbalgeschiedenis verplichte lesstof is voor de huidige generatie voetballers.

1 september 2015 om 13:32

Ik denk dat 70 % van de jongeren nog nooit van hem heeft gehoord

1 september 2015 om 14:21

Haha nerd ik heb nog nooit van die kerel gehoord en ben al heel lang voetbal volger. Ligt er maar net aan waar je prioriteiten liggen.

1 september 2015 om 21:17

Als ik negen van de tien mensen vraag wie Coen Dillen is, dan zal ik geen goed antwoord krijgen. Het is niet vreemd, dat hij hem niet kent. Ik ken Coen Dillen ook alleen van de statistieken. Ik loop al wat jaartjes mee.

Wat ik vreemd vind, is dat je het vreemd vindt. Wat ik ook vreemd vind, is dat mensen het belangrijk vinden , dat een voetballer de hele historie moet kennen. Wat boeit het nou wie topscoorder aller tijden is. Als je er dertig in hebt liggen na 15 wedstrijden, dan ga je je er misschien druk om maken. Maar denk je nu echt dat een buitenspeler zich gaat bezig houden met de topscoorders titel?
Hij krijgt de vraag en antwoord erop. Zal nooit vanuit hem zelf komen.

Wat ik ook raar vind, is dat mensen zijn intelect, ter discussie stellen omdat hij Coen Dillen niet kent. Kijk, dat is pas dom.

Eindelijk eens een aanvaller met tomeloze inzet.

Daarbij is El Ghazi een aardig talent. Hij is snel en heeft een goed rechterbeen. Het is geen supertalent, maar hij kan gewoon een hele belangrijke speler voor Ajax worden dit seizoen. Hij zal dit seizoen nog wel meer tekortkomingen van Milik moeten opvangen, want daar hebben we echt niets aan.

1 september 2015 om 10:03

El Ghazi geen supertalent? Zijn passeerbewegingen zijn soms zo makkelijk... hij scoort gemakkelijk en is pas 20 jaar.. El Ghazi en Bazoer zijn de grootste talenten in de huidige Ajax selectie

1 september 2015 om 10:09

@ wvisser18

Een supertalent laat niet alleen tegen ADO en AZ zien wat hij kan. Die laat het in de belangrijkste wedstrijden ook zien. Dat hebben we tegen Rapid niet gezien. Grootste talenten in Ajax selectie zijn in mijn ogen Bazoer en Riedewald. Daarna komen Tete, Sinkgraven en El Ghazi.

1 september 2015 om 10:15

Talent betekent dat je het nog niet overal laat zien. Als talenten het elke wedstrijd laten zien, zijn het geen talenten meer. Depay is vorig jaar dan ook van talent naar topper gegaan. El Ghazi is het grootste talent in tijden, die met Klaassen en Riedewald binnenkort veel geld gaat opleveren. Kishna was het grootste talent, erg jammer dat ie vertrokken is.

1 september 2015 om 10:25

@ BR-7

Ik vind niet dat El Ghazi het talent heeft van Depay. El Ghazi kan een prima speler worden, maar ik vind Bazoer, Riedewald en Klaassen (al kun je de laatste misschien geen talent meer noemen) een stuk grotere talenten.

1 september 2015 om 10:47

Ik geef toe bazoer en el ghazi zijn talenten. Maar geen super talenten. Depay is een supertalent. Laat de 2eerst genoemde eerst maar eens 2 seizoenen goed voetballen. Dan zien we daarna wel wat het met ze gaat worden. Ik geniet wel elke week van deze 2. En hoop oprecht als ScH fan. Dat ajax lang doorgaat in de EL en deze jongens bepalend kunnen blijven.

1 september 2015 om 11:02

El Ghazi is als pure voetballer een veel groter talent dan Depay. Depay heeft alleen een gigantische drive die bij de meeste talenten van Nederland ontbreekt.

1 september 2015 om 11:30

Volgens mij zegt hij dat ook niet. Hij
Probeert een voorbeeld te geven wanneer je als speler gezien wordt als talent en wanneer je een topspeler bent.

1 september 2015 om 11:32

Zelfde als Boetius, maar hoeveel waarde kun je daar aan hechten als je niet die drive van Depay hebt? Boetius kon ook veel beter met de bal overweg, maar die zit nu bij Basel op de bank en Depay bij united in de basis. Kies maar wat jij als jonge voetballer zou willen hebben.

1 september 2015 om 11:37

@ allen

El Ghazi heeft absoluut genoeg drive, maar heeft simpelweg niet het talent van Depay. Bazoer is in mijn ogen ook een supertalent.

2 september 2015 om 11:12

Ik denk dat veel jongens hier vergeten dat Depay al 3 seizoenen geleden debuteerde, en el Ghazi pas 1 seizoen. Ze zijn weliswaar even oud, maar ik denk dat de ruimte voor ontwikkeling bij beide spelers nog erg groot is. Eerlijk is eerlijk, El Ghazi is geen Depay, maar heeft wel dezelfde potentie die Depay in zijn 2e seizoen etaleerde

1 september 2015 om 10:04

El Ghazi laat meer ballen van zijn voet springen dan Milik.

Daarnaast krijgt El Ghazi veel meer ruimte op de flanken dan dat Milik krijgt in het centrum.
Ook heeft El Ghazi 1 tegenstander tegen (die ook moet kantelen) terwijl Milik 2 spelers in zijn nek heeft hijgen. Dan is het logisch dat de buitenspelers de spits moeten ondersteunen. Milik is gewoon een prima spits, gaat er nog genoeg maken voor Ajax.

Ik ben trouwens ook van mening dat Milik het verder gaat schoppen dan El Ghazi.

1 september 2015 om 10:10

@ de Wit

Milik is 10x niks. Ik zal blij zijn als Ajax een andere spits haalt, want ik vind het niet om aan te zien. Hij verliest in balbezit zoveel ballen, verstopt zich in het veld en maakt ook nog eens moeilijk goals. Dan ben je gewoon niet goed genoeg, weg ermee dus.

1 september 2015 om 10:45

maakt moeilijk goals? als er een iemand is die makkelijk scoort terwijl hij niet te zien is is het milik wel.

1 september 2015 om 11:39

@ attacante

Waar staat de teller op dan? Kom op zeg. Een Ajax spits moet meer kunnen dan af en toe een goal scoren. Of je moet zoals Kezman toen bij PSV geen bal raken en er 30 inschieten. Nou, dat zie ik Milik niet doen. In balbezit is hij in ieder geval waardeloos. Erg moeilijk aanspeelbaar en eenmaal aan de bal is het altijd maar hopen dat die weer bij een andere Ajax speler terecht komt. Ik vind het een hele povere spits. Ajax mag uitkijken naar een nieuwe spits, al zal dat wel volgend seizoen worden. Milik en Sanogo eruit en een goede eerste spits kopen en kijken of Zivkovic er klaar voor is.

1 september 2015 om 12:15

Bij Polen doet hij het anders fantastisch. Ook zat hij bij de 30 beste spelers van afgelopen seizoen vd wereld. (terwijl er geen enkele andere speler in stond uit de Eredivisie) Door het spelsysteem van Ajax, heeft de tegenstander altijd 4 man in eigen 16 staan met kort daarvoor 2 middenvelder. Dan is het logisch dat hij minder in balbezit komt. Dat El Ghazi er nu meer heeft gemaakt komt door het feit dat er op de zijkanten veel meer ruimte ligt.

1 september 2015 om 12:20

Laten we over 5 wedstrijden nog een keer kijken. Programma van Ajax was wel heeeeel makkelijk tot op heden.

1 september 2015 om 12:48

De statistieken tonen aan dat Milik wel degelijk makkelijk scoort. Volgens Opta heeft hij uit 4 kansen 2 keer gescoord in de eredivisie. In 4 wedstrijden. Als je dat gemiddelde doortrekt eindigt hij dus op 17 doelpunten. Lijken mij uitstekende cijfers

Hij is zeker goed begonnen en het is nu nog vroeg om te hebben over een record want voor hetzelfde geld raakt hij dalijk 6 maanden geblesseerd of scoort hij 7 wedstrijden (bijvoorbeeld..) maar kvind wel slecht van m dat ie niet weet wie de topscorer aller tijden is en dat je die naam nog nooit gehoord hebt..

1 september 2015 om 10:48

doe nou niet alsof we het over een johan cruijff of ruud van nistelrooy hebben. die gast is geboren in 1995 en dan hoeft hij echt niets af te weten over een spits die records heeft gebroken in de jaren 50 of 60. hij kan zich beter verdiepen in de volgende linksback die hij tegenkomt.

Belachelijk dat er altijd na een paar goede wedstrijden wordt gekeken naar de allerbeste uit de Nederlandse geschiedenis, laat zulke jongens zich gewoon lekker ontwikkelen en maak niet altijd een vergelijking.
Hoeveel mislukte nieuwe Johan Cruijfs, Hanegems en Kluiverts hebben we al gehad? We moeten eens leren om de jeugd de ruimte te geven ipv onnodig veel druk op hun schouders te leggen door altijd maar te vergelijken.

Rechtsbuiten zitten we goed met el ghazi. Alleen jammer dat er vanaf links en de spitspositie bijna niks afkomt. Milik pakt zn doelpuntjes wel mee , maar daarmee is ook meteen alles gezegd

1 september 2015 om 10:03

Vind Milik het gewoon goed doen. Verricht veel werk en werkt hard. Technisch ook gewoon degelijk. Is geen houthakker a la Sightorsson. En met zijn linkerbeen beschikt hij over een goed wapen. Kan zowel binnen als buiten de 16 gevaarlijk zijn.

1 september 2015 om 10:11

Hij werkt hard ja. Maar dat deed sigtorson ook. Het gaat om de kwaliteiten. Hij heeft een sterk linkerbeen, dat zeker. Maar voor de rest? Door de lucht kan je hem niet aanspelen, over de grond ook niet . Technisch is hij nou ook niet bepaald briljant en hij is traag .

1 september 2015 om 10:38

Milik heeft altijd goede looplijnen, alleen wordt het niet goed benut. Ook kan hij nooit koppen, als je vanaf de zijkanten weinig aanvoer hebt. Alleen Dijks zorgt voor wat voorzetten. In de kaats en het meevoetballen is hij gewoon sterk. Mede daardoor kan El Ghazi de 16 in om positie te kiezen of weggestuurd worden vanaf de zijkanten.

Als jij de kwaliteiten van Milik niet ziet, zou ik maar meer op hem focussen als ik jou was. Want is zeker wel een versterking voor ons voorin en zeker t.o.v. Sightorsson.

1 september 2015 om 11:00

In het meevoetballen is hij sterk? Dan zie jij wat anders dan mij. Het belangrijkste om mee te voetballen is dat je balvast bent. Dat is hij absoluut niet. Kijk maar eens jablonec - ajax terug. El ghazi komt in de spits en hij voetbalt veel beter mee en creert kansen voor zichzelf. Iets wat milik gewoon niet kan.

1 september 2015 om 11:34

Heb jij het doelpunt van El Ghazi gezien tegen Ado en dan vooral opgelet op de actie daarvoor?
Milik die goed wegloopt, wordt gedekt door de keeper en een verdediger, de bal weet vast te houden en het overzicht heeft om de bal aan El Ghazi te geven? Zo kan je ook wedstrijden noemen waar hij het wel laat zien.

Hij kan gewoon degelijk meevoetballen. Is voorin gewoon van waarde met doelpunten, assists en het creëren van ruimte voor onder meer El Ghazi en Klaassen die hierdoor diep of de 16 in kunnen gaan. Dat El Ghazi veel kans heeft tot scoren, komt mede door wat ik eerder noem. Wat moet Milik nog meer doen om menig Ajacied te overtuigen?
Presteert gewoon goed en dan toch moeten er een paar zeuren.

1 september 2015 om 12:01

Dat is hoe jij het ziet. Hij krijgt de bal van klaassen. Kan ternauwenood de bal bij zich houden. En geeft de bal voor, en ga me nou niet vertellen dat hij wist dat el ghazi daar stond. Hij kon niks meer en half vallend past hij de bal die ook nog eens door de benen van de keeper gaat en toevallig komt die bij el ghazi. Wat moet die meer doen? Niks, want hij kan helaas niet beter.

1 september 2015 om 13:34

Nee hij probeerde de bal naar Beugelsdijk te spelen.. Wat een eigenwijzen oetlul ben jij zeg, was gewoon een hele goede actie van Milik.

1 september 2015 om 17:17

Hij had el ghazi niet gezien. Dat zijn gewoon feiten. Als je niet tegen iemands mening kan moet je niet hier komen discussieren pannekoek

Ik ben bang dat El ghazi het niet gaat redden om dit vol te houden. De druk zal denk ik heel snel te groot voor hem worden. Al hoop ik dat het tegendeel bewezen zal worden

1 september 2015 om 10:07

Er zaten natuurlijk ook een aantal niet te missen kansen bij. Dat hij er 6 maakt in 4 wedstrijden is leuk, maar boven de 25 zal hij niet uitkomen. Daar is overigens ook helemaal niets mis mee als buitenspeler. Maakt hij er tussen de 15 en 25 heeft hij gewoon een goed/fantastisch seizoen gedraaid.

43 keer scoren in een seizoen is veel.
denk niet dat deze aantallen ooit gehaald gaan worden in het hedendaagse voetbal.
niveau is behoorlijk omhoog gegaan in vergelijk met 56/57.

El Ghazi gaat echt nog wel wedstrijden krijgen waarin hij niet scoort dus die aantal zal hij wel niet halen
denk dat je blij mag zijn als hij rond de 20 uitkomt dit seizoen.

1 september 2015 om 10:09

In Spanje lopen er 2 rond die het toch flikken

Maar ik zie het de komende jaren hier ook niet gebeuren hoor.

Zit hier iedereen nou milik beetje te bekritiseren is gewoon een goede spits voor ajax creeert kansen voor zichzelf maakt vaak genoeg goals die die moet maken en el ghazi is gewoon nuchtere jongen lekker boeiend of hij coen niet weet man man man

1 september 2015 om 10:12

Oke, als milik iets niet kan is het kansen creeren voor zichzelf.

Laten we niet te hard van stapel lopen over dit talent. Vind hem nog steeds heel matig voetballen en komt nauwelijks zijn man voorbij. Vind hem ook niet snel genoeg op de eerste meters voor een goede buitenspeler. Potentie is er zeker. Maar als het aan mij ligt mag hij voor Marokko uitkomen. Zijn houding staat me namelijk absoluut niet aan en dat past niet bij het Nederlands Elftal.

1 september 2015 om 10:38

Zijn houding?! Een keer dat hij misplaatst vingertje op zijn mond legt wilt toch niet direct zeggen dat hij een slechte houding heeft? Kijk dan ook eens naar het harde werken wat hij doet. Deze jongen doet er alles aan om succesvol te worden, maar dat zien mensen niet. Als we gaan redeneren zoals jij horen Depay, Sneijder en van Persie ook niet bij Oranje.

1 september 2015 om 11:00

Klopt, zeker dat vingertje op deze leeftijd. Ben gewoon blij dat je een wereld goal maakt voor je club en ben niet met andere zaken bezig. Maar die jongen heeft ook gewoon een vervelende uitstraling. Nare Ronaldo trekjes van hem. Ken ook veel ajacieden die liever een ander talent zien doorbreken dan hij. Zegt misschien ook wel wat. Depay werkt echt nog 3x zo hard dan deze flapdrol. En Sneijder en Van Persie hebben zich altijd 100 ingezet voor oranje dus dat slaat nergens op. Bovendien hebben zij al een bepaalde statuur dat je je af en toe mag laten horen. Ben nou eens eerlijk zo goed voetbalt die hele El Ghazi toch niet?

3 september 2015 om 11:31

Dat vingertje mag hij achterwege laten, daar houd ik niet van en over zijn voetbalkwaliteiten mag je een mening hebben. Het is nog niet constant, maar hij is wel vaak dreigend.
Maar nu heb je het al over zijn uitstraling ipv houding. Dat vind ik toch een verschil. Zijn houding is gewoon goed, hij werkt hard en wilt veel bereiken. Hij komt misschien wat arrogant over, maar dat is ook omdat hij alles uit zijn carrière wilt halen en kan dus ook juist een voordeel zijn.
Sneijder en van Persie hebben zich al bewezen en mogen dan dus arrogant zijn? Dat wil ik best prima vinden, maar indirect zeg je dan dat el Ghazi ook arrogant mag zijn, mits hij presteert... Dus als hij over jaren zichzelf ook bewezen heeft baal je dan dat hij voor Marokko heeft gekozen?

Alleen maar mooi dat El Ghazi zo dreigend is. Krijgt nu vaak wat mee ruimte dan Milik, maar tegenstanders weten nu dat ze El Ghazi ook geen metertje te veel moeten geven. Nu nog even aan zn overzicht werken en dan is het al een behoorlijk complete speler.

El Ghazi heeft inderdaad veel gescoord en daarom zijn stempel gedrukt top het spel van Ajax.
De andere kant is dat hij hier zelf ook van overtuigd is met als gevolg dat hij bijna geen bal afgeeft en altijd voor zijn eigen kans gaat. Vaak staan collega's er veel beter voor. El Ghazi ziet dat niet en verkwanselt hierdoor ontzettend veel kansen. Als hij die oogkleppen eens af kon zetten zou hij een echte topper kunnen worden.

Hij hoort zeker bij de grootste talenten thuis van nederland op dit moment, talent is niet alleen een man uit spelen hij heeft ook het inzicht om op de juist plek staan, dat had depay ook die speelde ook niet al zijn spelers uit maar kon wel op de juiste plek staan, ik zie el ghazi zeker 20 doelpunten maken dit seizoen, en dat hij Coen Dillen niet kent kan ik nog begrijpen met alle respect dat was in de Prehistorie, Niemand zal zoveel score op 2 na Messi en Ronaldo

Krijgen we dit weer. Als El Ghazi rond de 15-20 goals kan maken dan is dat razendknap als rechtsbuiten. Als dat er meer worden is dat nog knapper. Moet er wel bij zeggen dat ik steeds meer het idee heb dat El Ghazi gewoon een Ajax nr 9 is. Zo'n beetje elke bal vliegt erin en is tenminste tussen palen gericht. Heeft een goede balbehandeling, is sterk en snel. En kan dus goed koppen en schieten. Daarintegen heeft hij als buitenspeler niet echt een goede voorzet, passeerbeweging en een al te groot oog voor medespelers.

Ik denk dat El Ghazi binnen 1 of 2 jaar gewoon in de spits staat. Beetje hetzelfde traject als van Persie maar dan wat eerder.

1 september 2015 om 10:48

Ansjo, ik meen eens gelezen te hebben dat hij voornamelijk in de spits speelde bij de jeugdelftallen die hij doorlopen heeft. Weet niet of dat klopt. Hij lijkt me inderdaad meer te voldoen aan de eisen dan Milik.

Gaat hem toch nooit lukken.

Heeft hij al een land gekozen?

Wat een onzin altijd. Iemand scoort 6 keer in 4 wedstrijden en gelijk zien we het als een optie dat dit tempo volgehouden wordt. Bas Dost scoorde afgelopen seizoen ook 1.5 maand veel. That's it. Stel dat El Ghazi na 20 wedstrijden op 30 doelpunten staat, dan, misschien, kan je het over records gaan hebben. Nu echt nog niet. Laat die jongen gewoon voetballen.

Overigens: als hij aan het einde van het seizoen op 15 goals staat, dan is dat prima voor een buitenspeler in z'n 2e profjaar.

El Ghazi op recordjacht na superstart: 'maar 43, dat zijn er wel heel veel'

Een vrij suggestieve kop die eigenlijk niet eens waar is. Met de kop wordt de suggestie gewekt dat El Ghazi zelf gezegd heeft dat hij voor het record gaat. Dat is helemaal niet zo..

1 september 2015 om 11:36

Alles voor de kliks hier, dat weet je Ik snap ook wel dat hij nooit van Dillen gehoord heeft, het is dat ik Kezman heb meegemaakt en toen wekelijks hoorde hoe de stats zich verhielden, anders wist ik het waarschijnlijk ook niet

Als die jongen er meer dan 20 maakt doet hij het toch uitstekend, alles meer is mooi meegenomen lijkt me. Hij is geen type Alves/huntelaar, een ijskoude killer die voor de 35 gaat. Hij wil lekker ballen en ziet wel waar hij uitkomt, en we gaan het zien. In ieder geval mooi dat hij zich profileert, Oranje heeft de komende jaren vers bloed nodig en daar moet hij ook een rol in spelen.

Wat ontzettend nutteloos om deze cijfers er nu al bij te zoeken en zo'n jongen hiermee te confronteren.
Denkt men dat hij gaat roepen dat hij dat gaat evenaren?

Laat die jongen lekker voetballen en als hij eens 15 goals maakt en 10 assists, dan draait hij een zeer goed seizoen.

Ik ben Ajacied maar laten we realistisch blijven, El Ghazi heeft lekker gespeeld maar hij zal absoluut niet deze cijfers vasthouden, als hij in top 5/3 komt van topscorers is dat gewoon fantastisch voor een rechtsbuiten.

Wat is dit toch altijd in nederland, Depay werd ook altijd gekraakt. El Ghazi is gewoon de beste rechtsbuiten op de nederlandse velden, en dat terwijl hij 20 is en dit zijn 2e seizoen is. Ik zei het al bij zijn debuut, deze jongen gaat bij de top van de wereld spelen. Riedewald Bazoer en miss Tete ook. Al hoewel ik Bazoer en Riedewald nog weer net een stappie hoger in schat. Binnen 5 jaar spelen die 2 bij clubs als real...

De enige speler die tot het heden hard op weg was om het record te verbreken was van Nistelrooy, die helaas halverwege het seizoen geblesseerd raakte.

Na 4 wedstrijden al over record gaan spreken is pure onzin. Kijk in de winterstop nog een keertje

Als een Depay al 30 miljoen op leverd dan ben ik echt benieuwd wat er voor hem op tafel komt.
Het dubbele misschien wel.
En gelukkig ook niet van die rare vedettetrekjes zoals Depay.
Fijn om deze voetballer nog op de nederlandse velden te hebben.

1 september 2015 om 12:48

zit niet te dromen knaap eet eerst je pizza. El Ghazi zal het niveau nooit halen vsn Depay. Zou mooi zijn maar gaat niet gebeuren. Deze jongen is een beetje overhypt maar zal nooit een topper worden. Wel geloof ik dat hij naar een subtopper gaan in engeland of spanje. Je mag al blij zijn met 25 miljoen. Bovendien was hij vrij onzichtbaar tegen Rapid Wien.

1 september 2015 om 13:18

Ik ben niet zo overtuigd van Depay en zie hem dan ook niet slagen.
De stappen die El Ghazi maakt vind ik toch indrukwekkender.
En Depay laat ook ooit hele wedstrijden niets zien.
Ik denk dat El Ghazi verder komt dan de overhypte Depay.
Maar iedereen zijn eigen mening.
En ik ben geen Ajax supporter maar gewoon een voetballiefhebber.

1 september 2015 om 15:28

zienderdal is ook geen Ajax supporter hoor..

Dat Ajax plaatje is maar camouflage.

1 september 2015 om 13:23

mijn god, ik snap dat Ajax recentelijk redelijk verstoken is geweest van goede aanvallers, maar na een paar goede wedstrijden tegen mindere ploegen hem al helemaal de hemel in prijzen. Dat gebeurt ook alleen maar bij Ajax. Straks kent ie een mindere periode en dan kan ie er weer hhelemaal niks van volgens dezelfde aanhang.

Typisch een gevalletje: generatiekloof... Niet meer en niet minder.

16 procent op ja....hihi.
Onrealistische om te denken dat iemand in Nederland daar ooit nog in de buurt van komt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren