Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ik vind het denigrerend om zo'n jongen dan in de rust eruit te halen'

Laatste update:

De wissel van Leonard Nienhuis in de rust van het duel tussen Vitesse en SC Cambuur heeft heel wat losgemaakt. Coach Henk de Jong haalde zijn doelman uit onvrede naar de kant en bracht Harm Zeinstra in als vervanger. “Ik vind het denigrerend om zo'n jongen dan in de rust eruit te halen”, zegt collega Jelle ten Rouwelaar van NAC Breda in het Algemeen Dagblad.

/

Hij geeft toe dat de optredens van Nienhuis tegen Heracles Almelo (1-6) en Vitesse (uiteindelijk 4-1) beter hadden gekund. “Ik ken De Jong als een mensenmens. Daarom had ik dit niet van hem verwacht”, zegt Ten Rouwelaar, die na een zeer moeizaam jaar bij NAC zijn plek tussen de palen wel behield.

Ook oud-doelman John Karelse zet vraagtekens bij de handelswijze van De Jong. Hij snapt dat Nienhuis vervangen wordt, maar vindt het moment hoogst ongelukkig. “Ik zou dat altijd na een wedstrijd doen. Op deze manier is het, zoals Nienhuis het zelf ook noemde, een dolksteek in zijn rug”, besluit Karelse in de ochtendkrant.

Wat vind jij van de actie van Henk de Jong?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als je niet op gewenste niveau presteert moet je eruit zo simpel! niemand is groter dan een club en zeker geen rekening houden met zielig of niet zielig, het hun werk en ze worden er aardig voor betaald zelfs als ze niet goed presteren!

1 september 2015 om 09:36

Precies! Waar bemoeien zij zich eigenlijk mee? Als de trainer op wat voor manier dan ook een wissel wilt toepassen, ongeacht het een veldspeler of keeper betreft. Moet de trainer dat volgens wat voor beredenering dan ook gewoon kunnen doen. Het is wel zo netjes uiteraard on dit geval met je keeper/speler te bespreken na de wedstrijd.

Wat een onzin. Spelers worden vaak genoeg in de rust gewisseld. Waarom zouden keepers daar een uitzondering op moeten zijn?

Dat ie het dan vervolgens in de media over een dolk in zijn rug heeft, zegt voor mij dat ie totaal niet met het teamproces bezig is, maar met zichzelf!

Enorm onverstandig als je het mij vraagt. Vitesse uit is sowieso lastig, ga dan niet wisselen tussen de keepers als je later nog wilt forceren. Verder komt er nu een interlandperiode. In deze tijd heeft de Jong 2 week om na te denken wie er onder de lat staat. Maar hiermee maak je Nienhuis helemaal kapot..

1 september 2015 om 09:25

Vitesse-uit of niet.... die bal die hij los liet bij de 2-1 was gewoon een blunder. Zo'n slap schotje niet kunnen pakken wijst toch duidelijk op een gebrek aan vorm. Zeker als je er in voorgaande wedstrijden ook al een aantal keer niet goed uitzag. De maat was gewoon vol.

1 september 2015 om 09:44

Spelers worden toch ook gewisseld? Waarom zou een keeper daar een uitzondering op moeten zijn?

1 september 2015 om 11:50

Spelers worden niet alleen gewisseld als ze slecht spelen. Ook vermoeidheid en andere tactiek kan hierin meewegen. Dit geld voor een keeper vele malen minder. Verder wil je met een wissel meestal iets forceren en niet een speler publiekelijk aan de schandpaal nagelen.

1 september 2015 om 14:39

Maar als een keeper continue blunderd moet je hem maar laten staan? Een andere tactiek zou kunnen zijn dat je je keeper wisselt omdat hij continue blunderd. Of laat jij een keeper staan als trainer zijnde die blunder na bluner begaat?

1 september 2015 om 09:47

Het is alleen al een probleem dat al ver voor vitesse uit speelde

Nienhuis keepte al een hele tijd niet goed. Waarschijnlijk was Vitesse zijn laatste kans en gaat hij wederom in de fout. Dan is het inderdaad gewoon klaar. Terechte wissel.

Die Henk de Jong heb ik hoog zitten, maar dit is een blunder van de grootste order. Daarmee heeft hij niet alleen het imago van die keeper beschadigd, maar vooral dat van hemzelf. Bij mij is de hoop een beetje vervlogen dat De Jong behoort tot het selecte groepje van ,,normale trainers''. Helaas slaat bij Henk na de dramatische seizoenstart ook de paniek een beetje toe. Niet meer doen a.u.b. Henk, dit is slecht en asociaal personeelsbeleid.

1 september 2015 om 09:27

Ach, wat zielig, het imago van de keeper is beschadigd. Als hij zo loopt te blunderen dan zorgt hij daar zelf al wel voor. En waarom mag je een keeper niet wisselen en een veldspeler wel in de rust?

1 september 2015 om 10:56

Je zag dat ie stuk zat. Voor een keeper is dat een mentale klap. De trainer houdt je persoonlijk verantwoordelijk voor een constant slecht presteren en meer tegengoals. Als speler kun je tactisch gewisseld worden of omdat je een keer niet lekker in de wedstrijd zit.
Wil je een keeper wisselen dan moet je dat rustig vertellen en het tussen wedstrijden in doen. Tijdens de rust is dat een enorme mentale klap

1 september 2015 om 11:21

Ach wat vervelend toch voor die jongen. Ik wens hem heel veel sterkte in deze moeilijke tijden...

Man, als je niet presteert kun je gewisseld worden, keepers wissel je minder snel maar ik vind dat als je niet weet te presteren dat je dan gewoon gewisseld mag worden. Dit is topsport, dan moet je gewoon presteren. Als hij er niet tegen kan moet hij bij de amateurs gaan spelen.

1 september 2015 om 14:41

@feye88

Ben het wel met Dd28 eens. Blijft natuurlijk niet leuk, maar kom op zeg, hij wordt betaald om een bepaalde taak uit te voeren. Als hij dat niet goed genoeg doet, en een ander wel, dan is die wissel toch gewoon logisch. Waarom moeten we keepers anders behandelen dan de ander 10 in het veld?

1 september 2015 om 09:57

Een keeper is ook gewoon een speler die gewisseld kan en mag worden. Al helemaal als zijn niveau al een jaar lang aan he dalen is en er meer fouten in sluipen. Dit is echt niet de eerste keer dat Nienhuis een grote fout maakte!

1 september 2015 om 12:53

Lol. Cambuur had nog kans op een punt. Als henk denkt dat cambuur meer kans heeft dat met zeinstra te halen, dan moet je wisselen. Lullig voor nienhuis, maar hij speelt voorlopig toch niet. Alle tijd om te verwerken

Als een speler niet presteert wordt hij er ook wel uitgehaald, waarom mag een keeper niet worden gewisseld? Een keeper heeft een sleutelrol in het team, als hij niet presteert krijg je zo een paar goals om de oren. Gewoon een logische wissel in mijn ogen. Had Schreuder zaterdag ook moeten doen.

Meneer ten Rouwelaar moet eerst ns naar zn eigen prestaties kijken voordat hij commentaar levert op een ander!

Sorry hoor, maar waarom mag je een speler die faalt wel in de rust wisselen en de keeper niet. Die is toch ook onderdeel van hetzelfde team. Ik zou graag zien dat dit vaker gebeurt. Keepers wordt veel te vaak en te lang de hand boven het hoofd gehouden naar mijn idee.

Zeker als je in jouw ogen een gelijkwaardige keeper op de bank hebt moet dat kunnen. Een linksbuiten wissel je toch ook als ie dramatisch is?

Hele vreemde actie ja.

Had ik ook niet verwacht van de anders zo koele trainer De Jong. Blijkbaar alleen koel met de wind in de rug. Zo blijkt maar weer dat een aantal trainers pas echt beoordeeld kunnen worden als er wat tegenwind komt. De Jong heeft het moeilijk en mag nu laten zien dat hij een goede trainer is. Daar hoort het in de rust wisselen van een keeper niet bij.

1 september 2015 om 09:56

Een goeie trainer is consequent en duidelijk. Als een speler onder de maat presteert wordt hij gewisseld, idem voor de keeper.

1 september 2015 om 10:07

@ Nijogeth

Voor een keeper is dit anders. Keepers maken nu eenmaal fouten, zeker keepers van clubs als Cambuur. Daarbij heb ik Nienhuis genoeg goede wedstrijden zien keepen. Ik vind het een prima keeper voor Cambuur. Gewoon erg vreemd om hem dan na een fout te wisselen en stoere taal uit te slaan. Cambuur moet niet denken dat ze een betere keeper hebben en het zelfvertrouwen van Nienhuis is voor de komende tijd zo gekrenkt dat je daar ook niet meer op kunt bouwen. Nou, succes ermee De Jong!

1 september 2015 om 10:14

Heb je alle wedstrijden gezien de afgelopen 12 maanden? Hij werd alleen maar slechter. Dat kan.. Als keeper speel je op vertrouwen van de trainer en daarmee zelfvertrouwen. Als een van die twee afbrokkelt kom je als keeper in een neerwaartse spiraal en ga je fouten maken. Soms is het dan goed om een tijdje pas op de plaats te maken. De druk er even af en van voor af aan weer bewijzen. Ik vind het helemaal geen gek besluit van De Jong. Een daarnaast blijft De Jong ook in deze situatie heel rustig en normaal doen. Hij volgt zijn eigen ingevingen en niet het geblaat in de media van ene Jelle Ten Rouwelaar. Wat heeft hij er uberhaupt over te zeggen! Grootste blunderaar van het afgelopen seizoen.

1 september 2015 om 10:23

@ hille

Prima, maar dan wissel hem na de wedstrijd!! Niet in de rust, dat slaat nergens op. Ik vind het een hele domme actie van De Jong.

1 september 2015 om 10:29

Het is misschien wat drastisch, dat ben ik met je eens. Maar soms moet je een punt duidelijk maken. Misschien leert Nienhuis hier wel weer van... Ik hoop het tenminste want hij heeft ook hele goede wedstrijden voor Cambuur gekeept.

1 september 2015 om 10:33

Wat je vind breng je maar bij gevonden voorwerpen.
..

1 september 2015 om 10:48

Op het moment dat de 2-1 viel kwam Cambuur beter in de wedstrijd. Er werd weer wat gedurfder gevoetbald en er kwam weer wat geloof in de ploeg. Dan maakt de keeper een blunder en loop je weer achter de feiten aan. Waarom zou je dan niet wisselen? Er is nog van alles mogelijk in de tweede helft maar als er geen vertrouwen in de keeper is voetbalt het niet lekker. Als een spits opzichtig faalt wordt hij ook gewisseld.

1 september 2015 om 14:44

@hen_nie

"gewoon erg vreemd om hem dan na een fout te wisselen"

Een fout? Meen je dat serieus? Heb je de rest van de wedstrijden wel gezien? En ook aan jou de vraag, waarom kan een ander van de 11 veldspelers wel gewisseld worden als hij iets niet goed doet, maar een keeper niet? Hebben de andere 10 geen gevoel misschien?

Ja de situatie van jelle is wel uniek. Al meer dan een seizoen staan te blunderen. En dan nog niet gewisseld worden. Zo lang hoeft de jong toch niet te wachten hopelijk.

Tuurlijk vindt Jelle dit denigrerend, als hij dit normaal zou vinden dan hadden ze hem vorig jaar elke week wel kunnen wisselen in de rust. Plus dat (uiteraard) keepers onderling wel solidair naar elkaar toe zijn!

Ben het er helemaal mee eens. Hij speelde weliswaar niet fantastisch, maar ik vind de wissel overdreven. Heel het elftal speelde dramatisch en zeker net 4 nieuwe verdedigers voor je neus is het even wennen. Die penalty was ongelukkig maar naar mijn mening geen fout van de keeper. Die 2-1 had hij moeten hebben en is hem ook wel aan te rekenen, maar come on. Zoals de Jong ook al aan gaf speelde dit langer. Dan is het des te smeriger om hem in de rust te wisselen. Makkelijk om te roepen dat het al langer speelde en hem dan tijdens een wedstrijd eruit halen. Nee, ik heb Henk hoog zitten en vind vooral zijn persoonlijkheid fantastisch, maar dit vind ik schandalig. Daarnaast valt het reuze mee hoe slecht Leonard de laatste tijd speelt. Man zet er dan degelijke verdedigers neer, een keeper wissel je alleen als hij écht slecht speelt en ik vind nou niet dat Nienhuis de wedstrijd uit handen had gegeven.

1 september 2015 om 10:19

Geen idee welke wedstrijden van Cambuur jij hebt gezien.. Maar Nienhuis speelt al meer dan een seizoen niet goed. Heeft ieder wedstrijd wel een blunder, die gelukkig niet altijd afgestraft worden. Jij geeft aan dat hij de wedstrijd niet uit handen gegeven heeft tegen Vitesse? Je maakt als Cambuur de 1-1 en bent 20 minuten de beter voetballende ploeg, uit bij Vitesse. Vervolgens geeft Nienhuis vlak voor rust de perfecte assist op die spits van Vitesse! Hoe kun je dat niet de wedstrijd uit handen geven noemen! Hij heeft ze de wedstrijd cadeau gedaan! Overigens vond ik de penalty wel een fout van Nienhuis.

Als Maaskant vorig seizoen ook maar een heel klein beetje vertrouwen had gehad in Babos of de derde keeper dan was Jeĺle ten Rouwelaar natuurlijk ook vervangen. En dan had NAC misschien nog wel in de Eredivisie gespeeld.
Nienhuis is toch een prof? Dan moet hij dit kunnen snappen, want de wissel was terecht. Nu moet hij hopen dat hij weer een keer een kans krijgt en dan moet hij die kans grijpen.

Wat een gelul!!! Een keeper is ook een speler die gewisseld kan worden, netals ieder andere speler dient ook hij zonder problemen gewisseld te worden. Ja het is een vreemde wissel omdat je het weinig ziet, maar als je niet goed speelt is ook hij een keer aan de beurt. Een paar wedstrijden terug schreeuwde half Nederland om een wissel van Vermeer, mocht Gio dat hebben gedaan hadden ze dan ook nu lopen roepen dat het niet kon? Ja ja andere situatie blabla, we zijn te soft in de Eredivisie.
Ja je wint er de wedstrijd niet mee want het is geen aanvallende wissel, ik had het zelf anders gedaan maar dat wil niet zeggen dat het absoluut taboe is zoals iedereen hier nu roept.
En Jelle moet helemaal niks zeggen, want dat hij het seizoen heeft kunnen afmaken en nu weer onder de lat staat is onbegrijpelijk.

Jelle ten Rouwelaar is boos omdat De Jong z'n broertje heeft gewisseld.
Man man man, wat lijken die 2 op elkaar zeg!!

On: Ik zie niet in dat je een speler niet mag wisselen in de rust. Een keeper is gewoon 1 van 11. Als een veldspeler niet goed speelt, dan wordt die er ook uit gehaald in de rust.

Onzin wat Ten Rouwelaar zegt. Als je als speler slecht speelt, word je gewisseld! Waarom als keeper zijnde niet dan???

Is een speler en die kan je ook na 10 minuten wisselen. Dat het niet gebeurt is meer omdat de trainers dit niet durven of gewend zijn. Ach en Jelle jij had allang niet meer mogen spelen. Zou jou zelfs in de W up wisselen.

Iig beter dan op t moment van de blunder zelf

Een keeper wisselen in de rust is niet iets wat vaak gebeurt dat zeer zeker. Maar Nienhuis zet al een jaar een negatieve trend in dat zijn niveau daalde. Tegen Zwolle en Feyenoord had ik hoop dat hij zijn oude niveau herpakt had, maar helaas. Wat sommigen hier niet weten is dat dit niet zijn eerste blunder is.

Overigens waarom staat het stuk van van Breukelen er niet bij? Hij vond de wissel namelijk wel terecht en hij zei het in hetzelfde artikel als deze 2.

Op zich staat de trainer in zijn recht om iedere speler te wisselen, ook een keeper. Echter heeft Cambuur maar twee enigszins degelijke keepers en door deze wissel zal Nienhuis een enorme tik hebben gekregen. Hij is immers voor heel het land als zondebok aangewezen. Als Zeinstra de komende wedstrijden ook flater op flater slaat kan de Jong niet terugvallen op Nienhuis en hangt Cambuur en kunnen ze pas in de winterstop actie ondernemen en een Eredivisiewaardige keeper aantrekken. Ik vrees namelijk dat Zeinstra dat ook niet is.

1 september 2015 om 10:27

Laten we voorop stellen dat Nienhuis Vitesse de wedstrijd cadeau heeft gedaan. Dus ja hij is ook de zondebok.. Ere wie ere toekome! Hij veroorzaakt een penalty en geeft de 2-1 cadeau..

1 september 2015 om 10:37

Nienhuis was al weken matig, de wissel is op zich terecht. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte toe met Zeinstra.

1 september 2015 om 10:44

Bedankt, dat zullen we wel nodig hebben. Zeinstra is niet veel beter dan Nienhuis en heeft zijn eigen valkuilen.

1 september 2015 om 11:35

Ik hoop voor je dat het meevalt maar anders in de winter maar een keeper huren. Dat had men op zich nu ook kunnen doen om deze ellende voor te zijn.

1 september 2015 om 13:01

Hij veroorzaakt die pingel helemaal niet. MacIntosh staat daar enorm te snurken. Nienhuis deed het niet handig, maar dat was niet zijn fout. Ook zonder hem was die bal op stip gegaan.

We mogen aannemen dat Nienhuis een prof is en het beleid van de trainer kan accepteren. Des temeer een reden om zijn niveau weer op te krikken en te gaan strijden voor de plek onder de lat. De trainer bepaald het beleid tijdens de wedstrijd. En als Nienhuis dan hier al een "tik" van krijgt dan is het geen prof.

Nog even en gewisselde spelers krijgen slachtofferhulp, wat een drama!

Waarom spelers wel en keepers niet. Als je compleet uit de wedstrijd zit dan lijkt het me de meest verstandige keuze. Zoiets moet een speler ook begrijpen. Er is geen eerkwestie. Dit is wat het beste was voor de club op dat moment. Daar moet je je bij neerleggen wn beter gaan werken.

1 september 2015 om 10:52

Mee eens, had het 4-1 bij de rust gestaan had ik hem laten staan. Maar het was nog close en Vitesse voetbalde ook niet de sterren van de hemel.

Alsof de reservedoelman potten kon breken haha, misschien pietje velthuizen in januari naar cambuur haha, wissel was nergens voor nodig maar goed hij nam het goed op maar van binnen kookte nienhuis wel heeft denk ik niet geslapen zondagnacht

1 september 2015 om 10:45

Ze hadden Bizot moeten halen..

1 september 2015 om 11:36

Dat was wel een topper geweest denk ik. Wissel bij Genk toch?

1 september 2015 om 11:38

Inderdaad! en in het verleden al een seizoen bij Cambuur gekeept, dus hij kent de club..

1 september 2015 om 13:03

Inderdaad! Verkoop Pietje maar aan Cambuur. Krijgen we ook weer een miljoentje in de schuldenpot!

Wat een flauwekul zeg. Spelers die niet presteren worden continu gewisseld, maar met keepers moeten we opeens rekening gaan houden met een teer zieltje? Misschien wilde de trainer juist een signaal afgeven aan de ploeg, om in de tweede helft alles uit de kast te halen. Dat doen trainers, proberen dingen te forceren. Ik zou echt niet weten waarom er voor keepers andere regels zouden moeten gelden.

Dat hij slecht keepte zal best waar zijn en dat hij kwaliteit mist zal ook best wel . maar die trainer mist ook iets wat heel belangrijk is en dat is empathisch vermogen want dit heeft niets te maken met kijk mij eens de toptrainer uithangen , maar dit is gewoon iemand publiekelijk afzeiken voor heel Nederland en dat vind ik nog veel meer beschamend want laten we wel zijn bij Vitesse zal geen enkele club makkelijk winnen . En we hebben het met alle respect over Cambuur en geen Ajax,feijenoord of PSV die elke week moeten winnen .

1 september 2015 om 11:31

Hoezo afzeiken? Hij wordt gewisseld zoals zoveel anderen.

1 september 2015 om 13:02

Ook al wint niemand zomaar in het Gelredome, dan kun je alsnog goed keepen of goed spelen. Dit was gewoon een zwak optreden.

Als een keeper het slecht doet is dat een goede reden om hem te wisselen. Mogen ze ook wel wat vaker bij Jelle doen.

Dit is de zoveelste onzin reactie over die wissel, ik weet niet anders dan als een speler niet goed presteert gewisseld moet worden en in welke minuut maakt toch niks uit, De Jong deed gewoon wat nodig was.

Moet Henk z'n club dan laten verliezen met 10-0, of moet hij nog proberen iets te doen bij 2-1? Logisch dit! Nienhuis keepte niet slecht, maar gewoon echt zwak. Die goal van Dauda bijvoorbeeld, wat gebeurde daar? Zelfs m'n hond had die bal kunnen klemmen. Als de stand nou al 5-0 was, had hij hem beter kunnen laten spelen en na de wedstrijd duidelijk maken dat het zo niet kan en hij de 2e keeper een kans gaat geven, maar bij 2-1 moet je het zekere voor het onzekere nemen. Ik vind het wel sneu voor Nienhuis dat hij eigenlijk "publiekelijk is vernederd". Zoals hij in z'n interview al zei: "Wanneer een speler in de rust wordt gewisseld door zijn slechte optreden, is dat begrijpelijk. Maar voor een keeper is dat echt een dolksteek in de rug."

netjes van de Jong om te wachten tot de rust en niet gelijk na die blunder wisselen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren