Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Koeman: 'Ik ben het eens met Ajax, als het je niet zint ga je maar weg'

Laatste update:
/

De resultaten van Ajax zijn dit seizoen wisselend, maar volgens Ronald Koeman is de club op de goede weg. De coach van Southampton kan zich volledig vinden het beleid dat de Amsterdammers hebben ingezet. “Ik denk dat we de jeugd weer een beetje moeten gaan opvoeden”, zegt hij in een interview met de NOS.

Ajax besloot een aantal jaar geleden om vooral in te zetten op de eigen jeugd. Het heeft geleid tot de doorstroom van heel wat talenten, die onder Frank de Boer uitgebreid de kans krijgen om zich te ontwikkelen. Dat gaat gepaard met ups en downs, zoals onder meer bleek in de Champions League-voorrronde tegen Rapid Wien. In de competitie gaat het De Boer en zijn ploeg echter voor de wind: vier gespeeld, vier gewonnen.

“Ik ben het ook best wel eens met heel veel dingen die Ajax doet in de jeugdopleiding”, verklaart Koeman in gesprek met de staatsomroep. “Een plafond aan salarissen, dat soort zaken, en als het je niet zint als speler ga je maar weg. Ik vind dat wij veel te gemakkelijk zijn. Als ik kijk naar de jeugd in Engeland, het is veel fysieker. In Nederland heeft de keepers de meeste balcontacten. Dat is niet de bedoeling.”

Nederlandse clubs moeten meer gaan trainen op het fysieke aspect

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Fysiek aspect is overigens niet het enige waar "wij" in tekort komen. Mentaal zijn wij jochies.
Ik zie de talentjes in Engeland niet met hun telefoontje rondlopen om foto's te maken van stadions en andere spelers.
Daarnaast vind ik zelfs op amateurniveau dat de jongens met fluwelen handschoentjes worden aangepakt anders gaan ze naar een andere club.
Papa en zaakwaarnemer vinden hun zoon/speler de beste ter wereld en duld niet gewisseld te worden of tegenspraak te krijgen

1 september 2015 om 09:05

En toch is het dan raar dat de engelse talenten nauwelijks doorbrekennij vergelijking met de nederlandse. Natuurlijk is dat ook een beetje een geld aspect aangeziennde clubs veel buitenlanders kopen.

1 september 2015 om 09:17

@ Rusty,

wel Nederlands talent breekt nu echt door? Hier in Nederland breken ze door om in het buitenland keihard op hun bek te gaan.
Strootman had het absoluut gered, en nu Depay.
Ik kan je wel een heel rijtje geven van spelers die in Nederland grandioos waren maar daarbuiten niks presteerden.

1 september 2015 om 09:26

Er zijn genoeg eredivisie spelers die in de subtop van Europa prima presteren, ik noem een Stefan de Vrij, Daryl Janmaat, Christian Eriksen, Gino Wijnaldum, De beide centrum verdedigers van Tottenham, Moussa Dembele, Die Belg op links bij Tottenham,.... Alleen de stap naar de echte top, maak je vanuit de eredivisie bijna nooit meer... En dat is logisch

1 september 2015 om 09:31

Blind is al bewezen, De Vrij, Depay, Cilessen.

Station er vooralsnog onder Wijnaldum.

Klaassen is next.

Tete, Bazoer en Riedewald zijn ook niet misselijk.

Juist spelers die eigenwijs zijn en veel te vroeg weg gaan, als Bouy, Drenthe en dat soort volk mislukt volkomen.

1 september 2015 om 09:42

@ Wim_d,

Mijn reactie is gebaseerd op wat door Rusty gesuggereerd werd, en dat ik het over de top had.
Met alle respect, maar geen van spelers zal ooit een champions league finale spelen. Dit zijn allemaal geen "echte" toppers.

1 september 2015 om 09:44

@ Myvision,

Zoals ik zal zei, Depay gaat het zeker redden, maar over Blind is nogal wat twijfel.
De rest kan je allemaal nog niks van zeggen, want die hebben nog geen dag over de grens gespeeld.
In de Eredivisie ben je al vrij snel goed.

1 september 2015 om 10:08

De engelse talenten breken niet door omdat zij simpelweg niet de kans krijgen, de echte talenten krijgen de kans om vervolgens te worden gekocht door de "grote" clubs om weg te rotten op de bank.
In Nederland krijg je meer kans om door te breken omdat de echt toppers nooit naar Nederland zullen komen. De zogenaamde talenten die zichzelf te goed vinden voor Nederland hoor je niet meer of zie je vervolgens weer terug komen naar een "mindere" ploeg. Zie Bouy, met alle respect naar Zwolle toe hoor maar als je dan echt zo goed bent als je zelf denkt kies je niet voor Zwolle. De spelers die wel de tijd nemen om eerst goed te debuteren en een paar seizoenen in de basis te spelen halen de subtop, maar meer ook niet de realiteit is op dit moment hard. Wij zijn allang geen top meer maar hooguit subtop, een uitschieter daar gelaten.
Zelfde geldt overigens voor Engeland, worden gehypt tot in den treuren maar lossen het ook nooit in. Dus zoveel beter is Engeland niet, ja de spelers die er rondlopen maar die zijn veelal "buitenlanders" Ronald.

1 september 2015 om 10:32

Herinner mij anders een wedstrijd van een 2e of 3e klasse team in Engeland die voor de beker op bezoek kwam bij Man United...die gingen allemaal foto's maken van old trafford.

Misschien komt het omdat de jeugd daar al veel vroeger blootgesteld word aan grotere stadions, meer mensen weet ik veel wat?

Ik gok maar wat hoor, dus je hoeft het niet als feit te zien.

1 september 2015 om 12:10

@ Hankey:

Over Blind is bij Man United zelf vrij weinig twijfel. Hij speelt alles, is basis in zowel Manchester als het Nederlands elftal en heeft veel CL ervaring bij Ajax opgebouwd. Is gewoon een constante speler geworden en een zeer goede schakel op het WK 2014, waar we 3e werden.

Depay moet zich eerst nog maar eens een jaar laten zien al denk ik dat het wel lukt.

"de rest kan je niet zeggen" is zo waardeloos he? Je zegt eerst dat er niets aankomt. Nu toon ik aan wat er aankomt en dan kan ik er niks over zeggen vanwege de Eredivisie. Maar dan kan je 't nooit aantonen omdat over het algemeen de talenten in de Eredivisie grote Europese spelers worden:

Van Persie, Robben, Sneijder en dat zooitje mag ik vast niet gebruiken omdat die al in hun herfst zijn, maar toch groot geworden in de Eredivisie.

Suarez, Eriksen, Vertonghen etc mag ik vast niet zeggen omdat ze niet Nederlands zijn en/of ook al lang weg zijn.

Depay, Blind, Cillessen, Wijnaldum etc kan ik niets over zeggen omdat ze zich nog niet echt in het buitenland zouden hebben bewezen (een Wktje vorig jaar mag ik niet gebruiken).

Klaassen en de andere aankomende talenten die oa nu geselecteerd zijn voor Oranje mag ik al helemaal niet noemen omdat ze geen ervaring hebben..

Weet je Hankey, dat ís het met talenten. Die hebben geen ervaring. Maar een Blind(e) kan zien dat die gasten Europese top in potentie hebben, dus met jou valt echt niet te discussiëren.

1 september 2015 om 12:11

@ Hankey:

Over Blind is bij Man United zelf vrij weinig twijfel. Hij speelt alles, is basis in zowel Manchester als het Nederlands elftal en heeft veel CL ervaring bij Ajax opgebouwd. Is gewoon een constante speler geworden en een zeer goede schakel op het WK 2014, waar we 3e werden.

Depay moet zich eerst nog maar eens een jaar laten zien al denk ik dat het wel lukt.

"de rest kan je niet zeggen" is zo waardeloos he? Je zegt eerst dat er niets aankomt. Nu toon ik aan wat er aankomt en dan kan ik er niks over zeggen vanwege de Eredivisie. Maar dan kan je 't nooit aantonen omdat over het algemeen de talenten in de Eredivisie grote Europese spelers worden:

Van Persie, Robben, Sneijder en dat zooitje mag ik vast niet gebruiken omdat die al in hun herfst zijn, maar toch groot geworden in de Eredivisie.

Suarez, Eriksen, Vertonghen etc mag ik vast niet zeggen omdat ze niet Nederlands zijn en/of ook al lang weg zijn.

Depay, Blind, Cillessen, Wijnaldum etc kan ik niets over zeggen omdat ze zich nog niet echt in het buitenland zouden hebben bewezen (een Wktje vorig jaar mag ik niet gebruiken).

Klaassen en de andere aankomende talenten die oa nu geselecteerd zijn voor Oranje mag ik al helemaal niet noemen omdat ze geen ervaring hebben..

Weet je Hankey, dat ís het met talenten. Die hebben geen ervaring. Maar een Blind(e) kan zien dat die gasten Europese top in potentie hebben, dus met jou valt echt niet te discussiëren.

1 september 2015 om 12:38

@ Myvision,

In mijn pleidooien hierboven heb ik het ook over spelers die naar het buitenland zijn vertrokken. De talenten die het dan wel of niet gered hebben.
Depay gaan we zien, en blind heeft een prima eerste seizoen gehad.
Nu ga jij zelf wat verder terug met Vertongen en Erikssen. Beide op subtop niveau dus geen wereldtop. Met Erikssen kan dat nog.
Suarez heeft het super gedaan. Is een echte topper geworden.
Cillissen was allang weg geweest als hij zo'n fantastische indruk had achter gelaten en Wijnaldum speelt bij Newcastle. Sorry maar ook dat is geen topclub.
Er valt met mij prima te discusseren, maar 2 of 3 spelers die de absolute top halen is gewoon niet zo fantastisch.
Nogmaals dit ligt in mijn optiek niet aan het voetballende talent, maar aan karakter en fysieke kwetsbaarheid

1 september 2015 om 13:30

Engelse talenten niet doorbreken?? Moet je eens kijken hoeveel Engelse spelers er in de Championship en League 1 spelen voor een salaris wat minstens zo goed is als het gemiddelde van de Eredivisie. Dat is dan toch wel doorbreken denk ik.

1 september 2015 om 09:38

Want in Engeland krijgen ze niet op hun 15e al een kind.. (sterling)
De talentjes in Engeland zijn net zo schaars, zo niet schaarser dan in Nederland. Voordeel voor hun is dat de echte talenten meteen door kunnen breken in een topcompetitie en veel duurder worden beschouwd als homegrown player.

1 september 2015 om 09:48

@ Sportpassie,

als je in een topcompetitie doorbreekt als jonge jongen heb je waarschijnlijk meer talent.
Van alle jongens die heel vroeg naar Engeland zijn gegaan hebben het er maar bar weinig gehaald.

1 september 2015 om 09:43

Lijkt me nou niet echt een handige vergelijking om Nederlands talent met Engels talent te gaan vergelijken. Als grote internationale toernooien iets hebben bewezen de laatste 10/20 jaar is het wel dat het Nederlands elftal het tegenwoordig vrijwel altijd beter doet dan het Engelse elftal. Dan moet er toch iets beter gaan in het opleiden van het Nederlands talent t.o.v. het Engelse talent.

1 september 2015 om 09:46

@ Inkemontana,

als je daar naar kijkt zou Servie het bijvoorbeeld vreselijk goed moeten doen, wat ze op dit moment zeker niet doen. We hebben het hier over individuele spelers.

1 september 2015 om 10:17

Waarom zou Servië het dan zo vreselijk goed moeten doen? Ik weet dat er best wat aardig goede Servische spelers rondlopen, maar echte wereldtoppers?

1 september 2015 om 12:15

Hankey is niet serieus te nemen.

Voor afgelopen WK schoot iedereen Oranje af. Omdat meer dan de helft Eredivisiespelertjes/talentjes waren. Goh, we werden 3e. Hadden zo in de finale kunnen staan. Eredivisiespelertjes naar het buitenland. Nu zijn het ineens vedettes aangezien het gras bij de buren altijd groener is.

Vedettes die het iets minder doen worden niet eens meer geselecteerd dan wel gepasseerd. Dus het is drogredenering. Het Nederlands elftal zal altijd een balans zijn tussen grote namen en grote namen in potentie (die het overigens 4 van de 5 keer wel halen na selectie). Zolang dit zo lekker door blijft gaan behoren Nederlandse talenten en het Nederlands elftal gewoon tot de top van de wereld.

1 september 2015 om 12:19

@ Feelingood,

omdat de jeugd van Sevie al jarenlang tot de top behoort.

1 september 2015 om 09:59

Tja Fysiek komen we te kort maar je kan toch wel stellen dat de nederlandse jeugd veel meer talenten voortbrengt dan de engelse.... Maar het fysieke is wel een onderdeel wat nog beter kan

1 september 2015 om 10:00

Dat met die telefoontjes foto's maken is nog niet echt het probleem. Als je als 18 jarige in nou camp speelt of bij Real dan zal je daar wel een foto van willen maken zulke stadions heb je gewoon niet in Nederland. En fysiek loop je wel achter maar meestal zijn de jeugd teams van Nederlandse clubs wel beter dan de Engelse. Fysiek is niet alles maar op sommige plekken wel handig.

Wij kunnen leuk met salarisplafonds werken maar je gaat over 10 jaar nog meer problemen krijgen als je in Nederland als max maar 1 miljoen bruto kan verdienen voor de absolute toppers en je dat in Engeland al kan verdienen als 17 jarig talent. Wanneer de degradant in Engeland al de dubbele begroting heeft ten opzichte van Ajax en in de 2de divisie ook clubs zitten die een begroting groter hebben dan Ajax kan je er nooit meer bij aanhaken.

Er moet op Europees niveau gewoon regels gemaakt worden om te zorgen dat geld en salaris minder extreem worden en zo ervoor zorgen dat het voetbal niet uit 2 competities gaat bestaan (Engeland en Spanje).

1 september 2015 om 10:20

@ Sebasjuh,

ik vind idd dat het geld ook een probleem is, maar daarin tegen worden er maar bar weinig nederlandse talenten weg gekaapt die het ook nog eens redden.
Een Affelay die hier al jaren de beste was redt het niet eens bij een subtopper.
Ik denk dat wij ons talent gewoon overschatten.
Een trucje met een bal maakt je geen wereldtopper.
Een Muller bv is geen goochelaar maar op basis van wilskracht, slimheid en conditie een absolute wereldtopper, maar die zou door een ajax nooit gebeld worden.
Wij willen frivole mannetjes met hanekammetjes zien

1 september 2015 om 10:11

Ik vind Engeland geen voorbeeld hoe je wel moet opleiden. Duitsland daarentegen geeft dat wel. Daar combineren ze fysiek met techniek. In Engeland heb je alleen maar fysiek, en in Nederland heb je alleen maar techniek. Beide zijn niet goed.

1 september 2015 om 11:11

effe serieus, mn oren klapperen hier gewoon. We zitten hier op een voetbalsite in NL, het land dat met 16 miljoen inwoners relatief missschien wel het meest gepresteerd heeft in de wereld. En dat een ongelofelijke stroom binnen en buitenlandse talenten heeft afgeleverd aan de europese top..... en mensen zitten het hier op te nemen voor de engelse voetbalopleiding??? als er 1 voetbalopleiding is die compleet faalt en helemaal geen fuck presteert, zker niet als je het de investering en het aantal mensen in ogenschouw neemt, dan is het de Engelse!
Ja fysiek zijn ze sterker ja, maar op alle andere gebieden lachen wij hen al 80 jaar uit.
En Koeman is gewooon een ondankbare nerd, die nu hij 1 seizoen in Engeland succes heeft gehad ineens alles daar goed vind en bij ons slecht. Wacht maar dat hij in jaar 2/3 weer door het ijs zakt, zoals meestal bij zn clubs, dan wil ie vast weer in het kinderachtige nederland werken...

Zouden de interviewers dan elke keer hetzelfde vragen? Want ondanks dat Ronald ergens een compliment geeft aan het beleid van Ajax, zegt hij ook voor de zoveelste keer dat de jeugd in Nederland te soft is en dat het in Engeland wel allemaal goed is.

1 september 2015 om 09:16

interviewers vragen idd steeds het zelfde. Kijk naar het tenenkrommende voorbeeld Bert Maalderink....bij elke interland vraagt hij 3 dagen van tevoren de opstelling aan de bondscoach en hij heeft m nog nooit gekregen. En volgende keer doet hij het gewoon weer.

1 september 2015 om 09:30

Hij zegt nergens dat het in Engeland allemaal goed is. Hij zegt alleen dat het fysieker is. Voor de rest wordt er helemaal niet over gesproken in dit artikel.

Natuurlijk, je mag nog steeds dankbaar zijn dat je bij ajax speelt. Je ouders, je omgeving, maar zeker ook naar ajax toe. Wat de club voor een jongen betekent, is immens.

Alsnje je niet gedraagd, zoek je heil ergens anders, wij willen mensen die vol voor de club gaan.

1 september 2015 om 09:27

Klopt, maar andersom ook. Het feit dat ajax iemand zonder pardon op de bank zet als ie zijn contract niet verlengt, maar wel het maximale aan transfergeld wilt binnen halen is ook niet netjes.
Iedere club van ajax tot aan de treffers doet veel voor zijn jeugd. Bij de één is het een opleiding tot een beroep, maar de verschillen zouden minimaal moeten zijn als het gaat om opvoeden.
Bedrijfsmatig gezien betekent ieder talent natuurlijk ook veel voor ajax, het is tenslotte ook je inkomsten bron.

1 september 2015 om 10:38

Het is ook aan de speler en zaakwaarnemer om een club te vinden.
Als een club jaren lang in jou investeert...bijvoorbeeld Boilesen, je niet laat vallen ondanks blessures en je kansen geeft om in de CL te voetballen...
Dan is een kleine vergoeding wel gewenst.
Als je dan nog een jaarcontract heb vind ik het niet meer dan normaal dat je voor tenminste 1 jaar er aan vast plakt.

Ajax zet overigens niet zomaar iemand op de bank, een Eriksen en Vertonghen zouden gewoon blijven spelen...dat waren kwalitatief gewoon onmisbare spelers.(heb Frank destijds ook gezegd)

Is het nou dat je hoogstpersoonlijk heb gezorgd dat Ajax de CL bereikt of een ronde verder komt(wat miljoenen oplevert) dan denk ik dat Ajax hem wel gratis had willen laten vertrekken(scheelt een flink salaris), maar dat is in Boilesen z'n geval totaal niet zo.

1 september 2015 om 14:05

Juist! En voor degene die denkt groter dan de club te zijn, voor hem 10 anderen. Ook al is het een groot talent zoals Malen nu weer. Zo haal je de rotte appels er direct uit en heb je er in het eerste ook nog wat aan.

Fysiek valt er zoveel te halen in Nederland. Ik snap niet dat die jongens hier allemaal nog jongens zijn. Met je 19e kun je al compleet fit met een goede build op het veld staan. Memphis en El Ghazi zijn jongens die daarin geinvesteerd hebben en je ziet direct dat het ze in de duels wat extra's oplevert. De opleidingen moeten de schema's in mijn ogen uitbreiden en ook ruimte maken voor persoonlijke ontwikkeling.

1 september 2015 om 09:15

Riedewald, Tete en Bazoer zijn fysiek ook sterk. Veltman wint ondanks zijn fysiek bijna alle (kop)duels en De Vrij heeft ook hard gewerkt om fysiek sterker te worden. Maar types als Ziyech en Sinkgraven horen fysiek ook niet sterk te zijn, je moet alleen de duels ontlopen a la Eriksen. Kijk naar de top, Silva, Iniesta etc. zijn fysiek ook niet sterk, dat gaat ten koste van je beweeglijkheid e.d.

1 september 2015 om 09:21

@world aguero is anders bewegelijk genoeg.
Natuurlijk moet niet elke speler bovenbenen hebben als roberto carlos of een lichaam als Akinfenwa.
Maar een fatsoenlijke schouderpartij, sterke armen en degelijke borstkas zit niemand in de weg en je hebt er alleen maar voordeel aan.
Nog los van het trainen van je benen voor snelheid

1 september 2015 om 09:19

@dapperestryder dat is iets wat ik ook totaal niet snap.
Huntelaar is nog altijd een mooi voorbeeld. Klein iel ventje bij ajax...hij zit nog geen half jaar in madrid en is al een keer zo gespierd/sterk.

Voetballers trainen zo weinig uur per dag...zorg dan dat je je tijd nuttig besteed en ga aan je lichaam werken.
Snap ook niet dat dit niet van uit de club komt trouwens. Zoals jij al zegt...veel persoonlijker gericht...en iedereen zn eigen schema om elke dag aan zn lichaam te werken.

1 september 2015 om 10:40

Eriksen ook hoor, nou is hij ook al een iel mannetje waarbij een dikke body totaal niet staat.
Maar bij hem zag ik ook al een flinke vooruitgang na 1 seizoen Engeland.
Vertonghen is echter een ander geval, die had in zijn laatste seizoen bij Ajax ook al een flinke body...
Nou had Vertonghen er ook gewoon de bouw voor, maar het kan dus wel.
Flink in jezelf investeren!

1 september 2015 om 09:29

Heeft deels te maken met dat de topclubs vooral frivool en creatief voetbal willen zijn. De meeste jongen jongens bij bijvoorbeeld Ajax leren om naar het gras te gaan bij iedere lichte overtreding. Dan kan je ook niet fysiek sterk worden, het is niet alleen een goede build hebben, maar ervaring in het leren hoe je je lichaam goed gebruikt in een duel.

1 september 2015 om 09:42

@rickv Wat een onzin dat ze leren naar het gras te gaan. Zou het niet meer te maken hebben met lichaamsbouw, niet te snel je lichaam opbouwen en fysieke gestel? Van die vijf keer blijven staan per wedstrijd wordt je echt niet breder. Daarbij insinueer je hier dat Ajax niet aan voetbal denkt met opleiden maar aan theater.

1 september 2015 om 10:51

@rickv haha mooi verhaal maar gaat nergens over.
Ronaldo heeft zo'n beetje het best getrainde lichaam in het topvoetbal, maar bij elk licht contact ligt ie ook op de grond en dat is echt niet omdat hij niet geleerd heeft zn lichaam te gebruiken.

"ik vind dat wij veel te gemakkelijk zijn. Als ik kijk naar de jeugd in Engeland, het is veel fysieker. In Nederland heeft de keepers de meeste balcontacten. Dat is niet de bedoeling."

Sorry hoor, maar hier is geen touw aan vast te knopen...

Altijd datzelfde verhaal aan de ene kant zegt men dat ze niet te vroeg naar het buitenland moeten gaan en aan de andere kant zegt men dat ze in Nederland niet genoeg leren vooral fysiek om uit te groeien tot een topspeler.
Wat is waarheid?

Vanaf welke leeftijd fysiek extra trainen? Daar mogen wel wat nuances komen.

Ik hoorde volgens mij tijdens een wedstrijd een commentator zeggen dat Ajax met de jeugdspelers meer met het fysiek bezig waren. Er dan je dat al wel kon zien bij Tete, Riedewald en Bazoer. Dit zijn inderdaad jongens die sterk overkomen. Heeft iemand enig idee of dit klopt? Dat Ajax dus meer met het fysiek bezig is. Als ik bijvoorbeeld naar Nouri en van Beek kijk zie ik dat nog niet terug.

1 september 2015 om 10:43

Er zou wel meer op getraind gaan worden, dat klopt ook zeker.
Echter laten ze hier vrij weinig van zien op bijvoorbeeld Ajax Tv.

Spelers word sowieso aangemoedigd om zelf(in hun vrije tijd) nog de gym in te gaan.(wel op de toekomst).

1 september 2015 om 14:03

Klopt maar niet alleen fysiek, er zijn allemaal specialisten aangetrokken (hardlopers, rugbyers etc.) met specifieke kwaliteiten die ze op talenten overbrengen. Maar dat is per talent verschillend, daarom wordt er ook voor een individuele benadering gekozen. Nouri heeft dat op zijn positie met zijn talent wellicht niet nodig, maar Riedewald weer wel. Bovendien is van de Beek wel degelijk fysiek behoorlijk sterk voor zijn lengte.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat we eenheidsworst opleiden, je hebt verschillende kwaliteiten nodig op verschillende posities en kleine spelers kunnen ook veel talent hebben. Denk bv. aan Sneijder maar idd ook een Nouri.

1 september 2015 om 14:17

Ja klopt, daar ben ik het mee eens. Ik vind dat ze in Engeland veel te veel op het fysiek in gaan. Dat is voor de PL goed maar voor de Eredivisie en CL niet altijd. Zijn genoeg verdedigers uit de PL die in Nederland niet mee zouden komen. Niet voor niks dat Blind voetballend zo mee kan bij Manchester.

2 september 2015 om 11:54

Ach de PL, leuke competitie maar je ziet aan het engelse elftal dat de opleidingen weinig voorstellen. Het is vooral dat ze alles weg kunnen kopen door veel geld te hebben.

Je moet een mix hebben, bovendien heeft Ajax een andere filosofie dan de meeste engelse clubs. Wellicht komt Arsenal er nog het dichtst bij in de buurt. De engelse clubs hebben vaak maar wat moeite met het hollandse dynamische spel, maakt niet uit hoeveel duurder hun spelers zijn.

Zo hebben we Man City bv. ook verslagen want owee als die verdedigers met ruimte in hun rug moeten verdedigen of het middenveld in moeten stappen. Ik zie PSV mede daarom ook wel kans maken, echter heeft man utd een blind die dat wel kan.

Zie veel spelers in nl waarvan ik denk dat ze nog nooit n dumbell oid vast hebben gepakt. Zo iel. Begrijp dat echt niet. Op he 18e is je testosteron pijl op zn hoogst en zou je relatief makkelijk massa moeten kunnen pakken

Het enige waarin ze in Engeland zeker niet beter zijn dan wij, is in het opleiden van jeugdspelers. Kromme vergelijking van Koeman. Kijk eens naar Duitsland!

De jeugd in Engeland is zo lekker fysiek sterk en mentaal zit het allemaal goed, alleen kunnen ze niet voetballen. Engelse spelers missen vaak techniek en tactisch inzicht. Wij missen fysiek en mentaliteit.

Ik vind het ook een geweldig beleid, als spelers weg willen bij een van de beste opleidingen van de wereld moeten ze dat maar doen. Dan zijn er anderen die wel aanspraak willen en kunnen doen op de opleiding van Ajax. Genoeg voorbeelden van mislukkingen.

Kishna is nu weer vertrokken omdat hij gewoon een bepaalde instelling mist die bv. El Ghazi wel heeft en dat begint al met de keuze voor je zaakwaarnemer, daar wordt een deel van je persoonlijke doelstelling al bepaald (geld of faam, geleidelijke weg of snel naar de top). Ik denk dat El Ghazi een verstandigere route kiest en daarmee ook een betere mentale baggage heeft om te slagen.

Verder snap ik zijn punt niet, er komt vrij weinig voort uit de engelse opleidingen, ook omdat ze meestal voor aankopen kiezen en het perspectief dus lager is. Zelfs toptalenten falen daar, ook al hebben ze er 3 elftalen vol van. Snap dan ook niet dat je daar heen wilt, tenzij je persoonlijke doelstellingen liggen op het vergaren van veel geld..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren