Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

FC Twente moet ontslagen Schreuder miljoenen betalen

Laatste update:

Een dag na de pijnlijke nederlaag tegen Heracles Almelo (2-0) koos FC Twente ervoor om trainer Alfred Schreuder te ontslaan. De club uit Enschede kende onder leiding van Schreuder de slechtste seizoenstart in jaren. De Tukkers hebben na vier duels één punt. Schreuder lag ook vorig jaar al flink onder vuur bij een groot deel van de achterban.

/

Volgens De Telegraaf heeft de clubleiding het contract van Schreuder tot medio 2019 voor een bedrag van twee miljoen euro afgekocht. "Op bedragen wil ik niet ingaan”, zo reageert Schreuder, die sinds 2007 werkzaam was in Enschede. "Feit is dat het merendeel van de spelers nog achter mij stond. De clubleiding vond echter dat de druk van de buitenwacht, van de supporters, te groot werd. Dat er te veel negativisme was."

"Ik blijf FC Twente een geweldige club vinden. Heb er heel veel geleerd. En niet alleen op voetbalgebied.” Schreuder zag na de nederlaag in Almelo voldoende perspectief. Een dag later besloot de clubleiding echter anders. Voorlopig neemt de huidige assistent- trainer René Hake de taken waar.

Een wijze beslissing van FC Twente

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lekker toch, lekker die miljoenen meepakken. Wat een heerlijk beroep.

31 augustus 2015 om 08:02

Wel lekker ja, maar ben benieuwd waar hij straks aan de bak komt.

31 augustus 2015 om 09:05

Hij komt nergens meer aan de bak. Incapabel gebleken en iemand die geen verantwoordelijkheid neemt. Die haal je niet in huis.

31 augustus 2015 om 09:23

J.staatsen..

Over verantwoordelijkheden gesproken; het bestuur van FC Twente dan?

Veel supporters geven Schreuder nu de schuld van de slechte prestaties maar ik vind het helemaal niet vreemd dat FC Twente zo slecht presteert. En ik durf te wedden dat ze ook met een nieuwe trainer niet veel beter presteren. Simpelweg omdat FC Twente aan de grond zit, op elk vlak. Financieel gaat het bedroevend, sportief blijft er weinig over. Alleen willen de supporters dat blijkbaar (en logischerwijze) nog niet inzien.

31 augustus 2015 om 09:39

Kebm,

Jij bent weer zo'n persoon die het schijnbaar wel heel normaal vind dat Twente met dit materiaal 16e staat? Kwalitatief zijn we achteruit gegaan ja, dat hoef je ons niet te vertellen maar ga nou niet net doen of we op de positie staan waar we horen en dat we leuk voetbal spelen.

31 augustus 2015 om 09:47

Twente heeft 3 leuke spelers. Als je vindt dat je met dit materiaal in de subtop thuishoort, hou je jezelf voor de gek

31 augustus 2015 om 10:00

Precies. Allemaal onbekende buitenlanders gehaald die nooit ergens aan de bak kwamen. Ze kunnen elkaar niet verstaan, snappen geen reet van het systeem, en in Twente denken ze dat ze even meedoen om Europees voetbal.

31 augustus 2015 om 10:02

Ja want de clubs in het rechter rijtje hebben meer dan 3 leuke spelers?
Wie houdt zichzelf nou voor de gek. Jij zegt niet wat je denkt maar wat je wil denken. Iedereen ziet dat Twente materiaal heeft die in de top 10 moet eindigen.

31 augustus 2015 om 10:05

Maar als je denkt dat je met dit materiaal voor degradatie moet spelen, hou je jezelf ook voor de gek.

31 augustus 2015 om 11:33

Kebm, uiteraard is het (deels opgestapte) bestuur verantwoordelijk voor de bestuurlijke onrust, en tuurlijk is 80% van de selectie erg matig. Het is echter de taak van Schreuder om de juiste beslissingen op het veld te maken, en daarin faalt hij al geruime tijd. Sterker nog: ik kan geen enkele positieve ingang vinden om nog enig vertrouwen te hebben in Schreuder, maar wel talloze argumenten waarom hij niet capabel is.
Aan de sfeer ligt het volgens Schreuder althans niet. Die was volgens hem op trainingen ontzettend goed en iedereen zou er vol voor gaan. Ook in het stadion stonden supporters altijd achter spelers en club (niet achter trainer), en werden spelers ook in hun ronde na de 1-4 tegen Ado luidkeels toegezongen.

31 augustus 2015 om 12:34

Ach 3 a 4 wedstrijdjes gespeeld en de"nuchtere" Tukkertjes zijn al weer naast hun schoenen gaan lopen. Je blijft niet 16e staan hoor, en plekje 10 tot 8 is prima voor dit magere elftal.

31 augustus 2015 om 12:42

"ach 3 a 4 wedstrijdjes gespeeld en de"nuchtere" Tukkertjes zijn al weer naast hun schoenen gaan lopen. Je blijft niet 16e staan hoor, en plekje 10 tot 8 is prima voor dit magere elftal."

Leg even uit, naast hun schoenen gaan lopen na 1 punt uit 4 wedstrijden? Je spreekt jezelf finaal tegen, je zin klopt van geen kant :D

31 augustus 2015 om 13:06

Lekker belangrijk met een paar miljoen op je rekening.

31 augustus 2015 om 13:09

Als assistent heeft hij zich ruim voldoende bewezen, zelfs het feit dat hij bijna assistent van het NL elftal was zegt voldoende! Maar goed gelukkig heb jij er de ballen verstand niet van

31 augustus 2015 om 13:33

Corona, Ziyek, Tapia, Guttierez. Vier leuke spelers. Met vier leuke spelers en zeven waterdragers zou je mee moeten draaien in de subtop. Zeker geen 16de staan.

31 augustus 2015 om 08:05

Was ook beleidsmatig een uitstekende, wel doordachte keuze van Twente om, gezien de financiele malaise, de trainer een dik contract tot 2019 te geven.

31 augustus 2015 om 08:17

En slim van schreuder om zelf niet ontslag te nemen

31 augustus 2015 om 08:35

Inderdaad en dan met zo'n salaris. Schijnbaar wilde elke club Schreuder hebben als trainer, waarom anders dit belachelijke contract? Dat is echt het deel dat me nog het meest verbaasd. Als het nou een of andere super trainer was die je absoluut niet kwijt wil akkoord, maar hij kwam net kijken.

31 augustus 2015 om 10:53

Zou jij zelf ontslag nemen met een contract tot 2019, een salaris waar de mp nog jaloers op is en een afkoopsom van miljoenen mis lopen?

31 augustus 2015 om 08:29

Niks meepakken... Hij heeft zelfs recht op meer! Mijn werkgever moet ook mij afbetalen als hij me weg wil hebben. Dat ze nu onder de druk van de supporters bezwijken is stom en legt meer druk op de volgende trainer. En ik.zie niet in waarom een ander het veel beter zou.doen

31 augustus 2015 om 09:04

Die supporters kun je anders best eens serieus nemen, daar zijn wel je inkomsten! Het moet natuurlijk niet bij elk fluitconcert zo zijn dat de trainer ontslagen wordt, maar schreuder presteerd al een half jaar zeer slecht met toch een redelijke selectie.

31 augustus 2015 om 09:17

Heb je zijn materiaal gezien, gewoon lachwekkend op ziyech na, maar de meeste supporters kunnen niet objectief kijken... dat zou het bestuur moeten doen...

31 augustus 2015 om 09:22

Corona, gutierres(naam zal wel fout zijn), tapia en ziyech zijn toch geen slecht materiaal. Er gaan nu waarschijnlijk wel een paar van deze spelers vertrekken nog, maar schreuder heeft daar altijd de beschikking over gehad.

31 augustus 2015 om 09:50

Ja dat zijn de enige 4 goede spelers die ze hebben.maar als je daar 7 middelmatige spelers naast zet benut je hun kwaliteiten ook niet.twente is gewoon geen team op het moment en iedereen zit er mentaal doorheen je kan geen prestaties momenteel van ze verwachten.lekker ook als je financieel er heel slecht voorstaat en dan 2 miljoen moeten betalen voor een afkoopsom.lekker management daar

31 augustus 2015 om 11:34

En tadic,chadl, douglas, promes, fer etc. is ook allemaal slecht materiaal ? Waar je geen Europees hoofdtoernooi mee hoeft te bereiken ? Sinds zijn aanstelling in seizoen 12-13 nooit meer een Europeeshoofdtoernooi. Enig idee hoeveel geld dat heeft gekost ?

31 augustus 2015 om 09:05

Wat dat betreft ja

Volgens mij had hij al een heel hoog salaris, mogen ze mij ook wel voor ontslaan.

Nu is het weer een groot deel van de selectie? Zaterdag na de wedstrijd was het nog de selectie! Je moet twente volgen om de roep om ontslag te begrijpen

Als hij gewoon een "normaal" beroep had kreeg hij x aantal maandsalarissen mee. Nu het volledige bedrag van wat hij verdiend zou hebben?!?! Blijf de regels voor deze "supercoaches" apart vinden...

31 augustus 2015 om 08:15

En vandaag gewoon naar het UWV die Schreuder, uitkering aanvragen.

Het is volkomen logisch dat deze man ontslagen is, er was geen stijgende lijn in zowel het spel als het aantal punten die ze haalden.
Het is ook wel een matige selectie, maar toch niet minder dan die van NEC of Heracles.

31 augustus 2015 om 10:54

Verschil met die 2 teams is dat ze al jaren samen spelen, en ook gewend zijn aan mekaar, het spelsysteem en alles. en bij Twente zit het er nog niet in.

31 augustus 2015 om 08:16

Dit is gewoon een van de voorwaarden geweest toen ze het contract tekende, niet zo heel raar toch? Dit gebeurt bij topbestuurders ook. Zijn schijnbaar zo schaars dat ze allemaal aanvullende eisen kunnen stellen..

31 augustus 2015 om 08:20

Als je 8 ton per jaar verdient (volgens de insiders) en een contract hebt tot medio 2019, krijg je geen 2 miljoen, maar 3.2 miljoen.
Dus dit is wel minder dan zijn contract. Daarnaast klopt het niet helemaal wat je zegt. Als je een contact voor bepaalde tijd hebt, dan krijg je wel degelijk ook in het normale bedrijfsleven vrijwel het gehele bedrag mee.

31 augustus 2015 om 09:28

Volgens mij had hij een contract met een jaarlijks oplopend salaris, waarbij hij in zijn laatste seizoen acht ton zou verdienen.

31 augustus 2015 om 08:20

Dat komt denk ik omdat hij een contract voor bepaalde tijd heeft. Voor een contract voor onbepaalde tijd gelden volgens mij andere regels. Het blijft raar hoor. Als ik m'n werk niet naar behoren doe is het m'n eigen schuld dat ik ontslagen wordt en krijg ik waarschijnlijk niet eens een uitkering. Als een trainer faalt krijgt hij een dikke zak geld mee, en die trainers maar klagen dat het zo'n zwaar beroep is......

31 augustus 2015 om 08:32

Dat is niet helemaal waar. Voordat jou werkgever een dossier heeft opgebouwd dat voldoende is om jou eruit te gooien, is je contracttijd waarschijnlijk alweer verlopen. Zolang je niet steelt of iets anders ernstigs doet is het bijzonder lastig voor een werkgever om jou eruit te gooien. We leven (gelukkig) niet in Amerika.

31 augustus 2015 om 09:14

Met een contract voor onbepaalde tijd heeft je werkgever alle tijd om een dossier op te bouwen. Voor een contract voor bepaalde tijd is dat lastiger.

31 augustus 2015 om 14:11

@ t_noorden

Het betreft hier niet een contract onbepaalde tijd. Derhalve dus geen x aantal maandsalarissen.
De regels bij een 'normaal' beroep zijn helemaal niet anders.

Groot gelijk dat ie z'n cash meepakt!

Elke mede supporter die hem dat kwalijk neemt spoort niet helemaal...

Wat had hij dan verwacht van dit bestuur. Zolang niet alle rotte eieren weg zijn blijft het een zooitje. Overigens wel grappig dat hij het bestuur hekelt, schreuder er dan in de zomer uit had gemoeten en vindt dat de fans gewonnen hebben met dit ontslag.

Bijna al zn argumenten zijn juist wat ik veel twente fans heb zien roepen...

31 augustus 2015 om 08:25

Reageer je bij het verkeerde artikel? Lijkt me dat dit hoort bij het artikel over Ziyech

Goed zo!!.....een rotzooi maken en dan de trainer kop van jut maken......dan moet je daarvoor betalen!......zeker ook Schreuder's schuld als vandaag de halve selectie nog weggaat.

"Let op lenen kost altijd geld", waar gaat twente dit uberhaubt van betalen of zitten ze ineens weer ruim in de centen.

31 augustus 2015 om 09:57

Hun enige renderende speler op het moment wilt hierdoor vertrekken, namelijk de aanvoerder, dus ze zullen wel iets vangen. Ik wens zijn opvolger heel veel succes met deze selectie zonder ziyech.

31 augustus 2015 om 10:34

Ziyech gaat niet meer weg vandaag.
De enige club met concrete interesse, Wolfsburg, heeft zich reeds goed versterkt.
Komt bij dat Twente vandaag echt de hoofdprijs zal vragen en die komt vast niet op tafel...

31 augustus 2015 om 10:57

Als Wolfsburg mee krijgt dat Ziyech echt weg wil, dan gaan ze gerust even een belletje plegen, die draaien hun hand niet om voor dit soort bedragen. Vooral nu Ziyech ongelukkig lijkt, wil Twente er nu liever wat aan verdienen dan een probleem in de selectie erbij

31 augustus 2015 om 11:14

Daar zou ik niet zo zeker van zijn, hij zei zelf al dat er meer clubs waren en hij niet zo snel nee zou zeggen tegen een club nu. Daarnaast scheelt het gewoon geld, want hij wil nu zelf weg, dus ik zie die zo maar last minute nog een transfer maken

Denk jullie nou echt dat wij supporters het bestuur hier niet mede verantwoordelijk voor houden. De drie supporters verenigingen Bagpipe, Vriendenkring en Vak-P wilden een onafhankelijk onderzoek naar de financiële malaise en hoe het zover heeft gekomen en dat dit in de toekomst niet meer kan gebeuren. Van der Laan zit er alleen maar om zijn eigen belangen te beschermen, hij heeft geld in de club zitten. Neemt iemand het over en deze kijkt in de boeken. Dan zullen de heren Munsterman en van der laan niet blij zijn.
Dat Twente hiervoor moet bloeden lijkt me duidelijk. Een beginnende trainer zon langdurig contract en vooral de vergoeding dat is gewoon schandalig. Maar joop Munsterman zag in hem de nieuwe messias en die moest binnenboord worden gehouden en natuurlijk met een vette beloning. Las hier dat iemand hoopt op een faillissement, moet je kijken wat daar de gevolgen van zijn. En hoeveel mensen daar de dupe van zijn. Alfred Schreuder niet, die heeft zijn geld binnen en kan nu met Munsterman lekker een bakkie doen.

31 augustus 2015 om 08:36

En gelijk heeft hij. Wel de stront over zich heen krijgen en zijn carriere is op hoger niveau naar de donder. Dus gewoon betalen en verder gaan.

31 augustus 2015 om 08:43

Schreuder kon bij het vertrek van voorgaande trainers minstens zo goed stront gooien. Geen medelijden.

31 augustus 2015 om 08:48

Vraag Co Adriaanse maar, die mede door Schreuder is ontslagen. Want Co luisterde niet naar zijn assistent. Toen moest Joop Munsterman natuurlijk ingrijpen. Want zijn nieuwe messias zijn toekomst liep gevaar.

31 augustus 2015 om 09:16

Co zei gisteren ook erg nadrukkelijk dat hij Schreuder 'als trainer' hoog had zitten. Het kwam er voor mijn gevoel heel erg uit als contradictie van 'als mens'.

31 augustus 2015 om 09:21

Haha, Co liet gister wel meer steekjes onder de gordel vallen
Was duidelijk dat hij niet rouwig was om dit ontslag.

31 augustus 2015 om 09:22

En alle Twentesupporters vonden dat terecht. Net zoals ze een gat in de lucht sprongen toen de regeling van Schreuder als hoofdcoach en Jansen als stroman een feit was. vervolgens kreeg Schreuder een contract voor lange tijd en riepen alle Twentesupporters dat dat heel normaal was, omdat hij de continuiteit bewaakte, wat de visie van Twente was. En nu.....

31 augustus 2015 om 11:57

Wow, alle Twentesupporters riepen dat het contract van Schreuder heel normaal was? Zo kun je zien hoe simpel het is om iets uit je duim te zuigen. Je moet journalist worden joh voor een sportkrant. Ik ben werkelijk nog nooit een Twentefan tegen gekomen die het contract die Schreuder kreeg heel normaal vond.

Prima Schreuder, gewoon laten dokken die bestuurlijke onbenullen.

Laffe beslissing. Laat hem op z'n minst zitten tot een wedstrijd of 10 tot 12, dan kun je de balans gaan opmaken of het nog echt zin heeft om door te gaan en is er daarna nog alle tijd voor een verbetering onder een andere trainer. Als dit al mogelijk is, want geen elke speler staat met vertrouwen op het veld lijkt het. Het publiek is de laatste jaren te veel verwend, en nu het moeilijk gaat laten ze zich van hun slechtste kant zien. Schreuder heeft nooit vertrouwen gehad in Twente en daar moesten ze zich voor schamen.

Diegene die Schreuder volgt kan zijn borst nat maken.

31 augustus 2015 om 13:55

Laten zitten tot een wedstrijd of 10? Het voetbal is al jaren niet meer om aan te zien in Enschede. Het bestuur heeft de grote fout i.m.o. gemaakt om Schreuder er niet in de zomer uit te gooien.

Schreuder kreeg heel veel krediet bij Twente. Kijk alleen al naar dat absurde contract dat hij heeft gekregen en het publiek laat zich van hun slechtste kant zien? Na de 1-4 nederlaag tegen ADO den Haag bleef het publiek de spelers toezingen. Het enige wat het publiek wil is voetbal met inzet en niet het berekende heen en weer geschuif van de bal.

De trainer die na Schreuder komt hoeft niet zijn borst nat te maken wanneer hij er maar strijd/passie in krijgt. Voetbal is entertainment en mensen willen vermaakt worden.

De twente supporters zijn nog niet klaar met schreuder.
De volgende stap is een onafhankelijke onderzoek, gevolgd door een strafrechtelijke zaak. Vd laan en munsterman hebben geprobeerd risicoloos over de rug van de club geld te verdienen en schreuder was hier een belangrijke pion in.
Dat was natuurlijk ook de reden van dat belachelijke salaris zonder zelfs de juiste papieren op zak.

31 augustus 2015 om 09:31

Een onafhankelijk onderzoek zal zich echt niet richten op Schreuder.

31 augustus 2015 om 09:50

Absoluut wel. Het is inmiddels bekend dat er door de heren over de rug van twente geld werd verdient met spelers verkoop.
De schimmige overeenkomst tussen munsterman en schreuder wordt ook onder de loep genomen. Schreuder wordt verdacht van het opstellen van spelers uit de bv van munsterman op cyprus als tegenprestatie van zijn te hoge salaris.

31 augustus 2015 om 11:00

Elke club verdiend geld door verkoop van spelers. Bij mij weten zitten er geen spelers van munstermans bv op cyprus in de selectie (als die daar al een bv zou hebben)

31 augustus 2015 om 13:56

Munsterman heeft geld in Gutierrez zitten.

31 augustus 2015 om 15:23

En in Zyech en in schilder en nog veel meer spelers.

Op zich een prima beslissing. Je vraagt je alleen af waarom FC Twente een zo langdurig contract afsluit met een trainer die in eerste instantie geen ervaring en diploma had als trainer. Daarnaast verhoogt een langdurig contract alleen de marktwaarde voor talentvolle spelers, maar niet voor beginnende trainers. Wat is daarvoor de reden? Ik kan maar niet begrijpen waarom er zolang contract wordt afgesloten.

31 augustus 2015 om 09:17

Dat is de waanzin van Munsterman geweest (en Van der Laan die hem geen strohalm in de weg lag). Munsterman leek een soort Arsene Wenger in hem te zien en gaf de onervaren trainer direct maar een topsalaris.
Je bent niet de enige die dat niet kan begrijpen. Niemand begrijpt dat.

31 augustus 2015 om 09:42

Al zou hij de capaciteiten van Wenger of Van Gaal hebben gehad, dan was hij ondanks zijn contract toch allang voor 2019 weg zijn geweest .ik snap het nog steeds niet. Wenger had zich trouwens allang bewezen voor hij bij Arsenal begon.

31 augustus 2015 om 09:48

Haha, precies.. het valt in geen opzicht te begrijpen

31 augustus 2015 om 13:45

ja klopt dat is volstrekt onbegrijpelijk en compleet het werk van dictator munsterman die geen tegenspraak duld terwijl hij zelf geen echte voetbalkenner is. schreuder is een ja knikker evenals mcclaren was en co adriaanse van halst enz. niet waren waardoor zij wegmoesten. vd laan heeft maar lopen toekijken en snapt er zelf ook niks van, hij moet ook weg zodra het mogelijk is.

van dat geld wat je nu kwijt bent had je beter een goede keeper kunnen kopen
wat is die slecht zegt

31 augustus 2015 om 09:36

Twente heeft een goede keeper, alleen schreuder stelde m niet op.

31 augustus 2015 om 11:39

wie dan?

31 augustus 2015 om 11:39

Sinds wanneer hebben we een goede keeper?

31 augustus 2015 om 12:27

Drommel.

31 augustus 2015 om 12:43

Die hebben we net 4 dagen, daarbij moet je afvragen of hij de nieuwe Boschker is.

31 augustus 2015 om 12:56

Nee hoor, die heeft twente al een tijdje, alleen schreuder had liever marsman op goal. Drommel heeft 4 dagen geleden zijn contract verlengd.

31 augustus 2015 om 13:08

Dat was geen profcontract, maar een opleidingscontract. Beetje raar als hij dan de vaste doelman van Twente hoort te zijn, dan hadden z'n contract wel eerder omgezet tot een profcontract toch?

31 augustus 2015 om 13:47

hij heeft pas bijgetekend, hij liep er al langer. het is zeker afwachten want van stevens hadden ze ook een hoge pet op en dat valt ook tegen, maar veel slechter als marsman kan gewoon niet.

terecht contract moet je nakomen. En anders betalen.

En toch is het niet slim van Schreuder...hij had zich ook wat coulanter kunnen opstellen. Contract = contract, dat snap ik heel goed, maar hij had ook door dat de prestaties echt drama waren. Nu 2 miljoen cashen, maar wel wetende dat er geen enkele club Schreuder nog een lang contract gaat aanbieden. Mark my words: de volgende club van Schreuder, krijgt hij een jaar contract.

31 augustus 2015 om 10:38

Coulanter opstellen? Ik geef 'm groot gelijk!
Iedereen ziet dat ie niks h3ed5 gepresteerd ... Heeft nu iig 2 miljoen op zak en niks gepresteerd.

31 augustus 2015 om 11:17

Vergeet niet dat de spelers wel achter de trainer stonden. Als je merkt dat dat niet zo is ben je als trainer zelf sneller geneigd weg te gaan.
En als Schreuder verstandig omgaat met geld hoeft hij nooit meer te werken met deze afkoopsom.
Edit: typo

31 augustus 2015 om 12:57

Ik ken geen trainer die met zoveel spelers overhoop lag als schreuder.

31 augustus 2015 om 13:49

schreuder heeft met meer spelers mot gehad waaronder ebecilio, ziyech zegt wel doodleuk dat iedereen achter hem stond maar ondertussen vrat niemand het gras op voor hem, inzet is het minste

31 augustus 2015 om 15:36

Het zijn geen amateurs van Fc Balopdak, maar vetbetaalde profs.
Zij moeten het gras niet opvreten voor de trainer maar voor zichzelf en voor het publiek.

Dat zij dat niet doen zegt niets over de relatie tussen de spelers en Schreuder, maar uitsluitend iets over gebrek aan mentaliteit bij de spelers.

Super gedaan!!

Mooi zou ik dat vinden als hij Twente nog even leegtrekt. Kom op zeg, Schreuder is twee seizoen hoofdtrainer geweest, een seizoen derde geworden en het andere seizoen allerlei bestuurlijke chaos waarvoor hij halverwege vorig seizoen al werd uitgejouwd. Alle ballen op Schreuder was het en nu is het alle poen naar Schreuder!! Fantastische reactie ook van Ziyech.

31 augustus 2015 om 09:35

Schreuder is 4 seizoenen trainer geweest.... als je niet weet waar je het over hebt, hoeven we ook geen snuggere reactie te verwachten.

31 augustus 2015 om 09:43

@ J. Staatsen

4 seizoenen?????
Ik heb het even opgezocht, tot en met februari 2013 was Mcclaren hoofdtrainer bij Fc Twente. Toen heeft Schreuder het 2,5 maand overgenomen, maar dat tel ik niet mee. Dat is geen seizoen. 2013-2014 werd Schreuder keurig derde en vorig seizoen brak de hel los op bestuurlijk niveau. Dit zou dus zijn derde seizoen worden. Hoe kom jij in hemelsnaam aan 4 seizoenen? De keren dat Schreuder assistent is geweest tellen niet mee hè (alleen onder Michel Jansen).

31 augustus 2015 om 09:54

Die tel jij niet mee ? Vind je t heel erg dat wij die wel meetellen....
Seizoen 12-13, 13-14, 14-15 en dit seizoen.

31 augustus 2015 om 10:00

@ J. Staatsen

- 2012-2013 was Mcclaren tot en met februari hoofdtrainer. Zoek het eens op.
- Dit seizoen kun je na 4 wedstrijden nauwelijks een seizoen noemen, daarbij begon de Twente aanhang al tegen Schreuder uit te vallen halverwege vorig seizoen. Dat is dus na 1,5 seizoen en geen 4 J. Staatsen! Je lijkt wel een propaganda verkondiger, allerlei leugens verspreiden om een argument te ondersteunen. Ik vind het overigens prima als we het niet eens worden, maar gebruik bij je argumenten op zijn minst wel feiten.

31 augustus 2015 om 10:06

Schreuder zakte van plek 3 of 4 naar plek 6 en verspeelde vervolgens voor het 1st in vele jaren Europees voetbal in de play-offs. Die wanprestatie telt ook he.

31 augustus 2015 om 10:11

@ J. Staatsen

Voor mij niet, dat was 2,5 maand (geen seizoen) waarin de andere trainer net ontslagen was omdat het bergaf ging. Dat Schreuder dat niet kon omkeren in die 2,5 maand kun je hem toch niet kwalijk nemen. Je moet kijken hoe hij het seizoen erop dat deed, omdat hij toen pas echt invloed had vanaf het begin en dat was keurig met een derde plek. Maar goed, we hoeven het niet eens te worden hè.

31 augustus 2015 om 10:27

Nee we hoeven het niet eens te worden, maar het is toch onzin om dat seizoen niet mee te tellen. Schreuder gaf een plek voor directe plaatsing Europees voetbal uit handen en verloor de play-offs. Een team met oa chadl, tadic, fer, douglas.

31 augustus 2015 om 09:53

Nee dat is niet mooi gedaan. Frank de Boer hoefde ook niet zo'n lang contract. Hij keek gewoon hoe het ging. De chaos waarin de Boer zat was minstens zo groot, maar De Boer werd gewoon vier kampioen, waarbij hij elk jaar zijn beste spelers verloor.
De vraag is alleen, waarom sluit je met Schreuder een contract af tot 2019. Dat is heel apart voor een beginnende trainer die nog niets gepresteerd heeft.

31 augustus 2015 om 10:03

@ op4

Twente had een duidelijk beleid en wilde met Schreuder lang verder. Dat Schreuder daarop ingaat is toch volkomen logisch? De chaos bij Ajax onder De Boer was niet te vergelijken, omdat het elftal niet geraakt werd en De Boer juist midden in de chaos begon als hoofdtrainer. Bij Twente zat Schreuder er al en werd het efltal wel geraakt, spelers klaagden openlijk over de wanorde in interviews en over het achterbakse gedrag van het bestuur. Dat is totaal anders dan de vete die bij Ajax ook echt op bestuurlijk niveau bleef en niet afdaalde naar de selectie. Daarbij vind ik De Boer overigens een uitzonderlijk goede trainer, maar ook hij krijgt hier en daar al veel kritiek van sommige Ajax fans.
Die vraag van je op het eind is een terechte, dat ben ik zelfs met je eens. Ik verkondig ook niet dat Schreuder een goede trainer is, maar als je iemand tot 2019 een contract geeft moet je hem wel een fatsoenlijk kans geven. Dat is door de Twente aanhang niet gebeurd, want na één seizoen naar behoren te hebben gepresteerd duurde het slechts een maand of 5 in het vorige seizoen voordat Schreuder de kop van jut werd van eigenlijk alles.

31 augustus 2015 om 11:36

Je haalt de tijd weer compleet door elkaar hen_nie. Spelers klaagden openlijk pas in januari/februari van dit jaar.

Sukkels daar in de directie zeg. Zit je zwaar in de schulden, verkoop je spelers en gaat t eindelijk beter financieel en dan geef je je trainer 2 miljoen mee. Lekker bezig daar

31 augustus 2015 om 11:37

Beter financieel? We staat nogsteeds in categorie 1, we kunnen alleen dit boekjaar onze (opnieuw) gestelde tragers halen. Eigenlijk is het dus nog dommer dan je beschrijft. Hoe dan ook, het ontslaan van Schreuder kost meer dan 50k, momenteel moet Twente alle uitgaven boven de 50k rapporteren en goedgekeurd krijgen bij de Knvb. Denk niet dat ze weer zo'n stunt als met Ziyech uithalen. Denk ik..

Waarom sluiten clubs toch van dut soort achterlijke contracten af met trainers. Werkelijk onbegrijpelijk. Snap nu ook waarom Schreuder laatst zij dat ie zelf de handdoek nooit zelf zou gooien. Nog ff 2 mljn meegraaien voor t prutswerk wat je hebt afgeleverd. Ordinaire geldwolf...

31 augustus 2015 om 10:45

Heeft hij dat contract alleen ondertekend ? daar waren toch ook capabele mensen bij die hem dat contract aanboden en nu is hij een geldwolf het moet niet gekker worden het halve elftal is onder zijn kont verkocht en nu krijgt hij de schuld van het wanbeleid en de veel te grote broek die Twente aanhad onder het beleid van het vorige bestuur om mee te doen met de grote clubs , nee je moet niet nu Schreuder afschilderen als een geldwolf want daar is Twente de grootste schuldige van om hem dat aan te bieden .

31 augustus 2015 om 12:28

Inderdaad.. ook Aldo had de waanzin van Munsterman kunnen stoppen, maar bleef ja-knikken. Onbegrijpelijk dat dit soort contracten zijn afgesloten, net als bijvoorbeeld het contract keeper Fernandes. Helaas zit Van der Laan er nog steeds en is hij sowieso niet weg te krijgen omdat hij er met eigen geld in zit (wegens eigen wanbeleid).
Schreuder heeft groot gelijk dat hij lekker de centen opstrijkt dankzij het veelvuldig falende bestuur onder leiding van Munsterman en Van der Laan.

"ik heb bij FC Twente heel veel geleerd. En niet alleen op voetbalgebied.”
Dat hebben we gemerkt, ook hoe je een arbeidscontract moet opstellen waarbij je miljoenen binnen harkt. Dat Twente dat heeft ondertekent is verbazingwekkend.

31 augustus 2015 om 10:40

Stelletje sukkels zijn het daar op het pluche!
Wel meer van zulke onbegrijpelijke "foutjes" waaronder Fernandez...

31 augustus 2015 om 12:29

Inderdaad. En die Ted van Leeuwen zet die slechte transferlijn gewoon door. Ik snap oprecht niet waarom er van die huurlingen en nietszeggende buitenlanders zijn bijgekomen. Pas gewoon de eigen jeugd in. Tussenjaar en dan volgend seizoen knallen.

Ik heb het zaterdag gezien: Uvini, Katsiakis, Edu, Olaitan... Om te janken. Totaal onherkenbaar. Ze zullen best wel kunnen ballen, maar zulke jongens hebben altijd minder krediet dan een Ter Avest of Van der Lelie.

Dat de directie daartoe bevoegd is. Reken maar dat de kaartjes weer een stuk duurder worden om Alfred de komende jaren te onderhouden.

31 augustus 2015 om 10:41

Prijs van mijn kaart is al 3 jaar gelijk! 'T is Amsterdam niet hier...

31 augustus 2015 om 11:02

Goh heb je toch nog wat..

Jammer, dat geld hadden we beter kunnen besteden aan een goede speler i.p.v. te besteden aan een oprotpremie van een oncapabele trainer. Helaas. Nu vd Laan nog en het

Als Ziyech blijft is er nog hoop op de subtop, anders kan het wel eens echt teleurstellend seizoen worden.

Zo typisch hè. Voor het begin van het seizoen had Twente één van de beste middenvelden van de Eredivisie, sommigen noemden Twente nog als de verrassing voor dit seizoen.
Vervolgens na drie dramatische en kansloze wedstrijden vonden velen het toch wel tijd dat Schreuder ging opstappen. De pers werd al wat kritischer, na maandenlang Schreuder de hand boven het hoofd te hebben gehouden.
Toen hij gisteren werd ontslagen was de tendens behoorlijk positief, Twente eindelijk verlost van de trainer. Maar na een kritische noot van Ziyech ligt het opeens allemaal weer aan de club, het falende beleid, en opeens hebben we een matig elftal die ergens onderin zal eindigen. Dat we meerdere internationals hebben, waarvan 2 de afgelopen zomer een groot toernooi hebben gewonnen, doet schijnbaar niet ter zake. En jonge jongens als Ter Avest en Tapia deden het vorig seizoen nog zo leuk, maar ook daar is niks meer van over. Maar nee inderdaad, het ligt overal aan behalve aan Schreuder.

De waan van de dag, dat is wel een understatement. Laat de buitenwacht maar zwetsen, de Twente supporters zijn blij. Met een nieuwe trainer (rutten?) komt de lol bij iedereen rondom de club weer terug, al zal het niet direct top Eredivisie worden. Zolang er maar een idee achter zit en er gevochten wordt, de successen komen hopelijk later wel weer.

Aan de ene kant is het niet Schreuder zijn schuld dat er zo veel onrust is en heel veel spelers vertrokken. Aan de andere kant was vorig seizoen een 10e plaats (9e zonder 6 punten aftrek) toch al wel ondermaats gezien de selectie. Daarnaast was het spel niet om aan te zien. Ook dit seizoen is de start dus heel slecht. Twente heeft welliswaar niet de selectie om echt hoog te eindigen, maar tussen plaats 10 en 5 moet je met spelers als Zyech, Corona etc. wel kunnen komen. En met Schreuder hoef je toch ook geen medelijden te hebben als hij 2 miljoen meekrijgt? Dit jaar moet er een trainer komen die fris aanvallend voetbal voorstaat, jeugd de kans geeft. Het zullen 2 a 3 jaren worden voor twente van wederopbouw, club en supporters zullen dat moeten accepteren.

De supporters die hun eigen club helpen afbreken en het niet eens door hebben.
Ik weet uit ervaring dat Tukkers een vreemd en stug volkje is maar dit had ik niet van ze verwacht.
Zie het spandoek nog voor me: "in Joop we trust"
Best eng als mensen zich zo blind laten leiden door één persoon, waar is dat eerder gebeurd.

31 augustus 2015 om 11:54

Een complete bevolkingsgroep van je eigen land zonder blikken of blozen vergelijken met nazi's is daarentegen niet eng? Volgens mij schoppen we nu juist tegen die personen die we in het verleden blind volgden, dus dan zou het juist nu goed moeten zijn toch?

Oh nee wacht, Tukkers die zich laten leiden zijn nazi's, Tukkers die voor hun mening opkomen en zich juist niet laten leiden breken de club juist af. Beter dus gewoon in vervolg in het stadion blijven zitten, snater dicht houden en klappen als er een doelpunt valt?

31 augustus 2015 om 12:07

Ik noem het woord Nazi's niet.
Je begrijpt zelf wel dat het ongezond is om blindelings achter iemand aan te hobbelen.
Jullie verwachtingen liggen te hoog, met dit materiaal haal je géén top vijf zoals vele geroepen hebben.
Er is berusting nodig in de situatie en de spelers en staf vertrouwen geven, er is het tegengestelde gebeurd.
Ik kan me voorstellen dat spelers met lood in de schoenen op het veld staan na eerst de malaise in het hart van de club en vervolgens de supporters die olie op het vuur gooien en de verkeerde mensen als kop van jut gebruiken.

31 augustus 2015 om 12:40

Insinueer je wel, maar daar hoeven ook niet verder op in te gaan want ik weet dat je het niet al te kwaad bedoelt. Blind achter iemand aan hobbelen is inderdaad geen gezond gedrag. De mensen die stellen dat Twente top-5 materiaal heeft hebben inderdaad of een bril op, of het IQ van een zak aardappelen. Beter luisteren we daar gewoon even niet naar

Ikzelf heb in het begin (na een niet heel slechte voorbereiding) geroepen dat plek 7/8 een mooie ambitie, onderhand zet ik dat even in de vrieskast en heb 'm omlaag bijgesteld tot het evenaren van vorig seizoen, plek 10. Lijkt me een mooie ambitie zeker gezien de kwaliteit nu afhangt van Corona, Ziyech (vertrekken mogelijk beide), Tapia en Guti. In de breedte hebben we bijna niks, dat is middenmoot JL niveau met alle respect. Ter Avest heb ik nog wel vertrouwen in, van der Heyden kan zich nog leuk ontwikkelen maar dat is het dan ook wel.

Ondanks de situatie van de club zelf, is de positie van Schreuder in onze ogen onhoudbaar geworden, teveel aspecten spraken tegen hem en niemand stond met ook maar een sprankje plezier op het veld. Ik verwacht niet dat dit als sneeuw voor de zo'n verdwijnt (verre van), maar zoals veel niet-Tukkers zich aan ons 'gezeur' ergeren, ergeren wij ons aan het gebrek aan inbeeldingsvermogen van de niet-Tukkers. Kijk met een gerust hart alle wedstrijden van het laatste halfjaar (of iets meer) terug, en beeld je in dat je fan bent van die gasten die in het rood achter dat stuk leer aanhobbelen. Dat we nu 1 punt hebben zegt me niet zoveel, elke ploeg heeft wel eens een dip. Maar na elke pot weemoedig terugkomen van de Grolsch Veste gaat na een halfjaar echt aan je vreten beloof ik je.

Ach dit was ook onhoudbaar. Als je dan zo het nieuwe seizoen ingaat houdt het gewoon op. Twente fans blij, streep eronder en doorgaan.

Wens iedereen sterkte, dat Twente langzaam de weg omhoog maar weer mag vinden, met fatsoenlijk voetbal. Want een mooie club blijft het. Groeten uit Eindhoven

2 miljoen? Hahaha wanbeleid! Dit zijn afkoopsommen die toptrainers meekrijgen en alfred is geen toptrainer

31 augustus 2015 om 14:08

Hij heeft nu eenmaal een contract met een salaris waar een dergelijke afkoopsom bij hoort.

Denk dat Frank Rijkaard (samen met Haake en Davids?) een meer dan uitstekend alternatief is voor de voorgekauwde namen (rutten, Verbeek, De Jong, Jans) en in staat is, de boel weer op de rit te krijgen.

Tukkers Delight, waar ben je nu? Ik mis je bijdragen zo op de diverse fora waar je zeer stellig de onkunde van andere subtoppers aan het licht bracht.

Negativisme? Is dat een woord? Je kan ook gewoon negativiteit zeggen.

On topic:
Twee miljoen is wel echt mooi meegenomen hoor, bij een Eredivisie clubje. Ik weet niet wat zijn maandsalaris was, maar dit scheelt waarschijnlijk toch weer een jaartje of twee werken.

31 augustus 2015 om 14:09

De afkoopsom heeft gewoon betrekking op het nog resterende salaris tot einde van zijn contract. Hij verdiende dus een half miljoen per jaar.

Hopelijk beleeft Alfred Schreuder weinig plezier van het veels te vele geld dat hij van FC Twente meekrijgt. Ik heb ook in het normale leven moeite met mensen die bakken geld krijgen dat ze niet met hard en vakkundig werken hebben verdiend.

Beter dit en dat supporters weer met plezier en hoop naar het stadion gaan, dan dat we die 2 miljoen besparen en tegen waardeloos voetbal aan kijken en mogelijk degraderen... Dat kan de club meer kosten denk ik maar zo.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren