Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Bruyne duurste Belg ooit na transfer naar Man City

Laatste update:

De grootste transfer van deze zomer is afgerond. Manchester City maakt op de website van de club melding van de komst van Kevin De Bruyne, die voor naar verluidt 74 miljoen euro is overgenomen van VfL Wolfsburg. Door bonussen zou deze transfersom op kunnen lopen tot liefst 80 miljoen. De Bruyne heeft zijn handtekening gezet onder een zesjarig contract.

/

De Belgisch international gaat met rugnummer 17 spelen en is na Raheem Sterling, Fabian Delph en Nicolás Otamendi de vierde grote zomeraankoop van City voor het eerste elftal. Er werden ook nog een paar talenten aangetrokken, die er nog niet direct hoeven te staan. De Bruyne is met zijn transfer de duurste Belg en de duurste aankoop uit de geschiedenis van City geworden.

“Ik wil het hoogst mogelijke niveau halen als speler en ik hoop dat we aan het einde van het seizoen gelukkig zijn en wat prijzen zullen hebben”, zegt De Bruyne. “Ik denk dat dit het belangrijkste is voor de clubs en voor de supporters.” Manuel Pellegrini zegt dat hij geen twijfels heeft over de aanvallende middenvelder en dat hij zeker weet dat De Bruyne een succes zal worden bij City.

De 24-jarige De Bruyne kwam eerder uit voor Chelsea, maar tot een doorbraak in Londen kwam het niet. In januari 2014 vertrok de middenvelder naar Wolfsburg, dat destijds zo’n 24 miljoen betaalde. De werkgever van Bas Dost maakt nu dus een enorme winst op De Bruyne en schijnt Julian Draxler van Schalke 04 te willen aantrekken als opvolger.

Het is rond! Naar verluidt 75 miljoen euro! #debruyne #city #wolfsburg #instavoetbalzone

A photo posted by Voetbalzone (@instavoetbalzone) on


Denk je dat Kevin De Bruyne een succes wordt bij Manchester City?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

nou nu bijna zeker dat de titel weer naar Manchester komt dit seizoen.

30 augustus 2015 om 17:17

Hoezo hij brengt niet zoveel extra hoor schat Silva zowiezo hoger in.enigste wat ze extra hebben is een sterkere bank

30 augustus 2015 om 17:19

nouja ik schat city momenteel hoger in de Chelsea.

30 augustus 2015 om 17:20

*dan

30 augustus 2015 om 17:21

Je schat silva hoger in en daarom speelt die ook altijd, de Bruyne komt langs silva te staan, dus met andere woorden.... City wordt nog beter als dat het al was. Dit is echt een dodelijk elftal geworden

Laat Mourinho zien datie fout zat

30 augustus 2015 om 17:16

Of dat die gelijk had

30 augustus 2015 om 17:21

Dat heeft die al gedaan hoor!

30 augustus 2015 om 17:37

Onzin. Als de Bruyne niet goed presteerd bij Chelsea is het heel simpel dan speel je niet. Bij Wolgsburg heeft hij alles gespeeld, dan word je ook veel beter als voetballer. Dat wat hij bij chelsea heeft laten zien is niks van dat hij bij wolfsburg heeft laten zien

Wat een bedragen man... Is toch absurd hedendaags...

Wat een heerlijk team heeft City nu weer, ik ga blij zijn als ik hem weer op regelmatige basis kan zien spelen. Wel weer een uitzonderlijk hoog bedrag weer, de markt is kapot.

Ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik hoop dat hij bij City past.

Bij Wolfsburg was hij het mannetje maar nu krijg je wel te maken met jongens zoals Aguero, Toure, Silva die ook hun manier van spelen hebben.

30 augustus 2015 om 17:22

Waar was je vandaag bij het Ajax-topic? On: vreemde aankoop, je hebt gewoon Silva voor de CAM positie, nu moet je de Bruyne dus 'misbruiken' op de rechterkant..

Wat zijn al die bonussen eigenlijk waardoor het oploopt naar 80 miljoen ?

30 augustus 2015 om 17:20

Aantal wedstrijden en prestaties etc.

Ga maar uit van 80 miljoen. Die variabelen stelden niet zo veel voor las ik. Een x aantal wedstrijden die de bruyne speelt bijvoorbeeld, en een prijs binnen nu en 3 jaar ofzo, die wint city wel. Dus voor mij een transfer van 80 miljoen. Zuur voor Wolfsburg, maar een prachtig bedrag!

Vind zelf Draxler nog niet heel constant spelen, maar die jongen is natuurlijk wel een gigantisch talent. Wedstrijden als tegen Real liet Draxler zien dat hij het in zich heeft. Draxler kan uitgroeien tot net zo een speler als De Bruyne, hij is pas 21. Kunst voor Draxler is nu om fit te blijven, dat is hij de afgelopen 2 jaar gewoon niet geweest.

30 augustus 2015 om 17:44

Wat heeft hij laten zien tegen Real? Hij heeft afgelopen seizoen hooguit op de Playstation tegen Real gespeeld.
Draxler en de Bruijne zijn niet helemaal vergelijkbaar omdat Draxler geen 10 is.

30 augustus 2015 om 17:50

Excuses bedoelde tegen Chelsea! Tegen Real was het Sane, ontging me even.

Verder vergeleek ik ze niet qua positie maar qua potentie. Draxler kan ook uitgroeien tot een speler die Wolfsburg naar een hoger niveau tilt. De statistieken die de Bruyne haalde bij Wolfsburg kan ook Draxler halen mits hij niet zo wisselvallig zal presteren zoals nu vaak het geval is. Het talent heeft hij, dat zie zelfs ik terwijl ik totaal geen fan ben van Draxler.

Hopen dat hij de druk aankan. Nu is hij slechts een van de elf, bij wolfsburg was hij god, ik hoop dat dit niet zijn 2e foute transfer is na Chelsea. Zijn laatste paar wedstrijden waren ook al niet goed door de druk

Een geweldige aankoop voor Man City vind het wel jammer dat hij erheen gaat deze jongen kan niet alleen de duurste belg ooit zijn maar ook nog de beste belgische voetballer worden!
Dit bevestigd ook maar weer eens dat de financial fair play regels alleen geld voor kleine clubs!

Eindelijk is hij officieel binnen! Vooral slecht nieuws voor Nasri, omdat Nasri nu een concurrent bij heeft gekregen die een soort van vergelijkbare stijl heeft. Zeker als je het vergelijkt met Navas. Navas zal nog wel gebruikt worden als speciaal wapen in bepaalde wedstrijden.

30 augustus 2015 om 18:55

Gewoon behouden voor de breedte. City heeft weinig aan wat extra geld en ze zijn heel erg slecht in geld verdienen aan verkopen. Dan kan je nog een keer met Silva-De Bruyne-Nasri spelen. Dat is dus tiki-taka!!

30 augustus 2015 om 19:00

Negredo voor 30 was een prima prestatie!
Balotelli was 21 geloof ik.
En Lopes voor 10 was ook cool

Niet normaal wat die clubs uit kunnen geven..

30 augustus 2015 om 17:35

Ach als Wenger niet zo verdomd koppig zou zijn deden wij ook gewoon mee. Pedro, Wanyama en Lacazette kon je halen voor zo'n 100 miljoen, maar nee, Arteta en Giroud zijn goed genoeg -_-

30 augustus 2015 om 17:43

Giroud is ook goed genoeg, als verdediger voor de tegenpartij dan. Die kans in de laatste minuut van de extra tijd gisteren...

30 augustus 2015 om 17:51

Zodra iemand Wanyama noemt ben ik al weg. Zijn passing-niveau is nooit voldoende om zich in ons team te spelen. Je hebt een Busquets-type nodig, niet één of andere speler die enigszins op Vieira lijkt qua fysiek.

Pedro hadden we niet nodig, snap Wenger daarin prima. Met al die opties die we daar al hebben leg je niet 30 miljoen neer voor een 28-jarige speler die bij Barcelona op de bank zit. Dat hij wat beter is dan bv. Ox doet er niet eens toe voor mij.

En Lacazette, heb je die ook ooit zien spelen of is het puur omdat iedereen hem ophyped? We hebben iemand als Benzema of Lewandowski nodig, niet een talent uit Frankrijk die wellicht nog niet het niveau heeft om onze huidige spitsen te laten banken. Scoorde vorig jaar ook veel uit strafschoppen, dus op statistieken alleen kun je het niet gooien.

Dat Giroud niet goed genoeg is weet iedereen. Maar Wenger wil de Alexis van die positie daarvoor nu het geld er is, niet iemand die wellicht marginaal beter is voor 40 miljoen.

30 augustus 2015 om 18:04

Busquets is uniek. Ik zie niet in waarom Wanyama zou moeten passen als de beste, enige wat hij moet doen is ballen inleveren bij Cazorla die ze in z'n nieuwe rol diep komt vragen.

Al die opties? Ramsey daar werkt niet, Ox en Walcott zijn extreem vaak geblesseerd. Pedro is een enorme kwaliteitsinjectie die complementair is met Özil en veel belangrijke goals scoort. Combineert de beste kwaliteiten van Wlacott en Ox. Je haalt hem ook om Chelsea niet te versterken, en wat doet dat bankzitten er nou toe? Alexis had ook op de bank gezeten...

En ik weet niet of je hebt beseft maar Benzema was onhaalbaar. Ik snap het wel dat hij geen genoegen neemt met iemand slechts een kleine verbetering vormt, maar Lacazette heeft wel enorm veel talent, Benzema en Lewa zijn ook volgende zomer niet beschikbaar.

Goed nieuws voor Psv!

Ben benieuwd of De Bruyne het nu wel laat zien in de PL. Nu zal het elftal niet om hem heen gebouwd worden.

30 augustus 2015 om 18:35

Net alsof PSV nu wel kans maakt

30 augustus 2015 om 18:47

Voor de derde keer Nikes: Je zeurt alleen maar op PSV zonder dat ze een wedstrijd gespeeld hebben. Straks zit je wel weer te juichen als ze scoren, maar nu vind je het hartstikke grappig dat PSV geen kans maakt volgens jou? Ik zie zeker kansen, PSV mist 2 nog basisspelers en Wolfsburg verliest de sterkste speler.

Aangezien de loting van PSV ben ik toch wel een beetje blij hiermee maar voor de jongen zelf zou een jaartje Duitsland ook niet slecht zijn, denk ik.

Gefeliciteerd City fans. Ik kan me gewoon totaal niet voorstellen dat City geen kampioen gaat worden. Ik denk dat de kampioenen in Engeland, Frankrijk, Duitsland en ook Italië al bekend zijn.

30 augustus 2015 om 17:45

Wie in Italie?

30 augustus 2015 om 17:49

Juve uiteraard. Ze mogen dan wel Vidal, Pirlo en Tevez kwijt zijn, ze steken er nog bovenuit.

30 augustus 2015 om 17:52

Denk dat het dit jaar echt spannend gaat worden in Duitsland, Dortmund in bloedvorm staan nu eerste. Wolfsburg met Draxler en misschien nog een topper erbij kan ook zo meedoen!

30 augustus 2015 om 17:59

Roma kan ze aardig lastig maken denk ik.

30 augustus 2015 om 20:05

@gtnst

Je weet zelf dat Bayern uiteindelijk er met de titel zal weglopen dus wie precies hou je nou eigenlijk voor de gek?

31 augustus 2015 om 09:43

@belgunner

Inderdaad, ik zie Juventus gewoon kampioen worden. Zij hebben in de breedte gewoon met afstand de sterkste selectie. Ze missen nu gewoon ongelofelijk veel spelers.

Roma doet hij bij vlagen erg leuk maar ze hebben er altijd moeite mee om het hele seizoen te presteren. Milan en Inter zijn nog niet ver genoeg om het gat te dichten. Napoli is niet meer dan een subtopper. Datzelfde geldt voor Fiorentina.

Bayern Munchen wordt gewoon kampioen ondanks dat Dortmund momenteel geweldig presteert.

Pfff mensen mogen wel eens stoppen met zeggen dat mourinho ongelijk heeft e.d. Mourinho heeft niks tegen de bruyne en vond hem een goedr speler. Hij kan hem alleen geen basisplaats geven en we hebben er destijds een mooi bedrag voor gekregen

Totaal 200 miljoen uitgegeven deze zomer, mega veel geld.

Was hij nodig? Niet persee.
Is hij een goede speler die je er altijd bij kan hebben? Ja.

Maar voor 80 miljoen? Nee, veel te veel geld voor hem.

30 augustus 2015 om 18:00

Als je al een brede selectie hebt moet je investeren in de diepte. Meer kwaliteit voor kwaliteit. De instelling van City is: alles eraan doen om de best mogelijke selectie te hebben. Dus al is de selectie al goed, als we een betere speler kunnen halen met het budget, dan moeten we dat doen.

gelukkig hadden ze geen middenvelders daar bij city!

30 augustus 2015 om 17:59

United heeft natuurlijk niet veel middenvelders

80 miljoen is niks voor city volgens mij zijn sterling en Kevin gewoon koopjes voor hun bizar dit

Alle mooie clubs worden de dupe van het grote geld, Liverpool in Engeland, Dortmund in Duitsland, Asse en Marseille in Frankrijk noem maar op, zeer spijtig maar wat doe je eraan...

30 augustus 2015 om 17:47

Nou ja Liverpool heeft ook veel geld, zoals elke Engelse club. Over Marseille e.d. heb je gelijk maar Liverpool heeft het enkel aan zichzelf te wijten dat ze al hun tv-geld en dat van Suarez uitgeven aan middelmaat als Lovren en Balotelli.

De Sterling miljoenen werden beter besteed, maar bijv. 46 voor Benteke is ook veel te veel.

30 augustus 2015 om 18:32

Alsnog zal Liverpool nooit meer kampioen worden. Ik snap dat Liverpool ook veel te besteden heeft maar clubs als Man City en Chelsea hebben nog veel meer geld te besteden

30 augustus 2015 om 17:55

Liverpool mag je hier toch echt niet meer bij opnoemen. Die hebben afgelopen 3 jaar ook belachelijk veel geld uit gegeven. Echt kopen zij voor 80 miljoen 4 net niet spelers en city voor dat bedrag 1 topspeler. Liverpool heeft ook gewoon 260 miljoen uitgegeven afgelopen 2 jaar. City 300 miljoen. Maar kijk even naar het verschil in niveau van de spelers.. pfff.

30 augustus 2015 om 17:58

Iets zegt mij dat je niet op de hoogte bent van Liverpool's financien de afgelopen jaren. Doe is een beetje research de resultaten zullen je dichter bij god brengen.

Hoe vallen 200 miljoen aan uitgaven door City te rijmen met de Ffp?

30 augustus 2015 om 17:53

Regels waren versoepeld en als gevolg daarvan konden City en PSG weer veel uitgeven.

30 augustus 2015 om 18:00

Volgens mij blijft het van belang om een gezond huishouden te hebben en mag je niet zomaar in de schulden komen. Dat zal city niet zo snel gebeuren met de huidige inkomsten in Engeland.

31 augustus 2015 om 00:15

City was financieel goed bezig. Ik heb mijn twijfels of ze nu een kleine winst maken of verlies, omdat de inkomsten ook enorm zijn gestegen. Maar de regels zijn in ieder geval versoepeld, waardoor de sancties veel minder strict zijn. En wellicht ook de situatie waarin die sancties van toepassing zijn.

Depay schaamt zich prachtige transfer voor die jongen kan niet wachten op city-united

Silva LM, KDB Cam, Sterling RM. Dat word smullen

Het moet echt niet gekker worden zeg. Begrijp me niet verkeerd De Bruyne is een geweldige voetballer maar 75 miljoen is achterlijk veel. Dit soort bedragen maken in mijn ogen het voetbal kapot. Hier kunnen andere ploegen niet tegenop wat de concurrentie verkleint. Kan de Uefa niet een regel voor dit soort achterlijke bedragen maken ?

30 augustus 2015 om 18:02

Wolfsburg hoeft het niet te accepteren heh. Maar met dit bedrag kunnen ze hem vervangen en nog een goede speler halen, waardoor zezelf misschien wel sterker worden. Daarnaast ontvangen die andere clubs ook weer geld voor het leveren van die vervanging. Geld blijft wel rollen.

30 augustus 2015 om 18:06

Ik verwijt Wolfsburg ook niks maar het is toch te gek voor woorden dat zo'n Sjeik alle recht krijgt om geld in een club te pompen en aan te komen met dit soort bedragen?

31 augustus 2015 om 00:13

@dekijeue

Die bedragen worden niet volledig allemaal door de Sjeik betaald. City heeft ondertussen al een enorme omzet waarvan er een groot gedeelte naar het transferbudget gaat. De media doet net alsof de Sjeik dat allemaal betaald. In het begin was het anders. Toen heeft de Sjeik via derden geld in City gepompt. Ondertussen is City al aardig onafhankelijk.

Het Belgische transferrecord is in de voorbije constant gesneuveld en verbroken sinds de transfer van Fellaini naar Everton, maar denk dat deze nu wel voor een tijdje zal vastliggen. De enige huidige Belgische speler die het nog zou kunnen verbreken Hazard. Tachtig miljoen is ongelooflijk veel, schat Kevin heel hoog in maar om dat bedrag te rechtvaardigen zal hij zijn niveau van bij Wolfsburg nog een lange tijd moeten kunnen doorzetten bij City. Zeer risicovolle transfer, maar hij zal City natuurlijk wel enorm versterken. Met hem in de plaats van Navas heeft hun voorhoede eigenlijk geen zwakke plek meer.

M.City is ook deze enige club die je zover kan krijgen om bijna 80mil. aan een speler uit te geven. sorry, hij is heel goed.. maar 80mil is het toch niet waard? Ik vind bijv. Bayern met Vidal een heel realistische aankoop ipv 80mil voor de bruyne.

Maar ik zal er vast naast zitten en dit is wel het wereldje tegenwoordig

31 augustus 2015 om 00:09

De prijs wordt bepaald door verschillende variabelen. De financiele situatie van beide clubs, de lengte van het contract, de situatie rondom de speler. Vidal is voor een goed bedrag verkocht, maar Juve heeft ook niet erg moeilijk gedaan. De Bruyne was 1 groot drama en Wolfsburg wilde hem per se behouden. Zijn zeer langdurige contract hielp daar ook niet echt bij. Het is dan de vraag tot hoever City wilt gaan.

City heeft daarvoor een transferbudget. De filosofie van City is om een zo sterk mogelijke selectie te krijgen met het transferbudget. Het is dan logisch dat ze elke cent opmaken om een zo goed mogelijk elftal te krijgen. Je kan het vertalen als: ze kopen niet uit hoge noodzaak, maar uit luxe. Je kan het ook vertalen als: City heeft de middelen, dus waarom zou je het niet doen?

Interview De Bruyne:

"i can play on many positions. I'm not focused on a single position right now and I have played in plenty positions before."

Ik denk dat De Bruyne prima op rechts kan en Navas uit de basis gaat spelen.

30 augustus 2015 om 18:15

Lijkt me ook het meest logische. Mensen die zeggen dat hij enkel op 10 kan spelen, hebben hem nog niet veel bezig gezien. Bij Wolfsburg heeft hij vaak op rechts gespeeld.

30 augustus 2015 om 20:20

@silvacity

Naja hij zegt hier alleen dat hij bereid is om op welke positie dan ook te spelen als de manager om vraagt, bijna een standaard antwoord op een gebruikelijke vraag die wordt gesteld in een eerste club interview.

De vraag is meer of hij ook op de vleugels kan renderen want KDB lijkt mij toch echt de snelheid en power te missen om daar ook even veel verschil te maken als op de nummer 10 of diepe spelmaker desnoods op het centrale middenveld.

30 augustus 2015 om 23:56

@cfcwarrior96

Je hebt ook interviews waarbij spelers aangeven waar ze het liefst spelen. De Bruyne werd dat ook gevraagd, waarop hij antwoorde dat het hem weinig uitmaakt. De Bruyne is natuurlijk ook wel een bescheide jongen.

Terugkomend op het rendement van De Bruyne. Het ligt er helemaal aan hoe jij wilt gaan spelen met je wingers. City heeft jaren met Nasri en Silva op de flanken gespeeld. Waarom is die snelheid zo super erg nodig? Als je tegen een bus speelt heb je meer aan techniek en balcirculatie. Speel je op de counter, dan speel je met Navas. De Bruyne heeft ook een veel beter schot dan Navas.

De Bruyne op het middenveld in een 4-3-3 systeem vind ik ook prima. City heeft in de voorbereiding zo gespeeld. Alleen dan met Nasri op die plek.

30 augustus 2015 om 20:42

Is toch zonde De Bruyne op rechts? Geeft alleen maar gebrek aan filosofie aan bij een club als City.

31 augustus 2015 om 00:02

@guni_gugu

Zeer kort door de bocht. Iedereen praat elkaar na met De Bruyne op de flanken. En vervolgens doorpakken met een gebrek aan filosofie is zeer misplaatst en zelfs foutief. Je claimt nu dat veel geld uitgeven aan quality spelers geen filosofie is. Waarschijnlijk bedoel je dat je de filosofie van City niet goed beoordeeld. Denk je dat City zomaar even een speler koopt omdat het kan? Er lopen bij City heel wat scouts rond die zo'n gozer al een jaar volgen. Er wordt veel gesproken over wat de club precies nodig heeft, waar het fout gaat en wat er moet gebeuren om het op te lossen. Na veel overleg is City blijkbaar in van mening om voor hem zoveel geld neer te leggen.

De Bruyne op rechts. Waarom zou hij daar niet kunnen spelen? Waarom moet elke winger explosief zijn met de snelheid van Bale. De Bruyne is zeer technisch, heeft een goed schot en kan goed passen. Hij heeft vaak op de flanken gespeeld in het verleden. City heeft jaren lang met Silva en Nasri op de flanken gespeeld. Vertel mij met een overtuigend betoog waarom De Bruyne daar niet kan spelen. Navas breekt geen potten tegen een bus met zijn snelheid. Tegen een bus zie ik veel liever een Nasri en een De Bruyne op de flanken. Als je wilt counteren kan je prima Navas opstellen. Daarom heb je een immers een brede selectie.

31 augustus 2015 om 00:48

Ik zeg dat, omdat City laatste jaren er gewoonte van heeft gemaakt lukraak spelers te kopen. En dat bedoel ik niet puur om te "haten", maar meer als constructief kritiek. Want misschien is dat de link die City mist om bij wereldtop aan te sluiten. Namelijk spelers opstellen die het beste om hun positie renderen. Ik hoop dat City een duidelijke plan heeft met Kdb, want als al Silva hebt en je koopt een speler die bijna zijn hele carrière op zijn positie gespeeld heeft (voor 80 mil!), om die vervolgens voor een heel andere positie te gebruiken is gewoon roekeloos.

KDB zal dat overigens wel prima invullen tegen een Stoke, maar wat als een Bara, Real of Bayern op bezoek komt. Ontneem je z'n speler dan niet zijn volledige potentieel? Want dat is wel noodzakelijk tegen die clubs.

Echt ongelooflijk wat voor bedragen er betaalt worden voor niet eens echte topspelers. Maar ik begrijp Kevin wel, hij is er nu natuurlijk op gebrand zich te laten gelden in Engeland nadat hij zo aan de kant is geschoven bij Chelsea. Wat een ploeg heeft City nu zeg, zie ze zelfs in Europa verder komen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren