Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Real Madrid wil De Gea dinsdag presenteren; Ajax vreest horrorscenario'

Laatste update:

De transfermarkt is nog een paar dagen geopend en AS heeft er vertrouwen in dat David de Gea alsnog zijn gewenste overstap naar Real Madrid zal krijgen. De Spaanse sportkrant heeft begrepen dat Real de deal voor het sluiten van de deadline wil afronden en dat het de bedoeling is dat de keeper van Manchester United dinsdag gepresenteerd wordt.

/

United wilde De Gea lange tijd niet verkopen, maar inmiddels ligt dat anders. De Spaans international weigert om zijn nog een jaar doorlopende contract te verlengen en dus is een transfer de enige manier om nog iets aan hem te verdienen. United zou ook kunnen wachten tot januari, maar de kans is groot dat Real dan gewoon zal wachten tot het moment dat De Gea transfervrij is.

De Koninklijke is nu nog bereid om te betalen voor de keeper, al is het onduidelijk hoeveel Real voor De Gea over heeft: in verschillende media worden ook verschillende bedragen genoemd. De Gea miste de eerste wedstrijden van het seizoen al, omdat hij zich volgens Louis van Gaal niet volledig kan focussen op United. Sergio Romero is daarom nu basisspeler.

Clubs uit Spanje kunnen, net als clubs uit Nederland, tot maandag 23.59 uur nieuwe spelers kopen. In Engeland sluit de transfermarkt pas een dag later en dat zou wel eens heel slecht kunnen uitpakken voor Ajax: wanneer De Gea maandag op het laatste moment naar Real gaat, kan United op dinsdag nog Jasper Cillessen kopen, terwijl Ajax dan geen vervanger meer kan halen.

Verwacht je dat David de Gea nog naar Real Madrid zal gaan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik hoop dat dit niet gebeurt. Anders moet ajax voor hahn gaan.

29 augustus 2015 om 11:15

Haha en jij denkt dat Feyenoord Hahn naar Ajax laat vertrekken? Hahn is gewoon de toekomstige eerste keeper bij Feyenoord.de fout die jullie maakten met Vermeer zal Feyenooed niet maken met Hahn hoor.

29 augustus 2015 om 11:23

Hahn moeten we ook niet willen, ik zou voor een potentiële topkeeper gaan uit het buitenland. Voor een binnenlandse transfer betaal je ook veel meer en er komt geen keeper in de buurt van Cillessen

29 augustus 2015 om 11:50

5 Miljoen voor Vermeer zou toch wel voldoende moeten zijn. Als wij dan 25 voor Cillissen kunnen vangen is iedereen tevreden. (behalve Vermeer mischien)

29 augustus 2015 om 11:51

Vermeer heeft Ajax anders meer punten opgeleverd in dienst van feyenoord dan in dienst van Ajax. Dus de vraag of je van een fout kunt spreken.

29 augustus 2015 om 11:54

Een fout? Hij had nog maar een 1-jarig contract, anders had hij het jaar erna gratis weggelopen.
En de onbetwiste nummer 1 is hij nou ook weer niet in Rotterdam

29 augustus 2015 om 11:56

Hebben wij een fout gemaakt met Vermeer? Haha, denk eerder dat die fout bij Feyenoord ligt...

29 augustus 2015 om 13:04

Vermeer was niet de toekomstige eerste keeper bij Ajax, hij was gewoon reserve-keeper. Vond het niet netjes hoe het ging met Vermeer en Feyenoord, of dat de fout van Ajax was betwijfel ik. Ja, ze gingen blijkbaar uit van vertrouwen in mensen. Dat is wellicht de fout die ze hebben gemaakt. Ajax stelde zich juist coulant op richting Vermeer.

29 augustus 2015 om 13:04

Haha de Wit, iedereen tevreden? Behalve de United fans ja. Cillessen is never 20+ waard en ook niet eens zoveel beter (als ie dat al is?) dan Romero. Is beter voor beide clubs dat hij gewoon blijft, vooral voor Ajax. Wie moet er dan op goal, Onana?

29 augustus 2015 om 13:10

Onana is zeker goed genoeg om zijn kans te krijgen als eerste keeper. United kan enkel maar Lloris halen natuurlijk, andere keepers zijn teveel een risico of teveel een verzwakking.

29 augustus 2015 om 13:35

Ik denk niet dat Ajax Cillessen laat gaan als ze hem op de laatste dag willen aantrekken en ik denk eerder dat ze Vorm gaan halen in plaats van Hanh..

29 augustus 2015 om 13:40

Waarom zou je in hemelsnaam Vermeer terug willen halen? Dan nog liever een jeugdkeeper...

29 augustus 2015 om 14:09

lloris kun je wel vergeten,die laat levy (voorzitter spurs) echt niet meer gaan zo kort voor de deadline , alleen tegen gigabedrag.

29 augustus 2015 om 14:33

Djordevic. Het gaat er niet om dat Cillessen die 25 miljoen niet waard is, het gaat erom dat Ajax zich steeds meer in de positie gaat bevinden om dat minimaal te vragen. De transferwindow gaat sluiten en Ajax gaat net als vorig jaar met Blind problemen krijgen als ze de sterkhouder op de laatste dag verkopen. Gezien de miljoenen aan TV-gelden die een degradatiekandidaat in Engeland al krijgt zou mij het als Ajaxzijnde een reet roesten wat de Unitedsupporter er van vindt. Ajax moet gewoon ballen tonen en United gigantisch bedrag vragen en anders lekker niet.

29 augustus 2015 om 14:36

Lloris of Leno zijn eigenlijk enige directe versterkingen.

29 augustus 2015 om 16:53

Gast je hoeft het me echt niet uit te leggen joh, snap t heus wel. Vind het alleen een domme move als United dat daadwerkelijk voor die vent neer gaat leggen. Zie liever geen keeper komen dan hem, Romero doet het gewoon prima. Gun Ajax wel zo'n groot geldbedrag trouwens, van een andere club.

29 augustus 2015 om 17:48

@tomfr4ever hahn komt toevallig wel uit ajax zn jeugdopleiding

29 augustus 2015 om 21:13

Wees daar niet zeker van...m

29 augustus 2015 om 22:51

nou,tomfr4ever laat ik je de illusie besparen want warner Hahn is en blijft de keeper van onze Jeugdopleiding bij 020 oftewel Ajax.

29 augustus 2015 om 11:16

Ja en die ga je krijgen haha

29 augustus 2015 om 11:16

Alsof wij die even 1 2 3 laten gaan hahah. Voel ff aan je hoofd

29 augustus 2015 om 17:16

Gewoon Navas proberen te huren van datzelfde Real Madrid.

29 augustus 2015 om 11:20

Das dus het probleem....ajax mag dan niemand meer kopen.

Maar ja...cillessen heeft gewoon een contract en ajax is niet verplicht te verkopen. Gewoon niet doen dus. Of zeggen 40 miljoen en geen cent minder. Maar ja...dan heb je geld. T kampioenschap is belangrijker

29 augustus 2015 om 11:59

Heeft Cillessen geen afkoopsom in zijn contract staan?

29 augustus 2015 om 12:32

Nee, dat heeft ie zeker niet. Geen enkele speler van Ajax trouwens

29 augustus 2015 om 12:37

Waarom zou Ajax hem laten gaan dan? Ze kunnen toch ook een keer nee zeggen

29 augustus 2015 om 12:40

Nee want dan krijgt Overmars zijn jaarlijkse bonus niet.

29 augustus 2015 om 13:16

En de aandeelhouders willen winst zien, dus ze moeten bijna wel zonder de cl, ajax zou er slim aan doen om dan Padt te halen goeie en vooral jonge keeper, heeft een hoop potentie

29 augustus 2015 om 18:58

Kan, maar dan staat het Cillissen vrij om bij de arbitragerechter een transfer te eisen op basis van een sportieve verbetering en/of een financiële verbetering. De rechter kan (mits duidelijk gemaakt kan worden dat aan 1 van die 2 voorwaarden wordt voldoen voor de speler) een verplicht transferbedrag opleggen waar Ajax mee akkoord moet gaan. Dat zijn bedragen die vaak (veel) lager zijn dan wat Ajax anders kan krijgen.

30 augustus 2015 om 09:51

klopt...maar die rechter gaat nooit bnnen 8 uur een zaak beginnen, bestuderen en er een uitspraak over doen.
Daar is dus gewoon geen tijd voor en t is nog maar de vraag of cillessen dat zou doen als man utd zo laat bij ajax aanklopt.

29 augustus 2015 om 11:22

als ik ajax was zou ik proberen vorm te halen, en anders ruyter van utrecht (eventueel tijdelijk)

29 augustus 2015 om 11:53

Ajax kan dan niemand meer halen. Dus zal wel gebeuren. Neem aan voor heel veel geld. 25 miljoen plus anders niet doen. Maar ja overmars gaat dat toch wel doen ook bij 15 miljoen.

29 augustus 2015 om 11:57

Jaaa haal Ruiter. Op de laatste dag Ruiter voor de hoofdprijs verkopen en Haller ook . Flink cashen, een jaartje werken met jeugd, onze nieuwe coach een jaartje laten wennen en volgend jaar met een dikke bankrekening en ervaren jeugd hoge ogen gooien. De seizoensstart is toch slecht dus waarom niet een jaartje jeugd de kans geven, bankrekeningen spekken en alle focus op volgend jaar leggen. Ik hoop het van harte al zal dat vast gek klinken van een Utrechtsupporter.

29 augustus 2015 om 12:05

25? Lekker het dubbele vragen. Wij, als Nederlandse clubs, moeten eens ballen tonen. Laatste kans voor United om een keeper te halen, dus kun je in principe vragen wat je wilt. Doen ze het niet, behoudt je je beste speler. Doen ze het wel, in je 50 miljoen voor een keeper. Ajax kan in deze zaak niet verliezen.

29 augustus 2015 om 12:07

Of ajax gaat voor een andere keeper, en je loopt 25 miljoen mis

29 augustus 2015 om 12:13

Haha 50 miljoen vragen. Voel eens aan je voorhoofd. United gaat de beste keeper van de wereld voor een recordbedrag en dan zouden ze een degelijke keeper die nog lang niet op hetzelfde niveau zit voor hetzelfde bedrag gaan kopen. Je bent niet goed wijs man, minder aan de snuif zitten.

29 augustus 2015 om 13:27

er bestaat altijd een kans dat je degeradeerd als je die gok neemt.
ik wil niet zegge dat het gebeurd maar het zou kunnen.

29 augustus 2015 om 13:39

@vedetterut, walgelijk hoe respectloos jij tegen Ajaxxxlove praat, ga je schamen. Omdat hij een andere mening heeft noem jij hem meteen een doorgesnoven idioot? Erg triest om iemand op deze ronduit beledigende manier aan te vallen.
Wat Ajaxxxlove zegt is gewoon logisch, Ajax hoeft niet te verkopen en zal dus gewoon (belachelijk) veel geld kunnen vragen.

Wat bedoel je trouwens met: "united gaat de beste keeper van de wereld voor een recordbedrag". Ik denk dat je De Gea bedoelt en het woord verkopen mist, maar volgens mij en vele anderen is Neuer de beste keeper van de wereld.

29 augustus 2015 om 13:44

@vedetterut
Lees nou eens wat hij schrijft.. Ajax hoeft Cillissen helemaal niet te verkopen. En er is ook geen wet die voorschrijft dat je een realistische prijs moet vragen he?
Vraag je dan 50 miljoen, dan ben je blij als je Cillissen verkoopt, en je bent blij als je 'm niet verkoopt.
Vraag je, ik noem maar wat, 10 miljoen, dan zal je dus inderdaad je hele belangrijke keeper kwijt zijn, plus maar een kleine zak geld, waarvan je een groot deel al kwijt bent als je een vervangende keeper koopt.

Zeg nou zelf, wat zou je zelf doen als je Ajax zou zijn?

29 augustus 2015 om 14:25

Ze mogen toch vragen of niet? Wat hebben ze eraan hem te verkopen? Geld hoeven ze het niet voor te doen.

29 augustus 2015 om 17:01

Voetbalmnr, dankje. Echter is vedetterut typisch een voorbeeld van een simpel persoon die begrijpend lezen nog heel moeilijk vindt. Zulke personen heb je ook op deze wereld rondlopen he? Maar omdat vedette mijn post niet helemaal begrijpt zal ik nog eens, ditmaal stap voor stap, uitleggen wat ik bedoel. Zoals voetbalmnr zegt, wij hebben totaal geen noodzaak onze belangrijkste pion te verkopen. Daarnaast heeft hij nog een langlopend contract, in tegenstelling tot De Gea. Nu klink jij, vedetterut, als een uitermate intelligent persoon. Jij zal dus zelf natuurlijk ook wel snappen dat dit veel invloed heeft op de transferwaarde van de speler. Daarnaast is er bij United sprake van een tijdsnoodzaak. Zij zullen dus simpelweg aan onze eisen moeten voldoen, of er komt geen deal. Willen ze de enorme transfersom niet betalen, geen nood. Dan houden wij Cillessen, die zelf meermaals heeft aangegeven graag bij Ajax te blijven. Leggen ze wel een enorme som geld neer, zoals ik als voorbeeld 50 miljoen gaf, dan hebben wij het absolute onderste uit de kan gehaald. Snap je hem zo, vedetterut? Of gaat het nog steeds te snel voor je? Zeg het gerust, dan leg ik het met alle liefde nog een keer uit.

29 augustus 2015 om 19:02

@fgljn: Die bestaat er wel, maar kan alleen door de speler zelf aangevraagd worden bij de arbitragerechter als de club niet meewerkt en de speler er op sportief of financieel vlak er op vooruit gaat.

30 augustus 2015 om 11:41

Ik vind het hier absoluut belachelijk dat vedetterut's reactie mag blijven staan. Ik heb een hele discussie gehad met de moderators over een selectief verwijder beleid en dit wordt hier nog eens bevestigd. Voor zo'n reactie zal een normaal lid een waarschuwing hebben gekregen.

30 augustus 2015 om 14:20

Ach, het feit dat Vedetterut geen antwoord meer geeft is voor mij een teken dat hij zijn eigen beperkingen onder ogen is gekomen. Dat is voor mij al voldoende.

31 augustus 2015 om 16:08

Waarom snap jij zi weinig van het spelletje en heb je totaal geen verstand van contracten ENZ EN DAN GA JIJ ZO Praten Voel IS AAN JE Eigen Voorhoofd. Je snapt er niks van ajax verkoopt cillessen jiet onder de 50 lijkt mjj

29 augustus 2015 om 11:26

Geloof helemaal niets van dit gerucht, geloof nooit dat Real zo gek is, ze hebben 2 meer dan goede keepers en dan ben je in mijn ogen behoorlijk gestoord dat je +25 miljoen gaat betalen voor een keeper die volgend jaar gratis is.

29 augustus 2015 om 11:42

Tja, met De gea heb je een wereld klasse keeper, en zou je makkelijk wedstrijden winnen, en Real Madrid heeft toch genoeg geld.

29 augustus 2015 om 12:06

Met Navas en Casilla kun je net zo makkelijk wedstrijden winnen, we moeten niet net doen alsof dat keepers zijn in de categorie Jeroen Zoet of iets dergelijks. Dit zijn 2 hele goede keepers, die laten echt geen 3 of 4 doelpunten per wedstrijd door.
En met zo'n voorhoede moet het toch een eitje zijn om er 1 meer te scoren als dat ze tegen krijgen.
En je houd alleen geld zat als je geen domme dingen doet, + 25 miljoen uitgeven voor iets wat niet nodig is en volgend jaar gratis, lijkt mij behoorlijk dom.

29 augustus 2015 om 11:30

Hoe wil je dat doen als de markt dicht is...

29 augustus 2015 om 11:38

ruyter of vorm nu al halen? cilissen vertrekt toch wel, misschien in de winter en anders zeker volgend jaar

29 augustus 2015 om 11:40

Dan laat je Ruiter of Vorm een jaar op de bank? Dure oplossing lijkt me.

29 augustus 2015 om 13:03

Ik zou voor die ochoa uit mexico gaan. Top keeper en zit op de bank bij malaga.

29 augustus 2015 om 13:05

Als het een topkeeper was zou hij wel spelen bij Malaga. Is niet zo'n geweldige keeper. Op het WK was hij ook niet zo heel goed vond ik, beetje overschat. Hield veel ballen tegen maar weinig geweldige reddingen. Ik vond het meer slecht van de tegenpartij dat ze alles op de keeper schoten.

29 augustus 2015 om 13:15

Gewoon simpelweg elk bod weigeren. Het geld is niet nodig en weegt daarnaast niet op tegen het verlies van zo'n topspeler en de zoektocht naar een vervanger.

Overmars moet een keer ruggegraat tonen en nee verkopen in dit stadium van de transfermarkt.

29 augustus 2015 om 16:44

Ga toch weg man. Als je meer dan 15 miljoen voor die gek kunt krijgen, gelijk doen.

1 september 2015 om 17:48

Met die instelling blijft het Nederlandse voetbal zo zwakzinnig...

29 augustus 2015 om 13:24

Dat kan dan dus niet meer, omdat de transfermarkt voor nederlandse clubs dan dicht is..

29 augustus 2015 om 17:38

Ajax moet Nu al Robin ruiter ophalen bij Utrecht ! Want cillessen word toch verkocht

Hopelijk als de geruchten zo sterk zijn kan ajax dan een keeper op voorwaarde als cilessen vertrekt aantrekken

29 augustus 2015 om 12:15

Als het zo'n groot probleem word voor Ajax , dan verkopen ze hem toch niet?

29 augustus 2015 om 14:27

Inderdaad. Het is nu niet zo dat ze om het geld zitten te springen...

29 augustus 2015 om 13:25

Vorm huren als Cillessen weggaat

29 augustus 2015 om 14:13

spurs laten hun 2e keeper niet makkelijk weggaan hoor,gok op 20 miljoen als ik die voorzitter ken

29 augustus 2015 om 14:28

Dat mag dan niet meer kerel pmdat de markt voor nederland gesloten is.

Misschien eerst goed lezen voor je reageert....

29 augustus 2015 om 19:46

Ajax kan ook Lindegaard van Manchester overnemen. Is een koopje en zeker van het niveau van de eredivisie

Snap niet wat United in Cillessen ziet. Oerdegelijke keeper daar niet van, maar denk niet dat het een echte topper is. Hoop voor het Nl'se voetbal dat die mijn ongelijk bewijst.

29 augustus 2015 om 11:25

Tja, ze halen ook Romero. Dat vind ik nou ook niet echt een hele goede keeper ofzo.

29 augustus 2015 om 11:35

Zit ook niet echt een lijn in. Vindt Romero en Cillesen qua stijl elkaars tegenpolen.

29 augustus 2015 om 12:02

Mwah, die was transfervrij en Van Gaal kent Romero, degelijke 2e keeper denk ik wel. Dat hij nu 1e keeper is is vanwege De Gea en de transferperikelen, dus dat snap ik wel

29 augustus 2015 om 13:22

Keept ook best goed de eerste wedstrijden en romero was ook niet voor niets een mega talent en eerste keeper van Argentinië tot hij op een zijspoor belandde

29 augustus 2015 om 15:17

Nou Romero is wel een veel betere Keeper dan cillessen. Snap LVG niet heeft die dan nog niet afgeleerd overal waar die heen gaat koopt die zo veel mogelijk Nederlandse spelers. Persoonlijk denk ik toch dat hij na dit seizoen weg moet want zie united niet veel bereiken.

29 augustus 2015 om 14:06

Ik denk dat ze voornamelijk fan zijn van Cillessen omdat het een constante factor is. Die man maakt nagenoeg nooit een fout, houdt de ploeg vaak op de been en heeft weinig rare fratsen. Als je wel niet bekijkt hoeveel punten hij vorig seizoen voor Ajax heeft opgeleverd. Het is geen goed teken voor een ploeg als Ajax als Cillessen vaak de Motm is maar wel een goed teken voor Jasper.

Dan zou het dit weekend moeten gebeuren want Ajax gaat Cillessen maandag toch niet meer verkopen. Of Overmars heeft ook iemand in de aanslag. Het zou wel een gigantische aderlating zijn

Ik ben bang dat Ajax zonder Cillessen geen serieuze titelkandidaat meer is, ik zie gewoon geen vervanger die in de buurt komt van hem en die nog haalbaar is op deze termijn. Vorig seizoen was Cillessen fenomenaal en volgens mij dé reden dat Ajax nog tweede is geworden, ze gaven best veel kansen weg, maar Cillessen redde ontzettend veel. Wie moeten ze nou opstellen als Cillessen vertrekt? Vorm proberen te halen? Ik zie weinig goede alternatieven eigenlijk. Boer en Onana komen tekort in mijn optiek.

29 augustus 2015 om 11:40

Ik denk dat Vorm een goede kandidaat is. Verdient natuurlijk wel aardig wat geld als tweede keeper bij de spurs. Hahn is niet voor niets weg bij Ajax. Die staat er niet gelijk, is niet goed genoeg. Dus snap niet dat al die feijenoorders zo lyrisch zijn over hun ajacieden.

29 augustus 2015 om 12:25

Is het voor Ajax geen optie om Lindegard in de deal te betrekken? Hij heeft nauwelijks perspectief bij United en Ajax staat er goed op in Denemarken.

29 augustus 2015 om 12:28

Ik heb geen idee hoe goed Lindegaard is. Zou wellicht een versterking kunnen zijn. Heb het liefst een nederlandse keeper.

29 augustus 2015 om 12:40

Denk dat die Feyenoorders ook niet haalbaar zijn voor Ajax, weet niet wie die suggestie heeft gewekt?

29 augustus 2015 om 13:08

Het salaris van Lindegaard lijkt me vooral een probleem. Maar zo'n horrorscenario is het toch niet? Tot de winterstop kan Boer onder de lat staan, prima keeper.

29 augustus 2015 om 13:21

Dan een huurceal sluiten met optie tot koop. United gewoon een deel van het salaris laten betalen. En als hij niet goed genoeg is gewoon weer laten gaan.

Diederik Boer op de goal!
Geloof er nog steeds niks van dat een club als Man Utd de keepervan Ajax gaat oppikken, nog niks bewezen op internationaal topniveau. Dan kun je zeggen wk en cl. Dat zijn hoog uit wat voorronde wedstrijden en wk waar iedereen door de tactische keuzes van Gaal top leek!

29 augustus 2015 om 11:22

Tactische keuzes zeggen mij weinig op het moment dat er tegen absolute wereldtoppers wordt gespeeld op een WK. Cillessen heeft absoluut wel laten zien dat hij op dat niveau mee kan. Is in mijn ogen alleen niet een keeper die punten voor je gaat pakken zoals De Gea dat is/was. Vraag me af of er nog genoeg rek ik die jongen zit om dat ooit nog te bereiken, tijd zal het uitwijzen.

29 augustus 2015 om 11:32

Voorronde wedstrijden? Al 2 jaar gewoon de groepsfase gekeept tegen clubs als Barcelona, Psg, Milan. Cillessen pakte op het WK ook aardig wat ballen, waardoor iedereen kon zien dat ie dat niveau makkelijk aan kan.

31 augustus 2015 om 20:30

Jij vond dat hij serieus wedstrijden gespeeld. Dan kun je de keeper van celtic net zoveel ervaring heeft als Cillsessen want die zat ook in de groep met PSG en Barcelona.
Het is een degelijke keeper maar niet niveau van Man utd, gelukkig trekken ze Navas aan wat een klasbak is.

29 augustus 2015 om 11:40

Dit is mooi ook... wk, kwalifaicatie, cl, kampioen.. de beste man heeft alles meegemaakt en isnog nooit door de mand gevallen. Maar nee joh... die heeft nog nooit iets bewezen..

29 augustus 2015 om 12:04

Komt dat even mooi uit dat hij hier dan ook samen gaat werken met Van Gaal! Het is denk ik geen toeval dat Cillesen er zo weinig tegen krijgt. Het kan niet aan iedereen liggen om hem heen, misschien doet ie dan toch iets goed. Ben het wel met je eens dat hij niet van het niveau De Gea of Courtois is natuurlijk.

Mag toch verwachten dat Ajax op zijn minst al iemand op het oog heeft voor het geval dat en eventueel een plan b klaar heeft. Deze verhalen duren nu al de hele transferperiode dus Ajax had er allang op kunnen inspelen.

29 augustus 2015 om 11:17

Je kan iemand klaar hebben staan maar als de transfermarkt gesloten is heb je daar weinig aan.

29 augustus 2015 om 11:55

mocht het zo gebeuren, is het weer een duidelijk voorbeeld dat er een standaard internationale eind datum voor transfers moet zijn en het beste is dat die eigenlijk op 1 aug. is voor dat het echte seizoen begint
je ziet het ieder jaar dat clubs weer de dupe van worden dat die regel er niet is

29 augustus 2015 om 12:19

Ajax kan op voorwaarden al een overeenkomst hebben. Of uit voorzorg een keeper huren. Misschien is Vorm wat voor Ajax?

29 augustus 2015 om 14:31

Waar heb jij het nu weer over?

Dan moet je gewoon zeggen opdonderen en niet verkopen tenzij ze een monster bod op Cillessen bieden en niet 25 miljoen maar veel hoger.

29 augustus 2015 om 11:27

25 miljoen is al veels te veel man. Ik weet niet wat voorn waan ideeën jij hebt maar meer dan 25 miljoen slaat echt nergens op.

29 augustus 2015 om 11:36

25 miljoen is veels te veel? Maat hij is nummer 1 keeper van het Nederlandse Elftal hij zou makkelijk in een grote club zitten te keepen, en hij is nog jong.

29 augustus 2015 om 11:49

nou ja, ik denk dat 25 miljoen wel het absolute minimum is dat Ajax moet vragen. Zeker als ze zelf geen vervanger meer kunnen halen.
Zonder Cillessen komen ze uiteindelijk zeker te kort voor het kampioenschap, met Cillessen maken ze een goede kans. Dat kan dus al een miljoen of 15 schelen aan prijzengeld en CL startgeld. (met Cillessen heb je ook geen garantie, maar wel een veel grotere kans)

Tel daarbij op de kansen in de EL om de groep te overleven met of zonder Cillessen, plus zijn kwaliteiten en contractduur, en dan is 25 miljoen, zonder mogelijkheid om een vervanger aan te trekken eigenlijk nog vrij mager.

29 augustus 2015 om 12:19

Te veel? De transfermarkt sluit over een paar dagen.
40 miljoen euro minimaal. Ajax kan van z'n lang zal ze leven geen vervanger zo kort voor het einde kopen. Cil verkopen gaat punten kosten dus gewoon extreem veel vragen.

29 augustus 2015 om 11:32

En dan heb je 25 miljoen, wat dan? Je kunt er dit seizoen niks meer voor halen.

29 augustus 2015 om 11:37

Dat bedoel ik, we hebben eerst een nieuwe keeper nodig en dan pas kunnen we kijken of hij weggaat het is ook wel irritant dat het zo lang duurde voor united en real Madrid om de gea te laten gaan want anders zouden ze wel naar een back up gaan lopen zoeken.

29 augustus 2015 om 14:32

En dan nog?.. Wat moeten ze bij Ajax met geld. Doen ze toch niets mee....

Ach ja, je kunt altijd op 31 augustus over één ding zeker zijn in het leven: Ajax verkoopt zijn ster (zlatan, Sneijder, Blind) en vervolgens is er geen tijd meer om een vervanger te halen. Niks aan te doen! Nee zeggen is geen optie!

29 augustus 2015 om 11:23

Inderdaad, dit scenario kennen we inmiddels. Dat zou Overmars zomaar kunnen doen en dan zeggen: 'we konden het bod niet afslaan' ofzo.

29 augustus 2015 om 15:11

Imponera, dan krijgen we de volgende drogreden: 'we gunnen hem deze prachtige transfer.' Wacht, ik moet even overgeven in mijn mond. Nare smaak.

Het zou volledig in de Ajax-traditie passen: een van de steunpilaren last-minute verkopen en de reservekeeper van Cambuur Leeuwarden als vervanger binnenslepen. Voor de hoofdprijs.

29 augustus 2015 om 12:19

Als Ajax hier ja op zegt dan ben is Overmars gewoon dom en fout bezig.

Ook al komt United met 20-30 miljoen op de proppen dan moet je nee zeggen, dat ze het zelf maar uitzoeken. Cillessen kun je volgend jaar voor of na het ek (als oranje zich kwalificeert en hij doet het goed) voor veel geld verkopen.

En Overmars/ajax kennende hebben ze toch niemand klaar staan.

29 augustus 2015 om 14:34

Helemaal mee eens... Maar ja Overmars kennende zal ie het bod wel accepteren. Het is nu niet zo dat hij er wakker van ligt indien de selectie kwalitatief achteruitgaat.... En hij heeft dan mooi 140 mln v 100 mln op de rekening staan. Ziet er toch leuk uit op bankafschriftje nietwaar?

Je kan ook gewoon 'nee' zeggen als Ajax zijnde... Gezien de belachelijke bedragen die genoemd worden zal hij wel geen clausule in zijn contract hebben staan.

29 augustus 2015 om 11:25

Tja, zo makkelijk kan het zijn. Je had ook al een tijdje een andere keeper kunnen binnen haken. Mocht Ajax Cilissen verkopen en geen vervanger halen dan is dat geen bewuste domme actie.

Oftwel, alvast een vervanger vastleggen.
Dat de Gea daar vertrekt is zeker, leuk ook voor de concurrentie daar, met Keylor Navas, en Kiko Casillia.
Cillessen heeft al een 5 jarig contract getekend volgens engelse bronnen.
Oftewel, Overmars moet effe schakelen.

29 augustus 2015 om 11:24

Dat is helemaal hilarisch. Dus ze halen nu een vervanger, United kiest voor de betere optie Lloris en dan zit je met een keeper te veel in je selectie?

29 augustus 2015 om 14:35

Welke engelse bronnen?????

29 augustus 2015 om 15:43

ja dit is inderdaad bevestigd door de neef van mijn kennis, die weer een vriend heeft die de vriendin van een vriendin van de moeder van de broer is die bevriend is met cillessen.

100% betrouwbaar dit.

Misschien is Feyenoord wel bereid om Vermeer terug te verkopen voor een leuk bedrag.

29 augustus 2015 om 21:48

vermeer komt gewoon tekort, dus dat feestje van jou gaat niet door

Eindelijk een transfer die nodig is.
Navas snel verkopen nu het nog kan.
De Gea gaat perfect passen bij Real Madrid.

Heel apart alleen al omdat Ajax tegenwoordig meer keepers opleidt dan centrumspitsen.. da's ook wel eens anders geweest.
Hahn, Padt, vdHart er lopen er nogal wat rond ih betaald voetbal en er komen er nog een paar aan gezien de contracten die afgesloten zijn met jongere collegae. Ook daar is de kwaliteit niet geweldig want anders haal je Onana niet van Barca.
Dan maar eentje huren uit de NL 'topcategorie' zoals Vorm. Zoveel scheelt t niet met elkaar

29 augustus 2015 om 12:31

Ajax zal zich op korte termijn ook gaan 'versterken' met een 17-jarige keeper uit een Oostblokland. Zie liever dat ze een degelijke keeper voor minimaal 2 jaar huren/kopen en over 2 jaar kijken hoe het met al de keepers in Jong gaat...

29 augustus 2015 om 14:36

Er schijnt een groot talent te lopen in de D-tjes. Dus dat gaan ze niet doen want dat zal zijn ontwikkeling blokkeren

Bullshit dan moet je dispensatie aanvragen want dit zou oneerlijke concurrentie zijn want de rest van europa kan/mag niks meer doen. En omdat engeland een bank holiday heeft kunnen zij nog ff spelers halen op dinsdag. Of united haalt cilissen en ajax krijgt beschikking over valdes voor 1 seizoen. Kan ajax 1 seizoen lang op zoek naar een waardige vervanger.

29 augustus 2015 om 11:22

Rusland heeft ook een hele andere transferperiode, daar gaat het om iets meer dan 1 dag

29 augustus 2015 om 11:34

Ja daar loopt de competitie ook iets anders dan aan deze kant van Europa. Dat is niet te vergelijken. En Valdes is al naar turkije volgens mij dus dat wordt m ook niet

29 augustus 2015 om 11:59

Tuurlijk wel, gaat toch nergens over dat competities en clubs met elkaar strijden, internationaal, onder dezelfde overkoepelende bond vallen, maar andere regels hanteren?! 1 deadline voor allemaal, ongeacht winterseizoen of vakanties, daar houd je dan maar rekening mee.

Als Ajax toch een standpunt inneemt dat er niet verkocht wordt de laatste paar dagen dan is t toch duidelijk? Neem aan dat Ajax hier in overleg met Cillessen een standpunt over in heeft genomen? Als Jasper zo'n loyale vent is zoals hij zichzelf presenteert dan snapt hij dit prima. Ik snap oprecht de hele commotie niet. En als Ajax dit standpunt niet heeft ingenomen vind ik het bovendien zwaar amateuristisch dat men niet heeft geanticipeerd door alvast een degelijke vervanger aan te trekken.

29 augustus 2015 om 11:22

Het verzwakt natuurlijk enorm je onderhandelingspositie als je al een vervanger in huis hebt bij de onderhandelingen dat scheelt je enkele miljoenen gok ik omdat je als je niet verkoopt zelf een probleem hebt.

Zeg ik iets geks om als Ajax zijnde bij een transfer te vragen om een verhuur van Valdes? Alle grote clubs zijn voorzien van een doelman en het lijkt me voor Valdes beter om in een mooi Amsterdam eerste keeper te zijn als reserve bij de jeugd in Manschester.

29 augustus 2015 om 11:26

Valdes is verhuist naar Istanbul, en speelt voor BeÅŸiktaÅŸ.

29 augustus 2015 om 11:38

Had het nog gecheckt op wikipedia voor de zekerheid en daar staat nog Man Utd vandaar dat ik het opteerde.

Kan verder geen enkele haalbare doelman bedenken die bij het niveau van Villesen in de buurt komt.

29 augustus 2015 om 12:01

Vorm is prima, zou het als Utrechtsupporter alleen wel jammer vinden als hij voor Ajax ging spelen.

29 augustus 2015 om 11:26

Als dat zou lukken zou dat voor Ajax prima zijn. Zo niet, dan zou ik als Ajax weigeren. Allemaal leuk en aardig dat Engeland nog een dag langer kan onderhandelen, maar Ajax moet gewoon een goede keeper in de goal hebben staan, dus pech gehad.
Wordt echt tijd dat er wat aan de transferwindow gedaan wordt.

29 augustus 2015 om 14:38

Dat mag dan niet meer. Daar gaat het artikel juist over...

Volgens mij gaat United gewoon door met Romero als nummer 1 voor het seizoen met Lindegaard en Johnstone als reserve keepers.

De reden hiervoor is dat United gewoon waarschijnlijk Lloris als voornaamste target hebben op hun lijste als vervanger, maar de kans dat dat gaat gebeuren is heel, heel klein met nog minder dan 4 dagen te gaan.

Nu moet je gewoon zeggen, sorry wij kunnen geen vervanger halen. Ook al is het 40 miljoen, het is man utd zijn probleem, niet die van Ajax. Ik verwacht dat Cillessen begrip op kan brengen voor het Ajax standpunt, voor het geld hoeft Ajax het niet te doen.

29 augustus 2015 om 11:28

Helaas staat Ajax al langer bekend da ze op de laatste dagen van augustus hun sterspeler(s) laten gaan. Ik verwacht gewoon een deal en ik zou er niet eens raar op kijken als dan de twee keepers Boer en Onana gaan vechten voor Cillisen's plek. Geld is tegenwoordig het belangrijkste voor Ajax...

29 augustus 2015 om 11:39

Ik snap dat aan de ene kant wel, zeker in het geval van Blind. Geld is niet het belangrijkste het is meer dat Cillessen een stap opzich wel gunnen en met het geld kun je ook veel leuks doen.

29 augustus 2015 om 14:41

Ik snap het totaal niet. Het salaris wordt betaald door Ajax. Niet door Blind, Cilessen of wie dan ook. Dan hoor je in het belang van je werkgever te denken.

Lijkt me nogal logisch.... Maar ben het wel met je eens. Bij Ajax is de logica de laatste jaren erg ver te zoeken. Allemaal ouwe jongen krentebrood en dan krijg je dat soort tafferelen inderdaad... Mismanagment noemt men dat in het bedrijfsleven

29 augustus 2015 om 23:45

afcanats, ik gun het Jasper zeker wel, maar niet Louis of Man Utd. Ajax doet amper iets met het geld en aangezien we weer aan het einde van de transfer window zijn kan de club nooit een gelijkwaardige keeper aantrekken. Ik ga ook met Robert mee, ik noem dit mismanagement.

29 augustus 2015 om 12:01

Haha zo makkelijk is dat niet. Hij kan zich als werknemer aanzienlijk verbeteren zowel financieel als sportief dat kun je als werkgever niet weigeren. Dus ajax weet al ze gaan overstag bij een goed bod. Anders komt er een abitragezaak en die verlies je en zit je met een ongemotiveerde speler. Dus Ajax verkoopt hem maar aan overmars om je huid zo duur mogelijk te verkopen.

Ajax kan ook gewoon nee zeggen?
Als het nou zondag rond is heeft Ajax nog tijd om snel een vervanger te halen.
Als ze echt op het allerlaatste moment, waarbij Ajax geen vervanger meer kan halen nog willen onderhandelen moet je dat gewoon afwijzen.
Jammer voor Cilessen dan maar die zal dat wel begrijpen, en het geld heeft Ajax toch niet nodig.

29 augustus 2015 om 12:09

Denk jij dat elke keeper in de etalage staat. Ajax heeft nu al geen tijd meer om een keeper te halen, tenzij ze met een enorm hoge bod komen.

Mocht De Gea vertrekken dan heeft United een probleem en dat probleem moet geen probleem voor Ajax worden. Ajax kan nooit op tijd een waardige vervanger voor Cillessen vinden en dat zal United maar in hun portemonnee moeten voelen.

Als dit waar is, dan hoop ik dat Ajax echt snel handelt en een nieuwe doelman binnenhaalt.

Veel mensen vinden Jasper Cillessen geen topkeeper, maar er zijn weinig mensen, en ik ben daar een van, die Cillessen wel een goede keeper vind en die zeker een topkeeper kan worden en Cillessen wordt vooral beoordeeld op het feit dat hij nooit een penalty tegenhoudt.

Ja, tegen FK Jablonec schoot die speler de penalty tegen de paal, maar ook als hij de bal niet tegen de paal had geschoten, dan had Cillessen de bal zo goed als zeker ook gehad, want hij dook richting de goede hoek en kwam gewoon goed in de buurt van de bal, dus dan had hij 'm ook gewoon tegengehouden.

Alleen omdat hij nooit penalty's tegenhoudt, is hij volgens velen geen goede keeper. Maar buiten het feit dat hij geen penalty's tegenhoudt, heeft Cillessen nooit wat raars uitgespookt. Persoonlijk kan ik me geen blunder of wat dan ook van Cillessen herinneren en hij is ook gewoon een heel solide doelman.

Als vervanger van Cillessen denk ik als eerste aan Michel Vorm. Die zit toch op de bank bij Tottenham Hotspur en ik heb nooit begrepen waarom Vorm 'n vaste basisplaats, 'n goed salaris en regelmatig Europees voetbal bij Swansea City, verruilde voor 'n iets hoger salaris en 'n vaste plek op de bank.

Vorm zit nu op de leeftijd dat hij veel moet spelen en ja, hij is 31-jaar, maar keepers kunnen makkelijk tot ongeveer hun veertigste mee en ik hoop dat Ajax Vorm oom 'n salaris van om en nabij de één miljoen kan bieden en dan heeft hij ook nog eens wekelijks een basisplaats bij Ajax.

Ik ben ook altijd wel gecharmeerd geweest van Vorm en ja, hij is niet de langste keeper, maar hij keept over het algemeen gewoon altijd prima, maar het is jammer dat hij wisselspeler bij Tottenham is, terwijl hij wel 'n goede doelman is.

29 augustus 2015 om 11:31

Dat Cillessen die penalty anders ook had gehad is natuurlijk onzin die je nooit kan bewijzen.

29 augustus 2015 om 12:18

Kun je wel vanuit gaan want hij zat heel goed in die hoek.

29 augustus 2015 om 13:13

Vieo mee hoor, oo het moment dat de bal de paal raakte was er nog zat ruimte tussen de handen van Cilessen en de paal. Als de bal goed was ingeschoten, in de hoek, had Cilessen die waarschijnlijk nog niet gehad.

29 augustus 2015 om 13:49

Als, dan, het boeit niet de penalty ging er niet in. Jasper Cillessen heeft hem misschien niet gehouden, maar dat is niet belangrijk. Als we naar statistieken kijken heeft Jasper nu een penalty gehad die er niet in ging.

29 augustus 2015 om 15:46

@dutchgio

mag jij mij vertellen welke keeper zo'n bal er wel uithaalt, een die net de binnenkant van de paal raakt.

ja, als ie heel langzaam is ingeschoten misschien, maar een keeper moet in de goede hoek zitten, meer kan een keeper niet doen. een goede pingel is per definitie onhoudbaar.

29 augustus 2015 om 13:29

En terecht, want er zijn tegenwoordig zo veel wedstrijden (met name op EK en WK) die op strafschoppen beslist worden. Lekker als je dan een keeper hebt die nog nooit een penalty heeft gestopt. Ik vind een keeper die geen penalties kan stoppen geen goede keeper, ook al heeft hij nog zo veel andere kwaliteiten ...

Wat een bullshit, als Man utd dinsdag komt kun je zelf niks meer doen, dus dan verkoop je simpelweg een duidelijk nee. Geld zat, daar hoef je t niet voor te doen. En als je m toch wil verkopen is het de max prijs + 8 miljoen aan CL premie (omdat Jasper verschil kan zijn tussen wel of geen kampioen en plaatsing CL) Hoe moeilijk kan het helemaal zijn?

29 augustus 2015 om 15:29

Elke speler kan het verschil zijn tussen wel of geen kampioen en plaatsing CL. En Cillessen heeft afgelopen seizoen en in de wedstrijden tegen Rapid Wien ook niet het verschil kunnen maken.
Ik verwacht dat Ajax als beursgenoteerd bedrijf uiteindelijk wel met een miljoen of 20 akkoord zal gaan. Zeker ook omdat Ajax nog een financiële klapper moet maken om zwarte cijfers te kunnen noteren.

29 augustus 2015 om 16:02

Volgens mij heeft Ajax afgelopen seizoen vooral het probleem gehad dat ze niet scoorden en veel te weinig kansen creëerden. En als ze voor 20 miljoen akkoord gaan zijn ze gek, sowieso moet je gewoon nee verkopen op de laatste dag, maar als het dan toch moet dan maar de hoofdprijs. En elke speler kan het verschil, van rhijn, boilesen, serero, sanogo maken je geen kampioen. Allemaal minder dan de basis. Als je Jasper weg doet, weet je dat je kansen de helft kleiner worden.

29 augustus 2015 om 16:30

@bosche_bol

Je bent duidelijk niet op de hoogte van de financiële situatie bij Ajax. Wij hebben begroot op Europa League dus wij hoeven helemaal geen financieel klapper te maken om zwarte cijfers te schrijven. Zelfs als dat het geval is, onze eigen vermogen is zo ruim dat we dat overigens makkelijk zouden kunnen verdragen.

20 miljoen zou niet verkopen zijn richting de achterban, tenzij het bestuur van Ajax zichzelf de deur probeert uit te werken lijkt me dat onwaarschijnlijk. Gezien de defensieve wijzigingen in Ajax 1 ligt het niet voor de hand je belangrijkste schakel te verkopen. Financieel kan Ajax het zich simpelweg veroorloven om ieder bod van United van tafel te vegen of zelfs niet eens de telefoon op te nemen om te onderhandelen. Jasper heeft een contract tot en met 2018 en gaat niet voor de zomer van 2016 weg wat ongeveer iedere Ajacied betreft.

Gewoon nee verkopen!! Op de laatste dag je grootste sterkhouder verkopen is gwn belachelijk en zwakte bod tegenover je sc en fans.

Wil je cilessen echt hebben 50miljoen anders niet.

29 augustus 2015 om 11:39

Dit, het was al een probleem dat united en real madrid het niet konde oplossen en dan willen ze dit doen op het laatste moment? beetje belachelijk.

Horror scenario? De miljoenen uit Manchester zullen zeker welkom zijn en zullen het mislopen van de championsleague compenseren. Ik ben fan van Cillissen, maar zo'n transfer moet je hem ook niet ontnemen. Ik zou Ruiter halen als vervanger. Ik ben geen fan van Boer. En Onana heeft talent maar mist ervaring. Laat die drie het dan maar uitvechten

29 augustus 2015 om 11:40

Dat is niet nodig, ajax gaat quite draaien met EL daar begroten we al jaren op, dan maar een jaar geen dikke winst. Ik vind dat ajax cillessen niet meer moet laten gaan, tenzij je een waardige vervanger kan regelen en dat is vrij lastig op dit moment.

29 augustus 2015 om 11:48

Robin Ruiter lijkt mij ook een goede vervanger, alleen zal Utrecht hier ook de hoofdprijs voor vragen.

29 augustus 2015 om 12:05

Van Utrecht naar Ajax, ligt nogal gevoelig bij ons, maar Ruiter zal daar wel voor open staan. In dat geval zie ik graag Jurjus van De Graafschap naar Utrecht komrn.

Waarom sluit de transfermarkt in Engeland een dag later?? Is toch ook niet eerlijk t.o.v. andere landen. Volgens mij in Rusland zelfs nog later!

29 augustus 2015 om 12:46

Omdat ze in UK een bankholiday hebben en de transfermarkt op een werkdag moet sluiten

29 augustus 2015 om 20:09

Bedankt Jaap.

LVG was voor dat hij naar united ging gecharmeerd van Navas.
Misschien dat die de omgekeerde weg neemt.
Aangezien ze dan 3 goeie keepers hebben bij real zal deze mogelijkheid ook zeker nog kunnen.

Is Lindegaard van United niks? Hij is een ervaren keeper die hier en daar toch zijn wedstrijdjes meepikte bij United. Als je hem voor een jaar huurt en United blijft zijn salaris betalen zou hrt best wat kunnen worden. Als hij bevalt kan je hem transfervrij vastleggen. Ik ben bang dat je bij de 2e en 3e keepers van clubs in de grote competities moet kijken. Eerste keepers bij andere clubs kosten een vermogen en we weten allemaal dat Overmars dat niet gaat doen.

Als Ajax Cillessen zou verkopen, maakt het zichzelf volstrekt belachelijk. Het geleuter of aansluiting bij de Europese top blijkt dan al helemaal op gebakken lucht gebaseerd. Ik zie het alweer gebeuren dat Ajax hem voor 20 miljoen laat gaan en we het de rest van het seizoen met Onana en Boer moeten doen of er komt weer een derderangs keeper van een middenmoter over. Begrijp me niet verkeerd, 20 miljoen voor Cillessen is geen gek bedrag, maar zo kort voor de transferdeadline moetje gewoon het driedubbele betalen.

29 augustus 2015 om 19:25

Sowieso is aansluiting bij de Europese top op gebakken lucht gebaseerd. Ik denk niet dat er iemand met gezond verstand is die denkt dat welke Nederlandse club dan ook ooit echt aansluiting bij clubs als Real, Barça, Bayern, etc. weet te vinden.

30 augustus 2015 om 10:52

Echte aansluiting is inderdaad onmogelijk. Ajax heeft echter wel een begroting en budget waarmee ik vind dat je eens in de vijf jaar kwartfinele cl moet kunnen halen. Inderdaad zal Ajax nooit meer bij de absolute top kunnen komen. Maar het streven moet wel echt zijn om de best of the rest te worden.

Boven dit artikel had moeten staan: Ajax hoopt op dit scenario! Geld verdienen voor de B.v. Wat er op het veld wordt getoond, is van geen belang, blijkt uit het negeren van de roep om attractief voetbal. Op den duur keert de wal het schip, en laten de supporters zich niet meer voor de gek houden. Een nieuwe revolutie ligt op de loer.....

Horror scenario voor united ja, laat Romero toch staan Louis. Heeft nog niets fout gedaan. Zadel ons aub niet met die middelmaat op..of wissel ddg met de reserve keeper van real. In ieder geval zet er iemand met uitstraling neer

Niet de eerste keer dat Van Gaal speler bij Ajax op de laatste dag kaapt zonder dat ze vervanger kunnen halen. Als Ajax hem nu verkoopt zeggen ze eigenlijk: we hebben geen enkele ambitie meer.

29 augustus 2015 om 15:19

Moet Van Gaal dan rekening met Ajax houden?
Van Gaal wilt een zo goed mogelijke selectie onder zijn hoede hebben. Wanneer De Gea vertrekt zal iemand zijn plaats moeten innemen. Of Cillessen dan de beste optie is weet ik niet, maar als Van Gaal dat wel vindt, dan heeft hij groot gelijk dat hij Cillessen probeert te halen.
Ajax zou een verkoop kunnen dwarsbomen, maar een fors geldbedrag zal toch moeilijk te weigeren zijn voor een beursgenoteerd bedrijf.

29 augustus 2015 om 16:07

Van gaal heeft al een paar blauwtjes gelopen, en geld hebben ze zat in Amsterdam, dus gewoon nog een blauwtje laten lopen. Op de laatste dag moet je gewoon dubbele vragen, wat heb je aan 20 miljoen als je met Boer of Onana de EL in moet en vrijwel zeker geen kampioen wordt?

29 augustus 2015 om 20:55

"moet Van Gaal dan rekening met Ajax houden?"
Zeg ik dat dan?

"maar een fors geldbedrag zal toch moeilijk te weigeren zijn voor een beursgenoteerd bedrijf."
Ajax heeft zelf een meerderheidsaandeel, ze kunnen nog altijd zelf beslissen wat ze willen en de overige aandeelhouders kunnen op hun kop gaan staan, het is niet te vergelijken met BV een Kpn.

Ajax moet gewoon 50 miljoen vragen, willen ze dan 35-40 betalen (zo gek zijn ze daar wel) dan heeft ajax wel een probleem, maar dan kunnen ze misschien Vorm halen? Weet niet of dat haalbaar is en hoe fit Lloris is?

Ik zou ook voor Warner Hahn, Eloy Room of die van Groningen

Waarom zou United voor Cillessen gaan? Ik ben echt heel blij dat hij bij Ajax zit, maar er zijn toch betere keepers? Ik zou dan voor Lloris gaan als United zijnde

Hahaahah Ajax moet het dan maar met Diederik Boer..

Piet Veldhuizen een optie als vervanger van Jc?

29 augustus 2015 om 12:51

Lol een reserve grabbelaar van vitesse, dat is geen optie hoop ik toch. Sowieso zie ik weinig opvolger in Nederland lopen. Padt, die kent Ajax of Room, maar die zijn beide beduidend minder. Hahn maar die is niet haalbaar denk ik. Vorm huren zou kunnen, speelt veel te weinig daar.

Verkopen n meteen huren. Romero seizoen afmaken bij MU, Cil seizoen bij Ajax afmaken want hier staat hij toch niemand in de weg als hij weer gehuurd wordt

Het zou gewoon het beste zijn als De Gea naar Real gaat, en Navas naar United plus wat geld. Dan raakt United wel een topkeeper kwijt, maar dan krijg je er ook een goede voor terug. Cillessen heeft niet het niveau wat United nastreeft. Zou voor Ajax en United beter zijn als hij gewoon bij Ajax blijft.

En Cillessen is natuurlijk veeeel beter dan Romero...Dus niet!!Sorry hoor maar wat een aanfluiting als Cillessen onder de lat zou staan bij United...

29 augustus 2015 om 13:46

Cillessen had vorig jaar verreweg de beste statistieken in de eredivisie, heeft een ijzersterk WK gekeept en is dit jaar weer in topvorm.

Waarom vreest Ajax een horrorscenario? Gewoon niet verkopen klaar! Heb je ook niets te vrezen.. Geld hebben we toch niet nodig aangezien ze alleen maar alles oppotten..

Ajax gaat dinsdag echt geen zaken meer doen. Dan moeten ze gewoon ergens maandag komen. Als ik ajax was zou ik dan gewoon voor Matz Sels gaan. Aardige keeper en nog best haalbaar ook. Maar Gent zal die waarschijnlijk niet willen verkopen op maandag 20:00 om dezelfde reden als ajax Cillessen niet zal willen verkopen op dat tijdstip.

Ik snap niet wat jij in Ruiter ziet. Voetballend totaal niet goed en erg wisselvallig. Ik heb het hier vaker geroepen

Hoezo een horrorscenario? Gewoon niet verkopen. Het is nu veel te laat om je eerste keeper te verkopen.

Als Ajax geen waardige vervanger heeft aan het einde van de transferperiode, is dat het persoonlijk falen van Overmars, iedereen zit de transfer van Cillessen namelijk al mijlenver aankomen, is het wel niet nu dan zeker volgend jaar. De vervanger hoort al in huis ze zijn.

Slaagt Overmars er niet in een waardige vervanger neer te zetten, mag hij van mij direct vertrekken

Ik hoop dat dit niet gaat gebeuren, want dan zit Ajax echt met een probleem erbij, want wie is er goed genoeg, voorheen had je cillissen en vermeer,, vermeer stuntelde wel wat vaker, maar was ook goed genoeg. Nu heb je Boer en die andere, weet de naam niet. Dus niet goed, hopelijk is het een gerucht.

Ruffier, Vorm, Hahn etc lijken me realistische keuzes indien Jasper inderdaad vertrekt.echter verwacht ik dat dat niet zal gebeuren

29 augustus 2015 om 12:27

Precies. Vorm of Hahn lijken mij ook goede vervangers. Maar Ajax kan toch ook gewoon Cillessen aan zijn contract houden...

29 augustus 2015 om 12:33

Wat dacht je van Bizot?

Exact, geen horror scenario. Gewoon niet verkopen. Als Manchester United hem wil hebben kunnen ze in januari 2016 weer terugkomen. Het zou echt onkunde van Ajax hem laat gaan. Vaak wordt het geld nog weggegooid door haastige miskopen.

Er zijn 3 opties mogelijk zolang Ajax niet op een roze wolk ligt te slapen. Optie 1 is Vorm halen van de Spurs, optie 2 is Hahn ophalen, 3 is Vermeer terughalen. Mits ze er op tijd bij zijn, maar Overmars kennende laat het lekker gebeuren en zitten we zoals elk seizoen weer met de gebakke peren.

Zo, dat zijn dan weer heel veel munten op de spaarrekening Markie. Kan je lekker naar kijken en wederom niks uitgeven. Let maar op, die provinciaal geeft weer niks uit

Hoezo moet Ajax akkoord gaan om hem te verkopen ? Ajax kan ook zeggen nee dankje, zo last minute verkopen we niet meer. Kom maar volgend jaar terug. Zijn contract is dacht ik niet aflopend dus Ajax moet helemaal niks. Tegen cillissen leg je de situatie uit en dat zal die heus wel begrijpen dat Ajax zo last minute geen vervanger meer kan halen.

Vind het zo apart dat er zo een beeld geschetst wordt van dat Ajax geen enkele keus heeft dan verkopen wanneer mensen met centjes komen. Ajax heeft geld zat, hij heeft een doorlopend contract (dus hij gaat niet transfervrij weg) dus jij als Ajax zijnde hebt alle macht.

Ik zou als Ajax zijnde gewoon nee zeggen. Dit is ook de arrogantie van united en of van van gaal, van zo wij bepalen wanneer en de rest moet maar gewoon naar onze pijpen dansen. Althans zo komt het over

Ajax vreest horrorscenario? Verkopen MOETEN we helemaal niet. Eerst kijken of er een waardige vervanger is te vinden, dan pas verkopen. En voor de hoofdprijs! 35/40 miljoen.

29 augustus 2015 om 17:58

Nee ze moeten niet verkopen, maar ze willen Cilissen een transfer niet misgunnen, dus ik denk dat de bal meer bij hem ligt dan bij Ajax.

Ik begrijp het allemaal niet. De Knvb is de hele dag bezig met van allerlei onzin, maar ik heb nog nooit gemerkt dat zij zich bij de Uefa hebben gemeld om deze idiote en belachelijke regel te bekritiseren. Men zou het moeten omdraaien: de Engels clubs hebben het meeste budget, dus die krijgen juist een week minder tijd om spelers te halen. Deze regel slaat nergens op, en zorgt alleen maar voor problemen voor de NL clubs...maar ja, daar is de Knvb niet druk mee. Knvb is druk om zichzelf te profileren als het braafste jongetje van de klas....en daar hebben de Nederlandse clubs niet altijd voordeel bij.

29 augustus 2015 om 13:30

Exact. Ik begrijp door ook helemaal niks van. De Knvb zou voor haar Bvo's op moeten komen bij de Uefa. Niets is minder waar, ze leven alle regeltjes braaf na...

Haha wat moet Man U nou met Cillessen? Als de gea gaat dan halen die lloris van de Spurs, cillissen voldoet gewoon nog niet aan de eisen van een topclub als man u.

En mocht van gaal hem toch echt willen dan moet ajax gewoon nee zeggen indien zij zelf geen vervanger kunnen halen. Helaas pindakaas dan voor cillesen maar clubbelang gast voor individu

29 augustus 2015 om 13:31

Dan hebben ze wel een groeibriljant in handen. Plus de keeper van het Nederlands elftal. Dat wordt je niet zomaar. Cillesen is een zeer koel persoon met veel skills. Als die wat ouder wordt dan komt de nodige ervaring automatisch mee en kan dit zomaar een wereldtopper worden a van der Sar.

Als Overmars er een beetje kijk op heeft haalt hij Scuffet op bij Udinese, mocht Cilessen blijven, kan Scuffet mooi van hem leren, zo niet kan hij leren in de eredivisie, want is een keeper met ongelofelijk talent, die niet al te duur is €5,5 miljoen, heeft serie A ervaring, zou een echt goede keeper voor Ajax zijn naar mijn bescheiden opinie.

Ajax vrees horrorscenario? Dat heeft Ajax toch zelf in de hand? Waarom zouden ze hem weg doen, of het moet meer dan 40 miljoen zijn, dan kan je direct handelen. Bovendien kunnen ze NU toch al lijntjes leggen met andere keepers bij een mogelijk vertrek? Keeper van ADO zou een goeie zijn, zeker gezien de pot van zondag en anders eens kijken of Hahn wat is. Immers is Vermeer de andere kant op gewandeld voor wat statiegeld.

Als Ajax Cilessen dinsdag nog verkoopt gaat er echt de pleuris uitbreken in Amsterdam. Dan kan het niet anders dan dat de fans het ontslag van Overmars eisen.
En Feyenoord laat Hahn natuurlijk niet naar een concurrent gaan, die gaan echt niet de concurrent versterken.
Dus zal Ajax wel bij Padt uitkomen ofzo. Waardeloos dit beleid.

Hoezo horrorscenario? Je kan als Ajax toch gewoon zeggen: nee, we verkopen hem niet? Cillessen zelf zal ook wel begrijpen dat het gewoon te laat is en asociaal richting de rest van de ploeg om nu nog te vertrekken.

Al bieden ze 60 miljoen..weigeren
streept jezelf weg voor het kampioenschap als je hem zo laat nog laat gaan

Ajax kan ook gewoon 'nee' zeggen..

Het valt me op dat als men het over de verdediging van ajax heeft men zegt dat die er niks van bakken en dat ze het lage aantal tegendoelpunten alleen aan cillissen te danken hebben , maar zodra hij aan manchester united gelinkt wordt zou hij het niveau niet aankunnen en is hij een hoge transfersom niet waard. Dit spreekt elkaar een beetje tegen.
Hopelijk blijft hij in ieder geval nog 1 seizoen bij ajax en maakt hij daarna een mooie transfer.

Ik denk echt wel dat Ajax een plan B heeft

Dit speelt al zo lang, Ajax heeft echt wel een noodscenario in de kast liggen

En inderdaad, Ajax kan ook gewoon nee zeggen

Cillessen lijkt me geen type die gaat lopen mokken en muiten als het niet doorgaat

Daar is die jongen te nuchter en professioneel voor al zal hij wel balen als een droomtransfer naar een van de grootste clubs ter wereld niet door zou gaan

En misschien tovert Louis wel een heel ander konijn uit de hoge hoed, daar is hij Louis voor

Als dat konijn het dan goed doet kan hij weer 2 jaar roepen: Zoals ik al eerder heb gezegd....

29 augustus 2015 om 15:46

Mag je op zijn minst verwachten dat er een schaduwlijst is met 2-3 en misschien wel 4 potentiële aanwinsten per positie.

Overmars heeft eind mei gezegd dat Cillessen niet te koop is. Ook niet voor 25 miljoen.
Toen was er nog geen serieuze interesse, alleen geruchten zoals nu ook het geval is. Mocht Man United zich toch melden bij Ajax na een eventuele verkoop van De Gea, dan is het afwachten of Overmars een man van zijn woord is.
Ajax zal trouwens nog wel een financiële klapper moeten maken, willen ze winst maken. Nu lijkt me een keertje rode cijfers boeken voor Ajax geen probleem, maar zonder CL en forse winst op de transfermarkt, boekt Ajax verlies.
Ik vraag me dan ook af hoeveel het woord van Overmars waard is, wanneer Man United met een flinke zak geld aan komt zetten. Zal het sportieve dan eindelijk een keer winnen van het financiële in Amsterdam? Of zal Overmars dan alla Mark Rutte zijn woord moeten breken, omdat Ajax in eerste instantie toch een beurs genoteerd bedrijf blijkt te zijn dat winst moet maken, ongeacht de sportieve risico's?

29 augustus 2015 om 21:55

nee hoor, we draaien ook dit seizoen gewoon zwarte cijfers zonder een financiële klapper te maken, we hebben EL begroot. Groepsfase is bereikt. Dus de zwarte cijfers zijn gewoon bereikt.

Romero doet het trouwens ook niet slecht en die was gratis... Misschien krijgt Ajax Romero wel aangeboden + 20 miljoen voor Cillissen

Hier was ik al bang voor. Cillissen gaat weg. Daaag kampioenschap. Zonder Cillissen zullen we het heel moeilijk krijgen achterin en helemaal met die kleuters achterin. De verdediging is zo lek als een mandje. Wordt tijd dat Ajax eens kerels gaat halen die er direct staan.

Je kunt altijd nog nee zeggen. Of er moet 50 miljoen op tafel komen.

Als Ajax echt Cillissen verkoopt neem ik de club totaal niet meer serieus want er werd gezegd dat hij dit seizoen zeker niet te koop is , maar we zullen zien of Overmars echt ballen heeft en zich aan zijn woord houd , want anders worden we als supporter en seizoenkaarthouder voor de zoveelste keer in de maling genomen .

Wees maar niet bang, hij blijft. Romero is niet voor niets gekocht

29 augustus 2015 om 15:46

Ten eerste transfervrij.

Ten tweede is Romero gehaald als 2e keeper.

Ajax heeft ook een keer nee gezegd tegen een bod van 50 miljoen op Huntelaar, vooral omdat ze hem niet meer konden vervangen. Ik denk dat dit scenario nu ook zal spelen. Van Gaal zal, als hij inderdaad Cillessen wil, op tijd moeten komen. Anders gaat het niet door.

Als Ajax en/of Cillessen nee zeg is er ook niks aan de hand dus horror scenario kan Ajax zich alleen zelf bezorgen

Als Overmars geen zin meer heeft in zijn werk mag hij dat ook gewoon zeggen en ontslag nemen. Mocht Ajax het voor elkaar krijgen om vlak voor het einde van de transfermarkt Cillessen te verkopen dan pleiten wij als supporters wat mij betreft wel voor zijn ontslag. We hebben de afgelopen 3 zomers ook telkens op het laatste moment belangrijke spelers verkocht : dit jaar gaat dat dus mooi niet gebeuren. Kan me niet schelen wie ze als vervanger zouden willen halen, Cillessen mag niet verkocht worden al bied United er 40 miljoen voor. Sportieve prestaties gaan voor, en die hangen grotendeels af van het aanblijven van Cillessen. Met nog minder dan 60 uur te gaan voor ons op de transfermarkt en een belangrijke wedstrijd morgen tegen ADO is dat absoluut niet acceptabel. We kunnen het financieel ook makkelijk veroorloven om ieder bod af te wijzen, we hebben begroot op zwarte cijfers bij Europa League groepsfase en dat hebben we gehaald. Tel daarbij op dat onze transferbalans ook uitstekend is. Kortom : dit jaar geen grote miljoenen winst meer maar wel behoud van onze basiskrachten. Volgende zomer heeft Jasper ook nog een tweejarig contract, dat kunnen we alsnog talloze miljoenen vangen en daar tijdig op anticiperen.

Als ik Ajax was zou ik ten rouwelaar nemen als opvolger

Als je dit horror scenario vreest. Kan je ook gewoon niet verkopen. Een keer nee zeggen tegen de grote clubs is geen schande.

Zeer benieuwd wie Ajax op een shortlist heeft staan om Cillessen te vervangen.

Ajax kan ook de poor stijf houden en Jasper aan zijn contract houden. Dan red je het in ieder geval tot de winterstop....

Alle transfers windows moeten op de zelfde tijd open gaan en dicht gaan en geen tussentijdse transfers meer, zou meer eerlijker zijn.

Gewoon niet verkopen. Tenzij je dus een megaega bedrag voorgeschoteld krijgt. Anders...de mazzel.

Helaas voor Manchester, maar Jasper blijft gewoon in Amsterdam. zelfs al bieden ze 30 miljoen, dan nog gaat de deal niet door

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren