Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Ik vind de volgende ronde halen een realistisch doel'

Laatste update:

Ajax hoopte zich via twee voorronden te plaatsen voor de groepsfase van de Champions League, maar slaagde daar niet in en moest genoegen nemen met de Europa League. In dit toernooi komen de Amsterdammers echter ook aansprekende tegenstanders tegen: Ajax werd vrijdag bij de loting gekoppeld aan het Turkse Fenerbahçe, het Schotse Celtic en het Noorse Molde FK.

/

Frank de Boer ziet mogelijkheden om de volgende ronde te bereiken. “Ik vind dat een realistisch doel”, zegt de coach op de website van zijn club. “Fenerbahçe is normaal gesproken de favoriet, gezien de sterkte van het team. Toch verwacht ik dat we tegen hun ook een goede kans maken. Ik denk dat Celtic en Ajax vervolgens op de tweede plaats komen. Ik acht ons zeker niet minder dan Celtic. Molde ken ik niet zo goed, maar die hebben wel Standard Luik uitgeschakeld, een ploeg die in België altijd om de titel strijdt.”

Volgens De Boer zit Ajax in een ‘Champions League-waardige’ poule: “Hetzelfde geldt voor de groep met Anderlecht, AS Monaco en Tottenham Hotspur. Dan zie je maar hoeveel goede clubs in de Europa League spelen”, zegt de oefenmeester. “Je moet niet denken dat je er zomaar freewheelend doorheen komt." Ajax begint met een thuiswedstrijd tegen Celtic, op donderdag 17 september.

Denk je dat Ajax gaat overwinteren in de Europa League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Moet te doen zijn. Als je wat wil bereiken in Europa moet je elke tegenstander van deze poule kunnen verslaan.

28 augustus 2015 om 16:39

Word lastig zonder cillessen

28 augustus 2015 om 16:49

Hoezo zonder cilissen?

28 augustus 2015 om 16:55

er gaan weer geruchten dat hij akkoord is met manchester voor een 4 jarig contract.

28 augustus 2015 om 16:58

Thuis tegen Fener minimaal 1 punt pakken, thuis tegen celtic 3, thuis tegen molde ook 3 punten. Uit tegen Fener kan je verliezen, uit tegen Celtic 1 punt pakken, uit tegen Molde 3. Dit moet toch te halen zijn? Dan ben je wel door

28 augustus 2015 om 17:12

Cillessen blijft bij AJAX geruchten pfff......

Maar on topic molde moet in te pakken zijn, celtic thuis afmaken en uit brilstandje, fener thuis 1-0 en uit paalzitten een 1-1! Moet lukken

28 augustus 2015 om 17:23

Als de gea vertrekt wordt Cillessen direct getekend, er is al een akkoord tussen beide.

28 augustus 2015 om 17:29

Niet transfervrij dus een akkoord tussen de clubs is ook nodig. Nu moet Ajax de poot stijf houden en Jasper zal dat moeten begrijpen. Het is nu te laat!

28 augustus 2015 om 17:42

wat voor een onzin is dit nou weer. Ik kan nergens op het net vinden dat er een akkoord is. Heb je misschien een bron, of zijn het zelfbenoemde "betrouwbare bronnen"?

28 augustus 2015 om 17:46

Slap gelul er zijn de afgelopen dagen geen nieuwe geruchten gekomen. Anders had ik dat wel gelezen op het voetbalkanaal van reddit.

28 augustus 2015 om 17:48

Elke club kunnen ze thuis hebben. Ook Fenerbahçe. Uit verlies je denkik wel van Fener en celtic misschien ook nog wel van molde als je niet uitkijkt.

28 augustus 2015 om 17:49

Is al van even terug, ook hier voorbij gekomen.
Ook niet meer dan logisch.
Zodra De Gea vertrekt schakeld MU door en benaderd Ajax. Van Cilessen hebben ze zijn jawoord al.

28 augustus 2015 om 18:41

Shit zit het zo diep?

28 augustus 2015 om 19:50

Droom verder. Dit is totaal niet realistisch. Als ze in twee wedstrijden "Jablonec" niet eens overtuigend kunnen verslaan, dan zullen de door jouw genoemde resultaten al helemaal niet lukken. Ze mogen blij zijn als ze überhaupt voor plaats 2 mee kunnen doen!

28 augustus 2015 om 20:25

@ w3ss3l

Slechte redenatie, je pakt 2 wedstrijden en neemt dat als maatstaf. Barcelona gaat dit seizoen 5e worden achter Athletic Bilbao, wisten 2 wedstrijden niet eens te winnen. Ajax ging in ieder geval nog door.

O ja, en Real degradeert dit jaar. En volgend jaar ook. En het jaar daarop ook. Zij werden ooit over 2 wedstrijden uitgeschakeld door een club van het 4e niveau.

Zie je hoe scheef jouw redenatie is?

29 augustus 2015 om 10:01

Wow. Dus de zes wedstrijden van Tete is wel genoeg maatstaf om hem voor oranje te selecteren maar dit niet? Spreek jij jezelf ff tegen.

29 augustus 2015 om 11:47

@ feye88

Ach daar komt hij ook weer...

Waar in godsnaam zie je dat ik het hier heb over Tete? Dat is een hele andere discussie voor een heel ander topic. Maar ach, ik betrap jou wel vaker op non-argumenten, alles om in het voordeel van jouw clubje te praten.

28 augustus 2015 om 16:40

Moet te doen zijn, riepen we ook bij Rapid Wien weet je nog? Bij Ajax heb ik gewoon 0,0 verwachtingen meer, ik laat me wel verrassen.

28 augustus 2015 om 16:55

Gelijk heb je, zo sta ik er ook in. Ik weet niet meer wat ik van dit Ajax kan verwachten. Ik zie het wel gebeuren dat we 4 punten tegen Fenerbahce halen en uiteindelijk de punten weer slordig verspelen tegen tegen Molde en Celtic. Desalniettemin moet deze poule gewoon te doen zijn. Fenerbahce is op papier de favoriet, maar als ik de verhalen moet geloven is dat ook nog wel los zand, Celtic heeft de laatste jaren echt al hun goede spelers verloren en vind ik (op papier) eigenlijk maar een heel matig team. Echter zal Celtic veel fysiek en strijd in de wedstrijden gooien en vraag me af of dit jonge Ajax zich daar onder uit kan voetballen. Molde ook niet te onderschatten.

28 augustus 2015 om 18:08

Klopt helemaal. Ik zie Ajax zo verliezen van deze teams, maar ik schat de winkansen gelijk in. Zoals vaker gezegd, ze hebben de voetballende kwaliteit te scoren, wat ik baseer op de kansen en doelpunten uit de afgelopen CL seizoenen. Ik heb geen verwachtingen, alleen maar hoop.

28 augustus 2015 om 19:14

Pfff. Het is maar dat ze veel nieuwe spelers hebben die nog op elkaar ingespeeld moeten worden anders is Fenerbahce met deze spelers niet te houden. Maar dat gaat wel snel gebeuren heb ik het gevoel. Ajax moet proberen niet te verliezen uit. Fenerbahce heeft wel de sterkste selectie op papier hoor. De motor moet alleen op gang komen.

1:Fenerbahce
2:Celtic/Ajax?

Ajax heeft een erg jonge selectie en nogal onervaren op Europees gebied.

28 augustus 2015 om 20:26

Rapid Wien is ook te doen, echter verliezen ze door persoonlijke fouten. Ajax betaalt gewoon lesgeld voor die dingen. Beetje duur lesgeld, maar goed, het draagt wel bij aan de ontwikkeling van de spelers. Wat dat betreft kun je beter verliezen, daar leer je meer van.

28 augustus 2015 om 16:47

Moet te doen zijn.... met de hakken over de sloot door tegen jarolec waar nog nooit iemand van gehoord heeft.....er moet heel veel verbeteren voor het te doen is.....

28 augustus 2015 om 16:53

Jablonec heeft Kopenhagen uitgeschakeld. Ook een aardige tegenstander. Ik word een beetje zat van dat onderuit praten van de tegenstanders. Rapid schakelde shakthar op een haar na uit, dnipro bereikte de finale, steaua was chelsea bijna de baas. AZ speelde tegen de roemeense koploper...snap je het dan echt niet dat er geen makkelijke wedstrijden meer zijn???

28 augustus 2015 om 16:53

Klopt Jarolec heb ik ook nog nooit van gehoord, is dat een voetbalteam? Ken wel Jablonec, maar die wilden niks, zelfs ajax met 10 man zette meer druk dan hun, terwijl ze toch echt achter stonden en moesten scoren.

28 augustus 2015 om 17:11

Jeetje, iedereen die Ajax neerhaalt na de slechte wedstrijden deze maand, volgens de redeneringen van deze mensen is Ajax degradatie kandidaat in de Eredivisie

28 augustus 2015 om 17:43

@mentalist
Niemand verwacht toch 6-0 uitslagen waarbij er oogstrelend Ajax-spel bij kwam. Maar als de Boer kinderlijk staat te juichen net als mijn neefje van 8 waarvoor ik een PS4 kocht laatst, bij winst op Jablonec ja Jablonec dan is dat toch geen goed teken. Ik kan me nog een Ajax onder de Boer herinneren die Barca in de Arena versloeg of een Man City klopte. Dat niveau in spelopvatting moeten we nastreven, niet eindeloos achterin breien met tikkies breed of zelfs terug naar Jasper. Ja ik snap heus wel dat je niet iedere wedstrijd kan domineren en dat 80% van de tegenstanders zich zal ingraven. Zorg er dan voor dat je over 1 a 2 spelers beschikt die met een individuele actie voor ruimte kan zorgen. De Boer heeft geen plan B ...

28 augustus 2015 om 18:19

@Savano: wil je ook mijn oom worden? ;-)

On topic: Ik denk dat in deze poule Ajax net zoveel kans heeft om eerste te worden, als tweede of als derde. Celtic hebben ze vaker tegen gespeeld en vaak thuis gewonnen en uit verloren. Onderling resultaat zal erg belangrijk zijn. Ook Fenerbahce zal zoiets worden. Tegen Molde moet je gewoon 4 punten pakken en dan hopen dat 10 punten in deze poule genoeg is.

28 augustus 2015 om 18:43

Precies ook dat Rapid het gewoon goed deed tegen Shaktar en bijna doorging hoor je dan niemand over. Het zil altijd dicht bij elkaar en het word beslist op details, er zijn misschien 3 clubs die (real, Barca, Bayern) die er echt bovenuit steken voor de rest blijft het gelukkig voetbal en 11 tegen 11.. de bal is rond

28 augustus 2015 om 20:30

Mensen moeten eens ophouden conclusies te trekken op basis van 1 wedstrijd.

Barcelona verloor van Atletic Bilbao. Eerst 4-0, daarna 1-1. Conclusie: Barcelona eindigt dit jaar als 5e (zijn minder dan Atletic namelijk).

Real verloor ooit van een 4e klasse over 2 wedstrijden in de beker. Real gaat de komende jaren ook degraderen want ze kunnen nog niet van een club van het 4e niveau winnen. Dus alle clubs op het hoogste niveau tot en met dat niveau is dus beter dan Real.

Zo heb je nog honderden voorbeelden. Je kan niets zeggen over een enkele wedstrijd. Ajax won van die club, dus zijn ze beter. Barcelona en Real verloren van mindere clubs. Dus zijn ze dan slechter?

29 augustus 2015 om 11:54

Wel als je 100 miljoen op de bank heb staan en er miks van gebruikt ja.....jarolek heeft geen 100 miljoen hoor

Thuis moet je de volle winst pakken. En dan uit kijken of je er een gelijk spel uit kunt halen.

28 augustus 2015 om 16:41

Ik wel, maar dit is natuurlijk in de vérste verte geen Champions League waardige poule. Ik snap dat je de druk wil afhouden maar dit is een beetje ridicuul.
Ik zie Ajax wel doorgaan als 2e, als ze volwassener spelen dan in de vorige Europese matchen.

28 augustus 2015 om 16:53

Ik denk dat de Boer doelt op de namen: Fenerbahce, Celtic en Ajax zijn toch clubs die regelmatig in de CL te zien zijn geweest de afgelopen 10-20 jaar. Qua niveau heb je natuurlijk volledig gelijk.

28 augustus 2015 om 17:42

Ik ben allang blij dat ik alle clubs uit deze poule ken. Loot ook honderd keer liever een Tottenham dan de zoveelste club uit Moldavië.

28 augustus 2015 om 17:56

Joostfan..

Precies wat ik denk. En mede daarom denk ik ook dat Ajax vrij eenvoudig doorgaan naar de volgende ronde. Fenerbahce en ook Celtic (meer niet) zijn geen ploegen die met 10 man op hun eigen helft gaan liggen wachten. Dat zijn beide ploegen die willen voetballen. Dat soort ploegen ligt Ajax wel. Molde kan ik weinig over zeggen. Ik denk dat we 'gewoon' voor de volle winst moeten gaan in deze poule, zonder angst om iets te verliezen..

29 augustus 2015 om 14:43

Hoezo is dit geen Champions League waardige poule? Dit is een absolute droom poule in prachtige sfeervolle bomvolle stadions!
Ik kijk er enorm naar uit. Beetje extra uitdaging doet Ajax alleen maar goed.
Tegen kleine ploegjes met weinig spektakel en sfeer doet Ajax het nooit goed. dan zakken ze helemaal naar t niveau van de tegenstander. tegen Fenerbache en Celtic haalt Ajax het beste uit zichzelf.
Anderlecht heeft ook een gave loting maar hun kans schat ik lager in om 2e te worden. Of Tottenham moet met een B team komen.

29 augustus 2015 om 15:23

Ajax4cl
Omdat alle 4 deze teams in de CL in pot 4 zouden zitten mochten ze dat gehaald hebben, Ajax heel misschien in pot 3. De budgetten zijn te klein waardoor het niveau bijzonder laag ligt, naar CL maatstaven uiteraard. Met alle respect, maar een CL waardige poule is bijv. Man Utd, Leverkusen, Ajax en Celtic ofzo.

28 augustus 2015 om 16:47

Hoezo niet? Na de glansrijke plaatsing voor het toernooi zie ik ze zelfs als favoriet voor de eindwinst ;-)

Nee, serieus... Ik denk niet dat ze het gaan redden. Ze spelen bagger en dan win je niet 1, 2, 3 van Celtic en Molde. Ik geef AZ en Groningen sowieso meer kans. Die gun ik het ook meer moet ik zeggen.

“Je moet niet denken dat je er zomaar freewheelend doorheen komt."

Anno 2015 is er werkelijk waar niemand in Nederland die dat nog denkt Frank... :

28 augustus 2015 om 17:50

Waar in het interview staat dat ze er makkelijk doorheen komen? Beetje vertrouwen hebben is niks mis mee! Nu al zeggen dat je het niet haalt kan je net zo goed helemaal niet mee doen.

Tja want Jablonec ging ook al zo vlekkenloos ops:

Moet het allemaal nog maar zien....
Hoop natuurlijk dat alle NL ploegen goed zullen presteren.

nou frank en hoe denk je er nu over nu bekend is geworden dat cilessen voor 4 jaar naar united gaat? typisch ajax om weer hun beste speler in de laatste transferweek te verliezen. wie moet cilessen nu vervangen?

28 augustus 2015 om 16:41

Hoe weet jij zo zeker dat Cillissen naar Manu gaat? Wat is je bron

28 augustus 2015 om 17:24

Een gerucht op twitter....welgeteld 1 persoon en paar anderen die t snel verspreiden.

Thuis tegen molde en celtic winnen en hopelijk uit tegen molde ook. dan ga je al lekker.

Alleen celtic uit en fenerbahce word lastig. Kan me celtic uit in de cl nog herinneren. Die moesten we eigenlijk winnen om uiteindelijk naar de tweede ronde te kunnen komen.

Volgens mij thuis gewoon door schöne. (mooi team goaltje was dat volgens mij)

word rete lastig, maarja hopelijk kunnen ze zich dan tot het bot motiveren en het voor elkaar krijgen. Nederlands voetbal heeft het nodig.

De thuiswedstrijden moet je gewoon winnen. En tegen Celtic en Molde moet je in de uitwedstrijden wel minimaal gelijk kunnen spelen.

Uhh duhh, wat doe je anders in de groepsfase van de EL? Natuurlijk moet het behalen van de volgende ronde je doelstelling zijn, hoe moeilijk je groep ook is. Anders kan je wat mij betreft beter helemaal niet meedoen!

Voor mijn gevoel wordt de EL ook steeds sterker, met goede clubs uit het buitenland. Misschien dat er over een aantal jaar nog een 3e europese competitie bij komt. Want de CL heeft Nederland niks te zoeken. EL wordt ook al lastig voor kleinere landen om iets te halen. Zou me niets verbazen als binnenkort een 3e league erbij komt. Vroeger had je in de CL nog wel kans om door de poule heen te komen en in de Europa League ver te komen, maar tegenwoordig mogen we al blij zijn als we bij de EL door de poule heen komen.

28 augustus 2015 om 17:44

Nee, nederland wordt gewoon steeds zwakker.

28 augustus 2015 om 23:08

Nederlandse clubs zijn inderdaad zwakker geworden tov oekraine, belgie, rusland enz, maar 90% procent van de clubs hebben dezelfde problemen dankzij financiele toestand in het voetbal. Er zijn misschien 20 clubs die regeren dankzij een oliesjeik of een russische gasmiljardair, maar alles daaronder heeft gewoon hetzelfde probleem dat altijd de beste spelers worden verkocht.
Gelukkig breken er wel nog genoeg talenten door.

Hoop wel dat ajax eens reeel wordt en niet 11 jonkies het veld instuurt, want dan wordt je afgeslacht tegen deze ploegen. Maar goed de boer zal ze stronteigenwijs als hij is wel weer opstellen.

Erg realistisch. Dat hebben we gezien gisteren.

Arme Molde. Dan mag je uit naar de Hollandse voetbalschool, de Schotse beren en de Turkse hel. Zullen ze blij mee zijn.

28 augustus 2015 om 16:43

Ja, en de rest mag straks naar de Noorse vikingen in de koud, wat geen pretje zal zijn. Gelukkig gaat Ajax daar al op 1 oktober naar toe en zal het voor Ajax nog meevallen.

28 augustus 2015 om 17:03

Ik denk dat ze tegen Molde het nog best moeilijk gaan krijgen. Lijkt me een stugge ploeg die met een hoop man achteruit gaat hangen. En die Schotten vliegen er ook op. Ben benieuwd of deze jeugdploeg hier tegen bestand is. Gezien de huidige vorm en kwaliteit zal Ajax het in deze poule erg lastig krijgen.

hahah een champions league waardige poule zeker frank zo lijkt het toch nog een beetje of je cl speelt
als je al moeite hebt met Jablonec en je ziet hier kansen

28 augustus 2015 om 23:12

Standaard praatje van de boer. Hij ziet altijd kansen. Moet ook wel, als de trainer er niet in gelooft...dan kan hij dat ook niet verwachten van zijn spelers.

Maar het zal heel erg lastig worden, tenzij ajax eens wat ervaring opstelt. Spelers die de druk wegnemen bij de jonkies.
Talent heeft ajax meer dan genoeg, maar daar redt je het in de el niet mee. Zeker niet tegen dit soort ploegen.

Dit wordt een makkie voor Ajax. Fenerbahçe al 7 jaar geen champions League gespeeld. Gewoon uit zorgen dat je vroeg een goal maakt, het stadion stilletjes laten leeglopen en de punten mee naar Amsterdam nemen. Hetzelfde geld voor Celtic wat niet meer het Celtic is van een aantal jaren geleden toen ze nog wonnen van Barca .

Zowel Celtic als Fener spelen niet vaak tegen ploegen zoals Ajax en ze zullen overrompeld worden, ben ik zeker van. Ploegen met snelle balcirculatie die het liefst op de helft van de tegenstander spelen zoals Ajax zal de zwaktes van die ploegen snel blootleggen.

Ajax gefeliciteerd

28 augustus 2015 om 17:00

@Israeli-Amir

Makkie? Ik ga ervan uitdat je aan het trollen bent. Je kraamt echt onzin uit ... Alsof Ajax WEL het Ajax van weleer is. Nogmaals ik ga er maar gemakshalve vanuit dat je aan het trollen bent. Fijne dag nog!

28 augustus 2015 om 18:36

Sinds wanneer heeft ajax een snelle balcirculatie? Het probleem is juist dat het tempo te laag ligt.

Celtic en Molde moeten goed te doen zijn. Fenerbace zal lastig worden maar met een tweede plek kom je ook verder.

zo is dat frankie! laat de rest maar lekker roepen, altijd voor het beste resultaat willen strijden in goede of slechte wedstrijden. alsof Chelsea met sprankelend voetbal kampioen werd en 2 jaar?? terug de CL won door middel van alla busjeparkeren.nl, hoor je de fans ook niet over, en terecht. het resultaat telt, mooi voetbal is leuk meegenomen maar door deze poule heen komen met slecht voetbal is beter dan 4e worden en met zn alle vol gas naar voren lopen voetballen en de 1 naar de andere goal om je oren krijgen.

iedereen moet maar lekker negatief blijven doen, ook de ajacieden onder ons, kom op zeg, seizoen is net van start gegaan, ja gisteren was het niet goed maar vind je het gek als je tegen een ploeg speelt die met 11 man in de 16 staat en er pas vanaf komt zodra ajax met 10 man komt te staan.. de vorm komt vanzelf, geef het wat tijd, en in de EL gewoon gaan knallen

Deze 3 tegenstanders spelen niet zo verdedigend zoals rapid Wien en Jablonec. Fener verloor kansloos van Shakthar Donetsk, terwijl die weer moeite hadden met Rapid Wien. Er valt niet altijd iets over te zeggen.

Molde moet je winnen, Celtic kan je winnen en Fenerbahce ook. In principe moet je van al deze ploegen kunnen winnen wil je in de knockout fase een redelijke rol spelen. Zeker Fener en Celtic zijn van een kaliber dat je in de knockoutfase tegen gaat komen.
Alhoewel er makkelijkere poules waren, zie ik het niet somber in voor Ajax!

Waarom doen mensen nou zo raar na die wedstrijd van gister... oke het was niet om aan te gluren en Ajax speelde bagger. Maar komop met alle respect die gehandicapte ploeg uit Tsjechie was nou ook werkelijk waar niks waard... ondanks dat Ajax moeite had en amper kansen creerden.
Tegen betere tegenstanders zie je altijd dat Ajax stukke beter speelt. Ik vertrouw erop dat we Molde en Celtic gewoon onder ons moeten kunnen laten.

Haha op die manier is elke poule wel een Champions League waardige poule. Zitten toevallig drie teams in die gewoonlijk als nummer drie of vier zouden eindigden in de CL.

Een CL waardige poule, is het indekken voor eventuele tegenvallende prestaties al begonnen?

28 augustus 2015 om 17:00

Hoevaak hebben die clubs de afgelopen 10-20 jaar CL gespeeld?

Prima loting, zijn leuke tegenstanders en er liggen mogelijkheden. Ik denk dat Ajax echt hoge ogen kan gooien in de EL, vorig jaar lullig uitgeschakeld door dnipro die wel de finale halen. Dat naieve moet eruit en daar zijn ze hard mee bezig. Goede weerstand voor Ajax en de jongelingen, leuke affiches!

Dit Standard is instabiel. En de laatste jaren doen ze het Europees zeer slecht. Anderlecht zit toch wel in de moeilijkste poule vind ik, maar ook de mooiste. Hopelijk kunnen ze daar iets rapen. Misschien lukt het wel om wat punten te pakken tegen the Spurs en 2de te eindigen. Ik vind Monaco de sterkste ploeg in die poule.

Frank moet eerst maar eens zorgen dat hij de boel op de rit krijgt want het is bijzonder droevig gesteld als je geen eens van jablonec kunt winnen. Dan kun je zeker niet zeggen dat Fenerbache en Celtic even makkelijk op te rollen zijn. Molde moet kunnen. Enige voordeel is dat Celtic en Fenerbache voetballende ploegen zijn ipv de oostblokse mentaliteit.

Frank, het is tijd voor woorden en daden!!!

Het doel is toch de halve finales? Ter info Frank: dan moet je de poulefase overleven!

Natuurlijk gaan ze dat redden. Celtic stelt weinig meer voor, Fenerbahce wordt overschat en Molde mag geen probleem zijn.

Mijn voorspelling :

1. Fenerbahce
2. Ajax
3. Molde FK
4. Celtic

Fenerbahce en Ajax zullen allebei doorgaan. Leuk voor de Turkse fans in Nederland kunnen ze hun helden bezoeken in Amsterdam.

zolang ajax met die veredelde A1 blijft spelen en niet wat ervaren krachten als Heitinga en Schone het veld in stuurt zie ik Ajax ook zomaar laatste worden in de poule... want dan ben je kansloos tegen Fenerbahce en zou je ook zomaar ten onder kunnen gaan tegen Celtic en Molde... dat zag je bij de voorgaande europese wedstrijden dat leek nergens op... na de 1e helft van ajax tegen jablonec heb ik de tv over gezet naar Utopia en zelfs dat was 5 keer boeiender dan die hele wedstrijd van Ajax!

de moeilijkste wedstrijd zal fenerbahçe uit zijn denk ik. ik zou tegen fenerbahçe uit met 4 middenvelders spelen als ajax zijnde. spelers die de beuk erin kunnen gooien en een bal kunnen vasthouden. heitinga als ervaren man erin voor de nog onervaren riedewald. en hahn als mogelijke vervanger voor cilessen die ik nog weg zie gaan. zelfs een 4-5-1 zou ajax moeten kunnen overwegen met sinkgraven er ook nog bij op het middenveld. zou best wel eens goed kunnen uitpakken aangezien ajax zoveel redelijk gelijkwaardige middenvelders heeft. er zullen weinig tegenstanders zijn die een 5 mans middenveld van ajax aankunnen.

------------hahn
tete veltman heitinga dijks
bazoer klaassen gudelj schöne
--------el ghazi----milik

28 augustus 2015 om 17:54

Hahn? 4-4-2? Riedewald eruit en Veltman laten staan?
En liever 4-5-1? Alsof dat bepalend is, met 4-3-3- en je spitsen rond de middenlijn kun je ook verdedigend spelen hoor. En 4-5-1 met je laatste linie tegen de middenlijn aan kan ook aanvallend zijn

28 augustus 2015 om 18:02

cilessen wordt hardnekkiger in verband gebracht met een vertrek naar united. hahn zie ik als de best mogelijke vervanger uit de eredivisie. riedewald er inderdaad uit omdat hij minder ervaring heeft dan veltman. wie weet kan heitinga veltman aansporen om minder domme foutjes te maken. ik heb liever meer de bal in de ploeg door middel van 5 middenvelders. dan maar een keer voor een punt gaan in een moeilijke uitwedstrijd of hopen op een countergoal.

28 augustus 2015 om 18:09

Geruchten. 1 idioot op twitter en paar retweets. Of heb jij een betrouwbare bron?

Zoals ik Ajax heb zien spelen het laatste halfjaar, zie ik het somber in voor ze. Een vierde plaats lijkt me reëler dan een plek bij de eerste twee.

Tsja,daar beginnen we weer,ik heb er geen vertrouwen meer in.

Ach we gaan het wel zien! Hoopen op mooie wedstrijden en dat Ajax doorgaat! Ik schat de kans op 50/50, en ga zeker een wedstrijdje in de arena bekijken!

Ik vind deze 3 tegenstanders sterker dan Rapid Wien en Jablonec en daar had Ajax het al lastig tegen. Ik vrees dat Ajax onderaan eindigt in deze groep.

Ik vind en denk dat Ajax in deze poule minimaal 2e moet worden, dit is ook gewoon hun verplichting want celtic is de laatste tijd heel erg achteruit gegaan en molde fk dat is ongeveer het niveau van willem ii, groningen, heracles. Toch zullen ze het misschien lastig krijgen want onze de Boer snapt nog steeds niet dat je met ervaring moet spelen in Europa .....

zolang het gerucht maar niet waar is, dat cillissen toch weg gaat? Maar het moet te doen zijn, zolang ze zich maar niet ingraven.

Wordt lastig voor Fener. Wel leuk om te lezen dat de meeste Fener hoger schatten dan Ajax

Fener is nog geen team, verreweg van. Ajax maakt zeker een kans om fener te kloppen. Individueel is Fener wellicht beter, maar ik denk dat Ajax qua teamvoetbal toch beter is. Ben benieuwd. Hoop op geen blessures etc. zodat elke team met zijn sterkste opstelling kan spelen.

Als ik het rijtje clubs zo zie moet het te doen doen, maar goed Ajax heeft het tegenwoordig tegen iedereen moeilijk. Ik zie het wel, het doen van voorspellingen is zinloos gebleken, dus laten we maar op het beste hopen. Hopelijk weten we met zijn vieren het aankomende Europese seizoen om een mooi aantal en brood nodige punten te verzamelen.

Tegen celtic en molde moeten er in totaal 10 punten gehaald worden. Tegen fenerbache moet je thuis ook van kunnen winnen. Dan moet 13 punten genoeg zijn om te overwinteren. Al zal het spel wel een stuk beter moeten worden andrs word t moeilijk

Ajax gaat in deze poule overwinteren.. Dit zijn meer voetballende ploegen dan die tsjechen die zelfs tegen 10 man nog met zijn elven op eigen helft bleven hangen. Celtic en Fenerbache zullen dan gaan uitmaken wie er met Ajax mee gaan naar de volgende ronde

Van dit gezelschap valt Ajax niet in positieve zin op. De Boer zit progressie van Ajax in de weg. De vierde plek is het hoogst haalbare in deze groep.

Mooie tegenstanders, beter als onbekende want daar kan Ajax alleen maar van verliezen zelfs als win je is het niet goed.. Ligt ook aan Ajax zelf net als dat ze met 10 man harder lopen als met 11, maar hoe beter de tegenstander hoe beter het spel van Ajax dus kom maar op!

Mensen hier praten alsof Ajax zelfs zou degraderen in de eredivisie na onze startmaand met eigenlijk maar 1 slecht resultaat... Voor de rest gaat alles juist vrij naar behoren! Verdedigend staat het tenminste weer, dat is ook wat waard en vandaar uit inderdaad stappen maken, zo ging dat in de 1e 2 jaar echt goede jaren van de Boer ook.. Maar ook dat mensen doen alsof alle seizoenen onder de 'boer als de laatste waren terwijl de eerste 2 echt goed waren, als je dan elke keer je beste speler en leider in het team kwijtraakt begin je opnieuw..

ik schat molde wel iets beter dan celtic, die ploeg is de laatste tijd ver weggezekt zeg..molde is daarentegen kampioen geworden met het hoogste puntenaantal ever..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren