Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Beek: ‘Misschien denkt de bondscoach dat ik nog niet fit ben’

Laatste update:

Bondscoach Danny Blind maakte een week geleden zijn voorselectie van Oranje bekend en nam daarin ook Kenny Tete en Jairo Riedewald van Ajax op. Voor Sven van Beek was geen plaats, terwijl die toch al wat langer een basisplaats heeft bij Feyenoord dan de twee Ajacieden. Waarom de verdediger niet is opgenomen in de voorlopige groep, weet hij niet. Hij heeft er niets over gehoord, zegt hij tegen Feyenoord TV.

/

“Ik doe mijn best, maar helaas zit ik er nog niet bij. Ik moet iedere week knallen om er uiteindelijk wel bij te komen. 'Ik heb de voorbereiding niet helemaal meegemaakt, dus misschien denkt de bondscoach dat ik nog niet fit ben of zelfs goed genoeg. Daar moet je het mee doen. Oranje is wel een droom voor iedere voetballer”, geeft de 21-jarige Van Beek toe. Hij speelde 44 duels in de Eredivise voor Feyenoord, tegenover 27 voor Riedewald en 8 voor Tete.

Van Beek heeft niet de illusie dat hij ‘er al is’ en ziet nog ruimte voor verbetering in zijn spel. Hij wil ook graag meer een leiderstype worden, want dat is hij naar eigen zeggen nog niet. “Dan zal ik ook qua persoonlijkheid moeten groeien. Meer durven en meer praten. Ik zit zo niet helemaal in elkaar, al gaat het steeds beter.”

Sven van Beek hoort minstens thuis in de voorselectie van Oranje

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als ik hem was, zou ik vooral verbaasd zijn over het selecteren van Veltman en Bruma. Zij spelen toch op dezelfde positie en om nou te zeggen dat die twee beter zijn...

28 augustus 2015 om 08:57

Zeker weten. Van Beek is een echte verdediger die zich als een man opsteld. Presteerd nu al een jaar beter dan die twee en is nog steeds niet opgeroepen. Dat terwijl een Kongolo wel wordt opgeroepen terwijl hij minder constant is.

28 augustus 2015 om 09:03

kongolo zal wss voor de lb positie zijn opgeroepen aangezien daar nu willems geblesseerd is eigenlijk niemand boven de rest uit steekt

wel vind ik van beek een sterke cv en zie ik hem op termijn zeker in oranje spelen

ook vond ik hem afgelopen weekend heel behoorlijk vanaf rechts spelen toen botteghin centraal kwam te staan

dat een bruna en veltman die op dezelfde positie spelen wel geselecteerd zijn verbaasd mij, want ik vind van beek duidelijk sterker dan deze 2 gasten

28 augustus 2015 om 09:03

Bruma en Veltman leggen het beiden af tegen Van Beek. Tete is een groot talent die ook nog eens fysiek z'n mannetje staat, het is goed voor z'n ontwikkeling om er bij te zitten, ben ik het helemaal mee eens. Maar ook Riedewald is niet beter.

We moeten er maar aan wennen dat er een Ajacied bondscoach is...

28 augustus 2015 om 10:07

Riedewald is vooral in de voorselectie opgenomen omdat hij linksbenig is, Danny Blind ziet de lcv en rcv als twee verscbillende posities. Riedewald moet je dus niet vergelijken met Van Beek maar met Rekik bijvoorbeeld.

28 augustus 2015 om 10:18

Misschien omdat van Beek nu rechtsback speelt en hij dat niet van origine is. Maar van Beek en Riedewald vergelijken is onzin de een is een linksbenige verdediger en de ander een rechtsbenige verdediger.
Wordt nu al moe van het gezeur de bondscoach is een Ajacied dus selecteert hij geen Feyenoorders. Denk dat het nog wel een verschil is dat van Beek amper Europese ervaring hebt en Bruma en Veltman wel. Dat ze eens een slippertje maken doet iedereen wel eens ook van Beek.

28 augustus 2015 om 10:34

Hij heeft pas een halve wedstrijd rechtsback gespeeld.

28 augustus 2015 om 10:35

'Omdat Van Beek nu rechtsback is'; je bedoelt de 25 minuten die hij er zondag voor het eerst in jaren gespeeld heeft? Beetje voorbarig, vind je niet?

28 augustus 2015 om 10:42

Inderdaad, heel het Nederlands elftal is een smerig Ajax kliekje aan het worden. Ik bedoel; waar zijn Janmaat, Van Beek, Rekik, De Guzman, Vorm, Pröpper?

28 augustus 2015 om 11:22

Ja helemaal mee eens Vorm voor Vermeer!! Eigenlijk hoort Dijks er ook nog bij.

28 augustus 2015 om 12:25

LoL. ...kijk al die Feyenoorders zich druk maken om alleen het niet selecteren van van Beek.

Gewoon hard blijven werken, maar als Blind telkens voor de voetballende optie kiest, dan denk ik zelfs dat van Beek het verliest van Veltman. Bruma is in alles minder dan van Beek, maar die is goed begonnen dit seizoen.

Veltman zit er eigenlijk tussen in.

Ik had niet verwacht dat het jullie zoveel pijn zou doen. Wij zeurde ook niet toen van Gaal de minst gepasdeerde verdediging bijna niet selecteerde. Prima gewoon harder werken...niets verkeerd mee.

28 augustus 2015 om 09:08

Ja dat is echt ongelooflijk dat die 2 geselecteerd zijn en v Beek niet. Veltman was gister weer niet best en Bruma heeft de draaicirkel van een tientonner.

28 augustus 2015 om 09:25

En eigenlijk hoort Kongolo er ook niet bij. Als lb is Dijks op dit moment veel beter. Van Beek had voor Bruma gekund of Veltman.

28 augustus 2015 om 09:32

Nou veel beter, Kongolo speelde afgelopen weekend wel sterk hoor. Je kunt je vraagtekens zetten bij zijn (voor)selectie maar doe ajb niet alsof Dijks 2x zo goed is want dat is gewoon niet het geval.

28 augustus 2015 om 09:46

Doe niet alsof. Op dit moment is Dijks veel beter. Maar goed je moet de selectie maar nemen zoals hij is en hopen dat het wat wordt. De Vrij ging ook hopeloos de fout in bij de eerste van Leverkusen.

28 augustus 2015 om 10:15

Dijks vind ik ook als linksback beter, snap ook niet waarom hij of Pieters niet is opgeroepen. Nu heb je eigenlijk alleen Kongolo en Blind als linksbacks dat niet eens echte linksbacks zijn. Blind heb je waarschijnlijk hard nodig op een positie waar hij meer invloed heeft, als cv of als cvm. Maar gezien het geringe aantal linksbacks die zijn opgeroepen zal hij denk ik helaas Blind als linksback gebruiken.

28 augustus 2015 om 10:42

Als je de boel wilt dichtgooien is Kongolo perfect voor op de linksback. Maar als je ook wat voorzetten wilt zou ik eerder voor Willems of Dijks gaan

28 augustus 2015 om 09:25

Waarom vind iedereen bruma zo slecht het is gewoon een prima verdediger hij is alleen soms een beetje dom

28 augustus 2015 om 09:33

Matige inspeelpass, is sloom, staat regelmatig verkeerd, draaicirkel van een tientonner en doet inderdaad gewoon domme dingen. Oftewel absoluut geen Nederlands elftal materiaal.

28 augustus 2015 om 10:06

Pardon, sloom? Hij is met afstand dr snelste centrale verdediger in de eredivisie...

28 augustus 2015 om 10:08

Kijk z'n laatste interland tegen de VS maar eens terug. Dan weet je waarom.

28 augustus 2015 om 10:11

Eens, maar sloom is hij toch echt niet. Fysiek heeft hij werkelijk alles, maar door zijn foutjes en concentratie wordt het nooit wat

28 augustus 2015 om 10:28

Sorry, maar hier heb ik even smakelijk om gelachen.

Daarbij heeft hij niet het inzicht om zijn gebrek aan snelheid te kunnen compenseren.

28 augustus 2015 om 10:41

Klopt, tegen ADO werd die helemaal zoek gespeeld door Korte, niet omdat Korte zo goed is maar Bruma geen spelers met een redelijke snelle balbehandeling kan verdedigen.

28 augustus 2015 om 17:17

Bruma werd helemaal niet zoekgespeeld tegen ADO, hij was juist een van de weinige van PSV die een redelijk niveau haalde.

28 augustus 2015 om 10:44

Bruma heeft zich wel goed ontwikkeld. Maar Veltman is natuurlijk onbegrijpelijk. Riedewald, oké een groot talent maar ook nog niet verder dan Van Beek op dit moment.

28 augustus 2015 om 12:32

Als ik hem was zou ik niet zo'n grote mond opzetten en insinueren dat hij er "gewoon" bij hoort als de bondscoach dacht dat hij fit was.

Er is echt niks speciaals aan van Beek. Ik snap echt niet waarom iedereen aan Feyenoords kant zo verbolgen zijn dat hij er niet bij zit, alsof hij wel een zekerheidje was bij Hiddink.

Er wordt nu alleen maar extra gezeurd omdat Blind inderdaad een Ajax verleden heeft. Zijn we soms vergeten dat Feyenoord dit jaar helemaal geen Europees voetbal speelt omdat ze in de play-offs gefaald hebben?

28 augustus 2015 om 14:12

Volgens mij zegt hij nergens dat hij er 'gewoon' bij hoort en zegt hij zelfs dat hij misschien nog niet goed genoeg is.

Hij hoort er eigenlijk ook nog niet bij, evenmin als Riedewald en Tete al helemaal niet.

28 augustus 2015 om 17:38

Wie zet hier nu een grote mond op? Wat heeft het ermee te maken dat feyenoord geen europees voetbal heeft gehaald dan? Is dat van beek zijn schuld ofzo? Heeft tete enige bijdrage gehad aan het halen vsn europees voetbal dan? Je loopt gewoon wat te blèren om zogenaamd mondjes te snoeren, alleen kom je met drog redeneren.

Ik vind dat je van beek niet kan vergelijken met tete en riedewalt die spelen een andere positie

28 augustus 2015 om 09:02

Het gaat om het aspect ervaring. Van beek maakt al een jaar indruk door heel sterk te spelen en is nog niet geselecteerd. Tete en riedewald staan nu beiden 6 wedstrijden basis en zijn wel geselecteerd.
Zeker als je ziet dat van beek op t oog verder is als concurrenten veltman en bruma

28 augustus 2015 om 09:19

daar heb je idd gelijk in, ik zal veltman lekker thuis laten en van beek meenemen, riedewald en tete zal ik ook meenemen domweg omdat het erg grote talenten zijn en we niet veel beters hebben achterin, ik zal vanbeek altijd meenemen ten koste van of veltman of bruma, maargoed wij zijn geen bondscoach

28 augustus 2015 om 10:47

Hèhè eindelijk een eerlijke volwaardige reactie van een Ajax-fan, dankjewel. Je moet niet riedewald met van beek vergelijken maar Veltman/bruma. En dan zal iedere objectieve toeschouwer toch zien dat van beek minimaal 2 maal beter heeft gepresteerd dan deze 2.

28 augustus 2015 om 12:56

Iemand zegt iets wat in jouw straatje past, en dan is het objectief? Wat heeft Van Beek gepresteerd dan?

Veltman kan nog zeggen dat hij afgelopen seizoen onbetwiste basisspeler was van de minst gepasseerde verdediging van Nederland. Heeft al meerdere seizoenen CL ervaring. Dit seizoen nog helemaal geen tegendoelpunten.

Bruma is landskampioen geworden met de op 1 na minst gepasseerde verdediging van Nederland.

Wat heeft Van Beek dan gepresteerd?

28 augustus 2015 om 17:40

Wat heeft van beek gepresteerd dan? Volg je het voetbal wel? Dus omdat bruma kampioen geworden is, is hij gelijk beter dan van beek? Van beek blinkt wekelijks uit en speelt nagenoeg foutloos, waar bruma regelmatig een steekje liet vallen om Veltman maar helemaal niet te noemen.

Blind heeft gewoon een Ajax voorkeur en dat is gewoon een feit, ik snap ook niet dat veel Ajacieden dat hier durven te ontkennen... Het zou hetzelfde zijn als, Karsdorp en een CV jeugdspeler worden geselecteerd van Feyenoord maar een Veltman en een VD Wiel niet, dat zou toch raar zijn?! Daarnaast is Oranje geen kweekvijver voor talenten imo maar waar voetballers er gelijk moeten staan, en met zulke jonge gastjes met minimale eredivisie ervaring is dat gewoon een risico.

28 augustus 2015 om 09:05

Vooral Anita verbaasd me zeer. En als je Riedewald voor van Beek zet, dan zit er een steekje los. Tete boven Janmaat???? Maar ach.... laten we wel wezen. Waar maken we ons druk over. Ik vermoed dat van Beek nog wel een 60-tal wedstrijden in oranje zal spelen. Blind moet blij zijn als hij er het nog een jaar vol houdt. Beekie is wel het grootste verdedigende talent van Nederland in mijn ogen

28 augustus 2015 om 09:15

Hoezo verbaasd dat ? Hij speelt basis in de PL, wie had er dan moeten staan ?

28 augustus 2015 om 09:23

waarom toch telkens de vergelijking tussen riedewald en van beek?? ze staan niet eens op dezelfde positie... vraag jezelf maar eerder af waarom veltman en bruma boven van beek staan...

28 augustus 2015 om 10:36

Nou, waarom Veltman en/of Bruma boven Van Beek? Waarom Riedewald boven Van Dijk?

28 augustus 2015 om 10:50

Hij zegt vraag jezelf af, daarmee bedoelt hij dat hij het ook niet snapt. En ik denk dat de meeste mensen behalve de bondscoach zelf dit niet snappen.

28 augustus 2015 om 12:10

Ajaxspelers zijn gewoon beter. Riedewald is goed genoeg voor nl elftal en zeker niet minder dan Bruma of Beek. Tete ook. Je kunt wel lacherig doen over het trieste feit dat Ajax door Rapid is uitgeschakeld maar Ajaxspelers spelen dat soort wedstrijden wel. Wat speelt Fnoord dit seizoen aan europees voetbal? Dat het nivo van de nl ploegen rondweg slecht te noemen is europees gezien moeten we accepteren maar dat neemt niet weg dat Ajax al jaren beter presteert dan Fnoord in de competitie. En daar zal toch wel een reden voor zijn. En als je de selectie van Anita belachelijk vind wijs ik je erop dat hij basisspeler is bij dezelfde club als Janmaat. En dat er op dit moment weinig andere keus is. Of had Blind Bazoer moeten oproepen? Blijf erbij dat Dijks er ook bij had gemoeten ipv Kongolo.

28 augustus 2015 om 12:58

van dijk zit ''gewoon'' bij de selectie hoor? weet niet waar je vandaan haalt dat jairo boven van dijk staat? daarnaast zeg ik toch dat van beek beter is dan bruma en veltman? begrijp je reactie niet echt, althans als het een reactie op mij was.

28 augustus 2015 om 11:00

Ach.. Krijgen we dit soort verhalen niet altijd als er een nieuwe bondscoach? Louis van Gaal zou volgens menigeen juist een voorkeur hebben voor de Feyenoord talenten. (mogelijk om een sneer naar Ajax uit te delen).
Het is net wie en hoe je iedereen kent. Ik denk niet dat er veel verschil zit tussen een Riedewald en een v Beek qua kwaliteit op dit moment. Denk dat het eerder een persoonlijke voorkeur is.

28 augustus 2015 om 14:05

Hoe ver kwamen we ook alweer onder het "feyenoord" bewind van van Gaal?

28 augustus 2015 om 16:58

Lees jij ergens uit mijn reactie dat dat er toe doet? De prestatie die uiteindelijk behaald werd heeft maar weinig te maken met het feit dat die verhalen de kop op staken.

Hij heeft wel recht van spreken. Prima verdediger!

agh vind het als feyenoordfan niet eens erg op dit moment, denk dat het voor hem persoonlijk het beste is om even een rust momentje te hebben

vorig seizoen heeft hij zich stormachtig ontwikkeld en afgelopen zomer heeft hij volgens mij een heel aantal uur in de sportschool doorgebracht als ik zn fysiek vergelijk met vorig seizoen

en door zulke rustmomentjes kan een jonge gozert als hij die net terug is van een blessure zn batterij weer ff helemaal opladen en zich vol op feyenoord richten ipv dat hij met kleine pijntjes door speelt omdat hij oranje niet mis wilt lopen

Het is eigenlijk best wel een grap zie Bruma Veltman en van Beek wekelijks spelen en vindt eigenlijk al hele lange tijd van Beek de beste van deze drie. Bruma en Veltman zijn niet slecht maar van Beek is wel constanter afgelopen seizoen en begint nu ook gewoon prima. Ik hoop dat van Dijk en van Beek bij Oranje plekken van Veltman en Bruma gaan innemen.

28 augustus 2015 om 13:00

Bruma en veltman zijn wel slecht;p althans te vaak gaan ze de fout in, ook geen idee waarom die 2 boven van beek staan, kan me alleen indenken dat die andere 2 basis spelen bij een iets betere club met meer concurrentie, maarja dat geld eigenlijk ook niet echt meer voor dit seizoen (de concurrentie) want die is nu ook gewoon prima in rotterdam met botteghin erbij gekomen, nogmaals ik begrijp het ook niet, jairo en kenny kan ik absoluut inkomen, joel en bruma daarintegen weer niet, van dijk gelukkig wel bij de selectie.

Blind zal 4-3-3 gaan spelen. Die keuze snap ik natuurlijk, maar zijn selectiebeleid vervolgens is me echt een vraagteken. Hij heeft duidelijk een voorkeur voor Ajaxieden wat niet heel erg hoeft te zijn, maar Tete bijv zal zich toch eerst over een langere periode moeten bewijzen.

28 augustus 2015 om 09:04

Wie moet Blind dan oproepen voor de RB positie? Naast Van der Wiel zijn er niet veel goede alternatieven hoor. Janmaat speelt het laatste half jaar zwaar ondermaats en Van Rhijn is voorbij gestreef door Tete. Een plaats in de voorselectie is niet eens overdreven.

28 augustus 2015 om 09:07

Je hebt Janmaat duidelijk niet gevolgd. Speelt ijzersterk in de PL. Speler van het jaar Newcastle geworden.

28 augustus 2015 om 09:08

Zo slecht heeft hij het nou niet gedaan het laatste half jaar.

28 augustus 2015 om 09:11

Nu kun je al stoppen met praten als je gaat roepen dat Janmaat een half jaar ondermaats speelt. Janmaat is gekozen tot de beste speler van NCU dus hoe kan dat als hij een half jaar ondermaats speelt terwijl de competitie nog maar net weer bezig is? En van der Wiel speelt niet eens bij PSG en zit er wel bij. Duidelijk wT ook jouw clubvoorkeur is

28 augustus 2015 om 10:04

En van der Wiel speelt helemaal niet en MOET weg. Janmaat speelt dit seizoen nog wat ongelukkig maar om te stellen dat Tete beter is vind ik wel veelste ver gaan

28 augustus 2015 om 14:46

Blind vindt Tete beter dan Janmaat. Klaar. Daar zullen het mee moeten doen. Hij vindt Kongolo blijkbaar ook beter dan Dijks voor linksback. Daar hoor ik jullie niet over. Slaat nergens op.

Als er 1 is die vaak ziek word van Bruma ben ik het wel. Maar dit seizoen speelt hij gewoon echt goed en geconcentreerd. PSV heeft ook alleen goals uit penalties en een vrije trap tegen gekregen. Met Moreno erbij zullen Bruma en Isimat alleen maar beter worden denk ik.

Ik vind van Beek zeker een groot talent. Op dit moment denk ik dat Vlaar en De Vrij de beste opties zijn. Blind speelt momenteel ook goed bij United. Daarna komt een groepje met 4 of 5 verdedigers van ongeveer gelijk niveau.

28 augustus 2015 om 09:26

vlaar is zowieso nog geblesseerd en voor zover ik weet staat hij nergens onder contract op dit moment...

de vrij heeft ook wat fysieke tegenslagen gehad, maar als hij fit is is hij op dit moment de beste cv die we hebben

en bruna is ook dit seizoen niet sterk en mi duidelijk minder dan van beek en hij heeft zowieso een stuk minder potentie

bruna ziet er best leuk uit in de spelerstunnel, maar op het moment dat de bal in gebruik wordt genomen tijdens de warming up heb je als tegenstander al door dat het er vooral fysiek leuk uitziet, maar verder niet veel voorstelt

28 augustus 2015 om 10:51

Maar waarom Veltman/bruma boven van beek???

28 augustus 2015 om 13:01

Ervaring en prestaties.

28 augustus 2015 om 14:07

Als we daar op gaan selecteren mag dirkie kuyt er ook wel bij haha

Het probleem voor van Beek is dat er meer concurrentie is voor zijn positie, waarbij hij ook nog niet uitkomt in CL of EL, iets wat belangrijk is voor verdere ontwikkeling. Riedewald en Tete hebben het geluk dat ze staan op posities die nu vervuld worden door spelers waaraan getwijfeld wordt. Dan kijkt een bondscoach er eerder naar. De Vrij is zeker van zijn positie, dus hooguit wordt er een reserve voor zijn positie opgeroepen.
Ik vind de selectiecriteria van Blind vrij helder, hij kijkt naar posities waar hij verbetering nodig heeft. Hij is wel een coach uit de Ajaxschool, dus speelt hij op Ajaxwijze, waardoor Ajaxspelers daar al meer ervaring in hebben en daar sneller aan kunnen voldoen.
Van Beek zal zich moeten richten op Jong Oranje, waarbij hij het beter zal moeten doen dan toen tegen Jong Frankrijk, want toen speelde hij heel slecht, samen met de hele Feyenoordverdediging zoals Kongolo, Woudenberg en Karsdorp. Ze gaven 3 penalties weg!

28 augustus 2015 om 10:52

Maar waarom Veltman/bruma boven van beek???

28 augustus 2015 om 11:02

Waarom van Beek boven Veltman en Bruma?

Ik vind van Beek nou niet echt bijzonder. Een echte ouderwetse bikkel, dat sowieso.

Tja wat moet je er van zeggen? Van Beek speelt een heel seizoen nagenoeg foutloos Riedewald en Tete een paar wedstrijdjes mee bij Ajax. Het blijft raar selectie beleid. Maar het hele beleid van de Knvb is krom door Blind aan te stellen als Bondscoach dus echt verrassend is het niet.

Het hele selectie beleid is best vreemd te noemen sinds Hiddink er is en Blind gaat vrolijk verder. Dat Tete en Riedewald worden opgeroepen als beloning voor hun goede spel kan ik wel begrijpen, het is nog maar een voorselectie, maar dat Van Beek er niet bij zit verbaasd mij, net als Janmaat. Als ik moet kiezen tussen Van Beek, Bruma,veltman zou ik nu voor Van Beek kiezen, vind hem toch van de 3 het meest constant, ook toen het bij Feyenoord vorig jaar aan het eind minder ging was hij 1 van de weinige stabiele spelers, ook Europees hij hij bewezen mee te kunnen. Janmaat was vorig jaar nog uitgeroepen tot beste speler van NC en heeft een zeer sterk seizoen achter de rug, op basis van 1 slechte wedstrijd zal deze beslissing echt niet zijn want dan hadden er wel meer uit gelegen.

En ik maar denken dat het na het selectiebeleid van van Basten het niet erger kon...

Het is doodzonde dat Blind nu al gigantisch faalt als bondscoach. Doe gvd je huiswerk! Wat een knuppel, of je doet maar wat, kloot wat an, of de hele voetbalvisie is weg. Vindt je het gek dat Oranje het zo moeilijk heeft. Blind wakker worden, je bent Bondscoach moet Nederlands beste spelers opstellen kijkend naar de postitie waar ze spelen en daar een elftal van smeden in zeer korte tijd. Beek hoort er gewoon bij, net als Janmaat. Blammage, dat ik dat moet roepen als Twentefan. Geef Douglas ook een kans, de achterhoede is te beroerd voor worden.

28 augustus 2015 om 10:02

Kan er weinig aan toevoegen. Ik ben op het punt beland dat ik denk, dan maar geen EK met zo'n pannenkoek als bondscoach. Het kan gewoon niet dat je uit het beschikbare materiaal dit als voorselectie uit je hoge hoed tovert, waar ben je dan mee bezig??

Gewoon zo doorgaan jongen, dan zit je er volgende x bij ipv veltman of bruma! Veltman had van mij niet opgeroepen te worden, stapelt fout op fout, niet alleen verdedigend maar ook in de opbouw maakt hij fouten, terwijl dat zijn sterke punt zou moeten zijn.

Tete verdiend het imo keihard! Riedewald kan je over twisten maar er zijn niet heel veel lcv beschikbaar die duidelijk beter zijn.

28 augustus 2015 om 11:11

Grappig dat wanneer je verdedigend fout op fout stapelt je de afgelopen 5 duels geen enkele tegengoal krijgt. Er ontstaat hier weer eens een hele hype. Mensen versterken elkaars mening en dit keer is Veltman de gebeten hond. Je kunt een ander beter vinden, maar net doen alsof Veltman heel erg slecht is gaat mij te ver.

30 augustus 2015 om 11:16

Tegen Rapid Wien, een bal inleveren waarna de goal valt... die fout sloeg nergens op, kon de bal op meerdere plekken kwijt, schuift hem zo in de voeten bij de tegenstander waarna ze vrij kunnen doorlopen en kunnen scoren. Tegen AZ krijgt Janssen alle tijd en ruimte om ballen aan te nemen, te kaatsen of zelf te schieten. Al het gevaar kwam van deze spits al was Riedewald ook niet al te sterk deze pot.
Tegen Jablonec aan de verkeerde kant dekken bij een ingooi waar de penalty uit komt. Tegen NEC meerdere ballen simpel inleveren bij de tegenstander terwijl Veltman zijn sterke punt zou moeten zijn, het opbouwen.

Dat we na de wedstrijden tegen Rapid Wien er 0 tegen hebben zegt niet alles. Vind onze backs tov eerdere jaren verdedigend erg sterk, ook hebben wij Cillessen en hebben we hier en daar wat geluk gehad. Veltman vind ik al jaren niet goed genoeg, blijft fouten maken en blijft opgesteld worden, een beetje zoals van rhijn. Veltman vind ik te slap voor een centrale verdediger, word te makkelijk aan de kant gezet, is niet supersnel, is voetballend of opbouwend nou ook niet spectaculair, durft daardoor niet heel vaak in te schuiven(riedewald is jonger, doet dat meer en beter!), Veltman is geen leider en Veltman is ook nog eens behoorlijk klein, niet heel erg als je er een tank naast hebt staan maar Riedewald staat ernaast. Riedewald die in eigenlijk alles beter is dan Veltman, nog jonger ook. Stel dan naast Riedewald iemand op die zijn mindere punten aanvult, iemand die groot en sterk is, die verdedigend erg goed is.. Riedewald kan lekker opbouwen, geef mij maar iemand daarnaast die lekker kan verdedigen! Veltman groeit niet, niet in lengte maar ook niet qua niveau, word eigenlijk alleen maar minder vind ik, helaas!

van Beek vind ik een betere verdediger dus die zou ik eerder oproepen dan Veltman, ik zou een type van Beek ook liever naast Riedewald hebben staan bij Ajax.. maar goed.. zo zijn er nog 16 miljoen anderen die een andere mening hebben xD

Sowieso moeten we wat mij betreft ophouden met een linksbenige en rechtsbenige cv, stel gewoon je twee beste verdedigers op. Bijna bij elke topclub spelen er twee rechtsbenige bijvoorbeeld: Chelsea, Barcelona, Bayern Munchen, Real Madrid, Psg, Arsenal, etc.

Veltman is de grootste schande in Oranje sinds Romano Denneboom! Ik begrijp het echt niet meer hoor. Van Beek en Van Dijk zijn verdedigend zoveel beter, maar Veltmannetje kan zo leuk opbouwen...juist. Het is schandalig en ik pleit voor een referendum.

28 augustus 2015 om 10:45

Je hebt deze 2 wedstrijden verdedigers met enige ervaring nodig. Van Beek heeft die niet en Van Dijk speelt wekelijks tegen spitsen van Jupiler League niveau als het niet een nog lager niveau is

28 augustus 2015 om 10:53

Maar waarom Veltman/bruma boven van beek???

28 augustus 2015 om 10:54

Oh, krijgen we dat argument weer bij Van Dijk. De Eredivisie is tegenwoordig bijna net zo slecht.

28 augustus 2015 om 11:27

Heeft Veltman zoveel ervaring dan? En hoe komt van Beek aan ervaring als ze hem niet oproepen? Hij heeft Europees vorig seizoen ontzettend goed gespeeld.

28 augustus 2015 om 14:09

Verdedigers met ervaring? Je bedoelt vast die 6 wedstrijden van tete

28 augustus 2015 om 11:08

De derde bondscoach op rij welke van Dijk niet goed genoeg vindt. Dat zou toch genoeg moeten zeggen? Of denk je dat je het allemaal beter ziet dan van Gaal, Hiddink en Blind?

Kijk je überhaupt Schots voetbal? Dat hebben Blind, Nistelrooij en van Basten namelijk wel gedaan. Die kijken veelvuldig naar iedere potentiële speler. Terwijl de meeste mensen hier hun mening baseren op wat samenvattingen uit de voorrondes Europees voetbal en dingen die commentatoren zeggen en journalisten schrijven.

Mensen vergeten dat van Beek ook gewoon EL Ervaring heeft...tegen Roma, Luik, en nog 9 andere wetstrijden....en speelde toen ook ijzersterk. Misschien wel als een van de beste samen met Clasie. Dit jaar weer foutloos...

Het argument van Riedewald/tete niet dezelfde positie gaat overigens niet op. Het gaat toch om een voorselectie??? Waarom zit hij, als Nederlands grootse RCV talent er niet bij? Na de Vrij komt gewoon Van Beek. Bruma is matig, Veltman is Matig.

In de verdediging is het selectiebeleid nog steeds niet te rijmen. Tete en Riedewald hebben samen 25 wedstrijden gespeelt op het hoogste niveau, al vind ik Tete nog verdedigbaar. Riedewald daarintegen, samen met Kongolo, totaal niet. Kongolo zal vast LB zijn, maar dan heb je nog Pieters en een betere Dijks. Raar dat die twee niet meegenomen zijn. Riedewald is dan weliswaar een groot talent, maar in het centrum heb je de Vrij, Bmi, Vlaar en v Beek, die gewoon beter zijn dan wel meer ervaring hebben. Dan heb je nog van Dijk die niet is meegenomen en Bruma samen met Veltman wel, heel raar imo.

Zou best kunnen dat de bondscoach dat denkt. Die ziet Feyenoord maar 2 x per seizoen voetballen.
Dat is Feyenoord ajax en ajax - Feyenoord en dan kijkt hij nog niet eens naar de Feyenoord spelers.

Treurig voor van Beek, maar goed voor de rust van deze jongen .

Deze jongen is beter dan Veltman en Bruma. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat hij niet bij de selectie zit. Een van de grootste verdedigende talenten van Nederland.

Deze jongen had er natuurlijk gewoon bij moeten zitten. Veltman en Bruma zijn imo minder dan van Beek. Kan me niet voorstellen dat het iets met fitheid te maken heeft, dan zou Blind toch wel contact met van Beek of Feyenoord gezocht hebben om navraag te doen...

Ik snap niet dat je als speler al gaat roepen dat je verbaasd bent dat je niet bent opgeroepen.
Als er keuze is uit meerdere personen ongeveer 6 dan zou het kunnen dat je er niet bij zit ook al omdat de bondscoach als 5e persoon een jonge jongen mee neemt om ervaring op te doen.
Zo gaat het bij de clubs ook.
Je moet het met je benen laten zien waarom een bondscoach jou moet nemen en niet met je mond.
het gaat natuurlijk ook om links en rechtsbenigheid.
Ik vind persoonlijk dat Veltman hier wel een beetje wordt onderschat, heeft voetballende inbreng.
Ik had bruma niet geselecteerd,omdat hij voetballend 0,0. brengt.
Wij hebben echt niet veel goede verdedigers.
In de nederlandse competitie niet een,misschien wel wat talenten die er aan komen.

Ik heb gisteren Riedewald zien spelen en en ik zag aardige slippertjes in zijn spel, dodelijk op niveau.
Tete deed het redelijk, maar op dit moment verdient alleen Cillessen een basisplaats en misschien nog Klaassen een selectie plaats, maar daar houdt het mee op.

28 augustus 2015 om 12:13

Het was niet best maar is ook wat kort zichtig om op basis van 1 wedstrijd iemand te selecteren of af te schrijven.

Al die mensen die nu roepen dat alleen spelers met een ajax achtergrond worden geselecteerd,riepen dat dat ook ging gebeuren toen van gaal werd aangesteld.

Uit eindelijk viel dat wel mee he...

Blind doet zijn naam eer aan. Alleen en dan ook echt alleen voor hem hoop ik dat Oranje het ek niet haalt

Ik doe mijn best, maar helaas zit ik er nog niet bij. Ik moet iedere week knallen om er
uiteindelijk wel bij te komen. 'ik heb de voorbereiding niet helemaal meegemaakt,
dus misschien denkt de bondscoach dat ik nog niet fit ben of zelfs goed genoeg.
Blind doet zijn naam eer aan echt waarom laat hij van Beek thuis is één Feyenoord,
genoeg dan.zal het met de achtergrond van de Bondscoach te maken hebben.

Heel Rotterdam weer op de achterste benen omdat van beek niet geselecteerd wordt. Jullie hebben de knvb al achter je staan dit seizoen maar oranje is geen eredivisie dus van beek zal beter moeten worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren