Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Janmaat vindt 'heel wat' van keus Blind: 'Maar zou disrespect zijn'

Laatste update:

Daryl Janmaat komt voorlopig niet in de plannen van Danny Blind voor, zo lijkt het. De rechterverdediger van Newcastle United ontbrak in de 31-koppige voorselectie voor de interlands tegen IJsland en Turkije. De bondscoach van het Nederlands elftal maakt vrijdagmiddag de definitieve selectie wereldkundig.

/

Janmaat maakt zich geen illusies en denkt niet dat hij er alsnog bijzit. "Zo’n voorselectie is er niet voor niets", zo geeft de ex-speler van ADO Den Haag, sc Heerenveen en Feyenoord in De Telegraaf aan. "Het gaat snel. Er is een nieuwe bondscoach met een nieuwe visie en zijn eigen voorkeuren. Blijkbaar hoor ik daar niet bij."

Het is toch frappant dat een gelouterde rechtsback als Janmaat plaats moet maken voor Ajacied Kenny Tete, die tot dusver slechts zes keer aan het startsignaal van een duel in de Eredivisie verscheen. "Daar kan ik heel veel van vinden en ik vind er ook wel wat van, maar het is niet aan mij om me daarover uit te laten. Dat zou ook disrespect zijn naar die jongen.” Janmaat belooft zich terug te knokken.

Het is logisch dat Daryl Janmaat in de voorselectie ontbreekt

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij zegt eigenlijk veel met weinig woorden. Hij vind het zo te zien ronduit belachelijk, zeg dan niks

27 augustus 2015 om 07:40

Janmaat heeft natuurlijk zelf gefaald. Ik kon de TV wel door het raam gooien, toen hij stond te schutteren tegen Tsjechië ...

27 augustus 2015 om 07:42

Hij wordt wel heel erg afgerekend op 1 fout. Blind werd ook niet buiten de selectie gelaten nadat hij tegen Mexico zijn mannetje langs hem liet lopen en die vrij kon schieten. Janmaat heeft ook genoeg goede wedstrijden gespeeld.

27 augustus 2015 om 07:55

Van mij mag je stoppen met 1 fout aan te halen. Hij werd op het wk door kuyt gepasseerd wat niet eens een back is. In toppers van Fey vrijwel altijd de zwakke schakel. Dat ie het dan in Newcastle aanvallend leuk doet veranderd er niks aan, verdedigen is zijn eerste taak, en daar is hij te zwak in. Van der Wiel is beter (mits hij speelt) En Tete is eindelijk een back die verdedigen op de eerste plaats heeft. En het is nog steeds een voorselectie.
Bovendien is het nooit goed, van Gaal koos teveel Fey spelers, Guus teveel (ex) psv-ers en Blind weer te Ajax spelers.

27 augustus 2015 om 08:00

Maar van Gaal presteerde en de coaches daarna hebben de selectie omgegooid en nu staan we in de poule achter een land dat evenveel inwoners heeft als Rotterdam.
Wat je zegt klopt ook niet. Janmaat deed het helemaal niet slecht in toppers. Fans bij Newcastle waardeerden hem juist als lichtpuntje afgelopen seizoen. Maar dat noem je voor t gemak maar niet.

27 augustus 2015 om 08:10

Je mag hem blijven verdedigen, maar dat is puur clubvoorkeur voor een ex speler. Ik blijf het een beperkte speler vinden. Van Beek had overigens wel een kans mogen krijgen, omdat ik vind dat de beste moeten spelen, los van welke club ze voor uitkomen. En spelers die in vorm zijn is ook logisch, (is Janmaat duidelijk niet dit seizoen).

27 augustus 2015 om 08:16

Het seizoen is 3 wedstrijden oud. Hij heeft een rode kaart gepakt en dat is niet zo slim. Er worden zoveel slechte argumenten aangevoerd omdat er geen goede argumenten zijn om iemand die totaal geen ervaring heeft te selecteren.
Vertel mij nou eens tegen wie tete zich heeft bewezen. Janmaat heeft Europese ervaring, is een gewaardeerde kracht bij newcastle, heeft veel eredivisie ervaring en een jaar premier league waarin hij meteen aangemerkt werd als beste speler van zn team.
Tete heeft 5 wedstrijden gespeeld.

27 augustus 2015 om 08:20

Waarom zou je iemand zonder ervaring niet kunnen selecteren? Daar moet juist niet naar gekeken worden. De beste van het moment moeten spelen, ongeacht leeftijd, ervaring etc..

27 augustus 2015 om 08:24

Maar waarom moet je altijd op elke positie allemaal ervaren krachten hebben? En zo gewaardeerd is Janmaat niet in Newcastle, hij speelt altijd bij gebrek aan beter.

27 augustus 2015 om 08:27

Dan had Frank de Boer nooit meer dan 3 interlands gespeeld, die ging elke wedstrijd van Oranje wel een keer opzichtig in de fout.

27 augustus 2015 om 08:28

Jaap, jij hebt het over club voorkeur en gebruikt het argument niet in vorm. Maar dat vd Wiel wel me emoet? Die speelt niet eens bij PSG sterker hij traint appart omdat hij weg moet, niet mag maar moet!

Het is gewoon een schande van deze trainen heel zijn selectie beleid is een grap! Janmaat en vd Wiel zijn onz beste spelers op de rb. Tete gaat daar komen, maar is het zeker nog niet. Vervolgens noe je hem zwak bij newcastle vooral verdedigend. Hij heeft zelfs een poosje als cv gespeeld uit nood en goed kon verdedigen. Je laat zelf je voorkeur heel erg doorkomen inplaats van andersom.

van Beek is nog de grootste grap, Bruma, Veltman, Riedewalt. Zou geen van die spelers op dit moment boven van Beek zetten.

Waar ik Riedewalt nog snap gezien hij links benig is. Je hebt dan nu voor links 4 keuzes wat gewoon goed is. me Blind, Indi, Kongolo en Riedewalt.

Waar komt ook nu ineesn heel de Anita vandaan? Die is zeker wel goed genoeg nu omdat hij bij Newcastle speelt? Nee Blind, laat hier veel te veel zijn club voorkeur spreken.

27 augustus 2015 om 08:30

Speler van het jaar bij Newcastle afgelopen seizoen.

27 augustus 2015 om 08:30

The One:

Zo gewaardeerd is Janmaat niet? de Trainer vind hem zijn beste speler en uitgeroepen tot speler van het jaar! Bij gebrek aa beter ach ach.. heel goed verhaal.

Janmaat is gewoon op dit moment onze beste rechtsback. En dat is hij samen met vd Wiel nog de komende 2/3 jaar.

vd Wiel speelt niet en traint los van de groep want moet weg. Tete heeft net 3 wedsrijden in de Eredivisie gespeeld. En 3 in Europa waar ze niet wisten te overtuigen.

Ach ja da is Janmaat een gebrek aan beter..

27 augustus 2015 om 08:46

@fey88

Speler van het jaar bij een club die net niet degradeerde. Newcastle was niet best afgelopen seizoen.
In Engeland zien supporters dan graag backs die langs de lijn razen, zo nu en dan een harde tackle inzetten om zogenaamd het voortouw te nemen in de strijd tegen degradatie.
Janmaat was met zijn assists belangrijk, maar dat viel vooral op door de onkunde van de rest van het elftal.

27 augustus 2015 om 09:02

Ik heb het over nu! Hij maakt alles behalve een zekere indruk. Daarnaast heb ik helemaal niets gezegd over de concurrenten van Janmaat, maar alleen over hemzelf.

27 augustus 2015 om 09:04

@buitenspel:

Ja want Tete weet uit te blinken in een geweldig team wat geweldig draait?

Teams in Nederland weten totaal geen indruk te maken in Europa meer. Tuurlijk is dez ejongen een geweldig talent en geniet ook van hem al shij speelt. Maar hij is nu nog niet beter dan Janmaat.

27 augustus 2015 om 09:11

Hoe kun je met droge ogen beweren dat Tete de voorkeur moet krijgen boven Janmaat?
De speler van het jaar voor Newcastle in de PL in vergelijking met iemand die net 6 wedstrijden bij Ajax in de ED op de been is gebleven...
Sowieso is deze voorselectie belachelijk met spelers als Tete, Riedewald, Anita en Veltman

27 augustus 2015 om 09:37

Nou niet om 1 fout vind het een goede voetballer goede belans tussen aanval en verdediging maar hij pak vaak domme rode kaarten is snap de keuze wel

27 augustus 2015 om 09:40

@capis

Ik trek toch geen vergelijking met Tete of spreek mijn voorkeur uit over een terechte voorselectie van Tete?

Ik reageer op fey88, die zegt dat de kwaliteiten van Janmaat nagenoeg duidelijk zijn, omdat hij immers speler van het jaar is geworden bij een degratatiekandidaat.

Dat is prima hoor, en misschien ook verdedigbaar, maar dat wil niet zeggen, dat hij daarmee onbetwist het niveau van Oranje benaderd.

Over Tete wil ik best wat zeggen. Hij is inderdaad één van de beteren bij Ajax (dat overigens pas één officiële wedstrijd heeft verloren)
Ik vind deze jongen een potentiele topverdediger, zeer snel, hard en fair in de duels, kort op de man, goed tactisch overzicht en een goede strakke opbouwende inspeelpass.

Genoeg aspecten die ik bij Janmaat mis en hem ook een betere verdediger maken. Met een speler als Robben voor je is een echte verdediger die de rechtsbuiten niet in de weg loopt in principe ook niet verkeerd.

Natuurlijk moet hij het nog allemaal bewijzen en komt een selectie bij Oranje wellicht nog te vroeg, maar het is nu slechts een voorselectie en dat idee geeft die jongen al een geweldige boost.

Een definitieve selectie voor Oranje zou ik niet eens direct ondenkbaar vinden. Hij is in vorm, de concurrentie voor de rechtsbackppsitie is momenteel wat minder en hij zou een prima back-up zijn voor op de bank.

Laat hij het maar bewijzen op de trainingen en hem en passant ervaring op doen. Met een eerste selectie is het sowiso altijd maar afwachten of een speler voldoet aan het niveau of dat hij in de groep past.

27 augustus 2015 om 10:00

@feyeniels

Tete, Riedewald, Anita en Veltman noem je, niet toevallig een opsomming Ajacieden. Spreekt daar ook niet een beetje aversie t.o.v. Ajax uit als Feyenoorder?

Zo slecht zijn deze spelers niet zoals je beweerd. Als je dat wel vindt, dan zou je ook spelers als Kongolo, ook slechts een talent en de vaak slordig spelende Martins Indi in dat rijtje moeten noemen, die het afgelopen seizoen regelmatig opzichtig in de fout gingen.

Tete en Riedewald zijn talenten voor de toekomst, het gaat hier slechts om de voorselectie. Anita is een goed alternatief voor Nigel de Jong en Blind, en Strootman en Clasie die in de lappenmand zitten.
En zo slecht als Veltman is zoals iedereen beweerd is hij niet, hij verdedigd de laatste tijd prima en heeft een mooie lange bal, dat hij af en toe een foutje maakt wordt er wel erg vaak uitgelicht. Maar welke verdediger maakt nooit een fout?

27 augustus 2015 om 10:03

Als je op basis van een wedstrijd de rest van je interland carrière wordt afgerekend van bijna een jaar terug dan houden we geen internationals meer over. Hoe triest dat hij daar steeds op wordt afgerekend?

27 augustus 2015 om 10:07

Van Gaal koos voor Feyenoorders die in vorm waren en over een lange periode iets lieten zien. Welke Feyenoorder zat er onterecht bij? De Feyenoorders die onder van Gaal speelde speelde ook onder Guus en op Janmaat na onder Blind. De spelers die Blind meeneemt vind ik persoonlijk onterecht. Riedewald en Tete komen net kijken. En met Blind als Ajax supporter vind ik het geen toeval. Ik wacht nog op El Ghazi en Sinkgraven

27 augustus 2015 om 10:11

Wat is de reden dat bij NCU hij werd verkozen tot de beste speler van het seizoen en zelfs paar de keer aanvoerders band kreeg? Hadden zij ook een clubvoorkeur voor Feyenoord? Je benoemt matige argumenten en dat is gewoon jammer. Janmaat heeft tot het WK goed gespeeld in oranje, daarom hield hij van der Wiel op de bank. Het WK heeft hij zwak gespeeld en de laatste twee wedstrijden zich weer herpakt

27 augustus 2015 om 10:13

Hij speelt aan gebrek aan beter? Jij volgt het dus totaal niet! Hoe kan iemand als Janmaat dan gekozen worden als speler van het seizoen, speler van de maand in de PL en de aanvoerdersband paar keer hebben omgedaan? Praat dan gewoon niet als je het niet volgt

27 augustus 2015 om 10:16

@buitenspelval
Het is toch gewoon opvallend dat er ineens veel ajacieden worden geselecteerd die europees door Rapid Wien van t kastje naar de muur zijn gestuurd? En dat moet dan zorgen dat Oranje naar het EK kan? Op basis van 3 wedstrijden zonder tegenstand tegen NEC AZ en Willem 2. Die ploegen draaien allemaal voor geen meter.

Anita begrijp ik, maar ook daar denk ik: die heeft op de bank gezeten bij de club waar Janmaat ook speelt en die niet is geselecteerd.

Veltman is toch gewoon minder goed als Van Beek. Dat kan iedereen zien. Vrijwel elke neutrale fan kijkt er zo tegenaan.
Riedewald heeft een paar wedstrijden basis gestaan bij Ajax. Is dat genoeg om geslecteerd te worden op zo'n positie?

Spelers als Klaassen en Cillessen zijn absoluut van meerwaarde. Ik zie ook veel potentie in Riedewald en Tete. Ook Bazoer (liever dan Anita als je t mij vraagt) en Dijks zie ik in de toekomst geselecteerd worden. Maar het is nu nog niet goed genoeg. Je kan geen spelers selecteren met 3 wedstrijden eredivisie ervaring. Dat is gewoon een grote fout die wel erg neigt naar selectief beleid.

27 augustus 2015 om 10:16

Veltman speelt tot dusver niet slecht, hij krijgt alleen te maken met ongefundeerde kritiek (https://www.ajaxlife.nl/updates/analyse-velt... Janmaat speelde idd vorig seizoen redelijk, maar dat mag ook wel bij een degradatiekandidaat. Nu speelt hij slecht, dus gaat hij niet mee. Simpel.

27 augustus 2015 om 10:18

@defban

Janmaat wordt niet enkel op één fout afgerekend, die redenering is wel erg kortzichtig. Als hij goed genoeg werd bevonden, dan was hij echt wel geselecteerd.

Hij werd ook al voor die fout gepasseerd op het WK door Van Gaal.
Het zal toch niei toevallig zijn dat zowel Van Gaal, Hiddink en Blind het negeren of hem ernaast hebben gezet? Blijkbaar komt hij op sommige aspecten iets te kort, voetballend, tactisch of sociaal, volgens de bondscoaches die met hem hebben gewerkt.

Verder is het onzin om te stellen dat hij door de supporters van Newcastle is verkozen tot beste speler hem automatisch een plaats in de selectie zou moeten opleveren. Oranje is in principe van een ander kaliber dan Newcastle.

27 augustus 2015 om 10:26

bij gebrek aan beter?
hij is uitgeroepen tot speler van het jaar bij Newcastle!
prima dat je hem niets vindt maar kom wel met betere argumenten

27 augustus 2015 om 10:30

Clasie en Strootman zijn geblesseerd. Blind moet waarschijnlijk al lb of lcv spelen, dan houd je alleen De Jong over als cvm. Lijkt me logisch dat Anita (of bijv. Bazoer/Hendrix/Vejinovic) dan wordt opgeroepen.

27 augustus 2015 om 10:33

@Buitenspelval

Janmaat is slachtoffer omdat Blind een zwak heeft voor Ajax spelers. Iedere Ajax supporter trekt Janmaat is twijfel. Er was altijd een discussie tussen Janmaat en van Rhijn, daarna met van der Wiel en nu met Tete. Zou het toeval zijn steeds de discussie met de RB van Ajax? En van der Wiel speelt niet eens en traint apart, waarom wordt hij wel geselecteerd?

Van Gaal heeft Janmaat bijna de hele WK kwalificatie laten spelen dus hoe kom je aan deze wijsheid? Op het WK was het wat matig, maar later stond hij er weer in. En onder Guus speelde hij ook alles tot die fout en werd een wedstrijd gepasseerd en daarna speelde hij weer. Dus op welke toevalligheid doel jij op?

Het niveau in de PL vind ik hoger dan de eredivisie en NCU heeft een sterkere selectie dan Ajax

27 augustus 2015 om 10:37

Uhh nu niet in deze fase. Ben t met je eens dat de beste spelers een kans dienen te krijgen. Maar als 20 jarige en groentje dezelfde rol spelen bij oranje is toch net wat anders. Zeker als je komende 2 wedstr moet winnen!

27 augustus 2015 om 10:44

@feye88, eens dat er veel slechte argumenten aangevoerd worden. En wat mij betreft hoeft Janmaat ook helemaal niet 'gestraft' te worden ofzo. Die jongen heeft het vaak goed gedaan en ik ben helemaal niet overtuigd dat hij nu uit vorm zou zijn.

Toch kan er best een reden zijn voor wat er nu gebeurt. Stel, Blind weet eigenlijk al dat Janmaat zijn derde keus is, achter Gregory en Verhaegh. Dan kan hij nu Tete meenemen in de voorselectie om een keer aan dit niveau te ruiken. Dat is hartstikke goed voor jonge, zeer talentvolle gasten. Na de voorselectie valt hij dan af, niks aan de hand. Dat kan je ook wel met Janmaat doen, maar voor hem zou dat alleen maar vervelend zijn, en voor Tete is het juist goed.

Persoonlijk had ik hetzelfde gedaan met Van Beek, en dan in de plaats van Riedewald of Van Dijk. Maar goed, Van Beek komt echt ook nog wel aan de beurt.

27 augustus 2015 om 10:51

@defban hou nou op met dat polariserende gedoe rond Oranje. Blind is net 5 minuten bondscoach, en met dit soort clubdiscussies maken we oranje kapot.

Ik ben Ajax-supporter, en ik trek Janmaat helemaal niet in twijfel.

Maar je moet gewoon met zijn allen ophouden met op iedere slak zout te leggen. Feyenoord-supporters zien graag Feyenoordtalenten in de selectie, en raken dan snel gepikeerd als er Ajax-talenten in zitten. Terwijl Feyenoord-spelers meer dan voldoende vertegenwoordigd waren in bijvoorbeeld de periode Van Gaal. En toen liepen Ajax-supporters te piepen.

De ene keer zitten er meer Feyenoorders (wat overigens terecht was gezien het talent toen) en de andere keer meer Ajacieden (wat in mijn ogen ook terecht is, Tete en Riedewald doen het geweldig, op dit moment beter dan de Feyenoord-talenten). Van Beek komt snel zat aan de beurt. Bazoer ook.

Conclusie? Stop met piepen!! Dit is Oranje, geen filantropische instelling om supporters van clubs tevreden te houden. Als Nederland Europees kampioen wordt met 11 spelers van Feyenoord, ga ik vol-le-dig uit mijn plaat. Omdat het Nederland is, en geen Ajax, Feyenoord of Psv.

27 augustus 2015 om 10:55

@fey88

Dat Ajax van het kastje naar de muur werd gestuurd door is natuurlijk overdreven en het is vreemd dat men maar blijft refereren aan een slecht resultaat zo vroeg in het seizoen.

De eerste wedstrijd was Ajax de eerste helft veel beter en had het de strijd allang moeten beslissen met drie a vier 100 procent kansen. De tegengoals kwamen voort uit naïviteit.
De tweede wedstrijd begon nerveus maar Ajax herpakte zich vooral in de tweede helft prima door de wedstrijd naar zich toe te trekken. En was op dat moment beter. Het beslissende doelpunt van Rapid kwam uit de lucht vallen en te laat om nog te repareren.

Ajax heeft duidelijk van die wedstrijd geleerd en speelt sindsdien minder naïef, net als de jonge spelers in het team. Je hebt gelijk dat Tete en Riedewald ervaring missen, maar dat compenseren ze me kwaliteit. Misschien is het te vroeg om ze te selecteren, maar uiteindelijk kan je dat pas achteraf bezien.

Veltman zie ik elke wedstrijd spelen, hij doet dat op dit moment goed. Helemaal neutraal kan ik er als Ajacied natuurlijk niet helemaal 100 procent niaar kijken maar slecht vind ik hem zeker niet, ook niet in vergelijking met van Beek. Overigens ben ik het met je eens dat hij ook een kans verdiend om te tonen wat hij waard is

Verder is een selectie kiezen natuurlijk altijd selectief beleid van een bondscoach en zijn staf en is hij ook gerechtigd om zijn voorkeur te laten blijken. Daar is hij ook voor aangesteld; om zijn eigen keuzes te maken als 'keuzeheer'.

Zo heeft elke trainer zijn voorkeur voor de te selecteren spelers. Ook voor van Bronckhorst bij Feyenoord die moet kiezen tussen bijvoorbeeld Kazim en Kramer, van Beek of Botteghin, Elia of Bilal, enz.

27 augustus 2015 om 11:09

Op basis waarvan werd Janmaat dan geselecteerd? Was op dat moment ook beter dan zijn voorganger maar toen was hij de soort Tete allemaal non argumenten. Beste speelt en wie dat op dit moment is beslist de bondscoach.

27 augustus 2015 om 11:14

@defban

Ik stop maar met discussiëren met je over dit onderwerp. Probeer eerst eens je rood/wit/zwarte bril af te zetten. Ik sluit me geheel aan bij de woorden van Edo.

Ook ik trek de kwaliteiten van Janmaat niet in twijfel als Ajacied en vond het een uitstekende keuze van 'Ajax-adapt' bondscoach van Gaal om destijds jonge Feyenoorders als Clasie, de Vrij, Kongolo, Martis Indi te selecteren, net zoals blind nu de keuzes maakt met Tete en Riedewald.

Het uitspreken van zelfbenoemde wijsheid laat ik verder aan jou.

27 augustus 2015 om 11:36

Niet helemaal mee eens, Anita speelt echt goed vanaf vorig seizoen (laatste 10 wedstrijden ) en Riedewald kan je zien dat hij alles heeft, linksbenige verdedigers hebben we niet zoveel dus een goede keuze. Van Tete kan je inderdaad je vraagtekens zetten, heeft maar een handvol wedstrijden gespeeld, redelijk tot goed, kan goed verdedigen maar is nog niet helemaal getest. Janmaat en wiel zijn duidelijk beter. Ik vind Tete nog niet eens beter dan Diks, Diks laat het al 30 wedstrijden zien. Nou zeg ik niet dat hij opgeroepen oet worden, maar heeft er meer recht op dan Tete. Zelfde geldt overigens voor Karsdorp. Tete is op dit moment niks beter dan Diks en Karsdorp.

27 augustus 2015 om 12:07

Helemaal mee eens. Hoofdtaak blijft nog altijd verdedigen en als je Tete ziet spelen dan zie je gelijk dat hij eerst aan verdedigen denkt en dan pas aanvallen. Daardoor komt hij weliswaar minder mee naar voren maar wie maalt daarom? Ik heb liever dat hij goed verdedigd dan matig aanvalt en verdedigend steken laat vallen. De kans is zeker aanwezig dat Tete er niet bij zit maar da's geen ramp. Voor hem een teken dat ie goed bezig is en op de deur klopt.

27 augustus 2015 om 12:20

We kunnen wel uren doorgaan over wie wel en wie niet geselecteerd had moeten worden. Als we allen realistisch zijn en doen moeten Janmaat en Van der Wiel mee voor de rechtsback. De Vrij en Blind centraal. Op de linksback, jammer van de blessure voor Willems. Maar hiervoor komen naar mijn mening Blind en Martins Indi voor in aanmerking. Voorselectie wat de grote talenten betreft: Kongolo, Tete, Van Beek en Riedewald. Wie van die 4 mee gaat in de uiteindelijke selectie? Maakt mij niks uit, zijn alle 4 zeer getalenteerde verdedigers. Maar we moeten nu voor ervaring kiezen in mijn optiek. Vergeet ik Bazoer nog te benoemen als verdedigende optie in de toekomst(alhoewel Bazoer wel nadrukkelijk op de deur staat te kloppen).

27 augustus 2015 om 15:42

Defban, nergens wordt de reden genoemd waarom Janmaat er niet bij zou zitten. Echter ga jij er maar meteen van uit, dat dat door een foutje komt. Ik denk persoonlijk dat Blind vd Wiel en Tete op het moment beter vindt voetballen.

27 augustus 2015 om 22:36

Jaap,

Er is maar 1 persoon met een te duidelijke clubvoorkeur en dat is meneer Danny Blind.

dit is toch een belachelijke voorselectie?

27 augustus 2015 om 07:40

Dat mag toch ook? Ik vind Tete een goede rechtsback, maar een jongen als Tete moet eerst een heel seizoen constant presteren. Dan praten we weer verder en begrijp ik de uitverkiezing. Al vind ik dit nog ietsje logischer dan Riedewald. Dat begrijp ik dan weer helemaal niet. Net als het krediet van Veltman die toch wel een keer op moet zijn...

27 augustus 2015 om 07:48

@martyn7

Ik word echt zo moe van oww hij moet eerst een heel seizoen constant presteren voordat hij er mag staan in Nederlands elftal? Wat een onzin, als een speler op een bepaald moment goed is dan is hij gewoon goed en toon hij aan dat op dat desbetreffende moment gewoon in vorm is, in dit geval is het Tete en hij toont gewoon op dit moment in vorm te zijn en zijn tegenstanders uit te schakelen, als hij nou over 6 maanden doorheen zakt zegt niks over dit moment, dit moment is hij gewoon in topvorm en moet hij gewoon geselecteerd worden. En dat is wat Janmaat op dit moment totaal niet is, maak fout op fout bij Newcastle laatste paar weken. Vind daarom zo,n reactie dan ook uiterst triest.

Ben daarom ook vaak niet eens met de reacties van ohh hij is zo jong je moet hem nog niet selecteren, goed genoeg is oud genoeg. Ook al was je 15-jarige en je weet uitzonderlijk te presteren bij je club door afgelopen 1 a 2 maanden goed te spelen dan mag dat 15-jarige ook van mij part geselecteerd worden als je concurrenten op dat positie lopen te schutteren de afgelopen maanden.

Tuurlijk moeten we rekening houden met die jongen gastjes en niet te snel van stapel lopen, je moet natuurlijk niet overdrijven maar bij zo,n Tete ben je toch benieuwd wat hij tegenover zo,n bijvoorbeeld Ronaldo kan. Het is een giftig jongetje die zijn duels niet schuwt dus waarom niet selecteren voor tegenstanders als Turkije of Ijsland

27 augustus 2015 om 07:54

Precies Caribean! Mensen denken dat de beste spelers bij het Nl elftal horen. Dat is deels waar, want juist de spelers die op het moment van de interlands het best in vórm zijn horen er bij te zitten. Vaak zijn de betere spelers die minder in vorm zijn kwalitatief beter dan mindere spelers die in vorm zijn. Maar je ziet bij een middelmatige back als Janmaat dat je toch echt in vorm moet zijn voor een plaatsje in de selectie

27 augustus 2015 om 07:55

Die fout op fout bij Newcastle is ook iets wat mensen elkaar graag napraten.
Tete moet zich eerst bewijzen omdat hij anders een te groot risico is. We hebben hem nog nooit zien voetballen tegen iemand van het kaliber memphis.
Iedereen zegt wel dat ie zo geweldig is maar tegen wie heeft ie nou helemaal gespeeld? Az uit vorm, promovendus NEC, willem2 dat nog niks heeft gepresteerd, jablonec waar nog nooit iemand van had gehoord en een Oostenrijkse ploeg die Ajax heeft uitgeschakeld.
Nou dan heb je je bewezen zeg

27 augustus 2015 om 07:58

Je moet met een vaste selectie gaan werken die op elkaar is ingespeeld. Als iemand gedurende langer dan zijn eerste 4 wedstrijden consequent een hoger niveau haalt dan zijn concurrent kun je m een keer selecteren. Laat m eerst een keer tegen een topploeg uitblinken want nu heeft ie tegen 2 kippen en een verlamd paard gespeeld.

27 augustus 2015 om 08:13

@feye88

En wat heeft beste Janmaat dan wel gepresteerd? Wat hij tot nu toe bij Nederlands elftal heeft laten zien is ook niet echt om over naar huis te schrijven, op Janmaat kan je verdedigend gewoon niet bouwen. Hij kan wel op het allerhoogste niveau spelen in Engeland en aanvallend uitblinken daar maar verdedigend zie ik hem nog steeds veel fouten maken, zijn positionering is ook niet altijd even sterk.

Tete kan weliswaar tegen 2 kippen en een verlamd paard hebben gespeeld maar tegen dat zelfde soorten kippen en verlamd paard van het zelfde niveau heb ik Janmaat cruciale fouten zien maken. Om mijn verhaal kort te maken geef Tete de kans om wat te laten zien tegen goede buitenspelers en daarna kan je pas beoordelen, hij is iedergeval nu beter in vorm dan een Janmaat en dient terecht geselecteerd te worden.

Om aan een goede consequent team te bouwen moet je af en toe wat nieuwe spelers proberen om te kijken of ze daadwerkelijk het niveau aan kunnen. Ik heb geen zin in een Janmaat die op het EK 2016 verdedigend staat te schutteren en aanvallers uit zijn rug laat weglopen etc.

27 augustus 2015 om 08:17

Waarom is janmaat uitgeroepen tot speler van t jaar door de supporters?

27 augustus 2015 om 08:33

Helemaal mee eens @Caribbean! Als die jongen nu de sterren van de hemel speelt, waarom zou je hem dan niet laten ruiken aan het grotere werk?! Ik vind het terecht op basis van prestaties tot nu toe dat Tete dr bij zit. Hoop zelfs dat hij bij de definitieve selectie zit.

27 augustus 2015 om 08:35

@feye88

Dit wordt een eindeloze discussie omdat jij puur vanuit je Feyenoord bril kijkt, ik probeer het meer objectief te bekijken.

En uitgeroepen worden tot speler van het jaar bij een club in Engeland die vorige jaar tegen degradatie streed? Woow wat een prestatie!! Nogmaals ik heb veel wedstrijden gekeken van Newcastle united vorige seizoen en aanvallend was Janmaat idd supersterk, ze houden daar van backs die rushes maken met een goed resultaat en worden daar opgewonden van maar verdedigend zag ik hem vaak genoeg zijn mannetje laten lopen. Het is niet voor niets dat ze na QPR meeste doelpunten hebben tegen gekregen vorige seizoen in de PL. Ik zou zeggen check meer wedstrijden in de PL inplaats van elkaar na roepen dat Janmaat erbij moet zitten. Een Janmaat in topvorm hoort er naar mijn mening gewoon wel bij te zitten maar nu even niet, dus begrijp Blind zijn keuze volkomen.

27 augustus 2015 om 08:41

Ik moet objectief zijn? Wat heeft de tete bewezen dan? Tegen welke toppers heeft hij zich bewezen?
De enige keer dat hij een beetje tegenstand had kreeg Ajax er 5 tegen in 2 wedstrijden. Dat lag niet aan hem, maar dat vonden de fans en coach van Newcastle ook bij janmaat. Ik redeneer vanuit logica. Zo moet Vd wiel er ook bij ook al mag die niet eens meer.meedoen bij psg.

27 augustus 2015 om 09:09

@caribean:

Jou reactie is net zo gekleurd. Een Janmaat in Topvorm moet er bij zitten? Wat doet een vd Wiel er bij dan die mag niet eens spelen... In wat voor topvorm verkeerd die dan?

Als dan toch iemand mee moet zou het Paul Verhaegh moeten zijn. Die speelt en goed speelt. Tete gaat e rkomen en hopelijk zelf naar de wereld top net als Willems. Maar is nu gewoon nog niet beter. In de Eredivisie doen z ehet leuk, maar in Europa weten we met deze teams ook vuist te maken.

27 augustus 2015 om 09:49

Wat heeft Feyenoord dan bewezen de afgelopen jaren. Kongolo en andere gingen toch ook mee, zonder Europese ervaringen. Afgelopen jaar heeft Feyenoord weer eens geroken aan europees voetbal...na jaren. Zo hoog als van Marwijk heeft van Gaal niet gepresteerd. En in die verdediging op het WK, was er maar 1 iemand die uitblonk en die speelt bij Man U.

Jullie hadden telkens ook meer tegendoelpunten dan Ajax of PSV en toch werd die verdediging geselcteerd incl. Nelom.

Hoorde je men toch ook niet zeuren.

Mijn verdediging zou sowieso het duo van Dijk / Doulgas zijn. De Vrij vind ik een betere verdediger dan van Beek. Veltman of van Beek daarachter maakt niet zo veel uit.

27 augustus 2015 om 09:51

Ik volg het niet helemaal, maar volgens mij zegt @caribean helemaal niets over vd Wiel? Hij heeft het over de vergelijking tussen Tete en Janmaat.

27 augustus 2015 om 09:52

@ caribean

Dus eigenlijk moet nu zsm Tannane opgeroepen worden want het gaat erom of je op dit moment goed bent. Op dit moment is hij de beste van de eredivisie dus oproepen die hap!

27 augustus 2015 om 10:18

Als Tannane zo blijft spelen en hij is echt de beste van Heracles, kan hij weleens in de voorselectie zitten. Dat is vrij normaal, kijk naar Chery vorig seizoen.

27 augustus 2015 om 10:20

Misschien moet jij het objectief bekijken want ik kan mij jou nog herinneren dat je van Rhijn beter vond dan Janmaat, daarna van der Wiel en nu Tete. Het valt mij op dat alle spelers met een Ajax achtergrond beter zijn dan Janmaat.

Je kunt er wel luchtig over doen dat hij speler van het jaar werd, maar hij was dus een van de weinigen die niet met het niveau mee ging. Ze streden idd om degradatie, maar met Janmaat erbij werd degradatie wel behoed! En hij werd ook speler van de maand in de PL, is dat ook een slechte prestatie tussen al die toppers?

27 augustus 2015 om 10:27

Heb je de hele WK kwalificatie naar een ander land zitten kijken? Janmaat was gewoon vaste waarde in een
4-3-3 formatie en heeft bijna alles gespeeld. Als hij zo slecht was stonden er wel anderen. Van der Wiel heeft hij een tijdje uitgespeeld in oranje terwijl van der Wiel bij PSG zat en Janmaat bij Feyenoord!

Tete is zeker niet beter in vorm dan Janmaat. Kan Tete ook zo spelen in de PL? Tete moet zich over een lange periode bewijzen. Ik begrijp dat jij als Ajax supporter hem erin wilt, maar voor nu is het te vroeg.

Je praat alsof Janmaat verantwoordelijk is voor vele tegendoelpunten, maar dan ben ik wel verbaasd dat hij zo veel wedstrijden achter elkaar speelde in oranje.

Super argumenten hoor! Petje af

27 augustus 2015 om 10:36

Tannane heeft Robben, Depay en Promes voor zich die ook in vorm zijn.

27 augustus 2015 om 10:37

VD Wiel had ook last van blessures..

27 augustus 2015 om 10:38

Het gaat ook om NU en niet wat je 2 jaar geleden hebt gepresteerd.

27 augustus 2015 om 10:42

Welke anderen? Indi, de Vrij, Janmaat en Clasie hadden ervaring in de eredivisie en zich al meer bewezen dan een Riedewald en Tete. Kongolo had gewoon geluk aan gebrek aan linksback. Zelf had ik de voorkeur aan van Anholt gegeven.
Jij vindt dus serieus dat Blind uitblonk in de verdediging? Dan kijk jij er echt gekleurd naar! Vlaar en de Vrij blonken uit en de Vrij werd gekozen als de beste verdediger van het WK. Pure Ajax bril wat ik lees.

Feyenoord had minder tegen goals dan PSV, maar goed geprobeerd. En Nelom werd ooit op een blauwe Maandag geselecteerd, maar er waren veel b garnituur die werd geselecteerd voor een wedstrijd tegen China en Indonesië, nou phoe phoe!

27 augustus 2015 om 11:01

De Vrij en Vlaar waren echt bazen op het WK. Maar het typische is: met name De Vrij had zich daarvoor niet "bewezen" op hoog niveau. De Vrij speelde bij Feyenoord, zonder Europees voetbal, op sub-top niveau in de eredivisie. De bondscoach heeft hem gekozen op basis van wat hij zag, en dat heeft hij heel goed gedaan.

Dat is precies wat nu gebeurt met Tete. Je ziet hem goed voetballen, en hij krijgt een kans. Let wel: in de voorselectie. Hij is nog niet echt geselecteerd, dat lijk je hier te vergeten. Tete gaat echt geen speelminuten maken deze ronde, als Wiel en Verhaegh niet geblesseerd raken.

27 augustus 2015 om 16:50

De Vrij had twee jaar ervaring bij Feyenoord. Das ff andere koek.

28 augustus 2015 om 00:22

@caribbean

Dat doe je in een vriendschappelijk potje, niet als je dreigt een ek mis te lopen.

Zorg eerst voor kwalificatie, daarna oefenwedstrijden zat

27 augustus 2015 om 07:42

Klopt, hij belde gisteravond nog snel even de Telegraaf op om zijn verhaal te doen. Bij deze..

Ik snap het niet, als iemand politiek correct is wordt dit niet gewaardeerd maar als je de waarheid keihard zegt is het ook niet goed.
Janmaat heeft ook gelijk, het is belachelijk dat Tete is opgeroepen. Geen slechte back, maar kom op. Een paar leuke wedstrijden in de Eredivisie. Of Janmaat nou een slechtere periode kent of niet, hij en vd Wiel horen gewoon onze vaste backs te zijn.

27 augustus 2015 om 08:03

Ach ben ook geen fan van Tete maar hij heeft het verdiend. Wees gewoon blij voor die jongen. Helemaal als collega zijnde. Dit is gewoon een beetje huilen en zielig doen

27 augustus 2015 om 08:11

Het selecteren van Tete is mijn inziens ook zeer vroeg. Maar dat deze en eerdere bondscoaches snel geneigd zijn iemand op te roepen na een paar goede wedstrijden kan ik begrijpen. Ik denk eerlijk gezegd dat het ook deels uit hoop bestaat. Janmaat bijvoorbeeld is geen wereldspeler. Die heeft meermaals al aangetoond zeker zijn beperkingen te hebben. Die paar wedstrijden van Tete zijn zeker te weinig om er van op aan te kunnen, maar wat hij heeft laten zien geeft wel hoop dat hij wel de middelmaat kan ontstijgen.

27 augustus 2015 om 08:47

Heeft het verdiend? Op basis waarvan dan? 3 wedstrijden in de eredivisie tegen matige tegenstanders en in europa tegen Rapid eruit gevlogen en een ploeg uit Tsjechie waar nog niemand van gehoord had die weinig aanvallende intenties had. Kom op nou toch, hij heeft niet tegen de Mata's, Oscars en Sterlings van deze wereld gespeeld he. En dat mensen die fout tegen Tsjechie nog aanhalen is ongelooflijk, toen lag Tete nog in de luiers met speelgoed te spelen.

27 augustus 2015 om 09:47

Politiek correct antwoord is zoiets als : dat is aan de bondscoach. Hij zegt dat als hij zich erover zou uitlaten het negatief tegenover tete is, dus hij geeft in principe toch aan dat hij het belachelijk vind. Of all the way, of inderdaad politiek correct. Dit is zo'n tussenopmerking waar je niks aan hebt

27 augustus 2015 om 09:03

Hij wilt natuurlijk ook niet zijn kansen verspelen in de toekomst. En zo brengt ie het juist slim. Iedereen weet wat ie bedoelt...maar toch is het een aanname en geen letterlijke woorden.

27 augustus 2015 om 09:36

Het is ook een schandalige voorselectie. Blind is totaal niet serieus te nemen en is alleen maar bezig met vriendjespolitiek.
Hiddink kwam en blind kreeg meer ruimte en verantwoordelijkheden met alle gevolgen van dien. OS verspeeld, EK op de tocht.
Van Oosteveen heeft er in die paar jaar er een enorme puinhoop van gemaakt. Zowel het nationale elftal als het clubvoetbal in Nl dreigen zo af te glijden dat eindtoernooien en Cl er niet meer inzitten in de toekomst.
Exit Van Oosteveen en blind.

27 augustus 2015 om 09:49

Zeker mee eens. Ik had zelf ook geen tete maar janmaat geselecteerd, wat Blind aan het doen is weet ik niet. Dat ruiken aan oranje is bij deze te vroeg naar mijn inzien, hij heeft ajax pas net geroken

27 augustus 2015 om 11:10

@jos Staatsen

Blind heeft nog 0 minuten voetbal laten zien onder zijn verantwoordelijkheid. Je bent er erg vroeg bij, met het diskwalificeren van de nieuwe bondscoach. Ik ben ook niet blij met hem, maar hij is er, dus laten we eerst eens kijken hoe ze spelen.

Al het anti-Ajax volk was ook tegen Van Gaal, weet je nog? En die riep vooral veel jonge Feyenoorders op. Nou, volgens mij hebben we in de zomer van 2014 een heerlijk WK gehad. Maar eerst was Van Gaal door alle stuurlui aan de wal al 1000 keer afgefakkeld.

In deze selectie zitten bijna geen namen die 'zekerheidjes' zijn. Op veel spelers is een hoop af te dingen, en heel veel daarvan zijn geen Ajacieden. Voorbeeld: Afellay. Als Hiddink die opgeroepen had, was het vanwege vriendjespolitiek.

Kap dus met die kortzichtige conclusies en ga oranje eens steunen als een landenteam, in plaats van als een voortzetting van clubdiscussies.

27 augustus 2015 om 21:41

Vergelijk jij Blind nu met Van gaal ?!

27 augustus 2015 om 10:02

Misschien moet je het lezen. Er wordt hem toch die vraag gesteld of niet?

27 augustus 2015 om 10:13

Hij zegt het juist heel netjes. Verbaast me altijd over hoe de Ajacieden de voorkeur krijgen terwijl ze echt niet beter zijn. Knap dat hij er zo mee omgaat en ook respect heeft voor tete en blind.

27 augustus 2015 om 11:09

Het is ook echt belachelijk! Ik snap werkelijk niet hoe Blind het in zijn hoofd haalt om Tete te selecteren en Janmaat niet. Of nee, ik snap het wel. Blind heeft een schijthekel aan Feyenoorders. Of nee, dat mag ik natuurlijk niet zeggen! Goede keuze Blind! Top!

En gelijk heeft ie. Ik vind het best wel respectloos van blind dat je iemand die zich bewezen heeft buiten de selectie laat voor iemand die een paar wedstrijden goed speelt tegen eredivisieclubs en verliest van een club uit Oostenrijk.
Iedereen zegt dat ie verdedigend zo goed is maar hij heeft nog nooit een goede vleugelspeler tegenover zich gehad.
Waarom werd karsdorp dan niet geselecteerd nadat hij gervinho uit de wedstrijd speelde in Rome (nadat wilkshere gewisseld werd had gervinho niks meer in te brengen).

27 augustus 2015 om 08:02

Janmaat heeft hooguit bewezen eigenlijk te zwak te zijn. Je doet net alsof een Messi gepasseerd wordt. Als van der Wiel geen blessure had gehad, was die gewoon 1ste keus geweest.
En je onzin argument "verliezen van een club uit oostenrijk" alsof dat aan Tete lag, volgens mij was dat een Vetlmannetje en een Gudelj die weigert in te grijpen. Maar goed, zal wel met je clubvoorkeur te maken hebben

27 augustus 2015 om 08:10

Nee. Hij heeft geen ervaring. Hij heeft zich nog nooit kunnen onderscheiden omdat ie geen goede spelers tegenover zich heeft gehad. Waaraan heeft ie zn uitverkiezing verdiend? AZ speelt als een club uit t rechter rijtje en de rest zijn clubs uit t rechterrijtje. Je weet niet hoe het gaat als er iemand met talent tegenover tete staat. Bij Newcastle zijn ze erg tevreden over hem. Maar dat wil niemand horen.
Die clubvoorkeur onzin gaat er bij mij niet in. Maar als je een beetje logisch nadenkt is het toch normaal dat je het raar vind dat een knul van. 18 met 5 wedstrijden op t hoogste niveau geselecteerd wordt.

27 augustus 2015 om 08:27

Vond hem tegen Caligiuri en Schürrle best goed spelen trouwens...

27 augustus 2015 om 08:33

Hij heeft el sharaawy toen die nog in bloedvorm was ook uit de wedstrijd gespeeld. Complete onzin dus

27 augustus 2015 om 08:33

Jaap, vd Wiel heeft geen blesure hoe kan hij anders wel bij Oranje spelen....?

Hij Moet er weg heeft PSG en hij zelf aangegeven. Zo goed is hij dus dat hij weg moet, dus is alles behalve eerste keus!

27 augustus 2015 om 08:41

Feye88, je hebt gelijk dat Tete wel heel snel wordt geselecteerd. Ik wil je echter vragen de verdedigende acties van deze jongen is te bekijken, want die zijn echt absurd goed. De kwaliteit druipt eraf, veel meer dan wat ik ooit van vd wiel of van rijn gezien heb. Bekijk hem maar eens en je gaat waarschijnlijk hetzelfde vinden.

Over de bij Newcastle geprezen Janmaat. Die club speelde vorig jaar tactisch zo slecht, niet normaal. Kippen zonder kop verhaal. Janmaat was daarin zeker een lichtpuntje, echter is het makkelijker om je in zo'n team te onderscheiden. Ondanks de lovende woorden, heeft hij echt behoorlijk wat verdedigende fouten gemaakt. Dat compenseerde hij met briljante aanvallende acties,waardoor hij zo geprezen wordt.

Als je er echter maar een leun beetje kijk op hebt en je Tete gevolgd heb, dan weet je dat deze jongen beter is dan Vd wiel, van Rijn én Janmaat.

27 augustus 2015 om 09:39

Het is helemaal niet makkelijk om je in de PL te onderscheiden als je ploeg van los zand aan elkaar hangt, dan is de kans zeer groot dat je in de malaise mee gaat. Dat was bij Janmaat niet het geval en dat is dus extra knap. Maar nee de ajacieden hier blijven maar wijzen naar die fout tegen Tsjechie en die domme rode kaart, die 1,5 jaar daar tussen zijn ze helemaal vergeten. Hoeveel wedstrijden heeft Tete in die periode op het hoogste niveau gespeeld en werd die week in week uit getest in een van de sterkte competities te wereld? Oh ja precies 0!!!

27 augustus 2015 om 11:40

Sorry hoor, zijn ´verdedigende acties´ bekijken? Tegen Willem 2, AZ en N.e.c.
Janmaat heeft zich ook echt bewezen tegen de clubs uit de PL. Wat in mijn ogen een wereld van verschil maakt. Tuurlijk heeft newcaslte een slecht seizoen gedraaid, maar Janmaat was wel speler van het jaar.

Daarbij komt dat de volgende wedstrijden cruciaal zijn. Daarbij heb je je beste spelers en ervaren spelers nodig. Als Tete zo doorgaat komt hij er zeker wel, maar laat hem eerst maar eens een goed seizoen draaien bij ajax en een paar europa league wedstrijden meepakken (hopelijk)

27 augustus 2015 om 09:38

@feye88
heeft sowieso niks met respect te maken.....wat een onzin.
Het is een keuze van de bondscoach. Je kunt het een waardeloze keuze vinden, je kunt het een goede keuze vinden, maar dat gezeur over respect gaat nergens over.

Anders kun je ook zeggen dat zijn idiote kopbal tegen Tsjechië een teken van minachting is naar het Nederlandse publiek dat hoopt op een mooie EK zomer.
En wat te denken van zn achterlijke rode kaart tegen swansea...wat een gebrek aan respect voor de fans van newcastle die een duur kaartje kopen op goedbetaalde profs aan het werk te zien.

27 augustus 2015 om 09:42

Wee zo iemand die die 2 fouten aanhaalt, wat is dat toch voor selectief geheugen? Heeft Tete in jong Ajax, ja mensen jong Ajax in die periode nooit een fout gemaakt? Oh wacht dat was op een dusdanig niveau dat er niemand op de tribune zat en er geen camera langs het veld stond om het vast te leggen. Maar na 6 wedstrijden tegen nietszeggende clubs met 0 aanvallende intenties is tie wel opeens het mannetje. Hou toch op, die wordt helemaal zoek gespeeld in de PL. Want dat is gewoon wel het hoogste niveau waar Janmaat week in week uit op speelt.

27 augustus 2015 om 09:47

ik verdedig nergens de keuze van blind en ik zeg nergens dat het terecht is dat Tete erbij zit en Janmaat niet.
Ik zeg alleen dat die keuze helemaal niks met respect te maken heeft.

En daar komt bij..in de jeugd mag je fouten maken, daar kun je van leren.
In een ek kwalificatiewedstrijd mag je bepaalde fouten niet maken.

In principe hoort Janmaat er gewoon bij en is het wel eeg vroeg om een pupil als Tete erbij te halen. Maar we hebben het hier ook niet over Philip Lahm of Sergio Ramos. Als Janmaat zo belangrijk voor de ploeg is als tegen Tsjechië uit...

Toch wel een nette en begrijplijke reactie.
Ajacieden worden weer geselecteerd op voorkeur vd de club van de trainer, lijkt op Guus met Psv en (hoe gek ook) van Gaal met Feyenoord.
Van Gaal is wel de enige die kan laten zien dat hij het juist zag.
Guus heeft daarin al gefaald en Blind zal snel volgen maar dat is nu nog een mening.

"dat zou ook disrespect zijn naar die jongen."

Dus je zegt wel wat. Zeg dan gewoon niets, want je laat nu merken dat je het belachelijk vindt dat Tete is geselecteed en jij niet.

27 augustus 2015 om 07:47

Hij speelt het door deze opmerking niet op tete maar op blind. Tete kan er ook niks aan doen dat ie geselecteerd is. Dat is t disrespect waar janmaat t over heeft.

27 augustus 2015 om 07:56

Dat maak ik er dus niet uit op. Feit blijft dat ik vind dat hij daar beter gewoon niets over had kunnen zeggen. Ik laat trouwens in het midden of het wel of niet terecht is dat Tete geselecteerd is.

27 augustus 2015 om 08:43

Hij mag best laten weten dat ie t er niet mee eens is.

27 augustus 2015 om 09:01

Dat mag, maar dan niet met een opmerking die dan alsnog verkapt disrespectvol is jegens Tete.

27 augustus 2015 om 09:04

Want? We leven in een land waar je je mening niet mag geven?

27 augustus 2015 om 10:11

@genieterr

Daar gaat het niet om. Hij zegt eerst dat hij daar niets over wil zeggen, maar vervolgens stelt dat het disrespectvol tegenover Tete. Dus hij zegt wel wat, ten nadele van Tete. Mijn punt is, zeg gewoon wat je er van vind, of zeg gewoon niets.

27 augustus 2015 om 09:57

Terecht dat hij dat vindt toch?

27 augustus 2015 om 10:14

Daar gaat het niet om. Hij zegt eerst dat hij daar niets over wil zeggen, maar vervolgens stelt dat het disrespectvol tegenover Tete. Dus hij zegt wel wat, ten nadele van Tete. Mijn punt is, zeg gewoon wat je er van vind, of zeg gewoon niets.

27 augustus 2015 om 11:24

Je moet het zien als 1 zin. Ik ga er niks over zeggen, dat zou niet eerlijk zijn naar een tete. En dat is gewoon keurig geantwoord. Hij zegt niets verkeerd maar laat blijken dat hij niks tegen tete heeft.

Ik vind dat hij zich netjes verwoord! Op zich niet erg als je tete selecteert om hem alvast mee te laten trainen en dergelijke, maar kom op zeg.. Ik zie liever nu Janmaat in de basis die in de BPL speelt dan iemand die echt nog maar net komt kijken. Leuk dat sommige mensen hier hem afkraken voor die fout tegen Tsjechië maar elke speler gaat wel eens de boot in! het blijven mensen

Vind hij zelf dat hij het goed doet in Engeland dan? Presteert bijzonder matig.
Los daarvan is het selecteren van Tete misschien wat vroeg.

27 augustus 2015 om 08:07

Bijzonder matig!? Hij was vorig seizoen de speler van het jaar bij Newcastle United. Dit seizoen is een paar wedstrijden oud, en kan daarin is hij wat ongelukkig... Als je ziet tegen welke spelers hij heeft gespeeld en Tete, is het abject om hem af te serveren.

27 augustus 2015 om 08:30

opportunist, speler van het jaar en 2 wedstrijden die jaar gespeeld en jij vindt hem bijzonder matig presteren. Hoe staat de wind vandaag? Zo staat jouw jasje ook.

27 augustus 2015 om 12:05

Ook toen vond ik hem niks, en dat speler van het jaar zegt me bijzonder weinig.
De reden dat Janmaat in Oranje stond was zijn aardige voorzet,
Verdedigend is Tete beter, betere sliding, sneller.
En ik serveer hem niet af, ik zeg alleen dat ik hem niet goed vind en hij matig presteert.
Dat je in de Premier League speelt maakt je geen topper.

27 augustus 2015 om 12:11

Ik raad je aan eens wat wedstrijdjes te kijken in de Premier League en dan eventueel ook even te luisteren naar de analisten na afloop (in tegenstelling tot R. de Boer en K. Perez hebben die er wel verstand van). Kan je zo te lezen nog heel wat van opsteken.

27 augustus 2015 om 12:38

Speler vh jaar, uitgeroepen door de supporters. Als ik afga op mensen die hier een seizoenskaart van hun club hebben en de meest grote onzin hier opschrijven lijkt me dat nou niet echt een graadmeter om te denken dat hij is verkozen door mensen met kennis van voetbal. Laat hem maar speler vh jaar worden dat uitgeroepen wordt door trainers of door experts. Heitinga werd ook uitgeroepen tot speler vh jaar bij Everton, ook maar meteen selecteren? Ik bedoel, Veltman, van Beek en al die andere verdedigers zijn ook nooit uitgeroepen tot speler vh jaar, dús dan is Heitinga beter, volgens jouw logica...

27 augustus 2015 om 12:59

nee jij draait een beetje door trodat. Maar als een speler wordt uitgeroepen door de supporters als speler van het jaar dan lijkt het me hoogst onwaarschijnlijk dat hij er geen klap van heeft gebakken.

Janmaat moet gewoon presteren, dan zit hij echt wel bij de selectie. Blind kiest voor spelers die in vorm zijn, want hij moet presteren tegen Ijsland. Tete speelt op dit moment gewoon heel erg sterk, dus volledig terecht dat hij erbij zit. Bovendien hoeft er niet op iedere positie een ervaren speler te staan, want ervaring zegt ook niet alles.

27 augustus 2015 om 09:05

Waarom Veltman er dan bij zit? DIe jongen heeft al een paar maanden niet zn vorm.

27 augustus 2015 om 09:58

Al jaren...

27 augustus 2015 om 09:44

Waarom zit v Beek er dan niet bij? Die presteert toch ook gewoon? Is achterin in ieder geval stabieler dan twijfelende Veltman die al 2 jaar stilstaat in zijn ontwikkeling.

27 augustus 2015 om 17:22

Tete volledig terecht Haha! Knulletje heeft maar 6 wedstrijden in de basis gespeeld en jij vind het genoeg voor een oproep? Dan moeten we concluderen dat het niveau van het Nederlands elftal wel heel erg gezakt is zeg. Janmaat moet presteren zeg je? Hij was speler van het jaar van Newcastle vorig jaar, waar was Tete toen? Ja in de Jupiler league. Bovendien zou Tete niet eens kunnen presteren op het niveau wat Janmaat nu presteert wat de beste competitie van de wereld is. Echt ik snap sommige Ajacieden niet hoe kun je dit goed praten.. De enige goede keuzes zouden Janmaat en Verhaegh zijn.

Zou trouwens wel willen weten of je Veltwijf zo goed vind spelen en in zijn plaats niet gewoon van Beek zou moeten staan?

Ik ben het voor een deel eens met Janmaat.

Maar als Tête en Riedewald gewoon onwijs goed verdedigen, want dat doet Tete, het is een baas.
Deze jongen is gewoon in topvorm en waarom hem passeren?

Als het Nederlands elftal 11 topfitte gasten opstelt die geweldig in vorm zijn dan winnen we ook.

Op basis van ervaring en niveau divisie waarin je speelt, zal je een speler meer krediet kunnen geven.
Alleen zijn onze rechtsbacks van een middelmatig niveau, van Rhijn, Janmaat, van de Wiel.
Laten ook niet zien dat ze onomstreden zijn.

Dus zeg ik, Tête een basisplaats de man in vorm!

27 augustus 2015 om 08:03

@mrmiachy
Als tete en riedewald zo goed verdedigd hadden, waarom kregen ze dan zo veel tegengoals tegen, tegen rapid. Lekker wegwezen met die Ajax kliek. Lekker van Beek oproepen ipv deze 2 pannenkoeken!

27 augustus 2015 om 08:22

Nee hoor. 5 wedstrijden spelen als Ajax speler tegen de lamme en de Blinde is meer dan genoeg voor een verkiezing in oranje. Als je zegt dat dat niet zo is is het je clubvoorkeur. Waarom dan niet karsdorp selecteren? Die speelt prima en heeft al voor hetere vuren gestaan. Maar tete heeft geweldig verdedigd tegen de linksbuiten van Willem 2

27 augustus 2015 om 09:09

Raar inderdaad, waarom praat er niemand over Karsdorp! die gast staat ook gewoon fantastisch te verdedigen.

Aan de andere kant, hij heeft behoorlijk gefaald in de kwalificatie tot nu toe. Ook op het WK was hij op een gegeven moment zelfs gepasseerd door Kuyt op de RB positie!!
Waarom dan niet, zoals van Gaal ook selecteerde voor zijn WK cyclus, selecteren op basis van de huidige vorm? Tete speelt momenteel prima bij Ajax, zowel in de eredivisie als in de EL, waarom zou je hem dan niet selecteren voor de RB positie. Qua huidige vorm zit hij misschien volgens de bondscoaches bij de beste 2 à 3 RB van Nederland.

27 augustus 2015 om 09:07

Tuurlijk....daar zit een logica in. Maar er zitten ook jongens bij die uit vorm zijn. Tete doet het uitstekend bij Ajax (al zijn het slechts 6 wedstrijden). Maar het aparte is als je de laatste 6 wedstrijden van Veltman erbij pakt die jongen juist ontzettend worstelt met zn vorm. Dan moet je die lijn doortrekken en bv van Beek erbij halen.

Helaas Janmaat je heb nooit bij Ajax gevoetbald.
Blind heeft liever onervaren jongens die pas een paar wedstrijden eredivisie in de benen hebben, Blind vind ervaring en constant presteren in de PL schijnbaar van ondergeschikt belang. Tete doet het best aardig, tegen Willem II AZ en Nec, Janmaat presteerde vorig seizoen prima in de PL, klein nuance verschilletje of is de eredivisie volgens Blind gelijkwaardig aan de PL?

27 augustus 2015 om 08:19

Helaas Janmaat is gewoon een beperkte speler die in toppers vaak de zwakste was. En op het WK gepasseerd door Kuyt. Constant is hij wel, vooral dit seizoen, alleen jammer dat het constant uit vorm is

27 augustus 2015 om 08:24

Jaap. Waarom is hij uitgeroepen tot speler van het jaar (officieus) bij Newcastle?
Heb je elke wedstrijd van Newcastle gezien of alleen gehoord dat ie rood kreeg tegen een speler die elke rechtsback in de eredivisie zoek speelt?

27 augustus 2015 om 08:24

En daarom zou ik het niet eens erg vinden als Nederland zich niet kwalificeert. Eerst de soap met Hiddink en nu Blind. KNVB foei!

27 augustus 2015 om 09:20

Waardeloze opmerking kerel. Lekkere supporter ben jij.

27 augustus 2015 om 12:25

Ben inderdaad supporter en geen carnavals vierder die het Nederlands elftal aanmoedigt met clownesk gedrag!

Volgens mij heeft deze bondscoach ook geen Fox Sports om Engels voetbal te kijken.. al die eredivisie spelers, wordt er beetje moe van..

Belachelijke keuze inderdaad. Janmaat doet het prima in Engeland en wordt nog steeds door Nederlanders beoordeelt op voornamelijk de wedstrijd tegen Tjechie. Tete heeft nog geen 10 wedstrijden in de Eredivisie achter zijn naam staan en neemt dan al zijn plek in. Janmaat, Van der Wiel en Verhaegh zouden gewoon de eerste 3 RB van Nederland moeten zijn. Qua ervaring, maar ook qua niveau.

Ik als Twentefan moet ook toegeven, het meer dan belachelijk te vinden dat Janmaat er niet bij zit, te gek voor woorden en die Kenny wel....gaat toch nergens over. dit!? Hoezo Ajaxbril op. Je bent verdomme coach van Nederland, dan moet je je beste spelers selecteren voor de desbetreffende posities en daar een team van smeden. Dit is willekeur! Bondscoach onwaardig Janmaat hoort er gewoon bij, mag hij gerust van de daken schreeuwen. Speelt gewoon goed in Engeland. niveau ligt daar wel 10 klassen hoger dan eredivisie.sven van Beek hoort er ook gewoon bij...willekeur, bondscoach onwaardig. Kijkend naar de achterhoude mag Douglas ook wel een keer een kans krijgen.....en dan gek vinden dat je uitgeschakeld wordt, tsjee. Je hebt de spelers wel, maar stelt ze niet op! dat is het probleem.

aanvulling: Als Ajax in de Voorronde CL ook met een volwassenteam de strijd in ging met Heitinga e.d. hadden ze de groepsfase gehaald, simple as that. Wat is dat toch om broekies erin te doen in deze grootte wedstrijden.....mafkezen.

Ik heb nooit begrepen hoe Janmaat ooit voor Oranje is geselecteerd. Hij maakt veel te veel fouten. Nu zijn er sowieso geen goede Nederlandse rechtsbacks. Persoonlijk zou ik voor vd Wiel kiezen, maar die is ook niet 100. Van Rhijn is vaak ook drama, maar Janmaat is nog veel erger. Danny Blind wordt gedwongen om door te gaan selecteren naar een nieuwe generatie. Zijn keus voor Tete is niet meer dan logisch. Hij is jong en Blind kan hem nog helemaal naar zijn eigen inzicht kneden.
Kijk je naar Danny Blind zelf, dan is onze nieuwe Bondscoach gespecialiseerd in het verdedigen. Als er nou iemand veel verstand van heeft, dan is het Danny wel. Onbegrijpelijk dat er zoveel mensen aan zijn keuze twijfelen.

27 augustus 2015 om 09:33

Als er iemand spelers niet kneedt is het de bondscoach wel, die ziet die gasten immers maar een paar keer per jaar. Je kunt ze motiveren, tips geven etc maar het dagelijkse werk met Tete is toch echt aan de staf van Ajax.

27 augustus 2015 om 09:43

Oranje is geen liefdadigheidsinstelling. Hij moet er al staan. Wat je zegt over janmaat is onbegrijpelijk. Hij speelt heel goed. Mensen rekenen hem af op een fout tegen Tsjechië maar hij is verdedigend beter dan van der wiel en aanvallend iets minder. Was bij Feyenoord altijd goed en wordt bij Newcastle ook gewaardeerd.

Van tete weet je niet hoe goed hij verdedigend is. Nog nooit serieuze tegenstand gehad. Hij wordt enorm gehyped in Amsterdam omdat hij goed afsteekt tegen van rhijn. Toch heeft ie nog nooit een goede speler tegenover zich gehad. Hem uitverkiezen slaat nergens op.

27 augustus 2015 om 09:57

Weet je hoe dat komt, omdat ajax supporters niet verder kijken dan die snelkookpan in Zuid-Oost. Alles wat daar niet vandaan komt is sowieso al inferieur aan alles wat er bij Ajax loopt. Dat je al een jaar je uitstekend weet te handhaven in de PL, zelfs een keer speler van de maand bent geworden als rechtsback en uitverkozen bent tot beste speler van het jaar bij Newcastle wil dus zeggen dat al die mensen er niets van begrijpen maar Ajaxrene op VZ het wel helemaal snapt? Het is niet voor niets dat ajacieden deze voorselectie wel begrijpen, incl keuze voor Veltman, maar dat de rest van Nederland met vraagtekens in de ogen zit van hoe kan dit in godsnaam??

Ongelooflijk dat Janmaat er niet bij zit en Tete wel. Een plaats in Oranje moet je verdienen en kan je niet naar een tiental leuke wedstrijden als jong talent in de eredivisie krijgen, omdat de bondscoach wel iets in je ziet. Daarvoor moet je naar mijn mening toch wel een langere periode constant hebben gepresteerd. Zo'n speler wordt er waarschijnlijk mentaal ook niet beter van als die naar een paar leuke wedstrijden op zijn 18de al direct wordt geselecteerd.

Ben bang dat ik mij naar Hiddink nu weer kapot kan ergeren aan Blind. Onder van Gaal was het over het algemeen teminste allemaal logisch en duidelijk.

Kom op nou, iedereen snapt heus wel Blind kijkt door een ajaxbrilletje. Als je dat niet ziet dan ben je ook blind.
V Gaal gebruikte veel Feyenoorders op WK omdat dat de spelers waren die dat seizoen onder Koeman prima hadden gepresteerd.
Blind pakt nu spelers die alles nog moeten bewijzen bij hun club!
Hoe kan je dan al voor het Nationale elftal worden verkozen? Is namens alle overige - en betere- spelers in de eredivisie disrespectvol! Oftewel, deze jonge ventjes zijn nu al beter dan de rest. Wat een wanvertoning!
Janmaat is beste speler van een PL team, betekent dat hij prima heeft gespeeld tegen een aantal van de beste teams van Europa! Om hem nu aan de kant te zetten voor een pikkie die net zijn veters kan strikken is voor mij onbegrijpelijk!

27 augustus 2015 om 14:05

Alleen Riedewald en Tete hoor. Als je een beetje voetbalverstand hebt en je zet even je Ajax-haat opzij dan zie je dat Tete gewoon een goede rechtsback is die alles heeft. Snel, sterk en hij kan verdedigen. Janmaat en van der Wiel kunnen niet verdedigen.

Janmaat is door de eigen fans uitgeroepen tot speler van het jaar. Omdat ze het leuk vinden dat hij de hele tijd op en neer rent.

Het is overigens wel schrijnend om te zien hoe weinig voetbalverstand Feyenoord supporters hebben. Je kan er geen normaal gesprek mee aanvoeren. Het is alleen maar domme, sneue rancuneuze Ajax haat. En wat nog wel het grappige is dat je geen 1 Feyenoorder hoort over het selecteren van BMI die al meer dan een jaar niets goed doet.

Het is continue "waarom van Beek niet en Veltman wel?" . Boeie van Dijk en de Vrij zijn de 2 beste centrale verdedigers. Alsof van Beek een of andere wereldster is. "waarom wordt Janmaat niet opgeroepen en Tete wel die net komt kijken?" Nou omdat Tete de beste rechtsback van Nederland is. Maar goed Feyenoorders zien dat niet omdat ze niet objectief zijn. Daarnaast is het meer de vraag waarom Verhaegh wel en Janmaat niet?

Ik denk dat de Feyenoord supporters een beetje te ver zijn doorgedraaid wat spelers in Oranje betreft. Bmi, Kongolo, Vilhena, Boetius, Schaken, Mathijssen, Nelom, de Vrij, Mulder, Janmaat, Clasie, Wijnaldum, Fer, de Guzman, Vlaar. Er was een periode dat een aantal van deze spelers best bruikbaar waren voor Oranje maar laten we eerlijk zijn het is allemaal aardig maar net niet. Ook geen subtop. Schaken, Vlaar, Mathijssen, Nelom, Mulder, BMI zijn allen te oud, gestopt of niet goed genoeg. De Guzman, Fer, Vilhena, Janmaat, Boetius is allemaal een beetje 2e rangs. Alleen Wijnaldum, Clasie, Janmaat, de Vrij en wellicht Kongolo zijn bruikbaar voor Oranje waar ik alleen de Vrij een basisspeler van vind.

Nou en nu komen er bij Ajax een aantal goede spelers door. Raar he? Nouuu. Hoe kan het nou dat er bij Ajax spelers rondlopen die worden opgeroepen voor Oranje? Alsof Ajax nooit een club is geweest wat spelers heeft opgeleid die goed genoeg zijn voor Oranje en Feyenoord wel. Doe toch je ogen open man. Ook Dijks, Bazoer en El Ghazi gaan debuteren dit jaar. 4 jaar geleden stroomde er bij Feyenoord veel spelers door die in aanmerking kwamen voor Oranje en nu gebeurd het weer bij Ajax.

1 1 = te veel fouten op cruciale momenten zowel bij het Nederlands elftal en eigen club waarbij hij te vaak gaat voor eigen roem dan voor team belang. Tete mag onervaren zijn in jullie ogen maar hij heeft wel de perfecte vechtlust en instelling om de andere teamleden meer te laten vechten met een mes tussen de tanden. Zijn prestaties zijn goed en dit is ren goede voor het Nederlands elftal.

Tete selecteren is misschien vroeg en hij moet het nog over een langere periode laten zien. Echter kan deze Janmaat beter zijn mond houden. In de Eredivisie al een modale back en nu een van de slechtste rechts backs van de premier league. Dat Blind dan de wekelijks uitblinkende back van Ajax een keer van dichtbij wil zien is niet zo vreemd.

Ikzelf zou ook Janmaat selecteren. Ik ben hysterisch over Tete's ontwikkeling, maar het is gewoon nog te vroeg om hem te selecteren. Helemaal om dan Janmaat thuis te laten.

Erg netjes van Janmaat. Waarschijnlijk kookt hij van binnen door deze belachelijke beslissing van Blind.

Ik vind tete een goede voetballer en kan een grote meneer worden. Janmaat staat nooit meer in de basis bij oranje. Daar staat steeds van der wiel. Ik begrijp de irritatie, ergens wel terecht maar talent moet ook de kans krijgen. Weet zeker dat tete jullie niet zal teleurstellen

Het Nederlands elftal is geen speelplaats voor debutanten! Ik ben het volkomen met Janmaat eens. Voetballend kan het verschil tussen Tete en vd Wiel, Janmaat en zelfs Verhaegh niet enorm zijn, dus pak dan ervaring. Het Nederlands elftal is een eer, het hoogst haalbare als voetballer, niet iets waar je standaard na 10 leuke eredivisie voor in aanmerking komt. Tete moet zich richten op Ajax, en nog een aantal jaren onder zijn Oranje deken in slaap vallen, voordat hij ook maar mag denken aan debuteren. Dit houdt hem scherp, en zorgt er wellicht ook voor dat hij niet na 1 seizoen gaat denken dat hij een held is en de volgende stap wel kan maken. Is overigens niet zozeer de schuld van Tete, die kan er ook niks aan doen, maar meer een algemene trend onder jonge spelers.

Want wat verwacht Blind nou dat er gebeurd? Een frisse wind?

Janmaat is voor de langere termijn gewoon niet goed genoeg, is ook al 31
Laat ze maar gewoon doorselecteren.
Janmaat gaat echt het verschil niet maken in de kwalificatie wedstrijden

27 augustus 2015 om 11:00

31 ? Die jongen is net 26 jaar. Hoe kom je erbij dat die 31'is.

En het verschil maken in kwalificatie wedstrijden heeft die al gedaan, niet positief alleen.

Janmaat komt wel weer een keer terug, maar oogt dit seizoen bij Newcastle niet helemaal zichzelf. Dat hij nu eventjes moet wachten is niet het einde van de wereld.

Weet je waar ik pas echt moe van wordt? Dat gehuil van Feyenoorders van ja die Ajacied staat erin waarom staat die Feyenoorder er niet in? Van Dijk en de Vrij zijn onze 2 beste centrale rechter verdedigers en je moet hopen dat die altijd fit zijn. Van Beek, Veltman en Bruma zijn alle 3 nog minder.

Het verhaal is niet waarom Tete wel en Janmaat niet? Het verhaal is waarom Verhaegh wel en Janmaat niet? Verhaegh is pas middelmaat. Tete is gewoon het grootste talent op rechtsback sinds... sinds... Reiziger al denk ik dat hij verdedigend nog beter is. Dus ik snap niet dat Blind Verhaegh wel oproept en Janmaat niet.

En de selectie van Riedewald valt ook gewoon goed uit te leggen. De "feyenoorders" Kongolo en BMI hebben helemaal niets laten zien vorig seizoen en Riedewald doet het nu nog gewoon goed bij Ajax. Het argument dat je eerst een heel seizoen gepresteerd moet hebben dat gaat niet op omdat de linker centrale verdedigers het vorige seizoen niets hebben laten zien. Waarom zou je de voorkeur geven boven een verdediger die al een heel jaar niets laat zien boven een verdediger die het nu laat zien?

Ik snap dat Feyenoorders een beetje in de war zijn omdat er normaal gesproken meer Feyenoorders in de selectie zaten in de van Gaal periode maar Clasie, de Vrij, BMI hebben allemaal een transfer gemaakt. Nelom is te slecht. Vilhena is een bankzitter. Boetius maakt het niet waar en is weg. Schaken is al weg. Uit het huidige Feyenoord hoort er geen enkele speler in de basis van Oranje te spelen. Misschien dat Blind Kongolo opstelt als linksback.

Maar de selectie van Blind is vrij logisch allemaal. Alleen de keuze van Verhaegh boven Janmaat snap ik niet.

27 augustus 2015 om 11:42

Helemaal mee eens! De voorselectie is helemaal niet zo vreemd eigenlijk.

Overigens weer fraai geknipt en geplakt door voetbalzone. Ik dacht dat het Janmaat het onrespectvol zou vinden als Tete in de definitieve selectie zou vinden. Maar goed.. Janmaat zegt niks, maar vindt er wel heel veel van. Maar dat is onterecht. Hij heeft genoeg blunders begaan in Oranje en sinds kort ook bij Newcastle.

27 augustus 2015 om 12:24

Ik vind jouw argumenten eigenlik niet zo heel goed. Je zegt dat Riedewald het goed doet, maar de 2 belangrijkste wedstrijden heeft de verdediging van Ajax juist lopen schutteren. Ja tegen een compleet nieuw AZ, W2 thuis en een promovendus uit, zijn dat wedstrijden waar je ze op moet beoordelen.
Ik vind echt belachelijk dat Janmaat niet in de voorselectie zit, iemand die wekelijks in de PL speelt, en uitgeropeen tot speler van het jaar van Newcastle lijkt me met alle respect wel iets veder dan iemand die 3 wedstrijden heeft gespeeld.

De selectie van Blind is vrij logisch als je het vanuit Ajax standpunt kijk ja, dan vind ik hem ook vrij logisch. Vind ook wel knap dat je nu al zegt dat Tete de nieuwe Reiziger is, dat al na 3 wedstrijden.
Maar ja je zei denk ik ook over Andersen dat t de nieuwe Litmanen was net zoals Sana dat ook al was.

27 augustus 2015 om 12:27

Verhaegh is captain bij een middenmotor in de Bundesliga en speelt al jaren constant. De keuze voor Verhaegh is juist erg logisch.

Ik snap dat jij het op Feyenoord-Ajax wil gooien, maar iedereen met een beetje verstand van voetbal verkiest geen jongen die nog geen 10 wedstrijden profvoetbal heeft gespeeld boven de captain van een middenmotor in Duitsland en de reservecaptain van een grote club in Engeland. In ieder geval niet voor de beslissende kwalificatiewedstrijden van een Ek.

In jouw stuk wil ik nog best meegaan met de selectie van Riedewald (want BMI is drama, Kongolo is niet in best vorm en er zijn amper alternatieven), maar de keuze voor Tete slaat nergens op.

27 augustus 2015 om 13:39

Ja punt is dus dat niemand een ene malle moer om die hele Verhaegh geeft. Maar een rechtsback van Ajax wordt geselecteerd oh jee oh jee! Dat kan natuurlijk niet! Dan is het ineens belangrijk dat Verhaegh een aanvoerder is van een nietszeggende Duitse club. Ik vind het ook best vreemd dat Janmaat niet geselecteerd wordt. Maar Verhaegh wel? Het is allemaal zo hypocriet vind ik. Als je gewoon met een objectief oog naar Tete kijkt dan zie je eindelijk weer eens een rechtsback die alles heeft.

Daarnaast heeft Janmaat ook heel wisselend gepresteerd dus ik snap gewoon best wel goed de twijfel bij Blind. Die heeft hem ook gewoon al 3 jaar meegemaakt onder van Gaal. Hij is op het WK uit de basis gespeeld door Verhaegh die weer werd vervangen door Kuyt. En dat was dan nog in een 532 systeem he. In een 433 systeem laat die continue zijn man in de steek. Bij Oranje was het ook vaak niet zo veel.

De keuze voor Tete slaat wel ergens op want waarschijnlijk is hij de beste rechtsback van Nederland. Dus ook beter dan van der Wiel. Ik ben als Oranje fan gewoon superblij met Tete.

Disrespect is helemaal geen woord in het Nederlands.
Ik snap de frustratie bij Janmaat overigens zeker wel. Je kunt niet verkopen dat Tete wordt opgeroepen en Janmaat niet. Kom niet met ´hij is uit vorm´ aanzetten als argument, ook al is dat zeker waar, want zowel Kongolo als Vermeer zit ook bij de voorselecties en die hadden beide tot aan de bekendmaking van de selectie ook nog niks goed gedaan.

Ik denk dat het ook tijd wordt om Tannane te selecteren. HIj heeft 5 doelpunten gemaakt in 2 wedstrijden en is in bloedvorm! Je zou dan toch gek zijn om voor Robben te gaan? Die heeft er geen 1 gescoord in de laatste wedstrijd!

Veltman wel van Beek niet, Tete wel Janmaat niet. Anita erbij? Bankzittertje van Newcastle.

Natuurlijk trekt Blind wel Ajacieden voor. Lijkt me duidelijk. Geen twijfel over mogelijk.

Belachelijk, Tete heeft nog niets gepresteerd. Gewonnen van AZ ( veredelde jupiler ploeg), Willem 2 ( degradatie kandidaat) en NEC ( ook degradatie kandidaat). Tegen Rapid Wien was duidelijk dat hij fysiek nog niet sterk genoeg is en dan word er gekozen voor tete ipv Janmaat. Dan inderdaad Veltman die al twee jaar op rij geen stap verder is en bewezen heeft het niveau niet aan te kunnen. Dit word echt te lachwekkend. Hiddink was lachwekkend met Bruma en Rekik maar Blind maakt zichzelf nog belachelijker.
Achja, Na 2 wedstrijdjes is het wel klaar met oranje verwacht ik.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren