Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bayern München ontkent geruchten: 'Staat al een tijdje vast'

Laatste update:
/

Een overgang binnen de Bundesliga is niet aan de orde voor Kevin De Bruyne. BILD pakte maandag uit met het nieuws dat Bayern München een bod wil gaan doen op de Belgische smaakmaker van VfL Wolfsburg, maar dat is uit de lucht gegrepen. “Dat gaat niet gebeuren”, reageert Bayern in een verklaring. “Dat staat al een tijdje vast.”

De Bruyne wordt al de hele zomer in verband gebracht met Europese topclubs, waarvan Manchester City de voornaamste gegadigde zou zijn. De Engelsen zouden zelfs tachtig miljoen euro overhebben voor de 24-jarige middenvelder. Bayern kwam de laatste week weer in beeld, maar ziet dus definitief af van een overnamepoging. Daarmee lijkt Wolfsburg-directeur Klaus Allofs zich dus vooral te moeten concentreren op the Citizens.

“Ik wil benadrukken dat we er alles aan doen om Kevin bij ons te houden. Maar als we een serieus bod krijgen zullen we dat serieus bekijken. Dan zullen we erover praten en een beslissing nemen”, verklaarde hij eerder al. De Bruyne’s contract in Wolfsburg loopt nog vier jaar door, maar het aanbod van City is aanlokkelijk. Naar verluidt kan de Belgisch international 320.000 euro per week gaan verdienen in de Eastlands.

Denk jij dat Kevin De Bruyne nog vertrekt deze zomer?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

zou wel een hele goede aankoop zijn om ribery te vervangen, die heeft zoveel last van blessures en is al wat ouder, die wordt alleen nog maar minder

24 augustus 2015 om 14:41

Ribery is al vervangen in de persoon van Costa, daarnaast is de Bruyne in mijn ogen meer een CAM dan een LB. Op die positie heeft Bayern al Muller en Gotze dus zou het inderdaad een onnodige aankoop zijn.

24 augustus 2015 om 14:45

Costa zou de vervanger van robben moeten worden, die is veel beter vanaf rechts

inderdaad, munchen zal echt niet verder gaan dan 40-50 miljoen lijkt me, ik denk wel dat hij het in zich heeft om bij munchen vanaf links te spelen, en uiteraard kan hij ook achter de spits spelen maar daar is wat meer concurrentie

24 augustus 2015 om 14:42

De Bruyne is veel beter centraal dan op de flank. Voor wereldtop te zijn op de flank is hij iets te traag. En als misschien wel beste passer ter wereld, kan je natuurlijk niet anders dan hem een centrale rol geven.

On: Bayern gaat natuurlijk nooit die 80M van City evenaren voor gelijk welke speler, en ze hebben al veel middenvelders. Logische beslissing, ook al zou De Bruyne hun kern sterker maken. Ik hoop dat Barcelona nog een poging waagt, die zijn al lang geïnteresseerd en kunnen hem beter gebruiken dan Bayern.

Lekker naar City gaan. Met Thiago, Javi Martinez, Alonso, Muller, Vidal, Gotze en zonodig Lahm en Alaba hebben ze al zat middenvelders van topniveau

24 augustus 2015 om 14:40

alonso en martinez, lahm en alaba zijn verdedigende middenvelders of zelfs verdedigers, Thiago is ook een heel anders type speler en debruyne kan ook heel goed aanvallend vanaf links spelen en is sowieso beter dan Gotze in een elftal als munchen
muller speelt meer vanaf rechts

Totaal is het een overvol middenveld. Douglas Costa, Lewandowski en Robben zijn zekerheden in de aanval terwijl Benatia en Boateng centraal spelen. Het is dan totaal overbodig om de Bruyne te halen

Ik snap KDB niet?
Is het nou zo'n erge straf om nog een jaar bij Wolfsburg te spelen?
Hij verdient genoeg,speelt C.l en Speelt mischien voor de kampioenschap?
Waarom nu vertrekken?
Blijf nog een jaar en vertrek dan pas.

Snap de Bruyne wel dat hij in Duitsland wilt blijven.
Competitie die hem beter ligt. En aangezien hij minder goede herinneringen heeft aan Engeland. En nu evt bij Bayern ook bij een top club kan spelen. Om de prijzen zal spelen.

Het zou evt dan alsnog kunnen gebeuren dat Muller misschien dan toch verkocht gaat worden. En zo de Bruyne op die positie kan gaan spelen.

LVG blij...
Bayern blij...
Iedereen is blij 😂

24 augustus 2015 om 15:31

Behalve de clubs/media in duitsland, die wordenden dan weer boos omdat bayern de concurrentie leegkoopt haha

24 augustus 2015 om 15:32

Worden*

24 augustus 2015 om 16:07

Hoezo zou Bayern en haar fans blij zijn met de verkoop van Mueller om dan De Bruyne te halen.

Mooi bij Wolfsburg blijven en nog een seizoen knallen in de bundesliga en CL. Hij zit lekker in zijn vel en het EK komt eraan. Na een goed EK heeft hij de clubs voor het uitkiezen.

De Bruyne is niet goed genoeg om Barcelona te verslaan. Moutinho wel. Kom op, koop Moutinho. Bovendien kost die veel minder.

24 augustus 2015 om 16:14

Ik ben eigenlijk zeer tevreden met het defensieve balans tegen Everton. Fernandinho-Toure staan heerlijk gecoordineerd samen en Sterling/navas verdedigen keihard mee. Silva wil ik nergens anders zien dan op 10 nu. 4-2-3-1 loopt lekker momenteel.

24 augustus 2015 om 18:20

Mwah het stond niet altijd goed, en in de Champions League sta je tegenover een beter middenveld dan dat van Everton (mccarthy, Barry, Barkley). Touré doet verdedigend wel meer trouwens. Fernandinho begint dit seizoen erg goed, maar ik blijf zeggen dat hij geen echte controleur is.

Natuurlijk hoort Silva op tien, maar onze vleugels zijn zo zwak. Navas deed het wel leuk maar komt echt tekort om een vuist te maken tegen de absolute top. En ze lieten gisteren bij Match of the Day zien dat Sterling het zogenaamd goed deed. Nou nou, hij had één goede pass op Silva die op de paal schoot en een simpele bal op Kolarov die scoorde. Ik zeg niet dat hij er niet zal komen, maar ik denk niet dat we dit seizoen de selectie hebben die de Champions League kan winnen. Want dat willen we toch? Wij komen met Navas en Sterling aanzetten terwijl Bayern Douglas Costa en Robben hebben, Barca Messi en Neymar, en Real Ronaldo en Bale.

Edit:
Maar he ik wil de pret niet drukken hoor, het gaat echt heerlijk in de Premier League. Maar in het voetbal wordt je de ene week gehyped en de volgende week afgebrand. Ik probeer er nuchter naar te kijken.

24 augustus 2015 om 19:28

Ik kijk vooral naar de tactische veranderingen die onopvallend echt grote gevolgen hebben. Pellers heeft met zijn staff en de directie lang gezeten om alle keypoints te analyseren en helemaal vanaf onderaf aan te pakken. Dit is een lijstje van wat tot nu toe is opgevallen:

- Geexperimenteerd met 4-3-3
- 4-4-2 lijkt sowieso in de prullenbak gegooid te zijn

- De verdediging staat dieper, ondanks dat de hoge lijn behouden is. In het verleden zagen we Kompany en Demichelis op de middenlijn lopen.
- Het combineren tussen de backs en wingers lijkt een belangrijk aspect te gaan worden
- Toure speelt meer naar achter en is veel beter gecoordineerd met Fernandinho
- Het gat tussen het middenveld en de verdediging is compacter met een diepere linie van Toure en Fernandinho
- Toure en Fernandinho worden niet zo snel uit positie gebracht, omdat Navas en Sterling keihard werken op de gaten aan de zijkant op te vullen
- Silva staat verdedigend gereed om balverlies van Sterling en Navas op te vangen. Hij heeft hierdoor ook een support rol gekregen
- De verdediging blijft veel beter hun lijn houden, in plaats van te chargen en te happen

Aanvallend:
- Door de snelheid en wingerpositie van Sterling, wordt de tegenstander veel meer uitgestrekt. Hierdoor krijgt Silva meer ruimte, en kan hij domineren
- Silva speelt vast op 10 en helpt de 2 flanken met het opbouwen
- Toure stormt, zeker tegen Everton, veel controlerender naar voren zonder veel risico te nemen

Opmerking
Sterling wordt niet gehyped omdat hij zo goed speelt. De hype van Sterling komt voort uit de nieuwe tactische kracht van City. Niet zijn individuele spel.
City is veel gevaarlijker vanuit alle hoeken van het veld. Door het gevaar van Sterling, krijgt Silva ook meer ruimte en de rechterflank ook. Sommige teams gaan Sterling namelijk dubbel dekken.

24 augustus 2015 om 20:10

Goed betoog.

442 zou ik toch nog graag gespeeld zien worden tegen kleine tegenstanders. Ik hoop dat Bony veel gebruikt wordt, en Agüero moet natuurlijk ook spelen. Maar de Premier League is sterker geworden vanwege de TV-deal dus alle uitwedstrijden zijn moeilijk. Dus 433 (of 4231 met Silva op tien wat eigenlijk hetzelfde is) zal idd veelal gespeeld worden. En dan is het logisch dat je meer interactie hebt tussen backs en wingers aangezien Silva in 442 geen echte winger was.

Verdedigend zit het idd goed, zowel in het centrum als op de vleugels. Maar er blijven risico's als je Kompany en Mangala soms ziet doordekken tot op de helft van de tegenstander terwijl Fernandinho geen echte stofzuiger is. Hij lost dingen ofwel heel sierlijk ofwel heel lomp op. En op de vleugels zit het verdedigend goed, maar daar moeten we niet tevreden mee zijn want aanvallend kan en moet het nog veel beter.

Hmm weet niet of Touré meer naar achteren speelt. We spelen gewoon meer compact zodat hij minder ruimte hoeft te verdedigen. Misschien komt het omdat Sagna speelt. Hij en ook Kolarov ruimen echt veel op. Ze dekken zelfs het centrum af en toe. Ik denk dat Pellegrini hier echt op getraind heeft. De verdediging werkt erg goed samen, ze lieten bij Match of the Day ook zien hoe goed de buitenspelval uitgevoerd werd. Maar als de spits van de tegenstander zich in laat zakken dan gaat Mangala helemaal mee. Eigenlijk wel goed want hij is toch heel snel en kan op tijd terug zijn.

Het is me niet opgevallen dat Sterling dubbele dekking kreeg, was dat wel zo? Wat je zegt over de ruimte die er ontstaat door het spelen met vleugelspelers is "spot on". Silva kan altijd wel ruimte vinden, zij het links of rechts. Hij past perfect in die vrije rol. Maar soms heb je gewoon een 2e aanvaller nodig, bovendien voegt Bony met zijn kopkracht ook veel toe.

Hoe dan ook los van het feit dat er veel dingen beter zijn geworden: zijn we goed genoeg om Barcelona te verslaan? Kunnen we domineren tegen Bayern München met deze selectie? Mag Navas spelen als slechts een fractie van zijn voorzetten goed zijn tegen Real Madrid? Denk je dat Sterling van toegevoegde waarde zal zijn in die wedstrijden? En kan Fernandinho de verdediging genoeg beschermen, of ontstaan er te vaak enorme ruimtes als hij verkeerd gokt?

24 augustus 2015 om 20:59

@geert Vs

Jij ook een goed stuk! Bony gaat zeker nog wel kansen krijgen. En als we stootkracht missen zal hij Bony ook gewoon inbrengen.

Fernandinho is inderdaad geen echte stofzuiger. Ik vond Fernando met mensen om zich heen hier sterker in. Je moet Fernando alleen niet te veel ruimte laten dekken. Aanvallend moeten en kunnen onze backs veel beter. Gelukkig zijn Zaba en Kolarov goed genoeg om die dreiging toe te voegen. Wellicht kan De Bruyne ons hierin sterker maken als hij op de flanken gaat spelen.

Sterling kreeg regelmatig dubbele dekking tegen Everton. Niet zoals sommige teams Messi bespelen, maar veel subtieler. Altijd iemand op de wacht om in te grijpen en dicht bij de RB blijft.

Kunnen we de echte top aan?
Verdedigend gezien ligt het aan de verbetering in de coordinatie van de verdedigers en de compactheid. Deze factoren moeten tactisch goed worden ingezet op de manier hoe je die bepaalde teams goed kan bespelen. Kwaliteit staat er achterin wel. Zeker Kompany-Otamendi is meer dan goed genoeg.

Aanvallend gaat er meer om kwaliteit denk ik. Dan is het de vraag of we met Sterling en Navas wel echt gevaarlijk kunnen worden. Ik vind Navas soms echt tandloos. Sterling kan geniaal zijn op momenten en de top verassen, maar kan ook zwaar door de onderlijn zakken. Reus had een veel betere optie geweest. Wellicht dan met De Bruyne op rechts. Het opkomen van Fernandinho en Toure zijn hierbij natuurlijk ook belangrijk.

De Bruyne moet in ieder geval komen, of een andere speler. Want we hebben veel wapens nodig om de absolute top mee te kunnen bestrijden. Ik gok dan toch op de individuele klasse van Silva, Aguero en Toure die ons kunnen helpen om de echte toppers te verslaan. Toure van afstand, Silva als creatieve magier en Aguero als dribbelaar en vernietiger.

24 augustus 2015 om 21:59

Misschien moet Bony ook niet te vaak in de basis want hij oogde nogal blessuregevoelig de afgelopen tijd.

Ja ik zie Fernando graag als controleur, en uiteraard geldt voor alle spelers dat ze niet teveel ruimte moeten dekken. Toch netjes die 2e plek met zo'n gatenkaas vorig seizoen

De Bruyne ken ik niet heel goed, heb hem tegen Bayern gezien en ik vind hem een hele goede tien. En zoals ik al vaker gezegd heb denk ik dat het niet gaat werken als hij en Silva samen moeten spelen. Bovendien is 80 miljoen euro een bizar en belachelijk bedrag.

Ach ja we moeten verjongen, dat snap ik. Maar als Sterling niet met zelfvertrouwen speelt dan is het moeilijk voor zo'n jongen om een goed basisniveau te halen. Reus zou zich niet gek laten maken denk ik, al heeft dit ook met persoonlijkheid te maken lijkt mij. En op het middenveld zou ik zo genieten van een sluwe en professionele speler als Moutinho, die het niet erg vind om 10 minuutjes in de discipline moet spelen tegen een dominant Barcelona. De Bruyne zou snel gefrustreerd raken denk ik omdat hij zelf aan de bal wil zijn, en zijn stempel wil drukken. Maar hij moet die bal naar Silva spelen. Doet hij dat niet, legt hij zichzelf nog meer druk op omdat het nu absoluut niet mis mag gaan als hij gaat egotrippen. Dat pikt het team niet. Ok ok ik ben een beetje suggestief bezig, maar zo voel ik het gewoon aan. In die topwedstrijden moet je het hoofd koel houden. Sterling en De Bruyne zie ik gewoon snel overmeesterd worden door zenuwen en adrenaline terwijl Reus en Moutinho ijskoud blijven en altijd een goede prestatie leveren. Ongelofelijk eigenlijk hoe ik door kan blijven schrijven over die spelers. Ben zo blij dat Otamendi gekomen is, die was echt keihard nodig. We mogen niet verwachten dat Kompany en Mangala altijd fit en in vorm zullen zijn. 3-0 tegen Chelsea en de waan van de dag regeert alsof Otamendi niet nodig zou zijn. Maar shit man als Demichelis weer moet starten in een topper dan draait je maag toch om?

In de vorige ontmoetingen met Barcelona vielen Agüero en Touré erg tegen, vond je ook? Agüero heeft sowieso soms zijn wedstrijden waar hij onzichtbaar is als hij geen ruimte krijgt, vooral bij Argentinië zie je dat vaak. En Touré had tegen Barca nooit de kans om op te stomen. Die ruimte krijgt hij niet, en de tijd ook niet want ze pressen hem direct. Alles moest weer van Silva komen, die geweldig speelde, maar dat is niet genoeg.

24 augustus 2015 om 22:07

En he, denk je dat Mangala linksback zou kunnen spelen bij afwezigheid van Kolarov?

24 augustus 2015 om 23:43

Wat mij betreft is Fernando handig tegen Barca, Real en Bayern. Tegen Juve heb je dan weer meer aan Fernandinho's kwaliteiten denk ik.

Tja De Bruyne. Hij heeft wel echt veel scoringsvermogen en werkt hard. Dat is iets wat ik ga wil zien bij City. Hij is geen echte winger en 80mil vind ik ook echt heeeel erg veel. Net als Sterling. Het ligt eraan hoe je alles interpreteert, maar ik denk dat hij toch een belangrijke bijdrage kan geven aan City. Bij Wolfsburg speelt hij overigens niet altijd op 10. Net als Silva en Nasri komt hij graag naar binnen. Al is hij iets meer een winger dan beide heren. Hij zoekt toch vaak ook wat meer de flanken op.

Mentaal gezien heb je trouwens gelijk over Reus en Moutinho
Dat is natuurlijk ook zo. Al blijft het speculeren, zeker wat betreft een gefrustreerde De Bruyne

Ik ben ook heel erg blij met Otamendi. Minder een happer en meer tactisch ingesteld. Ik moet zeggen dat ik thuis een vreugde dansje heb gemaakt toen het officieel werd Ik kijk uit naar zijn debuut. Demichelis wil je idd niet zien tijdens echte toppers.

City was tegen Barca onzichtbaar. Al lag het ook aan de houding en spanning die de spelers hadden. City speelt niet haar gewone spel in de CL. Het lukt ze gewoon niet. En dan krijg je van die wedstrijden dat Aguero onzichtbaar is. Tegen dat soort teams moet je gewoon verschillende wapens hebben en tactisch goed staan. Laten we nu op het beste hopen en afwachten of City eindelijk normaal gaat voetballen in de Cl.

Ik denk niet dat Pellers Mangala op LB gaat zetten. Al zou hij het nog best prima kunnen! Dan staat het verdedigend beter dan met Cliche.

25 augustus 2015 om 11:25

Ja, mee eens. Maar als Fernando alleen in die wedstrijden moet spelen dan mist hij het nodige wedstrijdritme. Misschien zou hij moeten spelen als City zo nu en dan weer eens 442 speelt, ter compensatie van die extra aanvaller.
En in de CL moeten we wel ander voetbal spelen, daar kunnen we gewoon niet zo dominant zijn. Tegen Chelsea waren we ook niet zo dominant trouwens, zij hadden zelfs 51% balbezit:
http://www.bbc.com/sport/0/football/33839794

Volgens de BBC was Fernandinho ook Man of the Match, dat vond ik ook. Zo goed moet hij zijn om City te laten spelen zoals we dat willen, anders gaat het niet lukken. En het had ook verkeerd af kunnen lopen als die goal van Chelsea niet afgekeurd werd. Ik ben een groot fan van Fernandinho, maar in grote wedstrijden hebben we meer aan Fernando, geflankeerd door 2 box-to-box spelers (en daar kan Fernandinho toe behoren natuurlijk).
Een Agüero in vorm zal altijd spelen. Maar als het niet loopt dan moet Pellegrini het gewoon proberen met Bony in de spits. Betwijfel of hij die keuze durft te maken.

OK, welk bedrag vind jij dat City hoogstens zou moeten betalen voor De Bruyne?

Als we geen nieuwe linksback halen dan hoop ik echt dat Mangala daar geposteerd wordt als Kolarov rust krijgt. Dat houdt hem waarschijnlijk ook meer tevreden dan een plek op de bank achter Kompany en Otamendi (yes we hebben hem )

25 augustus 2015 om 18:23

Mmmh. Fernando moet sowieso minuten maken. Hij gaat belangrijk worden in de CL. Fernandinho is trouwens sowieso onderschat. Hij is zo belangrijk voor City natuurlijk. Fernando-Fernandinho-Toure in een 4-3-3 middenveld zou prima kunnen werken denk ik.

Wat betreft De Bruyne is het een kwestie van interpretatie. Je zou kunnen zeggen maximaal zoveel en niet erboven. Maar City betaald het niet van hun spaarpot, maar van een transferbudget. De enige taak die City heeft om dit budget op te maken en daarbij de best mogelijke spelers te halen. Je kan zeggen 80m is te veel, maar dan koop je vervolgens niemand of een minder alternatief. Dus wat is wijsheid? Zolang het transferbudget het toelaat en geen extra gevolgen heeft... denk ik dat City het moet doen. Tenzij ze dat geld beter anders kunnen besteden.

Ik schat de kans heel erg klein in dat Mangala LB gaat spelen. Het zou wel erg mooi zijn. Je zou sowieso gekke dingen kunnen doen met spelers op andere opties.

25 augustus 2015 om 20:47

Dat middenveld zou ik wel graag zien in de CL idd. Maar valt er één speler weg, wie wordt er dan opgesteld, Delph? Dan moet hij de wedstrijd van zijn leven spelen. De Bruyne acht ik te offensief voor een rol op zo'n middenveld. En vanaf de vleugels is hij minder goed, en op tien staat Silva. Dus ik zou niet meer dan 30 miljoen euro voor hem over hebben. Wat we nu niet uitgeven hebben we volgend jaar extra.

30 miljoen lijkt weinig, maar het is genoeg om Moutinho te kopen denk ik. Ik zou het overigens niet eens erg vinden als City 80 miljoen voor hem betaalt. Maar he, wie zie jij liever komen?

25 augustus 2015 om 21:42

Dat zal inderdaad wel Delph worden dan. Qua centrale middenvelders moeten we het waarschijnlijk doen met Delph, Fernando, Fernandinho en Toure.

"wat we nu niet uitgeven hebben we volgend jaar extra": volgens mij zijn de transferbudgetten vrij stabiel. De transferperiode van 2012-2013 (wat een vrij goedkope was) heeft het jaar daarop ook niet per se geleid tot een hoger transferbudget. Ik vraag me daarom af of het wel een spaarpot systeem is.

Moutinho zou prima zijn. Maar hoe zou jouw opstelling er dan uit zien? Als ik zou moeten kiezen zou ik toch voor De Bruyne gaan. Jonger, grote toekomst en individueel sterker. Moutinho zou een tactische aankoop zijn.

26 augustus 2015 om 13:15

Het transferbudget hangt toch af van Ffp? Of komt het bestuur met een principieel maximum, dat lijkt mij toch niet? Trouwens, FFP doet er gelukkig niet meer toe. Het is versoepeld maar zal waarschijnlijk helemaal verdwijnen als er weer conflicten ontstaan.

Als je een team neer wilt zetten dat bijna altijd met 2-0 wint, in tegenstelling tot soms 5-1 winnen of 1-2 verliezen, dan zou ik zelfs overwegen om Kompany, Touré en Agüero buiten de basis te laten. Kompany gokt nog wel eens, of heeft een bepaalde drang naar voren. Touré zal minder meeverdedigen en krijgt in topwedstrijden toch niet de tijd en de ruimte om aanvallend zoveel bij te dragen. Agüero kan soms onzichtbaar zijn, en is vooral een counterspeler. Je kan Sterling (of Reus) ook wel op de counter gebruiken terwijl Bony beter is in het collectief aanvallen.

Maar weet je, als we zo georganiseerd en scherp spelen als de afgelopen weken dan werkt het natuurlijk uitstekend met Kompany, Touré en Agüero. Je kan trouwens ook Mangala er uit halen, maar dat is wel de enige linkspoot achterin. Alles hangt natuurlijk af van de vorm waarin spelers verkeren.

Hart
Zabaleta
Otamendi
Mangala
Kol/Coentrao
Fernandinho
Fernando
Moutinho
Silva
Bony
Sterl (Reus!
26 augustus 2015 om 13:29

Oke eigenlijk is de essentie van mijn betoog dat we alternatieven moeten hebben. Want we weten uit ervaring dat de spelers die we nu hebben door de ondergrens kunnen zakken.

Keepers:
Hart, Willy
(in orde)

Verdedigers:
Zabaleta, Sagna, Kompany, Otamendi, Mangala, Demichelis, Kolarov, Clichy
(niet in orde, Coentrao moet komen voor Clichy)

Middenvelders:
Fernando, Fernandinho, Touré, Silva, Delph, Nasri, Lopes
(niet in orde, we hebben Moutinho nodig)

Aanvallers:
Navas, Roberts, Agüero, Bony, Sterling, Kelechi
(niet in orde, we hebben Reus nodig)

En stel dat Coentrao, Moutinho en Reus komen. Nasri zou ik dan verkopen en Kelechi verhuren (als het kan ivm homegrown). En stel dat alle spelers in vorm zijn. Wie spelen er dan? Ik heb geprobeerd een opstelling te maken, maar ik kan niet de ene speler structureel boven de andere plaatsen zodat de ene basis is en de andere bank. En eigenlijk is dat precies wat we willen! Want anders zijn we afhankelijk van de beste 11.

26 augustus 2015 om 13:44

Maaaaaaaaaar dan hebben we wel een hele brede selectie. Ik zie het niet gebeuren. We hebben Delph en Sterling vanwege de homegrown regel. Dat hadden Moutinho en Reus moeten zijn. Doei Champions League. Goed bezig Fa.

Anders hadden we alleen Clichy nog moeten vervangen en zaten we met een minder brede selectie zodat talentjes toch nog een kans op speeltijd hadden gehad. En we zouden nog veel geld overhouden ook.

26 augustus 2015 om 14:22

Offtopic mededeling: Ik ben geslaagd voor mijn HBO Commerciele Economie!!

Het transferbudget is een overweging op basis van het budget. De FFP dwingt voetbalclubs om winst te maken kan daarom worden gezien als een beïnvloedende factor op de overweging hoe groot het transferbudget gaat worden. Het overgebleven geld gaat niet automatisch naar het budget van volgend jaar, maar kan naar verschillende plekken gaan. De FFP heeft 1 jaar een boete uitgedeeld en daardoor de grens bepaald.

Wat betreft de tactics vind ik het zelf belangrijk dat een club in minstens 3 opstellingen kan spelen, net als in football manager
Je moet daarom verschillende spelers hebben die deze opstellingen en tactieken het best kunnen uitvoeren. Je moet verschillende wapens hebben om de vijand te overmeesteren. Maar tegelijkertijd moet een team ook in staat zijn blessures of vermoeidheid op te vangen. Dus als Silva wegvalt moet iemand ook zijn rol kunnen opnemen. Dus de optimale situatie is de situatie waarin je spelers hebt die hetzelfde kunnen, maar ook heel erg verschillende kwaliteiten hebben en complementair zijn.

Een optie voor de 3 opstelling is bijvoorbeeld dit:

City posessionplay - gericht op technische spelers en hoog baltempo

Hart
Zabaleta-Kompany-Demichelis-Kolarov
Toure-Fernandinho
De Bruyne-Silva-Nasri
Aguero

City aggressive invasion - gericht op het overlopen van de tegenstander
Hart
Zabaleta-Kompany-Otamendi-Kolarov
Toure-Fernandinho
Navas-Silva-Sterling
Aguero

City defensive wall/counter - gericht op tegenhouden en counteren
Hart
Sagna-Kompany-Otamendi-Clichy/Coentrao
Fernandinho-Fernando-Moutinho
Navas - Aguero - Sterling

Ik was laatst aan het filosoferen over de voetballerij en tactiek. Ik denk dat je met alleen al perfecte organisatie al heel erg ver komt. Aanvallers zijn vaak afhankelijk van creativiteit. Dat is een zwakte en kan je indammen.

Dit is mijn idee: we moeten af van de standaard formaties van getallen. We stappen over naar een systeem van units! Perfect op elkaar ingespeelde groepen van enkele spelers. Het gaat om enorme discipline en tactisch vermogen van de aanvoerders. Elke units hebben hun taken en zelfs de aanvallen kan je instuderen, net zoals wij deden bij basketball. Dan ben je niet meer afhankelijk van een hele onstabiele factor: creativiteit. Want wie wilt daar nou afhankelijk van worden.

Deze nieuwe vorm van voetbal gaat om de interactie tussen spelers in een unit en de communicatie tussen de units. Als dit tot perfectie wordt uitgevoerd, komen er oneindig veel tactische mogelijkheden. Units kunnen blokkades en levende muurtjes worden. Tegenstanders insluiten wordt ook veel makkelijker als de units goed samenwerken. Op dit moment zie je zulke units als een beetje zoals het centrale duo en de winger-back unit. Maar daar moeten we veel meer op richten. Zo krijg je een echte geoliede machine en geen individuele zandkorrels die door creativiteit met elkaar samen spelen.

26 augustus 2015 om 16:31

Gefeliciteerd man! Scriptie goedgekeurd?

Ik snap dat overgebleven geld van het transferbudget van dit jaar niet per se besteed moet worden aan transfers van volgend jaar. Geld is geld, dat kan op zoveel manieren als je wilt gealloceerd worden. Maar geld dat je nu niet uitgeeft kan je later wel uitgeven natuurlijk.

Bij het samenstellen van een selectie kan je niet elke speler halen die je wilt. Of elke rol, elk profiel, laten invullen door een geschikte speler. Bovendien speelt geluk een grote rol op de transfermarkt. Je moet een beetje op je kans loeren om spelers binnen te halen, en soms een gokje wagen.
Eigenlijk heeft City voor iedere basisspeler wel een vervanger, behalve linksback. En zoals gezegd vind ik het jammer dat Sterling en Delph al gehaald zijn, maar het is niet anders.

Hoewel ik geen Football Manager heb gespeeld begrijp ik je opstellingen wel. Maar je kan die strategieën ook mixen, en dat doet City ook. We spelen een possesion play, maar Agüero is een wapen voor de counter. We vallen voornamelijk aan door het midden, maar Navas en Sterling zijn vleugelspelers die zo ook gebruikt worden als daar de ruimte ligt. Soms levert Navas zelfs een goede voorzet af . Tenslotte staat de organisatie nu ook erg goed. Vorig seizoen speelde Pellegrini vaak met Sagna en Clichy in grote wedstrijden, hetzelfde idee heb jij bij die 3e opstelling nietwaar? Maar ik vind Zabaleta en Kolarov verdedigend ook beter eerlijk gezegd. Maar ik begrijp dat je jouw argument daarmee wilde verduidelijken.

Basketball heb ik totaal geen verstand van, en ik weet niet in hoeverre je de parallel met voetbal kan trekken. Maar als je ziet hoe de vleugelspelers met de backs samenwerken, of hoe het centrale duo en de controleur op elkaar afgestemd zijn dan is het niet moeilijk om in units te denken. Denk dat we het gewoon hebben over het inslijpen van patronen in het spel. Waarbij de tegenstander bovendien verrast kan worden als het patroon ineens doorbroken wordt. En je ziet zelfs het patroon van Hart die meteen Agüero zoekt als hij een bal pakt dus gaat het verder dan het opdelen van het veld in zones waarbinnen een unit opereert.

Onafhankelijk van creativiteit is geen enkele ploeg. Gelukkig maar want anders zou een groot deel van het spelelement verdwijnen. En als je Silva hebt dan hoef je je geen zorgen te maken over creativiteit. Denk dat Pellegrini er redelijk wat aanvallende patronen ingeslepen heeft, met Touré die langzamerhand dichter op de vijandelijke 16 komt en kan schieten, of hoe Zabaleta van buiten naar binnen komt en het strafschopgebied in komt. Maar binnen die patronen ben je nergens zonder creativiteit. Je moet de ruimte zien waar de speler of de bal naar toe moet. En je moet natuurlijk afwijken van dat patroon als je een beter alternatief ziet. Ik weet niet of het zin heeft om de hoofden van spelers vol te stoppen met instructies. Ze moeten zich lekker voelen en daardoor juist hun creativiteit ten volle benutten. Kijk hoe Mourinho zijn teams niet beter worden. Zij blijven degelijk vanwege die ondergrens die je hebt met die regels en afspraken die hij de spelers mee geeft. Terwijl het menselijk brein tot grote hoogten kan reiken als de motivatie daar is, en er voldaan wordt aan de nodige randvoorwaarden.

Met een goede organisatie kom je inderdaad heel ver, maar in de absolute top heb je genialiteit nodig. Want de tegenstander kan ook met een goede organisatie aan komen zetten, die heus bestand is tegen simpele aanvalspatronen. Het brein kan iets veel gevaarlijkers bedenken lijkt mij. Naarmate spelers ervaring opdoen hoef je ze ook minder expliciete instructies te geven en hebben ze daardoor meer "ruimte" in hun hoofd om hun creativiteit zijn gang te laten gaan.

Dus denk dat Pellegrini absoluut niet soberder moet gaan spelen met City, gebaseerd op een goede organisatie. Maar die mogelijkheid moeten we wel hebben, en die is ook nodig tegen Chelsea of uit tegen Everton. Daarom pleitte ik ook nog voor 442, of hoe je het ook wilt noemen. Misschien is 424 een betere omschrijving. Maar ook in 433 kunnen we aanvallender spelen. En dat is wat ik bedoelde in die opstelling die ik eerder vandaag gaf.

26 augustus 2015 om 23:44

Scriptie inderdaad goedgekeurd en geslaagd voor mijn verdedigen!

Het idee achter Clichy en Sagna is dat Clichy niet ver mee gaat met de aanval en dus minder gevoelig is voor counters. Sagna is geen happer, waar Zaba dat wel is. Hazard gaat dan gewoon een 1-2tje aan en is er langs. Pellegrini gebruikt daarom nooit Zaba tegen Hazard, omdat medehapper Kompany daarnaast staat. Sagna doet een geweldige "job" tegen Hazard.

Laat ik even uit een ander vaatje tappen. Ik maak mijn verhaal morgen af haha. Ben nu zoo moe. Je hoort morgen over wat ik precies met die nieuwe manier bedoel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren