Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Zo had Ajax Kishna kunnen redden, PSV Locadia en Feyenoord Kazim’

Laatste update:

Het had vorig seizoen niet veel gescheeld of Oussama Tannane had zichzelf met zijn gedrag onmogelijk gemaakt bij Heracles Almelo. Met behulp van een psycholoog wist de aanvaller zich echter te herstellen en zaterdag was hij de grote man tegen SC Cambuur: Tannane scoorde liefst vier keer.

/

Hugo Borst weet dat de linkspoot baat heeft gehad bij de hulp die hij kreeg, van de man die eerder Memphis Depay bijstond. “De psycholoog gooide iets op de grond en zei tegen Oussama dat hij dat moest oprapen. Oussama weigerde. ‘Pak op!’, riep de psycholoog. Oussama wilde hem slaan, maar hij begreep het: dit was een cursus woedebeheersing en hij bukte en toen hij dat had gedaan kreeg hij zijn diploma woedebeheersing”, schrijft de columnist in het Algemeen Dagblad.

Volgens Borst had de naar Lazio vertrokken Ricardo Kishna voor Ajax behouden kunnen blijven, als ook hij naar een psycholoog was gegaan, en zouden PSV’er Jürgen Locadia en Feyenoord-spits Colin Kazim-Richards eveneens kunnen profiteren van professionele hulp. “Zo had Ajax Kishna kunnen redden. En PSV Locadia. En Feyenoord Kazim. Je gooit iets op de grond en schreeuwt dat ze het moeten oprapen.”

Ben je het met Hugo Borst eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Beetje kort door de bocht. Kishna had een foute zaakwaarnemer die hem influisterde dat hij moest vertrekken omdat hij bij Lazio net iets meer kan verdienen. Dat heeft niks met een psycholoog te maken maar met de juiste carriere begeleiding.
Buiten deze kromme vergelijkingen vind ik het wel bijzonder knap wat een beetje psychologische hulp met een speler kan doen. Dit is al jaar en dag een ondergewaardeerd vlak geweest in de voetballerij. Als ik naar Ajax kijk worden er veel te veel talenten weg gestuurd omdat ze niet de juiste mentaliteit hebben terwijl je iemand op dat vlak ook kunt helpen...

24 augustus 2015 om 09:36

Het lijkt misschien kort door de bocht, en vrij simplistisch gesteld van Hugo, maar in de kern heeft Hugo gelijk. Veel van die jongens hebben gedragsproblemen, dat merk je aan alles, en dat kan verholpen worden.

Bij Ajax zijn er meer jongens die Raiola als zaakwaarnemer hebben, zoals Tete die langer bij Ajax wil blijven,, dus Kishna's vroege vertrek kan je niet geheel in de schoenen van Raiola schuiven.

24 augustus 2015 om 09:53

Doncoxxx, toch heb ik ook het idee dat het meer aan raoila lag dan aan kischna zelf. Als deze zich niet met het voetbal bemoeit en alleen met zijn spelers dan was dit miss ook niet mis gegaan. Tete heeft schijnbaar meer ruggegraat dan kischna?.
Vindt het nog altijd jammer dat kischna weg is, al speelde hij niet iedere wedstrijd goed, maar hij vond el ghasi meer dan de andere denk ik.

24 augustus 2015 om 10:09

Ze zouden ieder talent apart moeten nemen en een dvd moeten laten zien met hoe Ronaldo traint bij Real Madrid. Die gozer traint na de training van Real nog een aantal uur per dag voor zichzelf. Hij kan natuurlijk aardig voetballen maar in jezelf investeren maakt je nog net die 10 procent beter dan je al bent na enkel ''normaal trainen'' bij je club. Wellicht dat sommige jongens dan meer in zichzelf gaan investeren en bij zichzelf denken: Verrek, dat wil ik ook!

Natuurlijk is niet ieder talent hiervoor vatbaar maar een hoop willen net als hun idool worden. Dan kan zon filmpje enkelen wellicht over de streep trekken harder te gaan trainen en meer in zichzelf te investeren. Ik denk dat dat er bij de topclubs van Nederland aan schort. Die jongens zijn goede voetballers maar mentaal kan het allemaal nog een stuk beter.

24 augustus 2015 om 12:14

Raiola biedt altijd een club in Italie aan zijn spelers. Maakt nie uit hoe jong of oud en de meeste spelers zijn slim genoeg om te beseffen dat het verkeerde stap is. Had Ouasim Bouy dat maar gedaan

24 augustus 2015 om 21:10

ja ronaldo traint veel en is daardoor een bijna perfect gemaakte voetbalatleet

maar ook ronaldo is een heel naar mannetje in het team, want als iemand anders scoort is ie pissig dat hij de goal niet zelf maakte, zon figuur vind ik in dat opzicht niet perfect voor het team

maar het grootste probleem van de meeste voetballers is dat ze hun hele leventje gepamperd zijn en daardoor niet met tegenslagen hebben leren omgaan en ook niet begrijpen dat niet alles om hun draait

als er qua dat betreft een wat reelere kijk op de wereld en zichzelf zouden hebben zouden er veel problemen voorkomen kunnen worden

en ik vind het toch apart de voetbalwereld qua dat betreft een uitzondering is, want er zijn volgens mij geen andere teamsporten waar zulk gedrag zo getolereerd wordt door clubs

24 augustus 2015 om 09:37

Waarom komt Moreno naar Eindhoven terwijl die in het buitenland veel meer kan verdienen? Moreno en Kisnha worden allebij vertegenwoordigd door Raiola.

Ik denk dat er wel wat meer speelde, ik denk dat het eerder komt door de relatie tussen de Boer en Kisna dat het zo gelopen is dan dat de schuld hier volledig bij Raiola ligt.

24 augustus 2015 om 09:42

Moreno komt alleen maar omdat PSV CL speelt en zn vriendje Guardado positief over PSV is. Ik denk niet dat Raiola daar veel mee te maken had.
Dat is uiteraard gissen wat er tussen de Boer en Kishna speelde, je weet zelf ook niet goed wat er achter de schermen gebeurd. Maar ik denk wel dat je kunt stellen dat Raiola er niet veel aan heeft gedaan om deze band tussen trainer en speler te verbeteren.

24 augustus 2015 om 09:44

Ik denk dat je dat ook kunt stellen. Maar de grote vraag is aan wie dat heeft gelegen, ik denk dat Raiola hier de schuld van geven wat makkelijk is, zal wel ietes meer bij komen kijken maar goed dat weet ik dus niet zeker.

24 augustus 2015 om 09:57

@ Panerai

Ik denk dat de schuld tussen Raiola en F de Boer ligt, is dat realistisch? Dat die twee niet door een deur heen kunnen is wel duidelijk naar mijn idee. Als gevolg daarvan is er een split gekomen omtrent Kishna die hierdoor onbedoeld voor een keuze is komen te staan die hij moest maken.

- Bij Ajax blijven en afscheid nemen van Raiola die als een tweede vader is.
- Afscheid nemen van Ajax en Raiola volgen en vertrouwen op hem.

Naar mijn idee heeft Kishna nooit willen kiezen tussen Ajax en Raiola maar is hij onbedoeld door de Boer en Mino voor die keuze komen te staan. Waar er twee vechten hebben er twee schuld. Raiola, maar ook de Boer/ajax. Die hand moet ook in eigen boezem gestoken worden.

In tegenstelling tot velen noem ik Kishna geen geldwolf, geen arrogant pestventje of iets dergelijks. Kishna zijn mentaliteit zat goed en het was echt wel een speler die bereid was te luisteren naar o.a. Bergkamp. Maar zowel Ajax als Raiola hebben deze breuk verzorgd en beiden moeten zichzelf maar eens achter de oren krabben. Voor mij is Kishna het slachtoffer.

24 augustus 2015 om 10:11

Panerai, je moet de rol van Raiola echt niet onderschatten. Voor jongens als Moreno is Raiola de perfecte zaakwaarnemer. Moreno is een jongen die uitstekend weet wat hij wil en Raiola regelt alleen het zakelijke deel, waar Raiola erg goed in is. Bij kwetsbare jongetjes als Malen en Kishna gaat hij zich duidelijk teveel met het sportieve bemoeien.

Daarnaast is de aversie van Raiola tegen de Boer wel heel duidelijk. Toen Jol trainer was bij Ajax probeerde Raiola de ene na de andere speler in Amsterdam onder te brengen. Nu doet hij al een tijdje het tegenovergestelde.

24 augustus 2015 om 21:13

de speler is er zelf ook bij he

een zaakwaarnemer werkt in opdracht van de speler, dus als een speler vindt dat zn zaakwaarnemer hem niet optimaal vertegenwoordigt kn de speler ook zn zaakwaarnemer, wat gewoon een werknemer is op het matje roepen en duidelijk maken dat hij niet van die grappen gedient is

24 augustus 2015 om 09:43

@ Afcavosje

Het is weliswaar kort door de bocht, maar juist omdat het dusdanig simpel is geeft het de kern van de zaak juist ongelofelijk goed weer. De jeugdspelers van tegenwoordig hebben al vrij snel het idee dat ze er al zijn en dat ze god zijn. Niet zo gek als je het salaris, de auto en de vrijheden ziet die ze zichzelf kunnen permiteren. Met kleine dingen zoals een pen oprapen dat voor hun de eer te na is zet je ze met beide benen op de grond.

24 augustus 2015 om 09:48

ik zeg ook niet dat hij ongelijk heeft; ik denk alleen niet dat dit bij Kishna zou hebben geholpen. Qua professionaliteit en mentaliteit zit het bij hem wel goed. Ik denk dat hij op zich niet zo'n verkeerde jongen is, alleen iemand met een verkeerde zaakwaarnemer.
Ik ben het wel met je eens (zoals ik al zeg hierboven) dat een beetje psychologische hulp zwaar onderschat is in de voetballerij.

24 augustus 2015 om 10:18

Persoonlijk, als Ajax zijnde had ik ondanks zijn contract nog geprobeerd een jaar aan Kishna te werken, zij het met een psycholoog, zij het met andere opties. Naar mijn optiek heeft Ajax hier voor de makkelijkste manier gekozen en dat is lang niet altijd het beste. Door op andere manieren aan Kishna te werken zouden de boer en hij wellicht tot andere inzichten zijn gekomen waardoor er wellicht een langer en prettiger samenwerken in het verschiet had gelegen.

Nu is hij vertrokken en doet het er allemaal niet meer toe. Wat er ook mee te maken heeft gehad is dat Fischer weer fit is dit seizoen en Kishna veel minuten had willen maken en bang was naar de bank te verhuizen. Dan kijk je natuurlijk toch heel anders naar de situatie dan als Fischer nog een jaar geblesseerd had moeten toekijken en Kishna weinig concurrentie had voor die positie. Naar mijn mening heeft Kishna dan ook de concurrentiestrijd op een of andere manier niet willen of durven aangaan en koos ook hij voor de makkelijkste manier door te vertrekken.

al met al doodzonde want het had een mooie samenwerking kunnen worden.

24 augustus 2015 om 09:46

Riaola heeft het enigste juiste gedaan! Als een speler zich niet meer gelukkig voelt bij een club en niet gewaardeerd dan moet er wat gebeuren.
Er is gesproken en schijnbaar daar niet het gewenste resultaat uit gekomen. Nou dan blijft er 1 optie open en dat is vertrekken....
En waarschijnlijk heeft Kishna genoeg dingen niet goed gedaan, maar zou raar wezen als Ajax alles goed heeft gedaan.
Een team bestaat uit individuen en elke speler heeft bepaalde aanpak nodig. Om van daaruit het team te bouwen... En schijnbaar is dat voor FdB te moeilijk en denkt hij dat het allemaal eenheidsworsten zijn...

24 augustus 2015 om 10:04

Elke speler heeft een eigen aanpak nodig. Dat vind ik zo makkelijk. Dus een moeilijke jongen, die niet luistert, geen inzet toont, nul resultaten behaalt, zijn eigen talent verkwanselt, en dan ook nog in de media zijn gal gaat spuwen, die heeft een eigen aanpak nodig? Daar is maar 1 aanpak voor: wegsturen.

Maar nee. Het lag aan De Boer. Zo diep en diep triest dat de gedragsstoornissen van jonge ontspoorde voetballers worden geweten aan hun trainers. Als een jongetje op de middelbare school de hele dag met propjes gooit en door de docent heenpraat en vervolgens van school wordt gestuurd, ligt het zeker ook aan de docent?

Slappe hap die Kishna. Als hij zijn mentaliteit niet verandert, wordt het nooit wat.

24 augustus 2015 om 10:23

Natuurlijk had Kishna baat gehad bij een andere aanpak. Daar zijn toch genoeg mensen voor die dat hadden kunnen invullen? Het is nu eenmaal een andere jongen dan de rest van de schoolkinderen bij Ajax. Anders hoeft niet perse altijd verkeerd te zijn. Ik had als Ajax zijnde nog wel een jaar aan hem geprobeerd te sleutelen want voetballen kon hij zeker. Nu is hij vertrokken en maakt het allemaal niet meer uit.

Al met al hoop ik ook dat Ajax hier als club van heeft geleerd. Lastige jongens heb je er altijd tussen maar de kunst is om daar op de juiste manier mee om te gaan. Ook dat heeft met de professionaliteit van een voetbalclub te maken. Voetbal is een maar daarnaast de begeleiding als persoon hoort er ook allemaal bij, en zeker bij jongens die eigenlijk nog kinderen zijn.

ik citeer.

''slappe hap die Kishna. Als hij zijn mentaliteit niet verandert, wordt het nooit wat.''

Daar had Ajax ook kunnen proberen iets aan te doen door mensen op de zaak te zetten en ermee aan de slag te gaan. Lukt het daarna alsnog niet kun je altijd nog afscheid nemen. Maar de manier waarop het is gegaan is de makkelijkste weg en dat is doodzonde.

24 augustus 2015 om 11:03

Precies! Nou gelukkig denken niet alle clubs niet zo simpel!
Als Depay bij Ajax had gevoetbald was het zeer waarschijnlijk niks geworden!
PSV heeft zoveel werk en tijd in die jongen gestopt dat het uiteindelijk wel goed is gekomen.
En bedenk je wel dat het allemaal jonge jongens zijn die nog opgroeien. Dan ben je als werkgever niet alleen de werkgever maar moet je ook een stuk opvoeding mee geven. En dat gaat met vallen en opstaan maar zal zich uiteindelijk uitbetalen. Bij PSV was dat een kampioenschap en een dertig miljoen euro....

24 augustus 2015 om 14:47

@elninoo

Hoe weet jij zeker dat Ajax daar niets aan heeft geprobeerd te doen? Ik zeg niet dat je ongelijk heb, maar enige onderbouwing van dat feit zou welkom zijn.

24 augustus 2015 om 15:06

Bij de afgelopen wedstrijd van Lazio was hij gwoon man of the match.

24 augustus 2015 om 09:50

Mee eens.overigens denk ik dat hetgeen nu met Locadia gebeurt ook puur zijn zaakwaarnemer is. Locadia is gefrustreerd weer reserve te zijn en zijn zaakwaarnemer maakt daar gebruikt van om een transfer te forceren. Opvallend is wel dat de grote clubs zoals Feyenoord, PSV en Ajax niet een psycholoog indienst heeft. Denk dat hij/zij zich terug verdient bij een grote club als deze.

24 augustus 2015 om 09:59

ik denk het ook. Maar er is (volgens mij) geen enkele spraken dat er een club geinteresseerd is in Locadia dus lijkt me dit wel een beetje het verkeerde moment om een transfer te forceren. Zoals ik al zei is dit een zeer ondergewaardeerd vlak. Vooral in de jeugd moeten de spelers van hun jeugd trainer de mentaliteit mee krijgen terwijl zij voetbaltrainers zijn. Geen psychologen. Als ik een hoofd jeugd opleidingen zou zijn, zou ik een psycholoog in dienst nemen die met alle probleem gevalletjes gaat praten die de club dreigen te verlaten vanwege een slechte mentaliteit.

24 augustus 2015 om 10:26

Dat zou ik ook doen en die kan je eventueel ook ischakelen als er bij het eerste iets aan de hand is. Nou is het wel dat de kleinere clubs daar geen geld voor hebben maar als je dat wel hebt zou ik dat zeker doen.

24 augustus 2015 om 10:10

Ik denk dat het meer kishna was dan raiola hoor. Raiola is gewoon voor hem opgekomen omdat kishna het idee had dat die de hele tijd gezocht werd door de boer en dus het pispaaltje was. Als kishna niet wilde gaan dan had hij raiola vaker tegengesproken en was die ook niet naar lazio gegaan

24 augustus 2015 om 10:58

Volgens mij begrijpt Voetbalzone niet goed wat Borst bedoelde. Hij is juist cynisch over het effect van zo'n cursusje en meent dat het aan de opvliegerige persoonlijkheid niks verandert.

Hugo vanwege de zaakwaarnemer van Kisna was hij niet meer te redden. Dus man ga je huiswerk eens doen voor je zulke domme uitspraken doet.

24 augustus 2015 om 09:46

De zaakwaarnemer heeft absoluut invloed gehad in het vertrek, maar een psycholoog had Kishna echt wel langer bij de club kunnen houden. De onvrede die hij had naar Ajax was dan waarschijnlijk een stuk minder geworden.
Ik vind dat elke speler die zich zelf serieus neemt een sport psycholoog in de armen moet sluiten, ik denk dat iedere speler hier baat bij heeft.

24 augustus 2015 om 10:33

Inderdaad, de enige manier om problemen uit de wereld te helpen is praten, praten, en praten. Elkaar bevechten via de pers heeft geen enkele zin en maakt het probleem enkel en alleen nog maar erger. Marc Overmars had meneer de Boer en Kishna ook op hun vrije dag samen op een rondvaart door de stad kunnen laten gaan, samen laten dineren bij een restaurant met beide gezinnen of samen een toren van mikado kunnen laten bouwen om elkaar beter te begrijpen in elkaars handelen. In elkaar investeren heet dat. Maar daar is tot op zekere hoogte niets aan gedaan.

Wanneer je elkaar beter begrijpt kun je meer van elkaar hebben en was deze samenwerking niet in een fiasco geëindigd. Jammer maar helaas.

Mja, lekker makkelijk gezegd. De een is wel vatbaar voor zoiets, de ander niet. Hoewel ik niet wil uitsluiten dat het niet had gekund, kan je op voorhand niet zeggen dat zoiets bij iedereen werkt. Wel een grappige manier van iemand leren met zijn/haar woede om te laten gaan.

24 augustus 2015 om 11:00

Volgens mij interpreteert Voetbalzone Borst verkeerd. Hij is juist cynisch over het effect van zo'n workshopje op termijn en vraagt zich af of die jongen bij een volgend incident echt zijn woede zal beheersen.

Haha. Leuk bedacht, maar de 'problemen' van Locadia en Kazim zijn anders dan het 'probleem' van Tanane.

kishna heeft die dikke pizzabakker als psycholoog

24 augustus 2015 om 09:38

Met een dikke bankrekening en dikke lijnen naar mooie clubs. Vervelend voor Ajax en meerdere clubs maar helaas de harde realiteit.

Een degelijke psychiater kan voor een positief effect zorgen. Clubs zouden daar wat vaker gebruik van moeten maken.

Ik mag hopen gewoon een sarcastische opmerking van Hugo , leuk dat mooi weer voetballer Tannane er nu een paar ballen inschiet. Maar als we hem van eind september tot begin maart zien falen is dat zeker ook te danken aan de psycholoog of ligt het dan weer aan hem zelf ??

"pak op!’, riep de psycholoog. Oussama wilde hem slaan,"

haha...als je daarom iemand gaat slaan kun je beter gelijk een inrichting in.
T moet toch niet gekker worden.

24 augustus 2015 om 09:43

Jij begrijpt er ook geen zak van! Met je inrichting! In de marokkaanse cultuur hebben wij een bepaald trots! Wij zijn geen slaven en wij willen met respect behandeld worden zodat men respect terug krijgt. De een kan er goed mee overweg en de ander wat minder! Ik ken Tannane persoonlijk en jij weet niet wat voor goed persoon dat is. Niet iedereen is zoals jij!

24 augustus 2015 om 09:49

Veel succes met die trots van je. In het leven werkt zulke trots je vaak tegen. En respect werkt doorgaans precies de andere kant op.


Als je iemand wilt slaan omdat ie je vraagt iets op de rapen ben je wat mij betreft zeker rijp voor de psychiator.

24 augustus 2015 om 09:53

@ Faysal

Een bepaalde trots mag, maar je wilt met respect behandeld worden zodat je respect terug kan geven? Dat is de omgekeerde wereld. Je moet eerst respect verdienen door respect te geven. Respect is iets dat je moet verdienen, en niet een automatisme dat je standaard krijgt. En daar wringt de schoen mijn beste.

Een Tannane krijgt duizenden euro's per jaar om te luisteren naar iemand die zijn leiding gevende is. En daar heeft hij bij het tekenen van zijn contract bewust voor gekozen. Oftewel Tannane moet eerst respect tonen aan de trainer, om vervolgens het respect te verdienen van de trainer. Dat is hoe de wereld werkt, en niet andersom.

Respect eisen gaat niet, respect moet je verdienen.

24 augustus 2015 om 09:56

Iemand op zijn gezicht slaan dat doen jullie dan om je trots te verdedigen? Wat een barbaarse cultuur. Met respect behandeld worden vind ik ook zo'n onzin. Als je bij iemand in dienst bent dan doe je wat diegene zegt. Dat hij dat soort training in de eerste plaats al nodig had geeft al aan dat hij totaal niet normaal kon functioneren. Maar dat vinden jullie een vies iets toch? Want jullie bepalen zelf wel wat je doet want anders is het geen respect enzo. Moet je lekker je eigen telefoon winkel beginnen en verder zo veel mogelijk uit de maatschappij blijven vriend!

24 augustus 2015 om 09:58

Dat is toevallig. Ik wilde net dit typen: "ze noemen dit trots. Maar het is een gedragsstoornis". En dan typ jij dit.

Dus voor de duidelijkheid. Dat je iemand wil slaan wanneer die je zegt dat je iets moet oprapen: dat zou niet normaal moeten zijn, ongeacht je afkomst. Het is een probleem dat je alleen maar in de weg gaat staan wanneer je normaal wil functioneren in de samenleving. Ongetwijfeld is Tannane een goed persoon, dat is niet aan de orde. Maar zijn agressieprobleem stond hem overduidelijk in de weg bij zijn carriere. Nu probeert hij er wat aan te doen, en het levert meteen positieve resultaten op.

En respect. Tsja. Een agressieprobleem of moeite met gezag wekt weinig respect op. Vier keer scoren in een wedstrijd, en voor de camera's op een innemende manier vertellen over de hulp die je hebt gehad van een psycholoog, dat verdient wel respect.

24 augustus 2015 om 09:58

Je gaat niet voor niets naar een psycholoog, kan best zijn dat het een goed persoon is. Je praat over respect wat Tannane in eerste instantie ook niet had. Draai de rollen niet om!

24 augustus 2015 om 09:58

Jij noemt het trots.. Ik noem het een te groot ego waardoor zo'n mannetjes te snel op hun pik getrapt zijn. Zelfkritiek kennen ze niet en ze voelen zich te goed om gecorrigeerd te worden zonder dat ze nog maar iets gepresteerd hebben. Arrogantie is dat. Geen trots.. Zoek het verschil maar eens op.

On: een psycholoog werkt alleen als de client er ook voor open staat en bereid is aan zichzelf te werken. Je moet juist goed kritisch naar jezelf durven te kijken. Het is niet zo dat je even wat gesprekjes voert en dat het dan wel goed komt.

24 augustus 2015 om 10:22

@ ajax81

Denk je nu werkelijk dat Borst er bij was bij de sessies met de psycholoog? Als je denkt dat een psycholoog zijn werk bestaat uit iets op de grond gooien en zeggen dat een ander het op moet rapen ben je niet al te snugger.

24 augustus 2015 om 10:50

Als iemand het op een bormale toon vraagt. Oke. Maar als iemand iets expres laat vallen en roep RAAP OP zal ik dat absoluut niet doen. diep van binnen zal ik hem ook willen slaan, maar doe het niet.(ligt erook aan of ik diegene ken die dat zegt)

24 augustus 2015 om 11:46

@Faysal. En dan hoor ik vaak van marrokanen dat ze in een hokje worden gestopt. Je bent toch Faysal en niet hetzelfde als alle marrokanen in Nederland?

Het is een keuze om te slaan en jezelf dan slaaf te noemen. Je kan ook je trots opzij zetten en het blokje oprapen. Verschuil als je slaat je niet achter excuses want dat slaan die je zelf hoor.

24 augustus 2015 om 10:20

Ja, want dat is het enige wat een psycholoog doet. Iets op de grond gooien en zeggen dat zijn patient het moet oprapen...

24 augustus 2015 om 10:47

Ik zou ook gelijk willen slaan en weigeren om het op te rapen.

24 augustus 2015 om 11:50

Dan ben jij ook niet goed bij je hoofd en zou je best eens naar een psychiater mogen gaan.

24 augustus 2015 om 14:19

Dan kan ik over twee jaar met mezelf gaan praten.

24 augustus 2015 om 14:35

Denk je dat dat helpt?

Kishna heeft zich gek laten maken door zijn zaakwaarnemer, daar had geen psycholoog tegenop gekund!
Locadia en Kazim zijn (nog) niet goed genoeg om de N. 1 spits te zijn, ook daar zal een psycholoog niet aan mee kunnen helpen!
Tannane had gedragsproblemen.

Als PSV dat al bij Depay ingezet heeft zullen ze het vast ook wel bij Locadia geprobeerd hebben

24 augustus 2015 om 09:45

Omdat Locadia nu eens een keertje lastig doet? Die jongen heeft normaal nooit problemen met de club of de trainer. Depay daarintegen had dat vroeger wel. Heel vaak zelfs. Dat is iets heel anders dan Locadia die wegblijft en waarvan de reden nog niet bekend is.

Kishna kan zeker een sportpsycholoog gebruiken. Eerlijk gezegd zou ik het heel raar vinden als hij vanuit Ajax niet al af en toe met een psycholoog sprak. Lijkt me dat een psycholoog voor elke topsporter wat kan toevoegen. Het eerste van Ajax zal toch wel regelmatig psychologische ondersteuning krijgen??

Als het voorbeeld van Borst klopt, met dat oprapen, dan vind ik het een mooie 'truc' van die psycholoog. Met zoiets simpels precies de vinger op de gevoelige plek leggen.

24 augustus 2015 om 10:25

Lees de tekst nog eens zou ik zeggen...

Wacht ik citeer wel een stuk voor je: 'toen hij dat had gedaan kreeg hij zijn diploma woedebeheersing.'

Alsof een psycholoog als enige zoiets zal doen en als je het oppakt je 'geslaagd' bent. Het is sowieso onzin om te denken dat je een diploma gaat krijgen van een psycholoog.

24 augustus 2015 om 11:24

Dat van dat diploma is dan ook wel redelijk achterlijk ja. Maar dat deel ervoor vindt ik wel heel slim. Ik citeer het even voor je: De psycholoog gooide iets op de grond en zei tegen Oussama dat hij dat moest oprapen. Oussama weigerde. ‘pak op!’, riep de psycholoog. Oussama wilde hem slaan, maar hij begreep het: dit was een cursus woedebeheersing en hij bukte.

Slecht geslapen toevallig?

24 augustus 2015 om 11:56

Nee, dat niet. Maar als je denkt dat Hugo Borst persoonlijk bij de sessies, hoewel als hij gelijk zijn 'diploma' krijgt gaat het dus om 1 sessie, dan ben je behoorlijk naïef vind ik.

Ja als club kan je een psycholoog niet verplichten het moet van de speler zelf ook uitkomen zoiets. Je zou het hooguit als club eens kunnen opperen. Maar je weet natuurlijk niet of zo'n jongen dan wel gebleven is of niet. Het heeft nu eens geholpen bij een jongen maar de speler in kwestie moet ook open staan voor zoiets en dan is het ook nog eens de vraag of tijdens die sessies het kwartje dan ook goed valt.

Ik had het stuk al gelezen in de krant en vond het behoorlijk tenenkrommend. Maar toen dacht ik wie neemt Hugo Borst nog serieus? Het is net als de gebroeders Vd Kerkhof, die krijgen ook een podium maar uit hun komt ook weinig zinnigs.

Waarom moet Locadia naar een psycholoog.. Die jongen heeft geen gedragsstoornis, is niet moeilijk in de omgang.. Hij kan alleen moeilijk omgaan met teleurstellingen en dat is volledig te begrijpen. Je tekent met je volle verstand een verbintenis tot 2019, krijgt te horen dat jij dé toekomst bent van PSV en dan krijg je vervolgens te horen dat je óf linksbuiten mag gaan spelen óf lekker op de bank mag zitten invallen als Luukie het ff niet ziet zitten...

Het probleem met "redden" is dat je ook gered moet willen (!!) worden. Ik denk niet dat Kishna denkt dat hij een probleem heeft. Kazim idem dito..

Behalve Kazim hebben geen van die jongens gedragsproblemen. Het probleem zit 'm juist bij de Clubs & trainers die denken in de huidige wereld oude (militaire) werkgevers-werknemers vehroudingen erop na te kunnen houden. Ze blijven vasthouden aan dat gedrag dat schijnbaar normaal was toen zij jong waren. Toen zij jong waren was er geen Bosman-arrest, er waren geen laptops, smartphones etc. Nieuwe ontwikkelingen vragen om nieuwe denkwijzen en nieuwe manieren van handelen.

Ik vind het een beetje een raar verhaal. Denk niet dat kishna het had opgeraapt hoor.

Ik ben er absoluut voor om op individuele basis psychologie een grotere rol te laten spelen binnen de sport, maar zoals Hugo Borst het hier stelt is wel erg kort door de bocht. Borst provoceert natuurlijk graag - dat mag ook en dat staat hem - maar dit is echt te eenzijdig.

Waar gehakt wordt vallen spaanders en in een groep van 23 individuen met allen eigen belangen heb je altijd ontevredenheid, woede, frustratie en egoisme wanneer je er maar 11 van mag opstellen. Het gebrek aan zelfkritiek van Kishna, het verwrongen zelfbeeld van Kazim en de muiterij van Locadia zijn hier debet aan. En ze zijn echt niet allemaal te redden door een psycholoog of psychiater, zeker niet als een zaakwaarnemer (kishna, Jonathan Reis) of een geldlustige familie (labyad, Bakkali) iets anders het andere oor influistert.

Wat me verder stoort is dat hier de topclubs even de les wordt gelezen, op dezelfde manier als waarop er in Nederland ook altijd geklaagd wordt over wat de staat, de overheid allemaal verkeerd doet en hoe het volk altijd de dupe is. Er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid en intrinsieke motivatie. Is een club er dan ook verantwoordelijk voor als iemand mentaal te zwak is om dat op te brengen, of geduld te hebben, hard te werken, een carrierepad uit durven stippelen of gewoon eens het fatsoen te hebben om gegeven vertrouwen en verkregen inzichten terug te betalen? Je bent als club toch nog langer gek om er ook nog met een psycholoog achteraan te lopen!? Laat zo'n Kishna gauw verpieteren in Italie als ie het daar beter denkt te hebben; er staan genoeg spelers klaar om harder te werken voor de positie die hij had bij Ajax. En voelt Richards zich miskend? Donder dan gauw op naar de Championship waar hij thuishoort. Wie weet staan de palen daar verder uit elkaar om gewoon een behoorlijke kans er eens in te peren!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren