Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

SC Heerenveen maakt PSV alweer punten afhandig

Laatste update:

SC Heerenveen is in eigen huis uitgegroeid tot een echte angstgegner voor PSV. De Friese club won in de seizoenen 2014/15, 2013/14 en 2012/13 de thuiswedstrijd tegen de Eindhovenaren steeds en ook nu kreeg men een beloning voor het dappere verzet tegen PSV. Door een benutte strafschop van Caner Cavlan kwam Heerenveen voor: Luuk de Jong schoot na rust de 1-1 binnen en zorgde zo tenminste nog voor een punt, maar erg blij over de seizoensstart (drie wedstrijden, vijf punten) zal Phillip Cocu niet zijn.

/

Op 18 december 2011 won PSV voor het laatst in de Eredivisie in het Abe Lenstra Stadion: het werd toen 1-5. Gesteund door de uitslagen van de voorbije jaren begon sc Heerenveen ook ditmaal aanvallend tegen PSV, maar een domper was dat Mitchell te Vrede de strijd al na tien minuten staakte: Henk Veerman kwam de spits vervangen en kreeg bijna een hele wedstrijd om zich te laten zien. Twee minuten nadat hij inviel was de eerste serieuze kans een feit: Luciano Slagveer kwam na een pass van Simon Thern vrij voor Jeroen Zoet, maar die pareerde het schot goed. Sam Larsson schoot vervolgens voorlangs.

SC Heerenveen bleef nog even bovenliggend, maar daarna nam PSV rustig aan het heft in handen. De kampioen zocht naarstig naar een doelpunt en was vaak gevaarlijk, maar had geen fortuin in de afronding. Maxime Lestienne raakte de buitenkant van de paal en Erwin Mulder stond paraat bij kopballen van spits De Jong en Andrés Guardado. Jerry St. Juste haalde bovendien nog een schot van Davy Pröpper weg uit de doelmond en de druk nam hand over hand toe. SC Heerenveen was ook tweemaal lastig, maar zonder resultaat.

/

Eenmaal haalde Joshua Brenet de angel uit de aanval en PSV had geluk dat Thern tien minuten voor rust de bal helemaal verkeerd raakte, toen hij vrijelijk kon inschieten. In de tweede helft had de thuisclub nog krap acht minuten nodig, voordat de 1-0 een feit werd. Pröpper vergreep zich aan St. Juste en dat werd gezien door Eric Braamhaar, die de bal op de stip legde. Caner schoot door het midden binnen en brak de ban. PSV schoot ook wakker en sloeg een ruime tien minuten later terug via De Jong.

Guardado verzond een mooie diepe bal naar Adam Maher, die de bal met het hoofd panklaar legde naar het midden voor de aanvoerder: De Jong schoot vrijstaand binnen (1-1). Even later besloot Cocu dat het er voor Lestienne op zat en dat Gastón Pereiro het af mocht maken. De komst van de Uruguayaanse zomeraankoop sorteerde niet het effect waar Cocu op hoopte, maar PSV was wel gevaarlijker in het laatste kwartier. Guardado voorzag Luciano Narsingh van een mooie bal, maar Mulder kwam uit zijn doel gesprint en voorkwam dat Narsingh iets deed met de kans.

Aan de overzijde schoot Larsson vervolgens in het zijnet na een snelle uitbraak en zo golfde het op en neer. PSV hoopte op een positief einde en een zege in de tweede uitwedstrijd, maar die kwam er niet. Net als in de eerste speelronde tegen ADO Den Haag (2-2) was een punt het maximaal haalbare voor de kampioen. Volgende week zondag komt PSV weer in actie, dan in eigen huis: Feyenoord is dan de tegenstander in het Philips Stadion. SC Heerenveen wacht een thuisduel met PEC Zwolle.

Denk je dat PSV volgende week thuis wel wint van Feyenoord?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind de kwaliteit van de arbitrage in deze eerste drie speelrondes gewoon gênant.

22 augustus 2015 om 21:38

Ik vind het wel wat hebben. Je verwacht het niet en ineens kantelen hun de wedstrijd. Maar het is wel om te schamen.

22 augustus 2015 om 21:41

Ik vind het helemaal niks hebben, eerlijkheid boven alles. Er moet gewoon iets met een videoscheidsrechter worden gedaan, het gaat om zoveel eer en geld, dan kan er ook wat geld worden gestoken in technologie.

22 augustus 2015 om 21:46

Ja natuurlijk vindt jij het wat hebben. Maar als het tegen het aller Ajax gebeurd piep je wel anders of niet soms?

22 augustus 2015 om 21:53

De overtredingen vallen echt totaal niet met elkaar te vergelijken. De Jong werd heel even vastgehouden terwijl de bal al achter het doel was. Dit was simpelweg niet voldoende voor een strafschop. Heerenveen daarentegen wel en veel te opvallend.

Dan wordt er vervolgens aan alle kanten beweert dat PSV de overwinning verdiende. Ik vind van niet. PSV was de tweede helft de bovenliggende partij maar Heerenveen was de eerste helft heer en meester. Daarom vind ik 1-1, in alle opzichten, een terechte eindstand...

22 augustus 2015 om 21:54

Proef de sarcasme, heerlijke opmerking van deze Ajax fan.

22 augustus 2015 om 21:58

Deze uitslag was zeker terecht! Daar valt niks over te zeggen. En misschien hadden we het puntje niet eens verdiend...

22 augustus 2015 om 22:27

PSV verdiende geen moment de overwinning. Heerenveen domineerde op het middenveld en had met een betere eindpass gewoon eenvoudig gewonnen vandaag.

22 augustus 2015 om 23:16

PSV tegen ADO ook onterecht goal gekregen ( buiten spel goal van Maher )

22 augustus 2015 om 21:40

Gewoon zo inconsequent inderdaad voor 1 ding fluiten en dan als het de tegenstander 2x gebeurd niet fluiten ruikt naar thuisfluiter.

22 augustus 2015 om 21:44

Fluiten goed op de penalty situaties na. Ben PSV fan en alleen daarin heeft hij slecht gefloten. Dit is zo'n belangrijke situatie dat die de uitslag wel degelijk heeft beïnvloedt.
Gewoon duidelijke regels:
Hands in het strafschopgebied = penalty ( behalve als die handen op de rug heeft of zo staat dat die er niks aan kan doen)
Vasthouden = altijd penalty mag niet uit waar de speler staat of de bal is. Vasthouden hoort er niet bij.

22 augustus 2015 om 21:45

Bijker en de Jong was een penalty dat zeker (helemaal als je aan de andere kant wel fluit) maar Otigba en de Jong vond ik nou niet zo bijzonder, stoeien in de 16 gebeurt wel vaker

22 augustus 2015 om 21:46

De arbitrage was inderdaad niet best, maar goed jullie zoeken altijd een excus als PSV verliest. PSV mag blij zijn met 1-1 en laat Luuk maar is normaal doen, arrogant over het paard getild ventje.

22 augustus 2015 om 21:51

Ach dan word PSV ook een keer benadeeld nadat ze vorig jaar kampioen zijn geworden met hulp van de scheidsrechter . Maar daaf hoor je niemand over. Alleen nu omdat PSV beneden maats presteerde tegen Heerenveen. Lijkt er op dat PSV gewoon niet beter kan zonder Wijnaldum en depay.

22 augustus 2015 om 21:52

Misschien maar eens op Feyenoord wedden als kampioen. Tegen Groningen werd PSV ook al genaaid. Terwijl Feyenoord in beide wedstrijden werd geholpen. Zag dat je voor iedere euro. Bijna 4 euro mee verdienen door op Feyenoord te wedden. Wellicht dat de arbitrage ook die kans wilt pakken.

22 augustus 2015 om 21:57

Achja kom op man is toch grwoon een penalty man en in tweede helft ook nog eens buitenspel wat het niet was volgens mij werk je gewoon bij de knvb man

22 augustus 2015 om 22:00

@vivahollandia, sorry maar als je met 17 punten verschil kampioen wordt dan kan de arbitrage niet de reden zijn van het kampioenschap.

22 augustus 2015 om 22:06

@ Iedenis

Geholpen? Grapjas. Oa rode kaart Karsdorp vergeten zeker.

22 augustus 2015 om 22:32

hahaha, 18 punten voor door arbitrage zeker?? kom echt niet meer bij!!!

22 augustus 2015 om 23:27

Heb je die penalty gezien die Feyenoord kreeg tegen Utrecht? Of die van Cambuur? Of die bal die ruim over de achterlijn was bij Cambuur maar niet telde als een goal?

23 augustus 2015 om 01:53

Ruim over de achterlijn? Het is ten eerste een doellijn en ten tweede kan je twijfelen of de bal er over heen was, maar ruim is gewoon niet waar

23 augustus 2015 om 08:40

@ Iedenis

Nu haal je alleen dat soort punten naar voren. Ik kan ook over Karsdorp, penalty Utrecht en niet gegeven strafschop tegen Cambuur beginnen.

Stop gewoon eens met huilen en kijk alleen naar je eigen team.

22 augustus 2015 om 21:45

En de kwaliteit van psv ook....
Vorig jaar viel alles op zijn plaats en liet de rest het gigantisch afwegen. Psv zonder Wijnaldum en Depay is gewoon een aardig elftal en verder niet.
In Europa niks te zoeken als je al 2x punten verliest van deze matige ploegjes als Heerenveen en Den Haag.
Feyenoord gaat niet verliezen in Eindhoven.
Druk is nu al groot en dan moet de CL nog komen.
Wordt een zwaar seizoen voor psv.....




22 augustus 2015 om 22:04

Hahahaha. Ik kan mij niet herinderen dat Ajax ooit aan een kampioenschap is geholpen. En vertel me dan, waarom Ajax word geholpen dan. In ieder geval niet door penalties of de velen buitenspel doelpunten.

22 augustus 2015 om 22:07

Vorig jaar verloor PSV in Heerenveen, tegen tien man nog wel. Opportunistisch geleuter dus.

22 augustus 2015 om 22:15

Feyenoord of Ajax had ook niet zomaar gewonnen van dit Heerenveen hoor. Ben het wel met je eens dat psv minder goed speelt dan vorig jaar. Misschien ook een kwestie van wennen. Vind vooral guardado tegenvallen tot nu toe. Passing die niet aankomt, net overal wat laat.

22 augustus 2015 om 22:35

Lachwekkend jou reactie en van de andere hier over de scheidsrechter. Iedereen is zeker die belachelijke buitenspel goal vs ADO vergeten van Psv.

22 augustus 2015 om 22:50

Hahaha Ajax is de afgelopen 10 jaar steevast benadeeld. En in de afgelopen vijf jaar steeds bij de twee meest benadeelde ploegen van de eredivisie over een heel seizoen. Je kan veel zeggen, maar het ligt niet aan de arbitrage als Ajax kampioen wordt.

22 augustus 2015 om 23:12

Toch kwam de goal van PSV uit een pass van Guardado en even later zette hij ook Narsingh vrij voor de keeper en had hij de 1-2 moeten maken.

22 augustus 2015 om 21:53

Man man weet je wat genant is dat cocu brenet daar neer zet, los eerst dat probleem op en als alles goed gaat bij jezelf kijk dan naar de scheids..

22 augustus 2015 om 22:01

Luuk De Jong is de grootste kwal die ik de afgelopen jaren op de velden heb gezien. Type Toivonen ... Bah. De hele wedstrijd etteren en zuigen tegen Bijker en St Juste. En natuurlijk zeuren bij de scheids, logisch dat hij in Duitsland en Engeland zwaar mislukt is...

22 augustus 2015 om 23:30

Vreselijk mannetje. Als je zo theatraal valt na 1 handje aan het shirt dan kun je ook fluiten voor een schwalbe. Als je verder id wedstrijd niets klaarspeelt moet je niet gaan klagen over de scheids. Wat een laag niveau zeg, onvoorstelbaar. Ga t lekker in het buitenland proberen

23 augustus 2015 om 04:45

Wat jullie dit seizoen missen is Depay! Speelde niet iedere wedstrijd geweldig maar was wel altijd bepalen, zelfs als hij niet goed speelde. Zoals een wedstrijd als vandaag, kon alle kanten op. Maar met een Depay in de eredivisie beslist hij die wedstrijd voor je.

Toch denk ik als Ajax supporter dat Ajax kampioen word ook al heeft PSV meer kwaliteit. Lestienne is een redelijke speler, snel, goeie dribbel maar een bal vanaf 8 meter rustig in de hoek plaatsen kan hij niet. Ik denk dat jullie dit gaat opbreken dit seizoen. Maar het seizoen duurt nog lang en Ajax zal ook nog de nodige punten verspelen!

Terechte uitslag voor de aanstaande kampioen. Ik zie PSV nog steeds als nummer 1. Ze moeten alleen wel snel punten pakken anders loopt Ajax uit. Volgende week Feyenoord thuis kan zo maar het zelfde worden.

22 augustus 2015 om 21:40

Lijkt alsof jij eerder hoopt dat PSV kampioen wordt dan je eigen club.
Ik zie dit PSV niet als kandidaat nr 1. Met name in uitwedstrijden zeer verzwakt. Weinig echt scorend vermogen (alleen de Jong eigenlijk). Ik zie ons echt niet verliezen van dit Psv. Niet dat Feyenoord zo goed is, maar we hebben denk ik een beter middenveld.

22 augustus 2015 om 21:44

Jaa als er weer een slechte scheids is dan kunnen we het wel heel lastig krijgen tegen jullie.

22 augustus 2015 om 21:46

Het is nog vroeg, er zijn nieuwe spelers bijgekomen, ik vind het dus nog lastig te zeggen, PSV heeft in ieder geval nog steeds naar mijn mening de twee beste spelers in de Eredivisie: Guardado en De Jong.

22 augustus 2015 om 22:17

Ik vind het middenveld van Feyenoord helemaal niet zo goed hoor. Dan vind ik het middenveld van psv en ajax beter.

22 augustus 2015 om 22:55

Brighton dat kan je toch niet menen. Luuk de Jong is een aardige spits, maar absoluut niet één van de twee beste spelers van de eredivisie. Alleen al bij Ajax kan ik 5 speler noemen die beter zijn. En dan heeft Feyenoord en Vitesse er ook nog een paar lopen die beter zijn. Guardado deed het vorig jaar goed en op basis daarvan kan je stellen dat hij één van de beteren is in de eredivisie. Daarnaast vergeet je jullie beste aanvaller te noemen: Willems.

23 augustus 2015 om 01:02

Haal dat 'jullie' maar weg, want ik ben een hele grote Ajax fan. Ik antwoord alleen heel objectief en kijk live wedstrijden van de gehele top 3. Ik vraag me dan ook heel erg af welke 5 spelers van Ajax dan allemaal niet beter zijn dan De Jong, zelfs nog iemand van Vitesse? Dat kan je toch niet echt menen? Luuk de Jong stond qua goals en assist bij elkaar opgeteld bovenaan, hij had een groot aandeel in PSV's kampioenschap. Hij moest nog even wennen in het begin anders had ie nog wat goals meer gemaakt. Ben dan ook benieuwd waar de teller dit seizoen op komt te staan. Naast zijn scorend vermogen speelt hij goed met het team mee, iets waar Milik bijvoorbeeld nog veel van kan leren, dat is eigenlijk de grootste reden waarom ik zo onder de indruk van De Jong ben. Ajax heeft wel veel spelers die later een hoger niveau gaan halen dan De Jong (in ieder geval Klaassen, Bazoer en Riedewald), maar op dit moment zou ik alleen Klaassen (en Cillessen maar die houd ik als keeper even er buiten, misschien is hij anders wel de beste) kunnen begrijpen dat je die beter vindt, daar valt over te discussieren. Maar Guardado staat nog boven iedereen naar mijn mening.

22 augustus 2015 om 21:41

Je zegt bijna alsof je het erg vind kerel. Dit is toch mooi voor ons, of niet?

22 augustus 2015 om 21:43

Ahjacied is geen echte ajacied! Loopt hier alleen maar te zeiken op zijn 'eigen' club!

22 augustus 2015 om 22:15

het begint bij hem/haar wel op te vallen ja..

23 augustus 2015 om 02:50

@ Dapperestryder

Ach houd toch op, hij is meer Ajacied dan al die overdreven positivo´s die door een zoethoudertje (heitinga) en twee goede uitslagen in de Eredivisie weer denken dat het lek boven is, terwijl er nog niets veranderd is.

22 augustus 2015 om 21:41

Volgende week Feyenoord in deze vorm, jezus... de achterstand is nu (er vanuit gaande dat Ajax en Feyenoord 'gewoon' winnen) 4p op de kop, met Feyenoord volgende week kan die achterstand zomaar eens gaan oplopen tot 6-7 punten. Ik zie het slecht aflopen.

22 augustus 2015 om 21:44

Wees gerust zo goed is Ajax dit jaar ook niet. We missen het zelfde voorin scorendvermogen en creativiteit die er niet is. Ajax mist een stabiele aanval.

22 augustus 2015 om 21:44

En aangezien feyenoord een beetje geluk heeft met de scheids zie ik het somber in.

22 augustus 2015 om 21:49

Nou wat ben jij sportief zeg meneer de rasoptimist. Je mag ook wel in sommige gevallen positief over je club zijn ipv altijd maar kritisch. Je spreekt hier van de aanstaande kampioen terwijl wij morgen 5 punten kunnen voorstaan, hoe zielig is dat?

22 augustus 2015 om 21:53

Je bent eerlijk en reëel dat PSV gewoon 4e word wat hoogst haalbare is met deze selectie.

22 augustus 2015 om 21:55

Waarom heeft Feyenoord geluk met de scheids? Klinkt dat als " Feyenoord kampioen". ??

22 augustus 2015 om 22:02

@ ahjacied
Ja maar i.t.t. PSV is Ajax dodelijk effectief met zijn kansen, PSV scoort op dit moment gewoon niet makkelijk. Hopen dat onze creatieve geest op de linkerflank snel terugkeert, Brenet is echt bizar slecht en aanvallend ook nog eens niks waard.

22 augustus 2015 om 22:53

Al die b.llsh.t in NL over de arbitrage...Het kaf scheidt zich pas van het koren wanneer een club zo overduidelijk wint dat zelfs een scheids hier niets tegenin kan brengen. En als diezelfde club dit vaker blijft doen dan is men terwcht kampioen! Als je afhankelijk bent van die paar arbitrale dwalingen dan ben je simpelweg niet goed genoeg. Daarnaast krijg je wat je verdient, heeft echt ieder team er last van dus tis allemaal behoorlijk relatief. Het zou de clubs en supporters sieren eerst eens intern te kijken, dan pas extern. Hoe zuur de druiven ook zijn, zelfs na een arbitrale fout...

22 augustus 2015 om 23:18

Daarom 6 doelpunten in 2 wedstrijden......... fijne avond ajacied staat er maar ik wist niet dat sommige ajacieden geen verstand van voetbal hebben

23 augustus 2015 om 00:30

Kun je rekenen? Als Ajax wint morgen hebben ze 9 punten. PSV heeft er nu 5. Dat is nog altijd 4 punten verschil. Bovendien heeft PSV met Ado, Groningen, Heerenveen en Feyenoord een behoorlijk zware start van het seizoen vergeleken met Ajax. Als PSV daar 8 punten uit haalt doen ze het prima. 4 punten poets je zo weg hoor.

23 augustus 2015 om 02:29

Uhmm.. AZ uit noem jij geen zware wedstrijd? Zwaarder dan de afgelopen 3 potjes die psv heeft gespeeld. Volgende week krijgen wij ado op bezoek, ook geen makkelijke daar weten jullie alles van.

23 augustus 2015 om 08:32

Doe even niet bijdehand en geef het gewoon toe. Ado uit, Groningen thuis, Heerenveen uit en Feyenoord thuis is duidelijk zwaarder dan Ajax zijn programma. AZ uit, Willem II thuis, Nec uit en Ado thuis. Als we even vergelijken: Feyenoord sterker dan AZ, Groningen sterker dan Nec en Heerenveen sterker dan Willem II. Of wil je dit ontkennen?

22 augustus 2015 om 21:43

Verander je naam maar in Psver!

ON: Als PSV zo blijft spelen gaan daar geen prijzen heen over een aantal maanden. Het is al 3 weken slecht en het lijkt niet te verbeteren. Uiteindelijk komen ze er vast wel bovenop, maar voor nu is dit voor de PSV supporter wel een zuur begin. Volgende week wordt een hele interessante leuke wedstrijd!

22 augustus 2015 om 21:45

LOL wel sportief van je om dat steeds te zeggen maar PSV gaat volgens mij als ik het zo zie zelf moeilijk krijgen om in de top 3 te eindigen hoor.

Het zit er gewoon niet uit wat ze aan het doen zijn. Lestienne is niet goed Propper bakt er niets van dus de aankopen zijn gewoon slecht bezig. Dus zoals gezegd i heb geen idee waarom mensen nog steeds denken dat PSV kampioen gaat worden ik vind dat PSV eigenlijk heel slecht heeft ingekocht. Geen van de aankopen hebben iets laten zien waarvan ik denk van ja die is echt goed.

Dus ja ik hoop natuurlijk dat het beter zal gaan maar nu al zoveel verlies punten hebben is gewoon te veel hoor. Je kan als het gewoon tegen zit al 4 punten achter Ajax en Feyenoord komen en dat is gewoon een best groot gat zo vroeg in het seizoen.

En ik zie eigenlijk ook geen vooruitgang bij PSV op dit moment dus verwacht ook niet dat ze snel beter zullen gaan spelen.

22 augustus 2015 om 21:50

@ Andreg

Dit is wel heel erg korte termijn gehuil.

PSV heeft op papier gewoon de meest uitgebalanceerde selectie. Als Cocu daar geen kampioen mee wordt mag hij dat zichzelf wel aanrekenen. Als ik naar Feyenoord kijk zie ik dat ze slechts op twee posities dezelfde speler hebben staan. Die hebben ook nog een lange weg te gaan, zeker omdat ze voorin op Elia na geen enkele vorm van creativiteit hebben. En denk je dat Ajax met het jeugdelftal dat er staat in elke uitwedstrijd zomaar wint? Het is in Nederland de lamme tegen de blinde, maar dat Psv een stuk minder is dan vorig jaar is duidelijk. Propper kan de energie niet brengen die Wijnaldum bracht en Lestienne is duidelijk geen Depay. Het zal spannender worden dit jaar.

22 augustus 2015 om 21:54

Geen zorgen. Feyenoord kan de druk niet aan en haakt na een wedstrijd of 20 af. Daarna gaat het weer tussen PSV & Ajax

22 augustus 2015 om 22:04

@ Renaldino

Ik denk dat niet. Feyenoord heeft genoeg ervaring in huis om met de druk om te gaan. Ik moet alleen nog zien hoe het daar met al die nieuwe spelers in elkaar gaat vallen. Creativiteit voorin is er nauwelijks, op Elia na. Zo is er op elk team wel wat aan te merken. .

22 augustus 2015 om 23:08

Hennie, ben ik niet helemaal met je eens. Ik vind Ajax zeker wel uitgebalanceerd. En ook meer dan Psv. PSV heeft te weinig scorend vermogen naar mijn mening. En ook is het centrum niet stabiel. Feyenoord heeft op papier een ijzersterke verdediging. Het middenveld vind ik wel in orde bij Feye. En in hun aanval hebben ze vooral vechters en is Elia idd de creatieve man. Ook vechten (voor de bal) is een kwaliteit en maakt het niet minder gevaarlijk.
Ajax heeft een degelijke verdediging (ik ben zo blij met de backs); een sterk middenveld. Er zit ook creativiteit in. Dat het er nog niet uit komt is een tweede. De aanval is een zwakke plek. Milik is niet de spits die Ajax nodig heeft, maar kan met zijn individuele kwaliteiten vanuit het niets scoren. Imo moet Ajax een bal vaste spits hebben die kan kaatsen. Younes is nog even fwachten, Maar jeugdspelers dienen zich in de vorm van Cerny en Muric al aan. En ja een jong elftal is wisselvallig. Dus dat is afwachten hoe die zich over een geheel seizoen staande houden, maar ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in. Ik zie Ajax eigenlijk wel kampioen worden.

23 augustus 2015 om 10:26

@ ajaxmind

Ajax heeft in potentie een uiterst uitgebalanceerd elftal. Echter, zoals ik vaker zeg kun je niet een heel seizoen met allemaal jonkies doorkomen. Je hebt een paar jongens in het veld nodig die sturing geven. Die zitten bij Ajax op de bank. Tenzij dat verandert, gaat het gewoon een zwaar jaar worden.

22 augustus 2015 om 22:07

Die jongetjes zijn door iedereen afgemaakt na Rapid maar dit PSV kan al niet winnen van Den Haag en Heerenveen. Beide een stuk minder dan Rapid. Voor de competitie zegt dit natuurlijk nog niets en zal PSV over een aantal weken steeds beter gaan spelen maar hoeveel punten hebben ze dan inmiddels laten liggen?

Voor zowel Ajax, PSV als Feyenoord ligt het probleem voorin. Weinig scorend vermogen. Mocht de Kramer - Elia gaan draaien dan zullen ze lang gaan meedoen. Brenet is eredivisie onwaardig en moet niet te lang meer duren.

Heerenveen heeft naar zijn mogelijkheden gespeeld en een punt is dan ook zeker verdiend. De scheids was inconsequent maar dat weten we inmiddels in Nederland. Je moet de punten echt zelf pakken en het niet in de handen van de scheids leggen.

22 augustus 2015 om 23:06

hoe durf je zo over ajax te praten terwijl psv net zo goed de ene na de andere wanprestatie levert.
Psv is net zo slecht bezig als ajax en feyenoord moet nog een echte test krijgen, zij presteerde in de voorbereiding ook bijzonder slecht tegen betere tegenstanders, dus dat is nog maar afwachten.
Bij PSV kon het niet op met de topaankopen, lestienne en die Uruguayaan, maar het valt tot nu toe nog vies tegen, het gemis van wijnaldum en depay is nog lang niet opgevangen.
Er is nog helemaal niets gespeeld, maar hoe haal je het in godsnaam in je hoofd om ajax af te schrijven terwijl die als enige nog makkelijk overeind zijn gebleven!!!

23 augustus 2015 om 02:36

AZ uit vergeten? Is de zwaarste wedstrijd van de top 3 die jij op noemt waar ze tegen gespeeld hebben op dit moment. Of vind jij een leeg gekocht Groningen sterker? Hou toch op, hatertje.

Vermakelijke wedstrijd voor de neutrale toeschouwer maar tenenkrommend voor de PSV supporter.
Maher, Brenet en Narsingh zijn softies die gewoon niet weten wat hard werken is, Bruma speelde weer een heel degelijke pot net zoals Zoet.
En die Braamhaar mag volgende week lekker in de Jupiler League gaan spelen, man man; ben consequent als je fluit!
Jetro als je dit leest: geeft dat herstel van je even een turbo boost want we missen je enorm!

Europees stelt NL niks meer voor, maar ik heb toch echt een superleuke pot gezien vanavond! Dan moeten we maar gewoon genieten van onze eigen competitie. Stadions zitten vol. Het voetbal niet altijd denderend maar boeiend is het in ieder geval wel...

Braamhaar: schandalig, 3 strafschop momenten, 2 aan PSV zijde 1 aan Heerenveen zijde.
Geeft alleen aan Heerenveen. Top weer. Bah bah.

22 augustus 2015 om 21:42

Een van die penalties tel je maar niet mee. T was geen kans dus Luuk valt maar. Dan tel je em niet bovendien ook naar jezelf kijken want PSV mist zelf gewoon te veel...

22 augustus 2015 om 21:46

En een onterechte buitenspelgoal afgekeurd. Ongelooflijk

22 augustus 2015 om 21:47

@100ajax wat lul je slap de overtreding op de speler van sch was ook niet in de buurt .

22 augustus 2015 om 21:48

Volgens mij is het geen regel dat als het geen kans is, ook geen overtreding. Dat jij dat ervan maakt kan, maar volgens de regels gewoon een penalty.

22 augustus 2015 om 21:56

Nee die regel is er niet maar dan moet je objectief kijken. Is de bal kansrijk? Nee. Waarom zou de verdediger een overtreding maken? Om een kans te verijdelen? Nee dat kan niet want de bal is niet kansrijk. Wat zijn de kansen voor Luuk de Jong? Geen behalve het forceren van een penalty.

Is het een overtreding of laat de speler zich makkelijk vallen? Twijfelachtig. Als je de bovenstaande constateringen bij elkaar op telt, dan geeft geen enkele scheidsrechter een penalty hoor. En dat weet je zelf denk ik ook.

22 augustus 2015 om 21:57

Neemt niet weg dat de algehele arbitrage van Nederland en deze wedstrijd beneden pijl zijn hoor.

22 augustus 2015 om 22:01

Dat hele verhaaltje dat je typt staat in geen een regel. Pure onzin dus. Het is een overtreding dus een penalty. Heb je heel dat verhaal niet voor nodig, simpel zat.

22 augustus 2015 om 22:23

Luuk ging uiteraard wel heel makkelijk liggen beetje vent van 190 cm en 80 kg valt niet om als hij even slapjes wordt vastgehouden. De strafschop vam Heerenveen was makkelijk gegeven, Propper geeft zelf toe dat hij vasthoudt dus terechte strafschop.

22 augustus 2015 om 22:26

Kan wel zo zijn maar dan moet je twee kanten fluiten. Dat ene wat kleiner is dan de ander maakt helemaal niks uit

22 augustus 2015 om 23:33

Precies Luuk Schwalbe de Jong. Vreselijk irritant en nergens voor nodig. Nog nooit zo'n slechte spita gezien

22 augustus 2015 om 23:38

Vind het wel kloppen hoor. De overtreding van bijker was inderdaad een strafschop. Het 2e moment met otigba dan weer niet. Dat was gewoon een duel dir je wel vaker ziet in de 16. Moesten dus eigenlijk 2 penaltys worden gegeven. Over het spel in de wedstrijd zelf was een gelijkspel verdiend. Grote kansen aan beide kanten. Wel lekker hoog tempo. Heb genoten van de wedstrijd.

2 pingels niet gegeven waar Heerenveen er wel 1 heeft, en een goal afgekeurd wat geen buitenspel was.
Scheids heeft weer een goede dag gehad.

Alsnog heeft psv het aan zichzelf te danken maar toch.

22 augustus 2015 om 21:40

Die afgekeurde goal was wel buitenspel. Zijn voeten stonden geen buitenspel maar zijn schouder/borst wel en ook dat telt.

22 augustus 2015 om 21:42

Denk je nou werkelijk dat die goal zou zitten als Braamhaar niet gefloten had? Hij had al een halve minuut gefloten en toch ging die van PSV door. Zo kan ik ook aan "afgekeurde" goals komen.

Oeh dit is mooi. Als Ajax morgen wint doen ze goede zaken voor het kampioenschap. Is natuurlijk nog helemaal niks beslist, maar 4 punten voorsprong is altijd lekker.

22 augustus 2015 om 21:41

Vijf zelfs.

Edit: Wel vier. Verkeerd gerekend, hihi.

22 augustus 2015 om 21:42

Eh nee

22 augustus 2015 om 21:42

Vijf hoor, PSV heeft twee keer twee punten laten liggen nu. (2x gelijkspel) Dus Ajax zou bij winst op NEC op 4p voorsprong kunnen komen.

22 augustus 2015 om 21:43

Krijgt Ajax 4 punten voor de volgende overwinning dan?

22 augustus 2015 om 21:43

Zeker weten. En volgende week zie ik PSV nog wel meer punten verspelen tegen Feyenoord. Ajax krijgt ook nog topwedstrijden natuurlijk, maar goed.

Slordige wedstrijd, ik vond het ook een laag niveau waar het beiden kanten het opgekund. PSV was wel lichtelijk de betere partij maargoed. Veerman was trouwens wel heel erg slecht, leek wel spion van PSV.

Off: wat een ontzettend partijdige commentator, wedden dat die een psv-sjaal om had? Bloedirritant.

22 augustus 2015 om 21:55

Dat commentaar viel inderdaad wel op. Je zou bijna gaan denken, dat Heerenveen compleet werd weggespeeld.

22 augustus 2015 om 23:44

Klopt daar irriteerde ik me ook mateloos aan! Blij dat ik niet de enige was. Alsof heerenveen geen kansen heeft gehad ofzo haha.

23 augustus 2015 om 11:11

goed opgemerkt! ik zat me thuis mateloos te irriteren aan hem.

En weer een wedstrijd waar ik van overtuigd ben dat PSV het nog naar zich toe had getrokken met Depay en Wijnaldum. Bij Lestienne, Pereiro en Pröpper zie je dat ze kunnen voetballen, maar ze maken simpelweg minder het verschil. Moet daarbij wel gezegd worden dat ze nog tijd nodig hebben, maar het blijft duidelijk een stap achteruit.

Wat een stomme wedstrijd en waarom speelde Brenet weer sjonge jonge echt teleurgesteld gefeliciteerd Heerenveen supporters!

Braamhaar mag zich schamen voor zijn inconsequente fluitgedrag. Het was zeer dom van Pröpper, maar PSV had dan ook twee strafschoppen moeten hebben. Het was ook nog eens geen buitenspel voor De Jong waarna Pröpper een zeer grote kans kreeg op de 1-2. Heerenveen steelt 1 punt met Eric Braamhaar als meesterbrein van de roof.

Het gemis van Wijnaldum is heel duidelijk.

Propper en Maher kunnen niet de energie brengen die Wijnaldum brengt. Ook hebben ze niemand voorin die echt het verschil kan maken, zoals Depay dat kon. Het is dus niet gek dat er wat problemen zijn in het begin van het seizoen. Ik ben benieuwd hoe het zich verder gaat ontwikkelen, want PSV heeft eigenlijk de meest uitgebalanceerde selectie. Dat het spannender wordt dit jaar is ook wel duidelijk, al mag Cocu het zich aanrekenen als hij hiermee geen kampioen wordt.

22 augustus 2015 om 22:01

Op basis van wat heeft PSV de meest uitgebalanceerde selectie? Omdat ze Guardado en de Jong hebben? Alsof de rest van de spelers zo veel beter is dan wat er bij Ajax/feyenoord rond loopt. Opvallend dat de selectie van PSV zo opgehemeld wordt. Ik zie er weinig reden toe, lijkt me sterk dat dit PSV met gemak kampioen wordt.

Vooraf werd er gedaan als of PSV allemaal directe versterkingen had gehaald, oh die perreiro poeh dat is er eentje zeg, die lesbienne (autocorrect, dan laat ik het maar staan) die speelt hier de panne van het dak. Allemaal op basis van niks werd dit geroepen. Nu moeten ze maar hopen dat het alsnog gaat lopen maar staan ze er op dit moment echt niet beter voor dan Ajax.

22 augustus 2015 om 22:07

@ dropstaaf

Moreno, Guardado en De Jong. In iedere linie een speler die sturing aan anderen kan geven. Ajax heeft die spelers niet, of in ieder geval niet in de basis. Feyenoord moet heel veel nieuwe spelers inpassen en heeft voorin op Elia na geen enkele vorm van creativiteit.

Ik zeg ook nergens dat PSV met gemak kampioen gaat worden, dat gaat ook niet gebeuren, maar ik zie niet in waarom Feyenoord en Ajax dit soort wedstrijden wel allemaal gaan winnen. Dat gaat ook niet gebeuren.

22 augustus 2015 om 22:17

Nou, je was erg stellig (misschien voordat de reactie aangepast werd of in een andere reactie) dat Cocu het zichzelf aan moet rekenen als hij met deze selectie geen kampioen wordt. Ik denk dat het niet zo'n uitgemaakte zaak is. Ik zeg ook niet dat Ajax deze wedstrijden wel allemaal gaat winnen, maar zie ook geen reden waarom Ajax het tegen PSV zou afleggen (op dit moment).

Maar ik ben dan ook een Ajacied met een beetje geloof in de Ajax selectie. Lijkt wel alsof dat niet meer mag. Lekker overdreven de concurrentie ophemelen onder het mom van "kijk mij ff lekker realistisch en neutraal zijn". Een Ajacied die de concurrentie niet ophemelt, bah dat is arrogant.

Daarbij, als Ajax 2x gelijk zou spelen zou iedereen alvast moord en brand roepen omdat de selectie ook veeeeels te jong is en al dat soort commentaar. Nu doet PSV het en gaan we allemaal roepen dat ze toch wel kampioen worden.

22 augustus 2015 om 22:21

@ dropstaaf

Dat vind ik nog steeds. Cocu mag het zichzelf aanrekenen als hij hier geen kampioen mee wordt. Heb het voor je teruggezet.

Psv heeft namelijk de meest uitgebalanceerde selectie, maar dat het niet makkelijk gaat worden moge duidelijk zijn. PSV heeft namelijk aan kwaliteit ingeboet terwijl ik Ajax en Feyenoord beter vind dan vorig seizoen. Je mag van mij best in Ajax geloven, maar ik zie niet in dat je met de huidige basiself kampioen gaat worden. Jonge spelers krijgen altijd een terugval, tenzij er oudere spelers staan die dit op kunnen vangen. Ajax heeft die jongens op de bank zitten. Dus tenzij Heitinga straks bijvoorbeeld opeens uitgroeit tot de leider van Ajax zie ik niet in waarom Ajax bij dit soort tegenstanders in uitwedstrijden wel allemaal gaat winnen.

22 augustus 2015 om 22:37

Ik heb juist het idee dat de Ajax selectie sterk genoeg is om PSV van serieuze concurrentie te voorzien. Zelfs met de huidige basis elf vind ik dat de verdediging en het middenveld een aardig niveau hebben. Ik hoop in ieder geval dat ik gelijk heb, jij hoopt hetzelfde neem ik aan?

22 augustus 2015 om 22:46

@ dropstaaf

Ik vind dat Ajax veel meer talent in de selectie heeft, maar ik heb het ook over 'de meest uitgebalanceerde' selectie. Ik hoop dat bij Ajax wat jongens opstaan, zoals bijvoorbeeld Heitinga en Gudelj. Dan kan Ajax zomaar kampioen worden, echter is daar nog heel weinig van te zien. Heitinga is blijkbaar niet goed genoeg voor de basis en Gudelj heeft ook alle moeite om een basisplaats te veroveren. Daarbij staat er voorin niemand waarvan je echt kunt zeggen dat die 20 goals gaat maken. Ik hoop het, maar realistisch gezien wordt vaak de meest uitgebalanceerde selectie kampioen. Ik zeg ook nergens dat dit betekent dat Psv met gemak kampioen gaat worden, integendeel zelfs. Ik zeg alleen dat zoiets op het einde vaak de doorslag geeft.

Jammer dat de uitslag weer bepaald wordt door de scheidsrechter. Ik ben geen fan van Psv, maar ik had toch liever gezien dat Heerenveen op een eerlijke manier een gelijkspel had behaald.

Wat waren Slagveer en Veerman slecht trouwens! Vooral die eerste. Allemachtig! Het enige wat hij heeft gedaan is hardlopen.

PSV viel me wel wat tegen. Zodra er een beetje druk wordt gezet, raken ze de bal kwijt. Wel nog een leuke actie van Pereiro!

22 augustus 2015 om 21:45

Cocu moet Pereiro is wat langer laten spelen dan 15 minuten.

Als pereiro dat laatste schot nou ff in de kruising krult, winnen we nog.

22 augustus 2015 om 21:49

Als, als, als! Als PSV vanaf nu gewoon alles wint gaat het alsnog kampioen worden😊

PSV kampioenen!

Moet nog heel veel verbeteren. Alle vertrouwen van vorig seizoen lijkt verdwenen. Cocu waarom in godsnaam Brenet erin laten?? Wat denk je wel..

Scheids was ook barslecht.

Enerzijds terecht een gelijkspel. Maar PSV had (met name in de eerste helft) toch wel veel (grote) kansen. Maar Heerenveen had ook kansen. Scheidsrechter niet consequent, maar als Heerenveensupporter zit ik daar vandaag niet mee natuurlijk. Wel hard gewerkt door de ploeg, dat is mooi om te zien.

Na 3 wedstrijden is er maar 1 conclusie te trekken, PSV speelt dit jaar niet mee om het kampioenschap. Wat een zielig hoopje is het elftal zeg, Brenet krijgt weer de voorkeur boven Poulsen en door zijn fouten krijgt Heerenveen 2x een grote kans. De ploeg heeft zeer weinig scorend vermogen, veel spelers die kunnen voetballen maar niet kunnen scoren. Lestienne en Narsingh maken dit seizoen beiden niet boven de 10 doelpunten.

Ook is Pröpper een hele achteruitgang ten opzichte van Wijnaldum, er zit absoluut geen fysiek in die jongen. Gebruikt zijn lichaam niet en laat zich constant aftroeven. Van Maher had ik dit seizoen ook veel verwachtingen maar wat speelde die jongen slecht zeg.

De penalty kan je over discussiëren, Sintjuste gaat als een stervende zwaan neer net als De Jong ervoor, het is of beiden of geen.

22 augustus 2015 om 21:43

" PSV speelt dit jaar niet mee om het kampioenschap" Hier was ik al gestopt met lezen..

22 augustus 2015 om 21:53

@ Alduin

Dat is heel verstandig, deed ik ook. Dat korte termijn gelul van al die zogenaamde voetbalvolgers is soms te idioot voor woorden. Over 34 wedstrijden komt kwaliteit boven drijven. PSV heeft in mijn ogen nog altijd de meest uitgebalanceerde selectie, maar dat ze een stuk minder zijn dan vorig seizoen moge duidelijk zijn. Het zal spannender worden dit jaar.

22 augustus 2015 om 21:57

@hen_nie

Zogenaamde voetbalvolgers, moet ik nu ook stoppen met lezen? Ben jij dan een zogenaamde Ajax supporter, want in al jou berichten komt een kritische noot richting Ajax en/of oud Ajacieden en hemel je vooral PSV op.

Natuurlijk heeft PSV een goede selectie maar te weinig scorend vermogen, de +30 goals van Depay en Wijnaldum, wie gaat ze maken echte voetbalvolgers zoals jij moeten dat toch weten.

22 augustus 2015 om 22:10

Psv bakt er inderdaad vrij weinig van. Je vergeet alleen het punt dat de andere titel kandidaten ook totaal niet overtuigen. Ze bakken er alle drie vrij weinig van, al pakken Feyenoord en Ajax momenteel de punten. Dat wil absoluut niet zeggen dat Psv nu al uitgeschakeld is.

En dat je scout bent bij een betaald Bvo, tja, ik medelijden met de club. Je zou maar iemand in dienst hebben die na 3 wedstrijden al precies denkt te weten hoe het zit.

22 augustus 2015 om 22:12

@ Talentenscout

Ik hemel PSV niet op, want ik zeg al vaak genoeg dat het de lamme tegen de blinde is in Nederland. PSV heeft echter wel de meest uitgebalanceerde selectie.

Heeft Ajax wel topscorers in huis? Wie moet daar de goals maken? Milik heeft nog niets bewezen. En Feyenoord dan? Of is Kramer nu opeens een wereldtopper. Volgens mij kun je van één speler in Nederland zeggen dat die 20+ goals gaat maken en dat is Luuk de Jong. De rest moet allemaal nog maar blijken.

Om na 3 wedstrijden dan te zeggen dat PSV dit jaar niet mee doet voor de titel kan eigenlijk alleen maar betekenen dat je nog niet zo lang voetbal volgt. Als je dat namelijk wel doet, dan moet je zelf ook wel weten dat zoiets korte termijn gelul is. PSV zal samen met Ajax en Feyenoord tot de laatste weken meedoen om de titel. Wie de sterkste is of beter gezegd de minst zwakke moet nog blijken, maar op basis van de spelersselecties zou Cocu kampioen moeten worden met zijn elftal. Of bij Feyenoord moet het allemaal direct in elkaar vallen of bij Ajax moeten er opeens een paar leiders opstaan waar je het niet van verwacht. Niet onmogelijk, maar op dit moment ook niet het meest waarschijnlijk.

22 augustus 2015 om 23:18

@ Hen-nie,

Misschien is dat wel het probleem van PSV dit jaar. Luuk kan er 20 inschieten maar de rest niet. De afhankelijkheid bij PSV is wat dat betreft best groot daar waar Ajax minder afhankelijk is ook vanwege een ander type spits. Maar er zijn er best veel die een goal kunnen naken Bij Ajax.

Feyenoord heeft net als PSV een echte target man maar speelt een ander soort voetbal en kan daardoor best eens ver komen.

Niets is natuurlijk gedaan maar de Ajax jochies werden met de grond gelijk gemaakt ba Rapid terwijl dit PSV volgens vele torenhoog favoriet is maar gewoon punten laat liggen tegen Den Haag en Heerenveen. Het algehele niveau is gewoon nietzo goed naar ik geniet van al die talenten en mochten ze die vast houden bij Ajax zie ik een kleine zonnenstraal.

22 augustus 2015 om 21:54

Vind je ? Als je in 3 wedstrijden al 2x puntverlies lijdt en daarnaast heel moeilijk tot scoren komt vind ik dat geen voorbarige conclusie. Met Depay en Wijnaldum samen lever je meer dan 30 goals in, ik zie Pröpper, Lestienne en Narsingh samen er niet eens 25 maken. Ajax en Feyenoord zijn op dit moment verder en PSV gaat op deze manier nog veel punten verspelen.

22 augustus 2015 om 21:45

Van scouten heb jij geen kaas gegeten, PSV had de betere kansen. De paal, Mulder, Veerman en Bijker stonden de 0-1 in de weg. Overigens valt er niet te discussiëren over de penalty. Wanneer hij 'm in de eerste helft niet geeft, is het zonder discussie in de tweede helft ook geen penalty.

22 augustus 2015 om 22:00

Ik eet helemaal geen kaas want dat lust ik niet. Verder ben ik werkzaam als jeugdscout bij een Bvo, dus ik denk dat ik hier meer verstand van heb dan jij. PSV had meer kansen dat klopt, maar dat hadden ze ook tegen Ado en daar werden ook punten verspeeld. En over die penalty zeg ik volgens mij precies hetzelfde, dus voortaan graag een inhoudelijk iets betere reactie.

22 augustus 2015 om 22:18

@ Talentscout

Stop eens met die onzin van je. ''... ben ik werkzaam als jeugdscout bij een Bvo, dus denk ik dat ik hier meer verstand van heb dan jij''. Wat een drogreden zeg. Ik hoor je alleen maar onzin blaten in dit topic, dus wat mij betreft heb je er inderdaad ook geen kaas van gegeten met je korte termijn redeneringen.

23 augustus 2015 om 00:41

Ik heb een tip voor je: zet een bril op sterkte op en neem een vergrootglas mee naar iedere wedstrijd waar je gaat scouten. Dan komen er misschien nog is wat talenten bovendrijven. Misschien lul je dan ook niet meer zoveel bullshit.
Ik wens je het beste en veel succes!

23 augustus 2015 om 12:25

een scout kijkt naar de (eventuele) kwaliteiten van een speler, een trainer kijkt of een speler past in het elftal en de(verschillende) speelwijze(s) van het elftal dus hier roepen dat je er meer verstand van hebt raakt kant noch wal

Man Man Man ! Wat miss ik Gini en Depay .. Probleem van Psv ligt niet achter in maar voor in kan niemand een goal maken. Guardado haalde weer z'n niveau niet en Lestienne ben ik niet onder de in druk van. Narsingh die weer even ging zweven dankzij 2 goals tegen Grun , Propper die door elke schouwder duw omvalt en dan nog Maher die het spel steeds versloomt. Arias en Bruma speelde vandaag goed ! Arias is iemand die altijd met z'n hart speelt en is in mij ogen ( misschien gekleurde bril ) de beste Rechtsback van de ED. Ik hoop dat brands nog een middevelder er bij haalt een creatieve middenvelder die ook nog eens kan scoren. Scheids floot ook belachelijk ik heb de penalty niet gezien ( Dankzij foxsport ) maar wij hadden er ook wel 2 kunnen krijgen. Ben benieuwd naar volgende week tegen Feyenoord.

22 augustus 2015 om 21:53

Helemaal mee eens. Na vorige week dacht ik dat we het zonder Gini en Memphis ook goed zouden doen maar dat goede gevoel is na deze wedstrijd weer helemaal verdwenen. Narsingh en L'estienne die allebei als een kip zonder kop rond rennen, geen goede bal op De Jong kunnen geven. Geef De Jong is een goede voorzet op z'n minst, dat is ons sterkste wapen voorin. En dan Cocu, stel Poulsen nou is op en laat Perreiro is op z'n minst de hele 2de helft spelen. Van die man kwam in een kwartier tijd meer dreiging van dan Narsingh in 70 min.

Ik vind dat de scheids het goed heeft gedaan. Dat moment met De Jong vond ik in de eerste helft geen penalty, hij werd heel even vastgehouden en liet zichzelf toen heel makkelijk vallen. Daarna in de tweede helft zag je dat hij zo overduidelijk zijn hoofd naar achter deed, alsof hij erg hard werd vastgehouden. Ook dat viel mee. Terechte uitslag.

22 augustus 2015 om 21:48

Is dit serieus?

22 augustus 2015 om 21:58

Jazeker! Ik vind echt dat die in de eerste helft absoluut goed gezien is. Die overtreding van Pröpper ook. Ik vind het altijd lekker makkelijk. Daarnaast vond ik dat de commentator wel erg graag voor PSV was.

Ik hoor weer veel over de scheids, toegegeven, hij had m aan PSV kunnen geven. Echter heeft PSV ook wel heel veel kansen om zeep geholpen, als de kansen gewoon afgemaakt worden hoor je niemand over de arbitrage.

Over een heel seizoen krijgt iedere club waar die recht op heeft gezien abitrale beslissingen. Geneuzel over de scheidsrechter.

22 augustus 2015 om 21:54

Dat weet ik niet hoor. De ene club kan juist heel vaak benadeeld worden, terwijl de andere heel veel mazzel heeft. Maar wat PSV betreft: Ze moeten niet al te erg zeuren, want bij ADO hadden ze wel met die buitenspelgoal.

23 augustus 2015 om 00:22

Klopt, de scheids zag een penalty moment niet. Maar verder floot hij echt niet zo dramatisch. Paar keer gewoon goed doorlaten spelen.

Daarnaast begint het ook wel irritant te worden dat iedereen het heeft op de "wanprestatie" van Psv. Als je er al jaren niet kunt winnen heeft het misschien ook wel met Heerenveen en het goede spel van ze te maken. Maar ach..

Simpel Ajax kampioen, Psv is te verzwakt en Ajax pakt nu al alle punten en die gaan alleen nog maar groeien.

22 augustus 2015 om 21:57

Haha, alsof Ajax zo sprankelend speelt! Feyenoord moet je bovendien ook niet uitvlakken, de gehele traditionele top drie heeft evenveel kans op de titel.

Wederom een zeer teleurstellen optreden van Psv. Nu al 4 verliespunten maakt de confrontatie met Feyenoord aankomend weekeinde al vroeg in het seizoen cruciaal voor Psv.

Uitslag is terecht. PSV is momenteel gewoon nog een zeer middelmatig elftal.

22 augustus 2015 om 22:02

Het valt allemaal wel mee hoor. Het is niet zo dat PSV nou zo slecht was, maar ADO en Heerenveen speelden gewoon echt prima. Beide ploegen die PSV nu uit heeft gehad gaan echt leuk mee doen dit jaar.

Ik verwacht nog steeds dat PSV dit jaar kampioen wordt, alleen niet met zo'n ruime voorsprong als vorig jaar. PSV heeft gewoon twee spelers met een geweldig rendement verkocht en daar iets mindere spelers voor terug. Dan wordt PSV dit jaar gewoon kampioen met 80 punten in plaats van 88, en 80 goals in plaats van 92.

Doelgerichtheid mag op getraind worden. Lestienne mistte vooral veel kansen, 2e helft Pereiro na een goede actie in de handen. PSV heeft dit natuurlijk gedaan maar dat de arbitrage weer niets waard was is wel duidelijk. Videoscheidsrechters zijn nodig, heel snel.

Ik vind psv ronduit zwak spelen, misschien zinn ajax en psv wel een stuk degelijker om voor de titel te zijn

Misschien kan Heerenveen Tannane terughalen. Iemand die voor rust al 4x tegen Cambuur scoort is wel welkom bij ons!

PSV en de arbitrage is nog niet zo'n hele goede combinatie dit seizoen. Vreemd dat in het hele wedstrijdverslag hier niks over vermeld wordt. PSV speelde niet heel goed, Brenet op linksback is geen succes, waardoor eigenlijk het elftal uit balans raakt. Het middenveld is minder balvast dan voorgaande jaren en voorin is de afstemming tussen de wingers en de spits niet zoals het moet zijn. Genoeg werk aan de winkel. Hopelijk is Willems snel terug en brengt Moreno wat rust achterin. Desondanks had PSV hier alle kans om te winnen. Locadia had vandaag een nuttige bijdrage kunnen hebben als invaller, maar dat verhaal is ook bekend.

Tja, enerzijds speelt PSV niet overtuigend genoeg voor een verdiende overwinning, maar dit seizoen zijn ook twee van de drie tegengoals penalty's... Beide wel terecht gegeven, maar aan de andere kant krijgt PSV ze tot nu toe maar niet - op dat vlak zit het allerminst mee.

Wel fijn dat PSV grote delen van de wedstrijd Heerenveen op eigen helft vast heeft kunnen zetten en zich, in tegenstelling tot vorige jaargangen, niet te makkelijk liet overbluffen op het middenveld. Ook verdedigend (brenet uitgezonderd...) zag het er vandaag alleraardigst uit, op een paar momenten na waarop Heerenveen-middenvelders veel te veel vrijheid kregen om uit te halen. Jammer dat Narsingh, Lestienne en Brenet aanvallend erg onscherp waren en een karrevracht aan foute passes en/of afwerking hebben laten zien.

Potentie zit er genoeg in, maar als PSV echt mee wil doen om de bovenste twee plekken zal het twee tanden beter moeten, met name in de voorhoede.

Heerenveen gefeliciteerd met het punt, daarmee hebben zij uiteraard wel alles uit deze wedstrijd gesleept wat er te halen viel.

Vermakelijke wedstrijd waarin PSV grote delen van het duel de bovenliggende ploeg was. En, zeg ik als neutraal toeschouwer, wel een kleine overwinning had verdiend. Zeker als je ziet hoe gemakkelijk SC Heerenveen aan zijn doelpunt komt. Ik heb me als kijker in ieder geval geen moment verveeld.

De Jong is de laatste die mag klagen over niet gegeven penalties, die man maakt ongelooflijk veel tactische overtredingen die goals opleveren. Hoogtepunt was toen hij Kongolo onderuit trok bij Feyenoord thuis en m daarna vrij inschoot.

Joahh,ik had het vanavond al eerder gezegd in een ander topic,maar weer moet ik het benadrukken:heerenveen tovert de een na de andere (toekomstige?) topper uit de hoge hoed.
En dan nu is het dus weer Simon Thern die ik de ene na de andere actie vakkundig zie afronden.
Wordt tijd dat we hier bij fct de scouts ook weer hun werk laten doen,maar ja Evert Bleuming mocht zn biezen pakken,terwijl hij al tig tips had gegeven over nieuwe jongens/talent.
Hoe dan ook ,dit gaat over Heerenveen,ze hebben het netjes gedaan,moeten van geluk spreken dat Braamhaar de tackle in de zestien over het hoofd zag in de eerste helft,en vervolgens wel Heerenveen de strafschop toekende.
Maar ja zo gaat het wel vaker in de E.d. en meestal zijn de kleine clubjes het haasje,maar vanavond dus niet hahaha

Dit weekend de grote fout gemaakt om eerst naar de Premier League wedstrijden te kijken om vervolgens in te schakelen bij de wedstrijden van de eredivisie. Man, wat een verschrikking is de eredivisie geworden.

Het tempo is echt een verschrikking. Elke wedstrijd lijkt meer op een oefenpartijtje dan een echte wedstrijd. Er wordt even rustig aan genomen, men kijkt nog eens rustig rond om vervolgens een volledig mislukte pass over 5 meter te geven. Voortdurend worden er te slappe passen gegeven. Dat heeft niks met klasse te maken, dat is gewoon inzet en focus.

Zojuist werd gezegd bij Fox dat er voor elke bal werd gevochten. Dat heb ik dus absoluut niet gezien. Ik zie 22 slappelingen die meer op de grond liggen dan voetballen. Het niveau is echt schrijnend. Ballen worden rechtstreeks naar de tegenstander gegooid, de helft kan niet timen bij een kopbal en voorzetten bereiken het strafschopgebied niet eens. Het ergste is nog dat spelers amper boos op elkaar worden wanneer iemand iets verschrikkelijk doms doet. Ze zijn het al gewend.

De commentatoren en de 'analisten' gaan lekker mee met het niveau. Een commentator die een hele voordeel situatie aan het uitleggen was terwijl de scheids amper voordeel gaf. Daarnaast de analisten die zeggen dat het geen penalty is omdat de voorzet toch tot niets zou leiden, echt wat een niveau.

Tot slot de arbiters. Is er dit seizoen al een wedstrijd goed gefloten? Fouten kunnen gemaakt worden, dat is absoluut het probleem niet. Wat me wel stoort is de totale inconsequentie bij de beslissingen. Dingen die in de eerste helft geel opleveren, zijn in de tweede helft geeneens een overtreding meer. Onterechte penalty's, zeer discutabele buitenspelsituaties en ga zo maar door.

Het is niet om aan te zien.

22 augustus 2015 om 22:39

Wow ik dacht dat ik de enige was maar ik kan me helemaal vinden in je woorden over dat niveau. Nu heb ik met name op de PSV spelers gelet natuurlijk, maar dat ging allemaal zo traag en slap en het was gewoon niet om aan te gluren. Met als verpersoonlijking Maher, tjonge jonge. Beetje sjokkend aan komen lopen, bal aannemen en een beetje naar de zijkant sjokken en van de bal gelopen worden, hij heeft op die assist na letterlijk niet één goed iets gedaan wat ik me kan herrinneren, echt een verschrikking.

Ook teleurgesteld in Propper, Lestienne en Narsingh, en Brenet is natuurlijk te bizar voor woorden, hoe kan Cocu dat ons en die jongen zelf aandoen? En dan ook Pereiro weer zo laat brengen en niet even een frisse middenvelder inbrengen ofzo, beetje op z'n zomeravonds de wedstrijd uitspelen, totaal geen pit en felheid.

We hebben een vrij timide spelersgroep nu opeens voor m'n gevoel, alles gaat zo slap en lief, en met Maher en Proppper tezamen op het middenveld win je de oorlog niet.

23 augustus 2015 om 00:43

Volledig mee eens. Maher is tekenend voor heel Psv. Slap, traag en ongeïnteresseerd. Het is toch erg dat ik blij moet zijn met de inzet van Arias? Iedereen zou standaard zo hard moeten werken. Het is je werk..

Overigens ben ik door mijn woede vergeten de technische staf nog een draai om de oren te geven. Wat er ook gebeurt, gewisseld wordt er tussen de 70 en 75e minuut. Als dat het enige is wat je als visie te brengen hebt dan is het ernstig gesteld. En Brenet op blijven stellen, tja wat moet je daar nog van zeggen?

Seizoen is nog lang. Je speelt nog twee keer tegen Ajax dus je hebt het nog steeds in eigen hand. Vandaag een punt gewonnen. De laatste keren verloor je hier. Psv nog steeds kampioenskandidaat samen met Ajax.

23 augustus 2015 om 02:56

Sorry maar ik vind Ajax ook zwaar kwetsbaar op het moment. Ik was bij de wedstrijd van Rapid Wien en ik weet nu nog steeds niet wat ik meegemaakt heb. Je mag juist blij zijn dat het PSV- Feyenoord want ik zie Feyenoord wel van ze winnen.
Laat Ajax eerst maar is in vorm komen voordat ze tegen betere tegenstanders als PSV moeten.

23 augustus 2015 om 03:00

Maar ook ajax is alles behalve in top vorm. Ja dit psv gaat het zeer zwaar krijgen volgende week maar heb je feyenoord zien spelen? Asjeblief zeg, daar van ga je je al helemaal achter je bank verschuilen, (verder niet negatief bedoeld).

Conclusie; ajax, psv en feyenoord zijn alle 3 nog niet in goede doen, al zie ik op dit moment de het beste voetbal bij ajax, maar dat kan ook door mn "brilletje" komen. Laten we gewoon afwachten volgende week wie het sterkste is, het zal me niks verbazen als het een dood saaie 0-0 wordt.

22 augustus 2015 om 22:12

Ja, want Ajax speelt de ene na de andere sprankelende wedstrijd.. Kom op, er is nog helemaal niets bepaald. Ik zou het een wedstrijd of 10 afwachten voor je met deze grootspraak komt.

22 augustus 2015 om 22:42

Zo een stuk geschreven door een hele grote rood witte bril. Geen van de traditionele top 3 draait goed. Zou mij niet verbazen als er dit jaar een outsider mee gaat doen.

Lekker, meestal ben je het bokje in dit soort potjes tegen de top drie als het om arbitrage gaat. Nu een mazzeltje, ben er blij mee.

Voetballend moet het bij ons beter. Psv valt me ook tegen zeg!

Commentator? Wat een psv supporter zeg. Zeer irritant!!

Wat een dramatische arbitrage.. 2 penalties aan PSV onthouden, waar hij hem wel aan Heerenveen geeft, terwijl de Jong onterecht wordt teruggefloten voor buitenspel terwijl hij Pröpper een op een met Mulder zet..

Komen ze nog goed weg ook. Heerenveen de betere vandaag. Accepteer dat gewoon en leg de schuld niet bij de scheids.

23 augustus 2015 om 12:50

Wel als de scheids het zelf toegeeft

24 augustus 2015 om 13:10

Zelfs zonder de strafschop had hier gewonnen moeten worden. Zeker als je uitroept dat je titelkandidaat bent.

Lekker makkelijk om een ander de schuld te geven van je eigen falen.

Wat een hoop hypocriete reacties hier. Ja de arbitrage was beroerd maar dit kunnen we ook zeggen van brenet maher en narsingh.

Er zijn er in totaal 2 of 3 die er keihard voor werken.
Arias, de Jong en Guardado weten als enige war het woord werken betekend.
Zoet was ook gewoon weer goed

Ik zeg pereiro voor narsingh hendrix voor maher propper op 10 en de punt naar voren.

Zonder Memphis en Depay hebben we 75 van de goals ingeleverd.
De goals mogen niet afhangen van de jong alleen.

Ik zie overigens in lestienne en pereiro echt wel goede spelers. Die kunnen er ook niks aan doen dat ze uit een compleet andere competitie moeten komen en zich aan moeten passen.

De voornaamste reden dat het zo stroef loopt: onze Jetro.

Ben benieuwd wat het gaat brengen als onze verdediging uit willems moreno bruma en arias bestaat

PS: sorry voor typfouten ik zit op de telefoon

22 augustus 2015 om 22:31

Zonder Memphis en Wijnaldum *

Excuse moi!

22 augustus 2015 om 23:00

@CityOfLight helemaal mee eens wat je schrijft alleen zou ik de volgende wedstrijd nog 1 wijziging meer willen zien Poulsen ipv Brenet. Want wat je zegt we missen onze Jetro het meeste. Maar Poulsen is echt wel een klasse beter dan Brenet. Ik hoop toch dat Cocu dit ook wel inziet want als we volgende week tegen Feyenoord met Brenet beginnen tegen een wellicht een Elia of een Kuyt dan worden we kei hard afgestraft. Nog steeds heb ik goede hoop in een succesvol seizoen maar er is wel werk aan de winkel. Al om al de prijzen worden pas verdeeld in de tweede seizoens helft dus er is nog tijd om dit recht te zetten.

22 augustus 2015 om 23:05

Uiteraard ook brenet vergeten die mag wat mij betreft ook out!

Heb er een hard hoofd in volgende week maar we zullen zien!

Psv heeft nu even wat lastige tegenstanders maar ik zie ze nog wel als de grootste kans hebbers

@ die discussie hierboven over de scheids.
Maakt allemaal niet uit. Wij zijn een topclub en zijn dus zelf verantwoordelijk bij puntenverlies tegen een niet-topclub. Wat een scheids ook wel of niet beslist, daar moet ons spel gewoon overheen stijgen.
Overigens heb ik wel vertrouwen in dit seizoen; meer dan genoeg kwaliteit aanwezig om tot grote hoogte te groeien.

Man man man, wat voelt het goed voor een feyenoorder om psv punten zien te verspelen! maar de manier waarop psv punten verspild is schandalig..
Jammer dat de scheidsrechters van een lachwekkend niveau zijn want met een normale scheids was ik ervan overtuigd dat psv hier de volle buit had gepakt.

Superleuke wedstrijd gezien, zoals altijd wanneer Heerenveen thuis speelt tegen een topclub.
Bijker is me in negatief opicht opgevallen, veel te instabiel.
PSV heeft al 4 verliespunten, maar dat is nog geen reden tot paniek. De concurrentie moet ook nog naar Den Haag en Heerenveen.

23 augustus 2015 om 03:16

De trainer? Hoe kom je erbij om cocu af gaan te branden.. Die man doet het geweldig, ook hij heeft tijd nodig om het juiste elftal bij elkaar te krijgen en samen te laten voetballen, volgens mij heeft hij vorig jaar psv nog kampioen gemaakt? Helemaal zo slecht nog niet als het mij vraagt.

Je kan niet iedereen zijn vriendje zijn door andere spelers op te stellen als wat andere willen, zo zit het wereldje niet in elkaar, ben zelf voor ajax en irriteer me soms ook mateloos aan de boer als die bvb een Veltman tegen rapid in de return in de basis zet terwijl ik veel liever jhonny daar had zien staan.. Maar dat neemt niet weg dat de boer geen goede trainer is als hij een andere keuze maakt.

Voetballen doe je op het veld, de spelers moeten het doen niet de trainer(s).

Wat is die Braamhaar toch een waardeloze zak! Elke keer weer t zelfde met die jandoedel. Smerige marchandeur

Ik heb de wedstrijd niet gezien.., maar lees nu al ber dat PSV een zwaar seizoen gaat krijgen enzo.

Volgens mij winnen er maar weinig club uit bij Heerenveen.

Dat PSV een stroef begin van de competitie heeft is een feit, maar Ado en Heerenveen uit 2 punten is geen schande volgens mij.
Mijn club had vorig jaar 0 punten..

23 augustus 2015 om 02:50

Ja leuk verhaal maar een zwaar seizoen word het sowieso wel want ze spelen ook nog is Champions League. Als je kampioen wilt worden moet er gewoon gewonnen worden bij Ado en Heerenveen. Een keer gelijkspelen kan wel maar nu is het 2 keer in 3 wedstrijden. Wat als ze straks tegen Vitesse, Zwolle,az of Twente spelen? Dan laat ik Feyenoord en Ajax er nog buiten.

En nee ik zie PSV geen kampioen worden, ik vond ze vorig jaar stukken sterker.

23 augustus 2015 om 03:20

Die 6 wedstrijden die je gaat spelen gaat je seizoen echt niet veel zwaarder belasten dan afgelopen seizoen. Ajax deed het namelijk 4 jaar achter elkaar en stond al die jaren met de schaal, dus dat is gewoon onzin wat je zegt.

Man man man wat ergerde ik me aan maher zeg, op die assist na helemaal niks laten zien. Alleen negatief in het spel betrokken, passes die niet aankomen, veel te veel onnodige dribbels wat lijdt tot balverlies. Ik zou een keer proberen te beginnen met pereiro ipv maher. Alhoewel ik pereiro ook niet heb gezien nadat ie erin kwam. Verder natuurlijk ook een hoofdrol voor de arbitrage, maar daar hoor je mij niet over want je kan dan alsnog die 2-1 maken dan is er nog niks aan de hand.

Vorig seizoen nam PSV 0 punten mee uit Heerenveen en dit seizoen toch nog een puntje. Een pluspuntje dus vergeleken vorig seizoen. PSV is op ramkoers richting het volgend kampioenschap

Wat ik nu zeer interessant ga vinden is hoe PSV de tijd gaat doorkomen wanneer ze ook de CL gaan spelen. De laatste jaren was het duidelijk dat de ploeg niet altijd alles op alles zette om in Europa tot het uiterste te gaan. De Champions league zal anders zijn. De vraag is dan hoe goed ze kunnen om switchen naar de Nederlandse clubs. Ik denk best dat PSV nog steeds de grote favoriet is voor de titel, maar ik vlak Ajax, Feyenoord en Vitesse niet uit. Zeer zeker niet. Vorig seizoen zou PSV wel hebben gewonnen in Den Haag en Heerenveen en nu lukt dat niet.

Het gaat een boeiend seizoen worden.

Dit seizoen toch al verschrikkelijk vaak genaaid door de scheidsrechter. Doet overigens niets af aan het spel dat werd laten zien. Maher en Brenet gewoon eruit flikkeren. Maher heb ik het echt helemaal mee gehad, volgens mij heeft die niet 5 goede passes gegeven gister en Brenet maak ik geen woord meer aan vuil, dat weet iedereen dat die niet kan voetballen.
Volgende week met Schaars of Hendrix gaan spelen en Guardado doorschuiven naar voor. Maher op de bank laten beginnen, die lijkt wel de eeuwige trouw van Cocu te hebben.

23 augustus 2015 om 17:36

Nu je het zegt, die Maher heb ik inderdaad helemaal niet gezien. En dat zou notabene de speler worden die PSV op sleeptouw zou gaan nemen dit jaar.

23 augustus 2015 om 18:04

Kun je nagaan dat op mijn PSV jubileumshirt nog zijn naam staat, moet ik dus ook nooit meer doen bij dat soort talenten. Door zijn interview in de VI had ik nog een beetje vertrouwen in hem, maar dat is echt helemaal verdwenen. In wedstrijden waar we net iets extra's nodig hebben zoals Heerenveen, is hij de eerste die zich helemaal verbergt terwijl je er dan net zou moeten staan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren