Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV wacht loodzware opgave: 'Maar ik ben niet echt van de statistieken'

Laatste update:

Het belooft een zware zaterdagavond te worden voor PSV. De Eindhovenaren gaan op bezoek bij sc Heerenveen, waar het de laatste drie jaar zonder uitzondering verloor. Phillip Cocu kan daar echter weinig mee. “Ik ben niet echt van de statistieken”, reageert hij nuchter op cijfers.

/

De oefenmeester erkent echter wel dat het waarschijnlijk een lastige wedstrijd zal worden in het Abe Lenstra Stadion. “In het voetbal zijn er altijd een aantal tegenstanders die je minder liggen. Daar is niet echt een vinger op te leggen, maar het blijkt dat Heerenveen voor ons zo’n tegenstander is”, zegt hij in gesprek met de NOS. “We moeten goed voorbereid verschijnen om een goed resultaat te halen.”

Collega-coach Dwight Lodeweges hecht eveneens weinig waarde aan de statistieken. Volgens hem is het elftal van Cocu verder dan vorig seizoen. “Ze zijn veel meer de baas en stralen dat uit. Ze willen en durven voetballen”, ziet hij. Het duel in Friesland begint zaterdagavond om 19.45 uur.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk een verlies. Mede omdat Cocu met zijn hoofd bij de CL zit. Het klinkt misschien raar maar zo komt de selectie ook over. Ajax had dat ook ze zijn alleen maar bezig met CL en nog eens CL. En elk Eredivisie duel wordt gezien als los zand. Als je kampioen wilt worden, dan moet je elke wedstrijd letterlijk als een finale zien. Uiteraard is een NEC minder dan Heerenveen maar onderschat je tegenstander nooit.

22 augustus 2015 om 12:45

Jij bent een persoonlijke vriend van Cocu, ik zie dat je alles over hem weet. Dan neem ik aan dat je gelijk hebt

22 augustus 2015 om 13:02

Ik heb altijd gelijk. Maar dit is de waarheid en dit ondervind Psv. Geloof op mijn woorden pukkiedukkie. Dit is iets heel menselijks mensen spelen toch liever tegen Real of PSG dan tegen Heerenveen als je gezonde sportieve ambities hebt. Dit is ook hoe spelers er in staan.

22 augustus 2015 om 13:06

Ik geloof je kerel, het is zaterdag en mooi weer hier. Ik ga hier niet op reageren. Dan gaat mijn duim zeer doen van het typen

22 augustus 2015 om 13:38

Ahjacied..

Ik ben het helemaal met je eens. Mede daarom verwacht ik een zwaar seizoen voor Psv. Ondanks dat ik vind dat PSV een goede selectie heeft, hebben ze we degelijk veel doelpunten ingeleverd met het vertrek van Depay en Wijnaldum. Neem daar bij mee dat ze minimaal zes extra wedstrijden spelen op hoger niveau dan vorig jaar met spelers die dat geen van allen gewend zijn, denk ik dat het een zwaar seizoen gaat worden. De basis van PSV is goed maar heel erg breed is selectie niet. Dat zie je aan het wegvallen van Willems al. Wat er dan in het veld staat is toch aanzienlijk minder. En dat geldt voor meer posities.

22 augustus 2015 om 12:47

Wet wie zit psv ook al weer in de cl groep en tegen wie moeten ze volgende week. On: ik zie psv idd ook niet winnen als dat toch gebeurt zal het heel zwaarbevochten zijn.

22 augustus 2015 om 12:54

Loting is nog niet geweest voor de cl eerst moeten de voorrondes afgewerkt worden

22 augustus 2015 om 13:00

Met zijn hoofd bij de CL zit? De loting is nog niet eens geweest, waar moet Cocu dan is godsnaam aan denken nu? Ik snap dat je met de bij de CL zit als je de dinsdag erna een wedstrijd hebt, maar toch zeker niet. PSV snap echt wel hoe belangrijk deze wedstrijd is om gewoon de aansluiting te houden, als je ook deze wedstrijd niet wint heb je toch een ongelukkig begin van her seizoen.

22 augustus 2015 om 13:03

De CL loting is er inderdaad nog niet. Maar dat betekent niet dat ze er niet mee bezig zijn. Wat dacht je van een voorbereiding. Het is een groot toernooi ze leven er gewoon na toe. Het is het mooiste wat er is. Wie wilt nou niet tegen de spelers spelen waar je normaal gesproken alleen op tv ziet.

22 augustus 2015 om 14:12

Jdw17..

Of de loting wel of niet geweest is, is in mijn optiek, totaal niet van belang. Je gaat een seizoen in met de wetenschap dat je Champions League gaat spelen. Dat alleen al telt mee. Daar wordt, als het goed is, een selectie op afgestemd. Niet dat de Eredivisie opeens niet belangrijk is maar dat zijn toch dé wedstrijden van het seizoen. Dat was de afgelopen jaren bij Ajax zo en zal bij PSV niet anders zijn.

22 augustus 2015 om 15:42

Nee joh, de spelers van PSV zijn helemaal niet met PSV bezig. Die denken aan het komende EK. Het is een groot toernooi, ze lever er gewoon naar toe. Het is het mooiste wat er is. Wie wil nou niet tegen de spelers spelen die je normaal gesproken alleen op TV ziet?

Man man man, als ze nu dinsdag tegen Real moesten dan had ik je nog enigszins gelijk gegeven, maar de eerste CL-wedstrijden is pas over een maand. Daar zijn de spelers nog echt niet mee bezig en de trainer al helemaal niet. De trainer kijkt naar de eerstvolgende wedstrijd, spelers kunnen wellicht denken aan een wedstrijd van volgende week, maar de taak van de trainer is om ervoor te zorgen dat ze zich focussen op de eerstvolgende wedstrijd.

22 augustus 2015 om 17:07

Ik zie Ajax uit tegen jo nog wat ook wel verliezen hoor!

22 augustus 2015 om 14:06

De drie punten blijven gewoon traditioneel in Friesland. PSV heeft maar 1 motor (Guardado) als we die ontregelen is een 4-1 overwinning een normale uitslag.

22 augustus 2015 om 14:14

Amsterdamse bluf uit Heerenveen zo te zien. Ik hou er van maar verwacht zelf een gelijkspel; 1-1..

22 augustus 2015 om 17:41

PSV is achterin heel matig, op het middenveld is het iets beter, maar nog altijd niet top. Luuk De Jong is het grootste probleem voor Heerenveen, Bijker zal de voorkeur krijgen boven Otigba, in mijn beleving is dat niet handig van Lodeweges. Ondanks deze keuze wint Heerenveen van PSV met ruime cijfers. Larson en Slagveer zullen beide backs doldraaien, het middenveld zal olv Van Den Bergh en Thern domineren en achterin komen we niet in de problemen. Wel fijn dat Blom niet fluit ...

22 augustus 2015 om 15:33

Dus ajax had dat ook ja ? Maar die hebben verloren in de CL dus veel zin heeft het niet gehad. Wel grappig hoe er in elk topic van een andere club dan Ajax er toch weer een Ajax topic van gemaakt word.

PSV kan hier zomaar punten gaan verliezen, Heerenveen uit is altijd een lastige pot.
Maar hopen dat Pereiro en Poulsen in de basis staan in plaats van Narsingh en Brenet.

22 augustus 2015 om 13:16

Nee. Wat heeft Pereiro bewezen om nu al in plaats van Narsingh in de basis te beginnen? Narsingh speelde sterk afgelopen wedstrijd op het afmaken van een aantal kansen na.
Pereiro zal gewoon op de bank beginnen. Net als Poulsen waarschijnlijk.

Tja lastige pot voor ons altijd, inderdaad. Vorig jaar moeten winnen, zelfs met die verschrikkelijk uitgedunde selectie toen. Helaas toen geen scorend vermogen voorin en ik ben benieuwd of dat vanavond wel zo zal zijn. Memphis is toch wel een stuk gevaarlijker dan Lestienne en Narsingh speelde, ondanks zijn 2 goals, niet goed tegen Groningen. Hoop op Pereiro op rechts.

22 augustus 2015 om 13:13

Vorig jaar moeten winnen? Zelfs met 10 man was Heerenveen toen nog beter dan PSV.

22 augustus 2015 om 14:45

Euhm het was Psv dat met 10 man speelde hea ..

22 augustus 2015 om 15:12

Beide ploegen speelde met tien man. Stefano Marzo van Heerenveen kreeg na 36 minuten een rode kaart. Joshua Brenet van PSV na 68 minuten een rode kaart.

22 augustus 2015 om 13:17

Heerenveen is ook niet meer wat het geweest is. Krijgen veel doelpunten tegen dus geven een hoop ruimte weg. Daar moet Psv toch van kunnen profiteren. Ik hoop natuurlijk op puntverlies, maar verwacht een 1-3 voor Psv.

22 augustus 2015 om 13:38

Veel doelpunten tegen? Twee wedstrijden gespeeld, twee tegen. Dat is evenveel als PSV en Feyenoord. Rare conclusie die je trekt.

22 augustus 2015 om 13:43

@ De Wit, 2 tegen doelpunten, er zijn niet veel clubs die minder tegen doelpunten hebben gekregen, we zijn pas 2 wedstrijden ver, maar dit is een uitspraak, die vreemd opgebouwd is.
Je kan zeggen, ze spelen aanvallend, daardoor geven ze af en toe ruimten weg, waar de tegenstander van kan profiteren.
PSV heeft een volwassen team, Heerenveen best wel een goede verdediging.
Deze wedstrijden kunnen beslist worden op kleine details, zoals fouten, maar ook door individuele klasse.
Het is sowieso, altijd lastig spelen een uitwedstrijd voor een club, dus kansen voor Heerenveen en Psv.
Waarin een club als PSV bijna altijd favoriet is, maar dat zegt niet veel.

22 augustus 2015 om 14:14

Voor het eerst in jaren hebben we een redelijk goede defensie keeper, ik denk juist dat we dit jaar niet veel tegen gaan krijgen.
Overigens is voor mij PSV wel duidelijk de favoriet, maar het zijn wedstrijden op zich die vaak genoeg erg aantrekkelijk zijn. We'll see, heb er zin in.

22 augustus 2015 om 14:46

Dat is op basis van afgelopen seizoen. 53 goals voor en 46 tegen in 34 wedstrijden. Dat is 2.9 goals per wedstrijd. Er wordt veel gescoord in wedstrijden waar Heerenveen in meedoet. Dat bedoelde ik ermee te zeggen. Aangezien ze nu een sterkere tegenstander hebben, verwacht ik dus veel doelpunten van Psv.

Edit: Ook dit seizoen 6 goals in 2 wedstrijden. Dus verwacht niet dat dit seizoen zoveel anders gaat lopen voor Heerenveen dan vorig seizoen.

22 augustus 2015 om 15:51

Je verhaal wordt er niet sterker op. Eerst beweer je dat Heerenveen niet meer is wat het geweest is en dat ze veel doelpunten tegen krijgen. Om dit argument vervolgens te ondersteunen met cijfers uit een vorig seizoen... Je kunt toch moeilijk teams vergelijken die zo veranderd zijn? Aankopen en verkopen en andere speelstijl doen er dan blijkbaar niet toe.

Feit is dat Heerenveen in het verleden veel doelpunten tegen kreeg, maar dit seizoen op dat gebied juist uitstekend begonnen is.

Ach ja statistieken. Daar heb je in het voetbal vrij weinig aan. De enige statistiek die belangrijk is is wie de meeste doelpunten maakt. De rest is bijzaak.

Daarbij komt dat de keer dat PSV in Heerenveen wint weer steeds dichterbij komt. Laten we hopen dat dat vanavond het geval is.

22 augustus 2015 om 18:35

Ik hoop dat Psv wint maar ik heb er een hard hoofd in. Statistieken zeggen niet veel maar je kunt er toch wel iets uit afleiden. Psv zal minder naief moeten voetballen dan tegen Ado. Dat tegendoelpunt zag je al een jaar aankomen..

Ik hoop vooral gewoon op een mooie pot voetbal. Heerenveen en PSV zijn beiden teams die daar over t algemeen wel garant voor staan!! Zou t voor PSV wel verstandig vinden om Poulsen ipv Brenet op te stellen... Die haalde in de afgelopen wedstrijden zoveel vaart uit t spel van PSV.. Erg jammer.

Wordt zeker een moeilijk avondje daarom denk ik ook dat we niet winnen. Gok op een 1-1 gelijkspel

22 augustus 2015 om 14:47

En toch denk ik dat PSV nu de spelers hebben om dat verschil toch net te maken. Ik zeg 1-2.. PSV gaat er niet zonder kleerscheuren vanaf komen inderdaad, ze zullen ervoor moeten werken!

Word inderdaad lastig vanavond .. Waar zijn de tijden gebleven waar we met 1-5 in Heerenveeb wonnen toen nog met een goed spelende Toivonen. We moeten gewoon winnen die Friezen. Ik verwacht 1-3/0-2 overwinning.

22 augustus 2015 om 15:48

Dat was ook een uitzondering. Daarvoor hadden jullie het ook lastig. jullie wonnen en wij wonnen met dikke cijfers. En dat deden we ook tegen ajax. kan me nog herinneren dat we met 5-2 wonnen in de arena. Dus alsjeblieft ga nou niet zeggen waar zijn die tijden gebleven. want dan moet je toch wel 20 jaar terug.

22 augustus 2015 om 15:53

Kwestie van een selectief geheugen

22 augustus 2015 om 17:02

Laten we zomaar de naar de laast 10 jaar kijken.
05/06 - 2-3 Psv
06/07 - 0-0
07/08 - 2-1 Heerenveen
08/09 - 2-2
09/10 1-3 Psv ( KNVB )
09/10 - 2-2
10/11 - 1-3 Psv
11/12 - 1-5 Psv ( later de thuiswedstrijd ook 5-1 )
11/12 - 1-3 psv ( KNVB )
12/13 - 2-1 Heerenveen
13/14 - 3-0 Heerenveen
14/15 - 1-0 Heerenveen

Zo slecht doet Psv het niet in Heerenveen en Jaa voor de '1-5' won psv regelmatig met 3 doelpuntn verschil.

22 augustus 2015 om 17:25

Ik wil mezelf zeker geen rekenwonder noemen, maar uit jouw lijstje zie ik, behalve die 1-5, geen enkele PSV-overwinning met 3 doelpunten verschil...

22 augustus 2015 om 18:05

Nee in mijn lijstje inderdaad niet maar dat zijn niet de enige wedstrijden tussen deze 2.

22 augustus 2015 om 19:22

2001/2002 4-1 voor heerenveen thuis. trouwens in 1999/2000 is heerenveen nog 2e in de competitie geworden. champions league als gevolg. dus houd alsjeblieft gewoon op. word hier echt moe van.

Dat het voor PSV lastig gaat worden tegen Heerenveen , staat zonder twijfel vast.
Denk aan dat geweldige thuispubliek,alleen dat al.
Statistieken zijn ervoor om terug te kijken,niet meer of minder.
Maar ik denk dat PSV vanavond gaat winnen,cocu heeft het team aan het voetballen gekregen,dat ziet iedereen.
Bovendien loopt er bij PSV voldoende (ook individueel) kwaliteit rond om deze wedstrijd te kunnen beslissen in hun voordeel.
Verder is het biezonder knap van Heerenveen dat ze telkens weer talent weten te scouten,die positief opvallen.

22 augustus 2015 om 19:26

Juist. En idd psv heeft deze keer echt een goed team ondanks dat depay weg is.
En ik zie ado 2-2 ook als een incident. Maar mensen moeten ophouden met ik verlang naar vroeger. Dat doen die ajacieden ook altijd. En die gouden glory is er niet meer. En zeg nou zelf je wilt je toch niet verlagen als psv zijnde naar het ajax gelukspubliek of wel?

Beker drie jaar terug leverde anders nog winst op. 1-3 Als ik me niet vergis, ook al was Heerenveen beter. In vijf minuten na rust ging het toen mis.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren