Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Real Madrid stemt niet in met laatste transferverzoek van Benítez'

Laatste update:

Met de komst van Mateo Kovacic voldeed Real Madrid afgelopen week aan de wens van Rafael Benítez. De oefenmeester wilde per se een versterking voor het middenrif van de Spaanse topclub. Hoewel hij het liefst een verdedigende middenvelder had gewild, is hij ook zeer te spreken over de komst van de meer aanvallende ingestelde Kroatisch international. De directie is echter niet van plan om te voldoen aan het laatste transferverzoek van Benítez: een nummer 9.

/

Benítez en voorzitter Florentino Pérez hadden vorige week een vergadering over de samenstelling van de A-selectie, zo schrijft Marca vrijdag. De oefenmeester wilde graag nog een spits aantrekken, omdat hij zich zorgen maakt over de afwezigheid van een alternatief voor Karim Benzema. Pérez wil daar echter geen medewerking aan verlenen, zo klinkt het. In de top van Real Madrid is men van mening dat Benítez in zijn selectie over voldoende scorend vermogen beschikt. Vorig seizoen waren los Merengues goed voor liefst 162 doelpunten, waarvan 118 in 38 wedstrijden in de Primera División.

Pérez wees Benítez niet alleen op BBC, maar ook op het potentieel van Jesé Rodriguez. Het jeugdexponent van Real Madrid is inmiddels volledig hersteld van zijn zware blessureleed en liet in de voorbereiding een uitstekende indruk achter. Pérez wil de ontwikkeling van Jesé niet in de weg staan: hij ziet in het talent een meer dan waardig alternatief voor welk onderdeel van BBC dan ook.

Benítez kan bovendien ook beroep doen op Borja Mayoral, tot zover een garantie voor doelpunten in de jeugd van Real Madrid. De topscorer van het recente EK Onder-19, achttien jaar, behoort dit seizoen tot de selectie van het Real Madrid Castilla van Zinedine Zidane. Volgens Marca heeft Benítez begrip voor het standpunt van Real Madrid, al wordt een inkomende transfer in januari niet uitgesloten.

Real Madrid heeft nog een spits nodig

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het hangt natuurlijk ook af van wat er nog op de transfermarkt gaat gebeuren. Als Arsenal inderdaad een astronomisch bedrag voor Benzema geboden heeft en Real voor datzelfde geld een andere topspits kan halen, sluit ik niet uit dat ze daarvoor kiezen. Een nieuwe naam genereert natuurlijk veel meer geld qua merchandising dan een Benzema, van wie veel fans al een shirtje hebben liggen.
En als het inderdaad waar is dat Benítez met Ronaldo als diepe spits wil spelen, zie ik ze eerder een vleugelspeler halen.

21 augustus 2015 om 10:22

Dat veel meer geld qua merchandising verhaal is zo achterhaald, er is al lang aangetoond dat dat een broodje aap verhaal is. Real verkoopt 1.4 mln shirts per jaar, hoeveel shirts zal Benzema achterop staan? 100.000? Hoeveel zullen ze verdienen per shirt, laten we zeggen € 10,- dan is dat dus 1 mln (maximaal!!). Dat is peanuts voor een club als Madrid.

21 augustus 2015 om 10:41

Lol?

21 augustus 2015 om 10:45

Hoe kom je aan die info? Bron?
1.4 miljoen vind ik best weinig als je ziet dat ze overal op de hele wereld real shirts verkopen.

21 augustus 2015 om 10:48

1.58m per jaar

21 augustus 2015 om 11:01

Google maar op shirtverkoop voetbalclubs.

21 augustus 2015 om 11:13

Gaat de 1.4 miljoen over de verkoop van shirts door de club zelf? Kan me niet voorstellen dat Real "maar" 1.4 miljoen shirts verkoopt. Als je ziet hoeveel er alleen al in Nederland ermee lopen. Moet je nagaan door heel de wereld?

21 augustus 2015 om 11:14

1.4 (ongeveer) officiële replica's waar ze geld voor ontvangen. De rest is nep - krijgt de club niets voor

21 augustus 2015 om 11:19

In Ronaldo zijn 1e jaar werden er 1.2 miljoen shirts verkocht met zijn naam. Werden er dan maar 200k verkocht met andere namen? Ik kan net me niet voorstellen.

21 augustus 2015 om 11:19

Die 1.4 zijn inderdaad officiële shirts, daarmee wordt gelijk ontkracht dat je een miljoenen aankoop terug kunt verdienen omdat er zoveel shirtjes (extra) worden verkocht. Zoveel levert het namelijk helemaal niet op.

Edit: dan geloof je de officiële cijfers toch niet, je vergeet voor het gemak dat er ongeveer 5x zoveel nep shirts verkocht worden. Dat is mijn ruwe schatting, kan zomaar 10x zoveel zijn.

21 augustus 2015 om 11:35

Ik mag toch echt hopen dat je nog op school zit, want je moet nog veel leren. Een shirt kost 90 euro gemiddeld en die 10 euro van jou, dat s wat het kost om een shirt te maken. Waar blijft die 80 euro dan ? Ik denk niet dat Adidas daar iets aan verdient, want voor hen is dat sponsoring, zij mogen blij zijn dat Real Adidas draagt.

21 augustus 2015 om 11:42

Losblancos ik denk dat de winkels ook al minimaal 30 pakken en misschien wel meer zou het niet? En soms de speler zelf ook nog eens...nee met shirt verkoop verdien je een speler nog niet bijna terug

21 augustus 2015 om 11:42

En de btw niet te vergeten 😉

21 augustus 2015 om 11:46

@ Losblancos wat loop je nou bijdehand te doen? En als je dan bijdehand doet doe het dan goed, want waar bestaat een verkoopprijs allemaal uit? Grondstof, productie, personeel, distributie, verkoopkosten, algemene kosten, bedrijfskosten etc. Dus die € 80,- is niet allemaal marge he! En wat denk je dat Adidas aan Real betaalt als "shirtsponsor", dat is een vermogen, daar mogen ze ook wel iets voor terug zien.

21 augustus 2015 om 11:47

Ja tuurlijk, maar hij heeft het over 10 euro winst per shirt, is toch een grap mag ik hopen.

21 augustus 2015 om 11:52

Jij probeert echt slim te doen he, maar je praat echt onzin. Een shirt laten maken kost geen drol of denk je dat Perez zelf achter een naaimachine zit. En Real krijgt zelf geld voor het dragen van het merk Adidas, dus waar heb jij het over?

21 augustus 2015 om 11:53

Nee € 10,- per shirt die naar Real gaat, begrijpend lezen blijft lastig. En dan een opmerking maken over dat je hoopt dat ik nog op school zit, die LOI cursus heeft niet geholpen he!

Losblancos hou nou gewoon je mond als je geen idee hebt hoe het in de grote mensen wereld werkt. Als een shirt maken € 10,- kost, dan wil de fabrikant daar nog wel iets op verdienen, het is geen filantropische instelling, vervolgens moet het vervoerd worden, dan hangt het in een winkel die er ook nog wat aan wil verdienen. Het is gewoon 1 grote taart waar iedereen een stukje van krijgt, als Real daar circa 10' van krijgt dan is dat gewoon een heel net percentage. Kom jij maar met een andere berekening dan.

21 augustus 2015 om 12:23

Ik heb het vaker gezegd en ik blijf het zeggen. 1.5m gaat over het aantal shirts verkocht door real aan de man. Als je kijkt wat er aan doorverkoop richting winkels is dan kom je echt wel ver boven de 1,5M uit.

Bij mij in de wijk heb je in een straal van 5 km al 5 winkels die ieder meer dan 10 shirts verkopen. Dus in elke straal van 5 km kan je ongeveer 50 shirts terug vinden. Denk dat je dan toch echt wel wat meer verkoopt als 1,5M

21 augustus 2015 om 12:46

Een winstmarge van 10% is vrij normaal voor kleding.

21 augustus 2015 om 12:50

Losblancos, ik kom met een bedrag van € 10,- per shirt voor Real. Ik heb van jou nog geen enkele beargumenteerde berekening gezien die het tegendeel laat zien. Tot die tijd denk ik dat die € 10,- per shirt voor Madrid behoorlijk accuraat is.

21 augustus 2015 om 12:54

Weet je wat allemaal bij die prijs van €100,- inbegrepen is? Inkoopkosten, loonkosten, btw (21% in Spanje), transportkosten, gedeelte voor de speler als een naam achterop staat, opslagkosten, overhead, gedeelte voor Adidas en winst. 10 euro winst (10% winstmarge) is een prima winst voor een voetbalshirtje als je alle kosten eraf trekt.

21 augustus 2015 om 12:55

@losblancos88
Ik moet hier nu toch echt tegenin gaan. Ik ga geen cijfertjes noemen omdat ik die simpelweg niet weet. Maar laten we er voor het gemak van uitgaan dat de berekening van Rodg niet klopt, en dat Real voor een nieuwe spits alleen al aan shirtverkoop 10mln euro binnenkrijgt. Zelfs dan is dat voor Real niks waard als je een spits koopt voor 55+miljoen. Want over zo'n bedrag hebben we het.
En ja, Adidas geeft heel veel geld aan Real Madrid als sponsoring, maar het lijkt me geen raar idee als Adidas per verkocht shirt ook wat terugkrijgt. Maar zoals ik zei, dit weet ik niet.
Als laatste, op een shirt van 90€ zit bizar veel marge. Alle kosten voor zo'n shirt schat ik niet hoger in dan 30€ maximaal. En hier heb ik dan wel iets meer 'verstand' van.

21 augustus 2015 om 12:57

Floyd dat probeer ik losblancos ook duidelijk te maken maar hij wil maar niet luisteren, blijft maar schreeuwen en komt zelf niet met een alternatieve berekening.

21 augustus 2015 om 13:35

@ Floyd A. Een winstmarge van 10% is helaas niet normaal. Broeken van G-Star etc. gaan echt meerdere malen over de kop bij het uiteindelijke verkoopkanaal.

Voetbalshirts gaan ook echt meerdere malen over de kop helaas. Als je shirt in de aanbieding verkocht wordt, zelfs als het een shirt betreft van vorig seizoen in de aanbieding, dan betaal je daar misschien € 40,00 voor (even als voorbeeld).

Ga er echt maar vanuit dat het dan ook nog met winst wordt verkocht. Anders wordt het shirt vernietigd en hangen ze op die plek echt een ander shirt die wel winst genereert.

21 augustus 2015 om 13:43

Real als Club zijnde verkoopt 1,4m shirts. Ze betalen hier hun inkoop en andere kosten over en de rest is winst, over elk ander shirt verkocht door andere partijen (zoals webshops, winkels enz) krijgt Real Madrid ong 10 euro per shirt. Deze kopen overigens niet in via de club zelf maar gewoon via adidias

21 augustus 2015 om 13:27

Benzema gaat nergens en zeker niet nu hij geblesseerd is.

Staat nog 4 jaar onder contract dat wordt een James bedrag.

Maar Jesé is een pure buitenspeler en in plaats van dat onnodige aankoop op het middenveld, had real een spits moeten kopen. Wel vraag ik mij af welke spits nu real had kunnen kopen? Was voorstander voor vietto, aangezien dat serieus een wereldtopper ala aguero in wording is, maar wij weten waar die heen is gegaan..

21 augustus 2015 om 10:29

Onnodige aankoop middenveld? Dat noemt zich een real fan? Iedereen, zelfs geen Real fans, zag dat er iets nodig was op het middenveld, als alternatief voor Kroos en Modric. Illa en Silva zijn het niet, dan heb je uiteraard Casemiro, maar je hebt gewoon 4 kwaliteitsmensen nodig voor 2 plekken. Je posities dubbel bezet houden noemen ze dat.
Jese kan denk ik wel in spits spelen, niet als eerste man, maar zeer zeker als back-up. Brengt toch wat anders dan Benzema. Denk dat je bijna kansloos was m.b.t. Vietto, gezien Simeone een speciale band met hem heeft.

Ik hoop in ieder geval dat Benitez niet aan Icardi denkt..

21 augustus 2015 om 10:21

Hoezo niet dan? Icardi is echt niet verkeerd

21 augustus 2015 om 10:21

Ik snap het, excuses

21 augustus 2015 om 13:33

Hahahahahahhahahaha

Een extra spits halen is ook echt kapitaalvernietiging. In principe is Benzema eerste man en dan haal je iemand voor de bank. Als zo'n jongen niet speel, vermindert de waarde natuurlijk enorm. En na een jaar wil hij weg, want hij wil spelen. Je kunt dus beter een constructie a la Chicarito doen: huren en eventueel een optie tot koop nemen. En er loopt genoeg rond wat verhuurd mag worden, zeker naar mate de deadline nadert...

21 augustus 2015 om 10:49

gewoon een jonge nummer 9 halen

Snap benitez wel, hij zet liever isco, jese of ronaldo niet in de spits aangezien het allemaal geen echte nummer 9's zijn. Enige die dat wel is is benzema

21 augustus 2015 om 11:28

Ja, maar zo'n jonge nummer 9 moet spelen om beter te worden. Als je die een seizoen op de bank laat zitten, wordt hij niet beter en dat is zonde. Gewoon een ervaren spits huren die er gelijk kan staan als nodig. Dan denk ik aan types als Chicarito (zoals vorig jaar), Drogba, Adebayor, Toni etc.

21 augustus 2015 om 12:53

Adebayor? Drogba? Toni?

Ik weet niet wat voor dingen jij allemaal hebt gerookt vandaag, maar mag ik ook wat?

21 augustus 2015 om 18:29

niet met je eens, een jonge spits kan met trainen bij een club als madrid en genoeg invallen veel leren. in een jaar, misschien 2 is Benz wel weg (zo gaat dat nou eenmaal bij RM)

En dat is Benitez, kopen, kopen, kopen

Goed van de directie om niet in te stemmen en Jese een kans te geven.

21 augustus 2015 om 10:59

Ja, want de club Real Madrid zelf is helemaal niet van het kopen, kopen, kopen...

21 augustus 2015 om 11:00

Dan zit ie bij real madrid wel bij de verkeerde club natuurlijk.

21 augustus 2015 om 12:04

Debever

Bijna elke club is tegenwoordig kopen, kopen, kopen. Barcelona en Real doen het non-stop. In Engeland doet echt elke club precies hetzelfde en in Italië proberen ze het.

vraagje aan de echte real volgers .... i
k heb begin deze week ergens gelezen ( weet niet meer op welke site ) dat wanneer Kovacic ingelijfd zou zijn , wel dan zou Isco kunnen vertrekken voor 40 milj € ....

ik heb daarover verder deze week niets meer gelezen of gehoord ...vreemd want indien dit waar zou zijn dan zou Isco toch snel interesse bij andere clubs opwekken .

was hetgeen ik gelezen heb eerder een kwakkel of roddel of is dit echt zo ?

21 augustus 2015 om 10:51

weet niemand. was laatst nog een artikel over bij marca.es Maar zijn allemaal speculaties

persoonlijk zie ik real isco niet verkopen! maar had het ook fout over Ozil, dus who knows?

21 augustus 2015 om 11:05

Kovacic is gehaald als back- up voor modric, kroos, isco blijft gewoon bij real.

21 augustus 2015 om 11:10

Vorige week heeft Isco's zaakwaarnemer laten weten dat er van een vertrek absoluut geen sprake is. Het is aan jou of je hem gelooft of niet. Over tien dagen - of eerder - wordt het duidelijk.

21 augustus 2015 om 11:17

Ik ben geen Real fan; wel fan van sommige spelers van Real, waaronder Isco en ik durf ook te stellen dat ik aardig wat weet van en over het Spaanse voetbal. Perez wil van Real een ploeg maken met zoveel mogelijk Spaanse topspelers, aangevuld met absolute top buitenlandse spelers. Isco is na Ramos de meest geliefde speler bij Real; zelfs meer dan Ronaldo, Modric of Kroos. Perez zal nooit instemmen met een verkoop van Isco omdat hij dan het publiek over zich heen zal krijgen. Kovacic is aangetrokken als vervanger van Modric of Kroos, wanneer deze niet inzetbaar zijn. Isco moet concurreren met James, Ronaldo, Benzema, Bale en Jese voor de 4 aanvallende posities. Een paar dagen geleden was er een enquete bij Marca waarin de lezers het ideale team konden samenstellen. De vier posities voorin werden bezet door; Ronaldo, Benzema, James en..., jawel; Isco! Het publiek wil liever Isco dan Bale in de basis. Persoonlijk vind ik dat ook beter voor het spel van Real. Maarja... Wie ben ik? Een cule!

Zo! Perez wordt verstandig! Zowel Jese als Mayoral hebben de potentie en het talent om wereldtoppers te worden. De enige speler die ik persoonlijk Real waardig vind voor de 9 is Aguero (en misschien Lewandowski), waar die is niet haalbaar dit jaar. Met Benzema heb je in ieder geval een topspits die echt alles beheerst.

21 augustus 2015 om 11:15

Inderdaad. Middelmaat halen achter Benzema is overbodig. Zijn de toppers niet haalbaar, haal dan niemand. Spitsen zijn hedendaags lastig te krijgen lijkt het. Er zijn meer clubs op zoek naar een echte spits.

21 augustus 2015 om 13:58

Hoor sommigen hier zeggen dat Reas wellicht als vervanger voor Benzema gehaald zou worden. Weet jij hier iets van? Ik zou Benzema nooit vervangen door Reus. Daarnaast vind ik Reus meer een speler in de rol die James, Isco, Bale en Ronaldo invullen. Wat vind jij?

21 augustus 2015 om 13:59

Met Reas bedoel ik natuurlijk Reus,

21 augustus 2015 om 15:57

Daar geloof ik weinig van. Reus is dan ook geen echte spits. Benzema blijft gewoon, dat lijkt me duidelijk. Waren Aguero of Lewandowski te koop, dan misschien niet.

Trouwens, over Kovacic gesproken (aangezien zijn afbeelding erbij staat); hij begroette net de mensen in het Bernabeu in het Catalaans. Ik weet niet wie erachter zit, Rakitic of Halilovic, maar daar moest ik stiekem toch wel even hard om lachen. Da's van hetzelfde niveau als Otamendi die roept dat spelen voor City een droom is die hij al had als jochie, terwijl City toen gewoon een League 2 club was.

21 augustus 2015 om 15:59

Wel een stukje humor eerlijk gezegd.

Jese is goed genoeg en verdient ook meteen een basis plaats aankomende zondag.
Dit is zijn tijd een extra spits is niet nodig.

Logisch dat Real Madrid er niet mee instemt. Het is duidelijk dat Benitez geen plek heeft voor Benzema aangezien hij volgens mij dus Ronaldo als spits wil hebben en Benzema simpelweg geen back-up kan en wil zijn. Dan kun je inderdaad een mindere spits ophalen en Benzema doorsturen naar Londen

21 augustus 2015 om 12:58

Hehe, gooners blijven ook bezig. Benzema bij Arsenal zou ik persoonlijk ook heel mooi vinden, maar het lijkt mij wel zeker dat Real Madrid hem niet wilt verkopen. Daar is volgens mij zelfs nooit sprake van geweest de afgelopen jaren.

En de reden die je aanhaalt is onjuist. Ronaldo speelt blijkens de voorbereiding gewoon vanaf links. Jese speelt vooralsnog in de spits door afwezigheid van Benzema, wie nog kampt met een blessure.

21 augustus 2015 om 13:35

Dromen mag, heb ronaldo geen een keer in de spits gezien in voorbereiding. En ik zie Arsenal geen 80 mill bieden.

Contract loopt tot 2019 en is een goeie vriend van Ronaldo. Die moet je ook tevreden houden.

Een tweede spits is wel nodig, want benz gaat niet 60 wedstrijden spelen. Wie moet er anders staan, Ronaldo in de spits lijkt me niet effectiever omdat benz en Ronaldo erg goed in de combinatie zijn. Dan kan benitez nog met een valse spits spelen a-la isco maar ik denk dat een fysieke pinch hitter veel beter is, een soldado, llorente. Maar die gaan naar villareal en waarschijnlijk sevilla. Misschien voor jonas gaan? Topscorer van de portugese competitie, al op leeftijd en dus niet te duur en heeft zich al bewezen in la liga bij sevilla.

Gelukkig maar. Jesé zal zo hopelijk genoeg speeltijd krijgen. Als De Gea nog zou komen en Bale verkocht worden, ben ik helemaal tevreden. Dat laatste zie ik echter helemaal niet gebeuren helaas.

Was er geen clausule aanwezig in het contract van Morata? Meende zoiets ergens gelezen te hebben.

21 augustus 2015 om 16:00

Klopt. Maar Real wilt hem niet terug. Acht hem niet goed genoeg.

21 augustus 2015 om 16:20

Nou als tweede spits achter Benzema zou het absoluut geen verkeerde zijn lijkt me.

Jese heeft altijd prima wedstrijden gespeeld, samen met Morata altijd wel gezien als één van de grotere talenten die Real heeft voortgebracht. Ik zou zeggen, alles wijst erop dat Benitez een soort tussenjaar tegemoet gaat dus dan kunnen we dat tussenjaar net zo goed gebruiken om Jese aan zijn minuten te krijgen?

Spits is niet nodig benzema en jese is goed genoeg. Een vleugelspeler zou fijn zijn desnoods 1 van onder de 30mil zolang ze maar beter dan die cherryshev en vazquez zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren