Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Nieuwe terriër’ komt op bij Ajax: ‘Wat dat betreft staat hij er’

Laatste update:

Frank de Boer vond Kenny Tete een sterke wedstrijd spelen tegen FK Jablonec, donderdagavond in de play-offronde van de Europa League. In de voorbereiding op dit seizoen deed hij het zo goed, dat Tete de positie van Ricardo van Rhijn overnam en zijn concurrent naar de bank verdreef. Hij liet nu weer zien waarom De Boer hem koos.

/

“Hij is een echte terriër”, sprak de trainer na afloop complimenteus aan FOX Sports. “Ik moet de eerste tegenstander nog tegenkomen die hem één op één passeert.” Volgens De Boer kan het bij Tete in balbezit nog wel beter, maar primair is hij een verdediger en dat werk doet hij helemaal naar behoren volgens zijn trainer. “Wat dat betreft staat hij er. De backs moeten met onze speelstijl, met een nummer tien, ook iets gereserveerder spelen. Dan krijgen de buitenspelers ook meer ruimte.”

De negentienjarige Tete speelde eind vorig seizoen al een handvol wedstrijden mee en beleeft nu dus zijn doorbraak. De Boer deed constant een beroep op hem sinds de eerste wedstrijd tegen Rapid Wien: concurrent Van Rhijn, met 105 Eredivisieduels en 8 interlands voor Oranje een stuk ervarener, kwam nog niet voor het eerste van Ajax in actie.

Vind jij Kenny Tete dit seizoen sterk spelen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vond hem niet echt overtuigen deze wedstrijd. Met name in balbezit leek hij geen idee te hebben wat hij aan het doen was.

20 augustus 2015 om 23:28

Balbezit en nog eens balbezit blalala. Hij staat er toch om te verdedigen? En dat deed hij goed vandaag!

20 augustus 2015 om 23:36

Ook al verdedediger moet je kunnen opbouwen en weten waar je heen moet spelen. Dus die denigrerende bla bla is onterecht. Ik vind t overigens wel een genot om naar te kijken en hopelijk wordt ie met wat vertrouwen en ritme voetballend ook wat beter. Ondanks dat t bla bla is volgens jou. Lijkt wel of je nooit iets onderbouwd wat mag zeggen over ajax spelers vsn bepaalde leden hier.

20 augustus 2015 om 23:44

Nog meer bla bla. Welkd wereldklasse back van Nederlandse opbouwende afkomst kun jij me noemen? Kunnen opbouwen als verdediger zijnde is leuke bonus, geen vereiste

20 augustus 2015 om 23:44

Opbouwen kan hij wel maar als je middenveld op een kluitje blijft staan en weinig in de bal komt of de diepte zoekt dan kun je de bal niet kwijt. Dat stoort me vooral aan Ajax dat de 3 middenvelders en 3 aanvallers zo compact op elkaar staan dat er amper ruimte is.

20 augustus 2015 om 23:45

Inderdaad, het probleem bij Ajax ligt vaak bij de middenvelders, die staan veel te ver naar voren en kunnen nooit een bal ontvangen

20 augustus 2015 om 23:50

stam zover ik weet kon die dat echt niet. als bal weg moet is weg. geen gekke fratse. stond altijd iemand naast hem die technischer en beter kon voetballen als hem. je moet gewoon verdedigers hebben dat hun beste kwaliteiten zijn. man uitschakelen. en niet balletje terughalen opbouwen 200x hooghouden blablabla.

20 augustus 2015 om 23:56

Hahaha fan123, opkomen een bonus? Als je wilt spelen volgens de Hollandse school is opkomen en opbouwen juist heel belangrijk. Wie doet hier nu blablablabla? En we hebben nu idd geen wereldklasse back in nl, moet daarom niemand meer leren opbouwen?

21 augustus 2015 om 00:19

Hollandsche school doe ns normaal, moderne voetbal is gebaseerd op opkomende backs zoals brazilie met cafu en roberto carlos. dat alle voetballers fysieker moeten spelen en kunnen verdedigen en aanvallen als team is ook belangrijker dan toen.

21 augustus 2015 om 01:08

Ik had hem na zijn gele kaart gewisseld als ik eerlijk ben. Die scheids was niet te vertrouwen en voor je het weet trekt hij wel zijn tweede. Overigens was zijn eerste gele kaart puur onzin. Een opsomming van overtredingen mag niet bestraft worden met een kaart

21 augustus 2015 om 01:39

Volgens mij zegt fdb ook dat wanneer ze met een 10 spelen, backs meer moeten doen dan alleen verdedigen. Dus die bla bla bla slaat werkelijk helemaal nergens op! Wat me overigens is opgevallen. Dat alleen depay en klaasen hun talent zichtbaar maken. Van rhijn en van der wiel werden ook helemaal opgehemeld en kijk nu...

21 augustus 2015 om 06:14

@ amsterdamner

Precies, ik roep het zelf ook al jaren, het Nederlandse voetbal moet evolueren. Alleen het gebeurd gewoon niet, het maakt niet uit hoeveel revoluties en congressen er zijn, want elke keer gebeurt er gewoon niet en gaat men lekker op de oude vertrouwde manier verder.

21 augustus 2015 om 08:17

Het feit dat er geen opbouwende Nederlandse wereldklasse back is, doet vermoeden dat de focus op het opbouwen de verkeerde is, wil je naar te top groeien. Met andere woorden, leuk, die Hollandse school, maar het werpt niet echt vruchten af in de verdediging.

21 augustus 2015 om 08:21

Waar zegt hij dat ze meer moeten doen? 'Gereserveerder' is volgens mij toch echt niet hetzelfde als 'meer doen'

21 augustus 2015 om 08:48

@fan123 Willems?

21 augustus 2015 om 13:40

Snap je er nou echt niets van @majido1?? Frank zegt het volgende.

“wat dat betreft staat hij er. De backs moeten met onze speelstijl, met een nummer tien, ook iets gereserveerder spelen. Dan krijgen de buitenspelers ook meer ruimte.”

Backs moeten juist gereserveerder spelen! Dus juist minder rushes. Aangezien de 10 er al staat is het vrij druk voorin dus moeten de buitenspeler aan de buitenkant blijven om het niet nog drukker te laten zijn. Als de buitenspeler buiten staat, komt hij dus niet naar binnen en hoeft de back er ook niet overheen.

Zo moeilijk is het niet geloof ik...

20 augustus 2015 om 23:30

Ik zie liever een back die verdedigend zijn mannetje staat en aanvallend iets minder kan brengen in balbezit dan vice versa.

20 augustus 2015 om 23:35

Voor mij was hij gewoon man of the match, die tsjechen probeerde er toch een paar keer gevaarlijk uit te komen en hij pareerde dat met z'n snelheid, heel belangrijk daarin. Wie was er beter dan?

21 augustus 2015 om 00:38

Komt op termijn wel in het nederlands elftal. Goede voetballer

21 augustus 2015 om 07:17

En dat is nou precies wat er in de tekst staat.

"volgens De Boer kan het bij Tete in balbezit nog wel beter, maar primair is hij een verdediger"

Top verdediger! Beste keuze die de boer heeft gemaakt dit seizoen! Van rhijn heeft geen stappen gemaakt en tete die maakt nu reuze stappen! Kan een grote worden!

21 augustus 2015 om 00:24

Hij heeft ook weergaloze sliding in huis

20 augustus 2015 om 23:31

Terry speelt het liefst centraal. In die positie blonk hij ook uit voor Oranje onder 19 ondanks zijn lengte (1,75m).

Mauro Savastano zal volgend seizoen waarschijnlijk zijn kans krijgen op de linksback positie.

20 augustus 2015 om 23:42

1.75..hij oogt niet veel groter idd, maar op elke site staat 1.80. Ik ben benieuwd hoe lang hij echt is.

Tegen rapid toch laten zien dat ie er nog niet is. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen tegen snelle quality buitenspelers, potentie genoeg maar dat had van Rhijn ook eerste seizoen!

Echt een groot talent. Is van Rhijn ver voorbij gestreefd. Zet ook nuttige slijdings in en haalt veel gevaar daardoor eruit. Klasse gespeeld vandaag (als enige)

Sterk seizoen, 5 wedstrijden gespeeld oid...
Met de defenitieve basisplek boven Van Rhijn heeft hij redelijk makkelijk veroverd, en als hij zo sterk speelt blijft dat ook zo.

Toch een redelijke verassing, heeft echt goede stappen gemaakt.

Verdedigend echt sterk, met name zijn tackles. Voetballend idd nog wat minder soms, zoals de Boer aangeeft, maar dat maakt niet uit. Eindelijk weer eens een verdediger die beter kan verdedigen en waarvan wordt gezegd dat dit het belangrijkste is. Kreeg in Nederland toch steeds meer de indruk dat zelfs verdedigers beter moeten kunnen voetballen dan verdedigen.

Mag van mij nog wel iets mannelijker duels aangaan. Gaat af en toe het duel niet eens aan. Verder verdedigend wel goed kan flinke stappen maken. Onder andere dus duels aan gaan en body krijgen. Aanvallend nog wat terughoudend en oogt niet verzekerd in waar naar toe. maar komt vanzelf wanneer het vertrouwen goed blijft.

21 augustus 2015 om 00:01

Eddo, je moet eens wat betere kwaliteit alcohol of gras kopen kerel. Er is toch niemand die jou serieus neemt als je als argument op Tete mannelijkheid en body gaat opsommen?
Er zijn zeker nog punten waarin hij zich kan verbeteren. Dat heeft meer met het aanvallende onderdeel te maken. Maar voor iemand die 18 jaar is en op die manier de tegenstander van de bal speelt, zij het door slidings, zij het door al staande de bal te ontfutselen of vast te houden. Als je dat op die leeftijd al kan tegen verder gewoon volwassen tegenstanders, dan is er niets mis met mannelijkheid en body.
Probeer het eens opnieuw en dit keer met kritiek waar waarheid in zit.

21 augustus 2015 om 09:40

De waarheid is dat je een duel moet aangaan en niet vanaf een meter moet toekijken hoe je directe tegenstander in alle rust een bal kan aannemen. De waarheid is dat als een bal richting achterlijn gaat je de tegenstander moet afschermen ipv de bal over de lijn schieten. De waarheid is dat als er een bal tussen jou en je tegenstander ligt waar een gevaarlijke counter uit kan komen je vol voor de bal moet gaan en niet halfjes erin. De waarheid is dat tete het leuk doet en elke wedstrijd beter word. Maar gister gewoon niet bracht wat ik vind dat die wel kan brengen. Dus kom niet met jeugdigheid hij speelt in het eerste van Ajax en dit word je vanaf de jeugd al geleerd.

21 augustus 2015 om 10:50

Hij is geen 18 maar reeds 19 en over een maand of al 20.

21 augustus 2015 om 21:08

Had door dat ik me had vergist, maar nam niet de moeite om dat te corrigeren want in essence maakt dat ene jaar niet uit als je het verbindt aan de punten die ik opsom. Zeker als je ziet dat hij eigenlijk nog maar net komt kijken in het grote mannenvoetbal.

21 augustus 2015 om 21:15

Kerel, wat probeer je nou recht te praten wat krom is?
Je schrijft doodleuk dat Tete niet halfjes erin moet gaan? het enige wat Tete nog zou beter kunnen doen defensief gezien is zijn man de wedstrijd uitschoppen en dat is niet iets wat we willen zien.
Wie is Tete voorbij gekomen gisteren? haast niemand toch? dat is toch zijn taak? liever iemand die zo het gevaar voorkomt dan een brede bonke gangsta lijkende verdediger die keihard erin gaat maar voor de helft effectief is. Of zelfs 80/90% effectief. Tete was min of meer 100% effectief gisteren in verdedigen en dan kom je met zulke argumenten?
Sorry, ik zou maar snel ophouden met commentaar leveren als dit het enige is wat je kunt bedenken over zijn defensieve kwaliteiten. Want zelfs de grootste Ajax haters zullen je plat uitlachen.

Maakt een zeer sterke indruk. Een verademing om eindelijk weer eens een back te zien wiens eerste prioriteit verdedigen is. En aanvallend nog niet zo sterk... mwa, speelt nog een beetje te weinig naar voren maarja, van Rhijn ging 20x mee naar voren om vervolgens 0 goede voorzetten af te leveren, dus wat is nou aanvallend 'goed'? Doe mij dan maar iemand die binnen zijn beperkingen speelt.

Met Tete en Dijks heeft Ajax 2 goede backs. Beide verdedigend sterk. Dijks vind ik nog net wat beter, heeft namelijk een goede actie en zijn voorzetten komen haast altijd aan. Ondertussen heeft Ajax 270 minuten de 0 gehouden. Voetballend niet altijd super, maar verdedigend gaat het prima tot nu toe.

21 augustus 2015 om 00:26

Manco van Dijks is dat hij niet kan koppen, wel iets beter dan 4 jaar terug, maar nog steeds belabberd. Ook tactisch staat te vaak nog niet altijd goed maar er zit veel groei in. De duels gaat hij goed en stevig aan, hij is erg snel voor zijn lengte en heeft aanvallend lef en een prima voorzet. Tete vind ik tot nog toe wat stabieler ogen, kan aan de bal zeker wel wat maar neemt geen onnodige risico's, houd zijn aanvaller vrijwel altijd aan de goede kant, en ook goed agressief in de duels. Hoe dan ook een verademing vergeleken met mr. "recht toe, recht aan" Van Rijn, waar elke degelijk buitenspeler in de eredivisie per wedstrijd minstens 3 keer langs komt.

Een van de zo velen "die kan een grote worden" om moe van te worden om na een paar leuke wedstrijden zoiets te zeggen....

Zou Tete eens op RCV proberen en van Rhijn er naast.

21 augustus 2015 om 00:30

Alsjeblieft niet zeg, ben juist blij dat De Boer eindelijk heeft gezien dat Van Rhijn totaal niks speciaals is. Stond er alleen bij gebrek aan beter. Heeft soms gevaarlijke afstandschoten, maar is aanvallend en vooral verdedigend geen Ajax niveau. Zoals Tete speelde heb ik van Rhijn nooit zien doen, die loopt alleen maar achteruit en laat 7 van de 10 aanvallers gewoon hun voorzet geven.

Tete speelde goed? ja hij kan een bal afpakken en inleveren bij een mede speler, maar staat vervolgens altijd op de verkeerde positie (veel te veel naar binnen) waardoor het speelveld, wat al compact is omdat de tegenstander zich enigszins terugtrekt, nog veel compacter wordt. Tete een talent noemen, dan heb je echt geen verstand van voetbal. Hij kan in balbezit niet eens op de juiste plek in het veld staan.

Sowieso vind ik Ajax positioneel en tactisch echt super super slecht. Ongelooflijk dat 11 profvoetballers, waarvan hun vak dus voetballen is!, tactisch en positioneel zo ontzettend slecht zijn. Dit is het allerslechtste Ajax wat ik in 20 jaar gezien heb. En dan wel de prijzen voor de seizoenskaarten omhoog gooien. En de boer roept dan ook dat hij de 1-0 een mooi resultaat vindt, met zo'n insteling kom je er nooit.

21 augustus 2015 om 00:32

Ja, Tete speelde goed. Hij veroverde veel belangrijke ballen en deed geen gekke dingen in balbezit.

Wel ben ik het met je eens dag Tete positioneel erg zwak is, maar dat is (zeker voor een back) nog wel te leren. Overigens vind ik lang niet alle Ajacieden positioneel zo slecht. Klaassen vind ik hier een uitzondering op en ook El Ghazi loopt vaak precies op de goede plek als hij niet in balbezit is.

Talent zit er meer dan genoeg in dit Ajax, alleen geen lijn en houvast waar het positiespel en daarmee de ontwikkeling van deze jonge jongens een sprong kan maken.

21 augustus 2015 om 00:46

Dat is nog aan te leren? Wat heeft die jongen in de altijd zo geroemde ajax jeugd dan geleerd?! Hij is basisspeler bij het eerste van Ajax, dan moet je toch op zijn minst ondertussen hebben geleerd hoe je op de juiste positie moet lopen. Dat heeft Tete overduidelijk niet en is daarom ook geen basis materiaal.

Natuurlijk zijn niet alle 11 spelers even zwak, maar het elftal wat ik vanavond heb zien spelen krijgt als geheel voor positie en tactiek een rapportcijfer 2. Klaassen en El Ghazi zorgen er inderdaad voor dat het geen 1 is. Maar je bent toch met mij eens dat een professioneel voetbal elftal positioneel en tactisch altijd minstens een 7 moet halen?

Heerlijk om die jongen te zien verdedigen. Hij zit er kort op, kan goed blokken en heeft een sliding in huis die ik nog amper zie bij jongens van zijn generatie.

En dat hij aanvallend minder brengt dan Van Rhijn boeit mij niet zo heel veel. Een verdediger moet in eerste instantie zijn man uitschakelen. Daarbij moet het aanvallende spel van Van Rhijn ook niet overdreven worden. Iedereen die een seizoenskaart heeft weet hoe vaak Van Rhijn een kansloze bal vanaf de flanken gaf. Het was niet zo dat hij net als bijvoorbeeld Willems bij PSV aanvallend heel veel toevoegde aan het spel.

Pfff ... dacht ff dat dit over die benenbreker ging

De eerste verdediger in de eredivisie die ook echt kan verdedigen.
Einde verhaal voor Van Rhijn.

Verdedigend opzich prima voetballend erg matig.
De Boer is de laatste tijd wel erg nadrukkelijk bezig z'n voetballers een veer in de kont te steken via de pers.

21 augustus 2015 om 07:48

tornado72, eerste zin is gewoon belachelijk, als je de tekst leest zie je dat hij ook zegt, aan de bal mag het beter, maar verdedigend is tete gewoon sterk bezig en in mijn ogen is hij een verdediger ten eerste en daarna wanneer de situatie het toe laat om dan op te bouwen. En wanneer mag een coach zijn spelers geen compliment geven, wanneer het ook nog eens de waarheid is.

Tete was gisteren echt de beste van het elftal, stak met kop en schouders er boven uit. Hij is van rhijn voorbij gestreeft. Die gele kaart was onzin en was echt bang dat die scheids hem de tweede zou geven, want ondanks dat die niet slecht floot, was het een pietje precies. En die van jablonik was er echt op uit om hem die tweede aan te smeren.

@tornado72 : Wie heb je er dan liever staan van Rhijn?
Die misschien lekkerder kan voetballen maar regelmatig staat te stuntelen?

Tete doet het gewoon prima, en dat hij zich soms vastloopt is puur jeugdigheid en onervarenheid.

Als verdediger is toch je eerste taak om jou aanvaller uit te schakelen, en dan kijken we wel verder.

Waarom zeurt iedereen over een back die niet kan voetballen? Als je nagaat dat je met een tien speelt dan zou ik juist voor een inschuivende centrumverdediger gaan, wat dat betreft heb je veel aan Veltman en Riedewald. Kijk eens terug naar 1995, Rijkaard/blind die inschoven en Litmanen die naar de spitspositie kroop waardoor de buitenspelers, de voorzet op twee man konden geven. Zo moet Ajax denk ik weer kunnen spelen.

Wat zijn de reacties hierop? Klaasen die doorschuift naast Milik.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren