Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ziyech hoog op lijst voor opvolging van De Bruyne’

Laatste update:

De kans bestaat dat VfL Wolfsburg zich deze maand nog bij FC Twente meldt voor Hakim Ziyech. De creatieve spelmaker van de Enschedeërs zou aangetrokken kunnen worden als opvolger van Kevin De Bruyne, wanneer hij de overstap naar Manchester City maakt. Nadat begin juli het Duitse TZ al melding maakte van de interesse van VfL Wolfsburg, geeft nu ook Voetbal International aan dat er belangstelling is.

/

Ziyech zou ‘hoog op het lijstje’ staan bij de Volkswagenclub. Vorig seizoen maakte hij veel indruk in een duister jaar voor FC Twente. Als enige onttrok hij zich aan de malaise bij de Tukkers en met zeventien doelpunten en zeventien assists had Ziyech een belangrijke bijdrage. Dit seizoen is hij eerste aanvoerder, maar FC Twente staat niet onwelwillend tegenover zijn vertrek wanneer er een goed bod arriveert.

De 22-jarige Ziyech zei een week geleden tegen TC Tubantia dat hij is begonnen aan zijn laatste jaar in de Eredivisie. “Aan het einde van dit seizoen heb ik dan drieënhalf jaar in de Eredivisie gespeeld en ben ik klaar voor het buitenland”, legde hij uit. Hij voelt zich goed bij FC Twente en een directe aanleiding om nu al weg te gaan ziet Ziyech dan ook niet. “Ik kijk uit naar het seizoen, een oefenduel tegen Schalke is niet verkeerd, maar ik wil graag ergens om spelen”, zei hij echter wel.

Kan Hakim Ziyech het niveau van VfL Wolfsburg aan, denk je?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heeft ziyech al zijn debuut gemaakt voor het NL elftal?

19 augustus 2015 om 08:12

Het is jammer voor twente dat ziyech gekocht is door investeerders, waaronder munsterman. Twente zal bij een eventuele transfer weinig overgeboekt krijgen denk ik.

19 augustus 2015 om 08:14

@hattrick,

Ziyech is 100% eigendom van Fc Twente (niet van investeerders). Dus lul niet zo dom.

19 augustus 2015 om 08:29

Hattrick, ik denk dat je Guttierez bedoelt

19 augustus 2015 om 08:29

Hij is gehaald mbv externe financierders dus neem aan dat die er ook wat van terug willen zien

19 augustus 2015 om 08:34

Dat is niet waar. Twente heeft Ziyech toen gekocht en hebben daar zelfs een boete voor gekregen. Ze wisten op dat moment dat Fer verkocht zou worden en hebben 2 dagen eerder Ziyech toen gekocht. Omdat Twente toen al in cat. 1 zat bij de Knvb hebben ze een boete van 50.000 gekregen.

19 augustus 2015 om 09:53


Ziyech staat alleen op de loonlijst van twente
heerenveen heeft een doorverkoop percentage van 30%
is gehaald door investeerders, waaronder aldo en joop

als ik dom lul dan is het door je medesupporters op de site twentefans en een vriend van me.

De tijd zal het leren of ik dom lulde of dat jij gewoon dom bent.

19 augustus 2015 om 09:54

@ Tukker1
Hoe en waarom boeit niet. Twente moest toestemming vragen en dat deden ze simpelweg niet omdat Feyenoord op de loer lag.

@ Hattrick, Juist Ziyech is een van de weinige spelers waarvan Twente wel 100% van de rechten in eigen handen heeft.

19 augustus 2015 om 10:22

@ejens
Klopt! Was ook een terechte boete.

19 augustus 2015 om 10:38

Ziyech is van Twente. Niet van externe partijen.

19 augustus 2015 om 10:54

http://www.twentefans.nl/nieuws/17620/-fc-twente-w...

19 augustus 2015 om 11:38

Ziyech is idd eigendom van Twente. Bijvoorbeeld Bjelland en Castaignos niet, van die transfers ging de helft of meer naar investeringsmaatschappijen als doyen.

Ook met een transfer van Corona schieten ze niet veel op die is voor een groot deel in eigendom van VD Laan groep.

Lachman was wel van Twente en natuurlijk Oldchic ook (jeugd). Om echt meters te maken met de gezondheid van Twente zal Ziyech voor een aanzienlijk bedrag verkocht worden en dat zullen ze niet nalaten, al krijgt Heerenveen ook 30% doorverkooppercentage wat ook aanzienlijk is

19 augustus 2015 om 15:06

Ook Bjelland was gewoon volledig eigendom van Twente hoor, Castaignos niet nee. Heel erg jammer dat er zoveel mensen zijn die slecht geïnformeerd zijn en vervolgens commentaar neerzetten met verkeerde informatie.

19 augustus 2015 om 08:13

Nee, Ziyech is wel geselecteerd geweest maar viel toen uit wegens een blessure.

19 augustus 2015 om 08:14

Nee nog niet, heeft enkel in de voorselectie gezeten.

19 augustus 2015 om 08:16

In de toekomst zou het misschien een selectie speler kunnen worden, maar de concurrentie is erg groot.
Wijnaldum, Klaasen, Sneijder en er zijn er wel meer, die in de rij staan,

19 augustus 2015 om 08:47

Gaat echt wel Klaassen en wijnaldum voorbij. Zeker klaasen is geen hoogvlieger in mijn ogen. Leuk voor een Engelse subtopper

19 augustus 2015 om 09:21

Daarnaast ook een heel ander type. Ziyech is echt onderdeel van het eindstation, hij geeft veel assists en scoort ook aardig wat. Die andere twee scoren vooral, maar blinken niet uit in assists of openingspasses.

19 augustus 2015 om 09:21

Klopt maar als ik de statistieken van Klaassen en Ziyech vergelijk, steelt Ziyech er ver bovenuit.

19 augustus 2015 om 09:55

Ziyech is vele malen beter dan Klaassen. Zie Klaassen ook niet Oranje halen puur omdat hij betere voetballers voor zich heeft.

19 augustus 2015 om 10:05

Precies. Klaasen is een aardige speler maar komt niet verder dan een blackburn of real betis

19 augustus 2015 om 10:51

Haha waarom zou Klaassen een stap terug doen?

19 augustus 2015 om 11:15

In de toekomst hebben we Sneijder natuurlijk ook niet meer. Die heeft ook geen eeuwige jeugd. De kwaliteiten van hem nemen ieder jaar ook iets af. Daarnaast hangt het natuurlijk af van de ontwikkeling. Wijnaldum is goed, maar geen wereldtop en Klaassen is nog (net als Ziyech) flink in zijn ontwikkeling.

19 augustus 2015 om 13:04

@ Westend,

Wijnaldum en Ziyech zijn nu al veel verder dan Klaassen. Pas als een van deze spelers niet beschikbaar is, zal Klaassen in beeld komen.
Ziyech en Wijnaldum zijn al vele malen volwassener in hun spel, Spelen veel constanter en hebben beide een hoger niveau dan Klaassen.
Klaassen is geen slechte speler ofzo maar deze twee zijn simpelweg beter en ik zie Klaassen dat niet meer inhalen.

Zou voor Ziyech een hele goed stap zijn, voor Wolfsburg een aanwinst, en voor Twente een hele aderlating.

19 augustus 2015 om 08:23

Zeker waar. Het is ook een club waar hij dan sowieso de kans gaat krijgen. In de huidige setting dan. Verder is hij wel een beetje het typen de Bruyne

19 augustus 2015 om 08:31

Zou het een mooie stap vinden voor Ziyech, maar de Bruyne is toch wel een paar klassen beter. Voor Wolfsburg zou het verstandig zijn als ze 2 nieuwe middenvelders zouden kopen. Ik zie Ziyech niet iedere wedstrijd in de Budesliga het verschil maken.

19 augustus 2015 om 14:14

En of dat de Bruyne klasses beter is, dat is zeker. Maar als je de potentie van Ziyech ziet en ook kijkt waar de Bruyne vandaan komt, dan denk ik dat Ziyech een waardige opvolger kan worden!

19 augustus 2015 om 09:25

De aderlating voor Twente is in principe ook niet schokkend.
Dit jaar komen ze ook met Ziyech niet in aanmerking voor een top5 plaats.

Juist voor de lange termijn zou het erg goed zijn voor Twente om hem voor veel geld te verkopen. Dan kunnen ze eerder aan een betere ploeg gaan werken.

Nog een jaartje bij Twente blijven en dan naar het buitenland is inderdaad het beste. Maar als je de Bruyne wilt laten opvolgen door Ziyech ga je er toch wel op achteruit, ook al heeft hij genoeg potentie om uiteindelijk ook een topvoetballer te worden. Dat zal tijd kosten terwijl Wolfsburg al direct een goede vervanger nodig heeft. Lijkt me niet de beste optie.

19 augustus 2015 om 08:15

Denk dat wederom een jaar problemen en gezeur bij Twente misschien wel eens slecht kan uitpakken. Normaal ben ik zeker voor een langere verblijf van jonge talentvolle spelers. Maar het is nog steeds complete chaos bij Twente en dit zal ook niet 1 2 3 veranderen. Die jongen moet gewoon spelen bij een club waar het rustig is en waar een visie is en dan past Wolfsburg uitstekend bij hem.

19 augustus 2015 om 08:21

Complete chaos? Overdrijven had je vroeger zeker een 10 op je rapport???
Je hebt gelijk als je stelt dat alles niet op de rails is, echter timmeren ze goed aan de weg. Onder andere meer gesanneerd dan in het plan van aanpak stond...

19 augustus 2015 om 09:00

De fans, de coach en de financiën. Het gaat niet goed bij Twente maar je bent te naïef om het toe te geven.

19 augustus 2015 om 09:35

Inderdaad. De fans zijn het grootste probleem. Die leggen zoveel onterechte druk bij de spelers waardoor het onrealistisch is om een topprestatie te verwachten. Geef trainer, spelers en club de tijd en alles komt goed. Maar met deze instelling van het publiek eindigt Twente gewoon 12e...

19 augustus 2015 om 10:12

Wat een onzin... De supporters verwachten helemaal geen topprestatie van de spelers. De mensen willen gewoon leuk, herkenbaar en aanvallend voetbal zien met een groep spelers die er 90 minuten vol voor gaan. Wanneer er dan uiteindelijk een 8e, 9e of 10e plaats uitrolt zullen de supporters ook niet geheel ontevreden zijn. Iedereen weet dat de financiele situatie bepaalde dingen in de weg staat, maar dat betekent nog niet dat er geen leuk voetbal gespeeld kan worden.

Men is er ook van overtuigd dat het met deze groep kan, maar alleen de huidige trainer staat dit in de weg.

19 augustus 2015 om 10:18

De fans het grootste probleem?
Je bent duidelijk niet bij de wedstrijden van Twente geweest de laatste jaren. Het is al 3 jaar niet om aan te zien en Schreuder had de beschikking over zeer redelijke selectie s
Dat Twente geen kampioen wordt is iedereen wel duidelijk maar 3 leuke wedstrijden in 3 jaar is gewoon te weinig. De fans zijn jarenlang voorgelogen en nu zijn zij het probleem?
Je mag als fan best verwachten dat de spelers voor het geld dat ze verdienen hun best doen en dat de trainer eens een keer met de zelfde veldbezetting en spelsysteem komt.
De speler zijn profs en die moeten met druk om kunnen gaan.of moeten we na elke wanprestatie ze over hun bolletje aaien en zeggen dat ze hun best hebben gedaan en dat ze er niets aan kunnen doen?
Twente heeft gezegd dat t niet meer nodig is om Ziyech te verkopen .doen ze dit wel zullen veel fans dit als bevestiging zien dat t bestuur onbetrouwbaar is en voorspel ik geen gezellig jaar in de Veste met als gevolg dat volgend seizoen de tribune s nog leger zullen zijn.

19 augustus 2015 om 13:05

@frankentime

Een opmerking die bol staat van de onwetendheid. Ik verwijs je door naar de column:

'' Stop het kleineren van de fans ! ''

19 augustus 2015 om 14:25

Het is gewoon complete chaos, financieel hebben ze een mega schuld. Die voor dit jaar dan wel is opgelost maar er blijft genoeg over. Daarnaast hebben de fans geen goed gevoel met hoe het er momenteel staat. De spelers zijn wel goed genoeg voor de eredivisie zeker, maar de manier van voetballen is totaal niet des Twentes, enige dat de supporters willen is leuk voetbal, aanvallend en met lef, als ze een keer verliezen maakt niks uit. Maar er zit nu helemaal niks in. Trainer ligt niet lekker met de fans wat ook een groot probleem is. En ik kan zo nog wel enkele dingen opnoemen die een probleem zijn of voor een probleem kunnen zorgen.

19 augustus 2015 om 15:08

Inderdaad, wat denken de fans van Twente wel niet? Klagen na een 1-4 nederlaag tegen ADO in eigen huis. Slaat toch nergens op...

Als je niet weet hoe de situatie is zeg er dan niets over. Er is helemaal geen druk bij Twente, de supporters vinden de plaats op de ranglijst onbelangrijk (tenzij ze bij de laatste 3 eindigen dan). Belangrijker is dat de club gezond wordt en dat er een beetje fatsoenlijk voetbal wordt gespeeld. Dat fatsoenlijke voetbal is niet eens zo moeilijk, maar met Schreuder aan het roer staat elke speler met poep in de broek te spelen en dat zie je terug. Te afwachten terwijl ze wel prima spelers hebben. Geen passie, helemaal niets. De fans mogen daar best wat van zeggen, ze betalen aardig wat geld en blijven komen. Maar voor wat vraag ik me af.

Zo zag het de hele transferperiode al uit. En zoals meestal komt het pas aan het einde van de periode rond.
De bruyne voor 70 naar city en ziyech voor 18 naar wolfsburg.

15-20 miljoen voor deze jongen. Als hij hoog op het lijstje staat mogen ze er ook lekker voor betalen. Zou zonde zijn als hij voor een uitknijpprijs de deur uit loopt.

Zou voor de Spaanse competitie kiezen. Met zijn fysieke bouw en voetbalstijl zou die daar verwacht ik beter passen.

Tja, als Wolfsburg dan toch 70 mil krijgt voor de Bruyne mag Twente beste 25 miljoen vragen. Is toch de belangrijkste in dit Twente, tevens aanvoerder. Ze hebben al zoveel moeten inleveren, ik denk niet dat het goed is voor de sfeer in Twente als Ziyech nu ook gaat. Maar ach, volgens mij zijn we alweer bezig met wederom een verloren jaar.

19 augustus 2015 om 08:18

25 miljoen? Je mag blij zijn met 12-15 miljoen.

19 augustus 2015 om 08:22

Vragen kan altijd he...

19 augustus 2015 om 08:27

12-15 miljoen is een prima bedrag denk ik. Dan heb je in 1 jaar toch een heel flink rendement.

19 augustus 2015 om 08:38

Ik zeg ook niet dat hij 25 miljoen waard is. Denk niet dat ze hem voor 12 miljoen laten gaan.

1: de nood om te verkopen is weg, 2: de belangrijkste speler in een slecht elftal, 3: aanvoerder. 4: en gezien de vorige 2 wedstrijden kunnen ze Ziyech niet echt missen.

Kortom, Wolfsburg zal fors boven de 'marktwaarde' moeten betalen.

19 augustus 2015 om 08:49

@Tukker1: De acute nood om te verkopen is weg. Neemt niet weg dan Twente er financieel nog steeds niet goed voor staat. FC Twente kan bedragen boven de 10 miljoen niet zomaar weigeren. Zeker ook omdat je volgend jaar ook weer tekorten gaat hebben en dan is een buffer wel lekker.

19 augustus 2015 om 08:57

Dat klopt, maar Twente kan Ziyech volgend seizoen ook nog wel verkopen voor 10 miljoen.

19 augustus 2015 om 12:47

Dat weet je nooit.
Ziyech is nu "hot" maar zijn stats gaan echt wel minder worden.
Mocht Twente eventueel 12e worden en Ziyech scoort nog maar zelden dan mag je blij zijn met 5-6 miljoen.

Aan de andere kant kan hij ook iedere week 2 vrije trappen erin schieten en is hij 60 mln waard :-)

Natuurlijk zal Fc Twente Zyech heel erg gaan missen, maar Fc Twente moet gewoon een bedrag vragen tussen de 15 en 20 miljoen. Dan minimaal 10 miljoen gebruiken om af te lossen op de schuld en dan de rest van het bedrag gebruiken om afscheid te gaan nemen van Schreuder en een nieuwe linksback. Met deze trainer wordt Zyech, hangend op de vleugel voorin toch kapot gemaakt en is hij volgend jaar veel minder waard. Dit wordt toch een seizoen van overleven. En dan zie ik liever een Fc Twente in een 4-3-3 opstelling met positief aanvallend voetbal en zo nu en dan een nederlaag dan de waardeloze spelopvatting van Schreuder en sowieso een plaats bovenin het rechter rijtje. En Fc Twente heeft met Holscher, Eghan, Tapia, Gutierrez en Corona ook andere spelers die mogelijk op 10 kunnen spelen.

Alleen laten gaan tegen voor een maximale hoofdprijs qua transfersom. Tevens een vaste datum als laatste mogelijkheid afspreken zodat we nog wel een goede vervanger aan kunnen trekken!

Op zich zou mij dit niet heel verkeerd lijken. Twente kan daardoor grote stappen maken om financieel gezond te raken, en dit seizoen kunnen we gezien onze trainer, breedte van het elftal en de vele middelmaat (enkele uitzonderingen als Tapia, Guttierez en Corona daargelaten) toch niet heel veel verwachten.

Twente speelt momenteel zo slecht, dat het voor zijn ontwikkeling misschien geen kwaad kan om te spelen bij een beter team (en in een sterkere competitie). Vraag me alleen af of hij bij Wolfsburg al goed genoeg is om een basisplaatsje te veroveren. Zie hem liever naar een Nederlandse gigant gaan (al zou ik niet weten wie Psv/ Feyenoord/ Ajax hem echt nodig zou hebben.).

19 augustus 2015 om 09:13

Wil hij beter worden moet hij echt weg uit Nederland. Hij heeft alle technische aspecten al wel onder de knie. Hij moet nu gedwongen worden fysiek sterker te worden en dat gaat niet gebeuren in de eredivisie

19 augustus 2015 om 10:51

Nederlandse gigant?
Jij bent echt grappig, net alsof er in Nederland giganten van clubs zijn, misschien dat je Ajax als gigantje kunt zien, maar dan ben je al klaar. En die hebben zoals je zelf al aan geeft Ziyech niet nodig.

En Twente speel al 3 jaar heel slecht, dus dat kan voor Ziyech niet echt een verassing zijn, en zoals vorig seizoen gebleken is, ook geen beletsel voor Ziyech om te kunnen groeien.

19 augustus 2015 om 11:12

De traditionele top is voor Nederlandse begrippen gewoon een gigant. Als je ziet hoe Depay, De Vrij of Wijnaldum zich ontwikkelen/ positioneren na structureel success in Nederland in het buitenland, dan kan het geen kwaad om eerst hier goed en vast door te breken.

19 augustus 2015 om 11:30

Tja, als je ziet hoe Tadic en Chadli het doen zou je zelfs Twente een gigant kunnen noemen Maar dat doe ik toch maar niet

Of spelers het wel of niet goed doen, heeft vrij weinig te doen met van welke club ze komen, maar meer met hoe goed ze zelf zijn, dat van de grotere clubs meer spelers komen lijkt mij vrij logisch, normaal gesproken spelen daar nu eenmaal de betere spelers.

19 augustus 2015 om 11:49

Chadli doet het helemaal niet zo goed hoor? Tadic doet het wel aardig maar ook niet heel bijzonder begon goed daarna niet meer.

19 augustus 2015 om 12:28

Chadli doet het behoorlijk, als je een basisplaats hebt bij een redelijke subtopper in Engeland, dan doe je het behoorlijk, nee het is geen superspeler, maar presteert gewoon behoorlijk.

Snap niet zo goed waarom je bij Tadic hebt getypt dat hij het nu niet goed meer zou doen, was tegen Vitesse 2x een van de uitblinkers, voor de rest is het ook maar afwachten hoe het dit seizoen zal gaan.

19 augustus 2015 om 13:39

Qua uitgaande transfers is twente een gigant in de ED.
Groter dan Feyenoord. Psv is de laatste jaren ook goed bezig. Gemiddelde over 5 jaar stond twente stond altijd ook boven psv,maar kan zijn dat inmiddels veranderd is.

Als Wolfsburg zich ermee bemoeit gaat Twente hem nooit aan Ajax of PSV verkopen.. die weten ook wel dat met Wolfsburg betere zaken valt te doen

19 augustus 2015 om 09:04

Volgens mij is zowel Ajax als PSV niet geïnteresseerd. Middenvelders zat bij beide clubs... Verder is Ziyech een mooie belofte en hij heeft in Nederland bewezen dat hij mee kan in de top. Maar het fysiek van de Bruyne is toch echt wel een stuk beter. Ik denk niet dat Wolfsburg hem voor de basis haalt...

19 augustus 2015 om 12:54

Ziyech heeft juist niet bewezen dat hij in de NL top meekan.
Hij heeft nog niet bij een club gespeeld waar ze iedere week "moeten" winnen.

Hij heeft totnutoe alleen bewezen dat hij zich bij "middenmoters" kan onderscheiden tov zijn medespelers. Is in zijn carriere 7e 5e en 10e geworden met zijn "ploegen"

Ik zeg niet dat hij geen talent heeft maar bewezen heeft hij zich nog lang niet.

"betrokken" zijn bij 20 vd laatste 21 goals bij Twente zegt meer over Twente dan over Ziyech.

19 augustus 2015 om 13:42

Daarintegen, Ziyech heeft betere stats behaald afgelopen seizoen dan een wijnaldum ooit gehaald heeft in al zijn jaren ED. Ziyech is jonger dan wijnaldum. En voor wijnaldum werd al 20 M betaald.....

19 augustus 2015 om 14:50

Tja Copr, het glas is halfvol of het glas is halfleeg. Bij jou halfleeg, bij mij halfvol. Ik vind dat Ziyech zich inmiddels aardig bewezen heeft in Nederland. En dat hij met recht de titel "belofte" mag dragen. En laten we eerlijk zijn, als hij bij Feyenoord had gespeeld dan had hij zich volgens jou misschien wel bewezen, terwijl die club zich de afgelopen jaren niet heeft onderscheiden van Twente en Heerenveen.

20 augustus 2015 om 09:44

Ik vind ook wel dat hij de titel "belofte" mag dragen want dat is hij wel.
In mijn optiek is juiste een "belofte" iemand die wel potentieel heeft maar het nog niet "bewezen" heeft..

Daarnaast denk ik wel dat je het met me eens bent dat bij Feyenoord de druk toch wat hoger is dan bij Twente. Er zijn genoeg spelers die zowel bij Twente als Heerenveen het "goed" deden maar het in het Feyenoord stadion nooit hebben kunnen waarmaken.

20 augustus 2015 om 10:45

De druk is inderdaad hoger maar het is wel zo dat je vaak ziet dat de enige spelers die echte toppers zijn in het buitenland, vaak eerst een aantal jaar bij Ajax of PSV heeft gespeeld. Kom je van Feyenoord, Heerenveen of Twente dan moet je wel extreem goed zijn wil je het redden in het buitenland. Vaak mis je de internationale ervaring. Van Persie is eigenlijk de enige echte uitzondering daarop. Hij is relatief vroeg weggegaan bij Feyenoord en heeft het meer dan gemaakt.

Fantastische voetballer, misschien wel de beste speler in de eredivisie. Veel meer kwaliteiten dan Klaassen en Wijnaldum

Het belangrijkste dit seizoen is dat er geld in het laadje komt. Als wolfsburg 15-20 miljoen op tafel wil leggen moet je ziyech maar gewoon weg doen. Sportief wordt dit jaar met ziyech erbij ook niks dus dan kun je beter aan het financiele herstel werken. Eghan is dan een prima vervanger. Ziyech was gisteren ook al afwezig op de training, of een transfer daarmee te maken heeft is niet duidelijk.

Maar ik dacht dat de bruyne ook al aangegeven had niet naar city te willen, is daar verandering in gekomen?

ALs die gaat voor de 18 miljoen die Twente wil hebben dan lachen ze zich na een half jaar helemaal schompes in Duitsland. Ziyech is een geweldige speler die zeker weten het niveau van Wolfsburg aan kan, Voor Twente een extreme aderlating maar voor het Nederlands elftal dan wel weer lekker met het oog op aankomend EK.

Kan hij mooi weer samenspelen met Dost. Goeie combinatie gebleken bij Heerenveen. Denk dat Ziyech, mits de interesse waar is, dit niet mag laten schieten. Ik zeg doen!

19 augustus 2015 om 12:53

Die 2 hebben toch nauwelijks samen gespeeld? Bedoel je niet Assaidi?

Als het niet noodzakelijk is zou ik het als Twente zijnde niet doen. Twente is nu erg afhankelijk van Ziyech en als hij wegvalt dan zie ik Twente ook uit de subtop wegvallen naar middenmoot. Denk dat Twente beter nog een jaartje door kan gaan met Ziyech om niet te ver terug te vallen. Hij Staat toch nog meerdere jaren onder contract. Volgend seizoen kan je er alsnog meer dan 10 miljoen voor vragen.

Een vraagje.. Als een club in Categorie 1 zit en stel er komt een bod op een speler mogen ze dan zomaar alle boden afwijzen?.. Kijk Ziyech zal echt niet voor een appel en een ei weggaan maar stel je nou voor dat Wolfsburg 10 mio biedt en Twente weigert dit mogen ze dan gewoon blijven weigeren of moeten ze verkopen voor een marktconforme prijs.. dat de Knvb op een gegeven moment zegt eeh jullie zitten in CAT 1, verkopen die handel !! weet eigenlijk niet wat de macht van de Knvb en de regels omtrend Cat1 zijn, wat dat betreft..

19 augustus 2015 om 10:27

Een categorie 1 club is en blijft baas in eigen huis. Ze mogen dus alles weigeren en accepteren wat ze zelf willen. Alleen werkt een categorie 1 club met een plan van aanpak waar bepaalde doelen in beschreven staan. Worden deze doelen niet behaald dan start het geloof ik met een waarschuwing, bij een volgend niet behaald doel krijg je punten in mindering, daarop volgend ook nog 2 keer punten in mindering en vervolgens kan de licentie worden ingetrokken.

Twente heeft al 2 keer punten in mindering gekregen, mede doordat het plan van aanpak te optimistisch was. Nu is er een nieuw plan van aanpak geschreven die ook al is goed gekeurd door de Knvb. Maar Twente moet zich er uiteraard wel aan houden.

Twente voldoet al aan het Plan van Aanpak voor het volgende meetpunt. Ze zijn daarom niet genoodzaakt om Ziyech te verkopen. Uiteraard blijft het zo dat Twente die miljoenen wel kan gebruiken. Mede daardoor zal alleen bedragen boven de 10 miljoen geaccepteerd houden. Vermoedelijk zal daardoor een daarop volgende meetpunt ook al behaald worden.

19 augustus 2015 om 10:51

Dank je wel voor de uitleg kerel.. top..

Mooi laten verstrekken.

Met of zonder Ziyech, dit wordt toch een zuur seizoen voor Twente. Zonder Ziyech kost het je misschien paar plaatsen op de ranglijst, maar of je nu 7e of 10e wordt maakt ook niet zo heel veel uit. Europees voetbal moet daarnaast ook geen doel zijn, heeft het toch niets te zoeken.

Ziyech verkopen en met de miljoenen bouwen aan een nieuw FC Twente. Met een beetje visie kan je over 2 a 3 jaar weer meestrijden voor de plekken 3 en 4 (directe plaatsing europa league)

Ik zeg doen. Als ik de kans kreeg om voor de vw groep te voetballen dan zei ik meteen ja.

Ik zeg ook doen. Hoe lullig het ook is, dit seizoen als fans door de zure appel heen bijten. En lekker 4-3-3 gaan spelen. En ik zag net op een andere site iemand voorstellen om schone voor een prikkie op te halen bij Ajax. Dat lijkt mij een goed plan!

Marsman
ter Avest
Uvi
Griek
Schilder
Tapia
Eghan
Gutierez
Holsacher
Olaitan
Cabral

Sjonge jonge, ajax had hem moeten kopen ipv van sinkgraven, dan had je maar 2-3 mil meer betaald maar had je Pure kwaliteit en geen talent, iemand die er meteen staat en zich heeft bewezen bij twente EN heerenveen, waar sinkgraven zich nergens heeft bewezen.

Als hij gaat dan wel graag voor een bedrag van tussen de 15 en 20 miljoen. Laat ze maar schuiven! Dan kunnen we direct de rest aan H'veen afbetalen en nog wat andere zaken aflossen. Hij gaat toch wel. Jammer, maar dit ga je niet tegen houden. Dan moet Twente nog wel ff 2 spelertjes 'goedkoop' zien te fixen die ons dan door dit seizoen heen kunnen trekken, want anders gaat het een heééééél vervelend seizoen worden

Waar ik bang voor ben is als je Ziyech laat gaan dat je zelfs voor degradatie moet vrezen.vooral als je Schreuder laat staantwente moet tegen Zwolle en Heracles uit en krijgt dan Ajax thuis. Mochten daar geen of weinig punten worden behaald (wat ik niet onmogelijk acht) wordt het vechten tegen degradatie ben ik bang voor.

Als Twente dit doet dan degraderen ze gelijk. Ziyech is de enige die nog wat laat zien bij Twente. Bij de laatste 21 goals van Twente was hij bij 20 goals betrokken door middel van assists of door de goal zelf te maken. Dat zijn best indrukwekkende cijfers, maar laat ook zien dat Twente best afhankelijk is van hem.

Jammer dat dit juist nu kan gaan gebeuren. Inmiddels is de markt al redelijk leeggeplukt en wordt het moeilijk om een (bekende) vervanger aan te trekken. Spelers als Jahanbakhsh en Tighadouini zijn inmiddels al ondergebracht bij andere clubs. Eigenlijk moet je Ziyech niet laten gaan, maar elke speler heeft zijn prijs. Hoop wel dat deze prijs rond de 18 miljoen ligt.

Zou te gek zijn als Ziyech De Bruyne gaat vervangen, is al even absurd als Lestienne die Depay moet vervangen. Maar dat werkt vooralsnog wel dus wie weet. Denk wel dat Wolfsburg meerdere opties heeft, moet natuurlijk voor een Nederlandse site een Nederlands tintje aan gegeven worden.

Serieus? Ziyech kan het niveau van Wolfsburg aan? Laat me niet lachen.. met alle respect. Hij is een goede voetballer maar niet voor de duitse top.

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren