Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Bij Ajax ben ik een van de snelsten, alleen Mitchell is denk ik sneller'

Laatste update:
/

Kenny Tete diende zich vorig seizoen al aan, maar is nu pas echt bezig aan zijn doorbraak bij Ajax. In de voorbereiding veroverde hij definitief een basisplek als rechtsback, waardoor achtvoudig international Ricardo van Rhijn genoegen moet nemen met een reserverol. In de Volkskrant licht de pas negentienjarige verdediger zijn sterke punten toe.

“'Ik ben goed in de duels en ik ben snel. Bij Ajax een van de snelsten”, vertelt Tete. “Bij sprintoefeningen is denk ik alleen Mitchell Dijks sneller, die heeft heel lange benen.” Tete is een zoon van een Indische moeder en een vader uit Mozambique. Van beide zegt hij iets weg te hebben. “Ik denk dat ik het lenige van mijn moeders kant heb, mijn opa heeft badminton op niveau gespeeld. En ik heb het harde en taaie van een Afrikaan.”

In Ajax Life bevestigt Jong Ajax-coach Andries Ulderink de woorden van de jonge back. “Kenny heeft van nature een bepaalde agressiviteit in duels. Hij oogt fel en agressief, maar kan ook omgaan met ruimte in zijn rug”, legt hij uit. Tete speelde vorig jaar al vijf duels in de hoofdmacht van Ajax. Dit jaar deed hij alles mee, zowel in de Eredivisie als in de Europese duels met Rapid Wien.

Denk jij dat Kenny Tete de top gaat halen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Eindelijk een back die ook verdedigend z'n mannetje staat, tenminste, zo lijkt het er de eerste wedstrijden op.

18 augustus 2015 om 19:12

Wel lekker fel ventje met een goede mentaliteit in het veld. Zulke spelers lijken tegenwoordig zeldzaam te worden, heeft ook een uitstekende sliding.

18 augustus 2015 om 22:10

Precies, dat dachten we van v.Rhijn ook in het begin.

19 augustus 2015 om 17:22

Ik verwacht dat van Rhijn nog wel terug komt, al zal hij de komende tijd wss blijven banken.

Is Dijks de snelste bij Ajax? Dat had ik niet verwacht!

18 augustus 2015 om 19:04

Van Daley Blind hadden ze dit ook eens gezegd 1-2 jaar terug. Vond het toen al redelijk raar.

18 augustus 2015 om 19:13

Kan ik niet geloven, dikke stront in een trechter is nog sneller. Juist de zwakte van blind.

18 augustus 2015 om 19:16

Nee dat ging om de startsnelheid van Siem de Jong als ik het goed heb!

18 augustus 2015 om 19:49

Klopt, de Jong was de snelste op de eerste 10 meter oid

18 augustus 2015 om 21:16

Dat zegt dan ws meer over de rest.

18 augustus 2015 om 22:09

@keistad

Zat Daley Blind er nu dicht bij in de buurt? Ik heb Daley altijd al traag gevonden.

18 augustus 2015 om 23:43

Anders weer een perfecte wedstrijd gespeeld vanavond + een assist als centrumverdediger. Daley Blind!!!!!

19 augustus 2015 om 11:01

Daley was toch niet traag? Op snelheid werd hij niet vaak geklopt. Stond nog wel eens verkeerd gepositioneerd, maar was niet traag. Maar goed. Over 1 jaar denkt de gemiddelde VZ bezoeker dat Blind bij Ajax nooit een goede wedstrijd heeft gespeeld. Gemiddelde niveau van erkenning van Blind zijn kwaliteiten ligt vrij laag hier.

18 augustus 2015 om 19:08

Haha nee ik ook niet. Oogt niet zo snel, maar blijkbaar toch heel snel plus een goed fysiek. Perfecte combinatie.

18 augustus 2015 om 19:16

Hij hoeft niet snel te zijn om de snelste te zijn he. De rest kan gewoon niet rennen.

18 augustus 2015 om 20:34

Je mag toch verwachten dat jongens als El Ghazi, Fischer, Klaassen enzo wat sneller zijn

19 augustus 2015 om 11:05

Klaassen snel? Die is 1.60 lang ofzo, hoe moet die snel zijn? Fischer en El Ghazi zijn misschien explosief (Fischer trouwens niet echt) maar of ze ook over een langere afstand snel zijn, denk het niet. Dijks moet over de hele zijkant snel zijn, Fischer moet alleen zijn man voorbij en een voorzet geven/schieten. Misschien wel logisch dat een back sneller is.

18 augustus 2015 om 19:19

Ja dat klopt vondt het al zo raar dat iedeeeen hem traag noemde maar dijks is echt rap.
Maar had niet verwacht dat hij de snelste van A selectie is.

18 augustus 2015 om 22:12

Iedereen zei aptijd dat van der velden te langzaam was...maar bleek bij fc groningen de snelste te zijn in sprintoefeningen ....bij lange spelers ziet het er altijd langzamer uit....maar de stappen die ze nemen zijn een stuk groter....na de eerste 10 meter ( ook erg belangrijk bij voetbal natuurlijk) zijn ze in het voordeel

18 augustus 2015 om 19:20

Die jongen is super snel, heeft Overmars maar weer goed gezien!

18 augustus 2015 om 19:34

Ik had het eerder al wel eens gehoord, maar je ziet het ook tijdens de wedstrijd. Hij passeert veel tegenstanders op snelheid.

Ik was bij de wedstrijd tegen Rapid en ik vind het eigenlijk bar slecht hoe snel deze jongens zijn.. hun hele sprint lijkt nergens op technisch.. vraag me af of ze daar speciaal iemand voor hebben die die jongens leert sprinten.. Ik doe zelf atletiek op niveau en als je dit ziet dan worden ze er door bijv de nederlandse top 50 allemaal uitgelopen... maarja het gaat natuurlijk om het voetbal..

18 augustus 2015 om 19:07

Je zegt het zelf al. Waarom zou een voetballer in vredesnaam net zo moeten sprinten als iemand die atletiek beoefent?

18 augustus 2015 om 19:09

Atletiek is puur gericht op een sprint zonder manouvres. Terwijl sprinten in het voetbal vaak niet eens een heel stuk rechtuit is. Deze wendbaarheid gaat ten koste van snelheid. C. Ronaldo heeft ooit een docu gemaakt (the ultimate test of iets dergelijks) en daar verliest hij op sprint maar wint hij in de slalom. Sprinten in voetbal en sprinten in atletiek zijn dus eigenlijk niet te vergelijken.

18 augustus 2015 om 19:29

maar een goede houding aannemen om sneller te worden kan wel degelijk handig zijn. spelers zoals blind zouden best wat van de houding van topsprinters kunnen leren

Mensen schatten vaak aanvallers sneller in dan verdedigers. Vaak zijn verdedigers echter sneller.

18 augustus 2015 om 19:07

Ja idd vraag maar aan Ramos die zegt ook dat hij sneller is dan Robben.

18 augustus 2015 om 19:08

Narsingh, Sulejmani, Rommedahl, de echt snelle spelers zijn over het algemeen wel buitenspelers, hoor... Maar backs zijn ook niet de traagsten, logisch ook, zij moeten die buitenspelers terug zien te krijgen!

18 augustus 2015 om 19:09

Klopt, de snelheid van verdedigers word voornamelijk op fifa onderschat. Als je al ziet hoe makkelijk Varane aanvallers eruit sprint, die gast is absurd snel

18 augustus 2015 om 19:09

Krijg een flashback van Bartra vs. Bale.

18 augustus 2015 om 19:47

Verschil met kleine behendige wingers en grote verdedigers is natuurlijk dat een winger veel explosiever is en daardoor een stuk sneller is op de eerste 20-30 meter ,maar daarna als de lange verdediger eenmaal op volle snelheid is is de kans groot dat hij ze eruit kan lopen op een langere afstand.kijk maar naar het sprinten van bijvoorbeeld tyson gay en powell en usain bolt.gay en powel zijn een stuk korter maar starten veel sneller alleen na 30-40 meter begint bolt echt op ze in te lopen en rond de 80 is hij ze ruim voor bij door zijn lange grote passen.

18 augustus 2015 om 19:47

Backs zijn meestal snellere renners, vanwege de snelle vleugels die tegenover hen staan.

Mitchell was destijds ook al één van de snelste, dus dat verrast mij niet echt. Ook kon hij destijds een sprint met Narsingh bijhouden.

Tot nu toe ben ik zeer blij met Dijks.

Fantastische rechtsback. Hij is nu al beter dan Van Rhijn ooit is geweest.
Hij verdedigt kordaat.

18 augustus 2015 om 19:19

Ben ik niet echt met je eens. Van Rhijn begon heel sterk bij Ajax, daarna was er nogmaals een sterke periode waarin hij ook een paar keer basisspeler was bij het NL elftal. Ook was hij aan het eind van de eerste helft redelijk in vorm.

Maar in de eerste vijf wedstrijden van Tete en de laatste vijf van van Rhijn wint Tete het eenvoudig. Felle kerel die aanvallend niet zo heel veel brengt maar defensief sterk staat. Ook Dijks met zijn goede voorzetten(tegen Willem II minder) speelt heel goed.

Wat een genot, snel bijtekenen want Raiola is zijn zaakwaarnemer. Ook meteen Sanniez en Owusu alvast klaar zetten voor het gebal van de duistere praktijken van Mino. Hij fel, snel, hard en kan nog voetballen ook. Van Rhijn definitief zijn basisplek kwijt.

18 augustus 2015 om 19:49

Die owusu die speelde gisteren zo verschrikkelijk slecht. Echt niet normaal. Gaat het niet redden.

18 augustus 2015 om 20:25

Lol, omdat hij 1x slecht speelt. Gaat hij het niet redden? :D

Verdedigend redelijk sterk, maar aanvallend vind ik hem zwaker dan Van Rhijn. Maarja het is wat je maar fijner vind, verdedigend zijn de backs van Ajax dit jaar iedergeval wat sterker. Alleen heb je tegen zo,n Rapid wien niks aan.

18 augustus 2015 om 20:26

Carribean, na al dat gestuntel van Van Rhijn. Ben ik blij met een verdediger die kan verdedigen! Dat is prio1 van een back. Off topic: Alles goed trouwens? Tijd niet gesproken.

19 augustus 2015 om 00:41

Heey Sulej,

Idd lang niet gesproken, gaat goed met me ben net terug van vakantie, met jouw gaat het ook goed?

Ontopic:
Ben het met je eens dat eerste prio van een back verdedigen is maar ik geef hierbij ook aan dat ik het opkomen en opstomen van Van Rhijn toch een beetje mist hoor, hij kon af en toe slecht spelen maar het was bij lange na niet zo belachelijk als wat Boilesen vorige jaar liet zien. Van Rhijn kon op zich verdedigend ook gewoon zijn mannetje staan maar vond hem positioneel zo zwak dat hij daarom heel vaak zijn mannetje kwijt was. Bij Tete is deze beide dingen dan heel sterk, hij is positioneel sterk en kan zijn mannetje uitschakelen alleen aanvallend zou ik eerder voor een Van Rhijn kiezen. Als je in een wedstrijd komt waar je moet scoren zou ik dus daarom persoonlijk voor van Rhijn kiezen maar normaal gesproken zou ik idd gewoon met Tete beginnen, dan heb je meer stabiliteit achterin.

een Apparte mix die je niet vaak tegen komt in Nederland. Ik weet veel dat er veel Indiers wonen aan de oost kust van Afrika maar nooit gedacht dat ik er 1 hier in Nederland zou zien.

Met Dijks en Tete zou je in theorie dus ideale backs hebben om met ruimte in de rug te spelen, zoals reiziger en bogarde dat toen ook konden.

Jammer dat Lukoki weg is, hij zou iedereen zo uitsprinten

Je hebt twee soorten snelheden. Snelheid op korte afstand en op lange afstand. Ik kan me niet voorstellen dat Dijks de snelste is op de eerste tien meter. El Ghazi en Tete lijken me de snelsten wat dat betreft. Maar als Dijks al redelijk op snelheid ligt en hij speelde bal langs de rechtsback van de tegenstander, dan zie je wel dat hij aardig snel is.

Ik vind dat altijd echt heel mooi om te zien. Markus Rosenberg was ook altijd héél snel op de eerste vijf á tien meter. Net als Torres in z'n beste tijd.
In zulk soort dingen zie je ook écht verschil tussen profs en amateurs. Als je bij KNVB-bekerwedstrijden ziet dat een amateur 3 meter van de bal is en de prof 4 meter, dan is de prof toch vrijwel altijd eerder bij de bal.

Toch mooi dat veel ajacieden vorig seizoen zeiden dat Dijks te traag was en een draaicirkel van een vrachtwagen heeft.

19 augustus 2015 om 09:36

Niets opportunistischer dan voetbalsupporters. Of eigenlijk de hele voetbalwereld.

Vreemx. Als Dijks sprint lijkt het vaak alsof het een eeuw duurt. Je zou verwachten dat een El Ghazi of Andersen sneller is dan Dijks.

Echt een verademing vergeleken met Van Rhijn de laatste tijd.
We moeten echter niet vergeten dat Van Rhijn ook heerlijk begon aan zijn tijd bij Ajax.

Ik heb veel vertrouwen in Tete, maar ik wil Van Rhijn nog niet afschrijven.

Ik denk toch El Ghazi

Snelheid zegt niets wanneer je geen gevoel voor ruimte hebt. Beckenbauer was niet de snelste in het Bayern van de jaren zestig en zeventig maar had wel gevoel voor positie en ruimte.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren