Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Boer heeft opstelling klaar: 'Europese duels zijn niet anders'

Laatste update:

Frank de Boer lijkt zijn favoriete formatie te hebben gevonden. De coach van Ajax geeft maandag alvast te kennen dat hij donderdagavond in eigen huis tegen Jablonec waarschijnlijk aantreedt met dezelfde elf als afgelopen zaterdag tegen Willem II. Ajax won die ontmoeting met 3-0.

/

“Ik zie Europese duels niet anders dan andere wedstrijden. Alleen dat het nu over twee wedstrijden gaat”, zegt de Boer in gesprek met de NOS. De coach ziet dat zijn spelers steeds wijzer worden en snel progressie boeken. Voor een nieuwe sof, zoals onlangs tegen Rapid Wien, is hij niet bang. Met name achterin staat het nu beter, vindt hij.

“Dat is nu twee wedstrijden achter elkaar goed gegaan. Laten we hopen dat het zo doorgaat. De kans dat we met dezelfde opstelling starten is vrij groot”, aldus De Boer. Ajax startte zaterdag met de volgende elf namen: Jasper Cillessen; Kenny Tete, Joël Veltman, Jairo Riedewald, Mitchell Dijks; Riechedly Bazoer, Davy Klaassen, Nemanja Gudelj; Anwar El Ghazi, Arek Milik en Daley Sinkgraven.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Prima opstelling zo, vooral Gudelj erin laten voor het nodige pit en body, samen met bazoer bieden zij op het middenveld genoeg verdedigende als aanvallende kwaliteiten, en is zo ons middenveld prachtig in balans. Als één van de vleugesl niet presteert gewoon in de 60e minuut Schöne erin gooien voor de gevaarlijke dode spel momenten en een beetje routine in de ploeg

17 augustus 2015 om 20:04

Zozo jij hebt er vertrouwen in! Ik vraag me echt af hoe ver Ajax gaat komen. Ze hebben de eerste wedstrijden best slecht gespeeld en tegen Willem-|| lijkt me een eitje, dus de verwachtingen zijn niet zo groot voor mij. Frank De Boer is een goede coach, maar dit team moet beter kunnen. Ze hoorde vorige seizoen PSV eigenlijk ook al te kunnen kloppen, maar telkens lukt het maar niet. Ik vraag me echt nog af hoe Ajax ooit nog in de top terecht komt zonder spelers zoals Luis Suarez, Berghuis, Ibrahimovic etc. Al zijn het namen die al in de top hebben gespeeld of er spelen, zulke spelers/talenten heb je gewoon nodig om een team als Ajax te dragen. En dat heeft Ajax nog niet.

PSV had dit wel. Namelijk Memphis Depay en Wijnaldum, die zijn nu alweer naar de Premier League..

Van dat betreft vind ik wel dat PSV beter was georginiseerd dan Ajax vorige seizoen. Hoe Ajax dit seizoen gaat presteren, ben ik aardig benieuwd naar! Ik kijk uit naar de Europa League

17 augustus 2015 om 20:17

Ik ben op dit moment ook nog terughoudend. Maar ik mis één geluid heel erg in de analyses van Ajax. Mensen roepen vaak dat het of goed is nu, of dat het helemaal zo goed nog niet is. Daar zit volgens mij iets tussenin. Ik denk dat Ajax het momenteel ook nog niet bijster goed doet. De uitschakeling tegen Rapid was ronduit slecht en tegen AZ en Willem II ging het niet heel soepel. Maar! Tegen Rapid is wel 4x gescoord en tegen AZ en Willem II is ondanks het nog altijd te trage spel en de stroefheid met 3-0 gewonnen. We kunnen ervan uit gaan dat het nog wel beter zal gaan draaien met Ajax dan het nu doet, wat betekent dat als ze momenteel met redelijk degelijk spel wedstrijden winnen er wel een heel mooi seizoen in moet kunnen zitten. En ja, dat dacht ik de vorige 2 seizoenen ook en dat bleek - met name afgelopen seizoen - toch wat anders uit te pakken. Maar de selectie zit nu beter in elkaar.

Ik ben dus nog niet tevreden, maar ik heb wel vertrouwen in het seizoen als geheel. Ik baal er echter wel van dat Frank denkt dat Europese wedstrijden hetzelfde zijn als de competitie. (dat moet in mentaliteit ook zo zijn, maar in formatie....?)

17 augustus 2015 om 20:25

Hoe bedoel je dat ze vorig seizoen Psv ook al hoorde te kloppen en dat niet lukte niet? Ze wonnen toch beide 1 wedstrijd onderling, of vond jij het middenveld van Ajax beter?

17 augustus 2015 om 21:45

Inderdaad strandbal. Wat mij zorgen baarde waren de 5 tegengoals tegen Rapid Wien. Maar als je je dan bedenkt dat Ajax drie andere spelers achterin in de basis heeft staan ten opzichte van vorig jaar, dan maak ik mij niet heel veel zorgen. Daarnaast staat Bazoer nu echt als controleur voor de verdediging en heeft de defensie met Gudelj nog een nieuwe speler voor de neus.

Ik voorspelde een Ajax dat door de vele wisselingen in de ploeg even tijd nodig had en er in de loop van de eerste seizoenshelft pas een goed ingespeelde ploeg zou staan. Als je dan in de competitie gewoon twee maal met 3-0 wint, mag je gewoon tevreden zijn. Jablonec vormt dan nu een mooie test.

17 augustus 2015 om 23:49

@fcb

ik heb niks gezegd over de wedstrijd, ik heb gezegd dat ik het een prima opstelling vind waar heb je het over? Dit is naar mijn mening de beste opstelling die Ajax op dit moment kan neerzetten en daar laat ik me over uit. Voorspellingen voor de wedstrijd doe ik niet meer aan, zeker na Rapid Wien.

Berghuis, suarez en ibra in één zin noemen wat een belachelijk rijtje.

18 augustus 2015 om 00:09

Ik denk dat hij Bergkamp bedoelde.

Verder ga ik ervan uit dat Frank de juiste keuze maakt en gewoon dezelfde elf laat starten..

17 augustus 2015 om 20:16

Schone erin voor de dode spel momenten? We hebben nu Gudelj.... En voetballend komt Schone voor de rest te kort... Houdt hem liever op de bank of nog liever; zorg dat er echt een goede buitenspeler bij komt. De hype rond Sisto is voorbij en als Ajax hem echt goed gescout heeft als de indruk die gewekt werd, zou ik het nu nog een keer proberen.

17 augustus 2015 om 22:20

Reken er maar niet op dat ze na Younes nog een buitenspeler gaan halen.

17 augustus 2015 om 23:51

Younes is gehaald als alternatief op de te dure Sisto, dus waarom zouden we dat nog proberen als we Schöne nog achter de hand hebben. Gudelj is ook een vrijetrappen specialist maar Schöne heeft een héél mooi moyenne voor de vrije trappen en bijna al zijn vrije trappen zijn gevaarlijk. Gudelj heeft meer een power schot, Schöne plaatst veel mooier.

Bovendien zijn dat natuurlijk niet zijn enige kwaliteiten, hij is heel erg vernuftig en een intelligente voetballer en kan daar soms een wedstrijd mee openbreken. Tevens lijkt hij doordat hij zijn basisplaats kwijt is, gemotiveerder dan ooit. Vond hem in zijn invalbeurten erg sterk spelen.

18 augustus 2015 om 09:25

Die vrije trappen van Schone zijn volgens mij veel vaker tussen de palen dan die van Gudelj en hij kan er ook een bepaalde curve (zwabber) aan geven die Gudelj wat minder heeft. Overigens moet Milik ze absoluut nemen als hij maar enigzins lekker ligt voor een linkspoot. Die kan ze namelijk ook plaatsen met heel veel snelheid. Maar vind Schone in de rest van het spel eigenlijk overal net iets tekort komen en om hem nou op te stellen voor een eventuele vrije trap (die je misschien niet eens krijgt) vind ik overdreven.

Nog een vleugel moet je idd niet halen, gebruik Cerny dan maar gewoon. Op z'n Ajax' gewoon jeugd erin!

18 augustus 2015 om 17:20

@ Trodat4030

Mensen vergeten hoe goed Schöne is in vorm! Hij heeft ons persoonlijk naar het laatste kampioenschap geleid en dode spel situaties zijn juist momenten waar veel topclubs de punten mee pakken in europese wedstrijden.

Zoals ik zeg, ik vind hem niet alleen een toevoeging vanwege zijn vrije trappen, dat is mooi meegenomen. Ik vind hem ook een intelligente speler die het spel goed leest en hij kan natuurlijk ook van afstand gevaarlijk zijn. Hij is wel iemand die de vleugelpositie anders invult, meer een hangende vleugelspits, niet iemand die de achterlijn haalt met een voorzet, maar soms vraagt een wedstrijd voor een andere invulling van die positie.
Ik vind hem in ieder geval niet te kort komen, maar ook geen basisspeler meer.

17 augustus 2015 om 20:40

Pfff pittig... Jablonec komt volgens mij voor een uitdoelpunt en zal gaan counteren... ben erg benieuwd hoe Ajax hier tegen zal gaan spelen... zijn ze snel genoeg? Hoeveel vertrouwen heeft Veltman nog in zichzelf?

17 augustus 2015 om 22:34

Waarom koop je Heitinga als je hem
niet gebruikt man, man, man. Europese wedstrijden moet je gwn wel zo een speler als Heitinga erin doen. Zo ervaren speler en dan toch geen basis.

17 augustus 2015 om 23:47

Heitinga is niet fit genoeg, hij zal pas minuten maken als hij weer 100 % wedstrijdfit is.

18 augustus 2015 om 14:36

Dat mag geen excuus zijn. Ze zijn alweer 8 weken bezig (voorbereiding). Snap niet waarom Schöne geen kans krijgt. Hij viel altijd goed in. Moet het maar weer zien donderdag. Toevallig vannacht gedroomd dat het strafschoppen werd en dat ze twee keer 2-2 speelde. Trauma's van Ajax - Steaua en Ajax - Rapid Wien in één.
Allemaal onnodig die uitschakelingen tegen zulke tegenstanders.

18 augustus 2015 om 17:26

@ Ajax
Maar goed, Heitinga heeft bij Herta lang geen wedstrijden gespeeld, en op dit moment doet Riedewald het geweldig, Veltman redelijk (maar de Boer spiegelt Veltman aan zichzelf dus ziet in hem een grote toekomst) dus is er geen rede om Heitinga te brengen, die draagt hoe dan ook zijn steentje wel bij in de kleedkamer.
Als je ook ziet hoe Heitinga nog even Cerny toespreekt voor zijn debuut, hoe Klaassen zijn goal kwam vieren met sjon, hoe riedewald vertelde dat Heitinga hem persoonlijk even van zijn telefoontje kwam halen omdat de training bijna begint, dat soort figuren zijn gewoon essentieel binnen de selectie.

Schöne is inmiddels toch weer verdreven naar de selectiestatus waar hij in zijn eerste seizoen voor werd gehaald; de perfecte 12e man die op bijna alle posities kan spelen in op het middenveld en aanval. Die gaat mijns inziens nog genoeg minuten maken

19 augustus 2015 om 18:05

@ Ahmed-psv

Heitinga is alleen maar gehaald om de het beginnende gemor van de grote massa in bedwang te houden. Niet zo heel lang geleden riepen de Boer en Overmars nog dat Heitinga geen optie is omdat ze hem niet goed genoeg meer vonden. Het feit dat Heitinga ook niet werd opgesteld in de return tegen Rapid Wien zegt genoeg. Als van den Hoorn kon spelen had hij die nog eerder opgesteld, wat ook wel blijkt uit de woorden van de Boer.

Op de trainingen bewijst die jongen (en zo´n beetje iedereen volgens hem) dat ze echte stappen maken, maar als het erop aankomt hebben ze toch niet die stappen gemaakt. Vervolgens bij de volgende wedstrijd roepen de Boer en de spelers weer in koor dat ze voor de weet ik niet hoeveelste keer echt, maar dan ook echt geleerd hebben.

Het aankoopbeleid van Overmars en de Boer is zo beroerd als het maar zijn kan, en lijkt in de verste verte niet op het beoogde aankoop beleid zoals besproken en afgesproken ten tijden van het rapport Coronel/revolutie.

Frankie leer je het dan nooit. Wel hardleers hoor. Jeugd alleen is geen garantie voor succes en stabiele prestaties.

17 augustus 2015 om 19:21

Inderdaad. En dat Frank Europese duels niet anders ziet lijkt precies de reden te zijn dat hij buitengewoon slecht presteert in de knock-outs. Heeft welgeteld 1 team uitgeschakeld in 7 pogingen.

17 augustus 2015 om 19:28

Klopt helemaal. Probleem is dat frank altijd vasthoud aan het team terwijl de hele wereld het anders ziet. Bijvoorbeeld vorig jaar aan siggy, Boilesen, van rhijn.

17 augustus 2015 om 19:42

En de reden dat de verdediging er de laatste 2 duels wel beter uit zag. Willem 2 heeft geen beric..
Maar goed , tegen jablonec zou ik ook hetzelfde team opstellen..

17 augustus 2015 om 20:20

Zo zijn trainers nu eenmaal. Van Gaal zet Depay op 10, Cocu gooit Brenet op links en FdB doet alsof iedereen gek is behalve hij. Tja, wat moet je ermee.. Als iedereen A zegt dan doen zij B. Een eigen visie is prima, maar wanneer je visie niet succesvol is dan moet je hem aanpassen. Anders ben je geen persoonlijkheid maar gewoon ontzettend dom.

17 augustus 2015 om 20:41

Mee eens Bieroloog. Frank is af en toe echt te koppig. Met Anita en Blind had hij het goed gezien, maar met Boilesen Andersen en Veltman denk ik dat hij er schromelijk naast zat.

17 augustus 2015 om 21:11

Ja ben ik ook mee eens.
Misschien is het juist de fout dat hij Europese wedstrijden niet anders ziet.
Hij zou ze juist wel wat anders moeten zien.

Klopt ook wel dat het tot nu toe 2x achterin netjes bleef maar ja dat was toch eredivisie.
Ajax is dat toch al gewend, tegen teams die technisch minder zijn dan ajax (en in algemeen zijn dat veel) maar die wel de winnaars mentaliteit hebben en vechtlust kan ajax ineens geen potten breken.

Aan de andere kant moet ik wel zeggen dat qua potentie is het denk ik idd een prima selectie en hij heeft niet veel keus om een ervaren iem er bij te zetten , ja miss heitinga.

Maarja de portemonneee word ook niet echt serieus opengetrokken en dus hoe dan ook zal hij het voorlopig met deze selectie moeten doen.

Is er al iets over Urby?
Kunnen ze hem niks aanbieden ?
Lijkt me iig geen slecht idee.

17 augustus 2015 om 21:21

Precies dat. Geloven in je eigen visie is prima maar koppig zijn en niet van je eigen fouten leren is gewoon dom en eigenwijs. Europees voetbal is wel degelijk anders. Daar is t resultaat heilig en gaat de ploeg die de minste (domme) fouten maakt door..

17 augustus 2015 om 21:55

RvanDoor, waarom zit FdB ernaast wat betreft Andersen en Veltman? Andersen is nog steeds een talent een heeft goede wedstrijden gespeeld, terwijl Veltman toch echt nog steeds goed speelt

17 augustus 2015 om 22:04

Sorry maar dan ben je echt veel en veel te positief. We moeten niet steeds onze ondergrens verlagen om maar positief te kunnen blijven. Andersen is al 10 jaar een talent dat er bijna is en Veltman maakt dezelfde fouten als 3 jaar geleden. Voor 3 leuke momenten kun je geen 3 slechte momenten wegstrepen. Zo werkt het niet. Leuk dat ze soms goed spelen, koop je alleen helemaal niks voor. Zie voorronde CL.

17 augustus 2015 om 22:08

Inderdaad BR-7 reageert hieronder ook alweer zo: het valt allemaal wel mee, ze spelen soms best leuk. Dat is nou echt typisch Nederlands. Toen Van Gaal als eerste eens inzag dat je met die 'hollandse School' met 0 punten weer terug zou komen van het WK begon de pers massaal te zeiken omdat hij realistisch was. Wat een droomwereld leven wij toch in. Je kunt niet simpelweg iedereen van het veld tikken. Dat was misschien 30 jaar geleden zo.

17 augustus 2015 om 20:30

Wie moet hij dan opstellen? Van Rhijn is veel slechter dan Tete, Schone is veel te traag en Heitinga is niet veel beter dan Veltman. Anders had hij wel in de basis gestaan bij de nummer 15 van Duitsland en de nummer 20 van Engeland. Dit is gewoon de best mogelijke opstelling van ajax vrees ik. Het probleem ligt bij de aankopen.

Zit Cerny er weer bij? Laten we hopen van wel.

17 augustus 2015 om 19:19

Als Younes of Fischer terug is ben ik bang van niet. Beide zitten bij Jong vanavond trouwens. Fischer in de basis en Younes op de bank

18 augustus 2015 om 09:33

Nou, ze speelden allebei echt als een stelletje vaatdoeken, ik zou ten alle tijden de in topvorm verkerende Cerny erbij houden. Beide slechts 1 goede/redelijke actie in een helft laten zien.. Tegen Helmond Sport nog wel..

Ik ben heel kritisch op het beleid van Ajax, maar dit elftal is op dit moment het beste wat De Boer kan opstellen, volgens mij. Het team oogt nog niet solide, maar hopelijk groeit het snel naar een goede aanvalsmachine. De potentie zit er in, maar dat is de afgelopen jaren wel vaker geweest.

Veltman is imo de zwakste schakel, daar moet een oplossing voor worden gevonden. Buiten de basis, extra aandacht voor zijn slippertjes; verzin maar wat.

Edit: Ik zie dat mensen Heitinga voorstellen, maar naar wat ik begreep is hij er nog niet klaar voor (2 jaar amper wat gedaan). Los daarvan vraag ik mij af of hij beter dan Veltman zijn (vandaar mijn kritiek op het transferbeleid)

17 augustus 2015 om 19:53

Ik zie nog steeds potentie in de (voor een verdediger nog steeds erg jonge) Van der Hoorn. Mike heeft het nog niet bepaald waar kunnen maken maar waarom zou je talent A kans na kans geven (Veltman) en talent B op de bank (of erger: als breekijzerspits) zetten na 1 mindere wedstrijd? Heitinga is natuurlijk ook een optie, maar ik heb geen idee hoe goed die nog is.

17 augustus 2015 om 19:57

Je hebt gelijk, Van der Hoorn is er ook nog. Ik zou hem weleens willen zien ja. De Boer geeft idd zijn speler te veel kansen. Het is tijd nu voor een andere speler

17 augustus 2015 om 20:25

Niet perse omdat het om Heitinga gaat, maar wat is het toch ongelofelijk waardeloos dat spelers het voor elkaar krijgen om niet fit te arriveren. Ik vind dat echt onbegrijpelijk. Ookal speel je niet, je zorgt toch minimaal voor jezelf dat je fit bent?

18 augustus 2015 om 02:10

@ De Bieroloog

Mee eens, ik vind het zelfde gelden voor de die beroerde wedstrijd mentaliteit. We horen te vaak bij Nederlandse ploegen ook dat ze niet scherp aan de wedstrijden begonnen, ook daar snap ik helemaal niets van. Echt, ik blijf erbij dat er in het Nederlandse voetbal het grondig mis zit bij de topsport mentaliteit, dat geldt voor clubs, trainers maar met name veel spelers.

18 augustus 2015 om 02:42

Inderdaad, één keer zou ik het nog kunnen begrijpen. Maar we laten ons als Nederlandse clubs keer op keer foppen. Ik kan er nog wel iets aan toevoegen: het verschil in fysiek met andere landen. Hoe kan dat toch? Nederlanders zijn nou niet bepaald het kleinste/ meest iele volkje van de wereld..

18 augustus 2015 om 09:48

Dat laatste is heel simpel. Bij Ajax zijn ze gemiddeld 21 jaar, die ploeg hangt dus gemiddeld maximaal 5 jaar in de ijzers in de sportschool. Een tegenstander die gemiddeld 25 is, hangt gemiddeld dus ook 4 jaar langer in de ijzers, dat is gewoon een groot verschil. Je kunt in 5 jaar wel jezelf flink oppompen, maar de achterstand zal er altijd blijven. Daarnaast heeft Ajax een aantal spelers die vooral dynamisch zijn met vrij veel wendbaarheid, die trainen vaak niet zozeer op kracht, maar op souplesse, als die te zwaar/lomp worden door teveel spiermassa, gaat dat ten koste van hun spel. Een jongen als Sinkgraven moet je niet dagelijks laten bankdrukken bijvoorbeeld, die moet vooral soepel blijven, dat komt zijn manier van spelen meer ten goede.

Toch vind ik dat Ajax wel steeds fysieker wordt, Dijks, Riedewald, Tete en Gudelj zijn stuk voor stuk fysiek sterker dan de jongens die er vorig jaar speelden, Boilesen, Moisander/viergever, v Rhijn en Serero.. Ik zou El Ghazi zelfs wat minder aan krachttraining laten doen en proberen wat aan wendbaarheid te werken, hij is sterk zat van zichzelf.

19 augustus 2015 om 18:24

@ De Bieroloog

Dat is ook zoiets, ook hiervan weten al jaren dat fysieke kracht en lengte net zo belangrijk zijn geworden als het technisch vaardig zijn. Desondanks blijven we ons voornamelijk maar richten op spelers die te iel en te klein van stuk zijn, maar dat is ook weer zo´n les waaruit geen lering word getrokken.

Wanneer je over de landsgrenzen kijkt zie je toch vaak ook leeftijd genoten die lichamelijk veel meer volgroeid zijn of op jongere leeftijd al zijn begonnen met fysieke trainingen. Onlangs hoorde ik dat het vakken "gymnastiek" en school zwemmen zo goed als verdwenen zijn, ik denk serieus dat dit ook wel enige invloed heeft.

Natuurlijk valt er over elke jonge generatie wel te zeggen dat ze "laks" zijn, maar ik bespeur toch een wezenlijk verschil. Vandaag de dag lijkt het zo te zijn dat alle jongeren echt alles maar vanzelfsprekend vinden (al zullen er gerust uitzonderingen zijn), helemaal als het om geld of materiële zaken gaat. Er zijn toch diverse onafhankelijke studies dat veel jongeren zaken echt te simpel benaderen of compleet de verkeerde prioriteiten hebben.

Dat is ook terug te zien in het voetbal, waar jonge gasten denken dat het vanzelfsprekend is dat ze in haute fashion, haute horlogerie rondlopen en een dikke Audi, BMW of Mercedes rijden. Zaken die toch afleiden, ik weet daarom ook dat Ajax haar sponsors ook heeft gevraagd jonge spelers niet zomaar meer te overladen met luxe cadeau´s. Er moet eerst echt gepresteerd worden voordat ze recht hebben op al die perk, perks die een normale tiener in principe niet kan veroorloven.

Het blijft altijd maar bij mooie praatjes en intenties na elke revolutie of congres, maar echt die hervormingen door voeren is er niet bij. Mensen klagen wel altijd over het geld in buitenland, maar er zijn nog zoveel punten te verbeteren in Nederland waar we geen "sugar daddies" of miljoenen voor nodig hebben. Wanneer we die punten weten op te lossen weet ik zeker dat het al eens slok op een borrel zal schelen.

19 augustus 2015 om 18:46

Ik weet dat het een uitzondering is, maar Depay is 21 jaar. Hem lukt het toch ook om fysiek sterk te zijn? Het is niet eens een grote speler. Hij heeft voor zichzelf keihard getraind en heeft daardoor een enorme voorsprong lijkt me.

Fdb is tevreden over veltman maar ik vind hem niet vaak fouten maken en als hij ze maakt zijn het wel fouten met grote gevolgen, ik zou heitinga erin zitten en laat veltman het maar is voelen en terug vechten

17 augustus 2015 om 19:31

Ja veltman is echt superkwetsbaar achterin, 1 fout wordt hem fataal. Dus Heitinga zou ik erin zetten voor veltman en sinkgraven bevalt mij ook niet en in plaats van sinkgraven zou ik schöne zetten en wrm speelt van rhijn niet??? Ik ben Ongelooflijk verbaasd

17 augustus 2015 om 19:35

Omdat Tete in tegenstelling tot Van Rhijn wel zijn man uitschakelt. Wanneer je tegen een mindere tegenstander speelt, kan je overwegen om Van Rhijn er weer in te zetten, want aanvallend is hij weer beter dan Tete

17 augustus 2015 om 20:04

Vind Tete aanvallend ook zijn mannetje staan hoor? Maar heel goed dat hij zich eerst richt op zijn verdedigende taak.

Het is nu ook weer niet dat van Rhijn zo'n aanvallend wonder was. Denk echt dat zijn dagen geteld zijn bij Ajax, of Tete moet tegen een flinke blessure aanlopen.

17 augustus 2015 om 20:28

Sinkgraven is naar mijn mening de beste man bij ajax samen met bazoer van de voorbereiding tot nu (heb enkel de match van gisteren niet gezien).

Een coach bij een topclub moet niet onnodig vasthouden aan mensen die falen, betekent natuurlijk ook niet dat betreffende speler niet een andere kans krijgt, waar mogelijk (e.g. in de mindere eredivisie wedstrijden).
Als voorbeeld kan je Man city-Chelsea nemen, Mourinho schroomde niet om Terry te wisselen voor meer snelheid in verdediging en zijn motieven te beargumenteren, ook al waren de statistieken na de verliespartij in het voordeel van Terry en niet Zouma. Pas als de verdediging van Ajax objectief wordt aangepast, zie ik de zogenoemde potentie er beter uit komen.

En tot slot, je moet wel heel simpel zijn als je Europese wedstrijden niet als anders beschouwt, het devies in Europa moet resultaat zijn, in elke wedstrijd, niet alleen tegen de topploegen, en ook niet gewoon lekker leuk voetballen en meedoen is belangrijker dan winnen, zeker gezien de behaalde resultaten onder het tactisch meesterbrein dat nu aan het roer staat, mag er wel iets meer aan de balans gedacht worden in Europees verband, anders is die bekende naam van Ajax ook helemaal niks meer waard

17 augustus 2015 om 19:57

Wat Frank de Boer bedoelt met "Europa is niet anders" is het feit dat Ajax tegen elke ploeg het spel wilt maken, en daarvoor stel je in principe inderdaad je elf beste voetballers op. Wat belangrijker is dan het onderscheid Nederland/Europa is het feit dat de EL een toernooi is, en de ED een competitie. Toernooien zijn anders, een gelijkspel is namelijk veel en veel meer waard... Van Gaal heeft dat afgelopen WK laten zien, Frank moet dit nog leren.

Vind het wel positief dat hij Singraven op links laat staan en gudelj er weer bij, zoals in Wenen goed ging. Dat had hij in mijn optiek thuis tegen Rapid ook gewoon moeten doen. Met Singraven daar is Ajax tactisch lijkt me een stuk variabeler.

17 augustus 2015 om 20:43

Mee eens. Sink doet het erg lekker op linksvoor. Daarbij doen Gudelj klaassen en bazoer het goed op het middenveld. Toch denk ik dat Jablonec gaat verrassen.

17 augustus 2015 om 20:56

Eens. Ik zou het niet eens meer verrassend willen noemen. Het trackrecord van Ajax tegen Tsjechische ploegen is nog nooit denderend geweest. Integendeel.

Wat ik nou niet snap is waarom is Heitinga gehaald als hij toch niet speelt. Die jongen verdiend toch wel wat meer credits dan alleen maar als opvoeddeskundige op de trainingen en op de bank. Heitinga is gewoon beter dan Veltman klaar. Dus stel John op ipv Joel. Veltman maakt te veel fouten achterin.

17 augustus 2015 om 20:44

Kan het zijn dat hij een conditionele achterstand heeft? Anders begrijp ik er ook weinig van. Veltman speelt pet de laatste tijd.

18 augustus 2015 om 02:00

@ Afca_babel

Heitinga is alleen gehaald als zoethoudertje, zowel de Boer als Overmars hebben nog niet zo heel lang geleden verschillende keren gezegd dat Heitinga geen optie was omdat die volgens hen niet goed genoeg meer was. Toen eindelijk de massa wakker werd ( die mijn inzien grotendeels alweer in slaap gesust is) en begon te morren aan het einde van het vorige seizoen kwam vlak daarna Heitinga. een speler waarvan ze eerder in dat zelfde seizoen zeiden dat hij niet goed genoeg meer was. Ik heb serieus het idee dat de Boer en Overmars intern op een confrontatie uit zijn.

Ga er maar vanuit dat hij zelden zal gaan spelen, zelfs in de "belangrijkste wedstrijden van het seizoen" deed hij geen beroep op Heitinga. Zelfs niet toen weer eens bleek (wat totaal niet verrassend was) dat de spelers niet serieus geleerd hadden van het vorige seizoen of van hun voorgangers. De Boer blijft na elke blamage maar weer volhouden dat ze geleerd hebben en nu echt die stappen gemaakt hebben. Daarnaast heb ik het idee dat van den Hoorn nog hoger bij hem in de pikorde staat, maar goed zoals ik al eerder zei ik hoop echt dat hij binnenkort intern even de op de vingers getikt word.

Door Gudelj op t middenveld toe te voegen komt de verdediging minder onder druk te staan. Sinkgraven kan nu ook aanvallender spelen en meer de combinatie zoeken met Milik en El Ghazi, die nu ook meer mogelijkheden krijgen. Jammer dat FdB niet in deze opstelling tegen Wien heeft gespeeld. Had hem 2 x winst opgeleverd. Nu dan maar in voorronde EL. Heb er vertrouwen in.

17 augustus 2015 om 20:45

Ja dat de is koe achteraf in de kont kijken. Laten we hopen dat Frank en co ervan geleerd hebben. Mooie testcase tegen de nummer 3 van Tsjechie.

17 augustus 2015 om 23:44

Uit tegen rapid wien speelden we al met deze opstelling...

Ik vind het toch knap dat hij gewoon zijn eigen pad bewandeld. Uiteindelijk is dat ook het beste mits je dit team 2 tot 3 jaar bij elkaar houd. Anders heeft het geen zin natuurlijk. Maar op Klaassen en Cillissen na zie ik niemand zo snel vertrekken. Dit team is gewoon zo talentvol. Er is bijna geen een team met zo'n laag gemiddelde leeftijd in Europa. Dat moet zijn vruchten afwerpen,zowel sportief als financieel.

Frank de boer heeft blijkbaar weer niets geleerd. Het is een prima coach voor de competitie maar zolang de boer ajax traint kunnen ze overwinteren in de ucl of halfe finale europa league wel vergeten.

17 augustus 2015 om 20:30

Wat had hij moeten leren dan? Dat je in Europa je B selectie opstelt? Kijk nou nog eens naar het artikel en dan naar je eigen reactie. Slaat toch nergens op, of wel?

17 augustus 2015 om 20:38

“Ik zie Europese duels niet anders dan andere wedstrijden. Alleen dat het nu over twee wedstrijden gaat”. Dit staat in het artikel. In europa kan je geen leuke trucjes doen en hoef jje niet per se de dominerende partij te zijn. Dus europese duels zijn wel degelijk anders dan andere wedstrijden en mijn reactie slaat dus wel ergens op. Hij hoeft trouwens niet zijn hele elftal te veranderen maar moet wel gewoon op 2 posities spelers met wat weer ervaring opstellen.

17 augustus 2015 om 20:54

Ja maar jij vult gewoon letterlijk in wat je wil horen. De Boer betoogt waarom hij zijn basisspelers laat staan en jij begint over het 'leuke trucjes doen'. En dat zeg je nou wel, maar ik eis van mijn Ajax dat het in staat is om thuis tegen Jablonec te kunnen domineren. Resultaatvoetbal speel je maar lekker tegen Barcelona of tijdens de uitwedstrijd tegen die gasten als je thuis al gewonnen hebt.

Hoezo moet dat dan? Ik vind Schöne en Heitinga op dit moment niet beter dan wat er nu staat. Heitinga heeft daarnaast ook gewoon te weinig wedstrijdritme, dus hem opstellen is een utopie. Ja tuurlijk vind jij jouw reactie ergens op slaan, omdat jij vind dat je een punt hebt. Dat is wel een beetje jezelf op de schouder kloppen zonder ook maar echt met een geweldige stelling te komen of iets dergelijks.

Op welke zender wordt dit uitgezonden

17 augustus 2015 om 21:11

FOX Sports toch?

Man Man Man denk toch eens na in deze wedstrijd heb je kerels nodig zeker in de defensie ( Heitinga ) i.p.v. lichtgewichten denk dat het zo weer een treurige avond wordt voor het Nederlandse voetbal.

Ik zou Veltman er uit halen en heitinga er in zetten, als het dan niet goed gaat Veltman in zetten

Tjah en daarom gaat het dus zo vaak mis... Europese duels zijn juist wel anders. Zeker in knock-out rondes. Je verslaat een tegenstander over 2 wedstrijden waarin uit doelpunten zwaarder wegen. Dat vergt een ander soort mentaliteit en strijdwijze.
Nederlandse clubs moeten eens stoppen met de eigen naïeve aanvallende speelwijze boven alles te stellen. Dat heeft NL genoeg punten gekost. De enige club die dat enigszins begrepen lijkt te hebben is AZ. Die in de EL toch vaak defensiever en voorzichtiger speelt dan in de eredivisie. En mede daardoor de laatste paar jaar tot 2x toe de kwart finale heeft weten te halen.

18 augustus 2015 om 01:53

@ Mrrayik

De Boer is net zoals Overmars echt helemaal de weg kwijt, hopelijk worden die twee binnenkort intern echt even aangesproken op hun functioneren. Naast de foute koers die ze varen qua beleid wat niet was afgesproken en waarvoor ze geen mandaat hadden gekregen, beginnen ze toch ook steeds meer te ijlen. Iets anders kan ik er echt niet van maken, iedereen weet dat Europees voetbal totaal anders is dan de Nederlandse competitie, iets wat de Boer zelf ook vaak genoeg gezegd heeft. Volgens mij doen ze het erom, want dit slaat echt nergens op.

Alleen zijn die wel anders.

De clubs in Europa spelen niet zoals de Eredivisie clubs. Ze verdedigen beter, schieten een bal het stadion uit als het moet, zijn fysiek sterker etc. Ze houden zich ook niet constant vast aan 1 spel systeem. Vele clubs in Europa kan het niets spelen of er nou vanuit balbezit wordt gespeeld.

De Boer moet er alleen nog achter komen dat hij Heitinga moet opstellen in plaats van Veltman, denk dat de verdediging dan stabieler wordt.
Johnny kan dan jonge spelers als Dijks, Riedewald, Tete en Bazoer vanuit achteren aansturen.
Waarom haalt Ajax anders een ervaren speler als Heitinga?
Ze investeren ook in hem, en ik neem aan niet alleen maar omdat hij zo belangrijk is in de kleedkamer en tijdens trainingen...

haal nog wat versterkingen Ajax, want dit kan echt niet Europa in... Zo weinig ervaring en routine in het team Europees gezien. Zelfs tegen de middelmatige ploegjes zoals Rapid gaan ze er al af.
Ze Schöne en Heitinga er nou eens in koppige de Boer!!!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren