Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Als je écht vertrouwen in hem hebt, koop je Douglas Costa niet’

Laatste update:

Ottmar Hitzfeld denkt dat Josep Guardiola eigenlijk geen geloof meer heeft in een wederopstanding van Mario Götze. De 23-jarige Duitser maakte in zijn eerste twee seizoenen bij Bayern München respectievelijk tien en negen doelpunten, maar er is frictie tussen de speler en zijn club. Guardiola en Karl-Heinz Rummenigge zeggen hardop dat Götze moet blijven, maar oud-trainer Hitzfeld vraagt zich af of dat wel zo is.

/

“Als je écht compleet vertrouwen in hem hebt, koop je Douglas Costa niet”, vindt Hitzfeld. Hij zet vraagtekens bij de transferstrategie van Bayern sinds de komst van Guardiola naar de Allianz Arena. “Spelers zoals Toni Kroos en Bastian Schweinsteiger hebben de club verlaten en Xabi Alonso en Arturo Vidal zijn in hun plaatsen aangetrokken. Goede spelers, hoor. Maar Bayern beweegt zich bij de Duitse markt vandaan.”

“Dat is problematisch”, vindt Hitzfeld. “Er lijkt een trend gaande waarbij Bayern te veel buitenlandse voetballers binnenhaalt en de Duitse mentaliteit langzaamaan begint te verdwijnen”, klinkt het in gesprek met Sky. De oud-coach vreest dat Götze wel eens de volgende Duitser kan worden die de club verlaat. Er wordt overigens ook al een tijd gespeculeerd over het vertrek van Thomas Müller.

Heeft Ottmar Hitzfeld gelijk?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

“Er lijkt een trend gaande waarbij Bayern te veel buitenlandse voetballers binnenhaalt en de Duitse mentaliteit langzaamaan begint te verdwijnen”

Wat hadden ze dan verwacht met de aanstelling van Guardiola?? Deutschland über alles? Die heeft weinig tot niets met de Duitse spelers en bijbehorende mentaliteit, maar smeedt er wel een goed team van. Het zijn alleen geen Duitsers meer.

17 augustus 2015 om 12:43

Ik had toch wel meer jeugd verwacht hoor, dat was ook 1 van de dingen waarop ik me verheugde toen pep kwam, maar dat valt vies tegen. Leuk sommige jeugdspelers laten debuteren en vervolgens een jaar lang op de bank houden. Bayern werd met gigantische voorsprong kampioen, wat meer jeugdspelers aan het einde van de competitie is toch niet teveel gevraagd.

17 augustus 2015 om 12:51

Mwah, bij Barcelona had Guardiola eigenlijk alleen Pedro, Busquets en misschien Thiago laten doorbreken en dat was eigenlijk alleen maar omdat hij het jaar voor zijn aanstelling, het B-team trainde. Voor de rest versterkte hij het elftal dat er al stond met diverse aankopen

17 augustus 2015 om 13:09

vind het jammer dat ze altijd wat te janken hebben op Bayern, in de tijden dat Bayern de gehele bundesliga leeg kocht van Duitse talenten werd er gans geroepen dat ze niks anders deden als iedereen zwak maken en nu men in Bayern meer de internationale kant op gaat is het ineens jammer dat Bayern de Duitse mentaliteit en jeugd links laat liggen...

Ik ben al lang blij dat Bayern er mee gestopt is en lekker internationaal bezig is, zo kunnen tenminste jeugdige spelers zoals Geis, Draxler, Meyer, Weigl en nog vele anderen gewoon speelminuten maken bij de clubs waar ze zijn opgegroeid en zo wordt de Bundesliga alleen maar sterker.

daarbij, als er ooit weer een Duitse trainer komt zal de "Pep-age" ook weer veranderen en zullen spelers als Xabi, Alonso etc ook langzaam van het veld stappen en zullen er weer meer Duitse spelers komen.

17 augustus 2015 om 19:03

Xabi en alonso? Dat is nog steeds één speler

OT: de Duitse arbeidsethiek zal bij Bayern nog wel doorleven zolang Neuer, Lahm en Müller in de selectie zitten, dat zijn toch de meest prominente Bayern gezichten met een sterke stem in de kleedkamer.

17 augustus 2015 om 12:46

Ach volgend seizoen is hij weer vertrokken en staat er een prima selectie die door de volgende trainer verDuitst kan worden, middels aankopen en de jeugdopleiding

17 augustus 2015 om 12:49

Klopt, maar dat wordt niet geaccepteerd van de "core" Bayern fans, alleen van de succes supporters.

Bayern was (o. a.) decennialang het uithangbord van de manier waarop Duitsers voetbal spelen. Als dat nu langzamerhand verdwijnt verliezen ze een belangrijke factor van hun identiteit. In plaats daarvoor krijgen ze een soort anonieme internationale mengelmoes.

Willen ze dat echt? Onder Höness was dat niet gebeurt.

17 augustus 2015 om 13:02

Onder Van Gaal ook niet. Ik ben bang dat het nog lastig terug te draaien is, aangezien het succes van de laatste jaren ervoor heeft gezorgd dat de verwachtingen niet een tandje lager bijgesteld kunnen worden. Het is een club geworden die elk jaar gaat willen oogsten, net als Barcelona, waarbij er eigenlijk geen ruimte overgelaten wordt voor de opbouw van het team.

17 augustus 2015 om 13:33

Eens.

Maar die race tegen het "engelse" geld zullen ze ook uiteindelijk verliezen. Zij trekken nu al aan hun Duitse pareltjes.

Engeland kan op moment iedereen kopen. Als er geen verandering bij de TV gelden komt, zijn de Duitse clubs binnen 5 jaren hun tegenwoordige Europese status kwijt.

17 augustus 2015 om 13:35

Onder van Gaal was hetzelfde aan de hand hoor. Het was hoeness die het toen alleen tegenhield. Die wand heeft gelijk, onder hoeness zou dit nooit gebeurd zijn.

17 augustus 2015 om 14:26

@die wand

Het wordt niet geaccepteerd door de "core"... nee idd net als een Neuer die werd toen ook niet geaccepteerd. En hoe ziet het er nu uit? Heeft niet heel erg lang geduurd voordat men van mening veranderede.

Onder Hoeness was dit niet gebeurd? Hoe denk jij dat te weten? Omdat het 10 jaar geleden zo was of?

Hoeness zat zelf nog aan het roer toen dat "nieuwe" Bayern tijdperk werd ingeluid en men ervoor koos om deze weg te gaan. Men heeft ervoor gekozen om spelers te halen die ook wat toe voegen en Bayern daadwerkelijk beter maken. Raakt men kwalitatief goede speler kwijt, haalt men er een soortgelijke of betere voor terug.
Je kan niet voor elke positie een Duitser vinden die mee kan met het niveau dat ze bij Bayern nastreven. Een Hoeness zou gegarandeerd niet nee hebben gezegd tegen ook maar één van de spelers die de afgelopen jaren zijn aangetrokken.

Hoeness wou met Bayern naar de absolute wereldtop. Dat is hem gelukt en het mag toch duidelijk zijn dat het zijn bedoeling is/was om daar ook te blijven.

En even in het algemeen (niet naar jouw gericht).

Dat mensen het nu opeens jammer vinden dat Bayern geen Duitsers haalt (die ze nergens anders dan bij de concurrentie kunnen krijgen) vind ik ook opvallend. Jarenlang zeuren dat ze de concurrentie leeg kopen en nu ze dat even niet doen is het zonde? men mist het?

17 augustus 2015 om 14:35

Voor Höness was een ding het belangrijkste, en dat heeft die meervoudig herhaalt tijdens zijn bewind, en dat was de Duitse/beierse identiteit op basis van een team dat uit de beste Duitse spelers bestaat.

Daarover praat Hitzfeld ook in zijn interview. Dus ik kan zijn zorg heel goed begrijpen. Hier in München in de Bayern "kneipen" hoor je momenteel ook niets anders. Ik snap ook dat de buitenlandse Bayern fans deze discussie niet zo goed kunnen volgen.

Hoe dan ook, voor mij als BVB enthousiast is het helemaal prima zo.

17 augustus 2015 om 14:56

@acolinho

Hoeness wilde van Bayern zeker wel een topteam maken maar ik betwijfel sterk of de transfers van onder andere Kroos en Schweinsteiger op dezelfde manier waren verlopen. Rummenigge danst veel liever naar de pijpen van Guardiola dan Hoeness zelf.

17 augustus 2015 om 15:33

@die wand

Ja, natuurlijk dat is wat Hoeness in het verleden vaker riep, maar hoe hij er nu over denkt kan men niet weten totdat hij zich niet zelf erover uit spreek en ik denk dat hij die vraag in toekomst ergens ook zeker zal krijgen.

Maar wat we wel weten is dat het ook onder hem niet heel erg anders was dan dat het nu is. Men heeft alleen Kroos en Schweinsteiger zien gaan en men doet hier zo alsof Bayern een lading aan Duitse spelers kwijt heeft geraakt.

Welke Duitser had men voor Schweinsteiger kunnen halen die nu ook echt een meerwaarde zou zijn geweest? Misschien alleen Gundogan als hij zij oude vorm weer te pakken heeft. En zo kun je de andere positie ook af gaan en kom je tot de conclusie dat er weinig opties zijn voor een club die aan de top wil blijven. En dan heb ik het niet aan de top van Duitsland, maar de internationale top. Want daar draait het nu vooral om.

Die mannen en vrouwen in "der kneipe" zijn (met alle respect) de jongste niet meer. Wat hun vooral graag doen is de tijden van nu! vergelijken met de tijden van vroeger en dan heb ik het over zo'n 30-40 jaar terug. Hun zien het allemaal graag weer zo worden als dat het ooit was, maar dat zal het niet worden.

17 augustus 2015 om 16:20

@ marsyke

Tja, ik weet het niet, maar ik denk dat het er niet anders was verlopen en ik kan je ook vertellen waarom ik dat denk.

Kroos was constant aan het "flirten" met andere clubs. Hij sprak zich nooit echt uit tegen een transfer. Daarnaast (en dit snappen vele mensen hier niet, maar het was echt zo) was Kroos nooit een steunpilaar binnen het elftal. Hij was niet dat was een Schweinsteiger, Lahm, e.d. waren. Als hij echt bij Bayern wou blijven had hij hun aanbod geaccepteerd in plaats van zo'n belachelijke eisen te stellen. Natuurlijk had Bayern hem dat kunnen betalen wat hij vroeg, maar zo'n status had hij niet en je moet ook ergens de grens trekken.

Ik denk niet dat Hoeness voor een Kroos zou hebben zitten vechten als dat hij dat voor een Ribery heeft zitten doen. Ribery was/is voor Bayern dat wat een Ronaldo en Messi voor hun clubs zijn.

Persoonlijk heb ik vorig jaar ook niet één keer gedacht van "hadden we die Kroos nog maar" en ik denk ook niet dat er veel mensen hebben zitten rouwen om zijn vertrek.

Schweinsteiger is dan een compleet ander verhaal, maar ook daar denk ik dat Hoeness niet anders zou hebben gehandeld. Kijk Schweinsteiger is een 31 jarige man. Het is geen kind meer dat elke dag een schouderklopje nodig heeft en iemand nodig heeft die hem vertelt hoe geweldig hij is en noem maar op. Die man had de wens om te vertrekken en nog ergens anders op top niveau te spelen zolang hij nog kan (en veel tijd heeft hij ook niet meer).

Het klink misschien raar, maar als iemand die zo'n staat van dienst heeft dan kun je daar niet moeilijk over doen. Dat moet je dat verlies ook gewoon accepteren en het hem gunnen.

Maar goed, zo zie ik het.

17 augustus 2015 om 16:58

@ acolinho

Even voor alle duidelijkheid, de mannen en vrouwen in de Bayern cafés zijn gemiddeld tussen 20 - 35 jaar.

Als jij zo denkt, prima. Ondanks deze is er momenteel een flinke discussie gaande binnen en buiten Bayern of het zo moet. Meer zeg ik toch ook niet (?)

17 augustus 2015 om 17:00

@ Hangover

Als het commercieel nog interessanter moet worden, moeten ze Chinezen aantrekken.

17 augustus 2015 om 16:58

Hitzelf noemt Kroos....maar die koos er zelf voor om weg te gaan bij Bayern..... Wel geweldenaar overigens. Dat ze dan Xabi halen vind ik niet gek. Schweinsteiger was dertig gepasseerd en meer geblesseerd logisch dat je dan aan econmisch belang denkt en dat geld investeerd in een Costa of Vidal. Per saldo wordt je beter van en de duitste mentaliteit heeft Vidal ook wel..:-)

Dat is misschien wel goed voor de spanning in de competitie

Ik zie Gotze liever op het middenveld spelen

17 augustus 2015 om 13:38

Zie Douglas Costa ook helemaal niet als vervanger van Götze. Zie hem eerder als concurrent van Ribery en de veel geblesseerde Robben.

17 augustus 2015 om 16:00

Idd. Gotze moet juist concurreren met muller. En ik geloof als goetze zij best doet en zijn vorm te pakken heeft, dat hij het muller vrij moeilijk kan maken.

Die jongen laat t anders wel meteen zien in tegenstelling tot Gotze.. en dat nog voor zijn eerste seizoen in de BuLi.

17 augustus 2015 om 13:12

zo simpel is het in mijn ogen ook.. Gotze laat gewoon te weinig zien

um, is gotze niet meer een '10' ?
ik weet dat hij veel als buitenspeler bij bayern gebruikt wordt, maar dat is toch niet echt zijn positie.
in potentie vind ik overigens gotze niet minder dan douglas costa

en wat hitzfeld zegt klopt ook niet helemaal, gotze heeft niet echt een duitse mentaliteit als je hem ziet spelen.

17 augustus 2015 om 12:55

Ja, en of!

Misschien op moment niet, maar ik heb dat kerelje zich gewoon kapot werken zien in een geel shirt. Alhoewel, op basis van zijn sublieme techniek ziet het allemaal "elegant" uit, anders als bij spelers die het meer van fysieke kracht moeten hebben.

Wat betreft gotze ben ik het niet eens met Hitzfeld. Gotze is en wordt nog steeds vaak op de flank gepositioneerd, daar komt het er steeds net niet uit. Gotze is de speler voor achter de spitsen, daar speelt hij ook telkens het beste. Douglas' Costa is gehaald omdat ribery en Robben er wel eens uit liggen. Ribery zal waarschijnlijk tot de winter niet meer spelen, was een goede keuze om meteen Costa te halen, anders zouden we een half jaar zonder een kwalitatieve linksbuiten moeten spelen.

17 augustus 2015 om 12:46

Inderdaad, we hebben vorig jaar gezien wat er gebeurde toen Ribery en Robben eruit lagen. Dat Kroos ging was trouwens ook mede schuld van het bestuur, hij speelde al jarenlang voor een aanzienlijk lager salaris dan de rest.

17 augustus 2015 om 14:48

Klopt inderdaad. Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat Guardiola gewoon niet weet wat hij van Götze nu eigenlijk wilt. Feitelijk weet ik soms niet waar Guardiola überhaupt naartoe wil met de ploeg. Tegen Barcelona, Real (en Wolfsburg) werd zwaar verloren. Natuurlijk je kan van die ploegen al eens verliezen, maar de manier waarop was toch niet al te best, zeker 2 seizoenen achter elkaar.

Ik weet niet of je de komst van Costa nou rechtstreeks kunt linken aan de (tegenvallende) prestaties van Gotze. Met het oog op de ouder wordende Robben, Ribery en vorig jaar vertrokken Shaqiri moet er af en toe toch wat vers bloed bij. Daarnaast kan Gotze op meerdere posities uit de voeten.

Het stukje 'duitse mentaliteit' ben ik het wel volledig mee eens. Met jongens als Thiago, Alonso, Reina, Costa, Benatia en Vidal haal je alles binnen behalve de Duitse mentaliteit. Als die jongens de overhand gaan krijgen in de groep, komen jongens als Neuer, Lahm en Muller in de minderheid terwijl dat juist de cultuurbewakers zijn.

Ik ben nooit een fan geweest van de komst van Guardiola. Iedereen wou op dat moment het 'mooiste meisje van de klas' hebben en ik vind het jammer dat Bayern aan het langste eind heeft getrokken na zijn sabbatical jaar. Ze betalen de hoofdprijs aan salaris (bijna 20 miljoen) en krijgen er een totale revolutie voor terug. Ik denk dat we een stap terug hebben genomen met Pep in plaats van vooruit. De titel winnen we wel, maar op CL niveau wordt het schade herstellen de komende jaren.

17 augustus 2015 om 13:24

Ik weet niet wat jij verstaat onder de Duitse mentaliteit maar in mijn ogen voldoen een Benatia en zeker Vidal hier wel aan. Een vechtersmentaliteit

17 augustus 2015 om 13:40

Beniatia zal ik je gelijk in geven, maar mooi dat je dit er van opsteekt van mijn hele lap tekst. Vidal bijvoorbeeld, die met drank op zijn Ferrari in de prak rijdt en onder de tattoo's zit en zijn hele bad-boy imago past niet in mijn ogen. Lijkt me niet de persoon die zich altijd keurig aan de regels houdt en op tijd komt. Neemt niet weg dat ik heel blij met hem ben, maar met 11 van zulke jongens kun je niet meer spreken van een Duitse mentaliteit.

17 augustus 2015 om 14:04

Buiten het veld is er inderdaad het nodige op hem aan te merken maar in het veld heeft Vidal imo een echt duitse mentaliteit. Geeft nooit op en is een echte vechter. Als het op basis van zijn uiterlijk is dan voldoet hij inderdaad niet aan de eisen van een echte Arier

Dit is eigenlijk onzin. Gotze werd en wordt vrijwel nooit op de flanken opgesteld, en dat is ook echt niet zijn positie. Hij kan het beste uit de voeten op 10 of in ieder geval als aanvallende middenvelder. Costa is gehaald als vleugelspeler, dus het zit elkaar niet in de weg.

17 augustus 2015 om 16:48

Götze wordt weldegelijk als buitenspeler gebruikt door Guardiola.

Maar Costa is wel erg goed! Heeft wat extra's vind ik

Moet Bayern dan alleen maar Duitse spelers aantrekken? Volgens mij speelt Bayern toch echt voor zichzelf en niet voor het Duitse elftal.

17 augustus 2015 om 12:49

zou ook niet weten welke duitser(s) ze eventueel hadden kunnen halen die het niveau hebben van een vidal of douglas costa.

17 augustus 2015 om 12:59

Reus Ozil

17 augustus 2015 om 12:59

Ze hadden gewoon Schweini en Shaqiri kunnen behouden, en er lopen in de Bundesliga en in eigen jeugd ook genoeg talenten voor die posities rond zoals Draxler, Goretzka, Gaudino, Sinan Kurt, Sule, etc.

17 augustus 2015 om 13:17

Shaqiri is ten eerste geen Duitser en ten tweede is Shaqiri niet echt basisspeler geweest, ten derde is Shaqiri al een tijdje weg. Hij ging kort geleden van Inter naar Stoke.

17 augustus 2015 om 13:20

Shaqiri is geen duitser

17 augustus 2015 om 12:58

Bayern wilt altijd de beste Duitse spelers hebben. De meeste spelers moesten ook van Bayern komen.

17 augustus 2015 om 13:18

Het zou juist mooi zijn als er bij Bayern alleen maar Duitsers spelen. Waarom zou je iets uit het buitenland halen als je het in je eigen land ook kan vinden? Ook is het erg goed voor het Duitse voetbal op zich als er bij een topclub als Bayern veel Duitsers spelen. Kijk naar Engeland. Een top competitie, vol met buitenlandse spelers, maar de nationale ploeg bakt er al jaren niks van. Ik vind het persoonlijk jammer dat spelers als Kroos en Schweinsteiger de Bundesliga verlaten.

17 augustus 2015 om 13:50

Tja dan krijg je weer het gezeik dat Bayern bij andere duitse clubs koopt. Nu haalt Bayern buitenlanders is het ook weer niet goed.

17 augustus 2015 om 13:57

Daar zou Bayern zich niks van moeten aantrekken. Voor veel Duitse spelers is het gewoon een jongensdroom om ooit voor Bayern te spelen, dat is gewoon de absolute top. Het verschil in een competitie moet er gewoon wezen.

17 augustus 2015 om 17:03

'toch is prima!

Prima Bayern, ga zo door! Kunnen de andere Duitse clubs met wat meer rust hun teams bouwen.

17 augustus 2015 om 12:56

Zegt een supporter van Dortmund waarvan het team bestaat uit alleen maar spelers uit de Duitse competitie...

17 augustus 2015 om 13:02

Klopt, je hebt volledig gelijk.

Maar dat was niet mijn thema: Als bayern buitenlanders koopt verzwakken ze niet hun Duitse tegenstanders. .

17 augustus 2015 om 14:26

Mikhitarian, Aubameyang ??

Vind het wel even wat anders of je spelers bijvoorbeeld bij Frankfurt haalt of bij een enig overgebleven concurrent puur op basis van macht! (neuer, Gotze, Lewandowski, Reus bijna, maar die trapt er niet in)

17 augustus 2015 om 14:52

Neuer hahah, komt van een club die al meer dan 50 jaar geen kampioen is geworden, hoe is dat in hemelsnaam een concurrent. Lewa was transfervrij, oftewel, clubloos.

Leuk dat je nu de wijneus probeert uit te hangen shenkie, maar als Bayern een speler van Frankfurt haalt dan wordt er geschreeuwd dat ze Frankfurt verzwakken. Castro komt van Leverkusen, dat is een concurrent, sterker nog, Dortmund en Leverkusen staan op 1 niveau, dat is een grotere concurrentie dan Dortmund en Bayern, aangezien Bayern toch echt boven dortmund staat.

Daarnaast had die wand het over duitse teams en niet de concurrentie. Dortmund zit vol spelers van andere Duitse teams.

Bovendien, het leuke is dat je zelfs Dortmund supporters niet meer hoort over spelers kopen van concurrentie sinds zij Castro hebben overgenomen van Leverkusen, iets met pot en ketel.

Nog een leuk feitje, als het andersom gebeurt dan houdt iedereen zijn bek dicht. Spelers van Bayern overnemen, daar staan de clubs voor in de rij, maar andersom ho maar.

Nu ga jij zeggen dat het bayern niet verzwakt omdat het geen sterspelers zijn. Maar daar gaat het niet om, het gaat erom dat de spelers die de clubs van Bayern overnemen gewoon de toppers worden bij die clubs. Het gaat erom dat die clubs worden versterkt en niet dat Bayern wordt verzwakt, dat is sowiesow het doel van transfers. Als je daar niet in gelooft valt er geen discussie te voeren.

Het eigenlijke probleem van Götze is Müller. De spelwijze tegen defensief georganiseerde teams komt er nog bij, maar dat is bijzaak. Müller blokkeert dus gewoon de positie van Götze en al zeker na het vertrek van Schweinsteiger. Door het vertrek van Schweinsteiger is Müller benoemd tot derde kapitein.
Voor de rest ben ik niet akkoord met Hitzfeld. Elber, Paulo Sergio, Lizarazu, Sagnol, Kuffour, Andersson, Sforza, Hargreaves, Santa Cruz en Salihamidzic waren ook allemaal geen Duitsers geweest toen Hitzfeld met deze spelers de Champions League won in 2001.

17 augustus 2015 om 13:37

Precies. Götze maakt bij BVB furore als CAM en niet op de flank. Bij Bayern word hij vaak op de linkervleugel geposteerd. Het is geen jongen die het moet hebben van het spelen aan de zijlijn en het passeren van zijn man. Hij komt veel beter tot zijn recht op het middenveld want hij heeft een uitstekend inzicht en een goede steekbal, helaas is Müller daar op dit moment de nummer 1 maar om nu te zeggen dat de komst van Costa Götze in de weg staat? Dat vind ik niet.

17 augustus 2015 om 14:05

Dat zeg ik juist niet... Costa werd gewoon gehaald omdat hij de kwaliteiten heeft in 1 tegen 1 situaties.

Gaat wel lekker zo gaat Götze ook nog weg. Ik vind dat Schweinsteiger toch nog steeds tot de absolute top behoort qua middenvelders en vind hem toch zeker beter dan bijvoorbeeld Xabi Alonso. Ik betreur zijn vertrek wel voor Bayern. Als ik Götze was zou ik lekker weggaan hoor, dan hier te blijven banken. Hij verdiend zeker basis bij een topclub.

Guardiola heeft met Costa en Vidal goed gehandeld en ook niet te veel betaalt.
Het enige dat je Pep kwalijk kan nemen is dat hij de jeugd nauwelijks kansen geeft en dat veel Duitsers vertrekken uit München sinds hij daar is.
Maar je hebt ook een directeur die eigenlijk ook een rol speelt daarmee.
Ik denk wel dat dit de laatste seizoen is van Pep bij Bayern.
Bayern is nog steeds een top 3 club maar wel ver onder Real en Barca en dat mag je Pep ook kwalijk nemen.

18 augustus 2015 om 00:48

Kunt u mij uitleggen waarom Bayern ver van Real en Barca is? Ik zie ze alle 3 gelijk

Douglas Costa was juist broodnodig voor op de flanken, met zijn snelheid en actie. Costa gaat zeker van meerwaarde zijn, Robben en Ribery raken op leeftijd en zijn elk seizoen wel meerdere keren geblesseerd. Ook is Götze meer een aanvallende middenvelder.

Götze is toch geen vleugelspeler? Met Ribery geblesseerd en Robben terug van een blessure (en beiden een jaartje ouder) vind ik het niet zo gek dat ze Costa gehaald hebben.

En dat Bayern zich van de Duitse markt vandaan beweegt, wat had je dan gedacht met Guardiola? Daarbij, als ze wel een Duitser hadden gekocht, is het ook niet goed, want dan kopen ze de concurrentie leeg...

17 augustus 2015 om 13:28

Guardiola is niet de eerste persoon die zich bezighoudt met in- en uitkomende transfers. Het bestuur met Sammer, Reschke, Dreesen en Rummenigge houdt zich ermee bezig. Bovendien had Guardiola maar 1 wennsspeler gehad. Dat was Thiago Alcantara.

17 augustus 2015 om 13:40

Dat zal best, maar je gaat mij niet wijs maken dat Xabi Alonso, Reina, Bernat en Alcantara daar nu rondlopen omdat Sammer, Reschke, Dreesen en Rummenigge dat per se wilden. Nee, dat wilde Guardiola!

17 augustus 2015 om 13:52

Naif als je denkt dat pep zich niet met transfers bezig houdt. Zeker zo een controlefreak houdt zich ermee bezig. Zoals Eric123 zegt, de genoemde spelers zijn echt niet op aanspraak van Reschke en Sammer gekomen.

17 augustus 2015 om 14:04

Alleen Thiago wilde Guardiola per se.

Ligt helaas puur aan de band tussen trainer en speler, gotze heeft genoeg kwaliteiten, hoop dat hij terug keert bij Dortmund

17 augustus 2015 om 13:29

Neen echt niet, Müller houdt hem warm op de bank.

17 augustus 2015 om 13:41

Toch verdiend iemand met zijn kwaliteiten meer speelminuten

Ik snap nog steeds niet waarom ze Kroos hebben laten gaan. Hij wilde iets val 10 miljoen verdienen. Evenveel als de andere topspelers van Bayern. In mijn ogen is hij dat zeker waard. Hij is een van de beste middenvelders ter wereld.

17 augustus 2015 om 13:50

Kroos wilde van 4 miljoen naar 12 miljoen, Bayern wilde niet verder gaan dan 8, toen is hij dus vertrokken naar Real.

17 augustus 2015 om 14:08

Ergens te verstaan, want je wilt als bestuur gewoon spierballen tonen.

En toch is het een grote blunder! Deze rijke club kan die 12 m makkelijk betalen. Voetballend vond ik het koppel Schweini /kroos het beste middenveld in de wereld. Daarvoor halen ze dan enige Alonso, in de herfst van zijn loopbaan, nog meer dan Schweini, en deze 2 begrijpen elkaar niet goed. Guardiola steunt natuurlijk met zijn meningen Alonso, enzv. Hetzelfde gebeurt nu ook met Götze en Müller. Als Bayern fan was ik er niet gerust op.

Natuurlijk kunnen ze alles weer winnen, maar Ik blijf erbij, het is een behoorlijk gezichtsverlies uit de zicht van Duitse Bayern fans.

17 augustus 2015 om 14:25

Men wil vermijden dat andere spelers dan om een loonsverhoging vragen.

17 augustus 2015 om 14:40

Je hebt altijd verschillen in het salarishuis. Het is taak van het management daarmee zinvol om te gaan.

17 augustus 2015 om 14:04

Dat Kroos niet in aanmerking kwam voor de 10 miljoen heeft te maken met het feit dat hij nooit een drager geweest was voor Bayern. Het mooiste voorbeeld is de CL-knockoutfase in 2013. Daar zag men dat Bayern tegen toppers als Juventus en Barcelona geen kwaliteit moest inboeten.

17 augustus 2015 om 14:06

Toen Kroos vertrok haalden ze Alonso ervoor in de plaats. Die zal ook vorstelijk verdienen. En ik denk dat ze er met hem niet op vooruit zijn gegaan.

17 augustus 2015 om 14:23

Alonso kwam niet om Kroos te vervangen. Vorig jaar was de situatie gewoon krap geweest met de langdurige blessures van Thiago, Schweinsteiger en Martinez. Alleen doordat deze 3 spelers geblesseerd waren, kwam Alonso. Momenteel heeft Alonso een brutojaarsalaris van 7,5 miljoen euro. Hij verdient dus niet echt vorstelijk.

Je kan nog zoveel vertrouwen hebben in Gotze, maar als je iemand kan kopen die beter is op de positie waar Gotze wordt opgesteld, dan moet je dat niet laten toch. Het gaat gewoon om de knikkers en deze jongen heeft een paar bijzondere kwaliteiten. Met Robben en hem heb je twee spelers die volledig inidivueel een wedstrijd kunnen beslissen. Gotze is echt wel goed genoeg voor de top, maar dat zijn nog een speler of 14 in deze selectie. De beste speler op de juiste positie, die moet spelen. En Costa is tot op heden de grootste smaakmaker. De voorzet op Muller was voor mij het hoogtepunt. Buitenkant voet perfect neergelegd. Hij krijgt mensen op de banken...

Ach Costa is toch ook een speler die op elke positie voorin uit de voeten kan. Net zoals Muller, Gotze en in mindere mate Robben en Ribery dat kunnen. Op deze wijze verzekert Pep zich ten alle tijden van een ijzersterke eerste formatie.

Voor de duidelijkheid: Hoeness zijn filosofie was altijd om een zo Duits mogelijke selectie te hebben, aangevuld met internationale toppers, op dit moment draait zich dat eigenlijk naar een internationale selectie, maar dan aangevuld met Duitse toppers... Volgens Hoeness moest ook iedereen op de club Duits spreken, dat is nu helaas ook niet meer, hierdoor verdwijnt ook het imago van de club...

17 augustus 2015 om 18:37

De niet-Duitse spelers leren juist wel Duits. Dat is de plicht.
Een gelijkaardige speler als Ciro Immobile wil Bayern nooit hebben.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren