Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Het EK winnen moet de doelstelling van België zijn'

Laatste update:

België staat na zes EK-kwalificatiewedstrijden tweede in Groep B en heeft slechts twee punten meer dan achtervolgers Israël en Cyprus. Deelname aan het EK in Frankrijk is dus nog geen zekerheid, maar bondscoach Marc Wilmots gaat ervan uit dat de Rode Duivels dit toernooi gewoon gaan halen. Vervolgens gaat de keuzeheer voor het hoogst mogelijke.

/

België won nog nooit een WK of EK, maar daar moet volgens Wilmots verandering in kunnen komen. “We kunnen een keer verliezen, dat is geen probleem. Maar we gaan door”, voorspelt de bondscoach in gesprek met VTM over de kwalificatiereeks. “De halve finales spelen op het EK, zou perfect zijn. Maar we beginnen aan een toernooi om te winnen. Ik zeg niet dat we dat zullen doen, maar het moet wel onze doelstelling zijn."

België hervat de kwalificatiereeks op 3 september, met een thuiswedstrijd tegen Bosnië-Herzegovina. Drie dagen daarna wacht de uitwedstrijd tegen Cyprus.

Denk je dat België het EK kan winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Moeten we dit nu serieus nemen? Belgie presteert al jaren onder verwachting en functioneert nog altijd niet als team.

16 augustus 2015 om 10:47

Tja, Griekenland is het ook ooit gelukt. En waar moet België dan voor gaan met dit materiaal. Zelfs Nederland gaat voor de titel en die hebben op bijna iedere posities mindere spelers rond lopen

16 augustus 2015 om 11:02

Toch weet Nederland zich vaak als team beter te presenteren. Daarnaast heeft België geen Robben. Hazard is een klasse speler, maar kan nog niet brengen wat een Robben in Oranje brengt. Ik zie België het EK niet winnen, zou mijn geld inzetten op de Duitsers.

16 augustus 2015 om 11:02

Nederland voor de titel? Voor het EK? Van wie heb jij dat gehoord? Als wij de kwartfinale of halve finale halen was het al een geslaagd EK. En zolang Wilmotsje daar rondloopt, maakt België net zo een kleine kans op het EK als Nederlanf

16 augustus 2015 om 11:17

Duitsland is samen met Spanje en Frankrijk de favoriet in mijn ogen.

16 augustus 2015 om 11:47

Tja, Nederland heeft alleen Robben. Als team is Nederland altijd al beter geweest. Maar de spelers zijn individueel gewoon beter

16 augustus 2015 om 11:51

Duitsland Duitsland en Duitsland zijn de toren hoge favorieten.

16 augustus 2015 om 11:55

Frankrijk maakt, ondanks het potentieel, momenteel ook een belabberde indruk. In de oefenwedstrijd met België ging het af als een gieter. En zo waren er nog meer duels niet goed.
Duitsland is DE favoriet maar de vorm van de dag (lees maand) kan doorslaggevend zijn. Als een bepaald team in een flow komt, kan het ver raken en dus ook toernooiwinnaar worden. België heeft daartoe de kwaliteiten maar dat geldt wel voor meerdere landen.

16 augustus 2015 om 12:05

Ik ga ervan uit dat Spanje zich ook weer gaat herstellen en gewoon weer als topfavoriet het toernooi ingaat. Duitsland en Frankrijk zijn de andere 2 grote favorieten en ik denk zelf dat Engeland en Italie het goed gaan doen op het EK.

16 augustus 2015 om 12:50

Belgie heeft echt een sterk team waarmee ze zo maar erg ver kunnen gaan komen. Met spelmakers als Hazard en de Bruyne, beren als Fellaini en Lukaku en meevoetballende verdedigers als Vertonghen en Kompany kun je wel wat potten gaan breken. En dan hebben we het nog niet eens over Courtois gehad...

Courtois
Alderweireld
Kompany
Vermaelen
Vertonghen
Witsel
de Bruyne
Fellaini
Hazard
Lukaku
Mertens
16 augustus 2015 om 13:23

@ neverbackdownie
haha ja alsof jouw mening nog serieus te nemen is, jij denkt zelfs dat feyenoord kampioen kan worden. En dan een extreme uitzondering(griekenland) als voorbeeld aanhalen. Je hebt gelijk dat belgie kampioen zou kunnen worden maar je argumenten zijn weer erg zwak.

ot: Belgie heeft goede spelers als ze er een team van kunnen maken is alles mogelijk.

16 augustus 2015 om 11:10

Als Griekenland, Denenmarken, Nederland, Tsjechoslowakije etc het in het verleden konden, dan kan Belgie het ook.

16 augustus 2015 om 11:15

Dat griekenland heeft gewonnen was echt een devaluatie van het ek... Bizar! Met het verschrikkelijkste voetbal ever ook... Verhaal van denemarken daarentegen is geweldig! Nee ik zie belgie het ek niet winnen, duitsland is nog steeds oppermachtig!

16 augustus 2015 om 11:17

Nederland was in die tijd ook een fantastisch elftal met als sterspeler van basten

16 augustus 2015 om 11:20

Haha toen hadden wij spelers die Belgie nooit zou krijgen. Alleen gullit en van basten al, laat staan rijkaard en koeman. Btje domme vergelijking, want Nederland heeft altijd spelers gehad die bii de beste van dr wereld hoorde, heeft Belgie dat ook?

16 augustus 2015 om 11:52

Nu wel

16 augustus 2015 om 12:08

Denemarken had een geweldig elftal in 1992. Griekenland had in 2004 ook een goed elftal maar het voetbal was werkelijk niet om aan te zien en had al het geluk mee dat toernooi bijv. die hoekschop tegen Tsjechië wat geen hoekschop was en buiten de extra tijd gegeven werd vloog er ook nog in. Tsjechië had toen europees kampioen moeten worden.

16 augustus 2015 om 12:21

Nederland hoort niet thuis in het rijtje Griekenland,denemarken en Tjechie.
Nederland aantal jaren terug nog de wk finale gespeeld en net niet gewonnen.
Vorig jaar halve finale wk.
Nederland is altijd een favoriet.
Belgie heeft nu een keer een leuke spelersgroep maar een echt voetballand is het nooit geweest.
Zou een grote verassing zijn als die ploeg ver komt,maar de favorieten zijn gewoon weer de grote voetballanden Duitsland,frankrijk,nederland,spanje.italie en Engeland.
Belgie blijft toch een beetje in het rijtje staan bij een Oostenrijk en Zwitseland.

16 augustus 2015 om 12:30

@luukie005

"belgie heeft nu een keer een leuke spelersgroep maar een echt voetballand is het nooit geweest"

gezien je volgens je profiel 38 jaar zou zijn vind ik dit een vreemde uitspraak.

In de jaren zestig en zeventig was de belgische competitie hoog aangeschreven in Europa, er speelden zeker in de jaren zeventig ook heel wat nederlandse topspelers in Belgie.

In de jaren tachtig waren de rode duivels een te duchten team met een halve finale op het Wk86 als hoogtepunt.

Tot en met het WK 2002 was Belgie samen met Brazilie het langste onafgebroken aanwezig op de Wk's.

In de jaren negentig hadden we niet meteen wereldtoppers in de grote competities, maar deden we het vooral op karakter.

Na het Wk2002 tot het Wk2014 was het slecht. Maar zeggen dat Belgie nooit een voetballand is geweest is echt onjuist. Voetbal is hier, samen met wielrennen altijd de nationale sport geweest.

16 augustus 2015 om 12:50

Mwah niet echt of staar je je blind op Hazard?

16 augustus 2015 om 22:50

Is aan je uitleg te merken dat je het EK van '88 niet hebt gezien. Ja Nederland had fantastische spelers, maar het spel was niet om aan te zien in sommige wedstrijden. Nederland heeft toen echt wel geluk gehad met het winnen van het toernooi.

Ot: ik schat Duitsland hoger in, maar zeg nooit nooit.

16 augustus 2015 om 11:47

België heeft topspelers en een groep die lang bij elkaar kan blijven. Ik zie belgie absoluut als een kandidaat om mee te strijden voor de grote prijzen. Misschien niet altijd als favoriet maar ze kunnen zeker wel winnen.

16 augustus 2015 om 12:04

Wilmots is niks voor België. Als ze ancelotti halen zijn ze meteen kampioen.

16 augustus 2015 om 12:09

Wilmots is een goede coach voor Belgie, niks mis mee.

16 augustus 2015 om 13:28

Nou dat hoorde we afgelopen wk ook, en toen zeiden de belgen zelfs dat ze een betere team hadden als oranje bla, bla ,bla. Maar als puntje bij paaltje komt bakken ze er helemaal niks van.

16 augustus 2015 om 12:03

België presteert gewoon erg goed de laatste jaren. Kwartfinale WK is gewoon een keurig resultaat en ik ga ervan uit dat ze zich plaatsen voor het EK.

16 augustus 2015 om 12:09

Met Hazard, De Bryune, Benteke, Kompany en Courtois als echte sterren moet je hun wel degelijk serieus nemen. Buiten dat om hem hebben ze zeer stabiele namen daar omheen als Carresco, Witsel, Nainggolan, Alderweireld, Mertens, Januzaj, Chadli, Lukaku, Fellaini, Verthongen. De vraag is idd kan het na al die jaren een team worden en is het mogelijk om al pionnetje om de juist plek te plaatsen. Enige zwakke plek zijn je 2 back posities waar ze kwetsbaar zijn

16 augustus 2015 om 12:11

ik zie Lukaku meer als een ster dan Benteke. Lukaku scoort veel makkelijker. Nainggolan is ook een geweldige speler aan het worden.

16 augustus 2015 om 13:07

Nederland heeft met mindere selecties dan deze Belgische selectie de doelstelling van kampioen worden gesteld

16 augustus 2015 om 13:35

Precies, spijker op zijn kop! Is geen team en als je t mij vraagt wordt t ook geen team... Uiteraard hebben ze nu een generatie waar alles mee gewonnen kan worden... Maar gaat niet gebeuren, de vergelijking met Griekenland gaat mank, want dat was 1 team, met een sterke coach.

16 augustus 2015 om 13:51

Natuurlijk moeten we dit serieus nemen. Belgie heeft kwalitatief zeer goede spelers rond lopen op iedere positie. Wat Wilmots nu moet gaan doen is er een team van maken. Dan kan Belgie het EK echt wel winnen. Ik merk dat wij Nederlanders met jaloezie naar Belgie kijken net als hun dat altijd bij ons deden. Naast Robben en talent Depay hebben wij echt geen goede spelers, Belgie daarin tegen, die hebben echt toppers.

16 augustus 2015 om 16:43

Belgie heeft de beste speler van de Engeland en van duitsland nl hazard en de bruyne.
daarbij allemaal spelers bij topploegen of subtoppers.
Moest er iemand anders dan Wilmots aan het roer staan dan schatte ik de kansen hoger in.
Een toptrainer ontbreekt, voor de rest heeft belgie alles!

courtois
alderweireld
kompany
denayer
verthongen
Witsel
De bruyne
fellaini
Carrasco
lukaku
hazard

Ja, wij Nederlanders kunnen de aankomende jaren alleen maar jaloers zijn om de selectie van de Belgen. Zo goed als wij in 2010 waren zo schat ik nu de rode duivels in

16 augustus 2015 om 10:54

Individueel beter nog. Wij hebben nu alleen Robben die zij zouden kunnen gebruiken. Maar het team Belgie is nog niet waar het zou moeten zijn.

16 augustus 2015 om 11:25

Dat zeggen jullie allemaal wel, maar ze laten het niet zien. Ik vind ons helemaal niet minder dan België. Je kan wel vergelijken, maar Nederland heeft soweiso al veel meer scorend vermogen. Belgie heeft veel meer kracht, maar jongens als vertonghen en Alderweireld zijn gewoon matig. Gaan ook heel vaak in de fout bij de spurs, de Vrij is vergelijkbaar. Kompany is klaar, die is geen top meer. Op de backplaatsen zijn wij beter. Als Bazoer,Tete,Riedewald en Klaassen zich zo blijven ontwikkelen, en daarbij Wijnaldum, Willems, Depay bv ook blijven ontwikkelen, dan heb je straks gewoon weer heel veel talent. Ik zeg dan niet dat België minder js als Nederland, maar België moet het eerst laten zien. En dat hebben ze nog nooit gedaan.

16 augustus 2015 om 12:14

Bazoer en Tete zijn eigenlijk geen Nederlanders daarnaast heeft Depay 2 slechte wedstrijden gespeeld voor Man Utd. dus dat moeten we nog afwachten. Scorend vermogen is Belgie echt wel beter met Lukaku en Benteke. Kompany is echt nog wel top en Verthongen is echt niet matig.

16 augustus 2015 om 12:56

@arnhemmer

Kompany is klaar? Omdat die (mede door blessures) 1 minder seizoen heeft gespeeld?

Dan zouden we volgens jouw logica al lang klaar moeten geweest zijn met zowel Van Persie, Sneijder als Robben, want die hadden ook een pak mindere jaren in hun hele carrière.

En Vertonghen en Alderweireld gaan ook heel vaak in de fout bij de Spurs? Alderweireld heeft er net 2 wedstrijden gespeeld...

16 augustus 2015 om 13:21

Depay heeft geen ´´2´´ slechte wedstrijden gespeeld. Daarnaast is het niet te vergelijken aangezien Depay pas zijn overstap heeft gemaakt, en Kompany en Verthongen toch wel vaker slecht spelen. Als ze niet zo matig zijn, dan zou ik zeggen hup Valencia koop die spelers.( dan noteer ik vast dat Sevilla 4e word).

16 augustus 2015 om 10:56

Je neemt een verkeerde voorbeeld, op het WK van 2010 stelde een hoop toplanden qua niveau zwaar teleur. Ook Nederland speelde niet sprankelend en met overtuiging, veel wedstrijden werden gelukkig en met minimale verschil gewonnen.

Dit België heeft in iedere linie minimaal 1 speler die in de top speelt, dat is/was bij Nederland wel anders, in 2010 had je een degelijke verdediging en de aanvallers speelde op Robben na(die iets van 2,5 wedstrijd in totaal heeft gespeeld) heel matig.

16 augustus 2015 om 11:00

Kwalitatief zijn de Belgen een stuk beter en breder bezet dan NL in 2010. Wij hadden het geluk dat alles samenviel, een aantal goals op de juiste momenten gemaakt werden(bv Robben vs Frankrijk). Dan groei je in een toernooi en geloof je dat alles mogelijk is!

16 augustus 2015 om 11:11

WK 2010, NL vs Frankrijk... huh?

16 augustus 2015 om 11:40

Haha echt he Nederland - Frankrijk 😅

16 augustus 2015 om 12:16

Nederland had inderdaad echt veel geluk in 2010. Buitenspelgoals en eigengoals waar Sneijder nog onterecht gedeelde topscorer werd van het WK.

16 augustus 2015 om 12:20

Hoezo was het bijna onterecht dan?

Duitsland en Spanje lijken mij de favorieten, maar Frankrijk en Belgie zijn goede landen die als outsider zo maar kunnen gaan winnen. Zijn op dit moment iig de 4 beste landen in Europa!

16 augustus 2015 om 10:48

En op het WK kom je dezelfde tegen met aanvulling van Brazilië, Mexico, Urugay, Costa Rica en Argentiene...

16 augustus 2015 om 11:00

En Iran, Honduras, Zuid-Afrika...

16 augustus 2015 om 11:58

Die halen niet of nauwelijks de knockout fase

16 augustus 2015 om 15:09

Rusland en Spanje zijn toch de ploegen die door Chili en Algerije zijn uitgeschakeld. Onzin jongen

Ik zie belgie het ek niet winnen. Frankrijk spanje duitsland hebben een hele goede selectie en de coach van belgie is niet een echt een tactisch genie, dus zullen ze wel stranden in de kwart/halve finale.

16 augustus 2015 om 10:56

Hoe kan het dat Belgie nog nooit een tactisch genie heeft geproduceerd? Zou er dan toch een kern van waarheid achter iedere grap zitten?

Zolang Wilmots bondscoach is wordt het niet. Van de selectie van Belgie kunnen wij als Nederlanders enkel dromen en jaloers op zijn.

Hij zegt niks verkeerd als je de tekst gewoon leest

Bedankt Wilmots om terug leven in de rode duivels te brengen. Nu dat gebeurd is, mag je gerust opstappen. Ik zou kiezen voor een coach met internationale ervaring, waar de spelers respect voor hebben. Een echte leider die ook tactisch sterk is en de duivels echt wil laten voetballen.

Maar waar vind je zo iemand? En dan nog tegen een hongerloon (vergeleken met de russen, duitsers, enz..).

16 augustus 2015 om 12:17

Volgens mij heb je als bondscoach juist de internationale ervaring.

16 augustus 2015 om 12:43

Klopt, daarom zou ik niet opteren voor een belg die enkel in de jupiler pro league heeft gecoacht. Ik zou gaan voor iemand met veel ervaring in het buitenland. Morten Olsen misschien?

Zolang Duitsland meedoet aan het WK geef ik Belgie geen kans. Duitsland is met afstand het beste team in Europa.

16 augustus 2015 om 10:58

Duitsland kan best eens een offday hebben natuurlijk maar ben met je eens dat zij de favoriet zijn.

16 augustus 2015 om 11:09

Zelfs als Duitsland een offday heeft zakken ze niet door de ondergrens. En Duitsland heeft zo gigantisch veel kwaliteit, ze moeten spelers als Volland en Bender gewoon thuis laten.

16 augustus 2015 om 12:19

De kracht van Duitsland is dat het Duitsland is en de beste mentaliteit heeft ter wereld.

16 augustus 2015 om 11:03

Maar de beste ploeg wint niet altijd in het voetbal, vooral niet als je een aantal knockout wedstrijden achter elkaar moet spelen

16 augustus 2015 om 11:21

Om Gary Lineker te quoten: Football is a simple game. Twenty-two men chase a ball for 90 minutes and at the end, the Germans always win.

16 augustus 2015 om 19:14

yup...maar 2014 was hun in eerste prijs sinds 96. Dus zelfs de uitspraken van de grote lineker gaan niet altijd op

Dat lijkt me betere taal, gezien de selectie doen ze niet onder voor veel andere outsiders/landen net achter de wereldtop.

Dat er nog mensen zijn die op deze poll nu al nee klikken. Zolang ze zich nog kunnen kwalificeren, kunnen ze het EK winnen. Alleen de landen die zich nu al niet meer kunnen kwalificeren, kunnen het EK niet meer winnen. Had een betere poll geweest als er had gestaan "denk je dat Belgie het EK gaat winnen". Maar op de vraag of Belgie het EK KAN winnen kan alleen maar "ja" geantwoord worden.

16 augustus 2015 om 11:04

Wel als je alles letterlijk neemt, maar jij snapt zelf ook wel wat ze met de poll bedoelen

16 augustus 2015 om 11:09

Waarom moet ik gaan snappen wat er mee bedoeld wordt, als het met een simpele andere formulering volstrekt duidelijk is? Mag toch ook wel even 2 tellen worden nagedacht voordat het op de site geplempt wordt of vraag ik nu teveel?

Hoe wil België in godsnaam EK winnen als het nog niet kan winnen tegen Wales???

16 augustus 2015 om 11:12

Door de wedstrijden op het EK wel te winnen.... wat zal je gek hebben opgekeken dan dat Spanje voor het eerst wereldkampioen werd terwijl ze de openingswedstrijd van Zwitserland verloren. Je had al helemaal geen rekening met Spanje gehouden natuurlijk, want ja.... hoe kan je wereldkampioen worden als je niet eens van Zwitserland weet te winnen. Gek spelletje dat voetbal.

16 augustus 2015 om 11:13

Wales is best nog wel een stevige ploeg. Zolang ze niet verliezen van pakweg Ijsland of Tsjechie is er geen reden tot paniek. Stel je dat voor.

16 augustus 2015 om 11:28

Paniek ie er nooit, aangezien Nederland er altijd staat op grote toernooien. Wat laat België zien?

16 augustus 2015 om 11:18

Waauw, wat een reactie. Geen speld tussen te krijgen. Volgens mij heeft elk Europees topland in een recent verleden tegen een minder team verloren. Dan wint niemand maar het EK …

Ik mag toch hopen dat ieder land dat zich plaatst voor het EK zo ver mogelijk wil geraken. En bij Belgie lijkt mij de finale halen/winnen een realistisch scenario. Dus dat mag/moet zeker de ambitie zijn.of Wilmots daar de juiste man voor is, is nog maar de vraag. Maar met spelers als Hazard, Courtois, De Bruyne, Fellaini, Lukaku/benteke, … moet er zeker wat in zitten. Enkel achterin staat het nog steeds niet goed ...

16 augustus 2015 om 11:35

Het enige verschil met Spanje en Duitsland is dat deze landen nooit met zulke overoptimistische spreuken afkomen.
Zolang Wilmots de trainer en Kompany de kapitein is, valt er niets te rapen voor de Belgen. Voor mij was Kompany verantwoordelijk dat België vorig jaar overhyped was.
Wat de spelers betreft heeft Hazard nog niet echt indruk gemaakt en De Bruyne moet op een mindere positie spelen.

16 augustus 2015 om 11:20

Spanje verloor deze kwalificatie van Slowakije, he. En Duitsland speelde thuis gelijk tegen Ierland. Kwalificatie zegt niets, enige doel is het toernooi halen, daarna staat iedereen weer op nul. Zie Portugal en Frankrijk in de afgelopen kwalificaties.

Altijd veel babbel babbel bij de Belgen. Eerst maar eens doen. Ze hebben een paar echt geweldige spelers, maar dan ben je er nog niet.

Krijg je die Belgen weer. Echt het meest irritante en overschatte team van de afgelopen 2 jaar. Ik wordt gewoon misselijk van die hype.

16 augustus 2015 om 12:16

Vraag dan misschien aan Voetbalzone om geen artikels over de rode duivels meer te posten. Dit komt uit een reportage op het vlaamse Vtm, Voetbalzone hoeft dit niet over te nemen hé. Of jij hoeft er niet op te klikken als je het er zo lastig mee hebt.

Vraag me trouwens echt af wat Wilmots hier verkeerd zegt. Hij zegt niet dat we zullen winnen, hij zegt dat we meedoen om te winnen.

Maar wacht, je schrijft "ik word" met dt.... zegt genoeg.

16 augustus 2015 om 12:25

Jullie zijn inderdaad beter in spelling. Gefeliciteerd.

16 augustus 2015 om 12:35

En zo kan je aan alles natuurlijk een Belgie vs Nederland draai geven.

Ik zeg nergens dat Nederlanders niet kunnen spellen.

Wellicht komt jouw frustratie over Belgie uit het feit dat je denkt dat elke Belg de nationale ploeg als de beste ter wereld ziet en dat we er allemaal van overtuigd zijn wat we makkelijk gaan winnen op het Ek....

Terwijl dat niet is wat in dit artikel staat.

Dus ja, als je ik word met dt schrijft zal de intelligentie er misschien wel iets mee te maken hebben.

16 augustus 2015 om 13:25

Vlamen winnen wel vaker het Nederlands dictee, of hoe die wedstrijd toen ook mocht heten.

Maar ik ben het eens met stungunner, mensen die 'ik wordt' schrijven neem ik wat minder serieus dan mensen die de spellingsregels wel weten. Maar dat ben ik, ik relateer intelligentie aan het grammaticaniveau.

16 augustus 2015 om 13:51

vlamen haha en dan zeg jij iets van mensen hun grammaticaniveau

16 augustus 2015 om 16:29

Kerel, ik maak zelden tot nooit een spellingsfout. Ik was vanochtend net wakker, en dan let je nog niet direct op dat soort dingen. Als dat serieus de reden is dat je niet wilt reageren, is dat behoorlijk triest.

Bovendien noem jij Vlamingen 'vlamen', komt ook niet heel intelligent over.

16 augustus 2015 om 13:57

Doe niet zo jaloers Maarten. Belgie heeft op ieder positie een goede speler/ topper. Ik snap niet dat wij Nederlanders zo jaloers moeten zijn. Als Wilmots ze een team maakt kunnen ze gewoon in de finale staan tegen Duitsland.

pijnlijk om te zien hoe belgie nederland voorbij groeit. Ze hebben meer spelers die mee zouden kunnen draaien bij een europese topclub dan nl vind ik zelf. Dat terwijl nl altijd de betere was van het benelux rijk.

16 augustus 2015 om 11:22

Tijdelijk gebeuren, binnenkort krijg je weer gezeik tussen de Walen en Vlamingen en zakken ze net zo makkelijk weer weg. Nederland heeft talenten in opkomst die niks onder doen voor de Belgische talenten

16 augustus 2015 om 11:58

Vlamingen en Walen komen over het algemeen wel overeen. Enkel op politiek vlak valt het soms wat tegen.

16 augustus 2015 om 11:25

Ach in Belgie geniet men nu van een gouden generatie, zoals de meeste landen wel eens in een periode hebben. De kwalificatie loopt zeer matig, maar Nederland is niet zo slecht als beweerd wordt.

16 augustus 2015 om 13:21

of het een gouden generatie is weten we nu nog niet. Een gouden generatie spreek je van als die prijzen hebben gewonnen. Maar het talent is er duidelijk. We zullen zien hoe ver dat talent gaat reiken.

16 augustus 2015 om 15:10

Helemaal mee eens!! België met alle respect overschat en Nederlands onderschat.

Duitsland wordt gewoon kampioen, daar kan geen land in Europa aan tippen

16 augustus 2015 om 13:33

Oké, zet ik eventjes 10.000 euro op Duitsland. Als het fout gaat betaal jij het me terug toch?

Het talent heeft België op dit moment wel, in elke linie hebben ze uitstekende spelers die in de beste competities spelen. Echter om de één of andere reden komt het er net niet uit. ik vond ze gezien de kwaliteit die ze hebben op het WK enigszins tegenvallen. Aan de andere kant was dit wel het eerste grote toernooi sinds het WK van 2002 waar ze weer bij waren.
Een absolute topspeler, zoals een Robben of een Ronaldo hebben ze ook nog niet, al kan Hazard dat worden.

Verder is de concurrentie erg groot, Duitsland, Spanje, Frankrijk, Kroatie, Italië, Nederland. (engeland stel haast altijd teleur op grote toernooien)

offtopic: wat Nederland betreft ben ik erg benieuwd hoe we tegen het EK er voor staan. Als Robben, V Persie en Sneijder fit blijven hebben we iig een uitstekende harde kern. En het is fijn te zien dat weer eens een groot aantal Nederlanders in topcompetities spelen.

16 augustus 2015 om 18:33

Nee, enkel de speler van het jaar van Engeland, de speler van het jaar van Duitsland en de beste of tweede beste keeper (voor discussie vatbaar) ter wereld hebben we. De echte topspelers ontbreken zeker inderdaad.

Om het ek te kunnen winnen heb je in elke linie minstens 1 speler nodig die in de top speelt. En een achterhoede van allemaal Tottenham-spelers is daar niet genoeg voor.

Ik persoonlijk hoop dat Frankrijk het gaat doen en Nederland het EK wint Belgie gaat zeker wel de halve finale halen.

Ontzettend logisch dit.
Je neemt sowieso deel om te winnen, dat geldt ook voor Ijsland, Zweden en Polen.

België hoort met dit materiaal zeker voor de titel te gaan. Dat hebben ze ook echt een kans op. Je moet echter wat geluk hebben.

Arogantie ontbreekt het niet aan. Alleen jammer dat het een middelmatig elftal is, met goede spelers. Kampioen zie ik ze noet worden, mits er meer chemie gaat komen

16 augustus 2015 om 12:27

Mooi gezegd. Het is geen eenheid en dat is ook geen wonder met 10 verschillende nationaliteiten (en 3 verschillende talen) in een elftal.

Belgie is voorlopig niet 1 van 4 belangrijkste titelkandidaten. Maar met een gunstige loting is er wel veel mogelijk. Als je in de kwartfinale kunt komen, dan kun je met een beetje mazzel ook in de finale komen.

16 augustus 2015 om 12:16

Welke vier landen zijn er beter dan Belgie?

16 augustus 2015 om 12:28

Wales in iedergeval is zeker beter.

16 augustus 2015 om 12:56

@Flamezzz: Voor het EK zijn Duitsland en Spanje sowieso beter. Frankrijk heeft thuisvoordeel en loot gunstig (loopt altijd de toppers in de poule mis) en daarnaast is Italie altijd een goed team. Dat zijn er vier. Vergelijkbaar met Belgie zijn Nederland, Kroatie, Portugal en Engeland.

16 augustus 2015 om 13:03

Lijkt mij ook inderdaad. Nederland zit in een dalletje maar zal volgend jaar gewoon weer meedoen.

17 augustus 2015 om 12:06

@ El Casa: Wales is natuurlijk niet beter, maar dat zal je zelf ook wel weten.
@ Ktb84: Duitsland en Spanje plaats ik zeker boven Belgie, maar Frankrijk en Italie? Die zitten zo wat op hetzelfde niveau als Belgie schat ik. Nu goed, we zullen wel zien

Arogantie ontbreekt het niet aan. Alleen jammer dat het een middelmatig elftal is, met goede spelers. Kampioen zie ik ze noet worden, mits er meer chemie gaat komen

Ik hoor al 10 jaar dat Belgie veel jonge talenten heeft, goede spelers, etc, etc. dat hebben ze ook inderdaad. Maar Belgie heeft naar mijn weten nog niks gepresteerd. Oranje heeft ook talenten gehad en heeft de afgelopen 10 jaar 2 x de EK -21 gewonnen, 5 x finales op de EK -17 waarvan 2 gewonnen. Belgische talenten hebben volgens mij nog niks gewonnen. Maar goed uiteindelijk gaat het erom dat het grote Oranje en de grote Rode Duivels een toernooi wint! Belgie heeft momenteel betere spelers als Oranje. Maar ik denk dat zowel Belgie als Oranje geen EK of WK kunnen gaan winnen. Het is toch altijd weer net niet. Ja of er moet een Benelux-team komen dan hebben we een wereldelftal!

Het talent is er, de ervaring is er, nu moet Wilmots nog een team zien te smeden. Als je puur naar de selectie kijkt heeft België een kans om het EK te winnen, maar behalve een goede selectie zijn er nog meer factoren noodzakelijk om kampioen te worden. Ook zal Hazard beter moeten spelen, een beetje zoals Robben bij Oranje doet, namelijk het team op sleeptouw nemen. Als België dan slecht speelt, zou hij iemand moeten zijn die de wedstrijd kan openbreken. Ik hoop dat dit de opstelling wordt.

Courtois
Aldeweireld
Denayer
Kompany
Vertonghen
Naiangolan
Witsel
Mertens
De Bruyne
Hazard
Benteke
16 augustus 2015 om 11:47

De Bruyne moet van Wilmots altijd naar rechts uitweken

Ik denk het niet want het zijn allemaal goede spelers en spelen allemaal bij een goede club maar puntje bij paaltje vormt het geen team

Mag gezegd worden met dit materiaal. Eerst een investeringstoernooi in 2014 en nu proberen toe te slaan. Ik vond België wel heel mats op het WK. Zat geen geur of smaak aan. Wil meer zien.

Het is eigenlijk ongelooflijk dat Griekenland en Denemarken wel een titel op het EK hebben, maar België niet. Die hadden minder materiaal dan België nu.

16 augustus 2015 om 12:31

De term investeringstoernooi is natuurlijk flauwekul. Van Basten is daarmee begonnen in 2006, toen hij zei dat het een investeringstoernooi was voor 2008. Een ek of wk is een kans die je maar eens in de 2 jaar krijgt en waarbij de factor geluk werkelijkwaar gigantisch is. Dat gaan we ook volgend jaar weer zien. Je kunt je daar geen 2 jaar op voorbereiden.

En zo ongelofelijk is het niet dat België nog nooit een ek gewonnen heeft, want die hebben de afgelopen 40 jaar geen deuk in een pakje boter geschopt. Het is eerder bizar en ongelofelijk dat Nederland niet al 4 europese en 3 wereldtitels op zak heeft.

Ze verliezen van Wales en ze willen nu het EK winnen?
Die Belgen leren het ook nooit...
Top favorieten zijn Duitsland-Spanje en de outsiders zijn Frankrijk en Nederland.

16 augustus 2015 om 12:36

'die belgen' Omdat 1 iemand dit zegt?

16 augustus 2015 om 12:45

Als de coach van het nationale elftal dit roept dan zijn er vast genoeg mensen die achter die uitspraak staan.

16 augustus 2015 om 13:10

wat moet hij dan doen, zeggen dat ze meedoen om de kwartfinale te bereiken?

16 augustus 2015 om 13:16

Euhm....ja bijvoorbeeld? Een iets realistischere doelstelling. België heeft goede individuele spelers maar daarmee zeg je het eigenlijk al. Het zijn individualisten, het is geen hecht team waarmee je een eindtoernooi wint. Bij een toernooi is het zoveel meer belangrijker om een goed team te hebben dan 11 goede spelers dan bij een competitie. En daarnaast is de allerbelangrijkste factor op een toernooi geluk. Degene met het meeste fortuin wordt kampioen. Wilmots heeft nog enige tijd om er een team van te maken, we zullen zien.

16 augustus 2015 om 13:39

met deze ploeg mag je toch echt ambitie uitspreken? Met deze ploeg zeggen dat je voor de kwartfinale gaat is gewoon flauw.

16 augustus 2015 om 16:23

Nee hoor, gewoon realistisch.

16 augustus 2015 om 15:35

Ik vind Nederland net zo'n outsider als België. Waar wij het dan meer van tactiek zullen moeten hebben en België van kwaliteit.

Dan moet België om te beginnen een andere bondscoach aanstellen.

Grappig om te zien hoe Nederlanders België jarenlang een gebrek aan ambitie, gebrek aan zelfvertrouwen en een minderwaardigheidscomplex verweten, en nu er een bondscoach is en spelers zijn die wel in hun eigen kunnen geloven zijn ze arrogant en te hoog van de toren aan het blazen.

Beetje hypocriet trouwens, dat laatste verwijt...

16 augustus 2015 om 13:26

Dat is de oerhollandse nuchterheid.

16 augustus 2015 om 15:31

Dat ligt eraan. Wat de bondscoach zegt is logisch omdat de kwaliteit nu wel voorhanden is. Echter als je soms de fans hoort praten, dan blijft er weinig over van die Vlaamse nuchterheid. En dan wordt het vaak (niet altijd) arrogant en on-Vlaams. Dat irriteert mensen, zeker ons (nederlanders) omdat wij altijd te horen krijgen dat "ons volk" omschreven wordt als "dikke nekken". Hypocrisie ligt dus op de loer in deze kwestie.

Hahahahahahaha wij hadden van basten wat hebben jullie?

Nederland wordt onderschat en België wordt overschat.
Hopelijk komen we elkaar tegen op het EK alhoewel het nog geen eens zeker is dat beide landen aanwezig zullen zijn daar

Potentie genoeg, het moet er alleen nog uitkomen in de grote wedstrijden op grote toernooien

Het is een nobel streven en met drie wereldtoppers in huis (courtois, De Bruyne en Hazard) ook een logisch doel, maar er zijn drie pijnpunten bij België die roet in het eten kunnen gooien:

- De bondscoach: een tactisch onbenul.
- De beide backs: België heeft daar geen echte toppers lopen.
- De spits: België heeft geen echte killer. Ik vind Lukaku en Benteke goede spitsen, maar bij de Rode Duivels zie ik ze zelden bij de topwedstrijden.

Dan nog het probleem Hazard: prima speler (nog geen Robben), maar ijzersterk bij Chelsea. Echter bij de Rode Duivels is hij zelden goed op dreef. De beste speler die jullie (lieve Belgen) hebben, moet wel echt top zijn wil je kans maken.

Dus om een conclusie te trekken: Er moet nog veel gebeuren bij België, maar ze zijn zeker een outsider volgend jaar.

17 augustus 2015 om 02:44

Op rechtsback moet normaal Meunier spelen. Dat is echt al een topspeler, week in week uit een van de uitblinkers bij Club Brugge. Verder ga ik volledig akkoord. Met Wilmots lukt het niet.

Belgie heeft echt een geweldig team! Alleen lukt het steeds net niet, zag je op het afgelopen WK ook, maar goed zijn straks 2 jaar verder, dus meer ervaring.
Ze kunnen zeker gaan mee strijden om de EK titel, maar Duitsland vind ik nog net even wat beter.
Maar als dit Belgie echt zijn draai kan vinden, kan het echt de verassing van het EK worden, al vind ik het met de kwaliteit dat in het veld staat niet eens een verassing.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren