Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer: 'Die overbodige trucjes en scharen zie je nu niet meer bij hem'

Laatste update:
/

Anwar El Ghazi is verslaafd aan voetbal. De aanvaller van Ajax trainde deze zomer op de velden van RVVH in Ridderkerk nog voordat hij zich bij de club uit Amsterdam meldde. Het moet het seizoen van El Ghazi worden: in de competitiewedstrijd tegen AZ (0-3) liet hij zich met twee doelpunten meteen gelden. Volgens Frank de Boer is men bij Ajax hard bezig om van El Ghazi 'een slimmere speler' te maken.

"Betere keuzes maken. Qua momenten kiezen, qua meeverdedigen", legt De Boer in het Algemeen Dagblad uit. "Dat doet hij steeds beter. Die overbodige trucjes en scharen zie je nu niet meer bij hem." De oefenmeester was niet gecharmeerd van het akkefietje met de wijsvinger, al vind hij het ook wel een beetje bij de aanvaller passen. Hij wilde het namelijk ook voor zijn bekritiseerde ploeggenoten opnemen.

"Het hoort bij zijn neiging om zich altijd te willen profileren", zo stelt De Boer. "Altijd. Maar dat kun je ook positief uitleggen. Juist die profileringsdrang maakt hem de speler die hij is." Volgens de oefenmeester is het geen toeval dat El Ghazi in zijn debuutseizoen negen doelpunten heeft gemaakt. "In alles wat hij doet, zie je die gedrevenheid terug. Dan dwing je ook af dat je belangrijk bent voor het team."

Anwar El Ghazi is de belangrijkste speler van Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Anwar El Ghazi gaat het helaas niet redden op de langere termijn. Als je hem zou vergelijken met Memphis, beter van niet...

15 augustus 2015 om 08:42

Goed verhaal ... (zonder argument?? )

Deze jongen traint zich helemaal de pleuris... juist! net als Depay. Die gast heeft een ongelooflijke drive.

Als er 1 jongen is bij Ajax waarvan ik denk dat hij gaat slagen is het El Ghazi wel.

15 augustus 2015 om 09:28

Ik zeg ook niets over zijn inzet en mentaliteit. Ik denk alleen dat El Ghazi niet de belangrijkste speler van Ajax wordt zoals Memphis dat wel was bij PSV. Bij Memphis zag je ook in zijn eerste wedstrijden al dat hij iets speciaals kon brengen, terwijl El Ghazi dat veel minder heeft. Het is gewoon een speler als zovelen en dan ben ik het niet eens met de stelling dat hij de belangrijkste speler is van Ajax...

15 augustus 2015 om 10:17

Dat zei je niet, je zei namelijk dat El Ghazi het niet zou redden op de langere termijn.
Ik denk inderdaad ook dat deze jongen het juist wel gaat redden en een belangrijke speler voor Oranje kan worden.

15 augustus 2015 om 10:45

Ik train me ook helemaal de pleuris... Dus je denkt ook dat ik het helemaal ga maken? 😉

15 augustus 2015 om 13:32

Ik denk dat El-Ghazi ook wel keihard moet werken om iets te gaan bereiken in de voetbalwereld, want op talent alleen zal hij niet heel erg ver komen. Die poll is ook belachelijk. Als Anwar El-Ghazi al de belangrijkste speler is bij Ajax, dan is Ajax wel heel erg ver afgezakt.

15 augustus 2015 om 08:44

Dusss.. ja goed onderbouwde mening man. Toptalent van pas 20 jaar die nu al regelmatig uitblinkt. Nee.. die gaat het vast niet redden nee.. Geen toelichting nodig, zo duidelijk als wat.. Pfff

15 augustus 2015 om 08:45

Depay is een klasse apart maar om El Ghazi al af te schrijven. Het hangt allemaal af van de komende twee seizoenen. Ik denk dat hij het wel gaat redden, niet zo goed als Depay, maar hij wordt wel een klasse of 2/3 beter dan een Narsingh of een Promes

15 augustus 2015 om 09:02

Promes doet het heel goed in rusland en heeft all meer gepresteerd dan depay

15 augustus 2015 om 09:59

Memphis heeft nog 2.5 jaar de tijd om zich te ontwikkelen en "meer" te presteren, aangezien Promes 2.5 jaar ouder is, beetje appels met peren vergelijken. Daarbij heeft Memphis meer prijzen gepakt dan Promes dus hoe kom je erbij dat hij meer heeft gepresteerd? Heeft Promes oranje al naar een overwinning geschoten op een wk met goals en assist.. of een toptransfer afgedwongen duurste eredivisie transfer? Je praat onzin!

15 augustus 2015 om 09:59

Denk dat zijn max bij een club al Tottenham, Liverpool Juventus Valencia licht. Net niet de absolute top. Zoals Barcelona Manchester, city , bayren en real.

15 augustus 2015 om 10:50

Depay is ook ouder en heeft ook al meer ervaring dan el ghazi dit is ook nog maar het 2e echte seizoen van hem

15 augustus 2015 om 11:26

Ja toch, maar ik hoop dat Dankroon gelijk heeft want dan word El Ghazi wereldtop. Ik zelf denk ook wel dat El Ghazi het gaat redden, weliswaar niet zo goed als Depay, maar zeker nog een stuk hogerop komt. Ik vind hem echter niet het grootste talent in Ajax 1 nu, dat vind ik toch Bazoer en Riedewald, alhoewel ik ook erg veel vertrouwen heb in Tete. Sinkgraven gaat het ook wel redden denk ik, maar die komt natuurlijk niet uit de eigen jeugd.
Vind het wel jammer dat er niet echt zo iemand is als Eriksen, hij had echt alles. Of loopt er in de A of Jong Ajax nog zo iemand rond?

15 augustus 2015 om 13:20

Depay is echt niks beter als middelmaat in premier league op t moment, helemaal niet beslissend, amper een goede actie en toch heeft ie altijd eerst zin in eigen succes, maar misschien verbetert het zich wel met de tijd. Feit is dat hij bij psv de enige met echte acties en talent was, nu in manutd is ie een vd vele en zeker niet degene met meeste power.

15 augustus 2015 om 15:22

@timeeredivisie

op basis van wat gaat hij het niet halen? heb jij een glazen bol in je woonkamer staan? je kan daar totaal niets over zeggen, als hij zich blijft ontwikkelen en hard blijft werken kan ook hij een hele grote worden.

15 augustus 2015 om 09:09

steigschweiner, el ghasi is op zijn manier een goede voetballer, hij heeft het in zich om een van de beste te worden in nederland en wie weet ook in het buitenland, want die drive heeft hij in zich. Ik zag psv dan niet graag, maar van depay kon ik genieten, maar is ook nog de vraag of hij het in engeland gaat brengen ondanks dat, denk ik het wel.
Je kan een depay niet met el ghasi vergelijken, totaal andere type's.

15 augustus 2015 om 09:10

Want depay was na 1 profjaar net zo vee als anwar? Anwar heeft een prima techniek, heeft ook een prime trap, kan ook scoren, heeft een betere voorzet, kan beter koppen, alleen is minder explosief vergeleken depay. O ja en depay is fysiek sterker en wint daarom makkelijker duels. Maar Anwar is bezig met zijn tweede jaar als prof. Voor zo een rookie laat hij verdomd goeie dingen zien. Die jongen traint ook verdomd veel voor zichzelf. Misschien na een jaar is hij fysiek sterker en wint hij ook gewoon makkelijker duels. We zullen zien. Enige wat ik denk is dat velen deze jongen onderschatten.

15 augustus 2015 om 09:14

Als zijn naam chris jansen zou zijn, dan wel?

15 augustus 2015 om 09:18

Wat een l.koek..

Je zegt als je moet vergelijken. Dat zou je sowieso niet moeten doen.

Afgelopen seizoen was pas zn 1e seizoen.
Zn eerste seizoen kan je voor hem zelf geslaagd kunnen noemen door betrokken te zijn bij 17? doelpunten.dat te bedenken dat hij er toen bij grhaald werd door blessures..en dwong een plek af .
Toen Depay net zo veel wedstrijden gespeeld had als Ghazi nu was hij niet betrokken bij zoveel doelpunten. .
Het zijn verschillende spelers naar mijn mening en je moet ze niet vergelijken. Wat ze wél erg gemeen hebben is de werklust en drang om het uiterste uit hunzelf te halen.

15 augustus 2015 om 10:36

Ik denk juist dat hij wel eens een oranjeklant zou kunnen gaan worden. Goede basiskwaliteiten en een goede mentaliteit beloven veel goeds voor de toekomst

15 augustus 2015 om 11:54

Precies. El Ghazi lijkt nog vrij onvolwassen in vergelijking met depay, maar vooral op fysiek vlak. Ik denk dat hij na dit seizoen qua keuzes op het veld al grote stappen gaat zetten en een hoger rendement gaat halen dan memphis. Depay is overrated, El ghazi moet zich nog bewijzen

15 augustus 2015 om 12:05

Ben benieuwd of die ook 23 goals gaat maken, overrated zegt me niks, je kan een speler toch zelf beoordelen. Al met al zie ik twee jonge spelers die hopelijk oranje kunnen gaan dragen in de toekomst!

15 augustus 2015 om 11:29

@steignogwat: En Ghazi heeft op zijn leeftijd betere statistieken dan Depay.. nu jij weer.

Snap wel dat hij prof moet worden en moet weten wanneer hij een schaar kan maken... maar ik heb het idee dat de Boer soms het intuïtie gevoel van spelers helemaal klem zet door altijd maar in patronen te denken.

Laat dit soort gasten eens wat leuks doen (voor het publiek) en vervolgens misschien een rotschop krijgen.

Ben blij dat er nog een Ondaan of een Botaka op de Nederlandse velden rondloopt die wel dingen doen waar je vrolijk van wordt.

15 augustus 2015 om 09:39

Eens. De boer heeft het bij vleugel spelers altijd en alleen maar over meeverdedigen. Ik vind dat echt de verkeerde insteek.

15 augustus 2015 om 14:00

@ shenkie

Dat is inderdaad 1 van de zwakke punten van de Boer, de spelers worden vol gestouwd met opdrachten. Daarnaast speelt hij het liever op safe dan voor wat risico te kiezen of om structureel een fatsoenlijk baltempo te hanteren. De Boer zegt altijd een hoop, maar doet vervolgens iets anders.

De overbodige trucjes en scharen zijn eruit met als gevolg allemaal tikjes breed en terug zonder een lantaarnpaal voorbij te komen! Hier hebben we er al genoeg van Frank!

15 augustus 2015 om 08:53

Kijk jij überhaupt wel naar wedstrijden van Ajax?

15 augustus 2015 om 09:14

afcaajax0164, maak je er niet moe aan, of ze tikkie takkie spelen of totaal anders, het is toch nooit goed, dit krijg je, ondanks dat ze niet de sterren van de hemel spelen, blijft het Ajax.

15 augustus 2015 om 12:07

Volgens mij maakte ghazi tegen rapid wien genoeg overbodige scharen maar heb er wel vertrouwen in dat dit beter gaat worden, is nog erg jong en al een van de beste buitenspeler van de eredivisie.. potentieel waarschijnlijk de beste!

15 augustus 2015 om 14:07

@ jolano

Nee, altijd alles maar bagatelliseren of met de mantel der liefde bedekken is wel goed. Persoonlijk ben ik liever kritisch wanneer daar aanleiding voor is dat dat blinde positivo fanatisme wat je vandaag de dag veel ziet, wat veelal gebasseerd op de waan van de dag. Iets wat we de afgelopen maanden ook wel weer gezien hebben bij Ajax.

Het is schrikbarend om te zien hoe je vandaag de dag nergens meer kritiek op mag hebben. Nu heb ik ook wel vertrouwen in El Ghazi, maar de Boer stouwt de spelers wel degelijk vol met allerlei opdrachten, die vooruitgang die hij zegt te zien zie ik vooralsnog niet. De Boer ziet wel vaker substantiële vooruitgang die er niet is.

Daarnaast predikt hij wel spectaculair voetbal, alleen in de praktijk komt daar niet veel van terecht, het is gewoon meestal inspiratieloos voetbal, waarbij er vorige seizoennenaantrekkelijk voetbal echt een een zeldzaam goedje was, als het gebeurde; duurde het vaak niet langer dan enkele minuten. In het tot nu toe nieuwe prille seizoen zou je kunnen zeggen dat men daar iets op vooruit gegaan is; omdat Ajax in plaats van die paar minuten nu het ogenschijnlijk twintig minuten kan opbrengen om aantrekkelijk(er) te spelen. Om eerlijk te zijn is dit natuurlijk ook beschamend voor een topclub dat spelers niet langer dan twintig minuten in staat zijn om een beetje aantrekkelijk niveau te leveren.

Als ze tijd over hebben kunnen ze wellicht ook wat tijd aan Veltman gaan besteden. Hij blijft dezelfde fouten maken.

Het prijst hem dat El Ghazi in ieder geval fit aan het nieuwe seizoen wilde beginnen.
Waarom mensen hem vergelijken begrijp ik niet zo, want Depay ging bijna altijd naar binnen en El Ghazi kan naar binnen en een voorzet geven.

Ik vind dit zo jammer in het voetbal van deze tijd, alle coaches zijn tactisch sterk maar hebben geen flauw idee hoe ze publiek moeten vermaken. Ik ga naar het stadion voor de buitenspelers die met een heerlijke actie hun tegenstanders te kijken zetten. En dan gaat ene frank de boer dat als overbodig bestempelen. Heel erg jammer

15 augustus 2015 om 09:14

Het gaat om de functionaliteit van de trick. Soms deed Anwar zomaar wat scharen terwijl er niemand bij hem stond. Of dat aaien vd bal zonder toegevoegde waarde. Daar doelt frank op. Ga er liever dan gewoon in 1 x langs.

15 augustus 2015 om 09:17

klopt ook wel wat je zegt, maar alleen met trucjes red je het niet. Wordt ook gezegd, de overbodige vele trucjes en scharen. Ook ik zie dit graag alleen natuurlijk wanneer het op het beste moment kan, niet als je drie tegenstanders om je heen hebt, want dan is er geheid een tussen die de bal overneemt.

Steigschweiner ... Denk jij dat depay de belangrijkste speler was bij psv? ... Dat was hij niet hoor ... Ongelooflijke drive? Drive om alleen aan zichzelf te denken, geen overzicht bewaren, alle vrije trappen opeisen en niet meeverdedigen, met zijn petje en oordopjes in uit de bus komen? Wauw want een belangrijke speler..NOT!

Wijnaldum, Willems, Guardado, de Jong die zijn minstens zo belangrijk! ..,


El ghazi is echt een goede kerel ... Luistert zelfs bij zijn kapper nog naar de meningen van anderen en respecteert dat ... Depay gaat het niet redden bij man united ... El ghazi gaat een grotere speler worden ..

15 augustus 2015 om 12:18

Gelukkig vertellen proftrainers zoals cocu en van gaal en (oud) profspelers die met hem samen werken iets anders dan jij. Mis heeft een andere stijl/houding je voorkeur of laat je jouw club voorkeur bepalen wat je vind, maar het zijn gewoon beide goede spelers.

Nee Frank, scharen en truckjes dat moeten we niet hebben bij technische voetballers he! Stel je voor dat het publiek dat leuk zou vinden. En dan heb ik het natuurlijk niet over 50 scharen achter elkaar. In de tijd van Vanenburg kon ik er toch echt wel van genieten Frank!

In het nee verdedigen laat hij vaak nog zijn hoofd hangen. Denk aan het moment tegen Rapid.

Nou Frank, recent waren er 2 wedstrijden voor de CL en toen heb ik alleen maar nutteloze scharen en ballen onder de voet gezien. Maar een sprint trekken en terugverdedigen bij de 0-1 zat r niet in...

Deze gast heeft potentie, maar dit soort dingen, en t gaan janken bij elk duwtje en overtreding, vind ik irritante trekjes van m.

Wat is het sowieso voor onzin om je helemaal blind te staren op leeftijd? Continu het geouwehoer dat speler X beter is dan speler Y want hij is zoveel jaar jonger.

Kennen jullie ene Arjan Robben? Opzich een leuke carriere hoor, maar de afgelopen 2-3 jaar toch pas echt een wereldtopper.

Iedereen blijft Depay noemen. Natuurlijk een geweldig talent, maar hoe kun je werkelijk nu al zeggen hoe goed Depay is? 20 goals in een competitie waar zelfs een Vlemincx of een Kramer er meer dan 20 kunnen maken.

En dat Depay veel geld heeft gekost betekend niet direct dat hij ook net zo goed is als de hoeveelheid geld er mee gemoeid was. Kijk Di Maria. Kostte ergens rond de 70 miljoen dacht ik, en heeft het voor elkaar gekregen om in een heel seizoen 2-3 goede wedstrijden te spelen.

El Ghazi is jong en je kan duidelijk zien dat hij nu nog grote pieken heeft (AZ) maar ook diepe dalen (Rapid). Dat hoort bij die leeftijd. Maar de werklust en de wil bij Anwar is wel buitengewoon. Hij wil graag op Cristiano Ronaldo lijken. Ik zou zeggen: lekker doen! Als hij zich zo in het zweet werkt als CR7 zie ik daar geen problemen in. Hij zal dat niveau misschien nooit halen, maar als hij wel zo hard z'n stinkende best er voor doet vind ik dat alleen maar mooi.

Ik zie het wel in hem zitten.

El Ghazi is een zeer complete aanvaller. Een beetje meer duelkracht, spelinzicht en handelingssnelheid en deze jongen is niet meer te houden.

Kan een doelpunt uit het niks maken dat zijn kwaliteiten die ik bv bij Fisher nog ben tegen gekomen. El Ghasi heeft nu al een signaal afgegeven met 2 doelpunten en nog een lang seizoen voor de boeg een jongen die ervoor gaat. Heerlijke speler en wat mij op is gevallen dat hij ook lekker kan koppen :-)

15 augustus 2015 om 14:40

@ Businessboy

Die twee kun je niet echt met elkaar vergelijken vind ik, Fischer is van origine een CAM die omgeturnd is tot vleugelspeler, ook al heeft hij zijn lot geaccepteerd onder de Boer; kun je gewoon zien dat hij daar gewoon niet goed uit de verf komt (al doet hij altijd zijn best). Helemaal niet op links met zijn rechterbeen, helaas houdt de Boer nog steeds vast aan linkspoten op rechts en vice versa, terwijl dit terug gebracht zou moeten worden volgens het beleid omdat het vaker een negatieve invloed heeft op het spel dan een positieve.

Het maakt het spel vaak voorspelbaar omdat spelers dan altijd eerst naar hun goede been moeten draaien, zodat het makkelijk is voor tegenstanders om daarop te anticiperen. Een ander groot nadeel is dat spelers dan te vaak naar binnen trekken waar het vaak al zo over vol is.

Overigens kan Fischer wel degelijk vanuit het niets een goal maken, dat heeft hij in zijn goede periode meerdere malen laten zien, vlak voor zijn grote blessure zag je dat hij uit de talenten dip aan het krabbelen was. Fischer heeft een goede steekpass in huis, is creatief, wilt altijd in een zo hoog mogelijk tempo spelen, denkt voornamelijk vooruit en is er ook niet vies van om mee te verdedigen wanneer de situatie daarom vraagt, maar helaas word frivoliteit niet zo op prijs gesteld door de Boer. Zo ie zo vind ik dat Fischer verkeerd gebruikt word., persoonlijk zou ik hem het met Klaasen het laten uitvechten op het middenveld in plaats van op de flanken. Al weet ik dat dit in principe onder de Boer niet zal gaan gebeuren.

Bazoer Sinkgraven en Klaassen zijn de belangrijkste spelers en El Ghazie moet het nog gaan bewijzen maar het ziet er zeer hoopvol uit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren