Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ik baal enorm, maar FC Groningen heeft niets verkeerd gedaan’

Laatste update:

SC Cambuur kreeg deze week een telefoontje van Hans Nijland van FC Groningen: de streekgenoot was geïnteresseerd in aanvoerder Etiënne Reijnen en bleek bereid de afgesproken afkoopsom van 400.000 euro op tafel te leggen voor de verdediger. SC Cambuur restte weinig anders dan akkoord te gaan en men zag Reijnen vervolgens naar Euroborg gaan. Het levert een dubbel gevoel op voor de Friese club.

/

Enerzijds komt er vier ton binnen in de kas en kan Cambuur een stuk trots voelen, dat Reijnen goed genoeg werd geacht door FC Groningen. Anderzijds raakt trainer Henk de Jong wel een dragende kracht kwijt, die ook nog eens de aanvoerder was. Hij noemt Reijnen in het Algemeen Dagblad ook ‘een echte leider’, maar wil verder niet zeuren over de situatie zoals die nu is in Leeuwarden.

De Jong stoort zich niet aan het feit dat FC Groningen na Martijn van der Laan en Albert Rusnák nu alweer winkelt in de selectie van Cambuur. “FC Groningen heeft bij deze transfer netjes gehandeld. Zowel bij Reijnen als Rusnák kreeg ik keurig een telefoontje van Hans, waarin hij de interesse kenbaar maakte. Ik baal enorm dat die jongens zijn vertrokken, maar Groningen heeft in mijn ogen niets verkeerd gedaan.”

Technisch directeur Henry van der Vegt laat in de ochtendkrant een ander geluid horen. Hij begint het wel een beetje vervelend te vinden dat FC Groningen graag rondkijkt in de selectie. De scouting kijkt snel en gemakkelijk naar wie er bij SC Cambuur voetballen, merkt de technisch directeur. “Maar oké, dat is hun goed recht. Kijk, voetballers komen niet bij Cambuur voor het grote geld, maar om zichzelf in de kijker te spelen. We mogen er best trots op zijn dat dit bij Etiënne en veel andere spelers is gelukt.”

Vind jij dat FC Groningen te vaak spelers van SC Cambuur haalt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hopen dat Cambuur door kan groeien en dat wij op een goed moment de spelers van Groningen gaan halen.

15 augustus 2015 om 09:04

Dan kan je lang gaan sparen..

15 augustus 2015 om 09:58

Niet sparen, groeien. (groningens grootste angst)

15 augustus 2015 om 10:29

Groningen is een stuk volwassener dan Cambuur op dit moment en dat zal ook nog wel even zo blijven. Begrijp me niet verkeerd hoor, we willen Cambuur niet onderschatten, maar er moet wel behoorlijk wat veranderen wil Cambuur de beste spelers van Groningen op kunnen halen. Daar heb je een nieuw stadion voor nodig, meer sponsoren, grotere achterban etc etc. In de stad Groningen zit wat meer bedrijvigheid en daarnaast moet Cambuur het niet hebben van support uit de provincie die vooral voor een ander clubje zijn.

15 augustus 2015 om 12:09

Nee hoor. Hoe groter jullie worden, des te meer dat ten koste gaat van Heerenveen. Dat vinden wij alleen maar mooi. Het achterland van Groningen en cambuur kent geen/amper overlap.

15 augustus 2015 om 11:05

Dat ga jij niet meer meemaken dit leven hoor. Zelfs met de meest ambitieuze nieuwbouwplannen die Cambuur heeft komt er een stadion dat maar 2/3 van de capaciteit van de Euroborg heeft. En dan praten we over 2018 op zijn vroegst.

En laat ook FC Groningen heel serieus kijken naar uitbreidingen. Nee, Cambuur zal Groningen nooit voorbij gaan. Daarbij wordt FC Groningen gesupport door een hele provincie en moet Cambuur het toch vooral van het eigen stadje hebben.

Cambuur zal eerst Heerenveen voorbij moeten en de grootste club van de provincie moeten worden. En zelfs Heerenveen is niet in staat om de betere spelers van Groningen te kopen.

15 augustus 2015 om 11:29

Kan soms hard gaan, kijk maar naar Willem II. Heeft nog Champions League gespeeld.

16 augustus 2015 om 09:38

Dat is andersom ook niet zo vriend.

15 augustus 2015 om 11:08

Momenteel kan in Nederland alleen de traditionele top drie onze beste spelers halen, met als uitzondering Tadic, die een paar jaar geleden naar Twente ging. Daarom zie ik het in de komende - pak hem beet - twintig jaar niet gebeuren dat Cambuur de beste spelers van Groningen ophaalt, maar in de voetballerij zijn wel gekkere dingen gebeurt. En je mag dromen uiteraard

15 augustus 2015 om 11:59

Nrvier heeft het dan ook niet over de beste spelers van groningen gehad maar over spelers halen van..

Willemii haalt ook spelers van Ajax, en Heerenveen van Feyenoord dus dat Cambuur spelers haalt van Groningen zie ik dit seizoen of volgend seizoen nog wel gebeuren :D

15 augustus 2015 om 12:41

Ik denk dat hij toch beste spelers bedoelt, want als het om het kopen van een speler gaat, kan je volgende week al beet hebben met Martijn van der Laan en daarvoor hoef je helemaal niet te groeien.

15 augustus 2015 om 13:22

Dat kan, maar dan moet hij dat ook zeggen

Dat kan nog weleens een tijdje duren, als het al gebeuren gaat. Ze zeggen wel dat Cambuur een "sleeping giant" is, maar er moet eens een prins komen die ze "wakker kust".

In de Eredivisie komen is niet zo moeilijk, maar er blijven en een subtopper worden dat is een ander pak mouwen.

ach ja. Wij raken zelfs onze beste spelers kwijt aan fst division clubs. Dat is het lot van NL clubs...

Vd Laan kwam eerst van Groningen naar Cambuur. Zijn vergelijkbare clubs, al is Groningen (nog) de grotere.

15 augustus 2015 om 09:11

heeft tussendoor nog voor veendam gespeelt dacht ik

Zeurpiet die v.d. Vegt! Groningen zal altijd kijken of er interessante spelers zijn die een aanvulling zijn voor de selectie en niet omdat het Cambuur is. Onzin dus! Prima reactie Henk de Jong, klaarblijkelijk heb jij het iets beter door dan die Kampenaar.

15 augustus 2015 om 10:25

Inderdaad Peinke. Groningen haalt toch geen spelers op bij Cambuur omdat ze Cambuur willen pesten? De spelers die ze halen hebben ze nodig en als die toevallig bij Cambuur spelen en er zit een prijskaartje aan wat Groningen er voor over heeft dan halen ze die. Bij ons hebben ze destijds Kieftenbelt weggehaald en vorig jaar Antonia. Was ik ook niet blij mee maar dat is voetbal. Kun je ook als een compliment beschouwen als ze spelers weghalen.

15 augustus 2015 om 11:07

Inderdaad. Ook haalden ze Drost, Linssen, Botteghin en Chery weg bij Zwolle, Heracles, Nac en Ado. Volgens mij past Cambuur prima in dit rijtje.

Henry moet niet zo zeuren. Heerenveen en groningen worden ook elk jaar leeg gekocht. Wees blij dat je transfersommen binnen krijgt. Daardoor kun je tenminste gaan groeien.

15 augustus 2015 om 10:01

Klopt, het is niet anders. Als jou spelers weggekocht worden is dat eigenlijk een compliment. Maar ook knap balen natuurlijk.

Ja en cambuur winkelt weer graag bij go ahead.

15 augustus 2015 om 09:22

Alleen Sjoerd Overgoor toch?

15 augustus 2015 om 09:36

Over de afgelopen jaren. Oke, geen 3 speles binnen een jaar. Maar cambuur kijkt graag bij ons in de keuken. Waar ik overigens geen probleem mee heb. Zo werkt t nou eenmaal

15 augustus 2015 om 11:13

Ja let maar op Vriends gaat naar Cambuur. Ook goede speler die niet te veel hoeft te kosten.

Als ie bij Sparta had gespeeld, hadden ze n daar gekocht. Gewoon toeval.

Wil Henk de Jong een wit voetje halen bij Groningen, om daar later als trainer aan de slag te gaan?

15 augustus 2015 om 09:34

Henk haalt overal witte voetjes om maar aardig gevonden te worden.

15 augustus 2015 om 10:35

Of misschien is dat gewoon zijn persoonlijkheid? Die man is overal en altijd tegen alles en iedereen vriendelijk

15 augustus 2015 om 10:49

Henk de Jong komt er openlijk voor uit dat Groningen hem wel wat lijkt. Hij weet zelf ook wel dat zijn naam bovenaan staat wanneer van de Looi weg moet of gaat. Ik heb er niks tegen, vriendelijke man en houd niet snel iets achter.

15 augustus 2015 om 10:51

Hoe kan je de aardigheid van die man nou als iets negatiefs zien? Dan ben je zelf wel heel zuur..

15 augustus 2015 om 11:07

Juist. Dittem.

15 augustus 2015 om 11:09

Henk is, samen met Jans, een van mijn favoriete trainers. Altijd eerlijk voor de camera, geven de tegenstander felicaties als hun ploeg is weggespeeld en geeft nooit de schuld aan de scheids. Hele duidelijke, objectieve man. Prachtige trainer.

16 augustus 2015 om 09:41

Blije eikels zijn het. Vooral die achter de ellebogen hebbende Jans.

Het vervelende voor alle eredivisie clubs is dat er spelers weggekocht kunnen worden als de competitie al is begonnen. Absurd dat dit mogelijk. Het dient in ieder geval niet het voetbal.
Mijns inziens zou het beter zijn om 1 week voor het begin van de competitie de transfermarkt te sluiten. In de winter moet de transfermarkt gesloten blijven.

15 augustus 2015 om 10:07

Helemaal mee eens. Dat spelers naar grotere clubs vertrekken hoort er nu eenmaal bij. En of dat nu naar Groningen, Feyenoord of een andere club is doet niet ter zake. Het gaat meer om de timing. En die is nu op zijn zachtst gezegd uiterst ongelukkig. Waarom de transfermarkt niet op 31 juli sluiten. Duidelijker en eerlijker lijkt mij. Voor alle clubs.

15 augustus 2015 om 10:20

Helemaal mee oneens. Voetballers moeten normale werknemers worden die van baan kunnen veranderen door hun contract op te zeggen. Belachelijk dat deze vorm van mensenhandel niet alleen gedoogd wordt maar gewoon legaal is.

15 augustus 2015 om 10:38

Ahha ja en dan? Elke speler een opzegtermijn van 2 maanden? dan worden er geen transfersommen meer betaald en gaan de salarissen naar de 10 miljoen voor een simpele speler

15 augustus 2015 om 10:43

Bij mensenhandel denk ik meer aan onder dwang proberen het ergens beter te krijgen. meestal wordt je uitgebuit en vervoerd onder erbarmelijke omstandigheden. Lijkt me een rare vergelijking met voetballers die al zeer goed verdienen en aan het eind van een transferperiode zelf kunnen kiezen waar ze naar toe gaan. Een open markt waarbij voetballers elk moment van club kunnen veranderen lijkt me sowieso zeer ongewenst. Een rijkere club kan de concurrent direct verzwakken waarbij competitievervalsing direct en continue gaat spelen. Lijkt me helemaal de doodsteek voor het voetbal.

15 augustus 2015 om 11:02

@dollard
Mensenhandel, het woord zegt het al, is handel in mensen, hebben omstandigheden helemaal niets mee te maken.
Jouw voorbeeld lijkt meer op slavenhandel

Dat is gewoon toeval. Zo verkopen wij regelmatig aan Ajax. Te denken aan Suarez, Lindgren, Bruno Silva en Zivkovic. Cambuur heeft gewoon uitstekende spelers in de selectie gehad die voor ons aanwinsten zijn, al denk ik dat VD Laan het niveau niet aankan.

Voor 400.000 kan je de gok nemen, ik ben benieuwd of hij bij ons de leider in de achterhoede kan zijn die we na het vertrek van Botteghin nodig hebben

Groningen is nou eenmaal een mooie stap voor spelers van Cambuur. Grotere stad, Groter Stadion, Grotere Fanbase, Hoger salarisbudget. Net als Ajax dat weer is voor Groningen. En Tottenham voor Ajax enz. Cambuur moet dan ook niet zeuren en hun plek kennen in de voedselketen van het voetbal.

15 augustus 2015 om 10:03

Och, 1 ding uit je opsomming telt, een hoger salaris. Voor de rest maakt het een voetballer niet uit waar hij voetbalt.

15 augustus 2015 om 10:10

Cambuur kent zijn plek zeker wel, maar daarom hoef je het nog niet altijd leuk te vinden.

15 augustus 2015 om 10:37

Dit wordt ook nergens tegen gesproken. En Cambuur kent zijn plek heus wel. Punt dat v.d. Vegt alleen wil maken is dat als Groningen een speler nodig heeft ze vaak eerst kijken of er in Leeuwarden wat te shoppen valt. Weet niet of Groningen dat bewust doet of dat de spelers die zij nodig hadden nou toevallig bij Cambuur rondliepen......

Ik heb niet gestemd op de poll,want ik kan geen keuze maken.
Het is lood om oud ijzer,elke club doet dit,als het nodig/mogelijk is.
Kijk naar het Co adriaanse verhaal tijdens zijn Willem2 periode.
Ook Fc Twente winkelde afgelopen seizoenen bij Zwolle,het is allemaal legaal.
En dit benadrukken de leiders bij Cambuur zelf ook duidelijk.
Als Leeuwarden slim is,en dat lijkt me wel,halen ze twee of drie transfervrije jongens op.
Bij Twente lopen er nog een paar rond die weg mogen,of meetrainen met het tweede om hun conditie op peil te houden.
Maar dit is slechts een voorbeeld.

En Cabmuur winkelt graag in Deventer. Tja, zo werkt het nou eenmaal.

15 augustus 2015 om 12:32

Volgens mij hebben we alleen Sjoerd Overgoor overgenomen ?

Rusnak kwam officieel van Man. City en niet van Cambuur.

Henri moet dit niet zeggen, al weet ik niet in welke context dit gezegd is. Dat Reijnen naar Grun gaat is kut maar ook een teken dat we goed bezig zijn. We hebben met Mac-Intosh een goed alternatief en er komt wel weer een nieuwe. Cambuur voorlopig gewoon zo door gaan en het nieuwe stadion komt eraan en dan kunnen we dit soort spelers wel behouden.

Waar is Nijland nu dan met z'n grote muil dat ie et zo asociaal vindt dat clubs spelers weghalen in de laatste weken van de transferwindow? Ow nee.. Nu doet ie et zelf en dan is het geoorloofd he? Schijnheilige hond

15 augustus 2015 om 16:47

Nijland vind het helemaal niet erg dat spelers worden opgehaald. Maar wel het spel dateromheen wordt gespeeld: Botteghin kostte 1 juni 2,5 milj, 1 juli 2,5 milj, 1 aug 2,5 miljoen. Feyenoord dacht er een koehandel van te kunnen maken, met lagere biedingen.. Groningen hoefde niet te verkopen, en als ze verkopen gewoon voor de vraagprijs. Hij had alleen liever gezien dat Feyenoord hem eerder had gehaald, zodat ook Groningen sneller kon schakelen. Voor de prijs maakt het niets uit, dus wat is het nut van zo lang wachten??|

Ik, als Fc Groningen-fan, heb ook een zwak voor Cambuur en andere volksclubs. Ik weet waar we vandaan komen na successen in de jaren 80 en het verval in de jaren 90 met degradatie als gevolg. Tot de bouw van het nieuwe stadion was het behelpen (net als Cambuur). Ik gun de club en supporters dat nieuwe stadion. Dan kan de begroting omhoog en is er wellicht meer mogelijk om uit te groeien tot een stabiele middenmoter met af en toe een uitschieter naar boven.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren