Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Fischer: 'Hij wil graag slagen bij Ajax, het is een lastige beslissing'

Laatste update:

De kans is aanwezig dat de Deense enclave bij Ajax in de komende weken een stuk kleiner wordt. Nicolai Boilesen gaat waarschijnlijk in het buitenland aan de slag en Lucas Andersen vetrekt mogelijk op huurbasis uit Amsterdam. Viktor Fischer hoopt Andersen te kunnen helpen met zijn situatie.

/

"Het is nu de vraag of het misschien beter is dat hij wordt verhuurd", vertelt Fischer in gesprek met Ajax Life. "Ik ga daar niets over zeggen. Natuurlijk hebben wij er wel samen over gepraat. Hij wil graag slagen bij Ajax, het is een lastige beslissing." Andersen, twintig jaar, kwam in de eerste drie officiële duels van Ajax 1 niet binnen de lijnen. Hij speelde wel voor Jong Ajax, tegen Achilles'29.

Boilesen staat ook op het punt om te vertrekken. "Als Nicolai fit is, heeft hij heel veel kwaliteit", stelt Fischer, die denkt dat landgenoot Lasse Schöne ook dit seizoen een belangrijke rol gaat spelen. "Lasse is meestal fit en gaat dit seizoen echt wel genoeg aan spelen toekomen", zo verzekert de Deen.

Ajax doet er goed aan om Lucas Andersen ...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een jongen met zoveel potentie en talent zou je niet nu moeten verkopen zonder een goede terugkoop regeling. Verhuur lijkt me het beste en daarna kan altijd nog kijken of het echt niets wordt.
Maar verhuur van een jaar kan een speler veel goed doen of veel slecht doen. Hopen dat hij aan de goede kant zit, want voetballen kan die zeker wel.

14 augustus 2015 om 08:54

Volgens mij gaat de keus niet tussen verkopen en verhuren, maar tussen verhuren en blijven.

14 augustus 2015 om 09:07

Ja, naar de tekst gezien wel, maar de poll gaf deze optie erbij aan. Vandaar dat ik de optie erbij heb genomen. Ajax moet niet meer spelers "vroegtijdig" verkopen, zeker niet als ze echt potentie hebben. Maar blij dat de verkoop-optie alleen in de poll staat.

14 augustus 2015 om 23:14

Ah ja ik zie het, ik sla die rare polls meestal over

14 augustus 2015 om 11:06

Jaartje bij PEC stallen, leuk voetballend team wat in dat opzicht redelijk overeenkomt met het spel wat Akax zo graag speelt. Blijven lijkt mij geen goede keuze gezien de brede selectie die we al hebben, te weinig speelminuten voor een talent wat er maar mijn inziens nog net niet klaar voor is

Was lucas Andersen niet dat enorme Deense talent wat toch maar een modaal voetballertje bleek te zijn? Ik vind het altijd wel grappig hoe de jonge spelers in Amsterdam omhoog geschreven worden. Fischer is een leuke voetballer maar ook niet meer en Boilesen was ooit de beste links back van Nederland volgens Frank de Boer. Alle drie modale voetballers achteraf gezien.

14 augustus 2015 om 08:57

Sterkee nog het blijkt ook een enorm talent dat kan je iedere wedstrijd zien. Maar hij heeft het fysiek van een 14 jarige en doet veelste lichtzinnig iñ het veld

14 augustus 2015 om 09:50

Ja maar het blijft toch vreemd. Stel je hebt het andersom, je bent enorm sterk maar je kan niet voetballen. Dan ben je toch ook geen talent. Je moet gewoon van beide wat hebben, dit was toch van te voren al aan te zien. Dat jochie weegt amper 50 kg. Daar wordt toch geen tegenstander bang van.

14 augustus 2015 om 10:44

Als spelers jong zijn, moeten ze vaak nog fysiek groeien. Vandaar dat gekeken wordt naar de technische capaciteiten. Daar kun je als club wat mee.

14 augustus 2015 om 08:59

Dit is wel lekker kort door de bocht geredeneerd van jou. Het is niet zo dat ieder talent de stap naar profvoetballer zo makkelijk zet. Andersen is technisch misschien wel 1 vd beste spelers bij Ajax maar mist de fysieke kracht van Klaassen en het overzicht van Sinkgraven. Mijn hoop is nog niet weg voor hem; hij zou zomaar een laatbloeier kunnen zijn.
Fischer en Boilesen zijn beide ook toptalenten maar hebben ontzettend veel pech met blessures gehad waardoor ze hun potentie (nog) niet waar hebben kunnen maken. Boilesen is vooral na z'n laatste grote blessure enorm terug gevallen, dat zie ik niet meer goed komen. Fischer is nog niet afgeschreven.

14 augustus 2015 om 23:16

ik deel die inschatting, maar Ajax heeft Boilesen een nieuw contract aangeboden. Zij zien ook in hem dus nog potentie. Ik zou helemaal klaar zijn met die gast, en dan bedoel ik als voetballer, niet op dat gedoe met contracten enzo.

14 augustus 2015 om 09:11

Beetje hetzelfde als een Vilhena, Boetius en Achabar bedoel je. Of een Reis of een Locadia of ga zo maar door. Elke jonge speler in Nederland wordt omhoog geschreven, ongeacht de club waar die voor speelt.

En ja, op een moment was Boilesen de beste back van Nederland. Dat hij dat niet volgehouden heeft, dat is wat anders. Maar misschien moet je over een jaar of 5 eens kijken waar ze spelen ipv nu te veroordelen. Want hoe erg spelers omhoog geschreven worden hier, zo schrijf jij ze nu af.

14 augustus 2015 om 09:18

Verschil is dat Vilhena, Achahbar en Boetius uit de eigen jeugd komen. Fischer, Andersen en Boilesen zijn als grote talenten binnen gehaald en zitten daardoor de ontwikkeling van de eigen jeugd in de weg.

14 augustus 2015 om 09:19

De vergelijking met de door jou genoemde Feyenoord spelers klopt wel. Met het verschil dat die gasten van Feyenoord uit de achtettuin geplukt zijn en al voordat ze 10 jaar waren bij Feyenoord speelden en niet als grote nieuwe toekomstige sterren met veel bombarie naar Nederland gehaald zijn.

14 augustus 2015 om 09:27

Waarom is dat een verschil?
Het gaat toch om het omhoogschrijven van talenten in Nederland. Ik maak geen onderscheid in eigen jeugd of gehaalde jeugd. Het is een argument, maar dat lijkt me voor een heel ander onderwerp dan wat hier besproken wordt.

14 augustus 2015 om 09:30

@thuis,

Gewoon onzin, de drie denen zijn op zeer jonge leeftijd naar Amsterdam gehaald om de talentenstroom te versterken. Dat is wat Ajax eigenlijk al jaren doet. Er wordt gewoon overal doorgeselecteerd. Zoals er bij elke club in iedere leeftijdscategorie spelers bijkomen en vertrekken. Als je 16, 17 of 18 bent en je wordt gehaald, dan ga je gewoon samen met de andere jongens proberen een plekje te veroveren. Dit soort voor meer concurrentie en de beste blijven uiteindelijk over, oftewel: Ze zitten geen talenten in de weg, want ze zijn zelf talenten van Ajax.
Volgens de Fifa regelementen zijn alle 3 inmiddels ook te betitelen als eigen jeugd. (Al is het natuurlijk het leukste als je spelers in het eerste hebt die al vanaf de f-jes of e-tjes bij de club zitten).

14 augustus 2015 om 11:28

Die spelers breken bij Ajax ook door, samen met aangekochte talenten rond hun 16de. Ik vind het prima. Fischer heeft al een heel goed jaar gehad, daarna een slecht jaar en vervolgens een blessure jaar. Zonde voor hem, maar ballen kan hij wel. Andersen is misschien de meest technische speler in de selectie, maar hij moet op andere vlakken stappen maken. Een verhuur kan daar prima mee helpen

14 augustus 2015 om 11:14

Ja achteraf is dit zo'n makkelijke opmerking.. Zou het zo kunnen zijn dat niet ieder talent met heel veel potentie het echt maakt in de harde voetbalwereld? Heb je eraan gedacht dat men wellicht dacht dat hij fysiek nog zou groeien? Eriksen was ook een mager mannetje toen hij met bij Ajax begon. En dan nog, is iedere goede voetballer perse heel fysiek? Iniesta, Oscar, maar bijvoorbeeld ook Promes of Ronaldinho zijn fysiek niet heel sterk, zij weten hun lichaam echter slim te gebruiken. Begrijp mij niet verkeerd, fysiek hebben is goed in voetbal, maar is het noodzakelijk? Ik denk het niet. Andersen kan wat extra kilo's gebruiken, maar dat is niet de dooorslaggevende factor in zijn slagen bij Ajax.

Andersen heeft ontzettend veel potentie maar lijkt de stap van talent naar het niveau dat Ajax streeft niet te maken. Dat heeft deels met zijn fysiek en het gebrek aan ervaring te maken. Als je Andersen zou verhuren (of verkopen met terugkoop optie) aan een subtopper zoals Twente, Groningen, Heerenveen of AZ dan denk ik dat hij volgend seizoen een vaste aansluiting kan maken bij het eerste elftal van Ajax.

14 augustus 2015 om 09:01

Andersson is toch middenvelder? Met het huidige middenveld van Twente zal hij ook daar op de bank belanden.

14 augustus 2015 om 09:25

Andersen kan op meerdere posities uit de voeten. Bij Ajax heeft hij voornamelijk als aanvallend middenvelder maar ook als hangende linksbuiten gespeeld. Voor de linksbuiten positie mist hij alleen de pure snelheid in sprints om een back uit te schakelen. Maar doelgericht is hij wel; daarom denk ik dat hij in een twee spitsen systeem als zwervende spits naast een fysiek sterke spits het ook niet onaardig zou doen.

14 augustus 2015 om 10:19

Dat zou kunnen. Linksbuiten is bij ons nog erg zwak. Eerst maar kijken wat Agyepong gaat doen

14 augustus 2015 om 09:05

alleen zullen dat soort clubs hem niet huren zonder optie tot koop

Waarom is het niet mogelijk om die jongen eens een paar maanden op krachttraining te zetten en heerlijk aansterken. Hij hoeft voor mij geen horror NFL training te volgen maar wel een paar kilo aankomen lijkt mij verstandig.

Potentie heeft die zeker, maar zowel ajax een vooral hijzelf moet in zichzelf investeren.

14 augustus 2015 om 10:23

Eens, hij heeft een hele goede techniek maar is fysiek zo zwak, ik snap dan ook niet dat Ajax hem nog geen krachttraining heeft laten doen of waarom hij dit niet doet. Als hij fysiek iets sterker wordt en hij iets meer het overzicht weet te houden, is het gewoon een erg goede speler.

En wat gaat Fisher zelf doen ? of heeft hij dat al in een ander interview aangegeven. hij heeft zelf ook heel veel blessures gehad dus ben best benieuwd hoe hij dit jaar gaat spelen

Andersen kan het beste voor een jaar naar een andere club gaan, en dan het liefste een club waar ze moeten vechten voor de bal. Hij moet een beetje body krijgen.

14 augustus 2015 om 09:25

Als je moet vechten voor de bal haal je geen type Andersen.

14 augustus 2015 om 09:29

Niet alleen dat, hij moet ook leren dat hij niet eindeloos blijft dribbelen, maar die bal naar iemand speelt. Met zijn techniek zou hij veel vaker betere keuzes moeten maken.

14 augustus 2015 om 11:28

Met techniek maak je geen keuzes. Techniek hebben en keuzes maken heeft niets met elkaar van doen. Ja het 1 hoort het andere te volgen, maar je kunt techniek hebben zonder dat je inzicht hebt, andersom kan bijvoorbeeld ook..

14 augustus 2015 om 12:39

Met zoveel techniek zou hij een ideale speler voor het 1x raken spelletje, dan wordt voor iemand als Immers een stuk lastiger als de bal 13 meter van de voet springt bij elke aanname. Dus het heeft wel met elkaar van doen.

14 augustus 2015 om 09:34

Juist niet, hij moet het voetbal spelen dat bij hem past en dat is geen vechtvoetbal. Hij moet wel meer body krijgen natuurlijk, maar je moet toch vooral zijn sterke punten benutten (techniek). Op kracht gaat hij het sowieso niet redden, ook niet als hij 3 jaar elke dag de sportschool in duikt. Hij moet veel spelen en een manier vinden om om te gaan met feit dat hij niet de sterkste is. Oftewel slimmer worden in het spel.

14 augustus 2015 om 10:26

Dat zag je ook bij Eriksen. Hij was fysiek ook nooit zo goed maar hield zo goed het overzicht en zijn passes waren ook gewoon briljant af en toe. Met alleen overzicht houden en iets meer fysiek kweken kan Andersen nog heel ver komen.

Off: wat lees ik nou op voetbalprimeur? Ajax wil vermeer terughalen van feyenoord? Grootste grap ooit hoop ik.

14 augustus 2015 om 09:31

Haha, en dan zeker 3 miljoen voor hem betalen?

14 augustus 2015 om 09:41

Hij heeft een gelimiteerde transfersom van 5 miljoen, en Ajax is bereid om dat te betalen... zou toch te gek voor woorden zijn?!

14 augustus 2015 om 09:46

5 miljoen staat in zijn contract schijnt het. Zal wel een broodje aap verhaal zijn.

14 augustus 2015 om 11:55

Dat lijk me pure onzin inderdaad.. Maar ze zijn er gek genoeg voor. Vermeer blijft na Jasper toch de beste haalbare optie.
Aan de ene kant hoort hij bij Ajax te spelen (voor m'n gevoel), aan de andere kant belazer je jezelf flink als je nu 5 miljoen gaat neertellen voor hem. En dan is het ook nog de vroeg hoe hij ontvangen zal worden.

Half jaartje naar Zwolle? Denk dat Jans wel het beste in hem naar boven brengt.

Ze moeten in Amsterdam (en in mindere mate bij andere clubs) eens leren om een speler niet zo snel als super talent te bombarderen. Hoeveel spelers zijn er de laatste jaren niet vanuit de jeugd bestempeld als de nieuwe Kluivert, Seedorf, Rijkaard etc. en vervolgens hopeloos gefaald.

Deze fout werd in het verleden al gemaakt met spelers als Hersi, Hose, R.sneijder, Mitea, Bodul en vele andere.

Nu lijkt het met spelers als Vetlman, Anderen, Boileison, Zivcovic, van Rhijn, Kihna gebeuren.

Met een beetje pech volgen hierin een Nouri en van Beek ook. Dit zal dan niet komen door het gebrek aan talent bij deze spelers maar zal meer liggen aan de belachelijke hoge druk die op de schouders van deze spelers gelegd is. Zelf een speler als van der Vaart is er bij Ajax aan onder door gegaan.

Laat spelers lekker rijpen en gun ze eens een mindere periode en dan zal achteraf wel blijken of dat ze daadwerkelijk zo goed zijn of dat het alleen leuke talenten waren.

14 augustus 2015 om 11:35

Misschien moet jij andere mensen gewoon lekker in hun waarde laten. Wie denk jij wel niet dat je bent om te bepalen wat wij mogen zeggen, denken of doen? Bemoei je lekker met jezelf!

14 augustus 2015 om 11:42

Oke en dan mag ik vervolgens niet zeggen wat ik wil, denk en doe. Ff Ajax brilletje af zetten en vervolgens met een normale reactie komen.

14 augustus 2015 om 12:05

Dat mag best, maar jij bepaald niet voor mij wat ík zeg, denk en doe! Wij móeten niks! Jij mag je mening best verkondigen, maar zeg dan dat je iets vind, zeg niet dat ik iets moet, want dan heb je aan mij (en menig andere Amsterdammer) écht een verkeerde.. Ik móet niks omdat jij vínd dat ik iets moet!

14 augustus 2015 om 12:19

Nou sorry hoor dat ik de 2 woordjes ik vind er vergeten ben voor te zetten terwijl elke ziel wel snapt dat dit mijn mening is en wanneer je iets anders vind of wil doen je dit lekker moet doen.

14 augustus 2015 om 12:04

Nou Roelreusel,

Het is niet zo dat ik Overmars heb horen zeggen dat Veltman de nieuwe Stam wordt of dat Zivcovic de nieuwe Kluivert is. Ik heb ook F.de Boer niet horen zeggen dat Andersen de nieuwe Litmanen wordt. Ook heb ik van der Sar nooit horen zeggen Kishna de nieuwe Overmars is.

Naar mijn mening is het de media die talenten ophemelt en neersabelt. Dat verkoopt schijnbaar. Sensatie noem ik dat. Moeten ze bij Ajax dan zeggen dat een jongen als Van de Beek er niks van kan? Zo'n jongen wordt echt wel begeleid. Maar dankzij de media weet iedereen al wie het is en dat hij erg veel talent heeft. Die jongen is eigenlijk gewoon bekend bij het grote publiek en dat komt niet door Amsterdam, dat komt door de media.

De tijd dat er iemand doorbreekt in het eerste terwijl bijna niemand hem kent is voorbij. Je hebt wel gelijk dat spelers het beste zonder te veel druk kunnen starten, maar dat wordt door vooral de media onmogelijk gemaakt.

14 augustus 2015 om 12:16

Ik zeg ook niet dat dit uit de hoek van de club zelf komt daarom gebruik ik ook de benaming Amsterdam. Dit gebeurd met namen door een grote groep vanuit de achterban en vanuit inderdaad de media.

En nee de achterban en de media hoeft niet te zeggen dat een van de Beek er niets van kan alleen om die jongen nu al naar voren te schuiven als de toekomst van Ajax lijkt me nogal voorbarig. Geef die jongen de ruimte en wanneer hij echt zo goed is als iedereen beweert dan komt hij er denk ik eerder dan wanneer de druk er is dat hij perse de nieuwe Bergkamp of Seedorf zal worden

14 augustus 2015 om 12:51

Vd Beek wordt er niet warm of koud van met wie ze hem vergelijken. Zodra de wedstrijd begint doet hij zijn ding. Overigens komen die vergelijkingen net zo vaak van binnen de club als van erbuiten. Vd Beek noemen ze op de training wel eens Schweini als hij een typische Schweinsteiger actie heeft, anderzijds noemen ze hem wel eens Bergkamp als hij met een geweldige stift scoort. Nouri noemen ze wel eens Inesta na een geniale pass, maar beide weten heel goed wie ze zelf zijn en laten zich echt niet gek maken, wees maar niet bang.

Ach, Boilesen vertrekt, Dolberg is net binnen, de enclave Denen blijft gewoon op peil... Voor een verhuur van Andersen kun je zeggen dat Markus Bay weer fit is..

Het zijn allebei prutsers zowel die glazen Fisher als Anderson. Allebei veel te weinig gescoord en hebben vrijwel niets laten zien. Alsjeblieft verkopen die gasten want je hebt er echt niets aan. Rendement is nihil en ze zijn beiden gewoon niet goed genoeg voor ons aller Ajax. Waar blijven de aankopen Marc? Want met deze selectie hou je het geen volledig seizoen vol!

Dat deze 'talenten' zo opgehemeld worden is niet de schuld van de spelers maar van Ajax. Ze moeten ze niet ophemelen als de nieuwe Leo Messi voordat ze een Ajax kous hebben aangetrokken om de achterban of de critici 'tevreden' te houden over nieuwe jonge aankopen.

Er wordt op een gegeven moment gewoon resultaat verwacht en dat mag ook wel. En dat resultaat is dat Ajax te veel heeft voor later maar veel te weinig voor nu. Ik heb niks aan een Messi over 5 jaar die 2 maanden schittert en dan vliegt naar Engeland. Ik heb een Messi nu nodig in de Arena die die kinderlijke fouten niet maakt tegen Rapid en die Ajax eindelijk eens langer dan 6 wedstrijden in de Champions Leaugue laat spelen. Zo'n Messi heb ik nodig bij Ajax, voor het heden.

Maar voetballend ook. Ajax is te veel gaan teren op combinaties en techniek en het hebben van de bal, maar voetbal kent ook andere aspecten en die moet je ook beheersen voor ontwikkeling. Bij Real heb je kapot snelle spelers die gewoon met 6 man 40 meter kunnen sprinten in 2 keer knipperen tijd, maar betekent dat dat ze facetten zoals koppen, vrije trappen, en verdedigen niet kunnen of niet hoeven? Als je wilt groeien moet je alles pakken. Dus ook goed zijn in ballen afpakken, afspraken nakomen zoals achter je man aangaan, communicatie en saamhorigheid. Al deze dingen mis ik bij Ajax en dan kan je niet groeien en kan je niet verwachten dat Ajax iets gaat maken van de potentie die Ajax heeft en daar heeft Ajax heel veel van zowel binnen als buiten de lijnen. Dit is echt genant voor de naam Ajax dat Ajax hier nog niet in is gegroeid met deze selectie en beleid.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren