Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Groningen presenteert opvolger Botteghin tijdens persontbijt

Laatste update:

FC Groningen kondigde donderdag aan dat het nagenoeg rond is met Feyenoord over de transfer van Eric Botteghin. De Braziliaanse verdediger moet zelf nog tot een akkoord zien te komen en dan kan hij echt naar Rotterdam vertrekken. Ter vervanging van Botteghin heeft de Trots van het Noorden Etiënne Reijnen van streekgenoot SC Cambuur op het oog. Dat meldt journalist Jan Mennega.

/

De verslaggever van het Dagblad van het Noorden geeft op Twitter aan dat FC Groningen zich reeds gemeld heeft in Leeuwarden. Het oog is dus gericht op de 28-jarige Reijnen, wiens contract bij SC Cambuur nog loopt tot het einde van dit seizoen. Hij is net begonnen aan zijn tweede seizoen in Friesland en pakte woensdagavond met Cambuur een punt bij PEC Zwolle (2-2).

Reijnen kwam eerder zes seizoenen uit voor PEC Zwolle en vervolgens maakte hij de opstap naar AZ. Daar presteerde hij wisselend en kwam hij tot 55 wedstrijden in de Eredivisie. Of FC Groningen nog meer kandidaten op het oog heeft is nog niet bekend.

Update 13 augustus 18.24 uur - FC Groningen presenteert opvolger Botteghin vrijdagochtend
Etiënne Reijnen wordt bij FC Groningen de opvolger van de aan Feyenoord verkochte Eric Botteghin, zo meldt journalist Jan Mennega van het Dagblad van het Noorden donderdagavond via Twitter. De verdediger van SC Cambuur gaat voor drie jaar in de Euroborg aan de slag en zal vrijdagochtend tijdens een persontbijt om acht uur aan de media worden gepresenteerd. FC Groningen vraagt per e-mail aan haar relaties of zij 'een hard of een zacht gekookt eitje wensen' bij het ontbijt

Zou Etiënne Reijnen een goede vervanger zijn van Eric Botteghin?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Betrouwbare verdediger die weinig fouten maakt. Ideale stap voor hem. Snap eigenlijk niet waarom az hem heeft laten gaan.

13 augustus 2015 om 16:12

Werd daar op de rechtsback misbruikt. Daar liggen zijn kwaliteiten niet.

13 augustus 2015 om 16:30

Misbruikt nog wel, haha. Op rechtback lagen inderdaad niet z'n kwaliteiten, daar miste hij gewoon snelheid voor. Maar in zijn tweede seizoen bij AZ speelde hij voornamelijk cv, ook toen was ie geen topper. Vrij onbetrouwbaar en maakte wel wat foutjes.. Als ik hem vorig seizoen zag spelen bij Cambuur heeft ie wel stappen gemaakt. Echt een type Botteghin eigenlijk, al is Botteghin wel beter.

13 augustus 2015 om 16:16

Omdat het juist een vrij onbetrouwbare speler is die redelijk veel fouten maakt. Geen slecht speler, maar slordig, geen rots in de branding voor een ploeg.

13 augustus 2015 om 16:24

Top info! Vorige jaar een heel seizoen Cambuur gemist, zeker?

13 augustus 2015 om 16:46

Cambuur gisteren gemist liet zich toch kinderlijk eenvoudig in het bos sturen gisteren Door veldwijk kwam nog een goal uit ook. Zo betrouwbaar is hij niet en in Europa moet je ook niet met hem aankomen kan je beter een poging wagen voor vd hoorn

13 augustus 2015 om 17:08

Blij dat je het even zo neerzet. Ik ben volgens mij de enige Cambuur supporter die zich doodergert aan al zijn fouten. Kan goed meevoetballen maar puur verdedigen kan hij niet.

13 augustus 2015 om 17:20

Je verwoord het goed ik kijk soms naar Cambuur en ik kan me echt ergeren aan reijnen Hoe makelijk het soms gaat om voorbij hem te komen voor Cambuur zou het misschien wel goed zijn als ze er een betere vervanger voor kunnen halen

13 augustus 2015 om 23:32

Als CV was reijnen om te janken.
Als rechtsback viel het nog mee.... Maarja 90 procent van de tijd speelde reijnen centraal

Cambuur en Groningen is meer het niveau van Etienne AZ is en blijft veel te hoog gegrepen als nummer 3 van Nederland

Het zou een aderlating zijn voor Cambuur. Begrijp ook niet dat ze zich voor Reijnen melden, want Van de Looi zei een week geleden nog dat Reijnen niet het type verdediger is dat ze zoeken.

13 augustus 2015 om 16:13

Hij heeft ene Martijn van der Laan nog op de bank zitten.. Misschien moet hij die eens opstellen.

13 augustus 2015 om 16:37

Als die een keer fit is en laat zien dat ie er wat van bakt dan speelt ie. Beiden is helaas nog niet erg vaak voorgekomen.

Dit was te verwachten, dit zie je van mijlenver aankomen. Niet dat Groningen erop vooruit gaat.

13 augustus 2015 om 16:23

Van de Hoorn had mij ook logisch geleken, eventueel eerst huur. Daarbij had een tropische verrassing bij Grun ook gekund, zeker bij hen us dat een optie.

Ze zoeken het maar lekker uit bij FCG. Zou tweede jaar zijn dat complete centrum vertrekt.

Die transferwindow moet ook gewoon dicht bij start competitie.. Deze carrousel is voor niemand goed.

13 augustus 2015 om 16:24

Voor Feyenoord en PSV is het tot nu toe prima hoor dit seizoen.

13 augustus 2015 om 17:18

Cambuur kan Dammers huren van Feyenoord want we hebben nu toch 4 centrale verdedigers

13 augustus 2015 om 17:38

We hebben liever Schakers van ADO..

On topic: de 5e centrale verdediger van Feyenoord is niet echt een versterking ten opzichte van Reijnen

Wat is er eigenlijk gebeurd met Kappelhof? Leek mij toch een solide verdediger voor het niveau dat Groningen na streeft. Maar zonder blessures zat hij gisteren tegen Twente nog niet eens op de bank.

13 augustus 2015 om 16:21

Kappelhof was gisteravond tijdens het warm lopen geblegeraakt.

Reijnen was toch niet de speler die ze zochten?

13 augustus 2015 om 17:03

Kappelhof en solide, hehe. Staat erg vaak te dromen en is een behoorlijk doetje. Van der Laan is ook niet wat we er van verwachten en met Reijnen gaan we de oorlog ook niet winnen. Het ziet er somber uit wat dat betreft.

Ik had eigenlijk wel verwacht dat Groningen zich voor Mike Van Der Hoorn zou melden. Die is bij Ajax toch wel een beetje uit de picture geraakt en toch wel een beetje een type Botteghin.

13 augustus 2015 om 16:18

Voor alle partije goed , voor ajax niet goed genoeg maar prima voor groningen

13 augustus 2015 om 21:12

Van der Hoorn is nog volop in the picture bij Ajax. Zit dicht tegen een basisplaats aan.

13 augustus 2015 om 23:30

Geloof je het zelf? De boer wil alleen joel even op scherp stellen. Van de Hoorn gaat gee. Wedstrijd basis beginnen.

Zou echt verschrikkelijk zijn als die kwam, zag hem gister prutsen tegen zwolle.

13 augustus 2015 om 16:31

Inderdaad. Laat hem maar lekker bij Cambuur blijven.

Van der Looi heeft al bekend gemaakt dat Reijnen niet de gewenste opvolger van Botteghin is.
Aan de andere kant, veel opties zal Groningen niet hebben, dus ik zie Reijnen zeker als kanshebber.

Ik weet nou niet of Etiënne Reijnen nou zo'n goede vervanger voor Eric Botteghin is. Persoonlijk ben ik niet echt gecharmeerd van Reijnen en heb dan ook liever dat FC Groningen iemand anders als vervanger van Botteghin haalt.

Als Groningen zijnde zou ik het proberen bij Ajax, om Mike van der Hoorn over te nemen. Persoonlijk denk ik dat van der Hoorn het niet meer zal laten zien bij Ajax, maar voor Groningen lijkt hij mij een prima vervanger voor Botteghin.

Padt
Hateboer
Kappelhof
vd.Hoorn
Burnet
Drost
Tibbling
v.Nieff
Linssen
Rusnák
de Leeuw
13 augustus 2015 om 16:25

Maakt mij niet uit zolang het reijnen maar niet is.. ik heb verder niets tegen Groningen mijn halve familie support groningen maar dit is bijzonder vervelend want dit kan voor ons het verschil tussen handhaven en degraderen zijn.. en voor ons is het nu ook erg kortdag net als dat voor jullie was..

Reijnen is niet de opvolger van Botteghin dat zou volstrekt ongeloofwaardig zijn, denk dat hij als back up komt en dat misschien van der Laan de andere kant op wandelt.. De TS kan Reijnen niet zien als opvolger van botteghin hebben ze meerdere keren aangegeven en dat gaat de achterban niet leuk vinden als dit wel zo mocht zijn..dus verwacht nog een Echte vervanger voor Botteghin een dezer dagen

13 augustus 2015 om 16:25

Als hij niet de opvolger is dan is Groningen geen haar beter dan Feyenoord. Dan hadden ze hem eerder moeten halen.

Daar gaat mijn hoop op een fantastisch seizoen. Je hebt een puik team staan wat alleen 2 echte klasbakken nog nodig heeft om een verassing te worden en komen ze met Reijnen aan.

Ontsla alle scouts maar dan als dit het beste is waar je mee op de proppen kan komen. Zal wel overdrijven nu maar dit is gewoon ruk nieuws als het waar is.

13 augustus 2015 om 16:30

Volledig met je eens freshzone!
Er zal vast wel een andere verdediger uit de hoge hoed van de scouting komen, bovendien zijn verdedigers inwisselbaar. Het vertrek van Granqvist en van Virgil zijn toch ook altijd adequaat ingevuld?

13 augustus 2015 om 16:36

Reijnen heeft het bij Cambuur anders erg goed gedaan, als nieuwkomer direct een van de sterkhouders en een van de redenen dat Cambuur weinig goals tegen krijgt.
Iets exotisch van veraf hoeft niet persé beter te zijn, laten we ons iemand al Cahais maar herinneren.

13 augustus 2015 om 19:28

Tuurlijk hoeft dat niet persee beter te zijn net als er een kans is dat Reijnen ook niks word, net als vd Laan wat ook gewoon 5 ton weg gegooid geld is.

Maar besteed je geld dan uit aan een speler waar teminste groeipotentie en restwaarde op zit. En het is ook niet zo dat Reijnen 10 jaar Eredivisie ervaring heeft, nope dat houd ook al op bij 80 wedstrijdjes.

Gewoon dramatisch scoutwerk dit en vraag me af wat scouts dan het hele jaar door doen als je met niks beters op de proppen kan komen.

Groningen heeft zich inderdaad gemeld bij Cambuur is bevestigd door vd vegt.. hoop niet dat hij gaat. Geld is leuk maar zn speler kan voor ons het verschil maken tussen degradatie of handhaving als hij niet adequaat word vervangen. En dat is gewoon 1M aan televisie gelden...

13 augustus 2015 om 16:36

Tuurlijk gaat ie! Wat houdt hem tegen?

13 augustus 2015 om 16:43

De club zelf, mocht er geen clausule in het contract staan

13 augustus 2015 om 17:16

Heeft wel een clausule.

13 augustus 2015 om 17:27

Clausule betreft naar verluidt 500.000 euro. Maar jullie mogen hem van mij houden want Reijnen mag niet eens de veters van Botteghin strikken.

13 augustus 2015 om 18:58

Verschillende type verdedigers, snap sowiezo niet wat jullie met hem moeten, past niet bij jullie systeem. Maar goed de deal is done.. hopelijk kunnen wij het goed opvangen.

Nou, idd. Als dit t enige is wat je kunt bedenken. Ongelovelijk. Dan nog liver vd Hoorn. En dat zegt wat. Die scouting stelt dan ook niet veel voor.....

Neeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!! We hebben geld, durf het uit te geven aan een sterke verdediger. Deze is amper.beter dan kappelhof.

En Cambuur heeft een oogje op Otigba? Scout van Cambuur was aanwezig bij het beloftenduel tussen Heerenveen en Feyenoord. Nu kan dat natuurlijk van alles betekenen maar met een vertrek van Reijnen zou ik het niet gek vinden als ze interesse zouden hebben voor iemand op het veld op die positie.

13 augustus 2015 om 16:44

Is marzo geen rechtback?

13 augustus 2015 om 16:48

Marzo is een rechtsback, zoekt Cambuur nog een back?

13 augustus 2015 om 17:09

Ja, cambuur zoekt inderdaad nog een rechtback. Lijkt mij logischer dan dat we otigba gaan. Maar het blijft voetbal dus je weet maar nooit. Er is al wel rekening gehouden met een eventueel vertrek van Reijnen. Dus het kan zijn dat ze daar met dat idee zaten.

13 augustus 2015 om 17:20

IK weet het verder ook niet hoor, en er wordt natuurlijk bij de beloften nogal wat afgescout. Kan ook best om een reserve van de Rotterdammers gaan natuurlijk. Denk echter wel dat bij ons spelers als Otigba, Marzo en Schmidt mogen vertrekken als er interesse is (niet allemaal natuurlijk).

Nijland zei ooit aan je buurvrouw kom je niet. 2 jaar achter elkaar bij ons een centrale verdediger halen getuigt over de loze woorden van die man.

13 augustus 2015 om 16:47

De buurvrouw is inmiddels heengegaan, dat was Veendam ;-) Verder is het natuurlijk wat onzin want er zijn heus de nodige spelers van de ene club naar de andere gegaan.

13 augustus 2015 om 18:33

Cambuur mag blij zijn dat we ook keurig de hoofdprijs betalen elke keer. Heb vanuit kamp Cambuur nog geen één klacht gehoord over dat Groningen een lastige onderhandelaar blijkt of dat we vieze spelletjes spelen zoals van Geel bij Suarez, Silva en nu weer Botteghin deed.

13 augustus 2015 om 19:00

Ypuh, we zijn gewoon gefrustreerd dat we een dragende speler nu nog kwijt zijn geraakt. Wat jij zegt klopt ook hoor, ze betalen wel elke keer keurig de hoofdprijs en dat maakt het ook wel wat draaglijker, maar het blijft voor ons vervelend.

14 augustus 2015 om 08:15

Ik vraag me af of ze hem wel gewild hadden zonder een gelimiteerde transfersom. Dan hadden ze echt de hoofdprijs betaald.

Lekker bezig Groningen.. wat blijft er van de goede verstandhouding met cambuur over als je daar keer op keer de beste speler weghaalt?

Daarnaast vindt ik hem niet een speler met vergelijkbare kwaliteiten als botteghin. Wel een goede speler hoor, maar niet met de mandekker kwaliteiten van Eric.

13 augustus 2015 om 16:48

Eerlijk gezegd denk ik dat het lastig wordt om op korte termijn zo iemand te vervangen. Voor een club als Groningen zal het heel lastig zijn om Botteghin II te kopen, dus komen zijn bij een sterkhouder van een kleinere club uit. Betekent niet dat je uiteindelijk niet goed eruit kan komen, anderen zullen moeten opstaan.

13 augustus 2015 om 18:10

De goede verstandhouding? Dat zou relevant moeten zijn?

heeft mij afgelopen seizoen positief verrast..in alkmaar was hij alleen maar aan het stuntelen..echter groningen heeft daar laatst al iemand opgepikt in leeuwarden en die heeft nog geen al te beste indruk gemaakt..

Hou toch op met Etienne Reijnen, hele beperkte speler, ook voor Groningen. Kunnen ze nog beter voor Mike van der Hoorn gaan inderdaad. Ook geen wereldspeler, maar beter dan Reijnen in ieders geval.

13 augustus 2015 om 18:34

Ik wordt hier ook helemaal niet enthousiast van. Iemand van 28 die aanzienlijk minder is dan Botteghin en ook niet meer beter gaat worden. Wel ervaring, maar niet de ervaring die wij nodig hebben. Laat dan Kappelhof of van de Laan maar staan die ook niet geweldig zijn, maar die kosten ten minste niets.

13 augustus 2015 om 20:14

Niet te betalen natuurlijk voor Groningen vd Hoorn.
Misschien in de winterstop, als Ajax niet zoveel wedstrijden meer hoeft te spelen, want overwinteren zal een probleem kunnen worden.
Maar vd Hoorn heeft 4 miljoen gekost en zal heus wel 5 ton verdienen bij Ajax.
Dus huren wordt al moeilijk.

13 augustus 2015 om 22:08

Ik denk dat van der Hoorn best wel veel van zijn salaris wil inleveren om in ieders geval weer wekelijks op het veld te staan bij Groningen. Al helemaal omdat Groningen, net als Ajax ook Europa League speelt. Zo zou hij zich bijvoorbeeld daar weer in de picture kunnen spelen bij een buitenlandse club.

Reijnen is op (sub)top niveau al door de mand gevallen, typisch een speler voor het niveau daaronder. Ik zou er als supporter van Groningen in ieder geval niet vrolijk van worden.

13 augustus 2015 om 17:25

Een speler kan zich ontwikkelen Loggie en misschien past hij daar wel beter in het systeem... OK, hij is al redelijk op leeftijd maar heeft het bij Cambuur toch goed gedaan.

13 augustus 2015 om 17:41

@david Loggie: zoals Abe84 al zegt: een speler kan zich ontwikkelen.
Reijnen had bij AZ ook de pech dat hij in een team kwam dat in een aantal periodes matig draaide. Dat kan ik me tenminste herinneren. Hij had weinig steun aan jongens die om hem heen stonden; die hadden het ook lastig met zichzelf.
Hij werd bovendien nou ook niet echt gesteund door het AZ-publiek dat lekker cynisch Etienne in Oranje begon te roepen.
Ik kan me goed voorstellen dat zijn zelfvertrouwen op een bepaald moment heel laag was.
Maar AZ heeft de scouting vaak heel goed op orde en zag in hem bij Zwolle een goede speler.
Niet zo raar dus dat hij het via Cambuur alsnog laat zien. Cambuur is toch een heel aardig niveau. Speelde aanvallend waarbij er van de verdediging dus best wat gevraagd werd in termen van ruimte in je rug etc. Kan me ook herinneren dat Reijnen aanvallend zijn momenten pakt en ook gevaarlijk is.
We moeten niet doen of Groningen nou ineens zo heel veel beter is. Zo groot is het verschil oook weer niet.

13 augustus 2015 om 18:44

Het verschil tussen AZ en Groningen vind ik kleiner dan het verschil tussen Cambuur en Groningen.

13 augustus 2015 om 19:26

Eens, FCGTOM. maar ik denk dat Reijnen het niveau toch aan kan. Ik denk ook dat hij nu bij AZ mee zou kunnen. Als van der Linden van Go Ahead dat kan dan ook Reijnen. Bij AZ kwam hij destijds van Zwolle dat toen geen ED speelde. Een heel grote stap dus. Nu heeft Reijnen bij Cambuur laten zien bij een middenmoter het heel goed te kunnen doen. De stap nu naar Groningen of AZ is minder spannend en kleiner dan de stap destijds naar AZ waar het inderdaad niet goed ging. Hij heeft nu een betere basis.

14 augustus 2015 om 11:48

Nou laten we het van harte hopen AZ-tifosi.

Wat een treurigheid. Echt zo'n matige speler. Zakte er compleet door bij AZ, 1 jaartje dat ie het redelijk doet bij Cambuur en is nu 28. Aankoop van niks.

Zou het doodzonde vinden want ik vind deze speler totaal niet geschikt voor het niveau wat FC Groningen nastreeft. We hebben weer iemand van het kaliber Bottegin nodig anders gaan we al helemaal af in Europa.

13 augustus 2015 om 17:28

Zo is het leven van een subtopper. Ieder jaar vertrekken de besten en staan er het jaar daarna weer anderen op. Ieder jaar jammeren de mensen dat het in zal storten en dat een speler onvervangbaar is maar al met al valt het vaak wel mee.

13 augustus 2015 om 17:31

Dat de besten vertrekken daar moet je als supporters van Groningen zeker rekening mee houden. En de FC heeft vaak al een goede vervanger op het oog mocht dat gebeuren. Maar Reijnen is verre van een goede vervanger. Met hem voor Bottegin gaat de verdediging er echt op achteruit.

13 augustus 2015 om 17:38

Botteghin steekt er bovenuit zoals van Dijk dat ooit ook deed. Een sterke vervanger van hetzelfde niveau is wel moeilijk te vinden en Reijnen heeft het dit jaar uitstekend gedaan. Was de onbetwiste leider van de sterke defensie van Cambuur, misschien wel de beste speler.
Ik snap best dat je hoopt op een speler die over 3 jaar naar de Premier League kan, maar het zal niet altijd raak zijn op dat vlak. Subtoppers moeten vaker en vaker concurreren met meer en meer kapitaalkrachtige clubs. In het verleden waren de beste spelers in Scandinavie toch standaard voor ons, tegenwoordig lachen ze ons uit en gaan ze direct naar een grote competitie. Het oppikken van een Granqvist zal meer en meer een zeldzaamheid worden.

Denk dat het al met al best aardig uit kan pakken voor Groningen al snap ik ook wel dat men liever een kaliber Botteghin had gehad. En tja, had men bij ons Reijnen gehaald had ik ook wel mn bedenkingen gehad, maar die had ik bij bijv. Jordy Buijs ook en dat is ook een goede speler voor ons gebleken. Het komende seizoen zal het wel uitwijzen.

13 augustus 2015 om 18:30

Enig idee waarom Groningen nauwelijks investeert ondanks de verkopen van Chery, Kieftenbeld, Zeefuik, nu Botteghin, EL miljoenen, straks % transfer van Dijk?

Had verwacht dat er een goede Scandinaviër erbij zou komen. Reijnen heeft het gied gedaan bij Cambuur, maar bij AZ was het toch niet best. Groningen wil naar het niveau AZ denk ik, dan heb je weinig aan Reijnen. Had Groningen iets ambitieuzer verwacht.

13 augustus 2015 om 17:46

De Reijnen nu is gewoon veel beter dan de Reijnen bij AZ. Daar werd 'ie door het publiek ook niet echt gesteund hè....reijnen in Oranje werd er cynisch geroepen kan ik me herinneren.
Hij speelde toen ook slecht in een aantal wedstrijden waarbij de rest van het team (zeker de achterhoede) het ook moeilijk had. Hij kwam niet echt in een gespreid bed.
Kan me heel goed voorstellen dat zijn zelfvertrouwen op een bepaald moment heel laag was.
Stap van Cambuur naar Groningen is niet zo heel groot. Dat moet hij aan kunnen.
Denk dat hij, net als Kramer bij Feyenoord, door veel supporters wordt onderschat. Ook aanvallend.
Zag hem bij Cambuur toch regelmatig gevaarlijk voor de goal ook.

13 augustus 2015 om 18:04

Reijnen heeft bij AZ toch zijn kansen gehad maar gewogen en te licht bevonden. Cambuur was denk ik precies zijn niveau. Botteghin was sterkhouder bij Groningen, dan vind ik een speler die één seizoen goed bij Cambuur speelt en daarvoor jaren bij AZ de bank warm hield toch een armoedige vervanger. Met Linssen en Drost heeft Groningen twee goede spelers gehaald, maar een Reijnen zou toch niet als vervanger zien van Botteghin.

13 augustus 2015 om 18:20

Volgens mij moet je vooral kijken naar hoe hij op dit moment speelt. Destijds ging hij van Zwolle (toen geen ED) naar AZ.
Nu van Cambuur (verrassend goed in de ED) naar Groningen. De stap die hij nu maakt is veel kleiner dan de vorige stap naar AZ. Hij is nu ook wijzer en meer ervaren. En heeft nu vertrouwen! Nogmaals; de Ben-side steunde hem toen totaal niet. Dat heeft hem niet echt gehollpen.

13 augustus 2015 om 18:33

Ik vond een vind hem precies goed voor het niveau Cambuur. Ik vind hem ook niet in dat ene jaar Csmbuur zich dusdanig bewezen dat ik hem dé opvolger van Botteghin vindt.

goh kan je niet iets scouten hansje? Hebben mazzel met de clausule, want anders hadden we makkelyk 2,5 ton extra eruit kunnen trekken door net zo moeilijk te doen.

We hadden graag vd Laan teruggewild maar meneer Nijland stelt zich precies zo op als V Geel bij Feyenoord doet en wilt vd Laan niet laten gaan, zuur!

Overgens wel respect voor hem, hij heeft het slim gedaan (ookal is het zuur voor ons!)

13 augustus 2015 om 19:03

Ik heb geen respect voor die hypocriet. Zelf huilie huilie doen, maar er geen enkel probleem van maken om het zelf ook te doen.

13 augustus 2015 om 22:45

Wat moet ie dan maar niks kopen omdat hij het zelf vervelend vindt dat Eric weggaat? Dan ken je de voetbalwereld nog niet.

14 augustus 2015 om 08:18

Nee, maar als de voetbalwereld blijkbaar zo werkt moet hij ook niet zeuren als Feyenoord zijn beste speler ophaalt. Dan moeten ze de transferperiode laten aflopen als de competitie begint.

14 augustus 2015 om 11:30

Ik ben met je eens dat ze de sluiting van de transferperiode allang hadden moeten laten samenvallen met de competitiestart. Maar dat zeuren is omdat het zeer vervelend voor ons als Groningen is en daarnaast een spel om de prijs te stuwen. Niks mis mee in mijn ogen. 2,5 miljoen voor een bijna 28 jarige speler met 1 jaar contract is gewoon zeer netjes, dus het heeft gewerkt.

Van Botteghin naar Reijnen oef das een enorme stap terug. Botteghin is een betrouwbare verdediger die niet veel gekke dingen doet, Reijnen is zo'n beetje het tegenover gestelde.

13 augustus 2015 om 18:35

Ja, ik begrijp het ook niet zo goed. Zowel financieel als sportief niet interessant en geen enkel perspectief dat hij het bij ons beter gaat doen of het gat op kan vullen. Dit is kopen om het kopen.

Dit is erg vervelend.. en dan druk ik me nog zacht uit.

13 augustus 2015 om 18:44

Baal hier enorm van! Wat een slechte timing ook! Cambuur kan voor zondag nooit meer een opvolger in huis halen. Wat dat betreft slaat Feyenoord een dubbelslag.

13 augustus 2015 om 18:51

Dat geblaat van Nijland paar week terug kan hij ook mooi op een plekje steken waar de zon niet schijnt.

13 augustus 2015 om 18:55

Hoop voor je als Groningen fan dat hij in cambuur blijft. Jullie zijn blij met hem en ik zie in hem niet de ideale opvolger van Botteghin.....

13 augustus 2015 om 19:03

Deal is al rond Henky, helaas. Ik snap het ook niet eigenlijk, zijn 2 volkomen verschillende spelers met beide verschillende eigenschappen.

Etiënne Reijnen wordt bij FC Groningen de opvolger van de aan Feyenoord verkochte,
Eric Botteghin. Ja Reijnen is geen Botteghin wat je aangeeft in je reactie @toepitje.
Echt medelijden, maar ik wens Reijnen succes toe bij Groningen en dat alles mee valt.
Hij heb bij Cambuur wel wat opgestoken en met vertrouwen naar Groningen gaat.

Jammer. Slechte verdediger. Had gehoopt dat Nijland met een exotische topper in spe op de proppen kwam...

Waardeloze aankoop. Nijland wat is dit voor beleid man. Die man is tien klassen minder.

Vind dit wel een beetje tegenvallen van Fc Groningen. Reijnen heeft bij Az een kans gehad in de subtop en is daar grandioos door het ijs gezakt. Bij Cambuur doet hij het leuk maar niet meer dan dat. Hele matige speler

Dit typeert voor mij ook de teloorgang van het Nederlandse voetbal in Europa. Nederlandse clubs verliezen steeds vaker het halve basiselftal en moeten elk seizoen weer bouwen aan een nieuw team. Vaak zijn die nieuwe spelers van een minder niveau of een stuk jonger. Groningen heeft Europees voetbal gehaald met Chery, Kieftenbeld en Botteghin. Nu gaan ze de Europa League in met Drost, Reijnen en Hiariej op die posities. Dat is een behoorlijk klasseverschil. En dat kost ons keer op keer punten op de coëfficiënten lijst. Geld overigens ook voor Vitesse dat met een half team van achttien jarigen Southampton te lijf gaat.

Ik heb bij Groningen altijd de hoop dat ze met een tropische verrassing komen. Een sterke Scandinaviër zoals Granqvist bijvoorbeeld. Blijkbaar geven ze de voorkeur aan Nederlandse spelers de laatste tijd. Tamata, Linssen, Drost en Reijen zijn de aankopen. Het nadeel van die spelers is dat ze vaak redelijk duur gekocht worden en daarna weinig restwaarde hebben.

13 augustus 2015 om 20:25

In principe vind ik Linssen en Drost prima aankopen en Tamta transfervrij binnen halen voor de breedte is nog altijd een stuk beter dan weer een jeugdspeler laten spelen die eerst drie seizoenen de ene na de andere fout maakt maar ´zich wel ontwikkeld´. Maar inderdaad, je hebt wel gelijk over het gebrek aan ambitie. Als je zoals Groningen je beste spelers verkoopt moet je er toch voor zorgen dat je dat ook compenseert. Als je alle additionele inkomsten erbij telt kom je al snel aan tien miljoen aan extra inkomsten. Bij een club met ambitie haal je dan vier of vijf spelers terug aan versterkingen. Maar een aankoop als Reijnen geeft toch aan dat men liever een euro meer op de bank heeft dan een goed elftal op het veld. En met die mentaliteit leg je het als Nederlandse voetbal het steeds vaker af tegen landen die wel de wil hebben om met de middelen die er wel zijn een zo goed mogelijke ploeg samen te stellen.

Wat baal ik hiervan als groningen supporter!! Dan kan Kappelhof er nog beter staan. En je word gewoon voor gek gezet door eerder aan te geven dat hij niet de speler is die we zoeken!! Je zou haast ophouden om je centjes naar de euroborg te brengen.

Reijnen is een prima speler voor Groningen. Bij AZ is deze jongen na een vervelende periode waarin hij veel fouten maakte genadeloos afgemaakt. Daar worden spelers dan heus niet beter van. Speelde later als rechts back en had een pirma periode. Redelijke verdediger die het Groningen-niveau makkelijk aan kan. Heeft dat bewezen bij Cambuur. Alsof Botteghin de snelste is, en niet veel cruciale foutjes heeft gemaakt. Overigens wel een op-en-top prof. Beide een verleden in Zwolle. Beide veel succes!

Ik heb misschien iets te snel de tekst gelezen, maar begrijp ik nou goed dat er morgen bij het persontbijt een zacht gekookt ei als opvolger van een hard gekookt ei gepresenteerd wordt ? Met Reijnen win je de oorlog toch niet, kom op joh.

Verschil Reijnen Botteghin is immens natuurlijk, hoop dat Reijnen het goed gaat doen. Hij heeft iig de lengte en gaat ook al aardig wat seizoenen mee nu. Had achter op een nieuwe Van Dijk, Botteghin of Granqvist gehoopt..

Hoop maar dat die Reijnen een beetje kan koppen anders verliezen we 9 van de 10 wedstrijden dankzij tegengoals uit corners. Botteghin was de enige met een beetje boddy en kopkracht.

De Feyenoordfans hoeven ons iig niet aan te kijken als we 0 punten voor EL halen, nu is de hele as van vorig jaar vertrokken...

13 augustus 2015 om 20:35

Reijnen kan zeker koppen!

Denk toch dat Ramon Leeuwin de ideale opvolger was, en als je daar toch aan het shoppen bent gelijk Ayoub halen. Overigens wil Groningen een talentvolle CV erbij, dan moeten ze echt voor Jeremiah St Juste gaan.

Klopt het dat Reijnen een vast transferbedrag in zijn contract heeft staan?

Toch vreemd en zeker hypocriet van Fc hoogkerk. Al een paar keer spelers bij Cambuur wegplukken die publiekelijk worden afgezeken door de Fc Marum bobo's. Erg jammer! Heb niks met Grunn.... En zeker niet met die emotieloze trainer... Maar ja, buy them if you cant beat them!

Levert voor Cambuur 450-500 duizend euro op.

Goede verdediger voor een club als Cambuur, maar bij AZ kwam hij ook tekort dus Groningen lijkt me ook iets te hoog voor hem

Volgens de laatste berichten wordt Mads Fenger de beoogde opvolger van Botthegin, en komt Reynen erbij omdat van der Laan (die sowieso nooit speelde) aan FC Emmen wordt verhuurd.

pepi68, waar haal jij die info vandaan? Ik hoop dat jij gelijk hebt (maak ons blij) want die Reijnen mag de veters van Botteghin nog niet strikken!

13 augustus 2015 om 22:02

Dezelfde bron, twitter van Jan Mennenga (dat van der Laan naar Emmen gaat niet, maar wel van die Deen).

De extra verdediger die FC Groningen nog wil aantrekken is naar verluidt de 24-jarige Deen Mads Fenger van Randers FC.

Dank je! Info van Mennenga is vaak wel betrouwbaar!

Wordt een moeilijk seizoen voor Groningen, matige verdediging een redelijke middenveld maar voorin is het ook niet best. Geen echte goalgetters.............
We wachten af wat er nog bij komt????

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren