Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Piqué wederom in opspraak na teksten over 'eikels uit Madrid'

Laatste update:
/

Media in Spanje smullen van de gebeurtenissen na afloop van het Super Cup-duel tussen Barcelona en Sevilla. Na de sensationele 5-4 overwinning voor de Catalanen volgde uiteraard de prijsuitreiking, waarna de spelers hun pas verworven beker uitgebreid aan het publiek toonden. Gerard Piqué kon daar geen genoeg van krijgen, schrijft Marca.

De stopper, van wie bekend is dat hij een hartgrondige hekel heeft aan Real Madrid, stookte het vuurtje flink op. Hij droeg zijn collega’s op om ‘dat stelletje uit de hoofdstad’ te vergeten. Dat is volgens de Spaanse sportkrant te zien in een uitgelekte video van de festiviteiten. “Kom op jongens, laten we dit vieren! Vergeet dat stelletje eikels uit Madrid. Laat hen zien hoe wij hier ons ererondje lopen!”, zou Piqué hebben geroepen.

Ook na het winnen van de Champions League deelde Piqué al een sneer uit naar de rivaal uit Madrid. Hij haalde toen het verjaardagsfeestje van Real-ster Cristiano Ronaldo aan, waar de Colombiaanse zanger Kevin Roldan optrad. “Wij zijn het beste team ter wereld. Ik wil iedereen bedanken en vooral Kevin Roldan. Het begon allemaal met jou!”, riep hij toen. Niet veel later werd hij door fans in Madrid uitgejouwd tijdens een training van de nationale ploeg.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
13 augustus 2015 om 14:59

niet netjes maar wel vermakelijk

13 augustus 2015 om 15:02

Er is een duidelijke grens tussen het vermakelijke en het zielige.

Dit vind niemand behalve gedesillusioneerde Barcelonafans leuk, het zegt al genoeg dat hij wordt uitgejouwd door eigen volk tijdens een training van de nationale ploeg. Gezonde rivaliteit: moet kunnen, is zelfs aan te moedigen, dit is gewoon nutteloos en zielig.

13 augustus 2015 om 15:15

Ik vind er niks vermakelijks aan. De eerste keer was het leuk, maar nu toont hij echt aan dat heel dat Barcelona een minderwaardigheidscomplex heeft. Ik doel hier niet op de fans trouwens, maar de spelers en zelfs LE vinden het altijd nodig hun teamgenoten enorm op te hemelen of Real Madrid neer te halen. Dit soort berichten zie je veel en veel minder bij clubs als Real, Atletico, Bayern en Cheldea

13 augustus 2015 om 15:17

''niet veel later werd hij door fans in Madrid uitgejouwd tijdens een training van de nationale ploeg.'' Grote kans dat het gewoon Realfans waren

Dit lijkt me gewoon meer bedoeld als een grapje? Zie het probleem er niet echt van in.

13 augustus 2015 om 15:23

Isco disco

Dit is gewoon vermakelijk! Dit gaat trouwens om een uitgelekte video! Dus onder elkaar mogen ze zeggen wat ze willen.

Minderwaardigheidscomplex??? Hoe heeft Ronaldo 2 jaar gleden de gouden bal gewonnen dan? Ronaldo was toch zo geweldig en heel real had het nergens anders over.

Dit hoort bij het voetbal. Als we gaan praten over arrogantie en vies voetbal, dan is real nummer 1. Want wie wint jaar in jaar uit de prijs voor sportiviteit. Geen real in ieder geval.

Tot slot hebben die jongens er keihard voor gewerkt en real afgetroefd (eeuwige rivaal). Dus laat ze er lekker van genieten!!

13 augustus 2015 om 15:24

Pendeco:

Dit is herhaaldelijk gedrag, dan is het geen grapje meer naar mijn inziens. Uiteraard is de kans groot dat het Realfans waren maar in mijn utopische wereld is het nationale voetbal en het clubvoetbal volledig van elkaar gescheiden.

Ik zou er geen probleem van gemaakt hebben als dit een eenmalig iets was/is. Pique is nu ook niet eenmaal de man die anderen moet uitdagen, goede voetballer maar heeft ook al veel dieptes gekend qua vorm.

13 augustus 2015 om 15:25

Mohammi, real madrid was inderdaad reclame aan het maken voor Ronaldo. Dat was ook vermoeiend om te lezen na een tijd. Barcelona deed hetzelfde. Alleen houdt het bij Madrid en bij Bayern vaak op na de ballon d'or, maar gaat het bij Barcelona het hele jaar door. Daar doel ik op.

13 augustus 2015 om 15:59

Alleen beschouwt hij de catalanen als zijn eigen volk, dus zal het hem wss weinig boeien

13 augustus 2015 om 16:05

@ mohammhi
Pique kan winnen en feesten zonder zijn collega's te beledigen. Het feit dat hij structureel zijn collega's beledigd getuigt van een gebrek aan respect en oncollegiaal gedrag. Als jij dit niet zien heb je een groot probleem op het gebied van fatsoen en respect.

13 augustus 2015 om 16:12

@ Iscodisco, hou toch op man! Laat ik eerst zeggen dat ik Barcelona fan ben en dat dit niet netjes is van Pique, want hij verlaagt zich hier. Maar hou op met te zeggen dat alleen Barcelonaspelers een sneer uit delen naar Real Madrid... Het gaat over en weer, misschien is het handig dat je de twitterberichten van de Realspelers ook eens volgt en dan voornamelijk van Carvajal, Arbeloa en Ramos. Dan zul je merken dat deze spelers ook regelmatig een sneer uitdelen na een succes van Real Madrid...
En hoe kan je spreken van een minderwaardigheidscomplex als Barcelona de laatste paar jaar meer prijzen heeft gewonnen dan Real Madrid de voorgaande jaren?? Dit is geen sneer van mijn kant, maar realistisch gezien...

Wat je hier ook vergeet is dat Pique ook vaak het mikpunt is van Real supporters en dat het actie reactie is.

Overigens is het ook belangrijk om te weten dat in Spanje de regio's belangrijker zijn dan het land zelf en dat dat ook gevoelig ligt. Catalonie, Madrid, Baskenland etc.

13 augustus 2015 om 16:16

@ Jefkedelen, ik denk dat je je hierin vergist. Ik ben zelf Spanjaard en Spanje is opgedeeld in regio's die qua (politiek) belangen allemaal van elkaar verschillen. Een Catalaan voelt zich minder Spanjaard, een Bask exact hetzelfde, dit werkt ook door in de nationale ploeg... Het is wel zo dat er sinds de successen van het Spaans elftal het volk dichterbij is gekomen. Maar vraag een Catalaan of hij kiest voor het Catalaanse elftal of voor Spanje dan kiezen ze altijd voor het eerste.

13 augustus 2015 om 17:45

Het is zelfs zo dat Barcelona helemaal geen minderwaardigheidscomplex heeft, ze hebben immer meer prijzen gepakt dan real. iets van 83 om 79?
De haat zul je echter nooit weg kunnen halen uit de twee ploegen. Daar is de geschiedenis te grimmig voor geweest.
Persoonlijk vind ik het prachtig dat hij zo fanatiek is.
Je kunt overal wel een probleem van maken, toont alleen maar zwakte als je dat doet.

13 augustus 2015 om 17:45

Dat complex heeft barca niet, maar denk wel dat hij graag catalonie onafhankelijk wil zien

13 augustus 2015 om 19:00

Ik vind het grappig ben geen barca fan maar dit getuige van haat tegen real wat zielig is maar wel grappig

14 augustus 2015 om 09:53

@ruudtoer

Ten eerste, mag je alle uefa cups en dergelijke onbelangerijke prijzen erafhalen, ik wil eens zien wat er overblijft, en ten tweede, zou ik nog eenss goed kijken wat een minderwaardigheidscomplex is.. Volgens mij ken je de definitie ervan niet, want als er een club ter wereld een minderwaardigheidscomplex heeft, is het zeker Barcelona

14 augustus 2015 om 17:49

@iscodisco
Onbelangrijke prijzen. Alleen die twee woordjes laten al zien hoe weinig verstand je hebt (van voetbal).
Feit blijft, Barcelona heeft meer hoofdprijzen gepakt dan real.
En zeggen dat iemand een minderwaardigheidscomplex heeft maakt het nog niet waar. Onderbouw het maar, uiteindelijk heeft in mijn ogen het winnende team gelijk.
Barcelona is op dit moment zonder twijfel aan niemand minderwaardig en gedraagt het zich zeker niet ondergeschikt aan real. Waarom zouden ze ook, ze zijn op dit moment de allerbeste, al 10 jaar.

13 augustus 2015 om 15:25

Wat een overdreven reacties hier! Pique is gewoon blij, staat het hele jaar (net als zijn medespelers) immens onder druk. Real Madrid is de geduchte concurrent van Barcelona deze teams worden altijd met elkaar vergeleken en daarom is het niet gek dat Pique Real Madrid aanhaalt. De reactie van Pique is enkel om Real Madrid wat te plagen. Ongelofelijke zeikerds hier.

Pique wat een stakker ben je, houd je lekker met jezelf en je team bezig ipv een ander

13 augustus 2015 om 15:10

Dit is gewoon te vergelijken met wat Jan Vertonghen riep en met wat Jack Wilshere bij elke huldiging doet.

13 augustus 2015 om 15:13

En ook wat Verthongen deed vond ik dom. Nogmaals houd je met je eigen bezig als je niets nuttigs kan zeggen.

13 augustus 2015 om 15:21

Dat van Vertonghen was toch wel wat erger ''het zijn maar kut kakkerlakken'' zingen naar alle Ajax fans toe. Daarmee beledig je de concurrent toch wat meer en zaai je ook een bepaalde haat/afgunst naar Feyenoord. Dat is toch wel een stuk kwalijker dan wat Pique hier doet.

13 augustus 2015 om 15:33

Je hoort me nergens over wat kwalijker is toch? Ik vind ze beide op dat moment gewoon erg dom. Wat ik zelf kwalijker vind als je gaat vergelijken ja dan Verthongen

13 augustus 2015 om 17:47

Ik vind dit soort uitspraken kwalijker dan wat Pique doet.
Je staat ergens voor of je valt overal voor.
Schijnbaar begrijp je net helemaal hoe iemand zoiets kan voelen, prima, maar hou jij je dan met andere zaken bezig. Je hoeft dit namelijk niet te lezen, je hoeft niet te reageren.
Moraalridder.

13 augustus 2015 om 18:20

Zo gelijk me bestempelen als moraalridder. Dat moet jij weten en dat jij er anders over denkt ook prima, maar mij gelijk wat bestempelen is nergens voor nodig. In dit geval had Pique Real Madrid er niet bij hoeven te halen of wel?

En ga lekker op iemand anders reageren als je niet normaal kan reageren of toevoegt.

Barcelona begint zo langzamerhand een misselijkmakend circus te worden. De status en uitstraling van weleer worden te grabbel gegooid door randfiguren als Suarez, Neymar en deze Pique. Je kunt vinden wat je wilt van Madrid maar de sfeer en voetbalbeleving zijn er vele malen groter dan in en rond het apathische Camp Nou.

13 augustus 2015 om 15:06

Ja daar zwaaien ze tenminste met witte zakdoekjes na 2 mindere wedstrijden en worden kinderen van de club de deur uitgejaagd door fluitconcerten. Nee gezellig boel daar in Madrid.

13 augustus 2015 om 15:15

@ Rodg sluit ik me bij aan. Daar is het een lachertje!

13 augustus 2015 om 15:19

@rod zo kan ik het ook. Half Camp Nou is gevuld met touristen, en dat is nog waar ook

13 augustus 2015 om 15:24

Rodg

Mee eens!

13 augustus 2015 om 15:32

Dat is bij Madrid ook zo.

13 augustus 2015 om 16:08

Duarte. In Madrid komen over het algemeen veel minder voetbaltouristen, en geef ze eens ongelijk. In Barcelona heb je barca, heerlijk weer, en het ligt aan de kust.

13 augustus 2015 om 16:14

@IscoDisco, kun je nagaan hoe populair Barcelona (zowel de stad als de club) is bij buitenlandse fans/toeristen. Daar kan geen Prado, Castellana, Puerta del Sol, Retiro of Bernabeu tegenop!

13 augustus 2015 om 19:30

@IscoDisco, ik reageer toch op je? Is dat het enige wat je kan zeggen dat ik van triest niveau ben? Beetje jammer... ik vertel gewoon feiten, misschien kan je daar niet tegen? Maar ga geen onzin vertellen terwijl je niet eens uit Spanje zelf komt, anders geef je mij wel gelijk, toch?

13 augustus 2015 om 15:11

Hou je gewoon bezig met AZ, man. Wat een gebazel.

Het is gewoon een beetje modder gooien, en daar is niks mis mee. Het zijn immers rivalen, geen moeder/satellietclubs. Ook snap ik niet waarom je Suarez noemt. Dat hele bijtincident was voordat hij in Catalonië speelde en sinds zijn entree bij Barcelona doet hij het keurig.

13 augustus 2015 om 15:31

Ramos, Pepe en Marcelo zijn dat gelukkig geen randfiguren..

13 augustus 2015 om 16:12

Waar heb jij het over?

Ik ben in mijn leven 4 keer bij Barca geweest, 1 keer Real en 1 keer bij Atletico. Atletico was veruit de beste sfeer en ligging van Bernabeu is veel beter en gezelliger dan ligging van Camp Nou. Barcelona is als stad weer iets veelzijdiger. Objectief genoeg voor je?

13 augustus 2015 om 16:25

Niet obejectief, dat is je mening...

13 augustus 2015 om 15:38

Ik ben het met je eens dat het imago veranderd door spelers als Suarez en Neymar. Maar daarbij moet je toegeven dat dit puur door temperament van die jongens komt in de zin van soms een ruzie maken en net zoveel duikelen als dat ze scoren (veel dus..). Maar verder zijn deze jongens ook zichtbaar veranderd sinds dat ze bij Barcelona spelen. Je kan er gewoon niet om heen als MSN ziet juichen en dat vergelijkt met het juichen van BB (die C juicht namelijk altijd alleen) er bij MSN veel meer beleving en vrolijkheid in zit.

En dan nog over voetbalbeleving. Real en Barca zijn lang niet meer wat het was. Maar het enige feit dat we hier hebben is dat Barca op deze manieren meer op Madrid begint te lijken en kennelijk is dat richting het negatieve. Barca staat hier dus kennelijk nogsteeds boven, ook al is wat Pique doet slecht.

13 augustus 2015 om 15:43

Oprecht snap ik niet wat je met die laatste alinea bedoelt. Met wat lijkt Barcelona steeds meer op real

13 augustus 2015 om 16:33

In arrogantie. Barcelona had altijd het nette club imago. Dat verdwijnt langzaamaan door enorme bedragen neer te tellen en talenten weg te sturen. Maar vooral ook door de arrogantie. Door een dergelijke opmerking van Pique gaat Barcelona meer op Madrid lijken, omdat daar altijd al arrogantie en neerbuigendheid in Overvloede is geweest. Ik duid hierbi bijvoorbeeld op een foto die oppopt eerste seizoenshelft waarop Ancelotti met twee spelers uitbeeld dat ze 21 wedstrijden hebben gewonnen achter elkaar (welke coach van 60 doet zoiets!?). Daarnaast op het individueel juichen van Ronaldo of het kopschoppen van Pepe of het ‘prijs of wegwezen’ beleid van Perez. Maar je moet vooral eens terug gaan naar de oorsprong van de rivaliteit tussen Barcelona en Madrid, want kennelijk heeft het altijd in de club gezeten. Ga maar na via Google ofzo.

Beetje zielig gedrag zeg. Dit is toch helemaal niet nodig.

David Loggie wat praat je nou onzin?

Suarez gedraagt zich voorbeeldig bij barca, elke westrijd 100 procent inzet.

Neymar maakt soms teveel straat acties maarja dat die jankers van bilbao daar niet tegen kunnen en jaloers zijn op zijn tricks is wat anders..

Pique is misschien overdreven bezig maar wat wil je, kijk hoe real zn doelpunten viert, kijk hoe de club omgaat met iconen zoals iker en noem maar op!

Ik vind dit heerlijk om te zien, jammer voor real en de koning maar helaas.

Catalunyaaaaa

Jammer dat uitgerekend het zorgenkindje van Barcelona met de eer probeert te strijken, althans een persoon van de verdediging. Piqué heeft zijn prijzenkast te danken aan vooral andere. Verdedigers als Cannavaro zorgde voor prijzen en heeft recht van spreken als hij ermee te koop rondloop. Piqué moet vooral nederig zijn en dankbaar.

13 augustus 2015 om 15:13

Pique was vorig seizoen gewoon weer op zijn oude niveau hoor, gewoon geweldig. En je wint niet de 3 belangrijke titels met alleen met 3 giganten voorin, daar heb je echt een heel elftal voor nodig en juist toen Pique weer op zijn oude niveau was heeft Barca bijna niet meer verloren. Dus het is gewoon onzin dat hij geen recht van spreken heeft.

13 augustus 2015 om 16:31

Dus omdat je na 3 seizoenen bager spelen eindelijk redelijk speelt mag je gelijk de paus spelen.

Dit lijkt een beetje op het di Maria verhaal 3 seizoenen wisselvallig en dan 1 topseizoen en salaris verdubbeling eisen.

Je mag ook gewoon toegeven dat Pique na een fles bubbels niet echt de meest snugger persoon is want zo zie ik het namelijk.

13 augustus 2015 om 16:56

Jank niet zo man, wat een overdreven reacties allemaal zeg. Ik praat het niet goed maar jullie draven hier wel enorm door in aanstelleleritus. Alsof hij met zo'n opmerking de paus speelt, doe eens niet zo raar man. Storm in een glas water dit, alleen de leden van VZ voelen zich direct persoonlijk beledigd.

13 augustus 2015 om 17:52

Ik voel me niet beledigd ik wil alleen maar zeggen dat Pique niet echt een slimme man is.

En dat 1 goed seizoen hem niet een goedkeuring geeft voor dit soort uitspraken.

13 augustus 2015 om 18:53

1 goed seizoen? Hij heeft 2 mindere seizoenen gehad maar daarvoor en daarna was hij gewoon een van de beste Cv's ter wereld. Kijk zijn prijzenkast anders even na, is essentieel onderdeel geweest van het beste Barca en Spaanse elftal ooit en heeft daarmee alles gewoonten wat er te winnen viel en dat meerdere keren.

13 augustus 2015 om 17:52

@ajaxet88, zorgenkindje?
Volgens mij heb je heel het vorige seizoen gemist. Ik zal je even bijpraten. Treble met de meeste goals voor en de minste goals tegen. Ja, Pique is echt een zorgenkindje.
Biolesen, dat is een zorgenkindje.

Dit is een straf waard,dit is hetzelfde wat Wilshire deed hij krijgt wel een straf waarom zal Piqué dan niet gestraft worden?

13 augustus 2015 om 15:24

En wat had je dan in gedachten ? Een maand of drie schorsen ? Ik herinner me nog 1 van jullie trainers die ooit zijn vinger in het oog stak van een opponent en de giga-straf die toen werd gegeven.

13 augustus 2015 om 15:48

Nee Piqué hoeft niet gestraft te worden voor deze kinderachtige gedoe de koninklijke staat altijd boven Barca en daarom reageren ze ook nooit zelfs Ronaldo reageert niet op kinderen.
Maar stiekem denk ik dat Piqué een Madridista is hij is altijd bezig met Real heel verdacht allemaal.

13 augustus 2015 om 15:49

@ jorisdr

Die urugyuaan,die spits bijt. Messi grijpt de kelen van donkere spelers plus kopstoot. Piqué doet stomme uit spraken iq van 0. Neymar doet alsof overal op het veld bananenschillen liggen. Trouwens die trainer waarop jij doelt is allang weg

13 augustus 2015 om 15:53

Klopt! Was dat ook in die wedstrijd dat David Villa Özil in zijn gezicht sloeg? Daar kreeg hij ook zo'n giga-straf voor toch? Beetje triest en totaal irrelevant om dit er ineens bij te gaan halen.

13 augustus 2015 om 16:10

Ronaldo die aan klap uitdeeld, pepe die 10talle trappen uitdeeld, ronaldo die vaak genoeg valt voor niks en zo kan je wel meer dingen opnoemen

13 augustus 2015 om 16:29

Het is allemaal daar een kinderachtige boel daar in Spanje er is een reden dat niemand een El Classico als Champions League wou allemaal theater gedrag Busquets, Suarez, Pepe, Ramos het zijn allemaal een stelletje acteurs.

13 augustus 2015 om 16:32

@ElCasa, Nee, Ronaldo reageert niet als een klein kind als een ploeggenoot scoort; met pruillip en al. Of als Messi een gouden bal wint? Daar is het pruillipje weer. Wat Pique doet is niet netjes en zeker niet nodig, maar als hij voor Spanje speelt, geeft hij altijd 100%. Dat kun je niet ontkennen.

13 augustus 2015 om 16:52

Heeft Ronaldo na de winst van La decima iets over Barca geroepen of over Messi na zijn Ballond'or uitreiking?
Zelfs Ramos heeft niks over Barca geroepen na la decima en hij haat Barca nog erger dan dat Piqué Real haat.

13 augustus 2015 om 17:57

@El Casa, werkt dit soort kleuterklas logica bij jouw vrienden?
Het enige vergelijkingsmateriaal is dat Barcelona meer prijzen heeft weten te winnen dan real. In de afgelopen 10 jaar is de vergelijking helemaal oneerlijk wat dat betreft.
Barcelona staat niet alleen boven madrid, het staat boven iedereen.
Dat jij emotioneel een andere mening hebt is jouw probleem, maar doe alsjeblieft normaal.

13 augustus 2015 om 18:21

Ik geef je toch gelijk over dat Pique hier helemaal fout zit. Jij betrekt Ronaldo erin en ik geef twee voorbeelden van kinderachtig gedrag van hem. Voetballers zijn ook mensen, met al hun tekortkomingen. Dat geldt voor jou, voor mij, voor Pique, voor Ronaldo en voor iedereen.

Hopelijk gebruikt madrid de uitspraken van deze dumbo om nog harder te werken voor de landstitel ze zal nog zoeter smaken dit jaar met al dat geslijm over msn en hoe goed ze wel niet zijn ( ze ware wel niet normaal vorig jaar ) maar onze trio kan minstens evengoed zijn .. hala madrid

Uhm, ik snap iets niet.

Als je oproept dat stelletje uit Madrid te vergeten, is het niet logisch om daarna op te roepen om Madrid te laten zien hoe je de polonaise loopt

13 augustus 2015 om 15:17

Misschien wil hij ze vergeten doormiddel van een polonaise

Laat die video eerst zien. Dan kunnen we praten.

13 augustus 2015 om 16:47

Ga op YouTube en type deze tekst;
Piqué que se jodan del madrid.
Een hele duidelijke filmpje Piqué zag de camera ook dus het was een bewuste actie.
Hoop dat Ramos dit ook ziet een gesprekje voeren met Piqué kan geen kwaad.

Iets met van een muis een olifant maken. Dat hij net "die uit Madrid" vernoemt, kun je ook als een compliment opvatten. Het suggereert immers dat hij hen als de grootste concurrent voor Barcelona beschouwt.

Ferm overdreven trouwens, de aandacht die hieraan gegeven wordt. In het vervolg graag nog meer politiek correcte uitspraken en open deurtjes. Dan zal er wel weer geopperd worden dat ze toch alles doen om hun imago van brave schooljongetjes te handhaven.

13 augustus 2015 om 15:39

Dat kun je zeker als compliment beschouwen. Sterker nog, Piqué is zwaar geobsedeerd door Real Madrid.

Gaan we nou echt spelers bekritiseren die iets tijdens een feestje roepen? Als hij het nou vol voor de camera's of op een persconferentie had gezegd, okay, maar hij wist blijkbaar niet eens dat hij gefilmd werd. Net alsof iedereen hier nooit iets over iemand anders zegt.

Laat Catalonië lekker meedoen met de Ligue 1 ofzo dan heb je dit gedoe niet.

13 augustus 2015 om 15:34

Dan zal het voor Madrid inderdaad makkelijker worden om kampioen te spelen. Maar of ze daar in Parijs zo gelukkig mee zouden zijn....

13 augustus 2015 om 15:46

Klopt. Barcelona wil dit waarschijnlijk niet eens. Maar ze voelen zich wel lekker rebels denk ik. Op het moment dat ze geen vijand meer hebben, verliezen ze hun superioriteitsgevoel ook.

Het zou wel erg jammer zijn om de Clasico's te moeten missen.

14 augustus 2015 om 10:39

Ach, zo een beetje rivaliteit moet toch kunnen? Elke competitie moet toch een aantal gespannen wedstrijden hebben? Waarmee moeten ze anders de sportkranten vullen?
De meeste reacties gaan hier over hoe misselijk die iconen van de Catalaanse club kunnen zijn. Neymar, Messi en Suarez. Het zou me echter verwonderen dat die Zuid-Amerikanen wakker liggen van de onafhankelijkheidsstrijd.
En ja, Pique is niet de slimste of meest diplomatische van de bende, maar stoort jet je echt? Het zou me trouwens niet verwonderen mocht die uitspraak vrij vertaald zijn.
Dat ze het maar uitvechten op het veld!

14 augustus 2015 om 19:41

Ja hoor, mee eens. Maar ik weet bijna zeker dat Piqué er genoegen in heeft om Madrilenen te kwetsen. Laatst plantte hij een Catalaanse vlag op het veld in Leon (west-Spanje). Ik vraag me af waar ze die rechtvaardiging vandaan halen? Voelen de Catalanen zich echt onderdrukt door de Spaanse regering? Dat denk ik dus echt niet.

Heb de bewuste video al bekeken, maar moet zeggen dat ik nergens ook maar iets in die trend hoor. Marca komt weer met zo'n onduidelijke video (net als Messi die over Tata Martino sprak bij het nationale elftal) en claimt dat er weer schandelijke uitspraken zijn gedaan. Geloof er weinig van, waarom zou Piqué tijdens de viering praten over 'die eikels uit Madrid'? Nergens voor nodig.

13 augustus 2015 om 15:44

De zelfde pique praate ook over Madrid tijdens de kampioens viering. Waar was dat dan voor nodig?

13 augustus 2015 om 15:51

Dat was een fraai staaltje humor. Niets meer niets minder en volgens mij heeft hij Camp Nou aardig aan het lachen gekregen. Overigens moet ik zeggen dat ik het lachwekkend vind hoeveel zogenaamde fans van Real Madrid deze 'uitspraken' persoonlijk nemen zonder ze de video hebben gezien.

13 augustus 2015 om 15:58

Feit blijft dat Real na de winst van La decima geen 1 keer Barca heeft beledigd.
Misschien de fans maar niet de spelers of club.
Respect hoort ook bij voetbal dat kennen ze niet in Barcelona.
Vergeet niet dat Ronaldinho applaus kreeg in Madrid en dat Casillas altijd werd uitgefloten in Barcelona.

13 augustus 2015 om 16:01

Oke Ik hoop dat je met zogenaamde Fans Niet mij bedoeld denk najah Weet wel zeker dan ik meer een RM fan ben dan jij een Barca. Hihi

13 augustus 2015 om 16:29

Respect hoort bij voetbal, maar Casillas werd zelfs in het eigen stadion uitgejouwd. Net als Arbeloa, Isco, Ronaldo, Benzema en Bale. Laat Real Madrid eerst maar eens haar eigen spelers respecteren. Maar even serieus, het Bernabéu heeft inderdaad respect voor grote voetballers en vond het geweldig toen Ronaldinho een staande ovatie kreeg. Zou Camp Nou vaker mogen doen.

Met zogenaamde fans bedoel ik iedereen die zich daar aangesproken door voelt. Je defensieve reactie geeft me wel een vermoeden.

13 augustus 2015 om 16:37

Guaporta

Jij hebt het over de fans de hele tijd, hier gaat het om een speler die de kleuren van je club vertegenwoordigd.

De fans reageren uit emotie (boos, verdrietig ect.)

Pique reageert uit domheid (en een obsessie met real MADRID kan je het wel noemen).

13 augustus 2015 om 16:42

Obsessie met Real Madrid zou ik het niet noemen, maar kan het zeker niet slim (of zelfs dom) noemen. Overigens heb ik nog steeds geen duidelijke video gezien waarop Piqué duidelijk deze woorden spreekt, heb enkel nog het onduidelijke fragment van Punto Pelota (via Marca) gezien waar er suggestieve ondertitelingen worden gegeven.

Overigens heb ik het over fans omdat degenen die op mij reageren het over de fans hebben.

13 augustus 2015 om 17:54

Guaporta

Oh oke had niet door dat zei het ook over de barca fans hadden, dan waren zei dus niet duidelijk genoeg.

13 augustus 2015 om 16:12

Als jij dat niet hoort kun je of geen Spaans of heb je iets met de oren.

https://www.youtube.com/watch?v=ia29f3a0elu

13 augustus 2015 om 16:34

Weer zo'n video waar de ondertiteling enigszins lijkt op dat wat er gezegd wordt, maar wat er precies gezegd wordt is onduidelijk. Komen de Spaanse media weer met zo'n 'professioneel liplezer' bij zo'n telegraafprogramma als Punto Pelota. Ongeloofwaardig, laat Piqué eerst maar eens zelf reageren.

14 augustus 2015 om 08:22

Wat moet hij dan in godsnaam gezegd hebben?
Haha wat een grap zeg.

14 augustus 2015 om 10:37

Geen flauw idee, maar we hebben dit soort dingen al eerder meegemaakt. Messi die Arbeloa in de parkeergarage zou hebben opgewacht en z'n vrouw de huid vol hebben gescholden, terwijl Messi op dat moment al drie kwartier in de spelersbus onderweg naar het vliegveld was. De Spaanse media die Messi in slecht daglicht zetten door uitspraken tegenover Di Maria bij het nationale elftal compleet uit context te plaatsen. Zo kan ik nog wel even doorgaan en begrijp je misschien waarom ik sceptisch ben over zulke filmpjes.

Maar mocht Piqué daadwerkelijk zoiets gezegd hebben is dat natuurlijk nogal vreemd. Vier gewoon lekker je eigen feestje, die 'eikels uit Madrid' zoals hij zegt hebben daar niets meer te maken. Real Madrid gedraagt zich de laatste twee jaar keurig ten opzichte van Barcelona, nergens voor nodig om dat te verpesten.

Wat een onzinreacties hier weer zeg. Van alle mensen die hierop reageren hebben misschien 5% de video daadwerkelijk gezien.
Dit is vertaald door voetbalzone van de Spaanse krant Marca (Madrileense krant). Dus of dit uberhaupt waar is is al zeer twijfelachtig. En de video zelf is niks uit te halen namelijk. Onduidelijke video.

Hij zegt niks verkeerd, de lachspieren moeten ook getraind worden prachtig!

Hij zegt niks verkeerds, als je hier om gaat lopen zeiken ben je echt niet goed in je kop. Wat een hekel heb ik aan zulke zuurpruimen die werkelijk om alles zeuren. Zelfs om iets kleins zoals dit.

Pique is geobsedeerd door Real en wilt altijd beter doen... Maar op zo'n prachtige avond Real er bij betrekken?? Je pakt een prijs dus zou je euforisch moeten zijn en ze speelde zelfs niet tegen Real?! Zielig manneke

Wat een zielig gedrag van Pique. Je zou haast zeggen dat hij een calimero complex heeft. Altijd maar wijzen naar de grotere broer uit de hoofdstad. Hij kan zich beter focussen op zijn eigen team.

Dit is het verschil tussen Real en Barca, als we wat winnen doen we dat met vreugde binnen de groep en respect, bij Barca is het nodig om Madrid ff onderuit te halen, maja small minds talk a lot.

Wat een schitterende calimero reacties hierboven. 'als real iets wint dan...'. Het feit blijft dat madrid niet zoveel wint en dat is voor velen erg moeilijk te verkroppen.

Pique zegt hier niets verkeerd, dat is nou eenmaal de strijd die ook onder het publiek leeft. Dat hij het uit en de spelers van madrid niet is juist een verschil dat in mijn ogen in het voordeel van Pique uitpakt.

Ik heb me kapot gelachen in ieder geval. Madrid wilt zo graag de beste zijn en de fans doen vrolijk mee met die obsessie. Feit blijft, Barcelona is de enige echte absolute nummer 1. Daar kunnen geen 10 Cl's tegenop.

Alleen roept hij niets naar het publiek, maar is het binnen het team gezegd. Daarbij is de vertaling die hier gegeven wordt ook behoorlijk matig.

Zonde dat piqué dit doet.. Heb het idee dat hij vergeet dat dit de druk bij hem zelf alleen maar opvoert..

Hoort er allemaal bij, rivaliteit, niks mis mee.

Pique lijkt me wel zo'n speler die ooit een transfer van Barca naar Real zal gaan maken...

13 augustus 2015 om 19:21

Ja en dan een grote bek heeft op barca

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren